Servië wordt het niet-EU-land die het makkelijkst het te bereiken is vanuit Nederland. Als je landen als Zwitserland, Verenigd Koninkrijk en Noorwegen buiten beschouwing laat. Geografisch gezien is Rusland het dichtstbijzijnde niet-EU-land, maar Rusland is enkel te bereiken met de bus vanuit Gdansk. Dat maakt een reis naar Servië met de trein een interessante reis. Je krijgt te maken met een echte grenscontrole, je databundel is niet geldig in Servië en je hebt nog een aantal andere zaken wat in Servië anders is ten opzichte van een EU-land.quote:Op maandag 29 april 2024 17:41 schreef derLudolf het volgende:
Welke interessante grondstoffen heeft Servië vraag ik me dan af
Nee helemaal niet. Dat hele Oostblok kan me afgezonken worden. Ik hoef daar nooit echt nooit meer heen godverdommequote:Op maandag 29 april 2024 17:49 schreef derLudolf het volgende:
Maar goed, wel interessante verbinding
Zo grenst Nederland ook aan Saturnus.quote:Op maandag 29 april 2024 19:53 schreef derLudolf het volgende:
"Als je de dichtstbijzijnde landen buiten beschouwing laat, is Servië het dichtstbijzijnde land"
Ja. Maar dat wil niemand. Ja Jan Mastwijk.quote:Op maandag 29 april 2024 19:53 schreef derLudolf het volgende:
Als de ICE naar München volgend jaar rijdt kun je vanuit veel stations in Nederland met 3 overstappen naar Budapest, of 4 naar Belgrado
Hoe laat ben je dan eigenlijk in München met dat ding?quote:Op maandag 29 april 2024 19:53 schreef derLudolf het volgende:
Als de ICE naar München volgend jaar rijdt
Stel dat ie een keer op tijd zou rijden.quote:Op maandag 29 april 2024 20:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe laat ben je dan eigenlijk in München met dat ding?
Mooi op tijd voor een slagje Tegernsee en en Schweinehaxe voordat je je hotel in duikt.quote:Op maandag 29 april 2024 20:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Stel dat ie een keer op tijd zou rijden.
De snelste verbinding op dit moment, met een overstap van 8 minuten in Mannheim, duurt zes uur en een beetje vanaf Arnhem. Dus als ze hem in het pad van de ICE Basel leggen dan zal dat rond een uur of drie/half vier zijn denk ik.
15:27, rijdt in het pad van de ICE917. Dus als je verder wilt richting Wien is de ICE917 geen optie.quote:Op maandag 29 april 2024 20:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Hoe laat ben je dan eigenlijk in München met dat ding?
Ik bedoel het dichtstbijzijnde niet-Westers land. Geografisch gezien Rusland, qua tijd straks Servië.quote:Op maandag 29 april 2024 19:53 schreef derLudolf het volgende:
"Als je de dichtstbijzijnde landen buiten beschouwing laat, is Servië het dichtstbijzijnde land" tenminste zo lees ik het een beetje![]()
Over de weg is Novi Sad - Subotica 100km. Dan is het nog steeds niet supersnel. Of is het een erg bergachtig terrein?
Als de ICE naar München volgend jaar rijdt kun je vanuit veel stations in Nederland met 3 overstappen naar Budapest, of 4 naar Belgrado
By golly waarom zou je dat willen??quote:Op maandag 29 april 2024 20:54 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Ik bedoel het dichtstbijzijnde niet-Westers land. Geografisch gezien Rusland, qua tijd straks Servië.
Maar als je een beetje op tijd in Budapest wil zijn (20:02), dan moet je in Düsseldorf de ICE529 pakken die om 8:21 vertrekt. De aansluitende RE19 vertrekt om 5:45 uit Arnhem. De aansluitende RE13 vertrekt om 7:05 uit Venlo (of 6:05 als je meer marge wilt).
Ik heb afgelopen jaar zitten zoeken, vanuit Zuid-Limburg ging dat niet fatsoenlijk lukken.quote:Op maandag 29 april 2024 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
By golly waarom zou je dat willen??
Als je er toch zo graag zo druk mee bent, kijk eens of Sicilië op een weekend haalbaar is vanaf Deventer. Je hebt vgs mij 63,5 uur tussen vrijdag 17:00 en maandag 08:30.
Stom. Vanuit Utrecht lukte dat meestal wel.quote:Op maandag 29 april 2024 21:17 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen jaar zitten zoeken, vanuit Zuid-Limburg ging dat niet fatsoenlijk lukken.
lithiumquote:Op maandag 29 april 2024 17:41 schreef derLudolf het volgende:
Welke interessante grondstoffen heeft Servië vraag ik me dan af
De ICN1963 vertrekt om 20:10 vanuit Milano Centrale naar Sicilië. Vanuit Arnhem kun je om 5:45 de RE19 naar Düsseldorf pakken (of vanuit Venlo om 7:05). Je moet in Köln de ICE103 pakken die om 8:55 vertrekt richting Basel. In Basel pakken je de IR naar Arth-Goldau, in Arth-Goldau pak je de IC naar Lugano en in Lugano de RE naar Milano Centrale. In Milano pak je de ICN1963 naar Sicilië.quote:Op maandag 29 april 2024 21:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
By golly waarom zou je dat willen??
Als je er toch zo graag zo druk mee bent, kijk eens of Sicilië op een weekend haalbaar is vanaf Deventer. Je hebt vgs mij 63,5 uur tussen vrijdag 17:00 en maandag 08:30.
Fatsoenlijk he, dus ook daar nog een goede pasta of 2 naar binnen kunnen werken met wat bierquote:Op maandag 29 april 2024 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Stom. Vanuit Utrecht lukte dat meestal wel.
nee dat kan aan boord welquote:Op maandag 29 april 2024 21:30 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Fatsoenlijk he, dus ook daar nog een goede pasta of 2 naar binnen kunnen werken met wat bier
Goede pasta, niet die opgewarmde meukquote:
hey het is geen culinaire fijnproeversreis he.quote:Op maandag 29 april 2024 21:35 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Goede pasta, niet die opgewarmde meuk
Dan maar hopen dat de pasta niet op is en je alleen een handje grana padano krijgtquote:
Als je zo'n reis maakt is een goed bord pasta wel nodigquote:Op maandag 29 april 2024 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hey het is geen culinaire fijnproeversreis he.
Dat is een zeer reëel risico jaquote:Op maandag 29 april 2024 21:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan maar hopen dat de pasta niet op is en je alleen een handje grana padano krijgt
Mja, nou jah, ik hou me over het algemeen vrij goed aan dat soort regels. Net als niet roken op stations. Alhoewel ik afgelopen zaterdag in Goor op een verder totaal leeg perron wel een sigaartje gerookt heb. En ik wacht misschien ook niet altijd op groen bij het verkeerslicht hier om de hoek. En rood verkeerslicht bij rechtsaf is op de fiets sowieso een suggestie, ook zonder bordje "Fietsers rechtsaf vrij", als je maar stapvoets gaat.quote:
Op zich, als de ICE 917 op tijd rijdt (15:27 in München) kun je in München wel een aansluiting halen op Westbahn 971. 15:48 weg uit München, 19:52 aan in Wenen.quote:Op maandag 29 april 2024 20:46 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
15:27, rijdt in het pad van de ICE917. Dus als je verder wilt richting Wien is de ICE917 geen optie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |