Oei, de biertjes blijken toch niet gratis.quote:De zoektocht naar een nieuw kabinet bevindt zich in een stroeve fase. Volgens Haagse bronnen is er deze week binnen het formerende viertal ’op de rem getrapt’. Er wordt eveneens gesproken van een ’dip’. De steen des aanstoots is volgens een van de bronnen het financile plaatje waarover PVV, VVD, NSC en BBB het eens moeten zien te worden. Andere bronnen willen over de oorzaak niks kwijt nu het proces zich in een uiterst precaire fase bevindt.
quote:Op woensdag 10 april 2024 16:49 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Oei, de biertjes blijken toch niet gratis.
Van der Plas heeft de oplossing: “Wij laten het CPB ons programma niet doorrekenen, want het CPB gaat uitrekenen wat het allemaal kost.”quote:Op woensdag 10 april 2024 16:49 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Oei, de biertjes blijken toch niet gratis.
We willen toch gewoon Amerika achterna om zorg een beter verdienmodel te maken. Dat het voor mensen die zorg nodig hebben slechter wordt is toch van ondergeschikt belang aan de winsten die in de zakken van een kleine groep kunnen.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:10 schreef Toby56 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)igen-risico-zorgbaas
Kortom: marktwerking in de zorg. Met succes doorgezet door de VVD en hun nep-linkse medestanders.
En inmiddels gemeengoed geworden, want vermoedelijk worden de meeste belangrijke posities in de zorg door dergelijke mensen bezet.
't Is maar dat u het weet: uw zorgverzekeraar adviseert "ga niet naar de dokter, anders worden uw kosten veel te hoog."
SP en PVV kunnen boos zijn of blijven wat ze willen; het is zoals het is.
Wat hadden we het slecht in Nederland 30 jaar geleden. Gelukkig hebben de (neo-)liberalen ons geleerd dat het leven in alle gevallen om de centen en verdienmodellen draait. Nergens anders om. Overigens was Wilders daar toen ook lid van, en voorstander van.
Dit is toch gewoon open deuren intrappen wat ze doet. Natuurlijk stijgen de kosten als het ER verdwijnt en natuurlijk stijgen de kosten als de tandarts terug het basispakket in gaat. Dat zal een verzekeraar verder niet bijzonder veel, dus wat het met marktwerking te doen heeft ontgaat me, maar zorg en een tijdlang VVD in het kabinet, dus het moet wel met marktwerking te maken hebben vermoed ik dan maar.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:10 schreef Toby56 het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)igen-risico-zorgbaas
Kortom: marktwerking in de zorg. Met succes doorgezet door de VVD en hun nep-linkse medestanders.
En inmiddels gemeengoed geworden, want vermoedelijk worden de meeste belangrijke posities in de zorg door dergelijke mensen bezet.
't Is maar dat u het weet: uw zorgverzekeraar adviseert "ga niet naar de dokter, anders worden uw kosten veel te hoog."
SP en PVV kunnen boos zijn of blijven wat ze willen; het is zoals het is.
Wat hadden we het slecht in Nederland 30 jaar geleden. Gelukkig hebben de (neo-)liberalen ons geleerd dat het leven in alle gevallen om de centen en de verdienmodellen draait. Nergens anders om. Overigens was Wilders daar toen ook lid van, en voorstander van.
Ze verwijst daar toch naar onder de noemer dat zelfs goede plannen de ijskast in gaan?quote:Op woensdag 10 april 2024 11:15 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Beckerman wil bevriezing van de huurpijzen, geen verlaging van 20%.
Men heeft zich immers wijs laten maken dat asielzoekers het aller aller allerbelangrijkste zijn.quote:Op woensdag 10 april 2024 16:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Gaat wel goed deze tweede ronde. Maar de kiezer beloont deze kneuzenkermis alsnog met een meerderheid in de peilingen?
Je kunt toch gewoon zien dat wij minder uitgeven per hoofd dan Amerikanen en hogere levensverwachting hebben. Uiteraard wordt zorg duurder als er ook winst moet worden gemaakt dat moet je ergens doorberekenen.quote:Op woensdag 10 april 2024 17:21 schreef nostra het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon open deuren intrappen wat ze doet. Natuurlijk stijgen de kosten als het ER verdwijnt en natuurlijk stijgen de kosten als de tandarts terug het basispakket in gaat. Dat zal een verzekeraar verder niet bijzonder veel, dus wat het met marktwerking te doen heeft ontgaat me, maar zorg en een tijdlang VVD in het kabinet, dus het moet wel met marktwerking te maken hebben vermoed ik dan maar.
Er is alleen nauwelijks sprake van pure marktwerking, of iets wwt daar maar in de buurt komt, van de zorg in Nederland.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon zien dat wij minder uitgeven per hoofd dan Amerikanen en hogere levensverwachting hebben. Uiteraard wordt zorg duurder als er ook winst moet worden gemaakt dat moet je ergens doorberekenen.
Uiteindelijk zie je
DSM, KPN, ING, KLM, PinkRoccade, Hoogovens, Nozema, de NIB, PTT, Nuon, Essent... ze doen het allemaal vrij aardig en een stuk beter dan onder overheidsaandeelhouderschap, met PostNL en Hoogovens als specials waarbij maar zeer de vraag is of we dat in genationaliseerde vorm beter voor elkaar hadden gehad.quote:at bij vrijwel alle privatisering, de winsten gaan weg uit de maatschappij maar de kosten niet.
Ja, alleen is dat niet zo zolang je het er niet over hebt, is het adagium bij zo ongeveer iedereen.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:58 schreef Janneke141 het volgende:
De veranderende demografie maakt het zorgstelsel sowieso onbetaalbaar als je het aanbod ongewijzigd in stand wil houden. Het systeem dat je daar op plakt verandert daar verder weinig aan.
Heel simpel idd: https://www.businessinsid(...)roei-wopke-hoekstra/quote:Op woensdag 10 april 2024 18:58 schreef Janneke141 het volgende:
De veranderende demografie maakt het zorgstelsel sowieso onbetaalbaar als je het aanbod ongewijzigd in stand wil houden. Het systeem dat je daar op plakt verandert daar verder weinig aan.
Goh. Precies zoals ik al zei.quote:Het staatsbedrijf Gasunie, dat over de leveringszekerheid van gas gaat, waarschuwt dat de vanzelfsprekendheid dat Nederland geen tekorten kent is verdwenen. Ook andere energie-experts waarschuwen daarvoor. Zelfs als een strenge winter het grootste probleem is, dan nog moet alles op alles worden gezet om de gasvoorraden voldoende aan te vullen. Maar bij conflicten, oorlogen of een overspannen gasmarkt gaat dat niet lukken.
Ik lees helemaal niks nieuws. Dit is afgewogen en de minimale kans dat er wat gebeurt met de pijplijn van Noorwegen en we ook niks anders kunnen vinden is kleiner geacht dan het risico voor Groningen. Want let wel: als je Groningen beschikbaar wil houden moet je de waakvlam aanhouden en volgens elke expert is het enige veilige winningsniveau in Groningen 0 kuub. Alleen geen beton storten helpt niet, dan kun je nog steeds niet opnieuw gaan winnen. Kortom: voor een zeer klein risico op gastekorten, gaan we geen mensen levensgevaar laten lopen.quote:Op woensdag 10 april 2024 19:57 schreef MoreDakka het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)akt-politici-nerveus
[..]
Goh. Precies zoals ik al zei.
Krijg je ervan met die decennia aan leef gezond promotie en anti rook beleid. Mensen worden gemiddeld ouder. Als je als overheid geen rekening houd met de gevolgen van je beleid, dan wordt het ellende. Gezondheidsbeleid, migratiebeleid, woningbouwbeleid, pensioenbeleid, landbouw beleid, energiebeleid, ruimtelijke ordening etc etcquote:Op woensdag 10 april 2024 19:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Heel simpel idd: https://www.businessinsid(...)roei-wopke-hoekstra/
Totale zorgkosten verdubbelen tov nu:
[ afbeelding ]
Per persoon zijn we tov 2015 bijna 2x zo veel kwijt (van 5100 naar 9600):
[ afbeelding ]
En de simpele reden is vergrijzing:
[ afbeelding ]
Met als gevolg dat de zorg de rest op gaat eten:
[ afbeelding ]
Kun je allemaal marktwerking, zorgverzekeraars of administratieve lasten de schuld geven, de 'schuld' ligt gewoon duidelijk bij het ouder worden van de bevolking.
Het heeft niet eens zo veel te maken met ouder worden, maar vooral met minder kinderen krijgen en wel een enorme babygolf tussen 1946-1955, mensen die het trouwen en kinderen krijgen hebben uitgesteld tot na de oorlog.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Krijg je ervan met die decennia aan leef gezond promotie en anti rook beleid. Mensen worden gemiddeld ouder. Als je als overheid geen rekening houd met de gevolgen van je beleid, dan wordt het ellende. Gezondheidsbeleid, migratiebeleid, woningbouwbeleid, pensioenbeleid, landbouw beleid, energiebeleid, ruimtelijke ordening etc etc
Heeft allemaal gevolgen op de langere termijn waar je rekening mee moet houden en waar gefaald werd
Tientallen tot meer dan honderd, is de schatting. Anderen schatten 16-21 per jaar.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hoeveel slachtoffers hebben de Groningse aardbevingen opgeist?
Onder het puin vandaan gehaald? LOLquote:Op woensdag 10 april 2024 20:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tientallen tot meer dan honderd, is de schatting. Anderen schatten 16-21 per jaar.
Onzinquote:Op woensdag 10 april 2024 20:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het heeft niet eens zo veel te maken met ouder worden, maar vooral met minder kinderen krijgen en wel een enorme babygolf tussen 1946-1955, mensen die het trouwen en kinderen krijgen hebben uitgesteld tot na de oorlog.
Nee, maar het RUG heeft dit onderzocht: https://www.oogtv.nl/2022(...)n-aardbevingsstress/quote:Op woensdag 10 april 2024 20:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Onder het puin vandaan gehaald? LOL
Feiten zijn niet echt jouw ding, he?quote:
Levensverwachting stijgt sterk, ergo, sterke kostenstijging van pensioenen en geriatrische zorg.quote:
Blijkbaar meer.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:54 schreef Cupfighter het volgende:
Willen we meer of minder rechtse rotzooi?
Als je echt zo dom en ongevoelig wil zijn, doe dat dan in je eigen kring en niet openbaar op het internet waar mensen die geliefden hieraan zijn kwijtgeraakt het kunnen lezen, alsjeblieft.quote:Op woensdag 10 april 2024 20:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Christ, overlijden aan angst voor aardbevingen. Hoe verzin je het. Hoeveel zouden er overlijden aan angst en stress voor examens.
had familie in Groningen, die hadden wat scheuren, werden ruim gecompenseerd. Huizen die op instorten stonden, die zijn al 50 jaar niet goed onderhouden
Flikker toch op, mensen in Turkije en Syri, die zijn slachtoffers van aardbeving. Dat trillen van je huis als en een vrachtwagen voorbij rijdt maakt je ook geen beving slachtofferquote:Op woensdag 10 april 2024 20:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je echt zo dom en ongevoelig wil zijn, doe dat dan in je eigen kring en niet openbaar op het internet waar mensen die geliefden hieraan zijn kwijtgeraakt het kunnen lezen, alsjeblieft.
Nogmaals, feiten zijn blijkbaar niet jouw ding. Prima, daar hebben we BNW en ONZ voor, niet POL. Ga weg met je ontkennen van wetenschappelijk bewezen feiten en het belachelijk maken van mensen die grote drama's hebben meegemaakt. Je bent echt te schofterig voor woorden, ongekend. Ga je gewoon schamen.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Flikker toch op, mensen in Turkije en Syri, die zijn slachtoffers van aardbeving. Dat trillen van je huis als en een vrachtwagen voorbij rijdt maakt je ook geen beving slachtoffer
Het debat over euthanasie is al een dikke 20 jaar geleden afgesloten. Jij hebt het een Logans Run achtige liquidatiequote:Op woensdag 10 april 2024 21:02 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja de zorg hoeft natuurlijk niet dubbel zo duur te worden, dat is een keuze.
Stoppen met behandelingen na pakweg 75, verregaande robotisering, christelijk gelul niet meer het debat over euthanasie laten bepalen en enorme besparingen zijn nu al mogelijk. Al dat in leven houden ten koste van alles is totaal onzinnig.
Ik weet niet hoor, heb wel wat vraagtekens bij dit onderzoekquote:Op woensdag 10 april 2024 20:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar het RUG heeft dit onderzocht: https://www.oogtv.nl/2022(...)n-aardbevingsstress/
En dag is niet bepaald LOL. Dit zijn stuk voor stuk enorme drama's. En dan heb je nog vele malen meer mensen die de rest van hun leven psychische zorg nodig zullen hebben.
De stress van leven in aardbevingsgebied lijkt me wel niet te vergelijken met liefdesverdriet of het spannend vinden om te spreken voor een publiek. Al is het alleen maar omdat de ene continu is en de andere incidenteel.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:09 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, heb wel wat vraagtekens bij dit onderzoekMensen hebben stress van de aardbevingen, daar krijgen ze dan weer fysieke klachten als hoofdpijn of slapeloosheid van. En dat leidt dan weer tot hart- en vaatziekten of sucide.
Als we zo gaan redeneren sterven er jaarlijks honderden mensen aan spreken in het openbaar. En nog eens duizenden aan liefdesverdriet.
Dramaqueenquote:Op woensdag 10 april 2024 21:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nogmaals, feiten zijn blijkbaar niet jouw ding. Prima, daar hebben we BNW en ONZ voor, niet POL. Ga weg met je ontkennen van wetenschappelijk bewezen feiten en het belachelijk maken van mensen die grote drama's hebben meegemaakt. Je bent echt te schofterig voor woorden, ongekend. Ga je gewoon schamen.
Dit dus.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:09 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, heb wel wat vraagtekens bij dit onderzoekMensen hebben stress van de aardbevingen, daar krijgen ze dan weer fysieke klachten als hoofdpijn of slapeloosheid van. En dat leidt dan weer tot hart- en vaatziekten of sucide.
Als we zo gaan redeneren sterven er jaarlijks honderden mensen aan spreken in het openbaar. En nog eens duizenden aan liefdesverdriet.
Ach, neem je een andere continue bron van stress. Vervelende collega’s, geluidsoverlast in de stad, buren die hun auto elke keer verkeerd parkeren, onvoldoende geld om boodschappen te kopen, elke avond op Twitter zitten.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De stress van leven in aardbevingsgebied lijkt me wel niet te vergelijken met liefdesverdriet of het spannend vinden om te spreken voor een publiek. Al is het alleen maar omdat de ene continu is en de andere incidenteel.
Bron?quote:Op woensdag 10 april 2024 21:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, jij bent een schofterig figuur. Nu nog ontkennen wat er aan de hand is, dan ben je of zeer asociaal of gewoon ronduit dom. Er zijn veel meer psychische aandoeningen en zeer veel meer zelfmoorden in Groningen. Beide echt zeer significant. Dan dat afdoen als 'dramaqueen' en vergelijken met spreken in het openbaar, dan ben je echt gewoon te schofterig voor woorden.
Even als voorschot op de causaliteit met de aardbevingen:quote:Op woensdag 10 april 2024 21:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn veel meer psychische aandoeningen en zeer veel meer zelfmoorden in Groningen. Beide echt zeer significant. Dan dat afdoen als 'dramaqueen' en vergelijken met spreken in het openbaar, dan ben je echt gewoon te schofterig voor woorden.
Het begrip tragikomisch krijgt een heel nieuwe dimensie met deze vier minkukels. Sinds begin december bezig met verkennen en formeren en dit is het stadium waarin we zitten. Het formatierecord gaat eenvoudig sneuvelen.quote:Volgens meerdere bronnen lopen de onderhandelingen tot nu toe ‘uiterst stroef’. Volgens een bron zouden de gesprekken tot nu toe niet veel verder zijn gegaan dan het ‘oplezen van ieders verkiezingsprogramma’.
Dat onderzoek waar dat artikel naar verwijst, incl de rondetafelgesprekken die daarover in de Kamer zijn gevoerd. Jullie trekken wetenschappelijk onderzoek in twijfel, jullie mogen bewijzen dat die wetenschappers fout zitten.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:17 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Bron?
En dan graag met de causaliteit van de aardbevingen erbij.
Dat is de complete provincie, waarvan bijna iedereen in Stad woont en dus niet in het aardbevingsgebied. Je snapt en weet dus totaal niet waar je het over hebt.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:23 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Even als voorschot op de causaliteit met de aardbevingen:
[ afbeelding ]
Je bent melodramatisch aan het doen. Blijkbaar verlies je het vermogen om rationeel te blijven denken als een onderwerp je raakt.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat onderzoek waar dat artikel naar verwijst, incl de rondetafelgesprekken die daarover in de Kamer zijn gevoerd. Jullie trekken wetenschappelijk onderzoek in twijfel, jullie mogen bewijzen dat die wetenschappers fout zitten.
Of gewoon nu je excuses maken richting iedere lezer die geliefden heeft verloren of wie zelf of hun geliefden enorm in de psychische problemen zitten omdat elke nacht je huis kan beginnen te schudden en je dus geen enkele veilige plek in je leven hebt.
Echt, hoe je het lef hebt om die permanente onveiligheid van je huis doordat hij op elk moment kan gaan schudden te vergelijken met wat dagelijkse ongemakken, dan heb je geen bord, maar de complete betonproductie van de wereld voor je kop.
Maar even serieus, je ziet toch hoe dit ‘onderzoek’ is uitgevoerd?quote:Op woensdag 10 april 2024 21:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, geen stress. Wel ergernis. En schaamte dat in Nederland zulke figuren rondlopen.
Ik vind dat je echt wat doorslaat nu Hanca. Heb het er pas nog met een Groningse collega over gehad en die geeft ook gewoon aan dat veel mensen ook zwaar profiteren van het huidige beleid. Huizen die al scheuren hadden enzo.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat onderzoek waar dat artikel naar verwijst, incl de rondetafelgesprekken die daarover in de Kamer zijn gevoerd. Jullie trekken wetenschappelijk onderzoek in twijfel, jullie mogen bewijzen dat die wetenschappers fout zitten.
Of gewoon nu je excuses maken richting iedere lezer die geliefden heeft verloren of wie zelf of hun geliefden enorm in de psychische problemen zitten omdat elke nacht je huis kan beginnen te schudden en je dus geen enkele veilige plek in je leven hebt.
Echt, hoe je het lef hebt om die permanente onveiligheid van je huis doordat hij op elk moment kan gaan schudden te vergelijken met wat dagelijkse ongemakken, dan heb je geen bord, maar de complete betonproductie van de wereld voor je kop.
Ik neem Hanca al lang niet meer serieus. Volgens mij overdrijven die Groningers verschrikkelijk en worden nu op emotionele redenen de boorputten gebetonstord. Straks zitten we net de gebakken peren als de leveringszekerheid van gas/energie in gevaar komt mede vanwege geopolitieke spanningen en een eventuele oorlog met Rusland.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind dat je echt wat doorslaat nu Hanca. Heb het er pas nog met een Groningse collega over gehad en die geeft ook gewoon aan dat veel mensen ook zwaar profiteren van het huidige beleid. Huizen die al scheuren hadden enzo.
Ja, het is heel erg maar je maakt er nu een soort Vesuvius van. Lijkt me persoonlijk wat overdreven.
Ja, er zijn mensen die overdrijven, er zijn ook mensen die er van profiteren. Klopt helemaal, heb ik ook hier al meerdere keren schande van gesproken. Ik heb ze spijtig genoeg zelfs in mijn straat wonen, mensen die garages op scheuren laten controleren, geld vangen en nooit wat doen.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik vind dat je echt wat doorslaat nu Hanca. Heb het er pas nog met een Groningse collega over gehad en die geeft ook gewoon aan dat veel mensen ook zwaar profiteren van het huidige beleid. Huizen die al scheuren hadden enzo.
Ja, het is heel erg maar je maakt er nu een soort Vesuvius van. Lijkt me persoonlijk wat overdreven.
Voor ik in Groningen woonde was mijn postgedrag over dit onderwerp exact hetzelfde. Het hele dossier Groningen is de grootste schande in de Nederlandse geschiedenis sinds 1950. Dat vond ik ook al toen ik nog veilig in Zuid-Holland woonde.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:29 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Je bent melodramatisch aan het doen. Blijkbaar verlies je het vermogen om rationeel te blijven denken als een onderwerp je raakt.
Dat soort gevallen ken ik niet persoonlijk, maar dan slaat het alsnog nergens op. In Nederland zou er simpelweg ten allen tijde voldoende betaalbare huisvesting beschikbaar moeten zijn. Die 50ers en 60ers gingen er met de kennis van toen (logischerwijs) vanuit dat ze over 30 jaar gewoon nog betaalbaar konden wonen, dat de woningmarkt in de tussentijd compleet van de rails is gelopen hadden ze toen ook niet kunnen voorzien.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
[..]
Ik zeg niet voor niets deels. Maar ik ken vijftigers en zestigers die 30 jaar geleden prima hadden kunnen kopen en nu klagen dat ze zoveel huur betalen.
Tja, dat vind ik wel eigen schuld dan. Heb het dus niet over de nieuwe lichting starters al zijn daar ook genoeg nuances bij te plaatsen.
Da's een beetje onzin, he? In California is aardbevingsrisico altijd aanwezig geweest en zijn de bouwvoorschriften daar ook op ingericht, dat is in Groningen toch wel even anders.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:17 schreef nostra het volgende:
Wat een hel moet het zijn om in Californi te leven.
Californi heeft ook hele andere type aardbevingen dan Groningen, plus hele andere grondsoorten en lagen. Daarom is het al niet te vergelijken.quote:Op donderdag 11 april 2024 00:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's een beetje onzin, he? In California is aardbevingsrisico altijd aanwezig geweest en zijn de bouwvoorschriften daar ook op ingericht, dat is in Groningen toch wel even anders.
Even voor het perspectief: die doden waar de RUG het over heeft vallen niet door letterlijke doodsbenauwdheid omdat men geen veilige plek heeft en niet door de aardbevingen zelf, maar door de stress over de afhandeling daarvan.quote:Op woensdag 10 april 2024 21:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Echt, hoe je het lef hebt om die permanente onveiligheid van je huis doordat hij op elk moment kan gaan schudden
Ja, als je een scheurtje in huis hebt dan moeten de aardbevingsschade controleurs garanderen of het zekerweten niet door aardbevingen komt. Kunnen ze dat (zoals meestal) niet dan krijg je (bij meer dan 1.000,- schade) geld voor schadeherstel plus 4.000,- voor milieumaatregelen en 10.000,- compensatie voor mogelijke waardedalingen. De schadeafhandeling krijgt dan ook een heel hoog cijfer van de clientle.quote:Op woensdag 10 april 2024 22:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, er zijn mensen die overdrijven, er zijn ook mensen die er van profiteren. Klopt helemaal, heb ik ook hier al meerdere keren schande van gesproken. Ik heb ze spijtig genoeg zelfs in mijn straat wonen, mensen die garages op scheuren laten controleren, geld vangen en nooit wat doen.
Ja, het is zelfs een grondrecht :quote:Op donderdag 11 april 2024 00:26 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat soort gevallen ken ik niet persoonlijk, maar dan slaat het alsnog nergens op. In Nederland zou er simpelweg ten allen tijde voldoende betaalbare huisvesting beschikbaar moeten zijn. Die 50ers en 60ers gingen er met de kennis van toen (logischerwijs) vanuit dat ze over 30 jaar gewoon nog betaalbaar konden wonen, dat de woningmarkt in de tussentijd compleet van de rails is gelopen hadden ze toen ook niet kunnen voorzien.
De bedragen zijn wat anders geworden, de waardedaling is al uitgedeeld en je krijgt nu 10.000 euro gegarandeerd. Gratis geld, maar ook pure oplichting. Daar werk ik niet aan mee.quote:Op donderdag 11 april 2024 08:26 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ja, als je een scheurtje in huis hebt dan moeten de aardbevingsschade controleurs garanderen of het zekerweten niet door aardbevingen komt. Kunnen ze dat (zoals meestal) niet dan krijg je (bij meer dan 1.000,- schade) geld voor schadeherstel plus 4.000,- voor milieumaatregelen en 10.000,- compensatie voor mogelijke waardedalingen. De schadeafhandeling krijgt dan ook een heel hoog cijfer van de clientle.
Gratis geld Hanca!
Zou kunnen, dit zijn de bedragen van juli 2022, maar als zo’n controleur niet kan garanderen dat de schade niet door aardbevingen komt is het toch geen oplichting? Je moet jezelf niet benadelen.quote:Op donderdag 11 april 2024 08:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
De bedragen zijn wat anders geworden, de waardedaling is al uitgedeeld en je krijgt nu 10.000 euro gegarandeerd. Gratis geld, maar ook pure oplichting. Daar werk ik niet aan mee.
Dat geld is om die scheuren te repareren, ik heb geen enkele scheur die gerepareerd moet worden. Geld aannemen en niks doen is oplichting, wat mij betreft.quote:Op donderdag 11 april 2024 08:33 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zou kunnen, dit zijn de bedragen van juli 2022, maar als zo’n controleur niet kan garanderen dat de schade niet door aardbevingen komt is het toch geen oplichting? Je moet jezelf niet benadelen.
Dat een risico altijd aanwezig is geweest lijkt me inmiddels niet zo bijzonder relevant meer. Dat de bouwvoorschriften daarop zijn aangepast, maakt nog niet dat je huis niet schudt en je spelletje mikado nog steeds zo op de keukentafel ligt zoals je hem 's avonds achterliet. We hebben het in Groningen, in ieder geval tot nu toe, over bevingen van max 3, dus een factor 27.000 lager vrijgekomen energie dan n van 6. Dat maakt het niet tot iets verwaarloosbaars, maar er wordt nu wel een heel overdreven circus met doden, grotere rampen dan de watersnood en wat voor hyperbolen nog meer van gemaakt.quote:Op donderdag 11 april 2024 00:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's een beetje onzin, he? In California is aardbevingsrisico altijd aanwezig geweest en zijn de bouwvoorschriften daar ook op ingericht, dat is in Groningen toch wel even anders.
Ik noemde het de grootste schande sinds 1950 (de acties in Indonesi), niet de grootste ramp. Daar komen inderdaad de Watersnoodramp, maar ook de Bijlmerramp voor in aanmerking. Maar beide kon niemand echt wat aan doen, dat is dus geen schande.quote:Op donderdag 11 april 2024 08:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat een risico altijd aanwezig is geweest lijkt me inmiddels niet zo bijzonder relevant meer. Dat de bouwvoorschriften daarop zijn aangepast, maakt nog niet dat je huis niet schudt en je spelletje mikado nog steeds zo op de keukentafel ligt zoals je hem 's avonds achterliet. We hebben het in Groningen, in ieder geval tot nu toe, over bevingen van max 3, dus een factor 27.000 lager vrijgekomen energie dan n van 6. Dat maakt het niet tot iets verwaarloosbaars, maar er wordt nu wel een heel overdreven circus met doden, grotere rampen dan de watersnood en wat voor hyperbolen nog meer van gemaakt.
Het systeem verandert inderdaad niet de demografie. Maar dat betekent niet dat alle systemen even geschikt zijn voor de aanpak van de uitdagingen in de zorg. In het huidige zorgstelsel is het zorgpersoneel 40% van de tijd kwijt aan administratie en is er een financile prikkel voor behandeling. Die praktijk is met het oog op de vergrijzing die er aan komt natuurlijk niet erg handig.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:58 schreef Janneke141 het volgende:
Lol, wat heb jij gerookt.quote:Op dinsdag 9 april 2024 22:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dat huur hier 1000 euro in de maand is en in Bulgarije maar 300 euro (dat is al hoog ingeschat, 150 euro kan ook) en dat boodschappen en al het andere daar veel goedkoper zijn reken je niet mee. Je vergelijkt dus appels met peren. Echt, die grafiek slaat volledig nergens op en dat weet je zelf ook wel.
Hier, het leven in Bulgarije is een stuk goedkoper: https://workingadventures(...)het-dagelijks-leven/
Je kunt daar dus echt meer met 760 euro dan hier met 1755 euro. En dus is het minimumloon daar feitelijk hoger, qua wat je er mee kunt doen.
Alleen al uit dat artikel:quote:
En ik heb op andere plekken online ook appartementen gevonden voor 150-180 euro per maand in Bulgarije.quote:Kies je voor een appartement met 1 slaapkamer buiten het stadscentrum? Dan is het nog goedkoper, namelijk 367 лв, oftewel 188. Kortom, wonen in Bulgarije is niet alleen erg leuk, maar ook super goedkoop!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
quote:Op donderdag 11 april 2024 11:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Alleen al uit dat artikel:
[..]
En ik heb op andere plekken online ook appartementen gevonden voor 150-180 euro per maand in Bulgarije.Lol, working adventures, dat mensen aan Bulgaarse callcenters probeert te slijten. Uitstekende bron ja. Ik kan je uit ervaring vertellen dat geen woord in de prijslijst van jouw bron klopt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik twijfel er niet aan dat je appartementen gevonden hebt voor 150-180 euro per maand. In een afgelegen dorp/stad waar geen hond woont. Maar vergeet het voor de rest maar. Dit gaat helemaal nergens over.
Net als dat de boodschappen veel goedkoper zijn. Prijzen komen min of meer overeen. Het n zal in BG en het ander zal in NL goedkoper zijn.
De Lidl in Bulgarije is in ieder geval duurder dan de Lidl in Nederland.
Voor de rest niet relevant hier dus houden er maar over op. Maar kom op
[ Bericht 5% gewijzigd door Dven op 11-04-2024 12:09:21 ]"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
De vent woont in BG h.quote:
Dat wordt nog leuk. Na de botsing tussen NSC en VVD met de BBB over de mestderogatie en het nut van het krimpen van de veestapel, hebben we nu de volgende botsing, de NPO: https://www.ad.nl/politie(...)eloos-ding~aeb30443/quote:Op donderdag 11 april 2024 12:39 schreef VoMy het volgende:
Volgens sommige media lopen de gesprekken stroef, maar daar wilde Wilders niet op ingaan. Wel erkende hij dat het lastig wordt om het hoofdlijnenakkoord half mei te presenteren, zoals de bedoeling is. "Dat wordt een klus", waarschuwde hij.
Ik weet niet of het al gemeld was tussen alle trivialiteiten door, maar we kunnen ons opmaken voor meer vertraging in het (in-)formatieproces. Ik hoop dat Elbert en Richard met een verslag komen waarin staat dat het goed zou zijn als de PVV, VVD, NSC en BBB eens met zijn vieren samen gaan zitten om te zien waar ze overeenstemming over kunnen bereiken.
quote:Op donderdag 11 april 2024 13:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat wordt nog leuk. Na de botsing tussen NSC en VVD met de BBB over de mestderogatie en het nut van het krimpen van de veestapel, hebben we nu de volgende botsing, de NPO: https://www.ad.nl/politie(...)eloos-ding~aeb30443/
NSC wil geen cent bezuinigen: https://www.villamedia.nl(...)-npo-wordt-bezuinigdquote:Op donderdag 11 april 2024 13:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
VVD-Kamerlid Claire Martens vindt alleen wel dat dat met een stuk kleiner budget kan. Ze mikt op een bezuiniging van 400 miljoen euro: ,,Waarom hebben alle omroepen een afzonderlijke HR- en marketing afdeling?” Dat kan wat haar betreft prima samengevoegd worden.
De simpelheid van de VVD. Alsof het aantal HR-afdelingen een maat is voor de hoeveelheid geld die het kost om HR te doen. Als je een grote HR-afdeling neemt, dan wordt ie veel groter dan elke afzonderlijke HR-afdeling nu. En dan staat HR ook nog eens een stuk verder af van de individuele omroepen, tenzij je voor elke omroep een aparte HR subafdeling gaat maken binnen die hele grote HR-afdeling. Maar als je dat zou doen, heb je weer extra managementlagen nodig om de samenwerking tussen die subafdelingen te cordineren.
Fantastisch voorstel Claire, reken eerst maar eens even door hoeveel je nou daadwerkelijk bezuinigt met dit soort samenvoegplannen voordat je je kostbare spreektijd in de Tweede Kamer gebruikt om er een vraag over te stellen.
quote:Ik denk dat er van de 700 zo’n 400 500 miljoen naar de omroepen gaat. Veel gaat naar de NOS en de overkoepelende NPO.”
Bij die laatstgenoemde organisatie valt veel eer te behalen, denkt Slagter. “Kijk alleen al naar het aantal medewerkers, dat de afgelopen jaren explosief is gegroeid. Er zijn daar nu zo’n 600 mensen in dienst en er is nog een groot aantal zzp’ers. Vroeger zat ik alleen met de netmanager en zijn assistent. Nu zitten daar vier, vijf mensen bij. Hoezo? Overigens ben ik van mening dat de algemeen directeur van elke omroep uit de vereniging betaald kan worden.”
Misschien kan hier ook een naam voor bedacht worden. Uitzoekronde ofzo.quote:Op donderdag 11 april 2024 12:39 schreef VoMy het volgende:
Ik hoop dat Elbert en Richard met een verslag komen waarin staat dat het goed zou zijn als de PVV, VVD, NSC en BBB eens met zijn vieren samen gaan zitten om te zien waar ze overeenstemming over kunnen bereiken.
Ja, zo simplistisch werkt dat inderdaad.quote:Op donderdag 11 april 2024 13:27 schreef VoMy het volgende:
De simpelheid van de VVD. Alsof het aantal HR-afdelingen een maat is voor de hoeveelheid geld die het kost om HR te doen. Als je een grote HR-afdeling neemt, dan wordt ie veel groter dan elke afzonderlijke HR-afdeling nu.
Nou moet ik wel zeggen dat bij elke overname die ik heb meegemaakt het consolideren van afdelingen als HR en finance de eerste stap is die gezet wordt met het oog op kostenbesparingen / "synergievoordelen". Of die ook echt worden behaald is een tweede, maar dat is een veel complexer vraagstuk.quote:Op donderdag 11 april 2024 13:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
VVD-Kamerlid Claire Martens vindt alleen wel dat dat met een stuk kleiner budget kan. Ze mikt op een bezuiniging van 400 miljoen euro: ,,Waarom hebben alle omroepen een afzonderlijke HR- en marketing afdeling?” Dat kan wat haar betreft prima samengevoegd worden.
De simpelheid van de VVD. Alsof het aantal HR-afdelingen een maat is voor de hoeveelheid geld die het kost om HR te doen. Als je een grote HR-afdeling neemt, dan wordt ie veel groter dan elke afzonderlijke HR-afdeling nu. En dan staat HR ook nog eens een stuk verder af van de individuele omroepen, tenzij je voor elke omroep een aparte HR subafdeling gaat maken binnen die hele grote HR-afdeling. Maar als je dat zou doen, heb je weer extra managementlagen nodig om de samenwerking tussen die subafdelingen te cordineren.
Fantastisch voorstel Claire, reken eerst maar eens even door hoeveel je nou daadwerkelijk bezuinigt met dit soort samenvoegplannen voordat je je kostbare spreektijd in de Tweede Kamer gebruikt om er een vraag over te stellen.
De enige die denkt dat het simpel werkt, is die VVD'erquote:Op donderdag 11 april 2024 13:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, zo simplistisch werkt dat inderdaad.
Staf is gewoon een vrij schaalbare afdeling. Je hebt niet 1 poppetje per X poppetjes nodig, niet tig licenties, een cursus geven voor 10 man werkt hetzelfde als voor 100 enzovoorts. Natuurlijk is daar geld te besparen, net als op finance of inderdaad marketing.quote:Op donderdag 11 april 2024 13:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
De enige die denkt dat het simpel werkt, is die VVD'er
Nou werken de meeste omroepen wel met heel erg veel inhuur van mensen, mensen die per aflevering of serie worden betaald, enz. Personeelszaken zal dus denk ik altijd wel een grote afdeling blijven.quote:Op donderdag 11 april 2024 13:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Staf is gewoon een vrij schaalbare afdeling. Je hebt niet 1 poppetje per X poppetjes nodig, niet tig licenties, een cursus geven voor 10 man werkt hetzelfde als voor 100 enzovoorts. Natuurlijk is daar geld te besparen, net als op finance of inderdaad marketing.
Je hebt wel degelijk per zoveel mensen een extra HR'er nodig en in dit geval heb je niet eens te maken met een samenvoegende organisatie maar met veel verschillende organisaties, waardoor een groot deel van de potentile schaalvoordelen al wegvallen.quote:Op donderdag 11 april 2024 13:48 schreef nostra het volgende:
[..]
Staf is gewoon een vrij schaalbare afdeling. Je hebt niet 1 poppetje per X poppetjes nodig, niet tig licenties, een cursus geven voor 10 man werkt hetzelfde als voor 100 enzovoorts. Natuurlijk is daar geld te besparen, net als op finance of inderdaad marketing.
Oh ongetwijfeld en of die 400 miljoen dan realistisch is zou ik ook niet weten. Maar geld is er best te halen. Wat me meer stoort is het ellenlange gefocus op dit centenwerk, want die kut-PO moet verdwijnen, in plaats van dat er eens echt met getallen die er toe doen gewerkt gaat worden - en dus eens aan echt beleid.quote:Op donderdag 11 april 2024 13:51 schreef Hanca het volgende:
Nou werken de meeste omroepen wel met heel erg veel inhuur van mensen, mensen die per aflevering of serie worden betaald, enz. Personeelszaken zal dus denk ik altijd wel een grote afdeling blijven.
Nooit een buy-and-build meegemaakt dus.quote:Op donderdag 11 april 2024 13:54 schreef VoMy het volgende:
Je hebt wel degelijk per zoveel mensen een extra HR'er nodig en in dit geval heb je niet eens te maken met een samenvoegende organisatie maar met veel verschillende organisaties, waardoor een groot deel van de potentile schaalvoordelen al wegvallen.
400 miljoen sowieso niet, aangezien het complete budget voor alle omroepen incl NOS en de overkoepelende NPO zo'n 700-800 miljoen is. 400 miljoen bezuinigen is gewoon halveren en dan zal je waarschijnlijk minder dan de helft van de huidige NPO overhouden, omdat die schaalvoordelen ook de andere kant op werken.quote:Op donderdag 11 april 2024 13:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh ongetwijfeld en of die 400 miljoen dan realistisch is zou ik ook niet weten. Maar geld is er best te halen. Wat me meer stoort is het ellenlange gefocus op dit centenwerk, want die kut-PO moet verdwijnen, in plaats van dat er eens echt met getallen die er toe doen gewerkt gaat worden - en dus eens aan echt beleid.
Tja, voor de boze rechtse achterban is bezuinigen op de PO, hoe onhaalbaar ook, ideologisch nogal belangrijk.quote:Op donderdag 11 april 2024 13:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Oh ongetwijfeld en of die 400 miljoen dan realistisch is zou ik ook niet weten. Maar geld is er best te halen. Wat me meer stoort is het ellenlange gefocus op dit centenwerk, want die kut-PO moet verdwijnen, in plaats van dat er eens echt met getallen die er toe doen gewerkt gaat worden - en dus eens aan echt beleid.
Beleid voeren betekent dat je dingen moet onderbouwen, uitzoeken en berekenen. En dat strookt vaak niet met je onderbuik laten spreken.quote:Op donderdag 11 april 2024 13:55 schreef nostra het volgende:
[..]
En ook alleen maar omdat de NPO door populistisch rechts in de afgelopen succesvol is weggezet als linkse hobby cq. linkse indoctrinatiemachine.quote:Op donderdag 11 april 2024 14:15 schreef KareldeStoute het volgende:
Tja, voor de boze rechtse achterban is bezuinigen op de PO, hoe onhaalbaar ook, ideologisch nogal belangrijk.
Dat wordt al veel langer gepropageerd. Blijkbaar resoneert het lekker.quote:Op donderdag 11 april 2024 14:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En ook alleen maar omdat de NPO door populistisch rechts in de afgelopen succesvol is weggezet als linkse hobby cq. linkse indoctrinatiemachine.
Ik vind de NPO prima hoor. Hoewel er veel irritante links-georinteerde programma's zijn waar losgeslagen loony left redacties de woke-gekte volledig uit de hand laten lopen, is er genoeg van mijn gading.quote:Op donderdag 11 april 2024 14:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En ook alleen maar omdat de NPO door populistisch rechts in de afgelopen succesvol is weggezet als linkse hobby cq. linkse indoctrinatiemachine.
Noem ze eens?quote:Op donderdag 11 april 2024 15:32 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Ik vind de NPO prima hoor. Hoewel er veel irritante links-georinteerde programma's zijn waar losgeslagen loony left redacties de woke-gekte volledig uit de hand laten lopen, is er genoeg van mijn gading.
Teveel om op te noemen. Een greep: NOS journaal, Nieuwsuur, EenVandaag, BinnensteBuiten, Studio Sport, WNL op Zondag, Groenteman en Van Roosmalen, Groenteman op Zondag, Podium Klassiek, Goedemorgen Nederland, Tussen Kunst en Kitsch, geschiedenis-programma's, diverse drama-producties, filmsquote:
En wat houdt dat links georienteerd dan in voor jou?quote:Op donderdag 11 april 2024 15:41 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Teveel om op te noemen. Een greep: NOS journaal, Studio Sport, WNL op Zondag, Groenteman en Van Roosmalen, Groenteman op Zondag, Podium Klassiek, Goedemorgen Nederland, Tussen Kunst en Kitsch, geschiedenis-programma's, diverse drama-producties, films
Met stip bovenaan: Sophie & Kalid/Jeroenquote:Op donderdag 11 april 2024 15:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En wat houdt dat links georienteerd dan in voor jou?
Wat maakt het links georienteerd voor jou? Want ik zie toch wel bijzondere programmas die volgens mij niet echt in het rijtje horen.quote:Op donderdag 11 april 2024 15:45 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Met stip bovenaan: Sophie & Kalid/Jeroen
De voorganger M was helemaal een drama
En waarom zouden het Journaal, Studio Sport en Tussen Kunst en Kitch zo links zijn? Volgens mij is dat allemaal vrij neutraal.quote:Op donderdag 11 april 2024 15:41 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Teveel om op te noemen. Een greep: NOS journaal, Nieuwsuur, EenVandaag, BinnensteBuiten, Studio Sport, WNL op Zondag, Groenteman en Van Roosmalen, Groenteman op Zondag, Podium Klassiek, Goedemorgen Nederland, Tussen Kunst en Kitsch, geschiedenis-programma's, diverse drama-producties, films
*proest* WNL op zondag links zegt iequote:Op donderdag 11 april 2024 15:41 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Teveel om op te noemen. Een greep: NOS journaal, Nieuwsuur, EenVandaag, BinnensteBuiten, Studio Sport, WNL op Zondag, Groenteman en Van Roosmalen, Groenteman op Zondag, Podium Klassiek, Goedemorgen Nederland, Tussen Kunst en Kitsch, geschiedenis-programma's, diverse drama-producties, films
Ah ja, die bekende linkse hobbies zoals sport, klassieke muziek en antiekquote:Op donderdag 11 april 2024 15:41 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Studio Sport, Podium Klassiek, Tussen Kunst en Kitsch
Jort is vegetarir, dat kunnen we niet meer hebben in het tijdperk van de Gravin van Slachthuis tot Stalbrand.quote:Op donderdag 11 april 2024 16:15 schreef nostra het volgende:
En Jort Kelder natuurlijk. Woke, socialistisch gedram van die vent altijd.
Het is allemaal MSM dus het is allemaal (s)links! Tros muziekfeest op het plein is gewoon zieltjes winnen voor Agenda 2030!1!11quote:Op donderdag 11 april 2024 16:27 schreef Nielsch het volgende:
Is TROS Muziekfeest op het Plein dan links (want cultuur) of rechts (want Nederlandse volkscultuur)?
En dan? Ze hebben zichzelf met zijn vieren aardig in de (extreem)rechtse hoek geschilderd. Ze zijn echt tot elkaar veroordeeld. Met deze verkiezingsuitslag zijn er eigenlijk geen alternatieven.quote:Op donderdag 11 april 2024 15:51 schreef Nielsch het volgende:
Het zoveelste onderwerp waarin de formerende partijen weer eens lijnrecht tegenover elkaar staan. Dames, heren, stop er asjeblieft mee. Kabinet Clownshow op het bordes heeft echt geen zin.
wat zijn eigenlijk rechtse hobby's? (denk dat dat het probleem is, die hebben geen hobby's en raken helemaal verstrikt in hun eigen bubbel)quote:Op donderdag 11 april 2024 16:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah ja, die bekende linkse hobbies zoals sport, klassieke muziek en antiek
Het is wel een vegetarir, dat riekt naar extinsion rebellion.quote:Op donderdag 11 april 2024 16:15 schreef nostra het volgende:
En Jort Kelder natuurlijk. Woke, socialistisch gedram van die vent altijd.
nee joh, dan moet je op z'n minst vegan zijn. Jort is een salon socialist....links lullen, rechts zuivel vreten.quote:Op donderdag 11 april 2024 17:03 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het is wel een vegetarir, dat riekt naar extinsion rebellion.
VI is toch waar ze op rechts vrij lekker op gaan?quote:Op donderdag 11 april 2024 17:03 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
wat zijn eigenlijk rechtse hobby's? (denk dat dat het probleem is, die hebben geen hobby's en raken helemaal verstrikt in hun eigen bubbel)
Ook niet iedereen: https://www.ad.nl/show/jo(...)voor-opzet~a4faed42/quote:Op donderdag 11 april 2024 17:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
VI is toch waar ze op rechts vrij lekker op gaan?
De grote incel-show.quote:Op donderdag 11 april 2024 17:03 schreef Stefanovich het volgende:
[..]
wat zijn eigenlijk rechtse hobby's? (denk dat dat het probleem is, die hebben geen hobby's en raken helemaal verstrikt in hun eigen bubbel)
Vergeet het dwarsbomen van "de tegenstander" niet. Is een linkse hobby, weg ermee.quote:Op donderdag 11 april 2024 14:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, voor de boze rechtse achterban is bezuinigen op de PO, hoe onhaalbaar ook, ideologisch nogal belangrijk.
Bij dit type samenwerking draait alles om symboolpolitiek, het moet stoer en daadkrachtig lijken. De realiteit is niet zo van belang.
Prima televisie inderdaad.quote:Op donderdag 11 april 2024 17:37 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
VI is toch waar ze op rechts vrij lekker op gaan?
Dat beginnen steeds meer woordvoerders zich ook af te vragen, gezien de vragen en vooral de gezichtsuitdrukkingen in de commissiedebatten.quote:Op donderdag 11 april 2024 18:38 schreef Heufd het volgende:
Ik zie net een fragment waarin een PVV kamerlid de NPO een ‘nutteloos ding’. Man man man, wat een niveau. Waarom is NSC in hemelsnaam bereid om in zee te gaan met zo’n domrechtse, extreemrechtse, antidemocratische partij.
Omdat het op dit moment de enige manier is om een pluche plekje te krijgen en omdat NSC ideologisch best tegen de PVV aanschurkt.quote:Op donderdag 11 april 2024 18:38 schreef Heufd het volgende:
Ik zie net een fragment waarin een PVV kamerlid de NPO een ‘nutteloos ding’. Man man man, wat een niveau. Waarom is NSC in hemelsnaam bereid om in zee te gaan met zo’n domrechtse, extreemrechtse, antidemocratische partij.
Omdat ze mekaar hebben wijsgemaakt dat regeren met PvdA/GL het land rap in de richting van Armageddon stuurt.quote:Op donderdag 11 april 2024 18:38 schreef Heufd het volgende:
Dat is het. Die partij is voor VVD en NSC tegenwoordig vele malen erger dan de extreemrechtse PVV. Te triest voor woorden natuurlijk maar blijkbaar wel de nieuwe realiteit.quote:Op donderdag 11 april 2024 18:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat ze mekaar hebben wijsgemaakt dat regeren met PvdA/GL het land rap in de richting van Armageddon stuurt.
Denk je, ik zie Eerdmans partij nog wel de grootste worden als hier een kabinet uit komt dat faalt. Of misschien groep Haga. Als Baudet een Milders doet kan hij ook nog zomaar weer de grootste worden.quote:Op donderdag 11 april 2024 19:06 schreef BlackLining het volgende:
Het is vooral zaak om je nu zo te positioneren dat het de schuld van de ander is als het onvermijdelijkerwijs mis gaat binnen afzienbare tijd. Even de boel zo zien te spelen dat je stranks die verdomde linkse VVD er de schuld van kunt geven dat er nog steeds moslims immigranten het land binnenkomen. Waarschijnlijk begrijpen VVD, NSC en PVV dat spelletje wel. Ik denk oprecht dat de BBB nog steeds daadwerkelijk gelooft dat ze op langere termijn wat voor de boeren kunnen betekenen op deze manier
Maar goed, even voortprutsen nog. Paar maandjes 'regeren' en dan kan daarna de gure rechtse kletskoek weer uit de vriezer.
Of PVV en BBB gaan samen richting 65. Ik verbaas me nergens meer over bij de Nederlandse kiezer.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Denk je, ik zie Eerdmans partij nog wel de grootste worden als hier een kabinet uit komt dat faalt. Of misschien groep Haga.
Dat zou ultiem genot zijn, maar die hebben hetzelfde probleem als Geert: geen mensen. Nu zal Eerdmans nog wel over een fatsoenlijk netwerk beschikken, maar Van Haga wordt wat lastiger, die heeft meer vijanden gemaakt dan vriendjes.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Denk je, ik zie Eerdmans partij nog wel de grootste worden als hier een kabinet uit komt dat faalt. Of misschien groep Haga.
Waarom is het genot als we blijven kiezen wat ons ontevreden maakt. Tuurlijk een keer wat anders kan teleurstellen, elke keer hetzelfde heeft de garantie op teleurstelling. Sowieso zijn mensen niet het probleem meer dat de ideologie geen oplossingen heeft voor problemen van nu.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zou ultiem genot zijn, maar die hebben hetzelfde probleem als Geert: geen mensen. Nu zal Eerdmans nog wel over een fatsoenlijk netwerk beschikken, maar Van Haga wordt wat lastiger, die heeft meer vijanden gemaakt dan vriendjes.
Ik denk dat ze dat ook wel echt geloven.quote:Op donderdag 11 april 2024 18:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat ze mekaar hebben wijsgemaakt dat regeren met PvdA/GL het land rap in de richting van Armageddon stuurt.
Ach, zo heel erg ontevreden zijn we door de bank genomen nou ook weer niet en op een megaruk naar links of rechts hoeven we in dit land sowieso niet te rekenen, dus uiteindelijk is het de garnering die het verschil uitmaakt. JA21 - en Van Haga - komen nog het dichtst in de buurt van klassiek-liberaal, dus dat zou een mooie basis vormen, ware het niet dat ze over totaal geen apparaat beschikken en Van Haga alleen een spel van confrontatie kan spelen (wel goed, dat dan weer wel). Echt iets anders zou vol over links zijn en de kans dat ik de staatsloterij win acht ik kansrijker dan dat dat binnen afzienbare tijd zal gebeuren.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom is het genot als we blijven kiezen wat ons ontevreden maakt. Tuurlijk een keer wat anders kan teleurstellen, elke keer hetzelfde heeft de garantie op teleurstelling. Sowieso zijn mensen niet het probleem meer dat de ideologie geen oplossingen heeft voor problemen van nu.
Daar had de FDP ook nooit aan moeten beginnen. Maar goed, wat hebben die, 12% oid? En nu zelfs kiesdrempelgevaar?quote:Op donderdag 11 april 2024 20:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hier in D regeren de Sociaal Democraten en de Groenen (samen met de liberalen) en het is een puinhoop, broddelwerk.
Correct, tenminste niet in deze rol als een blij klein kind dat aan tafel bij de groten mag zitten, een rol als koningsmaker was veel beter geweest.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:41 schreef nostra het volgende:
[..]
Daar had de FDP ook nooit aan moeten beginnen.
quote:Op donderdag 11 april 2024 20:39 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat ook wel echt geloven.
De angst voor "verandering" zit echt heel diep bij Omtzigt, de BBB, de PVV. Alles waarbij hun basisschoollogica over hoe het nou eenmaal zit wordt weersproken, zien ze als een bedreiging voor Nederland. Ze denken echt dat veel van hun eigen plannen een juiste mate van 'nuchterheid' en 'doe maar normaal'-bevatten, de enige gewenste levensinstelling voor echte Nederlanders in hun echte Nederland.
Nouja een ruk naar rechts is natuurlijk al lang gaande. Ik hoorde in mijn jeugd nog wel eens dat zoiets ook wel eens de andere kant opgaat. Zit wel te wachten op het moment dat links 80+ zetels scoort en ik een tiental partijen heb om uit te kiezen. Maargoed op dit moment zie ik eerder een terugkomst van fascisme. Zie hoeveel zetels PVV haalt in peilingen, die hekelen altijd de journalisten onafhankelijke rechtsspraak, elite hebben een zondebok. In heel Europa lijkt dat soort wind te waaien, is wel zorgelijk.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:41 schreef nostra het volgende:
[..]
Ach, zo heel erg ontevreden zijn we door de bank genomen nou ook weer niet en op een megaruk naar links of rechts hoeven we in dit land sowieso niet te rekenen, dus uiteindelijk is het de garnering die het verschil uitmaakt. JA21 - en Van Haga - komen nog het dichtst in de buurt van klassiek-liberaal, dus dat zou een mooie basis vormen, ware het niet dat ze over totaal geen apparaat beschikken en Van Haga alleen een spel van confrontatie kan spelen (wel goed, dat dan weer wel). Echt iets anders zou vol over links zijn en de kans dat ik de staatsloterij win acht ik kansrijker dan dat dat binnen afzienbare tijd zal gebeuren.
Een gezonde dosis racisme en complotdenken komt in de buurt van klassiek-liberaal? Of bedoel je die relatief nieuwe stroming van vooral kast-PVV’ers?quote:Op donderdag 11 april 2024 20:41 schreef nostra het volgende:
[..]JA21 - en Van Haga - komen nog het dichtst in de buurt van klassiek-liberaal
Eerdmans is niet bepaald racistisch, noch een complotdenker nee. Van Haga zegt 95% van de tijd zinnige dingen, maar die verliest zichzelf inderdaad nog wel eens.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:56 schreef KareldeStoute het volgende:
Een gezonde dosis racisme en complotdenken komt in de buurt van klassiek-liberaal?
Wat deed Eerdmans dan zo lang in de toen al lange tijd vrij openlijk racistische FvD?quote:Op donderdag 11 april 2024 20:58 schreef nostra het volgende:
[..]
Eerdmans is niet bepaald racistisch, noch een complotdenker nee. Van Haga zegt 95% van de tijd zinnige dingen, maar die verliest zichzelf inderdaad nog wel eens.
Opportunisme, dat is Eerdmans natuurlijk pur sang. Uiteindelijk heeft dat welgeteld een maand geduurd, op wat vrijages met lezinkjes hier en daar na.quote:Op donderdag 11 april 2024 21:02 schreef KareldeStoute het volgende:
Wat deed Eerdmans dan zo lang in de toen al lange tijd vrij openlijk racistische FvD?
Is dat Faber?quote:Op donderdag 11 april 2024 18:38 schreef Heufd het volgende:
Nee, Martine van der Velde. Faber is nog n van de hoogvliegers van de PVV. De rest is nog minder.quote:Op donderdag 11 april 2024 21:27 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Is dat Faber?
Die is heel simpel inderdaad zover ik het kan zien.
Zie nu dat ze in de eerste kamer heeft gezeten en IT'er is geweest
De 6 speerpunten voor Europa. Goed programma Nostra?quote:Op donderdag 11 april 2024 20:58 schreef nostra het volgende:
[..]Van Haga zegt 95% van de tijd zinnige dingen, maar die verliest zichzelf inderdaad nog wel eens.
Welke partij biedt dan wel de ideologie die oplossingen biedt? Ik volg de politiek met liefde maar ik zie dit niet bij de nu formerende partijen noch bij de oppositie. Heb het hier reeds eerder geopperd maar vind het zo jammer dat de oppositie partijen niet met een soort schaduw programma komen, leuk bezig formerende partijen maar deze, deze en deze problemen denken wij zo op te kunnen lossen.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom is het genot als we blijven kiezen wat ons ontevreden maakt. Tuurlijk een keer wat anders kan teleurstellen, elke keer hetzelfde heeft de garantie op teleurstelling. Sowieso zijn mensen niet het probleem meer dat de ideologie geen oplossingen heeft voor problemen van nu.
Ben het met je eens. Ze zouden met plannen moeten komen waar er mogelijk wel meerderheid voor is, zelfs met rechtse partijen erbij. Laat zien wat haalbaar en betaalbaar zou kunnen zijn. Aan zijlijn gaan roepen gaat je geen stemmen opleveren. Daarvoor is links niet populistisch genoeg.quote:Op donderdag 11 april 2024 21:53 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Welke partij biedt dan wel de ideologie die oplossingen biedt? Ik volg de politiek met liefde maar ik zie dit niet bij de nu formerende partijen noch bij de oppositie. Heb het hier reeds eerder geopperd maar vind het zo jammer dat de oppositie partijen niet met een soort schaduw programma komen, leuk bezig formerende partijen maar deze, deze en deze problemen denken wij zo op te kunnen lossen.
Misschien ben ik naif en ik weet zeker dat ik weinig politieke kwaliteiten heb, maar wat ziet de kiezer nu van de oppositie, wat leert men nu over hoe het ook kan?
Vooral steeds plannen in blijven dienen die VVD en NSC niet met goed fatsoen weg kunnen stemmen, zou ik zeggen.quote:Op donderdag 11 april 2024 22:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ben het met je eens. Ze zouden met plannen moeten komen waar er mogelijk wel meerderheid voor is, zelfs met rechtse partijen erbij. Laat zien wat haalbaar en betaalbaar zou kunnen zijn. Aan zijlijn gaan roepen gaat je geen stemmen opleveren. Daarvoor is links niet populistisch genoeg.
Grenzen dicht is natuurlijk een onhaalbaar, ook onwenselijk, doel. Meer soevereiniteit op bepaalde vlakken is zeker strevenswaardig. Dat de ECB ver-, maar dan ook veruit haar statutaire doelstelling (en dat is er maar n) te buiten is gegaan was en is nog steeds het grootste gevaar voor het voortbestaan van een werkbare (munt)unie. Niet gemonitord worden door de overheid, in de vorm van transacties boven de 100 (!) euro, een CBDC of een digitale identiteit is basale privacybescherming. Klimaat(veranderings)ontkenning is waanzin, de vraag wat je daar dan mee gaat doen beantwoord ik wel anders dan de lijn die nu is ingezet - en dat doet de Europese Raad inmiddels ook.quote:Op donderdag 11 april 2024 21:42 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De 6 speerpunten voor Europa. Goed programma Nostra?
1. Grenzen dicht
2. Nederland moet weer souverein worden.
3. Stoppen met klimaatmaatregelen;
4. Terug naar het oorspronklijke mandaat EU, met een bindend referendum over Nexit;
5. geen Digitale Europese Identiteit, geen Digitale Euro, geen Central Bank Digital Currency, geen monitoring van financile transacties boven de honderd euro en het behoud van cash geld.
6. Stoppen met ongelimiteerd betalen voor andere EU landen.
Ik hoop in m'n leven toch tenminste een keertje een echt linkse regering mee te maken. Als het meezit heb ik nog zeker 60-65 jaar te gaan, dus misschien dat het lukt.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja een ruk naar rechts is natuurlijk al lang gaande. Ik hoorde in mijn jeugd nog wel eens dat zoiets ook wel eens de andere kant opgaat. Zit wel te wachten op het moment dat links 80+ zetels scoort en ik een tiental partijen heb om uit te kiezen. Maargoed op dit moment zie ik eerder een terugkomst van fascisme. Zie hoeveel zetels PVV haalt in peilingen, die hekelen altijd de journalisten onafhankelijke rechtsspraak, elite hebben een zondebok. In heel Europa lijkt dat soort wind te waaien, is wel zorgelijk.
Dan zou ik een stuk liever zien dat men fan was van libertariers ofzo, ook compleet wereldvreemd maar dat is dan meer vermaak en minder zorgelijk dan geroep om tribunalen of deportaties.
Als de rest erin slaagt om de schuld in Geerts schoenen te schuiven, zie ik Eerdmans wel wat stijgen, maar niet meer dan een zetel of 12 (wat ze volgens mij ook een tijdje stonden in de peilingen een aantal jaar geleden). Hij heeft nou eenmaal niet het charisma van ‘de grote verlosser’.quote:Op donderdag 11 april 2024 20:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zou ultiem genot zijn, maar die hebben hetzelfde probleem als Geert: geen mensen. Nu zal Eerdmans nog wel over een fatsoenlijk netwerk beschikken, maar Van Haga wordt wat lastiger, die heeft meer vijanden gemaakt dan vriendjes.
Omdat ze, op een paar keer uit spelen in Hilversum na, alleen maar thuiswedstrijden afwerken.quote:Op donderdag 11 april 2024 23:24 schreef PSVCL het volgende:
Waarom zijn de formatiegesprekken eigenlijk niet openbaar, ,live op TV..
Lees nog eens rustig terug wat ik heb geschreven en kom dan met een reactie.quote:Op donderdag 11 april 2024 15:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
En waarom zouden het Journaal, Studio Sport en Tussen Kunst en Kitch zo links zijn? Volgens mij is dat allemaal vrij neutraal.
En WNL op Zondag is, ook volgens henzelf, juist uitgesproken rechts: https://wnl.tv/programmas/wnl-op-zondag/
Als je dat al links noemt moet je je beseffen dat jij zelf waarschijnlijk aan de uiterst rechtse flank zit en er veel rechtse mensen toch nog links van je zitten.
Ik heb het je al twee keer gevraagd. Je noemt wel programma's op die volgens jou links georienteerd zijn. Maar je maakt niet duidelijk wat links georinteerd is.quote:Op vrijdag 12 april 2024 07:31 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Lees nog eens rustig terug wat ik heb geschreven en kom dan met een reactie.
Lees nog eens rustig terug wat ik heb geschreven en kom dan met een reactie. Prettige dag verder.quote:Op vrijdag 12 april 2024 07:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik heb het je al twee keer gevraagd. Je noemt wel programma's op die volgens jou links georienteerd zijn. Maar je maakt niet duidelijk wat links georinteerd is.
Kan je dat uitleggen? Wat is er mis met Studio Sport of Tussen Kunst en Kitsch of Goedemorgen Nederland?
Vierde en laatste poging. Wat is er links of woke aan Studio Sport of Tussen Kunst en Kitsch of Goedemorgen Nederland?quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:00 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Lees nog eens rustig terug wat ik heb geschreven en kom dan met een reactie. Prettige dag verder.
Die paar centen die naar de NPO gaan zijn echt zo belangrijk voor je?quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:09 schreef Erik_Groen het volgende:
NPO mag van mij drastisch worden gereorganiseerd.
Twee netten met maximaal vier omroepen.
Iets minder belastinggeld naar die nieuwe organisatie.
Volgens Erik Groen is er genoeg van zijn gading:quote:Op vrijdag 12 april 2024 08:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vierde en laatste poging. Wat is er links of woke aan Studio Sport of Tussen Kunst en Kitsch of Goedemorgen Nederland?
Toch is dit n van de weinige zaken waar de PVV iets zichtbaars kan binnenhalen. Misschien zelfs wel het enige. Dat dit dan ook een speerpunt zou worden was al lang duidelijk, dat NSC het zelfs op dit onderwerp zo hard speelt zullen ze bij de PVV van schrikken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:28 schreef Koffieplanter het volgende:
De NPO kost ons in totaal nog niet n miljard. Per capita gaat er per jaar nauwelijks 40 naar de publieke omroep. Dat is niet gewoon minder dan Belgi, het is minder dan zowel Vlaanderen als Walloni. Dat is bijna een derde van wat een Duitser moet aftikken. Wel echt een onderwerp dat prioriteit heeft verdiend aan de formatietafel inderdaad.
Snap het zijnerzijds ook wel hoor. De publieke omroep aan diggelen brengen was ook de eerste handeling van Putin. Om de financin zal het ze alleszins niet te doen zijn.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Toch is dit n van de weinige zaken waar de PVV iets zichtbaars kan binnenhalen. Misschien zelfs wel het enige. Dat dit dan ook een speerpunt zou worden was al lang duidelijk, dat NSC het zelfs op dit onderwerp zo hard speelt zullen ze bij de PVV van schrikken.
Gelukkig dat de formerende partijen even zon extreem belangrijk onderwerp aansnijden waar ze het makkelijk over eens worden. Typisch symboolpolitiek.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:28 schreef Koffieplanter het volgende:
De NPO kost ons in totaal nog niet n miljard (923 miljoen). Per capita gaat er per jaar nauwelijks 40 naar de publieke omroep. Dat is niet gewoon minder dan Belgi, het is minder dan zowel Vlaanderen als Walloni. Dat is bijna een derde van wat een Duitser moet aftikken. Wel echt een onderwerp dat prioriteit heeft verdiend aan de formatietafel inderdaad.
Deze partijen gedijen puur op symboolpolitiek en dan is dit superbelangrijk.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:28 schreef Koffieplanter het volgende:
De NPO kost ons in totaal nog niet n miljard (923 miljoen). Per capita gaat er per jaar nauwelijks 40 naar de publieke omroep. Dat is niet gewoon minder dan Belgi, het is minder dan zowel Vlaanderen als Walloni. Dat is bijna een derde van wat een Duitser moet aftikken. Wel echt een onderwerp dat prioriteit heeft verdiend aan de formatietafel inderdaad.
Ja, natuurlijk snap ik het. Maar dat de PVV zelfs dit vooral symbolische punt zo hard moet gaan bevechten, terwijl geen enkel wezenlijk punt uit hun programma haalbaar lijkt, zal de formatie er niet makkelijker op maken. Wat wat mij betreft trouwens goed nieuws is.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:36 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Snap het zijnerzijds ook wel hoor. De publieke omroep aan diggelen brengen was ook de eerste handeling van Putin. Om de financin zal het ze alleszins niet te doen zijn.
Was de PO maar meer bezig daarmee. De PO is vooral bezig met Nepotisme bij het verlenen van opdrachten voor productie van programma's en fout gedrag naar (vrouwelijke) medewerkers en het vervolgens proberen te verhullen ervan. Dit is al decennia aan de gang.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Gelukkig dat de formerende partijen even zon extreem belangrijk onderwerp aansnijden waar ze het makkelijk over eens worden. Typisch symboolpolitiek.
Is gewoon een opzichtige manier om voor minder onafhankelijke en kritische journalistiek te zorgen.
Je stokpaardje lijkt ook al decennia oud…quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Was de PO maar meer bezig daarmee. De PO is vooral bezig met Nepotisme bij het verlenen van opdrachten voor productie van programma's en fout gedrag naar (vrouwelijke) medewerkers en het vervolgens proberen te verhullen ervan. Dit is al decennia aan de gang.
Dat zal wel dat kijk ik nooit, ik ben lid van de VPRO. Hun docus en spul als tegenlicht vind ik echt wat toevoegen aan het publieke domein. Daar zullen bezuinigingen wel pijn doen. domme spel/reis-shows of sport ontspringen vast de bezuinigingen want dat levert geld op maar dat kan juist prima richting de commercielen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Was de PO maar meer bezig daarmee. De PO is vooral bezig met Nepotisme bij het verlenen van opdrachten voor productie van programma's en fout gedrag naar (vrouwelijke) medewerkers en het vervolgens proberen te verhullen ervan. Dit is al decennia aan de gang.
Wat vind je van het format Uitgerangeerde BN'er/presentator of een groepje van dat soort reist naar willekeurige plek op de wereld en braakt daar clich's uit? Mag dat wel blijven?quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:02 schreef Koffieplanter het volgende:
Overigens wel eens dat de NPO meer gevarieerde dingen dient te brengen. Ieder jaar het vlaggetje achtervolgend en met Kleintje Pils en Erben W-w-w-wennemars de wereld over reizen naar Calgary en Hokkaido voor weer een verslag van een nietszeggende wereldbeker schaatsen valt echt niet uit te leggen.
Toch benieuwd wat er dan precies woke of links is.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Volgens Erik Groen is er genoeg van zijn gading:
Ik vind de NPO prima hoor. Hoewel er veel irritante links-georinteerde programma's zijn waar losgeslagen loony left redacties de woke-gekte volledig uit de hand laten lopen, is er genoeg van mijn gading.
Ik denk dat hij de programma’s van zijn gading opnoemde in plaats van de loony left.
Er is ook een discussie over de NPO in Nieuws.
De Gevaarlijkste Wegen Van De Wereld is een kwalitatief hoogstand programma.quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat vind je van het format Uitgerangeerde BN'er/presentator of een groepje van dat soort reist naar willekeurige plek op de wereld en braakt daar clich's uit? Mag dat wel blijven?
Ronde van Baskenland is net geweest, het Vlaamse voorjaar zit er ook alweer op. Ik vind Meiden die Rijden persoonlijk erover, je kunt ook teveel risico nemen voor de kijkcijfers.quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:17 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De Gevaarlijkste Wegen Van De Wereld is een kwalitatief hoogstand programma.
Dat zijn net programma's met vrij hoge kijkcijfers die waarschijnlijk niet zouden worden overgenomen door een commercile omroep. Al heeft Eurosport wel ook de rechten, die zenden hooguit 1 WB per jaar uit. Dan zie ik meer in het schrappen van vermaak.quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:02 schreef Koffieplanter het volgende:
Overigens wel eens dat de NPO meer gevarieerde dingen dient te brengen. Ieder jaar het vlaggetje achtervolgend en met Kleintje Pils en Erben W-w-w-wennemars de wereld over reizen naar Calgary en Hokkaido voor weer een verslag van een nietszeggende wereldbeker schaatsen valt echt niet uit te leggen.
Je kan natuurlijk niet gehouden worden aan een wettelijke verplichting als je niet bestaatquote:Op vrijdag 12 april 2024 10:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zijn net programma's met vrij hoge kijkcijfers die waarschijnlijk niet zouden worden overgenomen door een commercile omroep. Al heeft Eurosport wel ook de rechten, die zenden hooguit 1 WB per jaar uit. Dan zie ik meer in het schrappen van vermaak.
Het uitzenden van alle EK's en WK's schaatsen (en dat zijn er best wat) is de NPO trouwens wettelijk verplicht.
Hoeveel procent van de PVV-kiezers zou berhaupt nog naar de NPO kijken?quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk snap ik het. Maar dat de PVV zelfs dit vooral symbolische punt zo hard moet gaan bevechten, terwijl geen enkel wezenlijk punt uit hun programma haalbaar lijkt, zal de formatie er niet makkelijker op maken. Wat wat mij betreft trouwens goed nieuws is.
Dank je KaheemSaid, jouw intellectuele vermogens zijn in orde.quote:Op vrijdag 12 april 2024 09:04 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Volgens Erik Groen is er genoeg van zijn gading:
Ik denk dat hij de programma’s van zijn gading opnoemde in plaats van de loony left.
Er is ook een discussie over de NPO in Nieuws.
WTF?quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:22 schreef Hanca het volgende:
Het uitzenden van alle EK's en WK's schaatsen (en dat zijn er best wat) is de NPO trouwens wettelijk verplicht.
Zeg, je bent toch zeker niet tegen eckte Hollandse tradities, he? Want dan volgt er een melding bij de juiste autoriteiten.quote:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mediawet_2008quote:
Daarvoor kunnen gewoon alle andere sport- en cultuurfondsen leeggetrokken worden. Gaan die mensen maar op twitter zitten.quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:18 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zeg doen, opheffen die NPO en al dat geld gebruiken voor opheffen van de eigen bijdrage. Ja, dan moet er nog 5 miljard gevonden worden maar er zijn vast wel andere linkse hobbies die niemand gaat missen te vinden. Toch?
Khalid&Sophie, M, diverse docu's waar compleet gestoorden hun podium krijgen om transgendergekte, anti-zwarte piet en anti-Israel propaganda uit te braken. Maar het geeft niet hoor, van mij mogen ze dit blijven uitzenden zo lang ik niet verplicht ben om er naar te kijken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Toch benieuwd wat er dan precies woke of links is.
Wel echt een lachwekkend rijtje moet ik zeggen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mediawet_2008
Staat allemaal in wat verplicht uitgezonden moet worden. Ook uurtje Pinkpop. Walgelijke linkse hobby!!!!
Shorttracken is leuk, lange baan schaatsen is saai.quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wel echt een lachwekkend rijtje moet ik zeggen.Wordt er berhaupt nog gekeken naar dat schaatsen?
Compleet gestoorden? Kun je dat toelichten? Ik ben wel benieuwd nu.quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:35 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Khalid&Sophie, M, diverse docu's waar compleet gestoorden hun podium krijgen om transgendergekte, anti-zwarte piet en anti-Israel propaganda uit te braken. Maar het geeft niet hoor, van mij mogen ze dit blijven uitzenden zo lang ik niet verplicht ben om er naar te kijken.
08-03-24 18:17 SCHAATSEN WK SPRINT NPO 1 GEM 911.000 TOT 2.180.000quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Wel echt een lachwekkend rijtje moet ik zeggen.Wordt er berhaupt nog gekeken naar dat schaatsen?
Ga de idiotie nou niet voeren...quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Compleet gestoorden? Kun je dat toelichten? Ik ben wel benieuwd nu.
Koekoek.quote:
Dat heeft die al een paar keer getweet, Waarom die dan per se dit nu nog een keer doet tijdens formatie gesprekken ?quote:
Jep: https://nos.nl/collectie/(...)er-bij-nieuw-kabinetquote:Op vrijdag 12 april 2024 11:01 schreef xpompompomx het volgende:
Ik was een paar weken terug op verkansie; heeft GeertGOD toevallig toen aangegeven geen premier te worden maar liveer souffleur in de kamer? En doet hij daar nu zuur over zodat hij tegen zijn niet al snuggere achterban kan zeggen dat het niet aan hem lag allemaal?
Ja, vaak rond de 2 miljoen kijkers. En dat is dan zonder de kijkers die streamen vanaf nos.nl (geen idee of NPO start, NPO extra en NLZiet kijkers worden meegenomen). Schaatsen wordt echt nog steeds heel erg goed bekeken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Doet me denken aan Fortuyn en Baudetquote:
Denken dat deze besparing niet naar het "bedrijfsleven" gaatquote:Op vrijdag 12 april 2024 10:18 schreef Tijger_m het volgende:
Ik zeg doen, opheffen die NPO en al dat geld gebruiken voor opheffen van de eigen bijdrage. Ja, dan moet er nog 5 miljard gevonden worden maar er zijn vast wel andere linkse hobbies die niemand gaat missen te vinden. Toch?
Is dit onderdeel van goed bestuur en meer macht naar de kamer?quote:Op vrijdag 12 april 2024 12:10 schreef Hanca het volgende:
NSC is trouwens rechtstatelijk wel met een heel vreemd spelletje bezig rondom die transgenderwet. Dat je bezwaren hebt tegen die wet kan ik me voorstellen, die heb ik ook. Maar dan laat je de minister die wet gewoon indienen, debatteer je er over, probeer je hem aan te passen en als dat niet lukt of als je helemaal niks aan de huidige wet wil aanpassen stem je hem weg. Een motie indienen met het verzoek aan de minister om de wet in te trekken is wel een hele vreemde figuur. Ik ben ook benieuwd hoe de ministerraad met zo'n verzoek om gaan, ik gok dat ze het verzoek gaan negeren en de wet gewoon verder gaat.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)transgenderwet-van-t
Wilders is een idioot. Maar liefst 75% van de kiezers heeft niet op hem gestemd. Hoezo moet hij dan volgens hem premier worden?quote:
Omdat de VVD niets liever wil dan met Wilders regeren.quote:Op vrijdag 12 april 2024 13:35 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Wilders is een idioot. Maar liefst 75% van de kiezers heeft niet op hem gestemd. Hoezo moet hij dan volgens hem premier worden?
Dat roept-ie toch al sinds dat 'herenakkoord', niet zo heel spannend verder.quote:
Ja, ik begrijp de commotie ook niet helemaal eerlijk gezegd. Dit zegt-ie al tijden.quote:Op vrijdag 12 april 2024 13:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat roept-ie toch al sinds dat 'herenakkoord', niet zo heel spannend verder.
Shorttrack is een kleuterkermis, echt schaatsen doe je op grotemensenbanen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:37 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Shorttracken is leuk, lange baan schaatsen is saai.
De eigenaar van de rechten van het voetbal (en de andere commercieel uitgebate sporten) lacht zich helemaal kapot. Werkelijk belachelijk dat de omroepen daar wettelijk verplicht zijn gigantische bedragen voor te dokken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 10:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mediawet_2008
Staat allemaal in wat verplicht uitgezonden moet worden.
De omroepen zijn niet verplicht het te kopen, als een ander het koopt mag dat ook maar moet die het dus op een open net uitzenden. Dat mag dus ook RTL 4, 5, SBS 6 of zelfs het nieuwe ViaplayTV zijn. Of een op te richten open zender.quote:Op vrijdag 12 april 2024 14:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De eigenaar van de rechten van het voetbal (en de andere commercieel uitgebate sporten) lacht zich helemaal kapot. Werkelijk belachelijk dat de omroepen daar wettelijk verplicht zijn gigantische bedragen voor te dokken.
Zet die sporten lekker achter een decoder of verplicht Fifa en consorten het gratis door te geven.
RTL en consorten zijn niet open. Daar moet je een abo voor hebben via je kabel aanbieder, of een kaart voor je Satschotel of Digitale Terestrische TV ontvanger waar je ook voor moet betalen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 14:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
De omroepen zijn niet verplicht het te kopen, als een ander het koopt mag dat ook maar moet die het dus op een open net uitzenden. Dat mag dus ook RTL 4, 5, SBS 6 of zelfs het nieuwe ViaplayTV zijn. Of een op te richten open zender.
Het is gewoon een bescherming van de burgers, dat zaken die veel mensen willen zien en een bepaald belang hebben niet allemaal achter verschillende decoders verdwijnen.
Dat zijn wel open netten, het gaat om tv zenders die kunnen worden ontvangen in meer dan 75% van de huishoudens: https://www.nlconnect.org(...)finitie-van-open-netquote:Op vrijdag 12 april 2024 14:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
RTL en consorten zijn niet open. Daar moet je een abo voor hebben via je kabel aanbieder, of een kaart voor je Satschotel of Digitale Terestrische TV ontvanger waar je ook voor moet betalen.
Betalen voor een basispakket mag dus wel en in elk basispakket zitten RTL 4, 5, SBS 6, enz. Als je dus een zender op richt die ook in elk basispakket komt mag dat ook.quote:Om dat te voorkomen heeft de overheid een instrument: de evenementenlijst. Deze is opgenomen in hoofdstuk 4 van het Mediabesluit 2008. Op basis van artikel 5.1 Mediawet 2008 moet de registratie van de events op deze lijst in ieder geval worden verspreid op een open televisieprogrammakanaal. Men spreekt ook wel van het ‘open net’. Dat is een TV-zender die ontvangen kan worden door ten minste 75% van alle huishoudens in Nederland en waarvoor geen andere kosten verschuldigd zijn dan het tarief van het basispakket of de kosten van aankoop of gebruik van de ontvangstapparatuur zoals het TV-toestel. Ook de wedstrijden van Nederlandse clubs en de finales van de Champions League en de Europe League staan op de lijst.
quote:Op vrijdag 12 april 2024 14:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
RTL en consorten zijn niet open. Daar moet je een abo voor hebben via je kabel aanbieder, of een kaart voor je Satschotel of Digitale Terestrische TV ontvanger waar je ook voor moet betalen.
Nee, open betekent in feite: bij alle grote aanbieders in het basispakket. Dan haal je die 75% altijd.quote:Op vrijdag 12 april 2024 14:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ah, okay, dus open is niet free to air zoals de BBC, C4, etc.
Bieden internet aanbieders in NL inmiddels Abo's aan zonder TV?quote:Op vrijdag 12 april 2024 14:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, open betekent in feite: bij alle grote aanbieders in het basispakket. Dan haal je die 75% altijd.
Er is wel discussie of er nu aan moet worden toegevoegd 'en online beschikbaar via NPO start of gratis op een andere site/app'. Aangezien straks minder dan 75% waarschijnlijk een tv abonnement heeft.
Ja, al heel lang. Ik heb ook geen tv abonnement, met alleen NLZiet, Discovery+ en Disney+ zie ik alles wat ik wil zien. En ik ken eigenlijk niemand van onder de 35 die nog wel een tv abonnement heeft.quote:Op vrijdag 12 april 2024 14:57 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bieden internet aanbieders in NL inmiddels Abo's aan zonder TV?
Goedzo, ik ben al een tijd weg uit NL maar ook voor die tijd keek ik geen TV meer, maar had wel met mijn Internet een TV abo omdat het niet zonder konquote:Op vrijdag 12 april 2024 14:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, al heel lang. Ik heb ook geen tv abonnement, met alleen NLZiet, Discovery+ en Disney+ zie ik alles wat ik wil zien. En ik ken eigenlijk niemand van onder de 35 die nog wel een tv abonnement heeft.
Dat was alleen bij kabel zo. ADSL of glasvezel zonder TV kon altijd al.quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:05 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Goedzo, ik ben al een tijd weg uit NL maar ook voor die tijd keek ik geen TV meer, maar had wel met mijn Internet een TV abo omdat het niet zonder kon
Maar de VVD wil juist niet dat Twittermans premier wordt?quote:Op vrijdag 12 april 2024 13:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Omdat de VVD niets liever wil dan met Wilders regeren.
Alleen zijn de kosten voor tv abbo niet veel duurder meer dan nlziet.quote:Op vrijdag 12 april 2024 14:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, al heel lang. Ik heb ook geen tv abonnement, met alleen NLZiet, Discovery+ en Disney+ zie ik alles wat ik wil zien. En ik ken eigenlijk niemand van onder de 35 die nog wel een tv abonnement heeft.
Oh dat hoeft niet. Net zoals de VVD of NSC niet met extreemrechts hoeven te regeren.quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:11 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Maar de VVD wil juist niet dat Twittermans premier wordt?
Waar in het staatsrecht staat dat de lijsttrekker van de grootste partij premier MOET worden?
Klopt, maar ik of mijn vrouw kijkt met NLZiet regelmatig programma's van een half jaar of meer oud, soms wel van enkele jaren oud. Dat kan niet binnen een abonnement. Ik heb al in geen jaren buiten sport en politiek iets gekeken wat op dat moment 'op tv' was.quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Alleen zijn de kosten voor tv abbo niet veel duurder meer dan nlziet.
Staat nergens. Net zo min als het feit dat de grootste partij in de regering moet of zelfs maar dat de grootste partij het recht heeft om de leiding te hebben in de formatie.quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:11 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Maar de VVD wil juist niet dat Twittermans premier wordt?
Waar in het staatsrecht staat dat de lijsttrekker van de grootste partij premier MOET worden?
VVD of NSC hoeven ook niet met gek-links in zee te gaan.quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Oh dat hoeft niet. Net zoals de VVD of NSC niet met extreemrechts hoeven te regeren.
Nee, dit is echt niet voor de bhne. VVD en NSC lijken bijvoorbeeld echt vr de plannen van Adema te willen stemmen. Dat is niet voor de bhne, dat is feitelijk het einde van de intensieve veehouderij. En NSC heeft zich echt verbonden met niet bezuinigen op de NPO. Als je iets voor de bhne zou doen, zou je niet iets roepen waarop je zo makkelijk afrekenbaar bent.quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Alle struggles van deze week zijn toch gewoon voor de bhne? Lijkt een beetje een vast patroon, even moeilijk doen naar buiten toe zodat iedereen denkt dat het maximale eruit is gehaald.
Met 2/3 weken is er een akkoord en voor het zomerreces hebben we een debat over de regeringsverklaring gehad.
Een goed moreel kompas is grappig?quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:37 schreef Erik_Groen het volgende:
Maar PvdA-GL is een partij van hoogwaardige morele principes.
Als Timmermans hoge inkomens en bedrijfsleven met rust laat is hij geen knip voor de neus waard.quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:37 schreef Erik_Groen het volgende:
VVD en PvdA-GL? Als Timmermans NEE zegt tegen asielimmigratie en het bedrijfsleven en de hoge inkomens met rust laat, dan geef ik het een kans. Maar PvdA-GL is een partij van hoogwaardige morele principes.
Nogal, vooral als dat kompas is gebouwd van laagwaardige hypocrisie.quote:
Daar zie ik ze allemaal nog wel onderuit kletsen of al onderdeel zijn van 'elkaar wat gunnen' ook in de beeldvorming. Zonder mot in een week of 6 tot een akkoord komen was ook wat ongeloofwaardig geweest.quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dit is echt niet voor de bhne. VVD en NSC lijken bijvoorbeeld echt vr de plannen van Adema te willen stemmen. Dat is niet voor de bhne, dat is feitelijk het einde van de intensieve veehouderij. En NSC heeft zich echt verbonden met niet bezuinigen op de NPO. Als je iets voor de bhne zou doen, zou je niet iets roepen waarop je zo makkelijk afrekenbaar bent.
Hypocrisie zeg je?quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:43 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Nogal, vooral als dat kompas is gebouwd van laagwaardige hypocrisie.
Dan ben ik toch benieuwd wat er dan zo hypocriet is aan het niet willen tornen aan je belangrijke toezeggingen uit je verkiezingsprogramma? Toont dat in jouw ogen aan dat je je verkiezingsprogramma niet serieus neemt? Zou GL-PvdA vermindert hypocriet zijn als ze in een regering zouden stappen die inderdaad de hoogste inkomens met rust zouden laten, zoals je vurige wens is? En waarom dan precies?quote:Hypocrisie of huichelarij is het voorwenden van geloof, gevoelens, moraal of deugden zonder daar volledig achter te staan of de daaraan verbonden normen en waarden zelf in praktijk te brengen, in het bijzonder bij het bekritiseren van anderen.
Hoe zie jij 'elkaar wat gunnen' voor je bij de mestplannen van Adema?quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Daar zie ik ze allemaal nog wel onderuit kletsen of al onderdeel zijn van 'elkaar wat gunnen' ook in de beeldvorming. Zonder mot in een week of 6 tot een akkoord komen was ook wat ongeloofwaardig geweest.
Hoe zie jij de europese geloofwaardigheid (geloofwaardigheid van de EU) op het gebied van Milieubeleid als er enorme hoeveelheden oerbos worden gekapt om als CO2 neutraal te verstoken in Kolencentrales?quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe zie jij 'elkaar wat gunnen' voor je bij de mestplannen van Adema?
Gunt BBB aan VVD en NSC dat de veestapel gaat krimpen, of gunnen NSC en VVD aan BBB dat we onze europese geloofwaardigheid en ons goede bestuur te grabbel gooien, waarna vele ondernemers (zoals VVD dat noemt) met de rug tegen de muur komen te staan en failliet gaan?
Want een tussenweg is er niet, dat hebben zowel VVD als NSC en ook Adema wel duidelijk gezegd in het debat.
Als een linkse partij rechts wordt dan overweeg je het.quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:37 schreef Erik_Groen het volgende:
VVD en PvdA-GL? Als Timmermans NEE zegt tegen asielimmigratie en het bedrijfsleven en de hoge inkomens met rust laat, dan geef ik het een kans. Maar PvdA-GL is een partij van hoogwaardige morele principes dus dan gaat het never nooit gebeuren.
Het is politiek, alle partijen hebben wel draaien gemaakt die lastiger te verkopen waren. Als er straks een akkoord ligt verwijzen alle partijen naar de punten die ze hebben binnengehaald, de rest is 'zo werkt het in een coalitieland' en 'verantwoordelijkheid nemen'. Dat soort vluchten vooruit werken altijd, ik verwacht nu niet anders.quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe zie jij 'elkaar wat gunnen' voor je bij de mestplannen van Adema?
Gunt BBB aan VVD en NSC dat de veestapel gaat krimpen, of gunnen NSC en VVD aan BBB dat we onze europese geloofwaardigheid en ons goede bestuur te grabbel gooien, waarna vele ondernemers (zoals VVD dat noemt) met de rug tegen de muur komen te staan en failliet gaan?
Want een tussenweg is er niet, dat hebben zowel VVD als NSC en ook Adema wel duidelijk gezegd in het debat.
Het is gewoon zo dat aan Adema is gemeld dat als de waterkwaliteit niet voldoet, dat er dan vanaf 2027 boetes gaan volgen vanuit de EU. Dat is gewoon slecht voor onze positie, onze geloofwaardigheid. We kunnen dan anderen ook niet meer aanspreken op het voldoen aan andere regels.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoe zie jij de europese geloofwaardigheid op het gebied van Milieubeleid als er enorme hoeveelheden oerbos worden gekapt om als CO2 neutraal te verstoken in Kolencentrales?
Hoe zie jij de europese geloofwaardigheid op het gebied van Asielrecht als men er meer dan 10 jaar over doet om tot een besluit te komen?
Het schermen met europese geloofwaardigheid is gelul, wat zullen de buren wel niet denken.
Ik ken eigenlijk weinig tot geen lastiger te verkopen draaien als deze, voor zowel BBB als NSC/VVD.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het is politiek, alle partijen hebben wel draaien gemaakt die lastiger te verkopen waren. Als er straks een akkoord ligt verwijzen alle partijen naar de punten die ze hebben binnengehaald, de rest is 'zo werkt het in een coalitieland' en 'verantwoordelijkheid nemen'. Dat soort vluchten vooruit werken altijd, ik verwacht nu niet anders.
Je beantwoord mijn post nietquote:Op vrijdag 12 april 2024 16:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is gewoon zo dat aan Adema is gemeld dat als de waterkwaliteit niet voldoet, dat er dan vanaf 2027 boetes gaan volgen vanuit de EU. Dat is gewoon slecht voor onze positie, onze geloofwaardigheid. We kunnen dan anderen ook niet meer aanspreken op het voldoen aan andere regels.
Is voor mij niet het hoofdargument (dat is de natuur zelf, ook zonder Brussel moet je de plannen van Adema gewoon uitvoeren), maar voor VVD en NSC lijken deze argumenten wel zwaar te wegen.
Jawel. Als Nederland bewust, structureel Europese regels gaat overtreden, dan kunnen we nooit meer een ander land aanspreken daarop. We zijn dan gewoon vergelijkbaar met Hongarije.quote:
En wat als Europese regels bespottelijk en schandalig zijn?quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel. Als Nederland bewust, structureel Europese regels gaat overtreden, dan kunnen we nooit meer een ander land aanspreken daarop. We zijn dan gewoon vergelijkbaar met Hongarije.
Dan moet je die in Europa proberen te veranderen. Maar tot aan dat veranderen van de regels moet je er gewoon aan voldoen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En wat als Europese regels bespottelijk en schandalig zijn?
Dat is hier niet aan de orde, en als je van mening bent dat de regels te bespottelijk en schandalig zijn dan stap je toch uit de EU als de rest van de EU dat blijkbaar niet vindt?quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:24 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En wat als Europese regels bespottelijk en schandalig zijn?
Hoeveel oerbos wordt er verstookt in Kolencentrales dan, en hoe staat dat in verhouding tot de hoeveelheid oerbos, en hoe staat dat in verhouding tot de hoeveelheid oerbos die wordt gekapt voor andere doeleinden zoals landbouw, energiewinning (olie, uranium)? Ik ben wel benieuwd eigenlijk. Ik ga er van uit dat je dit niet zomaar komt roepen en dus uitstekend op de hoogte bent van de oerbosverbranding in de kolencentrales binnen de EU en hoe dat in een bredere context gezien moet worden.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hoe zie jij de europese geloofwaardigheid (geloofwaardigheid van de EU) op het gebied van Milieubeleid als er enorme hoeveelheden oerbos worden gekapt om als CO2 neutraal te verstoken in Kolencentrales?
Als de struikrovers van PvdA-GL willen dat de VVD het bedrijfsleven en hoge inkomens gaat meeplunderen dan kan je lang wachten op een links kabinet.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als een linkse partij rechts wordt dan overweeg je het.
Goedemorgen.
Dat het gebruik van de term "Europese geloofwaardigheid" een zwaktebod is.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:28 schreef VoMy het volgende:
Waar wil je precies heen met dit soort vragen, denk ik dan altijd.
Maar dat is het niet en je laat ook nergens zien waarom het dat zou zijn. Je zegt alleen dat je het niet eens bent met beleid, maar dat is een heel andere discussie. Als je afspraken met elkaar maakt, dan houd je je daar aan. Dat is het stukje geloofwaardigheid. Dat jij vindt dat ze de afspraken niet hadden moeten maken, doet er in de geloofwaardigheidsdiscussie niet toe.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat het gebruik van de term "Europese geloofwaardigheid" een zwaktebod is.
Ik heb nog een tv abonnement en ik ben onder de 35.quote:Op vrijdag 12 april 2024 14:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hoeveel oerbos wordt er verstookt in Kolencentrales dan, en hoe staat dat in verhouding tot de hoeveelheid oerbos, en hoe staat dat in verhouding tot de hoeveelheid oerbos die wordt gekapt voor andere doeleinden zoals landbouw, energiewinning (olie, uranium)? Ik ben wel benieuwd eigenlijk. Ik ga er van uit dat je dit niet zomaar komt roepen en dus uitstekend op de hoogte bent van de oerbosverbranding in de kolencentrales binnen de EU en hoe dat in een bredere context gezien moet worden.
https://deanderekrant.nl/file/DAK:/PDF/DeAndereKrant-011.pdfquote:Het Nederlandse biomassabeleid (ruim 11 miljard euro aan subsidies) heeft inmiddels, ook in het bui- tenland, verstrekkende gevolgen. ‘Bossen worden grootschalig gekapt, waaronder ook kaalkap in bescherm- de gebieden. Zo zijn er houtkapvergunningen afgegeven voor 60.000 ha in Natura2000-bossen. Daarnaast ligt de uitstoot van biomassacentrales onder vuur, bijvoorbeeld wat betreft fijnstof, stikstof en andere zeer zorg- wekkende stoffen (ZZS).’
‘Er komen grote hoeveelheden bomen naar Nederland. Het gaat om 30 miljoen kilo per scheepslading, waarvoor 50.000 bomen per keer worden gekapt en vermalen met alles wat hierin leeft, met name uit de Baltische staten en uit North Caro- lina (VS)’, zegt Swart. ‘Daar wordt erg veel geld mee verdiend. De schepen met hout houden we al een tijd in de gaten; we weten precies om hoeveel hout het gaat en waar het vandaan komt. Dat kun je o.a. volgen via de website Marine Traffic en met behulp van satellieten. Daarnaast hebben we contacten met ngo’s en wetenschap- pers ter plekke.’
“Meeplunderen”. Mooi woord hoor. Ik zou nog een stukje toevoegen over belasting op erfenissen en giften, zonder dat is je dom-rechts geleuter niet compleet hoor. Oh ja en het woordje “zuurverdiende” ontbreekt nog, dat moet er ook echt bij.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:36 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Als de struikrovers van PvdA-GL willen dat de VVD het bedrijfsleven en hoge inkomens gaat meeplunderen dan kan je lang wachten op een links kabinet.
Een echte bron graag. Geen mongoloide gratis krant op het internet enkel gelezen door vaccinatiewappies die toch wel alles geloven wat je ze voorschotelt waarbij de strekking is dat er een groot complot is en iedereen er in zit.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
[..]
https://deanderekrant.nl/file/DAK:/PDF/DeAndereKrant-011.pdf
4 jaar geleden was het verdwijnen van oerbos in Estland al 14%
https://www.ad.nl/opinie/(...)e-biomassa~aee2d7da/
Je begrijpt toch zelf ook wel dat je met dit soort taalgebruik en onzinnige logica elke serieuze discussie in de kiem smoort en niemand ooit nog een normaal gesprek met je wil voeren?quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:36 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Als de struikrovers van PvdA-GL willen dat de VVD het bedrijfsleven en hoge inkomens gaat meeplunderen dan kan je lang wachten op een links kabinet.
Ja, je ziet pakweg Hongarije nog effectief andere landen aanspreken op het niet houden aan Europese regels? Of vind jij het fijn als onze invloed in Europa drastisch wordt ingeperkt?quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat het gebruik van de term "Europese geloofwaardigheid" een zwaktebod is.
Nee, het gaat mij om holle frasenquote:Op vrijdag 12 april 2024 17:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, je ziet pakweg Hongarije nog effectief andere landen aanspreken op het niet houden aan Europese regels? Of vind jij het fijn als onze invloed in Europa drastisch wordt ingeperkt?
Kan ook met NPO start plus, enorme slechte app maar wel cheap…quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, maar ik of mijn vrouw kijkt met NLZiet regelmatig programma's van een half jaar of meer oud, soms wel van enkele jaren oud. Dat kan niet binnen een abonnement. Ik heb al in geen jaren buiten sport en politiek iets gekeken wat op dat moment 'op tv' was.
Het is niet hol, ook de minister geeft dit gewoon aan en die heeft er ervaring mee. Andere ministers hebben bij andere voorstellen om Europese regels te negeren hetzelfde aangegeven: je wordt dan een ongeloofwaardige partner in Europa en hebt bij geen enkel dossier nog echte onderhandelingsruimte of invloed. Dat jij dat niet wil accepteren maakt het geen holle frase, het geeft aan dat jij geen enkel idee hebt hoe de EU werkt en hoe letterlijk alle dossiers met elkaar verbonden zijn. En zowel Van Campen (VVD) als Holman (NSC) gaven aan dit een belangrijk punt te vinden. Dat is eigenlijk hun grootste motivatie om voor de plannen van Adema te stemmen. Ze willen om deze reden namelijk wel aan die Europese regel voldoen en als je dan niet de plannen van Adema aan houdt rijden allerlei boeren straks, in de woorden van Holman en Van Campen, keihard tegen een muur aan.quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, het gaat mij om holle frasen
Er ligt nog ruimte voor GroenRechtsquote:Op vrijdag 12 april 2024 16:36 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Als jij samenwerkt met andere bedrijven dan houd je je toch ook aan de afgesproken regels? Doe je dit niet dan verlies je toch ook gewoon leverage? Is dat echt hol?quote:Op vrijdag 12 april 2024 17:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, het gaat mij om holle frasen
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5445052/fvd-kamerleden-hebben-nog-een-commerciele-bv-niet-gemeld-bij-de-kamerquote:Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet heeft vorig jaar nog een commercile bv opgericht, zonder dit te melden in het register van de Tweede Kamer. De bv werd heimelijk opgericht nadat Baudet en andere FVD-Kamerleden al eerder een sanctie opgelegd hadden gekregen vanwege het niet melden van zakelijke belangen.
Ja, en kennelijk dichten de formerende partijen zichzelf dus ook een speciale status toe boven de andere Kamerfracties, omdat ze kennelijk eerder op de hoogte gesteld zouden moeten worden dan de 'oppositie'. Onzin natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:05 schreef VoMy het volgende:
https://nos.nl/collectie/(...)-pvv-en-bbb-ontstemd
Ook de twee informateurs reageren niet enthousiast op deze stap van het demissionaire kabinet. "Het is een verrassing en we wisten dit niet. We hebben geen voorsignaal gehad", zei informateur Van Zwol op vragen of het huidige kabinet "niet over zijn graf heen regeert".
Wat is dit nou weerwaarom zou de regering de informateurs moeten inlichten? Ze zijn in dienst van de TK, niet van het kabinet.
Ik kan me vergissen, maar ik heb sterk het idee dat deze twee net als Plasterk zichzelf een soort speciale status toeschrijven die ze niet hebben, en gewoon platpopulistisch eisen dat iedereen luistert naar elke idee dat ze te binnen schiet.
Blijkbaar zijn de informateurs nu de spreekbuizen van de formerende partijen of zo.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:05 schreef VoMy het volgende:
Ook de twee informateurs reageren niet enthousiast op deze stap van het demissionaire kabinet. "Het is een verrassing en we wisten dit niet. We hebben geen voorsignaal gehad", zei informateur Van Zwol op vragen of het huidige kabinet "niet over zijn graf heen regeert".
Wat is dit nou weerwaarom zou de regering de informateurs moeten inlichten? Ze zijn in dienst van de TK, niet van het kabinet.
Ik kan me vergissen, maar ik heb sterk het idee dat deze twee net als Plasterk zichzelf een soort speciale status toeschrijven die ze niet hebben, en gewoon platpopulistisch eisen dat iedereen luistert naar elke idee dat ze te binnen schiet.
VVD en NSC zijn in elk geval voorstander van de steun, en volgens het radionieuws heeft het voorstel een ruime Kamermeerderheid. Buiten PVV, BBB en FvD (en misschien de SP) zal de rest ook wel zo'n beetje voor zijn, lijkt me.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn de informateurs nu de spreekbuizen van de formerende partijen of zo.
Als daar grote bezwaren tegen zijn dan kan de 2e Kamer die plannen afschieten maar ik geloof niet dat daar steun voor is in de 2e Kamer. Dus dan maar zo? Raar verhaal weer.
Sterker: ik betwijfel of het wel mag, de informateurs inlichten voor je de Kamer in licht. Ik zou het in elk geval niet netjes vinden als ministers dat doen, ambtenaren in dienst van de Kamer inlichten voor ze zelf naar de Kamer gaan.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:05 schreef VoMy het volgende:
Vermeer is ook niet echt het helderste licht h?quote:Ook formerende partij BBB is zeer verrast door de miljardensteun aan Oekrane en zegt dat het daar "volledig uit de lucht komt vallen". BBB-Kamerlid Vermeer vindt het onacceptabel dat een demissionair kabinet zulke toezeggingen doet zonder overleg. Hij is ook boos over het telefoontje naar Zelensky. "Dan loop je het risico nog een keer te moeten bellen met een andere boodschap."
Foei, Rutte heeft geen toestemming gevraagd aan de informateurs die werken aan een kabinet die er nooit zal komen of anders al na 2 weken niet meer bestaat.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:05 schreef VoMy het volgende:
Zoals het nu gaat maakt dit kabinet ook gewoon de volgende prinsjesdagstukken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wel een aparte rol die de vvd dan speelt. Want tuurlijk, formeel hoeft het kabinet de formerende partijen niks te laten weten maar af en toe wat afstemming is natuurlijk ook niet gek. Dat kan de vvd prima doen. Overigens vind ik dit onderwerp met een incidentele uitgave niet zo boeiend. In de voorjaarsnota zal wel meer uitgaven zitten, dan hadden de formerende partijen maar klaar moeten zijn
Wat dat betreft is het voor de mensen die op hem hebben gestemd een prima volksvertegenwoordiger.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:58 schreef Raw85 het volgende:
Je moet er toch niet aan denken dan figuren als Henk Vermeer gaan over de steun aan Oekrane. Die man weet niets en kan niets
@KoosVogels kent hem beter, hij was volgens mij helemaal niet zo slecht in Harderwijk. Nog n van de beteren op de BBB lijst. Maar inderdaad: valt tot nu toe volledig door de mand.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:58 schreef Raw85 het volgende:
Je moet er toch niet aan denken dat figuren als Henk Vermeer gaan over de steun aan Oekrane. Die man weet niets en kan niets
Nee, Vermeer is bepaald geen hoogvlieger.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:31 schreef Cyan9 het volgende:
Ik krijg hier ook sterk het gevoel bij dat de informateurs zich iets te belangrijk zijn gaan vinden.
[..]
Vermeer is ook niet echt het helderste licht h?
Waarom kan ik geen Timmerfrans zeggen?quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, Vermeer is bepaald geen hoogvlieger.
Tijger_m in POL / [POL-Feedback] POL FB - Ook zonder popcorn toegang!quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:16 schreef Falco het volgende:
[..]
Waarom kan ik geen Timmerfrans zeggen?
Nou ja, bij goede (persoonlijke) verhoudingen kan je verwachten dat die gasten wel even een belletje of appje krijgen. Maar CDA, D66 en CU, die hebben niks (meer) met die gasten en hebben ook geen enkel belang om het leven van de formateurs en de formerende partijen makkelijker te maken. Blijft over de VVD, Rutte pruimt de PVV soberso niet en hoe zuur ze zijn bij de VVD over het feit dat Geert de verkiezingen zo glansrijk won is niet te onderschatten.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:05 schreef VoMy het volgende:
Dat is dezelfde Vermeer die afgelopen week zei dat nationale democratische instituties bedreigt worden door ongekozen rechters. Dezelfde Vermeer die de Trias Politica maar onzin vindt dus. Geen helder licht idd.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:31 schreef Cyan9 het volgende:
Ik krijg hier ook sterk het gevoel bij dat de informateurs zich iets te belangrijk zijn gaan vinden.
[..]
Dit ook natuurlijk. De wereld blijft niet stilstaan tot er een nieuw kabinet is.quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Wel een aparte rol die de vvd dan speelt. Want tuurlijk, formeel hoeft het kabinet de formerende partijen niks te laten weten maar af en toe wat afstemming is natuurlijk ook niet gek. Dat kan de vvd prima doen. Overigens vind ik dit onderwerp met een incidentele uitgave niet zo boeiend. In de voorjaarsnota zal wel meer uitgaven zitten, dan hadden de formerende partijen maar klaar moeten zijn
En dit is het favo book van Caroline:quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
Misschien kunnen PVV en BBB gaan bemiddelen tussen Rusland en Oekraine. Schijnt dat Geert warme banden heeft met Rusland dus dat moet vast lukken.
Lijkt me een prima debat om te voeren, weet niet waarom je dan geen helder licht zou zijn?quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:24 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dat is dezelfde Vermeer die afgelopen week zei dat nationale democratische instituties bedreigt worden door ongekozen rechters. Dezelfde Vermeer die de Trias Politica maar onzin vindt dus. Geen helder licht idd.
[ x ]
Als persoon mag ik Henk graag, maar hij is een populist pur sang. Dat was hij al in Harderwijk en dat was ook een van de redenen dat Harderwijk Anders (zijn partij) zo succesvol was bij de laatste verkiezingen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
@:KoosVogels kent hem beter, hij was volgens mij helemaal niet zo slecht in Harderwijk. Nog n van de beteren op de BBB lijst. Maar inderdaad: valt tot nu toe volledig door de mand.
Waar worden al die zogenaamde miljarden aan besteed dan ? Is wel veel geld telkens..quote:Op vrijdag 12 april 2024 18:31 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)oekraine-2023-nieuwsquote:Op vrijdag 12 april 2024 21:57 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Waar worden al die zogenaamde miljarden aan besteed dan ? Is wel veel geld telkens..
Waar wordt het specifiek aan uitgegeven.. weet iemand dat?
Kortom: om wapens en vooral munitie te kopen, soldaten te betalen, kritieke gebouwen (bijvoorbeeld energiecentrales) en wegen die worden vernietigd te repareren en het land met enig fatsoen draaiende te houden terwijl de economie volledig is gestopt en de mannen in het leger dienen.quote:Het kabinet verwacht dat dit bedrag nodig is voor militaire steun, ondersteuning bij kritieke herstelwerkzaamheden en bijdragen aan de strijd tegen straffeloosheid.
Vreemd dat we daar nooit beelden van zien.quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
https://www.rijksoverheid(...)oekraine-2023-nieuws
Dit was de vorige keer:
[..]
Kortom: om wapens en vooral munitie te kopen, soldaten te betalen, kritieke gebouwen (bijvoorbeeld energiecentrales) en wegen die worden vernietigd te repareren en het land met enig fatsoen draaiende te houden terwijl de economie volledig is gestopt en de mannen in het leger dienen.
Zie ook hier: https://www.rtl.nl/rtl-ni(...)ties-wapens-defensie
Nee, je ziet nooit beelden van het Oekranse leger? Want dat is natuurlijk de hoofduitgave: hun salaris, wapens, munitie en uitrusting.quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:29 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Vreemd dat we daar nooit beelden van zien.
Misschien kun je korting krijgen wanneer je keertje daar op vakantie gaat. Het oosten schijnt qua toerisme heel rustig te zijn nu.quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:35 schreef PSVCL het volgende:
Met miljarden strooien alsof het niks , en we zien er niks van terug?
Alleen prijsstijgingen in eigen land..
Tja, al die onbenullen in het parlement die maar niet willen snappen dat een rechter alleen maar toetst of de wetten die datzelfde parlement heeft aangenomen, worden overtreden of niet. Wat nog erger is, er zijn nog veel meer onbenullen die op deze onbenullen hebben gestemd.quote:Op vrijdag 12 april 2024 19:24 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dat is dezelfde Vermeer die afgelopen week zei dat nationale democratische instituties bedreigt worden door ongekozen rechters. Dezelfde Vermeer die de Trias Politica maar onzin vindt dus. Geen helder licht idd.
[ x ]
Er zijn gewoon meerderheden voor zulke uitgaven.quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:59 schreef Montagui het volgende:
Dat tijdens de formatie (via het demissionaire kabinet) MILJARDEN de deur uitvliegen is onacceptabel. Dan kan je toch niet meer met goed fatsoen onderhandelen?
Honderdduizenden of zelfs miljoenen, ok, maar miljarden??? Dan zadel je een nieuw kabinet op met een onmogelijke opgave.
Totaal absurd.
Miljarden vanuit heel Europa/Amerika gaan die kant op , voor salarissen van het leger/gaten in de weg en wapens/munitie, waar blijven die oorlogsbeelden dan?quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:59 schreef Montagui het volgende:
Dat tijdens de formatie (via het demissionaire kabinet) MILJARDEN de deur uitvliegen is onacceptabel. Dan kan je toch niet meer met goed fatsoen onderhandelen?
Honderdduizenden of zelfs miljoenen, ok, maar miljarden??? Dan zadel je een nieuw kabinet op met een onmogelijke opgave.
Totaal absurd.
Eenmalige uitgaves, dat heeft zo goed als niets met de onderhandelingen te maken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:59 schreef Montagui het volgende:
Totaal absurd.
Alsof 4 miljard 'peanuts' is, terwijl de onderhandelingen met name een probleem hebben met de financieen op orde te krijgen. Dan komen die 4 miljard hard aan.quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:20 schreef VoMy het volgende:
[..]
Eenmalige uitgaves, dat heeft zo goed als niets met de onderhandelingen te maken.
Inderdaad, in dit tempo zal het demissionaire kabinet zelfs nog de begroting voor 2025 gaan bepalenquote:Op vrijdag 12 april 2024 23:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er zijn gewoon meerderheden voor zulke uitgaven.
De wereld draait gewoon door. De formerende partijen zullen tempo moeten maken.
Eenmalige kosten doen er niet toe. Ze zijn gedaan en zijn een rimpeling in de staatsschuld. Dus inderdaad peanuts. Structurele bezuinigingen - ombuigingen - is waar het om draait.quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
Alsof 4 miljard 'peanuts' is, terwijl de onderhandelingen met name een probleem hebben met de financieen op orde te krijgen. Dan komen die 4 miljard hard aan.
'zo goed als niets' is dan flink bagatelliserend.
We agree to disagree.quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Eenmalige kosten doen er niet toe. Ze zijn gedaan en zijn een rimpeling in de staatsschuld. Dus inderdaad peanuts. Structurele bezuinigingen - ombuigingen - is waar het om draait.
De VVD en NSC vinden dit uitgeven tijdens de formatie dus blijkbaar geen probleem, of ze vinden Oekrane niet laten zitten te belangrijk en staan dus ergens voor. Als er een Kamermeerderheid voor is mag een kabinet, demissionair of niet, alles qua uitgaven. BBB en PVV staat vrij gesoleerd wat geen geld naar Oekrane betreft.quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:59 schreef Montagui het volgende:
Totaal absurd.
Lang verhaal kort. Je moet een meerderheid hebben in de kamersquote:Op zaterdag 13 april 2024 00:18 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
De VVD en NSC vinden dit uitgeven tijdens de formatie dus blijkbaar geen probleem, of ze vinden Oekrane niet laten zitten te belangrijk en staan dus ergens voor. Als er een Kamermeerderheid voor is mag een kabinet, demissionair of niet, alles qua uitgaven. BBB en PVV staat vrij gesoleerd wat geen geld naar Oekrane betreft.
Overigens nam Rutte 3 in demissionaire status door corona veel ingrijpendere beslissingen en veel meer geld uit dan Rutte 4 nu. Kon ook gewoon, want Kamermeerderheid en de macht ligt in de Kamer.
Dus bij een formatie mag de overheid geen geld meer uitgeven? Hoe werkt dat in jouw voorstelling dan?quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:59 schreef Montagui het volgende:
Totaal absurd.
Yup, en demissionair of niet en formatie of niet is eigenlijk niet relevant.quote:Op zaterdag 13 april 2024 00:38 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Lang verhaal kort. Je moet een meerderheid hebben in de kamers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |