Het lijkt of Wiwi een MiaDionnetje/Boulevard heeft gepulld met Mustii door alleen de microfoon input te laten horen oid want in diverse andere filmpjes klinkt ie een stuk minder slecht. Hij is over het podium aan het rennen enzo. Denk dat het in Malmö een stuk beter zal overkomen. Hoe zeer ik ook van Eurovision in Concert hou, ergens is het ook de pest voor het Songfestival he, allll die preparties. Zo afhankelijk van de techniek en van mobiele opnames enzo. Zo veel voor het 'fandom' om af te zeiken.quote:Op maandag 8 april 2024 09:22 schreef TheVulture het volgende: [..] Ja maar dat is dus het punt, vaak zie je bij de preparty's wel al wie er vocaal in staat is om te leveren. Zeker voor zo'n lied als dat van Belgie is dat erg belangrijk.
of terug naar vroegerquote:Op maandag 8 april 2024 09:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Het lijkt of Wiwi een MiaDionnetje/Boulevard heeft gepulld met Mustii door alleen de microfoon input te laten horen oid want in diverse andere filmpjes klinkt ie een stuk minder slecht. Hij is over het podium aan het rennen enzo. Denk dat het in Malmö een stuk beter zal overkomen. Hoe zeer ik ook van Eurovision in Concert hou, ergens is het ook de pest voor het Songfestival he, allll die preparties. Zo afhankelijk van de techniek en van mobiele opnames enzo. Zo veel voor het 'fandom' om af te zeiken.Eigenlijk zou er gewoon hooguit 1 preparty moeten zijn zoals Amsterdam, met goed geluid etc.
Dat is natuurlijk niet te doen gezien er overal nationale finales zijn.quote:Op maandag 8 april 2024 10:00 schreef Giggio het volgende:
[..]
of terug naar vroeger
toen mochten de liedjes volgens mij pas 3 weken voor het songfestival op de radio gedraaid worden
(maar ja de vorige eeuw)
toch gebeurde het zoquote:Op maandag 8 april 2024 10:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet te doen gezien er overal nationale finales zijn.
quote:Op maandag 8 april 2024 18:42 schreef RipCity het volgende:
Hoezo nu weer geen pers bij de pre-party zaterdag. Gaat weer nergens over.
Ik neem aan dat je bedoeld dat Joost niet naar het persmoment gaat zaterdagmiddag?quote:Op maandag 8 april 2024 18:42 schreef RipCity het volgende:
Hoezo nu weer geen pers bij de pre-party zaterdag. Gaat weer nergens over.
Er mag geen film-pers de zaal in.quote:Op maandag 8 april 2024 18:46 schreef Zigsky het volgende:
[..]Grey en Cee zijn er. Dat is ook de pers.
Tijdens het concert dus?quote:Op maandag 8 april 2024 18:50 schreef RipCity het volgende:
[..]
Er mag geen film-pers de zaal in.
Bron: RTL Boulie zojuist.
Zo slecht waren Mustii en Olly toch ook weer niet?quote:Op maandag 8 april 2024 18:56 schreef Zigsky het volgende:
Oh jezus, Boulevard is nu bij Mustii aan het doen (en olly) wat ze vorig jaar bij Mia en Dion deden. Ipv de NPO te bezuinigen kunnen ze beter Boulevard wegbezuinigen. (Geen publiek geld, ik weet het, maar sjees..).
België klonk op tv imo wel vreselijk.quote:Op maandag 8 april 2024 19:02 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zo slecht waren Mustii en Olly toch ook weer niet?
Ze laten de slechtere stukjes horenquote:Op maandag 8 april 2024 19:02 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zo slecht waren Mustii en Olly toch ook weer niet?
Nederlandse media gaan natuurlijk aan iedereen vragen wat ze van Joost vinden.quote:Op maandag 8 april 2024 19:04 schreef Momo het volgende:
Ik zie Aran zo Mustii of Olly interviewen over hoe slecht ze waren tijdens de andere pre parties
Niemand zegt dat je niet mag zeggen als artiesten vals zingen.quote:Op maandag 8 april 2024 19:04 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
België klonk op tv imo wel vreselijk.
Als Madonna vals zingt benoemen we dat ook. Ik snap niet zo goed waarom dat hier niet mag.
Net zoals bij S10 en haar te blote buik.quote:Op maandag 8 april 2024 19:17 schreef d_elise het volgende:
Ik kan Aran/Boulevard sowieso niet meer serieus nemen na hun continue hetze tegen Duncan en hoe ze Mia en Dion behandelen. Nu zijn ze gelukkig nog positief over Joost (omdat hij tot nu toe niks "verkeerd" doet), maar als hij in mei lager scoort dan verwacht, reken er maar op dat Aran en z'n vriendjes er als de kippen bij zijn om kritiek te leveren.
Die vindt dat je maar zuiver moet zingen dan is altijd alles goed om te laten zien. Oké bedankt.quote:Op maandag 8 april 2024 19:29 schreef Zigsky het volgende:
En Wiwiwilliam die altijd wordt opgetrommeld. Weg ermee.
Dat item over Joost die wegrende bij de 3FM Awards kwam al over als een verkapt dreigement, "flik zoiets nog een keer en we maken je kapot". Als het optreden in Amsterdam straks een beetje tegenvalt, of in Malmö natuurlijk, reken maar dat ze vrolijk weer een hetze opstarten. Dat is het verdienmodel: opschudding en haat.quote:Op maandag 8 april 2024 19:25 schreef Em31 het volgende:
[..]
Net zoals bij S10 en haar te blote buik.![]()
Ook wel weer gieren hoor, zo simpel.maar goed ze doen het natuurlijk voor de lui die in dat soort dingen stinken. Ophef proberen te maken over iets wat al jaren zo is bij EIC. Achja in het geval van Joost kan er niet zoveel gebeuren, die is groot genoeg om er schijt aan te hebben en dat weten zij ook.
Ik weet niet wanneer jij voor het laatst naar Boulevard hebt gekeken maar ik zou het geeneens riooljournalistiek noemen, dat zou betekenen dat het nog iets van journalistiek is. Boulevard is een meningenfabriek van oninteressante mensen. Soort VI maar dan met nog minder interessante mensen en meningen.quote:Op maandag 8 april 2024 20:04 schreef nik4ever het volgende:
Boulevard is gewoon wat vroeger de Privé, Story en Party was (ze bestaan nog, i know, maar hebben tegenwoordig minder invloed): riool journalistiek. Veelal opgeklopte fluff uit de context getrokken in hapklare brokken voor het grote publiek. Je moet er niet teveel van verwachten. Maar zolang het volk valt voor brood en spelen blijft het bestaan.
Je hebt gelijk, ik kijk er niet meer naar haha... Betrapt..quote:Op maandag 8 april 2024 20:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe lang jij voor het laatst naar Boulevard hebt gekeken maar ik zou het geeneens riooljournalistiek noemen, dat zou betekenen dat het nog iets van journalistiek is. Boulevard is een meningenfabriek van oninteressante mensen. Soort VI maar dan met nog minder interessante mensen.
Nouja met alle fans die Joost heeft en alle hype die het nummer gecreëerd heeft bij mensen die nog niet bekend met Joost waren wens ik ze toch veel succes.quote:Op maandag 8 april 2024 19:51 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat item over Joost die wegrende bij de 3FM Awards kwam al over als een verkapt dreigement, "flik zoiets nog een keer en we maken je kapot". Als het optreden in Amsterdam straks een beetje tegenvalt, of in Malmö natuurlijk, reken maar dat ze vrolijk weer een hetze opstarten. Dat is het verdienmodel: opschudding en haat.
Ja, hij heeft een vaste fanschare die het geen reet interesseert wat Boulevard over hem roept, maar voor het grote publiek heeft dat wel invloed. Dat zie je in hoe snel Duncan Laurence van hero naar zero is gegaan. Toen hij Eurovisie won werd hij nog net niet heilig verklaard, daar is niet zoveel meer van over.quote:Op maandag 8 april 2024 20:44 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nouja met alle fans die Joost heeft en alle hype die het nummer gecreëerd heeft bij mensen die nog niet bekend met Joost waren wens ik ze toch veel succes.
Je kunt het benoemen inderdaad.quote:Op maandag 8 april 2024 19:04 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
België klonk op tv imo wel vreselijk.
Als Madonna vals zingt benoemen we dat ook. Ik snap niet zo goed waarom dat hier niet mag.
Dat heeft meneer grotendeels ook aan zichzelf te wijten.quote:Op maandag 8 april 2024 21:23 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, hij heeft een vaste fanschare die het geen reet interesseert wat Boulevard over hem roept, maar voor het grote publiek heeft dat wel invloed. Dat zie je in hoe snel Duncan Laurence van hero naar zero is gegaan. Toen hij Eurovisie won werd hij nog net niet heilig verklaard, daar is niet zoveel meer van over.
Die is daarna wel aardig veranderd, ja.quote:Op maandag 8 april 2024 22:17 schreef RipCity het volgende:
[..]
Dat heeft meneer grotendeels ook aan zichzelf te wijten.
Ik ben nog steeds wel benieuwd hoe het zit met de complete obsessie die jij hebt met Duncan.quote:Op maandag 8 april 2024 22:17 schreef RipCity het volgende:
[..]
Jij volgt hem erg intensief, ik niet zo, dus ik kan eigenlijk niet zoveel opnoemen wat hij verkeerd heeft gedaan. Maar dat weet jij ongetwijfeld beter.quote:Op maandag 8 april 2024 22:17 schreef RipCity het volgende:
[..]
geen idee waarom mensen dat toch altijd denkenquote:Op maandag 8 april 2024 22:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds wel benieuwd hoe het zit met de complete obsessie die jij hebt met Duncan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
quote:Op maandag 8 april 2024 22:29 schreef RipCity het volgende:
[..]
geen idee waarom mensen dat toch altijd denkenMaar sommige mensen hier zijn compleet tegen het geven van meningen. Waarom zou rtl boulevard geen items mogen maken over het eurovisie? Dat is letterlijk hun doel: kijkers/clicks scoren. Maar mensen freaken de hell out hier elke keer. Laat alleen maar zien dat het gewoon werkt. Hun kijkcijfers zijn nog nooit zo hoog geweest ook dus blijkbaa doen ze toch iets goed
maar daar kunnen fanboys/girls hier niet zo goed tegen
Waarom mensen dat denken? Je zat vorig wel heel erg op alles wat Duncan deed. Elke poepscheet(nieuwsbericht van een website, social media bericht etc.) van hem stond dan hier binnen paar minuten. En dan kun je het wel een beetje trollen noemen. Maar dan ben je er dus wel heel erg mee bezig met die jongen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]
geen idee waarom mensen dat toch altijd denkenMaar sommige mensen hier zijn compleet tegen het geven van meningen. Waarom zou rtl boulevard geen items mogen maken over het eurovisie? Dat is letterlijk hun doel: kijkers/clicks scoren. Maar mensen freaken de hell out hier elke keer. Laat alleen maar zien dat het gewoon werkt. Hun kijkcijfers zijn nog nooit zo hoog geweest ook dus blijkbaa doen ze toch iets goed
Toen Ogene meedeed waren de grappen en kritische opmerkingen echt niet te tellen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
[..]
geen idee waarom mensen dat toch altijd denkenMaar sommige mensen hier zijn compleet tegen het geven van meningen. Waarom zou rtl boulevard geen items mogen maken over het eurovisie? Dat is letterlijk hun doel: kijkers/clicks scoren. Maar mensen freaken de hell out hier elke keer. Laat alleen maar zien dat het gewoon werkt. Hun kijkcijfers zijn nog nooit zo hoog geweest ook dus blijkbaar doen ze toch iets goed
Ja, waarom zouden mensen dat toch denken. Om in je eigen woorden te spreken: dat heb je aan jezelf te wijtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En terechtquote:Op maandag 8 april 2024 22:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Toen Ogene meedeed waren de grappen en kritische opmerkingen echt niet te tellen.
Toch eigenlijk elk jaar wel? Nu toch ook genoeg kritisch opmerkingen gemaakt op zaken van Joost. Vorig jaar was wel natuurlijk wel sneu voor Mia en Dion hoe die werden behandeld. De artiesten zijn ook mensen.quote:Op maandag 8 april 2024 22:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Toen Ogene meedeed waren de grappen en kritische opmerkingen echt niet te tellen.
[..]
geen idee waarom mensen dat toch altijd denkenMaar sommige mensen hier zijn compleet tegen het geven van meningen. Waarom zou rtl boulevard geen items mogen maken over het eurovisie? Dat is letterlijk hun doel: kijkers/clicks scoren. Maar mensen freaken de hell out hier elke keer. Laat alleen maar zien dat het gewoon werkt. Hun kijkcijfers zijn nog nooit zo hoog geweest ook dus blijkbaar doen ze toch iets goed
Maarja uiteindelijk ben jij vooral hun target audience he en degene die dus nogal simpel is. Je gelooft ze meteen met je ‘gaat weer nergens over’. Je doet nu een beetje stoer maar je vreet vooral zelf alles wat ze je geven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee imo eigenlijk niet. Tis best een fanatieke fanbase geworden ipv wat het voorheen was.quote:Op maandag 8 april 2024 22:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Toch eigenlijk elk jaar wel? Nu toch ook genoeg kritisch opmerkingen gemaakt op zaken van Joost. Vorig jaar was wel natuurlijk wel sneu voor Mia en Dion hoe die werden behandeld. De artiesten zijn ook mensen.
Ah ja, net zoals we vorig jaar te positief waren zeker?quote:Op maandag 8 april 2024 22:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee imo eigenlijk niet. Tis best een fanatieke fanbase geworden ipv wat het voorheen was.
Misschien moet je het nog eens lezen.quote:Op maandag 8 april 2024 22:41 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ah ja, net zoals we vorig jaar te positief waren zeker?
Je bedoeld ESF of Joost fans?quote:Op maandag 8 april 2024 22:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nee imo eigenlijk niet. Tis best een fanatieke fanbase geworden ipv wat het voorheen was.
Ik lees hier al sinds de start van ESF op Fok!quote:Op maandag 8 april 2024 22:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Je bedoeld ESF of Joost fans?
ESF was eerst geen subforum he, dat scheelt ook wel. Nu komen mensen hier die specifiek ESF fan zijn. Zou raar zijn als je fanatiek ESF volgt inclusief nationale selectie shows en dan alles kut zouden vinden. Net alsof je naar F1 subfora ofzo zou gaan en alleen maar posts zou verwachten dat autotje rijden geen sport is.
Nee hoor, ik lees het prima. Het verschil is alleen dat genoeg mensen alsnog zeggen als iets kut is, maar het niet normaal vinden om artiesten zelf keihard te grond in te beuken. Het is een keuze om dat als iets negatiefs te zien.quote:Op maandag 8 april 2024 22:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Misschien moet je het nog eens lezen.
Er werd vanavond helemaal niemand finaal afgebrand. Oh ja Aran. Alweer.quote:Op maandag 8 april 2024 22:48 schreef ijs_beer het volgende:
Moet dit meta-gezever nou elke keer.Tering, wordt echt minder leuk zo om dit topic te lezen hoor.
Als iets je niet aanstaat, niet op reageren. Als je een bepaalde dynamiek niet leuk vind, ga er dan tegenin of breng zelf andere onderwerpen aan. Beetje pittig mag af en toe wel, maar iemand finaal afbranden niet.
Zo moeilijk is het allemaal niet.
Gr gr. de pseudo-mod.![]()
Aran wordt overal 'songfestivalkenner' genoemd maar maakt keer op keer hele domme fouten of zegt gewoon dingen die niet kloppen. Dan is het logisch dat mensen dat irritant vinden, zeker als hij iedere keer zo'n groot podium krijgt om artiesten de grond in te boren terwijl hij de helft van de tijd zijn werk eigenlijk niet goed doet.quote:Op maandag 8 april 2024 22:49 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Er werd vanavond helemaal niemand finaal afgebrand. Oh ja Aran. Alweer.
Ja, een Trijntje had ook wel iets tragisch met hoe slecht dat nummer was en de staging gezien het wel een goede zangeres is. Ik heb juist het idee dat social media dynamiek veel harder aan het worden is juist de laatste jaren. Mensen die onder meerdere foto's van een artiest op instagram gaan zeggen dat die gene te lelijk is om mee te doen aan ESF en die comments ook nog hoog komen te staan door likkes, moeten we ook niet normaal gaan vinden. Hier kwamen ook al mensen langs om Joost "mongooltje" te noemen. Laten we dat niet normaal maken.quote:Op maandag 8 april 2024 22:48 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nee hoor, ik lees het prima. Het verschil is alleen dat genoeg mensen alsnog zeggen als iets kut is, maar het niet normaal vinden om artiesten zelf keihard te grond in te beuken. Het is een keuze om dat als iets negatiefs te zien.
Vocaal, daar stress ik dan wel een beetje over.quote:Op maandag 8 april 2024 22:53 schreef ijs_beer het volgende:
Anyhow, het maakt me erg nieuwsgierig hoe EIC en die NP gaat doen. Alleen op het podium gaat staan, of daar al ook een actje uitvoert. En vooral hoe hij vocaal overeind blijft. Dat was bij z'n show in 013 wel prima, maar toch, vond het nog niet heel stabiel.
Is meteen de dag na EiC, dus meteen vliegtuig in en door naar persmoment in Stockholm waarschijnlijk. Viel wel slecht dit weekend bij een aantal artiesten dit weekend. Na zaterdag Barcelona en zondag Londen, twee pre parties in 1 weekend.quote:Op maandag 8 april 2024 22:53 schreef ijs_beer het volgende:
Zat een beetje op de website van de Nordic Pre party te kijken, omdat Joost daar ook optreed. Wat me opviel, is dat ze eigenlijk nergens de datum van hun event noemen. Apart wel.
Anyhow, het maakt me erg nieuwsgierig hoe EIC en die NP gaat doen. Alleen op het podium gaat staan, of daar al ook een actje uitvoert. En vooral hoe hij vocaal overeind blijft. Dat was bij z'n show in 013 wel prima, maar toch, vond het nog niet heel stabiel.
Scheelt wel dat Joost meer vocale vrijheid heeft dan iemand die bijvoorbeeld een ballad moet zingen en alle noten moet halen.quote:Op maandag 8 april 2024 22:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Vocaal, daar stress ik dan wel een beetje over.
En juist omdat Aran () volgens mij zei dat Joost daar geen zorgen over moest maken, vertrouw ik erop. Ik wacht het gewoon af. Trust the process.
Ah, dat is een idd een goeie.quote:Op maandag 8 april 2024 22:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Scheelt wel dat Joost meer vocale vrijheid heeft dan iemand die bijvoorbeeld een ballad moet zingen en alle noten moet halen.
Jup ik ook.quote:Op maandag 8 april 2024 22:55 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Vocaal, daar stress ik dan wel een beetje over.
En juist omdat Aran () volgens mij zei dat Joost daar geen zorgen over moest maken, vertrouw ik erop. Ik wacht het gewoon af. Trust the process.
Precies ja. En natuurlijk ook een FOK ding wel, in bepaalde subforums hier. Daar kun je ook alles maar zeggen en dan kom je hier en heeft ineens niet iedereen daar zin in. En dan meteen van de leg zijn, tsja zegt inderdaad veel over de online cultuur die er tegenwoordig heerst.quote:Op maandag 8 april 2024 22:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, een Trijntje had ook wel iets tragisch met hoe slecht dat nummer was en de staging gezien het wel een goede zangeres is. Ik heb juist het idee dat social media dynamiek veel harder aan het worden is juist de laatste jaren. Mensen die onder meerdere foto's van een artiest op instagram gaan zeggen dat die gene te lelijk is om mee te doen aan ESF en die comments ook nog hoog komen te staan door likkes, moeten we ook niet normaal gaan vinden. Hier kwamen ook al mensen langs om Joost "mongooltje" te noemen. Laten we dat niet normaal maken.
Wat hij kan zingen, zingt hij in mijn ogen gewoon prima. Ik bedoel, Joost is geen zanger, gaat hij ook niet worden, en dat Euro-pa-pa-pa-papapapa gedeelte gaat hij niet kunnen zingen (als hij dat wel kan is het gelijk een kandidaat-jurywinnaarquote:Op maandag 8 april 2024 22:53 schreef ijs_beer het volgende:
Zat een beetje op de website van de Nordic Pre party te kijken, omdat Joost daar ook optreed. Wat me opviel, is dat ze eigenlijk nergens de datum van hun event noemen. Apart wel.
Daar heb ik ook wel een beetje stress over, vooral als hij erbij gaat tanzen. Maar gek genoeg deed de live video me veel meer dan de officiële videoclip.quote:Op maandag 8 april 2024 22:59 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Jup ik ook.
Denk dat ie twee voordelen heeft;
- de backings die tegenwoording op band mogen, dat ondersteunt matige zangers toch best wel veel is gebleken de afgelopen jaren
- het type liedje dat hij heeft hoeft ook niet helemaal perfect gezongen te worden, met een missertje komt ie wel weg.
maar toch he.![]()
Ik bedenk me nu pas dat ik bijvoorbeeld bij het feestje van Kaarija ook niet op stem gelet heb, of wel ergens maar dat ik zo in partymode was dat ik dat niet meer in m’n hoofd kon processen.quote:Op maandag 8 april 2024 22:59 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Jup ik ook.
Denk dat ie twee voordelen heeft;
- de backings die tegenwoording op band mogen, dat ondersteunt matige zangers toch best wel veel is gebleken de afgelopen jaren
- het type liedje dat hij heeft hoeft ook niet helemaal perfect gezongen te worden, met een missertje komt ie wel weg.
maar toch he.![]()
Dat is niet zo gek, hij legt er live veel meer energie in. Dat doet hij bij al z'n nummers, de meeste vind ik op plaat weinig aan maar wat ik er live van heb gezien kan me wel bekoren.quote:Op maandag 8 april 2024 23:04 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Daar heb ik ook wel een beetje stress over, vooral als hij erbij gaat tanzen. Maar gek genoeg deed de live video me veel meer dan de officiële videoclip.
Ja, maar die hebben voor eerst in 20 jaar kans op een goede klassering, die klampen zich gewoon ergens aan vast Em!quote:Op maandag 8 april 2024 23:05 schreef Em31 het volgende:
Ik zie wel vaak mensen met een vlaggetje van Kroatië in hun naam () die over Joost zeggen dat alleen België en Duitsland op ons gaan stemmen en vooral Oost-Europa niet. Dan denk ik af en toe wel, oei wat als dat gewoon klopt en we nogal een vertekend beeld hebben.
![]()
Het feit dat die Baby Lasagna-fans zo bezig zijn met Joost geeft natuurlijk aan dat ze stiekem wel een beetje bang voor hem zijnquote:Op maandag 8 april 2024 23:05 schreef Em31 het volgende:
Ik zie wel vaak mensen met een vlaggetje van Kroatië in hun naam () die over Joost zeggen dat alleen België en Duitsland op ons gaan stemmen en vooral Oost-Europa niet. Dan denk ik af en toe wel, oei wat als dat gewoon klopt en we nogal een vertekend beeld hebben.
![]()
quote:Op maandag 8 april 2024 23:09 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Ja, maar die hebben voor eerst in 20 jaar kans op een goede klassering, die klampen zich gewoon ergens aan vast Em!
Dat is ook waar waarschijnlijk ja.quote:Op maandag 8 april 2024 23:10 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het feit dat die Baby Lasagna-fans zo bezig zijn met Joost geeft natuurlijk aan dat ze stiekem wel een beetje bang voor hem zijn
En onze petit tiramisu is ook niet zo'n hele beste zanger. Misschien minder dan Joost ook.quote:
Wat me opvalt is dat er veel meer Amerikanen zijn die erop reageren. Waarschijnlijk zijn er centjes mee te halen.quote:Op maandag 8 april 2024 23:14 schreef Pisces29 het volgende:
Die reaction videos, zijn die er eigenlijk elk jaar in zo’n enorme hoeveelheid of groeit dit telkens?
quote:Op maandag 8 april 2024 23:15 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Wat me opvalt is dat er veel meer Amerikanen zijn die erop reageren. Waarschijnlijk zijn er centjes mee te halen.
Kan best leuk zijn als je elke dag een video upload die 10k keer wordt bekeken (al krijgen reactie video's minder per view dan bepaalde andere type video's)quote:On average, a YouTuber earns around $0.018 for each view, which amounts to $18 for every 1,000 views.
Joost is wel een bijzondere performer. Je hebt toch zelden dat je bek openvalt van hoe goed iemand live is, en dat had ik wel bij dat Lowlands-optreden. Het is niet mooi, het is niet fijnzinnig, maar hij legt er z'n hele ziel en zaligheid in. Maar hoe dat in zo'n strak geregisseerd tv-optreden van 3 minuten gaat zijn kan ik moeilijk inschatten.quote:Op maandag 8 april 2024 23:16 schreef d_elise het volgende:
Ik zie ook steeds meer berichten van fans en kenners die denken dat Joost wel eens een Fuego/Maneskin zou kunnen worden en tijdens de repetities omhoog gaat schieten bij de bookies en alle polls.
Enige waar ik wat over twijfelde is het refrein, dat een stuk zachter was en de EURO juist wat scheller, maar dat past wel echt bij een concert. De rest eromheen deed me eigenlijk nog meer dan de clip.quote:Op maandag 8 april 2024 23:16 schreef d_elise het volgende:
Europapa kan ik ook niet echt een zangnummer noemen en behalve het europapa-papapa na het refrein wat sowieso op de plaat al een vocal effect heeft. Maar de rest klonk in 013 prima en dat was een concertsetting, ik denk dat hij voor z'n optreden in Malmö nog steeds energie in z'n stem legt, maar dat het wel 'gelikter' gaat zijn om het zo maar te zeggen.
Ik zie ook steeds meer berichten van fans en kenners die denken dat Joost wel eens een Fuego/Maneskin zou kunnen worden en tijdens de repetities omhoog gaat schieten bij de bookies en alle polls.
'Gaan echt los' vind ik enórm meevallen. Er kwam hier onlangs iemand Joost 'de grootste mongool met het kutste lied noemen'. We vroegen of het opluchtte. (En of z'n afvoer nog steeds verstopt zat omdat hij dat klustopic per ongeluk in ESF gezet had.)quote:Op maandag 8 april 2024 22:46 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik lees hier al sinds de start van ESF op Fok!![]()
Toen iedereen zat te lachen over Trijntje of Ogene. Nu moet je boe of ba zeggen en de fanatieke ESF kijkers gaan echt los. Er kan veel minder gezegd worden.
Prima hoor, maar valt wel op.
Oh dat laatste is best een goede regel. Je zit toch geld te verdienen met de content van een ander.quote:Op maandag 8 april 2024 23:22 schreef Momo het volgende:
[..]
[..]
Kan best leuk zijn als je elke dag een video upload die 10k keer wordt bekeken (al krijgen reactie video's minder per view dan bepaalde andere type video's)
Het is écht bijna onmogelijk om in te schatten inderdaad. En dat maakt het supergaaf en teringspannend tegelijk.quote:Op maandag 8 april 2024 23:24 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Joost is wel een bijzondere performer. Je hebt toch zelden dat je bek openvalt van hoe goed iemand live is, en dat had ik wel bij dat Lowlands-optreden. Het is niet mooi, het is niet fijnzinnig, maar hij legt er z'n hele ziel en zaligheid in. Maar hoe dat in zo'n strak geregisseerd tv-optreden van 3 minuten gaat zijn kan ik moeilijk inschatten.
Ik vind de hele avond wachten overigens wel heftigquote:Op maandag 8 april 2024 23:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Het is écht bijna onmogelijk om in te schatten inderdaad. En dat maakt het supergaaf en teringspannend tegelijk.Want het kan enorm tegenvallen qua hoe demense thuis erop gaan reageren of het kan heel Europa bij de lurven grijpen omdat hij dat afdwingt met z'n performance en uitstraling en energie.
Ik hoop en denk het laatste want trust the processss en De Troef enzo.
Ja dat is best heftig en zenuwslopend haha. Denk voor Joost ook!quote:Op dinsdag 9 april 2024 00:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vind de hele avond wachten overigens wel heftig, hebben we dat ooit eerder gehad?
Dan halen we nog steeds de finale en hebben we, tot de uitslag, een prachtig songfestival beleefdquote:Op maandag 8 april 2024 23:05 schreef Em31 het volgende:
![]()
Wat hier destijds ook wel meespeelde was de benadering van de media. Omdat Trijntje precies in het pulletje viel bij de journalisten, waren er nauwelijks negatieve reacties, terwijl wij hier dat helemaal mis zagen gaan. Volgens mij waagde alleen Giel Beelen het toen om het een flutnummer te noemen.quote:Op maandag 8 april 2024 22:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, een Trijntje had ook wel iets tragisch met hoe slecht dat nummer was en de staging gezien het wel een goede zangeres is.
Of Nederland echt gaat scoren onder de lijn Bordeaux-Budapest-Moskou moet ik ook nog maar zien hoor. Andersom voor Kroatië ook trouwens.quote:Op maandag 8 april 2024 23:05 schreef Em31 het volgende:
![]()
Nou ja goed, bij diverse bookmakers kan je niet meer inzetten op kwalificatie van Nederland, omdat de kans daarop als groter dan 99% wordt beschouwd. Ik durf dan ook wel te jinxen dat dat gedeelte in elk geval wel goed komtquote:Op dinsdag 9 april 2024 00:29 schreef Momo het volgende:
Voor een non qualifier, ben ik eigenlijk niet bang dit jaar, laat maar komen.
Dat voelt best wel verrassend, omdat ik redenen blijf zien om me zorgen te maken. Als je de achtergrond niet kent is de eerste keer luisteren het tragere einde verwarrend, en komt het lied veel oppervlakkiger over dan het is (zie de reacties van Jan Bors, the honest vocal coach, en Matt). Als ik naar de ESF fan reactie kijk (OGAE polls), vallen we daar ook tegen.quote:Op dinsdag 9 april 2024 03:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja goed, bij diverse bookmakers kan je niet meer inzetten op kwalificatie van Nederland, omdat de kans daarop als groter dan 99% wordt beschouwd. Ik durf dan ook wel te jinxen dat dat gedeelte in elk geval wel goed komt
Toen Zwitserland ze voorbij ging bij de bookies zag je de Kroatische vlaggetjes opeens allemaal bitchen over Nemo.quote:Op maandag 8 april 2024 23:10 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Het feit dat die Baby Lasagna-fans zo bezig zijn met Joost geeft natuurlijk aan dat ze stiekem wel een beetje bang voor hem zijn
Wie?quote:Op dinsdag 9 april 2024 09:04 schreef NailQueen het volgende:
Trouwens wanneer dit topic vol is hebben we de topicsreeks van Mia & Dion ingehaald
Je noemt nou zo ongeveer de enige drie negatieve reactievideo's, alle drie van boomers die toch niet de doelgroep zijn van dit nummer. En de OGAE polls, ook totaal niet de doelgroep. Dit is niet een nummer voor de Eurofans.quote:Op dinsdag 9 april 2024 07:41 schreef Sableheart het volgende:
[..]
Dat voelt best wel verrassend, omdat ik redenen blijf zien om me zorgen te maken. Als je de achtergrond niet kent is de eerste keer luisteren het tragere einde verwarrend, en komt het lied veel oppervlakkiger over dan het is (zie de reacties van Jan Bors, the honest vocal coach, en Matt). Als ik naar de ESF fan reactie kijk (OGAE polls), vallen we daar ook tegen.
Ik weet dat hij niet alleen in Nederland viral is gegaan, maar als mocht blijken dat die buitenlandse luisteraars geen Eurovisie semi's kijken, heb je daar niet veel aan.
Waarschijnlijk maak ik me gewoon zorgen om niets, en haalt hij het gewoon met twee vingers in de neus, maar een dergelijk vertrouwen bij de bookmakers verrast me.
Ja, bij De Toppersquote:Op dinsdag 9 april 2024 00:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vind de hele avond wachten overigens wel heftig, hebben we dat ooit eerder gehad?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |