SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Ik heb eens van dat Hertog Jan Grand Pilsner gehaald. Da's ook heel goed binnen te houden. Beetje minder plat zoet dan hun gewone pils. Aanraderquote:Op vrijdag 29 maart 2024 10:28 schreef StateOfMind het volgende: *gaat op tuinstoel in voortuin zitten en trekt halve liter Schultenbrau open
That's what sh....quote:Op vrijdag 29 maart 2024 10:11 schreef StateOfMind het volgende:
Dat het een kletsnatte dag mag worden.
Kletsnat als in goudgeel vocht
Golden shower, want het blijft zeikweerquote:Op vrijdag 29 maart 2024 10:58 schreef Salina het volgende:
Gemiste kans, TT had 'kletsnat en goudgeel' kunnen worden.![]()
Of nog beter: kletsnat of goudgeel.
[..]
That's what sh....
Nevermind.
[ afbeelding ]
Fijne verjaardag, zuipdag, Paaspop ieder.![]()
Nog een half dagje werken, dan gaat hier het goudgele vocht ook weer aan de bak (heb nog whisky staan).
quote:Op vrijdag 29 maart 2024 11:01 schreef Salina het volgende:
Overigens staat hier in W-Brabant morgen 15 graden gepland, tegenover 18-19 in O-Brabant/Limburg.
Crazy shit.
Woedend. Ziedend.
Voor je het weet verandert het hier in een woestijn. Dat moeten we niet willen. Laat het alsjeblieft snel en veel regenen.quote:
Opbokken met die wind.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 11:34 schreef StateOfMind het volgende:
Hier toch beter weer dan voorspeld.
Droog en er zijn zelfs wat flarden blauw te zien.
Nog geen zon.
Wel redelijk wat wind.
Best wel veelquote:Op vrijdag 29 maart 2024 18:18 schreef DemonRage het volgende:
[..]
* DemonRage heeft vandaag zijn auto gewassen.
Ik ook twee dagen geledenquote:Op vrijdag 29 maart 2024 18:18 schreef DemonRage het volgende:
[..]
* DemonRage heeft vandaag zijn auto gewassen.
Rustig joh.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 20:11 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Afwachten .. Het is je werk om dit te weten, LUL
man man man
In plaats daarvan krijgen wij het tyfusweer. Dat is het nu al, dus niks van waarde verloren.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:12 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Wil dat zeggen dat het Saharastof lekker bij de moffen blijft?
Afrikakorpsquote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:12 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Mijn auto zat er vol mee vandaagquote:Op zaterdag 30 maart 2024 12:12 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Idd, beetje geelgroenig.quote:
Je bent niet alleenquote:
Ohh fijnquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:34 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je bent niet alleen![]()
Hier ook (omgeving Nijmegen).
Weer zo'n graftakke regen weekquote:
Nee.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:48 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Weer zo'n graftakke regen week![]()
Ik heb daar zoooo geen zin an![]()
Maargoed ik ga er ook niet sacherijnig om worden, de zon komt heus ooit wel weer tevoorschijntoch...?
Ooitquote:Op zaterdag 30 maart 2024 19:48 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Weer zo'n graftakke regen week![]()
Ik heb daar zoooo geen zin an![]()
Maargoed ik ga er ook niet sacherijnig om worden, de zon komt heus ooit wel weer tevoorschijntoch...?
Het begint hier ook bijna door te breken.quote:
wat betekent dat precies? die 500 CAPEquote:Op zondag 31 maart 2024 14:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
500 CAPE. Ongelofelijk. Niet normaal. Gigantisch.
Mild instabiele lucht met kans op convectiebuien. Vanaf 1500 CAPE kan je geweldige onweercellen krijgen.quote:Op zondag 31 maart 2024 15:12 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat betekent dat precies? die 500 CAPE
dus zware buien met kans op lichte onweer?quote:Op zondag 31 maart 2024 15:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mild instabiele lucht met kans op convectiebuien. Vanaf 1500 CAPE kan je geweldige onweercellen krijgen.
Ja, niks bijzonders. 500 is amper genoeg voor cellen om te vormen.quote:Op zondag 31 maart 2024 15:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dus zware buien met kans op lichte onweer?
1500 CAPE is x3 wat er nu staat, dus voor mij nog ver weg
Het is maart.quote:Op zondag 31 maart 2024 14:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
500 CAPE. Ongelofelijk. Niet normaal. Gigantisch.
Kan best in maart. Net zoals dat er 2 jaar geleden nog sneeuw lag.quote:
Niet waar, low cape/high shear levert ook flinke buien opquote:Op zondag 31 maart 2024 15:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, niks bijzonders. 500 is amper genoeg voor cellen om te vormen.
Low cape in die tegeltjeswijsheid is 1000. Met 500 worden buien eerder kapot geblazen voor ze kunnen vormen.quote:Op zondag 31 maart 2024 16:18 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Niet waar, low cape/high shear levert ook flinke buien op
Doe mij maar mooie cellen met hogere shearquote:Op zondag 31 maart 2024 16:33 schreef RamboDirk het volgende:
High cape met low shear is helemaal crazy met buien die vaporizen met 750. Insane.
Beterquote:Op zondag 31 maart 2024 16:41 schreef Haags het volgende:
En volgend weekend gaan we naar de 20 graden.
Vandaag ook al bijna. 19.3 aangetikt hier.quote:Op zondag 31 maart 2024 16:41 schreef Haags het volgende:
En volgend weekend gaan we naar de 20 graden.
Liep net met de hond buiten. Zag um in de verte. Flinke flitsenquote:Op zondag 31 maart 2024 20:39 schreef ACT-F het volgende:
Poooh, een paar rake klappen ten zuiden van mij
Zo, pal voor mijn neusquote:Op zondag 31 maart 2024 20:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Liep net met de hond buiten. Zag um in de verte. Flinke flitsen
Rokjesdag!!quote:
Helaas wel veel bewolking en regen omdat er nog heel veel vocht in de lucht rondhangt.quote:
In die contreien:quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag modellen met temperaturen van rond de 30 graden in het Schwarzwald komende zaterdag. Vraag me af of dat ook daadwerkelijk uitkomt, maar warm wordt het zeker.quote:
Ja echt top hoor. Regen hadden we nog niet gehad. Overigens gun ik die regen nog altijd aan de winterhatersquote:Op maandag 1 april 2024 07:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat een gigantisch regengebied in het oosten
Wij winterhaters gunnen jullie dit ellendige weer in plaats van mooie winterdagenquote:Op maandag 1 april 2024 10:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja echt top hoor. Regen hadden we nog niet gehad. Overigens gun ik die regen nog altijd aan de winterhaters
Scheelt wel dat ik jou dit weer natuurlijk ook gun tijdens de lente en zomerquote:Op maandag 1 april 2024 10:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wij winterhaters gunnen jullie dit ellendige weer in plaats van mooie winterdagen
Dat merkte ik tijdens het afgelopen warmere halfjaar jaquote:Op maandag 1 april 2024 12:28 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Scheelt wel dat ik jou dit weer natuurlijk ook gun tijdens de lente en zomer
1 april.quote:Op maandag 1 april 2024 12:43 schreef Frutsel het volgende:
komend weekend zou wel mooi worden zie ik.
20-24 graden hierro
Ja, ik heb de kaarten gezien voor het voorspellingstopic en weet precies wat er komen gaat. Dit is gewoon een warme oper waar de omstandigheden perfect zijn. En zelfs dan is de kans op bewolking met een spat regen gigantisch.quote:
ze voorspellen het gewoon te mooi voor, anders raken er teveel mensen in een depressie, dit is hun laatste strohalm, een sprankje zon.quote:Op maandag 1 april 2024 12:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, ik heb de kaarten gezien voor het voorspellingstopic en weet precies wat er komen gaat. Dit is gewoon een warme oper waar de omstandigheden perfect zijn. En zelfs dan is de kans op bewolking met een spat regen gigantisch.
Als er ook maar één factor net verkeerd valt, komt die warmte niet zo ver noordelijk of komt die depressie over ons heen in het weekend. Mijn weerapp gaat voorlopig voor dat tweede.
Dit is pas een goede grapquote:Op maandag 1 april 2024 13:12 schreef INViCTuS het volgende:
Het zal ook eens een keer wat langer stabiel droog weer blijven. Houdt maar niet op met die shit regen
[ x ]
vorige jaar zomer was wisselvallig en natquote:Op maandag 1 april 2024 12:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat merkte ik tijdens het afgelopen warmere halfjaar ja
Ga het niet eens een zomer noemen. 6 maanden warme herfst en 6 maanden koude herfst.
Nou, laat de mensen maar komen die het wel mee vinden vallen omdat juni zodanig warm was dat het de hele zomer kan dragen.quote:Op maandag 1 april 2024 15:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vorige jaar zomer was wisselvallig en nat
https://www.knmi.nl/neder(...)erzichten/2023/zomer
ik herinner mij in juli nat en de verwarming aan, juni/aug hittegolfquote:Op maandag 1 april 2024 15:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou, laat de mensen maar komen die het wel mee vinden vallen omdat juni zodanig warm was dat het de hele zomer kan dragen.
Augustus was kouder dan september.quote:Op maandag 1 april 2024 15:56 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik herinner mij in juli nat en de verwarming aan, juni/aug hittegolf
Voorlopig zijn de kaarten iig nog steeds gunstig en de temperatuur op zaterdag 20-24 in het landquote:Op maandag 1 april 2024 12:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, ik heb de kaarten gezien voor het voorspellingstopic en weet precies wat er komen gaat. Dit is gewoon een warme oper waar de omstandigheden perfect zijn. En zelfs dan is de kans op bewolking met een spat regen gigantisch.
Als er ook maar één factor net verkeerd valt, komt die warmte niet zo ver noordelijk of komt die depressie over ons heen in het weekend. Mijn weerapp gaat voorlopig voor dat tweede.
Midden ook :p echt totaal onverwachts. Wel een stuk frisser (beter wel, gisteren was enorm klef)quote:Op maandag 1 april 2024 10:49 schreef Nattekat het volgende:
Wel ongekend dat het westen eens droog is.
Er was niks oks aan.quote:Op maandag 1 april 2024 17:50 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Midden ook :p echt totaal onverwachts. Wel een stuk frisser (beter wel, gisteren was enorm klef)
Al met al best een ok dagje.
quote:Op maandag 1 april 2024 17:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er was niks oks aan.
Maar de zon breekt door, dus inmiddels wel ok. Ik geniet wel van het vele daglicht op dit tijdstip
Ik ben pas blij als ik weer gewoon in m'n slippers kan stappen om naar buiten te gaanquote:Op maandag 1 april 2024 17:57 schreef MissHobje het volgende:
[..]Nou ik ben wel blij vandaag, hele dag droog! vanochtend heerlijk gewandeld, tussen de plassen door, in het bos. En nu nog een zonnetje als traktatie
Dat kan natuurlijk altijdquote:Op maandag 1 april 2024 18:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben pas blij als ik weer gewoon in m'n slippers kan stappen om naar buiten te gaan
Dat is wel een beetje te warm voor de tijd van het jaar. Een paar dagen rond de 20 is nog te overzien. Wordt weer een recordwarm jaar zo zeker 😞quote:
Is een hele week 18-19 graden en zon nou echt te veel gevraagd?quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:43 schreef StateOfMind het volgende:
Zaterdag wordt het 24 graden, en staat een heel voorzichtig zonnetje ingetekend.
Eerst zien, dan geloven.
Dat zou ook meteen de enige fatsoenlijke dag worden, de rest van de week business as usual.
Grijs en nat dus.
En niet onbelangrijk: minder windquote:Op dinsdag 2 april 2024 09:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is een hele week 18-19 graden en zon nou echt te veel gevraagd?
Gisteren zelfs weer zitten stoken, echt treurig.
Hoef je je niet slecht over te voelen. Zelfs hier in zuid Spanje hebben wij twee dagen terug de airco savonds nog aan gehad om te verwarmenquote:Op dinsdag 2 april 2024 09:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is een hele week 18-19 graden en zon nou echt te veel gevraagd?
Gisteren zelfs weer zitten stoken, echt treurig.
op die ene dag kunnen we niet teren, het moeten er echt wat meer zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:43 schreef StateOfMind het volgende:
Zaterdag wordt het 24 graden, en staat een heel voorzichtig zonnetje ingetekend.
Eerst zien, dan geloven.
Dat zou ook meteen de enige fatsoenlijke dag worden, de rest van de week business as usual.
Grijs en nat dus.
Vandaag eerst maar even overleven.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:48 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen weer een dag intens trieste treurnis
Wij hebben sinds de kerst nog steeds grondwater in de berging, echt een drama hier.quote:Op dinsdag 2 april 2024 11:33 schreef StateOfMind het volgende:
Een van de vele plassen water hier op de weilanden en akkers is nu voor het eerst sinds oktober weer helemaal verdwenen
Gezien de weersverwachting van de komende week zal die binnenkort wel weer vol water staan
Ik vier toch nog wel graag Koningsdag.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:06 schreef PzKpfw het volgende:
April verwacht ik ook nooit zoveel van qua mooi weer. Op naar mei!
quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vier toch nog wel graag Koningsdag.![]()
En dit weekend volgens mij beide dagen mooi.
Koningsdag/nacht doe ik niet zoveel op, heb niets met die massale evenementen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:12 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vier toch nog wel graag Koningsdag.![]()
En dit weekend volgens mij beide dagen mooi.
Ik geloof er wel in!quote:Op dinsdag 2 april 2024 09:43 schreef StateOfMind het volgende:
Eerst zien, dan geloven.
Grijs en nat dus.
Zaterdag heeft het hele land stralend, zomers weer. Alleen ontstaan er rondom Leiden plotselinge buien die gepaard gaan met heftige wind heb ik vernomen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:37 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ik geloof er wel in!Nu @:Nattekat ook nog overtuigen dat het echt gaat gebeuren! Zomerse dag in
.
Dit geloof ik meteen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zaterdag heeft het hele land stralend, zomers weer. Alleen ontstaan er rondom Leiden plotselinge buien die gepaard gaan met heftige wind heb ik vernomen.
Koningsnacht met zon 🤔quote:Op dinsdag 2 april 2024 12:25 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]en koningsnacht, liefst met een lekker zonnetje aan het bier
Ja want dan is het al licht tot een uurtje of 21u. Of begint jouw Koningsnacht echt pas om 00:00u?quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Koningsnacht met zon 🤔
[ afbeelding ]
Nacht is idd vanaf 00:00. Dus geen zon. Lijkt me dat je ergens binnen op een feestje bent.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:16 schreef StateOfMind het volgende:
De nacht begint om 0.00u.
Daarvoor is het Koningsavond![]()
Zoals @kletsnattekat zou zeggen:quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Kijk uit naar dit weekend. Het regent weer eens.
Ik kan niet meer in woorden uitdrukken hoe beu ik die regen ben.
Ik weet eigenlijk niet wat ik meer beu ben, de regen of dat eeuwige grijze.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Kijk uit naar dit weekend. Het regent weer eens.
Ik kan niet meer in woorden uitdrukken hoe beu ik die regen ben.
De regen, by far. Grijs is het toch elk jaar wel dus dat is gewenning, maar die eeuwige pisregen er bij maakt het echt af. Het is vanaf oktober precies dit weer geweest, zij het met iets fluctuerende temperaturen.quote:Op dinsdag 2 april 2024 13:50 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet wat ik meer beu ben, de regen of dat eeuwige grijze.
Ben tegenwoordig al blij als het om 16.00u of 17.00u heel even ietwat zonnig is.
Maart was helemaal niet zo nat. En warmer dan normaal. Wel iets te grijs.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:18 schreef dick_laurent het volgende:
Zonnetje, 21c, briesje. Nada mal.
Ooit komt het ook goed bij jullie jongens en meisjes
quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maart was helemaal niet zo nat. En warmer dan normaal. Wel iets te grijs.
Maart was vrij normaal hoor ondanks wat je hier leest.
Is gewoon zo. Dat maart geen 'goed weer' maand is, tja kan ik ook - helaas - niks aan doen. Maar maart was gewoon vrij gemiddeld voor wat je kunt verwachten.quote:
Zuiden (vooral zuid-oost) was wat natter dan gemiddeld, niet extreem. Noorden was droger dan gemiddeld, ook niet extreem.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:41 schreef StateOfMind het volgende:
Ik kan natuurlijk niet oordelen over andere delen van het land, maar hier was het toch vooral nat, en grijs, en nat. En grijs.
Met heeeel af en toe een paar betere dagen, met een voorzichtig zonnetje.
1 dag 10mm regen en 9 dagen droog is wat anders dan 10 dagen 1mm. Kap toch eens met dat cijfertjesfetjisme.quote:Op dinsdag 2 april 2024 14:40 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Is gewoon zo. Dat maart geen 'goed weer' maand is, tja kan ik ook - helaas - niks aan doen. Maar maart was gewoon vrij gemiddeld voor wat je kunt verwachten.
Nee.quote:Op dinsdag 2 april 2024 15:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
1 dag 10mm regen en 9 dagen droog is wat anders dan 10 dagen 1mm. Kap toch eens met dat cijfertjesfetjisme.
Nou, even de de statistiekjes van maart voor hier:quote:Op dinsdag 2 april 2024 17:05 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij verwacht van maart?
Maart was hier tamelijk grijs, zoals we gewend zijn de afgelopen maanden. Onder gemiddelde. Wel wat zachter, dus dat is een pluspunt. Verder niet zo boeiendquote:Op dinsdag 2 april 2024 18:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou, even de de statistiekjes van maart voor hier:
- Warme dagen (20c of daarboven): 21
- Zomerse dagen (25c of daarboven): 3
- Zonuren: 234u
- Neerslag: 6.2 mm
Denk als dit in Olanda zou gebeuren in maart de klimaat-paniek aardig compleet zou zijn
Ik heb het idee dat sommige dat bijna echt verwachten van maartquote:Op dinsdag 2 april 2024 18:26 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou, even de de statistiekjes van maart voor hier:
- Warme dagen (20c of daarboven): 21
- Zomerse dagen (25c of daarboven): 3
- Zonuren: 234u
- Neerslag: 6.2 mm
Denk als dit in Olanda zou gebeuren in maart de klimaat-paniek aardig compleet zou zijn
Jep, iets te grijs, iets te warm en gemiddeld nat. Een voetnoot in het jaaroverzicht dus.quote:Op dinsdag 2 april 2024 18:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maart was hier tamelijk grijs, zoals we gewend zijn de afgelopen maanden. Onder gemiddelde. Wel wat zachter, dus dat is een pluspunt. Verder niet zo boeiend
Daarom, niet heel boeiend. Keer wat langer stabiel droog met zon mag welquote:Op dinsdag 2 april 2024 19:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jep, iets te grijs, iets te warm en gemiddeld nat. Een voetnoot in het jaaroverzicht dus.
Zeker, zijn we allemaal wel aan toe denk ik toch.quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Daarom, niet heel boeiend. Keer wat langer stabiel droog met zon mag wel
quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zeker, zijn we allemaal wel aan toe denk ik toch.
Vandaag is iig het vertrouwde beeld iig weer terug. Grijs, nat en vrijwel geen zonquote:Op dinsdag 2 april 2024 19:27 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zeker, zijn we allemaal wel aan toe denk ik toch.
Nou, nou...wel van April, nog niet van Maart.quote:Op dinsdag 2 april 2024 19:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat sommige dat bijna echt verwachten van maart
Goede planning. Het weekend lekker warm en doordeweeks aangename temperaturenquote:Op woensdag 3 april 2024 09:10 schreef onlogisch het volgende:
[ afbeelding ]
Zaterdag 24 graden?
Verder weer teringveel regen en bewolking
24 is aangenaamquote:Op woensdag 3 april 2024 10:01 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Goede planning. Het weekend lekker warm en doordeweeks aangename temperaturen
Jas uit genot.quote:
Ze hebben het nu weer over veel saharazand wat meekomt met die warme lucht. Echt zonnig zal het dus niet worden.quote:Op woensdag 3 april 2024 09:10 schreef onlogisch het volgende:
[ afbeelding ]
Zaterdag 24 graden?
Verder weer teringveel regen en bewolking
Grote kans, ja.quote:
Thanks!!quote:Op woensdag 3 april 2024 10:40 schreef INViCTuS het volgende:
Proficiat met je 30e verjaardag @:Dick_laurent heb een mooi dagje daar. Cheers
Gebit al nat? Cerveza San Miguelquote:
Ik thuis op de bank.quote:Op woensdag 3 april 2024 12:02 schreef Arizona het volgende:
Ik zit zaterdag een groot deel van de dag in zo’n subtropisch zwemparadijs. Overdekt!
![]()
![]()
Gefeliciteerd @dick_laurent!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of ben je van de chocola?"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
quote:Op woensdag 3 april 2024 12:24 schreef Salina het volgende:
[..]
Gefeliciteerd @:dick_laurent!Dertig nog maar, jeetje, wat jong. Voel me oud hier.
Hier, een leuke traktatie voor je.Haha thanks. Nee @INViCTuS had het niet helemaal goed, al zou ik graag 30 zijn geworden vandaag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of ben je van de chocola?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 3 april 2024 12:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]Ah cool! Gefeliciteerd en join that club! Het bevalt me goed...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[..]
Haha thanks. Nee @:INViCTuS had het niet helemaal goed, al zou ik graag 30 zijn geworden vandaag.Niks mis met 42SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
[..]
Haha thanks. Nee @:INViCTuS had het niet helemaal goed, al zou ik graag 30 zijn geworden vandaag.Ah, ik meende me al te herinneren dat je een stuk ouder was inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jeetje, 42, wat oud.
Check deze gast dan @Oriente"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Zelf net 41 geworden. Oud, ja?quote:Op woensdag 3 april 2024 13:10 schreef Salina het volgende:
[..]
Ah, ik meende me al te herinneren dat je een stuk ouder was inderdaad.
Jeetje, 42, wat oud.
Check deze gast dan @:Oriente
quote:
Ontopic: lekker weertje zaterdag.quote:Op woensdag 3 april 2024 12:00 schreef Oriente het volgende:
@:dick_laurent cumpleaños feliz coñoouwe lul man, geen twintiger zijn
Houquote:Op woensdag 3 april 2024 13:31 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen eerst turbulent en terreur buien
[ x ]
Hij zit in Spanje, jij zit in Nederland. Loze beloftequote:Op woensdag 3 april 2024 14:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Partypooper. @:dick_laurent trakteert vanmiddag Sangria. Doe een beetje gezellig, zeg.
Bikini jeweetz! (In het subtropisch zwemparadijsquote:Op woensdag 3 april 2024 14:14 schreef Bocaj het volgende:
Hebben jullie al een korte broek uitgezocht voor Zaterdag?![]()
![]()
En natuurlijk een rokje voor de ladies!
Nou ja toch maar gefeliciteerd, antwoord op allesquote:Op woensdag 3 april 2024 14:57 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
Komend weekend ook bij jullie boven de 20 graaien ja togggg
quote:Op woensdag 3 april 2024 13:31 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen eerst turbulent en terreur buien
[ x ]
https://www.estofex.org/quote:DISCUSSION
... Level 1 ...
This will be the main area of concern as a passing wave with a mid/upper-level thermal trough crosses this area eastward. A diffuse LL depression could evolve over Benelux/NW Germany around noon and this features will push a rather diffuse mid-level cold front E/SE well into Germany before stalling somewhere over S-Germany. This feature is not present at all at lower levels with persistent SW-erly near BL flow and also frontogenesis remains weak at best along this boundary.
With a building ridge to the SW, a supergeostrophic upper jet maximum with NW-erlies noses into this area of interest with strong mid-level westerly flow along the tip of the wave affecting most of the level 1 area. All this combined offers an impressive kinematic setup over all of the level 1 area both in directional and speed shear.
Forecast soundings indicate adequate CAPE for healthy updrafts in addition to low LCLs in the sub-600 m range. Discrete to semi-discrete convection is forecast with some line-ups along any convergent BL flow regime. Also, some convective lines are possible betimes with growing cold pools. Any DMC activity will be accompanied by strong to severe wind gusts and a few hail events.
The tornado threat is present everywhere in this level 1 but two areas of enhanced concern exist right now. One extends from Belgium/Luxembourg into W-CNTRL Germany where more discrete convection is forecast before a more widespread upscale growth occurs (increasing the gust risk into E-Germany) and the second area extends from extreme NE France into S-CNTRL Germany, where very favorable hodographs overlap with enhanced BL moisture and maturing cells. A strong tornado event is certainly possible. Also, convective lines have to be monitored closely for a few spin-ups with ongoing favorable shear. Diminishing CAPE during the evening hours should also help to mitigate the overall severe risk.
Alles wordt wel zeer rap mooi en kleurig door die regen.quote:Op woensdag 3 april 2024 15:37 schreef Arizona het volgende:
De regen is hier trouwens overgegaan in motregen! Het gaat de goede kant op
Dat klopt wel ja. Wij hebben gisteravond nog een stukje gewandeld (en daarbij uiteraard een bui op onze kop gekregenquote:Op woensdag 3 april 2024 17:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Alles wordt wel zeer rap mooi en kleurig door die regen.
Toen ik naar huis reed zag ik zoveel mooie hoge gele bloemen die er eergister nog niet eens waren.
De natuur komt weer tot leven.
De zee koelt de kust nog goed af.quote:Op woensdag 3 april 2024 18:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Westen genaaid, dus het moet wel waar zijn.
Niks daarvan, ik moet aan maanden grijsheid doorstaan door de warme zee, dus nou niet terugkrabbelen.quote:
Paulquote:Op woensdag 3 april 2024 20:02 schreef Paul het volgende:
Vergeten jullie @:misshobje niet te feliciteren?
ONZ / Misshobje is jarig
Jij ookquote:Op woensdag 3 april 2024 21:14 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Verjaarsgenoot van harte gefeliciteerd
Thanksiequote:
Dank, en ditto dan maarquote:Op woensdag 3 april 2024 21:14 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Verjaarsgenoot van harte gefeliciteerd
quote:A level 2 was issued across E Belgium, Luxembourg and central Germany mainly for tornadoes, severe wind gusts and to the lesser degree for large hail.
A level 1 was issued in a belt from France to Czechia mainly for tornadoes, severe wind gusts and to the lesser degree for marginally large hail.
Alweerquote:
Weer dat je karakter vormt. Verbintenis zoeken in de gezamenlijke hoop op die paar uurtjes lekker weer.quote:Op donderdag 4 april 2024 08:25 schreef RamboDirk het volgende:
Prachtig oud hollandsch mannelijk voorjaarsweertje. Lekker rauw en grimmig door weer en wind over de dijk met de sparta transportfiets. Slagregen vanaf de waal in het gezicht terwijl de toren van Woudrichem steeds meer dichterbij komt.
Heerlijk genieten, kan niet beter. Doorbijten.
Hahaquote:Op donderdag 4 april 2024 08:43 schreef INViCTuS het volgende:
Sneu voor de boeren. Kunnen nergens het land op
Hier in de klei grond staat overal nog best veel water. Gras kan het land al bijna af, maar de piepers maïs en suikerbieten moeten het land opquote:
quote:
Heb maar weer een pilletje vitamine D genomen!quote:
Zal je nog verbazen hoe snel het kan gaan.quote:Op donderdag 4 april 2024 08:43 schreef INViCTuS het volgende:
Die hebben we dit jaar toch helemaal niet nodig
met dat vocht, zie ik niet echt een goede oogst tegemoet.quote:Op donderdag 4 april 2024 09:07 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hier in de klei grond staat overal nog best veel water. Gras kan het land al bijna af, maar de piepers maïs en suikerbieten moeten het land op
Open Huizen dag genot met warmte en zon.quote:Op donderdag 4 april 2024 09:24 schreef Bocaj het volgende:
En dit moet zaterdag 24/25 graden met zon worden?
Boeren die last van water hebben zijn niet dezelfde boeren die mijn eten verbouwen.quote:Op donderdag 4 april 2024 10:11 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nattekat wil hongerige kat worden
Uh oh, mijn pa die afgelopen week hier op bezoek was vliegt nu terug op Eindhoven. Kan een turbulente landing worden dusquote:
Voor je het weet wordt ie naar vliegveld Weeze geblazen 😱quote:Op donderdag 4 april 2024 10:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Uh oh, mijn pa die afgelopen week hier op bezoek was vliegt nu terug op Eindhoven. Kan een turbulente landing worden dus
quote:Op donderdag 4 april 2024 10:28 schreef StateOfMind het volgende:
Een aantal weilanden en akkers hier zijn zeer geschikt om waterlelies op te verbouwen
De akkers waar geen plassen op staan zijn wel weer gewoon bewerkt.
Voor de gebruikelijke mais en suikerbieten.
Voor de zoete popcorn
Tornado's met een CAPE van amper 500 ja? Windschering is wel leuk, maar dat gaat je supercellen niet voeden.quote:
Hej weer bruune boon'n gehad jungquote:
Als je wacht op supercellen, dan kan je nog lang wachten. Die dingen komen niet heel vaak voor hier in Nederland.quote:Op donderdag 4 april 2024 10:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tornado's met een CAPE van amper 500 ja? Windschering is wel leuk, maar dat gaat je supercellen niet voeden.
Helemaal niet zo erg daar met die regen.quote:Op donderdag 4 april 2024 10:27 schreef INViCTuS het volgende:
En wie zit er weer in het droge zonnige gedeelte?
[ x ]
Nee, juist goed en nodig daar. Maar doelde op dat droge stuk rechts. Daar zit @dick_laurentquote:Op donderdag 4 april 2024 11:17 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Helemaal niet zo erg daar met die regen.
Kunnen ze goed gebruiken met die droogte daar! (Het komt altijd weer goed met de natuur.)
Geen supercell, geen tornadoquote:Op donderdag 4 april 2024 11:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Als je wacht op supercellen, dan kan je nog lang wachten. Die dingen komen niet heel vaak voor hier in Nederland.
Wat is dat, droogte?quote:Op donderdag 4 april 2024 12:34 schreef onlogisch het volgende:
Je verlangt toch bijna terug naar die dagen dat het in het nieuws nergens anders over gaat dan klimaatverandering, droogte en dat soort geneuzel.
Straks als we een kokende zomer krijgen.quote:
En nog willen waterbedrijven verkopen dat ze geen water genoeg hebben.quote:Op donderdag 4 april 2024 08:43 schreef INViCTuS het volgende:
Die droogtemonitor, hè. Die hebben we dit jaar toch helemaal niet nodig. Echt een overschot van 200/300 mm ofzo.
Sneu voor de boeren. Kunnen nergens het land op
Ja, zelfs meer dan een week.quote:Op donderdag 4 april 2024 12:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
En nog willen waterbedrijven verkopen dat ze geen water genoeg hebben.
Looking at you vitens. Leugenaars.
Is het in het afgelopen half jaar eigenlijk wel eens een keer 2 dagen achter elkaar droog geweest?
Het feit dat ik die week nog kan herinneren zegt echt heel veelquote:Op donderdag 4 april 2024 13:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja, zelfs meer dan een week.
quote:Op donderdag 4 april 2024 12:38 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Straks als we een kokende zomer krijgen.
Dat is zeker waar ja.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het feit dat ik die week nog kan herinneren zegt echt heel veel
Link?quote:Op donderdag 4 april 2024 13:10 schreef Scrummie het volgende:
Ojee, de voorspellingen voor 10 dagen zien er echt prima uit inmiddels. Minimaal 15 graden overdag, droog en af en toe wat zon.
quote:Op donderdag 4 april 2024 13:04 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja, zelfs meer dan een week.
Ik dus niet.quote:Op donderdag 4 april 2024 13:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het feit dat ik die week nog kan herinneren zegt echt heel veel
quote:Op donderdag 4 april 2024 13:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Link?
Geef ons hoop. Please...
Ben zo klaar met dit schijtweer. Nu weer die klote wind.
Pittige buien vanuit het zuiden inderdaad.quote:
Rommels, rommels en nog een rommelsquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |