abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212984767
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Verslag van verkenner Plasterk
Verslag van informateur Plasterk
Verslag van informateur Putters

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
De Hond
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212984799
Het gaat trouwens onder andere om de verhoging van het minimumloon per 1 juli en de financiering: https://nos.nl/artikel/25(...)n-hoe-dat-te-betalen

Dat kan natuurlijk niet tot na 1 juli wachten en moet dus voor het einde van de formatie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212984826
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 21:51 schreef trein2000 het volgende: [..] Dat klopt. Het is altijd een balans natuurlijk. Waar je dat nog sterker ziet is bij buitenlandse zaken. Maar ik taxeer dit niet als een kwestie waar een beperkt uitstel van enkele maanden meteen desastreuze gevolgen zal hebben. Maar we gaan wel een forse ingreep doen in bestaan beleid en nieuw beleid uitrollen.
Moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje van de zijlijn heb gevolgd en bij mij de indruk was gewekt dat besluitvorming niet kan wachten op de formatie. Voor het zomerreces hebben we vast weer een kabinet. Als dat niet het geval is dan zou je prima op nieuw kabinet kunnen wachten ja. Overigens denk ik dat er bij invulling van de voorjaarsnota door demissionaire kabinet er nog veel meer beslag op de toekomst wordt gedaan dan rondom plan beethoven. Tenzij de formerende partijen al meepraten en het zomerreces gebruiken om die besluitvorming te doen. Anders ligt voor een groot deel de budgettaire kaders voor 2025 al vast voor het komende kabinet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_212984863
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 21:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik zie niet in wat zich er tegen zou verzetten om het RvO van de Kamer zo aan te passen dat er ook sancties (zoals uitsluiting van de vergadering) mogelijk zijn voor zaken die buiten vergadering maar wel in directe relatie met het Kamerlidmaatschap gebeuren. Bijvoorbeeld via de integriteitscommisie.
Iets over bepaald gedrag in het kamergebouw zou wel logisch zijn.
pi_212984876
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 21:58 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje van de zijlijn heb gevolgd en bij mij de indruk was gewekt dat besluitvorming niet kan wachten op de formatie. Voor het zomerreces hebben we vast weer een kabinet. Als dat niet het geval is dan zou je prima op nieuw kabinet kunnen wachten ja. Overigens denk ik dat er bij invulling van de voorjaarsnota door demissionaire kabinet er nog veel meer beslag op de toekomst wordt gedaan dan rondom plan beethoven. Tenzij de formerende partijen al meepraten en het zomerreces gebruiken om die besluitvorming te doen. Anders ligt voor een groot deel de budgettaire kaders voor 2025 al vast voor het komende kabinet.
Het gaat dus onder andere om een wet die voor 1 juli moet worden ingevoerd, dat kan echt niet tot na de formatie wachten. Moet voor 1 juni door beide Kamers heen.

Het is nu financiering vinden of de minimumloonverhoging schrappen.
pi_212984954
Grensoverschrijdend gedrag van Baudet? Vechten in de Tweede Kamer?
Neem nou die ouwe Rost in 1939 in de Kamer
Dat is pas de daad bij het woord voegen.

Bron

Maar okeeee... die Rost was zeer zeker geen aanhanger van een dictator te Moskou
Wel zeer grensoverschrijdend die dictator uit Berlijn pleasen
pi_212985002
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 21:56 schreef Hanca het volgende:
Het gaat trouwens onder andere om de verhoging van het minimumloon per 1 juli en de financiering: https://nos.nl/artikel/25(...)n-hoe-dat-te-betalen

Dat kan natuurlijk niet tot na 1 juli wachten en moet dus voor het einde van de formatie.
Zou mooi zijn als die hele verhoging de prullenbak in gaat, zowel in essentie als het lappen met spoedbedenkseltjes.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_212985096
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:11 schreef nostra het volgende:

[..]
Zou mooi zijn als die hele verhoging de prullenbak in gaat, zowel in essentie als het lappen met spoedbedenkseltjes.
Wat mij betreft zou dat een zeer verschrikkelijk slecht idee zijn, omdat de minima die het toch al niet ruim hebben er dan dit jaar op achteruit dreigen te gaan.

Juist de verhoging van het minimumloon is geen 'spoedbedenksel', maar juist uitgebreid bediscussieerd. Nederland heeft als percentage van het mediaan loon één van de laagste minimumlonen van de EU, daar wordt al jaren over gepraat dat daar wat aan gedaan moet worden.

Wij voldoen lang niet aan deze richtlijn: https://nos.nl/artikel/24(...)e-minimumlonen-in-eu
Om aan de richtlijn te voldoen, moet het minimumloon richting zo'n 16 euro in 2028.
  woensdag 27 maart 2024 @ 22:21:28 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212985125
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:19 schreef Hanca het volgende:
Wat mij betreft zou dat een zeer verschrikkelijk slecht idee zijn, omdat de minima die het toch al niet ruim hebben er dan dit jaar op achteruit dreigen te gaan.

Als je die groep duurzaam wil helpen, dan is het verhogen van het wml niet de weg om te gaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212985147
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als je die groep duurzaam wil helpen, dan is het verhogen van het wml niet de weg om te gaan.
Juist wel, dat is juist de enige weg om in te gaan. De lonen zo hoog en de belasting op de laagste lonen zo laag maken dat de toeslagen niet meer nodig zijn.
pi_212985226
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Juist de verhoging van het minimumloon is geen 'spoedbedenksel', maar juist uitgebreid bediscussieerd. Nederland heeft als percentage van het mediaan loon één van de laagste minimumlonen van de EU, daar wordt al jaren over gepraat dat daar wat aan gedaan moet worden.

Wij voldoen lang niet aan deze richtlijn: https://nos.nl/artikel/24(...)e-minimumlonen-in-eu
Om aan de richtlijn te voldoen, moet het minimumloon richting zo'n 16 euro in 2028.
Lonen moeten gewoon een nationale bevoegdheid blijven, in federale staten zo mogelijk nog decentraler. 80% onder een cao laten vallen is al helemaal van de zotten, kaalgeschoren, ambitieloos maaiveld dat je daarmee creëert.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
  woensdag 27 maart 2024 @ 22:38:13 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212985337
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Juist wel, dat is juist de enige weg om in te gaan. De lonen zo hoog en de belasting op de laagste lonen zo laag maken dat de toeslagen niet meer nodig zijn.
Het is een kortzichtige oplossing. Er gebeurt nog wel iets meer dan alleen maar dat schoonmakers en dozenstapelaars een paar euro meer gestort krijgen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212985470
twitter

Jongens toch. Inmiddels ligt een spoedopname in een psychiatrische instelling wellicht meer voor de hand
zie email 27 oktober
pi_212985513
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:47 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Jongens toch. Inmiddels ligt een spoedopname in een psychiatrische instelling wellicht meer voor de hand
Maar dat is toch prachtig. Zie het als Ronald Giphart die jongeren weer aan het lezen kreeg, maar dan dit keer de politieke versie :s)
pi_212985645
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:49 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Maar dat is toch prachtig. Zie het als Ronald Giphart die jongeren weer aan het lezen kreeg, maar dan dit keer de politieke versie :s)
Nee. Het is volstrekt idioot. En voor rechts-extremisten die constant praten over Pim Fortuyn en demonisering zou het ook geen hogere wiskunde moeten zijn dat voortdurend hinten op geweld een bepaalde uitwerking kan hebben.
zie email 27 oktober
pi_212985697
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:58 schreef trein2000 het volgende:
voortdurend hinten op geweld een bepaalde uitwerking kan hebben.
Ben je daar echt bezorgd over? Ik zie vanuit die kant vooral veel (soms grappige, soms niet) memes. Ik denk niet dat we hoeven te vrezen voor een FvD-aanhanger die met een bomvest ergens binnenwandelt terwijl hij schreeuwt

"Lavendel Powerrrrrr....!"
pi_212985711
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:02 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Ben je daar echt bezorgd over? Ik zie vanuit die kant vooral veel (soms grappige, soms niet) memes. Ik denk niet dat we hoeven te vrezen voor een FvD-aanhanger die met een bomvest ergens binnenwandelt terwijl hij schreeuwt

Het vervelende met dit soort kwesties is altijd dat je er maar eentje nodig hebt.
zie email 27 oktober
pi_212985717
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:02 schreef Beaurealis het volgende:

[..]

Schietpartij in het Erasmus ziekenhuis vergeten?
pi_212985814
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:03 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Schietpartij in het Erasmus ziekenhuis vergeten?
Ben ik absoluut niet vergeten. Net zomin als ik alle islamitische terreuraanslagen niet ben vergeten.

Ik zou niet snel op FvD stemmen want heb weinig met complottheorieën. Maar dat die lui een aanslag gaan plegen of met geweld de straat op gaan? Nee, dat denk ik echt niet. Het zijn vooral memes.
  woensdag 27 maart 2024 @ 23:12:04 #20
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212985840
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:47 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]

Tja, zou je een ander Kamerlid dit soort zaken zien posten?
pi_212985846
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:09 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Ben ik absoluut niet vergeten. Net zomin als ik alle islamitische terreuraanslagen niet ben vergeten.

Ik zou niet snel op FvD stemmen want heb weinig met complottheorieën. Maar dat die lui een aanslag gaan plegen of met geweld de straat op gaan? Nee, dat denk ik echt niet. Het zijn vooral memes.
Kernwoord is natuurlijk ‘vooral’. Ik snap ook wel dat het gros van de FvD-aanhang überhaupt niet de verstandelijke vermogens heeft om een aanslag op te tuigen. Het probleem is alleen dat een hele kleine minderheid die het wel doet (zelfs zo klein als 1 persoon) al voldoende is om een hele hoop ellende te veroorzaken. Daarom moet je als politicus (of überhaupt als publiek figuur) altijd zeer terughoudend zijn met het opstoken van een groep tegen individuele personen.
zie email 27 oktober
pi_212985855
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:12 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Bij juf ans in groep 2b hebben ze een hoger niveau. Jemig zeg.
zie email 27 oktober
pi_212985908
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:12 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Ja maar volt :'(
  woensdag 27 maart 2024 @ 23:20:11 #24
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212985925
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Bij juf ans in groep 2b hebben ze een hoger niveau. Jemig zeg.
De achterban lijkt het fantastisch te vinden, echt de man die als leider van dit land wil hebben
pi_212986258
Het word zolangzamerhad wel intriest en zielig wat de burger naar de 2e Kamer stuurt.
pi_212986262
twitter

PVV wil uit de EU.... maar niet heus.... vanwege de ijskast en de fractie blijft weg uit een EU-debat.
De snor drukken om niet in conflict raken met partners VVD, NSC. BBB die in de EU willen blijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 28-03-2024 00:32:57 ]
pi_212986955
quote:

[..]
Het punt is dat je dat niet zo geïsoleerd kan bekijken. Alle mensen die nu 60% boven WML verdienen, en geconfronteerd worden met een dergelijke verhoging van dat WML, willen daar óók wat van terugzien. Die hebben immers ook functies die dat hogere loon rechtvaardigen. Dat zogenoemde overloopeffect resulteert geprognosticeerd in een verlies aan arbeidsplaatsen van 120.000.

Dat ook nog eens in een tijd waarin we nu hosanna schreeuwen over de overheidsfinanciën, maar waar we op de (middel)lange termijn voor potentieel gigantische tekorten staan als gevolg van de vergrijzing. Zonder radicale ingrepen op uitgaven gerelateerd aan dat specifieke vlak, stijgt de overheidsschuld naar meer dan 150% van het BNP in 2050.

Een permanente, niet meer terug te draaien, (significante) verhoging van het WML, met alle bij-effecten op het gebied van sociale zekerheid, verstérken dat tekort alleen nog maar verder, terwijl er dus juist ingegrepen moet worden - en hard ook.

Dát is de olifant in de kamer (samen met zijn broertje Zorg), waar we nu nog onze ogen voor kunnen sluiten ("kijk ons eens ruim binnen de 60% en 3% normen blijven"), maar die zeer rap niet meer te negeren zullen zijn. En dan is het al te laat.
pi_212986991
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 07:32 schreef nostra het volgende:

[..]
Het punt is dat je dat niet zo geïsoleerd kan bekijken. Alle mensen die nu 60% boven WML verdienen, en geconfronteerd worden met een dergelijke verhoging van dat WML, willen daar óók wat van terugzien. Die hebben immers ook functies die dat hogere loon rechtvaardigen. Dat zogenoemde overloopeffect resulteert geprognosticeerd in een verlies aan arbeidsplaatsen van 120.000.

Dat ook nog eens in een tijd waarin we nu hosanna schreeuwen over de overheidsfinanciën, maar waar we op de (middel)lange termijn voor potentieel gigantische tekorten staan als gevolg van de vergrijzing. Zonder radicale ingrepen op uitgaven gerelateerd aan dat specifieke vlak, stijgt de overheidsschuld naar meer dan 150% van het BNP in 2050.

Een permanente, niet meer terug te draaien, (significante) verhoging van het WML, met alle bij-effecten op het gebied van sociale zekerheid, verstérken dat tekort alleen nog maar verder, terwijl er dus juist ingegrepen moet worden - en hard ook.

Dát is de olifant in de kamer (samen met zijn broertje Zorg), waar we nu nog onze ogen voor kunnen sluiten ("kijk ons eens ruim binnen de 60% en 3% normen blijven"), maar die zeer rap niet meer te negeren zullen zijn. En dan is het al te laat.
Zoals ik al zeg kan (en moet) dat verhogen van het WML gepaard gaan met het afbouwen tot zelfs verdwijnen van de toeslagen. En dan heb je al deze effecten veel minder. Natuurlijk zullen de mensen die vlak boven het minimumloon zitten dan ook een loonsverhoging moeten krijgen, maar dat is nu net ook de bedoeling.

En ja, het kan 'ons' 120.000 banen kosten. Ideaal, zou ik zeggen. Want die 120.000 banen gaan bijna 100% naar ingevlogen Bulgaren en Roemenen. Die groep die hier komt om voor minimumloon te werken (of feitelijk nog minder dan minimumloon, omdat huisvesting wordt ingehouden) moeten we toch vanaf.

Kijk naar de CU: daar gaat het minimumloon zelfs naar 18 euro en worden de overheidsfinanciën toch sterk verbeterd.
https://www.christenunie.(...)plannen-ChristenUnie
pi_212987092
Is dat dan met of zonder AOW koppeling?

quote:

[..]
Dit laatste middel is (voor werkende) al bijna niet meer mogelijk. Door de heffingskorting en arbeidskorting betaal je in 2024
1
2
3
4
5
6
7
Inkomen Belasting Percentage 
¤ 20.000,- ¤ 387,- 2%
¤ 25.000,- ¤ 709,- 3%
¤ 30.000,- ¤ 2773,- 9%
¤ 35.000,- ¤ 4839,- 14%
¤ 45.000,- ¤ 9399,- 21%
¤ 65.000,- ¤ 19.410,- 30%
  donderdag 28 maart 2024 @ 08:20:51 #30
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212987167
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:05 schreef KaheemSaid het volgende:
Is dat dan met of zonder AOW koppeling?
[..]
Dit laatste middel is (voor werkende) al bijna niet meer mogelijk. Door de heffingskorting en arbeidskorting betaal je in 2024
[ code verwijderd ]

Dat is niet echt compleet en correct. Veel lasten zijn lokaal geworden en hoofdelijk, Behalve inkomstenbelasting en sociale premies komen daarbij
- Gemeentelijke lasten
- Afvalstoffen heffing
- Ziektenkostenpremies
- Waterschappen
etc etc
En dan heb je verbruiksbelastingen
- Hoge belastingen op brandstoffen
- BTW
- Accijns
etc etc
Omdat deze hoofdelijk zijn en niet proportioneel naar inkomen treffen deze vooral lage inkomens harder.
Eigenlijk hebben we in NL een zeer complexe manier van een vlaktax.
Al deze zaken afschaffen en vervangen door een vlaktax, zou het geheel veel eenvoudiger maken en minder overhead met zich meebrengen, kosten besparen aan al die ambtenaren en adviseurs die daar mee bezig zijn
Als we dan ook alle subsidies, toeslagen, bijtellingen en aftrekposten afschaffen en het in algemene lastenverlaging zetten bespaar je daarmee nog veel meer aan overhead.
Het hele stelsel is dan zo plat en eenvoudig dat er bij vrijwel niemand meer een aangifte inkomstenbelasting nodig is, en de besparing op overheidsoverhead is enorm. Dit laatste is dan ook de reden waarom dat niet gebeurd. Men zal niet in eigen vlees snijden.
  donderdag 28 maart 2024 @ 09:05:49 #31
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
  donderdag 28 maart 2024 @ 09:07:01 #32
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212987599
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 00:27 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
PVV wil uit de EU.... maar niet heus.... vanwege de ijskast en de fractie blijft weg uit een EU-debat.
De snor drukken om niet in conflict raken met partners VVD, NSC. BBB die in de EU willen blijven.

PVV wil helemaal niet uit de EU, PVV wil de stemmen van de mensen die boos zijn.
pi_212987702
twitter

Hij is er niet :')
zie email 27 oktober
  Moderator donderdag 28 maart 2024 @ 09:21:13 #34
236264 crew  capricia
pi_212987720
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:19 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Hij is er niet :')
Ja. Kwart over negen is ook wel erg vroeg hè. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 28 maart 2024 @ 09:22:56 #35
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212987734
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Kwart over negen is ook wel erg vroeg hè. :+
Zeker voor corpsballen
pi_212987785
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zeker voor corpsballen
Hij is een knor
  donderdag 28 maart 2024 @ 09:28:57 #37
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212987808
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:27 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Hij is een knor
* Jan_Onderwater moet denken aan de beroemde scene uit deliverance, en dan bedoel ik niet de Banjo
pi_212987867
twitter
zie email 27 oktober
  Moderator donderdag 28 maart 2024 @ 09:35:29 #39
5428 crew  miss_sly
pi_212987892
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
PVV wil helemaal niet uit de EU, PVV wil de stemmen van de mensen die boos zijn.
En die stemmen trekken ze met in hun programma zetten dat ze een NEXIT willen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 28 maart 2024 @ 09:35:41 #40
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212987895
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:33 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Baudet laat zien dat als het er op aankomt hij geen ballen heeft. Iemand met ballen en een ruggengraat was in persoon aangetreden.
  donderdag 28 maart 2024 @ 09:36:28 #41
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212987915
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En die stemmen trekken ze met in hun programma zetten dat ze een NEXIT willen.
Correct.
  Moderator donderdag 28 maart 2024 @ 09:37:21 #42
236264 crew  capricia
pi_212987925
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Baudet laat zien dat als het er op aankomt hij geen ballen heeft. Iemand met ballen en een ruggengraat was in persoon aangetreden.
Is gewoon minachting naar de Kamer en de voorzitter.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 28 maart 2024 @ 09:41:55 #43
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_212987992

Volgens de redactie van Nu.nl zijn dit de twee belangrijkste publieke bijdrages uit hun comment-sectie (op het moment van schrijven 1100 reacties die ik niet kan zien). Wat zien we hier? Er is dus een nieuwssite waar miljoenen mensen hun nieuws vandaan halen, met een redactie of moderatieteam, die als er in de Tweede Kamer door een kamerlid een ander kamerlid wordt bedreigd, in hun ogen de meest lovenswaardige of interessante responses zien in twee opmerkingen die de schuld bij Klaver leggen en zeggen dat het eigenlijk ook allemaal wel weer een storm in een glas water is.

Er wordt wel eens gedaan alsof de journalistiek in Nederland de hoeder is en moet zijn van de democratie en de rechtsstaat, maar ook daarin werken gewoon mensen die kinderen zijn van hun tijd. En deze tijd is een tijd van achterlijkheid. En dat zien we terug in de journalistiek op een medium als deze.

Hier mogen natuurlijk weer geen kamervragen over gesteld worden, maar dit is echt exemplarisch voor het algehele niveau in Nederland. Zodra iemand iets doet wat laakbaar of zelfs strafbaar is, gaan wijzen naar anderen. En de redactie van fucking Nu.nl vindt dat dan ook nog eens het soort opmerking dat ze graag eens in het zonnetje zetten. Stelletje debielen.

EDIT [10 uur]: Ze hebben een nieuwe 'uitgelichte reactie'. Komt ie:

Ja, nou ja, mijn punt blijft minstens zo hard staan eigenlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door VoMy op 28-03-2024 10:02:18 ]
pi_212987997
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat is niet echt compleet en correct. Veel lasten zijn lokaal geworden en hoofdelijk, Behalve inkomstenbelasting en sociale premies komen daarbij
- Gemeentelijke lasten
- Afvalstoffen heffing
- Ziektenkostenpremies
- Waterschappen
etc etc
En dan heb je verbruiksbelastingen
- Hoge belastingen op brandstoffen
- BTW
- Accijns
etc etc
Omdat deze hoofdelijk zijn en niet proportioneel naar inkomen treffen deze vooral lage inkomens harder.
Eigenlijk hebben we in NL een zeer complexe manier van een vlaktax.
Je hebt gelijk helemaal gelijk dat deze zaken de lage inkomens harder raken.
quote:
Al deze zaken afschaffen en vervangen door een vlaktax, zou het geheel veel eenvoudiger maken en minder overhead met zich meebrengen, kosten besparen aan al die ambtenaren en adviseurs die daar mee bezig zijn
Als we dan ook alle subsidies, toeslagen, bijtellingen en aftrekposten afschaffen en het in algemene lastenverlaging zetten bespaar je daarmee nog veel meer aan overhead.
Het hele stelsel is dan zo plat en eenvoudig dat er bij vrijwel niemand meer een aangifte inkomstenbelasting nodig is, en de besparing op overheidsoverhead is enorm. Dit laatste is dan ook de reden waarom dat niet gebeurd. Men zal niet in eigen vlees snijden.
Denk je, in een iets minder cynische benadering, ook niet dat gemeenten, provincies, waterschappen, ministeries in het bijzonder en bestuurders in het algemeen het lastig vinden als hun gereedschap aan de inkomenskant afgepakt worden? Nu kan een gemeente, een waterschap of een provincie zelf nog iets doen als ze vinden dat het rijk niet genoeg betaald, dan hebben ze het te maar te doen met het door het rijk gealloceerde budget.
  donderdag 28 maart 2024 @ 09:44:02 #45
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212988026
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:41 schreef VoMy het volgende:
[ afbeelding ]

Volgens de redactie van Nu.nl zijn dit de twee belangrijkste publieke bijdrages uit hun comment-sectie (op het moment van schrijven 1100 reacties die ik niet kan zien). Wat zien we hier? Er is dus een nieuwssite waar miljoenen mensen hun nieuws vandaan halen, met een redactie of moderatieteam, die als er in de Tweede Kamer door een kamerlid een ander kamerlid wordt bedreigd, in hun ogen de meest lovenswaardige of interessante responses zien in twee opmerkingen die de schuld bij Klaver leggen en zeggen dat het eigenlijk ook allemaal wel weer een storm in een glas water is.

Er wordt wel eens gedaan alsof de journalistiek in Nederland de hoeder is en moet zijn van de democratie en de rechtsstaat, maar ook daarin werken gewoon mensen die kinderen zijn van hun tijd. En deze tijd is een tijd van achterlijkheid. En dat zien we terug in de journalistiek op een medium als deze.

Hier mogen natuurlijk weer geen kamervragen over gesteld worden, maar dit is echt exemplarisch voor het algehele niveau in Nederland. Zodra iemand iets doet wat laakbaar of zelfs strafbaar is, gaan wijzen naar anderen. En de redactie van fucking Nu.nl vindt dat dan ook nog eens het soort opmerking dat ze graag eens in het zonnetje zetten. Stelletje debielen.
NU.nl kan je wel moeilijk journalistiek noemen. Lekker copy paste van andere websites met reactiesectie van niveau HLN.be
  donderdag 28 maart 2024 @ 09:46:36 #46
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212988064
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:42 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]
Denk je, in een iets minder cynische benadering, ook niet dat gemeenten, provincies, waterschappen, ministeries in het bijzonder en bestuurders in het algemeen het lastig vinden als hun gereedschap aan de inkomenskant afgepakt worden? Nu kan een gemeente, een waterschap of een provincie zelf nog iets doen als ze vinden dat het rijk niet genoeg betaald, dan hebben ze het te maar te doen met het door het rijk gealloceerde budget.
En dat is precies waarom de lasten voor de burger, en dan speciaal de lagere en middeninkomens zo zijn zoals ze zijn en worden er enorme bedragen in overhead verbrand.
  donderdag 28 maart 2024 @ 09:50:04 #47
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_212988122
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:44 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
NU.nl kan je wel moeilijk journalistiek noemen. Lekker copy paste van andere websites met reactiesectie van niveau HLN.be
Uiteindelijk werken ze wel als journalisten en brengen ze nieuws, schrijven ze veel stukjes zelf en kiezen ze voor hun eigen invalshoeken. Je zelfs ook naamgevende journalisten (die hun naam dus bij artikelen zetten als auteur) en die maken natuurlijk keuzes in wat ze wel en niet uitlichten en becommentariëren bij de onderwerpen die ze oppakken.

Ook als je niet veel meer doet dan het standaard nieuws brengen, moet je nog wel wat keuzes maken die de sfeer en subliminale boodschap beïnvloeden. En dat geldt natuurlijk ook voor het uitlichten van enkele reacties als je een commentsectie hebt. Daar mag best een licht moralistisch gatekeeping-sausje overheen met de instelling niet normaal maken wat niet normaal is. Maar blijkbaar zien ze dat bij Nu.nl compleet anders.
pi_212988388
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
PVV wil de stemmen van de mensen die boos zijn.
Denk dat ze vooral de stem krijgen van mensen die regelmatig naar Opsporing Verzocht kijken.
  donderdag 28 maart 2024 @ 10:16:08 #49
65846 Bocaj
47th President.
pi_212988482
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 10:09 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Denk dat ze vooral de stem krijgen van mensen die regelmatig naar Opsporing Verzocht kijken.
Als je daar naar kijkt word je wel verdrietig. ;(
  donderdag 28 maart 2024 @ 10:19:33 #50
65846 Bocaj
47th President.
pi_212988526
Even over FVD.
Waarom hebben zij dat krantenartikel over Jodenhaat niet ondertekend? :?
Van DENK kan ik het begrijpen. (Al keur ik dat zelf wel af, en toont het volgens mij de intolerantie van die partij.)
pi_212988580
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:42 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]
Juist die pavlov-reactie is de kern van het probleem: er is te weinig geld, dus moet er geld bij. Door de bank genomen draaien aan de ozb en precario. Dat zie je terug in elke budgethouder-gestuurde organisatie, en bij de overheid in extremis: het budget moet in ieder geval op, want anders ben je het volgend jaar kwijt.

De normale initiële reactie zou die van elk huishouden moeten zijn: waar kunnen we op bezuinigen. Nu is dat bij vooral gemeenten wel een genuanceerder en gecompliceerder verhaal door decentralisatie van verantwoordelijkheden richting hun kant, maar dat doet niets af aan de basis.
pi_212988591
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 10:19 schreef Bocaj het volgende:
Even over FVD.
Van DENK kan ik het begrijpen. (Al keur ik dat zelf wel af, en toont het volgens mij de intolerantie van die partij.)
Vooral om dwars te liggen denk ik. Ophef creëren. Daarnaast is Thierry nogal opzichtig op zoek naar de moslimstem en die krijg je natuurlijk niet als je dit ondertekent.
  donderdag 28 maart 2024 @ 10:25:23 #53
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212988594
quote:
Even over FVD.
Omdat rechts-extremisten ook joden haten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212988596
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En dat is precies waarom de lasten voor de burger, en dan speciaal de lagere en middeninkomens zo zijn zoals ze zijn en worden er enorme bedragen in overhead verbrand.
Een oplossing waarbij iets heel complexs ineens super simpel wordt, waarbij de overheadkosten sterk gereduceerd worden en waarbij ook nog eens de lagere en middeninkomens er op vooruit gaan, waarom zou je hier geen fan van zijn? Toch kan ik de voordelen noch de nadelen van een vlaktax systeem overzien en weet ik dat geleerden op dit gebied voor beide parochies preken.
pi_212988622
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2024 10:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Juist die pavlov-reactie is de kern van het probleem: er is te weinig geld, dus moet er geld bij. Door de bank genomen draaien aan de ozb en precario. Dat zie je terug in elke budgethouder-gestuurde organisatie, en bij de overheid in extremis: het budget moet in ieder geval op, want anders ben je het volgend jaar kwijt.
Zou zero based budgetting dit allemaal aantrekkelijker maken?
pi_212988693
quote:
Voor wie de gegeven link niet kan openen.... probeer deze: https://archive.is/fm56P
Als de Tsjechische geheime dienst namen met bewijzen heeft, dan zal men deze toch aan oa de Nederlandse AIVD hebben gegeven ?
En de AIVD moet het checken en aan de minister rapporteren.

Hoe dan ook..... de achtergrondjournalisten moeten hier in duiken.
Het agressief reageren van Baudet lijkt schuldig gedrag te zijn.
  Moderator donderdag 28 maart 2024 @ 10:33:50 #57
5428 crew  miss_sly
pi_212988694
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Correct.
Dan kun je mensen toch moeilijk kwalijk nemen dat zij ervan uitgaan dat PVV een NEXIT wil.
  donderdag 28 maart 2024 @ 10:45:50 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212988959
Die Martin Bosma heeft de ruggegraat van een natgezeken drol

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 28-03-2024 10:58:44 ]
pi_212988986
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 10:27 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Zou zero based budgetting dit allemaal aantrekkelijker maken?
Ik denk niet dat er een panklare oplossing voor is; gemeentelijke budgettering en financiering is echt een vak apart.

Niet alleen ben je afhankelijk van een college dat in ieder geval elke vier jaar verandert, ook is de financiële positie veel meer uitvoerend belegd in tegenstelling tot commerciële organisaties, waar de stem van de cfo bijna net zo zwaar of soms zelfs zwaarder weegt dan die van de ceo.

Ik heb een klein beetje ervaring met gemeentelijke uitgaven, doordat ik een kleine 20 jaar de ambulancediensten van Amsterdam* en Kennemerland en de Stadsdrukkerij Amsterdam heb gecontroleerd en het patroon is daar telkens hetzelfde: geld is een middel om je doelen te bewerkstelligen en als er niet genoeg is, dan komt dat linksom of rechtsom wel goed. Totdat dat een keer niet gebeurt. Dat zit zó ingebakken in het dna van zo'n organisatie dat dat verschrikkelijk moeilijk is om wezenlijk te veranderen.

*Side note: in tegenstelling tot wat veel mensen denken, zijn ambulancediensten vaak private ondernemingen, geen overheidsinstellingen. In Amsterdam had je de VZA (particulier) en de GGD (gemeentelijk), die uiteindelijk samen zijn gegaan. Mooi proces om mee te maken vanuit vaktechnisch perspectief, maar legde ook de financiële modi operandi pijnlijk bloot. Inmiddels zijn ze onderdeel van het AMC
  Moderator donderdag 28 maart 2024 @ 10:48:35 #60
5428 crew  miss_sly
pi_212989027
Dit zijn de toegezegde excuses:

twitter

Daar kan toch geen genoegen mee worden genomen?
  Moderator donderdag 28 maart 2024 @ 10:49:37 #61
236264 crew  capricia
pi_212989048
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2024 10:48 schreef miss_sly het volgende:

[ twitter ]

Zie ook zijn tweede tweet er onder.
Kon niet langs komen want "kickboxtraining". :')
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 28 maart 2024 @ 10:54:22 #62
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212989146
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 10:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Zie ook zijn tweede tweet er onder.
Kon niet langs komen want "kickboxtraining". :')
Snel gaan oefenen zodat hij volgende keer Klaver echt op zn bek kan slaan ;(
  donderdag 28 maart 2024 @ 11:00:20 #63
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212989239
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2024 10:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan kun je mensen toch moeilijk kwalijk nemen dat zij ervan uitgaan dat PVV een NEXIT wil.
Dat doe ik niet, ik zeg dat de PVV ze lokt met dingen die de PVV helemaal niet waar wil maken
pi_212989246
quote:

[ twitter ]

Paar keertjes met Andrew Tate gechilt nu gelijk mensen aan het bedreigen
  donderdag 28 maart 2024 @ 11:07:58 #65
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_212989362
quote:

[ twitter ]

Baudet lijkt me iemand die bijzonder gefrustreerd is met het feit dat hij er ondertussen uit ziet als een interim-manager van eind veertig en 2x zo snel lijkt te verouderen als de Jessias.
  donderdag 28 maart 2024 @ 11:08:42 #66
38496 Perrin
pi_212989376
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:07 schreef VoMy het volgende:

[..]
Baudet lijkt me iemand die bijzonder gefrustreerd is met het feit dat hij er ondertussen uit ziet als een interim-manager van eind veertig en 2x zo snel lijkt te verouderen als de Jessias.
Baudet heeft ongetwijfeld een zeer ongezonde levenswijze.
  Moderator donderdag 28 maart 2024 @ 11:09:59 #67
236264 crew  capricia
pi_212989396
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 10:54 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Snel gaan oefenen zodat hij volgende keer Klaver echt op zn bek kan slaan ;(
Alleen al het feit dat ie dat moet noemen geeft aan dat ie aan trollen is. Dat excuus is 0,0 waard.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212989409
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat doe ik niet, ik zeg dat de PVV ze lokt met dingen die de PVV helemaal niet waar wil maken
Het is wel opvallend hoe weinig de PVV lijkt te geven om zijn programma, ik ben nog geen enkel punt tegengekomen tot op heden waarop de PVV (Wilders dus want een partij met andere stemmen is er niet) voet bij stuk heeft gehouden.
  donderdag 28 maart 2024 @ 11:11:42 #69
38496 Perrin
pi_212989428
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het is wel opvallend hoe weinig de PVV lijkt te geven om zijn programma, ik ben nog geen enkel punt tegengekomen tot op heden waarop de PVV (Wilders dus want een partij met andere stemmen is er niet) voet bij stuk heeft gehouden.
Zowel de PVV-minions als de PVV-stemmers geven daar geen reetje om. Als Geert maar af en toe wat roept in het onderbuiks is iedereen tevree.
pi_212989479
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:11 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zowel de PVV-minions als de PVV-stemmers geven daar geen reetje om. Als Geert maar af en toe wat roept in het onderbuiks is iedereen tevree.
Blijkbaar maar zelfs bij de PVV stemmer zou toch wel eens een lichtje mogen gaan branden, zou je denken.
  donderdag 28 maart 2024 @ 11:18:31 #71
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212989532
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Blijkbaar maar zelfs bij de PVV stemmer zou toch wel eens een lichtje mogen gaan branden, zou je denken.
Niet dus, waar we Geert voor mogen bedanken, wat een stroom dat bespaart heeft
_O- _O-
  donderdag 28 maart 2024 @ 11:21:11 #72
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_212989575
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Niet dus, waar we Geert voor mogen bedanken, wat een stroom dat bespaart heeft
_O- _O-
Blijkt het toch een groene politicus.
  Moderator donderdag 28 maart 2024 @ 11:22:10 #73
375570 crew  Cyan9
pi_212989589
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:07 schreef VoMy het volgende:

[..]
Misschien moet hij z'n drankje en snuifje wat vaker laten staan.

En zich laten opnemen, als hij toch bezig is. |:)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator donderdag 28 maart 2024 @ 11:36:59 #74
375570 crew  Cyan9
pi_212989837
Actie!

twitter
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_212989891
quote:
Kamer schrikt van berichten over Russische inmenging: begin volgende week debat

De Tweede Kamer wil op zeer korte termijn, het liefst nog vandaag, een brief van het kabinet over de berichten dat Nederlandse politici betaald zouden zijn door Rusland om pro-Russische standpunten in te nemen. Als de berichten kloppen, wil de Kamer begin volgende week een debat houden over de kwestie.
https://nos.nl/artikel/25(...)-volgende-week-debat

Zal iemand van de FvD aanwezig zijn bij dit debat ?
  donderdag 28 maart 2024 @ 11:47:36 #76
38496 Perrin
pi_212989990
Betaalmuur maar de moeite waard.
twitter
pi_212990058
GroenLinks-PvdA-Kamerlid Jesse Klaver kreeg veel online bedreigingen binnen nadat FVD-leider Thierry Baudet hem woensdag tijdens een debat in de Tweede Kamer met fysiek geweld bedreigde.
bron: https://www.nu.nl/politie(...)ilbox-loopt-vol.html
  donderdag 28 maart 2024 @ 11:55:25 #78
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_212990120
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:51 schreef Bluesdude het volgende:
GroenLinks-PvdA-Kamerlid Jesse Klaver kreeg veel online bedreigingen binnen nadat FVD-leider Thierry Baudet hem woensdag tijdens een debat in de Tweede Kamer met fysiek geweld bedreigde.
Gelukkig heeft Nu.nl in al hun wijsheid besproken dat vooral de publieke stem die zegt dat het allemaal de schuld is van Jesse Klaver zelf, extra aandacht verdiend!
pi_212990215
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:55 schreef VoMy het volgende:

[..]
Gelukkig heeft Nu.nl in al hun wijsheid besproken dat vooral de publieke stem die zegt dat het allemaal de schuld is van Jesse Klaver zelf, extra aandacht verdiend!
Fok.nl en Nu.nl hoeven niet persé de meningen te delen van hun reageerders.
Het is wel hun verantwoordelijkheid de meest grove, beledigende, haat- en geweldzaaiende reacties te verwijderen.
Ik dacht dat beide sites dat ook willen.
  donderdag 28 maart 2024 @ 12:09:41 #80
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_212990325
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 12:01 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Fok.nl en Nu.nl hoeven niet persé de meningen te delen van hun reageerders.
Het is wel hun verantwoordelijkheid de meest grove, beledigende, haat- en geweldzaaiende reacties te verwijderen.
Ik dacht dat beide sites dat ook willen.
Er zit ergens een mannetje die bepaalt welke reacties ze 'uit willen lichten'. In deze discussie hebben ze er 2/3 uitgelicht en die wijzen stuk voor stuk naar Jesse Klaver als aansteller of zelfs aanstichter en uitlokker van de bedreigingen. De grootste Nederlandstalige nieuwssite wordt gerund door een groep mensen waar het idee heerst dat het belangrijk is dat benadrukt wordt dat bedreigen van sommige politici iets is wat ze zelf zouden uitlokken.
pi_212990565
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 12:09 schreef VoMy het volgende:

[..]
Er zit ergens een mannetje die bepaalt welke reacties ze 'uit willen lichten'. In deze discussie hebben ze er 2/3 uitgelicht en die wijzen stuk voor stuk naar Jesse Klaver als aansteller of zelfs aanstichter en uitlokker van de bedreigingen. De grootste Nederlandstalige nieuwssite wordt gerund door een groep mensen waar het idee heerst dat het belangrijk is dat benadrukt wordt dat bedreigen van sommige politici iets is wat ze zelf zouden uitlokken.
Gepolariseerde reacties zijn goed voor de engagement en dus de inkomsten, aldus nu.nl
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 28 maart 2024 @ 12:28:24 #82
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212990574
Keihard aanpakken, niets tolereren, Schluss mit Lustig.
pi_212991112
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 09:44 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Exact, reuze handig voor nieuws bij elkaar maar voor verdieping moet je daar niet zijn.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 28 maart 2024 @ 14:25:34 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212992354
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:51 schreef Bluesdude het volgende:
Tijd om een paar van dat soort bedreigende lafbekken met flink machtsvertoon te pakken.

Gewoon oppakken.

En dan niet overdag maar om 4 uur in de nacht met een AT

En dan niet aanbellen maar met zo'n stormram de deur inbeuken, omdat het kan

Als er zichtbaar consequenties aan zitten dan zal het een hoop schelen.
pi_212992394
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tijd om een paar van dat soort bedreigende lafbekken met flink machtsvertoon te pakken.

Gewoon oppakken.

En dan niet overdag maar om 4 uur in de nacht met een AT

En dan niet aanbellen maar met zo'n stormram de deur inbeuken, omdat het kan

Als er zichtbaar consequenties aan zitten dan zal het een hoop schelen.
Ja doei, we gaan niet zelf de rechtsstaat om zeep helpen om degenen die de rechtsstaat om zeep willen helpen aan te pakken, he?
  donderdag 28 maart 2024 @ 14:29:56 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212992405
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja doei, we gaan niet zelf de rechtsstaat om zeep helpen om degenen die de rechtsstaat om zeep willen helpen aan te pakken, he?
Waarom is het anti-rechstsstatelijk dan? Het is namelijk verboden politici te bedreigen. Alleen zijn de consequenties niet genoeg zichtbaar.
pi_212992556
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom is het anti-rechstsstatelijk dan? Het is namelijk verboden politici te bedreigen. Alleen zijn de consequenties niet genoeg zichtbaar.
Dat kan ook zonder de deur in te beuken om 4 uur 's morgens. Gewoon aangifte doen en vervolgen zoals te doen gebruikelijk.
  donderdag 28 maart 2024 @ 14:50:54 #88
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_212992667
https://www.dumpert.nl/item/100088429_034d0995 :')

Kan potentiëel nep zijn, maar denk het niet
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_212992716
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:50 schreef MisterFox het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/100088429_034d0995 :')

Kan potentiëel nep zijn, maar denk het niet
Niet nep. Maar dat eerste fragment is wel al een aantal jaren oud. Komt uit een npo serie waar ze politici thuis opzochten.
zie email 27 oktober
pi_212992764
Allemachtig, zonder een spoor van ironie is de reactie van van der Plas er wel een waar je een boterberg van kan laten smelten:

quote:
Caroline van der Plas van BBB vindt het "zorgelijk als politici en partijen zich laten betalen om een bepaalde boodschap uit te dragen, welke boodschap dat dan ook is". Ze wacht nog wel met conclusies trekken. Of de berichten kloppen, moet eerst nog worden vastgesteld, benadrukte ze. "Misschien dat er nog stukken boven water komen."

https://www.nu.nl/politie(...)kamer-wil-debat.html

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2024 14:58:54 ]
  donderdag 28 maart 2024 @ 15:01:06 #91
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_212992796
quote:
Even over FVD.
Dit zegt hun twitter:
twitter

Wat je veel ziet bij dit soort acties, en ook bij veel moties en pamfletten omtrent racisme in het algemeen, is dat het gaat om zaken die in principe al verboden zijn. Jodenhaat is al strafbaar. Je onderschrijft het omdat je voelt dat het op dit moment extra noodzakelijk is om het nog eens te benadrukken, maar het verandert niets aan de huidige situatie waarin het al strafbaar was.

Aldus:
twitter

De huidige pushbacks tegen antisemitisme staan dan ook in schril contrast met de oorverdovende stilte vanuit de meerderheid van de Tweede Kamer als het gaat om racisme tegen moslims, of andersoortige buitenlanders die we in onze stampotcultuur niet vertrouwen. Rutte sprak zich vandaag nog weer over het eerste uit, maar het feit dat al zijn kabinetten geplaagd zijn door vanuit de overheid geïnitieerd racisme - Yesilgoz en Van den Burg zijn juist extra trots op hun wetteloze discriminerende 'aanpak' van asielzoekers -, zijn partij nooit echt bezwaren heeft gehad om met racisten in zee te gaan behalve als er persoonlijke rancune in het spel was, de overheid er onder zijn naam alles aan doet om een ander stukje wetgeving - die van het internationaal recht - te omzeilen om Israel maar te kunnen faciliteren in de genocide op Palestijnen in de Gazastrook, en hij zich over geen van die zaken dan weer uitspreekt, geeft wel aan waar in zijn ogen prioriteiten liggen; dat is niet bij het leed dat wordt geleden door de verkeerde soort 'buitenlanders', zoveel is duidelijk.

De dag dat Mark Rutte weggaat uit Nederland is hoe dan ook een goede dag. Zijn emotionele en maatschappelijke leegheid, hoe hij altijd zijn eigen politieke carrière heeft verkozen boven de mensen die het effect van zijn woorden en regeerkeuzes het sterkst voelden, heeft de weg richting het ravijn geplaveid waar we ons nu op bevinden.
  donderdag 28 maart 2024 @ 15:07:37 #92
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212992886
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 15:01 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dit zegt hun twitter:
[ x ]

Wat je veel ziet bij dit soort acties, en ook bij veel moties en pamfletten omtrent racisme in het algemeen, is dat het gaat om zaken die in principe al verboden zijn. Jodenhaat is al strafbaar. Je onderschrijft het omdat je voelt dat het op dit moment extra noodzakelijk is om het nog eens te benadrukken, maar het verandert niets aan de huidige situatie waarin het al strafbaar was.

Aldus:
[ x ]

De huidige pushbacks tegen antisemitisme staan dan ook in schril contrast met de oorverdovende stilte vanuit de meerderheid van de Tweede Kamer als het gaat om racisme tegen moslims, of andersoortige buitenlanders die we in onze stampotcultuur niet vertrouwen. Rutte sprak zich vandaag nog weer over het eerste uit, maar het feit dat al zijn kabinetten geplaagd zijn door vanuit de overheid geïnitieerd racisme - Yesilgoz en Van den Burg zijn juist extra trots op hun wetteloze discriminerende 'aanpak' van asielzoekers -, zijn partij nooit echt bezwaren heeft gehad om met racisten in zee te gaan behalve als er persoonlijke rancune in het spel was, de overheid er onder zijn naam alles aan doet om een ander stukje wetgeving - die van het internationaal recht - te omzeilen om Israel maar te kunnen faciliteren in de genocide op Palestijnen in de Gazastrook, en hij zich over geen van die zaken dan weer uitspreekt, geeft wel aan waar in zijn ogen prioriteiten liggen; dat is niet bij het leed dat wordt geleden door de verkeerde soort 'buitenlanders', zoveel is duidelijk.

De dag dat Mark Rutte weggaat uit Nederland is hoe dan ook een goede dag. Zijn emotionele en maatschappelijke leegheid, hoe hij altijd zijn eigen politieke carrière heeft verkozen boven de mensen die het effect van zijn woorden en regeerkeuzes het sterkst voelden, heeft de weg richting het ravijn geplaveid waar we ons nu op bevinden.
Selectieve antiantisemitisme
  donderdag 28 maart 2024 @ 15:14:10 #93
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_212992949
quote:
9s.gif Op donderdag 28 maart 2024 15:07 schreef Origami94 het volgende:

Ergens wel weer jammer dat de eloquente en over-datum studentikoze Thierry niet gekozen heeft voor meer verbloemd taalgebruik.

Bijvoorbeeld:

Als je dat nog een keer zegt, krijgt je neus een visite van mijn vuist.

Als het op persoonlijke adremheid aankomt, komen onze debaters helaas nooit verder dan teksten van het niveau doe zelf normaal joh.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2024 15:29:15 ]
pi_212993189
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 15:14 schreef VoMy het volgende:

[..]
Ergens wel weer jammer dat de eloquente en over-datum studentikoze Thierry niet gekozen heeft voor meer verbloemd taalgebruik.

Bijvoorbeeld:

Als je dat nog een keer zegt, krijgt je neus een visite van mijn vuist.

Als het op persoonlijke adremheid aankomt, komen onze debaters helaas nooit verder dan teksten van het niveau doe zelf normaal joh.
Kom, kom, wat meer krediet mag wel.

Tenslotte beschuldigde Baudet een minister er van op een universiteit gestudeerd te hebben waar ook in het verleden communistische spionnen zijn voortgekomen en dat de Nederlandse overheid meedoet aan het verdoezelen van het feit dat we nooit op de maan geland zijn.

Hoogtepunten uit de Nederlandse politiek toch zeker?
  donderdag 28 maart 2024 @ 15:38:50 #95
38496 Perrin
pi_212993269
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:58 schreef Tijger_m het volgende:
Allemachtig, zonder een spoor van ironie is de reactie van van der Plas er wel een waar je een boterberg van kan laten smelten:
[..]

Je denkt toch niet dat BBB innige banden heeft met de grote agrarische bedrijven?
  donderdag 28 maart 2024 @ 15:49:30 #96
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212993430
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 15:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je denkt toch niet dat BBB innige banden heeft met de grote agrarische bedrijven?
Wat? Nee toch? Straks ga je nog vertellen dat er veel banden zijn tussen de PvdA en de vakbonden, Christendemocraten en de kerken, groen links en milieubewegingen
pi_212993459
Regering wil nu wel echt doorpakken met de steun aan bedrijven, ook Tata Steel komt nu in aanmerking: https://nos.nl/artikel/25(...)el-onder-voorwaarden
  donderdag 28 maart 2024 @ 15:53:31 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212993491
Als het een miljard kost om Tata Steel schoon te krijgen dan vind ik dat een koopje.
  donderdag 28 maart 2024 @ 15:53:50 #99
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212993493
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 15:51 schreef Hanca het volgende:
Regering wil nu wel echt doorpakken met de steun aan bedrijven, ook Tata Steel komt nu in aanmerking: https://nos.nl/artikel/25(...)el-onder-voorwaarden
Terecht dat die bedrijven worden geholpen maar wel apart gevoel dat een demissionair kabinet zoveel afspraken kan maken en veel geld gaat uitgeven.
pi_212993529
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 15:53 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Terecht dat die bedrijven worden geholpen maar wel apart gevoel dat een demissionair kabinet zoveel afspraken kan maken en veel geld gaat uitgeven.
Ze functioneren nu gewoon als een soort extraparlementair kabinet: ze zijn zo ver van een meerderheid verwijderd dat ze alle plannen gewoon een soort blanco in de Kamer neer moeten leggen, de Kamer heeft nu veel meer invloed. Ik vind dat eigenlijk prima werken, beter dan verwacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')