abonnement Unibet Coolblue
pi_212984767
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Verslag van verkenner Plasterk
Verslag van informateur Plasterk
Verslag van informateur Putters

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer


Huidige zetelverdeling Tweede Kamer



Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
De Hond
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212984799
Het gaat trouwens onder andere om de verhoging van het minimumloon per 1 juli en de financiering: https://nos.nl/artikel/25(...)n-hoe-dat-te-betalen

Dat kan natuurlijk niet tot na 1 juli wachten en moet dus voor het einde van de formatie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212984826
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 21:51 schreef trein2000 het volgende: [..] Dat klopt. Het is altijd een balans natuurlijk. Waar je dat nog sterker ziet is bij buitenlandse zaken. Maar ik taxeer dit niet als een kwestie waar een beperkt uitstel van enkele maanden meteen desastreuze gevolgen zal hebben. Maar we gaan wel een forse ingreep doen in bestaan beleid en nieuw beleid uitrollen.
Moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje van de zijlijn heb gevolgd en bij mij de indruk was gewekt dat besluitvorming niet kan wachten op de formatie. Voor het zomerreces hebben we vast weer een kabinet. Als dat niet het geval is dan zou je prima op nieuw kabinet kunnen wachten ja. Overigens denk ik dat er bij invulling van de voorjaarsnota door demissionaire kabinet er nog veel meer beslag op de toekomst wordt gedaan dan rondom plan beethoven. Tenzij de formerende partijen al meepraten en het zomerreces gebruiken om die besluitvorming te doen. Anders ligt voor een groot deel de budgettaire kaders voor 2025 al vast voor het komende kabinet.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_212984863
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 21:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik zie niet in wat zich er tegen zou verzetten om het RvO van de Kamer zo aan te passen dat er ook sancties (zoals uitsluiting van de vergadering) mogelijk zijn voor zaken die buiten vergadering maar wel in directe relatie met het Kamerlidmaatschap gebeuren. Bijvoorbeeld via de integriteitscommisie.
Iets over bepaald gedrag in het kamergebouw zou wel logisch zijn.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_212984876
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 21:58 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje van de zijlijn heb gevolgd en bij mij de indruk was gewekt dat besluitvorming niet kan wachten op de formatie. Voor het zomerreces hebben we vast weer een kabinet. Als dat niet het geval is dan zou je prima op nieuw kabinet kunnen wachten ja. Overigens denk ik dat er bij invulling van de voorjaarsnota door demissionaire kabinet er nog veel meer beslag op de toekomst wordt gedaan dan rondom plan beethoven. Tenzij de formerende partijen al meepraten en het zomerreces gebruiken om die besluitvorming te doen. Anders ligt voor een groot deel de budgettaire kaders voor 2025 al vast voor het komende kabinet.
Het gaat dus onder andere om een wet die voor 1 juli moet worden ingevoerd, dat kan echt niet tot na de formatie wachten. Moet voor 1 juni door beide Kamers heen.

Het is nu financiering vinden of de minimumloonverhoging schrappen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212984954
Grensoverschrijdend gedrag van Baudet? Vechten in de Tweede Kamer?
Neem nou die ouwe Rost in 1939 in de Kamer
Dat is pas de daad bij het woord voegen.


Bron

Maar okeeee... die Rost was zeer zeker geen aanhanger van een dictator te Moskou
Wel zeer grensoverschrijdend die dictator uit Berlijn pleasen
pi_212985002
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 21:56 schreef Hanca het volgende:
Het gaat trouwens onder andere om de verhoging van het minimumloon per 1 juli en de financiering: https://nos.nl/artikel/25(...)n-hoe-dat-te-betalen

Dat kan natuurlijk niet tot na 1 juli wachten en moet dus voor het einde van de formatie.
Zou mooi zijn als die hele verhoging de prullenbak in gaat, zowel in essentie als het lappen met spoedbedenkseltjes.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_212985096
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:11 schreef nostra het volgende:

[..]
Zou mooi zijn als die hele verhoging de prullenbak in gaat, zowel in essentie als het lappen met spoedbedenkseltjes.
Wat mij betreft zou dat een zeer verschrikkelijk slecht idee zijn, omdat de minima die het toch al niet ruim hebben er dan dit jaar op achteruit dreigen te gaan.

Juist de verhoging van het minimumloon is geen 'spoedbedenksel', maar juist uitgebreid bediscussieerd. Nederland heeft als percentage van het mediaan loon één van de laagste minimumlonen van de EU, daar wordt al jaren over gepraat dat daar wat aan gedaan moet worden.

Wij voldoen lang niet aan deze richtlijn: https://nos.nl/artikel/24(...)e-minimumlonen-in-eu
Om aan de richtlijn te voldoen, moet het minimumloon richting zo'n 16 euro in 2028.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 27 maart 2024 @ 22:21:28 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212985125
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:19 schreef Hanca het volgende:
Wat mij betreft zou dat een zeer verschrikkelijk slecht idee zijn, omdat de minima die het toch al niet ruim hebben er dan dit jaar op achteruit dreigen te gaan.

Als je die groep duurzaam wil helpen, dan is het verhogen van het wml niet de weg om te gaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212985147
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Als je die groep duurzaam wil helpen, dan is het verhogen van het wml niet de weg om te gaan.
Juist wel, dat is juist de enige weg om in te gaan. De lonen zo hoog en de belasting op de laagste lonen zo laag maken dat de toeslagen niet meer nodig zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212985226
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat mij betreft zou dat een zeer verschrikkelijk slecht idee zijn, omdat de minima die het toch al niet ruim hebben er dan dit jaar op achteruit dreigen te gaan.

Juist de verhoging van het minimumloon is geen 'spoedbedenksel', maar juist uitgebreid bediscussieerd. Nederland heeft als percentage van het mediaan loon één van de laagste minimumlonen van de EU, daar wordt al jaren over gepraat dat daar wat aan gedaan moet worden.

Wij voldoen lang niet aan deze richtlijn: https://nos.nl/artikel/24(...)e-minimumlonen-in-eu
Om aan de richtlijn te voldoen, moet het minimumloon richting zo'n 16 euro in 2028.
Lonen moeten gewoon een nationale bevoegdheid blijven, in federale staten zo mogelijk nog decentraler. 80% onder een cao laten vallen is al helemaal van de zotten, kaalgeschoren, ambitieloos maaiveld dat je daarmee creëert.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 27 maart 2024 @ 22:38:13 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212985337
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Juist wel, dat is juist de enige weg om in te gaan. De lonen zo hoog en de belasting op de laagste lonen zo laag maken dat de toeslagen niet meer nodig zijn.
Het is een kortzichtige oplossing. Er gebeurt nog wel iets meer dan alleen maar dat schoonmakers en dozenstapelaars een paar euro meer gestort krijgen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 maart 2024 @ 22:47:10 #13
408813 crew  trein2000
pi_212985470
twitter

Jongens toch. Inmiddels ligt een spoedopname in een psychiatrische instelling wellicht meer voor de hand
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_212985513
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:47 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Jongens toch. Inmiddels ligt een spoedopname in een psychiatrische instelling wellicht meer voor de hand
Maar dat is toch prachtig. Zie het als Ronald Giphart die jongeren weer aan het lezen kreeg, maar dan dit keer de politieke versie :s)
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 maart 2024 @ 22:58:14 #15
408813 crew  trein2000
pi_212985645
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:49 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Maar dat is toch prachtig. Zie het als Ronald Giphart die jongeren weer aan het lezen kreeg, maar dan dit keer de politieke versie :s)
Nee. Het is volstrekt idioot. En voor rechts-extremisten die constant praten over Pim Fortuyn en demonisering zou het ook geen hogere wiskunde moeten zijn dat voortdurend hinten op geweld een bepaalde uitwerking kan hebben.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_212985697
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:58 schreef trein2000 het volgende:
voortdurend hinten op geweld een bepaalde uitwerking kan hebben.
Ben je daar echt bezorgd over? Ik zie vanuit die kant vooral veel (soms grappige, soms niet) memes. Ik denk niet dat we hoeven te vrezen voor een FvD-aanhanger die met een bomvest ergens binnenwandelt terwijl hij schreeuwt

"Lavendel Powerrrrrr....!"
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 maart 2024 @ 23:02:54 #17
408813 crew  trein2000
pi_212985711
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:02 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Ben je daar echt bezorgd over? Ik zie vanuit die kant vooral veel (soms grappige, soms niet) memes. Ik denk niet dat we hoeven te vrezen voor een FvD-aanhanger die met een bomvest ergens binnenwandelt terwijl hij schreeuwt

"Lavendel Powerrrrrr....!"
Het vervelende met dit soort kwesties is altijd dat je er maar eentje nodig hebt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_212985717
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:02 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Ben je daar echt bezorgd over? Ik zie vanuit die kant vooral veel (soms grappige, soms niet) memes. Ik denk niet dat we hoeven te vrezen voor een FvD-aanhanger die met een bomvest ergens binnenwandelt terwijl hij schreeuwt

"Lavendel Powerrrrrr....!"
Schietpartij in het Erasmus ziekenhuis vergeten?
pi_212985814
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:03 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Schietpartij in het Erasmus ziekenhuis vergeten?
Ben ik absoluut niet vergeten. Net zomin als ik alle islamitische terreuraanslagen niet ben vergeten.

Ik zou niet snel op FvD stemmen want heb weinig met complottheorieën. Maar dat die lui een aanslag gaan plegen of met geweld de straat op gaan? Nee, dat denk ik echt niet. Het zijn vooral memes.
  Moderator woensdag 27 maart 2024 @ 23:12:04 #20
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212985840
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:47 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Jongens toch. Inmiddels ligt een spoedopname in een psychiatrische instelling wellicht meer voor de hand


Tja, zou je een ander Kamerlid dit soort zaken zien posten?
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 maart 2024 @ 23:12:16 #21
408813 crew  trein2000
pi_212985846
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:09 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Ben ik absoluut niet vergeten. Net zomin als ik alle islamitische terreuraanslagen niet ben vergeten.

Ik zou niet snel op FvD stemmen want heb weinig met complottheorieën. Maar dat die lui een aanslag gaan plegen of met geweld de straat op gaan? Nee, dat denk ik echt niet. Het zijn vooral memes.
Kernwoord is natuurlijk ‘vooral’. Ik snap ook wel dat het gros van de FvD-aanhang überhaupt niet de verstandelijke vermogens heeft om een aanslag op te tuigen. Het probleem is alleen dat een hele kleine minderheid die het wel doet (zelfs zo klein als 1 persoon) al voldoende is om een hele hoop ellende te veroorzaken. Daarom moet je als politicus (of überhaupt als publiek figuur) altijd zeer terughoudend zijn met het opstoken van een groep tegen individuele personen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 27 maart 2024 @ 23:12:59 #22
408813 crew  trein2000
pi_212985855
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:12 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Tja, zou je een ander Kamerlid dit soort zaken zien posten?
Bij juf ans in groep 2b hebben ze een hoger niveau. Jemig zeg.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_212985908
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:12 schreef Momo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Tja, zou je een ander Kamerlid dit soort zaken zien posten?
Ja maar volt :'(
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  Moderator woensdag 27 maart 2024 @ 23:20:11 #24
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212985925
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Bij juf ans in groep 2b hebben ze een hoger niveau. Jemig zeg.
De achterban lijkt het fantastisch te vinden, echt de man die als leider van dit land wil hebben
  Moderator donderdag 28 maart 2024 @ 00:26:27 #25
54278 crew  Tijger_m
42
pi_212986258
Het word zolangzamerhad wel intriest en zielig wat de burger naar de 2e Kamer stuurt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')