Dat doet woke ook hoor.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:02 schreef Barbusse het volgende:
Ik zie voornamelijk de republikeinen op de woke train stappen, met een DeSantis als voorbeeld met z'n "where woke comes to die". En wat doen ze, boeken verbieden. Sex-ed verbieden. Geschiedenislessen aanpassen. Ik vind die kant echt vele, vele malen gevaarlijker.
Wat woke, DEI en CRT linkt, is dat het allemaal op pseudowetenschappelijke ideologie is gebaseerd en die zin net zo'n gedrocht als MAGA.quote:Op dinsdag 9 april 2024 21:13 schreef OMG het volgende:
Het is ook gewoon elke keer een ander woordje dat overgenomen om maar weer door te zeuren dat minderheden niet zo moeten zeuren. CRT was een ding, toen woke, nu DEI, maar het is elke keer hetzelfde geneuzel.
Opzich ben ik best ontvankelijk voor het idee dat een aanzienlijk deel van de politici, wetenschappers en bestuurders te ver zijn doorgeschoten in progressief/maatschappijkritisch beleid. Daar vervolgens allerlei willekeurige zaken zoals seksuele voorlichting aan verbinden is dan weer bespottelijk.quote:Op woensdag 10 april 2024 10:55 schreef Montov het volgende:
Woke is de ideale stropop waar alles aan wordt gehangen waar je het niet mee eens bent.
Hoe minder waard, hoe meer Donnie moet verkopen om een bepaald bedrag te cashen. (Na 6 maanden mag dat geloof ik), Met als gevolg dat de koers helemaal in klapt.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:27 schreef Hyperdude het volgende:
DJT slingert nu rond $35.
Laagste punt laatste maand.
-6% tot nu toe vandaag.
https://www.marketwatch.com/investing/stock/djt?mod=search_symbol
Een acute aanval van bone spurs of zo ...quote:Op donderdag 11 april 2024 03:04 schreef AnneX het volgende:
Tien x is scheepsrecht.
Ben benieuwd of trump inderdaad in de rechtbank verschijnt.
Met een rollator kan natuurlijk niet.
Enige uitweg is het ontslaan van het team verdedigers of zich ziekmelden, begrijp ik.
Als een onschuldig man…
[ x ]
Moi aussi.quote:
Hoe komt het toch dat zoveel Trump volgelingen zo absoluut moreel verrot zijn? Rara politiepet.quote:
Heel banaal: soort zoekt (en vindt) soort" …quote:Op donderdag 11 april 2024 13:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hoe komt het toch dat zoveel Trump volgelingen zo absoluut moreel verrot zijn? Rara politiepet.
Zwaar leven gehad waarbij een moraal kompas vooral nadelig zou hebben uitgepakt.quote:Op donderdag 11 april 2024 13:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hoe komt het toch dat zoveel Trump volgelingen zo absoluut moreel verrot zijn? Rara politiepet.
Dit had ik eerder van een groenlinkser of D66er verwacht eigenlijk.quote:Op donderdag 11 april 2024 17:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zwaar leven gehad waarbij een moraal kompas vooral nadelig zou hebben uitgepakt.
Geen idee wat je met deze opmerking wil. Ik ben nu een dik jaar lid van de SP, maar heb afgelopen verkiezingen strategisch Timmermans gestemd.quote:Op donderdag 11 april 2024 19:39 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Dit had ik eerder van een groenlinkser of D66er verwacht eigenlijk.
-edit-
Of ben je cynisch/sarcastisch?
Helemaal niks. Ik vond het een goed doordachte en genuanceerde reply.quote:Op donderdag 11 april 2024 19:44 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Geen idee wat je met deze opmerking wil. Ik ben nu een dik jaar lid van de SP, maar heb afgelopen verkiezingen strategisch Timmermans gestemd.
Ik vroeg wat je vindt van dat eng-religieuze sfeertje dat om Trump en diens beweging hangt. Dat je geen fan bent van BLM en Biden en zijn beleid, daar was ik al van op de hoogte.quote:Op dinsdag 9 april 2024 16:48 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Zo kijk ik precies tegen het hele BLM Woke gebeuren aan dat zich helaas ook heeft vertaald in beleid. Ik had liever gezien dat DeSantis het zou worden maar die gaat het helaas niet worden.
Dan nog vind ik dat Trump te preferen valt boven Biden. Wees nou eens eerlijk, je kan toch niet van de Amerikanen verwachten dat ze nog een termijn voor Biden gaan. Buiten zijn lachwekkend slecht beleid is het voor een ieder duidelijk dat hij geestelijk enorm achteruit is gegaan.
Hij heeft afgelopen weken maar liefst 10 moties ingediend om uitstel te krijgen, allemaal afgewezen.quote:Op donderdag 11 april 2024 23:22 schreef AnneX het volgende:
Een draadje over de jury selectie maandag as. van de strafzaak waarbij tfg aanwezig hoort te zijn.
En dat moeten wij dan maar even afwachten 😇
[ x ]
ik denk dat rond Trump geen enkeling zit die sterk genoeg is om tegen het word van de Messias in te gaan, zelfs als die incoherente onzin uitbazelt.quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:20 schreef GarlandBriggs het volgende:
[ x ]
Als het mijn familie was en ik zou dit zien, dan zou ik in overleg gaan met cognitief experts om bepaalde zaken te regelen op het gebied van veiligheid en zorg.
Deze man is niet goed meer en hij gaat hard achteruit
Nu door de $30 gezakt.quote:Op woensdag 10 april 2024 18:27 schreef Hyperdude het volgende:
DJT slingert nu rond $35.
Laagste punt laatste maand.
-6% tot nu toe vandaag.
https://www.marketwatch.com/investing/stock/djt?mod=search_symbol
Hij heeft enorme Herfst van de Patriarch-vibes om zich heen hangen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:43 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik denk dat rond Trump geen enkeling zit die sterk genoeg is om tegen het word van de Messias in te gaan, zelfs als die incoherente onzin uitbazelt.
doet me denken aan de laatste dagen van Stalin, die stierf in zn eentje toen hij snachts een hartaanval kreeg... zijn volgelingen stonden voor de deur en hoorden hem roepen, maar niemand durfde de kamer binnen te gaan om te kijken hoe het met hem ging, uit angst dat hij boos op hen zou worden...
Autoritairisme gaat altijd ten onder aan het gebrek aan weerwoord; De Leider die geen tegenspraak accepteert en denkt alles zelf beter te weten.
Ik dacht dat hij een hersenbloeding op zijn kantoor kreeg?quote:Op vrijdag 12 april 2024 15:43 schreef RM-rf het volgende:
doet me denken aan de laatste dagen van Stalin, die stierf in zn eentje toen hij snachts een hartaanval kreeg.
Het verschil is natuurlijk dat Biden niet autoritair regeert, maar beleid gewoon ook overlaat aan de deel-experts...quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:52 schreef VoMy het volgende:
Maar goed, de Democraten zijn in hun geriatrische in zichzelf gekeerde wijsheid zo slim geweest om een eveneens stokoude, mompelende archaïsche uitwas tegenover The Donald te plaatsen (..)
Dat is wijsheid. Niet alleen heeft Biden het in de afgelopen jaren prima gedaan maar bovendien zou iedere (geschikte) Democraat (zoals @Frikandelbroodje hierboven al zegt) het tegen Trump slechter doen dan Biden.quote:Op vrijdag 12 april 2024 16:52 schreef VoMy het volgende:
[..]
Hij heeft enorme Herfst van de Patriarch-vibes om zich heen hangen.
Maar goed, de Democraten zijn in hun geriatrische in zichzelf gekeerde wijsheid zo slim geweest om een eveneens stokoude, mompelende archaïsche uitwas tegenover The Donald te plaatsen en dus kan hij nog best eens de verkiezingen winnen. Je vraagt je af wie er het meest het spoor bijster zijn; zijn dat de dementerenden op wie je straks als kiezer kunt stemmen, of de mensen in de partijtop die dit mogelijk hebben gemaakt uit (persoonlijk) tactische overwegingen?
Die laatste zouden nog genoeg bij geest moeten zijn geweest om beter te weten.
Dat vertekent natuurlijk want er is nou eenmaal geen andere spitzenkandidaat bij de Democraten die genoeg in de schijnwerpers heeft gestaan om kiezers aan te trekken met afstand tot de politiek. Juist doordat je uiteindelijk kandidaat zou worden met een aanloop erheen, kun je mensen aan je binden. Macron begon ook niet als frontrunner in Frankrijk in de aanloop van zijn eerste termijn.quote:Op vrijdag 12 april 2024 21:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Niemand peilt beter tegen Trump dan Biden.
Dat is dus niet per se zo want polls kunnen dat helemaal niet vangen zo ver voor de verkiezingen.quote:Op vrijdag 12 april 2024 21:55 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat is wijsheid. Niet alleen heeft Biden het in de afgelopen jaren prima gedaan en zoals @:Frikandelbroodje hierboven zegt: iedere andere (geschikte) Democraat zou het tegen Trump slechter doen dan Biden.
Juist omdat de volgende verkiezingen zo belangrijk zijn is Biden de juiste keuze. Dat jij daar een andere mening over hebt prima maar ik denk toch dat de democratische politieke adviseurs daar meer verstand van hebben dan jij.quote:Op vrijdag 12 april 2024 21:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat vertekent natuurlijk want er is nou eenmaal geen andere spitzenkandidaat bij de Democraten die genoeg in de schijnwerpers heeft gestaan om kiezers aan te trekken met afstand tot de politiek. Juist doordat je uiteindelijk kandidaat zou worden met een aanloop erheen, kun je mensen aan je binden. Macron begon ook niet als frontrunner in Frankrijk in de aanloop van zijn eerste termijn.
[..]
Dat is dus niet per se zo want polls kunnen dat helemaal niet vangen zo ver voor de verkiezingen.
Dat hij wat beleid heeft gevoerd waar zijn clubje blij mee is, wil nog niet zeggen dat zijn beleid ook verkoopt. Kijk naar de approval-ratings: die liggen extreem laag. Bij Trump werd er nog over geschamperd, bij Biden zijn ze simpelweg niet beter. Biden wekt geen enthousiasme bij de jonge generatie, zijn buitenlandbeleid slaat niet aan, hij moet heel veel hordes overwinnen om een dementerende 80-jarige ex-president te verslaan, en dat zegt wat. De polls zijn dan ook in zijn nadeel.
Als de Democraten daadwerkelijk het gevoel hadden dat de volgende verkiezingen belangrijk waren, dan waren ze wel op tijd op zoek gegaan naar een betere kandidaat. In plaats daarvan heeft de top besloten dat de rijen het beste gesloten kunnen blijven, met zijn allen juichen voor een te oude man en hopen dat niemand het doorheeft. Dat straalt geen urgentie uit.
Niet echt.quote:Op vrijdag 12 april 2024 13:50 schreef Montov het volgende:
Het is ook een vreemde vergelijking: woke versus maga, in het licht van presidentsverkiezingen.
Bij BLM of mensen die prat gaan op woke zijn niet de grootste supporters van Biden. Ze vinden dat hij te weinig doet en willen liever een mee progressievere politicus. Biden steunt geen schuldbetalingen vanwege slavernij, hij steunt niet volledig de New Green Deal, etc.
Trump is maga. Trump is de basis van de leugens van maga, van de haat van maga en van het extremisme van maga. De leugens over verkiezingsfraude, "lock her up", druk uitoefenen om geen poststemmen te tellen, rechters beschimpen, buitenlandse leiders chanteren om politieke tegenstanders te onderzoeken, met traangas demonstranten wegjagen voor een photo op, leugens over vaccinatie, familieleden topposities geven in het Witte huis, relschoppers steunen die het Capitool bestormen, "very fine people" over neonazi's die een vrouw overreden, oorlogsveteranen losers noemen, tal van adviseurs en advocaten die de wet overtreden (en een aantal gratie verleend), klimaatverandering een hoax noemt, leugens dat Obama in Kenya is geboren., etc, etc.
Maar kijk daar: Biden tweet over Transgender Visibility Day! Hij is zo woke.
Wat, net als 'Tokkie'? 'Dom-rechts'? 'Populisten'?quote:Op woensdag 10 april 2024 10:55 schreef Montov het volgende:
Woke is de ideale stropop waar alles aan wordt gehangen waar je het niet mee eens bent.
Nou ja, de democratische "adviseurs" doen vooral wat ze denken dat ze moeten doen om bovenin de partij verder te komen. Er is een reden dat in zowel de Democratische als de Republikeinse partij een enorm contingent aftakelende senielen op de belangrijkste posities zit, en dat is omdat het een kliek-systeem is waar je in de pas moet lopen om verder te komen. Zie ook de Sovjet-Unie, daar ging dat precies zo.quote:Op vrijdag 12 april 2024 22:13 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Juist omdat de volgende verkiezingen zo belangrijk zijn is Biden de juiste keuze. Dat jij daar een andere mening over hebt prima maar ik denk toch dat de democratische politieke adviseurs daar meer verstand van hebben dan jij.
Wie dan? Nou ja, je hebt net een minister of 30 gehad, een berg gouverneurs, een blik senatoren en een contingent Reps. Ik zou daar eens beginnen te gaan zoeken als dat de vraag is.quote:Als de Democraten naar een andere kandidaat (wie dan?)
Ja dat heb je al gezegd maar momente staat Biden gewoon op verlies tegenover een vrij slechte kandidaat van de Republikeinen.quote:zouden zijn overgestapt zou dat alleen maar een negatieve uitwerking hebben.
Zijn prestaties die een approvalrating ver onder peil opleveren. Ja stel je voor dat je je daar enigzins van zou loskoppelen door een ander poppetje naar voren te schuiven...quote:Niet alleen zouden ze daarmee toegeven dat Biden niet geschikt is (wat hij juist wel is zie zijn prestaties)
Trump zegt nu ook al dat het allemaal kut met peren is. En de gemiddelde poller geeft hem gelijk.quote:en Trump dat gebruiken in zijn campagne
Het is één blok binnen de partij maar je wint verkiezingen met stemmers die op je willen stemmen, niet met partijbonzen. Sepp Blatter lag ook heel goed in de groep bij de FIFA-congressen. Dit is precies wat ik al eerder aangaf: leuk dat Bidens Bingoclubje als één man achter hem staat, de gemiddelde Amerikaan lijkt niet onder de indruk en het wuift de problemen rond Biden niet weg.quote:maar het zou bovendien onmiddelijk verdeeldheid zaaien onder de Democraten. Het is nu één blok terwijl de Republikeinen continu met elkaar in de clinch liggen.
Als de Democratische top zich hier echt druk om had gemaakt, waren ze dus voor een betere kandidaat gegaan. Maar je moet wel goed in de groep blijven liggen als je op 75-jarige leeftijd Nancy Pelosi wil opvolgen als pensionado in charge, dus iedereen houdt zijn mond.quote:Trump zou niets liever hebben dan een andere kandidaat dan Biden. Dat is de enige die kans maakt tegen hem.
Het grootste probleem is ook niet de kandidaten, het zijn de hordes MAGA's en religekkies die op zo'n schertsfiguur/oplichter als Trump stemmen ook al komt de democratie daarmee in gevaar.
Prima, laat Trump maar aan de leiding gaan in de polls. Dat zal eerder mensen op de been brengen om tegen 'm te stemmen (remember Clinton 2016?).quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:17 schreef VoMy het volgende:
Ja dat heb je al gezegd maar momente staat Biden gewoon op verlies tegenover een vrij slechte kandidaat van de Republikeinen.
Dat is natuurlijk een flauwe manier van discussiëren, eerst stellen dat Biden niet de juiste kandidaat is maar vervolgens geen alternatief voor kunnen stellen. Het barst van de bekende politici en beroemdheden en de enige persoon die beter peilde dan Biden was Michelle Obama. Wat geeft de garantie dat een onbekende beter zou scoren? Die staat vanwege zijn/haar onbekendheid natuurlijk al met 2-0 achter tegen de bekendheid en geslepen Trump. Laat staan de propagandamachine van MAGA die alles op alles zal zetten om van de eerste indruk direct een negatieve indruk te maken.quote:Op vrijdag 12 april 2024 21:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat vertekent natuurlijk want er is nou eenmaal geen andere spitzenkandidaat bij de Democraten die genoeg in de schijnwerpers heeft gestaan om kiezers aan te trekken met afstand tot de politiek. Juist doordat je uiteindelijk kandidaat zou worden met een aanloop erheen, kun je mensen aan je binden. Macron begon ook niet als frontrunner in Frankrijk in de aanloop van zijn eerste termijn.
Ik zie Di'Angelo of haar aanhangers geen staatsgreep plegen of een synagoge overhoop schieten.quote:Het gaat om het denksysteem. Zowel Woke als Maga hanteren het Grote Gelijk, dulden geen tegenspraak, houden vast aan een in steen gebeiteld dogma en verketteren critici als hetzij racisten, hetzij godloze heidenen. Er valt geen enkele rationele discussie te voeren met lieden die een heilig narratief aanhangen, omdat er geen discussie gevoerd mag worden.
En ongekend narcistische Trump. Bizar dat die kans maakt om opnieuw president te worden. Alleen als je echt hardcore MAGA bent stem je op 'm en dat die groep zo enorm groot is kan ik met m'n pet niet bij.quote:Op vrijdag 12 april 2024 23:50 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een flauwe manier van discussiëren, eerst stellen dat Biden niet de juiste kandidaat is maar vervolgens geen alternatief voor kunnen stellen. Het barst van de bekende politici en beroemdheden en de enige persoon die beter peilde dan Biden was Michelle Obama. Wat geeft de garantie dat een onbekende beter zou scoren? Die staat vanwege zijn/haar onbekendheid natuurlijk al met 2-0 achter tegen de bekendheid en geslepen Trump.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |