quote:De DSM-criteria voor autisme zijn onder meer: problemen op het gebied van sociale communicatie en sociale interactie; beperkte, repetitieve gedragspatronen, interesses of activiteiten en over- of ondergevoeligheid voor zintuiglijke prikkels.
Kenmerk van een autist is dat hij/zij geen vrienden heeft. Hij zit al 20 jaar in de politiek maar hij kent niemand, heeft geen connecties, geen netwerk. Zijn partij is een 1-mans partij omdat hij geen tegenspraak duldt. Want autisten houden daar niet van. Daarom is het zo logisch dat hij met hangende pootjes moet bedelen aan PVDA'ers, een CDA'er en een SGP'er om formateur te willen zijn. Hij is een eenzame zielepoot die helemaal gek is gemaakt door zijn zelfgekozen eenzame opsluiting ivm beveiligingsmaatrelen. Zelfgekozen omdat hij uit vrije wil alle moslims in de wereld beledigt en zelfs plannen had om een koran te verscheuren en op film te zetten en daarmee in feite alle Nederlanders vogelvrij verklaarde omdat er genoeg extremisten in de wereld zijn die wraak willen nemen. Gelukkig ging dat op het nippertje niet door. Wilders is dus ook een gevaarlijke gek die voor zichzelf en de gehele Nederlandse bevolking in bescherming moet worden opgenomen door hem in een TBS-kliniek op te sluiten.quote:Op zondag 24 maart 2024 20:00 schreef klaasweetalles het volgende:
Wilders is niets anders dan een gevangene van zichzelf geworden door zijn islam uitspraken
Hij heeft eigenlijk gewoon geen andere doel meer dan als politicus te blijven fungeren tegen wil en dank
ik denk eigenlijk dat hij het liefst al jaren geleden al uit de politiek was gestapt
Hij gedraagt zich inderdaad als een autist als het gaat om mensen te beledigen
dat is gewoon zijn verdienmodel, net zoals het bij andere extreem rechtse politicy hetzelfde verhaal is
Echt, beter bewijzen dat je niks weet van autisme en niks weet over Wilders zal je niet lukken.quote:Op zondag 24 maart 2024 20:23 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Kenmerk van een autist is dat hij/zij geen vrienden heeft. Hij zit al 20 jaar in de politiek maar hij kent niemand, heeft geen connecties, geen netwerk. Zijn partij is een 1-mans partij omdat hij geen tegenspraak duldt. Want autisten houden daar niet van. Daarom is het zo logisch dat hij met hangende pootjes moet bedelen aan PVDA'ers, een CDA'er en een SGP'er om formateur te willen zijn. Hij is een eenzame zielepoot die helemaal gek is gemaakt door zijn zelfgekozen eenzame opsluiting ivm beveiligingsmaatrelen. Zelfgekozen omdat hij uit vrije wil alle moslims in de wereld beledigt en zelfs plannen had om een koran te verscheuren en op film te zetten en daarmee in feite alle Nederlanders vogelvrij verklaarde omdat er genoeg extremisten in de wereld zijn die wraak willen nemen. Gelukkig ging dat op het nippertje niet door. Wilders is dus ook een gevaarlijke gek die voor zichzelf en de gehele Nederlandse bevolking in bescherming moet worden opgenomen door hem in een TBS-kliniek op te sluiten.
een autist kan best vrienden hebben, maar heeft het lastig in de omgang met mensen en kan slecht tegen verandering. Of wilders in het autistische spectrum valt kan. Twijfel ik wel over, maar wellicht is het meer een narcist.quote:Op zondag 24 maart 2024 20:23 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Kenmerk van een autist is dat hij/zij geen vrienden heeft. Hij zit al 20 jaar in de politiek maar hij kent niemand, heeft geen connecties, geen netwerk. Zijn partij is een 1-mans partij omdat hij geen tegenspraak duldt. Want autisten houden daar niet van. Daarom is het zo logisch dat hij met hangende pootjes moet bedelen aan PVDA'ers, een CDA'er en een SGP'er om formateur te willen zijn. Hij is een eenzame zielepoot die helemaal gek is gemaakt door zijn zelfgekozen eenzame opsluiting ivm beveiligingsmaatrelen. Zelfgekozen omdat hij uit vrije wil alle moslims in de wereld beledigt en zelfs plannen had om een koran te verscheuren en op film te zetten en daarmee in feite alle Nederlanders vogelvrij verklaarde omdat er genoeg extremisten in de wereld zijn die wraak willen nemen. Gelukkig ging dat op het nippertje niet door. Wilders is dus ook een gevaarlijke gek die voor zichzelf en de gehele Nederlandse bevolking in bescherming moet worden opgenomen door hem in een TBS-kliniek op te sluiten.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)g-alleen-niet-fysiekquote:Wilders is gewelddadig, alleen niet fysiek
Corine de Ruiter
Hoogleraar Forensische psychologie
In de forensische psychologie onderzoeken wij de psychologische oorzaken en effecten van geweld. We maken daarbij onderscheid tussen verschillende typen geweld, oplopend in ernst: verbaal geweld (d.w.z. uitschelden, kwetsende opmerkingen maken), verbale bedreiging (bijv. dreigen iemand lichamelijk te verwonden, zeggen dat een ander dat gaat doen) en lichamelijk geweld (bijv. iemand met een mes steken, slaan).
Als we de uitingen van Wilders over de Islam en moslims langs deze psychologische ‘meetlat’ leggen vallen ze voornamelijk onder verbaal geweld, en in een aantal gevallen onder verbale bedreiging. De stap daarna is fysiek geweld. Die stap vindt Wilders, gelukkig, te ver gaan. Maar de eerste twee, die hij veelvuldig toepast, zijn vormen van geweld.
In de tbs-kliniek waar ik van 1995 tot 2002 werkte verscheen elke ochtend een bulletin waarop de namen stonden van de patinten die in de 24 uur daarvoor betrokken waren geweest bij een ‘incident’. Die incidenten werden in de bovengenoemde drie typen geweld ingedeeld. Als een patint vaak op het ochtendbulletin stond vanwege incidenten had hij een probleem, en was dat meestal reden voor intensivering van de behandeling.
Pas maar op dat het geen extra vak op school wordtquote:Op zondag 24 maart 2024 20:50 schreef Janneke141 het volgende:
Ik hoor het wel als populisme in de DSM wordt opgenomen.
Dat zal wel meevallen, onderwijs staat heel erg laag op de prioriteitenlijst van het komende kabinet. Het zat niet eens in de speerpuntenlijst van Putters.quote:Op zondag 24 maart 2024 20:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Pas maar op dat het geen extra vak op school wordt
Wees blij, de afgelopen 30 jaar waren veranderingen aan het onderwijs meestal geen verbetering.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen, onderwijs staat heel erg laag op de prioriteitenlijst van het komende kabinet. Het zat niet eens in de speerpuntenlijst van Putters.
Weet ik, ik zie er tot op zekere hoogte ook wel voordelen in. Alleen heeft het lerarentekort toch echt wel wat aandacht nodig...quote:Op zondag 24 maart 2024 21:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wees blij, de afgelopen 30 jaar waren veranderingen aan het onderwijs meestal geen verbetering.
We moesten toch bezuinigen? Tijd voor een part-time malus. Opgelost.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weet ik, ik zie er tot op zekere hoogte ook wel voordelen in. Alleen heeft het lerarentekort toch echt wel wat aandacht nodig...
Wat denk je, zou dat per saldo meer (bevoegde) uren voor de klas opleveren?quote:Op zondag 24 maart 2024 21:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We moesten toch bezuinigen? Tijd voor een part-time malus. Opgelost.
Ja. Op misschien de exacte vakken na is zo’n leraar toch een aap met een kunstje. En dat bedoel ik niet negatief, maar een overstap naar het bedrijfsleven is niet zo snel gemaakt. Toch een heel ander vak. Dus dan kun je kiezen als leraar.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat denk je, zou dat per saldo meer (bevoegde) uren voor de klas opleveren?
Dan moeten we het voor verpleegkundigen ook maar in gaan voeren, niet?quote:Op zondag 24 maart 2024 21:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Op misschien de exacte vakken na is zo’n leraar toch een aap met een kunstje. En dat bedoel ik niet negatief, maar een overstap naar het bedrijfsleven is niet zo snel gemaakt. Toch een heel ander vak. Dus dan kun je kiezen als leraar.
Zo ook het tekort aan medewerkers in de zorg, aan postbodes, elektriciens, technische medewerkers voor de klimaattransitie. Verwacht nou niet teveel van welk kabinet ook, laat staan van dit kabinet.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weet ik, ik zie er tot op zekere hoogte ook wel voordelen in. Alleen heeft het lerarentekort toch echt wel wat aandacht nodig...
Ik zei het natuurlijk met een knipoog. Maar het is wel een interessante denkrichting om eens uit gelopen. Want feit is wel dat in het onderwijs (en de zorg) wel heel veel in deeltijd gewerkt wordt.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan moeten we het voor verpleegkundigen ook maar in gaan voeren, niet?
Je kunt zoiets eventueel ook fiscaal regelen natuurlijk.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo ook het tekort aan medewerkers in de zorg, aan postbodes, elektriciens, technische medewerkers voor de klimaattransitie. Verwacht nou niet teveel van welk kabinet ook, laat staan van dit kabinet.
Ik vrees dat de enige oplossing iets is waar ik uit principe helemaal niet voor ben: parttime werken minder interessant maken tov fulltime werken. Stel dat je in de zorg en onderwijs de uren boven de 24 of 28 uur fors beter gaat betalen, dan is elk tekort zo opgelost. In de zorg zou dat iig voldoende zijn: https://www.cooperatievgz(...)xtra%20gaan%20werken.
En volgens mij zijn de tekorten in de zorg nog groter dan het onderwijs. Maar dit zou eerder iets zijn voor de CAO's dan voor een kabinet.
In de ICT trouwens ook.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zei het natuurlijk met een knipoog. Maar het is wel een interessante denkrichting om eens uit gelopen. Want feit is wel dat in het onderwijs (en de zorg) wel heel veel in deeltijd gewerkt wordt.
Voor specifieke groepen lukt dat niet en ik zou dit zeker niet generiek willen regelen.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt zoiets eventueel ook fiscaal regelen natuurlijk.
Maar dat is geen publieke sector. (En het valt relatief mee: https://longreads.cbs.nl/(...)-vaakst-in-deeltijd/ )quote:
quote:Op zondag 24 maart 2024 20:57 schreef klaasweetalles het volgende:
In de tbs-kliniek waar ik van 1995 tot 2002 werkte verscheen elke ochtend een bulletin waarop de namen stonden van de patinten die in de 24 uur daarvoor betrokken waren geweest bij een ‘incident’. Die incidenten werden in de bovengenoemde drie typen geweld ingedeeld. Als een patint vaak op het ochtendbulletin stond vanwege incidenten had hij een probleem, en was dat meestal reden voor intensivering van de behandeling.
De redenen daarvoor zijn wel ongeveer bekend. De vraag is of die redenen zich laten benvloeden door een belastingregel. Of beter gezegd, welk deel van de parttime populatie in onderwijs of zorg een aanpassing kn maken, naast de vraag of ze dat wel willen.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:56 schreef trein2000 het volgende:
Want feit is wel dat in het onderwijs (en de zorg) wel heel veel in deeltijd gewerkt wordt.
Maar dit gebeurt toch al sinds Rutte I? We hebben gelukkig al jaren lang een rechts beleid.quote:Op zondag 24 maart 2024 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat links Nederland van harte hoopt dat de rechtse grootbekken nu eens moeten waarmaken dat zij het allemaal wel weten en het beter gaan doen.
Wat niet kan dat kan niet natuurlijk. Maar (niet) willen valt te benvloeden.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De redenen daarvoor zijn wel ongeveer bekend. De vraag is of die redenen zich laten benvloeden door een belastingregel. Of beter gezegd, welk deel van de parttime populatie in onderwijs of zorg een aanpassing kn maken, naast de vraag of ze dat wel willen.
Ik denk dat je je hier zwaar in vergist. Mensen werken part-time om een reden. Als je ze dwingt meer te werken dan ze willen, stoppen ze helemaal met het onderwijs. Je moet het vak aantrekkelijker maken, niet de laatste mensen die er nog zijn wegpesten.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Op misschien de exacte vakken na is zo’n leraar toch een aap met een kunstje. En dat bedoel ik niet negatief, maar een overstap naar het bedrijfsleven is niet zo snel gemaakt. Toch een heel ander vak. Dus dan kun je kiezen als leraar.
Nogmaals, ik zeg het natuurlijk met een knipoog. Maar de hoeveelheid parttimers in de zorg en het onderwijs ligt zo veel hoger dan in andere sectoren dat je er niet omheen kunt als deel van de oplossing.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat je je hier zwaar in vergist. Mensen werken part-time om een reden. Als je ze dwingt meer te werken dan ze willen, stoppen ze helemaal met het onderwijs. Je moet het vak aantrekkelijker maken, niet de laatste mensen die er nog zijn wegpesten.
Als je iedereen overspannen thuis wil hebben is dat een prima plan, ja.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zeg het natuurlijk met een knipoog. Maar de hoeveelheid parttimers in de zorg en het onderwijs ligt zo veel hoger dan in andere sectoren dat je er niet omheen kunt als deel van de oplossing.
Zeker. Maar mijn punt was dat een goot deel in de hoek van niet kunnen zit. Kinderzorg, mantelzorg, werkdruk en waardeloze dienstroosters zijn bekende redenen om parttime te werken, en ik heb niet het idee dat je dat gaat veranderen als je die mensen ook nog even gaat bestraffen met een hogere inkomstenbelasting. Hoe groot die groep is? Ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar op goed gevoel zeg ik dat die groep groter is dan de schare parttimeprinsessen die hun werk graag willen combineren met de leesclub en de yogalessen.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat niet kan dat kan niet natuurlijk. Maar (niet) willen valt te benvloeden.
Daarom parttime werken ook nooit bestraffen, maar meer uur werken zou je wel extra kunnen belonen. Stel dat je de uren boven de 24 of 28 uur 150% krijgt uitbetaald, zou dat niet minstens een deel van het tekort oplossen, zonder dat je allerlei gekke trucs met onopgeleide zij-instromers hoeft uit te halen of de tekorten elders vergroten (zo hebben zorg en onderwijs overlap in mogelijk personeel, trek veel mensen aan voor onderwijs en je zult zien dat de tekorten in de zorg groeien).quote:Op zondag 24 maart 2024 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De redenen daarvoor zijn wel ongeveer bekend. De vraag is of die redenen zich laten benvloeden door een belastingregel. Of beter gezegd, welk deel van de parttime populatie in onderwijs of zorg een aanpassing kn maken, naast de vraag of ze dat wel willen.
Eens. Al zou ik wel eens een goed onderzoek willen zien naar de redenen van parttime in zorg en onderwijs.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zeker. Maar mijn punt was dat een goot deel in de hoek van niet kunnen zit. Kinderzorg, mantelzorg, werkdruk en waardeloze dienstroosters zijn bekende redenen om parttime te werken, en ik heb niet het idee dat je dat gaat veranderen als je die mensen ook nog even gaat bestraffen met een hogere inkomstenbelasting. Hoe groot die groep is? Ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar op goed gevoel zeg ik dat die groep groter is dan de schare parttimeprinsessen die hun werk graag willen combineren met de leesclub en de yogalessen.
Waarvan akte.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:15 schreef Bluesdude het volgende:
TT = de derde ronde.
Doet me denken aan mevrouw Stemband in de mijnheer kaktushow
[ afbeelding ]
En wie is mijnheer Kaktus, in dit verhaal?quote:Op zondag 24 maart 2024 22:15 schreef Bluesdude het volgende:
TT = de derde ronde.
Doet me denken aan mevrouw Stemband in de mijnheer kaktushow
[ afbeelding ]
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Grote_Meneer_Kaktus_Showquote:Op zondag 24 maart 2024 22:18 schreef capricia het volgende:
[..]
En wie is mijnheer Kaktus, in dit verhaal?
Voor het primair onderwijs is dat vrij recent nog gedaan:quote:Op zondag 24 maart 2024 22:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens. Al zou ik wel eens een goed onderzoek willen zien naar de redenen van parttime in zorg en onderwijs.
De vraag is wat de spelende vrouw heeft geleerdquote:Op zondag 24 maart 2024 22:18 schreef capricia het volgende:
[..]
En wie is mijnheer Kaktus, in dit verhaal?
quote:Op zondag 24 maart 2024 22:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
De vraag is wat de spelende vrouw heeft geleerd
Nogmaals: ik ben erg voor parttime werken, ik vind dat je werkt om te leven en niet andersom en ik ben enorm voor mantelzorg en voor dat er zo vaak mogelijk een ouder thuis is bij jonge kinderen.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor het primair onderwijs is dat vrij recent nog gedaan:
[ afbeelding ]
Voor alle duidelijkheid: in deze vraag kon men meer redenen aangeven.
Herkomst:
hier
Volgens mij is het als verzorgende en verpleegkundige ook best wel lastig om een fulltime contract te krijgen, hoe dit zit geen idee.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zeg het natuurlijk met een knipoog. Maar de hoeveelheid parttimers in de zorg en het onderwijs ligt zo veel hoger dan in andere sectoren dat je er niet omheen kunt als deel van de oplossing.
Dit dusquote:Op zondag 24 maart 2024 22:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
De onderste reden: werkgevers bieden alleen deeltijd aan, kwam in elk geval 5 jaar geleden in de zorg wel heel veel voor.
Blijkbaar bevalt dat de rechtse stemmers maar slecht...quote:Op zondag 24 maart 2024 22:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Maar dit gebeurt toch al sinds Rutte I? We hebben gelukkig al jaren lang een rechts beleid.
Ik ken meerdere (hoofd)verpleegkundigen en die werken doorgaans niet full time in uren, maar wel in ploegendienst met zeer onregelmatige roosters.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:33 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Volgens mij is het als verzorgende en verpleegkundige ook best wel lastig om een fulltime contract te krijgen, hoe dit zit geen idee.
[..]
Dit dus
Klopt, ik ben geen medisch expert. Toch beoordeel ik Wilders als autist. Maar voor hetzelfde geld is hij een patint met het syndroom van Gilles de la Tourette of gewoon een maniakale narcist. Wie zal het zeggen? In ieder geval spoort hij niet. Laat psychiaters maar met behulp van DSM 5 de juiste diagnose stellen.quote:Op zondag 24 maart 2024 20:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan gaat jouw visie uit van de onjuiste veronderstelling dat autisme een labeltje is dat je kunt plakken op alles dat je niet bevalt. Het is echter een diagnose die de nodige expertise vereist om te kunnen stellen.
Dat is niet waar. De VVD moest in al die jaren beleid uitvoeren die haar werd opgedrongen door linkse coalitiegenoten als PvdA, d66 en CU.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
We hebben gelukkig al jaren lang een rechts beleid.
Wat mijn vrouw betreft die 38 uur werkt in steeds wisselende diensten (nachtdienst, 7-15.30, 8.30-18 met lange pauze of 15-23) is het juist door dat wisselen vol te houden. Elke dag een ochtenddienst of avonddienst of een lange dagdienst zou veel vermoeiender zijn, wat haar betreft. En ja, dan komt het voor dat je af en toe laat-vroeg hebt (max 3 keer in de maand). Maar ze kan ook regelmatig uitslapen en overdag wat voor zichzelf doen of juist op tijd naar bed gaan. En dit hoort ze ook van collega's. Die onregelmatigheid maakt je leven lastig plannen, maar het maakt juist de diensten wel dragelijk.quote:Op maandag 25 maart 2024 01:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
In het ziekenhuiswezen en de luchtvaartsector echter veranderen de roosters telkens. Er zit geen regelmatig patroon in en dat maakt het extra zwaar. Deze mensen wil je echt niet meer uren laten maken want dan gaan ze wat anders doen en terecht.
Prima motivering Niels. Heb zelf nooit in ploegendienst gewerkt al heb ik wel aardig veel ‘s nachts gewerkt.quote:Op maandag 25 maart 2024 01:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik ken meerdere (hoofd)verpleegkundigen en die werken doorgaans niet full time in uren, maar wel in ploegendienst met zeer onregelmatige roosters.
Ik heb zelf in ploegendienst gewerkt en weet hoe zwaar dat is, maar ik had dan nog regelmaat met een vooruitgeschoven 5-ploegenrooster.
Komt hier op neer:
5-ploegenroosters bestaan in meerdere vormen. Ik had de vooruitgeschoven versie:
2x 7.00 tot 15.00, 2x 15.00 tot 23.00, 2x 23.00 tot 7.00 en daarna 4 dagen vrij. Totale cyclus is 48 uur in 10 dagen.
Dit komt neer op 33,8 uur gemiddeld per week. De ploegentoeslag die ik kreeg was 30% om te compenseren naar een full time salaris.
Dit betrof werk als eerstelijns storingstechnicus van een 24/7 ge-automatiseerde productielijn dus veel stand-by tijd om bijvoorbeeld film te kijken of lekkere hapjes maken voor de technici in de dagdienst. Dit was allemaal prima uit te houden ook al zat ik in een continue jetlag.
In het ziekenhuiswezen en de luchtvaartsector echter veranderen de roosters telkens. Er zit geen regelmatig patroon in en dat maakt het extra zwaar. Deze mensen wil je echt niet meer uren laten maken want dan gaan ze wat anders doen en terecht.
Het normaliseren van extreemrechts is een keuze…quote:Op zondag 24 maart 2024 18:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Veel VVD-stemmers willen graag dat de VVD met de PVV gaat regeren. Niet omdat de PVV zo een wereldpartij is, maar omdat alternatief Timmermans en Jetten eigenlijk gewoon net zo erg en net zo hypocriet zijn.
Zie hierboven voor het alternatief. Dan liever Wilders korthouden.quote:Op maandag 25 maart 2024 09:55 schreef KareldeStoute het volgende:
Het normaliseren van extreemrechts is een keuze…
Kort houden terwijl je eigen partij afkalft omdat kiezers het verschil niet meer zien tussen de VVD en de PVV lijkt mij ook geen winnende tactiek voor de VVD.quote:Op maandag 25 maart 2024 09:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Zie hierboven voor het alternatief. Dan liever Wilders korthouden.
Tja, zoals gezegd het is een keuze…quote:Op maandag 25 maart 2024 09:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Zie hierboven voor het alternatief. Dan liever Wilders korthouden.
Gaat over heel 2023.quote:Op maandag 25 maart 2024 11:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onderbesteding als gevolg van de kabinetsval vraagteken?
Ja dus?quote:Op maandag 25 maart 2024 11:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat over heel 2023.
Kabinet viel pas rond de helft van dat jaar.
Dan zou het wel bizar veel zijn wat er opeens onderbesteed is. Om dat verschil te maken.quote:
Belangrijk stuk zit hem wel in de verhoging van het AB-tarief (als je als bedrijfseigenaar winst uitkeert aan jezelf) in 2024, wat 'vermoedelijk' leidt tot het naar voren halen van die uitkeringen naar 2023. Dus dat is een one-off. Verder prima arbeidsmarkt, dus meer loonbelasting en hogere prijzen = meer btw, maar ook meer uitgaven.quote:
De ECPM is niet 'de europartij van de ChristenUnie', het is een europese fractie waar oa CU en SGP zijn aangesloten, dat klinkt toch al heel anders: https://ecpm.info/quote:Op maandag 25 maart 2024 10:23 schreef capricia het volgende:
@:hanca
Wat is dit nu weer?
[ x ]
Hier de link naar het artikel.
Eens met het verhaal, maar bovenstaande is anno 2023 niet meer droog te houden lijkt het wel.quote:Op maandag 25 maart 2024 11:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Blijkbaar is er wel zulk taalgebruik in de besloten appgroep geweest, maar gelukkig ben je niet verantwoordelijk voor wat anderen in een besloten appgroep waar jij in zit zeggen.
Ik vond het ook helemaal niet bij de CU passen. Maar ik begrijp nu ook die anti-woke uitspraken van Bikker beter.quote:Op maandag 25 maart 2024 11:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
De ECPM is niet 'de europartij van de ChristenUnie', het is een europese fractie waar oa CU en SGP zijn aangesloten, dat klinkt toch al heel anders: https://ecpm.info/
Vergelijkbaar met ALDE.
Het is dus niet de fractie van het Europees Parlement van de CU. Als je termen als 'europartij van de CU' gaat gebruiken, ben je als serieus medium natuurlijk wel behoorlijk af. Heb het gewoon over ECPM. Een europartij is sowieso een niet bestaand woord.
En blijkbaar hebben mensen van ECPM, die echt niet alles overleggen met hun leden, verkeerde contacten in groepen gehad. Groepen waarin ook andere, wel normale, contacten zaten. ECPM is gewoon een christelijke Europese beweging. Ja, dan heb je ook contact met zeer conservatieve christenen. Gelukkig zijn daar geen harde lijnen meer, is er tegenwoordig contact over de kerkmuren heen. We delen een hoop waarden niet met zeer conservatieve christenen, maar natuurlijk ook een heleboel waarden wel.
Er staat ook nergens dat een CU lid racistisch, xenofoob of homofoob is geweest. Zelfs niet dat een ECPM lid dat was. Blijkbaar is er wel zulk taalgebruik in de besloten appgroep geweest, maar gelukkig ben je niet verantwoordelijk voor wat anderen in een besloten appgroep waar jij in zit zeggen. En ECPM heeft blijkbaar al 5 jaar geleden het contact met die groep verbroken.
Uiteindelijk denk ik dat elke europese fractie dit wel overkomt, dat ze contact hebben met mensen die helemaal hun waarden niet delen. Allereerst omdat Europese fracties heel erg breed zijn, daarnaast omdat ze echt contact hebben met tientallen of soms wel honderden lobbyclubs.
Goed dat ze er afstand van nemen, trouwens. Want laat daar geen misverstand over bestaan: racistische, xenofobe en homofobe uitlatingen kunnen absoluut niet.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)et-geweldsfantasieenquote:Sleutelfiguur is de Nederlander Leo van Doesburg. Hij ontvouwt in een lange mail een strategie om lhbti-rechten te ondermijnen. Zo pleit hij voor het gebruik van de term ‘genderideologie’. “De mensen die we moeten benvloeden zijn niet de ideologische leiders van de genderbeweging, maar de mensen die benvloed worden door de media of de mensen die niet over deze onderwerpen nadenken.”
Tijdens het laatste partijcongres van de ChristenUnie sprak de leider van de ChristenUnie, Mirjam Bikker, de leden toe terwijl ze voor een ECPM-banier stond. Nadat De Groene Amsterdammer contact opnam met de ChristenUnie, zei de partij zich te distantiren van de racistische en homofobe uitlatingen op de door de CU gesteunde mailinglijst van Agenda Europe.
ECPM is gewoon de fractie van de CU, logisch dat ze daar een banier van hebben als ze de Europese lijst voorstellen. D66 had vast ook een banier van ALDE.quote:Op maandag 25 maart 2024 12:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vond het ook helemaal niet bij de CU passen. Maar ik begrijp nu ook die anti-woke uitspraken van Bikker beter.
[..]
https://www.bnnvara.nl/jo(...)et-geweldsfantasieen
Niet EVP?quote:Op maandag 25 maart 2024 12:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
ECPM is gewoon de fractie van de CU, logisch dat ze daar een banier van hebben als ze de Europese lijst voorstellen. D66 had vast ook een banier van ALDE.
En dat 'door CU gesteunde mailinglijst' is dus gewoon pure nonsens. Schoppen om het schoppen. Bikker haalt ook echt haal standpunten niet bij ECPM vandaan.
quote:De ChristenUnie blijkt de medeoprichter van een mysterieuze pan-Europese ‘partij’, de European Christian Political Movement (ECPM). Deze ‘partij’ die in 2005 van start ging, is nauwelijks bekend en heeft geen fractie in het Europees parlement. De ECPM lijkt voornamelijk in het leven te zijn geroepen om Europese subsidies te kunnen opstrijken. In 2022 ving de neppartij 1,2 miljoen euro. Daarbovenop doneert de ChristenUnie jaarlijks bijna een ton.
Het geld wendt ECPM aan voor het verspreiden van zeer extreme boodschappen. Zo ondersteunde ECPM evenementen van Agenda Europe. De besloten mailinglijst van deze groep was een “broeinest van racisme, homofobie en vrouwenhaat”
Het is een fractie die niet in het parlement zit. Zoals ALDE dat ook is (de leden van ALDE zitten bij Renew, de fractie zelf zit niet in het Europees Parlement). Niks mysterieus aan: ECPM heeft niet genoeg leden met zetels om een fractie te vormen. Kan iedereen met 3 seconden tijd op google vinden. Het doel is om dit jaar wel genoeg zetels te halen om een fractie te vormen.quote:
Heb je het stuk ook gelezen? Dit is gewoon fophef.quote:Op maandag 25 maart 2024 10:23 schreef capricia het volgende:
@:hanca
Wat is dit nu weer?
[ x ]
Hier de link naar het artikel.
Ik vind het ook niets voor de CU. Dat extremistische.quote:Op maandag 25 maart 2024 12:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is een fractie die niet in het parlement zit. Zoals ALDE dat ook is. Niks mysterieus aan: ECPM heeft niet genoeg leden met zetels om een fractie te vormen. Kan iedereen met 3 seconden tijd op google vinden. Het doel is om dit jaar wel genoeg zetels te halen om een fractie te vormen.
Echt, ik weet niet waarom jij nu in zo'n aanvalsmodus zit, ECPM is gewoon een doodnormale europese fractie die inderdaad in n van haar groepen 5 jaar geleden wat verkeerde contacten heeft gehad. En ja, ze zijn conservatief en eurokritisch, zoals CU ook op een aantal onderwerpen conservatief en eurokritisch is, gelukkig. Ik zou het enger vinden als CU zich bij een eurofiele groep zou aansluiten, dan zijn ze de weg echt kwijt.
Storm in een glas waterschade?quote:Op maandag 25 maart 2024 12:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb je het stuk ook gelezen? Dit is gewoon fophef.
Tja, CU is ook van de traditionele waarden en die worden soms wel aangevallen. Of dat nu door woke is, ik zou het eerder door extreem progressivisme noemen.quote:Op maandag 25 maart 2024 12:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het ook niets voor de CU. Dat extremistische.
Maar ik was dan ook verbaasd over die anti-woke speech van Bikker.
De CU is natuurlijk gewoon conservatief en eurokritisch, maar dan wel binnen acceptabele grenzen van het redelijke. Probleem als je je vervolgens Europees bij een groep moet voegen is dan wel dat je in die visvijver zit en in die visvijver ook een stuk conservatievere en zo je wil extremere poppetjes rondlopen, die ergens vroeger en ongetwijfeld ook ergens nu in het heden dingen roepen die die grenzen overschrijden. Dat zal je dan weer minder snel bij ALDE of iets dergelijks zien, omdat die centristischer zijn, maar dit is de CU verder niet aan te rekenen natuurlijk.quote:Op maandag 25 maart 2024 12:34 schreef capricia het volgende:
Ik vind het ook niets voor de CU. Dat extremistische.
Maar ik was dan ook verbaasd over die anti-woke speech van Bikker.
Fijn dat jij het zo duidelijk hebt, want Omtzigt snapt er helemaal niets van en heeft uitleg nodig:quote:Op maandag 25 maart 2024 11:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Belangrijk stuk zit hem wel in de verhoging van het AB-tarief (als je als bedrijfseigenaar winst uitkeert aan jezelf) in 2024, wat 'vermoedelijk' leidt tot het naar voren halen van die uitkeringen naar 2023. Dus dat is een one-off. Verder prima arbeidsmarkt, dus meer loonbelasting en hogere prijzen = meer btw, maar ook meer uitgaven.
Een geschenk van Heks Kaag aan de PVV.quote:Op maandag 25 maart 2024 12:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Fijn dat jij het zo duidelijk hebt, want Omtzigt snapt er helemaal niets van en heeft uitleg nodig:
[ twitter ]
Omtzigt wil alles tot achter de komma in tabelletjes uitgekauwd hebben en dat kan hier ook prima mee, maar niet om 12:00 de volgende dag zoals Pietertje zoals gebruikelijk eist wil. Tegenvallend voor een econometrist wel dat 14,8 miljard "tientallen" zijn, maar bon.quote:Op maandag 25 maart 2024 12:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Fijn dat jij het zo duidelijk hebt, want Omtzigt snapt er helemaal niets van en heeft uitleg nodig:
[ twitter ]
Joh, hij is weggelopen bij die formatie vanwegen mogelijke tegenvallende cijfers.quote:Op maandag 25 maart 2024 13:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Omtzigt wil alles tot achter de komma in tabelletjes uitgekauwd hebben en dat kan hier ook prima mee, maar niet om 12:00 de volgende dag zoals Pietertje zoals gebruikelijk eist wil. Tegenvallend voor een econometrist wel dat 14,8 miljard "tientallen" zijn, maar bon.
Nou ja, dat is in den brede wel waar ik bang voor ben ja.quote:Op maandag 25 maart 2024 13:17 schreef capricia het volgende:
Hoe moet hij nu gratis bier van de PVV tegen gaan houden?
Laten we eerlijk zijn, financieel heeft onze huidige regering het land gewoon netjes achtergelaten.quote:Op maandag 25 maart 2024 13:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, dat is in den brede wel waar ik bang voor ben ja.
Sowieso is dit natuurlijk janken om het janken. Het is alsof je je kind 20 euro meegeeft op schoolreisje en als hij dan met 6 euro terugkomt de bonnetjes wil zien en een onderbouwing waarom dat kind het niet allemaal opgevreten heeft aan kikkertjes.
Ja, dat eerste is waar, maar wat de (forse) verschillen tussen voor- en najaarsnota en werkelijkheid vooral laten zien is dat (de omvang van) het overheidstekort aan een zo enorme diversiteit aan krachten, waar de overheid geen enkele invleod op heeft en ook zeer moeilijk kan voorspellen, onderhevig is. Ik begrijp dat dat kortsluiting in het hoofd van Pieter oplevert, maar dat is wel wat het is.quote:Op maandag 25 maart 2024 13:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, financieel heeft onze huidige regering het land gewoon netjes achtergelaten.
Ik moet nog maar zien wat de stand van het land is na Wilders I.
Even een uitleg is natuurlijk ook wel gewenst. Welk geld hebben ze niet hoeven of kunnen uitgeven? Als die 15 miljard komt omdat ze meer hadden willen investeren in infrastructuur, is het natuurlijk eigenlijk een tegenvaller: dan hebben we noodzakelijke projecten niet uit kunnen voeren. Als het komt omdat de werkloosheid nog lager was dan geschat is het een meevaller. Of als het kabinet had verwacht afgelopen najaar de NAM af te kopen en dat gaat naar dit jaar, dan is het gewoon een verschuiving die niks oplevert.quote:Op maandag 25 maart 2024 12:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[ twitter ]
Kennelijk is die er, maar heeft Omtzigt die nog niet gelezen. Dat kan natuurlijk, hij zal best druk zijn, maar misschien moet hij dan even rustig reageren en niet zo hoog van de toren blazen.quote:Op maandag 25 maart 2024 13:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Even een uitleg is natuurlijk ook wel gewenst. Welk geld hebben ze niet hoeven of kunnen uitgeven? Als die 15 miljard komt omdat ze meer hadden willen investeren in infrastructuur, is het natuurlijk eigenlijk een tegenvaller: dan hebben we noodzakelijke projecten niet uit kunnen voeren. Als het komt omdat de werkloosheid nog lager was dan geschat is het een meevaller. Of als het kabinet had verwacht afgelopen najaar de NAM af te kopen en dat gaat naar dit jaar, dan is het gewoon een verschuiving die niks oplevert.
Ik heb nu even geen tijd, maar hier staat hij ook: https://www.tweedekamer.n(...)04913&did=2024D11426quote:Op maandag 25 maart 2024 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kennelijk is die er, maar heeft Omtzigt die nog niet gelezen. Dat kan natuurlijk, hij zal best druk zijn, maar misschien moet hij dan even rustig reageren en niet zo hoog van de toren blazen.
[ twitter ]
Hallo, geef die man nou eens de kans om als populist uit de kast te komen.quote:Op maandag 25 maart 2024 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kennelijk is die er, maar heeft Omtzigt die nog niet gelezen. Dat kan natuurlijk, hij zal best druk zijn, maar misschien moet hij dan even rustig reageren en niet zo hoog van de toren blazen.
[ twitter ]
Dat was voor mij al helemaal duidelijk toen hij over migranten en bestaanszekerheid begon en al meteen op zijn bek ging bij de eerste gelegenheid om een wetsvoorstel wat daar wat aan deed en financieel onderbouwt was weigerde te steunen ten faveure van wat BBB gebroddel.quote:Op maandag 25 maart 2024 14:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wolf in schaapskleren Pieter Omtzigt is gewoon een van zovele populisten.
Stop de persen!
Een regeling die tien jaar terug is ingevoerd. Wie was er toen ook alweer namens welke partij minister van OCW?quote:Op maandag 25 maart 2024 16:36 schreef nostra het volgende:
Nou h h, zowaar eens zinnige subsidies:
https://nos.nl/artikel/25(...)-onderzoeksprojecten
quote:Op maandag 25 maart 2024 17:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Een regeling die tien jaar terug is ingevoerd. Wie was er toen ook alweer namens welke partij minister van OCW?
Kan nu al uitkijken naar welke patjepeer dat straks namens PVV of VVD mag gaan doen.
quote:De andere projecten die geld krijgen, zijn onder andere onderzoeken om blindheid te voorkomen en onderzoek naar problemen rondom cybersecurity.
Blijft dubieus dat een demissionair kabinet zulke verregaande nieuwe dossiers nog oppakt, eigenlijk deugt dat voor geen meter. Dat geldt nog sterker als het gaat om terugdraaien van wensen van de (vorige) Kamer zonder dat de Kamer zich daar vooraf concreet en duidelijk over heeft uitgesproken. Maar ook los daar van.quote:Op maandag 25 maart 2024 20:13 schreef nostra het volgende:
Nou nou ga zo door.
https://nos.nl/artikel/25(...)jven-regio-eindhoven
Ik vind het prima als ze het vervolgens maar wel voorleggen aan de Kamer. Ik heb het eigenlijk een beetje onzinnig gevonden dat een missionaire kamer over bepaalde onderwerpen geen besluiten mag nemen, om het simpele reden dat er nog een demissionare regering zit. Van val tot verkiezingen is dat logisch, dan kan een oude Kamer niet snel nog wat door drukken. Maar van verkiezingen tot formatie vind ik dat hele systeem van controversile onderwerpen en minder besluiten nemen eigenlijk gewoon ondemocratisch, je belemmert een nieuwe Kamer om aan het werk te gaan. Staatsrechtelijk ook vreemd dat vrijwel altijd de oude Kamer die controversile onderwerpen bepaalt, niet de nieuwe. Dat is meer over het graf heen regeren dan dat dit is.quote:Op maandag 25 maart 2024 20:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Blijft dubieus dat een demissionair kabinet zulke verregaande nieuwe dossiers nog oppakt, eigenlijk deugt dat voor geen meter. Dat geldt nog sterker als het gaat om terugdraaien van wensen van de (vorige) Kamer zonder dat de Kamer zich daar vooraf concreet en duidelijk over heeft uitgesproken. Maar ook los daar van.
Inhoudelijk overigens wel een goede zaak.
Klinkt goed maar waar moet het personeel vandaan komen?quote:Op maandag 25 maart 2024 20:13 schreef nostra het volgende:
Nou nou ga zo door.
https://nos.nl/artikel/25(...)jven-regio-eindhoven
Uit het buitenlandquote:Op dinsdag 26 maart 2024 09:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klinkt goed maar waar moet het personeel vandaan komen?
De financile sector trekt ook veel bta-talent aan omdat die sector beter betaalt. Ik ben een voorstander van terug meer regulatie van de financile sector maar momenteel heeft de politiek daar geen oren naar. Maar bedrijven als ASML kunnen de voorwaarden voor technisch personeel ook aantrekkelijker maken. In de Volkskrant las ik dat bij dat bedrijf juristen, marketeers en middenmanagers er meer verdienen dan ingenieurs.quote:
Moslims uit het buitenland schijnen nogal ICT-vaardig te zijn.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 09:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Weer een gedegen onderbouwde en inhoudelijke reactie van Eric, de crem de la crem van op internet postend Nederland….quote:Op dinsdag 26 maart 2024 11:38 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Moslims uit het buitenland schijnen nogal ICT-vaardig te zijn.
In Afrika zijn er ook ontwikkelingen op dat gebied.
Ja, nu moet je niet zo vervelend doen en ook concrete oplossingen willen h, want die Indirs voor de litho en Polen voor de bouw motten we ook niet hebben.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 09:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat een zooitje, nu al.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 16:57 schreef Koffieplanter het volgende:
[ x ]
De minions zijn zoek. Ik vind dit zo goed.
Het lijkt er op dat Wilders zo geschrokken is van Pool in het Oekrane debat (en misschien van wat hij in de fractievergaderingen hoort) dat hij besloten heeft dat in elk geval geen van de nieuwelingen mee mag doen in een debat of op een moment waarvan ook maar de kleinste kans is dat die de media haalt. De oudgedienden doen ook minder dan voor de verkiezingen, trouwens.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 16:57 schreef Koffieplanter het volgende:
[ x ]
De minions zijn zoek. Ik vind dit zo goed.
Wat zei Pool?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 17:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het lijkt er op dat Wilders zo geschrokken is van Pool in het Oekrane debat (en misschien van wat hij in de fractievergaderingen hoort) dat hij besloten heeft dat in elk geval geen van de nieuwelingen mee mag doen in een debat of op een moment waarvan ook maar de kleinste kans is dat die de media haalt. De oudgedienden doen ook minder dan voor de verkiezingen, trouwens.
Bij zijn maidenspeech zei hij diverse dingen over Nederlandse steun aan Oekraine, wat later gecorrigeerd moest worden door partijcollega De Roon.quote:
Wat een armoede weer.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 17:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bij zijn maidenspeech zei hij diverse dingen over Nederlandse steun aan Oekraine, wat later gecorrigeerd moest worden door partijcollega De Roon.
‘voortdurende provocaties van de Nederlandse regering richting de Russische Federatie’.
‘spelen deze bestuurders Russische roulette met onze nationale veiligheid’.
‘de minister van Defensie stuurt onze militairen niet naar de grens om die illegale massa-immigratie een halt toe te roepen. Nee, zij laat onze militairen op de kazernes letterlijk de bedjes opmaken voor de eindeloze stroom aan gelukszoekers.’
Ik heb dat altijd bijzonder apart gevonden.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 10:16 schreef Bondsrepubliek het volgende:
De financile sector trekt ook veel bta-talent aan omdat die sector beter betaalt. Ik ben een voorstander van terug meer regulatie van de financile sector maar momenteel heeft de politiek daar geen oren naar. Maar bedrijven als ASML kunnen de voorwaarden voor technisch personeel ook aantrekkelijker maken. In de Volkskrant las ik dat bij dat bedrijf juristen, marketeers en middenmanagers er meer verdienen dan ingenieurs.
En een dag later moest De Roon dus elke journalist die hij kon vinden langs om te melden dat het niet het PVV standpunt is dat Nederland momenteel Rusland provoceert. Dan kom je als partij natuurlijk nooit goed over, bij niemand.quote:
quote:Op maandag 25 maart 2024 05:52 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Dat is niet waar. De VVD moest in al die jaren beleid uitvoeren die haar werd opgedrongen door linkse coalitiegenoten als PvdA, d66 en CU.
Is dit de nieuwe Daniel Koerhuis?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:09 schreef Raw85 het volgende:
[ x ]
Die Pool voelt de sfeer in ieder geval goed aan zo te zienMet z’n jachtoutfitje
Hij komt bij FvD vandaan, dat is gewoon aan alles te merken. Baudet zou er ook zo bij staan. En pro-Rusland komt natuurlijk ook bij FvD vandaan. Ik denk dat als het kabinet niet binnen een jaar valt, Pool ook sowieso overstapt naar FvD.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Is dit de nieuwe Daniel Koerhuis?
Het is ook nog een AI gegenereerde afbeelding, kijk maar naar de handen.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:09 schreef Raw85 het volgende:
[ x ]
Die Pool voelt de sfeer in ieder geval goed aan zo te zienMet z’n jachtoutfitje
Onzin.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:25 schreef kipknots het volgende:
[..]
Het is ook nog een AI gegenereerde afbeelding, kijk maar naar de handen.
quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:51 schreef Bluesdude het volgende:
NOS: Kamer wil krachtig statement van kabinet tegen Jodenhaat, maar ook van cultuursector
Dus de kamer wil geen krachtig statement tegen palestijnenhaat, nu gaande in Gaza?
Is dit filosemitisme ?
jA mAaR 7 oKtObErquote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:51 schreef Bluesdude het volgende:
NOS: Kamer wil krachtig statement van kabinet tegen Jodenhaat, maar ook van cultuursector
Dus de kamer wil geen krachtig statement tegen palestijnenhaat, nu gaande in Gaza?
Is dit filosemitisme ?
Maar dat is niet slap, he? Genocide, dan ben je een sterke man net als zijn goede vriend Poetin.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[ x ]
Aldus de man die zelf oproept tot etnische zuivering van Israel.
Ook wel weer opvallend dat meneertje VVMU om het hardste zit te schreeuwen om het verbieden van uitspraken.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:08 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[ x ]
Aldus de man die zelf oproept tot etnische zuivering van Israel.
Zijn er trouwens al wedkantoren waar ingezet kan worden welke PVV-er als eerste ontmaskerd gaat worden als kwartiermaker voor de CCP?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar dat is niet slap, he? Genocide, dan ben je een sterke man net als zijn goede vriend Poetin.
Geertmans himselfquote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zijn er trouwens al wedkantoren waar ingezet kan worden welke PVV-er als eerste ontmaskerd gaat worden als kwartiermaker voor de CCP?
Ik gok op Ruslandgekkie Joeri Pool.quote:
Vertel, bij welke Palestijnse artiest zijn er Isralische demonstranten gesignaleerd die bedreigingen uitten? Bij de opening van welk Palestijns monument stonden er hordes joelende joden buiten voor de deur?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:51 schreef Bluesdude het volgende:
Is dit filosemitisme ?
Geen ideequote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vertel, bij welke Palestijnse artiest zijn er Isralische demonstranten gesignaleerd die bedreigingen uitten? Bij de opening van welk Palestijns monument stonden er hordes joelende joden buiten voor de deur?
Een krachtig statement tegen de moordpartijen in de Gaza door Israelische terreurquote:Dus welk statement hebben we nodig, denk je?
Goh. Hoeveel wil je er?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Geen idee
[..]
Een krachtig statement tegen de moordpartijen in de Gaza door Israelische terreur
Dat lijkt me eerder nodig
Welke partij is al weet ik hoeveel maanden aan het moorden? Dat die demonstranten niet de beste keuzes maken, maakt de steun van ons land aan de terreur van Israel niet beter. De joodse lobby in ons land is veel effectiever dan de palestijnse blijkt wel.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vertel, bij welke Palestijnse artiest zijn er Isralische demonstranten gesignaleerd die bedreigingen uitten? Bij de opening van welk Palestijns monument stonden er hordes joelende joden buiten voor de deur?
Dus welk statement hebben we nodig, denk je?
Krachtige statements beginnen niet met alsquote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:25 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Goh. Hoeveel wil je er?
https://nos.nl/artikel/25(...)ger-voor-het-kabinet
https://www.ad.nl/binnenl(...)cht-gezien~a893d9a7/
https://www.parool.nl/wer(...)ps://www.google.com/
slappe was...quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:25 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Goh. Hoeveel wil je er?
https://nos.nl/artikel/25(...)ger-voor-het-kabinet
https://www.ad.nl/binnenl(...)cht-gezien~a893d9a7/
https://www.parool.nl/wer(...)ps://www.google.com/
Die zijn er al vele geweest. Het gaat om in Nederland, daar is meer Jodenhaat dan Palestijnenhaat.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Geen idee
[..]
Een krachtig statement tegen de moordpartijen in de Gaza door Israelische terreur
Dat lijkt me eerder nodig
Die krachtige veroordeling met sancties van Israelische terreur is er niet geweest van de politiek.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die zijn er al vele geweest. Het gaat om in Nederland, daar is meer Jodenhaat dan Palestijnenhaat.
Er is een VN statement geweest, Rutte heeft gezegd dat er sancties komen als ze Rafah aanvallen.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:43 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die krachtige veroordeling met sancties van Israelische terreur is er niet geweest van de politiek.
En die zal er ook nooit komen.
Zolang heel veel mensen Palestijnse levens en slachtoffers minder waard vinden lijkt me dat niet waar. Dat verschil in behandeling en perspectief komt ergens vandaan en het is niet uit liefde voor de medemens dat partijen als de PVV en de ChristenUnie geen enkele compassie hebben voor de enorme dodentallen aan Gazaanse zijde.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die zijn er al vele geweest. Het gaat om in Nederland, daar is meer Jodenhaat dan Palestijnenhaat.
Nouja, ze roepen ook al op tot het uitbannen van de islam (al is dat volgens de meeste PVV stemmers maar overdreven, niet wetende dat het letterlijk in hun verkiezingsprogramma staat) dus als hij de joden dan ook wilt laten oprotten, zit hij op 2 van de 3 Abrahamitische religies.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:33 schreef -XOR- het volgende:
Uiteraard verdient Jodenhaat een krachtige verwerping maar ik blijf het dubieus vinden dat de grootste partij van ons land oproept tot etnische zuivering in Israel.
En waaruit blijkt dat? Uit dat narratief van pro-palestina supporters dat 'als je het niet volledig met ons eens bent, je de Isralische genocide van Palestijnen dus steunt.' Zoals ze bij die bejaarde Isralische artiest proberen te flikken.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zolang heel veel mensen Palestijnse levens en slachtoffers minder waard vinden lijkt me dat niet waar. Dat verschil in behandeling en perspectief komt ergens vandaan en het is niet uit liefde voor de medemens dat partijen als de PVV en de ChristenUnie geen enkele compassie hebben voor de enorme dodentallen aan Gazaanse zijde.
Het is racisme richting de Palestijnen dat hiervoor zorgt. En waar racisme is, is haat. Je uitspraak, die je niet cijfermatig kan onderbouwen en ook gratuit uit je duim gezogen is, kan je nog verkopen als een kwestie van perspectief. Mij best. Als jij het virulente racisme tegen Palestijnen (het zijn immers moslims dus boeh slecht, ze verdienen de door Isral opgelegde hongersnood met bommenregens) niet wenst te herkennen als haat richting een bevolkingsgroep, ga je gang.
Maar je uitspraak is daarmee slechts een lege mening, vooral uitgesproken om jezelf te overtuigen van je eigen gelijk zonder wortels in de werkelijkheid.
Want een totaal onzinnige aanval. Heb je wel eens een post van me gelezen? Ik veroordeel al consequent het geweld van Isral tegen Palestina. Maar ik veroordeel gewoon net zo hard de Jodenhaat in Nederland. Jij vindt dat laatste blijkbaar niet logisch?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:22 schreef VoMy het volgende:
[..]
Zolang heel veel mensen Palestijnse levens en slachtoffers minder waard vinden lijkt me dat niet waar. Dat verschil in behandeling en perspectief komt ergens vandaan en het is niet uit liefde voor de medemens dat partijen als de PVV en de ChristenUnie geen enkele compassie hebben voor de enorme dodentallen aan Gazaanse zijde.
Het is racisme richting de Palestijnen dat hiervoor zorgt. En waar racisme is, is haat. Je uitspraak, die je niet cijfermatig kan onderbouwen en ook gratuit uit je duim gezogen is, kan je nog verkopen als een kwestie van perspectief. Mij best. Als jij het virulente racisme tegen Palestijnen (het zijn immers moslims dus boeh slecht, ze verdienen de door Isral opgelegde hongersnood met bommenregens) niet wenst te herkennen als haat richting een bevolkingsgroep, ga je gang.
Maar je uitspraak is daarmee slechts een lege mening, vooral uitgesproken om jezelf te overtuigen van je eigen gelijk zonder wortels in de werkelijkheid.
quote:Er is in Isral grote eensgezindheid over het doel van de oorlog in Gaza: de gegijzelden terughalen en Hamas uitschakelen. Daarin staan we naast Isral. Tegelijkertijd is de prijs van deze doelen erg hoog: duizenden burgerslachtoffers, een humanitaire crisis en afnemend internationaal draagvlak. Een inval in Rafah tijdens de Ramadan zou explosieve gevolgen kunnen hebben; voor de regio, maar ook internationaal. Vanwege deze situatie is het belangrijk dat er zo snel mogelijk een humanitair staakt-het-vuren komt. Daarvoor is het wel belangrijk dat de gegijzelden vrijgelaten worden, en tot op heden weigert Hamas om dit te doen. Het is daarom belangrijk dat vooral de druk op Hamas wordt opgevoerd om de gegijzelden vrij te laten.
Het wordt steeds duidelijker dat nadat de vrachtwagens met hulpgoederen Gaza binnenrijden er onvoldoende toezicht is op waar de hulp terechtkomt. Met name de meest kwetsbaren zijn daar de dupe van. Er moet daarom beter worden toegezien op de noodhulp aan Gaza. Daarbij zou het goed zijn als er onafhankelijke waarnemers aangesteld worden.
Tot slot zullen we op zoek moeten naar die Isralische en Palestijnse gemeenschapsleiders die in staat zijn om vrede dichterbij te brengen. Ik heb er een aantal ontmoet en dat stemt mij hoopvol. Ik hoop dat we de moed vinden om nadrukkelijk achter hen te gaan staan. Misschien maken we dan nog de dag mee waarop er werkelijke vrede komt in het Midden-Oosten.
Het blijkt uit de vele reacties in de politiek maar ook op sociale media bikvoorbeeld. Het blijkt uit het feit dat Nederland bereid is de eigen grondwet te overtreden om maar wapenonderdelen te leveren aan Isral terwijl er een hele waslijst aan oorlogsmisdaden hebben plaatsgevonden het afgelopen half jaar. Ga zo maar door.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:27 schreef probeer het volgende:
[..]
En waaruit blijkt dat? Uit dat narratief van pro-palestina supporters dat 'als je het niet volledig met ons eens bent, je de Isralische genocide van Palestijnen dus steunt.'
En kan je dat cijfermatig onderbouwen? Of heb het louter op de feesboek gestaan? En sinds wanneer is 'de politiek' heel veel mensen?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het blijkt uit de vele reacties in de politiek maar ook op sociale media bikvoorbeeld. Het blijkt uit het feit dat Nederland bereid is de eigen grondwet te overtreden om maar wapenonderdelen te leveren aan Isral terwijl er een hele waslijst aan oorlogsmisdaden hebben plaatsgevonden het afgelopen half jaar. Ga zo maar door.
Maar je hoeft het niet te geloven hoor. Je kunt ook gewoon tegen jezelf en de anderen zeggen dat het allemaal heus niet zo is. Even goede onbekenden.
Maar dat is tegenwoordig het ding beste Hanca. Als je het niet volledig eens bent met de PLO-sjaal dragende adolescenten die de mond vol hebben over Isralische genocide zonder zich ook maar op enige wijze verdiept te hebben in dat decennialange conflict, dan steun je die Isralische genocide blijkbaar. Waarbij zelfs de nuance dat beide kampen hartstikke fout bezig zijn, niet meer door de beugel kan.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Want een totaal onzinnige aanval. Heb je wel eens een post van me gelezen? Ik veroordeel al consequent het geweld van Isral tegen Palestina. Maar ik veroordeel gewoon net zo hard de Jodenhaat in Nederland. Jij vindt dat laatste blijkbaar niet logisch?
Pas nadat Biden eindelijk beetje harde woorden gebruikt ja. Er zijn aantal Europese landen die dat al maanden geleden deden. Nederlandse regering loopt gewoon achter Amerika aan, niets meer niets minder. Het heeft geen eigen mening.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 20:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is een VN statement geweest, Rutte heeft gezegd dat er sancties komen als ze Rafah aanvallen.
Standpunten zeggen natuurlijk niets over de instelling van de personen die de standpunten uitdragen. Daarin zie je het verschil, waar de accenten liggen, wat belangrijk gevonden wordt.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Want een totaal onzinnige aanval. Heb je wel eens een post van me gelezen? Ik veroordeel al consequent het geweld van Isral tegen Palestina. Maar ik veroordeel gewoon net zo hard de Jodenhaat in Nederland. Jij vindt dat laatste blijkbaar niet logisch?
CU pleit trouwens al jaren voor iets waardoor deze humanitaire ramp niet had kunnen bestaan: een verbinding tussen Gaza en de Westbank. https://www.christenunie.(...)en-Westbank-mogelijk
Maar ja, waarom zou je je ook informeren als je ook lekker ongefundeerd kunt schoppen.
Dit is het huidige standpunt van de CU:
[..]
Ik ben het met je eens dat onze regering sterker op zou mogen treden tegen de Isralische regering. Maar men hoeft niet aan te komen met onzin over hoe zich dat zou vertalen dat heel veel mensen minder waarde hechten aan Palestijnse levens. Wat een smerige verdraaiing is dat zeg.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Pas nadat Biden eindelijk beetje harde woorden gebruikt ja. Er zijn aantal Europese landen die dat al maanden geleden deden. Nederlandse regering loopt gewoon achter Amerika aan, niets meer niets minder. Het heeft geen eigen mening.
We zouden beter moeten weten.
Rutte is dan ook al een paar keer in gesprek geweest met Netanyahu en probeert zo daadwerkelijk wat te doen voor een oplossing, dat lukt beter als je niet eerst iemand publiek aanvalt.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Pas nadat Biden eindelijk beetje harde woorden gebruikt ja. Er zijn aantal Europese landen die dat al maanden geleden deden. Nederlandse regering loopt gewoon achter Amerika aan, niets meer niets minder. Het heeft geen eigen mening.
We zouden beter moeten weten.
Het komt misschien niet fraai over; maar waarom reageert de regering niet feller of veel eerder? Wat maakt dat zij de vele duizenden dode Palestijnen nog niet erg genoeg vinden om daar kritiek op te leveren? De bombardementen op vluchtelingenkampen? De bombardementen op ziekenhuizen? Het niet of mondjesmaat toelaten van hulp?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat onze regering sterker op zou mogen treden tegen de Isralische regering. Maar men hoeft niet aan te komen met onzin over hoe zich dat zou vertalen dat heel veel mensen minder waarde hechten aan Palestijnse levens. Wat een smerige verdraaiing is dat zeg.
Gokje? Geld. Positieve banden met Isral is beter voor de economie.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het komt misschien niet fraai over; maar waarom reageert de regering niet feller of veel eerder? Wat maakt dat zij de vele duizenden dode Palestijnen nog niet erg genoeg vinden om daar kritiek op te leveren?
Wat een totale, discriminerende onzin weer van je. Wat een haat spuit er uit jouw posts de laatste tijd. Verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:55 schreef VoMy het volgende:
[..]
Standpunten zeggen natuurlijk niets over de instelling van de personen die de standpunten uitdragen. Daarin zie je het verschil, waar de accenten liggen, wat belangrijk gevonden wordt.
In dit geval zien we dat Gert-Jan Segers, Miriam Bikker, Don Ceder, vooral fanatiek bezig zijn om kritiek op Isral aan te vallen als anti-semitisme, hooguit plichtmatig een kanttekening maken over die mensonterende omstandigheden waar meer dan een miljoen mensen zich dankzij Isral in bevinden, en zich vooral druk maken om Isral zelf, dat we die vooral niet in de steek moeten laten.
Ook in hun statement maken ze zich vooral druk om de hulpgoederen - die Isral aantoonbaar in te lage mate toelaat, wat een oorlogsmisdaad is - die zouden verdwijnen over de grens. Hun hele standpunt, dat jij blijkbaar als neutraal beschouwt maar goed, we maken allemaal wel eens een kolossale inschattingsfout, zegt feitelijk dat het de schuld van de Palestijnen is dat ze omkomen van de honger nadat Isral ze laat omkomen van de honger. Ze noemen nergens de oorlogsmisdaden die voor het oprapen liggen en ze zijn vooral druk bezig met Hamas.
Die complete minachting voor Palestijnse levens en Palestijnse slachtoffers van veelvuldige oorlogsmisdaden in het 'neutrale' standpunt van de ChristenUnie komt ergens vandaan. Racisme ligt voor de hand, maar nader onderzoek geeft misschien een gefragmenteerdere oorzaak.
Dat begrijp ik maar dan alsnog was de kritiek steeds zeer mild. Het was steeds beetje met puppy-oogjes kijken naar Netanyahu of hij alsjeblieft wat liever wil zijn. En dat terwijl standpunt van Netanyahu al jaren duidelijk is.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Rutte is dan ook al een paar keer in gesprek geweest met Netanyahu en probeert zo daadwerkelijk wat te doen voor een oplossing, dat lukt beter als je niet eerst iemand publiek aanvalt.
Ja, ik ben het met je eens dat het steviger mag. Maar dat is natuurlijk gewoon los te zien van de oproep van vandaag: de Jodenhaat die echt weer zeer groot aan het worden is in Nederland verdient ook een enorm fel standpunt. Dat de marechaussee nu al maanden allerlei Joodse instellingen moet beveiligen is toch een verschrikking? En dat een zangeres alleen maar lastig wordt gevallen en belaagd omdat ze Joods is, dat mogen we nooit normaal gaan vinden.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 22:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat begrijp ik maar dan alsnog was de kritiek steeds zeer mild. Het was steeds beetje met puppy-oogjes kijken naar Netanyahu of hij alsjeblieft wat liever wil zijn. En dat terwijl standpunt van Netanyahu al jaren duidelijk is.
Nadat Biden kritiek leverde, en dat doet hij ook alleen maar uit politieke overwegingen want vele kiezers in swing states zijn zeer kritisch op zwakke aanpak van regering-Biden, kwam Rutte opeens ook met scherpe woorden. Dat kan je niet los van elkaar zien. Ook de ambities van Rutte om NAVO-leider te worden zal hierin meespelen.
Uiteraard niet, ben ik helemaal met je eens.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 22:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ik ben het met je eens dat het steviger mag. Maar dat is natuurlijk gewoon los te zien van de oproep van vandaag: de Jodenhaat die echt weer zeer groot aan het worden is in Nederland verdient ook een enorm fel standpunt. Dat de marechaussee nu al maanden allerlei Joodse instellingen moet beveiligen is toch een verschrikking? En dat een zangeres alleen maar lastig wordt gevallen en belaagd omdat ze Joods is, dat mogen we nooit normaal gaan vinden.
Geen idee waar je het over hebt. Ik vat even samen wat het discours is dat veel CU-politici volgen als het gaat om Gaza en ik ga in op het CU-standpunt dat je plaatste en dat nou eenmaal niet zo neutraal en menslievend is als je zelf dacht. Veel aandacht voor de slechtheid van Hamas, met een gigantische boog om de Isralische oorlogsmisdaden heenlopend die een enorme hoeveelheid slachtoffers hebben veroorzaakt.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 22:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat een totale, discriminerende onzin weer van je. Wat een haat spuit er uit jouw posts de laatste tijd. Verschrikkelijk.
Ik geef er daadwerkelijk om en van Don Ceder weet ik toevallig persoonlijk dat hij er om geeft. En nee, je geeft geen discours, je geeft een enorme verdraaing van de feiten alleen maar om iemand aan te kunnen vallen. Maar jij lijkt wel verblind, jij bent inderdaad iemand die denkt dat je pro-Palestina moet zijn om redelijk te zijn.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 22:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt. Ik vat even samen wat het discours is dat veel CU-politici volgen als het gaat om Gaza en ik ga in op het CU-standpunt dat je plaatste en dat nou eenmaal niet zo neutraal en menslievend is als je zelf dacht. Veel aandacht voor de slechtheid van Hamas, met een gigantische boog om de Isralische oorlogsmisdaden heenlopend die een enorme hoeveelheid slachtoffers hebben veroorzaakt.
Als het in jouw ogen haat is om daadwerkelijk te geven om de aanstaande en recente dood van tienduizenden Palestijnen die door bewuste acties van Isral in die grote aantallen de dood vinden, dan is dat maar zo.
Er wordt enorm gegeven om de Palestijnen maar niet zoveel dat het compleet ontbreken van een referentie naar de oorlogsmisdaden van Isral, die bijvoorbeeld bewust te weinig voedsel toelaten in de Gazastrook zodat er massale verhongering dreigt, je op het spoor zet dat het standpunt van de ChristenUnie die in 5 variaties naar Hamas wijzen, misschien wel niet zo heel neutraal is.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 22:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik geef er daadwerkelijk om en van Don Ceder weet ik toevallig persoonlijk dat hij er om geeft. En nee, je geeft geen discours, je geeft een enorme verdraaing van de feiten alleen maar om iemand aan te kunnen vallen. Maar jij lijkt wel verblind, jij bent inderdaad iemand die denkt dat je pro-Palestina moet zijn om redelijk te zijn.
Nou: ik vind de pro-Isral en pro-Palestina figuren allebei verschrikkelijke mensen die geweld verheerlijken. En de belaging van een keurige zangeres als Lenny Kuhr gebruiken om nogmaals je standpunt over Palestina te uiten en geen woord te zeggen over de smerige Jodenhaat, geeft wel aan dat jij geen redelijk figuur meer bent in deze. Je moet hier gewoon onverkort de Jodenhaat veroordelen, in plaats van die goed te praten. Maar ik heb jou hier nog niks zien zeggen over het onversneden antisemitisme dat de laatste maanden weer enorm de kop op steekt.
En ja, dan blijkt er dus haat uit je reacties. Haat richting juist de redelijke mensen: de mensen die beide kanten veroordelen.
Bizar dat GL dit heeft ondertekend terwijl zij juist medeverantwoordelijk zijn voor het opgelaaide antisemitisme.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:51 schreef Bluesdude het volgende:
Is dit filosemitisme ?
Onzin... het is de terreur van Israel die mensen over de hele wereld boos maakt.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 22:40 schreef Cilantro het volgende:
[..]
Bizar dat GL dit heeft ondertekend terwijl zij juist medeverantwoordelijk zijn voor het opgelaaide antisemitisme.
Spreek voor jezelf.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 23:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Onzin... het is de terreur van Israel die mensen over de hele wereld boos maakt.
johhhhh die internationale gesprekken zijn er al 75 jaar..... en dat leidt niet tot een werkelijke vrede.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Rutte is dan ook al een paar keer in gesprek geweest met Netanyahu en probeert zo daadwerkelijk wat te doen voor een oplossing, dat lukt beter als je niet eerst iemand publiek aanvalt.
Doe ik toch.... ? Mijn posting.... niet namens iemand andersquote:
Weer zo'n eenzijdig antwoord op het Israel-Palestina conflict. Ik luister dus niet naar jou.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 21:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het komt misschien niet fraai over; maar waarom reageert de regering niet feller of veel eerder? Wat maakt dat zij de vele duizenden dode Palestijnen nog niet erg genoeg vinden om daar kritiek op te leveren? De bombardementen op vluchtelingenkampen? De bombardementen op ziekenhuizen? Het niet of mondjesmaat toelaten van hulp?
Baudet is wel een landverrader. En wat gebeurt er met een landverrader als de Russen komen? Juist.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 23:16 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Ik noem deze mening hebben niet landverraad.
Het wordt pas landverraad als de russen bij Venlo het land ongewenst binnenvallen en Baudet met russische vlaggetje hen verwelkomt. Of op twitter vlagt
Voorlopig noem ik het lullig gelal van een lavendersnuivende wappie die gelooft in een complot van buitenaardse reptiles
Waarom zou de media hem die altijd over alles en nog wat liegt, nog om uitleg vragen?quote:
Wanneer is er sprake van pro immigratie volgens jou?quote:Op woensdag 27 maart 2024 01:11 schreef Beaurealis het volgende:
Waarom stemmen vrouwen zo vaak op linkse pro-immigratie partijen?
Is het naviteit of iets anders?
Linkse pro-immigratiepartijen, zijn dat voor jou alle partijen behalve de extreemrechtse PVV en FvD?quote:Op woensdag 27 maart 2024 01:11 schreef Beaurealis het volgende:
Waarom stemmen vrouwen zo vaak op linkse pro-immigratie partijen?
Is het naviteit of iets anders?
Het gaat me om de laatste zinquote:Op woensdag 27 maart 2024 06:57 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Waarom zou de media hem die altijd over alles en nog wat liegt, nog om uitleg vragen?
Tja, dat antisemitisme zit er al lang en diep in. In die zin niks nieuws toch? En voor de “realisten” op rechts van VVD tot JA21 toch eerder ook geen enkel probleem?quote:
Een 'neus' is een bekend begrip in de parfumwereld:quote:
Hmm. Voordeel van de twijfel dan maar.quote:Op woensdag 27 maart 2024 07:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een 'neus' is een bekend begrip in de parfumwereld:
https://labo-noir.com/kennis/neuzen-parfumeur/
http://www.allesoverparfum.nl/parfum/neuzen.htm
https://thescentcompany.com/bekende-neuzen/
Het heeft in dit geval niks met antisemitisme te maken. En parfumeur, iemand die parfums samenstelt, wordt gewoon een neus genoemd. En daar zijn er maar een paar honderd van in de wereld.
Ach ja, het is wat flauw om dat eeuwig na te blijven dragen. Toen Thierry nog een studentikoos balletje was, liepen er velen mee weg en zat hij Chopin te spelen bij Humberto, de tijden veranderen. Uiteraard had POL Thierry toen allang in de smiezen, bij de rest van Nederland duurde dat wat langer. Hell, de CU vond het ook geen probleem om met ze de coalitie te stappen in Flevoland, al ging de PvdA daar voor liggen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 07:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tja, dat antisemitisme zit er al lang en diep in. In die zin niks nieuws toch? En voor de “realisten” op rechts van VVD tot JA21 toch eerder ook geen enkel probleem?
Je hoopt dat hij het op die manier bedoelt. Dat is geen zekerheid.quote:Op woensdag 27 maart 2024 07:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een 'neus' is een bekend begrip in de parfumwereld:
https://labo-noir.com/kennis/neuzen-parfumeur/
http://www.allesoverparfum.nl/parfum/neuzen.htm
https://thescentcompany.com/bekende-neuzen/
Het heeft in dit geval niks met antisemitisme te maken. En parfumeur, iemand die parfums samenstelt, wordt gewoon een neus genoemd. En daar zijn er maar een paar honderd van in de wereld.
Natuurlijk wel. Waarom zou je als je een parfum wil maken eerder met een Jood dan met een parfumier praten? Als je een goede parfum wil maken heb je gewoon een 'neus' uit de parfumwereld nodig. Zo noem je zo iemand nou eenmaal.quote:Op woensdag 27 maart 2024 07:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je hoopt dat hij het op die manier bedoelt. Dat is geen zekerheid.
Ergens snap je Denk wel dat antisemitisme niet de grootste prioriteit heeft met de PVV en haar retoriek als grootste partij. Toch denk ik dat je je als vertegenwoordiger van minderheid ook in zou moeten zetten voor andere minderheden.quote:Op woensdag 27 maart 2024 07:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niks met Baudet en ik vind het een schande dat hij en Van Baarle de oproep om op te staan tegen antisemitisme niet tekenen, maar deze tweet als antisemitisme beschouwen is echt wel het zoeken naar een stok om mee te slaan.
O, hij zal het best niet per se antisemitische bedoelen, maar ik denk dat de woordkeus niet toevallig is. Het is een leuk woordspelletje om te spelen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 07:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Waarom zou je als je een parfum wil maken eerder met een Jood dan met een parfumier praten? Als je een goede parfum wil maken heb je gewoon een 'neus' uit de parfumwereld nodig. Zo noem je zo iemand nou eenmaal.
Ik heb helemaal niks met Baudet en ik vind het een schande dat hij en Van Baarle de oproep om op te staan tegen antisemitisme niet tekenen, maar deze tweet als antisemitisme beschouwen is echt wel het zoeken naar een stok om mee te slaan.
Maar hij heeft geen gelijk want hij is Thierry.quote:Op woensdag 27 maart 2024 10:22 schreef KaheemSaid het volgende:
Als Thierry gelijk heeft is dit wel slecht van het AD en de NRC.
Zelfs een stilstaande klok heeft tweemaal per dag gelijk.quote:Op woensdag 27 maart 2024 10:25 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Maar hij heeft geen gelijk want hij is Thierry.
reddit toont een foto..... nepfoto of idd op het congres gemaakt?quote:Op woensdag 27 maart 2024 10:22 schreef KaheemSaid het volgende:
Slechte vergelijking want zo'n klok heeft maar in 0,002314814% van alle gevallen gelijk dus verwaarloosbaar klein.quote:Op woensdag 27 maart 2024 10:27 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Zelfs een stilstaande klok heeft tweemaal per dag gelijk.
Diverse aanwezigen melden dat dit er gewoon stond. Thierry beweerd dat 'de MSM' zeggen dat hij het op de markt heeft gebracht. De enige plek waar ik heb gelezen of gehoord dat dat langs kwam was in de nieuwsquiz op NPO Radio 1 (een vraag: welke politicus bracht zijn eigen parfumlijn op de markt). Die was slordig geformuleerd, maar buiten een onbeduidende quiz dus verder nergens.quote:Op woensdag 27 maart 2024 10:22 schreef KaheemSaid het volgende:
Welke Palestijn is er belaagd in Nederland, kwam in het nieuws en werd vervolgens genegeerd?quote:
Dus ja, ook als moslims of Palestijnen vanwege religie of afkomst bedreigd worden, komen de politici voor je op.quote:Hogere maximumstraffen bij misdrijven vanwege geaardheid, afkomst of religie. Geweld tegen twee mannen die hand in hand lopen, het bekladden van een moskee of het vernielen van een Joods restaurant zijn haatmisdrijven. Als er sprake is van een discriminatoir motief bij een misdrijf, geldt een strafverzwaringsgrond. Daardoor zijn zwaardere straffen mogelijk en markeren we als samenleving dat we haat niet accepteren.
Ik snap niet wat er mis is met je uitspreken tegen de recente golf van haat en intimidatie aan het adres van Joodse Nederlanders. Dat en opkomen voor de rechten en veiligheid van Gazanen kan gewoon simultaan.quote:
Vrijwel niemand in de politiek komt op voor de Palestijnen, want dan word je door de partijen die vinden dat het internationaal recht niet voor Israel geldt (omdat de slachtoffers Palestijnen zijn, en die doen er in de ogen van onder andere Mirjam Bikker nou eenmaal niet echt toe) aangevallen op je antisemitisme - en die partijen zijn in de ruime meerderheid. Het is een soort extra wrange, extra pijnlijke versie op die 'grap' over een Turk in een politieauto (altijd schuldig).quote:
Alleen dat laatste laat de Nederlandse politiek nogal angstvallig achterwege en gebeurt ook niet met grote gebaren.quote:Op woensdag 27 maart 2024 11:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik snap niet wat er mis is met je uitspreken tegen de recente golf van haat en intimidatie aan het adres van Joodse Nederlanders. dat en opkomen voor de rechten en veiligheid van Gazanen kan gewoon simultaan.
Ja, zoals ik al schreef, de grootste Nederlandse partij wil Israel van Palestijnen zuiveren maar daar heeft de ChristenUnie niets mee van doen en laten we Joodse Nederlanders niet afrekenen op de daden van de Israelische regering.quote:Op woensdag 27 maart 2024 11:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alleen dat laatste laat de Nederlandse politiek nogal angstvallig achterwege en gebeurt ook niet met grote gebaren.
Dat is correct inderdaad en iedere partij moet hier achter staan maar het is wel pijnlijk dat het volk waarop gewoon genocide gepleegd word vandaag er zo bekaaid vanaf komt.quote:Op woensdag 27 maart 2024 11:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, zoals ik al schreef, de grootste Nederlandse partij wil Israel van Palestijnen zuiveren maar daar heeft de ChristenUnie niets mee van doen en laten we Joodse Nederlanders niet afrekenen op de daden van de Israelische regering.
Bron?quote:Op woensdag 27 maart 2024 11:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat zegt Mirjam Bikker als ze geconfronteerd wordt met de tienduizenden burgerslachtoffers volgend uit de waslijst aan oorlogsmisdaden begaan door Israel? Antisemitisch.
Helemaal eens dat er steviger moet worden opgetreden tegen de oorlogsmisdaden die door Isral worden begaan.quote:Op woensdag 27 maart 2024 11:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is correct inderdaad en iedere partij moet hier achter staan maar het is wel pijnlijk dat het volk waarop gewoon genocide gepleegd word vandaag er zo bekaaid vanaf komt.
Ik vind het ronduit idioot om optredens van Lenny Kuhr te verstoren of sowieso om anti-semitische leuzen te roepen, dat moet iedereen ronduit veroordelen.
Het is geen uitspraak, het is een grap.quote:Op woensdag 27 maart 2024 11:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bron?
En verder dus weer geen enkele vorm van afkeuring van het in Nederland (waar de Nederlandse politiek toch over gaat) welig tierende antisemitisme.
Je gaat hier wel volledig voorbij aan het feit dat Hamas de dodelijkste terroristische organisatie is van het moment.quote:Op woensdag 27 maart 2024 11:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is geen uitspraak, het is een grap.
En verder ga je uiteraard weer direct door op het enige wat er in toedoet in de ogen van de ChristenUnie, dus in dat opzicht zit je op je plek: antisemitisme. Er kunnen tienduizenden Palestijnen sterven, iedereen die zich er tegen uitspreekt is vooral antisemitisch!
De ChristenUnie heeft gestemd voor de volgende moties:
- Het in kaart brengen van strafmaatregelen tegen Hamas.
- Zich uitspreken tegen anti-semitisme en bedreigingen van de Joodse Gemeenschap.
- Het verklaren dat 'From the river to the sea, Palestine will be free' een oproep tot geweld is. (Vrijheid voor Palestijnen is geweld, jawel. Want Palestijnen verdienen nou eenmaal niet dezelfde rechten als gewone mensen volgens de christenunie).
- Er is geen plek voor jodenhaat.
En waar stemmen deze ridders van de moraliteit, dit uiterst genuanceerde en neutrale clubje dan onder andere tegen?
- het veroordelen en tegengaan van alle schendingen van het internationaal recht.
- het ook veroordelen van de Isralische misdaden tegen Palestijnse burgers. (misdaden tegen Palestijnen mogen, want Palestijnen zijn nou eenmaal minder waard)
- oproep aan Isral om zich te houden aan resolutie 2417 van de VN-Veiligheidsraad. (stel je voor dat het internationaal recht ook geldt als de potentiele slachtoffers van een overtreding Palestijns zijn. Dat moeten we niet hebben)
- een humanitair staakt-het-vuren
- het onderzoeken van mogelijkheden voor een VN-vredesmissie (vrede, bah, vies woord)
En dan denk je, nou, dat is misschien in de heat of the moment. Maar nee hoor. Bijvoorbeeld een motie die de - ik zeg het maar, voor je het vergeet, illegale nederzettingenpolitiek veroordeeld - werd rustig afgewezen door uiteraard de TK en ook door de CU-fractie in de TK.
Gedurende de gehele oorlog heeft de ChristenUnie zich enkel en alleen uitgesproken voor Israel, alle beschuldigingen of uberhaupt de suggestie dat er open gestaan moet worden voor serieuze kritiek op Israel verworpen, ook als ze daar als kamer helemaal niet over gaan, zoals uitspraken van het ICJ bij voorbaat verwerpen terwijl er nota bene in de grondwet staat dat Nederland zich committeert aan het internationaal recht (behalve als de slachtoffers Palestijnen zijn). Demonstraties tegen individuen die zich op schandalige wijze hebben uitgelaten over Palestijnen (zoals dat ze allemaal schuldig zijn) worden actief door de ChristenUnie geframed als antisemitisch, zelfs als die demonstraties georganiseerd zijn door j(J?)oodse organisaties. In plaats van een discussie over de inhoudelijke bezwaren tegen de komst van het staatshoofd van een land dat op grote schaal oorlogsmisdaden pleegt, rent iedereen ter rechter zijde naar zijn eigen agora om daar te strijden tegen geprojecteerd antisemitisme.
We hebben in Nederland een probleem, namelijk dat we weigeren om bepaalde bevolkingsgroepen in de wereld als volwaardige volken en gelijkwaardige medemensen te beschouwen. Dat uit zich op zijn sterkst in de Israel-Palestina discussie, omdat dan opeens blijkt dat alles waar we qua mensenrechten normaal (tegen Rusland, tegen China) zo mee te koop lopen, enorm rekkelijk blijkt en vooral afhankelijk van de afkomst van de daders en de slachtoffers.
Van de andere kant is je beledigd of aangevallen voelen (of voor andere mensen bepalen dat ze zich beledigd of aangevallen dienen te voelen), ook wel een beetje een keuze natuurlijk.quote:Op woensdag 27 maart 2024 11:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je gaat hier wel volledig voorbij aan het feit dat Hamas de dodelijkste terroristische organisatie is van het moment.
En je omarmt gewoon antisemitisme als "from the river to the sea". Die leus is gewoon antisemitisch, daar is geen discussie voor nodig.
Het is altijd wel bijzonder dat hetgeen Isral uitspookt in bepaalde kringen altijd boven elke kritiek verheven is.quote:Op woensdag 27 maart 2024 11:41 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is geen uitspraak, het is een grap.
En verder ga je uiteraard weer direct door op het enige wat er in toedoet in de ogen van de ChristenUnie, dus in dat opzicht zit je op je plek: antisemitisme. Er kunnen tienduizenden Palestijnen sterven, iedereen die zich er tegen uitspreekt is vooral antisemitisch!
De ChristenUnie heeft gestemd voor de volgende moties:
- Het in kaart brengen van strafmaatregelen tegen Hamas.
- Zich uitspreken tegen anti-semitisme en bedreigingen van de Joodse Gemeenschap.
- Het verklaren dat 'From the river to the sea, Palestine will be free' een oproep tot geweld is. (Vrijheid voor Palestijnen is geweld, jawel. Want Palestijnen verdienen nou eenmaal niet dezelfde rechten als gewone mensen volgens de christenunie).
- Er is geen plek voor jodenhaat.
En waar stemmen deze ridders van de moraliteit, dit uiterst genuanceerde en neutrale clubje dan onder andere tegen?
- het veroordelen en tegengaan van alle schendingen van het internationaal recht.
- het ook veroordelen van de Isralische misdaden tegen Palestijnse burgers. (misdaden tegen Palestijnen mogen, want Palestijnen zijn nou eenmaal minder waard)
- oproep aan Isral om zich te houden aan resolutie 2417 van de VN-Veiligheidsraad. (stel je voor dat het internationaal recht ook geldt als de potentiele slachtoffers van een overtreding Palestijns zijn. Dat moeten we niet hebben)
- een humanitair staakt-het-vuren
- het onderzoeken van mogelijkheden voor een VN-vredesmissie (vrede, bah, vies woord)
En dan denk je, nou, dat is misschien in de heat of the moment. Maar nee hoor. Bijvoorbeeld een motie die de - ik zeg het maar, voor je het vergeet, illegale nederzettingenpolitiek veroordeeld - werd rustig afgewezen door uiteraard de TK en ook door de CU-fractie in de TK.
Gedurende de gehele oorlog heeft de ChristenUnie zich enkel en alleen uitgesproken voor Israel, alle beschuldigingen of uberhaupt de suggestie dat er open gestaan moet worden voor serieuze kritiek op Israel verworpen, ook als ze daar als kamer helemaal niet over gaan, zoals uitspraken van het ICJ bij voorbaat verwerpen terwijl er nota bene in de grondwet staat dat Nederland zich committeert aan het internationaal recht (behalve als de slachtoffers Palestijnen zijn). Demonstraties tegen individuen die zich op schandalige wijze hebben uitgelaten over Palestijnen (zoals dat ze allemaal schuldig zijn) worden actief door de ChristenUnie geframed als antisemitisch, zelfs als die demonstraties georganiseerd zijn door j(J?)oodse organisaties. In plaats van een discussie over de inhoudelijke bezwaren tegen de komst van het staatshoofd van een land dat op grote schaal oorlogsmisdaden pleegt, rent iedereen ter rechter zijde naar zijn eigen agora om daar te strijden tegen geprojecteerd antisemitisme.
We hebben in Nederland een probleem, namelijk dat we weigeren om bepaalde bevolkingsgroepen in de wereld als volwaardige volken en gelijkwaardige medemensen te beschouwen. Dat uit zich op zijn sterkst in de Israel-Palestina discussie, omdat dan opeens blijkt dat alles waar we qua mensenrechten normaal (tegen Rusland, tegen China) zo mee te koop lopen, enorm rekkelijk blijkt en vooral afhankelijk van de afkomst van de daders en de slachtoffers.
Nou moe, de Israelische staat is de meest dodelijkste terroristische organisatie op dit moment.quote:Op woensdag 27 maart 2024 11:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je gaat hier wel volledig voorbij aan het feit dat Hamas de dodelijkste terroristische organisatie is van het moment.
Op zich is die kreet geen oproep tot Joden verdrijven en vermoorden. Sommigen kunnen dat wel zo interpreteren. Wat ook flink gedaan wordt .quote:En je omarmt gewoon antisemitisme als "from the river to the sea". Die leus is gewoon antisemitisch, daar is geen discussie voor nodig.
Het probleem is dat als je kritiek levert op ene kant en niet tegelijk tien keer benadrukt de andere dingen ook vreselijk te vinden dat je gelijk gekielhaald wordt.quote:Op woensdag 27 maart 2024 12:31 schreef KaheemSaid het volgende:
Toch denk ik dat het overgrote deel in dit topic uiteindelijk hetzelfde voor ogen heeft. Namelijk, een Isral en Palestina waar beide volkeren zonder ellende kunnen wonen en een Nederland waar moslim noch jood lastiggevallen wordt. Maar het blijft zo vreemd, en dat merk ik bij mij zelf ook, dat je automatisch in de verdediging of aanval gaat als n van de partijen benoemd wordt.
Ik vind de acties van 7 oktober verschrikkelijk, ik vind de reactie van Isral verschrikkelijk, ik vind de terreur van Hamas verschrikkelijk, ik vind de landje pik, onderdrukking, etc. van Isral verschrikkelijk, ik vind antisemitistische reacties verschrikkelijk en ik verwerp het wegkijken van Nederlanders als het om leed van islamieten gaat.
Ergens snap ik mijn eigen nijging tot het kiezen van een kant niet, want beide kampen vind ik echt verwerpelijk.
Omdat mensen dat willen. Je moet een kant kiezen, dat is precies de polarisatie van tegenwoordig. Nuance, van beide kanten goede en slechte dingen kunnen zien, is uit den boze. Als je geen kant kiest en daarmee naast mensen gaat staan, kies je ds kant voor de tegenstander.quote:Op woensdag 27 maart 2024 12:31 schreef KaheemSaid het volgende:
Toch denk ik dat het overgrote deel in dit topic uiteindelijk hetzelfde voor ogen heeft. Namelijk, een Isral en Palestina waar beide volkeren zonder ellende kunnen wonen en een Nederland waar moslim noch jood lastiggevallen wordt. Maar het blijft zo vreemd, en dat merk ik bij mij zelf ook, dat je automatisch in de verdediging of aanval gaat als n van de partijen benoemd wordt.
Ik vind de acties van 7 oktober verschrikkelijk, ik vind de reactie van Isral verschrikkelijk, ik vind de terreur van Hamas verschrikkelijk, ik vind de landje pik, onderdrukking, etc. van Isral verschrikkelijk, ik vind antisemitistische reacties verschrikkelijk en ik verwerp het wegkijken van Nederlanders als het om leed van islamieten gaat.
Ergens snap ik mijn eigen nijging tot het kiezen van een kant niet, want beide kampen vind ik echt verwerpelijk.
De Isralische staat is natuurlijk per definitie geen terroristische organisatie, net zo min als de Amerikaanse staat terroristisch was in Irak en Afghanistan. Fout was en is het misschien allemaal wel. Maar de wil om Hamas te stoppen snap ik wel. Buiten 7 oktober kwamen al minstens 33 Israli om bij aanslagen in 2023, in 2024 staat de teller ook al weer op 8.quote:Op woensdag 27 maart 2024 12:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nou moe, de Israelische staat is de meest dodelijkste terroristische organisatie op dit moment.
Je bent in denial over al het geweld tegen Palestijnen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 12:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Isralische staat is natuurlijk per definitie geen terroristische organisatie
Nee, alleen een staat kan per definitie geen terroristische organisatie zijn. Rusland is ook een agressor, net als Isral, maar geen terroristische organisatie. Ik veroordeel in praktisch elke post het geweld tegen de Palestijnen, maar ik zou 'in denial' zijn omdat ik het antisemitisme in Nederland ook zwaar veroordeel. En het terrorisme van Hamas ook. Dan ben je blijkbaar fout, want stel dat je tegen geweld en antisemitisme bent.quote:Op woensdag 27 maart 2024 13:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je bent in denial over al het geweld tegen Palestijnen.
Je kunt ook zeggen dat Israel een koloniale staat is
Polarisatie lijkt mij niet het probleem van tegenwoordig, de social media is alleen een nieuwe in dit verhaal. Hoogleraar Ronald van Raak leerde mij dat polarisatie bijvoorbeeld welig tierde in de tijd van Erasmus (1466,1467 of 1469 tot 1536), mogelijk gemaakt door de boekdrukkunst en verbeterde mogelijkheid tot het uitbrengen van schot- en schandschriften. Alleen word je nu gelukkig niet meer gelynched door het volk, maar word je op een podium bezocht.quote:Op woensdag 27 maart 2024 12:48 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Omdat mensen dat willen. Je moet een kant kiezen, dat is precies de polarisatie van tegenwoordig. Nuance, van beide kanten goede en slechte dingen kunnen zien, is uit den boze. Als je geen kant kiest en daarmee naast mensen gaat staan, kies je ds kant voor de tegenstander.
Puur qua definitie heb je hier natuurlijk gelijk in. Voor het effect op de grond in Gaza (of Irak, of Afghanistan, of Oekrane) maakt het weinig verschil.quote:Op woensdag 27 maart 2024 13:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, alleen een staat kan per definitie geen terroristische organisatie zijn. Rusland is ook een agressor, net als Isral, maar geen terroristische organisatie. Ik veroordeel in praktisch elke post het geweld tegen de Palestijnen, maar ik zou 'in denial' zijn omdat ik het antisemitisme in Nederland ook zwaar veroordeel. En het terrorisme van Hamas ook. Dan ben je blijkbaar fout, want stel dat je tegen geweld en antisemitisme bent.
Dat geloof ik ook wel, maar dat maakt de uitspraak niet minder onhandig.quote:Op woensdag 27 maart 2024 12:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Van de andere kant is je beledigd of aangevallen voelen (of voor andere mensen bepalen dat ze zich beledigd of aangevallen dienen te voelen), ook wel een beetje een keuze natuurlijk.
En verder durf ik ook wel te beweren dat de zachte hippies die bij de stations staan te demonstreren en "from the river to the sea" praat uitslaan , toch echt niet antisemitisch zijn, maar vooral de Palestijnen een veilige plek toewensen.
Je verhaal is veel te eenzijdig. Het ontbeert empathie. Nederland/ Europa/ Het Westen steunt onvoorwaardelijk Israel vanwege het trauma en het enorme schuldgevoel m.b.t. de holocaust. Aan een psychiatrische patint kan je ook niet zo maar vragen 'of hij/zij het eventjes anders wil bekijken.' Zo lang het Westen die psychische last draagt, is Israel "van ons".quote:Op woensdag 27 maart 2024 11:41 schreef VoMy het volgende:
Nee, want Hamas is niet de gekozen regering van Palestina, Hamas houdt (net als Isral op de Westbank) ook gewoon een gebied illegaal bezet.quote:Op woensdag 27 maart 2024 13:45 schreef KaheemSaid het volgende:
Heel cynisch zou je zeggen dat Israls tegenwerkingen tegen een twee staten oplossing er eigenlijk voor zorgt dat Hamas aangemerkt wordt als terroristische organisatie in plaats van statelijke agressor.
Anno nu misschien, maar in 2006 is Hamas wel verkozen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 13:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, want Hamas is niet de gekozen regering van Palestina, Hamas houdt (net als Isral op de Westbank) ook gewoon een gebied illegaal bezet.
Ik zeg ook niet dat het niet eerder een probleem was, maar op dit moment, tegenwoordig, is polarisatie ook een heel groot probleem. Inderdaad onder andere gevoed door de social media, maar ook door de politiek. Je wordt nu alleen niet meer gelynched door het volk omdat we betere bescherming bieden aan degenen die bedreigd worden. Maar ik maak me geen illusies: haal dat stukje bescherming door beschaving en wet- en regelgeving weg en lynchen is terug van weggeweest.quote:Op woensdag 27 maart 2024 13:33 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Polarisatie lijkt mij niet het probleem van tegenwoordig, de social media is alleen een nieuwe in dit verhaal. Hoogleraar Ronald van Raak leerde mij dat polarisatie bijvoorbeeld welig tierde in de tijd van Erasmus (1466,1467 of 1469 tot 1536), mogelijk gemaakt door de boekdrukkunst en verbeterde mogelijkheid tot het uitbrengen van schot- en schandschriften. Alleen word je nu gelukkig niet meer gelynched door het volk, maar word je op een podium bezocht.
Ik denk vooral dat we om moeten leren gaan met het nieuwe medium. Social media leent zich er bij uitstek voor om gelijkgezinden te vinden, waardoor de initile twijfel die je aan je eigen gelijk hebt meer en meer weg genomen worden. Ik denk dat we beter moeten leren inzien dat ons gelijk niet altijd het enige gelijk is en dat de mening van anders denkende niet altijd fout is.
Het is alleen vrij naef om iets voor ogen te hebben dat simpelweg onrealiseerbaar is, op welke manier dan ook.quote:Op woensdag 27 maart 2024 12:31 schreef KaheemSaid het volgende:
Toch denk ik dat het overgrote deel in dit topic uiteindelijk hetzelfde voor ogen heeft. Namelijk, een Isral en Palestina waar beide volkeren zonder ellende kunnen wonen en een Nederland waar moslim noch jood lastiggevallen wordt.
Verkijk je er niet op hoeveel mensen gerust de andere kant op kijken zolang er maar moslims doodgeschoten worden.quote:Op woensdag 27 maart 2024 12:31 schreef KaheemSaid het volgende:
Toch denk ik dat het overgrote deel in dit topic uiteindelijk hetzelfde voor ogen heeft. Namelijk, een Isral en Palestina waar beide volkeren zonder ellende kunnen wonen en een Nederland waar moslim noch jood lastiggevallen wordt.
quote:Op woensdag 27 maart 2024 14:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Verkijk je er niet op hoeveel mensen gerust de andere kant op kijken zolang er maar moslims doodgeschoten worden.
Ja, maar dat is nou juist zo enorm dubbel ... als er n generatie is die niet alleen kijkt naar de intenties achter een bepaalde uitspraak, maar juist k grote waarde hecht aan hoe een uitspraak bij de ander binnen komt, dan zijn het wel de gen-z-ers, en specifiek 'de zachte hippies' (al vind ik dat nogal denigrerend). En begrijp me niet verkeerd; ik denk oprecht dat dat (gevoelsmatige) perspectief van de ontvanger waardevol kan zijn, naast het perspectief van de boodschapper en diens intentie. Nuance en verrijking van de dialoog en zulks.quote:Op woensdag 27 maart 2024 12:05 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Van de andere kant is je beledigd of aangevallen voelen (of voor andere mensen bepalen dat ze zich beledigd of aangevallen dienen te voelen), ook wel een beetje een keuze natuurlijk.
En verder durf ik ook wel te beweren dat de zachte hippies die bij de stations staan te demonstreren en "from the river to the sea" praat uitslaan , toch echt niet antisemitisch zijn, maar vooral de Palestijnen een veilige plek toewensen.
Vrijwel heel links komt op voor de Palestijnen. Die moties die je verderop noemt (degenen die helaas geen meerderheid behaalden mede omdat de christenen tegen stemmen) zijn daar het perfecte voorbeeld van. Als 'vrijwel niemand in de politiek voor de Palestijnen op komt', dan waren die moties berhaupt nooit ingediend.quote:Op woensdag 27 maart 2024 11:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Vrijwel niemand in de politiek komt op voor de Palestijnen, want dan word je door de partijen die vinden dat het internationaal recht niet voor Israel geldt (omdat de slachtoffers Palestijnen zijn, en die doen er in de ogen van onder andere Mirjam Bikker nou eenmaal niet echt toe) aangevallen op je antisemitisme - en die partijen zijn in de ruime meerderheid. Het is een soort extra wrange, extra pijnlijke versie op die 'grap' over een Turk in een politieauto (altijd schuldig).
Mee eens.quote:Wat zegt Mirjam Bikker als ze geconfronteerd wordt met de tienduizenden burgerslachtoffers volgend uit de waslijst aan oorlogsmisdaden begaan door Israel? Antisemitisch.
Daar staat ze niet alleen in hoor. Over moslims en arabieren mag sowieso veel, veel, veel meer gezegd worden door Henk, Ingrid, Geert, Gert-Jan, dan over welke andere groep dan ook. De ontmenselijking in de beeldvorming en het woordgebruik is ook typisch. Palestijnen zijn ratten, hun ogen zitten vol haat, Isralirs werden op 7 oktober 'afgeslacht', maar als het Isralische leger voor de zoveelste keer het vuur opent op een willekeurige groep Palestijnen die al dan niet voedselhulp ontvangen dat ze door hetzelfde Israelische leger in grote mate wordt ontzegt (wat een oorlogsmisdaad is waar we ons, volgens de meerderheid van de Tweede Kamer, niet over moeten uitspreken), dan is dat een 'incident' waarbij 'Palestijnen omkomen'.
Het is voornamelijk eenrichtingsverkeer, waarbij het acceptabel geacht wordt om kritiek op de ene partij af te doen als inherent antisemitisch ondanks dat er door de sprekers wordt aangegeven dat het dat niet is en dat verder ook niet te onderbouwen valt,
Dat zie ik dus niet echt zo.quote:terwijl de andere kant op de intenties van Israel als puur en zuiver moeten worden aanvaard want 'ze zeggen dat ze hun best doen'
Ab-so-luut.quote:(wat ze al niet eens echt zeggen, de genocidale retoriek ligt in sommige kringen voor het oprapen) ondanks dat uit de cijfers, de daden, de vele filmpjes, de vele getuigenissen vanuit tal van organisaties, blijkt dat er heel, heel, heel veel mis is met de militaire activiteiten van Israel, met name als het gaat om het naleven van mensenrechten en het oorlogsrecht.
Ik vind het spijtig dat je de noodzaak voelt (zeer waarschijnlijk ook terecht) om deze disclaimer te moeten plaatsen. Een gevoel wat ik helaas herken, dat wanneer je een kritische mening over de ene partij uit, je door de enorme polarisatie bijna gedwongen wordt om maar te benadrukken dat de andere kant k fout zit (of in dit geval, dat de ander ook bestaansrecht heeft).quote:Edit: En let op he. Ik betwist het bestaan van Israel totaal niet. Ik zeg ook niet dat Israel moet worden opgeheven. Ik zeg niet dat de inwoners van Israel er niet mogen zijn. Ik zeg niet dat ze niet Joods mogen zijn. Iedereen mag wat mij betreft doen wat ze willen in Israel, en zijn wie ze zijn, zolang ze maar als staat en als vertegenwoordigers van de staat - en dat zijn IDF-soldaten bijvoorbeeld - bereid zijn om de menselijkheid van ieder mens te erkennen, de gelijke rechten van ieder mens te erkennen, en daar ook naar te handelen.
Goh, de overheid doet weer eens niet zijn werk als controleur en de markt gaat lekker zijn gang. Hoe VVD kan je het maken?quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:33 schreef Hanca het volgende:
Kennismigranten blijken lang niet altijd vanwege hun kennis hier te komen:
https://www.volkskrant.nl(...)k-regeling~b491d1a7/
https://nos.nl/artikel/25(...)en-als-kennismigrant
De Arbeidsinspectie treft ze aan in spoelkeukens, glasvezelgeulen, bouwplaatsen en nagelsalons. Het waren er in 2022 bijna 22.000, 2 keer zo veel als 2021
Het rapport: https://www.nlarbeidsinsp(...)-ongevalsonderzoeken
Ja, niet voor niets dat de VVD gewoon de grootste pro-migratie partij is. Dat wordt nog wat in de formatie.quote:Op woensdag 27 maart 2024 18:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goh, de overheid doet weer eens niet zijn werk als controleur en de markt gaat lekker zijn gang. Hoe VVD kan je het maken?
Zolang het maar geen moslims zijn is daar wel uit te komenquote:Op woensdag 27 maart 2024 18:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, niet voor niets dat de VVD gewoon de grootste pro-migratie partij is. Dat wordt nog wat in de formatie.
Iedereen met een beetje gezond verstand wist dat al lang. Mooi dat het nu ook eens in een officieel rapport verschijnt.quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:33 schreef Hanca het volgende:
Kennismigranten blijken lang niet altijd vanwege hun kennis hier te komen:
https://nos.nl/artikel/25(...)at-focus-op-de-basisquote:Onderwijsexperts zijn plannetjes Tweede Kamer zat: 'Focus op de basis'
"Geen week van het Geld" of andere aparte projecten, "geen verplicht schoolzwemmen" en ook "geen moestuin". In de hoorzitting 'Lees- en Taalvaardigheid' in de Tweede Kamer is de boodschap van de uitgenodigde deskundigen glashelder: focus, kies en 'stop met de overbelasting van de leraren.
"Er komt steeds meer bij en er gaat nooit wat af", verwoordt Martin Bootsma van de Amsterdamse Alan Turingschool het breed gedeelde advies aan de Kamerleden. "Je zou je af moeten vragen of dit allemaal nog wel uitvoerbaar en behapbaar is."
De experts en de Kamerleden delen hun zorgen. Het is niet best gesteld met het niveau van lezen en taal van Nederlandse scholieren. De basisvaardigheden - taal, lezen en rekenen - van Nederlandse leerlingen gaan achteruit, zowel op de basisschool als het voortgezet onderwijs.
Laaggeletterd
De Onderwijsraad concludeert dat veel leerlingen in de onderbouw van de middelbare school de fundamentele niveaus voor rekenen en taal niet halen. Op vmbo-kader haalt ruim een derde van de leerlingen het niveau voor leesvaardigheid niet dat nodig is op de middelbare school. Bij wiskunde was dat ruim de helft. Een derde van de Nederlandse scholieren loopt het risico om laaggeletterd het onderwijs te verlaten, zo is op te maken uit het internationale trendonderzoek PISA.
(..)
De politiek kan zich het aanrekenen. Bootsma hekelt bijvoorbeeld het plan om het schoolzwemmen weer in te voeren. "Dat is drie kwartier heen, een uur zwemmen en drie kwartier terugrijden. Dat gaat van de andere lessen af." Gerdineke van Silfhout van de Stichting Leerplanontwikkeling houdt een lijst bij met verzoeken en plannen uit de Tweede Kamer. "Daar staan al 300 wensen op, van de aanleg van een moestuin tot dat schoolzwemmen."
Expert Wilberts heeft in ieder geval een goede boodschap voor de partijen die een kabinet proberen te vormen. De verbetering van het lees-, taal- en rekenniveau hoeft "geen miljarden te kosten". "De Kamer moet focus aanbrengen. In de beperking ligt de sleutel."
quote:BBB-Kamerlid Van Zanten wil weten of de terugkomst van de leesplank 'Boom, Roos, Vis' en de staartdeling bij rekenen misschien zou helpen.
Ik denk dat je met name voor de laatste alinea bang moet zijn want dit kabinet zal moeten laten zien dat ze niet slap zijn en doorpakken en op onderwijs is dat relatief goedkoop. En de 50+++ achterban pleasen zal een grote rol spelen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 18:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)at-focus-op-de-basis
De afgelopen jaren zijn dit soort adviezen altijd aan dovemansoren gericht geweest, maar misschien hebben we hier dan het geluk dat geen van de vier aankomende oppositiepartijen heel erg genteresseerd is in onderwijs en er dus sowieso weinig gaat gebeuren.
Of nou ja, dit soort briljante ideen zullen nog wel voorbijkomen waarschijnlijk:
[..]
50+ers kunnen nog fatsoenlijk rekenen, lezen en schrijven.quote:Op woensdag 27 maart 2024 19:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat je met name voor de laatste alinea bang moet zijn want dit kabinet zal moeten laten zien dat ze niet slap zijn en doorpakken. En de 50+++ achterban pleasen zal een grote rol spelen.
Ben je het trouwens eens met Bootsma's betoog?
En dat levert dan dit kabinet op. Houzee.quote:Op woensdag 27 maart 2024 19:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
50+ers kunnen nog fatsoenlijk rekenen, lezen en schrijven.
Gut, ligt dat ook al aan de boomers??quote:Op woensdag 27 maart 2024 19:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dat levert dan dit kabinet op. Houzee.
Ik snap je gedachte, en het is inderdaad wel een risico, maar de waarheid werkt twee kanten op. De suggesties die gedaan worden, zijn echt kostenneutraal. En de populistische plannen die op de loer liggen, kosten wel geld. Dus voor de bhne willen doorpakken met hele andere ideen maar zonder extra financiering gaat ook weer niet. Ik verwacht vooral een hoop laissez-faire met af en toe wat stemmingmakerij in de Kamer of media die verder toch niet in beleid wordt omgezet.quote:Op woensdag 27 maart 2024 19:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat je met name voor de laatste alinea bang moet zijn want dit kabinet zal moeten laten zien dat ze niet slap zijn en doorpakken en op onderwijs is dat relatief goedkoop. En de 50+++ achterban pleasen zal een grote rol spelen.
Ja, volledig. Tenminste, met wat ik tot nu toe gelezen heb. Ik ga nog even op zoek naar een wat uitgebreider verslag.quote:Ben je het trouwens eens met Bootsma's betoog?
quote:Maar dan moet het onderwijs wel afscheid nemen van het denken dat in de afgelopen dertig jaar dominant werd, op het Binnenhof en onder onderwijsbestuurders. Koster somt op: ‘Beperk het zelfstandig werken. Kinderen zijn niet verantwoordelijk voor hun eigen leerproces. De leerkracht bepaalt het aanbod. Duidelijke instructie, voordoen hoe het moet, kinderen mee laten schrijven, aantekeningen laten maken, herhalen, herhalen, herhalen.’
Serieuze vraag maar zijn daar voldoende leerkrachten voor want het lijkt mij intensiever wat daar beschreven word voor leerkrachtenquote:Op woensdag 27 maart 2024 19:15 schreef Janneke141 het volgende:
Aangevuld met deze trouwens, wijze woorden van een leerkracht po:
[..]
Het tegenovergestelde juist. Leraren zijn het meeste tijd kwijt aan die individuele aanpak die nu heerst.quote:Op woensdag 27 maart 2024 19:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Serieuze vraag maar zijn daar voldoende leerkrachten voor want het lijkt mij intensiever wat daar beschreven word voor leerkrachten
Ik ben zelf natuurlijk geen basisschoolleerkracht, dus ik moet een klein beetje voorzichtig zijn, maar ik denk eigenlijk van niet. Immers: ons klassieke onderwijs is gestoeld op efficiency. Een groep leerlingen wordt op een door de leerkracht opgelegd tempo door een door de leerkracht bepaalde hoeveelheid stof heen geloodsd. De praktijk waar het citaat tegen ageert, is een klas vol met allerlei individuele leerprocessen. Die zijn veel intensiever om te begeleiden, en veel minder effectief.quote:Op woensdag 27 maart 2024 19:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Serieuze vraag maar zijn daar voldoende leerkrachten voor want het lijkt mij intensiever wat daar beschreven word voor leerkrachten
Helemaal eens dat er teveel verzonnen wordt. En dan doen gemeentes er nog wat bovenop, mijn kinderen gaan geloof ik 6 keer per jaar voor een georganiseerd iets wat los helemaal prima is naar het park en 5 keer naar het theater. En vaak is er ook nog wel iets anders los georganiseerd een keer. En ook nog 2 sportdagen in het jaar. Dat zijn al weer 14 dagen die weer anders dan anders moeten, per jaar. Van groep 5 t/m 8 (de kleintje gaan meestal niet) zijn dat gewoon 56 dagen, oftewel meer dan 11 volledige schoolweken. En ik weet wel dat het regelmatig dagdelen zijn, maar incl voorbereiding van de klas e.d. ben je er toch veel tijd aan kwijt.quote:Op woensdag 27 maart 2024 18:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)at-focus-op-de-basis
De afgelopen jaren zijn dit soort adviezen altijd aan dovemansoren gericht geweest, maar misschien hebben we hier dan het geluk dat geen van de vier aankomende oppositiepartijen heel erg genteresseerd is in onderwijs en er dus sowieso weinig gaat gebeuren.
Of nou ja, dit soort briljante ideen zullen nog wel voorbijkomen waarschijnlijk:
[..]
Mijn zus de basisschoolleerkracht maakt voor een klas van 25 kinderen momenteel 9 verschillende weektaken per week, waarbij je door online lesmethodes ook met dezelfde weektaak nog wel 2 verschillende dingen kunt doen (die methodes groeien met je mee als je het goed doet of herhalen meer als het niet goed gaat). Ik heb zo maar het idee dat het nu een stuk intensiever is dan toen we nog klassikaal les kregen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 19:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Vriend van me zat op zo'n alternatieve basisschool waar ze zelf mochten bepalen wat ze deden. Die heeft dus nooit leren klokkijkenquote:Op woensdag 27 maart 2024 19:24 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso, kinderen hebben toch helemaal gene verantwoordelijkheidsgevoel of langetermijndenken. Dus die moet je lesstof gewoon kinderachtig opleggen.
Geeft de politiek gevoelsmatig wel echt meer invloed op de inhoud (als je inhoudelijk verkeerde dingen doet, kan je je concessie verliezen), weet niet of ik daar de politiek altijd mee vertrouw. Momenteel is dat nog niet aan de hand, maar je moet er rekening mee houden dat dat niet altijd zo blijft.quote:Op woensdag 27 maart 2024 19:42 schreef nostra het volgende:
Concessie voor de NPO van vijf naar twee jaar als het aan het kabinet ligt, biedt sneller ruimte om te snoeien.
Ik vraag me altijd af hoe dat op Montessori werkt, nog nooit iemand gesproken die daar vandaan kwam hierover.quote:Op woensdag 27 maart 2024 19:24 schreef Hexagon het volgende:
Sowieso, kinderen hebben toch helemaal gene verantwoordelijkheidsgevoel of langetermijndenken. Dus die moet je lesstof gewoon kinderachtig opleggen.
Volgens mij leggen daar de hoogopgeleide ouders het alsnog op.quote:Op woensdag 27 maart 2024 19:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af hoe dat op Montessori werkt, nog nooit iemand gesproken die daar vandaan kwam hierover.
Mooi dat Bosma dit oppakt. En wat dat betreft goed dat hij een PVVer is, stel dat een D66er dit deed wat de reacties dan zijn.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:03 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Het loopt helemaal uit de hand dit.
Volgens NRC was het zelfs nog een tandje onsubtieler:quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:03 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Niet direct bedreigend, wel infantiel.quote:Klaver vroeg Baudet de jaarrekeningen van de Stichting Forum voor Democratie uit de periode rond het Oekrane-referendum van 2016 openbaar te maken. Daarop zei Baudet: „Er wordt gezegd dat de heer Klaver eigenlijk een vagina heeft. Is hij bereid om zijn onderbroek even openbaar te maken?”
Groep 5-niveau dit.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Volgens NRC was het zelfs nog een tandje onsubtieler:
[..]
Niet direct bedreigend, wel infantiel.
Ik ben ook positief verrast door de assertieve opstelling van Bosma.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mooi dat Bosma dit oppakt. En wat dat betreft goed dat hij een PVVer is, stel dat een D66er dit deed wat de reacties dan zijn.
Ik ben bang dat de waarheid ergens in het midden zal liggen inderdaad. Dat de lesmethode met je mee groeit lijkt mij een van de fijnste dingen aan de hedendaagse basisschool.quote:Op woensdag 27 maart 2024 19:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mijn zus de basisschoolleerkracht maakt voor een klas van 25 kinderen momenteel 9 verschillende weektaken per week, waarbij je door online lesmethodes ook met dezelfde weektaak nog wel 2 verschillende dingen kunt doen (die methodes groeien met je mee als je het goed doet of herhalen meer als het niet goed gaat). Ik heb zo maar het idee dat het nu een stuk intensiever is dan toen we nog klassikaal les kregen.
Nu wil ik helemaal niet pleiten om weer terug te gaan naar het klassikale, van iedereen hetzelfde doen wordt 2/3e van de klas doodongelukkig: 1/3e omdat het het tempo niet bij kan houden en 1/3e omdat het zich kapot verveelt.
Ik ben benieuwd of Thierry komt opdagen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:03 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Meer dan een formele waarschuwing kan denk ik niet.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben ook positief verrast door de assertieve opstelling van Bosma.
Maar ergens bekruipt mij ook een naar gevoel als dit enkel met een gesprek wordt afgedaan. Dit is toch volstrekt buiten de orde. Alles in mij roept ‘gewoon royeren die gek’. Nou weet ik ook wel dat dat niet kan, maar voor toekomstige gevallen moet er toch wat verzonnen worden.
Hij heeft een briefje teruggeschreven en laten doorgeven aan Bosma:quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of Thierry komt opdagen.
quote:Nee, ik kom niet. En als je het nog eens vraagt, sla ik je op je bek.
Thierry
Misschien de toegang tot het restaurant ontzeggen zoals bij Dion Graus.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Meer dan een formele waarschuwing kan denk ik niet.
De oude methode had denk ik meer tijd voor kinderen die niet mee konden komen en er werd naar mijn gevoel ook net wat meer gedaan om ze iig het minimum aan lezen en schrijven bij te brengen, daardoor minder ongeletterden. Maar voor uitblinkers was de oude methode een ramp, ik ken school niet anders dan ontzettend saai dingen doen die je allang kan.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:12 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de waarheid ergens in het midden zal liggen inderdaad. Dat de lesmethode met je mee groeit lijkt mij een van de fijnste dingen aan de hedendaagse basisschool.
Dat denk ik ook. Maar dan moeten de reglementen maar op de schop. Kennelijk moet je dit soort basisfatsoensnormen tegenwoordig afdwingen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Meer dan een formele waarschuwing kan denk ik niet.
Ja was inderdaad wel grappig. Vooral die Paternotte kan goed zuigen zegquote:Op woensdag 27 maart 2024 20:32 schreef trein2000 het volgende:
De beelden even terugkijken is ook wel een aanrader trouwens. Je ziet gewoon de totale wanhoop bij Bosma.
In elke andere situatie zou ik zeggen: leer lezen. Het gaat om een ander fragment. Nadat de hamer gevallen is.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:50 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Ja was inderdaad wel grappig. Vooral die Paternotte kan goed zuigen zeg
Ik heb het geprobeerd, maar ik kan hier echt niet naar luisteren. Sorry.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:32 schreef trein2000 het volgende:
De beelden even terugkijken is ook wel een aanrader trouwens. Je ziet gewoon de totale wanhoop bij Bosma.
Oh ik zit misschien een andere video te kijken. Het helpt vaak als je zegt 'de beelden even terugkijken' dat je dan ook een linkje bijvoegt.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In elke andere situatie zou ik zeggen: leer lezen. Het gaat om een ander fragment. Nadat de hamer gevallen is.
Het geluid staat al uit. Gaat om een moment na afloop van de vergadering.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerd, maar ik kan hier echt niet naar luisteren. Sorry.
Maar goed, Bosma is ook niet opgeleid om met geestelijk gehandicapten te werken, dus ik snap zijn wanhoop wel een beetje.
Heb je een linkje? Ik stuur liever niet al te veel Baudetgerelateerde zoekopdrachten naar Youtube.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In elke andere situatie zou ik zeggen: leer lezen. Het gaat om een ander fragment. Nadat de hamer gevallen is.
Er mag verondersteld worden dat wie in deze reeks post weet hoe debat direct werkt.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:54 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Oh ik zit misschien een andere video te kijken. Het helpt vaak als je zegt 'de beelden even terugkijken' dat je dan ook een linkje bijvoegt.
https://debatdirect.tweed(...)87-b199-5cef450f0b2bquote:Op woensdag 27 maart 2024 20:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Heb je een linkje? Ik stuur liever niet al te veel Baudetgerelateerde zoekopdrachten naar Youtube.
Hooghartige reactie, maar ok. Jij hebt het blauwe kleurtje dus heeft weinig zin om er verder op door te gaan.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er mag verondersteld worden dat wie in deze reeks post weet hoe debat direct werkt.
Waarom wordt die partij niet verboden en hun leden vervolgd?quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:03 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Ja, ik had hem inmiddels gevonden. Op basis van je posts dacht ik dat er wel ergens een uitsnede zou staan.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://debatdirect.tweed(...)87-b199-5cef450f0b2b
Vanaf 1:42:13.
Ik denk niet dat dit zo is. Ik wist het niet in ieder geval.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er mag verondersteld worden dat wie in deze reeks post weet hoe debat direct werkt.
Vanaf minuut 36 begint het tweegesprek Baudet-Klaver al, met daarin de opmerking van Baudet dat er beweerd wordt dat Klaver een vagina heeft. En daarna het deel met Paternotte over dat 'op de bek slaan in elke andere situatie'.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://debatdirect.tweed(...)87-b199-5cef450f0b2b
Vanaf 1:42:13.
Je kan daar wat van vinden, maar is het 'strafbaar'quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vanaf minuut 36 begint het tweegesprek Baudet-Klaver al, met daarin de opmerking van Baudet dat er beweerd wordt dat Klaver een vagina heeft. En daarna het deel met Paternotte over dat 'op de bek slaan in elke andere situatie'.
Dan ook voorkomen dat Baudet iets mee naar binnen kan nemen, want volgens mij is hij in permanent dronken of halfdronken toestand in het Kamergebouw.quote:Op woensdag 27 maart 2024 20:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien de toegang tot het restaurant ontzeggen zoals bij Dion Graus.
Dat deel niet, maar het is wel de aanloop naar de bedreiging als de microfoons uit staan. En die zou wel strafbaar moeten zijn, wat mij betreft.quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:18 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Je kan daar wat van vinden, maar is het 'strafbaar'
Correct. Alleen de vraag is wel of dit een strafbare bedreiging is. Bedreiging met eenvoudige mishandeling is immers niet strafbaar. Dan zou je het al bijna over de band van 121 Sr moeten doen. Maar dat vind ik ook nog wel een far-stretchquote:Op woensdag 27 maart 2024 21:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Klaver kan toch gewoon aangifte, zeker als er meerdere getuigen zijn. Artikel 71 van de grondwet biedt bescherming tijdens beraadslagingen. Daar is na de vergadering geen sprake meer van. Of zit het anders?
Ah dus het demissionaire kabinet mag het zoet bedenken maar het zuur is voor de kamer. Zo werkt het natuurlijk nietquote:Op woensdag 27 maart 2024 21:33 schreef Hanca het volgende:
En het plan ASML is klaar, nu mag de kamer zeggen hoe het te financieren:
https://www.ad.nl/politie(...)-een-optie~ae16478a/
Hogere BTW op (een deel van) de lage BTW goederen?
Hogere erfbelasting?
Hogere winstbelasting?
Verhogen arbeidsongeschiktheidspremies van de werkgevers (mijn tip: haal dat domme maximum er dan gelijk af)?
Verhogen eigenwoningforfait met 0,05 procentpunt?
Heffingsvrij vermogen verlagen?
Dat zijn zo ongeveer de opties, nou mag de Kamer kiezen.
Zo werkt het natuurlijk wel. Het demissionaire kabinet legt op vraag van de Kamer een plan voor en vraagt of en hoe het uitgevoerd moet worden. Waarom zou het niet zo werken, zou het kabinet de wensen van de Kamer moeten negeren of zou het kabinet verregaande besluiten over financiering moeten nemen zonder overleg met de Kamer, volgens jou?quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah dus het demissionaire kabinet mag het zoet bedenken maar het zuur is voor de kamer. Zo werkt het natuurlijk niet
Het demissionaire kabinet moet zich onthouden van zulke verregaande beleidsvorming. Zo simpel is het wat mij betreft.quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk wel. Het demissionaire kabinet legt op vraag van de Kamer een plan voor en vraagt of en hoe het uitgevoerd moet worden. Waarom zou het niet zo werken, zou het kabinet de wensen van de Kamer moeten negeren of zou het kabinet verregaande besluiten over financiering moeten nemen zonder overleg met de Kamer, volgens jou?
De regering heeft gezien dat een aantal van die opties haast heeft en legt ze nu vast voor aan de Kamer, omdat het anders te laat is. Lijkt me het uitvoeren van de intentie van de motie, niks mis mee.quote:De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat bedrijven als ASML en Boskalis hun zorgen hebben geuit over het Nederlandse vestigingsklimaat, nadat eerder Unilever en Shell vertrokken uit ons land;
overwegende dat het behoud van het grootbedrijf van cruciaal belang is voor onze economie en het lokale mkb;
spreekt uit dat een toekomstig kabinet werk moet maken van verbetering van het vestigingsklimaat;
verzoekt de regering de wezenlijke knelpunten ten aanzien van ons vestigingsklimaat voor grotere bedrijven in kaart te brengen en handelingsperspectieven en beleidsopties ter verbetering hiervan uit te werken met oog op een volgend kabinet,
en de Kamer over de uitkomsten hiervan voor het zomerreces te informeren,
en gaat over tot de orde van de dag.
Flach
Dus de regering moet de Kamer negeren voortaan. Kunnen ze ook net zo goed niemand meer naar Vak K sturen, volgens jouw beredenering.quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het demissionaire kabinet moet zich onthouden van zulke verregaande beleidsvorming. Zo simpel is het wat mij betreft.
Dat is natuurlijk ook wel wat er gaat gebeuren als men Omtzigt zijn zin gaat geven.quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ah dus het demissionaire kabinet mag het zoet bedenken maar het zuur is voor de kamer. Zo werkt het natuurlijk niet
Nee hoor. Onzin. Lopende zaken doen en “op de winkel passen” kan ook prima met betrokkenheid van de Kamer. Alleen het vraagt rolvasten van alle(!) actoren om niet in dit soort situaties terecht te komen. Een antwoord op een dergelijke motie kan ook prima zijn “wij zijn demissionair en dit vraagt een mate van nieuw beleid die met die status onverenigbaar is, gaan we niet doen”.quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dus de regering moet de Kamer negeren voortaan. Kunnen ze ook net zo goed niemand meer naar Vak K sturen, volgens jouw beredenering.
Eens, 121 Sr ligt wel beetje buiten bereik. En eens met Janneke, eigenlijk moet je fatsoen niet via strafrecht regelen. Maar waar liggen nog wel instrumenten om nog iets van orde te krijgen?quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Correct. Alleen de vraag is wel of dit een strafbare bedreiging is. Bedreiging met eenvoudige mishandeling is immers niet strafbaar. Dan zou je het al bijna over de band van 121 Sr moeten doen. Maar dat vind ik ook nog wel een far-stretch
Maar hier staat echt iets anders, namelijk vooronderzoek doen. Wat hier nu gaat gebeuren is voordat er een nieuw kabinet zit al ‘een eerste stap zetten’. En daar zit voor mij het probleem.quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:42 schreef Hanca het volgende:
Deze motie is met 137 stemmen voor aangenomen (alleen SP, PvdD en CDA waren tegen):
[..]
De regering heeft gezien dat een aantal van die opties haast heeft en legt ze nu vast voor aan de Kamer, omdat het anders te laat is. Lijkt me het uitvoeren van de intentie van de motie, niks mis mee.
Dat antwoord zou een schoffering zijn van de nieuwe Kamer en het over het graf heen regeren van de oude samenstelling van de Kamer, zou ik staatsrechtelijk echt zeer problematisch vinden.quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee hoor. Onzin. Lopende zaken doen en “op de winkel passen” kan ook prima met betrokkenheid van de Kamer. Alleen het vraagt rolvasten van alle(!) actoren om niet in dit soort situaties terecht te komen. Een antwoord op een dergelijke motie kan ook prima zijn “wij zijn demissionair en dit vraagt een mate van nieuw beleid die met die status onverenigbaar is, gaan we niet doen”.
Tegelijkertijd betekent demissionair ook niet dat je het land maar in sloten moet laten lopen. Dit valt toch ook wel beetje in categorie op de winkel passen. De urgentie suggereert althans dat als er geen beslissing wordt genomen dit vergaande consequenties kan hebben.quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee hoor. Onzin. Lopende zaken doen en “op de winkel passen” kan ook prima met betrokkenheid van de Kamer. Alleen het vraagt rolvasten van alle(!) actoren om niet in dit soort situaties terecht te komen. Een antwoord op een dergelijke motie kan ook prima zijn “wij zijn demissionair en dit vraagt een mate van nieuw beleid die met die status onverenigbaar is, gaan we niet doen”.
Ik zie niet in wat zich er tegen zou verzetten om het RvO van de Kamer zo aan te passen dat er ook sancties (zoals uitsluiting van de vergadering) mogelijk zijn voor zaken die buiten vergadering maar wel in directe relatie met het Kamerlidmaatschap gebeuren. Bijvoorbeeld via de integriteitscommisie.quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Eens, 121 Sr ligt wel beetje buiten bereik. En eens met Janneke, eigenlijk moet je fatsoen niet via strafrecht regelen. Maar waar liggen nog wel instrumenten om nog iets van orde te krijgen?
Ze zijn normaal niet het uitvoeringsloket, maar juist in demissionaire status na de verkiezingen wel. Dan moeten ze de plannen van de Kamer zo ver mogelijk uitvoeren (en als ze weigeren kunnen ze worden weggestuurd). Dat is staatsrechtelijk juist het meest zuiver. Niet de oude lijst met controversile onderwerpen van de oude Kamer pakken, dat kan echt niet. Als de Kamer dit wil, dan is het juist om het wel te doen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar hier staat echt iets anders, namelijk vooronderzoek doen. Wat hier nu gaat gebeuren is voordat er een nieuw kabinet zit al ‘een eerste stap zetten’. En daar zit voor mij het probleem.
En laten we ook gelijk even het misverstand uit de weg ruimen dat het kabinet een uitvoeringsloket van de Kamer is. Ze hebben een eigen verantwoordelijkheid en kunnen dus prima zeggen ‘leuk wat u nu wil, moet u sneller dormeren’.
Dat klopt. Het is altijd een balans natuurlijk. Waar je dat nog sterker ziet is bij buitenlandse zaken. Maar ik taxeer dit niet als een kwestie waar een beperkt uitstel van enkele maanden meteen desastreuze gevolgen zal hebben. Maar we gaan wel een forse ingreep doen in bestaan beleid en nieuw beleid uitrollen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Tegelijkertijd betekent demissionair ook niet dat je het land maar in sloten moet laten lopen. Dit valt toch ook wel beetje in categorie op de winkel passen. De urgentie suggereert althans dat als er geen beslissing wordt genomen dit vergaande consequenties kan hebben.
Een missionaire kamer bestaat niet. De Kamer is de Kamer en die is inderdaad nooit demissionair. Maar de Kamer is niet de uitvoerende macht. Die blijft bij de regering en daar is geen bevelslijn. En juist daarom moet je in een demissionaire periode terughoudendheid aan de dag leggen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zijn normaal niet het uitvoeringsloket, maar juist in demissionaire status na de verkiezingen wel. Dan moeten ze de plannen van de Kamer zo ver mogelijk uitvoeren (en als ze weigeren kunnen ze worden weggestuurd). Dat is staatsrechtelijk juist het meest zuiver. Niet de oude lijst met controversile onderwerpen van de oude Kamer pakken, dat kan echt niet. Als de Kamer dit wil, dan is het juist om het wel te doen.
En de Kamer kan nu prima zeggen "dank voor de opties, we delen de mening dat het haast heeft niet en nemen het mee in de formatie", ze hoeven er zelfs geen debat over te houden als ze niet willen. De Kamer is namelijk wel missionair.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |