quote:De DSM-criteria voor autisme zijn onder meer: problemen op het gebied van sociale communicatie en sociale interactie; beperkte, repetitieve gedragspatronen, interesses of activiteiten en over- of ondergevoeligheid voor zintuiglijke prikkels.
Kenmerk van een autist is dat hij/zij geen vrienden heeft. Hij zit al 20 jaar in de politiek maar hij kent niemand, heeft geen connecties, geen netwerk. Zijn partij is een 1-mans partij omdat hij geen tegenspraak duldt. Want autisten houden daar niet van. Daarom is het zo logisch dat hij met hangende pootjes moet bedelen aan PVDA'ers, een CDA'er en een SGP'er om formateur te willen zijn. Hij is een eenzame zielepoot die helemaal gek is gemaakt door zijn zelfgekozen eenzame opsluiting ivm beveiligingsmaatrelen. Zelfgekozen omdat hij uit vrije wil alle moslims in de wereld beledigt en zelfs plannen had om een koran te verscheuren en op film te zetten en daarmee in feite alle Nederlanders vogelvrij verklaarde omdat er genoeg extremisten in de wereld zijn die wraak willen nemen. Gelukkig ging dat op het nippertje niet door. Wilders is dus ook een gevaarlijke gek die voor zichzelf en de gehele Nederlandse bevolking in bescherming moet worden opgenomen door hem in een TBS-kliniek op te sluiten.quote:Op zondag 24 maart 2024 20:00 schreef klaasweetalles het volgende:
Wilders is niets anders dan een gevangene van zichzelf geworden door zijn islam uitspraken
Hij heeft eigenlijk gewoon geen andere doel meer dan als politicus te blijven fungeren tegen wil en dank
ik denk eigenlijk dat hij het liefst al jaren geleden al uit de politiek was gestapt
Hij gedraagt zich inderdaad als een autist als het gaat om mensen te beledigen
dat is gewoon zijn verdienmodel, net zoals het bij andere extreem rechtse politicy hetzelfde verhaal is
Echt, beter bewijzen dat je niks weet van autisme en niks weet over Wilders zal je niet lukken.quote:Op zondag 24 maart 2024 20:23 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Kenmerk van een autist is dat hij/zij geen vrienden heeft. Hij zit al 20 jaar in de politiek maar hij kent niemand, heeft geen connecties, geen netwerk. Zijn partij is een 1-mans partij omdat hij geen tegenspraak duldt. Want autisten houden daar niet van. Daarom is het zo logisch dat hij met hangende pootjes moet bedelen aan PVDA'ers, een CDA'er en een SGP'er om formateur te willen zijn. Hij is een eenzame zielepoot die helemaal gek is gemaakt door zijn zelfgekozen eenzame opsluiting ivm beveiligingsmaatrelen. Zelfgekozen omdat hij uit vrije wil alle moslims in de wereld beledigt en zelfs plannen had om een koran te verscheuren en op film te zetten en daarmee in feite alle Nederlanders vogelvrij verklaarde omdat er genoeg extremisten in de wereld zijn die wraak willen nemen. Gelukkig ging dat op het nippertje niet door. Wilders is dus ook een gevaarlijke gek die voor zichzelf en de gehele Nederlandse bevolking in bescherming moet worden opgenomen door hem in een TBS-kliniek op te sluiten.
een autist kan best vrienden hebben, maar heeft het lastig in de omgang met mensen en kan slecht tegen verandering. Of wilders in het autistische spectrum valt kan. Twijfel ik wel over, maar wellicht is het meer een narcist.quote:Op zondag 24 maart 2024 20:23 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Kenmerk van een autist is dat hij/zij geen vrienden heeft. Hij zit al 20 jaar in de politiek maar hij kent niemand, heeft geen connecties, geen netwerk. Zijn partij is een 1-mans partij omdat hij geen tegenspraak duldt. Want autisten houden daar niet van. Daarom is het zo logisch dat hij met hangende pootjes moet bedelen aan PVDA'ers, een CDA'er en een SGP'er om formateur te willen zijn. Hij is een eenzame zielepoot die helemaal gek is gemaakt door zijn zelfgekozen eenzame opsluiting ivm beveiligingsmaatrelen. Zelfgekozen omdat hij uit vrije wil alle moslims in de wereld beledigt en zelfs plannen had om een koran te verscheuren en op film te zetten en daarmee in feite alle Nederlanders vogelvrij verklaarde omdat er genoeg extremisten in de wereld zijn die wraak willen nemen. Gelukkig ging dat op het nippertje niet door. Wilders is dus ook een gevaarlijke gek die voor zichzelf en de gehele Nederlandse bevolking in bescherming moet worden opgenomen door hem in een TBS-kliniek op te sluiten.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)g-alleen-niet-fysiekquote:Wilders is gewelddadig, alleen niet fysiek
Corine de Ruiter
Hoogleraar Forensische psychologie
In de forensische psychologie onderzoeken wij de psychologische oorzaken en effecten van geweld. We maken daarbij onderscheid tussen verschillende typen geweld, oplopend in ernst: verbaal geweld (d.w.z. uitschelden, kwetsende opmerkingen maken), verbale bedreiging (bijv. dreigen iemand lichamelijk te verwonden, zeggen dat een ander dat gaat doen) en lichamelijk geweld (bijv. iemand met een mes steken, slaan).
Als we de uitingen van Wilders over de Islam en moslims langs deze psychologische ‘meetlat’ leggen vallen ze voornamelijk onder verbaal geweld, en in een aantal gevallen onder verbale bedreiging. De stap daarna is fysiek geweld. Die stap vindt Wilders, gelukkig, te ver gaan. Maar de eerste twee, die hij veelvuldig toepast, zijn vormen van geweld.
In de tbs-kliniek waar ik van 1995 tot 2002 werkte verscheen elke ochtend een bulletin waarop de namen stonden van de patiënten die in de 24 uur daarvoor betrokken waren geweest bij een ‘incident’. Die incidenten werden in de bovengenoemde drie typen geweld ingedeeld. Als een patiënt vaak op het ochtendbulletin stond vanwege incidenten had hij een probleem, en was dat meestal reden voor intensivering van de behandeling.
Pas maar op dat het geen extra vak op school wordtquote:Op zondag 24 maart 2024 20:50 schreef Janneke141 het volgende:
Ik hoor het wel als populisme in de DSM wordt opgenomen.
Dat zal wel meevallen, onderwijs staat heel erg laag op de prioriteitenlijst van het komende kabinet. Het zat niet eens in de speerpuntenlijst van Putters.quote:Op zondag 24 maart 2024 20:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Pas maar op dat het geen extra vak op school wordt
Wees blij, de afgelopen 30 jaar waren veranderingen aan het onderwijs meestal geen verbetering.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen, onderwijs staat heel erg laag op de prioriteitenlijst van het komende kabinet. Het zat niet eens in de speerpuntenlijst van Putters.
Weet ik, ik zie er tot op zekere hoogte ook wel voordelen in. Alleen heeft het lerarentekort toch echt wel wat aandacht nodig...quote:Op zondag 24 maart 2024 21:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wees blij, de afgelopen 30 jaar waren veranderingen aan het onderwijs meestal geen verbetering.
We moesten toch bezuinigen? Tijd voor een part-time malus. Opgelost.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weet ik, ik zie er tot op zekere hoogte ook wel voordelen in. Alleen heeft het lerarentekort toch echt wel wat aandacht nodig...
Wat denk je, zou dat per saldo meer (bevoegde) uren voor de klas opleveren?quote:Op zondag 24 maart 2024 21:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We moesten toch bezuinigen? Tijd voor een part-time malus. Opgelost.
Ja. Op misschien de exacte vakken na is zo’n leraar toch een aap met een kunstje. En dat bedoel ik niet negatief, maar een overstap naar het bedrijfsleven is niet zo snel gemaakt. Toch een heel ander vak. Dus dan kun je kiezen als leraar.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat denk je, zou dat per saldo meer (bevoegde) uren voor de klas opleveren?
Dan moeten we het voor verpleegkundigen ook maar in gaan voeren, niet?quote:Op zondag 24 maart 2024 21:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Op misschien de exacte vakken na is zo’n leraar toch een aap met een kunstje. En dat bedoel ik niet negatief, maar een overstap naar het bedrijfsleven is niet zo snel gemaakt. Toch een heel ander vak. Dus dan kun je kiezen als leraar.
Zo ook het tekort aan medewerkers in de zorg, aan postbodes, elektriciens, technische medewerkers voor de klimaattransitie. Verwacht nou niet teveel van welk kabinet ook, laat staan van dit kabinet.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weet ik, ik zie er tot op zekere hoogte ook wel voordelen in. Alleen heeft het lerarentekort toch echt wel wat aandacht nodig...
Ik zei het natuurlijk met een knipoog. Maar het is wel een interessante denkrichting om eens uit gelopen. Want feit is wel dat in het onderwijs (en de zorg) wel heel veel in deeltijd gewerkt wordt.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan moeten we het voor verpleegkundigen ook maar in gaan voeren, niet?
Je kunt zoiets eventueel ook fiscaal regelen natuurlijk.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo ook het tekort aan medewerkers in de zorg, aan postbodes, elektriciens, technische medewerkers voor de klimaattransitie. Verwacht nou niet teveel van welk kabinet ook, laat staan van dit kabinet.
Ik vrees dat de enige oplossing iets is waar ik uit principe helemaal niet voor ben: parttime werken minder interessant maken tov fulltime werken. Stel dat je in de zorg en onderwijs de uren boven de 24 of 28 uur fors beter gaat betalen, dan is elk tekort zo opgelost. In de zorg zou dat iig voldoende zijn: https://www.cooperatievgz(...)xtra%20gaan%20werken.
En volgens mij zijn de tekorten in de zorg nog groter dan het onderwijs. Maar dit zou eerder iets zijn voor de CAO's dan voor een kabinet.
In de ICT trouwens ook.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zei het natuurlijk met een knipoog. Maar het is wel een interessante denkrichting om eens uit gelopen. Want feit is wel dat in het onderwijs (en de zorg) wel heel veel in deeltijd gewerkt wordt.
Voor specifieke groepen lukt dat niet en ik zou dit zeker niet generiek willen regelen.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt zoiets eventueel ook fiscaal regelen natuurlijk.
Maar dat is geen publieke sector. (En het valt relatief mee: https://longreads.cbs.nl/(...)-vaakst-in-deeltijd/ )quote:
quote:Op zondag 24 maart 2024 20:57 schreef klaasweetalles het volgende:
In de tbs-kliniek waar ik van 1995 tot 2002 werkte verscheen elke ochtend een bulletin waarop de namen stonden van de patiënten die in de 24 uur daarvoor betrokken waren geweest bij een ‘incident’. Die incidenten werden in de bovengenoemde drie typen geweld ingedeeld. Als een patiënt vaak op het ochtendbulletin stond vanwege incidenten had hij een probleem, en was dat meestal reden voor intensivering van de behandeling.
De redenen daarvoor zijn wel ongeveer bekend. De vraag is of die redenen zich laten beïnvloeden door een belastingregel. Of beter gezegd, welk deel van de parttime populatie in onderwijs of zorg een aanpassing kán maken, naast de vraag of ze dat wel willen.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:56 schreef trein2000 het volgende:
Want feit is wel dat in het onderwijs (en de zorg) wel heel veel in deeltijd gewerkt wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |