quote:De DSM-criteria voor autisme zijn onder meer: problemen op het gebied van sociale communicatie en sociale interactie; beperkte, repetitieve gedragspatronen, interesses of activiteiten en over- of ondergevoeligheid voor zintuiglijke prikkels.
Kenmerk van een autist is dat hij/zij geen vrienden heeft. Hij zit al 20 jaar in de politiek maar hij kent niemand, heeft geen connecties, geen netwerk. Zijn partij is een 1-mans partij omdat hij geen tegenspraak duldt. Want autisten houden daar niet van. Daarom is het zo logisch dat hij met hangende pootjes moet bedelen aan PVDA'ers, een CDA'er en een SGP'er om formateur te willen zijn. Hij is een eenzame zielepoot die helemaal gek is gemaakt door zijn zelfgekozen eenzame opsluiting ivm beveiligingsmaatrelen. Zelfgekozen omdat hij uit vrije wil alle moslims in de wereld beledigt en zelfs plannen had om een koran te verscheuren en op film te zetten en daarmee in feite alle Nederlanders vogelvrij verklaarde omdat er genoeg extremisten in de wereld zijn die wraak willen nemen. Gelukkig ging dat op het nippertje niet door. Wilders is dus ook een gevaarlijke gek die voor zichzelf en de gehele Nederlandse bevolking in bescherming moet worden opgenomen door hem in een TBS-kliniek op te sluiten.quote:Op zondag 24 maart 2024 20:00 schreef klaasweetalles het volgende:
Wilders is niets anders dan een gevangene van zichzelf geworden door zijn islam uitspraken
Hij heeft eigenlijk gewoon geen andere doel meer dan als politicus te blijven fungeren tegen wil en dank
ik denk eigenlijk dat hij het liefst al jaren geleden al uit de politiek was gestapt
Hij gedraagt zich inderdaad als een autist als het gaat om mensen te beledigen
dat is gewoon zijn verdienmodel, net zoals het bij andere extreem rechtse politicy hetzelfde verhaal is
Echt, beter bewijzen dat je niks weet van autisme en niks weet over Wilders zal je niet lukken.quote:Op zondag 24 maart 2024 20:23 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Kenmerk van een autist is dat hij/zij geen vrienden heeft. Hij zit al 20 jaar in de politiek maar hij kent niemand, heeft geen connecties, geen netwerk. Zijn partij is een 1-mans partij omdat hij geen tegenspraak duldt. Want autisten houden daar niet van. Daarom is het zo logisch dat hij met hangende pootjes moet bedelen aan PVDA'ers, een CDA'er en een SGP'er om formateur te willen zijn. Hij is een eenzame zielepoot die helemaal gek is gemaakt door zijn zelfgekozen eenzame opsluiting ivm beveiligingsmaatrelen. Zelfgekozen omdat hij uit vrije wil alle moslims in de wereld beledigt en zelfs plannen had om een koran te verscheuren en op film te zetten en daarmee in feite alle Nederlanders vogelvrij verklaarde omdat er genoeg extremisten in de wereld zijn die wraak willen nemen. Gelukkig ging dat op het nippertje niet door. Wilders is dus ook een gevaarlijke gek die voor zichzelf en de gehele Nederlandse bevolking in bescherming moet worden opgenomen door hem in een TBS-kliniek op te sluiten.
een autist kan best vrienden hebben, maar heeft het lastig in de omgang met mensen en kan slecht tegen verandering. Of wilders in het autistische spectrum valt kan. Twijfel ik wel over, maar wellicht is het meer een narcist.quote:Op zondag 24 maart 2024 20:23 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Kenmerk van een autist is dat hij/zij geen vrienden heeft. Hij zit al 20 jaar in de politiek maar hij kent niemand, heeft geen connecties, geen netwerk. Zijn partij is een 1-mans partij omdat hij geen tegenspraak duldt. Want autisten houden daar niet van. Daarom is het zo logisch dat hij met hangende pootjes moet bedelen aan PVDA'ers, een CDA'er en een SGP'er om formateur te willen zijn. Hij is een eenzame zielepoot die helemaal gek is gemaakt door zijn zelfgekozen eenzame opsluiting ivm beveiligingsmaatrelen. Zelfgekozen omdat hij uit vrije wil alle moslims in de wereld beledigt en zelfs plannen had om een koran te verscheuren en op film te zetten en daarmee in feite alle Nederlanders vogelvrij verklaarde omdat er genoeg extremisten in de wereld zijn die wraak willen nemen. Gelukkig ging dat op het nippertje niet door. Wilders is dus ook een gevaarlijke gek die voor zichzelf en de gehele Nederlandse bevolking in bescherming moet worden opgenomen door hem in een TBS-kliniek op te sluiten.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)g-alleen-niet-fysiekquote:Wilders is gewelddadig, alleen niet fysiek
Corine de Ruiter
Hoogleraar Forensische psychologie
In de forensische psychologie onderzoeken wij de psychologische oorzaken en effecten van geweld. We maken daarbij onderscheid tussen verschillende typen geweld, oplopend in ernst: verbaal geweld (d.w.z. uitschelden, kwetsende opmerkingen maken), verbale bedreiging (bijv. dreigen iemand lichamelijk te verwonden, zeggen dat een ander dat gaat doen) en lichamelijk geweld (bijv. iemand met een mes steken, slaan).
Als we de uitingen van Wilders over de Islam en moslims langs deze psychologische ‘meetlat’ leggen vallen ze voornamelijk onder verbaal geweld, en in een aantal gevallen onder verbale bedreiging. De stap daarna is fysiek geweld. Die stap vindt Wilders, gelukkig, te ver gaan. Maar de eerste twee, die hij veelvuldig toepast, zijn vormen van geweld.
In de tbs-kliniek waar ik van 1995 tot 2002 werkte verscheen elke ochtend een bulletin waarop de namen stonden van de patiënten die in de 24 uur daarvoor betrokken waren geweest bij een ‘incident’. Die incidenten werden in de bovengenoemde drie typen geweld ingedeeld. Als een patiënt vaak op het ochtendbulletin stond vanwege incidenten had hij een probleem, en was dat meestal reden voor intensivering van de behandeling.
Pas maar op dat het geen extra vak op school wordtquote:Op zondag 24 maart 2024 20:50 schreef Janneke141 het volgende:
Ik hoor het wel als populisme in de DSM wordt opgenomen.
Dat zal wel meevallen, onderwijs staat heel erg laag op de prioriteitenlijst van het komende kabinet. Het zat niet eens in de speerpuntenlijst van Putters.quote:Op zondag 24 maart 2024 20:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Pas maar op dat het geen extra vak op school wordt
Wees blij, de afgelopen 30 jaar waren veranderingen aan het onderwijs meestal geen verbetering.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen, onderwijs staat heel erg laag op de prioriteitenlijst van het komende kabinet. Het zat niet eens in de speerpuntenlijst van Putters.
Weet ik, ik zie er tot op zekere hoogte ook wel voordelen in. Alleen heeft het lerarentekort toch echt wel wat aandacht nodig...quote:Op zondag 24 maart 2024 21:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wees blij, de afgelopen 30 jaar waren veranderingen aan het onderwijs meestal geen verbetering.
We moesten toch bezuinigen? Tijd voor een part-time malus. Opgelost.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weet ik, ik zie er tot op zekere hoogte ook wel voordelen in. Alleen heeft het lerarentekort toch echt wel wat aandacht nodig...
Wat denk je, zou dat per saldo meer (bevoegde) uren voor de klas opleveren?quote:Op zondag 24 maart 2024 21:45 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We moesten toch bezuinigen? Tijd voor een part-time malus. Opgelost.
Ja. Op misschien de exacte vakken na is zo’n leraar toch een aap met een kunstje. En dat bedoel ik niet negatief, maar een overstap naar het bedrijfsleven is niet zo snel gemaakt. Toch een heel ander vak. Dus dan kun je kiezen als leraar.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:49 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat denk je, zou dat per saldo meer (bevoegde) uren voor de klas opleveren?
Dan moeten we het voor verpleegkundigen ook maar in gaan voeren, niet?quote:Op zondag 24 maart 2024 21:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Op misschien de exacte vakken na is zo’n leraar toch een aap met een kunstje. En dat bedoel ik niet negatief, maar een overstap naar het bedrijfsleven is niet zo snel gemaakt. Toch een heel ander vak. Dus dan kun je kiezen als leraar.
Zo ook het tekort aan medewerkers in de zorg, aan postbodes, elektriciens, technische medewerkers voor de klimaattransitie. Verwacht nou niet teveel van welk kabinet ook, laat staan van dit kabinet.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Weet ik, ik zie er tot op zekere hoogte ook wel voordelen in. Alleen heeft het lerarentekort toch echt wel wat aandacht nodig...
Ik zei het natuurlijk met een knipoog. Maar het is wel een interessante denkrichting om eens uit gelopen. Want feit is wel dat in het onderwijs (en de zorg) wel heel veel in deeltijd gewerkt wordt.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan moeten we het voor verpleegkundigen ook maar in gaan voeren, niet?
Je kunt zoiets eventueel ook fiscaal regelen natuurlijk.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo ook het tekort aan medewerkers in de zorg, aan postbodes, elektriciens, technische medewerkers voor de klimaattransitie. Verwacht nou niet teveel van welk kabinet ook, laat staan van dit kabinet.
Ik vrees dat de enige oplossing iets is waar ik uit principe helemaal niet voor ben: parttime werken minder interessant maken tov fulltime werken. Stel dat je in de zorg en onderwijs de uren boven de 24 of 28 uur fors beter gaat betalen, dan is elk tekort zo opgelost. In de zorg zou dat iig voldoende zijn: https://www.cooperatievgz(...)xtra%20gaan%20werken.
En volgens mij zijn de tekorten in de zorg nog groter dan het onderwijs. Maar dit zou eerder iets zijn voor de CAO's dan voor een kabinet.
In de ICT trouwens ook.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zei het natuurlijk met een knipoog. Maar het is wel een interessante denkrichting om eens uit gelopen. Want feit is wel dat in het onderwijs (en de zorg) wel heel veel in deeltijd gewerkt wordt.
Voor specifieke groepen lukt dat niet en ik zou dit zeker niet generiek willen regelen.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt zoiets eventueel ook fiscaal regelen natuurlijk.
Maar dat is geen publieke sector. (En het valt relatief mee: https://longreads.cbs.nl/(...)-vaakst-in-deeltijd/ )quote:
quote:Op zondag 24 maart 2024 20:57 schreef klaasweetalles het volgende:
In de tbs-kliniek waar ik van 1995 tot 2002 werkte verscheen elke ochtend een bulletin waarop de namen stonden van de patiënten die in de 24 uur daarvoor betrokken waren geweest bij een ‘incident’. Die incidenten werden in de bovengenoemde drie typen geweld ingedeeld. Als een patiënt vaak op het ochtendbulletin stond vanwege incidenten had hij een probleem, en was dat meestal reden voor intensivering van de behandeling.
De redenen daarvoor zijn wel ongeveer bekend. De vraag is of die redenen zich laten beïnvloeden door een belastingregel. Of beter gezegd, welk deel van de parttime populatie in onderwijs of zorg een aanpassing kán maken, naast de vraag of ze dat wel willen.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:56 schreef trein2000 het volgende:
Want feit is wel dat in het onderwijs (en de zorg) wel heel veel in deeltijd gewerkt wordt.
Maar dit gebeurt toch al sinds Rutte I? We hebben gelukkig al jaren lang een rechts beleid.quote:Op zondag 24 maart 2024 19:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat links Nederland van harte hoopt dat de rechtse grootbekken nu eens moeten waarmaken dat zij het allemaal wel weten en het beter gaan doen.
Wat niet kan dat kan niet natuurlijk. Maar (niet) willen valt te beïnvloeden.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De redenen daarvoor zijn wel ongeveer bekend. De vraag is of die redenen zich laten beïnvloeden door een belastingregel. Of beter gezegd, welk deel van de parttime populatie in onderwijs of zorg een aanpassing kán maken, naast de vraag of ze dat wel willen.
Ik denk dat je je hier zwaar in vergist. Mensen werken part-time om een reden. Als je ze dwingt meer te werken dan ze willen, stoppen ze helemaal met het onderwijs. Je moet het vak aantrekkelijker maken, niet de laatste mensen die er nog zijn wegpesten.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Op misschien de exacte vakken na is zo’n leraar toch een aap met een kunstje. En dat bedoel ik niet negatief, maar een overstap naar het bedrijfsleven is niet zo snel gemaakt. Toch een heel ander vak. Dus dan kun je kiezen als leraar.
Nogmaals, ik zeg het natuurlijk met een knipoog. Maar de hoeveelheid parttimers in de zorg en het onderwijs ligt zo veel hoger dan in andere sectoren dat je er niet omheen kunt als deel van de oplossing.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat je je hier zwaar in vergist. Mensen werken part-time om een reden. Als je ze dwingt meer te werken dan ze willen, stoppen ze helemaal met het onderwijs. Je moet het vak aantrekkelijker maken, niet de laatste mensen die er nog zijn wegpesten.
Als je iedereen overspannen thuis wil hebben is dat een prima plan, ja.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zeg het natuurlijk met een knipoog. Maar de hoeveelheid parttimers in de zorg en het onderwijs ligt zo veel hoger dan in andere sectoren dat je er niet omheen kunt als deel van de oplossing.
Zeker. Maar mijn punt was dat een goot deel in de hoek van niet kunnen zit. Kinderzorg, mantelzorg, werkdruk en waardeloze dienstroosters zijn bekende redenen om parttime te werken, en ik heb niet het idee dat je dat gaat veranderen als je die mensen ook nog even gaat bestraffen met een hogere inkomstenbelasting. Hoe groot die groep is? Ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar op goed gevoel zeg ik dat die groep groter is dan de schare parttimeprinsessen die hun werk graag willen combineren met de leesclub en de yogalessen.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat niet kan dat kan niet natuurlijk. Maar (niet) willen valt te beïnvloeden.
Daarom parttime werken ook nooit bestraffen, maar meer uur werken zou je wel extra kunnen belonen. Stel dat je de uren boven de 24 of 28 uur 150% krijgt uitbetaald, zou dat niet minstens een deel van het tekort oplossen, zonder dat je allerlei gekke trucs met onopgeleide zij-instromers hoeft uit te halen of de tekorten elders vergroten (zo hebben zorg en onderwijs overlap in mogelijk personeel, trek veel mensen aan voor onderwijs en je zult zien dat de tekorten in de zorg groeien).quote:Op zondag 24 maart 2024 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De redenen daarvoor zijn wel ongeveer bekend. De vraag is of die redenen zich laten beïnvloeden door een belastingregel. Of beter gezegd, welk deel van de parttime populatie in onderwijs of zorg een aanpassing kán maken, naast de vraag of ze dat wel willen.
Eens. Al zou ik wel eens een goed onderzoek willen zien naar de redenen van parttime in zorg en onderwijs.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zeker. Maar mijn punt was dat een goot deel in de hoek van niet kunnen zit. Kinderzorg, mantelzorg, werkdruk en waardeloze dienstroosters zijn bekende redenen om parttime te werken, en ik heb niet het idee dat je dat gaat veranderen als je die mensen ook nog even gaat bestraffen met een hogere inkomstenbelasting. Hoe groot die groep is? Ik heb er geen onderzoek naar gedaan, maar op goed gevoel zeg ik dat die groep groter is dan de schare parttimeprinsessen die hun werk graag willen combineren met de leesclub en de yogalessen.
Waarvan akte.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:15 schreef Bluesdude het volgende:
TT = de derde ronde.
Doet me denken aan mevrouw Stemband in de mijnheer kaktushow
[ afbeelding ]
En wie is mijnheer Kaktus, in dit verhaal?quote:Op zondag 24 maart 2024 22:15 schreef Bluesdude het volgende:
TT = de derde ronde.
Doet me denken aan mevrouw Stemband in de mijnheer kaktushow
[ afbeelding ]
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Grote_Meneer_Kaktus_Showquote:Op zondag 24 maart 2024 22:18 schreef capricia het volgende:
[..]
En wie is mijnheer Kaktus, in dit verhaal?
Voor het primair onderwijs is dat vrij recent nog gedaan:quote:Op zondag 24 maart 2024 22:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens. Al zou ik wel eens een goed onderzoek willen zien naar de redenen van parttime in zorg en onderwijs.
De vraag is wat de spelende vrouw heeft geleerdquote:Op zondag 24 maart 2024 22:18 schreef capricia het volgende:
[..]
En wie is mijnheer Kaktus, in dit verhaal?
quote:Op zondag 24 maart 2024 22:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
De vraag is wat de spelende vrouw heeft geleerd
Nogmaals: ik ben erg voor parttime werken, ik vind dat je werkt om te leven en niet andersom en ik ben enorm voor mantelzorg en voor dat er zo vaak mogelijk een ouder thuis is bij jonge kinderen.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor het primair onderwijs is dat vrij recent nog gedaan:
[ afbeelding ]
Voor alle duidelijkheid: in deze vraag kon men meer redenen aangeven.
Herkomst:
hier
Volgens mij is het als verzorgende en verpleegkundige ook best wel lastig om een fulltime contract te krijgen, hoe dit zit geen idee.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nogmaals, ik zeg het natuurlijk met een knipoog. Maar de hoeveelheid parttimers in de zorg en het onderwijs ligt zo veel hoger dan in andere sectoren dat je er niet omheen kunt als deel van de oplossing.
Dit dusquote:Op zondag 24 maart 2024 22:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
De onderste reden: werkgevers bieden alleen deeltijd aan, kwam in elk geval 5 jaar geleden in de zorg wel heel veel voor.
Blijkbaar bevalt dat de rechtse stemmers maar slecht...quote:Op zondag 24 maart 2024 22:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Maar dit gebeurt toch al sinds Rutte I? We hebben gelukkig al jaren lang een rechts beleid.
Ik ken meerdere (hoofd)verpleegkundigen en die werken doorgaans niet full time in uren, maar wel in ploegendienst met zeer onregelmatige roosters.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:33 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Volgens mij is het als verzorgende en verpleegkundige ook best wel lastig om een fulltime contract te krijgen, hoe dit zit geen idee.
[..]
Dit dus
Klopt, ik ben geen medisch expert. Toch beoordeel ik Wilders als autist. Maar voor hetzelfde geld is hij een patiënt met het syndroom van Gilles de la Tourette of gewoon een maniakale narcist. Wie zal het zeggen? In ieder geval spoort hij niet. Laat psychiaters maar met behulp van DSM 5 de juiste diagnose stellen.quote:Op zondag 24 maart 2024 20:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan gaat jouw visie uit van de onjuiste veronderstelling dat autisme een labeltje is dat je kunt plakken op alles dat je niet bevalt. Het is echter een diagnose die de nodige expertise vereist om te kunnen stellen.
Dat is niet waar. De VVD moest in al die jaren beleid uitvoeren die haar werd opgedrongen door linkse coalitiegenoten als PvdA, d66 en CU.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
We hebben gelukkig al jaren lang een rechts beleid.
Wat mijn vrouw betreft die 38 uur werkt in steeds wisselende diensten (nachtdienst, 7-15.30, 8.30-18 met lange pauze of 15-23) is het juist door dat wisselen vol te houden. Elke dag een ochtenddienst of avonddienst of een lange dagdienst zou veel vermoeiender zijn, wat haar betreft. En ja, dan komt het voor dat je af en toe laat-vroeg hebt (max 3 keer in de maand). Maar ze kan ook regelmatig uitslapen en overdag wat voor zichzelf doen of juist op tijd naar bed gaan. En dit hoort ze ook van collega's. Die onregelmatigheid maakt je leven lastig plannen, maar het maakt juist de diensten wel dragelijk.quote:Op maandag 25 maart 2024 01:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
In het ziekenhuiswezen en de luchtvaartsector echter veranderen de roosters telkens. Er zit geen regelmatig patroon in en dat maakt het extra zwaar. Deze mensen wil je echt niet meer uren laten maken want dan gaan ze wat anders doen en terecht.
Prima motivering Niels. Heb zelf nooit in ploegendienst gewerkt al heb ik wel aardig veel ‘s nachts gewerkt.quote:Op maandag 25 maart 2024 01:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik ken meerdere (hoofd)verpleegkundigen en die werken doorgaans niet full time in uren, maar wel in ploegendienst met zeer onregelmatige roosters.
Ik heb zelf in ploegendienst gewerkt en weet hoe zwaar dat is, maar ik had dan nog regelmaat met een vooruitgeschoven 5-ploegenrooster.
Komt hier op neer:
5-ploegenroosters bestaan in meerdere vormen. Ik had de vooruitgeschoven versie:
2x 7.00 tot 15.00, 2x 15.00 tot 23.00, 2x 23.00 tot 7.00 en daarna 4 dagen vrij. Totale cyclus is 48 uur in 10 dagen.
Dit komt neer op 33,8 uur gemiddeld per week. De ploegentoeslag die ik kreeg was 30% om te compenseren naar een full time salaris.
Dit betrof werk als eerstelijns storingstechnicus van een 24/7 ge-automatiseerde productielijn dus veel stand-by tijd om bijvoorbeeld film te kijken of lekkere hapjes maken voor de technici in de dagdienst. Dit was allemaal prima uit te houden ook al zat ik in een continue jetlag.
In het ziekenhuiswezen en de luchtvaartsector echter veranderen de roosters telkens. Er zit geen regelmatig patroon in en dat maakt het extra zwaar. Deze mensen wil je echt niet meer uren laten maken want dan gaan ze wat anders doen en terecht.
Het normaliseren van extreemrechts is een keuze…quote:Op zondag 24 maart 2024 18:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Veel VVD-stemmers willen graag dat de VVD met de PVV gaat regeren. Niet omdat de PVV zo een wereldpartij is, maar omdat alternatief Timmermans en Jetten eigenlijk gewoon net zo erg en net zo hypocriet zijn.
Zie hierboven voor het alternatief. Dan liever Wilders korthouden.quote:Op maandag 25 maart 2024 09:55 schreef KareldeStoute het volgende:
Het normaliseren van extreemrechts is een keuze…
Kort houden terwijl je eigen partij afkalft omdat kiezers het verschil niet meer zien tussen de VVD en de PVV lijkt mij ook geen winnende tactiek voor de VVD.quote:Op maandag 25 maart 2024 09:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Zie hierboven voor het alternatief. Dan liever Wilders korthouden.
Tja, zoals gezegd het is een keuze…quote:Op maandag 25 maart 2024 09:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Zie hierboven voor het alternatief. Dan liever Wilders korthouden.
Gaat over heel 2023.quote:Op maandag 25 maart 2024 11:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onderbesteding als gevolg van de kabinetsval vraagteken?
Ja dus?quote:Op maandag 25 maart 2024 11:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat over heel 2023.
Kabinet viel pas rond de helft van dat jaar.
Dan zou het wel bizar veel zijn wat er opeens onderbesteed is. Om dat verschil te maken.quote:
Belangrijk stuk zit hem wel in de verhoging van het AB-tarief (als je als bedrijfseigenaar winst uitkeert aan jezelf) in 2024, wat 'vermoedelijk' leidt tot het naar voren halen van die uitkeringen naar 2023. Dus dat is een one-off. Verder prima arbeidsmarkt, dus meer loonbelasting en hogere prijzen = meer btw, maar ook meer uitgaven.quote:
De ECPM is niet 'de europartij van de ChristenUnie', het is een europese fractie waar oa CU en SGP zijn aangesloten, dat klinkt toch al heel anders: https://ecpm.info/quote:Op maandag 25 maart 2024 10:23 schreef capricia het volgende:
@:hanca
Wat is dit nu weer?
[ x ]
Hier de link naar het artikel.
Eens met het verhaal, maar bovenstaande is anno 2023 niet meer droog te houden lijkt het wel.quote:Op maandag 25 maart 2024 11:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Blijkbaar is er wel zulk taalgebruik in de besloten appgroep geweest, maar gelukkig ben je niet verantwoordelijk voor wat anderen in een besloten appgroep waar jij in zit zeggen.
Ik vond het ook helemaal niet bij de CU passen. Maar ik begrijp nu ook die anti-woke uitspraken van Bikker beter.quote:Op maandag 25 maart 2024 11:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
De ECPM is niet 'de europartij van de ChristenUnie', het is een europese fractie waar oa CU en SGP zijn aangesloten, dat klinkt toch al heel anders: https://ecpm.info/
Vergelijkbaar met ALDE.
Het is dus niet de fractie van het Europees Parlement van de CU. Als je termen als 'europartij van de CU' gaat gebruiken, ben je als serieus medium natuurlijk wel behoorlijk af. Heb het gewoon over ECPM. Een europartij is sowieso een niet bestaand woord.
En blijkbaar hebben mensen van ECPM, die echt niet alles overleggen met hun leden, verkeerde contacten in groepen gehad. Groepen waarin ook andere, wel normale, contacten zaten. ECPM is gewoon een christelijke Europese beweging. Ja, dan heb je ook contact met zeer conservatieve christenen. Gelukkig zijn daar geen harde lijnen meer, is er tegenwoordig contact over de kerkmuren heen. We delen een hoop waarden niet met zeer conservatieve christenen, maar natuurlijk ook een heleboel waarden wel.
Er staat ook nergens dat een CU lid racistisch, xenofoob of homofoob is geweest. Zelfs niet dat een ECPM lid dat was. Blijkbaar is er wel zulk taalgebruik in de besloten appgroep geweest, maar gelukkig ben je niet verantwoordelijk voor wat anderen in een besloten appgroep waar jij in zit zeggen. En ECPM heeft blijkbaar al 5 jaar geleden het contact met die groep verbroken.
Uiteindelijk denk ik dat elke europese fractie dit wel overkomt, dat ze contact hebben met mensen die helemaal hun waarden niet delen. Allereerst omdat Europese fracties heel erg breed zijn, daarnaast omdat ze echt contact hebben met tientallen of soms wel honderden lobbyclubs.
Goed dat ze er afstand van nemen, trouwens. Want laat daar geen misverstand over bestaan: racistische, xenofobe en homofobe uitlatingen kunnen absoluut niet.
https://www.bnnvara.nl/jo(...)et-geweldsfantasieenquote:Sleutelfiguur is de Nederlander Leo van Doesburg. Hij ontvouwt in een lange mail een strategie om lhbti-rechten te ondermijnen. Zo pleit hij voor het gebruik van de term ‘genderideologie’. “De mensen die we moeten beïnvloeden zijn niet de ideologische leiders van de genderbeweging, maar de mensen die beïnvloed worden door de media of de mensen die niet over deze onderwerpen nadenken.”
Tijdens het laatste partijcongres van de ChristenUnie sprak de leider van de ChristenUnie, Mirjam Bikker, de leden toe terwijl ze voor een ECPM-banier stond. Nadat De Groene Amsterdammer contact opnam met de ChristenUnie, zei de partij zich te distantiëren van de racistische en homofobe uitlatingen op de door de CU gesteunde mailinglijst van Agenda Europe.
ECPM is gewoon de fractie van de CU, logisch dat ze daar een banier van hebben als ze de Europese lijst voorstellen. D66 had vast ook een banier van ALDE.quote:Op maandag 25 maart 2024 12:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vond het ook helemaal niet bij de CU passen. Maar ik begrijp nu ook die anti-woke uitspraken van Bikker beter.
[..]
https://www.bnnvara.nl/jo(...)et-geweldsfantasieen
Niet EVP?quote:Op maandag 25 maart 2024 12:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
ECPM is gewoon de fractie van de CU, logisch dat ze daar een banier van hebben als ze de Europese lijst voorstellen. D66 had vast ook een banier van ALDE.
En dat 'door CU gesteunde mailinglijst' is dus gewoon pure nonsens. Schoppen om het schoppen. Bikker haalt ook echt haal standpunten niet bij ECPM vandaan.
quote:De ChristenUnie blijkt de medeoprichter van een mysterieuze pan-Europese ‘partij’, de European Christian Political Movement (ECPM). Deze ‘partij’ die in 2005 van start ging, is nauwelijks bekend en heeft geen fractie in het Europees parlement. De ECPM lijkt voornamelijk in het leven te zijn geroepen om Europese subsidies te kunnen opstrijken. In 2022 ving de neppartij 1,2 miljoen euro. Daarbovenop doneert de ChristenUnie jaarlijks bijna een ton.
Het geld wendt ECPM aan voor het verspreiden van zeer extreme boodschappen. Zo ondersteunde ECPM evenementen van Agenda Europe. De besloten mailinglijst van deze groep was een “broeinest van racisme, homofobie en vrouwenhaat”
Het is een fractie die niet in het parlement zit. Zoals ALDE dat ook is (de leden van ALDE zitten bij Renew, de fractie zelf zit niet in het Europees Parlement). Niks mysterieus aan: ECPM heeft niet genoeg leden met zetels om een fractie te vormen. Kan iedereen met 3 seconden tijd op google vinden. Het doel is om dit jaar wel genoeg zetels te halen om een fractie te vormen.quote:
Heb je het stuk ook gelezen? Dit is gewoon fophef.quote:Op maandag 25 maart 2024 10:23 schreef capricia het volgende:
@:hanca
Wat is dit nu weer?
[ x ]
Hier de link naar het artikel.
Ik vind het ook niets voor de CU. Dat extremistische.quote:Op maandag 25 maart 2024 12:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is een fractie die niet in het parlement zit. Zoals ALDE dat ook is. Niks mysterieus aan: ECPM heeft niet genoeg leden met zetels om een fractie te vormen. Kan iedereen met 3 seconden tijd op google vinden. Het doel is om dit jaar wel genoeg zetels te halen om een fractie te vormen.
Echt, ik weet niet waarom jij nu in zo'n aanvalsmodus zit, ECPM is gewoon een doodnormale europese fractie die inderdaad in één van haar groepen 5 jaar geleden wat verkeerde contacten heeft gehad. En ja, ze zijn conservatief en eurokritisch, zoals CU ook op een aantal onderwerpen conservatief en eurokritisch is, gelukkig. Ik zou het enger vinden als CU zich bij een eurofiele groep zou aansluiten, dan zijn ze de weg echt kwijt.
Storm in een glas waterschade?quote:Op maandag 25 maart 2024 12:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb je het stuk ook gelezen? Dit is gewoon fophef.
Tja, CU is ook van de traditionele waarden en die worden soms wel aangevallen. Of dat nu door woke is, ik zou het eerder door extreem progressivisme noemen.quote:Op maandag 25 maart 2024 12:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het ook niets voor de CU. Dat extremistische.
Maar ik was dan ook verbaasd over die anti-woke speech van Bikker.
De CU is natuurlijk gewoon conservatief en eurokritisch, maar dan wel binnen acceptabele grenzen van het redelijke. Probleem als je je vervolgens Europees bij een groep moet voegen is dan wel dat je in die visvijver zit en in die visvijver ook een stuk conservatievere en zo je wil extremere poppetjes rondlopen, die ergens vroeger en ongetwijfeld ook ergens nu in het heden dingen roepen die die grenzen overschrijden. Dat zal je dan weer minder snel bij ALDE of iets dergelijks zien, omdat die centristischer zijn, maar dit is de CU verder niet aan te rekenen natuurlijk.quote:Op maandag 25 maart 2024 12:34 schreef capricia het volgende:
Ik vind het ook niets voor de CU. Dat extremistische.
Maar ik was dan ook verbaasd over die anti-woke speech van Bikker.
Fijn dat jij het zo duidelijk hebt, want Omtzigt snapt er helemaal niets van en heeft uitleg nodig:quote:Op maandag 25 maart 2024 11:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Belangrijk stuk zit hem wel in de verhoging van het AB-tarief (als je als bedrijfseigenaar winst uitkeert aan jezelf) in 2024, wat 'vermoedelijk' leidt tot het naar voren halen van die uitkeringen naar 2023. Dus dat is een one-off. Verder prima arbeidsmarkt, dus meer loonbelasting en hogere prijzen = meer btw, maar ook meer uitgaven.
Een geschenk van Heks Kaag aan de PVV.quote:Op maandag 25 maart 2024 12:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Fijn dat jij het zo duidelijk hebt, want Omtzigt snapt er helemaal niets van en heeft uitleg nodig:
[ twitter ]
Omtzigt wil alles tot achter de komma in tabelletjes uitgekauwd hebben en dat kan hier ook prima mee, maar niet om 12:00 de volgende dag zoals Pietertje zoals gebruikelijk eist wil. Tegenvallend voor een econometrist wel dat 14,8 miljard "tientallen" zijn, maar bon.quote:Op maandag 25 maart 2024 12:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Fijn dat jij het zo duidelijk hebt, want Omtzigt snapt er helemaal niets van en heeft uitleg nodig:
[ twitter ]
Joh, hij is weggelopen bij die formatie vanwegen mogelijke tegenvallende cijfers.quote:Op maandag 25 maart 2024 13:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Omtzigt wil alles tot achter de komma in tabelletjes uitgekauwd hebben en dat kan hier ook prima mee, maar niet om 12:00 de volgende dag zoals Pietertje zoals gebruikelijk eist wil. Tegenvallend voor een econometrist wel dat 14,8 miljard "tientallen" zijn, maar bon.
Nou ja, dat is in den brede wel waar ik bang voor ben ja.quote:Op maandag 25 maart 2024 13:17 schreef capricia het volgende:
Hoe moet hij nu gratis bier van de PVV tegen gaan houden?
Laten we eerlijk zijn, financieel heeft onze huidige regering het land gewoon netjes achtergelaten.quote:Op maandag 25 maart 2024 13:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, dat is in den brede wel waar ik bang voor ben ja.
Sowieso is dit natuurlijk janken om het janken. Het is alsof je je kind 20 euro meegeeft op schoolreisje en als hij dan met 6 euro terugkomt de bonnetjes wil zien en een onderbouwing waarom dat kind het niet allemaal opgevreten heeft aan kikkertjes.
Ja, dat eerste is waar, maar wat de (forse) verschillen tussen voor- en najaarsnota en werkelijkheid vooral laten zien is dat (de omvang van) het overheidstekort aan een zo enorme diversiteit aan krachten, waar de overheid geen enkele invleod op heeft en ook zeer moeilijk kan voorspellen, onderhevig is. Ik begrijp dat dat kortsluiting in het hoofd van Pieter oplevert, maar dat is wel wat het is.quote:Op maandag 25 maart 2024 13:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, financieel heeft onze huidige regering het land gewoon netjes achtergelaten.
Ik moet nog maar zien wat de stand van het land is na Wilders I.
Even een uitleg is natuurlijk ook wel gewenst. Welk geld hebben ze niet hoeven of kunnen uitgeven? Als die 15 miljard komt omdat ze meer hadden willen investeren in infrastructuur, is het natuurlijk eigenlijk een tegenvaller: dan hebben we noodzakelijke projecten niet uit kunnen voeren. Als het komt omdat de werkloosheid nog lager was dan geschat is het een meevaller. Of als het kabinet had verwacht afgelopen najaar de NAM af te kopen en dat gaat naar dit jaar, dan is het gewoon een verschuiving die niks oplevert.quote:Op maandag 25 maart 2024 12:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[ twitter ]
Kennelijk is die er, maar heeft Omtzigt die nog niet gelezen. Dat kan natuurlijk, hij zal best druk zijn, maar misschien moet hij dan even rustig reageren en niet zo hoog van de toren blazen.quote:Op maandag 25 maart 2024 13:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Even een uitleg is natuurlijk ook wel gewenst. Welk geld hebben ze niet hoeven of kunnen uitgeven? Als die 15 miljard komt omdat ze meer hadden willen investeren in infrastructuur, is het natuurlijk eigenlijk een tegenvaller: dan hebben we noodzakelijke projecten niet uit kunnen voeren. Als het komt omdat de werkloosheid nog lager was dan geschat is het een meevaller. Of als het kabinet had verwacht afgelopen najaar de NAM af te kopen en dat gaat naar dit jaar, dan is het gewoon een verschuiving die niks oplevert.
Ik heb nu even geen tijd, maar hier staat hij ook: https://www.tweedekamer.n(...)04913&did=2024D11426quote:Op maandag 25 maart 2024 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kennelijk is die er, maar heeft Omtzigt die nog niet gelezen. Dat kan natuurlijk, hij zal best druk zijn, maar misschien moet hij dan even rustig reageren en niet zo hoog van de toren blazen.
[ twitter ]
Hallo, geef die man nou eens de kans om als populist uit de kast te komen.quote:Op maandag 25 maart 2024 13:40 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kennelijk is die er, maar heeft Omtzigt die nog niet gelezen. Dat kan natuurlijk, hij zal best druk zijn, maar misschien moet hij dan even rustig reageren en niet zo hoog van de toren blazen.
[ twitter ]
Dat was voor mij al helemaal duidelijk toen hij over migranten en bestaanszekerheid begon en al meteen op zijn bek ging bij de eerste gelegenheid om een wetsvoorstel wat daar wat aan deed en financieel onderbouwt was weigerde te steunen ten faveure van wat BBB gebroddel.quote:Op maandag 25 maart 2024 14:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wolf in schaapskleren Pieter Omtzigt is gewoon een van zovele populisten.
Stop de persen!
Een regeling die tien jaar terug is ingevoerd. Wie was er toen ook alweer namens welke partij minister van OCW?quote:Op maandag 25 maart 2024 16:36 schreef nostra het volgende:
Nou hè hè, zowaar eens zinnige subsidies:
https://nos.nl/artikel/25(...)-onderzoeksprojecten
quote:Op maandag 25 maart 2024 17:36 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Een regeling die tien jaar terug is ingevoerd. Wie was er toen ook alweer namens welke partij minister van OCW?
Kan nu al uitkijken naar welke patjepeeër dat straks namens PVV of VVD mag gaan doen.
quote:De andere projecten die geld krijgen, zijn onder andere onderzoeken om blindheid te voorkomen en onderzoek naar problemen rondom cybersecurity.
Blijft dubieus dat een demissionair kabinet zulke verregaande nieuwe dossiers nog oppakt, eigenlijk deugt dat voor geen meter. Dat geldt nog sterker als het gaat om terugdraaien van wensen van de (vorige) Kamer zonder dat de Kamer zich daar vooraf concreet en duidelijk over heeft uitgesproken. Maar ook los daar van.quote:Op maandag 25 maart 2024 20:13 schreef nostra het volgende:
Nou nou ga zo door.
https://nos.nl/artikel/25(...)jven-regio-eindhoven
Ik vind het prima als ze het vervolgens maar wel voorleggen aan de Kamer. Ik heb het eigenlijk een beetje onzinnig gevonden dat een missionaire kamer over bepaalde onderwerpen geen besluiten mag nemen, om het simpele reden dat er nog een demissionare regering zit. Van val tot verkiezingen is dat logisch, dan kan een oude Kamer niet snel nog wat door drukken. Maar van verkiezingen tot formatie vind ik dat hele systeem van controversiële onderwerpen en minder besluiten nemen eigenlijk gewoon ondemocratisch, je belemmert een nieuwe Kamer om aan het werk te gaan. Staatsrechtelijk ook vreemd dat vrijwel altijd de oude Kamer die controversiële onderwerpen bepaalt, niet de nieuwe. Dat is meer over het graf heen regeren dan dat dit is.quote:Op maandag 25 maart 2024 20:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Blijft dubieus dat een demissionair kabinet zulke verregaande nieuwe dossiers nog oppakt, eigenlijk deugt dat voor geen meter. Dat geldt nog sterker als het gaat om terugdraaien van wensen van de (vorige) Kamer zonder dat de Kamer zich daar vooraf concreet en duidelijk over heeft uitgesproken. Maar ook los daar van.
Inhoudelijk overigens wel een goede zaak.
Klinkt goed maar waar moet het personeel vandaan komen?quote:Op maandag 25 maart 2024 20:13 schreef nostra het volgende:
Nou nou ga zo door.
https://nos.nl/artikel/25(...)jven-regio-eindhoven
Uit het buitenlandquote:Op dinsdag 26 maart 2024 09:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klinkt goed maar waar moet het personeel vandaan komen?
De financiële sector trekt ook veel bèta-talent aan omdat die sector beter betaalt. Ik ben een voorstander van terug meer regulatie van de financiële sector maar momenteel heeft de politiek daar geen oren naar. Maar bedrijven als ASML kunnen de voorwaarden voor technisch personeel ook aantrekkelijker maken. In de Volkskrant las ik dat bij dat bedrijf juristen, marketeers en middenmanagers er meer verdienen dan ingenieurs.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |