SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Onzinquote:
Prachtig toch.. ook al kan er hagel uitvallen.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:13 schreef StateOfMind het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Uurtje verzetten blijft wel het prettigst. Bij beide hartje zomer of winter heb je anders wel een nadeel, vind ik.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:22 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Altijd wintertijd is beter![]()
En GMT is het beste
Valt nou een enorme bak water uit, was nt op tijd weer binnenquote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:47 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Prachtig toch.. ook al kan er hagel uitvallen.
Dat bedoel ik, je leeft!quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Valt nou een enorme bak water uit, was nt op tijd weer binnen
Ik zou verdronken zijn door die hoeveelheid water 😱quote:
Mogen best een paar graden bijquote:
Laten we nou niet alsnog moeilijk doen, zonliefhebbers hebben zon, frisliefhebbers hebben fris, iedereen blijquote:
Terreurhagelbuien in Moskouquote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:29 schreef ACT-F het volgende:
Die terreurhagelbuien hadden wel langer mogen duren
@Nattekatquote:Op zaterdag 23 maart 2024 12:29 schreef BlackLining het volgende:
Hehe, mooi beeld op de Buienradar ook wel. Dit is van dat prachtige weer waarbij mensen op Buienalarm kijken, concluderen dat het droog en zonnig blijft en volmoedig aan een wandelingetje beginnen. Om dan een half uur later als een nattekat weer weder te keren![]()
Typisch wel trouwens. Had het weer niet echt gevolgd en dacht eigenlijk dat we gewoon een dikke occlusie boven ons hadden, maar dat is niet het geval?
Vond ik absoluut ook ja.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:48 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Uurtje verzetten blijft wel het prettigst. Bij beide hartje zomer of winter heb je anders wel een nadeel, vind ik.
Het warmste moment van de dag is dan ook later, dus hebben de meeste mensen daar ook meer aan in hun vrije tijd. Vooral fijn bij zomerweer waarbij het in de avonden nog vrij snel af kan koelen als de zon onder gaat.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 14:18 schreef BlackLining het volgende:
Ja lekker houden zo. Anders wordt het om 03:00 al licht in de zomer en da's me echt te vroeg.
Als we overschakelen dan wat mij betreft naar permanente zomertijd. Ik ga best prima op donkere ochtenden, dat heb ik veel liever dan dat ik het op werk al donker zie worden.
En terreurbuien.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 15:30 schreef Pisces29 het volgende:
Gevoelstemperatuur 4, regen en 40km pu wind. En wolken.
Doe me dan maar afgelopen week: 12 graden en grijs.
En ls er dan toch een boom op je hoofd valt, dan heb je nooit meer last van windquote:Op zaterdag 23 maart 2024 16:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier schijnt de zon. Vanmorgen wel wat hele korte hagelbuitjes gehad. Net toen ik met mijn paard buiten was natuurlijk. Maar tussendoor ook veel zon, best ok. En in het bos heb je geen last van de wind zolang er geen boom op je hoofd valt.
20 graden, pokkenhitte!quote:Op zaterdag 23 maart 2024 15:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Paasweekend wordt ook niet veel soeps..
Ik pak m'n verrekijker er even bij.quote:
quote:
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 15:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Paasweekend wordt ook niet veel soeps..
quote:Op zondag 24 maart 2024 08:41 schreef RamboDirk het volgende:
Nee, en de apps store is bij ons in het dorp op zondag gesloten.
quote:• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
Heerlijk wintertje.quote:Op zondag 24 maart 2024 16:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
Prima weertje vandaag op een enkele kleine bui na.
Nee, gewoon nee.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:22 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En GMT is het beste
Gozer, de zon komt nu om 6:30 al op, schemering begint om 6 uur al. Hier merk je echt niets vanquote:Op zondag 24 maart 2024 21:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zomertijdgenot, half tien 's morgens licht
Je meent het. Zou ik het niet over eind december hebben wellicht?quote:Op zondag 24 maart 2024 22:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gozer, de zon komt nu om 6:30 al op, schemering begint om 6 uur al. Hier merk je echt niets van
Mensen die de meest extreme situatie gebruiken om een punt te maken dat er niet isquote:Op zondag 24 maart 2024 22:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je meent het. Zou ik het niet over eind december hebben wellicht?
quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:22 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En GMT is het beste
Dat punt is er weldegelijk. Net als dat het hele jaar wintertijd ook kut is. Wat heeft de geniddelde mens eraan als het in juni om half 4 licht begint te worden.quote:Op zondag 24 maart 2024 22:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen die de meest extreme situatie gebruiken om een punt te maken dat er niet is
Heerlijkquote:
113-alarmcentrale is blij met je bericht. Toch nog een beller op deze mooie dagquote:Op maandag 25 maart 2024 08:52 schreef Nattekat het volgende:
Oh, dus dit is die mythische zon.
Zal wel weer voor n, misschien twee dagen zijn voor de regen terug keert. Want zo gaat dat.
geld terugvragenquote:Op maandag 25 maart 2024 08:18 schreef dick_laurent het volgende:
Grijs en regenachtig! De rollen zijn eens omgedraaid
ze hebben nu al een bandje aanstaan met weersvoorspelling zonquote:Op maandag 25 maart 2024 08:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
113-alarmcentrale is blij met je bericht. Toch nog een beller op deze mooie dag
Eindelijk veel regen in Spanje komende week. Uiteraard in jouw omgeving relatief weinigquote:Op maandag 25 maart 2024 08:18 schreef dick_laurent het volgende:
Grijs en regenachtig! De rollen zijn eens omgedraaid
Uurtje verzetten in voor- en najaar is het beste. Met de 1 komt anders de zon pas om 9:40 op en met de ander wordt het 3 uur in de nacht al licht. uurtje verzetten heeft niemand last van. Van een uur tijd verzetten krijg je geen jetlag. Of dieren hebben er last van.quote:Op maandag 25 maart 2024 06:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat punt is er weldegelijk. Net als dat het hele jaar wintertijd ook kut is. Wat heeft de geniddelde mens eraan als het in juni om half 4 licht begint te worden.
Gewoon houden zoals het is heeft mijn zeer sterke voorkeur.
Al die buien zijn links en rechts langs je getrokken? Dan heb je echt geluk gehadquote:Op maandag 25 maart 2024 09:52 schreef StateOfMind het volgende:
Het weer is de afgelopen 3 dagen hier stukken beter dan in eerste instantie voorspeld was.
Gisteren wel wat buien gehad, maar tussen de buien door was het wel zonovergotenquote:Op maandag 25 maart 2024 09:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Al die buien zijn links en rechts langs je getrokken? Dan heb je echt geluk gehad
Dan zal er wel een bug in de code gezeten hebben, want dat natte grijze was bij mij gisteren.quote:Op maandag 25 maart 2024 09:55 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gisteren wel wat buien gehad, maar tussen de buien door was het wel zonovergoten![]()
Die zon was in eerste instantie niet voorspeld.
Zou sowieso het hele weekend en de hele week nat en grijs zijn geweest.
quote:Op maandag 25 maart 2024 09:57 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit echt zo'n zeik-topic geworden. Ik lees bijna alleen maar gemopper.
quote:Op zondag 24 maart 2024 16:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
Prima weertje vandaag op een enkele kleine bui na.
quote:Op maandag 25 maart 2024 07:11 schreef ACT-F het volgende:
De zon brandt in mijn slaapkamer. Fijn wakker worden zo
quote:
quote:
En dit is alleen van de afgelopen anderhalve pagina. De enige die lekker weg mag blijven met dit soort zuur gejank ben je zelf vriendelijke Vincent de student!quote:
waarom sta ik hier niet bij?quote:Op maandag 25 maart 2024 10:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
En dit is alleen van de afgelopen anderhalve pagina. De enige die lekker weg mag blijven met dit soort zuur gejank ben je zelf vriendelijke Vincent de student!
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit echt zo'n zeik-topic geworden. Ik lees bijna alleen maar gemopper. Wat ik mis in dit topic is zoals het vroeger in dit topic was, meer onderzoeksgericht. Nu komen er allemaal users zoals jij die de hele dat lopen te etteren over het weer. Ga thuis lopen zeiken tegen je kinderen of zo.quote:
ZON.quote:
Die laatste zin, ik zit op kantoor man, why you making me sadquote:Op maandag 25 maart 2024 11:59 schreef Salina het volgende:
[..]
ZON.![]()
Meteen even snel nieuwe tuinstoel gekocht.
Heerlijk koffie nuttigen op balkon met de laptop op schoot genot.![]()
Alleen de kad ontbreekt.
Fokken op kantoor = beste Fokkenquote:Op maandag 25 maart 2024 12:01 schreef Oriente het volgende:
[..]
Die laatste zin, ik zit op kantoor man, why you making me sad
quote:Op maandag 25 maart 2024 12:14 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Fokken op kantoor = beste Fokken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ontopic weer. Mooie week deze week.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Shit.. ok nu snap ik hem.quote:Op maandag 25 maart 2024 12:01 schreef Oriente het volgende:
[..]
Die laatste zin, ik zit op kantoor man, why you making me sad
quote:Op maandag 25 maart 2024 11:58 schreef Salina het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit echt zo'n zeik-topic geworden. Ik lees bijna alleen maar gemopper. Wat ik mis in dit topic is zoals het vroeger in dit topic was, meer onderzoeksgericht. Nu komen er allemaal users zoals jij die de hele dat lopen te etteren over het weer. Ga thuis lopen zeiken tegen je kinderen of zo.
Ik zie 20quote:Op maandag 25 maart 2024 12:42 schreef aloa het volgende:
Wat temperatuur betreft hebben we niks te klagen met de paasdagen.
[ link | afbeelding ]
man, ik heb mijn zonnebril op, binnenshuis, anders wordt ik verblindquote:Op maandag 25 maart 2024 11:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je was niet optimistisch genoeg. Zo kan ik toch nooit mijn punt maken joh!
Jij hebt ook zulke witte armen? 😱quote:Op maandag 25 maart 2024 15:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
man, ik heb mijn zonnebril op, binnenshuis, anders wordt ik verblind
quote:Op maandag 25 maart 2024 16:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Jij hebt ook zulke witte armen? 😱
Oke Wim(Lomm)quote:
quote:Op maandag 25 maart 2024 12:49 schreef Salina het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ontopic weer. Mooie week deze week.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, lekker met het raam open in de Opel Manta.quote:Op maandag 25 maart 2024 16:21 schreef StateOfMind het volgende:
Mijn linkerarm is wel iets bijgekleurd vandaag
*importeert auto uit Engeland voor de rechterarm
Windstil is toch wel echt geweldig. Scheelt idd zoveel.quote:Op maandag 25 maart 2024 18:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar effe ontopic. Was echt lekker vandaag. Voelde ook warmer dan de 13 graden die ze voorspeld hadden. Denk doordat het windstil was @:Nattekat
quote:Op maandag 25 maart 2024 18:17 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het was hier wel echt genieten vandaag inderdaad. Lentegenot.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Hou opquote:Op maandag 25 maart 2024 18:20 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar effe ontopic. Was echt lekker vandaag. Voelde ook warmer dan de 13 graden die ze voorspeld hadden. Denk doordat het windstil was @:Nattekat
quote:Op maandag 25 maart 2024 18:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hou op
Hier was het oprecht niet lekker
Wind komt uit het oosten, dus ik denk niet dat het bij jou heel veel harder waaitquote:Op maandag 25 maart 2024 18:33 schreef Haags het volgende:
[..]
Zelfs hier direct aan zee was het lekker. In de zon, dat dan weer wel.
In de winter uiteraard gewoon wintertijd.quote:Op zondag 24 maart 2024 21:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zomertijdgenot, half tien 's morgens licht
Wacht maar tot je dat 5 maanden nonstop hebtquote:Op maandag 25 maart 2024 19:13 schreef dick_laurent het volgende:
Hier was het volle bak herfst. Harde wind en regenachtig vandaag. Heb er van genoten
Ehhh, ja same here he. Een van de redenen dat ik weg ben gegaanquote:Op dinsdag 26 maart 2024 08:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wacht maar tot je dat 5 maanden nonstop hebt
Been there done that
Hier pak meer wolken helaas vandaag. Hlets zonnetje soms.quote:
Op zich wel lekker als je even naar buiten kunt. Nu ben je (met familie) aan huis gekluisterd.quote:
Ja tuurlijk zou het fijn zijn als het goed weer isquote:Op dinsdag 26 maart 2024 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op zich wel lekker als je even naar buiten kunt. Nu ben je (met familie) aan huis gekluisterd.
Dat is het al.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 12:11 schreef Nattekat het volgende:
Goede vrijdag moet een feestdag worden.
Voor iedere Nederlanders is het een feestdag. Jij doelt waarschijnlijk op een vrije dag.quote:
Ik ben geen voorstander van minder vrije dagenquote:Op dinsdag 26 maart 2024 12:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja tuurlijk zou het fijn zijn als het goed weer is
Alleen het verzinsel 'Tweede Paasdag' vind ik bijzonder. Ik had liever altijd gewoon een extra vrije dag te besteden.
Nuja, het verzinsel Pasen an sich is natuurlijk ook al heel bijzonder.
Nu ben ik dan ook voorstander van maar twee "verplichte" vrije dagen per jaar (nieuwjaar en bevrijdingsdag). Maar ik dwaal weer eens enorm af
Nog steeds overwegend grijs hier.
Uiteraard zouden die vrije dagen die je nu van je werkgever/cao krijgt dan wel terug moeten vloeien als vrij besteedbare extra vrije dagen.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 12:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik ben geen voorstander van minder vrije dagen. Dat ze bijvoorbeeld bevrijdingsdag altijd vrij willen vind ik terecht. I.p.v 1x per 5 jaar, maar dat moet niet ten koste gaan van een andere dag. Wij hebben al de minste vrije dagen van Europa. Betreft feestdagen.
Hier soms wel ☀️
Ook regen (geweest) in die gortdroge gebieden in Spanje inmiddels?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 12:54 schreef dick_laurent het volgende:
3e dag op rij dat het geheel bewolkt is, harde wind.... soms wat buien die vallen....
Nostalgisch gevoel dit wel.
Si!quote:Op dinsdag 26 maart 2024 12:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ook regen (geweest) in die gortdroge gebieden in Spanje inmiddels?
Gatomojado 😱quote:Op dinsdag 26 maart 2024 12:54 schreef dick_laurent het volgende:
3e dag op rij dat het geheel bewolkt is, harde wind.... soms wat buien die vallen....
Nostalgisch gevoel dit wel.
bij jou is het altijd kutweer, hier zonnig, beetje bewolkt, geen wind en goede tempquote:Op dinsdag 26 maart 2024 09:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Minder zon, even even veel koude wind
En ook nog een huis met open dak en muren, energielabel Z. Wat een kutplek om te wonenquote:Op dinsdag 26 maart 2024 15:33 schreef THEFXR het volgende:
[..]
bij jou is het altijd kutweer, hier zonnig, beetje bewolkt, geen wind en goede temp
Benieuwd naar de mening van @KingRoland Satan krijgt steeds meer grip op het weer.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 17:55 schreef Wereldgozer het volgende:
[ x ]
@:RamboDirk we worden beflikkerd
Warme negerlucht!quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:29 schreef aloa het volgende:
De kaarten van gfs mogen uitkomen. Begin april (5/6 april) komen we in warmere lucht terecht, afkomstig uit Afrika![]()
[ afbeelding ]
Willen wij meer of minder warme lucht?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 18:29 schreef aloa het volgende:
De kaarten van gfs mogen uitkomen. Begin april (5/6 april) komen we in warmere lucht terecht, afkomstig uit Afrika![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:29 schreef INViCTuS het volgende:
zacht/mild en onbestendig, dus temperaturen van ongeveer lente en weerbeeld van herfst
ABER NOCH UNKLAR
[ x ]
Ah, du schlampequote:
Halt deine maul alte schlampequote:
AUFGESODEMIETERTquote:Op dinsdag 26 maart 2024 19:29 schreef INViCTuS het volgende:
zacht/mild en onbestendig, dus temperaturen van ongeveer lente en weerbeeld van herfst
ABER NOCH UNKLAR
[ x ]
Komend weekend wel meer regen, hquote:Op woensdag 27 maart 2024 08:33 schreef dick_laurent het volgende:
Blauw! Even wennen na drie hele dagen duisternis
@zonsverduisteringquote:Op woensdag 27 maart 2024 08:33 schreef dick_laurent het volgende:
Blauw! Even wennen na drie hele dagen duisternis
Neequote:
En het wordt de komende jaren alleen maar ergerquote:Op woensdag 27 maart 2024 09:42 schreef StateOfMind het volgende:
Zouden ze dit met de vergrijzing bedoelen 😱
😱quote:Op woensdag 27 maart 2024 09:44 schreef ACT-F het volgende:
[..]
En het wordt de komende jaren alleen maar erger
Misschien anders even dit liedje opzetten, wellicht helpt het.quote:Op woensdag 27 maart 2024 09:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
😱![]()
*surft naar www.stevigetouwen.nl
En lekker loodvergiftiging oplopen. De grond is zwaar vergiftigd daar. Bedankt Zweden!quote:Op woensdag 27 maart 2024 12:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
Op naar Arica, de stad op aarde waar het nooit regent
Vooral het herfst halfjaar is erg. 80% van de tijd is het een grote grijze intense treurnis ohne ende.quote:Op woensdag 27 maart 2024 11:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Nederland is een geweldig land maar op meteorologisch gebied een van de meest kansloze landen op aarde anno 2024
Je moet er wat voor over hebben.quote:Op woensdag 27 maart 2024 12:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
En lekker loodvergiftiging oplopen. De grond is zwaar vergiftigd daar. Bedankt Zweden!![]()
Er moet een verplichting komen op feestverlichting in november, december en januari. Even wat verlichting in de grauwe duisternis.quote:Op woensdag 27 maart 2024 12:53 schreef StateOfMind het volgende:
En dan meteen weer gevolgd door vele dagen grijs.
Vind dat sowieso altijd wel mooi om te zien, niet alleen met de feestdagen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 14:16 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Er moet een verplichting komen op feestverlichting in november, december en januari. Even wat verlichting in de grauwe duisternis.
Eens.quote:Op woensdag 27 maart 2024 16:58 schreef Haags het volgende:
Wat lopen we toch weer te klagen
Amper regen gehad afgelopen week en regelmatig de zon gezien en men schiet al weer in een depressie.
quote:Op woensdag 27 maart 2024 16:58 schreef Haags het volgende:
Amper regen gehad afgelopen week en regelmatig de zon gezien en men schiet al weer in een depressie.
quote:Op woensdag 27 maart 2024 17:02 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Eens.
Het is idd een zeik-topic geworden. Vroeger was dit meer onderzoeksgericht.
Dat het nog veel erger kan wil niet zeggen dat je niet mag klagen.quote:Op woensdag 27 maart 2024 16:58 schreef Haags het volgende:
Ik kan het bevestigenquote:Op woensdag 27 maart 2024 17:04 schreef bloodymary1 het volgende:
In juni schijnt het hier wel erg mooi weer geweest te zijn. Net toen ik drie weken in Itali zat, dus ik weet niet of het echt waar is.
Was top. Mij iets te droog en "saai" maar wel genietenquote:Op woensdag 27 maart 2024 17:04 schreef bloodymary1 het volgende:
In juni schijnt het hier wel erg mooi weer geweest te zijn. Net toen ik drie weken in Itali zat, dus ik weet niet of het echt waar is.
Het waaide veel, hartstikke dynamisch johquote:Op woensdag 27 maart 2024 17:14 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Was top. Mij iets te droog en "saai" maar wel genieten
geen klaag beer, maar een klaagkatquote:Op woensdag 27 maart 2024 17:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We hebben al sinds september niet langer dan een handjevol dagen op rij mooi weer gehad, en daarvoor was het sinds eind juni ellende. Dus iedereen heeft het gevoel dat het al maandenlang tyfusweer is, en gelijk hebben ze. We zitten al een jaar (!) onafgebroken onder de straalstroom, en iedereen is dat zat.
Hier juist heel veel regen gehad en weinig zon.quote:Op woensdag 27 maart 2024 16:58 schreef Haags het volgende:
quote:Op woensdag 27 maart 2024 19:18 schreef Zwoerd het volgende:
Vanmiddag een mooie circumzenitale boog gezien.
Helaas alleen een telefoon om foto's te maken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je goed kijkt zie je op de laatste foto rechts ook een een stuk van de supralaterale boog.
quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:14 schreef INViCTuS het volgende:
Lijkt erop dat de herfst niet zomaar opgeeft. Ondanks een paar pogingen van de lente. 6e run op rij zeiknat.
[ x ]
@Djeez, wat denk jij?quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:36 schreef Straatcommando. het volgende:
Twee record natte jaren op een rij?
200 liter, jeetje.quote:Op woensdag 27 maart 2024 21:14 schreef INViCTuS het volgende:
Lijkt erop dat de herfst niet zomaar opgeeft. Ondanks een paar pogingen van de lente. 6e run op rij zeiknat.
[ x ]
Nou.. dat valt best mee toch?quote:Op donderdag 28 maart 2024 09:15 schreef PzKpfw het volgende:
April is meestal ook niet al te best. Op naar mei!
Oh hoi, zuid Europa beldequote:Op donderdag 28 maart 2024 08:59 schreef onlogisch het volgende:
Hadden we maar climate-change met droogte
Net even flink wat weerstations oost, midden, noord, west, zuid gepakt. Beeld is dat maart toch echt droger was dan normaal tot nu toe. Op sommige plekken zelfs een heel stuk droger. In Limburg is het bv wel wat natter geweest blijkbaar (niet echt gemerkt, maar zit vaak precies tussen buien in of op het smalste deel van een regenfront..). Dus nog 3 dagen regen zodat we meer op normaal zitten kunnen we prima hebbenquote:
Is dat Tony Beets in jouw UI?quote:Op donderdag 28 maart 2024 09:15 schreef PzKpfw het volgende:
April is meestal ook niet al te best. Op naar mei!
Lissabon belde of iemand nog water nodig heeft. Ze hebben wat over:quote:
Gezien de weersomstandigheden dit nummer:quote:Op woensdag 27 maart 2024 10:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Misschien anders even dit liedje opzetten, wellicht helpt het.
Het is ook echt ellendige droogte of noodweer des doods in het zuiden hquote:Op donderdag 28 maart 2024 10:11 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Lissabon belde of iemand nog water nodig heeft. Ze hebben wat over:
https://www.nu.nl/307297/(...)r-door-noodweer.html
Jupquote:Op donderdag 28 maart 2024 09:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Is dat Tony Beets in jouw UI?
Tony Beets
Het viel me ineens op, maar zit mobiel, dus kleine UI's, dus zag het niet goed.quote:
Fred met z'n zoektochten naar glory holesquote:Op donderdag 28 maart 2024 11:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het viel me ineens op, maar zit mobiel, dus kleine UI's, dus zag het niet goed.
Eindbaas
RIP Dakota Fred
Zou de zon ooit nog komen?quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is grijs, het regent en het is 5 graden. Is het november? Is het maart? Kan van alles zijn!
Dit is precies geen lente weer.quote:Op donderdag 28 maart 2024 08:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
Dit is lenteweer. Het is immers lente.
Dat we bij lenteweer een zonnig dagje met 15 graden in ons hoofd hebben, maakt niet dat al het ander geen lenteachtig weer is
Volgens mij is maart toch (overal) niet natter dan gemiddeld (vandaag tot einde nog niet meegeteld). De Bilt staat op 43.5 mm gemiddeld en is 68 mm normaal. Wel missen we tot nu toe ca 20 uur zon (ook De Bilt).
Het is ook 2.6 graden warmer dan gemiddeld. Dus een zachte, niet bijzonder natte en ietwat - maar niet extreem - grijze maand.
Klinkt zo slecht nog niet. Het zal vooral de hunkering zijn na zoveel slechte maanden in een jaar tijd.
PS. Kan per regio natuurlijk wel flink verschillen.
Dat we in ons hoofd 15 graden en zon voor ons zien is omdat we dat liever hebben en er nu ook ernstig - en terecht - naar hunkeren. Het lenteweer is vooral gebaseerd op ons beeld van zeg de maand mei.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit is precies geen lente weer.
Overigens was maart wel te warm, maar ook dat komt vooral door ook te warme nachten. De Bilt heeft zelfs geen nacht met vorst gehad. Dat zeggen ze altijd veel te makkelijk.
We hadden wel een paar mooie en zachte/milde dagen. Dat kan niemand ontkennen.
En dan in de loop van het weekend even samen controleren of de auto goed schoon is.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik laat de vrouw vrijdag de auto wassen. Gewoon voor de lol
Uiteraard. En dan met een enorm vragende blik haar aankijken van 'wtf heb je gedaan!?!'.quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan in de loop van het weekend even samen controleren of de auto goed schoon is.
Soms ook gewoon sneeuw in maart. Zoveel kun je er niet mee, maar het komt er echt allemaal aan.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat we in ons hoofd 15 graden en zon voor ons zien is omdat we dat liever hebben en er nu ook ernstig - en terecht - naar hunkeren. Het lenteweer is vooral gebaseerd op ons beeld van zeg de maand mei.
Mja dit is vrij typisch maart. Maart is meteorologisch een lentemaand. Ergo, dit weer hoort ook bij de lente en is dus lenteweer. En ja, de lente is - wel heel erg simpel gezegd - een omgekeerde herfst.
Nul luchtvochtigheid. Goddelijk.quote:
Ik ben jarig, dus sowieso een goede vrijdagquote:Op vrijdag 29 maart 2024 09:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is hier grijs en grauw.. echt een Goede Vrijdag
Dat noemen we maart. Of gewoon het weer in Nederland, niet vaak en sowieso niet lang stabielquote:Op vrijdag 29 maart 2024 10:06 schreef BlackLining het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een ravage op de weerkaartik vertrek zo naar Paaspop. Op grond hiervan moet ik rekening houden met weer van hagelbuien tot stralende lente
Hier is toch werkelijk geen touw aan vast te knopen. Wat gebeurt er eigenlijk als de ene occlusie de andere inhaalt?
Feliquote:Op vrijdag 29 maart 2024 09:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik ben jarig, dus sowieso een goede vrijdag![]()
betreft weer mag het wel beter. Was een matig weekje qua weer
Hier vloeit het pils al rijkelijkquote:Op vrijdag 29 maart 2024 10:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Feli
Dat het een kletsnatte dag mag worden.
Kletsnat als in goudgeel vocht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |