Slim, vanaf zondag al veel zon gehad.quote:Op woensdag 20 maart 2024 11:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
*vraagt Limbabwaans paspoort en en neemt vlaai mee om ambtenaar mee om te kopen
Veel spreiding (logisch), zie het eerder 10-15 graden worden.quote:Op woensdag 20 maart 2024 10:09 schreef DemonRage het volgende:
Er is hoop voor de paasdagen:
[ afbeelding ]
Er staat zo een heerlijk zacht WARM briesjequote:Op woensdag 20 maart 2024 13:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Jee, wat een weertje. Voor het eerst lekker de schuifpui open op mijn kantoor. Heerlijk!
Ja laten we daar nu alvast over janken.quote:
Nog nooit van metselbijen gehoordquote:Op woensdag 20 maart 2024 13:54 schreef Rabieluh het volgende:
Hele dag een waterig zonnetje te zeeland, de metselbijen zijn keihard de liefde aan het bedrijven bij de hotels (zag een stapeltje bijen netjes op elkaar, 5 stuks), paar vlinders gespot, dikke prima zo.
Dat bijenhotel ziet er beter uit dan het lokale Bastion hotelquote:
Metselbijen (en andere solitaire bijen) zijn echt geweldig. Heb er misschien wel duizenden in de tuin.quote:Op woensdag 20 maart 2024 13:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nog nooit van metselbijen gehoord
Komen die net zoals zoveel mensen in de bouw tegenwoordig uit Polen en zo?
Timmerwespen
Stuchommels
Is dat hetzelfde als een rhododendron of toch net anders?quote:Op woensdag 20 maart 2024 14:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
Goddelijk weer. Zojuist 30 azalea's in de tuin erbij gezet
Iedere Azalea is een Rhododendron, maar niet iedere Rhododendron is een Azaleaquote:Op woensdag 20 maart 2024 15:00 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is dat hetzelfde als een rhododendron of toch net anders?
Ik zie zoveel mensen vandaag in de tuin bezig. Heerlijk.
GeschiedBloemkundigequote:Op woensdag 20 maart 2024 15:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Iedere Azalea is een Rhododendron, maar niet iedere Rhododendron is een Azalea
Azalea's blijven over het algemeen wat kleiner.
quote:Op woensdag 20 maart 2024 19:49 schreef DemonRage het volgende:
[..]
- "Met 113, heeft u een momentje? Blijf even hangen."
"Hoe weet je dat?!"
quote:Op woensdag 20 maart 2024 19:49 schreef DemonRage het volgende:
[..]
"Hoe weet je dat?!"
Volgens mij gaan we morgen nog wel wat zon zien hier. Wel flink pak bewolking erbij. Vrijdag idem. Pas tegen de avond komt er regen.quote:Op woensdag 20 maart 2024 18:24 schreef StateOfMind het volgende:
Morgen grijs.
Dan 4 dagen met veel regen.
Daarna, jawel, grijs.
[ afbeelding ]
Ik zou bijna naar Limburg emigreren. Helaas houdt de vrijwel altijd chagrijnige lokale bevolking me tegenquote:Op woensdag 20 maart 2024 13:51 schreef bloodymary1 het volgende:
Jee, wat een weertje. Voor het eerst lekker de schuifpui open op mijn kantoor. Heerlijk!
zaterdag en zondag ook fris, zeker met die wind in de nw hoek. jammer welquote:Op woensdag 20 maart 2024 20:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Volgens mij gaan we morgen nog wel wat zon zien hier. Wel flink pak bewolking erbij. Vrijdag idem. Pas tegen de avond komt er regen.
Ik verwacht eigenlijk, zeker zondag, ook tussen de buien door wat zon te zien.
Ik denk dat het best gaat mevallen, al krijgen we vanaf vrijdagavond tot zaterdagmorgen wel behoorlijk wat neerslag te verwerken zoals het er nu uitziet.
Mja temperatuur boeit me niet zoveel (tenzij 20+quote:Op woensdag 20 maart 2024 21:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
zaterdag en zondag ook fris, zeker met die wind in de nw hoek. jammer wel
Gewoon 14-daagse.quote:Op woensdag 20 maart 2024 22:24 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Jij hebt al zicht op het paasweekend?
Nou ja, temperaturen zoals gister is het chill om buiten wat te doen en lekker in t shirt.quote:Op woensdag 20 maart 2024 22:24 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mja temperatuur boeit me niet zoveel (tenzij 20+).
Belangrijker is of het droog (en zonnig) is. Dan kun je gewoon normaal naar buiten toe. Regen is bagger.
Het gaat geen topweekend worden nee, maar denk dat we hier nog genoeg goede periodes zien
Ik zit net op het randje Limburg/Brabant. Daar is iedereen vrolijk hoor! Lekker op zijn Brabants. En het beste weer, precies tussen de stations van Arcen en Ell in.quote:Op woensdag 20 maart 2024 20:47 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ik zou bijna naar Limburg emigreren. Helaas houdt de vrijwel altijd chagrijnige lokale bevolking me tegen
Arcenquote:Op donderdag 21 maart 2024 09:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik zit net op het randje Limburg/Brabant. Daar is iedereen vrolijk hoor! Lekker op zijn Brabants. En het beste weer, precies tussen de stations van Arcen en Ell in.
Ik hang al een kwartier aan de lijnquote:Op woensdag 20 maart 2024 19:49 schreef DemonRage het volgende:
[..]
"Hoe weet je dat?!"
Ziet er wel steeds natter uit, helaas. Redelijk veel ook. Kansloosquote:Op donderdag 21 maart 2024 09:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Maart gaat alsnog nat eindigen.. jammer
quote:
quote:Op donderdag 21 maart 2024 13:50 schreef THEFXR het volgende:
hier volop zon en warm, tuindeuren open
Oliefanten 😱quote:Op donderdag 21 maart 2024 14:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
Perenbomen staan goed in bloei. Drie jaar geleden aangeplant, nu eindelijk heel veel bloemen en dus straks hopelijk ook peertjes
En lekker veel oliebeestjes in de tuinen
Hier echt een mooie week. Bizar hoe dat kan verschillen.quote:Op donderdag 21 maart 2024 14:31 schreef Dr88 het volgende:
Wat een bagger weer weer. Al dagen de zon hier in het noorden niet meer gezien. Eigenlijk is het al vanaf oktober slecht op een paar goede dagen in januari na.
Het is echt drama hier in het noorden. Koud en kil..quote:Op donderdag 21 maart 2024 14:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hier echt een mooie week. Bizar hoe dat kan verschillen.
Dat scheelt inderdaad echt per regio.quote:Op donderdag 21 maart 2024 15:31 schreef bloodymary1 het volgende:
Scheelt echt weer veel per regio deze week. Hier een prima dag. Zon komt af en toe door, temperatuur is lekker, windstil. Niks mis mee.
Het ergste is nog dat wij in het Noorden moeten boeten, omdat ze in het zuiden te veel stroom opwekkenquote:Op donderdag 21 maart 2024 14:31 schreef Dr88 het volgende:
Wat een bagger weer weer. Al dagen de zon hier in het noorden niet meer gezien. Eigenlijk is het al vanaf oktober slecht op een paar goede dagen in januari na.
Zo te horen zeiken ze in het oosten meer dan in het zuiden.quote:Op donderdag 21 maart 2024 20:21 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat wij in het Noorden moeten boeten, omdat ze in het zuiden te veel stroom opwekken
Bij mij in de regio zeiken ze niet, daar nuilen zequote:Op donderdag 21 maart 2024 20:22 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zo te horen zeiken ze in het oosten meer dan in het zuiden.
Als we van Assen afhankelijk waren voor de stroom, dan koop ik wel kaarsen voor de verlichting 's avonds.quote:Op donderdag 21 maart 2024 20:21 schreef Djeez het volgende:
[..]
Het ergste is nog dat wij in het Noorden moeten boeten, omdat ze in het zuiden te veel stroom opwekken
En leefden we op een dieet van bruune bon'n 😱quote:Op donderdag 21 maart 2024 20:35 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Als we van Assen afhankelijk waren voor de stroom, dan koop ik wel kaarsen voor de verlichting 's avonds.
We praten hier gewoon Nederlands.quote:Op donderdag 21 maart 2024 20:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bij mij in de regio zeiken ze niet, daar nuilen ze
Iedereen met zonnepanelen heeft al een terugleverboete. Het zit verpakt in de kwh prijs.quote:Op donderdag 21 maart 2024 20:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
Overigens ben je sowieso wel een ezel als je nu al een 'terugleverboete' in welke vorm dan ook hebt.
Oja? Je bedoelt de enorm goedkope stroom die er door o.a. de zonnepanelen is? Je bedoelt het feit dat je nog steeds 0 op de meter kunt hebben?quote:Op donderdag 21 maart 2024 20:45 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Iedereen met zonnepanelen heeft al een terugleverboete. Het zit verpakt in de kwh prijs.
ABNquote:Op donderdag 21 maart 2024 20:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
We praten hier gewoon Nederlands.
Veur kinne auch plat kalle..quote:Op donderdag 21 maart 2024 20:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
We praten hier gewoon Nederlands.
Ik had ooit een bedijfsfeest (werkte in Venray) en was op een gegeven samen met een andere collega als eerste.quote:Op donderdag 21 maart 2024 20:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Veur kinne auch plat kalle..
Niet 'mijn' Limburgs overigens
Venray praten ze zelf bijna alleen nog maar Nederlands. Bij Horst zit ongeveer de lijn dialect/Nederlands. Al hoor ik steeds minder dialect ook bij kinderen. Dat terwijl de ouders wél dialect praten. Zonde, cultuurbarbaren. Nederlands leren ze ook gewoon hoor.quote:Op donderdag 21 maart 2024 20:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik had ooit een bedijfsfeest (werkte in Venray) en was op een gegeven samen met een andere collega als eerste.
Die praatte én plat Venloos, én binnensmonds
Dus ik heb op goed geluk maar ja en nee gezegd, want ik verstop de er letterlijk niet één woord van
Het is genoeg in het nieuws geweest hoe dit werkt.quote:Op donderdag 21 maart 2024 20:52 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Oja? Je bedoelt de enorm goedkope stroom die er door o.a. de zonnepanelen is? Je bedoelt het feit dat je nog steeds 0 op de meter kunt hebben?
Als je zonnepanelen hebt ben je een ei als je nu al 'boete' betaald.
Die zijn niet rond, die zijn langquote:
Goh, dat weet ik ook wel. En juist daarom ben je een dommerik als je nu een 'boete' betaald. Er zijn volgens mij sowieso nog aanbieders die niks hebben verandert, al zijn die schaars momenteel. Maar iedereen zag mijlenver aankomen dat dit ging gebeuren, zeker nadat de saldering bleef bestaan.quote:Op donderdag 21 maart 2024 21:25 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Het is genoeg in het nieuws geweest hoe dit werkt.
Een O op het eindquote:
Sorry. Ja, we moeten meer bouwen. Of minder volproppen. Of oudjes uit huis jagen.quote:Op donderdag 21 maart 2024 23:20 schreef BlackLining het volgende:
Met jullie zonnepanelenik kan verdomme niet eens een huis vinden.
Dit vind ik altijd zo'n onzin. Daar heeft je moeder waarschijnlijk hard voor gewerkt haar hele leven. Lekker laten zitten.quote:Op donderdag 21 maart 2024 23:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Sorry. Ja, we moeten meer bouwen. Of minder volproppen. Of oudjes uit huis jagen.
Mijn moeder woont veel te ruim, maar zit gratis. Zou een mooi gezin eigenlijk in moeten wonen.
Mja.. ze wilt graag een tuin en geen huur betalen. Bovendien heeft ze veel vrienden in dezelfde buurt. Dus blijft ze lekker zitten waar ze zit.
Doorstroomtechnisch is dat rampzalig. Ze gebruikt de helft van het huis niet eens.
Nog 20 jaar geduld, dan zijn de meeste van deze huizen wel vrij
T/m zondag wordt het niet veel. Fris en maartse buien.quote:
15 graden met wat regen..quote:Op vrijdag 22 maart 2024 08:46 schreef BlackLining het volgende:
Als het met Paaspop maar lekker weer is
Zonovergoten nu hierquote:Op vrijdag 22 maart 2024 08:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
T/m zondag wordt het niet veel. Fris en maartse buien.
Dat is ook en dat moet ze ook zeker doen. Maar het is voor de doorstroming gewoon dramatisch dat dit op grote schaal aan de hand is. Alleen bij haar rondom het speeltuintje tel ik van de 30 huizen er zeker 8 waar eenzelfde situatie speelt.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 08:23 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd zo'n onzin. Daar heeft je moeder waarschijnlijk hard voor gewerkt haar hele leven. Lekker laten zitten.
Ja. Dat was het tot vorige week nooit!quote:Op vrijdag 22 maart 2024 10:22 schreef RipCity het volgende:
Is dit topic tot het live weerbericht in mijn woonplaats geworden??
quote:Op vrijdag 22 maart 2024 10:20 schreef Salina het volgende:
Like van @:Oriente binnen.![]()
Dit wordt een TOPweekend!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gaat niet uitkomen helaas, maar wel leuk om te zien![]()
Het is droog, de zon was er voor het grootste deel van de ochtend en het was best aangenaam. Wonen we in hetzelfde land?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:33 schreef Pisces29 het volgende:
Het is nat, het is fris, het is grijs.
Misschien kunnen we elkaar even vasthouden.
Vanaf morgen is het hier weer 7 dagen met stukken zon. Ik ben akkoord.
Om half 10 wel bij mij. Uren later niet meer nee.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:56 schreef Dr88 het volgende:
[..]
Lieg je. Het is nergens zon overgoten in Nederland.
18:54 zelfs voor Nijmegen zie ik op suncalcquote:Op vrijdag 22 maart 2024 12:14 schreef StateOfMind het volgende:
Zie net dat de zonsondergang vandaag om 18:50u is.
Grappenmakers
Dat wordt weer eens lekker Netflixen met een bak knaagvoer op schoot.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 14:23 schreef PzKpfw het volgende:
Lekker druilerig schijtweer in het weekend.. Het mooie voorjaarsweer wil maar niet doorzetten.
Heb ik niet.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 14:26 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat wordt weer eens lekker Netflixen met een bak knaagvoer op schoot.
Als er nog iets te kijken valt.
Druppels zweet ja, jou kennendequote:Op vrijdag 22 maart 2024 14:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wordt niks meer met de regen vandaag. Hooguit straks met trainen een paar druppels.
Die kans is met trainen behoorlijk groot ja. Op m'n 'oude' dag nog ff de jonkies scherp houdenquote:Op vrijdag 22 maart 2024 14:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Druppels zweet ja, jou kennende
Sneeuw, net als Pasen 2008. (als ik het me goed herinner)quote:
Ja. Ik schrok mij de tyfus. Wat een herrie ineensquote:
Grond is sowieso al maanden gruwelijk natquote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
Toch wel iets meer dan een paar druppeltjes. Grond is weer nat
Je meent hetquote:Op zaterdag 23 maart 2024 08:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Grond is sowieso al maanden gruwelijk nat
Dan ben je de enige.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:01 schreef ondeugend het volgende:
Ik hou hier van. Echt onvoorspelbaar vroeg voorjaarsweer.
Felle (hagel)buien, felle wind en felle zon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |