Nou.. dat valt best mee toch?quote:Op donderdag 28 maart 2024 09:15 schreef PzKpfw het volgende:
April is meestal ook niet al te best. Op naar mei!
Oh hoi, zuid Europa beldequote:Op donderdag 28 maart 2024 08:59 schreef onlogisch het volgende:
Hadden we maar climate-change met droogte
Net even flink wat weerstations oost, midden, noord, west, zuid gepakt. Beeld is dat maart toch echt droger was dan normaal tot nu toe. Op sommige plekken zelfs een heel stuk droger. In Limburg is het bv wel wat natter geweest blijkbaar (niet echt gemerkt, maar zit vaak precies tussen buien in of op het smalste deel van een regenfront..). Dus nog 3 dagen regen zodat we meer op normaal zitten kunnen we prima hebbenquote:
Is dat Tony Beets in jouw UI?quote:Op donderdag 28 maart 2024 09:15 schreef PzKpfw het volgende:
April is meestal ook niet al te best. Op naar mei!
Lissabon belde of iemand nog water nodig heeft. Ze hebben wat over:quote:
Gezien de weersomstandigheden dit nummer:quote:Op woensdag 27 maart 2024 10:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Misschien anders even dit liedje opzetten, wellicht helpt het.
Het is ook echt ellendige droogte of noodweer des doods in het zuiden hèquote:Op donderdag 28 maart 2024 10:11 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Lissabon belde of iemand nog water nodig heeft. Ze hebben wat over:
https://www.nu.nl/307297/(...)r-door-noodweer.html
Jupquote:Op donderdag 28 maart 2024 09:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Is dat Tony Beets in jouw UI?
Tony Beets
Het viel me ineens op, maar zit mobiel, dus kleine UI's, dus zag het niet goed.quote:
Fred met z'n zoektochten naar glory holesquote:Op donderdag 28 maart 2024 11:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het viel me ineens op, maar zit mobiel, dus kleine UI's, dus zag het niet goed.
Eindbaas
RIP Dakota Fred
Zou de zon ooit nog komen?quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Het is grijs, het regent en het is 5 graden. Is het november? Is het maart? Kan van alles zijn!
Dit is precies geen lente weer.quote:Op donderdag 28 maart 2024 08:17 schreef Geschiedkundige het volgende:
Dit is lenteweer. Het is immers lente.
Dat we bij lenteweer een zonnig dagje met 15 graden in ons hoofd hebben, maakt niet dat al het ander geen lenteachtig weer is
Volgens mij is maart toch (overal) niet natter dan gemiddeld (vandaag tot einde nog niet meegeteld). De Bilt staat op 43.5 mm gemiddeld en is 68 mm normaal. Wel missen we tot nu toe ca 20 uur zon (ook De Bilt).
Het is ook 2.6 graden warmer dan gemiddeld. Dus een zachte, niet bijzonder natte en ietwat - maar niet extreem - grijze maand.
Klinkt zo slecht nog niet. Het zal vooral de hunkering zijn na zoveel slechte maanden in een jaar tijd.
PS. Kan per regio natuurlijk wel flink verschillen.
Dat we in ons hoofd 15 graden en zon voor ons zien is omdat we dat liever hebben en er nu ook ernstig - en terecht - naar hunkeren. Het lenteweer is vooral gebaseerd op ons beeld van zeg de maand mei.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit is precies geen lente weer.
Overigens was maart wel te warm, maar ook dat komt vooral door ook te warme nachten. De Bilt heeft zelfs geen nacht met vorst gehad. Dat zeggen ze altijd veel te makkelijk.
We hadden wel een paar mooie en zachte/milde dagen. Dat kan niemand ontkennen.
En dan in de loop van het weekend even samen controleren of de auto goed schoon is.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik laat de vrouw vrijdag de auto wassen. Gewoon voor de lol
Uiteraard. En dan met een enorm vragende blik haar aankijken van 'wtf heb je gedaan!?!'.quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
En dan in de loop van het weekend even samen controleren of de auto goed schoon is.
Soms ook gewoon sneeuw in maart. Zoveel kun je er niet mee, maar het komt er echt allemaal aan.quote:Op donderdag 28 maart 2024 11:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat we in ons hoofd 15 graden en zon voor ons zien is omdat we dat liever hebben en er nu ook ernstig - en terecht - naar hunkeren. Het lenteweer is vooral gebaseerd op ons beeld van zeg de maand mei.
Mja dit is vrij typisch maart. Maart is meteorologisch een lentemaand. Ergo, dit weer hoort ook bij de lente en is dus lenteweer. En ja, de lente is - wel heel erg simpel gezegd - een omgekeerde herfst.
Nul luchtvochtigheid. Goddelijk.quote:
Ik ben jarig, dus sowieso een goede vrijdagquote:Op vrijdag 29 maart 2024 09:05 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is hier grijs en grauw.. echt een Goede Vrijdag
Dat noemen we maart. Of gewoon het weer in Nederland, niet vaak en sowieso niet lang stabielquote:Op vrijdag 29 maart 2024 10:06 schreef BlackLining het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een ravage op de weerkaartik vertrek zo naar Paaspop. Op grond hiervan moet ik rekening houden met weer van hagelbuien tot stralende lente
Hier is toch werkelijk geen touw aan vast te knopen. Wat gebeurt er eigenlijk als de ene occlusie de andere inhaalt?
Feliquote:Op vrijdag 29 maart 2024 09:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik ben jarig, dus sowieso een goede vrijdag![]()
betreft weer mag het wel beter. Was een matig weekje qua weer
Hier vloeit het pils al rijkelijkquote:Op vrijdag 29 maart 2024 10:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Feli
Dat het een kletsnatte dag mag worden.
Kletsnat als in goudgeel vocht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |