Nee, ik denk dat internet vooral duidelijk maakt hoe dom de meeste mensen zijn. Het wordt zichtbaarder, niet erger of meer.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 17:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dankzij internet worden we collectief steeds dommer
Vermoedelijk leidt het wel tot een vermindering van concentratievermogen. Mensen hebben gemiddeld genomen - vermoed ik - minder geduld om wat diepere / langere stukken tekst tot zich te nemen.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 17:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat internet vooral duidelijk maakt hoe dom de meeste mensen zijn. Het wordt zichtbaarder, niet erger of meer.
Niet in dezelfde mate, kijk bijvoorbeeld naar aantal Oekrainers wij hebben er meer dan 5 keer zoveel op minder dan 2 keer de inwoners. Kijk bijvoorbeeld naar hoe Zwitserland uit de tweede wereld-oorlog kwam vergelijk dat met andere Europese landen.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 17:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Alsof Nederland daar vies van is.
Daarnaast leidt het tot de teloorgang van kwaliteitsmedia en hitsen alle Truzen en Henken elkaar op.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 17:54 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Vermoedelijk leidt het wel tot een vermindering van concentratievermogen. Mensen hebben gemiddeld genomen - vermoed ik - minder geduld om wat diepere / langere stukken tekst tot zich te nemen.
Daar zit gewoon weer een opwaartse lijn in de afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 16:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ligt toch gewoon aan de interesse voor diepgaande journalistiek. Als daar interesse voor zou zijn wordt het wel gemaakt hoor. Ik neem aan dat de meeste journalisten liever tijd en geld hebben om iets goed uit te zoeken dan allemaal pulp voor de kliks te leveren. Maarja hoeveel % van de kiezers betaald eigenlijk voor dat soort journalistiek?
Oh ja en hoe vaak schrijven deze media bijvoorbeeld over belangvenerstrengeling bij Nederlandse waterschappen?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 18:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Daar zit gewoon weer een opwaartse lijn in de afgelopen jaren.
NYT:
[ afbeelding ]
WaPo:
[ afbeelding ]
Niet, de Nederlandse media worden gedomineerd door DPG en Mediahuis, maar er is echt wel ruimte voor globale kwaliteitsjournalistiek. FD Mediagroep doet het goed, De Correspondent en FTM werden al aangehaald. Geld noch belangstelling is er voor het voorbeeld dat je aanhaalt: te marginaal, te tijdsintensief, te weinig interesse.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 18:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh ja en hoe vaak schrijven deze media bijvoorbeeld over belangvenerstrengeling bij Nederlandse waterschappen?
Waarom hebben we überhaupt nog een 1e of 2e kamer als tegenwoordig toch alles bij een rechter wordt bepaald.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 15:58 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Snapt hij het niet of wil hij het niet snappen?
Seriequote:Op dinsdag 19 maart 2024 18:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Niet, de Nederlandse media worden gedomineerd door DPG en Mediahuis, maar er is echt wel ruimte voor globale kwaliteitsjournalistiek. FD Mediagroep doet het goed, De Correspondent en FTM werden al aangehaald. Geld noch belangstelling is er voor het voorbeeld dat je aanhaalt: te marginaal, te tijdsintensief, te weinig interesse.
Uh, de 2e en 1e kamer maken de wetten. De rechter zorgt alleen maar dat die wetten gerespecteerd worden, die kan er ook niks aan doen dat de overheid zich niet aan hun eigen wetten houdt.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 18:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Waarom hebben we überhaupt nog een 1e of 2e kamer als tegenwoordig toch alles bij een rechter wordt bepaald.
Bovendien is de notie dat als de hoogste rechter eenmaal uitspraak gedaan heeft er daarvan niet meer mag worden afgeweken onjuist. We hebben geen precedentenstelsel in Nederland.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 18:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uh, de 2e en 1e kamer maken de wetten. De rechter zorgt alleen maar dat die wetten gerespecteerd worden, die kan er ook niks aan doen dat de overheid zich niet aan hun eigen wetten houdt.
En NL in de eerste?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 17:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Niet in dezelfde mate, kijk bijvoorbeeld naar aantal Oekrainers wij hebben er meer dan 5 keer zoveel op minder dan 2 keer de inwoners. Kijk bijvoorbeeld naar hoe Zwitserland uit de tweede wereld-oorlog kwam vergelijk dat met andere Europese landen.
De Groene is inderdaad ook een goed voorbeeld en goed dat zij er blijkbaar wél ingedoken zijn, dat zou ik niet verwachten. Maar wat is nu je punt, als dat allemaal wel blijkt te gebeuren?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 18:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Serie
De waterschappen
Onderzoekscollectief Spit is samen met De Groene Amsterdammer en Argos en een aantal lokale media in de wondere wereld van de waterschappen gedoken, een wit mannenbolwerk waar belangen dikwijls in dikke kluwen door elkaar heen lopen. Deze serie kwam tot stand met steun van Stichting Democratie en Media.
https://www.groene.nl/lijsten/de-waterschappen
Geloof niet dat je er kijk op hebt.
Moet zeggen dat ik dit wel een lastig ding vind. Uitmuntend dat de Groene hier in is gedoken. Maar de controle vanuit de pers op de politiek is eigenlijk veel te beperkt. Genoeg Raads- en Statenvergaderingen die door geen journalist meer gevolgd worden, laat staan de Waterschappen waar de publieke aandacht helemaal minimaal voor is.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 18:54 schreef nostra het volgende:
[..]
De Groene is inderdaad ook een goed voorbeeld en goed dat zij er blijkbaar wél ingedoken zijn, dat zou ik niet verwachten. Maar wat is nu je punt, als dat allemaal wel blijkt te gebeuren?
Mijn punt is dat er te weinig belangstelling en financiering is voor dat type journalistiek.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 18:54 schreef nostra het volgende:
[..]
De Groene is inderdaad ook een goed voorbeeld en goed dat zij er blijkbaar wél ingedoken zijn, dat zou ik niet verwachten. Maar wat is nu je punt, als dat allemaal wel blijkt te gebeuren?
Het is wel zeer ongebruikelijk om bij precies dezelfde rechtsvraag tot een totaal andere conclusie te komen. Dit is wel een dikke juridische middelvinger naar de Raad van State.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 18:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bovendien is de notie dat als de hoogste rechter eenmaal uitspraak gedaan heeft er daarvan niet meer mag worden afgeweken onjuist. We hebben geen precedentenstelsel in Nederland.
Qua gemeentepolitiek heb ik ook geen idee waar ik terecht zou moeten. Van provincie en waterschap heb ik al even weinig weet. Ik zou over beide best meer willen lezen.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 19:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Mijn punt is dat er te weinig belangstelling en financiering is voor dat type journalistiek.
Dat er te weinig interesse en kennis is voor weloverwogen stemmen.
We hebben letterlijk waterschapsverkiezingen. Maar zelfs voor POL is dat blijkbaar te oninteressant. Tja ik denk dat je dan geen goed bestuur kan verwachten. Dat democratie op die manier willekeur is.
Het is ook oninteressant omdát er niet over geschreven of gepraat wordt.
Ik denk bij landelijke politiek de journalistiek nog vrij aardig is. Maar dat bijvoorbeeld bij gemeenten er veel te weinig onderzoeksjournalistiek is zeker nu gemeenten 1001 taken hebben.
Als ik kijk naar de gemiddelde stemmer denk ik dat het lveel is als die 5 standpunten van een partij weet. Dat op gebied van veel issues zelf de kennis nog beperkter is. Dat zo geen weloverwogen keuze gemaakt kan worden. Zeker gezien ik ervanuitga dat de gemiddelde kiezer qua geheugen misschien een maand terug kan herinneren misschien een kwartaal vooruit wil denken.
Soms pakt een regionale omroep dit soort dingen aardig op. En ik ken zelfs een voorbeeld van een provincie die de regionale krant betaalt om maar verslag te doen van de belangrijkste vergaderingen. Maar het is echt behelpen…quote:Op dinsdag 19 maart 2024 19:30 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Qua gemeentepolitiek heb ik ook geen idee waar ik terecht zou moeten. Van provincie en waterschap heb ik al even weinig weet. Ik zou over beide best meer willen lezen.
Waterschappen zijn natuurlijk ook gewoon niet echt politiek.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 19:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Mijn punt is dat er te weinig belangstelling en financiering is voor dat type journalistiek.
Dat er te weinig interesse en kennis is voor weloverwogen stemmen.
We hebben letterlijk waterschapsverkiezingen. Maar zelfs voor POL is dat blijkbaar te oninteressant. Tja ik denk dat je dan geen goed bestuur kan verwachten. Dat democratie op die manier willekeur is.
Het is ook oninteressant omdát er niet over geschreven of gepraat wordt.
Ik denk bij landelijke politiek de journalistiek nog vrij aardig is. Maar dat bijvoorbeeld bij gemeenten er veel te weinig onderzoeksjournalistiek is zeker nu gemeenten 1001 taken hebben.
Als ik kijk naar de gemiddelde stemmer denk ik dat het veel is als die 5 standpunten van een partij weet. Dat op gebied van veel issues zelf de kennis nog beperkter is. Dat zo geen weloverwogen keuze gemaakt kan worden. Zeker gezien ik ervanuitga dat de gemiddelde kiezer qua geheugen misschien een maand terug kan herinneren misschien een kwartaal vooruit wil denken.
Dat is wel een wat dappere stelling. Met de overmacht van BBB zie je best wel wat verschuivingen in de verdeling van de belastingen en de uitgaven van de Waterschappen…quote:Op dinsdag 19 maart 2024 19:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waterschappen zijn natuurlijk ook gewoon niet echt politiek.
Zou je eerst de uitspraak even voor moeten lezen.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 19:19 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het is wel zeer ongebruikelijk om bij precies dezelfde rechtsvraag tot een totaal andere conclusie te komen. Dit is wel een dikke juridische middelvinger naar de Raad van State.
Een tientje hier en daar, veel meer is het niet. Ze zijn meer een VvE dan een echt politieke laag.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 19:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is wel een wat dappere stelling. Met de overmacht van BBB zie je best wel wat verschuivingen in de verdeling van de belastingen en de uitgaven van de Waterschappen…
Ik zeg niet dat het geld specifiek voor onderzoeksjournalistiek tegen de plinten loopt. Maar er is media genoeg en geld genoeg in de media. Het wordt alleen niet ingezet op onderzoeksjournalistiek.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 17:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Correspondent en FTM samen halen samen 12 miljoen op volgens hun cijfers daarmee hebben ze ongeveer 80 mensen personeel. Lijkt me duidelijk ontoerijkend om veel diepgaand onderzoek te doen. Is toch ook complete peanuts voor iets wat belangrijk wordt gevonden in Nederland zijn al 13 voetbalclubs met meer begroting.
Als het geld voor onderzoeksjournalistiek tegen de plinten oploopt wat is dan jouw analyse waarom men de neus ophaalt voor dit gat in de markt?
Sinds de lokale kranten (bijna) allemaal zijn opgekocht door Van Thilo cs is het niet beter geworden nee. Overigens moeten de waterschappen gewoon opgeheven worden. Taken kunnen prima bij de provincie worden ondergebracht.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 19:49 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is wel een wat dappere stelling. Met de overmacht van BBB zie je best wel wat verschuivingen in de verdeling van de belastingen en de uitgaven van de Waterschappen…
Overigens heb ik inderdaad ook een abonnement op de lokale krant in de hoop dat ze een kritische waakhond zijn maar gelijktijdig zie ik ook dat hun redactie zodanig is uitgekleed dat het wel heel lastig wordt…
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitterquote:De vaccinatiegraad is daardoor gedaald tot onder de 90 procent – ver onder de gestelde ondergrens. Die cijfers zijn wel enigszins vertekend, omdat anoniem gezette vaccins sinds 2022 niet meer worden meegerekend. In dat jaar kwam ’gemiddeld 5 procent’ van alle RVP-vaccinaties ’anoniem binnen’, meldt het RIVM.
Wat moet ik me daarbij voorstellen, bij anonieme vaccinaties?quote:Op dinsdag 19 maart 2024 21:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Hele belangrijke nuance in de vaccinatiediscussie.
Dat is wel interessant idd.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 21:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Hele belangrijke nuance in de vaccinatiediscussie.
quote:Op dinsdag 19 maart 2024 21:17 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het geld specifiek voor onderzoeksjournalistiek tegen de plinten loopt. Maar er is media genoeg en geld genoeg in de media. Het wordt alleen niet ingezet op onderzoeksjournalistiek.
Deels komt dat doordat het verdienmodel voor veel media de korte termijn is met kliks, marketing en advertentie inkomsten. Dat levert een wisselwerking op met de ontvanger die steeds vlugger in zijn/haar behoefte wil worden bevredigd. Alleen meer geld gaat imo alleen maar worden ingezet op meer media voor meer kliks.
Misschien moeten we dan eens gaan stemmen op partijen die internet serieus nemen. Dat gejaag naar clicks is denk ik ook omdat we het hebben laten gebeuren dat een paar bedrijven gigantische monopolies hebben. Nu lijkt het enige verdienmodel misbruiken van marktmacht, privacyinbreuk voor data, alles voor clicks.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 19:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Waterschappen zijn natuurlijk ook gewoon niet echt politiek.
Speciaal voor lokaal en provinciale controle op de politici heb ik een abonnement op het Dagblad van het Noorden, weet ook niet wat je verder kunt doen. Die krant is trouwens nog wel redelijk, die steekt duidelijk nog wel eens tijd in een artikel. Bij de landelijke kranten heb ik steeds meer het idee dat het vooral kwanititeit is, 5 min geen artikel geplaatst is 5 min geen aandacht getrokken. Als je 5 uur in een artikel steekt, had je ook 10x een half uur in een artikel kunnen steken en dat levert meer kliks op. Dat is natuurlijk het grote nadeel van internet (het voordeel: ik lees nu veel meer kranten dan ik op mijn deurmat zou krijgen zonder internet).
De verschillen zijn in een aantal gevallen een stuk forser. Maar juist omdat het een politieke bestuurslaag is met eigen belastingen, die door de schaalvergroting steeds verder van de burgers komt te staan, is controle door de media wat mij betreft bittere noodzaak.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 19:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een tientje hier en daar, veel meer is het niet. Ze zijn meer een VvE dan een echt politieke laag.
Zou het verdelen tussen gemeenten en Rijkswaterstaat. De provincie is net zo’n ongecontroleerde laag…quote:Op dinsdag 19 maart 2024 21:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Sinds de lokale kranten (bijna) allemaal zijn opgekocht door Van Thilo cs is het niet beter geworden nee. Overigens moeten de waterschappen gewoon opgeheven worden. Taken kunnen prima bij de provincie worden ondergebracht.
Ohh NSC laat zich weer even van zijn anti Europese kant zien, heb dat altijd wat het engste gedeelte van het verkiezingsprogramma gevonden. Al maakten de NSC stemmers waar ik destijds mee sprak zich er niet zo druk om.quote:
quote:De fractie van NSC is bereid om medeverantwoordelijkheid te nemen voor het landsbestuur, maar zal alleen steun geven aan een regering die:
[…]
De internationale reputatie van Nederland bewaakt en effectief kan opereren op het internationale toneel, in het bijzonder in de Europese Raad en bij bilaterale samenwerking met landen binnen en buiten de Europese Unie.
Omdat Bosnië eigenlijk nog niet helemaal voldoet aan de eisen om de onderhandelingen te starten. Het probleem van NSC is dus dat de procedure niet volgens het boekje wordt gevolgd.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 22:59 schreef Janneke141 het volgende:
Tegenwoordig de belangrijkste politieke motie, commotie.
Ben wel benieuwd naar de overweging van NSC. Is het puur conservatief protectionisme, of is er toch een link richting Rusland?
Inderdaad, op 8 punten voldoet Bosnië nog niet. Ze nu toch toelaten zet de deur open voor andere landen die ook niet voldoen aan de eisen.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 23:50 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Omdat Bosnië eigenlijk nog niet helemaal voldoet aan de eisen om de onderhandelingen te starten. Het probleem van NSC is dus dat de procedure niet volgens het boekje wordt gevolgd.
De opmerking van Van Campen, VVD, is trouwens met de huidige onderhandelingen in het achterhoofd bijna lachwekkend:quote:Andere lidstaten, zoals Frankrijk, Nederland en Denemarken, lijken meer sceptisch. “Wij vinden dat de inspanningen die geleverd zijn sinds december te beperkt zijn”, stelde de Franse onderminister voor Europese Zaken Jean-Noël Barrot. “We moeten de Bosnische leiders aanmoedigen om inspanningen te doen om de vastgelegde doelstellingen te halen, zodat we, als het zover is, een effectieve opening van de onderhandelingen kunnen bereiken.”
Alsof er een PVV-BBB-NSC kabinet mogelijk is dat niet vaak dwars gaat liggen in de EU, met die samenstelling wordt Nederland de beste vriend van Orbán.quote:Thom van Campen van de VVD zegt dat het toetredingsproces strikt en fair moet gebeuren. Voorkomen moet worden dat er een nieuw Hongarije de EU binnenkomt, zei hij in een debat in de Kamer over de komende EU-top. De Hongaarse premier Viktor Orbán ligt in de EU vaak dwars.
Tja, van centrumrechts verschuift de balans fors naar extreemrechts, dan hoef je niet op enige visie of innovatie te wachten…quote:Op woensdag 20 maart 2024 07:15 schreef nostra het volgende:
Groeifonds dus op slot. Nu was dat al betiteld tot het graaifonds voor allerlei andere douceurtjes, maar het was één van de weinige zinnige grote overheidsplannen om de innovatie te stimuleren. De PVV zal het geld ongetwijfeld nodig hebben voor wat quick wins.
Tja, D66 was zo dom om een motie in te dienen. De tegenstanders van het groeifonds hadden geen motie ingediend. Maar de minister gaf nu aan dat ze het verwerpen van een motie vóór het doorgaan zou interpreteren als de wens van de Kamer om er mee te stoppen. Terwijl huidig beleid nog het doorgaan was, de motie beschreef exact wat de minister van plan was te doen. Zonder het indienen van een motie had D66 zijn zin gekregen (waar is de tijd van 'motie is gelijk aan het huidige beleid en daarom ontraden').quote:Op woensdag 20 maart 2024 07:15 schreef nostra het volgende:
Groeifonds dus op slot. Nu was dat al betiteld tot het graaifonds voor allerlei andere douceurtjes, maar het was één van de weinige zinnige grote overheidsplannen om de innovatie te stimuleren. De PVV zal het geld ongetwijfeld nodig hebben voor wat quick wins.
quote:Van de achttien bekostigde projecten komen er zestien vanuit departementen van het Rijk, en slechts twee vanuit het bedrijfsleven, zei Crone bezorgd. “Dat bevestigt mijn vrees dat het bedrijfsleven nauwelijks aan de orde komt. Dat staat ook in de evaluatie. Het is nu een verdeelfonds van de ambtenaren geworden, die allemaal hun deel voor het eigen departement willen hebben. Dat is dus nooit de bedoeling geweest.”
Dit was dus altijd al het grote risico van die fondsen. Helaas maar weer eens waarheid geworden. Zoveelste voorbeeld van een vinding uit de Rutteperiode die eigenlijk alleen maar bedoeld was om democratische controle te omzeilen.quote:Op woensdag 20 maart 2024 07:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, D66 was zo dom om een motie in te dienen. De tegenstanders van het groeifonds hadden geen motie ingediend. Maar de minister gaf nu aan dat ze het verwerpen van een motie vóór het doorgaan zou interpreteren als de wens van de Kamer om er mee te stoppen. Terwijl huidig beleid nog het doorgaan was, de motie beschreef exact wat de minister van plan was te doen. Zonder het indienen van een motie had D66 zijn zin gekregen (waar is de tijd van 'motie is gelijk aan het huidige beleid en daarom ontraden').
Nou werkte het groeifonds toch al niet, het was vooral een manier om plannen van ambtenaren te financieren zonder controle door de Kamer: https://www.scienceguide.(...)nds-voor-ambtenaren/
[..]
quote:Bronnen melden dat er vijf NSC-Kamerleden zijn met principiële bezwaren tegen een kabinet met de PVV.
Ik denk dat er grote kans is dat dat hoe dan ook gaat gebeuren.quote:Op woensdag 20 maart 2024 08:15 schreef Hanca het volgende:
Kunnen we binnenkort een extra fractie verwachten?
https://www.ad.nl/politie(...)lternatief~ad684fc9/
[..]
Kijk dit wil je in de krant lezen in plaats van zo’n ophef tweet, dankjewel Hanca.quote:Op woensdag 20 maart 2024 07:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad, op 8 punten voldoet Bosnië nog niet. Ze nu toch toelaten zet de deur open voor andere landen die ook niet voldoen aan de eisen.
Het is ook helemaal niet zo dat NSC tegen toetreding is:
[ x ]
Ze zijn alleen voor het precies volgen van de afgesproken procedure.
Zie ook hier: https://www.rd.nl/artikel(...)e-over-toetreding-eu
Ook Frankrijk is trouwens voor uitstel om precies dezelfde reden, de EU is gewoon nog verdeeld: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240319_96514153
De tweet van Brouwers klopt dus gewoon niet.
[..]
De opmerking van Van Campen, VVD, is trouwens met de huidige onderhandelingen in het achterhoofd bijna lachwekkend:
[..]
Alsof er een PVV-BBB-NSC kabinet mogelijk is dat niet vaak dwars gaat liggen in de EU, met die samenstelling wordt Nederland de beste vriend van Orbán.
Doet me denken aan een anekdote die Klaas Dijkhof laatst vertelde in zijn podcast over de toetreding van Roemenië tot Schengen. Daar was Nederland op tegen, net als Duitsland en Frankrijk. Maar die andere landen speelden het veel slimmer, waardoor Nederland de zwarte piet kreeg in Oost-Europa en Frankrijk vriendjes kon blijven.quote:Op woensdag 20 maart 2024 07:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ook Frankrijk is trouwens voor uitstel om precies dezelfde reden, de EU is gewoon nog verdeeld: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240319_96514153
De tweet van Brouwers klopt dus gewoon niet.
[..]
Een mooie aanleiding voor de oppositie om daar eens lekker te gaan stoken de komende tijd.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 20:42 schreef Janneke141 het volgende:
Zo zo, Dion Graus heeft anders gestemd dan de rest van de fractie. Gezien het onderwerp volkomen logisch, maar volgens mij wel een unicum voor de PVV.
Dat kan nog lastig worden, de voorzitter van dat fonds is een prominent PvdA'er.quote:Op woensdag 20 maart 2024 08:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een mooie aanleiding voor de oppositie om daar eens lekker te gaan stoken de komende tijd.
Tja, die vrouwenmepper kan nergens anders terecht en is hondstrouw aan Wilders. Gaat niks brengen.quote:Op woensdag 20 maart 2024 08:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een mooie aanleiding voor de oppositie om daar eens lekker te gaan stoken de komende tijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |