Uiteindelijk 51quote:Op woensdag 20 maart 2024 13:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit doet me echt denken aan 2019, hoeveel had Duncan toen wel niet
Heng heng heng heng heng!quote:Op dinsdag 19 maart 2024 21:19 schreef Em31 het volgende:
Ook echt nummer 1 in Nederland: Brommers kieken van Boer Harm.
Het heeft eigenlijk wel iets van Joost weg. Allebei lekker meezingend, tikje flauwekul, jeugd gaat er goed op.quote:
quote:
Ik heb VPNquote:Op woensdag 20 maart 2024 16:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
Je kan niet meer voor je eigen land stemmen.
Even aangezet zojuist ja.quote:
Helaas voor Mustii, dan maar voor Joost gekozenquote:Op woensdag 20 maart 2024 16:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
Eigenlijk hadden ze dan weer bij 0 moeten beginnen.quote:Op woensdag 20 maart 2024 16:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
Yes, Israël-stylequote:Op woensdag 20 maart 2024 16:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Ga je nu 10.000 keer op Joost stemmen?
Fred is al bezig.quote:Op woensdag 20 maart 2024 16:44 schreef NailQueen het volgende:
[..]
You can't vote for your own country in this poll.
Oke @:Strani en @:Fred_B het is aan jullie! Stel ons niet teleur!
Waarom dat ranking systeem dan niet aangepast werd toen Israël er in een nacht 20.000 5-sterren bij kreeg is me ook een raadsel.quote:Op woensdag 20 maart 2024 16:41 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
Eigenlijk hadden ze dan weer bij 0 moeten beginnen.
Ik denk niet dat het hun uitmaakt wie de polls verkloten. Ze willen natuurlijk dat iedereen gewoon hun favoriet kiest. Als ze het echt dicht willen bouwen gebruiken ze Captcha en mail bevestiging.quote:Op woensdag 20 maart 2024 16:48 schreef Em31 het volgende:
[..]
Waarom dat ranking systeem dan niet aangepast werd toen Israël er in een nacht 20.000 5-sterren bij kreeg is me ook een raadsel.
Maar goed die site is natuurlijk trots dat ze al jaren de winnaar goed ‘voorspellen’ dus dan mag iemand dat niet verkloten als het ze niet uitkomt.
Als dan zou kunnen hadden we allang een random winnaar een keer gehad. Al heeft Azerbaijan in het verleden in kleinere landen SIM kaarten uitgedeeld en op die manier gecheated. En je wil eigenlijk ook niet iets winnen om je iets "gehacked" zou hebben toch?quote:Op woensdag 20 maart 2024 18:33 schreef Ama het volgende:
Kan je ook via VPN stemmen in de finale op Joost, nee zeker?
Net even uit Finland gestemd.quote:Op woensdag 20 maart 2024 16:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
Werd dat niet overdag al aangekondigd? Dan kwam er rond 8 uur een video op YouTube.quote:Op woensdag 20 maart 2024 18:32 schreef Momo het volgende:
Als we de trend van vorige jaren doortrekken krijgen we binnen een paar uur de running order van de halve finales.
Hier werk ik niet aan mee. Ik doe niet aan fraude.quote:Op woensdag 20 maart 2024 16:44 schreef NailQueen het volgende:
[..]
You can't vote for your own country in this poll.
Oke @:Strani en @:Fred_B het is aan jullie! Stel ons niet teleur!
Je hebt niets te willen. It's all for the team now!quote:Op woensdag 20 maart 2024 19:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Hier werk ik niet aan mee. Ik doe niet aan fraude.
(Grapje natuurlijk, dat doe ik wel degelijk, maar ik vind het wel oprecht een beetje jammer als polls als deze niet echt representatief zijn).
Moet jij eens opletten wat ik te willen heb!quote:Op woensdag 20 maart 2024 20:11 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Je hebt niets te willen. It's all for the team now!
Waar vier landen vechten om één been gaat Kroatië ermee heen.quote:Op woensdag 20 maart 2024 20:29 schreef BramVeen2002 het volgende:
Kroatië gaat wel hard nu overigens, nu al op 20%..
Oh ja jij woonde ook in Spanje hè?quote:Op woensdag 20 maart 2024 20:41 schreef Lorelay het volgende:
Ik heb hier al heel lang niet gepost, maar lees wel veel mee. Ik ben ook helemaal gehyped door Europapa haha.
Mijn man (geen Nederlander) vindt het ook een toplied en heeft al gezegd dat hij op Joost gaat stemmen (hij stemt normaal nooit). Dus hopelijk krijgt Joost genoeg stemmen vanuit Spanje, aan ons zal het in ieder geval niet liggen.
En toch verwacht ik dat net als in 2021 tijdens de rehearsals de boel compleet opgeschud gaat worden.quote:Op woensdag 20 maart 2024 20:29 schreef BramVeen2002 het volgende:
Kroatië gaat wel hard nu overigens, nu al op 20%..
Ja kijk als het uiteindelijk tussen Kroatië, Italië en Oekraïne zou gaan gun ik het Kroatië, maar ik hoop inderdaad ook dat we toch nog wat veranderingen gaan krijgen. Het idee dat we tegenwoordig 2 maanden van te worden al weten wie gaat winnen vind ik toch wel erg veel plezier wegnemen.quote:Op woensdag 20 maart 2024 21:15 schreef Cee het volgende:
[..]
En toch verwacht ik dat net als in 2021 tijdens de rehearsals de boel compleet opgeschud gaat worden.
Het zou me niets verbazen als bij de rehearsals opeens een outsider om de hoek komt kijken. Een Noorwegen of Belgie ofzo.quote:Op woensdag 20 maart 2024 21:15 schreef Cee het volgende:
[..]
En toch verwacht ik dat net als in 2021 tijdens de rehearsals de boel compleet opgeschud gaat worden.
Meestal zijn dat landen waarvan we nog geen NF performance hebben gezien dan. Noorwegen weten we eigenlijk al van wat we krijgen. Dus dan inderdaad eerder België of Frankrijk bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 20 maart 2024 21:29 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen als bij de rehearsals opeens een outsider om de hoek komt kijken. Een Noorwegen of Belgie ofzo.
Je schrijft Nederland verkeerd, Straan.quote:Op woensdag 20 maart 2024 20:30 schreef Strani het volgende:
[..]
Waar vier landen vechten om één been gaat Kroatië ermee heen.
Ik zou hetzelfde kunnen posten. Ik zat echt even in de 'NL gaat weer winnen trein', maar goed kijkend naar wat polls, YouTube top zoveels en dergelijke laten zien dan valt juist op dat NL het helemaal niet zo goed doet. Ik las zelfs reacties als 'Nederlanders en Belgen luisteren dit nummer zo bizar veel dat het niet raar is dat ie zulke hoge streams behaalt'. En verdomd: dat is helemaal niet zo raar. In ons land zijn we even allemaal Joost fan lijkt het wel. Van 8 tot 80. Maar heb je reacties op andere Nederlandse sociale media kanalen gezien? De bekende waar het Songfestival wordt afgebrand elk jaar weer. Ook daar echt geen euforie maar ze gaan er weer ouderwets keihard in met wat voor bagger ons land wel niet vertegenwoordigd wordt. Misschien willen wij hier alleen maar zien wat we willen zien.quote:Op woensdag 20 maart 2024 00:18 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik zat de laatste tijd enorm op de We gaan winnen trein . Het is echt wel heel bijzonder wat er met Europapa gebeurt, zowel nationaal als internationaal. Loreen ging vorig jaar ook viral toch? Maar Hallo, dit is een NLs talig happy hardcore lied jonguh. Dan kun je toch ook bijna niet anders denken dan dat er winst mogelijk is als dit gebeurt.
Maarja, het baart me wat zorgen dat op verschillende forums het lied achterblijft in lijstjes (en ja, er valt van alles te zeggen over fanpolls en over hoe betrouwbaar die zijn, maar daar gaat het nu niet om). Op Escnation bijvoorbeeld, waar niet de typische fans zitten die continue hun wigs bij elk poplied verliezen en slay gillen op alles wat bopt, valt het me ook best tegen dat Europapa niet heel hoog scoort. In hun laatste poll van vier dagen geleden eindigde Europapa op plek 13. (top 5: Italie, Belgie, Zwitserland, Kroatië en Litouwen). Feit is gewoon dat dit lied niet breed wordt omarmd door fans uit alle landen, maar dat is ook niets nieuws. Maar goed, ook daar zijn weer allerlei redenen voor te bedenken. Laat dit je pret in ieder geval niet bederven. dR0Om GROOT @:Greys![]()
Joost gaat straks op het podium schroeien. Zet de hele tent in de fik. Niemand wint. Europa naar de klote jonguh
En ik geloof ergens ook nog steeds wel in de winst. Het lied voelt wel als een winnend lied naar mijn mening![]()
Ik ben er ook al bijna 26 jaar weg hè dus m'n spelling gaat achteruitquote:Op woensdag 20 maart 2024 23:34 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Je schrijft Nederland verkeerd, Straan.
Maar zoals ik gisteren hier al zei roepen ze dat dus zonder uit te zoeken of dat wel klopt. Hij heeft van alle inzendingen alsnog de meeste streams buiten Nederland en België om, dik zelfs. Dus je kunt je ook afvragen waarom het voor sommige fans zo belangrijk is om dat te downplayen. Zoek dan in ieder geval uit of het wel klopt wat je roept.quote:Op woensdag 20 maart 2024 23:36 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
[..] Ik las zelfs reacties als 'Nederlanders en Belgen luisteren dit nummer zo bizar veel dat het niet raar is dat ie zulke hoge streams behaalt'. En verdomd: dat is helemaal niet zo raar.
Ja.quote:Op donderdag 21 maart 2024 07:03 schreef Za het volgende:
Vraag.
Stel dat Europapa de inzending zou zijn van Belarus, gezongen in diverse talen.
Zou je dan net zo enthousiast zijn over dit nummer als nu?
Nee.quote:Op donderdag 21 maart 2024 07:03 schreef Za het volgende:
Vraag.
Het nummer had niet echt bij Belarus gepast. Maar als bijvoorbeeld Italië of Denemarken met dit nummer was gekomen, dan zeker ja.quote:Op donderdag 21 maart 2024 07:03 schreef Za het volgende:
Vraag.
Grootste kijkersdichtheid heeft het ESF juist tussen de 16 en 34 jaar. Of bedoel je jonger dan dat? Onder de 12 jaar lijkt het wel weer lastig kijken vanwege bedtijd. Al ben ik met je eens dat het festival in het verleden aan de oubollige kant was voor het jaartal. Gevoel dat dat ondertussen wel redelijk is bijgetrokken. Dit jaar weinig gillende diva's in een galajurk. Maar er zijn nog wel problemen. Baby Lasagna ondertussen favoriet voor winst, zou eerst niet eens mee doen met Dora (nationale finale Kroatie). Niet door de juryrondes gekomen achter de schermen (en dat was enkel op ingezonden audio). Ze hadden wel heel wat gedateerde matigheid door laten gaan (niet op de hippe retro manier). Baby Lasagna kwam pas bij Dora toen een ander zich terugtrok en er snel een vervanger moest komen. Nouja onbekende naam in Kroatie maar toch won hij ruim Dora. Ondertussen is Head of Delegation daar maar wat zuur over de winst van Baby Lasagna. En de artiest moet straks met die mensen samen werken voor Malmö. Maar zo zie je hoe een matig score al jaren op het ESF een indicator is dat het achter de schermen niet klopt. Als er een jury zit out of touch is met de muziek van nu. Joost is wel erg actueel en zie hem ook goed scoren bij de jongeren in andere landen, die dus wel echt kijken. Tenzij je 16- bedoeld met je postquote:Op donderdag 21 maart 2024 00:23 schreef Pluto1975 het volgende:
Ik weet niet of we wel zo heel erg op polls van zogenaamde "songfestivalkenners" af moeten gaan. Daar zitten vaak Carlo Boszhards tussen die toch een gillende diva in een mooie jurk willen.
De afgelopen jaren is toch gebleken dat hitpotentie en imago kunnen zorgen voor een overwinning. Enige "zorg" is dat de doelgroep van Joost nou juist net het songfestival niet kijkt ivm te "oubollig", uitgezonderd in Nederland en België en een handjevol andere landen, en dan vooral omdat Joost meedoet.
Qua staging raad ik iedereen aan wat losse clips te bekijken van zijn laatste concerten. Die meneer uit Limburg meen ik, die de Visuals mede gaat doen heeft hier ook een stevige vinger in de pap, en zo kunnen we alvast een klein voorproefje krijgen van hoe het er ongeveer uit komt te zien, of op z'n minst welke technieken gebruikt gaan worden. Ziet er heel tof uit!
Oh ik heb hem gewoon geretweet op Twitter hoor.quote:Op donderdag 21 maart 2024 10:11 schreef NailQueen het volgende:
Groningse cultuurheld Tiktok Tammo heeft ook een versie gemaakt. Nee die kan echt niet plaatsen
Ja hoor, de voorgaande jaren had ik Shum, Trenuletul en Cha Cha Cha ook in mijn Top 3.quote:Op donderdag 21 maart 2024 07:03 schreef Za het volgende:
Vraag.
Dit haalt het natuurlijk niet met Wakker in Grunnquote:Op donderdag 21 maart 2024 10:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh ik heb hem gewoon geretweet op Twitter hoor.
Die youtube videos kijk ik dan weer niet, maar ik geloof je meteen. Ook dat zijn gewoon fans die nu al bezig zijn met liedjes. Ben het ook wel eens met wat Blackswangreen ook al schreef, dat onze inzending best wel eens een lied kan zijn voor de niet-fans. Op X ben ik al verschillende keren berichten tegen gekomen van buitenlandse fans die de liedjes aan vrienden of ouders lieten horen en die positief reageerden op Europapa. Maar ook hiervoor geldt; wat wil ik wel en niet zienquote:Op woensdag 20 maart 2024 23:36 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
[..]
Ik zou hetzelfde kunnen posten. Ik zat echt even in de 'NL gaat weer winnen trein', maar goed kijkend naar wat polls, YouTube top zoveels en dergelijke laten zien dan valt juist op dat NL het helemaal niet zo goed doet. Ik las zelfs reacties als 'Nederlanders en Belgen luisteren dit nummer zo bizar veel dat het niet raar is dat ie zulke hoge streams behaalt'. En verdomd: dat is helemaal niet zo raar. In ons land zijn we even allemaal Joost fan lijkt het wel. Van 8 tot 80. Maar heb je reacties op andere Nederlandse sociale media kanalen gezien? De bekende waar het Songfestival wordt afgebrand elk jaar weer. Ook daar echt geen euforie maar ze gaan er weer ouderwets keihard in met wat voor bagger ons land wel niet vertegenwoordigd wordt. Misschien willen wij hier alleen maar zien wat we willen zien.
Bij Duncan voelde ik ook dat winst mogelijk was. Werd het ook. Maar die verwachtte nummer 1 bij de jury's werd het niet (3e notabene) en Noorwegen die aan de haal ging met de publieksprijs en wegens gebrek aan punten van de jury's konden die het erepodium gedag zeggen. Achteraf blijf ik dat toch ook een beetje een tegenvaller vinden. Duncan leek vooraf af te steven op een enorme overwinning en dat lag toch wat anders.
Ik ben dus inmiddels afgesprongen van de winsttrein. Zullen we gewoon maar weer 11e worden dan
\In het begin zag ik voornamelijk NLse, Belgen en Duitsers reageren. De laatste dagen zie ik veel meer mensen uit andere landen een berichtje achter later. Serviërs, Grieken, VK, Baltische staten en nu heel langzaam de Scandinaviërs.quote:Op woensdag 20 maart 2024 23:52 schreef Mandy040986 het volgende:
Die youtube video gaat ook nog steeds als een malle en dat zijn echt niet alleen Nederlanders en Belgen die kijken, me dunkt.
quote:Op woensdag 20 maart 2024 23:52 schreef Mandy040986 het volgende:
Realistisch zijn we na de finale wel weer
Goeie idd. Ja. Het straalt vrolijkheid en gekkigheid uit (op een manier die niet vervelend is vind ik), dat vreten de televoters sowieso wel.quote:Op donderdag 21 maart 2024 07:03 schreef Za het volgende:
Vraag.
Mijn favorieten de afgelopen edities: Fins (2023), Roemeens (Moldavië, 2022), Oekraïens (2022 & 2021), Italiaans (2021)quote:Op donderdag 21 maart 2024 07:03 schreef Za het volgende:
Vraag.
Grieken en ook Italianen zie ik opvallend veel in de reacties.quote:Op donderdag 21 maart 2024 12:43 schreef grazz het volgende:
In het begin zag ik voornamelijk NLse, Belgen en Duitsers reageren. De laatste dagen zie ik veel meer mensen uit andere landen een berichtje achter later. Serviërs, Grieken, VK, Baltische staten en nu heel langzaam de Scandinaviërs.
De Efteling ligt aan de Europalaan. Reden voor een bezoekjequote:Op donderdag 21 maart 2024 10:41 schreef Dave het volgende:
Zwolle heeft helaas geen Europapark, -straat, -laan of whatever, anders had ik ook een Tiktok gemaakt.
Woensdag gehaktdag.quote:Op donderdag 21 maart 2024 14:29 schreef Kinga het volgende:
We hebben gisteren bij Zumba gehakt op Europapa
Je moet echt de link uit de adresbalk hebben. Dan werkt hetquote:Op donderdag 21 maart 2024 17:49 schreef Zigsky het volgende:
https://vm.tiktok.com/ZIJnQ6xoB/
Oh flut, lukt mij ook niet om hier neer te zetten.
Dus niet het delenknopje gebruiken? Thanksquote:Op donderdag 21 maart 2024 17:53 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Je moet echt de link uit de adresbalk hebben. Dan werkt het
[ tiktok ]
Dank voor je tip!quote:Op donderdag 21 maart 2024 17:54 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Dus niet het delenknopje gebruiken? Thanks.
Denk het niet, maar ik vind de albums van Joost ook tof. Ik weet het gewoon niet. Finland vind ik bijvoorbeeld niks. Zou ik dan toch in elk geval iets beter moeten vinden dan dat ik dat nu vind toch?!quote:Op donderdag 21 maart 2024 07:03 schreef Za het volgende:
Vraag.
Die vind ik echt helemaal te gek, maar eerlijk is eerlijk: ik heb niet veel met Gabber of happy hardcore. Maar gek genoeg de albums van Joost ook helemaal top bevonden.quote:Op donderdag 21 maart 2024 10:41 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ja hoor, de voorgaande jaren had ik Shum, Trenuletul en Cha Cha Cha ook in mijn Top 3.
Ik weet het niet.quote:Op donderdag 21 maart 2024 19:20 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Denk het niet, maar ik vind de albums van Joost ook tof. Ik weet het gewoon niet. Finland vind ik bijvoorbeeld niks. Zou ik dan toch in elk geval iets beter moeten vinden dan dat ik dat nu vind toch?!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 69% gewijzigd door engine op 21-03-2024 21:53:35 ]En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
Volgens mij moeten we duidelijk elk jaar Nederlandstalig en een makkelijke tekst sturen. Gegarandeerd een hit. Óveral.quote:Op donderdag 21 maart 2024 21:42 schreef Za het volgende:
Deze hype werkt ook dit soort treurnis inde hand:
[ x ]
Ben wel benieuwd wat de die hard Joost fans hier van vinden die vanaf begin fan waren. Eerst was het meer iets uit de tiktok en jongerencultuur en nu zingen buurvrouw Gerda en radio2 luisteraar Antoinette hetquote:Op donderdag 21 maart 2024 21:47 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Volgens mij moeten we duidelijk elk jaar Nederlandstalig en een makkelijke tekst sturen. Gegarandeerd een hit. Óveral.
Typisch Nederlands. Staan ook netjes in kringetje.quote:Op donderdag 21 maart 2024 21:42 schreef Za het volgende:
Deze hype werkt ook dit soort treurnis inde hand:
[ x ]
In mijn omgeving vindt bijna iedereen het een zwaar infantiel kutnummer. En daar ben ik het 100% mee eens. Ik ben ook benieuwd hoe hij klinkt zonder autotune.quote:Op donderdag 21 maart 2024 12:43 schreef Document1 het volgende:
Het valt me wel op dat bijna iedereen in Nederland het een leuk nummer vindt én het erover heeft.
quote:
En dat mag.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 05:21 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In mijn omgeving vindt bijna iedereen het een zwaar infantiel kutnummer. En daar ben ik het 100% mee eens. Ik ben ook benieuwd hoe hij klinkt zonder autotune.
Op zich hebben nummers die geliefd of gehaat worden meer kans om te winnen dan nummers die iedereen redelijk vindtquote:Op vrijdag 22 maart 2024 05:21 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In mijn omgeving vindt bijna iedereen het een zwaar infantiel kutnummer. En daar ben ik het 100% mee eens. Ik ben ook benieuwd hoe hij klinkt zonder autotune.
Er waren er ook best veel die Amar Pelos Dois van Salvador Sobral een slaapverwekkend ouderwets saai truttenlied vonden. Hij won gelukkig toch maar mooi.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 09:52 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Op zich hebben nummers die geliefd of gehaat worden meer kans om te winnen dan nummers die iedereen redelijk vindt.
Ik krijg nog steeds braakneigingen van Toy, maar schijnbaar vonden veel mensen dat mooi.
Hm, Salvador Sobral vind ik juist een beetje de uitzondering op die regel. Niet slecht maar ook niet heel spannend. Maar de concurrentie was ook wel erg matig dat jaar.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 09:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Er waren er ook best veel die Amar Pelos Dois van Salvador Sobral een slaapverwekkend ouderwets saai truttenlied vonden. Hij won gelukkig toch maar mooi.
Ik heb ook niks met Toy, maar hoor wel dat het een slim geschreven oorwurmpje is. Ook bij mij ging het het hoofd niet meer uit.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 09:52 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Op zich hebben nummers die geliefd of gehaat worden meer kans om te winnen dan nummers die iedereen redelijk vindt.
Ik krijg nog steeds braakneigingen van Toy, maar schijnbaar vonden veel mensen dat mooi.
Mensen vinden Seven Nation Army nu eenmaal leuk.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 09:52 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
De die-hard fans vonden dat helemaal niks en toen won hij met een record aantal punten. Mooi was dat.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 09:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Er waren er ook best veel die Amar Pelos Dois van Salvador Sobral een slaapverwekkend ouderwets saai truttenlied vonden. Hij won gelukkig toch maar mooi.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |