quote:Op maandag 18 maart 2024 18:38 schreef Blastbeat het volgende:
Echt heel raar. Na rechtse regering na rechtse regering zou je toch denken dat de economische onderklasse inmiddels wel allemaal een Mercedes op de oprit van de vrijstaande villa zou hebben staan.
De ondervraagden in dit onderzoek werden niet betaald voor hun medewerking.quote:Op maandag 18 maart 2024 18:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ach ja, slachtoffertje spelen levert altijd geld op.
[..]
Zon staat zegt niet veel bijstandsniveau is al lang totaal onleefbaar. Dan heb je alle beschikbare toeslagen nodig en zit je nog extreem krap.quote:
Maar 1,5% van de mensen leeft meer dan 4 jaar onder de armoedegrens: https://www.nji.nl/cijfers/armoede-gezinnen.quote:Op maandag 18 maart 2024 18:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb dat nieuws gemist trouwens, geloof ik. Serieuze interesse, vooral benieuwd wat ze precies met "financile problemen" bedoelen. Wie kwam hiermee, CBS oid? Het is op zich al jaren een nieuwsfeit dat een groot deel van Nederland nauwelijks spaargeld heeft. Het lijkt met elke generatie erger te worden (waarmee ik zeker niet wil impliceren dat dat enkel te verklaren is door hun gedrag).
Je zag het al bij het salderen. En het vliegen blijft ook een dingetje.quote:Op maandag 18 maart 2024 19:42 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat de groepen die ik spreek die pro milieu maatregelen zijn er zelf voordeel van hebben(zonnepanelen, elec auto) er geen last van hebben (ik eet al X keer per week vegetarisch) of niet geraakt worden door de maatregelen (ik vlieg nooit, ik ga dan wel via Brussel en/of ik betaal wel 5 euro meer voor biologisch vlees).
Het is altijd makkelijk praten als er maatregelen genomen moeten worden die jezelf niet raken.
quote:Op maandag 18 maart 2024 19:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar 1,5% van de mensen leeft meer dan 4 jaar onder de armoedegrens: https://www.nji.nl/cijfers/armoede-gezinnen.
Ook jaarlijks is het percentage helemaal niet zo hoog
[ afbeelding ]
Die financile problemen vallen dus blijkbaar wel mee. Wat niet zegt dat we niet moeten proberen de inkomensverschillen nog meer te verkleinen.
Ik heb er van 11 tot 7 jaar geleden van geleefd met 2 ouders en 3 kinderen. Ik geef toe, dat is wel krap. Maar het gaat wel.quote:Op maandag 18 maart 2024 19:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Voor een eenoudergezin met twee kinderen ligt die grens op 1.830 euro netto per maand
Ja man met 1800 euro in de maand ben je niet arm als gezin met een kind
En je moet niet vergeten dat er aan de onderkant ook nog heel veel regelingen, regelingetjes, kwijtschelding, etc. is. Beetje afhankelijk van de gemeente waar je woont, maar vaak is het verschil tussen echt bijstandsniveau en net daar boven echt tientjeswerk (en als je dingen als gratis muziekles en zo meeneemt soms zelfs negatief, maar dat is een andere discussie)quote:Op maandag 18 maart 2024 19:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb er van 11 tot 7 jaar geleden van geleefd met 2 ouders en 3 kinderen. Ik geef toe, dat is wel krap. Maar het gaat wel.
Wat ik hier vooral uithaal is dat er een groot verschil is tussen de armoedegrens en de Nibud-normen voor financile gezondheid.quote:Op maandag 18 maart 2024 19:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar 1,5% van de mensen leeft meer dan 4 jaar onder de armoedegrens: https://www.nji.nl/cijfers/armoede-gezinnen.
Ook jaarlijks is het percentage helemaal niet zo hoog
[ afbeelding ]
Die financile problemen vallen dus blijkbaar wel mee. Wat niet zegt dat we niet moeten proberen de inkomensverschillen nog meer te verkleinen.
Bijstand hadden we niet, ook geen gemeentelijke regelingen oid.quote:Op maandag 18 maart 2024 19:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En je moet niet vergeten dat er aan de onderkant ook nog heel veel regelingen, regelingetjes, kwijtschelding, etc. is. Beetje afhankelijk van de gemeente waar je woont, maar vaak is het verschil tussen echt bijstandsniveau en net daar boven echt tientjeswerk (en als je dingen als gratis muziekles en zo meeneemt soms zelfs negatief, maar dat is een andere discussie)
Klopt. En de armoedegrens is soms krap, maar de nibudnorm is dan soms weer heel erg ruim.quote:Op maandag 18 maart 2024 19:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ik hier vooral uithaal is dat er een groot verschil is tussen de armoedegrens en de Nibud-normen voor financile gezondheid.
Zat je met een salaris van 18-1900 euro ook net te hoog voor waarschijnlijk. Maar is op de grens. Om maar aan te geven dat als je nog verder zou dalen er ondersteuning is.quote:Op maandag 18 maart 2024 20:04 schreef Hanca het volgende:
Bijstand hadden we niet, ook geen gemeentelijke regelingen oid.
Beetje vroeg, al voor de echt inhoudelijke formatie is begonnen. Leuk op een forum, maar dat kun je echt niet op de nationale radio doen.quote:Op maandag 18 maart 2024 20:12 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Voor het Akkermansen. Mona EZ+VP. Tuinman Def en Von Martels LNV?
Als ik de Nibud moet geloven moet ik al een buffer van 15.000 euro aanhouden voor alleen mijn inboedel, voor onderhoud aan het huis daarentegen hoef ik maar 3000 euro aan te houden. Vreemd clubje.quote:Op maandag 18 maart 2024 19:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat ik hier vooral uithaal is dat er een groot verschil is tussen de armoedegrens en de Nibud-normen voor financile gezondheid.
Ja, die nibudberekening voor hoeveel spaargeld je nodig hebt is inderdaad enorm vreemd. Ik kwam ook uit op een bedrag voor mijn inboedel dat de hele inboedel samen nog niet eens heeft gekost. En bij auto houden ze er ook geen rekening mee of je hem net hebt gekocht, wat betekent dat je volgens het nibud op het moment van aanschaf dus 2x je auto moet kunnen betalen.quote:Op maandag 18 maart 2024 20:29 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als ik de Nibud moet geloven moet ik al een buffer van 15.000 euro aanhouden voor alleen mijn inboedel, voor onderhoud aan het huis daarentegen hoef ik maar 3000 euro aan te houden. Vreemd clubje.
Het lijkt me trouwens onmogelijk dat BBB 3 ministers krijgt, CU heeft er nu ook maar 2 en het komende kabinet moet de helft van de ministers ook nog eens van buiten komen. Zelfs 3 bewindspersonen wordt al lastig, of ze moeten echt helemaal de gewone verdeelsleutel los willen laten en 3-3-3-3 gaan doen en dan ook nog 12 bewindspersonen van buiten de partijen.quote:Op maandag 18 maart 2024 20:12 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Voor het Akkermansen. Mona EZ+VP. Tuinman Def en Von Martels LNV?
Bij jou gaat het daar zeker niet om. Daar gaat het meer om het doordrammen van een totaalnivellering voor alles.quote:Op maandag 18 maart 2024 18:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar er mag sowieso een hele hoop niet (meer).
Waarom deze uitzondering? Gaat het om het redden van de aarde of niet?
Nee, je wil graag dat het mij daar niet om gaat. Dat is iets anders.quote:Op maandag 18 maart 2024 20:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bij jou gaat het daar zeker niet om. Daar gaat het meer om het doordrammen van een totaalnivellering voor alles.
Zou wel passen bij de extraparlementaire gedachte natuurlijk. (En NSC en PVV ook niet slecht uitkomen). Maar de vraag is of baantjesmachine VVD dat accepteert.quote:Op maandag 18 maart 2024 20:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het lijkt me trouwens onmogelijk dat BBB 3 ministers krijgt, CU heeft er nu ook maar 2 en het komende kabinet moet de helft van de ministers ook nog eens van buiten komen. Zelfs 3 bewindspersonen wordt al lastig, of ze moeten echt helemaal de gewone verdeelsleutel los willen laten en 3-3-3-3 gaan doen en dan ook nog 12 bewindspersonen van buiten de partijen.
Nee jij kan het niet hebben dat de methoden voor het zwaarder belasten van vervuilend gedrag misschien wel kan zorgen dat een bepaalde groep mensen nooit meer op vliegvakantie mag. Dan maar helemaal niemand meer!quote:Op maandag 18 maart 2024 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, je wil graag dat het mij daar niet om gaat. Dat is iets anders.
Dat je een soort level playing field van hypocrisie kan creeren.
Ain't workin'.
Ze belasten maar een eind weg, ik vlieg sowieso nooit.quote:Op maandag 18 maart 2024 20:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee jij kan het niet hebben dat de methoden voor het zwaarder belasten van vervuilend gedrag misschien wel kan zorgen dat een bepaalde groep mensen nooit meer op vliegvakantie mag. Dan maar helemaal niemand meer!
Zolang Wilders in de kamer blijft is elk bewindspersoon van de PVV geen onderdeel van de partij.quote:Op maandag 18 maart 2024 20:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het lijkt me trouwens onmogelijk dat BBB 3 ministers krijgt, CU heeft er nu ook maar 2 en het komende kabinet moet de helft van de ministers ook nog eens van buiten komen. Zelfs 3 bewindspersonen wordt al lastig, of ze moeten echt helemaal de gewone verdeelsleutel los willen laten en 3-3-3-3 gaan doen en dan ook nog 12 bewindspersonen van buiten de partijen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |