suijkerbuijk | vrijdag 15 maart 2024 @ 23:58 |
https://www.autoblog.nl/n(...)itgeschakeld-6857881 https://www.bright.nl/nie(...)k-uit-te-zetten.html https://tweakers.net/nieu(...)n-van-laadpalen.html De stroom in Utrecht is op: laadpalen moeten uitgeschakeld Het kan snel gaan, twee weken geleden was het nog een proefballonnetje van netbeheerder Stedin met de oproep om je elektrische auto niet op te laden tussen 16 en 21 uur. Vandaag wordt het werkelijkheid in Utrecht, maar dan niet als oproepje. Dat zit namelijk zo. Door netcongestie op het stroomnet van de stad Utrecht is het nu al bijna onmogelijk om nog bedrijven een nieuwe stroomaansluiting te geven. De krachtstroom is al op en ook de laagspanning is bijna uitverkocht. Zo’n 90 procent van de nieuwbouwprojecten wordt bedreigd doordat de stroom in Utrecht op is. Wat heb je aan een duurzaam nieuwbouwhuis zonder stroom voor je warmtepomp en inductiekookplaat? Bouwen, bouwen, bouwen? Wethouder van Groen Links huize Lot van Hooijdonk geeft in de gemeenteraad aan dat netcongestie een serieus probleem is. In Utrecht is iedereen massaal aan de zonnepanelen gegaan en een elektrische auto gaan rijden omdat het moest van de overheid en nu is het net vol. Een pasklare oplossing is er niet. Doordat er niet geanticipeerd is op de energietransitie is het stoomnet niet voorbereid op de pieken in de stroomvraag en aanbod. Zo gaat de overheid ten onder aan zijn eigen succes. De stroom is niet alleen op in Utrecht, maar overal. We moesten allemaal aan de warmtepomp van Hugo (ouderwetse CV-ketel mag straks niet meer) en aan de elektrische leasewagen, maar de laadpalen kunnen straks geen stroom meer leveren. Want dat is de oplossing die de wethouder nu voorstelt. Die heeft ook de oproep van Stedin in de media gelezen en komt nu met de oplossing: we zetten de laadpalen in Utrecht gewoon uit tussen 16.00 en 21.00 uur. Nou maakt dat voor de bewoners niet zo heel veel uit, die kunnen de hele nacht laden als het stroomnet wel capaciteit heeft, maar er komt ook veel bezoek in Utrecht. Die kunnen dus niet laden tijdens een diner aan de pittoreske Oude Gracht. Nu wordt de capaciteit van de laadpalen al teruggeschroefd om ruimte op het net te houden. Daardoor duurt het nu in de middag en vroege avond al langer om je actieradius in Utrecht bij te laden. De wethouder houdt nog wel de mogelijkheid open om in geval van nood toch de laadpalen beschikbaar te houden, maar dan tegen een fors hoger tarief. Dat voelt dan toch weer vertrouwd, de auto als melkkoe. Nog bonter maken de PvdA en ChristenUnie het in de gemeenteraad. Die zijn er zelfs voor om naast auto’s op dinosap ook de elektrische auto de toegang tot de stad te ontzeggen. Out of the box denken noemen ze dat bij die partijen. Wij noemen dat gewoon knotsgek. Eerst tegen iedereen zeggen dat je elektrisch moet gaan rijden, want dan mag je wel de stad nog in, en dan zeggen “oh nee, grapje toch niet… Nu is de stroom op in Utrecht, maar dit speelt natuurlijk ook in andere steden. Straks mag je de binnensteden alleen nog maar emissievrij in, dus koop een elektrische auto of bus, je kunt er alleen niet meer laden, want er is geen stroom. Lekker gewerkt allemaal! Nog een reden om dus allemaal de elektrische auto weer in te ruilen voor een exemplaar met een brandstofmotor. Want een oplossing is nog niet in zicht. Het stroomnet verzwaren in de oude binnensteden zoals Utrecht en Amsterdam bijvoorbeeld hebben is nog niet zo simpel. Je zou als bedrijf trouwens maar net hebben in geschreven op de tender om 1.000 laadpalen in Utrecht te gaan plaatsen. De terugverdientijd lijkt ons een stuk langer als op het drukst van de dag de gemeente je laadpaal uitzet, maar dat terzijde. Iets met een betrouwbare overheid? Link https://www.autoblog.nl/n(...)00-laadpalen-3533367 Stukje De Gemeente Utrecht heeft hulp nodig! Ze zoeken een bedrijf dat voor hen 1.000 nieuwe laadpalen wil plaatsen. Ts Geweldige toch? En alles moet klaar zijn in 2035 omdat je alleen nog maar electrische wagens , brommer en motor mag hebben Aangezien je brandstof wagens tegen die tijd niet eens meer in de stad mag Wat een geweldige land leven toch waar niemand verder heeft gekeken dat zijn verkiezing om vervolgens in die 4 jaar tijd verder denken wat voor onzin je de volgende verkiezingen moet slap lullen. Veel succes alle maal met je elektrische wagen in Utrecht. | |
Nattekat | zaterdag 16 maart 2024 @ 00:00 |
GL stad in GL provincie. Ze zoeken het maar uit. | |
PzKpfw | zaterdag 16 maart 2024 @ 00:04 |
Gaaf land. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2024 @ 00:05 |
Lekker man, dat elektrische rijden ![]() Ben blij dat ik nog gewoon normaal op vakantie kan en 1000km kan rijden op een tank en na 5minuten ‘laden’ weer verder kan | |
loveyoulongtime | zaterdag 16 maart 2024 @ 00:07 |
Kut je was me voor ![]() | |
michaelmoore | zaterdag 16 maart 2024 @ 00:26 |
goede zaak | |
michaelmoore | zaterdag 16 maart 2024 @ 00:28 |
GL van Utrecht wil helemaal niet bouwen bouwen bouwen die wil koeien in de wei en jonge mensen die zoeken het ff lekker uit he , met hun gezeur | |
Fleischmeister | zaterdag 16 maart 2024 @ 01:05 |
Ben je het ook zo zat dat je je EV nergens kan opladen? Koop dan een benzineauto! Actieradius van 1000 km met een laadtijd van vijf minuten, enorm veel oplaadpunten die het ook doen als het wat drukker wordt, en nooit 's nachts je bed uit moeten omdat je je auto moet verplaatsen! ![]() | |
thedeedster | zaterdag 16 maart 2024 @ 01:33 |
Uit het artikel;Succes? Leuke frame. Politici hebben gewoon geen weet van zoiets als een echte wereld. Een wereld verder voorbij hun ondoordachte plannetjes die doorgaans gespeend zijn van een beetje doordenken. Gooi wat over de schutting en het komt vanzelf wel goed. | |
Cruzinats | zaterdag 16 maart 2024 @ 01:39 |
Het blijft bijzonder hoe ontzettend incapabel GroenLinks blijkt te zijn. Ik twijfel er ook niet aan dat ze vanzelfsprekend niet zullen stoppen met hun groene fabeltjes en daarentegen gewoon door gaan met de kop in het zand steken. Ergens wil je GroenLinks stemmers toch beschermen tegen zichzelf. | |
Stoorzendert | zaterdag 16 maart 2024 @ 02:12 |
Je kunt je ook afvragen of ze de industrie die kant op sturen, want dat doen ze namelijk wel. Of dat goed is? De economie en faillissementen zeggen eigenlijk van niet, maar het wordt wel groener ![]() | |
Origami94 | zaterdag 16 maart 2024 @ 02:20 |
dat noemen ze stem repressie. want waarom zou je stemmen in een GL district als GL het daar de dienst uitmaakt wat resulteert in nog meer zetels voor GL de republikeinen in de VS die al decennia niet meer de populair vote hebben gewonnen weten wat het betekent. Gerrymandering is hun vak. | |
Origami94 | zaterdag 16 maart 2024 @ 02:24 |
Stem dan lekker PVV Oh ja die willen al helemaal geen goed bestuur Beter nog die hebben nog nooit enige moeite gedaan voor enig bestuur Maar uiteindelijk is het allemaal de schuld van links, buitenlanders en rutte dat een partij al decennia lang niks constructiefs doet. Dit is satire en dus eigenlijk geen bash op de pvv, kan net zo goed gelden voor de SP, SGP, FvD, BBB, etc | |
111210 | zaterdag 16 maart 2024 @ 04:26 |
Utrecht, mooie herinneringen aan, maar inmiddels is dat linkse bolwerk door alle provinciale import klein amsterdam geworden. Dus ze zoeken het maar uit daar | |
michaelmoore | zaterdag 16 maart 2024 @ 04:38 |
niet in GL provincie , absoluut niet Groen Links is de straf voor domme mensen | |
MichaelScott | zaterdag 16 maart 2024 @ 05:33 |
Derdewereldland, hoe lang nog voordat we net als Zuid-Afrika dagelijkse stroomuitval hebben? | |
de_boswachter | zaterdag 16 maart 2024 @ 06:04 |
Eigen schuld dikke bult. Knaken lease rijder aso’s. | |
Jed1Gam | zaterdag 16 maart 2024 @ 06:09 |
Haha, en weer terug op de benzine ![]() Ondertussen het land volplanten met datacenters. | |
thedeedster | zaterdag 16 maart 2024 @ 06:44 |
Waar haal je het vandaan? Wat ik geschreven heb, geldt voor praktisch álle politici. Als je GL ronduit debiel vindt, betekent nog niet dat je de de PVV geweldig vindt. Gewoon niet zo zwart-wit denken. | |
Aberkullie | zaterdag 16 maart 2024 @ 06:51 |
Je begrijpt dat het overvolle stroomnet toch echt niet de schuld van GL is he? | |
Marsenal | zaterdag 16 maart 2024 @ 07:30 |
Stop dan ook met autorijden. | |
Socios | zaterdag 16 maart 2024 @ 07:41 |
Utrecht is sowieso een stad zonder spanning. | |
thedeedster | zaterdag 16 maart 2024 @ 07:52 |
Klopt, maar iets meer besef dat veranderingen tijd kosten, zou welkom zijn. | |
ToT | zaterdag 16 maart 2024 @ 07:58 |
Ik stap binnenkort ook weer over op dinosap. Het was een leuk experiment, maar benzine is veel praktischer, en ik heb weinig zin om straks volop wegenbelastingen te gaan betalen voor deze SUV. | |
PluggieOD | zaterdag 16 maart 2024 @ 08:23 |
De energietransitie anno 2024: 2000 kilo electrische wegwerpauto's rijdend op kolen. | |
Aberkullie | zaterdag 16 maart 2024 @ 08:35 |
Die tijd is er niet want de stroom is op. | |
Un_Chien_Andalou | zaterdag 16 maart 2024 @ 08:41 |
https://www.wrr.nl/public(...)tures-time-to-invest 16 jaar geleden werd hier al op gewezen. Iedereen die ook maar een beetje kijk heeft op de energieproductie in Europa/Nederland zag dit van mijlenver aankomen. Maar goed we zitten inmiddels met volksvertegenwoordigers zoals Rob Jetten en Yassir Klaver die, volkomen gespeend van elke natuurkundig inzicht, zelfs geen idee hebben hoe je een woning kan verwarmen met kernenergie. Idealisme en onpeilbare achterlijkheid gaan hand in hand. | |
WheeledWarrior | zaterdag 16 maart 2024 @ 08:52 |
Ach, Utrecht. | |
Gunner | zaterdag 16 maart 2024 @ 09:05 |
dit is een voorstel he mensen, net zoals Stedin dat deed. Maar de anti-EV brigade springt er weer direct bovenop. | |
Dubbelzuurrr | zaterdag 16 maart 2024 @ 09:17 |
Ja joh, projecteer even een kiesstelsel van een land 6000km verderop op Nederland om je rancunepuntjes van de dag te scoren. | |
opgebaarde | zaterdag 16 maart 2024 @ 09:21 |
16 jaar geleden zagen ze niet aankomen dar de gasprijs in een halfjaar tijd zou kunnen verviervoudigen en de prijs daarna extreem hoog zou blijven waardoor iedereen in een paar jaar overstapt op de warmtepomp. Niemand zag dat aankomen, geen enkele Nederlander. De electrische auto, dat zagen ze wel alleen dat wordt een belasting waarvan ze weten dat het net de vraag op piek momenten sowieso nooit aan gaat kunnen. TenneT zit vol. Iedereen wil stroom maar niemand wil een nieuw verdeelstation in de buurt. Dus dan kost de bouw van zo'n station makkelijk vijftien jaar. De randstad wil stroom maar de stroom wordt daar niet opgewekt, dat is niet handig. | |
Tocadisco | zaterdag 16 maart 2024 @ 09:59 |
Als we nou gewoon 16 jaar geleden op een rustig gangetje waren begonnen met de het verzwaren van de capaciteit op het stroomnet was het natuurlijk ook bij lange na niet zo'n grote opgave geweest nu. Je zou ergens toch wel verwachten dat bij de meeste mensen de neiging om alles pas tot de (spreekwoordelijke) avond van te voren te laten liggen er tijdens de middelbare schooltijd wel uit gestampt is maar in Nederland lijken we er een nationale sport van te hebben gemaakt. | |
opgebaarde | zaterdag 16 maart 2024 @ 10:04 |
Je doet de aanname dat ze al die jaren niks hebben gedaan. Heb jij dat in jouw middelbare school tijd geleerd? | |
NeeOfTochJA | zaterdag 16 maart 2024 @ 10:05 |
Haha heerlijk | |
NeeOfTochJA | zaterdag 16 maart 2024 @ 10:17 |
Nu Utrecht straks Nederland. Ik pak de popcorn er alvast bij. | |
kanovinnie | zaterdag 16 maart 2024 @ 10:45 |
Want je rijd zo vaak 1000 km? ![]() | |
Origami94 | zaterdag 16 maart 2024 @ 10:47 |
Stem repressie gebeurt in elke democratie. Als jongeren massaal zouden stemmen zou GL de grootste worden | |
Zorro | zaterdag 16 maart 2024 @ 10:48 |
Stroom op? Hadden mensen nou maar zonnepanelen... | |
Lichtloper | zaterdag 16 maart 2024 @ 10:51 |
https://stem.scholierenverkiezingen.nl/uitslagen | |
Aberkullie | zaterdag 16 maart 2024 @ 11:00 |
Hou eens op met bronnen en feiten man ![]() | |
Gunner | zaterdag 16 maart 2024 @ 11:01 |
Sowieso dat argument "jaaaa maar m'n auto tank ik ik vijf minuten vol" Echt he dat soort discussies heb ik met m'n vader ook altijd. Van die fossielen (pun intended) die hun haat altijd met diezelfde saaie argumenten die al 1000x zijn gehoord kenbaar maken. Lekker vergelijkbaar ook allemaal. | |
QWARQTAARTJE | zaterdag 16 maart 2024 @ 11:02 |
Ik was wel van plan op die partij te stemmen voor de europese verkiezingen, dus wat ga je er tegen doen? ![]() | |
Accordtje | zaterdag 16 maart 2024 @ 11:06 |
Een tankstop op vakantieritten gaat doorgaans toch samen met een bakkie koffie/broodje etc. Dus of je nou de auto in een paar minuten volgetankt op de parkeerplaats zet of 'm aan de lader hangt is op dat soort ritten voor de meeste mensen totaal niet boeiend. | |
QWARQTAARTJE | zaterdag 16 maart 2024 @ 11:19 |
of plassen in zo'n gore tankstationplee | |
QAnonn | zaterdag 16 maart 2024 @ 11:23 |
Als je al een laadpaal vindt (die aanstaat). | |
EttovanBelgie | zaterdag 16 maart 2024 @ 11:26 |
Nee, het is gewoon een beetje dom van GL dat ze op hun ideologische roze wolk zittend nooit echt nadenken over de gevolgen van hun goedbedoelde plannetjes. | |
nostra | zaterdag 16 maart 2024 @ 11:27 |
Niet sec van GL, wel van de politiek in het algemeen, waaronder GL. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2024 @ 11:29 |
Ik zou het ook geen succes noemen nee. Dit land … | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2024 @ 11:30 |
![]() Helemaal prima, wat jij wil De trend in het echte leven is dat de meeste mensen terug gaan naar benzine omdat full electric niet meer interessant is, zowel niet qua range en in de bijtelling, alleen de eerste 35.000 krijg je nog 16% bijtelling, daarna is het de normale 22% met een beetje auto en 49.5% inkomstenbelasting ga je daar zo overheen en is het netto in de maand iets van 60 euro verschil met alle nadelen van dien Op vakantie kun je snelladen maar haal je zuid Frankrijk niet meer in een enkele dag, met een caravan is het al helemaal huilen met de pet op en sta je iedere 150km aan de lader (met de extra nadelen van drukte bij de laadpaal als het af moeten koppelen van de aanhanger omdat je anders 2 palen bezet) Prima als elektrisch voor jou werkt, voor mij niet | |
torentje | zaterdag 16 maart 2024 @ 11:40 |
GL is echter niet de enige partij die niet nadenkt over de gevolgen van hun goedbedoelde plannetjes, iedere politieke partij schiet daarin tekort. | |
deedeetee | zaterdag 16 maart 2024 @ 11:41 |
Ik heb het gedoe met laadpalen nooit zien zitten dus toen we een nieuwe auto nodig hadden meteen duidelijk laten weten dat ik daar echt niet aan wilde beginnen. Mijn man keek wel sip... jammer dan. ![]() | |
Gunner | zaterdag 16 maart 2024 @ 11:41 |
Ik denk in oplossingen niet in problemen ![]() verder heb ik niets met caravans, bijtelling of slechte range te maken dus dan zou je kunnen zeggen dat het voor mij werkt ja maar laten we niet doen alsof het niets is. (en al deze argumenten zijn eigenlijk ook niet zo relevant als je naar het onderwerp kijkt van dit topic. het probleem is niet de elektrische auto maar dat het stroomnet vol zit (en dat komt ook niet alleen door elektrische auto's) | |
EttovanBelgie | zaterdag 16 maart 2024 @ 11:47 |
Het probleem is het pushen van de elektrische auto om er daarna achter te komen, heel onverwacht, dat een al overbelast stroomnet dat niet aankan. | |
mvdejong | zaterdag 16 maart 2024 @ 11:59 |
Het verschil is dat Rutte sinds 2010 4 kabinetten heeft geleid die nul leiderschap op dit gebied hebben getoond, terwijl het duidelijk was dat we zowel de stabiele productie, als de distributie van electriciteit, gigantische moesten opvoeren. Maar volgens de VVD-doctrine moest dat allemaal aan de markt worden overgelaten, die een korte-termijn beleid moeten voeren omdat de winstgevenheid voor de aandeelhouders belangrijker is. | |
Fietsenrek | zaterdag 16 maart 2024 @ 12:05 |
Ik vraag me af hoe andere landen naar ons kijken. We zijn toch eigenlijk 1 grote grap met alles wat hier op het moment plaatsvindt. | |
EttovanBelgie | zaterdag 16 maart 2024 @ 12:06 |
We zijn een zeldzaam voorbeeld van knalhard kapitalitisch neoliberalisme gemixt met onverteerbaar naïef progressief wensdenken geworden. | |
opgebaarde | zaterdag 16 maart 2024 @ 12:07 |
Het kan wel, alleen niet binnen een paar jaar en het zal gebalanceerd zijn. Dus de bestuurders stoppen de stekker in de auto en kunnen niet verwachten dat alle auto's binnen een paar uur 100% volgeladen zijn net op het moment dat het donker is en de warmtepomp draait | |
EttovanBelgie | zaterdag 16 maart 2024 @ 12:09 |
Precies, ondoordacht. Want die warmtepomp moest ook iedereen nemen. En zonnepanelen. | |
opgebaarde | zaterdag 16 maart 2024 @ 12:18 |
En als de overheid 30 jaar geleden het netwerk vijf keer zo zwaar had gemaakt met bijna 100 miljard aan kosten was dat wel een teken van visie en kracht? Ik denk eerder waanzin en gooien met geld De vraag naar warmtepompen is geexplodeerd omdat er een oorlog in Europa is en wij na alle aardbevingen geen gas meer willen oppompen. | |
Accordtje | zaterdag 16 maart 2024 @ 12:20 |
Het meest treurige is dat we nog niet massaal aan de elektrische auto zijn, nog niet massaal aan de warmtepomp en nog niet massaal aan de zonnepanelen. De capaciteit van het stroomnet zit echter al wel aan z'n grenzen. Zo'n transitie is natuurlijk een mooi streven, maar de praktijk sluit bij lange na niet aan op de theorie. De capaciteit van het stroomnet zou vooruit moeten lopen op de transitie, maar het is andersom. De transitie schiet de capaciteit van het stroomnet voorbij. | |
Cilantro | zaterdag 16 maart 2024 @ 12:35 |
Het is ook de schuld van Rob Jetten die zo incapabel is dat hij deze problemen niet zag aankomen. | |
EttovanBelgie | zaterdag 16 maart 2024 @ 12:36 |
De meeste mensen hebben dan ook geen geldboom in de tuin. | |
bloodymary1 | zaterdag 16 maart 2024 @ 12:38 |
Haha, fantastisch. Stelletje fuckers met hun EV's. Ben ook toe aan een andere auto. De lease van mijn Alfa Giulia loopt af. Ga weer eens voor een leuke youngtimer. Alfa Brera van 15 jaar oud of zo. | |
Dutchguy | zaterdag 16 maart 2024 @ 12:44 |
Groenlinks laten besturen is als een cruiseschip dat ineens op de kade klapt. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2024 @ 12:56 |
duitsland 48,5 miljoen auto's 1 miljoen volledig elektrische 2% 0,8 miljoen plugins 1,6% belgie 6 miljoen auto's 0,1 miljoen volledig elektrische 1,6% 0,04 miljoen plugins 0,7% nederland 9,1 miljoen auto's 0,5 miljoen volledig elektrische 5,4% 0,3 miljoen plugins 3,2% | |
ReplaR | zaterdag 16 maart 2024 @ 12:56 |
Nou, volgens Lotte, de schrik van Utrecht, begrijpen we het gewoon niet. | |
probeer | zaterdag 16 maart 2024 @ 13:05 |
Goh, nu ben ik benieuwd of ze weer een MvW/MvA gaat pakken, ditmaal op dit dossier. | |
#ANONIEM | zaterdag 16 maart 2024 @ 13:19 |
Ze moeten het gewoon niet zo hard opdringen bij iedereen als ze al weten dat het netwerk het niet aankan. Doe het gewoon geleidelijk. Dat ze het uberhaupt al durven te hebben over het verbieden van auto's op benzine binnen een paar jaar. Naar zoiets zou pas gehint moeten worden als ze zeker weten dat het netwerk het daadwerkelijk aan kan en het daarnaast te doen/betaalbaar is voor iedereen. Dit is gewoon amateur beleid; hele leuke plannetjes zonder dat er stil wordt gestaan bij de praktijk. En dan surprised pikachu face. | |
capricia | zaterdag 16 maart 2024 @ 13:25 |
Maar vanaf wanneer zou dit moeten gebeuren dan? Gr gr Een inwoner van Utrecht. Met zonnepanelen en een EV. ![]() | |
probeer | zaterdag 16 maart 2024 @ 13:26 |
IK OOK! GESELLIG! Wanneer is de Utrecht meet? | |
capricia | zaterdag 16 maart 2024 @ 13:27 |
Ik ga wel op de fiets. | |
Red_85 | zaterdag 16 maart 2024 @ 13:27 |
Dat kan kan ook niet meer. Immers krijg je daar boetes voor berekend van je energie maatschappij. | |
Isdatzo | zaterdag 16 maart 2024 @ 13:27 |
We willen jou hier ook niet dus dat komt mooi uit | |
capricia | zaterdag 16 maart 2024 @ 13:28 |
Dit is toch dezelfde wethouder als die van het betaald parkeren in de hele gemeente, ook in de meest lullige dorpjes? | |
probeer | zaterdag 16 maart 2024 @ 13:30 |
Jup. Die ene die in 2 maanden 2 moties van wantrouwen aan haar broek kreeg. Knap wel. | |
probeer | zaterdag 16 maart 2024 @ 13:30 |
JIJ OOK AL UTRECHTS?! Jij mag ook komen! | |
capricia | zaterdag 16 maart 2024 @ 13:30 |
![]() Hele prestatie. | |
torentje | zaterdag 16 maart 2024 @ 13:33 |
Precies, de politiek is onnadenkend maar ondanks dat wordt hun salaris niet gekort wegens dergelijke grote en dure onnadenkendheden. Een gewone werknemer hoeft zoiets niet te doen want dat zit hij binnen de korstte keren in de nauwelijks toereikende bijstand met allerlei verplichtingen. | |
Montagui | zaterdag 16 maart 2024 @ 13:38 |
Realisme (rechts) > Idealisme (links) Niks mis met idealisme, maar het te bereiken ideaal moet wel realistisch haalbaar zijn. Wat dat betreft is het (links) idealisme de laatste jaren compleet doorgeslagen (tot bijna het utopische toe), het is tijd voor een realistischer (rechts) beleid. | |
probeer | zaterdag 16 maart 2024 @ 13:42 |
Na 20 jaar aan rechts 'realisme' ![]() | |
ReplaR | zaterdag 16 maart 2024 @ 14:22 |
Yep, ook degene die de duurste tramlijn ter wereld heeft aangelegd, de uitvinder van de Ovonde die niemand begrijpt, ook degene die in heel Utrecht stadsboulevards aanlegt en daardoor 2 naar 1 baans maakt, schijt hebbende aan de hulpdiensten, ook degene die al 8 moties van wantrouw overleeft heeft. Oftewel een typische groenlinks luchtfietster. | |
nostra | zaterdag 16 maart 2024 @ 14:23 |
Het ergste is vooral dat ze dat niet wisten en nu eens op het idee komen om het daar met de netwerkbeheerder over te hebben. | |
Dutchguy | zaterdag 16 maart 2024 @ 14:25 |
We hebben gewoon jaren lang D66 beleid gehad met VVD als grote gedoger die dat van de kiezer weer terug kreeg. | |
probeer | zaterdag 16 maart 2024 @ 14:28 |
We hebben jarenlang neoliberaal beleid gehad, met af en toe een cadeautje voor de coalitiepartners. Ofwel wat progressiefs, ofwel wat conservatiefs, naar gelang het D66 of CU/CDA betrof. | |
probeer | zaterdag 16 maart 2024 @ 14:28 |
8?! | |
Dutchguy | zaterdag 16 maart 2024 @ 14:39 |
D66 is ook neoliberaal maar ook woke en links op veel vlakken. De linksere kant van de VVD kon zich daar in vinden maar kreeg een afstraffing van de kiezer. Het kwam er op neer dat het leven voor veel mensen heel veel duurder werd. | |
michaelmoore | zaterdag 16 maart 2024 @ 14:46 |
groen links kan alles waar je niet om gevraagd hebt , maar geen huizen bouwen , want daar hebben ze een hekel aan | |
probeer | zaterdag 16 maart 2024 @ 14:55 |
D66 is neoliberaal en dus niet links. Maar sommige van hun progressieve standpunten komen inderdaad overeen met de progressieve standpunten van sommige linkse partijen. | |
PluggieOD | zaterdag 16 maart 2024 @ 15:11 |
Ziet toch iedereen van te voren? Ik ken 45 jarige vrouwen die je triomfantelijk sturen dat "in 2025 alleen electrische auto's toegestaan zijn" om er vervolgens achter te komen dat er geen caravan achter de status verhogende electrische auto van manlief kan. Daar ging de vakantie. | |
kanovinnie | zaterdag 16 maart 2024 @ 15:20 |
Echt een situatie die elke autobezitter dagelijks tegenkomt ja. | |
Weltschmerz | zaterdag 16 maart 2024 @ 15:23 |
Het is zo achterlijk. Als je het elektrificeren maximaal tegen de grenzen van wat kan wil pushen dan moet je juist inzetten op plug-in hybrids want die zijn flexibel. Dan heb je er eens een paar die wat meer benzine moeten verstoken omdat het net te vol is om ze helemaal op te laden. Dat maakt voor het grote plaatje nauwelijks uit terwijl het wel maximale benutting van het bestaande net mogelijk maakt. Maar ideologisch wensdenken over helemaal groene stroom in totaal EV's ten bate van de vervangingsmarkt van de auto-industire bepaalt het beleid. Dan maar met het vliegtuig op vakantie en 4 keer zoveel uitstoten in hogere luchtlagen voor het maximale broeikaseffect. | |
Dubbelzuurrr | zaterdag 16 maart 2024 @ 15:30 |
Heb je ook niet-hypothetische voorbeelden van stemrepressie in Nederland? Want voor zover ik weet is hier de stem van iedereen in de stemgerechtigde leeftijd gelijk. Of je moet de minimumleeftijd voor deelname aan het democratisch proces ook als een vorm van stemrepressie zien, en in dat geval wens ik je veel succes met je emigratie naar Legoland. | |
bloodymary1 | zaterdag 16 maart 2024 @ 15:30 |
Haha ja, mijn zwager heeft een Tesla. Want milieu, dit en dat... Maar om op vakantie te gaan hebben ze een oude Audi er bij gekocht. Anders is dat te veel gedoe op vakantie. Of iemand die mij laatste vertelde naar Londen op citytrip te gaan. Niet vliegen, want milieu blablabla, maar met de trein. Ze vertrokken vanuit Calais en daar ging de auto mee op de trein. Een Defender van 16 jaar oud. Mensen worden steeds gekker. | |
pokkerdepok | zaterdag 16 maart 2024 @ 15:36 |
kan je wel over zeuren, maar de oplossing is natuurlijk gewoon duidelijk; meer elektriciteit. wel dom dat ze daar geen rekening mee gehouden hebben, want ik lees al jaren dat de capaciteit bijna op is in utrecht. maar ik neem aan dat er wel aan gewerkt wordt. daar zegt het artikel verder niks over. die willen gewoon op benzine blijven rijden. | |
ReplaR | zaterdag 16 maart 2024 @ 15:51 |
https://www.rtvutrecht.nl(...)utrechtse-parkeerapp | |
ACT-F | zaterdag 16 maart 2024 @ 17:25 |
Meer van dit soort berichten. Meer! ![]() Progressie richting afgrond... | |
QWARQTAARTJE | zaterdag 16 maart 2024 @ 17:30 |
Beste is als de progressive parties minder prog worden | |
VEM2012 | zaterdag 16 maart 2024 @ 17:49 |
Hoe kom je daar toch bij. Al in de 90er jaren was het GroenLinks beleid aldaar. Met bv de eerste fietsstraat (ongelofelijk dat het nog navolging heeft gekregen ook). De hele stad is kapotgemaakt door linksgedraaid beleid. Ik ben ook snel na mijn afstuderen daar vertrokken. Mijn alma mater is er ook niet op vooruit gegaan met idioten als Gloria Wekker. Je schaamt je gewoon kapot dat zo’n charlatan daar ruim baan heeft gekregen. | |
WheeledWarrior | zaterdag 16 maart 2024 @ 17:54 |
Ik denk dat de energietransitie een nobel streven is, maar dat het realistisch is om daar gewoon 50 jaar voor uit te trekken. Politici die niet weten of er lucht of zand in een voetbal zit, moet je al helemaal niet het beleid daarop laten bepalen. Laat dat lekker over aan mensen die wel verstand hebben van natuurkunde, scheikunde en aanverwante zaken. | |
VEM2012 | zaterdag 16 maart 2024 @ 18:13 |
Het is ook niet alsof er geen deskundigen waren die continu aanhaalden dat energie maximaal 2 van de 3 kwaliteiten kan bezitten: 1. Betaalbaar 2. Leveringszeker 3. Duurzaam. Je kan verder praten als brugman, maar GL en figuren als Timmermans en Samsom willen gewoon niet horen van de onmogelijkheden. Die denken dat als zij beslissen dat iets moet, het ook kan. | |
PzKpfw | zaterdag 16 maart 2024 @ 18:14 |
De stroom is niet op, de netwerkcapaciteit is onvoldoende. | |
VEM2012 | zaterdag 16 maart 2024 @ 18:16 |
En het leuke: Utrecht is flink op de schop gegaan, maar kennelijk vond niemand het nodig om toen budget vrij te maken om daar iets aan te doen. Waardoor het nu veel duurder wordt. O well… | |
Aberkullie | zaterdag 16 maart 2024 @ 18:24 |
En ik?? | |
probeer | zaterdag 16 maart 2024 @ 18:29 |
Jij bent ook welkom! | |
Aberkullie | zaterdag 16 maart 2024 @ 18:30 |
Hoera | |
Weltschmerz | zaterdag 16 maart 2024 @ 18:30 |
Omdat ze niks kunnen en niks bereiken moeten ze elkaar ook de hele tijd outlinksen. We hadden al het recht op abortus, geen probleem, maar met de VS dwepend Nederlands links moet per se laten zien hoezeer ze voor abortus zijn door het nog makkelijker en onbetekenender te maken. Amsterdam was al een fietsstad op weg om nog meer een fietsstad te worden, maar het moet nog sneller want fietsen is een dingetje dat links moet en zal opeisen. Zo ook met vergroening, het gaat om symboolpolitiek. EV's zijn symbolisch en in principe groener dan plug ins, dus moet er van plug ins worden overgeschakeld op EV's ook al boek je waarschijnlijk grotere emissiewinst met meer plug ins omdat de flexibiliteit daarvan toelaat om het netwerk maximaal te gebruiken. Ik heb totaal geen verstand van natuurkunde of scheikunde, maar ik weet dat als er gebrek aan capaciteit is je die voor een veel groter percentage kunt uitnutten wanneer een piek in de vraag wordt gedempt doordat mensen ook gewoon meer op benzine kunnen rijden met een plug in hybrid. Dat is geen kwestie van specifieke expertise maar van pragmatisch ipv ideologisch vergroenen met meer resultaat. | |
ACT-F | zaterdag 16 maart 2024 @ 18:31 |
Dit is de oplossing in een notendop. De discussies over welke politieke stromingen de schuld hebben is zinloos. We hebben een zakenkabinet nodig met ministers die kennis hebben van hun portefeuille en onpartijdig zijn zodat partijbelangen geen rol spelen. | |
ACT-F | zaterdag 16 maart 2024 @ 18:32 |
Op dit moment zwaaien leken met de scepter, dus de stroom is op ![]() | |
StateOfMind | zaterdag 16 maart 2024 @ 18:54 |
Bedorven stroom 😱 | |
EttovanBelgie | zaterdag 16 maart 2024 @ 18:59 |
Als dat Utrechts randstedelijke woke geneuzel zich nu eens in die woke hoofdstad van Nederland zou houden Teken ik voor. Leef jullie helemaal uit in die diversiteitsduurzaamheidinclusiebubbel; val de rest van NL niet lastig. | |
EttovanBelgie | zaterdag 16 maart 2024 @ 19:00 |
Lotte is net als al dat andere verheven GL-volk wereldvreemd | |
Red_85 | zaterdag 16 maart 2024 @ 19:28 |
Typisch gl gedrag. Utopie, wensdenken, regenbogen en eenhoorntjes. Maar niet over geld nadenken. | |
Red_85 | zaterdag 16 maart 2024 @ 19:30 |
En boekhouders. | |
opgebaarde | zaterdag 16 maart 2024 @ 19:30 |
TenneT zit niet in de wijk Ook dat kan je GL natuurlijk verwijten | |
Origami94 | zaterdag 16 maart 2024 @ 19:40 |
Nou nou nou het gaat maar om een beetje laden Bewust zijn van alles is nou eenmaal het credo voor 2030. De overheid mag alleen garant staan voor het bedrijfsleven | |
ACT-F | zaterdag 16 maart 2024 @ 19:49 |
Hoeveel is een beetje? | |
capricia | zaterdag 16 maart 2024 @ 19:50 |
Juist. En voor gewone, niet rijke mensen in een andere gemeente, geldt: het lijden hoort erbij. https://www.gelderlander.(...)gn=socialsharing_web [ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 16-03-2024 19:57:56 ] | |
Watashiwa | zaterdag 16 maart 2024 @ 20:56 |
GL = Geen Leven | |
probeer | zaterdag 16 maart 2024 @ 21:55 |
En dat van een PvdA-er. Ze zouden die man linea recta moeten royeren. Als ik lid van die partij was, had ik er contact over opgenomen. Bizarre uitspraken van die man. | |
Ivo1985 | zaterdag 16 maart 2024 @ 22:04 |
Bestuur van de netbeheerders in Nederland is dramatisch. Klagen over hoge kosten en personeelstekort. Maar ondertussen telkens opnieuw leugens verkondigen als mensen van het gas af gaan en als gevolg van die leugens en het in stand houden daarvan ellenlange discussies te voeren met de consument en uiteindelijk iedere gasaansluiting individueel te verwijderen. Maar tijd en geld om even een dikkere stroomkabel in de grond te stoppen hebben ze dan weer niet. De investeringen in vernieuwing en uitbreiding in het net liggen al héél lang op een veel te laag niveau. | |
Lichtloper | zaterdag 16 maart 2024 @ 22:04 |
Hij zegt het wat ongelukkig, maar 1,5 miljoen euro voor speciaal ouderenvervoer is best een hoop geld voor een dorpje als Zevenaar natuurlijk. Vind het niet raar dat je dan als wethouder zegt: je kan niet altijd naar de overheid kijken. | |
probeer | zaterdag 16 maart 2024 @ 22:22 |
Absoluut. Prima om naar te kijken ook, want dat is inderdaad veel geld. Maar dan is je argument dus gewoon 'het is een zeer grote kostenpost' en niet een of ander quasifilosofische kul over dat lijden bij het leven hoort. | |
ACT-F | zaterdag 16 maart 2024 @ 22:32 |
Netbeheerders zijn uitvoerenden. De politiek beslist... | |
Hoppahop | zaterdag 16 maart 2024 @ 23:17 |
Misschien is het een idee om bedrijfs-leaseauto’s hoger te belasten. Meeste deel van de leaseauto’s is naar kantoor en terug en allemaal vertrekken ze rond 08:00 uur en rond 16:00 weer terug naar huis en aan de laadpaal. Een ontmoedigingsbeleid. En investeer in een beter OV. | |
Red_85 | zaterdag 16 maart 2024 @ 23:39 |
Ooooh Hier moet je gewoon keihard om lachen omdat het zo grof is. Intriest zo iemand. | |
Red_85 | zaterdag 16 maart 2024 @ 23:46 |
Zal best. Die 1,5mln zal vast ergens anders aan op gaan. Aan dure ambtenaren, over de balk dingen, kansloosheid en verbrast. Alleen dat is lastig voor te zijn als gemeente. Dus trek je het maar weg bij de vrijheid van die oudjes. Zal jou wat. Laat ze lekker wegkwijnen die knarretjes. | |
Accordtje | zondag 17 maart 2024 @ 00:09 |
Ik bedoel niet dat het treurig is dat we nog niet massaal over zijn, maar dat het treurig is dat we al tegen capaciteit problemen aanlopen, terwijl we nog bij lange na niet massaal over zijn. | |
suijkerbuijk | zondag 17 maart 2024 @ 00:20 |
Ik kan alleen hopen dat iemand die zo denkt Tegen die tijd erg gaat lijden. Een luier heeft met uitslag en daar 48 uur kan genieten. | |
Origami94 | zondag 17 maart 2024 @ 01:36 |
Hoeveel bedrijven zijn pre corona nou echt winstgevend geweest in de tijd dat je geld toe kreeg om te lenen | |
Origami94 | zondag 17 maart 2024 @ 01:37 |
Scholieren mogen niet stemmen. Ik heb het over 18 tot 27 | |
Sebbeszweet | zondag 17 maart 2024 @ 05:39 |
Dit, ben ooit vertrokken en dat had ik veel eerder moeten doen | |
Chadi | zondag 17 maart 2024 @ 05:50 |
Voor transport van Electra betaal je gewoon stedin deze zou het eigenlijk in orde moeten hebben. | |
GemMagic | zondag 17 maart 2024 @ 09:23 |
Los van het plezier van het afzeiken van electrische auto's, de politiek, netbeheerders en de energietransitie in het algemeen, is het eigenlijk niet zo moeilijk om met je BEV precies niet in een druk gebied aan de laadpaal te hoeven. Dit gaat straks inderdaad op nog meer plaatsen spelen. Vooral verstedelijkt gebied, maar misschien ook wel in sommige van die druk bebouwde nieuwbouwwijken die men tracht te realiseren. Het kan gewoon niet allemaal tegelijk, dus je moet daar rekening mee houden. Gelukkig staat ook niet heel NL te trappelen om een EV, dus zij die nu zeggen, ik neem er één voor het team, accepteer de steeds verder oplopende kosten en koop nog even een gloednieuwe ICE of gasketel, dragen op hun manier ook bij aan de haalbaarheid van de energietransitie: bedankt! Overigens ben ik allerminst een fan van groen stedelijke colleges. Steden werpen een steeds grotere muur op voor alle soorten auto's en zien een idealeel beeld van een middels toegangsverboden ommuurde vesting waar op de enige toegangspoort het logo van de NS preikt. | |
#ANONIEM | maandag 18 maart 2024 @ 08:04 |
Nee, maar als ik het doe wil ik er niet twee dagen over doen | |
Gunner | maandag 18 maart 2024 @ 08:07 |
Het zo overdrijven maakt je punt niet beter. | |
KaheemSaid | maandag 18 maart 2024 @ 08:20 |
Lees dit nog eens. Er werd bewust gefocust op een zo kostenefficiënt mogelijk electriciteitsnet, daar plukken we nu de vruchten van. De ACM zegt in een reactie dat het pas investeringen kan goedkeuren als zeker is dat aansluitingen van het uitgebreide net ook gebruikt worden "Wat belangrijk is, is dat er geen investeringen worden gedaan die achteraf niet nodig blijken te zijn", zegt ACM-voorzitter Snoep. "Daarvoor is het nodig dat eerst duidelijk wordt waar er precies behoefte aan aansluitingen is." Die redenering van de ACM is "onzin", zegt André Faaij, hoogleraar en directeur energietransitie van onderzoeksorganisatie TNO. Hij wijst erop dat al jaren bekend is dat de energietransitie gepaard gaat met verregaande elektrificatie. "Dan moet je niet zeggen: we wachten tot er een aanvraag voor een aansluiting ligt, maar vooruitplannen. Nu is het net een fundamentele rem op de energietransitie, terwijl het juist een cruciale faciliterende factor moet zijn." Ergens denk ik dat het iets heel politieks is/was. Had je er eerder flink geld aan uitgegeven dan hadden er kamervragen gekomen van “kan dat niet efficiënter” en “linkse hobby’s”, nu moet het snel, hebben we overlast en is het duur. | |
KaheemSaid | maandag 18 maart 2024 @ 08:30 |
Communicatief is deze wethouder geen wonder inderdaad. Wel ben ik bang dat de reactie van @probeer de reden is dat er in de tweede kamer niet over de onhoudbaarheid van de zorg gesproken wordt. Ik ben bang dat de eerste die begint over de noodzakelijke veranderingen door de andere partijen en de stemmer verguist zal worden. Ergens ben ik bang dat hetgeen we nu op het elektriciteitnet zien, dezelfde oorzaken kent als de vastlopende zorg. Je kan er politiek pas aan beginnen als het eigenlijk te laat is. | |
VEM2012 | maandag 18 maart 2024 @ 09:02 |
Er staat nota bene in het artikel dat de politiek (lees: Minister Kamp) al 11 jaar geleden ook leveringszekerheid als doelstelling heeft meegegeven. Ik snap dat het makkelijker is om ook hier weer de VVD en Rutte de schuld van te geven, maar dat kan alleen maar door feitenvrij te redeneren. | |
probeer | maandag 18 maart 2024 @ 09:13 |
Ik ben echter ook bang dat mogelijk zeer nodige hervormingen van de zorg te lang op zich gaan laten wachten. Maar niet zozeer omdat het volk nog niet klaar zou zijn voor dat gesprek, maar eerder omdat ons politieke bestek de afgelopen 20 jaar amper nog weet hoe het is om proactief in plaats van reactief te regeren. Omdat ze korte termijn winst zo belangrijk zijn gaan vinden dat enig vooruit kijken er totaal niet meer bij is. Omdat 'uitstellen' de handelswijze van onze politici is geworden. Omdat zíj zich voornamelijk focussen en laten leiden door de waan van de dag. Omdat zíj om de hete brij heen draaien. En daar is deze PvdA-er een goed voorbeeld van, met zijn rare onzin over wat het is om te leven. Nee, zeg gewoon waar het op staat ('het is te duur'), dat snappen verreweg de meeste mensen prima. Neem bv de hervormingen van het pensioenstelsel. Ook zo'n pijnlijk financieel gesprek. Iets waar gehakt moest worden en sowieso spaanders gingen rondvliegen. In mijn beleving kwam die roep om hervorming toch vooral vanuit het volk (en dan eigenlijk voornamelijk van iedereen onder de 40) en was het juist de politiek die dat jarenlang naar de voeten kijkend voor zich uit is blijven schuiven. Maar om dat dan af te schuiven op de onwil of onkunde van het volk om zo'n moeilijk gesprek te voeren, voelt als een enorm excuus. Waarom? Omdat het volk de afgelopen 16 jaar continue geconfronteerd is met die lastige gesprekken. We doen niet anders dan omgaan met de realiteit dat 'x te duur is, en er gesneden moet worden'. En zeker de mensen aan de financiële onderkant, die maken zich hun gehele volwassen leven al dagelijks zorgen over hoe iets betaald gaat worden. Maar dan moeten ze dus wél eerlijk zijn en gewoon zeggen waarop het staat ('het is te duur') en mensen niet de wol voor de ogen houden middels dit soort zeer rare, vanuit een soort verknipt idealisme voortkomende, onzin. Want serieus ... Het leven is lijden en men kan niet altijd naar de overheid kijken. Wat?! Als je dat écht gelooft, dan bén je simpelweg geen PvdA-er. Kan niet. Onmogelijk. Want dat gaat lijnrecht in tegen de bestaansreden van de PvdA; dat lijden geen gegeven hoeft te zijn, en dat de overheid er wél is om te helpen. Dan dien je gewoon je zetel/functie op te geven en naar de SGP te verkassen. [ Bericht 21% gewijzigd door probeer op 18-03-2024 09:49:47 ] | |
KaheemSaid | maandag 18 maart 2024 @ 09:21 |
Ik denk niet dat het de schuld van Rutte en co is, ik ben juist bang dat het de schuld is van het politieke systeem als geheel. Denk dat het moeilijk is problemen echt te agenderen zonder dat je de boemerang terug krijgt van de cynische oppositie en vraag mij af wat Rutte 2 gemeld had wanneer de ACM aangegeven had dat netbeheerder 8 miljrd extra moeten hebben voor een energietransitie. Even in perspectief in de eerste 8 maanden van 2012 werden er 540 (0,007%) elektrische auto’s verkocht en kregen 14.320 (0,2%) huishoudens een warmtepomp | |
VEM2012 | maandag 18 maart 2024 @ 09:45 |
Toch wist iedereen al dat toen de transitie eraan zat te komen. Even in perspectief: ik had in 2013 (geen idee waarom je 2012 gebruikt als referentie) al een warmtepomp en bestelde eind van dat jaar mijn eerste Tesla (wat feitelijk de eerste elektrische auto die goed bruikbaar is die verkrijgbaar werd). | |
#ANONIEM | maandag 18 maart 2024 @ 09:46 |
Vertel, hoe rijdt jij full electric in 15 uur naar zuid Frankrijk? Een rit van 1450km? [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2024 09:47:57 ] | |
KaheemSaid | maandag 18 maart 2024 @ 09:52 |
Volgens mij zei Henk Kamp in 2012 dat leveringszekerheid een doel moet zijn. Ben het met je eens dat we het wel wisten Vem, maar daarmee is het politiek nog wel eens lastig om dat beleid door te zetten. Iedereen weet nu ook dat we een broodnodige transitie in de zorg mogen doorvoeren, maar men past wel op hier teveel over van de toren te blazen. | |
probeer | maandag 18 maart 2024 @ 09:55 |
Die angst voor de boemerang van cynische oppositie en wellicht zelfs teruglopende polls en verkiezingsuitslagen, tsja dat hoort er nou eenmaal bij in de politiek. Dat is de zure appel waar zij doorheen dienen te bijten. Part of the job, dat vooruit zien en proactief regeren, zélfs als het pijn gaat doen. Want ja, het is ook niet leuk om iets te moeten doen waarvan je weet dat het moeilijkheden met zich mee gaat brengen, die je wellicht andere zaken gaat kosten. Maar om met de woorden van die PvdA-er te spreken .. Tsja, dat hoort nou eenmaal bij het leven. Maar wentel dat niet af op een angst voor onterechte afrekening door het volk. Neem verantwoordelijkheid voor je eigen uitstelgedrag. | |
KaheemSaid | maandag 18 maart 2024 @ 09:58 |
Met een FvD als grootste, een BBB als grootste en deze tweede kamerverkiezinguitslag heb ik er minder vertrouwen in. Maar van mij mogen ze het proberen, misschien is het de vernieuwing die we nodig hebben. | |
Gunner | maandag 18 maart 2024 @ 10:08 |
Met 2 of drie keer snelladen hooguit een uurtje, misschien anderhalf, langer dan met een ICE. en zoals iemand anders al zei; ook met een ICE zal je af en toe rust/eet/plasstops maken dus dat verschil gaat echt niet veel groter zijn. (maar op persoonlijke noot zal ik niet snel zo'n reis maken voor vakantie, ook niet met een ICE) | |
probeer | maandag 18 maart 2024 @ 10:13 |
Ok .. Ja, de winst van de BBB kan ik inderdaad ergens ook wel zien als een onwil om te accepteren dat er gehakt moet gaan worden. Maar ja, wat dachten ze in Den Haag wat de reactie zou gaan zijn, wanneer hun eigen houding mbt stikstof al sinds de jaren 90 is om de boel steeds weer voor zich uit te schuiven. Dan vind ik het niet gek dat een groep mensen denkt 'ja maar waarom nu dan? Dit rijmt totaal niet met hoe jullie je al 30+ jaar gedragen, en ons al 30+ jaar behandelen.' FvD .. was volgens mij juist een tegenreactie op dat 'standaard reilen en zeilen van de politiek'. Imo een verkeerde tegenreactie, sure. Maar geen 'wij kunnen geen moeilijk gesprek aan en dus kijken we weg van de politici die dat wel willen'. Die lui wilden juist de boel op stelten zetten, de politieke 'in-group' doorbreken (om er vervolgens zelf te gaan zitten. Thierry, jij vuige zelfverrijker.) PVV .. Volgens mij zei 1/4e van het land daar nou juist 'hej, neem verdomme eens actie in dat moeilijke gesprek over migratie'. | |
KaheemSaid | maandag 18 maart 2024 @ 10:20 |
Wat een positieve kijkwijze, zo help je iemand door de maandag dip! | |
TigerXtrm | maandag 18 maart 2024 @ 10:42 |
Ik kan me herinneren dat de vooruitzienden onder ons dit al zagen aankomen het moment dat de regering met dat idiote plan aan kwam zetten. Ff in een tiental jaar tijd het hele gasnetwerk eruit, olie eruit, en alles op elektriciteit. Gaat vast goedkomen ![]() Wel typisch dat het in een GL stad als eerste fout gaat. Laten we links nooit beschuldigen van voortschrijdend inzicht ![]() | |
probeer | maandag 18 maart 2024 @ 10:51 |
Durf alleen niet te zeggen of dat door links komt, of gewoon door Lot van Hooijdonk. | |
#ANONIEM | maandag 18 maart 2024 @ 10:52 |
in optimale vorm ja, als de accu's van mijn ev6 warm zijn kan ik ze met 20 minuten van 20 naar 80% krijgen, zitten ze onder de 20% of is het buiten kouder dan duurt het langer, een tocht van die afstand ga ik niet doen met mijn EV, dan huur ik wel een benzine auto | |
MisterFox | maandag 18 maart 2024 @ 10:55 |
Goed, de EV is precies zoals voorspeld gefaald. Wat een verassing. Kan dat hoofdstuk dan nu eindelijk dicht? ![]() 1. Bouw kerncentrales 2. Over op waterstof 3. Succes | |
Managarm | maandag 18 maart 2024 @ 10:56 |
Krijg je straks een paalplakboete omdat je langer dan 5 uur staat, dat "vergeten" ze vast aan te passen ![]() | |
nostra | maandag 18 maart 2024 @ 11:01 |
Ach, GL leefde nog in la-la-land waar, als VDL een lasmachine een uurtje later aan zou zetten, het congestieprobleem zou zijn opgelost. Nu terug in de realiteit en nu werkt dat niet zo. Dus dan maar afdwingen. | |
spicymchaggis | maandag 18 maart 2024 @ 11:09 |
Daar hebben anno 2024 wel meer politici last van; uit de manier waarop men met de energietransitie om gaat blijkt overduidelijk dat politiek door wensdenken gedreven wordt en niet door technische kennis. | |
DeVerzamelaar | maandag 18 maart 2024 @ 11:13 |
De combinatie van massale nieuwbouwprojecten om de bevolkingsgroei door louter instroom van migranten/statushouders te kunnen huisvesten en de absurde drang om het stroomnet te 'vergroenen' (zwakker en minder redundant te maken) blijkt als een boemerang terug te komen. Iedereen die niet op een roze, idealistische GL wolk zou zitten had dit al van mijlenver kunnen zien aankomen. Ondertussen gaan de groene gekken in diverse provincies gewoon vrolijk door om Nederland op vele terreinen te slopen en in een recessie te storten. | |
spicymchaggis | maandag 18 maart 2024 @ 11:14 |
De Duitse politiek is, kan ik uit eigen ervaring zeggen, net zo'n farce. Nederland is echt geen uitzondering wanneer het op incompetente politici zonder dossierkennis aankomt. | |
spicymchaggis | maandag 18 maart 2024 @ 13:58 |
Iemand die geschiedenis en politieke wetenschap gestudeerd heeft beslissingen laten nemen waar technische kennis voor benodigd is, what could possible go wrong? | |
Fietsenrek | maandag 18 maart 2024 @ 14:11 |
Haha. Bizar eigenlijk. Maar dan hebben we ieder geval wat te lachen/klagen. | |
ACT-F | maandag 18 maart 2024 @ 15:22 |
Het is een Europees probleem. De landen die het hardst lopen struikelen als eerste. Duitsland begon in 2010 met de Energiewende na Fukushima. Bedrijven trekken massaal weg of gaan failliet door de hoge energieprijs. | |
SymbolicFrank | maandag 18 maart 2024 @ 15:38 |
En het wordt steeds erger, omdat landen steeds vaker aangewezen zijn op de import van elektriciteit om de zaak aan de praat te houden. En na een tijdje is het verkoopbare overschot op. Of het wordt op de verkeerde tijdstippen geproduceerd. Dan klopt het wel op papier, maar dan wordt de schommeling van het voltage uit de stopcontacten steeds groter. In het klimaatakkoord staat ook, dat als de burgers en het bedrijfsleven niet genoeg doen, we al onze energie gaan importeren als elektriciteit of waterstof. Of Tennet hier gezien wordt als het bedrijfsleven of de overheid weet ik niet, maar blijkbaar moeten ze tot 2035 alle winst die ze maken gebruiken om het netwerk te verzwaren. De politiek komt er verder nog niet aan te pas. | |
SymbolicFrank | maandag 18 maart 2024 @ 18:35 |
Linkje naar het rapport voor het klimaatakkoord. De belangrijke plaatjes staan op pagina 74 en 75. Oud plaatje, een directe link lukt niet.
| |
Cockwhale | maandag 18 maart 2024 @ 19:35 |
Ipv dat stroomnet aan te pakken ![]() Wordt dat ooit nog geopperd als, I don't know, mogelijke oplossing of blijven we wegkijken? | |
Ivo1985 | maandag 18 maart 2024 @ 20:33 |
De netbeheerders gaan liever één voor één gasaansluitingen opgraven. En eindeloze discussies aan met mensen die gewoon hun contract opzeggen en geen gas meer gebruiken. Bestoken met leugens over niet bestaande verplichtingen. Daar zelfs rechtszaken over voeren. Ten onrechte incassobureaus en deurwaarders op onschuldige mensen afsturen. Allemaal omdat "gewoon gas opzeggen" niet in de procedures past die de netbeheerder ooit zelf bedacht heeft en nu, na 8 jaar juridische strijd over dit onderwerp nog steeds niet opgelost is. Nee, nu hebben ze bedacht dat je een "melding einde gasgebruik" moet doen via mijnaansluiting.nl. Want gewoon opzegging is niet duidelijk genoeg ofzo? Alleen kan je op die door netbeheerders beheerde website nergens een knop vinden voor "melding einde gasgebruik". Je kan er alleen aanvragen doen. Voor onder andere verwijderen van de gasaansluiting. Ofwel: voor verspilling van kostbare mankracht die véél nuttiger ingezet kan worden voor het aanleggen van dikkere elektra kabels. Die gasaansluiting kan in de toekomst wel verwijderd worden als de hele straat gesaneerd wordt. |