abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212845082
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 08:41 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:

[..]
https://www.wrr.nl/public(...)tures-time-to-invest

16 jaar geleden werd hier al op gewezen. Iedereen die ook maar een beetje kijk heeft op de energieproductie in Europa/Nederland zag dit van mijlenver aankomen.

Maar goed we zitten inmiddels met volksvertegenwoordigers zoals Rob Jetten en Yassir Klaver die, volkomen gespeend van elke natuurkundig inzicht, zelfs geen idee hebben hoe je een woning kan verwarmen met kernenergie.

Idealisme en onpeilbare achterlijkheid gaan hand in hand.
16 jaar geleden zagen ze niet aankomen dar de gasprijs in een halfjaar tijd zou kunnen verviervoudigen en de prijs daarna extreem hoog zou blijven waardoor iedereen in een paar jaar overstapt op de warmtepomp. Niemand zag dat aankomen, geen enkele Nederlander.

De electrische auto, dat zagen ze wel alleen dat wordt een belasting waarvan ze weten dat het net de vraag op piek momenten sowieso nooit aan gaat kunnen.

TenneT zit vol. Iedereen wil stroom maar niemand wil een nieuw verdeelstation in de buurt. Dus dan kost de bouw van zo'n station makkelijk vijftien jaar. De randstad wil stroom maar de stroom wordt daar niet opgewekt, dat is niet handig.
pi_212845558
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 09:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
16 jaar geleden zagen ze niet aankomen dar de gasprijs in een halfjaar tijd zou kunnen verviervoudigen en de prijs daarna extreem hoog zou blijven waardoor iedereen in een paar jaar overstapt op de warmtepomp. Niemand zag dat aankomen, geen enkele Nederlander.

De electrische auto, dat zagen ze wel alleen dat wordt een belasting waarvan ze weten dat het net de vraag op piek momenten sowieso nooit aan gaat kunnen.

TenneT zit vol. Iedereen wil stroom maar niemand wil een nieuw verdeelstation in de buurt. Dus dan kost de bouw van zo'n station makkelijk vijftien jaar. De randstad wil stroom maar de stroom wordt daar niet opgewekt, dat is niet handig.
Als we nou gewoon 16 jaar geleden op een rustig gangetje waren begonnen met de het verzwaren van de capaciteit op het stroomnet was het natuurlijk ook bij lange na niet zo'n grote opgave geweest nu.

Je zou ergens toch wel verwachten dat bij de meeste mensen de neiging om alles pas tot de (spreekwoordelijke) avond van te voren te laten liggen er tijdens de middelbare schooltijd wel uit gestampt is maar in Nederland lijken we er een nationale sport van te hebben gemaakt.
pi_212845623
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 09:59 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als we nou gewoon 16 jaar geleden op een rustig gangetje waren begonnen met de het verzwaren van de capaciteit op het stroomnet was het natuurlijk ook bij lange na niet zo'n grote opgave geweest nu.

Je zou ergens toch wel verwachten dat bij de meeste mensen de neiging om alles pas tot de (spreekwoordelijke) avond van te voren te laten liggen er tijdens de middelbare schooltijd wel uit gestampt is maar in Nederland lijken we er een nationale sport van te hebben gemaakt.
Je doet de aanname dat ze al die jaren niks hebben gedaan. Heb jij dat in jouw middelbare school tijd geleerd?
pi_212845629
Haha heerlijk
pi_212845780
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 08:52 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ach, Utrecht.
Nu Utrecht straks Nederland. Ik pak de popcorn er alvast bij.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 10:45:09 #36
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_212846035
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 00:05 schreef Geitenkamp het volgende:
Lekker man, dat elektrische rijden _O-
Ben blij dat ik nog gewoon normaal op vakantie kan en 1000km kan rijden op een tank en na 5minuten ‘laden’ weer verder kan
Want je rijd zo vaak 1000 km? _O-
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 10:47:19 #37
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212846056
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 09:17 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Ja joh, projecteer even een kiesstelsel van een land 6000km verderop op Nederland om je rancunepuntjes van de dag te scoren.
Stem repressie gebeurt in elke democratie. Als jongeren massaal zouden stemmen zou GL de grootste worden
  FOK!Fotograaf zaterdag 16 maart 2024 @ 10:48:50 #38
842 Zorro
Z
pi_212846076
Stroom op? Hadden mensen nou maar zonnepanelen...
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_212846113
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 10:47 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Stem repressie gebeurt in elke democratie. Als jongeren massaal zouden stemmen zou GL de grootste worden
https://stem.scholierenverkiezingen.nl/uitslagen
pi_212846260
quote:
Hou eens op met bronnen en feiten man :{w
  zaterdag 16 maart 2024 @ 11:01:56 #41
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212846283
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 10:45 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Want je rijd zo vaak 1000 km? _O-
Sowieso dat argument "jaaaa maar m'n auto tank ik ik vijf minuten vol" Echt he dat soort discussies heb ik met m'n vader ook altijd. Van die fossielen (pun intended) die hun haat altijd met diezelfde saaie argumenten die al 1000x zijn gehoord kenbaar maken.

Lekker vergelijkbaar ook allemaal.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_212846289
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 01:39 schreef Cruzinats het volgende:
Het blijft bijzonder hoe ontzettend incapabel GroenLinks blijkt te zijn. Ik twijfel er ook niet aan dat ze vanzelfsprekend niet zullen stoppen met hun groene fabeltjes en daarentegen gewoon door gaan met de kop in het zand steken.

Ergens wil je GroenLinks stemmers toch beschermen tegen zichzelf.
Ik was wel van plan op die partij te stemmen voor de europese verkiezingen, dus wat ga je er tegen doen? ;)
pi_212846342
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 00:05 schreef Geitenkamp het volgende:
Lekker man, dat elektrische rijden _O-
Ben blij dat ik nog gewoon normaal op vakantie kan en 1000km kan rijden op een tank en na 5minuten ‘laden’ weer verder kan
Een tankstop op vakantieritten gaat doorgaans toch samen met een bakkie koffie/broodje etc. Dus of je nou de auto in een paar minuten volgetankt op de parkeerplaats zet of 'm aan de lader hangt is op dat soort ritten voor de meeste mensen totaal niet boeiend.
pi_212846485
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 11:06 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Een tankstop op vakantieritten gaat doorgaans toch samen met een bakkie koffie/broodje etc. Dus of je nou de auto in een paar minuten volgetankt op de parkeerplaats zet of 'm aan de lader hangt is op dat soort ritten voor de meeste mensen totaal niet boeiend.
of plassen in zo'n gore tankstationplee
pi_212846512
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 11:06 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Als je al een laadpaal vindt (die aanstaat).
  zaterdag 16 maart 2024 @ 11:26:51 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212846539
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 06:51 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Je begrijpt dat het overvolle stroomnet toch echt niet de schuld van GL is he?
Nee, het is gewoon een beetje dom van GL dat ze op hun ideologische roze wolk zittend nooit echt nadenken over de gevolgen van hun goedbedoelde plannetjes.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212846544
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 06:51 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Je begrijpt dat het overvolle stroomnet toch echt niet de schuld van GL is he?
Niet sec van GL, wel van de politiek in het algemeen, waaronder GL.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_212846566
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 01:33 schreef thedeedster het volgende:
Uit het artikel;
[..]
Succes? Leuke frame.

Politici hebben gewoon geen weet van zoiets als een echte wereld. Een wereld verder voorbij hun ondoordachte plannetjes die doorgaans gespeend zijn van een beetje doordenken. Gooi wat over de schutting en het komt vanzelf wel goed.
Ik zou het ook geen succes noemen nee. Dit land …
pi_212846571
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 11:01 schreef Gunner het volgende:

[..]
Sowieso dat argument "jaaaa maar m'n auto tank ik ik vijf minuten vol" Echt he dat soort discussies heb ik met m'n vader ook altijd. Van die fossielen (pun intended) die hun haat altijd met diezelfde saaie argumenten die al 1000x zijn gehoord kenbaar maken.

Lekker vergelijkbaar ook allemaal.
:')

Helemaal prima, wat jij wil

De trend in het echte leven is dat de meeste mensen terug gaan naar benzine omdat full electric niet meer interessant is, zowel niet qua range en in de bijtelling, alleen de eerste 35.000 krijg je nog 16% bijtelling, daarna is het de normale 22% met een beetje auto en 49.5% inkomstenbelasting ga je daar zo overheen en is het netto in de maand iets van 60 euro verschil met alle nadelen van dien

Op vakantie kun je snelladen maar haal je zuid Frankrijk niet meer in een enkele dag, met een caravan is het al helemaal huilen met de pet op en sta je iedere 150km aan de lader (met de extra nadelen van drukte bij de laadpaal als het af moeten koppelen van de aanhanger omdat je anders 2 palen bezet)

Prima als elektrisch voor jou werkt, voor mij niet
pi_212846706
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 11:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, het is gewoon een beetje dom van GL dat ze op hun ideologische roze wolk zittend nooit echt nadenken over de gevolgen van hun goedbedoelde plannetjes.
GL is echter niet de enige partij die niet nadenkt over de gevolgen van hun goedbedoelde plannetjes, iedere politieke partij schiet daarin tekort.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 11:41:16 #51
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_212846719
Ik heb het gedoe met laadpalen nooit zien zitten dus toen we een nieuwe auto nodig hadden meteen duidelijk laten weten dat ik daar echt niet aan wilde beginnen. Mijn man keek wel sip... jammer dan. >:)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 16 maart 2024 @ 11:41:46 #52
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_212846727
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 11:30 schreef Geitenkamp het volgende:

Prima als elektrisch voor jou werkt, voor mij niet
Ik denk in oplossingen niet in problemen :)
verder heb ik niets met caravans, bijtelling of slechte range te maken dus dan zou je kunnen zeggen dat het voor mij werkt ja maar laten we niet doen alsof het niets is.

(en al deze argumenten zijn eigenlijk ook niet zo relevant als je naar het onderwerp kijkt van dit topic. het probleem is niet de elektrische auto maar dat het stroomnet vol zit (en dat komt ook niet alleen door elektrische auto's)
Where law ends, tyrrany begins.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 11:47:31 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212846794
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 11:41 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ik denk in oplossingen niet in problemen :)
verder heb ik niets met caravans, bijtelling of slechte range te maken dus dan zou je kunnen zeggen dat het voor mij werkt ja maar laten we niet doen alsof het niets is.

(en al deze argumenten zijn eigenlijk ook niet zo relevant als je naar het onderwerp kijkt van dit topic. het probleem is niet de elektrische auto maar dat het stroomnet vol zit (en dat komt ook niet alleen door elektrische auto's)
Het probleem is het pushen van de elektrische auto om er daarna achter te komen, heel onverwacht, dat een al overbelast stroomnet dat niet aankan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 16 maart 2024 @ 11:59:17 #54
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_212846892
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 02:24 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Stem dan lekker PVV

Oh ja die willen al helemaal geen goed bestuur

Beter nog die hebben nog nooit enige moeite gedaan voor enig bestuur

Maar uiteindelijk is het allemaal de schuld van links, buitenlanders en rutte dat een partij al decennia lang niks constructiefs doet.

Dit is satire en dus eigenlijk geen bash op de pvv, kan net zo goed gelden voor de SP, SGP, FvD, BBB, etc
Het verschil is dat Rutte sinds 2010 4 kabinetten heeft geleid die nul leiderschap op dit gebied hebben getoond, terwijl het duidelijk was dat we zowel de stabiele productie, als de distributie van electriciteit, gigantische moesten opvoeren. Maar volgens de VVD-doctrine moest dat allemaal aan de markt worden overgelaten, die een korte-termijn beleid moeten voeren omdat de winstgevenheid voor de aandeelhouders belangrijker is.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_212846948
Ik vraag me af hoe andere landen naar ons kijken. We zijn toch eigenlijk 1 grote grap met alles wat hier op het moment plaatsvindt.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 12:06:38 #56
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212846964
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 12:05 schreef Fietsenrek het volgende:
Ik vraag me af hoe andere landen naar ons kijken. We zijn toch eigenlijk 1 grote grap met alles wat hier op het moment plaatsvindt.
We zijn een zeldzaam voorbeeld van knalhard kapitalitisch neoliberalisme gemixt met onverteerbaar naïef progressief wensdenken geworden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212846976
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 11:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het probleem is het pushen van de elektrische auto om er daarna achter te komen, heel onverwacht, dat een al overbelast stroomnet dat niet aankan.
Het kan wel, alleen niet binnen een paar jaar en het zal gebalanceerd zijn. Dus de bestuurders stoppen de stekker in de auto en kunnen niet verwachten dat alle auto's binnen een paar uur 100% volgeladen zijn net op het moment dat het donker is en de warmtepomp draait
  zaterdag 16 maart 2024 @ 12:09:11 #58
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212846992
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 12:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het kan wel, alleen niet binnen een paar jaar en het zal gebalanceerd zijn. Dus de bestuurders stoppen de stekker in de auto en kunnen niet verwachten dat alle auto's binnen een paar uur 100% volgeladen zijn net op het moment dat het donker is en de warmtepomp draait
Precies, ondoordacht. Want die warmtepomp moest ook iedereen nemen. En zonnepanelen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212847087
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 12:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Precies, ondoordacht. Want die warmtepomp moest ook iedereen nemen. En zonnepanelen.
En als de overheid 30 jaar geleden het netwerk vijf keer zo zwaar had gemaakt met bijna 100 miljard aan kosten was dat wel een teken van visie en kracht? Ik denk eerder waanzin en gooien met geld

De vraag naar warmtepompen is geexplodeerd omdat er een oorlog in Europa is en wij na alle aardbevingen geen gas meer willen oppompen.
pi_212847114
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 12:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
Het meest treurige is dat we nog niet massaal aan de elektrische auto zijn, nog niet massaal aan de warmtepomp en nog niet massaal aan de zonnepanelen. De capaciteit van het stroomnet zit echter al wel aan z'n grenzen.

Zo'n transitie is natuurlijk een mooi streven, maar de praktijk sluit bij lange na niet aan op de theorie. De capaciteit van het stroomnet zou vooruit moeten lopen op de transitie, maar het is andersom. De transitie schiet de capaciteit van het stroomnet voorbij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')