abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 15 maart 2024 @ 12:20:25 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_212835491

quote:
Rel om ‘bangalijst’ van Utrechtse studenten waarop vrouwen worden beoordeeld: ‘Weerzinwekkend’
‘Lekker geil’. En: ‘Moet snel ff geneukt worden’. In de Utrechtse studentenwereld is een rel ontstaan over seksueel grensoverschrijdend gedrag. Mannelijke leden van het Utrechtsch Studenten Corps hebben een ‘bangalijst’ gemaakt waarbij vrouwelijke studenten op hun uiterlijk en bedprestaties worden beoordeeld.
In de ‘Grietenpresentatie jaartje 23' staan zo'n dertig vrouwelijke studenten, opgesomd met foto's en beoordeeld op hun uiterlijk en bedprestaties. Ruim tien van hen worden weggezet als ‘draken’, omdat ze bij de makers kennelijk minder in de smaak vallen. De teksten gaan inmiddels rond door heel Nederland. Studenten van Amsterdam tot Delft en van Groningen tot Utrecht sturen de PowerPointpresentatie massaal door.

Extreem veel aanstootgevende teksten
Getroffen studenten zijn aangeslagen over de ‘extreem veel seksueel aanstootgevende teksten’. ,,Zij voelen de gevolgen hiervan enorm”, weet een ingewijde. Ze worden met voor- en achternaam genoemd, inclusief woonadres in Utrecht. ,,Slutshaming, online pesten en seksuele intimidatie is dit”, zo klinkt het.

De betrokken makers van de presentatie laten in een reactie aan deze site persoonlijk aan de deur weten: ,,Wij hebben hier niets over te zeggen en zijn niet geïnteresseerd om hierover te praten. Woordvoerding loopt via het corps.” Gevolgd door een dichte deur.
Smakeloze presentatie
Dat Utrechtsch Studenten Corps zelf stelt in een verklaring: ,,Gisteren is een smakeloze PowerPointpresentatie rondgegaan via sociale media, waarin meisjes van UVSV door enkele leden van USC worden besproken op basis van hun uiterlijk. Het USC neemt uitdrukkelijk afstand van deze weerzinwekkende actie. Vanzelfsprekend is de grootste prioriteit het goed opvangen van de slachtoffers, waarover nauw contact met het bestuur van UVSV is.”

Het corps heeft melding gedaan bij de Universiteit Utrecht, Hogeschool Utrecht en de gemeente Utrecht van de kwestie. Ook zijn alle leden ingelicht met de mededeling dat ‘deze actie volstrekt haaks staat op alles waar het USC voor staat.’

De verantwoordelijken zijn per direct en voor onbepaalde tijd geschorst. De jongens mogen ook niet mee op de skireis, die vrijdag begint. ,,Zodra wij een beter beeld hebben over de situatie en over wie welke rol heeft gespeeld, kunnen wij tot een definitieve straf komen. Er mag geen twijfel over bestaan dat dit een zeer zware straf zal zijn, gezien het leed dat de betrokken meisjes is aangedaan.”

‘Onverenigbaar met cultuurverbetering’
De actie is volgens het corps ‘onverenigbaar met de cultuurverbetering’ die de afgelopen jaren zou zijn ingezet. ,,Er wordt veel aandacht besteed aan seksueel welzijn en seksuele veiligheid, zoals de ‘Ben-je-oké campagne’ die wordt gevoerd in de Woolloomooloo en door middel van verschillende workshops die door het jaar heen aan onze studentenhuizen en leden worden aangeboden.”

Des te schokkender is het voor het corps daarom dat de presentatie binnen het USC is gemaakt. ,,Dit laat zien dat wij als vereniging absoluut nog niet zijn waar wij willen zijn. Er zijn dus duidelijk meer maatregelen vereist om ervoor te zorgen dat dit soort acties en denkwijzen volledig verdwijnen van onze vereniging.”

Ook vorig jaar kwam het corps negatief in het nieuws, toen studenten seksspelletjes speelden met en ingehuurde stripper.
https://www.ad.nl/utrecht(...)zinwekkend~a88f89c5/

Heb jij wel eens bangalijstje gezien?
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_212835525
bah bah

en door.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 12:22:10 #3
505678 MisterFox
declare(strict_types=1);
pi_212835526
Vies en sneu.
MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
pi_212835565
@Scjvb, hou je kinderen eens een keer in het gareel.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_212835566
Heel smerig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
U MAD?
  vrijdag 15 maart 2024 @ 12:24:36 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212835569
Al weer? Dit duikt elke twee-drie jaar weer op.

Maar wat wil je er aan doen?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_212835611
Bangalijst? Is het weer 2016?
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 15 maart 2024 @ 12:29:27 #8
80791 crew  Paul
pi_212835626
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 12:24 schreef thedeedster het volgende:

heb idd idee dat elk jaar paar x gedoe over studenten/bangalijstjes hebben
pi_212835632
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 12:24 schreef thedeedster het volgende:

Heel boos worden op deze jongeren want ik beoordeel nooit mensen op hun uiterlijk!! :( :( :( :( :(

Echt iedereen denkt wel eens die zou ik wel/niet doen en heeft dat besproken met vrienden.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 12:45:39 #10
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_212835766
Onze toekomstige politici, directeuren en artsen.
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
pi_212835802
Another Banga
pi_212835822
Wat die kerels doen kan niet en ben persoonlijk van mening dat dit strafbaar moet zijn, vervolgen die hap. Sowieso een typisch cultuurtje in die hoogopgeleide kringen, die later dan bij de NPO uitkomen en dan met het morele vingertje gaan wijzen.

Maar misschien ook de vrouwtjes een heel klein beetje hand in eigen boezem steken, want merk toch dat de trend bij de vrouwelijke jongeren is dat ze voor hun 25e al met 30+ kerels het bed hebben gedeeld, en als je er aan 50+ je naaktfoto's stuurt kan het voorkomen dat er een paar klootzakken tussen zitten die zoiets delen of gaan bespreken met vrienden.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 12:53:06 #13
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212835827
Pfoe boeiend.
Als die studentes nou gewoon ook een keer zo'n lijstje in elkaar draaien is d'r lol er snel vanaf.
Hein B. - micro penis.
Lukas O. - krijgt hem niet omhoog.
Sanil B. - Grote lul. Hijzelf.
Mees T. - Naait vooral met z'n maten.

Zoiets :7
Haters everywhere but I don't really care.
pi_212835846
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 12:53 schreef matthijst het volgende:
Pfoe boeiend.
Als die studentes nou gewoon ook een keer zo'n lijstje in elkaar draaien is d'r lol er snel vanaf.
Hein B. - micro penis.

Als je vrouwen kent weet je dat ze dit al jaren doen, onderling bespreken ze al jaren alles over hun seksuele veroveringen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_212835862
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 12:54 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Als je vrouwen kent weet je dat ze dit al jaren doen, onderling bespreken ze al jaren alles over hun seksuele veroveringen.
Iets doet mij vermoeden dat jij helemaal geen vrouwen kent. :')
pi_212835869
Het jaarlijkse topic. Tijd voor een reeks?
pi_212835893
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 12:56 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Iets doet mij vermoeden dat jij helemaal geen vrouwen kent. :')
Wel eens gezien op TV en op de straat.
pi_212835903
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 12:51 schreef Tekaschi het volgende:
Wat die kerels doen kan niet en ben persoonlijk van mening dat dit strafbaar moet zijn, vervolgen die hap. Sowieso een typisch cultuurtje in die hoogopgeleide kringen, die later dan bij de NPO uitkomen en dan met het morele vingertje gaan wijzen.
Wat moet er precies strafbaar worden? Een negatieve mening vormen over een vrouw? Deze mening delen met anderen? Ik ben benieuwd.

quote:
Maar misschien ook de vrouwtjes een heel klein beetje hand in eigen boezem steken, want merk toch dat de trend bij de vrouwelijke jongeren is dat ze voor hun 25e al met 30+ kerels het bed hebben gedeeld, en als je er aan 50+ je naaktfoto's stuurt kan het voorkomen dat er een paar klootzakken tussen zitten die zoiets delen of gaan bespreken met vrienden.
Waar merk jij deze trend aan? Heb je hier bewijs voor? Waarom zou een corpslid geen seksreview schrijven als desbetreffende vrouw géén naaktfoto's stuurt? Waarom zou er over een vrouw geen seksreview geschreven worden na 1x seks met een corpslid? Daar zijn toch geen 30 neukbeurten voor nodig denk ik zo.
PWBF
  vrijdag 15 maart 2024 @ 13:02:11 #19
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_212835908
quote:

Oja dus uiteindelijk is het toch weer de eigen schuld van die vrouwtjes. Alleen dan anders verpakt. Ofzo.
Looked so alive, turns out I'm not real
Just something you paid for
  vrijdag 15 maart 2024 @ 13:02:35 #20
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212835918
quote:

[..]
Ah, dus het enige dat ze missen zijn PowerPoint skills :+
Haters everywhere but I don't really care.
pi_212835950
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 13:00 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Wel eens gezien op TV en op de straat.
Je er vanaf doen met een 'grapje' spreekt ook boekdelen.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 13:05:18 #22
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_212835958
USC soos (pikken)en UVSV krot (kutten) liggen op nog geen honderd meter afstand van elkaar. De hele opzet is dat er geneukt wordteen geschikte partner kan worden gevonden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_212835970
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 13:01 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wat moet er precies strafbaar worden? Een negatieve mening vormen over een vrouw? Deze mening delen met anderen? Ik ben benieuwd.
Een lijstje maken is natuurlijk niet strafbaar, maar als ze foto's delen zou dat wel strafbaar moeten zijn.

quote:
Waar merk jij deze trend aan? Heb je hier bewijs voor? Waarom zou een man geen seksreview schrijven als een vrouw géén naaktfoto's stuurt? Waarom zou er over een vrouw geen seksreview geschreven worden na 1x seks met een corpslid? Daar zijn toch geen 30 neukbeurten voor nodig denk ik zo.
Laatste jaren gemerkt, een vriendin van mij in mijn leeftijd werkt bij een bedrijf waar veel jongeren werken. Nu hebben we geregeld spellen avondjes, zijn veelal meiden in de 20-25 jaar. Dan spelen we wat grappige spellen waar je persoonlijke vragen worden gesteld en keer op keer blijkt dat deze jongedames al heel wat meer bedpartners hebben gehad dan de generatie die 10 jaar ouder is, ze springen van lul naar lul. Ik bemerk het nu ook wel bij een familielid die 16 is, het is gewoon zo makkelijk voor de jeugd tegenwoordig door apps zoals Tinder of social media. Contact is zo gelegd. De samenleving veranderd, en dat is toch duidelijk al jaren, dus veel meer vrouwen gaan rondneuken, wat hun goed recht is he, begrijp mij niet verkeerd. :)
pi_212835976
quote:

[..]
Met goede vriendinnen ja, of een keer een vervelende opmerking wie niet, maar complete powerpoints om mannen te beoordelen op uiterlijk en seksprestaties? Nog nooit meegemaakt.
pi_212835978
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 13:02 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ah, dus het enige dat ze missen zijn PowerPoint skills :+
Mannen zijn wel van de lijstje maken :P
pi_212835979
Enkele quotes uit de ppt (van Insta rtvutrecht, heb m niet zelf)

- wel vrij dom maar boeie
- gaan we even verder op in

- heeft wel een vriend, maar dat is een rare knor dus lekker boeie

- allebij vrij geil
- dikke tieten

- kk ordinair, wel lekker geil
- kkr dom

- kkr enge vader
- moet make-up op hebben
- staat in smoelen boekje o.d.z.:
heeft GEEN hersenen
- neukt met [naam verborgen] dus moet snel ff geneukt worden
PWBF
pi_212835981
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 13:02 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Oja dus uiteindelijk is het toch weer de eigen schuld van die vrouwtjes. Alleen dan anders verpakt. Ofzo.
Dat is inderdaad precies wat ik zeg en waar ik op doel.
pi_212835990
hup voor het corps
pi_212835996
Erg dom van ze om dit niet intern te houden
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_212836007
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 13:06 schreef Nielsch het volgende:
- allebij vrij geil

Ergens hoop ik dat dit een foutje van jou was en niet van hen. :')
  vrijdag 15 maart 2024 @ 13:09:48 #31
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_212836018
Hoog iq, laag eq.
pi_212836037
quote:

- allebij vrij geil
- dikke tieten

- kkr dom

- kkr enge vader
- moet make-up op hebben
heeft GEEN hersenen
Zijn dit de reviews? Had toch wel wat bloemrijker taalgebruik verwacht
Jij bent het zonnetje!!!
pi_212836039
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 13:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ergens hoop ik dat dit een foutje van jou was en niet van hen. :')
ik heb het letterlijk zo overgenomen van de screenshot, inclusief spelfout
PWBF
  Moderator vrijdag 15 maart 2024 @ 13:10:35 #34
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212836040
quote:

- allebij vrij geil
- dikke tieten

- kkr dom

- kkr enge vader
- moet make-up op hebben
heeft GEEN hersenen
Is dat tegenwoordig ook een ding voor Universiteit studenten om met kkr te schelden? Dacht dat dat alleen voor tokkies en onzekere 13-jarigen iets was.
pi_212836058
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 13:10 schreef Momo het volgende:

[..]
Is dat tegenwoordig ook een ding voor Universiteit studenten om met kkr te schelden? Dacht dat dat alleen voor tokkies en onzekere 13-jarigen iets was.
Ik moest laatst op het USG zijn (toch wel een beetje een voorportaal voor het USC) en daar hoorde ik dat ook regelmatig.
PWBF
  vrijdag 15 maart 2024 @ 13:13:57 #36
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_212836075
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 13:10 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Zijn dit de reviews? Had toch wel wat bloemrijker taalgebruik verwacht
Het oogt iig niet als de klassieke lullo-taal.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 13:16:41 #37
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_212836091
quote:

[..]
Bespreken is wat anders. Snap je dat niet?
En dat doen mannen ook al heel lang.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 15 maart 2024 @ 13:17:36 #38
438527 MissButterflyy
pi_212836102
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 13:02 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
En de mannen die zoveel vrouwtjes scoren zijn stoer natuurlijk! :')
  vrijdag 15 maart 2024 @ 13:19:43 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212836125
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 12:45 schreef Aberkullie het volgende:
Wat dat betreft is een sociaalkredietsysteem zoals in China niet heel verkeerd. Met al die minpunten die ze met dit zouden verdienen zouden ze nooit, politicus, directeur of arts kunnen worden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 15 maart 2024 @ 13:23:08 #40
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_212836158
quote:

[..]
Ik keek er ook raar van op. Net straatschoffies.
Krekker is de bom!
pi_212836163
Tsja de bangalijst is van alle tijden. 2017 ( ? ) nog bij Vindicat. En nog velen daarna bij diverse andere verenigingen.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 13:24:19 #42
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212836174
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 13:11 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik moest laatst op het USG zijn (toch wel een beetje een voorportaal voor het USC) en daar hoorde ik dat ook regelmatig.
Kankurrrrrr goos ik zeg kankurrrrrr
  vrijdag 15 maart 2024 @ 13:24:22 #43
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_212836175
quote:

Bullshit: https://www.folia.nl/actu(...)-blauwtje-dan-fysiek

:') :') :') :') :') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_212836176
quote:

- allebij vrij geil
- dikke tieten

- kkr dom

- kkr enge vader
- moet make-up op hebben
heeft GEEN hersenen
Dat studenten kennelijk schrijven als 14-jarige schoolverlaters is een groter probleem.
pi_212836179
quote:
84s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 13:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat dat betreft is een sociaalkredietsysteem zoals in China niet heel verkeerd. Met al die minpunten die ze met dit zouden verdienen zouden ze nooit, politicus, directeur of arts kunnen worden.
China is behoorlijk corrupt, met de juiste connecties, kom je daar met je wangedrag dus ook gewoon weg.
pi_212836220
Het is UtreGs, niet Utrechtsch. Het is hier godverdomme geen Haerlem. :(
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_212836231
Rutger ouwe
pi_212836243
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 13:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Bespreken is wat anders. Snap je dat niet?
En dat doen mannen ook al heel lang.
Ik ben een man, en ik kan mij niet herinneren dat ik ooit met een andere man de bedprestaties heb besproken van een vrouw. Nu kan ik niet voor alle mannen spreken, maar ik denk dat je je vergist, wij mannen praten onderling niet over zo'n onderwerpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tekaschi op 15-03-2024 20:15:47 ]
pi_212836339
Het studentencorps en mensen die daar bij horen :')_!
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:01:49 #50
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_212836648
In Utrecht lopen ze blijkbaar een paar jaar achter op Groningen
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_212836769
Met foto en adres e.d., dat zou wel strafbaar moeten zijn.

Dan krijg je dat mensen je lastig kunnen gaan vallen.
pi_212836810
quote:

Laat dat hele kleine beetje maar weg, die koorballen zijn gore kneuzen, maar die wijven die idd voor hun 20e al alle soas hebben afgevinkt sporen ook niet.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:18:55 #53
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212836832
Lekker boeiend zo'n lijst.
Dat doen veel mannen onder elkaar helaas. Zolang er geen naaktbeelden worden verspreid hoeft het voor mij niet strafbaar te zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:20:44 #54
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212836852
quote:
Maar misschien ook de vrouwtjes een heel klein beetje hand in eigen boezem steken, want merk toch dat de trend bij de vrouwelijke jongeren is dat ze voor hun 25e al met 30+ kerels het bed hebben gedeeld
Weer wat gezwets dat vrouwen jaren bij 1 man horen te blijven of maagd voor het huwelijk zeker.

Neuk er gewoon lekker op los, niets mis mee.
pi_212836853
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:18 schreef Harvest89 het volgende:
Dat doen veel mannen onder elkaar helaas. Zolang er geen naaktbeelden worden verspreid hoeft het voor mij niet strafbaar te zijn.
Openbaar maken van naam en adres is toch wel een stukje privacy schending.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:22:22 #56
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_212836866
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:12 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Met foto en adres e.d., dat zou wel strafbaar moeten zijn.

Dan krijg je dat mensen je lastig kunnen gaan vallen.
Ja, want dat konden ze zonder die lijst natuurlijk nog niet bij vrouwen die ze ook al in levende lijve tegenkomen.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:22:28 #57
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212836867
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:20 schreef Hathor het volgende:

[..]
Openbaar maken van naam en adres is toch wel een stukje privacy schending.
Adres en nummer misschien wel.
Maar naam? Ben je s'avonds wel eens in een kroeg gestapt. Dat roddelen is redelijk normaal. Doen vrouwen zelf trouwens ook, wat bedgeheimen delen en zo.
pi_212836872
quote:

Niet door hebben dat je zelf onderdeel bent van het probleem…
pi_212836878
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:18 schreef Harvest89 het volgende:
Met foto (herkenbaar dus), met adres en zelfs telefoon nummers.
Dat vind ik toch wel een vrij grove schending van iemands prive.

Leuk als je ineens berichten krijgt van mensen die je niet kent of er een idioot voor je deur staat.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:24:21 #60
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212836885
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:23 schreef Cause-mayhem2 het volgende:

[..]
Met foto (herkenbaar dus), met adres en zelfs telefoon nummers.
Dat vind ik toch wel een vrij grove schending van iemands prive.

Leuk als je ineens berichten krijgt van mensen die je niet kent of er een idioot voor je deur staat.
Adres en telefoonnumers ja, eens. Die hoor je niet te delen.
pi_212836888
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:22 schreef Nobu het volgende:

[..]
Ja, want dat konden ze zonder die lijst natuurlijk nog niet bij vrouwen die ze ook al in levende lijve tegenkomen.
Dat is toch nog wel even wat anders dan zo in je prive leven.
pi_212837001
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 13:30 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ik ben een man, en ik kan mij niet herinneren dat ik ooit met een andere man de biedprestaties heb besproken van een vrouw. Nu kan ik niet voor alle mannen spreken, maar ik denk dat je je vergist, wij mannen praten onderling niet over zo'n onderwerpen.
Nu maak je een grapje toch?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212837027
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nu maak je een grapje toch?
Nee echt niet, ff serieus, bespreken mannen dan onderling bed prestaties van vrouwen? Dit doe ik dus totaal niet met vrienden? We hebben het over alles, maar als het gaat om relaties praten mannen niet snel met elkaar. We zullen sneller ons hart leegstorten bij een vrouw, en zelfs dat gaat niet over seks.
pi_212837136
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:35 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Nee echt niet, ff serieus, bespreken mannen dan onderling bed prestaties van vrouwen? Dit doe ik dus totaal niet met vrienden? We hebben het over alles, maar als het gaat om relaties praten mannen niet snel met elkaar. We zullen sneller ons hart leegstorten bij een vrouw, en zelfs dat gaat niet over seks.
Ook nooit gedaan

Wel meegemaakt in studentenhuizen dat de juffies op het toilet een lijst hadden hangen wie en wat ze allemaal gedaan hadden
Jij bent het zonnetje!!!
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:45:48 #65
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_212837151
quote:

[..]
Van scharrels een stuk vaker dan van vriendinnen, maar je antwoord is ja.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_212837157
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:43 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Ook nooit gedaan

Wel meegemaakt in studentenhuizen dat de juffies op het toilet een lijst hadden hangen wie en wat ze allemaal gedaan hadden
Ken er ook geen die dat doet, wij mannen praten eigenlijk niet over zo'n dingen, althans niet in mijn kringen. Als we een mooie vrouw zien lopen geven we elkaar wel een seintje om te kijken maar daar blijft het bij. Ik ken ook geen man die het uiterlijk of de bed prestaties van vrouwen belachelijk maakt of bespreekt, heb wel vriendinnen die het openlijk toegeven of onderling zijn aan het roddelen over mannen en hun seks prestaties of penisformaat.

Maar ja, ze maken blijkbaar geen lijstjes en dan is het niet zo'n probleem.
pi_212837167
dm mij de lijst
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:49:00 #68
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_212837176
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:46 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ken er ook geen die dat doet, wij mannen praten eigenlijk niet over zo'n dingen, althans niet in mijn kringen.
Spreek voor jezelf zou ik zeggen, in menig voetbalkleedkamer, kroeg of onderling worden dat soort dingen nou juist wel besproken. Stukje zeesterren duiden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_212837177
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:43 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Ook nooit gedaan

wat hebben de juffies bij jou allemaal gedaan
pi_212837186
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Spreek voor jezelf zou ik zeggen, in menig voetbalkleedkamer, kroeg of onderling worden dat soort dingen nou juist wel besproken. Stukje zeesterren duiden.
Ik spreek ook voor mijzelf, en gezien ik niet voetbal en ook niet in de kroeg hang zal ik het dus niet meekrijgen. Blijkbaar een bepaald type man die dat doet, heb er nooit de noodzaak in gezien. Vind het eigenlijk wel respectloos om zo over je sekspartners te praten.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:50:39 #71
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_212837190
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:50 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ik spreek ook voor mijzelf, en gezien ik niet voetbal en ook niet in de kroeg hang zal ik het dus niet meekrijgen. Blijkbaar een bepaald type man die dat doet, heb er nooit de noodzaak in gezien. Vond het eigenlijk altijd wel respectloos om zo over je sekspartners te praten.
Juist handig om op de hoogte gehouden te worden wie er mokersaai in bed is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_212837192
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:49 schreef Playboy69 het volgende:

[..]
wat hebben de juffies bij jou allemaal gedaan
Ben heel vanilla
Jij bent het zonnetje!!!
pi_212837224
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:50 schreef Caland het volgende:

[..]
Juist handig om op de hoogte gehouden te worden wie er mokersaai in bed is.
de zeestermentaliteit.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 14:56:01 #74
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212837236
quote:

[..]
Hart leegstorten staat bij jou gelijk aan welk wijf goed kan pijpen en welke niet?
pi_212837273
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:46 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ken er ook geen die dat doet, wij mannen praten eigenlijk niet over zo'n dingen, althans niet in mijn kringen. Als we een mooie vrouw zien lopen geven we elkaar wel een seintje om te kijken maar daar blijft het bij. Ik ken ook geen man die het uiterlijk of de bed prestaties van vrouwen belachelijk maakt of bespreekt, heb wel vriendinnen die het openlijk toegeven of onderling zijn aan het roddelen over mannen en hun seks prestaties of penisformaat.

Maar ja, ze maken blijkbaar geen lijstjes en dan is het niet zo'n probleem.
Ik ben wel een kroeghanger en mag mij graag grof uitlaten, maar ik doe ook niet of de seksen gelijk zijn dus bescherm je de vrouw. Haar privacy, haar eer en reputatie en de gezamenlijke intimiteit. Ik praat wel over de seks maar in de categore 'ik had een keer' en maak het niet herleidbaar naar een naam.

Dan gaan mensen natuurlijk hier weer zeiken dat eer en reputatie wel erg ouderwetse en conservatie begrippen zijn, maar die doen er nog steeds toe. Als eer en reputatie er niet toe zouden dan waren bangalijstjes immers geen probleem. Als het voor mannen en vrouwen hetzelfde zou zijn dan zou dat vergelijkend warenonderzoek door vrouwen wel een probleem zijn, en dat is het niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_212837343
quote:

[..]
Haha boomer nee hoor, ook in hbo wo kringen of meiden van de hockeyclub wordt het constant gebruikt maar niet perse als scheldwoord , iemand kan bv ook kkr lekker zijn. Welkom bij gen z :)
pi_212837374
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 15:08 schreef Stendhal het volgende:

[..]
Haha boomer nee hoor, ook in hbo wo kringen of meiden van de hockeyclub wordt het constant gebruikt maar niet perse als scheldwoord , iemand kan bv ook kkr lekker zijn. Welkom bij gen z :)
Moet je later eens op je werk proberen :')
pi_212837573
quote:

[..]
Gebrek aan een papa in hun leven die uitlegt dat ze echt kankerdom overkomen door kanker te zeggen.
pi_212837584
quote:

[..]
echt kaulo cringe.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 15:54:51 #81
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212837691
Joh, het is wat. Wees blij dat er nog geneukt wordt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 16:01:02 #82
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_212837748
Rijke ouders dan is dit geen probleem.
graag op anoniem
  vrijdag 15 maart 2024 @ 16:01:17 #83
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_212837751
quote:
Dat zal ze leren!
graag op anoniem
  vrijdag 15 maart 2024 @ 16:12:27 #84
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_212837838
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 13:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat studenten kennelijk schrijven als 14-jarige schoolverlaters is een groter probleem.
Dat onze toekomstige artsen, advocaten en notarissen dat doen al helemaal.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_212837854
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 16:12 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Over 15 jaar kom je bij de tandarts en dan is het

"Ewa jij moet je kkr gebit tog echt wat beter gaan poetsen beter doe je niet 8erlijk"
  vrijdag 15 maart 2024 @ 16:17:58 #86
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_212837880
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 16:12 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Pubers en volwassen kinderen gedragen zich niet meteen als bejaarden, het is allemaal wat.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_212837904
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 16:01 schreef KingRoland het volgende:
Rijke ouders dan is dit geen probleem.
Je mag dan iemand kapot schoppen en krijgt geen straf. Dus dit valt al helemaal mee!
U MAD?
  vrijdag 15 maart 2024 @ 16:24:33 #88
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_212837927
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 16:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
"Ewa jij moet je kkr gebit tog echt wat beter gaan poetsen beter doe je niet 8erlijk"
Poets je tanden, verrekte tyfusheaumeau.
pi_212837931
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 12:20 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://www.ad.nl/utrecht(...)zinwekkend~a88f89c5/

Heb jij wel eens bangalijstje gezien?
sjaa

dat krijg je als er nog steeds vrouwen zijn die zo makkelijk hun benen spreiden...
pi_212837966
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 16:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Over 15 jaar kom je bij de tandarts en dan is het

_O-
pi_212837989
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 12:22 schreef Filosoofert het volgende:
bah bah

en door.
Over welk hertje heb je het nu?
pi_212837999
quote:
Ik dacht dat die nu nog in het lokale AZC wonen?
  Moderator vrijdag 15 maart 2024 @ 16:32:27 #93
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_212838009
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 13:23 schreef Gibson88 het volgende:
Tsja de bangalijst is van alle tijden. 2017 ( ? ) nog bij Vindicat. En nog velen daarna bij diverse andere verenigingen.
Er is zelfs een fok banga lijst.
What can change the nature of a man?
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 15 maart 2024 @ 16:38:46 #94
80791 crew  Paul
pi_212838066
pi_212838115
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 16:32 schreef Coco het volgende:

[..]
En een verouderde versie van wie neukt met wie ,maar die is al weel heel oud.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 16:38 schreef Paul het volgende:

[..]
[ afbeelding ] :')
En de makers die zichzelf dan wel intelligent vinden :') __!!
pi_212838129
  vrijdag 15 maart 2024 @ 16:51:10 #97
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212838161
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 16:32 schreef Coco het volgende:

[..]
Die is inmiddels vooral populair in gerontofiele kringen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_212838324
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hart leegstorten staat bij jou gelijk aan welk wijf goed kan pijpen en welke niet?
Geen zorgen kerel, jij blijft mijn nummer één. :P

Nee meer praten over de relatie, problemen in de relatie. Ik zal wel ouderwets zijn maar heb geen mannelijke vrienden waarmee ik over zo'n zaken praat.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 17:20:19 #99
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_212838456
Net de presentatie gezien

Gelachen om lord farquaad, verder niet heel schokkend
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 15 maart 2024 @ 17:27:28 #100
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212838527
Nou nou nou nou poeh poeh poeh.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212838991
Wat een droevigheid :')

quote:
Het is niet voor het eerst dat de studentenvereniging in opspraak raakt. Nog geen jaar geleden was er bij het USC ook sprake van wangedrag. Op sociale media en in appgroepen werden beelden gedeeld van studenten die ringen gooiden om een fles in het achterwerk van een stripper. De rector van het USC zei destijds het gedrag "ten zeerste" af te keuren.

Het bestuur van UVSV/NVVSU vindt dit geen incident. "Het is het zoveelste geval waaruit blijkt dat op een aantal studentenverenigingen seksisme en machocultuur nog steeds de norm is. We kunnen niet meer spreken van een incident, er is sprake een patroon. Dit onacceptabele gedrag moet stoppen", aldus voorzitter Marielotte Riedstra.

En vervolgens gebeurt er helemaal niks :') wel woorden, geen daden.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 18:20:51 #102
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_212839041
quote:
4s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 18:17 schreef aloa het volgende:
Wat een droevigheid :')
[..]
En vervolgens gebeurt er helemaal niks :') wel woorden, geen daden.
Maar wat is hier nu eigenlijk aan de hand dan? Wat lol met een betaalde stripper die het klaarblijkelijk ook wel grappig vond
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_212839092
Handig toch zo'n lijst?
pi_212839138
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 17:20 schreef Caland het volgende:

Toevallig bereid bron te delen? Ben benieuwd waar het nou allemaal om te doen is. Voor zover ik weet zijn lijsten met naam en telefoon nummers van het andere geslacht vrij standaard binnen corpsen.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 18:47:33 #105
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_212839289
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 18:30 schreef Bioloog23 het volgende:

[..]
Toevallig bereid bron te delen? Ben benieuwd waar het nou allemaal om te doen is. Voor zover ik weet zijn lijsten met naam en telefoon nummers van het andere geslacht vrij standaard binnen corpsen.
Via whatsapp, dus nee

Maar meer dan dat is het ook niet, naam, telefoonnummer, in welk studentenhuis ze wonen en een korte beschrijving. Weinig echt schokkends
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 15 maart 2024 @ 19:13:14 #106
438527 MissButterflyy
pi_212839555
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 13:30 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ik ben een man, en ik kan mij niet herinneren dat ik ooit met een andere man de biedprestaties heb besproken van een vrouw. Nu kan ik niet voor alle mannen spreken, maar ik denk dat je je vergist, wij mannen praten onderling niet over zo'n onderwerpen.
Oh jawel hoor, zeker als je langere tijd single bent en je vrienden ook. Komt vaak zat voor.
Heb het zelf wel gedaan met single vriendinnen. Ervaringen bespreken, niet dat we zoals ik dit geval een PowerPoint presentatie gingen delen.
pi_212840680
No amount of money ever bought a second of time.
pi_212840832
Heerlijk die hypocriete reacties van het USC en UVSV. :')

[ Bericht 23% gewijzigd door Alpha0 op 15-03-2024 20:44:26 ]
pi_212841378
Deze verwerking vormt waarschijnlijk een schending van de AVG. Kom er maar in, Aleid Wolfsen.
pi_212841506
Vroeger deden we dit nooit. Schande.
pi_212841678
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 18:25 schreef Halcon het volgende:
Handig toch zo'n lijst?
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 18:25 schreef Halcon het volgende:
Handig toch zo'n lijst?
Dr is een fokker hier die eens zo'n lijst gekocht heeft _O-
pi_212842108
quote:

Lol. Het maken van een lijstje strafbaar? Ben je niet helemaal 100
  vrijdag 15 maart 2024 @ 22:08:16 #113
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_212842128
Wanneer bunga bunga fok feestje
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_212842577
quote:
Wat zou precies strafbaar moeten zijn en waar leg je de grens dan? Mag je een lijst maken van de top 10 mooiste vrouwen? Dat gebeurt toch ook bij de Miss Verkiezing? Mag je een top 10 lijst maken van de vrouwen die het meest sexy zijn, gebeurt ook al, namelijk bij FHM en ook hier geeft echt niet iedere vrouw expliciet toestemming voor. Mag je vervolgens een lijst maken van vrouwen die goed kunnen zoenen?

Verder is het natuurlijk van beide kanten dat meiden en jongens onderling bepaalde ervaringen delen. Dat kan subtiel van 'hij was echt een goede minnaar' of iets als 'we hadden fysiek wel een goede klik' tot een wat "stoerder"/vulgairder beschrijving. Is het verboden om deze ervaringen, die bijvoorbeeld via Whatsapp worden gedeeld, samen te bundelen tot een lijst?

In dit geval gaat het erg ver dat de vrouwen met naam, adres, etc. zijn genoemd, misschien dat je dat in het kader van AVG nog juridisch kan aanpakken en bestraffen. Maar voor de rest moeten dit soort dingen ook een beetje common sense zijn dat je het gewoon niet doet.

Voor de duidelijkheid, zo een lijst of presentatie is naar mijn mening echt verwerpelijk en afschuwelijk voor deze vrouwen, maar je lost het niet op met het keihard verbieden of bestraffen, dat lijkt me gewoon onhaalbaar.
Mannen (en vrouwen) moeten zelf de inschatting maken dat je dit soort dingen gewoon niet doet en zeker niet publiceert. Hier zal echter wel een cultuurverandering voor nodig zijn, want kennelijk is het super stoer als iemand bijdraagt aan de lijst. Maar goed, zo een cultuurverandering heb je helaas niet in een jaartje gerealiseerd.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_212843228
Heeft iemand die kijst? Vraag het voor een vriend
pi_212843233
In beginsel is belediging strafbaar. Maar het strafrecht kan ook geen panacee vormen voor dit soort puberale ongein. Onrechtmatige daad? Gaat ook wel weer ver.... Maar goed, dit zijn kapitaalkrachtige, machtige ouders. Als dit op een ROC was gebeurd....
pi_212843260
Die ouders ook :')

quote:
De ouders eisen dat de Universiteit Utrecht en studentenverenigingen maatregelen nemen ‘op straffe van een dwangsom die meteen wordt uitgedeeld aan verantwoordelijke personen en verwijdering uit de studentenhuizen’. De ouders willen dat de bangalijsten worden verwijderd ‘en verwijderd blijven’.
quote:
De presentatie gaat inmiddels rond door heel Nederland. Studenten van Amsterdam tot Delft en van Groningen tot Utrecht sturen de PowerPointpresentatie massaal door.
  Moderator zaterdag 16 maart 2024 @ 07:14:36 #118
5428 crew  miss_sly
pi_212844338
Goed dat de ouders aangifte doen. Ik hoop dat het deze keer stevig wordt aangepakt en wordt bestraft.

Voor degenen die het wel prima vinden: er is een groot verschil tussen kroegpraat en onderling wat praten over mensen m/v en een PowerPoint presentatie maken met naam, adres en telefoonnummer, en die onder duizenden studenten verspreiden. Het aantal grensoverschrijdende berichten dat de meisjes in kwestie krijgen, zal enorm zijn. Of al deze meiden het aan zichzelf te danken hebben omdat ze rondgeneukt hebben, wat op zichzelf al een abjecte mening is, is helemaal niet duidelijk. Ze kunnen ook mannen afgewezen hebben en zich daarmee de nijd van bepaalde types op de hals hebben gehaald.

Ik vind het stuitend om te zien hoeveel types ook hier in dit topic het allemaal niet zo boeiend of zelfs wel oké vinden. Jullie zijn onderdeel van het probleem.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212844374
Verschrikkelijk. Heeft iemand de link zodat we met eigen ogen kunnen aanschouwen hoe groot dit leed precies is?
  Moderator zaterdag 16 maart 2024 @ 07:34:49 #120
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212844385
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 07:29 schreef Scorpie het volgende:
Verschrikkelijk. Heeft iemand de link zodat we met eigen ogen kunnen aanschouwen hoe groot dit leed precies is?
Ik zag het lijstje voorbijkomen. Naam en toenaam + telefoonnummers. Gaat wel een beetje te ver hé.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_212844393
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 23:58 schreef BeriBeri het volgende:
Die ouders ook :')
[..]
[..]

Boomers snappen over het algemeen niet dat als iets op internet staat het daar op blijft.
pi_212844397
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 07:34 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Ik zag het lijstje voorbijkomen. Naam en toenaam + telefoonnummers.
En die lijst deel je niet eens mattie?!
pi_212844410
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 07:29 schreef Scorpie het volgende:
Dit idd
Groot fan van User Wotte
pi_212844835
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 17:20 schreef Caland het volgende:

Krijg alleen mediaberichten gevonden maar het is een tamme bende dus?
pi_212847194
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 12:53 schreef matthijst het volgende:
Pfoe boeiend.
Hein B. - micro penis.

Ja Hein: microstengeltje, stinkt uit zijn bek, komt dom over
Pieter: stinkt onder zijn oksels, heeft lelijke tanden, rotkop
Mark: domme boer, klein plassertje, waardeloos in bed, komt te snel klaar
Vincent: stelt niks voor, presteert niks, niet de moeite waard, klein plassertje, handig om uit te lachen

Wedden dat die knapen harder gaan janken dan de vrouwen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 12:39:34 #126
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_212847229
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 07:14 schreef miss_sly het volgende:
Goed dat de ouders aangifte doen. Ik hoop dat het deze keer stevig wordt aangepakt en wordt bestraft.

Mag toch aannemen dat de politie ze meteen weer naar huis stuurt omdat ze geen betrokken partij zijn.
pi_212847410
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 12:39 schreef Nobu het volgende:

[..]
Mag toch aannemen dat de politie ze meteen weer naar huis stuurt omdat ze geen betrokken partij zijn.
Hoezo? In die contreien is het heel normaal dat paps en mams met hun connecties de probleempjes van hun kroost oplossen.
pi_212847429
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 12:39 schreef Nobu het volgende:

[..]
Zo werkt het niet, je kunt gewoon aangifte doen van strafbare zaken. Het OM vervolgt en is procespartij. Dit is strafrecht, geen civiel recht.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zaterdag 16 maart 2024 @ 13:27:50 #129
459912 FlippingCoin
pi_212847634
Ik hoop dat de daders kapot worden gemaakt, vernietigd.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_212847800
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 21:29 schreef Inbox het volgende:

[..]
[..]
Dr is een fokker hier die eens zo'n lijst gekocht heeft _O-
Hehehe, en dan die dames even aanschrijven met de mededeling dat 'ie een lijst op de kop heeft getikt :')
  zaterdag 16 maart 2024 @ 13:58:12 #131
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_212847945
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 13:04 schreef recursief het volgende:

[..]
Zo werkt het niet, je kunt gewoon aangifte doen van strafbare zaken. Het OM vervolgt en is procespartij. Dit is strafrecht, geen civiel recht.
Smaad is een klachtdelict, veel succes daarmee.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 14:15:53 #132
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_212848117
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 13:09 schreef Eightyone het volgende:
Hoog iq, laag eq.
Toch? Het zijn wel een beetje de 'borderline wijven' onder de mannen. Maar dan nog functioneel.
Heel veel sambal
  zaterdag 16 maart 2024 @ 15:02:58 #133
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_212848528
Op z'n minst allemaal niet leuk, maar makers bangalijst waren 'jongsten' in studentenhuis wat uiteraard geen excuus is.
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_212848572
Dit gaan we dus niet doen!

[ Bericht 43% gewijzigd door Jippie op 17-03-2024 15:39:51 ]
pi_212850120
quote:

Voor degenen die het wel prima vinden: er is een groot verschil tussen kroegpraat en onderling wat praten over mensen m/v en een PowerPoint presentatie maken met naam, adres en telefoonnummer, en die onder duizenden studenten verspreiden.
Het voornaamste verschil lijkt me dat jongens daar meteen mee aan de slag gaan terwijl de meisjes daar de energie en dadendrang niet voor hebben en het bij vergelijkbare kroeg en keukentafelpraat houden.

quote:
Het aantal grensoverschrijdende berichten dat de meisjes in kwestie krijgen, zal enorm zijn. Of al deze meiden het aan zichzelf te danken hebben omdat ze rondgeneukt hebben, wat op zichzelf al een abjecte mening is, is helemaal niet duidelijk. Ze kunnen ook mannen afgewezen hebben en zich daarmee de nijd van bepaalde types op de hals hebben gehaald.
Er is toch niks met rondneukende vrouwen? Rondneukende jongens krijgen ook een reputatie, waar is het gelijkheidsdenken ineens?

quote:
Ik vind het stuitend om te zien hoeveel types ook hier in dit topic het allemaal niet zo boeiend of zelfs wel oké vinden. Jullie zijn onderdeel van het probleem.
Welk probleem precies? Ik zie een probleem met telefoonnummers verspreiden van mensen die daar geen toestemming voor hebben gegeven. Ik zie ook een probleem met zowel het niveau van studenten als de collectieve maturiteit, maar daarvoor moet je bij beleidskeuzes zijn. Ik zie ook een probleem met de vrijheid van vereniging en vergadering, meningsuiting en de privacy van de studenten in kwestie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_212851653
quote:

Voor degenen die het wel prima vinden: er is een groot verschil tussen kroegpraat en onderling wat praten over mensen m/v en een PowerPoint presentatie maken met naam, adres en telefoonnummer, en die onder duizenden studenten verspreiden.
Naam en contactgegevens opnemen in de presentatie is natuurlijk slecht en misschien zelfs strafbaar, maar ik denk dat het maken van zo een lijst an sich, ook zonder contactgegevens, ook niet meer stoer, indrukwekkend of grappig gevonden moet worden.

Dat is lastiger aan te pakken, je mag ervaringen met mensen registeren, dat is niet verboden. Verder heb je ook nog vrijheid van meningsuiting, waren je je mening mag geven over je seksuele ervaring met iemand. Dat mag in de kroeg, maar het is niet verboden dat in een document op te nemen. Dus los van het hele verhaal over straffen (door de vereniging of rechter, zal er ook moreel-ethisch (dus niet juridisch) het besef moet komen dat het publiceren van zo een document gewoon niet kan.

quote:
Ik vind het stuitend om te zien hoeveel types ook hier in dit topic het allemaal niet zo boeiend of zelfs wel oké vinden.
Het gaat er om dat je alleen maar dingen kan bestraffen die strafbaar zijn. Dat betekent uiteraard niet dat je voor de rest maar kan doen wat je wilt, maar dat zal dan op een andere manier opgelost moeten worden.
quote:
Jullie zijn onderdeel van het probleem.
Deze one-liner is een beetje goedkoop scoren natuurlijk, dus wie het niet met je eens is, is meteen onderdeel van het probleem? :')
pi_212851722
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 12:33 schreef HSG het volgende:
Wedden dat die knapen harder gaan janken dan de vrouwen.
Het is in beginsel al geen goede zaak om hier een mannen vs. vrouwen wedstrijdje van te maken over wie het meest kwetsend kan zijn.

Mannen en vrouwen zullen juist goed moeten samenwerken om dergelijke taferelen in de toekomst te voorkomen. Er zijn namelijk genoeg mannen die zo lijst of presentatie ook afschuwelijk en verwerpelijk vinden.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 20:01:50 #138
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212851766
quote:
Utrechts Studenten Corps, dus eerder projectleiders, Accountants, Medewerkers bij de gemeente Ulft en andere geitenwollensokkentype.
pi_212851895
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 19:58 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Het is in beginsel al geen goede zaak om hier een mannen vs. vrouwen wedstrijdje van te maken over wie het meest kwetsend kan zijn.
Is het ook niet maar dan weten de mannen ook hoe dat voelt als je vol op het internet staat met als beschrijving dat je een enorme loser bent met en micropenis.
quote:
Mannen en vrouwen zullen juist goed moeten samenwerken om dergelijke taferelen in de toekomst te voorkomen. Er zijn namelijk genoeg mannen die zo lijst of presentatie ook afschuwelijk en verwerpelijk vinden.
Klopt. Ben er zelf een van.
pi_212852441
Met enige fantasie kun je dit doxing noemen.
pi_212853452
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 20:50 schreef Harmankardon het volgende:
Met enige fantasie kun je dit doxing noemen.
Daar is niet veel fantasie voor nodig. Adressen en telefoonnummers werden meegeleverd.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_212853644
Snap het probleem niet zo
  zaterdag 16 maart 2024 @ 23:03:43 #143
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212854622
Die ouders en oudere generatie die nu aan het zeuren zijn, hadden vroeger ook hun tips, verslagen, lijstjes en punten.

Dus hou ajb je muil.
1947-2016
pi_212854996
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 20:10 schreef HSG het volgende:

[..]
Is het ook niet maar dan weten de mannen ook hoe dat voelt als je vol op het internet staat met als beschrijving dat je een enorme loser bent met en micropenis.
Sowieso is wraak niet de oplossing, maar los daarvan is het maar de vraag of je de mannen pakt die hier verantwoordelijk voor zijn.
pi_212855026
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 23:03 schreef Red_85 het volgende:
Die ouders en oudere generatie die nu aan het zeuren zijn, hadden vroeger ook hun tips, verslagen, lijstjes en punten.

Dus hou ajb je muil.
Het gaat vooral om het publiceren van deze lijst en het verspreiden van naam + contactgegevens. Daarmee is wel echt een grens overschreden.

Op de kalender van het gemeenschappelijk toilet van je studentenhuis noteren op welke dag je wat met wie gedaan hebt, hoe ze eruit zag en hoe je dat ervaren hebt, is lastig te verbieden bij wet. Mannen (en vrouwen) moeten zelf gaan inzien dat je bepaalde dingen beter voor je zelf behoort te houden.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 00:02:48 #146
5428 crew  miss_sly
pi_212855232
quote:

Dus hou ajb je muil.
Nee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 17 maart 2024 @ 00:05:16 #147
438527 MissButterflyy
pi_212855255
quote:

Dus hou ajb je muil.
Als 85 je geboortejaar is ben ik van jouw leeftijd…maar dat er over werd gesproken: zeker. Maar namen, telefoonnummers delen op internet: nee. En daar ligt de grens. Geroddel is wat anders dan gevoelige informatie het www op gooien.
  zondag 17 maart 2024 @ 00:07:12 #148
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_212855275
en dan nog zelfverzekerd gaan lullen dat het intern wel wordt opgelost... die gasten denken echt onaantastbaar te zijn.

dichtplanken dat gele kutkasteel
  zondag 17 maart 2024 @ 08:40:59 #149
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212856511
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 00:05 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Als 85 je geboortejaar is ben ik van jouw leeftijd…maar dat er over werd gesproken: zeker. Maar namen, telefoonnummers delen op internet: nee. En daar ligt de grens. Geroddel is wat anders dan gevoelige informatie het www op gooien.
Dat is er over. Voor de rest? Uitwisselen wie de grootste freak in bed is? Nou erg hoor!
1947-2016
  zondag 17 maart 2024 @ 09:04:38 #150
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_212856734
quote:
welk probleem?
  zondag 17 maart 2024 @ 09:09:26 #151
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212856758
quote:

Tenenkrommend hypocriet, dit.
Resistance is futile.
pi_212857472
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 23:41 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Sowieso is wraak niet de oplossing, maar los daarvan is het maar de vraag of je de mannen pakt die hier verantwoordelijk voor zijn.
Het is al bekend wie verantwoordelijk zijn.

quote:
13s.gif Op zondag 17 maart 2024 09:09 schreef Seven. het volgende:

[..]
Je moet het maar zo zien....dan weet je ook met voor vrouwen @Tekaschi omgaat.

Hopelijk blijft hij zijn maandelijkse SOA-test doen.
pi_212858280
In mijn tijd kwam dit niet voor. Misschien ook omdat ik alleen bij een studievereniging Technische Natuurkunde zat waarbij het percentage vrouwen dezelfde orde van grootte had als het voorkomen van een Uranium-235 isotoop.
pi_212860600
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 11:41 schreef Haushofer het volgende:
In mijn tijd kwam dit niet voor. Misschien ook omdat ik alleen bij een studievereniging Technische Natuurkunde zat waarbij het percentage vrouwen dezelfde orde van grootte had als het voorkomen van een Uranium-235 isotoop.
In jouw tijd kwam het ook voor, alleen niet bij die studievereniging waar jij bij zat. Overigens gaat het hier over een studentenvereniging, dat is sowieso een heel ander verhaal.
pi_212860714
quote:

Typisch.
pi_212860768
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Typisch.
pi_212860770
quote:
13s.gif Op zondag 17 maart 2024 09:09 schreef Seven. het volgende:

[..]
De 'hand in eigen boezem steken' vind ik niet de juist bewoording hier, want het is nul procent de schuld van de vrouwen in kwestie.

Maar los daarvan vind ik het niet per se hypocriet wanneer je vrouwen het advies geeft om voorzichtiger om te gaan met bepaalde mannen. Als ik mijn fiets met een goedkoop slotje vastzet en hij wordt gestolen is het 100% de schuld van de dief, maar de politie mag toch wel het advies geven om in de toekomst een beter slot te kopen?

Het is simpelweg zo dat met hoe meer mannen je date/slaapt/wat dan ook doet, de kans groter is dat er een idioot tussen zit. Dan kan je wel heel idealistisch gaan roepen dat die idioten er niet moeten zijn, maar daar worden het er niet minder van.
pi_212860821
quote:
81s.gif Op zondag 17 maart 2024 15:24 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Typisch.
Heb je wel eens gekeken op het VIVA forum, waar de helft van de vrouwen naar hun echtgenoot of vriend refereren als 'mannetje'. Laten we daar nou niet te moeilijk over gaan doen. Als je een hond wilt slaan vind je namelijk altijd wel een stok.
pi_212860865
Ik irriteer me al mateloos aan de VIVA-mensen die hier posten, laat staan dat ik op hun forum ga lezen ;)
  zondag 17 maart 2024 @ 15:37:13 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212860903
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 15:29 schreef Shreyas het volgende:

[..]
De 'hand in eigen boezem steken' vind ik niet de juist bewoording hier, want het is nul procent de schuld van de vrouwen in kwestie.

Maar los daarvan vind ik het niet per se hypocriet wanneer je vrouwen het advies geeft om voorzichtiger om te gaan met bepaalde mannen. Als ik mijn fiets met een goedkoop slotje vastzet en hij wordt gestolen is het 100% de schuld van de dief, maar de politie mag toch wel het advies geven om in de toekomst een beter slot te kopen?

Het is simpelweg zo dat met hoe meer mannen je date/slaapt/wat dan ook doet, de kans groter is dat er een idioot tussen zit. Dan kan je wel heel idealistisch gaan roepen dat die idioten er niet moeten zijn, maar daar worden het er niet minder van.
:') nog zo'n droeftoeter.
Resistance is futile.
  zondag 17 maart 2024 @ 15:37:48 #161
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212860913
quote:

Dus hou ajb je muil.
Precies die deden gewoon mondeling tips geven ipv lijstjes maken.

En bedgeheimen delen maken vrouwen zich net zo goed schuldig aan. Vooral als de chardonnay vloeit.
pi_212860922
quote:
10s.gif Op zondag 17 maart 2024 15:35 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik irriteer me al mateloos aan de VIVA-mensen die hier posten, laat staan dat ik op hun forum ga lezen ;)
Ok prima, maar ik neem aan dat je met me eens bent dat je liever een man kan hebben die vrouwen in alle opzichten enorm respecteert maar wel ''vrouwtjes'' noemt, dan een man die een vrouw ''prinses'' noemt maar in feite minacht.
pi_212860971
quote:
13s.gif Op zondag 17 maart 2024 15:37 schreef Seven. het volgende:

[..]
:') nog zo'n droeftoeter.
Misschien dat je iets meer kan beargumenteren waar je deze kwalificatie op baseert. Ik ben begonnen te zeggen dat dit niet de schuld is van de vrouwen.

Maar als jij een dochter hebt van 17 ga je die ook het advies geven om misschien niet om 01:00 's nachts alleen te fietsen door de Tarwewijk in Rotterdam of de Schilderswijk in Den Haag. Dan kan je wel zeggen dat ze die vrijheid moet hebben, wat ik overigens met je eens ben, maar de realiteit is helaas anders.
pi_212861069
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 15:38 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ok prima, maar ik neem aan dat je met me eens bent dat je liever een man kan hebben die vrouwen in alle opzichten enorm respecteert maar wel ''vrouwtjes'' noemt, dan een man die een vrouw ''prinses'' noemt maar in feite minacht.
Wat een rare vergelijking.

Ik ga sowieso niet met mannen om die vrouwen wijf of vrouwtje noemen.

Maargoed, ik ga Tekaschi het voordeel van de twijfel geven mbt dit topic.
pi_212861126
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 15:48 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Wat een rare vergelijking.
Dit is inderdaad de beste reactie die je kan geven, naast de reactie dat je het ermee eens bent ;)

quote:
Ik ga sowieso niet met mannen om die vrouwen wijf of vrouwtje noemen.
Dat moet je zelf weten, maar ik vind het wat kort door de bocht om dat alleen op basis hiervan te bepalen

quote:
Maargoed, ik ga Tekaschi het voordeel van de twijfel geven mbt dit topic.
Oh, dus toch. Mooi, kunnen we weer inhoudelijk verder ^O^
  zondag 17 maart 2024 @ 15:56:18 #166
459912 FlippingCoin
pi_212861178
Vrouwtje is gewoon respectloos en mensonterend taalgebruik.

Noem ze gewoon juffie.
pi_212861218
quote:
16s.gif Op zondag 17 maart 2024 15:56 schreef FlippingCoin het volgende:

Noem ze gewoon juffie.
Daar ben je ookal vaak genoeg op aangesproken :D :*
pi_212861274
quote:

Noem ze gewoon juffie.
Deze vind ik dan wel weer leuk :D
  zondag 17 maart 2024 @ 16:23:59 #169
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212861633
Wat een storm in een glas water. Je mag tegenwoordig ook niks meer. Lees zelfs reacties dat de vermeende daders hun huis uit geschopt moeten worden, van hun onderwijsinstelling of de cel in moeten. Allemaal om een bestand van een paar bytes.

De pech generatie mag zelfs helemaal niet jong meer zijn. Want vroeger gebeurden dit soort dingen echt niet. Maar niet heus. Vooral de babyboomers die bestraffend acteren.

En ja als dit mijn dochter was zou ik er alleen maar om kunnen lachen. Een beetje vrouw moet tegen wat gefrustreerde pubertjes kunnen in plaats van de slachtoffer uit te hangen.
  zondag 17 maart 2024 @ 16:29:46 #170
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212861727
En vrouwen lullen net zo hard over mannen die slecht zijn in bed of een kleine hebben zoals ondergetekende maar zie je ooit een man erover janken.
pi_212861820
quote:

Noem ze gewoon juffie.
Of hertjes :Y want daar gaat dit topic over.

[ Bericht 0% gewijzigd door Inbox op 17-03-2024 16:44:34 ]
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 16:44:13 #172
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212861916
quote:
6s.gif Op zondag 17 maart 2024 16:29 schreef Origami94 het volgende:
En vrouwen lullen net zo hard over mannen die slecht zijn in bed of een kleine hebben zoals ondergetekende maar zie je ooit een man erover janken.
Er over lullen is nog heel wat anders dan een lijstje openbaar op internet zetten. Stel je voor dat vroeger iemand een lijst had opgehangen op de universiteit in de hal. Bart 7cm micro penis, Henk 10cm kan niet neuken. Dan had je daar toch ook niet mee gelachen?
  zondag 17 maart 2024 @ 16:46:08 #173
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_212861941
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 16:44 schreef Momo het volgende:

[..]
Er over lullen is nog heel wat anders dan een lijstje openbaar op internet zetten. Stel je voor dat vroeger iemand een lijst had opgehangen op de universiteit in de hal. Bart 7cm micro penis, Henk 10cm kan niet neuken. Dan had je daar toch ook niet mee gelachen?
Kan je prima om lachen.

Vrouwen roddelen net zo hard. Maar dat boeit echt geen enkele man.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 16:48:59 #174
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212861989
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 16:46 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Kan je prima om lachen.

Vrouwen roddelen net zo hard. Maar dat boeit echt geen enkele man.
Lachen om Bart en Henk, niet als je Bart of Henk bent. En je begint weer over roddelen.Het gaat niet om het roddelen maar het openbaar delen van de informatie.
pi_212862020
quote:
6s.gif Op zondag 17 maart 2024 16:29 schreef Origami94 het volgende:
Wij mannen hebben ballen en kunnen daar dus tegen :Y
Maar inderdaad, wat een gezeik zeg :r
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 16:55:07 #176
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212862062
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 16:51 schreef Inbox het volgende:

[..]
Wij mannen hebben ballen en kunnen daar dus tegen :Y
Maar inderdaad, wat een gezeik zeg :r
Maar dit gaat helemaal niet om roddelen. Net alsof jij het leuk zou vinden om op een internet pagina te staan met foto. Melvin van Veen 35 jaar Hoofdstraat 34 Amsterdam micro penis, rare gast.
pi_212862086
quote:

[..]
Mee of om gelachen?
pi_212862120
quote:

[..]
Wel zolang ik er zelf niet op sta ;)
pi_212862293
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 16:55 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar dit gaat helemaal niet om roddelen. Net alsof jij het leuk zou vinden om op een internet pagina te staan met foto. Melvin van Veen 35 jaar Hoofdstraat 34 Amsterdam micro penis, rare gast.
Ik denk dat de man in kwestie het niet erg zou vinden als er zou staan Melvin van Veen 35 jaar Hoofdstraat 34 Amsterdam, goed geschapen, gespierde gozer, leuke uitstraling, goed uithoudingsvermogen, lekker in bed, etc.

Om die reden vind ik het ik dergelijk voorbeelden niet goed. Ongetwijfeld zullen er namelijk in de gedeelde presentatie genoeg vrouwen ''positief beoordeeld'' zijn. Maar ook dat is 'not done' in zo een presentatie en hoor je niet te publiceren.
  Moderator zondag 17 maart 2024 @ 17:18:36 #180
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_212862419
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:11 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ik denk dat de man in kwestie het niet erg zou vinden als er zou staan Melvin van Veen 35 jaar Hoofdstraat 34 Amsterdam, goed geschapen, gespierde gozer, leuke uitstraling, goed uithoudingsvermogen, lekker in bed, etc.

Om die reden vind ik het ik dergelijk voorbeelden niet goed. Ongetwijfeld zullen er namelijk in de gedeelde presentatie genoeg vrouwen ''positief beoordeeld'' zijn. Maar ook dat is 'not done' in zo een presentatie en hoor je niet te publiceren.
Maar een positief voorbeeld lijken ze hier niet te begrijpen, ook niet als het om andere mannen gaat die op presentaties/lijstjes staan. Maar mijn punt is dat je van niemand dat soort zaken openbaar zet met persoonsgegevens erbij, of dat nou mannen of vrouwen zijn, of het nou positief of negatief is.
pi_212862596
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:11 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Zal er een beetje aan liggen waar dat lijstje geplaatst is. Als het op de webpagina van de lokale homobuurtkroeg in de biblebelt is en Melvin zit nog in de kast zal ie het minder hebben gewaardeerd dan als het werd gedeeld op de pagina van de lokale kroeg waar de dames op zoek gaan naar weekendvermaak en Melvin gewoon hetero is.

Maar, een ding is me niet heleemaal duidelijk. Die presentatie, is ie nou doorgestuurd per mail of is ie in een studentenhuis getoond en daar anderen dan de makers online geknald?
pi_212862621
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar een positief voorbeeld lijken ze hier niet te begrijpen, ook niet als het om andere mannen gaat die op presentaties/lijstjes staan. Maar mijn punt is dat je van niemand dat soort zaken openbaar zet met persoonsgegevens erbij, of dat nou mannen of vrouwen zijn, of het nou positief of negatief is.
Zeker, mee eens. Ik denk dat de meeste in ieder geval wel begrijpen dat je zo een lijst niet hoort te publiceren, zeker niet met naam en adresgegevens. Maar of het maken van zo een lijst an sich door de beugel kan is meer een punt van discussie lijkt het.
pi_212862890
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 15:19 schreef Shreyas het volgende:

[..]
In jouw tijd kwam het ook voor, alleen niet bij die studievereniging waar jij bij zat. Overigens gaat het hier over een studentenvereniging, dat is sowieso een heel ander verhaal.
Ja, sorry, ik deed een poging tot humor.
pi_212862967
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 17:58 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Ja, sorry, ik deed een poging tot humor.
In dit draadje mag geen humor voorkomen :N
  zondag 17 maart 2024 @ 18:48:15 #186
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_212863582
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 18:05 schreef Inbox het volgende:

[..]
In dit draadje mag geen humor voorkomen :N
Hoezo niet? Sowieso, dit hele Nieuws-subforum is al redelijk saai vanwege al die gesubsidieerde beroepsFOKkers.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator vrijdag 29 maart 2024 @ 14:47:53 #187
8781 crew  Frutsel
pi_213007258
quote:
Politie onderzoekt nieuwe 'bangalijst', Utrechts corps ontkent betrokkenheid leden

De Utrechtse politie onderzoekt een lijst met daarop namen, foto's en telefoonnummers van Utrechtse studentes die massaal wordt verspreid onder studenten in Nederland. In het digitale bestand worden jonge vrouwelijke studenten beoordeeld op hun uiterlijk en van seksistisch commentaar voorzien.

De makers van het bestand schrijven in een voorwoord dat ze "trouwe leden" van het Utrechtse corps zijn en het verspreiden van deze lijst zien "als tegenaanval tegen het plebs". Ze stellen ook dat deze lijst een reactie is op de ophef na de vorige 'grietenpresentatie' door Utrechtse corpsleden, die eerder deze maand rondging onder studenten in heel Nederland.

USC: niet onze leden
Het Utrechtsch Studenten Corps (USC) stelt in een reactie dat er concrete aanwijzingen zijn "dat de bron buiten onze vereniging ligt" en dat de afzenders geen leden zijn van het corps. Wat die aanwijzingen zijn, zegt het corps niet. Een woordvoerder van de politie bevestigt dat het corps vanochtend contact heeft gezocht met de Utrechtse politie om deze nieuwe lijst. "Wij nemen deze zaak mee in het onderzoek naar de vorige 'bangalijst'."

Tegen de NOS zegt de leiding van het USC enorm geschrokken te zijn van het opduiken van deze lijst met "verwerpelijke teksten". De NOS heeft enkele vrouwen die erop staan gesproken en ook zij reageren zeer geschokt.

De makers van het .PDF-bestand, van wie dus niet vaststaat wie dat zijn, roepen de vrouwen op de lijst op om weg te blijven bij de media en zich te melden bij de Senaat (het dagelijks bestuur van het corps). De media wordt gevraagd om te stoppen met het publiceren (over dit soort lijsten) en deze zaak te laten rusten.

In het bestand dat veelvuldig via WhatsApp wordt gedeeld zijn foto's en mobiele nummers te zien van studentes. In korte teksten worden seksuele ervaringen van mannelijke studenten met deze vrouwen beschreven. Het is niet duidelijk of de teksten verzonnen zijn. De NOS heeft de meeste namen en foto's op de lijst kunnen linken aan bestaande vrouwen die in Utrecht wonen of hebben gewoond.
pi_213007320
Wat zijn mannen toch domme wezens. Juist door dit soort gedrag worden vrouwen voorzichtiger en minder snel bereid tot seks. Als mannen slim zouden zijn zouden ze vrouwen juist niet shamen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 14:58:35 #189
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_213007382
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 14:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wat zijn mannen toch domme wezens. Juist door dit soort gedrag worden vrouwen voorzichtiger en minder snel bereid tot seks. Als mannen slim zouden zijn zouden ze vrouwen juist niet shamen.
Dat zou je denken, maar dat is niet zo. Vergelijkbaar met het delen van naaktfoto’s en -video’s. Daar zijn jonge vrouwen nog steeds veel te naïef in ondanks de vele voorbeelden waaruit blijkt dat het onverstandig is.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_213007473
Kansloos tuig, plus verspilling van zuurstof
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_213007535
quote:
Utrecht - Een nieuwe lijst met persoonlijke gegevens, foto's en bedprestaties van jonge vrouwen gaat rond. Of de lijst ook deze keer van het Utrechtsch Studenten Corps komt, is de vraag. Slachtoffers hebben daar geen boodschap aan: ouders van de slachtoffers zoeken juridische hulp bij advocaat Ina Brouwer. Zij staat de slachtoffers van de vorige lijst ook bij.

"Ik word het afgelopen uur de hele tijd gebeld", vertelt advocaat Ina Brouwer aan RTV Utrecht. Hoeveel slachtoffers ze vertegenwoordigt, wil ze niet zeggen.

Ook in dit document staan opmerkingen over de bedprestaties en uiterlijke kenmerken van de vrouwen. "Lekker geil, lekker kontje", staat bij een van de studentes geschreven. De meiden worden daarnaast beoordeeld op een schaal van 0 tot 5.

USC
In een begeleidende brief van deze "slettenlijst", zoals de makers het nieuwe document noemen, wordt verwezen naar de commotie vanwege de vorige lijst. "Om het corps te beschermen en de woorden kracht bij te zetten, publiceren wij deze slettenlijst."

Het is niet bekend wie de lijst heeft gemaakt, maar volgens de studentenvereniging is die "geschreven op een manier die de schijn moet laten ontstaan dat deze afkomstig is van een groep leden van het USC", zo laat USC weten aan ANP. Het Utrechtse corps wil niet reageren op vragen van RTV Utrecht en houdt de deuren gesloten. De makers van de brief schrijven dat ze "trouwe leden" zijn, en dat publicatie een "tegenaanval tegen het plebs" is.

Of de nieuwe lijst nu wel of niet van USC-leden afkomstig is, advocaat Brouwer houdt USC hoe dan ook voor beide lijsten verantwoordelijk: "Er is kennelijk een cultuur binnen USC dat dit kan. De leden die dit doen, worden beschermd." Een maatregel dat de leden uit de vereniging moeten nadat ze zo'n lijst maken, is er volgens haar niet.

Bedreiging
De lijst is in navolging van de eerdere aandacht die voor de zogenoemde 'grietenlijst' kwam. "Aan alle slachtoffers zeggen wij: meld je bij de Senaat en blijf weg bij publieke media", staat in de brief. "Wie niet luisteren wil, is verantwoordelijk voor lijsten die nog zullen volgen."

"Dat is een regelrechte bedreiging", zegt Brouwer daarover. "Dat is niet te geloven."
Halverwege maart circuleerde een PowerPoint-presentatie met daarop namen en nummers van leden van U.V.S.V die daarbij beoordeeld waren. Het Openbaar Ministerie startte vervolgens een onderzoek. Ook besloten de Hogeschool Utrecht en de Universiteit Utrecht om de subsidies aan het corps per direct stop te zetten.
https://www.rtvutrecht.nl(...)-is-verantwoordelijk

De dikgedrukte zin vind ik toch best wel een opmerkelijke uitspraak voor een advocaat.
PWBF
  vrijdag 29 maart 2024 @ 15:55:28 #192
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213007824
Er moet toch wel een patroon in die nieuwe bangalijst te vinden zijn op basis van wie erop staan.
pi_213007827
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 15:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]
https://www.rtvutrecht.nl(...)-is-verantwoordelijk

De dikgedrukte zin vind ik toch best wel een opmerkelijke uitspraak voor een advocaat.
Ina spoort dan ook niet helemaal. Google haar maar eens.
pi_213010226
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2024 16:55 schreef Momo het volgende:

[..]
AI is nu nog 'enigszins' complex voor de normale burgermens. Waardoor een relatief klein clubje porno kan creëren van echte personen met AI, deepfake enz. Maar binnen enkele jaren is dit in handen van iedereen. Wat zal het resultaat hiervan zijn? iedereen kan van iedereen deepfake porno maken. Gevolg? het is helemaal niet erg meer.

Vergelijk het met privacy. Iemand zijn/haar privacy schenden is erg, als diegene er daadwerkelijk alleen voor staat qua het weggeven van zijn/haar privacy. Maar met facebook heeft niemand privacy meer. Dus dan is het niet erg.

Dus inderdaad: over enkele jaren halen we allemaal onze schouders op bij dit soort seksuele doxxxing. Iedereen kan het immers bij iedereen doen. Boeien.
pi_213010359
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 15:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ina spoort dan ook niet helemaal. Google haar maar eens.
Kan niets bijzonders vinden?
pi_213010414
Waar zijn de USC-dames die wraak nemen op deze corpsballen. Een lijstje met vermelding van de penislengte, vadsige bierbuiken en de hoeveelheid smegma onder de piemelrand?
pi_213010468
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 19:32 schreef Inbox het volgende:
Waar zijn de USC-dames die wraak nemen op deze corpsballen. Een lijstje met vermelding van de penislengte, vadsige bierbuiken en de hoeveelheid smegma onder de piemelrand?
En dan?
pi_213010487
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 19:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
En dan?
Nou, dan staat het 1-1 en kunnen we discussieren hoe schandalig het wel niet is dat er mannen zijn besproken.
Benieuwd of er dan ook zo'n ophef wordt gecreeerd?
pi_213010506
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 19:37 schreef Inbox het volgende:

[..]
Nou, dan staat het 1-1 en kunnen we discussieren hoe schandalig het wel niet is dat er mannen zijn besproken.
Benieuwd of er dan ook zo'n ophef wordt gecreeerd?
Je weet dat de mannen die de bangalijst hebben gemaakt, niet hun naam eronder hebben gezet he? misschien hebben ook wel sommige dames eraan meegedaan.
pi_213010546
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 19:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je weet dat de mannen die de bangalijst hebben gemaakt, niet hun naam eronder hebben gezet he? misschien hebben ook wel sommige dames eraan meegedaan.
Bij de eerste lijst, stonden de namen van de makers er wel onder, toch?
Deze tweede lijst? Geen idee.
pi_213010977
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 19:32 schreef Inbox het volgende:
Youp deed ook een leuke suggestie in z'n column: de verspreiders mogen naakt excuses komen aanbieden op de sociëteit van de vrouwenvereniging.
pi_213011060
Kansloze sukkels zijn het en tussen die dames zitten ook een hoop sloeries natuurlijk (en die lullen ook wel een hoop door mbt bedprestaties hoor). Ergo: ophef om niks
pi_213011235
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 19:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
En dan?
Dan is het 1-1
pi_213011801
welke dame laat zich nou zomaar neuken zeg....... sjongejonge
  vrijdag 29 maart 2024 @ 21:21:50 #205
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_213012260
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 20:51 schreef hoechst het volgende:
\-\

Aan de Fok!sters hier, kom er maar in ....
  vrijdag 29 maart 2024 @ 21:31:40 #206
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213012417
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 16:23 schreef Origami94 het volgende:
Allemaal om een bestand van een paar bytes.
Vanaf hoeveel MB is het wèl erg?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_213012868
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 20:51 schreef hoechst het volgende:
Inderdaad. Ze kan er ook gewoon geld voor vragen. Of wat drankjes vooraf in de kroeg.
pi_213015050
Waarom is dit erg? Ik snap het oprecht niet
pi_213015343
Uhh ja papa en mama. Ik heb mij door meerdere gasten laten neuken op mijn studentenkamertje en nu hebben ze mijn kwaliteiten bijgehouden.

Ik wil een advocaat nuuu😭😭😭
  zaterdag 30 maart 2024 @ 08:34:30 #210
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213015436
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 08:18 schreef hoechst het volgende:
Ik heb mij door meerdere gasten laten neuken
Ik weet niet of het überhaupt altijd om meerdere bedpartners ging, maar vanaf hoeveel partners mag je volgens jou verwachten om op zo’n lijst te komen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_213015497
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 08:34 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Ik weet niet of het überhaupt altijd om meerdere bedpartners ging, maar vanaf hoeveel partners mag je volgens jou verwachten om op zo’n lijst te komen?
5 locals
pi_213015605
Dat soort lijstjes gingen vroegah ook heel FOK! rond met vrouwelijke users inclusief foto's en (user)namen
pi_213016702
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 19:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Kan niets bijzonders vinden?
Jij bent ook extreem links?
pi_213016715
quote:
4s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 08:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dat soort lijstjes gingen vroegah ook heel FOK! rond met vrouwelijke users inclusief foto's en (user)namen
Dat is dan net zo goed schandalig.
pi_213016768
quote:
Heb daar nog een bepaalde zip bestand van ergens op een hdd volgens mij.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_213017042
Ik ben best verbaasd om alle ophef hierom en dat er veel mensen oprecht niet wist dat dit bestond. Dacht altijd dat veel mensen hier aan deden 10-15 jaar geleden.

Zo had je bijvoorbeeld ook lijstjes van bepaald puntensysteem als je een bepaalde soort jongedame had gedaan. Laten we zeggen dat er geen smakelijke punten te verdienen waren iets met op der hoofd poepen ofzo en betwijfel ook of 1 van de gasten überhaupt een punt had gescoord.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 10:25:54 #217
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213017172
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 15:16 schreef Nielsch het volgende:
"Aan alle slachtoffers zeggen wij: meld je bij de Senaat en blijf weg bij publieke media", staat in de brief. "Wie niet luisteren wil, is verantwoordelijk voor lijsten die nog zullen volgen."
Omerta
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zaterdag 30 maart 2024 @ 12:56:39 #218
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213019651
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 21:31 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Vanaf hoeveel MB is het wèl erg?
niet
  zaterdag 30 maart 2024 @ 13:10:44 #219
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_213019762
quote:
Klopt. _O-
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_213098600
https://nos.nl/artikel/25(...)utrechtse-bangalijst

Papa de rechter mag weer een voorwaardelijk uurtje schoffelen uitdelen @RamboDirk
pi_213099302
quote:
Ijsmeis.zip en ons aller Yvonne.. Welke heb ik gemist?
pi_213100641
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 16:40 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ooh meer dan genoeg :9~
pi_213100648
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 april 2024 18:41 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]
Ooh meer dan genoeg :9~
Oehlalala.

Tijd voor een revival. Delen die hap :Y
pi_213100662
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 16:40 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ik vind dat we nu best een update van de eerste verdienen, en ze is nog actief op FOK...
pi_213102019
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 15:39 schreef Wereldgozer het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)utrechtse-bangalijst

Papa de rechter mag weer een voorwaardelijk uurtje schoffelen uitdelen @:rambodirk
Wat een overdreven gedoe allemaal weer, te gek voor woorden.
٩๏̯͡๏)۶
pi_213103390
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 20:39 schreef Ronald het volgende:

[..]
Lijkt me ook. Politie wil even scoren, zo te zien. Die kunnen zich beter richten op verdachten van daadwerkelijke zedenmisdrijven en verkrachtingen en deze hele zaak kunnen verwijzen naar de civiele rechter.
  vrijdag 5 april 2024 @ 22:54:39 #227
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_213103661
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 20:39 schreef Ronald het volgende:

[..]
Dit ja. Onwenselijk natuurlijk, maar alles behalve landelijk nieuws.
  vrijdag 5 april 2024 @ 23:28:00 #228
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213104001
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 april 2024 22:54 schreef Nobu het volgende:

[..]
Dit ja. Onwenselijk natuurlijk, maar alles behalve landelijk nieuws.
Tot het jouw dochter is
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213104185
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 23:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Tot het jouw dochter is
Of jouw dochter, die daadwerkelijk slachtoffer is van een zedenzaak maar waar de politie niets mee doet.
pi_213104555
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 23:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Tot het jouw dochter is
Ze wordt niet verkracht ofzo, het is studentikoos geneuzel
٩๏̯͡๏)۶
pi_213105130
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 02:35 schreef Ronald het volgende:

[..]
Als het binnen een jaarclubje blijft snap ik wat je bedoelt. Maar het probleem is hier juist het verspreiden. Dat verschil mag je toch echt wel snappen.
pi_213106696
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2024 02:35 schreef Ronald het volgende:

[..]
Wat op het internet verspreid wordt.

quote:
Gillende mensen aan de telefoon, tientallen berichten per dag, vunzige voorstellen van wildvreemde mannen. Volgens de ouders van Utrechtse studenten hebben hun dochters dagelijks last van de gevolgen sinds hun gegevens zijn verspreid door leden van het Utrechtse corps USC.

zaterdag 9 november 2024 @ 09:18:06 #233
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215527892
Het blijft de gemoederen bezighouden bij de reunisten. Gezellige boel daar.

Helaas paywall artikel
https://www.ad.nl/utrecht(...)ercampagne~ae6a59cd/
pi_215530314
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2024 09:18 schreef Hexagon het volgende:
Het blijft de gemoederen bezighouden bij de reunisten. Gezellige boel daar.

Helaas paywall artikel
https://www.ad.nl/utrecht(...)ercampagne~ae6a59cd/
Hoop gezoem wel daar zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')