https://www.ad.nl/utrecht(...)zinwekkend~a88f89c5/quote:Rel om ‘bangalijst’ van Utrechtse studenten waarop vrouwen worden beoordeeld: ‘Weerzinwekkend’
‘Lekker geil’. En: ‘Moet snel ff geneukt worden’. In de Utrechtse studentenwereld is een rel ontstaan over seksueel grensoverschrijdend gedrag. Mannelijke leden van het Utrechtsch Studenten Corps hebben een ‘bangalijst’ gemaakt waarbij vrouwelijke studenten op hun uiterlijk en bedprestaties worden beoordeeld.
In de ‘Grietenpresentatie jaartje 23' staan zo'n dertig vrouwelijke studenten, opgesomd met foto's en beoordeeld op hun uiterlijk en bedprestaties. Ruim tien van hen worden weggezet als ‘draken’, omdat ze bij de makers kennelijk minder in de smaak vallen. De teksten gaan inmiddels rond door heel Nederland. Studenten van Amsterdam tot Delft en van Groningen tot Utrecht sturen de PowerPointpresentatie massaal door.
Extreem veel aanstootgevende teksten
Getroffen studenten zijn aangeslagen over de ‘extreem veel seksueel aanstootgevende teksten’. ,,Zij voelen de gevolgen hiervan enorm”, weet een ingewijde. Ze worden met voor- en achternaam genoemd, inclusief woonadres in Utrecht. ,,Slutshaming, online pesten en seksuele intimidatie is dit”, zo klinkt het.
De betrokken makers van de presentatie laten in een reactie aan deze site persoonlijk aan de deur weten: ,,Wij hebben hier niets over te zeggen en zijn niet geïnteresseerd om hierover te praten. Woordvoerding loopt via het corps.” Gevolgd door een dichte deur.
Smakeloze presentatie
Dat Utrechtsch Studenten Corps zelf stelt in een verklaring: ,,Gisteren is een smakeloze PowerPointpresentatie rondgegaan via sociale media, waarin meisjes van UVSV door enkele leden van USC worden besproken op basis van hun uiterlijk. Het USC neemt uitdrukkelijk afstand van deze weerzinwekkende actie. Vanzelfsprekend is de grootste prioriteit het goed opvangen van de slachtoffers, waarover nauw contact met het bestuur van UVSV is.”
Het corps heeft melding gedaan bij de Universiteit Utrecht, Hogeschool Utrecht en de gemeente Utrecht van de kwestie. Ook zijn alle leden ingelicht met de mededeling dat ‘deze actie volstrekt haaks staat op alles waar het USC voor staat.’
De verantwoordelijken zijn per direct en voor onbepaalde tijd geschorst. De jongens mogen ook niet mee op de skireis, die vrijdag begint. ,,Zodra wij een beter beeld hebben over de situatie en over wie welke rol heeft gespeeld, kunnen wij tot een definitieve straf komen. Er mag geen twijfel over bestaan dat dit een zeer zware straf zal zijn, gezien het leed dat de betrokken meisjes is aangedaan.”
‘Onverenigbaar met cultuurverbetering’
De actie is volgens het corps ‘onverenigbaar met de cultuurverbetering’ die de afgelopen jaren zou zijn ingezet. ,,Er wordt veel aandacht besteed aan seksueel welzijn en seksuele veiligheid, zoals de ‘Ben-je-oké campagne’ die wordt gevoerd in de Woolloomooloo en door middel van verschillende workshops die door het jaar heen aan onze studentenhuizen en leden worden aangeboden.”
Des te schokkender is het voor het corps daarom dat de presentatie binnen het USC is gemaakt. ,,Dit laat zien dat wij als vereniging absoluut nog niet zijn waar wij willen zijn. Er zijn dus duidelijk meer maatregelen vereist om ervoor te zorgen dat dit soort acties en denkwijzen volledig verdwijnen van onze vereniging.”
Ook vorig jaar kwam het corps negatief in het nieuws, toen studenten seksspelletjes speelden met en ingehuurde stripper.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.U MAD?
heb idd idee dat elk jaar paar x gedoe over studenten/bangalijstjes hebbenquote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:24 schreef thedeedster het volgende:
Al weer? Dit duikt elke twee-drie jaar weer op.
Maar wat wil je er aan doen?
Heel boos worden op deze jongeren want ik beoordeel nooit mensen op hun uiterlijk!!quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:24 schreef thedeedster het volgende:
Al weer? Dit duikt elke twee-drie jaar weer op.
Maar wat wil je er aan doen?
Als je vrouwen kent weet je dat ze dit al jaren doen, onderling bespreken ze al jaren alles over hun seksuele veroveringen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:53 schreef matthijst het volgende:
Pfoe boeiend.
Als die studentes nou gewoon ook een keer zo'n lijstje in elkaar draaien is d'r lol er snel vanaf.
Hein B. - micro penis.
Lukas O. - krijgt hem niet omhoog.
Sanil B. - Grote lul. Hijzelf.
Mees T. - Naait vooral met z'n maten.
Zoiets
Iets doet mij vermoeden dat jij helemaal geen vrouwen kent.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:54 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Als je vrouwen kent weet je dat ze dit al jaren doen, onderling bespreken ze al jaren alles over hun seksuele veroveringen.
Wel eens gezien op TV en op de straat.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:56 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Iets doet mij vermoeden dat jij helemaal geen vrouwen kent.
Wat moet er precies strafbaar worden? Een negatieve mening vormen over een vrouw? Deze mening delen met anderen? Ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:51 schreef Tekaschi het volgende:
Wat die kerels doen kan niet en ben persoonlijk van mening dat dit strafbaar moet zijn, vervolgen die hap. Sowieso een typisch cultuurtje in die hoogopgeleide kringen, die later dan bij de NPO uitkomen en dan met het morele vingertje gaan wijzen.
Waar merk jij deze trend aan? Heb je hier bewijs voor? Waarom zou een corpslid geen seksreview schrijven als desbetreffende vrouw géén naaktfoto's stuurt? Waarom zou er over een vrouw geen seksreview geschreven worden na 1x seks met een corpslid? Daar zijn toch geen 30 neukbeurten voor nodig denk ik zo.quote:Maar misschien ook de vrouwtjes een heel klein beetje hand in eigen boezem steken, want merk toch dat de trend bij de vrouwelijke jongeren is dat ze voor hun 25e al met 30+ kerels het bed hebben gedeeld, en als je er aan 50+ je naaktfoto's stuurt kan het voorkomen dat er een paar klootzakken tussen zitten die zoiets delen of gaan bespreken met vrienden.
Oja dus uiteindelijk is het toch weer de eigen schuld van die vrouwtjes. Alleen dan anders verpakt. Ofzo.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:51 schreef Tekaschi het volgende:
Wat die kerels doen kan niet en ben persoonlijk van mening dat dit strafbaar moet zijn, vervolgen die hap. Sowieso een typisch cultuurtje in die hoogopgeleide kringen, die later dan bij de NPO uitkomen en dan met het morele vingertje gaan wijzen.
Maar misschien ook de vrouwtjes een heel klein beetje hand in eigen boezem steken, want merk toch dat de trend bij de vrouwelijke jongeren is dat ze voor hun 25e al met 30+ kerels het bed hebben gedeeld, en als je er aan 50+ je naaktfoto's stuurt kan het voorkomen dat er een paar klootzakken tussen zitten die zoiets delen of gaan bespreken met vrienden.
Ah, dus het enige dat ze missen zijn PowerPoint skillsquote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:54 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Als je vrouwen kent weet je dat ze dit al jaren doen, onderling bespreken ze al jaren alles over hun seksuele veroveringen.
Je er vanaf doen met een 'grapje' spreekt ook boekdelen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:00 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Wel eens gezien op TV en op de straat.
Een lijstje maken is natuurlijk niet strafbaar, maar als ze foto's delen zou dat wel strafbaar moeten zijn.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat moet er precies strafbaar worden? Een negatieve mening vormen over een vrouw? Deze mening delen met anderen? Ik ben benieuwd.
Laatste jaren gemerkt, een vriendin van mij in mijn leeftijd werkt bij een bedrijf waar veel jongeren werken. Nu hebben we geregeld spellen avondjes, zijn veelal meiden in de 20-25 jaar. Dan spelen we wat grappige spellen waar je persoonlijke vragen worden gesteld en keer op keer blijkt dat deze jongedames al heel wat meer bedpartners hebben gehad dan de generatie die 10 jaar ouder is, ze springen van lul naar lul. Ik bemerk het nu ook wel bij een familielid die 16 is, het is gewoon zo makkelijk voor de jeugd tegenwoordig door apps zoals Tinder of social media. Contact is zo gelegd. De samenleving veranderd, en dat is toch duidelijk al jaren, dus veel meer vrouwen gaan rondneuken, wat hun goed recht is he, begrijp mij niet verkeerd.quote:Waar merk jij deze trend aan? Heb je hier bewijs voor? Waarom zou een man geen seksreview schrijven als een vrouw géén naaktfoto's stuurt? Waarom zou er over een vrouw geen seksreview geschreven worden na 1x seks met een corpslid? Daar zijn toch geen 30 neukbeurten voor nodig denk ik zo.
Met goede vriendinnen ja, of een keer een vervelende opmerking wie niet, maar complete powerpoints om mannen te beoordelen op uiterlijk en seksprestaties? Nog nooit meegemaakt.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:54 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Mannen zijn wel van de lijstje makenquote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:02 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ah, dus het enige dat ze missen zijn PowerPoint skills
Dat is inderdaad precies wat ik zeg en waar ik op doel.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:02 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oja dus uiteindelijk is het toch weer de eigen schuld van die vrouwtjes. Alleen dan anders verpakt. Ofzo.
Ergens hoop ik dat dit een foutje van jou was en niet van hen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:06 schreef Nielsch het volgende:
Enkele quotes uit de ppt (van Insta rtvutrecht, heb m niet zelf)
- allebij vrij geil
Zijn dit de reviews? Had toch wel wat bloemrijker taalgebruik verwachtquote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:06 schreef Nielsch het volgende:
- wel vrij dom maar boeie
- gaan we even verder op in
- heeft wel een vriend, maar dat is een rare knor dus lekker boeie
- allebij vrij geil
- dikke tieten
- kk ordinair, wel lekker geil
- kkr dom
- kkr enge vader
- moet make-up op hebben
- staat in smoelen boekje o.d.z.:
heeft GEEN hersenen
- neukt met [naam verborgen] dus moet snel ff geneukt worden
ik heb het letterlijk zo overgenomen van de screenshot, inclusief spelfoutquote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ergens hoop ik dat dit een foutje van jou was en niet van hen.
Is dat tegenwoordig ook een ding voor Universiteit studenten om met kkr te schelden? Dacht dat dat alleen voor tokkies en onzekere 13-jarigen iets was.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:06 schreef Nielsch het volgende:
- allebij vrij geil
- dikke tieten
- kkr dom
- kkr enge vader
- moet make-up op hebben
heeft GEEN hersenen
Ik moest laatst op het USG zijn (toch wel een beetje een voorportaal voor het USC) en daar hoorde ik dat ook regelmatig.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Is dat tegenwoordig ook een ding voor Universiteit studenten om met kkr te schelden? Dacht dat dat alleen voor tokkies en onzekere 13-jarigen iets was.
Het oogt iig niet als de klassieke lullo-taal.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:10 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Zijn dit de reviews? Had toch wel wat bloemrijker taalgebruik verwacht
Bespreken is wat anders. Snap je dat niet?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:54 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
En de mannen die zoveel vrouwtjes scoren zijn stoer natuurlijk!quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:02 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oja dus uiteindelijk is het toch weer de eigen schuld van die vrouwtjes. Alleen dan anders verpakt. Ofzo.
Wat dat betreft is een sociaalkredietsysteem zoals in China niet heel verkeerd. Met al die minpunten die ze met dit zouden verdienen zouden ze nooit, politicus, directeur of arts kunnen worden.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:45 schreef Aberkullie het volgende:
Onze toekomstige politici, directeuren en artsen.
Ik keek er ook raar van op. Net straatschoffies.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Is dat tegenwoordig ook een ding voor Universiteit studenten om met kkr te schelden? Dacht dat dat alleen voor tokkies en onzekere 13-jarigen iets was.
Kankurrrrrr goos ik zeg kankurrrrrrquote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik moest laatst op het USG zijn (toch wel een beetje een voorportaal voor het USC) en daar hoorde ik dat ook regelmatig.
Bullshit: https://www.folia.nl/actu(...)-blauwtje-dan-fysiekquote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:51 schreef Tekaschi het volgende:
Maar misschien ook de vrouwtjes een heel klein beetje hand in eigen boezem steken, want merk toch dat de trend bij de vrouwelijke jongeren is dat ze voor hun 25e al met 30+ kerels het bed hebben gedeeld, en als je er aan 50+ je naaktfoto's stuurt kan het voorkomen dat er een paar klootzakken tussen zitten die zoiets delen of gaan bespreken met vrienden.
Dat studenten kennelijk schrijven als 14-jarige schoolverlaters is een groter probleem.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:06 schreef Nielsch het volgende:
- allebij vrij geil
- dikke tieten
- kkr dom
- kkr enge vader
- moet make-up op hebben
heeft GEEN hersenen
China is behoorlijk corrupt, met de juiste connecties, kom je daar met je wangedrag dus ook gewoon weg.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat dat betreft is een sociaalkredietsysteem zoals in China niet heel verkeerd. Met al die minpunten die ze met dit zouden verdienen zouden ze nooit, politicus, directeur of arts kunnen worden.
Ik ben een man, en ik kan mij niet herinneren dat ik ooit met een andere man de bedprestaties heb besproken van een vrouw. Nu kan ik niet voor alle mannen spreken, maar ik denk dat je je vergist, wij mannen praten onderling niet over zo'n onderwerpen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bespreken is wat anders. Snap je dat niet?
En dat doen mannen ook al heel lang.
Laat dat hele kleine beetje maar weg, die koorballen zijn gore kneuzen, maar die wijven die idd voor hun 20e al alle soas hebben afgevinkt sporen ook niet.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:51 schreef Tekaschi het volgende:
Weer wat gezwets dat vrouwen jaren bij 1 man horen te blijven of maagd voor het huwelijk zeker.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:51 schreef Tekaschi het volgende:
Maar misschien ook de vrouwtjes een heel klein beetje hand in eigen boezem steken, want merk toch dat de trend bij de vrouwelijke jongeren is dat ze voor hun 25e al met 30+ kerels het bed hebben gedeeld
Openbaar maken van naam en adres is toch wel een stukje privacy schending.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:18 schreef Harvest89 het volgende:
Lekker boeiend zo'n lijst.
Dat doen veel mannen onder elkaar helaas. Zolang er geen naaktbeelden worden verspreid hoeft het voor mij niet strafbaar te zijn.
Ja, want dat konden ze zonder die lijst natuurlijk nog niet bij vrouwen die ze ook al in levende lijve tegenkomen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:12 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
Met foto en adres e.d., dat zou wel strafbaar moeten zijn.
Dan krijg je dat mensen je lastig kunnen gaan vallen.
Adres en nummer misschien wel.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Openbaar maken van naam en adres is toch wel een stukje privacy schending.
Niet door hebben dat je zelf onderdeel bent van het probleem…quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:51 schreef Tekaschi het volgende:
Met foto (herkenbaar dus), met adres en zelfs telefoon nummers.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:18 schreef Harvest89 het volgende:
Lekker boeiend zo'n lijst.
Dat doen veel mannen onder elkaar helaas. Zolang er geen naaktbeelden worden verspreid hoeft het voor mij niet strafbaar te zijn.
Adres en telefoonnumers ja, eens. Die hoor je niet te delen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:23 schreef Cause-mayhem2 het volgende:
[..]
Met foto (herkenbaar dus), met adres en zelfs telefoon nummers.
Dat vind ik toch wel een vrij grove schending van iemands prive.
Leuk als je ineens berichten krijgt van mensen die je niet kent of er een idioot voor je deur staat.
Dat is toch nog wel even wat anders dan zo in je prive leven.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:22 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ja, want dat konden ze zonder die lijst natuurlijk nog niet bij vrouwen die ze ook al in levende lijve tegenkomen.
Nu maak je een grapje toch?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:30 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik ben een man, en ik kan mij niet herinneren dat ik ooit met een andere man de biedprestaties heb besproken van een vrouw. Nu kan ik niet voor alle mannen spreken, maar ik denk dat je je vergist, wij mannen praten onderling niet over zo'n onderwerpen.
Nee echt niet, ff serieus, bespreken mannen dan onderling bed prestaties van vrouwen? Dit doe ik dus totaal niet met vrienden? We hebben het over alles, maar als het gaat om relaties praten mannen niet snel met elkaar. We zullen sneller ons hart leegstorten bij een vrouw, en zelfs dat gaat niet over seks.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nu maak je een grapje toch?
Ook nooit gedaanquote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:35 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nee echt niet, ff serieus, bespreken mannen dan onderling bed prestaties van vrouwen? Dit doe ik dus totaal niet met vrienden? We hebben het over alles, maar als het gaat om relaties praten mannen niet snel met elkaar. We zullen sneller ons hart leegstorten bij een vrouw, en zelfs dat gaat niet over seks.
Van scharrels een stuk vaker dan van vriendinnen, maar je antwoord is ja.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:35 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nee echt niet, ff serieus, bespreken mannen dan onderling bed prestaties van vrouwen? Dit doe ik dus totaal niet met vrienden? We hebben het over alles, maar als het gaat om relaties praten mannen niet snel met elkaar. We zullen sneller ons hart leegstorten bij een vrouw, en zelfs dat gaat niet over seks.
Ken er ook geen die dat doet, wij mannen praten eigenlijk niet over zo'n dingen, althans niet in mijn kringen. Als we een mooie vrouw zien lopen geven we elkaar wel een seintje om te kijken maar daar blijft het bij. Ik ken ook geen man die het uiterlijk of de bed prestaties van vrouwen belachelijk maakt of bespreekt, heb wel vriendinnen die het openlijk toegeven of onderling zijn aan het roddelen over mannen en hun seks prestaties of penisformaat.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:43 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ook nooit gedaan
Wel meegemaakt in studentenhuizen dat de juffies op het toilet een lijst hadden hangen wie en wat ze allemaal gedaan hadden
Spreek voor jezelf zou ik zeggen, in menig voetbalkleedkamer, kroeg of onderling worden dat soort dingen nou juist wel besproken. Stukje zeesterren duiden.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:46 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ken er ook geen die dat doet, wij mannen praten eigenlijk niet over zo'n dingen, althans niet in mijn kringen.
wat hebben de juffies bij jou allemaal gedaanquote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:43 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ook nooit gedaan
Wel meegemaakt in studentenhuizen dat de juffies op het toilet een lijst hadden hangen wie en wat ze allemaal gedaan hadden
Ik spreek ook voor mijzelf, en gezien ik niet voetbal en ook niet in de kroeg hang zal ik het dus niet meekrijgen. Blijkbaar een bepaald type man die dat doet, heb er nooit de noodzaak in gezien. Vind het eigenlijk wel respectloos om zo over je sekspartners te praten.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf zou ik zeggen, in menig voetbalkleedkamer, kroeg of onderling worden dat soort dingen nou juist wel besproken. Stukje zeesterren duiden.
Juist handig om op de hoogte gehouden te worden wie er mokersaai in bed is.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:50 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik spreek ook voor mijzelf, en gezien ik niet voetbal en ook niet in de kroeg hang zal ik het dus niet meekrijgen. Blijkbaar een bepaald type man die dat doet, heb er nooit de noodzaak in gezien. Vond het eigenlijk altijd wel respectloos om zo over je sekspartners te praten.
Ben heel vanillaquote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:49 schreef Playboy69 het volgende:
[..]
wat hebben de juffies bij jou allemaal gedaan
de zeestermentaliteit.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Juist handig om op de hoogte gehouden te worden wie er mokersaai in bed is.
Hart leegstorten staat bij jou gelijk aan welk wijf goed kan pijpen en welke niet?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:35 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik ben wel een kroeghanger en mag mij graag grof uitlaten, maar ik doe ook niet of de seksen gelijk zijn dus bescherm je de vrouw. Haar privacy, haar eer en reputatie en de gezamenlijke intimiteit. Ik praat wel over de seks maar in de categore 'ik had een keer' en maak het niet herleidbaar naar een naam.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:46 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ken er ook geen die dat doet, wij mannen praten eigenlijk niet over zo'n dingen, althans niet in mijn kringen. Als we een mooie vrouw zien lopen geven we elkaar wel een seintje om te kijken maar daar blijft het bij. Ik ken ook geen man die het uiterlijk of de bed prestaties van vrouwen belachelijk maakt of bespreekt, heb wel vriendinnen die het openlijk toegeven of onderling zijn aan het roddelen over mannen en hun seks prestaties of penisformaat.
Maar ja, ze maken blijkbaar geen lijstjes en dan is het niet zo'n probleem.
Haha boomer nee hoor, ook in hbo wo kringen of meiden van de hockeyclub wordt het constant gebruikt maar niet perse als scheldwoord , iemand kan bv ook kkr lekker zijn. Welkom bij gen zquote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Moet je later eens op je werk proberenquote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:08 schreef Stendhal het volgende:
[..]
Haha boomer nee hoor, ook in hbo wo kringen of meiden van de hockeyclub wordt het constant gebruikt maar niet perse als scheldwoord , iemand kan bv ook kkr lekker zijn. Welkom bij gen z
Gebrek aan een papa in hun leven die uitlegt dat ze echt kankerdom overkomen door kanker te zeggen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:08 schreef Stendhal het volgende:
[..]
Haha boomer nee hoor, ook in hbo wo kringen of meiden van de hockeyclub wordt het constant gebruikt maar niet perse als scheldwoord , iemand kan bv ook kkr lekker zijn. Welkom bij gen z
echt kaulo cringe.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:08 schreef Stendhal het volgende:
[..]
Dat zal ze leren!quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:44 schreef ReplaR het volgende:
Ze zijn geschorst
https://www.rtvutrecht.nl(...)eerzinwekkende-actie
Dat onze toekomstige artsen, advocaten en notarissen dat doen al helemaal.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat studenten kennelijk schrijven als 14-jarige schoolverlaters is een groter probleem.
Over 15 jaar kom je bij de tandarts en dan is hetquote:Op vrijdag 15 maart 2024 16:12 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat onze toekomstige artsen, advocaten en notarissen dat doen al helemaal.
Pubers en volwassen kinderen gedragen zich niet meteen als bejaarden, het is allemaal wat.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 16:12 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat onze toekomstige artsen, advocaten en notarissen dat doen al helemaal.
Je mag dan iemand kapot schoppen en krijgt geen straf. Dus dit valt al helemaal mee!quote:Op vrijdag 15 maart 2024 16:01 schreef KingRoland het volgende:
Rijke ouders dan is dit geen probleem.
Poets je tanden, verrekte tyfusheaumeau.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 16:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
"Ewa jij moet je kkr gebit tog echt wat beter gaan poetsen beter doe je niet 8erlijk"
sjaaquote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:20 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://www.ad.nl/utrecht(...)zinwekkend~a88f89c5/
Heb jij wel eens bangalijstje gezien?
quote:Op vrijdag 15 maart 2024 16:14 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Over 15 jaar kom je bij de tandarts en dan is het
"Ewa jij moet je kkr gebit tog echt wat beter gaan poetsen beter doe je niet 8erlijk"
Ik dacht dat die nu nog in het lokale AZC wonen?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:45 schreef Aberkullie het volgende:
Er is zelfs een fok banga lijst.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:23 schreef Gibson88 het volgende:
Tsja de bangalijst is van alle tijden. 2017 ( ? ) nog bij Vindicat. En nog velen daarna bij diverse andere verenigingen.
quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:44 schreef ReplaR het volgende:
Ze zijn geschorst
https://www.rtvutrecht.nl(...)eerzinwekkende-actie
En een verouderde versie van wie neukt met wie ,maar die is al weel heel oud.quote:
En de makers die zichzelf dan wel intelligent vindenquote:
Die is inmiddels vooral populair in gerontofiele kringen.quote:
Geen zorgen kerel, jij blijft mijn nummer één.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hart leegstorten staat bij jou gelijk aan welk wijf goed kan pijpen en welke niet?
En vervolgens gebeurt er helemaal niksquote:Het is niet voor het eerst dat de studentenvereniging in opspraak raakt. Nog geen jaar geleden was er bij het USC ook sprake van wangedrag. Op sociale media en in appgroepen werden beelden gedeeld van studenten die ringen gooiden om een fles in het achterwerk van een stripper. De rector van het USC zei destijds het gedrag "ten zeerste" af te keuren.
Het bestuur van UVSV/NVVSU vindt dit geen incident. "Het is het zoveelste geval waaruit blijkt dat op een aantal studentenverenigingen seksisme en machocultuur nog steeds de norm is. We kunnen niet meer spreken van een incident, er is sprake een patroon. Dit onacceptabele gedrag moet stoppen", aldus voorzitter Marielotte Riedstra.
Maar wat is hier nu eigenlijk aan de hand dan? Wat lol met een betaalde stripper die het klaarblijkelijk ook wel grappig vondquote:Op vrijdag 15 maart 2024 18:17 schreef aloa het volgende:
Wat een droevigheid
[..]
En vervolgens gebeurt er helemaal nikswel woorden, geen daden.
Toevallig bereid bron te delen? Ben benieuwd waar het nou allemaal om te doen is. Voor zover ik weet zijn lijsten met naam en telefoon nummers van het andere geslacht vrij standaard binnen corpsen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 17:20 schreef Caland het volgende:
Net de presentatie gezien
Gelachen om lord farquaad, verder niet heel schokkend
Via whatsapp, dus neequote:Op vrijdag 15 maart 2024 18:30 schreef Bioloog23 het volgende:
[..]
Toevallig bereid bron te delen? Ben benieuwd waar het nou allemaal om te doen is. Voor zover ik weet zijn lijsten met naam en telefoon nummers van het andere geslacht vrij standaard binnen corpsen.
Oh jawel hoor, zeker als je langere tijd single bent en je vrienden ook. Komt vaak zat voor.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:30 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik ben een man, en ik kan mij niet herinneren dat ik ooit met een andere man de biedprestaties heb besproken van een vrouw. Nu kan ik niet voor alle mannen spreken, maar ik denk dat je je vergist, wij mannen praten onderling niet over zo'n onderwerpen.
Lol. Het maken van een lijstje strafbaar? Ben je niet helemaal 100quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:51 schreef Tekaschi het volgende:
Wat zou precies strafbaar moeten zijn en waar leg je de grens dan? Mag je een lijst maken van de top 10 mooiste vrouwen? Dat gebeurt toch ook bij de Miss Verkiezing? Mag je een top 10 lijst maken van de vrouwen die het meest sexy zijn, gebeurt ook al, namelijk bij FHM en ook hier geeft echt niet iedere vrouw expliciet toestemming voor. Mag je vervolgens een lijst maken van vrouwen die goed kunnen zoenen?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:51 schreef Tekaschi het volgende:
quote:De ouders eisen dat de Universiteit Utrecht en studentenverenigingen maatregelen nemen ‘op straffe van een dwangsom die meteen wordt uitgedeeld aan verantwoordelijke personen en verwijdering uit de studentenhuizen’. De ouders willen dat de bangalijsten worden verwijderd ‘en verwijderd blijven’.
quote:De presentatie gaat inmiddels rond door heel Nederland. Studenten van Amsterdam tot Delft en van Groningen tot Utrecht sturen de PowerPointpresentatie massaal door.
Ik zag het lijstje voorbijkomen. Naam en toenaam + telefoonnummers. Gaat wel een beetje te ver hé.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 07:29 schreef Scorpie het volgende:
Verschrikkelijk. Heeft iemand de link zodat we met eigen ogen kunnen aanschouwen hoe groot dit leed precies is?
En die lijst deel je niet eens mattie?!quote:Op zaterdag 16 maart 2024 07:34 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik zag het lijstje voorbijkomen. Naam en toenaam + telefoonnummers.
Dit iddquote:Op zaterdag 16 maart 2024 07:29 schreef Scorpie het volgende:
Verschrikkelijk. Heeft iemand de link zodat we met eigen ogen kunnen aanschouwen hoe groot dit leed precies is?
Krijg alleen mediaberichten gevonden maar het is een tamme bende dus?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 17:20 schreef Caland het volgende:
Net de presentatie gezien
Gelachen om lord farquaad, verder niet heel schokkend
Ja Hein: microstengeltje, stinkt uit zijn bek, komt dom overquote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:53 schreef matthijst het volgende:
Pfoe boeiend.
Als die studentes nou gewoon ook een keer zo'n lijstje in elkaar draaien is d'r lol er snel vanaf.
Hein B. - micro penis.
Lukas O. - krijgt hem niet omhoog.
Sanil B. - Grote lul. Hijzelf.
Mees T. - Naait vooral met z'n maten.
Zoiets
Mag toch aannemen dat de politie ze meteen weer naar huis stuurt omdat ze geen betrokken partij zijn.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 07:14 schreef miss_sly het volgende:
Goed dat de ouders aangifte doen. Ik hoop dat het deze keer stevig wordt aangepakt en wordt bestraft.
Hoezo? In die contreien is het heel normaal dat paps en mams met hun connecties de probleempjes van hun kroost oplossen.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:39 schreef Nobu het volgende:
[..]
Mag toch aannemen dat de politie ze meteen weer naar huis stuurt omdat ze geen betrokken partij zijn.
Zo werkt het niet, je kunt gewoon aangifte doen van strafbare zaken. Het OM vervolgt en is procespartij. Dit is strafrecht, geen civiel recht.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:39 schreef Nobu het volgende:
[..]
Mag toch aannemen dat de politie ze meteen weer naar huis stuurt omdat ze geen betrokken partij zijn.
Hehehe, en dan die dames even aanschrijven met de mededeling dat 'ie een lijst op de kop heeft getiktquote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:29 schreef Inbox het volgende:
[..]
[..]
Dr is een fokker hier die eens zo'n lijst gekocht heeft
Smaad is een klachtdelict, veel succes daarmee.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 13:04 schreef recursief het volgende:
[..]
Zo werkt het niet, je kunt gewoon aangifte doen van strafbare zaken. Het OM vervolgt en is procespartij. Dit is strafrecht, geen civiel recht.
Toch? Het zijn wel een beetje de 'borderline wijven' onder de mannen. Maar dan nog functioneel.quote:
Het voornaamste verschil lijkt me dat jongens daar meteen mee aan de slag gaan terwijl de meisjes daar de energie en dadendrang niet voor hebben en het bij vergelijkbare kroeg en keukentafelpraat houden.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 07:14 schreef miss_sly het volgende:
Goed dat de ouders aangifte doen. Ik hoop dat het deze keer stevig wordt aangepakt en wordt bestraft.
Voor degenen die het wel prima vinden: er is een groot verschil tussen kroegpraat en onderling wat praten over mensen m/v en een PowerPoint presentatie maken met naam, adres en telefoonnummer, en die onder duizenden studenten verspreiden.
Er is toch niks met rondneukende vrouwen? Rondneukende jongens krijgen ook een reputatie, waar is het gelijkheidsdenken ineens?quote:Het aantal grensoverschrijdende berichten dat de meisjes in kwestie krijgen, zal enorm zijn. Of al deze meiden het aan zichzelf te danken hebben omdat ze rondgeneukt hebben, wat op zichzelf al een abjecte mening is, is helemaal niet duidelijk. Ze kunnen ook mannen afgewezen hebben en zich daarmee de nijd van bepaalde types op de hals hebben gehaald.
Welk probleem precies? Ik zie een probleem met telefoonnummers verspreiden van mensen die daar geen toestemming voor hebben gegeven. Ik zie ook een probleem met zowel het niveau van studenten als de collectieve maturiteit, maar daarvoor moet je bij beleidskeuzes zijn. Ik zie ook een probleem met de vrijheid van vereniging en vergadering, meningsuiting en de privacy van de studenten in kwestie.quote:Ik vind het stuitend om te zien hoeveel types ook hier in dit topic het allemaal niet zo boeiend of zelfs wel oké vinden. Jullie zijn onderdeel van het probleem.
Naam en contactgegevens opnemen in de presentatie is natuurlijk slecht en misschien zelfs strafbaar, maar ik denk dat het maken van zo een lijst an sich, ook zonder contactgegevens, ook niet meer stoer, indrukwekkend of grappig gevonden moet worden.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 07:14 schreef miss_sly het volgende:
Voor degenen die het wel prima vinden: er is een groot verschil tussen kroegpraat en onderling wat praten over mensen m/v en een PowerPoint presentatie maken met naam, adres en telefoonnummer, en die onder duizenden studenten verspreiden.
Het gaat er om dat je alleen maar dingen kan bestraffen die strafbaar zijn. Dat betekent uiteraard niet dat je voor de rest maar kan doen wat je wilt, maar dat zal dan op een andere manier opgelost moeten worden.quote:Ik vind het stuitend om te zien hoeveel types ook hier in dit topic het allemaal niet zo boeiend of zelfs wel oké vinden.
Deze one-liner is een beetje goedkoop scoren natuurlijk, dus wie het niet met je eens is, is meteen onderdeel van het probleem?quote:Jullie zijn onderdeel van het probleem.
Het is in beginsel al geen goede zaak om hier een mannen vs. vrouwen wedstrijdje van te maken over wie het meest kwetsend kan zijn.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:33 schreef HSG het volgende:
Wedden dat die knapen harder gaan janken dan de vrouwen.
Utrechts Studenten Corps, dus eerder projectleiders, Accountants, Medewerkers bij de gemeente Ulft en andere geitenwollensokkentype.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:45 schreef Aberkullie het volgende:
Is het ook niet maar dan weten de mannen ook hoe dat voelt als je vol op het internet staat met als beschrijving dat je een enorme loser bent met en micropenis.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 19:58 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het is in beginsel al geen goede zaak om hier een mannen vs. vrouwen wedstrijdje van te maken over wie het meest kwetsend kan zijn.
Klopt. Ben er zelf een van.quote:Mannen en vrouwen zullen juist goed moeten samenwerken om dergelijke taferelen in de toekomst te voorkomen. Er zijn namelijk genoeg mannen die zo lijst of presentatie ook afschuwelijk en verwerpelijk vinden.
Daar is niet veel fantasie voor nodig. Adressen en telefoonnummers werden meegeleverd.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 20:50 schreef Harmankardon het volgende:
Met enige fantasie kun je dit doxing noemen.
Sowieso is wraak niet de oplossing, maar los daarvan is het maar de vraag of je de mannen pakt die hier verantwoordelijk voor zijn.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 20:10 schreef HSG het volgende:
[..]
Is het ook niet maar dan weten de mannen ook hoe dat voelt als je vol op het internet staat met als beschrijving dat je een enorme loser bent met en micropenis.
Het gaat vooral om het publiceren van deze lijst en het verspreiden van naam + contactgegevens. Daarmee is wel echt een grens overschreden.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 23:03 schreef Red_85 het volgende:
Die ouders en oudere generatie die nu aan het zeuren zijn, hadden vroeger ook hun tips, verslagen, lijstjes en punten.
Dus hou ajb je muil.
Nee.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 23:03 schreef Red_85 het volgende:
Die ouders en oudere generatie die nu aan het zeuren zijn, hadden vroeger ook hun tips, verslagen, lijstjes en punten.
Dus hou ajb je muil.
Als 85 je geboortejaar is ben ik van jouw leeftijd…maar dat er over werd gesproken: zeker. Maar namen, telefoonnummers delen op internet: nee. En daar ligt de grens. Geroddel is wat anders dan gevoelige informatie het www op gooien.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 23:03 schreef Red_85 het volgende:
Dus hou ajb je muil.
Dat is er over. Voor de rest? Uitwisselen wie de grootste freak in bed is? Nou erg hoor!quote:Op zondag 17 maart 2024 00:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als 85 je geboortejaar is ben ik van jouw leeftijd…maar dat er over werd gesproken: zeker. Maar namen, telefoonnummers delen op internet: nee. En daar ligt de grens. Geroddel is wat anders dan gevoelige informatie het www op gooien.
welk probleem?quote:Op zaterdag 16 maart 2024 07:14 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het stuitend om te zien hoeveel types ook hier in dit topic het allemaal niet zo boeiend of zelfs wel oké vinden. Jullie zijn onderdeel van het probleem.
Tenenkrommend hypocriet, dit.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:51 schreef Tekaschi het volgende:
Het is al bekend wie verantwoordelijk zijn.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 23:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Sowieso is wraak niet de oplossing, maar los daarvan is het maar de vraag of je de mannen pakt die hier verantwoordelijk voor zijn.
Je moet het maar zo zien....dan weet je ook met voor vrouwen @Tekaschi omgaat.quote:
In jouw tijd kwam het ook voor, alleen niet bij die studievereniging waar jij bij zat. Overigens gaat het hier over een studentenvereniging, dat is sowieso een heel ander verhaal.quote:Op zondag 17 maart 2024 11:41 schreef Haushofer het volgende:
In mijn tijd kwam dit niet voor. Misschien ook omdat ik alleen bij een studievereniging Technische Natuurkunde zat waarbij het percentage vrouwen dezelfde orde van grootte had als het voorkomen van een Uranium-235 isotoop.
Typisch.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:51 schreef Tekaschi het volgende:
Typisch.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:56 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hart leegstorten staat bij jou gelijk aan welk wijf goed kan pijpen en welke niet?
De 'hand in eigen boezem steken' vind ik niet de juist bewoording hier, want het is nul procent de schuld van de vrouwen in kwestie.quote:
Heb je wel eens gekeken op het VIVA forum, waar de helft van de vrouwen naar hun echtgenoot of vriend refereren als 'mannetje'. Laten we daar nou niet te moeilijk over gaan doen. Als je een hond wilt slaan vind je namelijk altijd wel een stok.quote:
quote:Op zondag 17 maart 2024 15:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
De 'hand in eigen boezem steken' vind ik niet de juist bewoording hier, want het is nul procent de schuld van de vrouwen in kwestie.
Maar los daarvan vind ik het niet per se hypocriet wanneer je vrouwen het advies geeft om voorzichtiger om te gaan met bepaalde mannen. Als ik mijn fiets met een goedkoop slotje vastzet en hij wordt gestolen is het 100% de schuld van de dief, maar de politie mag toch wel het advies geven om in de toekomst een beter slot te kopen?
Het is simpelweg zo dat met hoe meer mannen je date/slaapt/wat dan ook doet, de kans groter is dat er een idioot tussen zit. Dan kan je wel heel idealistisch gaan roepen dat die idioten er niet moeten zijn, maar daar worden het er niet minder van.
Precies die deden gewoon mondeling tips geven ipv lijstjes maken.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 23:03 schreef Red_85 het volgende:
Dus hou ajb je muil.
Ok prima, maar ik neem aan dat je met me eens bent dat je liever een man kan hebben die vrouwen in alle opzichten enorm respecteert maar wel ''vrouwtjes'' noemt, dan een man die een vrouw ''prinses'' noemt maar in feite minacht.quote:Op zondag 17 maart 2024 15:35 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik irriteer me al mateloos aan de VIVA-mensen die hier posten, laat staan dat ik op hun forum ga lezen
Misschien dat je iets meer kan beargumenteren waar je deze kwalificatie op baseert. Ik ben begonnen te zeggen dat dit niet de schuld is van de vrouwen.quote:
Wat een rare vergelijking.quote:Op zondag 17 maart 2024 15:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ok prima, maar ik neem aan dat je met me eens bent dat je liever een man kan hebben die vrouwen in alle opzichten enorm respecteert maar wel ''vrouwtjes'' noemt, dan een man die een vrouw ''prinses'' noemt maar in feite minacht.
Dit is inderdaad de beste reactie die je kan geven, naast de reactie dat je het ermee eens bentquote:
Dat moet je zelf weten, maar ik vind het wat kort door de bocht om dat alleen op basis hiervan te bepalenquote:Ik ga sowieso niet met mannen om die vrouwen wijf of vrouwtje noemen.
Oh, dus toch. Mooi, kunnen we weer inhoudelijk verderquote:Maargoed, ik ga Tekaschi het voordeel van de twijfel geven mbt dit topic.
Daar ben je ookal vaak genoeg op aangesprokenquote:Op zondag 17 maart 2024 15:56 schreef FlippingCoin het volgende:
Vrouwtje is gewoon respectloos en mensonterend taalgebruik.
Noem ze gewoon juffie.
Deze vind ik dan wel weer leukquote:Op zondag 17 maart 2024 15:56 schreef FlippingCoin het volgende:
Noem ze gewoon juffie.
Of hertjesquote:Op zondag 17 maart 2024 15:56 schreef FlippingCoin het volgende:
Noem ze gewoon juffie.
Er over lullen is nog heel wat anders dan een lijstje openbaar op internet zetten. Stel je voor dat vroeger iemand een lijst had opgehangen op de universiteit in de hal. Bart 7cm micro penis, Henk 10cm kan niet neuken. Dan had je daar toch ook niet mee gelachen?quote:Op zondag 17 maart 2024 16:29 schreef Origami94 het volgende:
En vrouwen lullen net zo hard over mannen die slecht zijn in bed of een kleine hebben zoals ondergetekende maar zie je ooit een man erover janken.
Kan je prima om lachen.quote:Op zondag 17 maart 2024 16:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Er over lullen is nog heel wat anders dan een lijstje openbaar op internet zetten. Stel je voor dat vroeger iemand een lijst had opgehangen op de universiteit in de hal. Bart 7cm micro penis, Henk 10cm kan niet neuken. Dan had je daar toch ook niet mee gelachen?
Lachen om Bart en Henk, niet als je Bart of Henk bent. En je begint weer over roddelen.Het gaat niet om het roddelen maar het openbaar delen van de informatie.quote:Op zondag 17 maart 2024 16:46 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Kan je prima om lachen.
Vrouwen roddelen net zo hard. Maar dat boeit echt geen enkele man.
Wij mannen hebben ballen en kunnen daar dus tegenquote:Op zondag 17 maart 2024 16:29 schreef Origami94 het volgende:
En vrouwen lullen net zo hard over mannen die slecht zijn in bed of een kleine hebben zoals ondergetekende maar zie je ooit een man erover janken.
Maar dit gaat helemaal niet om roddelen. Net alsof jij het leuk zou vinden om op een internet pagina te staan met foto. Melvin van Veen 35 jaar Hoofdstraat 34 Amsterdam micro penis, rare gast.quote:Op zondag 17 maart 2024 16:51 schreef Inbox het volgende:
[..]
Wij mannen hebben ballen en kunnen daar dus tegen
Maar inderdaad, wat een gezeik zeg
Mee of om gelachen?quote:Op zondag 17 maart 2024 16:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Er over lullen is nog heel wat anders dan een lijstje openbaar op internet zetten. Stel je voor dat vroeger iemand een lijst had opgehangen op de universiteit in de hal. Bart 7cm micro penis, Henk 10cm kan niet neuken. Dan had je daar toch ook niet mee gelachen?
Wel zolang ik er zelf niet op staquote:Op zondag 17 maart 2024 16:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk dat de man in kwestie het niet erg zou vinden als er zou staan Melvin van Veen 35 jaar Hoofdstraat 34 Amsterdam, goed geschapen, gespierde gozer, leuke uitstraling, goed uithoudingsvermogen, lekker in bed, etc.quote:Op zondag 17 maart 2024 16:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dit gaat helemaal niet om roddelen. Net alsof jij het leuk zou vinden om op een internet pagina te staan met foto. Melvin van Veen 35 jaar Hoofdstraat 34 Amsterdam micro penis, rare gast.
Maar een positief voorbeeld lijken ze hier niet te begrijpen, ook niet als het om andere mannen gaat die op presentaties/lijstjes staan. Maar mijn punt is dat je van niemand dat soort zaken openbaar zet met persoonsgegevens erbij, of dat nou mannen of vrouwen zijn, of het nou positief of negatief is.quote:Op zondag 17 maart 2024 17:11 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik denk dat de man in kwestie het niet erg zou vinden als er zou staan Melvin van Veen 35 jaar Hoofdstraat 34 Amsterdam, goed geschapen, gespierde gozer, leuke uitstraling, goed uithoudingsvermogen, lekker in bed, etc.
Om die reden vind ik het ik dergelijk voorbeelden niet goed. Ongetwijfeld zullen er namelijk in de gedeelde presentatie genoeg vrouwen ''positief beoordeeld'' zijn. Maar ook dat is 'not done' in zo een presentatie en hoor je niet te publiceren.
Zal er een beetje aan liggen waar dat lijstje geplaatst is. Als het op de webpagina van de lokale homobuurtkroeg in de biblebelt is en Melvin zit nog in de kast zal ie het minder hebben gewaardeerd dan als het werd gedeeld op de pagina van de lokale kroeg waar de dames op zoek gaan naar weekendvermaak en Melvin gewoon hetero is.quote:Op zondag 17 maart 2024 17:11 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik denk dat de man in kwestie het niet erg zou vinden als er zou staan Melvin van Veen 35 jaar Hoofdstraat 34 Amsterdam, goed geschapen, gespierde gozer, leuke uitstraling, goed uithoudingsvermogen, lekker in bed, etc.
Om die reden vind ik het ik dergelijk voorbeelden niet goed. Ongetwijfeld zullen er namelijk in de gedeelde presentatie genoeg vrouwen ''positief beoordeeld'' zijn. Maar ook dat is 'not done' in zo een presentatie en hoor je niet te publiceren.
Zeker, mee eens. Ik denk dat de meeste in ieder geval wel begrijpen dat je zo een lijst niet hoort te publiceren, zeker niet met naam en adresgegevens. Maar of het maken van zo een lijst an sich door de beugel kan is meer een punt van discussie lijkt het.quote:Op zondag 17 maart 2024 17:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar een positief voorbeeld lijken ze hier niet te begrijpen, ook niet als het om andere mannen gaat die op presentaties/lijstjes staan. Maar mijn punt is dat je van niemand dat soort zaken openbaar zet met persoonsgegevens erbij, of dat nou mannen of vrouwen zijn, of het nou positief of negatief is.
Ja, sorry, ik deed een poging tot humor.quote:Op zondag 17 maart 2024 15:19 schreef Shreyas het volgende:
[..]
In jouw tijd kwam het ook voor, alleen niet bij die studievereniging waar jij bij zat. Overigens gaat het hier over een studentenvereniging, dat is sowieso een heel ander verhaal.
In dit draadje mag geen humor voorkomenquote:Op zondag 17 maart 2024 17:58 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ja, sorry, ik deed een poging tot humor.
Hoezo niet? Sowieso, dit hele Nieuws-subforum is al redelijk saai vanwege al die gesubsidieerde beroepsFOKkers.quote:Op zondag 17 maart 2024 18:05 schreef Inbox het volgende:
[..]
In dit draadje mag geen humor voorkomen
quote:Politie onderzoekt nieuwe 'bangalijst', Utrechts corps ontkent betrokkenheid leden
De Utrechtse politie onderzoekt een lijst met daarop namen, foto's en telefoonnummers van Utrechtse studentes die massaal wordt verspreid onder studenten in Nederland. In het digitale bestand worden jonge vrouwelijke studenten beoordeeld op hun uiterlijk en van seksistisch commentaar voorzien.
De makers van het bestand schrijven in een voorwoord dat ze "trouwe leden" van het Utrechtse corps zijn en het verspreiden van deze lijst zien "als tegenaanval tegen het plebs". Ze stellen ook dat deze lijst een reactie is op de ophef na de vorige 'grietenpresentatie' door Utrechtse corpsleden, die eerder deze maand rondging onder studenten in heel Nederland.
USC: niet onze leden
Het Utrechtsch Studenten Corps (USC) stelt in een reactie dat er concrete aanwijzingen zijn "dat de bron buiten onze vereniging ligt" en dat de afzenders geen leden zijn van het corps. Wat die aanwijzingen zijn, zegt het corps niet. Een woordvoerder van de politie bevestigt dat het corps vanochtend contact heeft gezocht met de Utrechtse politie om deze nieuwe lijst. "Wij nemen deze zaak mee in het onderzoek naar de vorige 'bangalijst'."
Tegen de NOS zegt de leiding van het USC enorm geschrokken te zijn van het opduiken van deze lijst met "verwerpelijke teksten". De NOS heeft enkele vrouwen die erop staan gesproken en ook zij reageren zeer geschokt.
De makers van het .PDF-bestand, van wie dus niet vaststaat wie dat zijn, roepen de vrouwen op de lijst op om weg te blijven bij de media en zich te melden bij de Senaat (het dagelijks bestuur van het corps). De media wordt gevraagd om te stoppen met het publiceren (over dit soort lijsten) en deze zaak te laten rusten.
In het bestand dat veelvuldig via WhatsApp wordt gedeeld zijn foto's en mobiele nummers te zien van studentes. In korte teksten worden seksuele ervaringen van mannelijke studenten met deze vrouwen beschreven. Het is niet duidelijk of de teksten verzonnen zijn. De NOS heeft de meeste namen en foto's op de lijst kunnen linken aan bestaande vrouwen die in Utrecht wonen of hebben gewoond.
Dat zou je denken, maar dat is niet zo. Vergelijkbaar met het delen van naaktfoto’s en -video’s. Daar zijn jonge vrouwen nog steeds veel te naïef in ondanks de vele voorbeelden waaruit blijkt dat het onverstandig is.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 14:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Wat zijn mannen toch domme wezens. Juist door dit soort gedrag worden vrouwen voorzichtiger en minder snel bereid tot seks. Als mannen slim zouden zijn zouden ze vrouwen juist niet shamen.
https://www.rtvutrecht.nl(...)-is-verantwoordelijkquote:Utrecht - Een nieuwe lijst met persoonlijke gegevens, foto's en bedprestaties van jonge vrouwen gaat rond. Of de lijst ook deze keer van het Utrechtsch Studenten Corps komt, is de vraag. Slachtoffers hebben daar geen boodschap aan: ouders van de slachtoffers zoeken juridische hulp bij advocaat Ina Brouwer. Zij staat de slachtoffers van de vorige lijst ook bij.
"Ik word het afgelopen uur de hele tijd gebeld", vertelt advocaat Ina Brouwer aan RTV Utrecht. Hoeveel slachtoffers ze vertegenwoordigt, wil ze niet zeggen.
Ook in dit document staan opmerkingen over de bedprestaties en uiterlijke kenmerken van de vrouwen. "Lekker geil, lekker kontje", staat bij een van de studentes geschreven. De meiden worden daarnaast beoordeeld op een schaal van 0 tot 5.
USC
In een begeleidende brief van deze "slettenlijst", zoals de makers het nieuwe document noemen, wordt verwezen naar de commotie vanwege de vorige lijst. "Om het corps te beschermen en de woorden kracht bij te zetten, publiceren wij deze slettenlijst."
Het is niet bekend wie de lijst heeft gemaakt, maar volgens de studentenvereniging is die "geschreven op een manier die de schijn moet laten ontstaan dat deze afkomstig is van een groep leden van het USC", zo laat USC weten aan ANP. Het Utrechtse corps wil niet reageren op vragen van RTV Utrecht en houdt de deuren gesloten. De makers van de brief schrijven dat ze "trouwe leden" zijn, en dat publicatie een "tegenaanval tegen het plebs" is.
Of de nieuwe lijst nu wel of niet van USC-leden afkomstig is, advocaat Brouwer houdt USC hoe dan ook voor beide lijsten verantwoordelijk: "Er is kennelijk een cultuur binnen USC dat dit kan. De leden die dit doen, worden beschermd." Een maatregel dat de leden uit de vereniging moeten nadat ze zo'n lijst maken, is er volgens haar niet.
Bedreiging
De lijst is in navolging van de eerdere aandacht die voor de zogenoemde 'grietenlijst' kwam. "Aan alle slachtoffers zeggen wij: meld je bij de Senaat en blijf weg bij publieke media", staat in de brief. "Wie niet luisteren wil, is verantwoordelijk voor lijsten die nog zullen volgen."
"Dat is een regelrechte bedreiging", zegt Brouwer daarover. "Dat is niet te geloven."
Halverwege maart circuleerde een PowerPoint-presentatie met daarop namen en nummers van leden van U.V.S.V die daarbij beoordeeld waren. Het Openbaar Ministerie startte vervolgens een onderzoek. Ook besloten de Hogeschool Utrecht en de Universiteit Utrecht om de subsidies aan het corps per direct stop te zetten.
Ina spoort dan ook niet helemaal. Google haar maar eens.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 15:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
https://www.rtvutrecht.nl(...)-is-verantwoordelijk
De dikgedrukte zin vind ik toch best wel een opmerkelijke uitspraak voor een advocaat.
AI is nu nog 'enigszins' complex voor de normale burgermens. Waardoor een relatief klein clubje porno kan creëren van echte personen met AI, deepfake enz. Maar binnen enkele jaren is dit in handen van iedereen. Wat zal het resultaat hiervan zijn? iedereen kan van iedereen deepfake porno maken. Gevolg? het is helemaal niet erg meer.quote:Op zondag 17 maart 2024 16:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dit gaat helemaal niet om roddelen. Net alsof jij het leuk zou vinden om op een internet pagina te staan met foto. Melvin van Veen 35 jaar Hoofdstraat 34 Amsterdam micro penis, rare gast.
Kan niets bijzonders vinden?quote:Op vrijdag 29 maart 2024 15:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ina spoort dan ook niet helemaal. Google haar maar eens.
En dan?quote:Op vrijdag 29 maart 2024 19:32 schreef Inbox het volgende:
Waar zijn de USC-dames die wraak nemen op deze corpsballen. Een lijstje met vermelding van de penislengte, vadsige bierbuiken en de hoeveelheid smegma onder de piemelrand?
Nou, dan staat het 1-1 en kunnen we discussieren hoe schandalig het wel niet is dat er mannen zijn besproken.quote:
Je weet dat de mannen die de bangalijst hebben gemaakt, niet hun naam eronder hebben gezet he? misschien hebben ook wel sommige dames eraan meegedaan.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 19:37 schreef Inbox het volgende:
[..]
Nou, dan staat het 1-1 en kunnen we discussieren hoe schandalig het wel niet is dat er mannen zijn besproken.
Benieuwd of er dan ook zo'n ophef wordt gecreeerd?
Bij de eerste lijst, stonden de namen van de makers er wel onder, toch?quote:Op vrijdag 29 maart 2024 19:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je weet dat de mannen die de bangalijst hebben gemaakt, niet hun naam eronder hebben gezet he? misschien hebben ook wel sommige dames eraan meegedaan.
Youp deed ook een leuke suggestie in z'n column: de verspreiders mogen naakt excuses komen aanbieden op de sociëteit van de vrouwenvereniging.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 19:32 schreef Inbox het volgende:
Waar zijn de USC-dames die wraak nemen op deze corpsballen. Een lijstje met vermelding van de penislengte, vadsige bierbuiken en de hoeveelheid smegma onder de piemelrand?
\-\quote:Op vrijdag 29 maart 2024 20:51 schreef hoechst het volgende:
welke dame laat zich nou zomaar neuken zeg....... sjongejonge
Vanaf hoeveel MB is het wèl erg?quote:Op zondag 17 maart 2024 16:23 schreef Origami94 het volgende:
Allemaal om een bestand van een paar bytes.
Inderdaad. Ze kan er ook gewoon geld voor vragen. Of wat drankjes vooraf in de kroeg.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 20:51 schreef hoechst het volgende:
welke dame laat zich nou zomaar neuken zeg....... sjongejonge
Ik weet niet of het überhaupt altijd om meerdere bedpartners ging, maar vanaf hoeveel partners mag je volgens jou verwachten om op zo’n lijst te komen?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 08:18 schreef hoechst het volgende:
Ik heb mij door meerdere gasten laten neuken
5 localsquote:Op zaterdag 30 maart 2024 08:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ik weet niet of het überhaupt altijd om meerdere bedpartners ging, maar vanaf hoeveel partners mag je volgens jou verwachten om op zo’n lijst te komen?
Dat is dan net zo goed schandalig.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 08:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dat soort lijstjes gingen vroegah ook heel FOK! rond met vrouwelijke users inclusief foto's en (user)namen
Heb daar nog een bepaalde zip bestand van ergens op een hdd volgens mij.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 08:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dat soort lijstjes gingen vroegah ook heel FOK! rond met vrouwelijke users inclusief foto's en (user)namen
Omertaquote:Op vrijdag 29 maart 2024 15:16 schreef Nielsch het volgende:
"Aan alle slachtoffers zeggen wij: meld je bij de Senaat en blijf weg bij publieke media", staat in de brief. "Wie niet luisteren wil, is verantwoordelijk voor lijsten die nog zullen volgen."
Klopt.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 08:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ijsmeis.zip en ons aller Yvonne.. Welke heb ik gemist?quote:Op zaterdag 30 maart 2024 08:59 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ooh meer dan genoegquote:Op vrijdag 5 april 2024 16:40 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ijsmeis.zip en ons aller Yvonne.. Welke heb ik gemist?
Ik vind dat we nu best een update van de eerste verdienen, en ze is nog actief op FOK...quote:Op vrijdag 5 april 2024 16:40 schreef Inbox het volgende:
[..]
Ijsmeis.zip en ons aller Yvonne.. Welke heb ik gemist?
Wat een overdreven gedoe allemaal weer, te gek voor woorden.quote:Op vrijdag 5 april 2024 15:39 schreef Wereldgozer het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)utrechtse-bangalijst
Papa de rechter mag weer een voorwaardelijk uurtje schoffelen uitdelen @:rambodirk
Lijkt me ook. Politie wil even scoren, zo te zien. Die kunnen zich beter richten op verdachten van daadwerkelijke zedenmisdrijven en verkrachtingen en deze hele zaak kunnen verwijzen naar de civiele rechter.quote:Op vrijdag 5 april 2024 20:39 schreef Ronald het volgende:
[..]
Wat een overdreven gedoe allemaal weer, te gek voor woorden.
Dit ja. Onwenselijk natuurlijk, maar alles behalve landelijk nieuws.quote:Op vrijdag 5 april 2024 20:39 schreef Ronald het volgende:
[..]
Wat een overdreven gedoe allemaal weer, te gek voor woorden.
Tot het jouw dochter isquote:Op vrijdag 5 april 2024 22:54 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dit ja. Onwenselijk natuurlijk, maar alles behalve landelijk nieuws.
Of jouw dochter, die daadwerkelijk slachtoffer is van een zedenzaak maar waar de politie niets mee doet.quote:
Als het binnen een jaarclubje blijft snap ik wat je bedoelt. Maar het probleem is hier juist het verspreiden. Dat verschil mag je toch echt wel snappen.quote:Op zaterdag 6 april 2024 02:35 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ze wordt niet verkracht ofzo, het is studentikoos geneuzel
Wat op het internet verspreid wordt.quote:Op zaterdag 6 april 2024 02:35 schreef Ronald het volgende:
[..]
Ze wordt niet verkracht ofzo, het is studentikoos geneuzel
quote:Gillende mensen aan de telefoon, tientallen berichten per dag, vunzige voorstellen van wildvreemde mannen. Volgens de ouders van Utrechtse studenten hebben hun dochters dagelijks last van de gevolgen sinds hun gegevens zijn verspreid door leden van het Utrechtse corps USC.
Hoop gezoem wel daar zeg.quote:Op zaterdag 9 november 2024 09:18 schreef Hexagon het volgende:
Het blijft de gemoederen bezighouden bij de reunisten. Gezellige boel daar.
Helaas paywall artikel
https://www.ad.nl/utrecht(...)ercampagne~ae6a59cd/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |