Mag toch aannemen dat de politie ze meteen weer naar huis stuurt omdat ze geen betrokken partij zijn.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 07:14 schreef miss_sly het volgende:
Goed dat de ouders aangifte doen. Ik hoop dat het deze keer stevig wordt aangepakt en wordt bestraft.
Hoezo? In die contreien is het heel normaal dat paps en mams met hun connecties de probleempjes van hun kroost oplossen.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:39 schreef Nobu het volgende:
[..]
Mag toch aannemen dat de politie ze meteen weer naar huis stuurt omdat ze geen betrokken partij zijn.
Zo werkt het niet, je kunt gewoon aangifte doen van strafbare zaken. Het OM vervolgt en is procespartij. Dit is strafrecht, geen civiel recht.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:39 schreef Nobu het volgende:
[..]
Mag toch aannemen dat de politie ze meteen weer naar huis stuurt omdat ze geen betrokken partij zijn.
Hehehe, en dan die dames even aanschrijven met de mededeling dat 'ie een lijst op de kop heeft getiktquote:Op vrijdag 15 maart 2024 21:29 schreef Inbox het volgende:
[..]
[..]
Dr is een fokker hier die eens zo'n lijst gekocht heeft
Smaad is een klachtdelict, veel succes daarmee.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 13:04 schreef recursief het volgende:
[..]
Zo werkt het niet, je kunt gewoon aangifte doen van strafbare zaken. Het OM vervolgt en is procespartij. Dit is strafrecht, geen civiel recht.
Toch? Het zijn wel een beetje de 'borderline wijven' onder de mannen. Maar dan nog functioneel.quote:
Het voornaamste verschil lijkt me dat jongens daar meteen mee aan de slag gaan terwijl de meisjes daar de energie en dadendrang niet voor hebben en het bij vergelijkbare kroeg en keukentafelpraat houden.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 07:14 schreef miss_sly het volgende:
Goed dat de ouders aangifte doen. Ik hoop dat het deze keer stevig wordt aangepakt en wordt bestraft.
Voor degenen die het wel prima vinden: er is een groot verschil tussen kroegpraat en onderling wat praten over mensen m/v en een PowerPoint presentatie maken met naam, adres en telefoonnummer, en die onder duizenden studenten verspreiden.
Er is toch niks met rondneukende vrouwen? Rondneukende jongens krijgen ook een reputatie, waar is het gelijkheidsdenken ineens?quote:Het aantal grensoverschrijdende berichten dat de meisjes in kwestie krijgen, zal enorm zijn. Of al deze meiden het aan zichzelf te danken hebben omdat ze rondgeneukt hebben, wat op zichzelf al een abjecte mening is, is helemaal niet duidelijk. Ze kunnen ook mannen afgewezen hebben en zich daarmee de nijd van bepaalde types op de hals hebben gehaald.
Welk probleem precies? Ik zie een probleem met telefoonnummers verspreiden van mensen die daar geen toestemming voor hebben gegeven. Ik zie ook een probleem met zowel het niveau van studenten als de collectieve maturiteit, maar daarvoor moet je bij beleidskeuzes zijn. Ik zie ook een probleem met de vrijheid van vereniging en vergadering, meningsuiting en de privacy van de studenten in kwestie.quote:Ik vind het stuitend om te zien hoeveel types ook hier in dit topic het allemaal niet zo boeiend of zelfs wel oké vinden. Jullie zijn onderdeel van het probleem.
Naam en contactgegevens opnemen in de presentatie is natuurlijk slecht en misschien zelfs strafbaar, maar ik denk dat het maken van zo een lijst an sich, ook zonder contactgegevens, ook niet meer stoer, indrukwekkend of grappig gevonden moet worden.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 07:14 schreef miss_sly het volgende:
Voor degenen die het wel prima vinden: er is een groot verschil tussen kroegpraat en onderling wat praten over mensen m/v en een PowerPoint presentatie maken met naam, adres en telefoonnummer, en die onder duizenden studenten verspreiden.
Het gaat er om dat je alleen maar dingen kan bestraffen die strafbaar zijn. Dat betekent uiteraard niet dat je voor de rest maar kan doen wat je wilt, maar dat zal dan op een andere manier opgelost moeten worden.quote:Ik vind het stuitend om te zien hoeveel types ook hier in dit topic het allemaal niet zo boeiend of zelfs wel oké vinden.
Deze one-liner is een beetje goedkoop scoren natuurlijk, dus wie het niet met je eens is, is meteen onderdeel van het probleem?quote:Jullie zijn onderdeel van het probleem.
Het is in beginsel al geen goede zaak om hier een mannen vs. vrouwen wedstrijdje van te maken over wie het meest kwetsend kan zijn.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:33 schreef HSG het volgende:
Wedden dat die knapen harder gaan janken dan de vrouwen.
Utrechts Studenten Corps, dus eerder projectleiders, Accountants, Medewerkers bij de gemeente Ulft en andere geitenwollensokkentype.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:45 schreef Aberkullie het volgende:
Onze toekomstige politici, directeuren en artsen.
Is het ook niet maar dan weten de mannen ook hoe dat voelt als je vol op het internet staat met als beschrijving dat je een enorme loser bent met en micropenis.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 19:58 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het is in beginsel al geen goede zaak om hier een mannen vs. vrouwen wedstrijdje van te maken over wie het meest kwetsend kan zijn.
Klopt. Ben er zelf een van.quote:Mannen en vrouwen zullen juist goed moeten samenwerken om dergelijke taferelen in de toekomst te voorkomen. Er zijn namelijk genoeg mannen die zo lijst of presentatie ook afschuwelijk en verwerpelijk vinden.
Daar is niet veel fantasie voor nodig. Adressen en telefoonnummers werden meegeleverd.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 20:50 schreef Harmankardon het volgende:
Met enige fantasie kun je dit doxing noemen.
Sowieso is wraak niet de oplossing, maar los daarvan is het maar de vraag of je de mannen pakt die hier verantwoordelijk voor zijn.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 20:10 schreef HSG het volgende:
[..]
Is het ook niet maar dan weten de mannen ook hoe dat voelt als je vol op het internet staat met als beschrijving dat je een enorme loser bent met en micropenis.
Het gaat vooral om het publiceren van deze lijst en het verspreiden van naam + contactgegevens. Daarmee is wel echt een grens overschreden.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 23:03 schreef Red_85 het volgende:
Die ouders en oudere generatie die nu aan het zeuren zijn, hadden vroeger ook hun tips, verslagen, lijstjes en punten.
Dus hou ajb je muil.
Nee.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 23:03 schreef Red_85 het volgende:
Die ouders en oudere generatie die nu aan het zeuren zijn, hadden vroeger ook hun tips, verslagen, lijstjes en punten.
Dus hou ajb je muil.
Als 85 je geboortejaar is ben ik van jouw leeftijd…maar dat er over werd gesproken: zeker. Maar namen, telefoonnummers delen op internet: nee. En daar ligt de grens. Geroddel is wat anders dan gevoelige informatie het www op gooien.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 23:03 schreef Red_85 het volgende:
Dus hou ajb je muil.
Dat is er over. Voor de rest? Uitwisselen wie de grootste freak in bed is? Nou erg hoor!quote:Op zondag 17 maart 2024 00:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als 85 je geboortejaar is ben ik van jouw leeftijd…maar dat er over werd gesproken: zeker. Maar namen, telefoonnummers delen op internet: nee. En daar ligt de grens. Geroddel is wat anders dan gevoelige informatie het www op gooien.
welk probleem?quote:Op zaterdag 16 maart 2024 07:14 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het stuitend om te zien hoeveel types ook hier in dit topic het allemaal niet zo boeiend of zelfs wel oké vinden. Jullie zijn onderdeel van het probleem.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |