----------quote:Jumbo stopt als eerste supermarkt met aanbiedingen op vers vlees
Als eerste Nederlandse supermarktketen stopt Jumbo met aanbiedingen op vers vlees. Vanaf eind mei zijn er in alle vestigingen en online geen van/voor-aanbiedingen meer voor rund-, varkens- en kippenvlees.
Jumbo laat weten dat het bij de beslissing niet over één nacht ijs is gegaan. Volgens de supermarkt past dit in de transitie van dierlijke naar plantaardige voeding. Jumbo zegt dit alleen te kunnen doen als de keten stopt met vleespromoties.
Het besluit volgt onder meer op een campagne van dierenwelzijnsorganisatie Wakker Dier. Die richtte de pijlen regelmatig op Jumbo. Vorige week was er nog harde kritiek richting de supermarktketen omdat het aantal vleesaanbiedingen in een jaar tijd was verdubbeld. "Bijna iedereen weet inmiddels dat minder vlees beter is voor het milieu, onze gezondheid en de dieren. Maar Jumbo werkt dit blijkbaar liever tegen", schreef Wakker Dier toen.
In een statement laat Wakker Dier nu weten blij te zijn met de beslissing van Jumbo. "De supermarkt laat zien dat plantaardige, gezonde voeding echt een topprioriteit is," zegt een woordvoerder. "We hebben grote bewondering voor de moed die Jumbo hiermee toont."
Volgens Wakker Dier is 40 procent van alle eiwitten die Nederlanders eten plantaardig. De organisatie wil dat percentage minimaal 50 procent is in 2025 en 60 procent in 2030.
Meer plantaardig voedsel
Eind vorig jaar concludeerde de Gezondheidsraad dat het eten van meer plantaardig voedsel beter is voor het milieu en ook gezonder is voor de meeste Nederlanders. Een meer plantaardig voedingspatroon verlaagt de kans op ziektes en kan de milieu-impact van onze voedselconsumptie met 25 procent verlagen, zo concludeerde de onafhankelijke adviesraad.
https://nos.nl/artikel/25(...)dingen-op-vers-vlees
Gelukkig hebben wij hier een Lidl ongeveer naast de Jumbo zitten dus dat is wel fijn.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:27 schreef ToT het volgende:
De Lidl gaat het een heel stuk drukker krijgen dus.
Hier ook, maar ik ga normaal altijd naar een Jumbo die net 1 km dichterbij is!quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:30 schreef Ama het volgende:
[..]
Gelukkig hebben wij hier een Lidl ongeveer naast de Jumbo zitten dus dat is wel fijn.
Want jij bent niet in staat om vlees te kopen voor als jij daar trek in hebt? Mis ik iets wat jij schijnbaar wel ziet?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:29 schreef ToT het volgende:
Een supermarkt die de maatschappij probeert te overtuigen om te stoppen met vlees eten....
Maar nee hoor; het wordt ons niet opgedrongen!
Oh hier zitten ze op loopafstand van elkaar en zodra ik weer wat meer kan ga ik gewoon naar de Dirk denk ik.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:32 schreef ToT het volgende:
[..]
Hier ook, maar ik ga normaal altijd naar een Jumbo die net 1 km dichterbij is!Die is net even wat gezelliger, maar Lidl is sowieso voordeliger en ik denk dat ik vanaf nu gewoon standaard die ene extra kilometer ga rijden.
Dit bepaal ik zelf wel Jumbo. Maarja kwam er toch al nooit, vreemde supermarkt.quote:Volgens de supermarkt past dit in de transitie van dierlijke naar plantaardige voeding.
Vlees is gewoon duur tegenwoordig en ik kijk altijd naar wat er in de aanbieding is.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Want jij bent niet in staat om vlees te kopen voor als jij daar trek in hebt? Mis ik iets wat jij schijnbaar wel ziet?
Dat Jumbo maar failliet moge gaanquote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:25 schreef Starhopper het volgende:
Dat er maar meer supermarkten gaan volgen
Gelukkig niet. Slechte stap.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:38 schreef herverwijderd het volgende:
Ik vind het dan wel weer een goede stap van de Jumbo maar het zal inderdaad weinig uithalen. Jammer.
Ja, dat had je al duidelijk gemaaktquote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:39 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Gelukkig niet. Slechte stap.
Met zijn allen naar de concurrent!
haha Harriequote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:48 schreef harrievankempen het volgende:
Lekker asociaal weer naar mensen met een kleine portemonnee. Doei Jumbo
Veganvleesjes zijn goedkoper dan verpakte dode dieren. Dus als ze de veganvleesjes in de aanbieding gooien, dan is het juist goed voor mensen met een kleine portemonnee.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:48 schreef harrievankempen het volgende:
Lekker asociaal weer naar mensen met een kleine portemonnee. Doei Jumbo
30 euro per kilo voor die sojatroep....quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Veganvleesjes zijn goedkoper dan verpakte dode dieren. Dus als ze de veganvleesjes in de aanbieding gooien, dan is het juist goed voor mensen met een kleine portemonnee.
Ik mis in bovenstaand verhaal nog wat jij nou precies bedoelde met 'Maar nee hoor; het wordt ons niet opgedrongen!quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Vlees is gewoon duur tegenwoordig en ik kijk altijd naar wat er in de aanbieding is.
Als de ene winkel nog wel aanbiedingen heeft waardoor vlees eten betaalbaar blijft en de andere winkel niet, ga ik gewoon naar de winkel waar ik het wel kan betalen. Ik laat me niet door een supermarkt "overtuigen" om soja te gaan zitten kanen.
Ja, Jumbo heeft de vleesvervangers momenteel in de aanbieding en ik heb 2 soorten geprobeerd. De ene was voor een keertje wel okay, van de ander had ik na een paar happen wel genoeg gehad.
voor ¤1,80 heb je 2 hamburgers.quote:
Welke smaad en laster campagne?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:54 schreef Red_85 het volgende:
Bij wakker dier zullen ze wel feesten want hun smaad en laster campagne van een paak weken terug heeft geholpen om de marketing afdeling 'iets' te laten doen.
Mensen met een kleine beurs zijn al ongezonder bleek uit een onderzoek laatst. Die mensen hebben rood vlees en andere onbewerkte kwaliteitsproducten nodig. Geen soja, palmolie en andere highly processed troep wat ze al genoeg binnen krijgen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Veganvleesjes zijn goedkoper dan verpakte dode dieren. Dus als ze de veganvleesjes in de aanbieding gooien, dan is het juist goed voor mensen met een kleine portemonnee.
Decennialang bewegen supermarkten hemel en aarde met het doel om je allerlei ongezonde troep te verkopen, maar nu er een supermarkt stopt met het stunten met producten die gepaard gaan met een hoop dierenleed en vervuiling is het land ineens te klein.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:29 schreef ToT het volgende:
Een supermarkt die de maatschappij probeert te overtuigen om te stoppen met vlees eten....
quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ik mis in bovenstaand verhaal nog wat jij nou precies bedoelde met 'Maar nee hoor; het wordt ons niet opgedrongen!' .
Jumbo wil voor die transitie zorgen.quote:Volgens de supermarkt past dit in de transitie van dierlijke naar plantaardige voeding.
Vergeten zeker? Ietswat te druk met je act de laatste tijd?quote:
Toen we hier bevoorradingsproblemen hadden bij de Jumbo was het hele vleesrek leeg, braadvlees en boterhammenvlees. De vegan hoek met die kunstmatige rotzooi was nog helemaal gevuld, die meuk ligt ook altijd in de korting bak omdat de houdbaarheidsdatum is verlopen omdat bijna niemand die zooi koopt en eet.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het wordt alleen steeds minder betaalbaar om deze gezonde producten te kopen die bomvol goede bouwstoffen zitten die voor de mens in de juiste balans zijn.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Decennialang bewegen supermarkten hemel en aarde met het doel om je allerlei ongezonde troep te verkopen, maar nu er een supermarkt stopt met het stunten met producten die gepaard gaan met een hoop dierenleed en vervuiling is het land ineens te klein.
Newsflash: je kan nog steeds je portie dierenmishandeling bij de Jumbo kopen. Eet smakelijk.
Als je een kleine beurs hebt, dan moet je vooral geen vlees kopen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:55 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Mensen met een kleine beurs zijn al ongezonder bleek uit een onderzoek laatst. Die mensen hebben rood vlees en andere onbewerkte kwaliteitsproducten nodig. Geen soja, palmolie en andere highly processed troep wat ze al genoeg binnen krijgen.
Tijdens de corona-crisis heb ik ook foto's van de vleesschappen in onze Jumbo gemaakt; ook alles leeg behalve die vegazooi.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:57 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Toen we hier bevoorradingsproblemen hadden bij de Jumbo was het hele vleesrek leeg, braadvlees en boterhammenvlees. De vegan hoek met die kunstmatige rotzooi was nog helemaal gevuld, die meuk ligt ook altijd in de korting bak omdat de houdbaarheidsdatum is verlopen omdat bijna niemand die zooi koopt en eet.
Mensen zoeken wel andere oplossingen, andere supermarkten, de slager of de grens over voor de mensen die in de buurt van Duitsland/België wonen.
En helemaal geen vleesvervangers.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je een kleine beurs hebt, dan moet je vooral geen vlees kopen.
We hebben nu een maand lang zware dierenmishandeling en onnodig lijden van dieren, daar hoor je niemand over, dat wordt toegejuicht in de media en door het volk wat en ander zijn supermarkt vlees niet gunt.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Decennialang bewegen supermarkten hemel en aarde met het doel om je allerlei ongezonde troep te verkopen, maar nu er een supermarkt stopt met het stunten met producten die gepaard gaan met een hoop dierenleed en vervuiling is het land ineens te klein.
Newsflash: je kan nog steeds je portie dierenmishandeling bij de Jumbo kopen. Eet smakelijk.
Yup, de armere mensen moeten maar lijden en ongezond zijn!quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je een kleine beurs hebt, dan moet je vooral geen vlees kopen.
Er is geen armoede in Nederland of je hebt het er zelf naar gemaakt.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Yup, de armere mensen moeten maar lijden en ongezond zijn!Let them eat pie!
Want vlees is gezond?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:59 schreef ToT het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Alsof een gezond eetpatroon onmogelijk is zonder dagelijks een lap vlees op je bord. Alsjeblieft zegquote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit is echt goddelijk spul:quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Veganvlees'jes'
Er is zoveel fout hier aan dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen.
Maar ga gerust verder met je act.
quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit is echt goddelijk spul:
[ afbeelding ]
Probeer het eens!!! Het is lekker! Het is gezond! En er zit geen dierenleed in!
Wie ben jij om te beslissen dat een ander wel of niet vlees eet? Wat is dit eigenlijk voor iets zieks steeds, altijd maar beslissen voor anderen?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Alsof een gezond eetpatroon onmogelijk is zonder dagelijks een lap vlees op je bord. Alsjeblieft zeg.
Welk 'volk' is dat precies, en waar zie je dat toejuichen?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:58 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
We hebben nu een maand lang zware dierenmishandeling en onnodig lijden van dieren, daar hoor je niemand over, dat wordt toegejuicht in de media en door het volk wat en ander zijn supermarkt vlees niet gunt.
Wie ben jij om te beslissen of een supermarkt wel of geen vlees in de aanbieding gooit?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:02 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Wie ben jij om te beslissen dat een ander wel of niet vlees eet? Wat is dit eigenlijk voor iets zieks steeds, altijd maar beslissen voor anderen?
Als je ziet hoe ondervoed vegans eruit zien dan zie je vanzelf dat geen vlees eten ongezond is.quote:
quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Waar doe ik dat? Ik reageer alleen op de misvatting dat vlees onmisbaar is in een gezond eetpatroon.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:02 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Wie ben jij om te beslissen dat een ander wel of niet vlees eet? Wat is dit eigenlijk voor iets zieks steeds, altijd maar beslissen voor anderen?
sterkte maatquote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, dus? Ik mis nog steeds wat er nou precies 'opgedrongen' wordt. Je hebt nog steeds de keuze om vlees te kopen als jij wilt.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:56 schreef ToT het volgende:
[..]
[..]
Jumbo wil voor die transitie zorgen.
Lijkt me om eerlijk te zijn een policy item dat zou leiden tot verspilling.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:04 schreef Kreator het volgende:
Van mij mogen alle aanbiedingen wel stoppen. Liever gewoon permanent vaste prijzen, dan kun je ook veel beter vergelijken en zijn producten tussen de aanbiedingen door ook niet duurder dan nodig.
Maar dat geldt dan voor alles, niet alleen voor vlees.
Die bewerkte zooi is niet gezond en niet te hachelen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Hij is bovenal moreel superieur, derhalve moet jij je bek houden, snap je me.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:02 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Het is wel gezond en als het niet te hachelen is, dan kan je niet koken.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:10 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die bewerkte zooi is niet gezond en niet te hachelen.
Die bewerkte zooi is niet gezond en niet te hachelen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Mager vlees is kipfilet is gezond ja. Bevat veel eiwit en heeft weinig calorieën.quote:
Laat de ingrediëntenlijst is zien of past dat niet op deze pagina?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit. Mensen gebruiken het woord 'opgedrongen' te pas en te onpas en waarom eigenlijk? Er wordt helemaal niks opgedrongen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:07 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ja, dus? Ik mis nog steeds wat er nou precies 'opgedrongen' wordt. Je hebt nog steeds de keuze om vlees te kopen als jij wilt.
Kijk eens op het pakje. Rijk aan eiwit en weinig calorieënquote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
[..]
Mager vlees is kipfilet is gezond ja. Bevat veel eiwit en heeft weinig calorieën.
Liever nietquote:
Als mensen gewoon eens iets zouden doen aan hun eetverslaving zou dat niet nodig zijn. Het hele doel van eten is het binnenkrijgen van calorieën.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kijk eens op het pakje. Rijk aan eiwit en weinig calorieën
[ afbeelding ]
Het is niet gezond. Heb je de ingrediënten van die vega burger die jij hebt gezien niet gelezen?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het is wel gezond en als het niet te hachelen is, dan kan je niet koken.
Liever niet. Dan moet ik weer wachten op trage bejaarden die een uur doen over het inpakken van hun boodschappen. De boodschappen contant betalen en traag zijn met tellen. En het presteren om tijdens piekmomenten hun boodschappen te doen terwijl ze de hele dag de tijd hebben.quote:
Als je dat soort vleesvervangers nodig hebt voor een fatsoenlijke maaltijd, dan kan je niet koken.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bodemmishandeling met soja?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:02 schreef mschol het volgende:
[..]![]()
en geen dierenleed nee,wel bodem mishandeling met al die soja
Daar gaan ook veel insecten aan dood.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:02 schreef mschol het volgende:
[..]![]()
en geen dierenleed nee,wel bodem mishandeling met al die soja
Ik zie bij Lidl weinig vleesaanbiedingenquote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:27 schreef ToT het volgende:
Verwacht niet dat daar veel smaak aan zit neequote:
Het is wel irritante reklame, vind ik. Nu weer met al dat 'klap'vee wat van stal is gehaald.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:54 schreef Red_85 het volgende:
Bij wakker dier zullen ze wel feesten want hun smaad en laster campagne van een paak weken terug heeft geholpen om de marketing afdeling 'iets' te laten doen.
Aandeelhouders hebben wat meer spek op de botten nodig, na het rampzalige 2023.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:56 schreef Mortaxx het volgende:
Alsof dit ze woke maaktdit is gewoon de marges verhogen
Kom eens bij mij eten zou ik zeggenquote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:23 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Als je dat soort vleesvervangers nodig hebt voor een fatsoenlijke maaltijd, dan kan je niet koken.
Ik eet regelmatig vegetarisch maar nog nooit een vleesvervanger gebruikt.
Oorlog voeren doen we ook al langerquote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:31 schreef Montagui het volgende:
De mensachtigen zijn al honderdduizenden jaren vleeseters. De mens gedijt er goed op. Er is dan ook geen noodzaak om dat onderdeel van het leven van de mens aan te passen.
Je kunt die trage bejaarden ook een eigen kassa geven. Dat doen ze hier ook, onder het mom van 'kletskassa met tijd voor een praatje'.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:21 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Liever niet. Dan moet ik weer wachten op trage bejaarden die een uur doen over het inpakken van hun boodschappen. De boodschappen contant betalen en traag zijn met tellen. En het presteren om tijdens piekmomenten hun boodschappen te doen terwijl ze de hele dag de tijd hebben.
Ik heb het in het verleden wel eens per ongeluk gekocht en dan dus ook maar gegetenquote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:33 schreef Filosoofert het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen hun vlees nu bij een andere super halen, mits het daar goedkoper is.
Die vegan producten liggen altijd in de THT bak, ik probeer het wel eens (omdat het dan een stuk goedkoper is), sommige dingen zijn best lekker maar de meeste vind ik niet te vreten.
EN?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik heb het in het verleden wel eens per ongeluk gekocht en dan dus ook maar gegeten
Sindsdien let ik beter op
Nee natuurlijk niet, daarom let ik sindsdien beter kpquote:
Ja, we kopen inderdaad al honderdduizenden jaren hamburgers in de supermarkt nadat we de hele dag hard hebben lopen kantoortijgeren. Weet je zeker dat je met gedijen niet uitdijen bedoelt? Want dat lijkt toch echt het resultaat te zijn van de combniatie van ons bewegings- en voedingspatroon.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:31 schreef Montagui het volgende:
De mensachtigen zijn al honderdduizenden jaren vleeseters. De mens gedijt er goed op. Er is dan ook geen noodzaak om dat onderdeel van het leven van de mens aan te passen.
Ja als er veel kruiden op zitten gaat t meestal wel, die kleine opbak "stuckjes" ook.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik heb het in het verleden wel eens per ongeluk gekocht en dan dus ook maar gegeten
Sindsdien let ik beter op
Sowieso zijn kippen kutlawaai beesten zonder echte emotie, dus die eet ik met liefde.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:12 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
[..]
Mager vlees is kipfilet is gezond ja. Bevat veel eiwit en heeft weinig calorieën.
als je van 1 ding echt nauwelijks aankomt is het vlees.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, we kopen inderdaad al honderdduizenden jaren hamburgers in de supermarkt nadat we de hele dag hard hebben lopen kantoortijgeren. Weet je zeker dat je met gedijen niet uitdijen bedoelt? Want dat lijkt toch echt het resultaat te zijn van de combniatie van ons bewegings- en voedingspatroon.
Goed dat je reageert op een punt dat ik niet maak.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:42 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
als je van 1 ding echt nauwelijks aankomt is het vlees.
Die gemaakte troep vol met suikers en koolhydraten, dat is het probleem.
Als ik een dagje vleesvervangers wil eten, dan eet ik vleesvervangersquote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, daarom let ik sindsdien beter kp
Besides als ik een dagje geen vlees wil eten dan wil ik een dagje geen vlees, niet smaakt bijna hetzelfde als echt vlees vlees
Maakt mij dat nou uit?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als ik een dagje vleesvervangers wil eten, dan eet ik vleesvervangersSowieso vlees
Als ik rond etenstijd buiten loop moet ik echt kokhalzen. Die lucht van gebakken dode dieren op sommige plekken
klopt excuusquote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Goed dat je reageert op een punt dat ik niet maak.
Wie zegt dat ik dat wil? Ik geef alleen een voorbeeld van een vleesvervanger die erg lekker isquote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:45 schreef JustinK het volgende:
[..]
Maar je wil wel 'KIP' burgers die op echt vlees lijken
Ja omdat ie naar pepermunt smaakt zekerquote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik dat wil? Ik geef alleen een voorbeeld van een vleesvervanger die erg lekker is
Jumbo is toch altijd "Laag geprijsd!" Dat is toch hun reclame. Als het al goedkoop is, hoeft het niet in de aanbieding.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:27 schreef ToT het volgende:
Die slogan slaat nergens op. Dat zijn ze alleen met artikelen die je kan vergelijken (merk artikelen dus). Maar als er in de directe omgeving geen goedkopere supermarkt zit, dan hoeven ze het ook niet goedkoop aan te biedenquote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Jumbo is toch altijd "Laag geprijsd!" Dat is toch hun reclame. Als het al goedkoop is, hoeft het niet in de aanbieding.
Oh je kunt dus gewoon niet koken bedoel je.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:41 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ja als er veel kruiden op zitten gaat t meestal wel, die kleine opbak "stuckjes" ook.
Laatst een bietenburger op, dat was goor joh.
tip, kipfilet bij Butlon bestellen, 5 euro de kilo ooit, nu 6.5
Extra vlees eten omdat andere het niet hoeven is dan ook wel een beetje triestquote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:51 schreef De_Onstopbare het volgende:
Vanavond weer een extra stuk vlees in de pan voor types als Starhopper
Die dingen met echte kip komt hier het huis niet in laat staan een vervanger ervan.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik dat wil? Ik geef alleen een voorbeeld van een vleesvervanger die erg lekker is
My god, wat een drama.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:43 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als ik een dagje vleesvervangers wil eten, dan eet ik vleesvervangersSowieso vlees
Als ik rond etenstijd buiten loop moet ik echt kokhalzen. Die lucht van gebakken dode dieren op sommige plekken
Dit dus. Valt ook eindeloos mee te variërenquote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:51 schreef Farenji het volgende:
Deze vleesvervangers zijn veel beter en lekkerder dan dat nepvlees, ook veel gezonder dan vlees want ze bevatten heel veel gezonde vezels. Vlees heeft NUL vezels en je lichaam heeft vezels heel hard nodig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oké leg uit.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:52 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oh je kunt dus gewoon niet koken bedoel je.
Aardappel andersquote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:53 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Die dingen met echte kip komt hier het huis niet in laat staan een vervanger ervan.
En wat eet je daar zoal bij?
Ik lees nergens dat deze supermarkt de maatschappij wil overtuigen te stoppen met vlees eten. Dan waren ze ook wel gestopt met het verkopen van vlees.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:29 schreef ToT het volgende:
Als ook Lidl en de rest overstag gaat, ga ik gewoon vaker naar Duitsland toe of koop grotere hoeveelheden per keer die ik in porties invries. Wel opletten welke soorten want zeker met goedkoop rundvlees heb je vaak dat het al zeer lang ingevroren is geweest voor het in de supermarkt terecht is gekomen, en dan kun je het niet opnieuw invriezen.
In welk opzicht is een kipburger echt vlees?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:45 schreef JustinK het volgende:
[..]
Maar je wil wel 'KIP' burgers die op echt vlees lijken
Dat vroeg ik me ook af, heel soms haal ik wel eens vlees bij de Jumbo uit de afprijsbak, gaan ze daar dan ook mee stoppen?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:06 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat ze allemaal onder vlees gaan zien. Alleen de echte stukken vlees, of ook vleeswaren zoals beleg en salades met vlees. Daarop zitten al jaren ‘2 voor X’- aanbiedingen. En mag het nog wel in de afprijsbak straks? Dat is ook een soort aanbieding natuurlijk…
Ik vind het wel jammer, vooral omdat Jumbo pas een jaar of 2 goede aanbiedingen heeft. En omdat dit ook effect zal gaan hebben op de vleespromoties van de AH. Wij zullen er niet veel minder vlees door gaan eten, maar wel meer in volumes gaan inkopen verwacht ik en we zullen het aan de boodschappenkosten wel gaan merken.
Het is helemaal niet gezond. Je gaat er zelfs rare dingen van doen, zoals van de ene extreme politieke partij naar het tegenovergestelde extreme partij gaan bv. Alles voor de aandacht.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat terwijl er waarschijnlijk meer vlees gaat blijven liggen nu het duurder blijft.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:09 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook af, heel soms haal ik wel eens vlees bij de Jumbo uit de afprijsbak, gaan ze daar dan ook mee stoppen?
Of wordt het vernietigd? Lekker voor de voedselverspilling dan...
Daar zag ik vorige week ook een stukje van en ik had het al eens eerder gelezen.quote:Voor Jumbo is het wel een ‘moeilijke uitdaging om als eerste te stoppen met deze promotie van vlees’. Bijkomend voordeel voor de onderneming is echter dat mede hierdoor prijzen over de hele linie iets lager kunnen worden gehouden doordat er geen geld door aanbiedingen wordt misgelopen.
Winkels krijgen geleverd naar wat er verkocht wordt (mits ze de voorraad een beetje goed bij houden).quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat terwijl er waarschijnlijk meer vlees gaat blijven liggen nu het duurder blijft.
Eens.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:51 schreef Farenji het volgende:
Deze vleesvervangers zijn veel beter en lekkerder dan dat nepvlees, ook veel gezonder dan vlees want ze bevatten heel veel gezonde vezels. Vlees heeft NUL vezels en je lichaam heeft vezels heel hard nodig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het pushen van klanten heeft volgens mij nooit veel geholpen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:25 schreef Starhopper het volgende:
Dat er maar meer supermarkten gaan volgen
Is wel makkelijk. One-Stop-Shop.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:23 schreef Enchanter het volgende:
Sowieso je vlees bij de supermarkt kopen![]()
Hetzelfde.quote:
Sinds wanneer is de afprijsbak hetzelfde als een kiloknaller?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:09 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook af, heel soms haal ik wel eens vlees bij de Jumbo uit de afprijsbak, gaan ze daar dan ook mee stoppen?
Of wordt het vernietigd? Lekker voor de voedselverspilling dan...
Het is een actie op vlees… het idee erachter is anders, maar feitelijk is het een afprijzing met als andere kortingen. Even afwachten wat het beleid daaromtrent gaat worden dus.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:37 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is de afprijsbak hetzelfde als een kiloknaller?
Natuurlijk niet, het is juist uiterst goede publiciteit die waarschijnlijk zelfs nieuwe klanten op kan leveren.quote:
Er niks mis met vlees. Wel met de vleesindustrie.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:46 schreef VEM2012 het volgende:
Vanwege die kutreclames van ze kom ik er toch al zo goed als nooit. Wel benieuwd of ze hier spijt van gaan krijgen. Me dunkt dat je het niet van die paar procent moet hebben die menen dat er iets mis is met vlees eten, maar we zullen het vanzelf zien.
Dat was een success met de kratjes bierquote:
De Hema zou ook al lang moeten omvallen door alle 'boycots' van de boze barbecueënde burger, zeker in een tijd waarin veel traditionele winkelketens zonder geboycot te worden al in zwaar weer verkeren, maar ondertussen: https://www.businessinsid(...)as-reparaz-blij-mee/quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:45 schreef Farenji het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, het is juist uiterst goede publiciteit die waarschijnlijk zelfs nieuwe klanten op kan leveren.
In DL is NLs bier goedkoper, dat haal ik daar wel...quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:48 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Dat was een success met de kratjes bier
Er kwam 2 jaar geleden een verbod op aanbiedingen van meer dan 25% op alcohol, nooit meer 9,99 kratje knallers. Toen dacht ook iedereen dat de standaard prijs (toen rond de 16 euro) wel zou dalen ter compensatie. Die tikt intussen haast de 20 euro aan
Ze proberen gewoon meer winst te maken op Vlees onder het mom van woke green washing.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:29 schreef ToT het volgende:
Als ook Lidl en de rest overstag gaat, ga ik gewoon vaker naar Duitsland toe of koop grotere hoeveelheden per keer die ik in porties invries. Wel opletten welke soorten want zeker met goedkoop rundvlees heb je vaak dat het al zeer lang ingevroren is geweest voor het in de supermarkt terecht is gekomen, en dan kun je het niet opnieuw invriezen.
En dat is precies de bedoeling van het verbod. Je denkt toch niet dat alcohol verboden gaat worden als de rijkste miljardair van Nederland eigenaar is van Heineken?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:48 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Er kwam 2 jaar geleden een verbod op aanbiedingen van meer dan 25% op alcohol, nooit meer 9,99 kratje knallers. Toen dacht ook iedereen dat de standaard prijs (toen rond de 16 euro) wel zou dalen ter compensatie. Die tikt intussen haast de 20 euro aan
Nu heb je ze te pakken hoor.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:13 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ze doen hun best maar. Ik zal er geen gram minder vlees door eten.
Bij mij zit de Albert Heijn tegenover de Jumbo. Jumbo vind ik trouwens toch niet zo een overzichtelijke winkel.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:30 schreef Ama het volgende:
[..]
Gelukkig hebben wij hier een Lidl ongeveer naast de Jumbo zitten dus dat is wel fijn.
Ik denk dat Jumbo op de vegetariërs en veganisten gokt.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En jij denkt dat ze daar bij Jumbo niet over nagedacht hebben?
Dat denk ik dan weer niet. Want dat is 1 op de 20 Nederlanders, waarbij een groot deel al bij EkoPlaza te vinden zal zijn.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:19 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Ik denk dat Jumbo op de vegetariers en veganisten gokt.
Een paar decennia terug zagen mensen die dat belangrijk vonden er inderdaad regelmatig zo uit.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:21 schreef Bocaj het volgende:
Klant is ook helemaal niet bezig met plantaardig eiwit.(Ja, misschien een paar mensen met paars/oranje haar.)
Oh waarom hebben ze paars/oranje haar dan eigenlijk?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:21 schreef Bocaj het volgende:
De klant is koning en als het hem of haar niet bevalt dan gaan ze naar AH/Plus/Aldi/Lidl/Dirk etc.
Totdat Jumbo weer komt met wat de klant wil.
Het draait gewoon om geld aan het eind van het liedje.
Klant is ook helemaal niet bezig met plantaardig eiwit.(Ja, misschien een paar mensen met paars/oranje haar.)
Ja, ze hebben nu ook een neusring.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:38 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Een paar decennia terug zagen mensen die dat belangrijk vonden er inderdaad regelmatig zo uit.
Daar is inmiddels wat aan veranderd.
Alternatief vegan volk.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:39 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oh waarom hebben ze paars/oranje haar dan eigenlijk?
Ik doel op de gelikt ogende stadse yuppen van tegenwoordig, die nogal te koop lopen met het niet eten van vlees.quote:
Je vergist je nogal, meer dan de helft van de Nederlanders is tegenwoordig flexitarier of vega(n). En als flexitarier ben je natuurlijk wel bezig met plantaardig eiwit.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:21 schreef Bocaj het volgende:
De klant is koning en als het hem of haar niet bevalt dan gaan ze naar AH/Plus/Aldi/Lidl/Dirk etc.
O. (Dat is meer een modeverschijnsel die niet lang aanhoudt volgens mij.)quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:41 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik doel op de gelikt ogende stadse yuppen van tegenwoordig, die nogal te koop lopen met het niet eten van vlees.
Sowieso al minimaal sinds er Instagram is.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:46 schreef Bocaj het volgende:
[..]
O. (Dat is meer een modeverschijnsel die niet lang aanhoudt volgens mij.)
Hoe weet jij dat niet al die mensen paars/oranje haar hebben??quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:45 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je vergist je nogal, meer dan de helft van de Nederlanders is tegenwoordig flexitarier of vega(n). En als flexitarier ben je natuurlijk wel bezig met plantaardig eiwit.
Niet om het plantaardig eiwit an sich.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:45 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je vergist je nogal, meer dan de helft van de Nederlanders is tegenwoordig flexitarier of vega(n). En als flexitarier ben je natuurlijk wel bezig met plantaardig eiwit.
Goed punt wel. Ik heb zelf geen paars/oranje haar maar ik ben altijd al een buitenbeetje geweest.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:49 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat niet al die mensen paars/oranje haar hebben??
Nee, die reclames van de Appie zijn zo geweldigquote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:46 schreef VEM2012 het volgende:
Vanwege die kutreclames van ze kom ik er toch al zo goed als nooit. Wel benieuwd of ze hier spijt van gaan krijgen. Me dunkt dat je het niet van die paar procent moet hebben die menen dat er iets mis is met vlees eten, maar we zullen het vanzelf zien.
Misschien heb je het nog niet door, maar als je een of meerdere dagen per dag vegetarisch eet, dan heb je plantaardig eiwit nodig.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:50 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Niet om het plantaardig eiwit an sich.
Meer om dierenwelzijn en een dagje vleesloos (Flexitarier is een bedacht modewoord.)
De jongere generatie gaat juist, imo, minder vlees eten. Top.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:46 schreef Bocaj het volgende:
[..]
O. (Dat is meer een modeverschijnsel die niet lang aanhoudt volgens mij.)
Dit is geen 'kip'. En ik koop geen producten in misleidende verpakkingen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wil je ook nog even op mij reageren, als je hier toch semi-slim gaat zitten doen?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:49 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat niet al die mensen paars/oranje haar hebben??
Dat is aan de consument om te bepalen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wie ben jij om te beslissen of een supermarkt wel of geen vlees in de aanbieding gooit?
Dat roep je wel leuk maar dat heb ik nog nooit gezienquote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:02 schreef Red_85 het volgende:
het vlees wordt verkocht en de vega meuk is continu afgeprijsd omdat het tegen de datum aan zit en weg moet.
Jij niet, ik wel. En als ik het zo lees in dit topic, meerderen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die roep je wel leuk maar dat heb ik nog nooit gezien![]()
Als je die meuk nodig hebt om vega te kunnen eten, dan kan je niet koken. Niet andersom.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Veganhaters roepen dit. Ik bezoek elke week meerdere supermarkten maar ik heb echt nog nooit gezien dat veganspul afgeprijsd is want tegen de houdbaarheidsdatum aanquote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij niet, ik wel. En als ik het zo lees in dit topic, meerderen.
Ofwel: moet je je ogen open doen of een keer stoppen met je act, nikkon.
quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je die meuk nodig hebt om vega te kunnen eten, dan kan je niet koken. Niet andersom.
Kijk. Daar heb ik nou zo'n hekel aan, hè.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Misschien niet de pluizig en aaibare soorten.quote:Probeer het eens!!! Het is lekker! Het is gezond! En er zit geen dierenleed in!
Misschien maken ze nu goede reclame naar mensen toe die ook bewust hiermee bezig zijn en die kiloknallers niet om aan te zien vinden, en die gaan dan vaker naar de Jumbo nu.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat is aan de consument om te bepalen.
Die gaan straks naar de lidl/aldi/deka/weetikveelwat.
Ook niet naar de ah. Daar valt hetzelfde op dat de vleesafdeling + keuze steeds kleiner wordt. Daarbij wordt het 'aanbod' vega meuk groter en op een prominentere plaats gezet.
Maar nu komt het: het vlees wordt verkocht en de vega meuk is continu afgeprijsd omdat het tegen de datum aan zit en weg moet. Behoudens de vega's onder ons, wil niemand het hebben.
Kunnen ah en jumbo het wel blijven pushen, maar het is de consument die uiteindelijk bepaald wat ze kopen. Jumbo heeft over heel 2023 22mln winst gedraaid op een omzet van 11miljard. Dat is geen winst, dat is net kiet draaien op dat soort cijfers. En dan nu dit besluit?
Gaat ze veel kosten.
Het is de kunst van een supermarkt om ook zo min mogelijk mensen woedend te maken, dan is hun potentiële klantenkring zo groot mogelijk namelijk.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:56 schreef Momo het volgende:
Maar goed wat supermarkten ook doen met dit soort zaken, er zal altijd een groep woedend zijn erover.
Ga lekker naar je eigen vleeswinkel ofzo: De dierenlijkenshop.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is de kunst van een supermarkt om ook zo min mogelijk mensen woedend te maken, dan is hun potentiële klantenkring zo groot mogelijk namelijk.
Ik zou eerder vega's woedend maken, want dan blijft er zo'n beetje 98% over. Die 2% gaan maar lekker naar marQt of EcoPlaza ofso. gtfo.
Vicieuze cirkel is dit. Vooral het verschil in cosmetica is echt hehuuuuuuuuge tussen NL en DE. Altijd die 'stunts' met 2de gratis enzo, terwijl in de landen om ons heen het per stuk altijd goedkoper is.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:23 schreef marc0871 het volgende:
Ik zag het op de site van het AD
https://www.ad.nl/economi(...)vers-vlees~a24d1048/
Daar hadden ze dit stukje er ook nog tussen staan.
[..]
Daar zag ik vorige week ook een stukje van en ik had het al eens eerder gelezen.
Nederlanders lopen op aanbiedingen.
Dat ze die later zelf betalen, doordat de prijzen daarop volgend juist stijgen om dit te compenseren/bekostigen, zien ze niet.
In Duitsland zijn er minder of geen aanbiedingen, maar zijn de prijzen constant lager.
Ik zou wel weten wat ik liever heb.
Duizenden landgenoten die in het weekend in Duitsland boodschappen gaan doen, met mij.
Helaas is die hier in de stad wat moeilijk bereikbaar met de auto. (In het centrum). Heb geen zin er te veel moeite voor te doen, dus dan maar naar de Lidl en naar supermarkten in Duitsland!quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:14 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ga lekker naar je eigen vleeswinkel ofzo: De dierenlijkenshop.
En inmiddels heb ik in al die tijd geen kratje bier meer aangeraakt. Voor die 3 biertjes die ik op een verdwaalde zaterdag avond al drink, loop ik voor die prijs wel naar het speciaal bieren schap.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:48 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Groothandel.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:09 schreef Bezsen het volgende:
Al die vleeseters die zich druk maken om een supermarkt.
Ik neem aan dat al die hardcore carnivoren toch wel bij een kwaliteitsslager zitten.
Soja verwoest de planeet en veroorzaakt derhalve nog veel meer dierenleed. Planeetverkrachter.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vlees bevat waardevolle stoffen voor het functioneren van het menselijk lichaam - als energiebron, voor de celdeling en de opbouw van botten en spieren. Nuttige stoffen in vlees zijn (onder meer) eiwitten, vitamines B1, B6 en B12 en ijzer en zink.quote:
Met met 2 duizendsten van 1% winst op je omzet, gaat het keihard om wat de kant wil.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:21 schreef Bocaj het volgende:
De soja die ze gebruiken om de koeien en varkens mee te voeren bedoel je?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:24 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Soja verwoest de planeet en veroorzaakt derhalve nog veel meer dierenleed. Planeetverkrachter.
Dat is soja voor de veeteelt. De soja bestemd voor sojaproducten in de winkel zoals vleesvervangers is meestal duurzaam geteeld en afkomstig uit niet-genetisch gemodificeerde sojaplanten, in tegenstelling tot de soja die verwerkt wordt in veevoer.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:24 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Soja verwoest de planeet en veroorzaakt derhalve nog veel meer dierenleed. Planeetverkrachter.
Oh je draait het om omdat je denkt dat mij dat iets zou boeien. Schattig, Jij bent hier interessant aan het doen maar als je op je hypocrisie gewezen wordt is het allemaal niet zo belangrijk meer hè? Jij geeft eigenlijk helemaal niets om dieren en ook niet om onze planeet. Planeetverkrachter.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:26 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De soja die ze gebruiken om de koeien en varkens mee te voeren bedoel je?
Nee man.quote:
Al jaren een act.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:28 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Oh je draait het om omdat je denkt dat mij dat iets zou boeien. Schattig, Jij bent hier interessant aan het doen maar als je op je hypocrisie gewezen wordt is het allemaal niet zo belangrijk meer hè? Jij geeft eigenlijk helemaal niets om dieren en ook niet om onze planeet. Planeetverkrachter.
Lekker bronnetje pik.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:28 schreef ToT het volgende:
https://kind-en-voeding.nl/is-soja-slecht/
Ik geef m'n zoontje vanavond wel weer spek of biefstuk.
Meestal duurzaam geteeld. Ja leuk geprobeerd. Maar nee.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is soja voor de veeteelt. De soja bestemd voor sojaproducten in de winkel zoals vleesvervangers is meestal duurzaam geteeld en afkomstig uit niet-genetisch gemodificeerde sojaplanten, in tegenstelling tot de soja die verwerkt wordt in veevoer.
Tja, bronnetje pik.quote:
Praktisch altijd duurzaam geteeld.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:30 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Meestal duurzaam geteeld. Ja leuk geprobeerd. Maar nee.
Nee dat is totaal niet praktisch altijd duurzaam geteeld. Jij lult hier uit je nek. Maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:32 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Praktisch altijd duurzaam geteeld.
Het is de sojateelt voor het veevoer dat voor de problemen zorgt, niet de sojateelt voor direct menselijke consumptie. Je lult uit je nek. En dan anderen hypocrisie verwijten.. het kan verkeren.
Als je dit soort artikelen niet begrijpt heb je echt heel andere zorgen en dingen om je druk over te maken dan het wel of niet aanbieden van vlees bij 1 supermarkt.quote:
En vergeet het vet niet.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vlees bevat waardevolle stoffen voor het functioneren van het menselijk lichaam - als energiebron, voor de celdeling en de opbouw van botten en spieren. Nuttige stoffen in vlees zijn (onder meer) eiwitten, vitamines B1, B6 en B12 en ijzer en zink.
Dus gezond....niet echt, maar wel iets wat een mens nodig heeft.
Ze hebben nu een bleek gezicht en droog haar?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:38 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Een paar decennia terug zagen mensen die dat belangrijk vonden er inderdaad regelmatig zo uit.
Daar is inmiddels wat aan veranderd.
Dat zie ik nog niet terug bij mijn dochter. Integendeel zelfs.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:54 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De jongere generatie gaat juist, imo, minder vlees eten. Top.
Welke clown heeft je dit wijsgemaakt, of heb je die baarlijke nonsens helemaal zelf verzonnen?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:55 schreef marc0871 het volgende:
Geen wonder dat veel vega(n)s brainfog rapporteren, als je lichaam je hersenen gaat opvreten om aan zijn vet te komen.
Ik wist niet dat jouw dochter model stond voor een gehele generatie.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:56 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat zie ik nog niet terug bij mijn dochter.
Ik zie die rommel toch echt vaak in de op-de-datum-bak van de Jumbo liggen. Vlees ligt daar nooit tussen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Veganhaters roepen dit. Ik bezoek elke week meerdere supermarkten maar ik heb echt nog nooit gezien dat veganspul afgeprijsd is want tegen de houdbaarheidsdatum aanHeb je ooit weleens in het veganschap gekeken? volgens mij niet.
Let maar op, daar kan geen influencer tegenop.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:58 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jouw dochter model stond voor een gehele generatie.
Alle typische sojaproducten (tofu, sojadrink, yoghurt, vleesvervangers) in de supermarkt zijn is van Europese teelt. Dit kun je gewoon op de verpakking lezen. Dit is een van de meest klimaatvriendelijke gewassen. De eiwitopbrengst per hectare is veel hoger dan dat van grasland voor koeien.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:38 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Nee dat is totaal niet praktisch altijd duurzaam geteeld. Jij lult hier uit je nek. Maar dat weet je zelf ook wel.
Vegans zijn dan wel weer het extreme. Je kan ook gewoon iets minder vlees eten en je eiwitten halen uit bronnen zoals melkproducten, eieren, noten en bonen inderdaad. Maar ik snap dat een hoop dat niet zullen doen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:55 schreef marc0871 het volgende:
[..]
En vergeet het vet niet.
Je hersenen bestaan voor 90% uit vet.
Geen wonder dat veel vega(n)s brainfog rapporteren, als je lichaam je hersenen gaat opvreten om aan zijn vet te komen.
En dat van die vezels. 'Tuurlijk. Heb je nodig.
Maar niet in de hoeveelheden die raw vegans naar binnen werken.
Vezels bestaan voornamelijk uit cellulose en dat kunnen wij niet verteren.
Goed voor de stoelgang en we houden er langer een voldaan gevoel van.
Maar ze gaan dus onverteerd door ons spijsverteringskanaal, zonder voedingsstoffen achter te laten.
In ongekookt voer zijn die toch al minder toegankelijk, heeft je lichaam meer moeite om het te verteren en worden ze minder opgenomen.
En weinig vet, om ze naar de cellen te transporteren.
Rutgutt, anyone?
Herbivoren kunnen afvalstromen van de landbouw, met veel cellulose, heel efficiënt omzetten in hoogwaardig voer, met makkelijk opneembare voedingsstoffen.
Onze darmen zijn daar gewoon niet voor gemaakt.
Ik eet liever 100 gram vlees, dan een kilo bonen.
Dat is het hele probleem in nederland, als je iets niet in de aanbieding koopt ben je een dief van je eigen portemonnee. Veel prijzen zijn dan juist belachelijk hoog.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Wat ontzettend dom van ze. De gemiddelde klant van een supermarkt gaat juist voor de aanbiedingen, dus ik denk dat dit juist minder klanten naar de Jumbo zal brengen.
Daarnaast vind ik het wel opvallend in het bericht dat ze nergens melden dat ze de prijzen naar beneden bijstellen om de klanten alsnog te behouden. Als de prijzen onverminderd 'hoog' blijven, dan zal dat alleen maar meer klanten kosten...
Minder irritant en ook minder vaak.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:53 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Nee, die reclames van de Appie zijn zo geweldig
Zomaar wat uit oude reclame foldersquote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Veganhaters roepen dit. Ik bezoek elke week meerdere supermarkten maar ik heb echt nog nooit gezien dat veganspul afgeprijsd is want tegen de houdbaarheidsdatum aanHeb je ooit weleens in het veganschap gekeken? volgens mij niet.
Ja? Dit zijn aanbiedingen. Daar gaat het niet om.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:13 schreef 111210 het volgende:
[..]
Zomaar wat uit oude reclame folders
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel leuk dat het een keer over vetten gaat in plaats van eiwitten. Nog steeds onzin, maar variatie is gezond.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:55 schreef marc0871 het volgende:
[..]
En vergeet het vet niet.
Je hersenen bestaan voor 90% uit vet.
En dat van die vezels. 'Tuurlijk. Heb je nodig.
Maar niet in de hoeveelheden die raw vegans naar binnen werken.
Vezels bestaan voornamelijk uit cellulose en dat kunnen wij niet verteren.
Goed voor de stoelgang en we houden er langer een voldaan gevoel van.
Maar ze gaan dus onverteerd door ons spijsverteringskanaal, zonder voedingsstoffen achter te laten.
In ongekookt voer zijn die toch al minder toegankelijk, heeft je lichaam meer moeite om het te verteren en worden ze minder opgenomen.
En weinig vet, om ze naar de cellen te transporteren.
Rutgutt, anyone?
Herbivoren kunnen afvalstromen van de landbouw, met veel cellulose, heel efficiënt omzetten in hoogwaardig voer, met makkelijk opneembare voedingsstoffen.
Onze darmen zijn daar gewoon niet voor gemaakt.
Ik eet liever 100 gram vlees, dan een kilo bonen.
Mwa dat vlees aldaar zijn echt we vaak de kilo knallers. Kalfsvlees wat van kalveren komt die enkel maar melk(poeder) krijgen als voer omdat men blank kalfsvlees wil hebben en geen rood kalfsvlees wat het hoort te zijn.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee man.
Die halal slager irriteert zich net zo hard aan al dat gespuis van 'zijn' achtergrond, heeft een klantenkring die voor 2/3de bestaat uit NL'ers, heeft respect voor iedereen en is gewoon een top kerel.
Met top producten
Ik praat ook niks goed over de voedingsindustrie. Daar zijn misstanden zat in.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:09 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Vegans zijn dan wel weer het extreme. Je kan ook gewoon iets minder vlees eten en je eiwitten halen uit bronnen zoals melkproducten, eieren, noten en bonen inderdaad. Maar ik snap dat een hoop dat niet zullen doen.
De mens heeft ook gewoon vlees nodig vanwege zijn rijke voedingsstoffen. Alleen de voedingsindustrie is zo gebaseerd op zoveel mogelijk vlees erdoorheen rammen, dat het dierenwelzijn eronder lijdt. Het is letterlijk lopende banden werk, dieren aan een ketting. In dat proces kan veel winst behaald worden, maar dat zal ten koste gaan van de winsten en daar zijn die bedrijven niet bereid toe om winst op te offeren voor dierenwelzijn, uitzonderingen nagelaten.
Deze is niet zo van de kiloknallersquote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:19 schreef 111210 het volgende:
[..]
Mwa dat vlees aldaar zijn echt we vaak de kilo knallers. Kalfsvlees wat van kalveren komt die enkel maar melk(poeder) krijgen als voer omdat men blank kalfsvlees wil hebben en geen rood kalfsvlees wat het hoort te zijn.
Niet dat supermarkt vlees heel erg veel beter is, maar vlees van de marokkaanse slager vertrouw ik ook niet qua dierenwelzijn
Wat hebben aanbiedingen uit folders te maken met producten die afgeprijsd zijn vanwege tegen de houdbaarheidsdatum aan zitten?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:13 schreef 111210 het volgende:
[..]
Zomaar wat uit oude reclame folders
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat er meer zijn die dat wel erg vinden. Zeker gezien de stijgingen die we al hebben meegemaakt.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:11 schreef MissButterflyy het volgende:
Denk dat er heel veel mensen zijn die het helemaal niet erg vinden meer te betalen voor vlees.
Ah, de standaard ik ga in de frame houding staan. Als ik iemand anders immers kan wegzetten, zullen die argumenten immers minder waard zijn.quote:
Je wordt er nog al in your face mee geconfronteerd en er naar toe genudged. Kan aan de buurt liggen waar je in woont natuurlijk. Hier bij de ah en bij de lidl zie ik dat het gewoonweg niet loopt. Het wordt gepushed, tussen het vlees neergelegd, het schap pontificaal in het looppad neergezet, groot aangeprijsd... maar alsnog, meer afprijs dan dat er daadwerkelijk wordt verkocht.quote:Ik bezoek elke week meerdere supermarkten maar ik heb echt nog nooit gezien dat veganspul afgeprijsd is want tegen de houdbaarheidsdatum aanHeb je ooit weleens in het veganschap gekeken? volgens mij niet.
De eiwittransitie (verschuiving van dierlijk naar meer plantaardig) komt niet van Jumbo maar van de Nederlandse en Europese overheid. Het dient een aantal belangrijkere doelen:quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:56 schreef ToT het volgende:
[..]
[..]
Jumbo wil voor die transitie zorgen.
Wat zal ik eens kiezen. Voorverpakte heavy processed vol zout en smaaktoevoegingen valess champignon schnitzel wat verkocht wordt als 'kip', of een vers thuis gemaakte melanzane parmigianaquote:
Ja zoiets zou jij natuurlijk nóóit doen hè.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:42 schreef Red_85 het volgende:
Ah, de standaard ik ga in de frame houding staan. Als ik iemand anders immers kan wegzetten, zullen die argumenten immers minder waard zijn.
Daarom spot ik hem ook zo snel.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja zoiets zou jij natuurlijk nóóit doen hè.
Leuke complottheorie.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
En ten tweede betaalt de leverancier ook een deel van de korting, waardoor het verdienvermogen van de boeren (de kiloprijs die ze krijgen) lager wordt.
Ik refereer voor deze tekst wederom naar bovenstaande comment.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
tldr voor de rechtse rakkers: Door aanbiedingen te kopen krijgen de door jullie zo geliefde hardwerkende Nederlandse boeren het slechter.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)producent-amerk-merkquote:
Die moest ik er vroeger uithalen toen ik een vakantiebaantje had in een kippenslachterij.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 13:09 schreef StateOfMind het volgende:
Straks maar eens nieuwe kippenhartjes kopen bij de Jumbo
Dat deed mijn broer ook.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:32 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Die moest ik er vroeger uithalen toen ik een vakantiebaantje had in een kippenslachterij.
Wat denk je nou zelf? Dat leveranciers gratis ende voor niets dingen in een contract zetten met een supermarkt waar ze minder van worden?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)producent-amerk-merk
Aan supermarktaanbiedingen als 1+1 gratis of tweede halve prijs betalen ook de producenten van A-merken mee. Zowel supermarkten als fabrikanten zelf kunnen hiervan profiteren, aldus retailexperts. Tegelijkertijd zorgt het ervoor dat supermarkten lastiger van hun aanbiedingenverslaving af komen.
Dat moeten ze wel, anders gaat het vlees van een andere slachter in de aanbieding. Ze worden tegen elkaar uitgespeeld.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat denk je nou zelf? Dat leveranciers gratis ende voor niets dingen in een contract zetten met een supermarkt waar ze minder van worden?
Als je nou het artikel leest in plaats van dom roeptoeteren, dan begrijp je misschien wat er gebeurt.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:41 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wat denk je nou zelf? Dat leveranciers gratis ende voor niets dingen in een contract zetten met een supermarkt waar ze minder van worden?
Ik denk dat iedere burger graag meer zou betalen als hij zelf voldoende geld kreeg van de werkgevers.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:57 schreef KingRoland het volgende:
Gaat ze gewoon klanten kosten. Welke debiel wil meer betalen voor een product? Doe normaal
Ze zeggen nergens dat je meer betaalt. Wellicht is de vaste prijs gewoon laaag nu.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:57 schreef KingRoland het volgende:
Gaat ze gewoon klanten kosten. Welke debiel wil meer betalen voor een product? Doe normaal
Dat doen ze in Duitsland wel wat beter bijvoorbeeld. Net als die kut zegels, apps en andere zooi. Gewoon de laagste prijs zonder poespas ajbquote:Op vrijdag 15 maart 2024 16:10 schreef qajariaq het volgende:
Als we nu gewoon eens stoppen met dat stomme kortingen gedoe. Tweede gratis, me hoela, de eerste is dan eerst ruim anderhalf keer zo duur geworden. bovendien is het heel vervelend als je maar een tube tandpasta nodig hebt en vanwege drie halen twee betalen er dus opeens met drie in je tas zit omdat je anders veel te duur aan die ene tube moet.
Gewoon domweg eerlijke prijzen en niet steeds andere sigaren uit eigen doos.
Je betaalt voor die onzin allemaal zelf uiteindelijk.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 17:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat doen ze in Duitsland wel wat beter bijvoorbeeld. Net als die kut zegels, apps en andere zooi. Gewoon de laagste prijs zonder poespas ajb
En hoe is dat anders in het scenario zonder deze korting? Die competerende krachten worden niet opeens anders ofzo.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat moeten ze wel, anders gaat het vlees van een andere slachter in de aanbieding. Ze worden tegen elkaar uitgespeeld.
Een nichtje van me was een tijdje vleesinkoper van Bakker Bart. Ze wist door iets dergelijks de contractprijs voor salami met 0,1 cent te verlagen en kreeg daarvoor een bonus van 30K
Maar waar het om gaat is dat die 0,1 cent rechtstreeks door werkt naar de marktprijs die slachters betalen voor biggen en runderen
Aldus meneer superieur moraal. Als jij nou eerst even de wereld leert begrijpen voordat je op een forum post scheelt dat ook wat teksten tergende domheid.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als je nou het artikel leest in plaats van dom roeptoeteren, dan begrijp je misschien wat er gebeurt.
Jou slager weet in welke weide zijn koeien en lammetjes hebben gegraasd en wat ze precies te eten krijgen?quote:
Teveel winkels in Duitsland waar je een kut app voor korting nodig hebtquote:Op vrijdag 15 maart 2024 17:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat doen ze in Duitsland wel wat beter bijvoorbeeld. Net als die kut zegels, apps en andere zooi. Gewoon de laagste prijs zonder poespas ajb
Jouw..quote:Op vrijdag 15 maart 2024 18:38 schreef 111210 het volgende:
[..]
Jou slager weet in welke weide zijn koeien en lammetjes hebben gegraasd en wat ze precies te eten krijgen?
Ik wel, als het dierenleed bestrijdt. Maar daarom koop ik ook alleen 3 sterren vlees of biologisch überhaupt als ik het koopquote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:57 schreef KingRoland het volgende:
Jij kan het waarschijnlijk. Heb je 1,5x modaal en 3 tieners thuis die je dagelijks kaal vreten, piep je wel anders.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 18:56 schreef Masberum het volgende:
[..]
Ik wel, als het dierenleed bestrijdt. Maar daarom koop ik ook alleen 3 sterren vlees of biologisch überhaupt als ik het koop
Welke wappies?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 18:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
De wappies kondigen een boycot aan van de Jumbo. De Jumbo is daarmee een aangename winkel geworden.
Daar is Jumbo de allergrootste ster in.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 19:38 schreef quo_ het volgende:
Ik zou willen dat ze als eerste stoppen met het uitmelken van toeleveranciers en klanten.
Wat een flauwekul. Maar goed, mensen praten op elke manier maar hun gedrag goed niet waar. Je koopt geen duurder vlees omdat je het niet wil want dierenleed maakt je niet genoeg uit en vooral, het is lekker goedkoop. Dat is in 90% van de gevallen het gevalquote:Op vrijdag 15 maart 2024 19:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jij kan het waarschijnlijk. Heb je 1,5x modaal en 3 tieners thuis die je dagelijks kaal vreten, piep je wel anders.
Veel klanten weten dat wel en die 'vergeten' dan hun aankopen te scannen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 19:48 schreef quirina het volgende:
[..]
Daar is Jumbo de allergrootste ster in.
Krijgen ze de prijs niet die ze willen.. dan verdwijnt je product uit hun schappen.
Klanten weten niet eens dat ze genaaid worden bij Jumbo.
Mijn slager weet dat prima.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 18:38 schreef 111210 het volgende:
Jou slager weet in welke weide zijn koeien en lammetjes hebben gegraasd en wat ze precies te eten krijgen?
Alles wordt uitvergroot uiteraard. Maar het is niet zo dat filmpjes continu herhaald worden, dus de kern is dat er gewoon teveel dierenleed is in alle stappen van de keten. Ook meerdere undercover acties bij verschillende slachthuizen bevestigen dit.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:36 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ik praat ook niks goed over de voedingsindustrie. Daar zijn misstanden zat in.
Alleen is het niet overal zo erg als dat de dierenactivistengroepje je willen doen geloven, met voorbeelden van de grootste extremen.
Je dacht toch niet dat die niet kieskeurig waren met de beelden die ze laten zien? Toch?
de anti-alles-wappies.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 19:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Welke wappies?
Antivaxxxxers of de vegaterroristen?
De anti-boer, anti-vlees, anti-auto, anti-fossiele brandstoffen, anti-vuurwerk, anti-zuivel, etc? Die wappies?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
de anti-alles-wappies.
anti-zonnebrandcreme, anti-vega, anti-vaccinatie, anti-aanbaklaag, noem 't op en ze zijn er tegen.
Vreselijk idd als het niet meer normaal is om dieren massaal over de kling te jagen. Wat voor mens ben je nu zonder dieren om het leven te brengen?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:33 schreef Fok-it het volgende:
Maar waarschijnlijk gaan mensen de straat op wanneer kweekvlees zijn intrede doet. Dat moet wel de grootste dystopie zijn
Gezien Jumbo niet zo lekker loopt zal het me niets verbazen als dit een eerste stap is naar het Duitse model. Wellicht zien ze dat ze de aanbiedingenoorlog niet gaan winnen en proberen nu een wedge strategie uit.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:23 schreef marc0871 het volgende:
In Duitsland zijn er minder of geen aanbiedingen, maar zijn de prijzen constant lager.
Ik zou wel weten wat ik liever heb.
Duizenden landgenoten die in het weekend in Duitsland boodschappen gaan doen, met mij.
Ik verheug me nu al op alle wappietweets over waarom dit vlees ongezonder is dan vlees dat eerst heeft rondgelopen in de vorm van een dier.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:33 schreef Fok-it het volgende:
Maar waarschijnlijk gaan mensen de straat op wanneer kweekvlees zijn intrede doet. Dat moet wel de grootste dystopie zijn
Mwah. Ik ga niet hypocriet zijn want ik eet af en toe ook vlees maar zou een vleestax dan ook meer dan prima vinden. Het is geen dagelijkse behoefte dus betaal je er ook niet naar.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vreselijk idd als het niet meer normaal is om dieren massaal over de kling te jagen. Wat voor mens ben je nu zonder dieren om het leven te brengen?
Vleestaks vind ik zo'n rare oplossing. Dat zal echt niets bijdragen aan dierenwelzijn. Je dwingt de industrie eerder om er nog grotere fabrieken van te maken om vlees betaalbaar te houden. En ondertussen harkt de overheid weer geld binnenquote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:42 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mwah. Ik ga niet hypocriet zijn want ik eet af en toe ook vlees maar zou een vleestax dan ook meer dan prima vinden. Het is geen dagelijkse behoefte dus betaal je er ook niet naar.
Hey. Ik ben voorquote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:40 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Gezien Jumbo niet zo lekker loopt zal het me niets verbazen als dit een eerste stap is naar het Duitse model. Wellicht zien ze dat ze de aanbiedingenoorlog niet gaan winnen en proberen nu een wedge strategie uit.
Met het stoppen van aanbiedingen op vlees hebben ze in 1x veel media aandacht. Als ze slim zijn houden ze de vleesprijzen nu ook extra laag (al zal dat tot extra kosten leiden bij andere produkten). Dan krijgen ze de naam 'vlees is permanent goedkoper bij de Jumbo'. En als het aanslaat kunnen ze vervolgens gaan aangeven dat ze ook op andere produktlijnen de kortingen de deur uit doen voor 'permanent lagere prijzen'.
Als dit ook niet werkt. Tja, dan is het einde Jumbo.
Blijkbaar weet je niet hoe het werkt bij de meeste gezinnen in NL.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 19:52 schreef Masberum het volgende:
[..]
Wat een flauwekul. Maar goed, mensen praten op elke manier maar hun gedrag goed niet waar. Je koopt geen duurder vlees omdat je het niet wil want dierenleed maakt je niet genoeg uit en vooral, het is lekker goedkoop. Dat is in 90% van de gevallen het geval
'To the class of '99: Wear sunscreen'quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
de anti-alles-wappies.
anti-zonnebrandcreme, anti-vega, anti-vaccinatie, anti-aanbaklaag, noem 't op en ze zijn er tegen.
De wet is al aangenomen. Nu alleen nog maar uitvoeren, maar dat blijkt ineens toch erg moeilijk te liggen.quote:
Allemaal leuk en aardig, maar dan gaat alles naar het buitenland.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 10:39 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
De wet is al aangenomen. Nu alleen nog maar uitvoeren, maar dat blijkt ineens toch erg moeilijk te liggen.
Het zou heel erg goed zijn als de rest van Europa zou volgen inderdaad.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 11:04 schreef 111210 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar dan gaat alles naar het buitenland.
We mogen geen eieren van legbatterijen kopen, maar alles waar eieren in verwerkt worden komt van legbatterijen uit bv oekraine en nog verder weg.
Ik wil echt niet weten hoe de leef omstandigheden daar zijn, maar dat mag dus wel weer gebruikt worden.
Op dit moment is kweekvlees nog helemaal geen goede optie…quote:Op vrijdag 15 maart 2024 20:33 schreef Fok-it het volgende:
En dan alleen maar thaise kippetjes, oekrainse eieren en chinees varkensvlees?quote:Op zaterdag 16 maart 2024 11:13 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
Het zou heel erg goed zijn als de rest van Europa zou volgen inderdaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |