abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 maart 2024 @ 07:56:41 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_212832407
Dusch :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 15 maart 2024 @ 08:35:10 #2
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212832790
Meneer is met zijn One2Track horloge naar school. Eens kijken of hij zich aan de afspraak houdt en niet belt of berichtjes stuurt :D Hij is helemaal in de gloria met zijn horloge.

Oja en hij gaat op voetbalkamp. Wat wordt deze kleine man ineens snel groot.

Ik verwerk even een klein katertje van gisteravond (muziekbingo @ kroeg :') ).
pi_212833049
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2024 08:54 schreef miss_sly het volgende:

Theater, drama, rollende ogen, het hoort allemaal bij de puberteit wat mij betreft en wij maken er niet zo'n ding van. Maar misschien komt dat ook omdat dochter verder best heel redelijk is. Binnen een uur (vaak al binnen tien minuten) nadat ze Heel Boos met slaande deuren naar haar kamer is vertrokken, staat ze weer beneden om sorry te zeggen en een knuffel te halen.
Bij onze dochter kan het best lang duren voor de redelijkheid terugkeert. Een beetje chagrijn kan ik wel verdragen door haar de ruimte te geven of wat grapjes te maken, maar ze kan ook écht onaardig worden en dat tolereer ik niet. Ik zie wel dat ze er weinig grip op heeft, dat er veel in haar lichaam gebeurt. Het heeft dus geen zin om hardvochtig te zijn. Zodra ze weer redelijk is, is alles vergeven en gaan we weer gewoon verder.

Laatst keken we samen naar de finale van Wie is de Mol en legde ze haar hand in mijn hand. Dat kleine meisje is er nog gewoon, verborgen onder de verzorgingsproducten en brutale houding.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 15 maart 2024 @ 09:02:44 #4
5428 crew  miss_sly
pi_212833073
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Bij onze dochter kan het best lang duren voor de redelijkheid terugkeert. Een beetje chagrijn kan ik wel verdragen door haar de ruimte te geven of wat grapjes te maken, maar ze kan ook écht onaardig worden en dat tolereer ik niet. Ik zie wel dat ze er weinig grip op heeft, dat er veel in haar lichaam gebeurt. Het heeft dus geen zin om hardvochtig te zijn. Zodra ze weer redelijk is, is alles vergeven en gaan we weer gewoon verder.

Laatst keken we samen naar de finale van Wie is de Mol en legde ze haar hand in mijn hand. Dat kleine meisje is er nog gewoon, verborgen onder de verzorgingsproducten en brutale houding.
Mijn dochter is best redelijk, maar zeker grapjes zijn bepaald niet gewenst om op bepaalde momenten te gebruiken. Vooral man heeft daar een handje van, en hij kan haar niet woester maken. Achteraf kunnen grapjes dan weer wel, dus we hebben gelukkig geen humorloos kind :P

Jouw kleine meisje heb ik al jaaaaaren niet meer gezien, dus ik kan me bij de verzorgingsproducten en brutale houding helemaal niets voorstellen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212833095
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:00 schreef Claudia_x het volgende:

Dat kleine meisje is er nog gewoon, verborgen onder de verzorgingsproducten en brutale houding.
Dit, mijn jongste O+ schatje met af en toe een aardig grote mond.
Fake it till you make it...
  vrijdag 15 maart 2024 @ 09:08:22 #6
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212833119
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:02 schreef miss_sly het volgende:
Mijn dochter is best redelijk, maar zeker grapjes zijn bepaald niet gewenst om op bepaalde momenten te gebruiken. Vooral man heeft daar een handje van, en hij kan haar niet woester maken.
Hahahaha mijn man is echt koning grapjes maken wanneer niemand er op zit te wachten. :'(
Ik heb nu na 9 jaar ook bijna het punt bereikt dat ik zelf ook met mn ogen wil gaan rollen :{ ;)
pi_212833141
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mijn dochter is best redelijk, maar zeker grapjes zijn bepaald niet gewenst om op bepaalde momenten te gebruiken. Vooral man heeft daar een handje van, en hij kan haar niet woester maken. Achteraf kunnen grapjes dan weer wel, dus we hebben gelukkig geen humorloos kind :P
Ja, dat is ook wel herkenbaar. :D

quote:
Jouw kleine meisje heb ik al jaaaaaren niet meer gezien, dus ik kan me bij de verzorgingsproducten en brutale houding helemaal niets voorstellen.
Oef, nou! Ik ben er zelf een beetje van geschrokken hoe snel het is gegaan. Ze is nu echt een jonge vrouw.

Hoe zoon en dochter de puberteit doorkomen, is een wereld van verschil. Zoon is nog even makkelijk en redelijk als hij altijd was. Dochter is weer makkelijker met schoolwerk, want ze wil alles zelf doen en haalt uitsluitend negens en tienen. Ze doet me zo aan mezelf denken toen ik jong was, maar dan een wat extremere versie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212833216
Voor de oudjes :') onder ons, nu met die mazelen uitbraak kom ik erachter dat ik niet gevaccineerd ben. Het zit sinds 1976 in het rvp dus voor die tijd moet je het gehad hebben om beschermd te zijn. Voor zover ik weet, heb ik het niet gehad. Wel waterpokken, de bof en hersenvliesontsteking ;(
Ik hang nu dus in de wacht bij de ha. Dit omdat kleinzoon met zijn 9 maanden de vaccinatie nog niet kan krijgen.
Hang inmiddels 10 minuten in de wacht en ik blijf 3 wachtenden voor me houden :')

Edit: moet de ggd bellen.

Edit2: ik heb hem wel! *O* 2014 toen ik al die inentingen kreeg voor Pakistan, hebben ze ook de BMR gezet. Ppppfffff, opgelucht :D

[ Bericht 10% gewijzigd door Mushanga71 op 15-03-2024 09:31:20 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator vrijdag 15 maart 2024 @ 10:00:04 #9
5428 crew  miss_sly
pi_212833730
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja, dat is ook wel herkenbaar. :D
[..]
Oef, nou! Ik ben er zelf een beetje van geschrokken hoe snel het is gegaan. Ze is nu echt een jonge vrouw.

Hoe zoon en dochter de puberteit doorkomen, is een wereld van verschil. Zoon is nog even makkelijk en redelijk als hij altijd was. Dochter is weer makkelijker met schoolwerk, want ze wil alles zelf doen en haalt uitsluitend negens en tienen. Ze doet me zo aan mezelf denken toen ik jong was, maar dan een wat extremere versie.
Ik vind het wel mooi om te zien hoe ze echt een jonge vrouw wordt.
Overigens vindt ze er zelf nog niet zoveel aan, dat vrouw worden/zijn :D

We hebben over het algemeen geen moeilijke puber: ze rookt, drinkt, vapete niet en heeft nog geen enkele interesse in jongens. Die zijn nog allemaal stom. Ze doet het goed op school en haalt geweldige cijfers. Momenteel heeft ze een motivatiedipje, maar dat kan ze gelukkig prima hebben. En als ze eens een echt vervelende puberbui heeft, houdt ze ons wel even fijntjes voor dat we alsnog niet mogen klagen, want (zie begin van deze alinea) :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212834016
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Voor de oudjes :') onder ons, nu met die mazelen uitbraak kom ik erachter dat ik niet gevaccineerd ben. Het zit sinds 1976 in het rvp dus voor die tijd moet je het gehad hebben om beschermd te zijn. Voor zover ik weet, heb ik het niet gehad. Wel waterpokken, de bof en hersenvliesontsteking ;(
Ik hang nu dus in de wacht bij de ha. Dit omdat kleinzoon met zijn 9 maanden de vaccinatie nog niet kan krijgen.
Hang inmiddels 10 minuten in de wacht en ik blijf 3 wachtenden voor me houden :')

Edit: moet de ggd bellen.

Edit2: ik heb hem wel! *O* 2014 toen ik al die inentingen kreeg voor Pakistan, hebben ze ook de BMR gezet. Ppppfffff, opgelucht :D
Mijn moeder heeft al een maand waterpokken, ook niet leuk op je 71e :'(

Kortom, vaccineer je kinderen *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_212834132
Goede reminder, ik moet de HPV prik van B nog verzetten. Ga meteen bellen. :)
  vrijdag 15 maart 2024 @ 10:47:01 #12
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212834392
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 10:29 schreef exode het volgende:
Ik hoop dat ze daar bij jullie beter mee om gaan dan bij ons.
Ik vind het echt heel suf dat ze hier totaal niet meewerken aan afspraken verzetten.
pi_212834440
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 10:21 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Maar tegen waterpokken vaccineren ze toch niet?
Volgens mij kan je het beter maar gehad hebben als kind, ik had toen ik studeerde een klasgenootje die het had en die was er flink ziek van. Hopelijk knapt jouw moeder gauw op :*
pi_212834455
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 10:21 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Das flink klote ;( Beterschap voor je moeder!
Het rvp is er dus sinds 1976, wist ik ook niet. Dacht dat het wel goed zat, not.
Mijn moeder kreeg polio in de jaren 50, hield er gelukkig niks aan over. Nichtje van man kreeg in de jaren 80 polio, die was compleet verlamd daarna ;(
Vaccinaties zijn zó belangrijk :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 10:29 schreef exode het volgende:
Zoon moet de 2e nog krijgen, in april geloof ik. Voor de menACWY komt binnenkort ook een oproep.
Die heb ik trouwens óók in 2014 gekregen. Geloof dat ik toen vanalles heb aangekruist :@ Was via thuisvaccinatie.
If they say
pi_212834477
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 10:47 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Ik vind het echt heel suf dat ze hier totaal niet meewerken aan afspraken verzetten.
Wat maf, zo werken ze het niet-vaccineren wel in de hand :{
Hier is verzetten gelukkig nooit een probleem.
If they say
pi_212834487
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 10:47 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Zijn hele klas en de andere groep 6 kunnen niet, ze zijn allemaal op kamp....dus we gaan het zien. Maar ik had 8 wachtenden voor me, ik bel later nog een keer.
pi_212834774
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 08:35 schreef Quoi het volgende:
Meneer is met zijn One2Track horloge naar school. Eens kijken of hij zich aan de afspraak houdt en niet belt of berichtjes stuurt :D Hij is helemaal in de gloria met zijn horloge.

Oja en hij gaat op voetbalkamp. Wat wordt deze kleine man ineens snel groot.

Ik verwerk even een klein katertje van gisteravond (muziekbingo @ kroeg :') ).
Je kunt ook stiltetijden forceren, als ouders.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212834870
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 10:53 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Das flink klote ;( Beterschap voor je moeder!
Het rvp is er dus sinds 1976, wist ik ook niet. Dacht dat het wel goed zat, not.
Mijn moeder kreeg polio in de jaren 50, hield er gelukkig niks aan over. Nichtje van man kreeg in de jaren 80 polio, die was compleet verlamd daarna ;(
Vaccinaties zijn zó belangrijk :Y
[..]
Zoon moet de 2e nog krijgen, in april geloof ik. Voor de menACWY komt binnenkort ook een oproep.
Die heb ik trouwens óók in 2014 gekregen. Geloof dat ik toen vanalles heb aangekruist :@ Was via thuisvaccinatie.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 10:51 schreef Nijna het volgende:

[..]
Volgens mij kan je het beter maar gehad hebben als kind, ik had toen ik studeerde een klasgenootje die het had en die was er flink ziek van. Hopelijk knapt jouw moeder gauw op :*
Dat is waar, maar het is echt naar om te hebben als volwassene. Dus wij nemen alle vaccinaties die er wel zijn, want mazelen, polio enz. is nog een stukje erger dan waterpokken ;)
pi_212834967
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 10:55 schreef exode het volgende:

[..]
Zijn hele klas en de andere groep 6 kunnen niet, ze zijn allemaal op kamp....dus we gaan het zien. Maar ik had 8 wachtenden voor me, ik bel later nog een keer.
Hier kon je op de website (volgens mij van de ggd maar stond in de brief) kijken waar in de omgeving ze nog meer kwamen en daar kon je dan tijdens de inlooptijd naar toe. Of naar een grotere locatie de hele dag

Verzetten deden ze hier ook moeilijk over toen (ik wilde graag dat zoon een (half) uur later kon dan z’n afspraaktijd ivm activiteit op school. Bij bellen werd aangegeven dat dat absoluut niet kon (of tijdens het inloopuur maar dan was die activiteit ook bezig). Ik heb toen tegen hem gezegd het er maar op te gokken (en anders wel te kijken wanneer we hem konden inhalen, de week er voor was de andere locatie en de grotere locatie was in de herfstvakantie als we weg waren).

Heb toen ik met dochter wel op de locatie was gevraagd of het een probleem was als hij later zou zijn en dat was helemaal geen probleem (hij had z’n smoes al voorbereid ;) maar ze keken niet naar de tijd).

Maar goed dus telefonisch was het verzetten wel moeilijk.

Maar staat er bij jullie in de brief geen link dat je kunt zoeken naar de data van locaties in de buurt? Want dat zou sowieso moeten gaan
pi_212834986
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 11:34 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hier kon je op de website (volgens mij van de ggd maar stond in de brief) kijken waar in de omgeving ze nog meer kwamen en daar kon je dan tijdens de inlooptijd naar toe. Of naar een grotere locatie de hele dag

Verzetten deden ze hier ook moeilijk over toen (ik wilde graag dat zoon een (half) uur later kon dan z’n afspraaktijd ivm activiteit op school. Bij bellen werd aangegeven dat dat absoluut niet kon (of tijdens het inloopuur maar dan was die activiteit ook bezig). Ik heb toen tegen hem gezegd het er maar op te gokken (en anders wel te kijken wanneer we hem konden inhalen, de week er voor was de andere locatie en de grotere locatie was in de herfstvakantie als we weg waren).

Heb toen ik met dochter wel op de locatie was gevraagd of het een probleem was als hij later zou zijn en dat was helemaal geen probleem (hij had z’n smoes al voorbereid ;) maar ze keken niet naar de tijd).

Maar goed dus telefonisch was het verzetten wel moeilijk.

Maar staat er bij jullie in de brief geen link dat je kunt zoeken naar de data van locaties in de buurt? Want dat zou sowieso moeten gaan
Nope, alleen dat we moeten bellen als het echt echt echt niet anders kan. Hij moet 16 april en ze vaccineren tm 17 april zie ik.
pi_212835145
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 10:51 schreef Nijna het volgende:

[..]
In Nederland niet standaard omdat de waterpokken hier genoeg rondgaan onder kinderen. Maar het vaccin is er wel en als je de waterpokken voor 12 jaar niet hebt gehad kan je een vaccinatie laten zetten. Daarnaast zijn er nog wat medische indicaties waarbij er wel tegen waterpokken wordt gevaccineerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 15-03-2024 12:48:00 ]
pi_212835306
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 11:27 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
[..]
Dat is waar, maar het is echt naar om te hebben als volwassene. Dus wij nemen alle vaccinaties die er wel zijn, want mazelen, polio enz. is nog een stukje erger dan waterpokken ;)
Maar waterpokken op latere leeftijd is toch heftiger dan op jonge leeftijd, dat zie je nu. Nouja, hierna is je moeder wel beschermd ;)

Ik moest toen de BMR met 14 maanden bij zoon een half jaar uitstellen. Hij werd met 13mnd behandeld met gammaglobuline voor zn Kawasaki. Zijn lichaampje zat toen zo vol met antistoffen, dat het vaccin niet zou hebben gewerkt. Dus kreeg hij die met 20mnd. Toen kwam er ook een oproep voor de TBC vaccinatie maar die heb ik wél overgeslagen. Hij heeft heel lang naweeën van Kawasaki gehad en nóg een vaccin vond ik net even teveel.
Helaas bestaat er nog geen vaccin tegen Kawasaki. Ze weten nog steeds niet waar het nou precies door veroorzaakt wordt :{
If they say
  vrijdag 15 maart 2024 @ 12:31:31 #23
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212835655
Ok, de eerste ingesproken berichtjes via de One2track komen binnen, onder schooltijd dus :D :D

We moeten er uiteraard smakelijk om lachen, maar moeten dus nog wel nog een iets directiever gesprekje over de regels voeren.
pi_212835883
Hier stond C (16 jaar) dinsdag in de rij bij het consultatiebureau. Tussen die groep 6 kids. Allemaal voor de HPV. C had de eerste inhaalsessie geen tijd. Tijdens de 2e ronde heeft hij de eerste gehaald en nu automatisch oproep voor de 2e. En het CB zit om de hoek, lekker handig!
Alleen D moet nog de 14 jaars prik, dan hebben ze alle gehad.

C zat op het kdv ook in de vaccinatie groep. Daar was 1 kindje dat niet gevaccineerd kon worden. Daar kwamen alleen kinderen bij in de groep die volledig gevaccineerd waren. (Is echt geen 100% garantie, maar een uurtje samen buiten spelen is anders dan 10 uur samen in een lokaal).
Benadrukte voor ons wel het nut, niet alleen voor hem maar ook voor anderen.

Mijn moeder had waterpokken toen ze 20 was. Ze is blij dat alle kleinkinderen ze hebben gehad :P
pi_212835890
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 12:31 schreef Quoi het volgende:
Ok, de eerste ingesproken berichtjes via de One2track komen binnen, onder schooltijd dus :D :D

We moeten er uiteraard smakelijk om lachen, maar moeten dus nog wel nog een iets directiever gesprekje over de regels voeren.
Het zal ook de nieuwigheid nog even zijn :D
pi_212836865
https://nos.nl/artikel/25(...)lage-vaccinatiegraad

'We doen allemaal maar wat' geldt wat mij betreft niet voor vaccineren.
pi_212836979
Nog steeds 8 wachtenden voor me, nu hou ik vol hoor. Ik zet in op een half uur wachten.

Was al aan de beurt en afspraak zonder probleem kunnen verzetten. Wel in een ander dorp omdat ze in ons dorp maar 1 dag zijn.

[ Bericht 47% gewijzigd door exode op 15-03-2024 14:48:20 ]
pi_212837037
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:22 schreef SaskiaR het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)lage-vaccinatiegraad

'We doen allemaal maar wat' geldt wat mij betreft niet voor vaccineren.
Ik ben toch echt gevaccineerd maar loop als sinds Kerst met kinkhoest..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_212837302
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:36 schreef Vicky het volgende:

[..]
Een kinkhoestvaccinatie beschermd helaas niet levenslang en de bacterie is wat veranderd waardoor het vaccin niet meer optimaal werkt.
pi_212837346
quote:

[..]
Vaccinatie is maar x aantal jaar werkzaam.

Best raar dat het rvp er niet voor volwassenen is. Je krijgt de vaccinaties als kind maar ze beschermen niet eeuwig. En dat moet je maar nét weten :{
In mijn vaccinatieboekje staat bij DTP 10 jaar en BMR levenslang. Kinkhoest is maar 10 jaar, geloof ik.
Hepatitis A meer dan 25 jaar.
If they say
pi_212837356
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 15:04 schreef Elleska het volgende:

[..]
Een kinkhoestvaccinatie beschermd helaas niet levenslang en de bacterie is wat veranderd waardoor het vaccin niet meer optimaal werkt.
En dat las ik net ook idd, dat de bacterie is veranderd :Y
If they say
pi_212837367
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 11:51 schreef Elleska het volgende:

[..]
In Nederland niet standaard omdat de waterpokken hier genoeg rondgaan onder kinderen. Maar het vaccin is er wel en als je de waterpokken voor 12 jaar niet hebt gehad kan je een vaccinatie laten zetten. Daarnaast zijn er nog wat medische indicaties waarbij er wel tegen waterpokken wordt gevaccineerd.
Ik heb mijn jongste ook laten enten toen ze het op dr zesde nog niet gehad had. Liever twee prikjes dan die jeukkorsten.
pi_212837411
quote:

[..]
Ik vrees dat ik het ook heb. Ik ben een weekje ziek geweest daarna ben ik me he-le-maal de t*fus gaan hoesten. Tranen, overgeven, you name it. Als ik een bui voel aankomen, loop ik uit voorzorg maar alvast naar de wc.

Huisarts geweest maar die zag geen toegevoegde waarde in testen en/of behandelen.
pi_212837469
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 15:14 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ik vrees dat ik het ook heb. Ik ben een weekje ziek geweest daarna ben ik me he-le-maal de t*fus gaan hoesten. Tranen, overgeven, you name it. Als ik een bui voel aankomen, loop ik uit voorzorg maar alvast naar de wc.

Huisarts geweest maar die zag geen toegevoegde waarde in testen en/of behandelen.
Ik begon met een kuchje en dat werd steeds erger. Idd tot kotsen toe. Paar keer bijna tegen de vlakte gegaan toen ik erin bleef hangen.
Ribben gekneusd, slapeloze nachten. Het is zeker een stuk minder dan het was. 's nachts hoest ik niet meer, overdag nog wel. Heb nog steeds last van mijn ribben en ik heb de conditie van een beschimmeld poffertje.
Helaas zijn er geen medicijnen voor. Ja je zou een ab. kuurtje kunnen krijgen. Ik heb het 2 gehad en doe deden niks.
Uitzitten dan maar. Als ik vanaf kerst reken zit ik nu op dag 88..

Sterkte ermee! 😘
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_212837482
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 15:23 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik begon met een kuchje en dat werd steeds erger. Idd tot kotsen toe. Paar keer bijna tegen de vlakte gegaan toen ik erin bleef hangen.
Ribben gekneusd, slapeloze nachten. Het is zeker een stuk minder dan het was. 's nachts hoest ik niet meer, overdag nog wel. Heb nog steeds last van mijn ribben en ik heb de conditie van een beschimmeld poffertje.
Helaas zijn er geen medicijnen voor. Ja je zou een ab. kuurtje kunnen krijgen. Ik heb het 2 gehad en doe deden niks.
Uitzitten dan maar. Als ik vanaf kerst reken zit ik nu op dag 88..

Sterkte ermee! 😘
My gawd.

Jij ook :*
pi_212837491
Het lukt me ook niet om in te ademen tussen het hoesten door. Dat vind ik nog het naarst.
pi_212837521
_Spring en Vicky :*
pi_212838123
Hopen dat mijn kinkhoest vaccinatie tijdens de zwangerschap mij ook tegen deze variant voldoende beschermt dan. Klinkt heel heftig!
  vrijdag 15 maart 2024 @ 17:39:53 #39
35189 Troel
scherp en bot
pi_212838630
Ik heb zelf onlangs ook de tweede spuit tegen HPV gehad. *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 15 maart 2024 @ 19:23:41 #40
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212839672
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 07:52 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ha, ik was er ook! Maar had ze vorig jaar ook al in muziekgieterij gezien, dus was de stem al gewend.
Vond je het leuk? En waar zat je?
pi_212841570
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 16:46 schreef Bami het volgende:
Hopen dat mijn kinkhoest vaccinatie tijdens de zwangerschap mij ook tegen deze variant voldoende beschermt dan. Klinkt heel heftig!
Dit hoop ik ook! Dat is inmiddels wel 8 jaar geleden...

Mijn ex heeft ook kinkhoest, die heb ik gelukkig al even niet gezien en ook de kinderen zijn daar al even niet geweest maar toch kneep ik hem wel even, zeker voor James met zn longen, maar die lijkt voor nu gelukkig gewoon verkouden te zijn... zijn laatste dktp is ook pas 3.5 jaar geleden wellicht scheelt dat...
S. 2014
J. 2016
pi_212841691
Hier hebben ze ook nog steeds last van de gevolgen van de kinkhoestinfectie. Inmiddels ben ik zelf ook behoorlijk verkouden met hoesten erbij. Gewoon een verkoudheid ga ik vanuit dat het maar snel weer over mag zijn.

Sterkte vicky en spring
  zaterdag 16 maart 2024 @ 06:52:59 #43
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212844318
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 19:23 schreef amaranta het volgende:

[..]
Vond je het leuk? En waar zat je?
Ja, maar ik ben dan ook al 20 jaar fan. En op rij 1, da's effectief rij 3, want a en b zetten ze los ervoor. Jij?

Wij hebben net cadeautjes uitgepakt. Spruit is maandag jarig, maar we vieren het vandaag...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212844341
Gefeliciteerd met Spruit, @Tink89

Wij mogen over een paar weken ook weer een kinderverjaardag vieren. J weet alleen echt niet wat hij wil hebben... De paar dingetjes die hij bedacht heeft, heeft hij al aan het bezoek gevraagd... :D Best lastig.
pi_212845456
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 06:52 schreef Tink89 het volgende:

Ja, maar ik ben dan ook al 20 jaar fan. En op rij 1, da's effectief rij 3, want a en b zetten ze los ervoor. Jij?

Als ik K's Choice hoor zit ik meteen weer op de middelbare school O+
  zaterdag 16 maart 2024 @ 10:28:53 #46
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212845879
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 06:52 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wij hebben net cadeautjes uitgepakt. Spruit is maandag jarig, maar we vieren het vandaag...
Wij hadden last minute kaartjes via ticketswap. Toen ik ‘s middags keek waren er ook nog kaartjes te koop voor inderdaad de eerste rij. Maar toen wij ze kochten waren er nog maar vier kaartjes op tickets swap en we zaten ergens op de tweede ring.
Ik ben zelf ook geen fan van K’s Choice maar de vriendin waarmee ik was wel en zij had niemand om mee te gaan. Ik ken de liedjes dan ook alleen maar omdat ik ze bij haar thuis hoorde als zij ze op haar slaapkamer luisterde.
Ik vroeg me inderdaad af hoe dat zit met die rij voor een. Waarom is dat? Gebeurt in het parktheater namelijk ook.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 12:10:57 #47
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212847012
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 09:52 schreef Amsel het volgende:

[..]
Als ik K's Choice hoor zit ik meteen weer op de middelbare school O+
Ik ook O+
pi_212847191
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 11:51 schreef Elleska het volgende:

[..]
Eerder kan toch ook wel, als je dat voor je kind zou willen? Hoe lang werkt zo'n waterpokken vaccinatie, weet jij dat?

Manlief heeft waterpokken gehad toen hij 18 was, daar is hij echt flink ziek van geweest.
pi_212848358
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 12:33 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Eerder kan toch ook wel, als je dat voor je kind zou willen? Hoe lang werkt zo'n waterpokken vaccinatie, weet jij dat?

Manlief heeft waterpokken gehad toen hij 18 was, daar is hij echt flink ziek van geweest.
Het is een goedgekeurde vaccinatie dus eerder kan altijd. Volgens de richtlijn kan waterpokken vanaf 12 jaar waterpokken ernstiger uitpakken.

Het laatste onderzoek is van 10 jaar geleden en gaf een werking van ieder geval 14 jaar, waarschijnlijk langer. De tijd zal uitwijzen hoe lang precies maar omdat ze dat nu nog niet weten heeft het doormaken van de ziekte op jonge leeftijd de voorkeur want dat geeft levenslange bescherming.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 15:22:46 #50
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212848740
Wij krijgen onze eerste echte logée vanavond (muv oudejaarsavonden en camper tripjes). Nog tips, behalve het huis aan kant (jeez, wat een bende)?

Ik zeg: pizza, kahoots en naar bed :D
pi_212848858
Zorgen dat je morgen geen plannen hebt, en er rekening mee houden dat het een erg korte nacht wordt ;)
  zaterdag 16 maart 2024 @ 21:34:39 #52
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212853336
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 15:33 schreef FlyingFish het volgende:
Zorgen dat je morgen geen plannen hebt, en er rekening mee houden dat het een erg korte nacht wordt ;)
Ze liggen samen in bed scheten en boeren te laten en lezen een boekje met vragen aan elkaar voor kinderen. "Heb jij weleens een meisje geslagen?" "Welk dier zou je het eerst redden: een koe of een olifant?" :') :') :D
  zaterdag 16 maart 2024 @ 21:40:27 #53
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_212853439
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 21:34 schreef Quoi het volgende:

[..]
Ze liggen samen in bed scheten en boeren te laten en lezen een boekje met vragen aan elkaar voor kinderen. "Heb jij weleens een meisje geslagen?" "Welk dier zou je het eerst redden: een koe of een olifant?" :') :') :D
O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 17 maart 2024 @ 08:56:04 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_212856660
Ik denkeen koe, die kom ik wat vaker tegen :D

Leuke vragen trouwens!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 17 maart 2024 @ 09:01:48 #55
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212856711
Een koe is nuttiger, die geeft melk, is redelijk te handelen en is makkelijk te slachten. Een olifant is een stuk lastiger te vervoeren, trainen of slachten.

Mijn zoon zei vanochtend: ik bent jarig! Nu ben ik net zo oud als jij!

Hij wordt 3, ik ben 35 _O-
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212856934
Gefeliciteerd met zoon @Tink89🎈

Ik ga mijn planten buiten zetten, stof eraf sproeien en de ramen binnen lappen. Want zoon in met een werkstuk bezig en haalt het bloed onder mn nagels vandaan :X
If they say
  zondag 17 maart 2024 @ 09:28:46 #57
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212856936
Gefeliciteerd @Tink89 !

Dit is het vragenboekje trouwens. Echt een aanrader:https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp

Na een hoop kattenkwaad zijn ze om 23:00 uur in slaap gevallen tijdens het voorlezen van een verhaaltje. Later kroop M. wel tussen ons in, so far het idee van samen slapen :D Om 7:00 uur allebei weer wakker. Valt me niks tegen.
pi_212861858
@Tink89 gefeliciteerd *O*

@Quoi klinkt alsof het erg gezellig was :D
pi_212863313
Wat leuk zo’n logeer partijtje O+

Wij zijn even gaan testen hoe de nieuwe fiets van Mijm bevalt. 17 km in de benen. Veel door de bossen gefietst. En daarna uiteraard op het terras gaan zitten ^O^
Heerlijk dat ze nu groter worden en dit soort dingen gewoon gaan kunnen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 18 maart 2024 @ 16:08:48 #60
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212873141
Stil hier... meer mensen die het zwaar kut vinden om met 18 graden in de zon op kantoor te moeten zitten?
  maandag 18 maart 2024 @ 16:12:10 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_212873171
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 16:08 schreef Tink89 het volgende:
Stil hier... meer mensen die het zwaar kut vinden om met 18 graden in de zon op kantoor te moeten zitten?
Zon? Die heb ik nog niet echt gezien hier. Het is droog maar grijs.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212873223
Hier grijs en nat al komt er inmiddels een waterig zonnetje tevoorschijn.

Ik heb vandaag weer een stukje zolder uitgemest. Wat verzameld een mens in 10 jaar tijd veel zooi.
pi_212873289
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 16:08 schreef Tink89 het volgende:
Ik sta achter in de afwas, dus voor mij geen zon te zien vandaag.
Maar met de hooikoorts is dat misschien wel de beste plek op dit moment :')
pi_212873546
Hier de hele dag zon O+

En kan iemand de formule doorgeven om kinderen te laten stoppen met groeien? B is uit werkelijk alles gegroeid, eerst alle schoenen en nu dus zijn volledige kledingkast. Ineens zijn al zijn shirts een soort naveltruitjes geworden. Mijnheer past 158/164 nu.
pi_212873627
Geen eten meer geven, dan zou het moeten stoppen!
Hopelijk kun je nog net vooruit met het winterspul tot het voorjaar begint, dan kun je dan nieuwe outfits aanschaffen. Zou zonde zijn als je nu nog heel veel winter outfits moet kopen die volgend jaar misschien al weer te klein zijn.

Maar dan is hij al vroeg aan de groeispurt volgens mij (maar hij had geloof ik al meer pubersymptomen toch?) tenminste mijnes van 12 zit ook in 164 (en broeken iets kleiner want korte benen in verhouding). En hij is toch niet de kleinste van zen vrienden (de twee grootste van z’n vrienden zijn dan wel weer een heel stuk groter)
pi_212873676
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 16:55 schreef hilliebillie het volgende:
Geen eten meer geven, dan zou het moeten stoppen!
Hopelijk kun je nog net vooruit met het winterspul tot het voorjaar begint, dan kun je dan nieuwe outfits aanschaffen. Zou zonde zijn als je nu nog heel veel winter outfits moet kopen die volgend jaar misschien al weer te klein zijn.

Maar dan is hij al vroeg aan de groeispurt volgens mij (maar hij had geloof ik al meer pubersymptomen toch?) tenminste mijnes van 12 zit ook in 164 (en broeken iets kleiner want korte benen in verhouding). En hij is toch niet de kleinste van zen vrienden (de twee grootste van z’n vrienden zijn dan wel weer een heel stuk groter)
Hij is al overgestapt op shirts, hij heeft het nogal snel warm. Truien draagt ie niet snel, dan trekt hij liever een vest aan over zijn shirt.

Ja, hij is net 10 geworden en echt wel lang, een lange dunne zeggen ze steeds bij metingen. Hij eet ook veel, meer dan zijn moeder (ik dus) en ik ben geen lange dunne _O- Schoenmaat is nu 39 nog 1 maat en hij kan mijn schoenen aan.
pi_212873702
Ik vind het heerlijk, zo'n beer van een zoon. Beertje weliswaar nog hier, want nog geen 10, maar zijn nieuwste sportoutfit is een heuse maat S, schoenmaat 42 :Y) Toen hij mijn maat had (40/41) jatte hij wel mijn sneakers, dus ik ben blij dat we daar doorheen zijn. Kan ie papa's schoenen uitwonen. Dus, lekker doorgroeien en uitkijken naar het moment dat hij 'mamaatje' tegen je zegt terwijl hij boven je uittorent :+
pi_212873833
Wat een lange knullen :o
  maandag 18 maart 2024 @ 17:15:04 #69
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_212873875
Wat een grote jongens mijn meisje van bijna 10.5 :+ is 1.36 met schoenmaat 34 :+
pi_212874046
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 17:01 schreef Jentin het volgende:
Ik vind het heerlijk, zo'n beer van een zoon. Beertje weliswaar nog hier, want nog geen 10, maar zijn nieuwste sportoutfit is een heuse maat S, schoenmaat 42 :Y) Toen hij mijn maat had (40/41) jatte hij wel mijn sneakers, dus ik ben blij dat we daar doorheen zijn. Kan ie papa's schoenen uitwonen. Dus, lekker doorgroeien en uitkijken naar het moment dat hij 'mamaatje' tegen je zegt terwijl hij boven je uittorent :+
Dat is waar, wij kunnen wel een grote, sterke man gebruiken in huis. ;) Hij wordt ook wat breder nu, minder iel.
Een goede vriendin droomde toen we waren begonnen met KID dat wij een grote zoon zouden krijgen, een soort Viking zei ze. Wie weet had ze voorspellende gaven.
  maandag 18 maart 2024 @ 17:39:27 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212874109
Ja, lengte lijstjes, count me in!
14 jaar - 1,89 en 90 kilo (voornamelijk spieren, hij is niet voor niets voorwaartse bij rugby) en schoenmaat 47/48
16 jaar - 1,85 en 75 kilo en schoenmaat 45

Ik vind het echt zo grappig. Als zij schoenen hebben en ik niet ben ik echt een onderdeurtje en ik ben toch gewoon 1,72. :D

Ik zei laatst 'hey kleine, kun jij het zonnescherm even laten zakken' waarop O zei 'bedoel je mij of papa?' :D _O-
Hij is hem ook echt voorbij! :Y :o
pi_212874168
Wow grote kinderen!!

A is 18, rond de 1.70 en maat 41
T is 14, rond de 1.60 en maat 37
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_212874333
Myn jonkje 1.60m bij 42kg (11 jaar) schoenmaat 41
Ik wou dat ik 18kg lichter was dan m'n lengte :'(
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  maandag 18 maart 2024 @ 18:13:57 #74
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212874514
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 17:57 schreef PoesInDoos het volgende:
Myn jonkje 1.60m bij 42kg (11 jaar) schoenmaat 41
Ik wou dat ik 18kg lichter was dan m'n lengte :'(
18 kg lichter dan je lengte? :D (maar ik snap denk ik wel wat je bedoelt hoor, al zou ik dat wat te licht vinden).
in de haak.
  maandag 18 maart 2024 @ 18:16:06 #75
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212874540
ik weet niet eens precies wat die van ons wegen, eerlijk gezegd. maar Willem was vroeger altijd de langste in de klas, en ergens tijdens de middelbare school was ie al zo'n beetje uitgegroeid dus kwam de rest 'm ineens bij-/inhalen. Hij is nu iets van 1.86 geloof ik, prima lengte, maar heel normaal dus. Jongste is 1,73-ish, ongeveer net zo lang als ik ben. Schoenmaten: 44 en 41.
in de haak.
pi_212874547
B zit tegen de 1.50 m volgens mij, geen idee wat ie weegt.

Uhm Juul, zit tussen maat 122 en 128 in en schoenmaat meestal 28 soms 29. Ook geen idee wat ze weegt.

Ik weet wel wat ik weeg, -21 kilo tov januari 2023, hatsa! Jammer alleen dat mijn gezicht daardoor steeds meer rimpels krijgt.
pi_212874553
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 18:13 schreef trui het volgende:

[..]
18 kg lichter dan je lengte? :D (maar ik snap denk ik wel wat je bedoelt hoor, al zou ik dat wat te licht vinden).
Ik ben 1.80m!
Dan is 62kg wel erg licht ja... oeps.
pi_212874563
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 18:17 schreef exode het volgende:

Ik weet wel wat ik weeg, -21 kilo tov januari 2023, hatsa! Jammer alleen dat mijn gezicht daardoor steeds meer rimpels krijgt.
_O_
pi_212874604
Jongen van 12 1.58 (nog net kleiner dan ik ben) en 47 kg. Schoenmaat 39

Meisje van 10 1.48 en 38 kg schoenmaat 37/38

Ik heb zelf schoenmaat 39 dus heb de oudste wel eens een keer schoenen uitgeleend toen het nodig was. De jongste heeft véél smallere voeten dan ik dus die zal denk ik nooit samen met m’n schoenen kunnen doen.

Hier zijn ze toevallig afgelopen week beiden bij de ggd geweest dus vandaar dat ik lengte en gewicht vrij precies weet.
  maandag 18 maart 2024 @ 19:14:57 #80
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_212875213
Ik heb mini's met kleine voetjes geloof ik :D

Jongen, 12 jaar, 1,52, 35 kilo, schoenmaat 37
Meisje, 11 jaar, 1,49, 30 kilo, schoenmaat 35
Meisje, 11 jaar, 1,48, 28 kilo, schoenmaat 34
  maandag 18 maart 2024 @ 19:27:32 #81
35189 Troel
scherp en bot
pi_212875345
14 jaar - 1,85 schoenmaat 46
16 jaar - 1,85 schoenmaat 46

Ze gaan redelijk gelijk op (qua gewicht is de oudste wel zwaarder overigens :P )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212875487
Jongste 14: 1.68m maat 39/40
Oudste 16: 1.71m maat 39

Gewicht geen idee, jongste is lichter dan de oudste, maar heeft ook een heel ander figuur. Lijkt wat langer, terwijl de oudste wat compacter is. Maar dat klinkt een beetje raar ;).

Ik ben 1.72m en ook maat 39
  maandag 18 maart 2024 @ 20:02:38 #83
37150 livelink
pi_212875961
Mijn kinderen zijn allebei klein. Mijn dochter is 1.60 en mijn zoon 1.76. Allebei ook wel echt uitgegroeid. Mijn zoon heeft het er moeilijk mee, wat mij verbaasde. Ik ben twee broers van 1.65 gewend, dus ik vind het allemaal nog wel meevallen, maar hij vindt zichzelf echt te klein en er is natuurlijk niks aan te doen ook.

Ze hebben mijn genen op dit punt, helaas. Ik ben 1.57 en mijn man is 1.86
pi_212876416
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2024 19:14 schreef Kyara het volgende:
Ik heb mini's met kleine voetjes geloof ik :D

Jongen, 12 jaar, 1,52, 35 kilo, schoenmaat 37
Meisje, 11 jaar, 1,49, 30 kilo, schoenmaat 35
Meisje, 11 jaar, 1,48, 28 kilo, schoenmaat 34
Waren onze 12 jarigen niet ongeveer even oud?

Hier een 12 jarig jochie van 161 cm, 40-45 kg en maat 41.
(Hij gaat het laatste jaar opeens hard, na lang een ukkie geweest te zijn.)

En dan nog het 16 jarige jochie: 1,86, kleine 60 kilo en schoenmaat 46. Die is redelijk stabiel het laatste jaar.

Man is 1,82. Ik 1,70. Schoenmaat 42 en 41. Jongens gaan papa allebei wel voorbij in dit tempo.
pi_212876488
Zoon heeft na maanden steeds naast me staan in de hoop dat ie groter dan mij is geworden, eindelijk bijna zijn zin. Hij is nu even groot als ik, 1.69 :D Maar hij is 13 en groeit nog steeds. Hij heeft schoenmaat 41 en ik 38/39. Hoeveel hij weegt wil ik niet weten en hoeveel ik weeg, ook niet :')
Dochter, nu 26 is blijven steken op 1.72 en schoenmaat 41 :)
If they say
pi_212876617
Alleen mijn tien jarige weet ik vanwege paspoort
1.51 gewicht geen idee schoenmaat 39
Oudste 12 ik gok 1.63 schoenmaat 40-41
Man 1.77 schoenmaat 44,5
Ik 1.75 schoenmaat 42
  maandag 18 maart 2024 @ 20:50:55 #87
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_212876670
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:33 schreef Deepfreeze het volgende:
Waren onze 12 jarigen niet ongeveer even oud?

ja, de mijne is van januari.

In de klas behoort hij niet eens tot de kleinsten. Mijn meiden trouwens ook niet. Maar die hebben lange benen dus optisch langer.
pi_212876855
Meisje 8, 5 jaar, 1.37 en 29 kilo, schoenmaat 34. Volgens mij redelijk gemiddeld in de klas. Al is ze wel de jongste van de klas, maar zeker niet de kleinste.
pi_212877102
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2024 21:04 schreef SaskiaR het volgende:
Volgens mij redelijk gemiddeld in de klas. Al is ze wel de jongste van de klas, maar zeker niet de kleinste.
Hier is de oudste een kop kleiner dan de jongste :D
Oudste is van Koerdische afkomst, daar zijn de mensen ook wat kleiner. De jongste is een typische ''gezonde blonde Hollander''
  FOK!fotograaf maandag 18 maart 2024 @ 21:27:31 #90
148247 taxibabe
pi_212877202
Hier hebben ze laatst in de klas zelf de kinderen op lengte laten zetten, de mijne stond vooraan als de langste :')
Bijna 4,5 jaar, 1.17, ik gok zo'n 23 kilo, schoenmaat 31. Dat is/wordt een reus. :')
  maandag 18 maart 2024 @ 21:31:53 #91
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_212877299
Oudste, jongen, 11 jaar, 1.41m, schoenmaat 37, 32kg (?)
Jongste, jongen, 8 jaar, 1.33m, schoenmaat 35, 29kg (?)

Ik verwacht dat jongste z'n grote broer binnen 2 jaar inhaalt. Oudste is (net) niet de kleinste van de klas, wel een van de oudsten. Jongste is heel gemiddeld in zijn klas, maar een van de jongeren.
pi_212878450
Bij opsomtopics mis ik SQ wel een beetje…

Ik wil even klagen dat ik wel klaar ben met overgevende kinderen. Als iemand er twee wil hebben zijn ze gratis op te halen. Mikken in bakjes oid kunnen ze helaas niet, wel zijn ze heel geschikt om zodra je schoonmoeder de deur open doet over de drempel naar binnen te spugen, mocht je een signaal af willen geven…
pi_212879082
Nu je het zegt! Waar is @SQ?

En wat shit FF, zijn ze al lang ziek?
pi_212879173
quote:
2s.gif Op maandag 18 maart 2024 20:50 schreef Kyara het volgende:

[..]
ja, de mijne is van januari.

In de klas behoort hij niet eens tot de kleinsten. Mijn meiden trouwens ook niet. Maar die hebben lange benen dus optisch langer.
D is van december, maar die zit in de klas hoger. Dus dan ben je ook nog jong.
Toen hij in groep 5 van 3-4-5 zat had juf ze eens op een rijtje gezet van grootte voor een opdracht. Stond hij tussen de groep 3-ers (de 4-ers waren groot en oude leerlingen) :D
Hij is nu nog de jongste van de klas, maar echt niet meer de kleinste.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 07:55:41 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_212879326
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 07:07 schreef Aure het volgende:
Nu je het zegt! Waar is @:SQ?

En wat shit FF, zijn ze al lang ziek?
SQ gaf in december al aan dat 2023 laatste jaar op Fok! zou worden helaas :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212879696
Rly?

Heeft ze dat hier stiekem verzwegen? Of heb ik zo niet opgelet :o
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 19 maart 2024 @ 09:54:50 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_212880350
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 08:47 schreef Vanyel het volgende:
Rly?

Heeft ze dat hier stiekem verzwegen? Of heb ik zo niet opgelet :o
Het werd elders gepost.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212881082
Dat bericht had ik ook gemist. Jammer, kon haar posts meestal wel waarderen!

Aure, vandaag zijn ze een week ziek. Eerst de een, toen de ander en toen toch weer de een. Dus ik verwacht vandaag of morgen de ander ook weer -O- Echt ziek zijn ze overigens ook niet, het is vooral ineens opkomende misselijkheid die daarna weer weg is.
  dinsdag 19 maart 2024 @ 11:49:19 #99
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212881385
@SQ weg? Neeeeee :( Hoeveel afkickverschijnselen zal ze nu wel niet hebben? Of misschien wel helemaal geen, dat kan ook. Maar volgens mij speelt er zoveel meer op het forum dan in mijn kleine FOK!-bubbel. Ik vind het jammer.
pi_212881873
In mijn OUD en Dieet bubbel ook gemist dat SQ Fokloos door het leven gaat. Jammer!
pi_212882396
Ja, ik miste SQ ook al maar ben zelf ook een tijdje weggeweest in het topic.
Soms is er (tijdelijke) break van social media en alles er omheen wel even nodig/lekker.
pi_212884944
Helemaal gemist joh!

Nou hopelijk slaat die derde het toch over FF :*
pi_212886605
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 07:18 schreef amaranta het volgende:
Ik ging gisteren naar K’s choice. Was heel erg benieuwd naar hoe Sams stem zou klinken, maar naar mijn idee bijna onveranderd. Vooral als je even je ogen dicht deed.
Ook wel grappig hoe hij “de olifant in de zaal” adresseerde.
“Mijn broer Gert is in de afgelopen 30 jaar heel wat veranderd, zo heeft hij bijvoorbeeld een baard laten staan. Ik daarentegen ben helemaal niet veranderd”
Volgens mij wisselt het ook nog best wel, ik geloof dat hij dat ook vertelde. Wij waren er vorig jaar, toen gingen een aantal nummers best moeilijk. En het nieuwe nummer wat ze speelden vond ik ook heel erg geschreven op zijn nieuwe stem. Maar ik blijf het een mooie stem vinden met fijne muziek en vooral de lol die ze samen hebben is zo mooi om te zien O+

Wij hadden afgelopen vrijdag willen gaan maar met een jarige baby was de energie even op.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_212886615
Ik loop nog even een topic achter 8-)
pi_212887373
Voor de statistieken heb ik er eentje van 160 cm, 45 kilo en maat 40 en eentje van 75 cm, 8,3 kilo en maat eh... 17 ofzo? O+
  dinsdag 19 maart 2024 @ 21:31:47 #106
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212887420
O gut, ik weet zijn maten even niet. Hij groeit zo hard. In ieder geval de jongste én langste van de klas. De verwachting is dat meneer boven de 2 meter uit gaat komen. Maar goed, wij zijn dan ook 2 bomen :Y)
pi_212887515
De Gremlins staat op HBO :D
Even nostalgisch doorheen gezapt O+
pi_212888018
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 20:35 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Volgens mij wisselt het ook nog best wel, ik geloof dat hij dat ook vertelde. Wij waren er vorig jaar, toen gingen een aantal nummers best moeilijk. En het nieuwe nummer wat ze speelden vond ik ook heel erg geschreven op zijn nieuwe stem. Maar ik blijf het een mooie stem vinden met fijne muziek en vooral de lol die ze samen hebben is zo mooi om te zien O+

Wij hadden afgelopen vrijdag willen gaan maar met een jarige baby was de energie even op.
Whutt, is die alweer 1?!
pi_212888164
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 22:44 schreef Aure het volgende:

[..]
Whutt, is die alweer 1?!
:Y
pi_212888681
Nog gefeliciteerd dan Club! Voor mijn gevoel is ie echt net 3 maanden ofzo :+
pi_212888711
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 06:49 schreef Aure het volgende:
Nog gefeliciteerd dan Club! Voor mijn gevoel is ie echt net 3 maanden ofzo :+
Haha, dankje!

Nou, hij heeft wel ongeveer het postuur en kapsel van een baby van drie maanden maar hij loopt en praat (KIJKUH! AAIUH! ) en is een mooi portret, leuk kind O+
  woensdag 20 maart 2024 @ 08:12:00 #112
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212889168
Gefeliciteerd clubsoda
pi_212889421
Gefeliciteerd clubsoda!
pi_212889566
Gefeliciteerd met de kleine man @Clubsoda🎈

Zoon heeft weer es uitval, laatste 2 uur, dus is ie om 13u vrij. Vroeg hij eerst om te gaan lunchen maar daar heb ik geen zin in. Hij eigenlijk ook niet want wil lezen O+ Manga, maar toch. Lezen O+ Dus zitten wij straks samen op de bank met beide een boek :D
If they say
  woensdag 20 maart 2024 @ 09:07:14 #115
35189 Troel
scherp en bot
pi_212889579
Ah, die van mij heeft een uur uitval en hoeft pas om 13 uur te beginnen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212889635
quote:
2s.gif Op woensdag 20 maart 2024 09:07 schreef Troel het volgende:
Ah, die van mij heeft een uur uitval en hoeft pas om 13 uur te beginnen ;)
Das ook lekker, geen wekker :D
Deze uitval kwam pas om 8.10u in het systeem te staan. Afgelopen 2 dagen eerste uur uitval en dat kwam óók pas laat. Liever de laatste dan want vroeg opstaan voor niks is gewoon kut :N
If they say
  woensdag 20 maart 2024 @ 09:16:02 #117
35189 Troel
scherp en bot
pi_212889644
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 09:14 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Deze uitval kwam pas om 8.10u in het systeem te staan. Afgelopen 2 dagen eerste uur uitval en dat kwam óók pas laat. Liever de laatste dan want vroeg opstaan voor niks is gewoon kut :N
Ik heb ze liever gewoon voor het eerste uur naar school en vroeg weer thuis dan zo hoor :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212889671
quote:
2s.gif Op woensdag 20 maart 2024 09:16 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik heb ze liever gewoon voor het eerste uur naar school en vroeg weer thuis dan zo hoor :)
Zeker! Ik ook :Y Maar tis niet leuk als op het moment dat je de deur uit wil, ploep, de les eruit gehaald wordt.

Uitval is nu echt extreem, hebben er ook wéér een brief over gehad. Bio hebben ze al een half jaar niet meer en veel andere vakken vallen ook vaak uit. Lekker voor de toekomst :N
If they say
pi_212889825
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 09:19 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zeker! Ik ook :Y Maar tis niet leuk als op het moment dat je de deur uit wil, ploep, de les eruit gehaald wordt.

Uitval is nu echt extreem, hebben er ook wéér een brief over gehad. Bio hebben ze al een half jaar niet meer en veel andere vakken vallen ook vaak uit. Lekker voor de toekomst :N
Jeetje, dat is echt zorgwekkend. Mijn nichtje had een paar jaar geleden toen ze in de eerste zat bijna een jaar geen Engels gehad. Dat is zo'n grote achterstand. Gelukkig was ze zelf zo wijs om uiteindelijk om extra bijles te vragen. Ze zit nu in het examenjaar van VMBO-k en ze staat er volgens mij wel aardig voor overall. Inclusief coronajaren etc. Echt knap!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 20 maart 2024 @ 09:35:23 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_212889867
Hier op school is het ook prut op dit moment. Zo erg dat ik er af en toe door mijn hoofd gaat dat ik misschien toch maar weer moet gaan studeren. :@
(Als ik ooit nog een studie ga doen, is het een studie (docent) Nederlands en die hebben ze heel hard nodig.)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212889948
Ik heb vandaag Juul thuis vanwege een zieke kleutermeester. Enorm druk met mijn werk dus goed getimed, maar we can do it. Ze heeft net de hele tent bouw kist ondersteboven gegooid en een racebaan in de tuin getekend met krijt voor de step. Stiekem was ze wel toe aan een dagje thuis. O+
pi_212890008
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 09:31 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Jeetje, dat is echt zorgwekkend. Mijn nichtje had een paar jaar geleden toen ze in de eerste zat bijna een jaar geen Engels gehad. Dat is zo'n grote achterstand. Gelukkig was ze zelf zo wijs om uiteindelijk om extra bijles te vragen. Ze zit nu in het examenjaar van VMBO-k en ze staat er volgens mij wel aardig voor overall. Inclusief coronajaren etc. Echt knap!
Zooo, bijna een jaar geen Engels is echt heel erg :X Goed dat ze zelf om extra bijles heeft gevraagd maar school had dat moeten organiseren.
Ze komt er met deze instelling zeker wel :Y

Hier willen ze volgend jaar kijken op niveau, wie wat nodig heeft. Zoon heeft al gezegd dat ie iig geen bio kiest dus we zien het tzt wel. Maar zorgelijk is het zeker. Nu valt Frans namelijk ook steeds uit én Engels 1 uur per week. Te weinig leraren. Ik begrijp het wel maar leuk is het beslist niet.

Als het je wat lijkt, zou je dat kunnen doen @Troel Er is echt een chronisch tekort aan leraren. Ik vraag me serieus af hoe het er over 11 jaar voorstaat, als kleinzoon naar het VO gaat.
If they say
pi_212890064
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 09:41 schreef exode het volgende:
Ik heb vandaag Juul thuis vanwege een zieke kleutermeester. Enorm druk met mijn werk dus goed getimed, maar we can do it. Ze heeft net de hele tent bouw kist ondersteboven gegooid en een racebaan in de tuin getekend met krijt voor de step. Stiekem was ze wel toe aan een dagje thuis. O+
Het is ook zeker fijn, zo'n extra thuisblijfdagje O+ And you can :D
Met zoon vind ik het ook nog steeds heel fijn, de vrije dagen. Volgende week heeft ie er 2 O+
If they say
pi_212890303
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 09:48 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Het is ook zeker fijn, zo'n extra thuisblijfdagje O+ And you can :D
Met zoon vind ik het ook nog steeds heel fijn, de vrije dagen. Volgende week heeft ie er 2 O+
Ze is vooral blij dat ze even broerloos is volgens mij _O-

Gefeliciteerd Club! 1 jaar :D Een echte dreumes in huis.
  woensdag 20 maart 2024 @ 10:24:53 #125
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212890431
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 09:14 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik werk bij HR in een grote VO-stichting en eerder dan 8:10 is haast ondoenlijk... Mensen melden zich ziek zodra de administratie bereikbaar is. Die beginnen vaak wel eerder dan de lessen, maar meestal rond 8 uur.
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 09:45 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zooo, bijna een jaar geen Engels is echt heel erg :X Goed dat ze zelf om extra bijles heeft gevraagd maar school had dat moeten organiseren.
Ze komt er met deze instelling zeker wel :Y

Hier willen ze volgend jaar kijken op niveau, wie wat nodig heeft. Zoon heeft al gezegd dat ie iig geen bio kiest dus we zien het tzt wel. Maar zorgelijk is het zeker. Nu valt Frans namelijk ook steeds uit én Engels 1 uur per week. Te weinig leraren. Ik begrijp het wel maar leuk is het beslist niet.

Als het je wat lijkt, zou je dat kunnen doen @:Troel Er is echt een chronisch tekort aan leraren. Ik vraag me serieus af hoe het er over 11 jaar voorstaat, als kleinzoon naar het VO gaat.
Mijn functie bevat ook meedenken over oplossingen voor dit probleem en ik denk dat we het onderwijs heel anders vorm moeten gaan geven. Het is eigenlijk van de zonde dat een eerstegraads docent bijv surveilleert bij de afname van proefwerken, nakijkwerk doet en mentor is. Liever een splitsing tussen instructie geven door goede docenten, nakijkwerk en surveillance door onderwijsassistenten en mentoraat door coaches wat mij betreft. En we hebben ook idioot veel uren onderwijstijd als je ons vergelijkt met andere europese landen. Terwijl onderzoek allang heeft aangetoond dat dat niet per definitie leidt tot betere resultaten.

Edit: bijna zoals ze het in het WO doen: instructie in grote zalen, werkcolleges met studentassistenten en een mentor voor je hele loopbaan...
pi_212890800
Mijn kinderen zitten op een ander soort onderwijs en hebben in die 4 jaar dat oudste daar =zit nog amper uitval gehad. ik geloof dat oudste nu 2 keer een dag thuis is geweest omdat ze het echt niet rond kregen qua docenten team. Jongste in 2 jaar nog geen enkele keer.

Ben benieuwd hoe dat volgend jaar is, oudste gaat dan naar een andere school. Ze heeft maandag gehoord dat ze toegelaten is tot de school van haar keuze. Een topsport school, ze moest een aantal selectietrainingen doen en ze is geaccepteerd. Kind is helemaal gelukkig!
*poef* nu is het weg
pi_212890823
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 10:24 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik werk bij HR in een grote VO-stichting en eerder dan 8:10 is haast ondoenlijk... Mensen melden zich ziek zodra de administratie bereikbaar is. Die beginnen vaak wel eerder dan de lessen, maar meestal rond 8 uur.
[..]
Mijn functie bevat ook meedenken over oplossingen voor dit probleem en ik denk dat we het onderwijs heel anders vorm moeten gaan geven. Het is eigenlijk van de zonde dat een eerstegraads docent bijv surveilleert bij de afname van proefwerken, nakijkwerk doet en mentor is. Liever een splitsing tussen instructie geven door goede docenten, nakijkwerk en surveillance door onderwijsassistenten en mentoraat door coaches wat mij betreft. En we hebben ook idioot veel uren onderwijstijd als je ons vergelijkt met andere europese landen. Terwijl onderzoek allang heeft aangetoond dat dat niet per definitie leidt tot betere resultaten.

Edit: bijna zoals ze het in het WO doen: instructie in grote zalen, werkcolleges met studentassistenten en een mentor voor je hele loopbaan...
Ik kan me zeker vinden in differentiatie van welke taken nou echt door docenten gedaan moeten worden en welke taken (surveilleren) ook (of zelfs beter) door anderen gedaan kunnen worden.
Maar je beeld van WO klopt niet helemaal, althans, met hoe ik dat zelf als student heb ervaren maar ook met hoe het er nu bij de opleidingen waar ik nu als WO docent bij betrokken ben, aan toe gaat.

Werkcolleges worden zeker niet door student assistenten gegeven, maar bij eerstejaars bachelorvakken door junior docenten (afgestudeerd wo master, bij ons ook allemaal bezig met basiskwalificatie onderwijs opleiding of al behaald) en bij andere vakken door junior docenten of 'gewone' docenten (met basiskwalificatie onderwijs opleiding na wo master en al meer jaren ervaring en/of gepromoveerd, of door universitair docenten, die ook gepromoveerd zijn). Wij hebben wel een mentorsysteem in de master, en in de bachelor is er vast ook zoiets, maar het is niet 1 persoon voor je hele studieloopbaan. In mijn eigen bachelor had ik alleen in het eerste jaar een mentor, en in de master helemaal niet. Mentoren zijn hier ook gewoon docenten/universitair docenten die dat erbij doen.

Inhoudelijk vind ik hoorcolleges in grote zalen juist niet de meest handige manier om uitleg over te brengen. Als het zou kunnen, zou ik grote hoorcolleges er echt als eerste uit gooien (maar gezien het grote aantal studenten bij psychologie is dat praktisch gezien gewoon echt niet mogelijk). Er is weinig interactie mogelijk, je kunt moeilijk instructies afstemmen op verschillende niveaus, en het is voor leerlingen/studenten echt moeilijk om de aandacht erbij te houden. Het is zenden en ontvangen en voor sommige mensen zal dat goed werken, maar voor veel ook niet. En voor meer interactie en afgestemde uitleg zijn echt kleinere werkvormen nodig.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 20-03-2024 13:23:38 ]
pi_212890852
quote:

[..]
[..]

Ah, zo met ziek melden. Wist het niet zeker, dacht dat de docenten het ook zelf in magister konden zetten.

En dat er iets moet veranderen is wel duidelijk. 12 jaar geleden, toen dochter naar het VO ging, was er ook uitval maar veel minder dan nu. Als ik dan denk hoe het over 12 jaar zal zijn... :{
Het blijft gewoon heel lastig allemaal. En ik heb er begrip voor, absoluut, maar voor de toekomst van de kinderen is het écht niet fijn.
Een vriendin van mij werkt op een basisschool en als ik daar al zie hoeveel werk het is en zoveel extra wat erbij komt kijken. Het is écht veel!
Wel goed om te lezen dat er wel aan oplossingen worden gedacht want zoals het nu gaat is het niet meer te doen.
If they say
pi_212891834
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 11:10 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ah, zo met ziek melden. Wist het niet zeker, dacht dat de docenten het ook zelf in magister konden zetten.
Is niet overal zo. Op mijn school meld je je bijvoorbeeld voor 7.15 ziek bij de roostermakers en staat alles uiterlijk 7.30 online.

Lerarentekort is echt een groot probleem en ik maak me ook zorgen. Tegelijk snap ik dat mensen er niet voor kiezen. Ik vroeg een leerling een paar dagen terug of hij z’n sigaret wilde uitmaken, want roken op het schoolplein mag (al jaren) niet. Het goede antwoord is volgens mij ‘Ok, mevrouw.’ Wat ik kreeg is: ‘Ben je gek ofzo?’

Tel bij dit gedrag de onvoorstelbare ouderbemoeienis op en het feit dat ‘gewoon lesgeven’ allang geen optie meer is. Je moet er van alles bij doen (en dus kunnen). Het feit dat je het bijna moet ‘verdienen’ om les te mógen geven aan bepaalde klassen helpt ook niet. Er is geen vanzelfsprekende autoriteit voor docenten. Leerling moeten je aardig vinden, voor je wíllen werken óf doodsbang voor je zijn. Gewoon je kop houden en doen wat je gevraagd wordt omdat diegene voor de klas nu eenmaal je leraar is: echt niet.

Voor de goede orde: ik sta nu 18 jaar voor de klas en ik vind het leuk. Mijn lessen lopen goed, de sfeer is prima en de resultaten zijn dat ook. Ik verdien een werkelijk prachtig salaris. Toch zou ik er nu niet meer aan beginnen, denk ik. Het is toch van de gekke dat nieuwe docenten heel vaak de les meekrijgen dat ze het eerste jaar maar moeten zien te overleven en daar geen conclusies aan moeten verbinden over het vervolg van hun carrière?

/rant :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Jentin op 20-03-2024 12:58:22 ]
  woensdag 20 maart 2024 @ 13:14:14 #130
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212892079
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 12:41 schreef Jentin het volgende:

[..]
Is niet overal zo. Op mijn school meld je je bijvoorbeeld voor 7.15 ziek bij de roostermakers en staat alles uiterlijk 7.30 online.

Lerarentekort is echt een groot probleem en ik maak me ook zorgen. Tegelijk snap ik dat mensen er niet voor kiezen. Ik vroeg een leerling een paar dagen terug of hij z’n sigaret wilde uitmaken, want roken op het schoolplein mag (al jaren) niet. Het goede antwoord is volgens mij ‘Ok, mevrouw.’ Wat ik kreeg is: ‘Ben je gek ofzo?’

Tel bij dit gedrag de onvoorstelbare ouderbemoeienis op en het feit dat ‘gewoon lesgeven’ allang geen optie meer is. Je moet er van alles bij doen (en dus kunnen). Het feit dat je het bijna moet ‘verdienen’ om les te mógen geven aan bepaalde klassen helpt ook niet. Er is geen vanzelfsprekende autoriteit voor docenten. Leerling moeten je aardig vinden, voor je wíllen werken óf doodsbang voor je zijn. Gewoon je kop houden en doen wat je gevraagd wordt omdat diegene voor de klas nu eenmaal je leraar is: echt niet.

Voor de goede orde: ik sta nu 18 jaar voor de klas en ik vind het leuk. Mijn lessen lopen goed, de sfeer is prima en de resultaten zijn dat ook. Ik verdien een werkelijk prachtig salaris. Toch zou ik er nu niet meer aan beginnen, denk ik. Het is toch van de gekke dat nieuwe docenten heel vaak de les meekrijgen dat ze het eerste jaar maar moeten zien te overleven en daar geen conclusies aan moeten verbinden over het vervolg van hun carrière?

Vreselijk, ik vind het knap dat je je in die rol staande weet te houden.
in de haak.
  woensdag 20 maart 2024 @ 13:17:46 #131
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212892112
quote:

[..]
[..]

1e graads docenten kunnen prima mentor zijn hoor, lijkt me. En instructies in grote zalen is echt totaal niet effectief, zeker niet op de middelbare school-leeftijd.
in de haak.
  woensdag 20 maart 2024 @ 13:28:55 #132
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212892216
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 13:17 schreef trui het volgende:

[..]
1e graads docenten kunnen prima mentor zijn hoor, lijkt me. En instructies in grote zalen is echt totaal niet effectief, zeker niet op de middelbare school-leeftijd.
Tuurlijk kunnen ze dat. Maar als je een zwaar tekort hebt aan docenten is er iets voor te zeggen om je bevoegde docenten zo veel mogelijk les te laten geven en zo min mogelijk andere taken te geven. Beetje zoals op de nieuwste school in Tilburg.

En mijn beeld van wo is niet helemaal incorrect. Ik heb psychologie gestudeerd en de werkcolleges statistiek werden echt gegeven door studentassistenten. Vaak derdejaars of studenten uit de research master.

Maar ik snap jullie bezwaren ook, echt. We hebben alleen echt veel te weinig mensen om het te blijven doen zoals we het nu doen.
  woensdag 20 maart 2024 @ 13:30:47 #133
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212892228
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2024 11:08 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik kan me zeker vinden in differentiatie van welke taken nou echt door docenten gedaan moeten worden en welke taken (surveilleren) ook (of zelfs beter) door anderen gedaan kunnen worden.
Maar je beeld van WO klopt niet helemaal, althans, met hoe ik dat zelf als student heb ervaren maar ook met hoe het er nu bij de opleidingen waarbij ik nu als WO docent bij betrokken ben, aan toe gaat.

Werkcolleges worden zeker niet door student assistenten gegeven, maar bij eerstejaars bachelorvakken door junior docenten (afgestudeerd wo master, bij ons ook allemaal bezig met basiskwalificatie onderwijs opleiding of al behaald) en bij andere vakken door junior docenten of 'gewone' docenten (met basiskwalificatie onderwijs opleiding na wo master, regelmatig ook door docenten met al meer jaren ervaring of door universitair docenten, die ook gepromoveerd zijn). Wij hebben wel een mentorsysteem in de master, en in de bachelor is er vast ook zoiets, maar het is niet 1 persoon voor je hele studieloopbaan. In mijn eigen bachelor had ik alleen in het eerste jaar een mentor, en in de master helemaal niet.

Inhoudelijk vind ik hoorcolleges in grote zalen juist niet de meest handige manier om uitleg over te brengen. Als het zou kunnen, zou ik grote hoorcolleges er echt als eerste uit gooien (maar gezien het grote aantal studenten bij psychologie is dat praktisch gezien gewoon echt niet mogelijk). Er is weinig interactie mogelijk, je kunt moeilijk instructies afstemmen op verschillende niveaus, en het is voor leerlingen/studenten echt moeilijk om de aandacht erbij te houden. Het is zenden en ontvangen en voor sommige mensen zal dat goed werken, maar voor veel ook niet. En voor meer interactie en afgestemde uitleg zijn echt kleinere werkvormen nodig.
ik heb zelf erg positieve ervaringen opgedaan met het probleemgestuurd onderwijs zoals bij een aantal studies in Rotterdam (en Maastricht) wordt gewerkt. Relatief kleine groepen die volgens een vast stramien een fenomeen of probleem gaan bespreken, waarbij de rollen steeds varieren, iedereen is een keer voorzitter of notulist. Eerst brainstormen over wat je met je gezonde verstand al kunt bedenken over hoe iets zit, daarna gaat iedereen op zoek naar wat er over te vinden is, en de volgende bijeenkomst moeten die bevindingen aan elkaar uitgelegd worden, inclusief of de gevonden theorieën ondersteund worden door bewijs. Ook de toetsing was daar heel anders dan standaard, namelijk cumulatief: je krijgt vragen over het vak dat je net gevolgd hebt, maar ook over vakken die je al eerder gevolgd hebt en zelfs over vakken die nog komen. Je mag ook invullen 'weet ik niet', maar als je iets wel alvast beantwoord terwijl je dat onderwerp nog niet gehad hebt, kun je daar wel bonuspunten mee verdienen als je het goed hebt. (dit geldt dan voor de hele eerst twee jaren van de studie). Erg leuk, want zo activeer je dus al wel 'kapstokjes' waar je latere kennis weer aan kunt verbinden. Ik vond 't een enorm leuke manier van de stof doornemen (zat er zelf als tutor bij, waarbij ik vooral het proces moest bewaken en hier en daar wat bijsturen als dat nodig was, maar inhoudelijk niet teveel mocht toevoegen).

Ik weet niet of deze vorm van onderwijs ook passend is (en mogelijk al gebruikt wordt) voor middelbare scholieren, maar ik vond 't in elk geval heel verfrissend, en mooi om te zien hoe de studenten hierdoor ook heel snel vaardigheden ontwikkelden in bijv. voorzitterschap (altijd handig voor later) en qua dingen aan een ander uitleggen, discussieren, etc. Bovendien was de manier waarop ze de informatie verwerkten hierdoor zo anders en veel actiever, dat het ook echt beter bleef hangen. Nadeel is dat je minder stof kunt behandelen dan wanneer je gewoon klassikaal informatie zendt, maar alles bij elkaar vond ik het echt een heel positief voorbeeld van hoe 't ook kan. Ik denk dat ik er zelf in elk geval meer baat bij zou hebben gehad als ik op zo'n manier les had gehad, in plaats van de massale hoorcolleges aangevuld met hier en daar een prakticum/werkgroep.
in de haak.
pi_212892349
quote:

[..]
Waarom kunnen mensen zich niet eerder ziekmelden?
Daarvoor hadden wij vroeger de belboom die de docent zelf in werking kon stellen voor het eerste uur. Dat moest voor 7uur want dan vertrokken de eerste scholieren van huis. Ik zou toch denken dat dat tegenwoordig met het digitale tijdperk een stuk efficiënter moet kunnen dan via de administratie.
pi_212893247
T heeft het vaak dat het 1e uur uitvalt als ze al op de fiets zit. Ze gaat 40m van te voren weg. Best irritant als ze dan voor Jan L op school komt.

Ohhhh jommens... dit is toch genieten!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 maart 2024 @ 16:44:36 #136
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_212893999
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 13:30 schreef trui het volgende:

[..]
ik heb zelf erg positieve ervaringen opgedaan met het probleemgestuurd onderwijs zoals bij een aantal studies in Rotterdam (en Maastricht) wordt gewerkt. Relatief kleine groepen die volgens een vast stramien een fenomeen of probleem gaan bespreken, waarbij de rollen steeds varieren, iedereen is een keer voorzitter of notulist. Eerst brainstormen over wat je met je gezonde verstand al kunt bedenken over hoe iets zit, daarna gaat iedereen op zoek naar wat er over te vinden is, en de volgende bijeenkomst moeten die bevindingen aan elkaar uitgelegd worden, inclusief of de gevonden theorieën ondersteund worden door bewijs. Ook de toetsing was daar heel anders dan standaard, namelijk cumulatief: je krijgt vragen over het vak dat je net gevolgd hebt, maar ook over vakken die je al eerder gevolgd hebt en zelfs over vakken die nog komen. Je mag ook invullen 'weet ik niet', maar als je iets wel alvast beantwoord terwijl je dat onderwerp nog niet gehad hebt, kun je daar wel bonuspunten mee verdienen als je het goed hebt. (dit geldt dan voor de hele eerst twee jaren van de studie). Erg leuk, want zo activeer je dus al wel 'kapstokjes' waar je latere kennis weer aan kunt verbinden. Ik vond 't een enorm leuke manier van de stof doornemen (zat er zelf als tutor bij, waarbij ik vooral het proces moest bewaken en hier en daar wat bijsturen als dat nodig was, maar inhoudelijk niet teveel mocht toevoegen).

Ik weet niet of deze vorm van onderwijs ook passend is (en mogelijk al gebruikt wordt) voor middelbare scholieren, maar ik vond 't in elk geval heel verfrissend, en mooi om te zien hoe de studenten hierdoor ook heel snel vaardigheden ontwikkelden in bijv. voorzitterschap (altijd handig voor later) en qua dingen aan een ander uitleggen, discussieren, etc. Bovendien was de manier waarop ze de informatie verwerkten hierdoor zo anders en veel actiever, dat het ook echt beter bleef hangen. Nadeel is dat je minder stof kunt behandelen dan wanneer je gewoon klassikaal informatie zendt, maar alles bij elkaar vond ik het echt een heel positief voorbeeld van hoe 't ook kan. Ik denk dat ik er zelf in elk geval meer baat bij zou hebben gehad als ik op zo'n manier les had gehad, in plaats van de massale hoorcolleges aangevuld met hier en daar een prakticum/werkgroep.
Wij hadden op het hbo dat je 6 weken les had en daarna die theorie in praktijk ging toepassing in projecten van 4 weken en dan weer een nieuwe cyclus
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_212894075
quote:

[..]

Laatst stond al om 7.31 de uitval in magister, vandaag pas om 8.10u. En das lastig voor degenen die eerder van huis gaan.
Zal het es vragen tijdens mentorgesprek hoe het werkt, ben ik nu wel benieuwd naar.

Diep respect voor alle docenten, absoluut ^O^ Als ik hoor van zoon wat er soms tegen leraren wordt gezegd, dan sta ik versteld. Dat hadden wij vroeger echt niet in ons hoofd gehaald.
Gedrag ook, onvoorstelbaar soms. En dan ook nog moeten dealen met ouders die verhaal komen halen :{ Je moet tegenwoordig heel sterk in je schoenen staan als je voor de klas staat.
Je ziet het in heel de samenleving, die is zó verhard en dus ook op school. Waar je vroeger als kind aangepakt werd, moet het nu met praten tot je een ons weegt en dan nóg is het niet goed.
De fluwelen handschoentjes moeten uit, er moet weer flink mogen worden opgetreden tegen degenen die er een puinzooi van maken.
Wat dat betreft snap ik ook dat er een tekort aan leraren is. Ik zou het, zeker in het VO, niet kunnen.

Zoon zei gister: ik maak mijn huiswerk niet want het wordt tóch niet nagekeken. Mijn reactie: je maakt het niet voor je leraar maar voor jezelf. Dus, huiswerk is af *)
If they say
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 maart 2024 @ 17:03:39 #138
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_212894280
Ik zag net dit

Leraren over bedreigingen: 'Boze ouder vernielde mijn auto'

[ Bericht 14% gewijzigd door Ynske op 20-03-2024 17:13:01 ]
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_212894364
quote:
Dieper dan dieptriest ;(
En dit is geen incident, gebeurt vaker :{
If they say
  woensdag 20 maart 2024 @ 19:10:11 #140
35189 Troel
scherp en bot
pi_212895868
quote:
quote:
Loes merkt dat ouders steeds vaker maatwerk eisen. "Ze vragen dan welke aanpassing ik ga doen zodat hun kind het onderwijs kan volgen, omdat het kind niet in het systeem zou passen. Zo werkt het natuurlijk niet. Als leraar heb je te maken met een hele klas. Ieder kind verdient passend onderwijs. Dat is iets anders dan aan ieders individuele wens voldoen.
Hier vind ik wel wat van. Want hoe kun je passend onderwijs geven als je niet aanpast?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 20 maart 2024 @ 19:28:44 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212896066
quote:
2s.gif Op woensdag 20 maart 2024 19:10 schreef Troel het volgende:

[..]
[..]
Hier vind ik wel wat van. Want hoe kun je passend onderwijs geven als je niet aanpast?
Als iedereen zich aanpast aan de docent is het ook passend onderwijs toch hihaho jeweetz :B
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212896148
quote:
2s.gif Op woensdag 20 maart 2024 19:10 schreef Troel het volgende:

[..]
[..]
Geen idee, volgens mij is het idee van passend onderwijs juist dat ze het onderwijs passender maken toch? Niet dat ze de leerling met alle geweld het hokje in proppen zodat het "past".
  woensdag 20 maart 2024 @ 19:41:22 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_212896289
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 19:34 schreef Nijna het volgende:

[..]
Geen idee, volgens mij is het idee van passend onderwijs juist dat ze het onderwijs passender maken toch? Niet dat ze de leerling met alle geweld het hokje in proppen zodat het "past".
Nouja en op het moment dat het niet past mag een kind toch alsnog naar speciaal onderwijs?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 20 maart 2024 @ 19:42:48 #144
37150 livelink
pi_212896319
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 16:44 schreef Ynske het volgende:

[..]
Wij hadden op het hbo dat je 6 weken les had en daarna die theorie in praktijk ging toepassing in projecten van 4 weken en dan weer een nieuwe cyclus
Ja, dat hebben mijn kinderen ook zo gehad. Mijn dochter ook op MBO. Leverde ook wel erg veel stress op hoor. Mijn zoon vond die projecten heerlijk en ging er vol voor. Mijn dochter stond stijf van de stress bij die projecten. Zij moesten voor echte opdrachtgevers werken en de projecten werden door de hele school gedaan. Dus 1e-jaars moesten dan samenwerken met bijv. 4e jaars. Zeker de eerste twee jaar was dat voor haar echt heel zwaar. Toen ze zelf verder was werd dat makkelijker natuurlijk.

Ik vond het allemaal wel pittig hoor. Heb het idee dat van mijn kinderen in de opleidingen meer gevraagd werd dan van mij indertijd. En ik weet niet of ik dat gekund zou hebben ook.
pi_212900048
quote:
Ik heb een collega die vrijwel elk weekend ’s nachts thuis wordt lastiggevallen door leerlingen die doorlopend aanbellen en bovendien hele dozen eieren tegen z’n ramen en gevel gooien. Het is zo erg dat de vlakbij zijn huis gelegen supermarkt geen eieren meer verkoopt aan jongeren. Het zou grappig zijn als het niet zo íntriest was. Het is een kundige docent, het is een aardige man, ook voor leerlingen. Beetje apart, maar hij doet alles om hen te helpen. Parels voor de zwijnen.

En passend onderwijs 8)7 Ik wil aan alle kanten meedenken en -werken om leerlingen een fijne plek en goed onderwijs te geven op een manier die bij hen past. Maar ik heb ouders op de stoep die vinden dat ‘passend onderwijs’ betekent dat het rooster van hun prins wordt afgestemd op zijn hobby’s en bijbaantje, of dat hij niet al het huiswerk hoeft te maken ‘omdat hij gewoon de motivatie niet heeft’ ( :r ), of even komen eisen dat hun zoon, die nooit boeken, een schrift, een pen of überhaupt een schooltas meeneemt en hoogst zelden huiswerk maakt, twee uur per week privéles krijgt van een docent, omdat ‘we toch wel vinden dat school ook stappen moet zetten om die 3 weg te werken’.

Díe ouders zijn een probleem, die de term ‘passend onderwijs’ misbruiken om van school een service voor hun kind te maken, waarvan het vooral geen hinder mag ondervinden. Of die ieder labeltje aangrijpen om helemáál niks meer binnen reguliere kaders te hoeven doen.

Gelukkig zijn er ook een heleboel leuke ouders *O*
En súperleuke leerlingen *O*
En zomervakanties *O*
pi_212900325
Whoa, dat thuis lastigvallen, is daar vanuit school niks aan te doen? Probeert school dat überhaupt? Wtf
  donderdag 21 maart 2024 @ 06:54:00 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_212900379
Ziek :N
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 21 maart 2024 @ 06:55:12 #148
37150 livelink
pi_212900381
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2024 01:02 schreef Jentin het volgende:

[..]
Ik heb een collega die vrijwel elk weekend ’s nachts thuis wordt lastiggevallen door leerlingen die doorlopend aanbellen en bovendien hele dozen eieren tegen z’n ramen en gevel gooien. Het is zo erg dat de vlakbij zijn huis gelegen supermarkt geen eieren meer verkoopt aan jongeren. Het zou grappig zijn als het niet zo íntriest was. Het is een kundige docent, het is een aardige man, ook voor leerlingen. Beetje apart, maar hij doet alles om hen te helpen. Parels voor de zwijnen.

En passend onderwijs 8)7 Ik wil aan alle kanten meedenken en -werken om leerlingen een fijne plek en goed onderwijs te geven op een manier die bij hen past. Maar ik heb ouders op de stoep die vinden dat ‘passend onderwijs’ betekent dat het rooster van hun prins wordt afgestemd op zijn hobby’s en bijbaantje, of dat hij niet al het huiswerk hoeft te maken ‘omdat hij gewoon de motivatie niet heeft’ ( :r ), of even komen eisen dat hun zoon, die nooit boeken, een schrift, een pen of überhaupt een schooltas meeneemt en hoogst zelden huiswerk maakt, twee uur per week privéles krijgt van een docent, omdat ‘we toch wel vinden dat school ook stappen moet zetten om die 3 weg te werken’.

Díe ouders zijn een probleem, die de term ‘passend onderwijs’ misbruiken om van school een service voor hun kind te maken, waarvan het vooral geen hinder mag ondervinden. Of die ieder labeltje aangrijpen om helemáál niks meer binnen reguliere kaders te hoeven doen.

Gelukkig zijn er ook een heleboel leuke ouders *O*
En súperleuke leerlingen *O*
En zomervakanties *O*
Heb je ouders op de stoep in de rol van mentor of in je rol van docent? Ik heb als ouder ook wel de mentor gebeld om te overleggen over bepaalde zaken, maar nooit rechtstreeks met de docenten buiten de 10-minuten gesprekken om.

En ik heb school op dat punt ook altijd wel gezien als een instituut waar je mee kunt overleggen om te kijken hoe je bepaalde zaken aan kunt pakken. En dat ook als heel prettig ervaren overigens. Je hebt samen een kijk op je kind en soms kan je in overleg net wat verder komen. Waarbij ik hoop dat ik vooral als betrokken ouder werd gezien en niet als bemoeizuchtige ouder, maar dat is wellicht een dunne scheidslijn.
pi_212900387
Dat is echt heel heftig Jentin, wat bizar zulke ouders/leerlingen. :X

Bij E. In de klas zit een meisje dat ouders heeft die om het minste of geringste bij school staat en dreigen met van alles en nog wat tot rechtszaken aan toe. Dat meisje wordt dus ook echt ontzien en heeft een soort uitzonderingspositie. Dat levert weer enorme frustraties op bij de andere kinderen, waardoor daar weer ouders van verhaal komen halen. Maar ja, ga er maar eens aanstaan als leraar of school, lijkt me echt niet makkelijk tegenwoordig.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_212900404
Dit is compleet gestoord @Jentin En waar is school in deze?
Het is wel duidelijk waaróm sommige kinderen doen wat ze doen. Iets met opvoeding, of het gebrek eraan :X
If they say
pi_212900559
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2024 06:08 schreef Vanyel het volgende:
Whoa, dat thuis lastigvallen, is daar vanuit school niks aan te doen? Probeert school dat überhaupt? Wtf
We hebben laatst met vijf man camerabeelden zitten kijken, maar ze komen gecapuchond en gemaskerd en het valt dus niet mee. Leerlingen die betrapt of herkend zijn worden geschorst. Helaas vinden ze dat niet zo’n probleem :')

@livelink: als docent en als mentor (en ik heb nog wat petten op). Het moeilijke is dat ik door het gedram van de ouders van leerling A. minder tijd heb voor leerling B. Zo heb ik sinds een paar maanden een autistische leerling die, superknap, de overstap maakt van het vso naar regulier vo bij ons. Voor en met die leerling gaan we doorlopend in gesprek en op zoek naar hoe we dit kunnen laten slagen.

Niet elke ouder die contact opneemt is bemoeizuchtig natuurlijk :) Vaak is het contact ook fijn, zij kennen hun kind goed en weten wat wel en niet werkt en daar kunnen wij op aansluiten. Zoals jij beschrijft dus. Zo is het ook bedoeld. Maar dan heb ik dus geen tijd voor (of zin in) een ouder die me belt om uitstel van Marietjes wiskundeschoolexamen te eisen omdat ze in verband met het leren een hockeytraining zou moeten laten schieten (true story :') )
pi_212900622
quote:

[..]

En precies wat jij schrijft is de reden dat ik mijn studie docent geschiedenis afbrak -O-
pi_212900785
@Jentin
Wat erg dat schorsing blijkbaar ook al geen reden is om je gewoon te gedragen. En wat ontzettend naar voor die docent, daar gaat je woongenot...

Ik begrijp wel dat mensen niet meer kiezen om docent te worden. De jeugd lijkt helemaal losgeslagen soms.
Enorm grote mond, schijt aan werkelijk alles en iedereen is schuldig behalve zij zelf als er iets misgaat.
Daar moet je ook maar mee om kunnen gaan...
pi_212900838
Jemig jentin wat heftig allemaal.

Maar ik begrijp ook echt de mondigheid van die ouders niet hoor (dus die mondigheid op een negatieve manier) ja ergens hebben we geleerd voor onszelf op te moeten komen want anderen doen het het niet. Maar ik heb de les gemist waarin genoemd werd dat dit gewoon helemaal ten kosten van anderen mag gaan en dat het dus niet uit maakt dat je er anderen pijn mee doet (op welke manier dan ook).

Echt, waar gaat het heen met de wereld.

Ik heb er zelf in m’n werk ook mee te maken, maar hoe heftig het op zo’n moment dan ook is, het voordeel van mijn werk is dat ze na een week of zo weer weg zijn, en ik er dan geen last meer van heb. Op school dan heb je er minstens nog de rest van het schooljaar last van en soms wel 6 jaar.

De mijne zijn nog maar 10 en 12 maar ik hoop echt dat ze zich gaan blijven gedragen hoe ik ze heb opgevoed en hoe we ze ook voorleven. Ik zou me echt kapot schamen als ze zich als klootzakken gaan gedragen (wou zeggen eikels, maar dat dekt de lading niet).
pi_212900947
Ik zie natuurlijk ook van dichtbij hoe het verandert in het onderwijs, maar het is helaas wel steeds meer een maatschappijbreder probleem. Vriendin werkt in het ziekenhuis en die hebben regelmatig beveiliging specifiek voor artsen omdat die bedreigd worden.

De verhalen die ik van de klantenservice van mijn werkgever hoor zijn ook vreselijk, net als dat er wijken zijn waar geen monteur meer heen wil.

Het voor jezelf opkomen slaat bij bepaalde mensen volledig door.
  donderdag 21 maart 2024 @ 08:44:37 #156
35189 Troel
scherp en bot
pi_212900951
Ik ben wel een veeleisende ouder. Of nou eigenlijk: een veelvragende ouder. Maar wel inderdaad ook met twee kinderen met diagnose. We hebben ook regelmatig overleg op school en eigenlijk blijjkt bij 9 van de 10 gesprekken dat het allemaal prima loopt. Ik probeer ook altijd mijn dankbaarheid over te brengen dat er zoveel voor mijn jongens gedaan wordt.
En tja, soms loopt het gewoon niet. Als je te laat bent voor de zoveelste keer dan moet je zelf op de blaren zitten. Nablijven omdat je huiswerk niet gedaan is: jammer dan voor je. Als jij te laat je werkstuk inlevert, dan krijg je een 1. Eigen schuld, daar ga ik echt niet achteraan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212901175
Zoon had een tijdje terug een hersenschudding, was op school iets gebeurd. Dus hij was een week thuis. Kreeg hij op zijn rapport een opmerking van zijn mentor/docent: zorg ervoor dat je er elke les bent😳.
Zoon is vaker ziek en dat meld ik netjes. Hij is nog nooit één uur ongeoorloofd afwezig geweest dus deze opmerking viel bij mij écht verkeerd.
Daar heb ik over gemaild en bij het mentorgesprek aangegeven. Mentor vond zelf toen ook dat dát even anders had gemoeten. Maar daar praat je als ouder normaal over en je gaat dan níet uit je plaat.
Overigens vertelde zoon laatst dat de inhaaluren zijn besproken over de afgelopen periode. Hij heeft er 0 maar een ander in zijn klas heeft er over de 30. Hoe dan :?

Edit: ik hoor net een hoop gegil uit de tuin komen. Zit er een ekster in de boom te schreeuwen. Kat in de tuin :D
Kat is nu weg >:)

Edit2: dat kutbeest heeft tóch een vogel te pakken gehad. Allemaal witte veertjes en een grote grijze. Duif, denk ik :{

[ Bericht 6% gewijzigd door Mushanga71 op 21-03-2024 09:17:50 ]
If they say
pi_212901711
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 08:44 schreef exode het volgende:
Ik zie natuurlijk ook van dichtbij hoe het verandert in het onderwijs, maar het is helaas wel steeds meer een maatschappijbreder probleem.
Zeker waar. Onderwijs is maar één sector waar het misgaat.

Troel, op basis van jouw omschrijving zou ik je niet in de categorie ouders zetten die ik beschreef ;)
  donderdag 21 maart 2024 @ 10:44:24 #159
35189 Troel
scherp en bot
pi_212902199
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2024 09:58 schreef Jentin het volgende:

[..]
Zeker waar. Onderwijs is maar één sector waar het misgaat.

Troel, op basis van jouw omschrijving zou ik je niet in de categorie ouders zetten die ik beschreef ;)
Haha, nee, snap ik ook wel hoor. Maar desondanks vind ik mijzelf soms best een zeurpiet ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212902316
Wij hebben ook regelmatig gesprekken van drie kwartier met school en samenwerkingsverband waar dan een man/vrouw of 8 aanwezig is. Heel fijn, maar natuurlijk niet haalbaar om dat voor alle leerlingen te doen. Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat je de leerkracht van je kind maar 2 x 10 minuten per jaar spreekt, dat is toch veel te weinig?
  donderdag 21 maart 2024 @ 11:01:07 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212902341
Ik ben een veelvragende ouder. Kind dat hoogbegaafd is (of nouja, dat vermoeden we en de bovenschoolse orthopedagoog is het volledig met ons eens) en ik spreek de juf, de ib'er en als dat nodig is ook de schoolbegeleider elke 6 tot 8 weken. En daar schuift dan een externe organisatie bij aan die specialist zijn qua hb.

Maar wat ik ook doe, is continu aangeven hoe dankbaar we zijn voor de extra inzet, aanbieden om bij te springen (bijv. met prul alvast boeken lenen in de bieb voor verbreding etc.) en blijven benadrukken dat ik heel goed begrijp dat de juf niet 1 op 1 3,5 dag per week met mijn dochter bezig is. Dat wíl ik ook niet.
pi_212902419
Wij spreken de leerkrachten niet heel vaak. Wel zit B sinds een paar weken in de Plusklas, op zijn eigen verzoek. Hij verveelde zich nogal en we merken echt wel dat de combi groep 5/6 voor hem niet heel goed uitpakt.
Maar de leerkrachten zijn zich al in allerlei bochten aan het wringen om uitval en extra eisen etc goed op te vangen. Dus echt gesprekken halen niet veel uit.
pi_212902421
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 08:44 schreef exode het volgende:
Ik zie natuurlijk ook van dichtbij hoe het verandert in het onderwijs, maar het is helaas wel steeds meer een maatschappijbreder probleem. Vriendin werkt in het ziekenhuis en die hebben regelmatig beveiliging specifiek voor artsen omdat die bedreigd worden.

De verhalen die ik van de klantenservice van mijn werkgever hoor zijn ook vreselijk, net als dat er wijken zijn waar geen monteur meer heen wil.

Het voor jezelf opkomen slaat bij bepaalde mensen volledig door.
Ik lees in al jullie posts dat wij in Limburg onze tijd vroegah toch wel ver vooruit waren hoor. De non (jaaaa) die leiding gaf aan mijn basisschool werd al in een ver verleden in elkaar geslagen (eind jaren 80, misschien nét 90) door boze ouders omdat hun kind straf had gekregen, een leraar daar kreeg boze ouders in de klas omdat hun zoontje zijn piemel niet mocht laten zien aan de andere kindertjes en de mensen van de zorginstelling in de buurt gingen zéker weten niet in hun eentje op huisbezoek in wijk x, zelfs met zijn tweeën was het retespannend en durfde maar de helft het aan. Kleine * Vanyel zelf bracht er héél even folders rond, maar hield daar na de nodige blauwe plekken ook rap mee op.
Als Vanyelmama de politie belde omdat de fietsen verdwenen waren, kreeg ze te horen dat ze vast daar en daar ergens stonden, maar dat oom agent zich niet in die wijk waagde.

Opgroeien in de buurt van het kamp, je krijgt er zoveel voor terug O+
pi_212902454
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:58 schreef SaskiaR het volgende:
Wij hebben ook regelmatig gesprekken van drie kwartier met school en samenwerkingsverband waar dan een man/vrouw of 8 aanwezig is. Heel fijn, maar natuurlijk niet haalbaar om dat voor alle leerlingen te doen. Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat je de leerkracht van je kind maar 2 x 10 minuten per jaar spreekt, dat is toch veel te weinig?
Mijn ervaring met dat soort gesprekken is dat school altijd 15 mensen erbij haalt die echt níks bijdragen in zo'n gesprek, maar wél allemaal even moeten zeiken dat het zoveel tijd kost en daarmee het gesprek verlengen maar de effectieve tijd verkorten, waardoor ik nóg eens vrij moet nemen om het af te maken :'(

Maar dan hebben we het over speciaal onderwijs.
pi_212902611
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2024 11:10 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Mijn ervaring met dat soort gesprekken is dat school altijd 15 mensen erbij haalt die echt níks bijdragen in zo'n gesprek, maar wél allemaal even moeten zeiken dat het zoveel tijd kost en daarmee het gesprek verlengen maar de effectieve tijd verkorten, waardoor ik nóg eens vrij moet nemen om het af te maken :'(

Maar dan hebben we het over speciaal onderwijs.
Hier is dat gelukkig niet :) Tot nu toe is iedereen altijd wel meedenkend en constructief.
pi_212902843
Dat klinkt als Helmond Vanyel… nooit geweest, alleen over gehoord. Maar veel gebieden hebben een dergelijk afvoerputje van de maatschappij helaas.

Wij hebben jaarlijks per kind 2x10 minuten, en dat is meestal ruim voldoende eigenlijk. Bij de meiden is het vaak uiteindelijk zelfs 2x10 minuten voor hen samen. Maar wij zitten op een kleine school en doordat ik help op school heb ik korte lijntjes en hoor ik in de wandelgangen best wel wat (goed contact met iemand van de overblijf is een aanrader! Die weten bijna alles wat er speelt in een groep), en er zijn meerdere kijkochtenden om werk te kunnen laten zien. En ze hameren er op om als er iets is gewoon tussentijds contact op te nemen.
pi_212903131
Helmond is Brabant }:|
pi_212903791
Oh, ik dacht altijd dat dat het afvoerputje van Limburg was… maar het is wel bijna Limburg :@ :X
pi_212903836
Haha, ik zat in Helmond op school en moest af en toe ‘s avonds nog op school zijn en dan met de trein naar huis. Vond ik dan niet heel prettig op dat station :D
Maar er zijn ook eigenlijk hele mooie plekken in Helmond hoor, zeker Brandevoort is echt heel mooi.
pi_212903848
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 13:23 schreef FlyingFish het volgende:
Oh, ik dacht altijd dat dat het afvoerputje van Limburg was… maar het is wel bijna Limburg :@ :X
Ik woon denk ik net zo ver van de Limburgse grens en nog veel dichter bij de Belgische grens, maar voel mij toch geen van beide :{w
Dat merk je trouwens ook gauw genoeg, want net iets over een van die grenzen en ik versta het amper nog :D
  donderdag 21 maart 2024 @ 13:35:39 #171
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212903884
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 13:23 schreef FlyingFish het volgende:
Afstand zegt niks over hoe groot het verschil is... ;-) Al heeft Helmond tegenwoordig ook leuke wijken.
pi_212904953
Ik was pas geleden nog in Helmond voor mijn werk maar ben niet in elkaar geslagen.
(station Brandevoort moest ik eruit)
  donderdag 21 maart 2024 @ 15:34:46 #173
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212905064
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 15:27 schreef exode het volgende:
Ik was pas geleden nog in Helmond voor mijn werk maar ben niet in elkaar geslagen.
(station Brandevoort moest ik eruit)
Ben je goed weggekomen
  donderdag 21 maart 2024 @ 15:46:17 #174
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212905164
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 10:58 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb er nog 1,5 op de basisschool

Met kind4 heb ik dagelijkse rapportages, wekelijkse gesprekken en heel veel vinger aan de pols en idd de ook de -15 mensen in een gesprek over onderwijs. En in zijn geval is dat nodig. Hij zit tussen scholen in en is momenteel tijdelijk vrijgesteld van onderwijs dus veel contact met samenwerkingsverband, leerplicht, dagbesteding, speltherapeut etc etc

Dan is er nog kind3 en hij gaat super lekker niks op aan te merken geen gedoe op school komt goed mee met de stof ze denken goed na over uitdagingen voor hem en ik zou niet weten wat ik moet bespreken met de leerkracht. Hij heeft geen klachten, zij heeft geen klachten en ik heb geen klachten.
pi_212907877
Met een vakantiebaantje heb ik ooit huishoudelijk werk gedaan op het kamp. Was een heel bijzondere belevenis :D 'Meisje, je hoeft je fiets niet op slot te zetten, wij letten daar wel op! Hier haalt niemand je fiets weg.' :')

Ik heb nu een kind in de klas waarvan de ouders hun scheiding via ons proberen uit te vechten.
Ik woon in hetzelfde dorp als waar ik werk. Komen er school-bekenden langs, dan ga ik niet via mijn voordeur maar achterom, omdat ik het soms toch veiliger vind als men niet weet waar ik woon. Je weet nooit.

Vroegah stond er trouwens bij kleine Hupje in de klas ook een vader van het kamp die de leraar bijna in elkaar sloeg. Dat was wel in de buurt van Helmond. ;)
pi_212907991
Soms vraag ik mezelf af hoe ik de donderdag overleef. Ik sta om kwart voor 7 op en om kwart over 9 ('s avonds) heb ik eindelijk even tijd voor mezelf. Helaas valt er niks te kiezen hierin -O-
Dus toch maar verstand op nul en de donderdag door.
  donderdag 21 maart 2024 @ 22:21:03 #177
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212909239
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 20:31 schreef Hupje het volgende:
Soms vraag ik mezelf af hoe ik de donderdag overleef. Ik sta om kwart voor 7 op en om kwart over 9 ('s avonds) heb ik eindelijk even tijd voor mezelf. Helaas valt er niks te kiezen hierin -O-
Dus toch maar verstand op nul en de donderdag door.
Herkenbaar, met als gevolg dat ik op vrijdag helemaal uitgeput ben.

Maar nu lig ik lekker in bed in een hotel! Heeeeerlijk.

Daarover gesproken.
Ik heb dus een 2 daagse kick-off van een opleiding.
De uitnodiging had ook iets met tweedaagse in de titel. Nergens in de uitnodiging/agenda werd gezegd dat het met overnachting zou zijn. Enkele collega’s van mij hebben deze opleiding vorig jaar gedaan en die zeiden: jawel het is met een overnachting, dus ik heb de cursusleider gemaild en die gaf inderdaad aan dat het met overnachting was.
We zijn met z’n achten. Waarvan vier van mijn school. Wij vieren waren dus op de hoogte dat het met overnachting zou zijn. De andere vier deelnemers hebben/hadden geen van allen iets bij zich om te overnachten. Volgens de cursusleider is het vanzelfsprekend dat als het om een tweedaagse gaat het met een overnachting is. Maar acht personen hebben het dus niet begrepen.
Zijn wij 8en nou zo wereldvreemd?
pi_212909261
Tweedaagse zou mij ook niet per definitie met overnachting zeggen :N
Zou voor mij wel een reden zijn om het níet te doen, trouwens :P
  donderdag 21 maart 2024 @ 22:35:46 #179
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212909380
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2024 22:21 schreef amaranta het volgende:
Zijn wij 8en nou zo wereldvreemd?
Ik vroeg mijn man stel je hebt een tweedaagse cursus in nederland wat neem je dan mee op de eerste dag.
Mijn man zei pen papier laptop telefoon en lunch..
Ik zei; en hoe ga je dat doen met de overnachting zonder slaapspullen.

Hij keek alsof hij water zag branden _O-

Ik zou pas een overnachting zelf gaan regelen als het heel ver zou zijn maar ik zou er nooit zomaar vanuit gaan dat het met overnachting is.
pi_212909749
Ik zou afhankelijk van hoe ver de cursus van mijn woonplaats vandaan zou zijn wel informeren naar overnachtingsmogelijkheid, maar er niet vanuit gaan dat dat er standaard bij zit. Ik weet hier op het werk als de cursus op een locatie verder weg is dat het ook gevraagd wordt of je overnachting wil (onze corebusiness is overnachtingen dus is intern ook gemakkelijk te regelen). Maar ook daar wordt het altijd gevraagd en niet standaard vanuit gegaan omdat sommigen liever op en neer naar huis gaan.
  vrijdag 22 maart 2024 @ 06:58:09 #181
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212910233
Ik vind jullie ook niet raar hoor, zou daae zeker niet vanuit gaan.
  vrijdag 22 maart 2024 @ 07:03:17 #182
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212910256
Maar heerlijk toch, even in een hotel overnachten? O+
pi_212910291
Alleen wakker worden O+
  vrijdag 22 maart 2024 @ 07:32:06 #184
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212910416
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 07:03 schreef Quoi het volgende:
Maar heerlijk toch, even in een hotel overnachten? O+
Ik zou het verschrikkelijk vinden. Is echt heel persoonlijk, denk ik...
pi_212910511
Als er een overnachting geregeld is, lijkt het me normaal om daarvan de details te geven (welk hotel enz.). Als er niets over gezegd wordt, ga ik ervan uit dat er niets geregeld is. *)
  vrijdag 22 maart 2024 @ 07:43:00 #186
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212910515
Het is redelijk vlakbij. We zitten in Deurne.
Lunch en diner was inbegrepen, dat wisten we.
Uiteindelijk zijn er 2 nog slaapspullen gaan halen.

Ik heb prima geslapen. Nu ontbijten en dan dag 2. 😀
  vrijdag 22 maart 2024 @ 08:27:24 #187
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212910882
Veel succes daar nog @amaranta

Het is heel persoonlijk, zeker. En persoonlijk ga ik echt heel goed op dat soort overnachtingen. Ik heb ze gemist de afgelopen 2 jaar (congressen en cursussen).

En dan zo'n ontbijt dat voor je klaarstaat. Mmmm.

Ik heb me ingeschreven voor een soort retraite en kwam er na de intake achter dat ik dus blijf slapen (wist ik O+ ), maar ook dat het een stilteretraite is zonder telefoon.

Ik hou van uit mijn comfortzone, maar dit is vér daarbuiten :o :D
pi_212910906
Ik vind het wel slecht gecommuniceerd. Zoveel moeite is het niet om er even bij te vermelden dat het met overnachting is. Of als ze slimmer zijn: een overnachting is indien gewenst inbegrepen, wellicht willen er een aantal niet overnachten dat bespaart weer geld.

Maar ik zou er zo voor tekenen, een nachtje hotel en vooral ontbijt O+ Ik hou van hotel-ontbijt, kan me ook nu al verheugen op de zomervakantie, waar we een aantal keer ontbijt bij hebben zitten.
pi_212910938
Ik hou ook van hotel ontbijt. En dan vooral O+ zonder de kinderen O+
Gebeurt wellicht 1-2 keer per jaar, dan geniet ik er echt van.
Met een meidenkwartet
pi_212910988
En eindelijk de zomer vakantie geboekt *G*
Italië, Slovenië, Oostenrijk. Zoveel zin in! Denk precies de goede combinatie voor alle 6. Bergen, rust en natuur. En Ljubljana èn leuk Italiaans plaatsje. Thuis hebben we lekker het strandhokje voor de rest van de zomer.

En voor volgende zomer ook al ideeën. Kinderen willen naar de deeltjesversneller. En ik wilde ook al met ze naar Genève, waar ik ooit woonde. Daar valt wel iets leuks van te maken.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 22 maart 2024 @ 09:09:24 #191
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_212911311
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 08:39 schreef Cathmar het volgende:
En eindelijk de zomer vakantie geboekt *G*
Italië, Slovenië, Oostenrijk. Zoveel zin in! Denk precies de goede combinatie voor alle 6. Bergen, rust en natuur. En Ljubljana èn leuk Italiaans plaatsje. Thuis hebben we lekker het strandhokje voor de rest van de zomer.

En voor volgende zomer ook al ideeën. Kinderen willen naar de deeltjesversneller. En ik wilde ook al met ze naar Genève, waar ik ooit woonde. Daar valt wel iets leuks van te maken.
Ooh wat leuk O+ Ik wil volgend jaar de combinatie Oostenrijk/Slovenie/Kroatie gaan doen. Afgelopen jaar Zwitserland en Italie gedaan, ook een super combinatie (wel met hysterische camping met glijbanen enzo).
  vrijdag 22 maart 2024 @ 09:30:54 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212911636
Ik snap vooral niet zo goed dat die organisatie niet zelf even gewoon aangeeft waar je dan slaapt. Mijn thuisfront (ik ben regelmatig op pad, meerdere dagen) wil altijd wel weten waar ik dan ben.
Plus je vervoer erheen is ook niet altijd vanzelfsprekend.
Wonderlijk wel

Die retraite klinkt intrigerend @Quoi :D
pi_212912049
Ben nu wel benieuwd @amaranta , wat voor training het is en waar je overnacht, het kloosterhotel?
pi_212912181
Heerlijk Cathmar!
  vrijdag 22 maart 2024 @ 10:36:16 #195
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212912422
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 09:30 schreef Molo het volgende:
Ik snap vooral niet zo goed dat die organisatie niet zelf even gewoon aangeeft waar je dan slaapt. Mijn thuisfront (ik ben regelmatig op pad, meerdere dagen) wil altijd wel weten waar ik dan ben.
Plus je vervoer erheen is ook niet altijd vanzelfsprekend.
Wonderlijk wel

Die retraite klinkt intrigerend @:quoi :D
Ik ga me werkelijk overal aan houden, maar heb al besloten dat ik voor elke avond een kasteelbiertje mee-smokkel, die ik dan in alle stilte op mijn hotelkamer ga opslobberen :') :P
  vrijdag 22 maart 2024 @ 10:42:33 #196
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212912493
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 10:36 schreef Quoi het volgende:

[..]
Ik ga me werkelijk overal aan houden, maar heb al besloten dat ik voor elke avond een kasteelbiertje mee-smokkel, die ik dan in alle stilte op mijn hotelkamer ga opslobberen :') :P
_O_
pi_212912904
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 08:27 schreef Quoi het volgende:
Veel succes daar nog @:amaranta

Het is heel persoonlijk, zeker. En persoonlijk ga ik echt heel goed op dat soort overnachtingen. Ik heb ze gemist de afgelopen 2 jaar (congressen en cursussen).

Ik heb me ingeschreven voor een soort retraite en kwam er na de intake achter dat ik dus blijf slapen (wist ik O+ ), maar ook dat het een stilteretraite is zonder telefoon.

Zo’n retraite staat op mijn wensenlijstje :D Misschien vraag ik het aan mijn man voor mijn 40ste verjaardag.

Het is ook buiten mijn confortzone trouwens, maar ik ben echt team solo overnachtingen en solo uitjes. Vorige week zat ik in een kasteel bij Antwerpen ivm werk. Het ontbijt zonder zonen was O+

Ik ga morgen een nachtje slapen met zoon 2. Zoon 2 en ik kunnen heel goed samen op pad gaan, wij zijn de levensgenieters van ons 4tjes. Uiteten, kegelen, boswandeling en de plaatselijke horeca. Ik heb er echt heel veel zin in. Zoon 1 vind tegenwoordig alles saaaaaai

[ Bericht 2% gewijzigd door Adrian4 op 22-03-2024 11:39:03 ]
  vrijdag 22 maart 2024 @ 12:03:41 #198
35189 Troel
scherp en bot
pi_212913113
'mijn' hondje ligt op dit moment op de operatietafel. Tumor in de milt. Geen idee of het goedaardig of kwaadaardig is, wel dat het in korte tijd veel slechter met haar ging en dat laat alle alarmbellen af gaan. Zodra de jongens thuis zijn dus naar hondje toe.

Edit: niet in de milt dus er wordt verder gezocht. :'(

[ Bericht 23% gewijzigd door Troel op 22-03-2024 12:31:59 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212913600
Wat een stress @Troel ;( Sterkte :*
If they say
pi_212913791
Sterkte Troel! :*
pi_212913946
Sterkte Troel! :*
pi_212914037
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 08:27 schreef Quoi het volgende:
Veel succes daar nog @:amaranta

Oh heeeerlijk. O+
pi_212914159
@Troel sterkte
pi_212914171
Op die afstand had ik inderdaad ook geen overnachting bedacht @amaranta maar als je met wat gezellige collega’s bent is dat natuurlijk wel altijd leuk (vind ik tenminste).

@Troel sterkte :*

@Quoi dat klinkt wel heftig als je dat van tevoren niet wist, maar heerlijk genieten als je er tegen kan! En met een kasteelbiertje moet het vast goed te overbruggen zijn!
pi_212914191
Hier zo eens spullen inpakken en als de kinderen thuis zijn van school vertrekken voor een weekendje weg. Ik had nog een tegoedbon hiervoor van toen ik 20 jaar in dienst was dus dat kwam mooi uit. Was voor 8 personen dus met 1 extra bungalow er bij kunnen mijn zus met gezin en mijn ouders ook mee. Heb er wel zin in een weekendje niks moeten.
Diner is ook gereserveerd voor vanavond (hoorde ook bij m’n jubileum) en voor morgen staan de gourmetschotels gereserveerd. Doen we dan mooi in de andere bungalow 😋 hebben wij geen last van de stank 😇
  vrijdag 22 maart 2024 @ 14:41:52 #206
35189 Troel
scherp en bot
pi_212914549
Tumor op milt, maar die bloedde niet. Milt er wel uit. Bloedende tumor op laatste restje baarmoeder. Beestje komt zo thuis ;(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212914584
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 14:41 schreef Troel het volgende:
Tumor op milt, maar die bloedde niet. Milt er wel uit. Bloedende tumor op laatste restje baarmoeder. Beestje komt zo thuis ;(
-O- beterschap! :*
Ongevraagd advies: Ik zou vannacht wel bij haar in de buurt blijven/wekkertje zetten, want de eerste 24 uur zijn de meest gevaarlijke na zo’n milt-ok.

Wordt het weefsel nog opgestuurd? (Ik neem aan dat je dierenarts wel iets heeft verteld over de kansen op goedaardig/kwaadaardig ?)
  vrijdag 22 maart 2024 @ 16:24:29 #208
35189 Troel
scherp en bot
pi_212915704
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 14:45 schreef Candaasje het volgende:

[..]
-O- beterschap! :*
Ongevraagd advies: Ik zou vannacht wel bij haar in de buurt blijven/wekkertje zetten, want de eerste 24 uur zijn de meest gevaarlijke na zo’n milt-ok.

Wordt het weefsel nog opgestuurd? (Ik neem aan dat je dierenarts wel iets heeft verteld over de kansen op goedaardig/kwaadaardig ?)
Mijn moeder is er vannacht bij, het is haar hond. Al het weefsel wordt opgestuurd. Ze was bang dat ze moest laten inslapen, maar toen had ze ineens een klomp in haar handen ofzo :?
Ik heb de dierenarts zelf niet gesproken, heb hondje wel gezien al. Om kwart over mag ze opgehaald worden. Hier is inmiddels alles al ingericht voor haar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 22 maart 2024 @ 17:07:04 #209
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212916125
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 10:01 schreef Hupje het volgende:
Ben nu wel benieuwd @:amaranta , wat voor training het is en waar je overnacht, het kloosterhotel?
Ja, daar. En het is een middenkaderopleiding
  vrijdag 22 maart 2024 @ 17:08:16 #210
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212916143
Sterkte troel. Wat is nu de prognose?
  vrijdag 22 maart 2024 @ 17:28:04 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212916342
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 10:36 schreef Quoi het volgende:

[..]
Smokkelbier O+
Het is je gegund, tikje rebels tijdens het strakke gareel lijkt me gezond :P
pi_212916344
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 14:41 schreef Troel het volgende:
Oh bah zeg. Beterschap voor de hond :*
  vrijdag 22 maart 2024 @ 17:33:01 #213
35189 Troel
scherp en bot
pi_212916397
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 17:08 schreef amaranta het volgende:
Sterkte troel. Wat is nu de prognose?
Als het slecht is drie weken. Anders geen idee
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 22 maart 2024 @ 19:19:47 #214
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212917817
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 17:33 schreef Troel het volgende:

[..]
Als het slecht is drie weken. Anders geen idee
Oh hopen op het laatste dan maar
pi_212922072
Ik duim voor dat laatste @Troel :*

Ik kan veel hebben qua geur. Poepluiers, kots, dooie hamster, het boeit me niet. Maar de stank van die gore smerige walgelijke taki's waar zoon dol op is... :r :r :r :r :r :X
If they say
pi_212924031
Troel, sterkte en hopen op de best mogelijke uitkomst en weinig pijn/ongemak voor het beestje!

De wekker van manlief heeft kuren, die ging dus vanochtend (terwijl hij uit stond) om 6 uur af :( :( :( :( :(
Vervolgens stond Simon een klein half uur later naast mijn bed, dat ie wakker was en wilde spelen (heb hem weer naar bed gestuurd) en een half uur later stond ie er alweer. Dus :O :O :O

En nog iets....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212924448
@TolstoiFan
SPOILER
@Troel Hoe is het nu met het hondje? :*
  zaterdag 23 maart 2024 @ 10:37:35 #218
35189 Troel
scherp en bot
pi_212925133
Hondje heeft vannacht geplast in plashoudong. Vanochtend weer en toen liep ze meteen door naar de brokjes. Wij gaan straks weer kijken. Maar van de operatie lijkt ze dus op te knappen (zit nog wel zwaar onder de pijnstillers maar eetlust is goed!)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 23 maart 2024 @ 12:56:03 #219
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212926399
@Troel dat zal geen fijn nachtje zijn geweest. Sterkte daar.

Zoonlief is buiten op pad en ik krijg net een spraakbericht dat hij binnen bij een vriendinnetje speelt. Zoals afgesproken. Gaat toch wel fijn met die Onetrack.

Kunnen wij op ons gemak klusjes doen in huis. Wat een genot.
pi_212926459
Fijn als ze zo steeds zelfstandiger dingen kunnen doen @Quoi

Ik heb vanochtend de Lego speelplek opgeruimd met J. Hij had er zo veel gerommeld dat hij niet meer lekker kon spelen. Nu is de treinbaan opgeruimd, alle losse onderdelen gesorteerd en kan hij een Minecraft wereld gaan bouwen.
Zometeen nog zwemles en een verjaardag en dan is de dag al weer voorbij.
pi_212926806
Ik ging net folders lopen met T en toen begon het te hagelen... das niet grappig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_212926954
Ik ben vandaag moeder taxi. B moest om 1 uur in het park zijn om met de Scouting mee te doen met opschoondag, Juul om kwart voor 2 op een parkeerterrein om met de Scouting naar de geitenboerderij te gaan. Om 3 uur moet ik de 1 weer ophalen en om 4 uur de ander.

En nu wilde ik gaan lopen en begint het hard te regenen.

Kortom ik ga op de bank ploffen met een mok thee. :)
  zaterdag 23 maart 2024 @ 18:02:50 #223
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212928974
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 08:57 schreef TolstoiFan het volgende:
Troel, sterkte en hopen op de best mogelijke uitkomst en weinig pijn/ongemak voor het beestje!

De wekker van manlief heeft kuren, die ging dus vanochtend (terwijl hij uit stond) om 6 uur af :( :( :( :( :(
Vervolgens stond Simon een klein half uur later naast mijn bed, dat ie wakker was en wilde spelen (heb hem weer naar bed gestuurd) en een half uur later stond ie er alweer. Dus :O :O :O

En nog iets....
SPOILER
Als hr’er: als je niet onderhandelt, doe je jezelf te kort. Echt, probeer het gesprek op een constructieve manier aan te gaan en er zit vaak nog wel wat rek in, dus: als ik akkoord zou gaan met dit aanbod, ga ik erop achteruit. Mijn intentie was om juist een stap in de goede richting te zetten. Hoe kunnen we hier samen uitkomen? En dan eens kijken wat er als antwoord komt…

Overigens zou ik dan weer heel blij zijn met kinderen die pas om half zeven naast m’n bed staan, maar toch rot als dat voelt als veel te vroeg om op te staan.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 19:58:11 #224
35189 Troel
scherp en bot
pi_212930231
https://www.tubantia.nl/b(...)angerschap~a7a378ed/

Ik las vandaag dit artikel en ik dacht vooral: waarom hebben we het over vaders? Waarom hebben we het niet over partner? Ik neem toch aan dat een lesbisch stel ook gewoon bij een verloskundige kan lopen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212930446
Hopelijk komen jullie eruit tolstoifan

Ik werd vanmorgen gewekt door een kind met een ontstoken oog. Het was echt heel dik dus toch maar de hap gebeld wat ik nog meer kon doen behalve schoonmaken. We moesten toch langs komen en nu een zalf gekregen
pi_212930839
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 19:58 schreef Troel het volgende:
https://www.tubantia.nl/b(...)angerschap~a7a378ed/

Ik las vandaag dit artikel en ik dacht vooral: waarom hebben we het over vaders? Waarom hebben we het niet over partner? Ik neem toch aan dat een lesbisch stel ook gewoon bij een verloskundige kan lopen?
Ik neem aan dat een lesbische partner meer weet van de werking van een lichaam van de gemiddelde vrouw. In dit geval dekt de term vader de lading dus wel beter imo.

En N=1, mijn man heeft mijn gyneacoloog (waar ik om de week kwam) niet eens ontmoet en is een top vader! Daar hadden ze overigens wel mannenblaadjes, de wachtruimte werd gedeeld met de afdeling urologie. Maar dat heeft hem dus niet over de streep getrokken om mee te gaan.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 20:41:37 #227
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212931118
Mijn vent was er bijna elke afspraak bij en heeft ook meegedacht over bevalplan en had het geslacht van baby 2 eerder gezien dan de gyn bij 16 weken. Ik ben me er weer even van bewust wat een topkerel ik heb.

Wij kochten een andere auto vandaag. Ik blijf dat zo eng vinden om te doen. Ik weet nooit wat nou verstandig is enzo. Maar het is een ix35 2.0 geworden. Rijdt heerlijk, is ruim van binnen, te betalen en mooooooi.
pi_212931602
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 20:41 schreef Tink89 het volgende:
Mijn vent was er bijna elke afspraak bij en heeft ook meegedacht over bevalplan en had het geslacht van baby 2 eerder gezien dan de gyn bij 16 weken. Ik ben me er weer even van bewust wat een topkerel ik heb.

Wij kochten een andere auto vandaag. Ik blijf dat zo eng vinden om te doen. Ik weet nooit wat nou verstandig is enzo. Maar het is een ix35 2.0 geworden. Rijdt heerlijk, is ruim van binnen, te betalen en mooooooi.
Die hadden wij als auto voor de huidige auto. Reed prima :). Veel veilige km's gewenst!

Beterschap @F_r
pi_212932099
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 20:30 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik neem aan dat een lesbische partner meer weet van de werking van een lichaam van de gemiddelde vrouw. In dit geval dekt de term vader de lading dus wel beter imo.
Wil niet zeggen dat je betrokken of gezien wordt door de verloskundige, ik lees de kop alsof het daarover gaat.
  zondag 24 maart 2024 @ 17:17:01 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212944540
Godver! Wij hebben dus de nieuwe auto opgehaald vanochtend. Gekocht bij een particulier. Alles mee, boekjes, sleutels enz. Blijkt bij thuiskomt het mapje met het onderhoudsboekje en facturen enzo onvindbaar. Vertelt m'n man dat hij dat op mijn auto gelegd had met de jassen van de kinderen. Wrs eraf gevallen of tussen de jassen uit gegleden. Hij is nog helemaal terug gereden (45 minuten enkele reis), maar het is onvindbaar. Nu is m'n nieuwe auto meteen een bak minder waard, want geen boekjes en historie. En wij weten ook niet uit ons hoofd wanneer de laatste beurt geweest is enzo. En ik heb geen handig boekje in m'n dashboardkastje. Ik baal hier zo enorm hard van...

/egopost
pi_212944699
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2024 17:17 schreef Tink89 het volgende:
Godver! Wij hebben dus de nieuwe auto opgehaald vanochtend. Gekocht bij een particulier. Alles mee, boekjes, sleutels enz. Blijkt bij thuiskomt het mapje met het onderhoudsboekje en facturen enzo onvindbaar. Vertelt m'n man dat hij dat op mijn auto gelegd had met de jassen van de kinderen. Wrs eraf gevallen of tussen de jassen uit gegleden. Hij is nog helemaal terug gereden (45 minuten enkele reis), maar het is onvindbaar. Nu is m'n nieuwe auto meteen een bak minder waard, want geen boekjes en historie. En wij weten ook niet uit ons hoofd wanneer de laatste beurt geweest is enzo. En ik heb geen handig boekje in m'n dashboardkastje. Ik baal hier zo enorm hard van...

/egopost
Was hij dealer onderhouden? Dan zou je naar die garage kunnen bellen of ze daar de onderhoudshistorie nog hebben.
Wel meteen balen ja.
pi_212944943
quote:

/egopost
Oh bah! Dat zijn echt van die dingen die je door drukte of afleiding om je heen, niet in de gaten hebt.
Wie weet inderdaad naar de oude dealer bellen!
  zondag 24 maart 2024 @ 17:53:10 #233
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212945017
quote:

/egopost
Jeetje, dat is balen! Weet de oude eigenaar ervan? Misschien kan hij/zij nog een oproep op Nextdoor zetten o.i.d. voor als ie daar in de buurt kwijt is geraakt?
  zondag 24 maart 2024 @ 17:55:42 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_212945051
quote:

/egopost
Oei, dat is inderdaad wel flink kut :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 24 maart 2024 @ 18:00:46 #235
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212945128
Balen. Maar probeer te relativeren. Het is maar een boekje. Tzt als je de auto gaat verkopen zie je dan wel weer. Ik heb wel vaker een auto zonder boekje gekocht én verkocht.
pi_212945171
Misschien daar in de buurt nog bij politie of gemeente informeren voor gevonden voorwerpen?
  zondag 24 maart 2024 @ 18:19:10 #237
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212945342
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 18:04 schreef Hupje het volgende:
Misschien daar in de buurt nog bij politie of gemeente informeren voor gevonden voorwerpen?
Ja, of de lokale (van koopplaats) Facebookgroep
  zondag 24 maart 2024 @ 18:23:48 #238
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212945409
Ik heb het al gemeld bij de gemeente en de verkoper zou het in de buurt vragen. Meer kunnen we niet doen, denk ik.

Het is vooral dat ik voor het eerst een - voor mijn doen - fortuin aan een auto uitgegeven heb na heel veel twijfelen en dat ik in plaats van intens blij ben nu vooral baal.

Morgen gaat het vast beter als ik m'n nieuwe auto aan m'n collega's show.
  zondag 24 maart 2024 @ 18:53:18 #239
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212945777
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 18:23 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb het al gemeld bij de gemeente en de verkoper zou het in de buurt vragen. Meer kunnen we niet doen, denk ik.

Het is vooral dat ik voor het eerst een - voor mijn doen - fortuin aan een auto uitgegeven heb na heel veel twijfelen en dat ik in plaats van intens blij ben nu vooral baal.

Morgen gaat het vast beter als ik m'n nieuwe auto aan m'n collega's show.
Je baalt omdat je ooit bij verkoop dat boekje niet hebt. Dat is van latere zorg. Lekker genieten van de auto. Morgen inderdaad showen en veel veilige KMS maken.
Wat voor auto is het?
pi_212945813
Ohh, ik snap je gevoel heel goed @Tink89! Ik zou daar ook echt van balen en moeilijk vinden om dat zo meteen te relativeren. Hopelijk komt het toch nog boven water!
En gefeliciteerd met je nieuwe auto *O*

[ Bericht 11% gewijzigd door vlindertje89 op 24-03-2024 19:53:39 ]
  zondag 24 maart 2024 @ 19:37:06 #241
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212946242
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2024 18:00 schreef amaranta het volgende:
Balen. Maar probeer te relativeren. Het is maar een boekje. Tzt als je de auto gaat verkopen zie je dan wel weer. Ik heb wel vaker een auto zonder boekje gekocht én verkocht.
Ik heb er ook echt nooit over nagedacht dat dit iets met de waarde van je auto doet. Sws denk ik niet na over de restwaarde van het ding tot ik toe ben aan een andere. :@
(Mijn vader had altijd leaseauto’s en mijn moeder zei altijd ‘het is maar blik’ dus ik ken dat sws niet echt.)
pi_212946715
Het onderhouds boekje van onze auto is digitaal. Er ligt vast ook wel ergens een boekje in huis, maar de dealer registreert alles. Stel dat we de auto ooit verkopen gaat die data door naar de koper.

Ik zou dat dus checken Tink, de garage waar de auto onderhouden is en de data opvragen. Eventueel via de oude eigenaar.
pi_212946723
Mijn man bewaart alles van de auto, ook alle facturen enzo.
Al die papieren boeit bij de verkoop helemaal niets. Dat dingen zoals de APK en dat de kilometerstand klopt is belangrijker. Dat laatste bleek een aantal jaren geleden een probleem bij inruil van de auto, RDW gaf aan dat de kilometerstand onlogisch was. Toen kwamen die facturen ineens goed van pas want daarop stonden de juiste kilometerstanden waarmee de boel kon worden rechtgezet.
  zondag 24 maart 2024 @ 21:11:37 #244
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212947413
Ik doe sowieso nooit onderhoud bij de dealer.
Nu toevallig wel want ik rij in een lease auto. Maar verder ga ik meestal voor apk en een evt beurt naar de kwikfit
pi_212950167
Onderhoudsboekje kwijt gebeurt zo vaak. Je kan gewoon een nieuwe vragen bij de dealer en die door de garage(s) waar het onderhoud is verricht laten invullen en stempelen.

Alle garages (althans, enkele kleine goedkope zelfstandigen op de hoek wellicht niet) houden het onderhoud elektronisch bij. Dat geldt ook voor dingen als kilometerstanden en dergelijke.

En als je een auto derdehands doorverkoopt is het verschil tussen wel of geen onderhoudsboekje ook niet (meer) van dien aard dat je daardoor wakker ligt. Dus gewoon lekker rijden en dat ding duikt wel of niet op, maar het maakt allemaal enorm weinig uit.
  maandag 25 maart 2024 @ 09:26:33 #246
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212950666
Gevonden! Het mapje was gek genoeg tussen de autostoel van de jongste en de rugleuning geschoven. Het is zo'n draaibare stoel en man merkte vanochtend op dat hij zo lastig draaide. Stoel daarom (om 7:03 :O ) uit de auto getrokken en hij zat dus klem tussen de stoel en de rugleuning. Echt bizar...

Overigens is die auto echt op 4 verschillende plekken onderhouden en voor een deel ook bij kleine lokale garages, dus ik had het nooit meer teruggevonden. Ik baalde vooral ook van geen fysiek boekje hebben en de gebruiksaanwijzing van de afneembare trekhaak enzo zaten er ook in.

Maar goed, opgelost dus! En nu ben ik met de nieuwe auto naar m'n werk. Effe kanten, hij is serieus groter en hoger dan de vorige. Moest even uitstappen om te kijken hoeveel ruimte ik voor nog had voor ik tegen het paaltje van de parkeerplaats zat, maar verder ben ik intens blij :D
pi_212950944
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2024 21:11 schreef amaranta het volgende:
Ik doe sowieso nooit onderhoud bij de dealer.
Nu toevallig wel want ik rij in een lease auto. Maar verder ga ik meestal voor apk en een evt beurt naar de kwikfit
Dan is de onze de garantie van de fabrikant kwijt (Kia).
pi_212950978
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 09:26 schreef Tink89 het volgende:
Gevonden! Het mapje was gek genoeg tussen de autostoel van de jongste en de rugleuning geschoven. Het is zo'n draaibare stoel en man merkte vanochtend op dat hij zo lastig draaide. Stoel daarom (om 7:03 ) uit de auto getrokken en hij zat dus klem tussen de stoel en de rugleuning. Echt bizar...
Fijn! En nu lekker showen!

Hier sinds 2 weken ook een nieuwe auto, lynk&co. Het is een rijdende gadget, dus man helemaal gelukkig. Ik moet nog even wennen aan het formaat, maar de 360 camera's zijn wel erg handig met parkeren van zo'n bak. Hij rijdt wel een stuk soepeler dan die ouwe diesel.
  maandag 25 maart 2024 @ 10:01:36 #249
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212951037
Fijn Tink!
pi_212951448
Lekker genieten Tink van de nieuwe auto!
  maandag 25 maart 2024 @ 10:47:38 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212951494
Ik laat het onderhoud braaf bij de Saab specialist doen, dat is gewoon verstandiger dan bij een garage die die specifieke kennis niet heeft, en daardoor waarschijnlijk ook niet duurder.

De banden laat ik door de bandenman doen, net even overleg gehad over nieuwe zomerbanden, die moesten voor de volgende APK vervangen worden.

En weer even een reminder voor de wisselaars: het is tijd voor de bandenwissel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 25 maart 2024 @ 11:12:24 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212951819
Ik had trouwens net op mijn vaders telefoon een "Hoi pap, mijn telefoon is gevallen..." berichtje.
Toch bijzonder, zeg maar :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212952079
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 10:47 schreef Leandra het volgende:

En weer even een reminder voor de wisselaars: het is tijd voor de bandenwissel.
Thnx, ik dacht er toevallig afgelopen week aan, en daarna ook weer niet 😊

En meteen ingepland, 12 april pas eerste mogelijkheid dus goed dat ik niet nog langer gewacht heb met inplannen

[ Bericht 9% gewijzigd door hilliebillie op 25-03-2024 12:01:05 ]
  maandag 25 maart 2024 @ 11:45:40 #254
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212952239
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 11:12 schreef Leandra het volgende:
Ik had trouwens net op mijn vaders telefoon een "Hoi pap, mijn telefoon is gevallen..." berichtje.
Toch bijzonder, zeg maar :X
Oi, inderdaad. Ga je reageren?
  maandag 25 maart 2024 @ 11:55:51 #255
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212952409
Bandenwissel hoef ik niet meer te doen, hier liggen goede allseasons op :-D

En garantie enzo is niet van toepassing hoor, hij is 13 jaar oud. Maar voor ons nieuw en duur en mooooi en groot en ik ben er blij mee!

SPOILER
pi_212952600
Wij hebben voor het eerst winterbanden en de wissel naar zomerbanden is pas 19 april gepland, eerder konden ze niet (tenminste niet terwijl je wacht, weinig zin om een leenauto te betalen en op en neer te rijden).
pi_212953609
Hoe staat het eigenlijk met je potentiële nieuwbouw huis Tink? Is de loting al geweest?
  maandag 25 maart 2024 @ 14:23:48 #258
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212953945
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 13:53 schreef FlyingFish het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met je potentiële nieuwbouw huis Tink? Is de loting al geweest?
In een notendop: project 1 hebben we ons zelf teruggetrokken ivm een grote brand in het oude kasteel dat het middelpunt van dat project zou worden. Het staat al tientallen jaren leeg en nu met de brand was het maar de vraag wat er gaat gebeuren. Dat risico wilden we - icm de hoge kavelprijzen - niet nemen.

Project 2: die bestemmingsplanwijziging is door de gemeenteraad, bezwaartermijn is nu zo'n beetje afgelopen. En dan is het de vraag of er zienswijzen e.d. zijn ingediend en wat de kavelprijzen worden. We willen er heel graag bouwen, maar de prijzen in de bouw zijn niet leuk en dus hangt het een beetje op de kavelprijzen.
  maandag 25 maart 2024 @ 15:00:45 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212954462
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 11:45 schreef amaranta het volgende:

[..]
Oi, inderdaad. Ga je reageren?
Nah... ik kan ze wel vertellen over de verassing maar dat kun je zo'n arm kind met een gevallen telefoon ook niet aandoen natuurlijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 25 maart 2024 @ 15:09:22 #260
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212954560
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 15:00 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nah... ik kan ze wel vertellen over de verassing maar dat kun je zo'n arm kind met een gevallen telefoon ook niet aandoen natuurlijk.
I see what you did there.
Ik zou hem ook zo insteken.

Zoon. Ik ben verast.
pi_212954986
Meteen rapporteren en blokken zulke nummers.
Kreeg laatst ook appjes van verschillende nummers met alleen: hoi. Ja, doei :+
Of mails op zakelijk mailadres. Paar dagen terug nog, iets van important, security en dat ik binnen een paar uur moest reageren. Bestand erbij en met een mailadres eindigend op .bu En ik ben gek :') dus zo in de virtuele vullisbak met versnipperaar. Doei. Er is toch echt niemand die mij gaat commanderen binnen een paar uur wat dan ook te doen :')

Mooie auto @Tink89! Veel plezier en veilige kilometers ermee :)

https://www.rtl.nl/entert(...)loterij-niet-politie

https://www.rtl.nl/entert(...)njacht-thuiswinnaars
Zoiets zou ook iets voor mij zijn alleen neem ik gewoon helemaal niet op bij een onbekend nummer _O-

[ Bericht 12% gewijzigd door Mushanga71 op 25-03-2024 15:45:22 ]
If they say
pi_212955032
De phising mail en appjes worden wel steeds beter, zeker nu met AI wat echt heel snel gaat.

Het enge is dat ze vaak ook informatie hebben die niet iedereen zomaar heeft. Zo kreeg ik laatst een mail van BP post, dat ik nog moest betalen voor een verzending. Mijn naam als aanhef en ik wachtte ook echt op post uit Belgie. Dan moet je wel heeeeel goed opletten om daar niet in te trappen. Het is dat ik er werktechnisch veel mee bezig ben, maar anders had ik vast doorgeklikt. (betalen dan weer niet, ik zou vervolgens met de verzender contact hebben opgenomen)

Toen ik nog in de KvK stond, werd ik tientallen keren per week gebeld door telemarketing, bedrijven en ook spam gedoe. Echt bizar dat de KvK dit nog steeds doet (je data verkopen dus).
pi_212955073
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 15:44 schreef exode het volgende:
De phising mail en appjes worden wel steeds beter, zeker nu met AI wat echt heel snel gaat.

Het enge is dat ze vaak ook informatie hebben die niet iedereen zomaar heeft. Zo kreeg ik laatst een mail van BP post, dat ik nog moest betalen voor een verzending. Mijn naam als aanhef en ik wachtte ook echt op post uit Belgie. Dan moet je wel heeeeel goed opletten om daar niet in te trappen. Het is dat ik er werktechnisch veel mee bezig ben, maar anders had ik vast doorgeklikt. (betalen dan weer niet, ik zou vervolgens met de verzender contact hebben opgenomen)

Toen ik nog in de KvK stond, werd ik tientallen keren per week gebeld door telemarketing, bedrijven en ook spam gedoe. Echt bizar dat de KvK dit nog steeds doet (je data verkopen dus).
Das best eng want hoe komen ze aan die info... :?
Klopt hoor, zeker ook die foontjes. Als ondernemer ben je gewoon de sjaak.
Man doet het tegenwoordig zo: onbekend nummer neemt ie op met hallo, wordt er naar hem gevraagd, zegt ie gewoon: die is voor een paar maanden op vakantie :D
If they say
pi_212955157
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 15:48 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Das best eng want hoe komen ze aan die info... :?
Klopt hoor, zeker ook die foontjes. Als ondernemer ben je gewoon de sjaak.
Man doet het tegenwoordig zo: onbekend nummer neemt ie op met hallo, wordt er naar hem gevraagd, zegt ie gewoon: die is voor een paar maanden op vakantie :D
Spoofing, Google er maar eens op. Het kan dat de leverancier een lek heeft, een werknemer data heeft verkocht etc etc etc.
Maar het kan ook nav Google informatie gebeuren, mijn zoekdata die verkocht wordt.

Daarom zet ik zoveel mogelijk uit en ben van oa Facebook af gegaan. Hoe meer data je (bewust en onbewust) online deelt, hoe makkelijker het wordt om je te hacken, je in zo'n mail te laten trappen etc.
pi_212955202
Alleen soms krijg je echt sms’jes dat je moet betalen voor een verzending… vorig jaar den boek uit Engeland besteld, kreeg ik een sms dat ik douanekosten moest betalen. Ik klikte op de link en daar stonden de details van het boek, dus ik heb wel betaald. Kreeg ook netjes het boek.
Het lijkt me voor de douane alleen niet handig om met sms te werken, want het komt vast vaak voor dat mensen niet betalen. Het zou handiger zijn als ze dan een mail zouden sturen en een link waarmee je via Ideal kan betalen.
  maandag 25 maart 2024 @ 16:44:02 #266
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212955655
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 15:39 schreef Mushanga71 het volgende:
Meteen rapporteren en blokken zulke nummers.
Kreeg laatst ook appjes van verschillende nummers met alleen: hoi. Ja, doei :+
Of mails op zakelijk mailadres. Paar dagen terug nog, iets van important, security en dat ik binnen een paar uur moest reageren. Bestand erbij en met een mailadres eindigend op .bu En ik ben gek :') dus zo in de virtuele vullisbak met versnipperaar. Doei. Er is toch echt niemand die mij gaat commanderen binnen een paar uur wat dan ook te doen :')

Mooie auto @:Tink89! Veel plezier en veilige kilometers ermee :)

https://www.rtl.nl/entert(...)loterij-niet-politie

https://www.rtl.nl/entert(...)njacht-thuiswinnaars
Zoiets zou ook iets voor mij zijn alleen neem ik gewoon helemaal niet op bij een onbekend nummer _O-
Vooral dat. Deze link is 3 uur geldig.
Uh ja. Jammer dan.
pi_212955690
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 15:58 schreef exode het volgende:

[..]
Spoofing, Google er maar eens op. Het kan dat de leverancier een lek heeft, een werknemer data heeft verkocht etc etc etc.
Maar het kan ook nav Google informatie gebeuren, mijn zoekdata die verkocht wordt.

Daarom zet ik zoveel mogelijk uit en ben van oa Facebook af gegaan. Hoe meer data je (bewust en onbewust) online deelt, hoe makkelijker het wordt om je te hacken, je in zo'n mail te laten trappen etc.
Bizar dat dat allemaal kan, hoe je bovenop je gegevens moet zitten. En als je dat doet, ze alsnog door een lek van alles over je weten.
Bedenk me nu, kreeg vandaag een mail van een bedrijf dat ze een lek hadden en er misschien gegevens zoals NAW en mailadres gelekt zijn. Laat ik nou nooit bij dat bedrijf besteld hebben :')

Facebook heb ik met een fake naam, staat verder niks. Enige sociale waar ik iets post is hier :+
Ik ben echt héél wantrouwend. Gratis bestaat ook niet, leer ik zoon ook. Betaal je niet met geld, dan met je gegevens.

Mijn foonnummer heb ik nu 25 jaar en ik krijg niet veel shit binnen, gelukkig. Ook weinig spam in de mail. Hou het al vanaf het begin van internet allmaal goed in de gaten :Y

Fijn dat het goed is gegaan @SaskiaR want zo'n betaallink is best weird. Beter een mail en dan via ideal :Y
If they say
pi_212955790
Urgentie is alarmbel! Een echt bedrijf zal je niet vragen binnen een paar uur te betalen. Je hebt gewoon een betaaltermijn.

En als jullie nu zijn ingelogd bij Google, wordt alles wat je vervolgens online doet opgeslagen. Ik weet dat hier vaker wordt geroepen 'Kan mij het schelen' maar je wordt een makkelijk doelwit.

Dus allemaal lekker op blijven letten :) Tenzij je de enige erfgename van een Nigeriaanse prins bent he.
pi_212955827
Mijn spam folder zit trouwens al jaren vol met mailtjes over penisverlengingen, dus mocht iemand van jullie mannen daar interesse in hebben, ik kan ze zo doortsuren O-)
  maandag 25 maart 2024 @ 17:18:00 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212956161
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 16:57 schreef exode het volgende:
Mijn spam folder zit trouwens al jaren vol met mailtjes over penisverlengingen, dus mocht iemand van jullie mannen daar interesse in hebben, ik kan ze zo doortsuren O-)
Wil je zelf geen penisverlenging?
pi_212956424
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 16:54 schreef exode het volgende:
Urgentie is alarmbel! Een echt bedrijf zal je niet vragen binnen een paar uur te betalen. Je hebt gewoon een betaaltermijn.

En als jullie nu zijn ingelogd bij Google, wordt alles wat je vervolgens online doet opgeslagen. Ik weet dat hier vaker wordt geroepen 'Kan mij het schelen' maar je wordt een makkelijk doelwit.

Dus allemaal lekker op blijven letten :) Tenzij je de enige erfgename van een Nigeriaanse prins bent he.
Urgentie uit Bulgarije zijn al zoveel rode vlaggen, als iemand dáár intrapt... :N
Die Nigeriaanse prins heb ik in de mail gehad ja. Teruggemaild en precies gezegd wat ik ervan vond. Nóóit meer wat gehoord :D
Mailadres hadden ze toch al :')

En incognito is cool 8-) Doe alles op die manier, behalve Fok! en de bekende nieuwssites. Wel op weigeren klikken want anders logt ie alsnog in.
If they say
pi_212956471
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 16:57 schreef exode het volgende:
En daar krijg ik echt nooit iets van :D Provider filtert denk ik al dat soort shit eruit. Valt echt reuze mee wat ik binnenkrijg. Enige is wat géén spam is :') Oh, en over zonnepanelen en nepwinacties van bol ofzo. Maarja, ik doe nooit met winacties mee want dat vertrouw ik ook niet :+
If they say
pi_212956975
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 17:18 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wil je zelf geen penisverlenging?
Heb het overwogen, maar leek me toch iets te ingrijpend.
  maandag 25 maart 2024 @ 18:56:58 #274
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212957118
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 18:45 schreef exode het volgende:

[..]
Heb het overwogen, maar leek me toch iets te ingrijpend.
Hmmm
pi_212957153
Clitvergroting?
  maandag 25 maart 2024 @ 19:06:53 #276
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212957251
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:00 schreef Vanyel het volgende:
Clitvergroting?
Dat bieden ze dan weer niet aan.
pi_212957549
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:06 schreef amaranta het volgende:

[..]
Kutjes
pi_212958137
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:06 schreef amaranta het volgende:

[..]
Gat in de markt.
pi_212959231
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 14:23 schreef Tink89 het volgende:

[..]
In een notendop: project 1 hebben we ons zelf teruggetrokken ivm een grote brand in het oude kasteel dat het middelpunt van dat project zou worden. Het staat al tientallen jaren leeg en nu met de brand was het maar de vraag wat er gaat gebeuren. Dat risico wilden we - icm de hoge kavelprijzen - niet nemen.

Project 2: die bestemmingsplanwijziging is door de gemeenteraad, bezwaartermijn is nu zo'n beetje afgelopen. En dan is het de vraag of er zienswijzen e.d. zijn ingediend en wat de kavelprijzen worden. We willen er heel graag bouwen, maar de prijzen in de bouw zijn niet leuk en dus hangt het een beetje op de kavelprijzen.
Spannend dan nog even… maar bouwen is idd belachelijk duur geworden helaas.
  dinsdag 26 maart 2024 @ 12:15:46 #280
35189 Troel
scherp en bot
pi_212964555
Net met gepaste spoed de jongens van school gehaald en naar 't hondje gereden. Vanmiddag rond 14 uur een afspraak bij de dierenarts. Hoewel ik het hondje eigenlijk niet wil missen, hoop ik dat ook zij ziet dat ze niet lekker is.

Zoals ze doet, of eigenlijk niet doet: het is niet zoals het hondje altijd geweest is. MIjn vader ziet het niet, mijn moeder ziet het wel (dat was dan ook de reden dat we die kant op gingen). Het is niet iets waar ik tussen ga zitten, maar hoe leg je iemand uit dat je in alles merkt dat het hondje aangeeft dat dit niet is wat het hondje wil?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 26 maart 2024 @ 12:34:28 #281
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212964743
Sterkte Troel
pi_212965468
Wat vervelend Troel en verdrietig, sterkte!
pi_212966217
@Troel :* sterkte.

[ Bericht 15% gewijzigd door Nijna op 26-03-2024 16:57:52 (typvout) ]
  dinsdag 26 maart 2024 @ 15:13:09 #284
35189 Troel
scherp en bot
pi_212966302
Dierenarts vindt het nog niet schrikbarend en wil in ieder geval tot na de paasdagen wachten. Ergens blij en opgelucht, aan de andere kant vreet het aan me,w ant ik ben toch niet gek?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212968355
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 15:13 schreef Troel het volgende:
Dierenarts vindt het nog niet schrikbarend en wil in ieder geval tot na de paasdagen wachten. Ergens blij en opgelucht, aan de andere kant vreet het aan me,w ant ik ben toch niet gek?
Heb in hetzelfde schuitje gezeten met de hond van mijn ouders. Het duurde even eer mijn moeder kon toegeven dat het idd niet goed ging. Bij ons was het wel een kwaadaardige milttumor overigens, wel weggehaald, maar was al erg vergroeid.
:* hoop dat ze toch nog wat opknapt, narcose hakt er ook wel in bij zo'n beestje.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  dinsdag 26 maart 2024 @ 21:20:08 #286
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212970679
Och @Troel wat doe je dat allemaal goed. Helaas meerdere keren in je schoenen gestaan. Vaak voel je wel wanneer het zover is. Gelukkig hadden wij een dierenarts die dan ook zei: volgens mij is het tijd. Dat hielp wel. Zelf die knoop doorhakken is zo lastig.
  woensdag 27 maart 2024 @ 09:40:25 #287
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212974678
Ik heb er geen ervaring mee bij huisdieren troel, maar heel veel sterkte!

Mijn peuter had gisteren ineens (zonder ziek te zijn behalve hoesten) diarree tot onder z'n oksels. Was verder helemaal oke, stond onder de douche te dansen, grootste lol. 's Nachts wel al een paar nachten continu wakker, maar da's door het hoesten.

Sindsdien niet meer gepoept, wel gewoon gegeten enzo. Nog steeds aan het hoesten wel. Issie nou ziek of niet? Ik heb echt geen idee...
  woensdag 27 maart 2024 @ 10:06:36 #288
35189 Troel
scherp en bot
pi_212975001
En vandaag zat er een reetje vast in de poort. Helaas kon de brandweer niet veel beginnen, het beestje is geholpen door de jachtopziener.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 27 maart 2024 @ 10:14:08 #289
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212975074
Ik moest m 2 keer lezen... wie z'n reet zat vast? :')

Flauw grapje:

Wat zei het hert met een zonnebril op?
SPOILER
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_212975210
Ik dacht ook, huh, wie zijn kont zat waar vast?! _O-
  woensdag 27 maart 2024 @ 15:49:46 #291
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212979414
Als je van dit soort grapjes houdt, moet je de aflevering van Boswachter Tim over reeën kijken. Hilarisch.

Maar RIP aan het reetje :{
pi_212979705
Ik ben een beelddenker, dus thanx :D
If they say
  woensdag 27 maart 2024 @ 17:06:13 #293
35189 Troel
scherp en bot
pi_212980311
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 16:23 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik ben een beelddenker, dus thanx :D
Nouja, het zou best kunnen dat het reetje met zijn reet vast zat omdat het te dik was :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212980356
Simon is de hele week al ziek, heeft vandaag het Paasontbijt gemist. Morgen is het schoolreisje, we twijfelen of we hem mee moeten laten gaan. Hij eet vandaag wel weer redelijk, geen diarree meer, maar nog wel een beetje buikpijn. Vind het zo sneu voor hem.
  woensdag 27 maart 2024 @ 17:19:51 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_212980509
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 17:08 schreef TolstoiFan het volgende:
Simon is de hele week al ziek, heeft vandaag het Paasontbijt gemist. Morgen is het schoolreisje, we twijfelen of we hem mee moeten laten gaan. Hij eet vandaag wel weer redelijk, geen diarree meer, maar nog wel een beetje buikpijn. Vind het zo sneu voor hem.
Wat naar, zeker bij zoiets.

Oudste is hier half hersteld van zijn longontsteking wel meegegaan met een excursie richting Den Haag met bezoek aan de Tweede Kamer, maar heeft het moeten bekopen met langer thuisblijven uiteindelijk. Ik heb hem laten gaan omdat het een 'once in a lifetime' iets was in mijn ogen. Qua schoolreisje zou ik vooral kijken of hij er wat aan heeft als hij niet helemaal fit is. Meestal zijn schoolreisjes op de basisschool wat actiever en dat moet hij ook maar net weer kunnen denk ik?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212980534
quote:
2s.gif Op woensdag 27 maart 2024 17:06 schreef Troel het volgende:

[..]
Nouja, het zou best kunnen dat het reetje met zijn reet vast zat omdat het te dik was :P
Ik zag dus 2 billen tussen een hek voor me🙈 :D

Oeh Tolstoi, das idd lastig. Jij kent je kind het best. Meegaan een optie? Mocht hij toch niet lekker worden, kun je hem meenemen.
If they say
pi_212981470
quote:
2s.gif Op woensdag 27 maart 2024 17:06 schreef Troel het volgende:

[..]
Wij hebben net friet gegeten omdat onze inductie kookplaat 'krrrrsssskrrr' zei en toen niet meer aan ging. Dus ik blijf nu ook weg bij jullie poort. Met mijn reet.
  woensdag 27 maart 2024 @ 18:52:10 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_212981533
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 18:46 schreef exode het volgende:

[..]
Wij hebben net friet gegeten omdat onze inductie kookplaat 'krrrrsssskrrr' zei en toen niet meer aan ging. Dus ik blijf nu ook weg bij jullie poort. Met mijn reet.
Ik had dus stiekem een beetje hoop op hertenbiefstuk, maar dat viel tegen... -O-
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212981612
quote:
2s.gif Op woensdag 27 maart 2024 18:52 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik had dus stiekem een beetje hoop op hertenbiefstuk, maar dat viel tegen... -O-
Sorry.
Morgen wordt ie hopelijk gerepareerd, dus als jij dat reetje brengt.
  woensdag 27 maart 2024 @ 19:03:29 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_212981633
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 19:01 schreef exode het volgende:

[..]
Sorry.
Morgen wordt ie hopelijk gerepareerd, dus als jij dat reetje brengt.
De jachtopziener heeft het reetje meegenomen. (maar moet dat niet eerst zoveel weken besterven?)

Kapotte plaat is trouwens wel erg ruk. Ik probeer vriendlief hier ervan te overtuigen om een inductieplaat te nemen in plaats van het huidige gasstel. Maarja, nog geen groot succes :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 27 maart 2024 @ 19:12:45 #301
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212981760
Vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: