abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 maart 2024 @ 07:56:41 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_212832407
Dusch :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 15 maart 2024 @ 08:35:10 #2
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212832790
Meneer is met zijn One2Track horloge naar school. Eens kijken of hij zich aan de afspraak houdt en niet belt of berichtjes stuurt :D Hij is helemaal in de gloria met zijn horloge.

Oja en hij gaat op voetbalkamp. Wat wordt deze kleine man ineens snel groot.

Ik verwerk even een klein katertje van gisteravond (muziekbingo @ kroeg :') ).
pi_212833049
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2024 08:54 schreef miss_sly het volgende:

Theater, drama, rollende ogen, het hoort allemaal bij de puberteit wat mij betreft en wij maken er niet zo'n ding van. Maar misschien komt dat ook omdat dochter verder best heel redelijk is. Binnen een uur (vaak al binnen tien minuten) nadat ze Heel Boos met slaande deuren naar haar kamer is vertrokken, staat ze weer beneden om sorry te zeggen en een knuffel te halen.
Bij onze dochter kan het best lang duren voor de redelijkheid terugkeert. Een beetje chagrijn kan ik wel verdragen door haar de ruimte te geven of wat grapjes te maken, maar ze kan ook écht onaardig worden en dat tolereer ik niet. Ik zie wel dat ze er weinig grip op heeft, dat er veel in haar lichaam gebeurt. Het heeft dus geen zin om hardvochtig te zijn. Zodra ze weer redelijk is, is alles vergeven en gaan we weer gewoon verder.

Laatst keken we samen naar de finale van Wie is de Mol en legde ze haar hand in mijn hand. Dat kleine meisje is er nog gewoon, verborgen onder de verzorgingsproducten en brutale houding.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 15 maart 2024 @ 09:02:44 #4
5428 crew  miss_sly
pi_212833073
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Bij onze dochter kan het best lang duren voor de redelijkheid terugkeert. Een beetje chagrijn kan ik wel verdragen door haar de ruimte te geven of wat grapjes te maken, maar ze kan ook écht onaardig worden en dat tolereer ik niet. Ik zie wel dat ze er weinig grip op heeft, dat er veel in haar lichaam gebeurt. Het heeft dus geen zin om hardvochtig te zijn. Zodra ze weer redelijk is, is alles vergeven en gaan we weer gewoon verder.

Laatst keken we samen naar de finale van Wie is de Mol en legde ze haar hand in mijn hand. Dat kleine meisje is er nog gewoon, verborgen onder de verzorgingsproducten en brutale houding.
Mijn dochter is best redelijk, maar zeker grapjes zijn bepaald niet gewenst om op bepaalde momenten te gebruiken. Vooral man heeft daar een handje van, en hij kan haar niet woester maken. Achteraf kunnen grapjes dan weer wel, dus we hebben gelukkig geen humorloos kind :P

Jouw kleine meisje heb ik al jaaaaaren niet meer gezien, dus ik kan me bij de verzorgingsproducten en brutale houding helemaal niets voorstellen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212833095
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:00 schreef Claudia_x het volgende:

Dat kleine meisje is er nog gewoon, verborgen onder de verzorgingsproducten en brutale houding.
Dit, mijn jongste O+ schatje met af en toe een aardig grote mond.
Fake it till you make it...
  vrijdag 15 maart 2024 @ 09:08:22 #6
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212833119
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:02 schreef miss_sly het volgende:
Mijn dochter is best redelijk, maar zeker grapjes zijn bepaald niet gewenst om op bepaalde momenten te gebruiken. Vooral man heeft daar een handje van, en hij kan haar niet woester maken.
Hahahaha mijn man is echt koning grapjes maken wanneer niemand er op zit te wachten. :'(
Ik heb nu na 9 jaar ook bijna het punt bereikt dat ik zelf ook met mn ogen wil gaan rollen :{ ;)
pi_212833141
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Mijn dochter is best redelijk, maar zeker grapjes zijn bepaald niet gewenst om op bepaalde momenten te gebruiken. Vooral man heeft daar een handje van, en hij kan haar niet woester maken. Achteraf kunnen grapjes dan weer wel, dus we hebben gelukkig geen humorloos kind :P
Ja, dat is ook wel herkenbaar. :D

quote:
Jouw kleine meisje heb ik al jaaaaaren niet meer gezien, dus ik kan me bij de verzorgingsproducten en brutale houding helemaal niets voorstellen.
Oef, nou! Ik ben er zelf een beetje van geschrokken hoe snel het is gegaan. Ze is nu echt een jonge vrouw.

Hoe zoon en dochter de puberteit doorkomen, is een wereld van verschil. Zoon is nog even makkelijk en redelijk als hij altijd was. Dochter is weer makkelijker met schoolwerk, want ze wil alles zelf doen en haalt uitsluitend negens en tienen. Ze doet me zo aan mezelf denken toen ik jong was, maar dan een wat extremere versie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212833216
Voor de oudjes :') onder ons, nu met die mazelen uitbraak kom ik erachter dat ik niet gevaccineerd ben. Het zit sinds 1976 in het rvp dus voor die tijd moet je het gehad hebben om beschermd te zijn. Voor zover ik weet, heb ik het niet gehad. Wel waterpokken, de bof en hersenvliesontsteking ;(
Ik hang nu dus in de wacht bij de ha. Dit omdat kleinzoon met zijn 9 maanden de vaccinatie nog niet kan krijgen.
Hang inmiddels 10 minuten in de wacht en ik blijf 3 wachtenden voor me houden :')

Edit: moet de ggd bellen.

Edit2: ik heb hem wel! *O* 2014 toen ik al die inentingen kreeg voor Pakistan, hebben ze ook de BMR gezet. Ppppfffff, opgelucht :D

[ Bericht 10% gewijzigd door Mushanga71 op 15-03-2024 09:31:20 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Moderator vrijdag 15 maart 2024 @ 10:00:04 #9
5428 crew  miss_sly
pi_212833730
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja, dat is ook wel herkenbaar. :D
[..]
Oef, nou! Ik ben er zelf een beetje van geschrokken hoe snel het is gegaan. Ze is nu echt een jonge vrouw.

Hoe zoon en dochter de puberteit doorkomen, is een wereld van verschil. Zoon is nog even makkelijk en redelijk als hij altijd was. Dochter is weer makkelijker met schoolwerk, want ze wil alles zelf doen en haalt uitsluitend negens en tienen. Ze doet me zo aan mezelf denken toen ik jong was, maar dan een wat extremere versie.
Ik vind het wel mooi om te zien hoe ze echt een jonge vrouw wordt.
Overigens vindt ze er zelf nog niet zoveel aan, dat vrouw worden/zijn :D

We hebben over het algemeen geen moeilijke puber: ze rookt, drinkt, vapete niet en heeft nog geen enkele interesse in jongens. Die zijn nog allemaal stom. Ze doet het goed op school en haalt geweldige cijfers. Momenteel heeft ze een motivatiedipje, maar dat kan ze gelukkig prima hebben. En als ze eens een echt vervelende puberbui heeft, houdt ze ons wel even fijntjes voor dat we alsnog niet mogen klagen, want (zie begin van deze alinea) :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212834016
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Voor de oudjes :') onder ons, nu met die mazelen uitbraak kom ik erachter dat ik niet gevaccineerd ben. Het zit sinds 1976 in het rvp dus voor die tijd moet je het gehad hebben om beschermd te zijn. Voor zover ik weet, heb ik het niet gehad. Wel waterpokken, de bof en hersenvliesontsteking ;(
Ik hang nu dus in de wacht bij de ha. Dit omdat kleinzoon met zijn 9 maanden de vaccinatie nog niet kan krijgen.
Hang inmiddels 10 minuten in de wacht en ik blijf 3 wachtenden voor me houden :')

Edit: moet de ggd bellen.

Edit2: ik heb hem wel! *O* 2014 toen ik al die inentingen kreeg voor Pakistan, hebben ze ook de BMR gezet. Ppppfffff, opgelucht :D
Mijn moeder heeft al een maand waterpokken, ook niet leuk op je 71e :'(

Kortom, vaccineer je kinderen *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_212834132
Goede reminder, ik moet de HPV prik van B nog verzetten. Ga meteen bellen. :)
  vrijdag 15 maart 2024 @ 10:47:01 #12
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212834392
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 10:29 schreef exode het volgende:
Ik hoop dat ze daar bij jullie beter mee om gaan dan bij ons.
Ik vind het echt heel suf dat ze hier totaal niet meewerken aan afspraken verzetten.
pi_212834440
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 10:21 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Maar tegen waterpokken vaccineren ze toch niet?
Volgens mij kan je het beter maar gehad hebben als kind, ik had toen ik studeerde een klasgenootje die het had en die was er flink ziek van. Hopelijk knapt jouw moeder gauw op :*
Fake it till you make it...
pi_212834455
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 10:21 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Das flink klote ;( Beterschap voor je moeder!
Het rvp is er dus sinds 1976, wist ik ook niet. Dacht dat het wel goed zat, not.
Mijn moeder kreeg polio in de jaren 50, hield er gelukkig niks aan over. Nichtje van man kreeg in de jaren 80 polio, die was compleet verlamd daarna ;(
Vaccinaties zijn zó belangrijk :Y

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 10:29 schreef exode het volgende:
Zoon moet de 2e nog krijgen, in april geloof ik. Voor de menACWY komt binnenkort ook een oproep.
Die heb ik trouwens óók in 2014 gekregen. Geloof dat ik toen vanalles heb aangekruist :@ Was via thuisvaccinatie.
If they say
pi_212834477
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 10:47 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Ik vind het echt heel suf dat ze hier totaal niet meewerken aan afspraken verzetten.
Wat maf, zo werken ze het niet-vaccineren wel in de hand :{
Hier is verzetten gelukkig nooit een probleem.
If they say
pi_212834487
quote:
17s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 10:47 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Zijn hele klas en de andere groep 6 kunnen niet, ze zijn allemaal op kamp....dus we gaan het zien. Maar ik had 8 wachtenden voor me, ik bel later nog een keer.
pi_212834774
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 08:35 schreef Quoi het volgende:
Meneer is met zijn One2Track horloge naar school. Eens kijken of hij zich aan de afspraak houdt en niet belt of berichtjes stuurt :D Hij is helemaal in de gloria met zijn horloge.

Oja en hij gaat op voetbalkamp. Wat wordt deze kleine man ineens snel groot.

Ik verwerk even een klein katertje van gisteravond (muziekbingo @ kroeg :') ).
Je kunt ook stiltetijden forceren, als ouders.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212834870
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 10:53 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Das flink klote ;( Beterschap voor je moeder!
Het rvp is er dus sinds 1976, wist ik ook niet. Dacht dat het wel goed zat, not.
Mijn moeder kreeg polio in de jaren 50, hield er gelukkig niks aan over. Nichtje van man kreeg in de jaren 80 polio, die was compleet verlamd daarna ;(
Vaccinaties zijn zó belangrijk :Y
[..]
Zoon moet de 2e nog krijgen, in april geloof ik. Voor de menACWY komt binnenkort ook een oproep.
Die heb ik trouwens óók in 2014 gekregen. Geloof dat ik toen vanalles heb aangekruist :@ Was via thuisvaccinatie.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 10:51 schreef Nijna het volgende:

[..]
Volgens mij kan je het beter maar gehad hebben als kind, ik had toen ik studeerde een klasgenootje die het had en die was er flink ziek van. Hopelijk knapt jouw moeder gauw op :*
Dat is waar, maar het is echt naar om te hebben als volwassene. Dus wij nemen alle vaccinaties die er wel zijn, want mazelen, polio enz. is nog een stukje erger dan waterpokken ;)
pi_212834967
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 10:55 schreef exode het volgende:

[..]
Zijn hele klas en de andere groep 6 kunnen niet, ze zijn allemaal op kamp....dus we gaan het zien. Maar ik had 8 wachtenden voor me, ik bel later nog een keer.
Hier kon je op de website (volgens mij van de ggd maar stond in de brief) kijken waar in de omgeving ze nog meer kwamen en daar kon je dan tijdens de inlooptijd naar toe. Of naar een grotere locatie de hele dag

Verzetten deden ze hier ook moeilijk over toen (ik wilde graag dat zoon een (half) uur later kon dan z’n afspraaktijd ivm activiteit op school. Bij bellen werd aangegeven dat dat absoluut niet kon (of tijdens het inloopuur maar dan was die activiteit ook bezig). Ik heb toen tegen hem gezegd het er maar op te gokken (en anders wel te kijken wanneer we hem konden inhalen, de week er voor was de andere locatie en de grotere locatie was in de herfstvakantie als we weg waren).

Heb toen ik met dochter wel op de locatie was gevraagd of het een probleem was als hij later zou zijn en dat was helemaal geen probleem (hij had z’n smoes al voorbereid ;) maar ze keken niet naar de tijd).

Maar goed dus telefonisch was het verzetten wel moeilijk.

Maar staat er bij jullie in de brief geen link dat je kunt zoeken naar de data van locaties in de buurt? Want dat zou sowieso moeten gaan
pi_212834986
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 11:34 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Hier kon je op de website (volgens mij van de ggd maar stond in de brief) kijken waar in de omgeving ze nog meer kwamen en daar kon je dan tijdens de inlooptijd naar toe. Of naar een grotere locatie de hele dag

Verzetten deden ze hier ook moeilijk over toen (ik wilde graag dat zoon een (half) uur later kon dan z’n afspraaktijd ivm activiteit op school. Bij bellen werd aangegeven dat dat absoluut niet kon (of tijdens het inloopuur maar dan was die activiteit ook bezig). Ik heb toen tegen hem gezegd het er maar op te gokken (en anders wel te kijken wanneer we hem konden inhalen, de week er voor was de andere locatie en de grotere locatie was in de herfstvakantie als we weg waren).

Heb toen ik met dochter wel op de locatie was gevraagd of het een probleem was als hij later zou zijn en dat was helemaal geen probleem (hij had z’n smoes al voorbereid ;) maar ze keken niet naar de tijd).

Maar goed dus telefonisch was het verzetten wel moeilijk.

Maar staat er bij jullie in de brief geen link dat je kunt zoeken naar de data van locaties in de buurt? Want dat zou sowieso moeten gaan
Nope, alleen dat we moeten bellen als het echt echt echt niet anders kan. Hij moet 16 april en ze vaccineren tm 17 april zie ik.
pi_212835145
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 10:51 schreef Nijna het volgende:

[..]
In Nederland niet standaard omdat de waterpokken hier genoeg rondgaan onder kinderen. Maar het vaccin is er wel en als je de waterpokken voor 12 jaar niet hebt gehad kan je een vaccinatie laten zetten. Daarnaast zijn er nog wat medische indicaties waarbij er wel tegen waterpokken wordt gevaccineerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 15-03-2024 12:48:00 ]
pi_212835306
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 11:27 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
[..]
Dat is waar, maar het is echt naar om te hebben als volwassene. Dus wij nemen alle vaccinaties die er wel zijn, want mazelen, polio enz. is nog een stukje erger dan waterpokken ;)
Maar waterpokken op latere leeftijd is toch heftiger dan op jonge leeftijd, dat zie je nu. Nouja, hierna is je moeder wel beschermd ;)

Ik moest toen de BMR met 14 maanden bij zoon een half jaar uitstellen. Hij werd met 13mnd behandeld met gammaglobuline voor zn Kawasaki. Zijn lichaampje zat toen zo vol met antistoffen, dat het vaccin niet zou hebben gewerkt. Dus kreeg hij die met 20mnd. Toen kwam er ook een oproep voor de TBC vaccinatie maar die heb ik wél overgeslagen. Hij heeft heel lang naweeën van Kawasaki gehad en nóg een vaccin vond ik net even teveel.
Helaas bestaat er nog geen vaccin tegen Kawasaki. Ze weten nog steeds niet waar het nou precies door veroorzaakt wordt :{
If they say
  vrijdag 15 maart 2024 @ 12:31:31 #23
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212835655
Ok, de eerste ingesproken berichtjes via de One2track komen binnen, onder schooltijd dus :D :D

We moeten er uiteraard smakelijk om lachen, maar moeten dus nog wel nog een iets directiever gesprekje over de regels voeren.
pi_212835883
Hier stond C (16 jaar) dinsdag in de rij bij het consultatiebureau. Tussen die groep 6 kids. Allemaal voor de HPV. C had de eerste inhaalsessie geen tijd. Tijdens de 2e ronde heeft hij de eerste gehaald en nu automatisch oproep voor de 2e. En het CB zit om de hoek, lekker handig!
Alleen D moet nog de 14 jaars prik, dan hebben ze alle gehad.

C zat op het kdv ook in de vaccinatie groep. Daar was 1 kindje dat niet gevaccineerd kon worden. Daar kwamen alleen kinderen bij in de groep die volledig gevaccineerd waren. (Is echt geen 100% garantie, maar een uurtje samen buiten spelen is anders dan 10 uur samen in een lokaal).
Benadrukte voor ons wel het nut, niet alleen voor hem maar ook voor anderen.

Mijn moeder had waterpokken toen ze 20 was. Ze is blij dat alle kleinkinderen ze hebben gehad :P
pi_212835890
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 12:31 schreef Quoi het volgende:
Ok, de eerste ingesproken berichtjes via de One2track komen binnen, onder schooltijd dus :D :D

We moeten er uiteraard smakelijk om lachen, maar moeten dus nog wel nog een iets directiever gesprekje over de regels voeren.
Het zal ook de nieuwigheid nog even zijn :D
pi_212836865
https://nos.nl/artikel/25(...)lage-vaccinatiegraad

'We doen allemaal maar wat' geldt wat mij betreft niet voor vaccineren.
pi_212836979
Nog steeds 8 wachtenden voor me, nu hou ik vol hoor. Ik zet in op een half uur wachten.

Was al aan de beurt en afspraak zonder probleem kunnen verzetten. Wel in een ander dorp omdat ze in ons dorp maar 1 dag zijn.

[ Bericht 47% gewijzigd door exode op 15-03-2024 14:48:20 ]
pi_212837037
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:22 schreef SaskiaR het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)lage-vaccinatiegraad

'We doen allemaal maar wat' geldt wat mij betreft niet voor vaccineren.
Ik ben toch echt gevaccineerd maar loop als sinds Kerst met kinkhoest..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_212837302
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 14:36 schreef Vicky het volgende:

[..]
Een kinkhoestvaccinatie beschermd helaas niet levenslang en de bacterie is wat veranderd waardoor het vaccin niet meer optimaal werkt.
pi_212837346
quote:

[..]
Vaccinatie is maar x aantal jaar werkzaam.

Best raar dat het rvp er niet voor volwassenen is. Je krijgt de vaccinaties als kind maar ze beschermen niet eeuwig. En dat moet je maar nét weten :{
In mijn vaccinatieboekje staat bij DTP 10 jaar en BMR levenslang. Kinkhoest is maar 10 jaar, geloof ik.
Hepatitis A meer dan 25 jaar.
If they say
pi_212837356
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 15:04 schreef Elleska het volgende:

[..]
Een kinkhoestvaccinatie beschermd helaas niet levenslang en de bacterie is wat veranderd waardoor het vaccin niet meer optimaal werkt.
En dat las ik net ook idd, dat de bacterie is veranderd :Y
If they say
pi_212837367
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 11:51 schreef Elleska het volgende:

[..]
In Nederland niet standaard omdat de waterpokken hier genoeg rondgaan onder kinderen. Maar het vaccin is er wel en als je de waterpokken voor 12 jaar niet hebt gehad kan je een vaccinatie laten zetten. Daarnaast zijn er nog wat medische indicaties waarbij er wel tegen waterpokken wordt gevaccineerd.
Ik heb mijn jongste ook laten enten toen ze het op dr zesde nog niet gehad had. Liever twee prikjes dan die jeukkorsten.
pi_212837411
quote:

[..]
Ik vrees dat ik het ook heb. Ik ben een weekje ziek geweest daarna ben ik me he-le-maal de t*fus gaan hoesten. Tranen, overgeven, you name it. Als ik een bui voel aankomen, loop ik uit voorzorg maar alvast naar de wc.

Huisarts geweest maar die zag geen toegevoegde waarde in testen en/of behandelen.
pi_212837469
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 15:14 schreef -Spring het volgende:

[..]
Ik vrees dat ik het ook heb. Ik ben een weekje ziek geweest daarna ben ik me he-le-maal de t*fus gaan hoesten. Tranen, overgeven, you name it. Als ik een bui voel aankomen, loop ik uit voorzorg maar alvast naar de wc.

Huisarts geweest maar die zag geen toegevoegde waarde in testen en/of behandelen.
Ik begon met een kuchje en dat werd steeds erger. Idd tot kotsen toe. Paar keer bijna tegen de vlakte gegaan toen ik erin bleef hangen.
Ribben gekneusd, slapeloze nachten. Het is zeker een stuk minder dan het was. 's nachts hoest ik niet meer, overdag nog wel. Heb nog steeds last van mijn ribben en ik heb de conditie van een beschimmeld poffertje.
Helaas zijn er geen medicijnen voor. Ja je zou een ab. kuurtje kunnen krijgen. Ik heb het 2 gehad en doe deden niks.
Uitzitten dan maar. Als ik vanaf kerst reken zit ik nu op dag 88..

Sterkte ermee! 😘
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_212837482
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 15:23 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik begon met een kuchje en dat werd steeds erger. Idd tot kotsen toe. Paar keer bijna tegen de vlakte gegaan toen ik erin bleef hangen.
Ribben gekneusd, slapeloze nachten. Het is zeker een stuk minder dan het was. 's nachts hoest ik niet meer, overdag nog wel. Heb nog steeds last van mijn ribben en ik heb de conditie van een beschimmeld poffertje.
Helaas zijn er geen medicijnen voor. Ja je zou een ab. kuurtje kunnen krijgen. Ik heb het 2 gehad en doe deden niks.
Uitzitten dan maar. Als ik vanaf kerst reken zit ik nu op dag 88..

Sterkte ermee! 😘
My gawd.

Jij ook :*
pi_212837491
Het lukt me ook niet om in te ademen tussen het hoesten door. Dat vind ik nog het naarst.
pi_212837521
_Spring en Vicky :*
pi_212838123
Hopen dat mijn kinkhoest vaccinatie tijdens de zwangerschap mij ook tegen deze variant voldoende beschermt dan. Klinkt heel heftig!
  vrijdag 15 maart 2024 @ 17:39:53 #39
35189 Troel
scherp en bot
pi_212838630
Ik heb zelf onlangs ook de tweede spuit tegen HPV gehad. *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 15 maart 2024 @ 19:23:41 #40
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212839672
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 07:52 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ha, ik was er ook! Maar had ze vorig jaar ook al in muziekgieterij gezien, dus was de stem al gewend.
Vond je het leuk? En waar zat je?
pi_212841570
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 16:46 schreef Bami het volgende:
Hopen dat mijn kinkhoest vaccinatie tijdens de zwangerschap mij ook tegen deze variant voldoende beschermt dan. Klinkt heel heftig!
Dit hoop ik ook! Dat is inmiddels wel 8 jaar geleden...

Mijn ex heeft ook kinkhoest, die heb ik gelukkig al even niet gezien en ook de kinderen zijn daar al even niet geweest maar toch kneep ik hem wel even, zeker voor James met zn longen, maar die lijkt voor nu gelukkig gewoon verkouden te zijn... zijn laatste dktp is ook pas 3.5 jaar geleden wellicht scheelt dat...
S. 2014
J. 2016
pi_212841691
Hier hebben ze ook nog steeds last van de gevolgen van de kinkhoestinfectie. Inmiddels ben ik zelf ook behoorlijk verkouden met hoesten erbij. Gewoon een verkoudheid ga ik vanuit dat het maar snel weer over mag zijn.

Sterkte vicky en spring
  zaterdag 16 maart 2024 @ 06:52:59 #43
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212844318
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 19:23 schreef amaranta het volgende:

[..]
Vond je het leuk? En waar zat je?
Ja, maar ik ben dan ook al 20 jaar fan. En op rij 1, da's effectief rij 3, want a en b zetten ze los ervoor. Jij?

Wij hebben net cadeautjes uitgepakt. Spruit is maandag jarig, maar we vieren het vandaag...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212844341
Gefeliciteerd met Spruit, @Tink89

Wij mogen over een paar weken ook weer een kinderverjaardag vieren. J weet alleen echt niet wat hij wil hebben... De paar dingetjes die hij bedacht heeft, heeft hij al aan het bezoek gevraagd... :D Best lastig.
pi_212845456
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 06:52 schreef Tink89 het volgende:

Ja, maar ik ben dan ook al 20 jaar fan. En op rij 1, da's effectief rij 3, want a en b zetten ze los ervoor. Jij?

Als ik K's Choice hoor zit ik meteen weer op de middelbare school O+
  zaterdag 16 maart 2024 @ 10:28:53 #46
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212845879
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 06:52 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wij hebben net cadeautjes uitgepakt. Spruit is maandag jarig, maar we vieren het vandaag...
Wij hadden last minute kaartjes via ticketswap. Toen ik ‘s middags keek waren er ook nog kaartjes te koop voor inderdaad de eerste rij. Maar toen wij ze kochten waren er nog maar vier kaartjes op tickets swap en we zaten ergens op de tweede ring.
Ik ben zelf ook geen fan van K’s Choice maar de vriendin waarmee ik was wel en zij had niemand om mee te gaan. Ik ken de liedjes dan ook alleen maar omdat ik ze bij haar thuis hoorde als zij ze op haar slaapkamer luisterde.
Ik vroeg me inderdaad af hoe dat zit met die rij voor een. Waarom is dat? Gebeurt in het parktheater namelijk ook.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 12:10:57 #47
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212847012
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 09:52 schreef Amsel het volgende:

[..]
Als ik K's Choice hoor zit ik meteen weer op de middelbare school O+
Ik ook O+
pi_212847191
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 11:51 schreef Elleska het volgende:

[..]
Eerder kan toch ook wel, als je dat voor je kind zou willen? Hoe lang werkt zo'n waterpokken vaccinatie, weet jij dat?

Manlief heeft waterpokken gehad toen hij 18 was, daar is hij echt flink ziek van geweest.
pi_212848358
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 12:33 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Eerder kan toch ook wel, als je dat voor je kind zou willen? Hoe lang werkt zo'n waterpokken vaccinatie, weet jij dat?

Manlief heeft waterpokken gehad toen hij 18 was, daar is hij echt flink ziek van geweest.
Het is een goedgekeurde vaccinatie dus eerder kan altijd. Volgens de richtlijn kan waterpokken vanaf 12 jaar waterpokken ernstiger uitpakken.

Het laatste onderzoek is van 10 jaar geleden en gaf een werking van ieder geval 14 jaar, waarschijnlijk langer. De tijd zal uitwijzen hoe lang precies maar omdat ze dat nu nog niet weten heeft het doormaken van de ziekte op jonge leeftijd de voorkeur want dat geeft levenslange bescherming.
  zaterdag 16 maart 2024 @ 15:22:46 #50
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212848740
Wij krijgen onze eerste echte logée vanavond (muv oudejaarsavonden en camper tripjes). Nog tips, behalve het huis aan kant (jeez, wat een bende)?

Ik zeg: pizza, kahoots en naar bed :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')