Bij onze dochter kan het best lang duren voor de redelijkheid terugkeert. Een beetje chagrijn kan ik wel verdragen door haar de ruimte te geven of wat grapjes te maken, maar ze kan ook écht onaardig worden en dat tolereer ik niet. Ik zie wel dat ze er weinig grip op heeft, dat er veel in haar lichaam gebeurt. Het heeft dus geen zin om hardvochtig te zijn. Zodra ze weer redelijk is, is alles vergeven en gaan we weer gewoon verder.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:54 schreef miss_sly het volgende:
Theater, drama, rollende ogen, het hoort allemaal bij de puberteit wat mij betreft en wij maken er niet zo'n ding van. Maar misschien komt dat ook omdat dochter verder best heel redelijk is. Binnen een uur (vaak al binnen tien minuten) nadat ze Heel Boos met slaande deuren naar haar kamer is vertrokken, staat ze weer beneden om sorry te zeggen en een knuffel te halen.
Mijn dochter is best redelijk, maar zeker grapjes zijn bepaald niet gewenst om op bepaalde momenten te gebruiken. Vooral man heeft daar een handje van, en hij kan haar niet woester maken. Achteraf kunnen grapjes dan weer wel, dus we hebben gelukkig geen humorloos kindquote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Bij onze dochter kan het best lang duren voor de redelijkheid terugkeert. Een beetje chagrijn kan ik wel verdragen door haar de ruimte te geven of wat grapjes te maken, maar ze kan ook écht onaardig worden en dat tolereer ik niet. Ik zie wel dat ze er weinig grip op heeft, dat er veel in haar lichaam gebeurt. Het heeft dus geen zin om hardvochtig te zijn. Zodra ze weer redelijk is, is alles vergeven en gaan we weer gewoon verder.
Laatst keken we samen naar de finale van Wie is de Mol en legde ze haar hand in mijn hand. Dat kleine meisje is er nog gewoon, verborgen onder de verzorgingsproducten en brutale houding.
Dit, mijn jongstequote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:00 schreef Claudia_x het volgende:
Dat kleine meisje is er nog gewoon, verborgen onder de verzorgingsproducten en brutale houding.
Hahahaha mijn man is echt koning grapjes maken wanneer niemand er op zit te wachten.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:02 schreef miss_sly het volgende:
Mijn dochter is best redelijk, maar zeker grapjes zijn bepaald niet gewenst om op bepaalde momenten te gebruiken. Vooral man heeft daar een handje van, en hij kan haar niet woester maken.
Ja, dat is ook wel herkenbaar.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn dochter is best redelijk, maar zeker grapjes zijn bepaald niet gewenst om op bepaalde momenten te gebruiken. Vooral man heeft daar een handje van, en hij kan haar niet woester maken. Achteraf kunnen grapjes dan weer wel, dus we hebben gelukkig geen humorloos kind
Oef, nou! Ik ben er zelf een beetje van geschrokken hoe snel het is gegaan. Ze is nu echt een jonge vrouw.quote:Jouw kleine meisje heb ik al jaaaaaren niet meer gezien, dus ik kan me bij de verzorgingsproducten en brutale houding helemaal niets voorstellen.
Ik vind het wel mooi om te zien hoe ze echt een jonge vrouw wordt.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:09 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat is ook wel herkenbaar.
[..]
Oef, nou! Ik ben er zelf een beetje van geschrokken hoe snel het is gegaan. Ze is nu echt een jonge vrouw.
Hoe zoon en dochter de puberteit doorkomen, is een wereld van verschil. Zoon is nog even makkelijk en redelijk als hij altijd was. Dochter is weer makkelijker met schoolwerk, want ze wil alles zelf doen en haalt uitsluitend negens en tienen. Ze doet me zo aan mezelf denken toen ik jong was, maar dan een wat extremere versie.
Mijn moeder heeft al een maand waterpokken, ook niet leuk op je 71equote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:19 schreef Mushanga71 het volgende:
Voor de oudjesonder ons, nu met die mazelen uitbraak kom ik erachter dat ik niet gevaccineerd ben. Het zit sinds 1976 in het rvp dus voor die tijd moet je het gehad hebben om beschermd te zijn. Voor zover ik weet, heb ik het niet gehad. Wel waterpokken, de bof en hersenvliesontsteking
![]()
Ik hang nu dus in de wacht bij de ha. Dit omdat kleinzoon met zijn 9 maanden de vaccinatie nog niet kan krijgen.
Hang inmiddels 10 minuten in de wacht en ik blijf 3 wachtenden voor me houden
Edit: moet de ggd bellen.
Edit2: ik heb hem wel!2014 toen ik al die inentingen kreeg voor Pakistan, hebben ze ook de BMR gezet. Ppppfffff, opgelucht
![]()
Ik hoop dat ze daar bij jullie beter mee om gaan dan bij ons.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:29 schreef exode het volgende:
Goede reminder, ik moet de HPV prik van B nog verzetten. Ga meteen bellen.
Maar tegen waterpokken vaccineren ze toch niet?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:21 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft al een maand waterpokken, ook niet leuk op je 71e![]()
Kortom, vaccineer je kinderen
Das flink klotequote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:21 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft al een maand waterpokken, ook niet leuk op je 71e![]()
Kortom, vaccineer je kinderen
Zoon moet de 2e nog krijgen, in april geloof ik. Voor de menACWY komt binnenkort ook een oproep.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:29 schreef exode het volgende:
Goede reminder, ik moet de HPV prik van B nog verzetten. Ga meteen bellen.
Wat maf, zo werken ze het niet-vaccineren wel in de handquote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:47 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze daar bij jullie beter mee om gaan dan bij ons.
Ik vind het echt heel suf dat ze hier totaal niet meewerken aan afspraken verzetten.
Zijn hele klas en de andere groep 6 kunnen niet, ze zijn allemaal op kamp....dus we gaan het zien. Maar ik had 8 wachtenden voor me, ik bel later nog een keer.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:47 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze daar bij jullie beter mee om gaan dan bij ons.
Ik vind het echt heel suf dat ze hier totaal niet meewerken aan afspraken verzetten.
Je kunt ook stiltetijden forceren, als ouders.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 08:35 schreef Quoi het volgende:
Meneer is met zijn One2Track horloge naar school. Eens kijken of hij zich aan de afspraak houdt en niet belt of berichtjes stuurtHij is helemaal in de gloria met zijn horloge.
Oja en hij gaat op voetbalkamp. Wat wordt deze kleine man ineens snel groot.
Ik verwerk even een klein katertje van gisteravond (muziekbingo @ kroeg).
quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:53 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Das flink kloteBeterschap voor je moeder!
Het rvp is er dus sinds 1976, wist ik ook niet. Dacht dat het wel goed zat, not.
Mijn moeder kreeg polio in de jaren 50, hield er gelukkig niks aan over. Nichtje van man kreeg in de jaren 80 polio, die was compleet verlamd daarna![]()
Vaccinaties zijn zó belangrijk
[..]
Zoon moet de 2e nog krijgen, in april geloof ik. Voor de menACWY komt binnenkort ook een oproep.
Die heb ik trouwens óók in 2014 gekregen. Geloof dat ik toen vanalles heb aangekruistWas via thuisvaccinatie.
Dat is waar, maar het is echt naar om te hebben als volwassene. Dus wij nemen alle vaccinaties die er wel zijn, want mazelen, polio enz. is nog een stukje erger dan waterpokkenquote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:51 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar tegen waterpokken vaccineren ze toch niet?
Volgens mij kan je het beter maar gehad hebben als kind, ik had toen ik studeerde een klasgenootje die het had en die was er flink ziek van. Hopelijk knapt jouw moeder gauw op
Hier kon je op de website (volgens mij van de ggd maar stond in de brief) kijken waar in de omgeving ze nog meer kwamen en daar kon je dan tijdens de inlooptijd naar toe. Of naar een grotere locatie de hele dagquote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:55 schreef exode het volgende:
[..]
Zijn hele klas en de andere groep 6 kunnen niet, ze zijn allemaal op kamp....dus we gaan het zien. Maar ik had 8 wachtenden voor me, ik bel later nog een keer.
Nope, alleen dat we moeten bellen als het echt echt echt niet anders kan. Hij moet 16 april en ze vaccineren tm 17 april zie ik.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:34 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Hier kon je op de website (volgens mij van de ggd maar stond in de brief) kijken waar in de omgeving ze nog meer kwamen en daar kon je dan tijdens de inlooptijd naar toe. Of naar een grotere locatie de hele dag
Verzetten deden ze hier ook moeilijk over toen (ik wilde graag dat zoon een (half) uur later kon dan z’n afspraaktijd ivm activiteit op school. Bij bellen werd aangegeven dat dat absoluut niet kon (of tijdens het inloopuur maar dan was die activiteit ook bezig). Ik heb toen tegen hem gezegd het er maar op te gokken (en anders wel te kijken wanneer we hem konden inhalen, de week er voor was de andere locatie en de grotere locatie was in de herfstvakantie als we weg waren).
Heb toen ik met dochter wel op de locatie was gevraagd of het een probleem was als hij later zou zijn en dat was helemaal geen probleem (hij had z’n smoes al voorbereidmaar ze keken niet naar de tijd).
Maar goed dus telefonisch was het verzetten wel moeilijk.
Maar staat er bij jullie in de brief geen link dat je kunt zoeken naar de data van locaties in de buurt? Want dat zou sowieso moeten gaan
In Nederland niet standaard omdat de waterpokken hier genoeg rondgaan onder kinderen. Maar het vaccin is er wel en als je de waterpokken voor 12 jaar niet hebt gehad kan je een vaccinatie laten zetten. Daarnaast zijn er nog wat medische indicaties waarbij er wel tegen waterpokken wordt gevaccineerd.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 10:51 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar tegen waterpokken vaccineren ze toch niet?
Volgens mij kan je het beter maar gehad hebben als kind, ik had toen ik studeerde een klasgenootje die het had en die was er flink ziek van. Hopelijk knapt jouw moeder gauw op
Maar waterpokken op latere leeftijd is toch heftiger dan op jonge leeftijd, dat zie je nu. Nouja, hierna is je moeder wel beschermdquote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:27 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
[..]
Dat is waar, maar het is echt naar om te hebben als volwassene. Dus wij nemen alle vaccinaties die er wel zijn, want mazelen, polio enz. is nog een stukje erger dan waterpokken
Het zal ook de nieuwigheid nog even zijnquote:Op vrijdag 15 maart 2024 12:31 schreef Quoi het volgende:
Ok, de eerste ingesproken berichtjes via de One2track komen binnen, onder schooltijd dus![]()
![]()
We moeten er uiteraard smakelijk om lachen, maar moeten dus nog wel nog een iets directiever gesprekje over de regels voeren.
Ik ben toch echt gevaccineerd maar loop als sinds Kerst met kinkhoest..quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:22 schreef SaskiaR het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)lage-vaccinatiegraad
'We doen allemaal maar wat' geldt wat mij betreft niet voor vaccineren.
Een kinkhoestvaccinatie beschermd helaas niet levenslang en de bacterie is wat veranderd waardoor het vaccin niet meer optimaal werkt.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik ben toch echt gevaccineerd maar loop als sinds Kerst met kinkhoest..
Vaccinatie is maar x aantal jaar werkzaam.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
En dat las ik net ook idd, dat de bacterie is veranderdquote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:04 schreef Elleska het volgende:
[..]
Een kinkhoestvaccinatie beschermd helaas niet levenslang en de bacterie is wat veranderd waardoor het vaccin niet meer optimaal werkt.
Ik heb mijn jongste ook laten enten toen ze het op dr zesde nog niet gehad had. Liever twee prikjes dan die jeukkorsten.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:51 schreef Elleska het volgende:
[..]
In Nederland niet standaard omdat de waterpokken hier genoeg rondgaan onder kinderen. Maar het vaccin is er wel en als je de waterpokken voor 12 jaar niet hebt gehad kan je een vaccinatie laten zetten. Daarnaast zijn er nog wat medische indicaties waarbij er wel tegen waterpokken wordt gevaccineerd.
Ik vrees dat ik het ook heb. Ik ben een weekje ziek geweest daarna ben ik me he-le-maal de t*fus gaan hoesten. Tranen, overgeven, you name it. Als ik een bui voel aankomen, loop ik uit voorzorg maar alvast naar de wc.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 14:36 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik begon met een kuchje en dat werd steeds erger. Idd tot kotsen toe. Paar keer bijna tegen de vlakte gegaan toen ik erin bleef hangen.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:14 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik het ook heb. Ik ben een weekje ziek geweest daarna ben ik me he-le-maal de t*fus gaan hoesten. Tranen, overgeven, you name it. Als ik een bui voel aankomen, loop ik uit voorzorg maar alvast naar de wc.
Huisarts geweest maar die zag geen toegevoegde waarde in testen en/of behandelen.
My gawd.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 15:23 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik begon met een kuchje en dat werd steeds erger. Idd tot kotsen toe. Paar keer bijna tegen de vlakte gegaan toen ik erin bleef hangen.
Ribben gekneusd, slapeloze nachten. Het is zeker een stuk minder dan het was. 's nachts hoest ik niet meer, overdag nog wel. Heb nog steeds last van mijn ribben en ik heb de conditie van een beschimmeld poffertje.
Helaas zijn er geen medicijnen voor. Ja je zou een ab. kuurtje kunnen krijgen. Ik heb het 2 gehad en doe deden niks.
Uitzitten dan maar. Als ik vanaf kerst reken zit ik nu op dag 88..
Sterkte ermee! 😘
Vond je het leuk? En waar zat je?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 07:52 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ha, ik was er ook! Maar had ze vorig jaar ook al in muziekgieterij gezien, dus was de stem al gewend.
Dit hoop ik ook! Dat is inmiddels wel 8 jaar geleden...quote:Op vrijdag 15 maart 2024 16:46 schreef Bami het volgende:
Hopen dat mijn kinkhoest vaccinatie tijdens de zwangerschap mij ook tegen deze variant voldoende beschermt dan. Klinkt heel heftig!
Ja, maar ik ben dan ook al 20 jaar fan. En op rij 1, da's effectief rij 3, want a en b zetten ze los ervoor. Jij?quote:
Als ik K's Choice hoor zit ik meteen weer op de middelbare schoolquote:Op zaterdag 16 maart 2024 06:52 schreef Tink89 het volgende:
Ja, maar ik ben dan ook al 20 jaar fan. En op rij 1, da's effectief rij 3, want a en b zetten ze los ervoor. Jij?
Wij hadden last minute kaartjes via ticketswap. Toen ik ‘s middags keek waren er ook nog kaartjes te koop voor inderdaad de eerste rij. Maar toen wij ze kochten waren er nog maar vier kaartjes op tickets swap en we zaten ergens op de tweede ring.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 06:52 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ja, maar ik ben dan ook al 20 jaar fan. En op rij 1, da's effectief rij 3, want a en b zetten ze los ervoor. Jij?
Wij hebben net cadeautjes uitgepakt. Spruit is maandag jarig, maar we vieren het vandaag...
Ik ookquote:Op zaterdag 16 maart 2024 09:52 schreef Amsel het volgende:
[..]
Als ik K's Choice hoor zit ik meteen weer op de middelbare school
Eerder kan toch ook wel, als je dat voor je kind zou willen? Hoe lang werkt zo'n waterpokken vaccinatie, weet jij dat?quote:Op vrijdag 15 maart 2024 11:51 schreef Elleska het volgende:
[..]
In Nederland niet standaard omdat de waterpokken hier genoeg rondgaan onder kinderen. Maar het vaccin is er wel en als je de waterpokken voor 12 jaar niet hebt gehad kan je een vaccinatie laten zetten. Daarnaast zijn er nog wat medische indicaties waarbij er wel tegen waterpokken wordt gevaccineerd.
Het is een goedgekeurde vaccinatie dus eerder kan altijd. Volgens de richtlijn kan waterpokken vanaf 12 jaar waterpokken ernstiger uitpakken.quote:Op zaterdag 16 maart 2024 12:33 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Eerder kan toch ook wel, als je dat voor je kind zou willen? Hoe lang werkt zo'n waterpokken vaccinatie, weet jij dat?
Manlief heeft waterpokken gehad toen hij 18 was, daar is hij echt flink ziek van geweest.
Ze liggen samen in bed scheten en boeren te laten en lezen een boekje met vragen aan elkaar voor kinderen. "Heb jij weleens een meisje geslagen?" "Welk dier zou je het eerst redden: een koe of een olifant?"quote:Op zaterdag 16 maart 2024 15:33 schreef FlyingFish het volgende:
Zorgen dat je morgen geen plannen hebt, en er rekening mee houden dat het een erg korte nacht wordt
quote:Op zaterdag 16 maart 2024 21:34 schreef Quoi het volgende:
[..]
Ze liggen samen in bed scheten en boeren te laten en lezen een boekje met vragen aan elkaar voor kinderen. "Heb jij weleens een meisje geslagen?" "Welk dier zou je het eerst redden: een koe of een olifant?"![]()
![]()
Zon? Die heb ik nog niet echt gezien hier. Het is droog maar grijs.quote:Op maandag 18 maart 2024 16:08 schreef Tink89 het volgende:
Stil hier... meer mensen die het zwaar kut vinden om met 18 graden in de zon op kantoor te moeten zitten?
Ik sta achter in de afwas, dus voor mij geen zon te zien vandaag.quote:Op maandag 18 maart 2024 16:08 schreef Tink89 het volgende:
Stil hier... meer mensen die het zwaar kut vinden om met 18 graden in de zon op kantoor te moeten zitten?
Hij is al overgestapt op shirts, hij heeft het nogal snel warm. Truien draagt ie niet snel, dan trekt hij liever een vest aan over zijn shirt.quote:Op maandag 18 maart 2024 16:55 schreef hilliebillie het volgende:
Geen eten meer geven, dan zou het moeten stoppen!
Hopelijk kun je nog net vooruit met het winterspul tot het voorjaar begint, dan kun je dan nieuwe outfits aanschaffen. Zou zonde zijn als je nu nog heel veel winter outfits moet kopen die volgend jaar misschien al weer te klein zijn.
Maar dan is hij al vroeg aan de groeispurt volgens mij (maar hij had geloof ik al meer pubersymptomen toch?) tenminste mijnes van 12 zit ook in 164 (en broeken iets kleiner want korte benen in verhouding). En hij is toch niet de kleinste van zen vrienden (de twee grootste van z’n vrienden zijn dan wel weer een heel stuk groter)
Dat is waar, wij kunnen wel een grote, sterke man gebruiken in huis.quote:Op maandag 18 maart 2024 17:01 schreef Jentin het volgende:
Ik vind het heerlijk, zo'n beer van een zoon. Beertje weliswaar nog hier, want nog geen 10, maar zijn nieuwste sportoutfit is een heuse maat S, schoenmaat 42Toen hij mijn maat had (40/41) jatte hij wel mijn sneakers, dus ik ben blij dat we daar doorheen zijn. Kan ie papa's schoenen uitwonen. Dus, lekker doorgroeien en uitkijken naar het moment dat hij 'mamaatje' tegen je zegt terwijl hij boven je uittorent
![]()
18 kg lichter dan je lengte?quote:Op maandag 18 maart 2024 17:57 schreef PoesInDoos het volgende:
Myn jonkje 1.60m bij 42kg (11 jaar) schoenmaat 41
Ik wou dat ik 18kg lichter was dan m'n lengte
Ik ben 1.80m!quote:Op maandag 18 maart 2024 18:13 schreef trui het volgende:
[..]
18 kg lichter dan je lengte?(maar ik snap denk ik wel wat je bedoelt hoor, al zou ik dat wat te licht vinden).
quote:Op maandag 18 maart 2024 18:17 schreef exode het volgende:
Ik weet wel wat ik weeg, -21 kilo tov januari 2023, hatsa! Jammer alleen dat mijn gezicht daardoor steeds meer rimpels krijgt.
Waren onze 12 jarigen niet ongeveer even oud?quote:Op maandag 18 maart 2024 19:14 schreef Kyara het volgende:
Ik heb mini's met kleine voetjes geloof ik![]()
Jongen, 12 jaar, 1,52, 35 kilo, schoenmaat 37
Meisje, 11 jaar, 1,49, 30 kilo, schoenmaat 35
Meisje, 11 jaar, 1,48, 28 kilo, schoenmaat 34
ja, de mijne is van januari.quote:Op maandag 18 maart 2024 20:33 schreef Deepfreeze het volgende:
Waren onze 12 jarigen niet ongeveer even oud?
Hier is de oudste een kop kleiner dan de jongstequote:Op maandag 18 maart 2024 21:04 schreef SaskiaR het volgende:
Volgens mij redelijk gemiddeld in de klas. Al is ze wel de jongste van de klas, maar zeker niet de kleinste.
D is van december, maar die zit in de klas hoger. Dus dan ben je ook nog jong.quote:Op maandag 18 maart 2024 20:50 schreef Kyara het volgende:
[..]
ja, de mijne is van januari.
In de klas behoort hij niet eens tot de kleinsten. Mijn meiden trouwens ook niet. Maar die hebben lange benen dus optisch langer.
SQ gaf in december al aan dat 2023 laatste jaar op Fok! zou worden helaasquote:Op dinsdag 19 maart 2024 07:07 schreef Aure het volgende:
Nu je het zegt! Waar is @:SQ?
En wat shit FF, zijn ze al lang ziek?
Het werd elders gepost.quote:Op dinsdag 19 maart 2024 08:47 schreef Vanyel het volgende:
Rly?
Heeft ze dat hier stiekem verzwegen? Of heb ik zo niet opgelet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |