abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 maart 2024 @ 22:00:28 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_212709334
Nouja, anderen misschien wel, maar ik niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 5 maart 2024 @ 22:06:23 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212709431
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 21:47 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Als een kind (of volwassene for that matter, specifieker de volwassene die naast mij lag :')) veel woelt, is een klamboe een behoorlijke miskoop. Als je je omdraait, neem je het overtrek met je mee en dan gaat ook de klamboe mee omhoog. Als je je terugdraait, lig je dan op de rand, en kans dat je de klamboe van het plafond trekt. Of over het gezicht van degene die naast je ligt. Rotdingen _O-.

Wij hebben nu horren voor de ramen en dat werkt eigenlijk het beste. Nu nog maar 1-2x per jaar een mug op de kamer.
True that! Hier in dit huis zaten goeie horren toen we het kochten en ik heb met terugwerkende kracht echt spijt dat ik daar geen werk van gemaakt heb in het vorige huis. :Y Absoluut de investering waard! :Y
(Inmiddels de oude vieze witte vervangen door mooie antraciet grijze. :Y )
  dinsdag 5 maart 2024 @ 22:13:22 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_212709551
O ja, horren! Mijn vriend heeft dus geen horren en ik mis ze echt wel.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator dinsdag 5 maart 2024 @ 22:20:49 #4
5428 crew  miss_sly
pi_212709678
Mijn man wilde heel graag horen, dus dat hebben we tien gedaan, en ik ben er echt ontzettend blij mee!
Niet alleen tegen muggen, trouwens, maar ook tegen spinnen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 5 maart 2024 @ 22:36:30 #5
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212709899
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 22:06 schreef BE het volgende:

[..]
True that! Hier in dit huis zaten goeie horren toen we het kochten en ik heb met terugwerkende kracht echt spijt dat ik daar geen werk van gemaakt heb in het vorige huis. :Y Absoluut de investering waard! :Y
(Inmiddels de oude vieze witte vervangen door mooie antraciet grijze. :Y )
Laat me raden: je houdt niet van wit? :P

Horren hebben we uiteraard. Ondanks dat vliegt er natuurlijk weleens wat naar binnen en hij krijgt zulke grote bulten ervan :X

Mmm, en we hebben een 'woeler'....
pi_212710017
Toen we de nieuwe kozijnen lieten plaatsen hebben we inzethorren genomen. Echt super. Er zitten veel minder muggen in huis, al komen ze nog wel via de achterdeur want daarna hebben we geen hoor.
Ben ook zo blij met de 2 verschillende kantstanden. De ramen staan nu allemaal op de winter stand.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 5 maart 2024 @ 22:58:26 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212710176
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 22:36 schreef Quoi het volgende:

[..]

Horren hebben we uiteraard. Ondanks dat vliegt er natuurlijk weleens wat naar binnen en hij krijgt zulke grote bulten ervan :X

:D
Al het houtwerk van de ramen is hier donkergrijs, dan steken witte rolhorren wel echt heel erg af. -O-
pi_212710348
Ik kan prima zonder Facebook! Heb geen account...

En horren zou ik wel willen. Maar ik wil ook wel verhuizen, en anders zijn er genoeg andere dingen die nodiger zijn dan horren...
pi_212711386
Hier horren en muggen, niet tientallen maar genoeg om B soms lek te prikken. Een muggenstekker lijkt hier het beste te werken.

En geen Facebook (meer), heerlijk rustig.
pi_212711434
Ik heb plakhorren van action van een euro per stuk *) Werkt prima alleen bij de ramen van man laten ze steeds los :')
Tuindeur heeft een schuifhordeur, de voordeur heeft niks dus af en toe een mug binnen.
Zoon zwelt ook zo op van muggensteken, ziet er niet uit dan.
Moeten nog steeds échte horren komen maar er moet nog zovéél. Komt wel. Ooit :')

En ik heb ook geen feestboek, Twix of insta. Nog rustiger :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_212711512
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 22:00 schreef Troel het volgende:
Nouja, anderen misschien wel, maar ik niet.
Ik had ook geprobeerd mn wachtwoord te veranderen, maar ik kreeg geen codes en na de storing kon ik er gewoon weer in zoals anders. Ik hoop dat het voor jou straks ook weer werkt!

Wij hebben bij de slaapkamers allemaal rolhorren. Ideaal.
Fake it till you make it...
pi_212711594
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 07:55 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb plakhorren van action van een euro per stuk *) Werkt prima alleen bij de ramen van man laten ze steeds los :')

Ik zet altijd punaises in de hoeken, werkt als een trein!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  woensdag 6 maart 2024 @ 08:15:30 #13
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_212711618
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 08:12 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik dacht eerst dat ik nog in een ander topic zat waar het nu gaat over dekbedden die niet goed in de overtrekken blijven zitten. Maar dit leek me wel een erg rigoureuze oplossing _O-
pi_212711712
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 08:15 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Ik dacht eerst dat ik nog in een ander topic zat waar het nu gaat over dekbedden die niet goed in de overtrekken blijven zitten. Maar dit leek me wel een erg rigoureuze oplossing _O-
Auw!
pi_212711814
Horrenopsom O+

Hier geen horren. Ze prikken in principe alleen man dus zolang hij naast me ligt heb ik er geen last van ;)

Nee, het zijn er over het algemeen maar enkele, hoor hem niet klagen over het algemeen, alleen wanneer hij net gestoken is moppert ie af en toe even.

Bij de kinderen valt het eigenlijk ook wel mee qua muggenbulten, af en toe eentje.

In ieder geval niet de moeite om horren op te hangen. Wat ook nog lastig is bij raam van dochter, die gaat naar buiten open met zo’n stang met gaatje die je dan moet vastzetten.

Scherven brengen nog steeds geluk? Ben net ruimte aan het maken in mijn koelkast voor de hello fresh die net is binnen gekomen, haal ik er een open 6-pack bier uit, stond het voorste flesje er te los in. Die ligt nu in duizend stukjes op de vloer :{
Gisteren net alles gepoetst..
pi_212711852
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 22:36 schreef Quoi het volgende:

[..]

Mijn beste tip is een ventilator en die dan heel zachtjes laten blazen. Mijn zoon heeft steeds een enorme reactie op muggenbulten en we hebben al inzethorren maar zodra we een kleine ventilator aanzetten als het weer echt muggentijd is wordt hij in bed eigenlijk niet meer geprikt. Die ventilator is niet direct op hem gericht maar heeft tot doel de lucht in beweging houden.
Degene die we hebben verbruikt maar een paar watt dus wat dat betreft valt het ook wel mee in de groene/duurzame gedachte.
pi_212712013
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 08:12 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Kunststof kozijnen, dan heb ik straks geen kozijn meer over :D

Boh @hilliebillie Een splinterige plakzooi dus :{ Succes met poetsen!
Ketchup is ook zo fijn als dat uit de koelkast knalt :') Of de grote pot gel die op de koelkast staat en dan nét een stukje op de deur... :+
If they say
  woensdag 6 maart 2024 @ 08:51:52 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212712016
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 08:32 schreef hilliebillie het volgende:
Horrenopsom O+

Hier geen horren. Ze prikken in principe alleen man dus zolang hij naast me ligt heb ik er geen last van ;)

Nee, het zijn er over het algemeen maar enkele, hoor hem niet klagen over het algemeen, alleen wanneer hij net gestoken is moppert ie af en toe even.

Bij de kinderen valt het eigenlijk ook wel mee qua muggenbulten, af en toe eentje.

In ieder geval niet de moeite om horren op te hangen. Wat ook nog lastig is bij raam van dochter, die gaat naar buiten open met zo’n stang met gaatje die je dan moet vastzetten.

Scherven brengen nog steeds geluk? Ben net ruimte aan het maken in mijn koelkast voor de hello fresh die net is binnen gekomen, haal ik er een open 6-pack bier uit, stond het voorste flesje er te los in. Die ligt nu in duizend stukjes op de vloer :{
Oh kak... en dat spat zo ontzettend ver weg ook altijd en plakplakplak!
  woensdag 6 maart 2024 @ 08:53:23 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212712028
Ik belde ook al lichtelijk in paniek mijn lieftallige gisteren, als de dood dat ik gehackt was.
Een concullega (bij gebrek aan beter woord :X ) heeft dat eens gehad en is maaaaanden bezig geweest om haar zakelijke account weer in handen te krijgen.
pi_212712042
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 08:51 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Kunststof kozijnen, dan heb ik straks geen kozijn meer over :D

Boh @:hilliebillie Een splinterige plakzooi dus :{ Succes met poetsen!
Ketchup is ook zo fijn als dat uit de koelkast knalt :') Of de grote pot gel die op de koelkast staat en dan nét een stukje op de deur... :+
Oh ja, ik ben arm, dus niet bij stilgestaan dat niet iedereen rotte woningbouwkozijnen heeft :D
pi_212712068
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 08:55 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Oh ja, ik ben arm, dus niet bij stilgestaan dat niet iedereen rotte woningbouwkozijnen heeft :D
Maar als ze zo rot zijn, moet de wbv ze toch vervangen? Deden ze hier in de flat toen wel, tijdens de renovatie. En wij net verhuisd waren :+
If they say
pi_212712117
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 08:58 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Maar als ze zo rot zijn, moet de wbv ze toch vervangen? Deden ze hier in de flat toen wel, tijdens de renovatie. En wij net verhuisd waren :+
Hahahahahahaha
Nee ;)
pi_212712167
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 09:01 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Hahahahahahaha
Nee ;)
Das behoorlijk kut dan :{
Overigens stammen mijn kunststof kozijnen uit 1995 en blijken ze lek door verkeerde plaatsing :') Heel de wijk heeft daar last van dus zijn ze bezig met een oplossing voor alle woningen. Geen idee alleen wanneer, hoe en wat :')
If they say
pi_212712206
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 09:05 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Das behoorlijk kut dan :{
Overigens stammen mijn kunststof kozijnen uit 1995 en blijken ze lek door verkeerde plaatsing :') Heel de wijk heeft daar last van dus zijn ze bezig met een oplossing voor alle woningen. Geen idee alleen wanneer, hoe en wat :')
Buitenkant zal oké zijn, maar van binnen is het een bende. Mijn nieuwe buurvrouw is bezig met klussen en ook zij gaf aan dat de WB niks wil doen, zelfs de schimmel op de slaapkamers mag ze zelf fixen :X
pi_212712253
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 09:07 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Buitenkant zal oké zijn, maar van binnen is het een bende. Mijn nieuwe buurvrouw is bezig met klussen en ook zij gaf aan dat de WB niks wil doen, zelfs de schimmel op de slaapkamers mag ze zelf fixen :X
Wow ;( De woonbond?
Schimmel is met bleek weg te krijgen maar de oorzaak moet worden opgelost.
If they say
pi_212712283
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 09:10 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Wow ;( De woonbond?
Schimmel is met bleek weg te krijgen maar de oorzaak moet worden opgelost.
Woningbouw

Het tocht en giert hier in huis, slecht geïsoleerd dit dat. Ze schijnen er wel mee bezig te zijn, maar dat wordt weer een 10 jaren plan.
pi_212712413
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 09:13 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Woningbouw

Het tocht en giert hier in huis, slecht geïsoleerd dit dat. Ze schijnen er wel mee bezig te zijn, maar dat wordt weer een 10 jaren plan.
Bedoel deze ;) https://www.woonbond.nl/huurderslijn/
Ze zijn zeker verplicht om er iets aan te doen nu met de energietransitie. Hier in de flats zijn ze bezig met isoleren en er komt stadsverwarming. Das dan niet iets om vrolijk van te worden :') maar het wordt wél allemaal gedaan.
Je zou eens moeten kijken wat voor stappen jij kunt zetten richting de verhuurder, zeker als je buren mee kunt krijgen. Samen sta je toch sterker :Y
If they say
pi_212712521
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 09:23 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Bedoel deze ;) https://www.woonbond.nl/huurderslijn/
Ze zijn zeker verplicht om er iets aan te doen nu met de energietransitie. Hier in de flats zijn ze bezig met isoleren en er komt stadsverwarming. Das dan niet iets om vrolijk van te worden :') maar het wordt wél allemaal gedaan.
Je zou eens moeten kijken wat voor stappen jij kunt zetten richting de verhuurder, zeker als je buren mee kunt krijgen. Samen sta je toch sterker :Y
Ah, ik dacht dat er verwarring was over de afkorting WB :+
Thanks, ik zal er eens naar kijken.
  woensdag 6 maart 2024 @ 09:30:16 #29
35189 Troel
scherp en bot
pi_212712529
Ja hoi! Op kantoor sta ik nog gewoon ingelogd op Facebook *)

Maar geen van de wachtwoorden van gisteren zijn opgeslagen lijkt het en het wachtwoord lijkt wel gewijzigd te zijn. Helaas kan je ook niet al je gegevens downloaden zonder wachtwoord }:|
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212712580
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 09:29 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ah, ik dacht dat er verwarring was over de afkorting WB :+
Thanks, ik zal er eens naar kijken.
Ah, zo :D
Kijk er maar eens, hopelijk kunnen ze iets voor je betekenen :)
If they say
  woensdag 6 maart 2024 @ 10:29:36 #31
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212713215
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 08:35 schreef Roosje84 het volgende:

[..]
Mijn beste tip is een ventilator en die dan heel zachtjes laten blazen. Mijn zoon heeft steeds een enorme reactie op muggenbulten en we hebben al inzethorren maar zodra we een kleine ventilator aanzetten als het weer echt muggentijd is wordt hij in bed eigenlijk niet meer geprikt. Die ventilator is niet direct op hem gericht maar heeft tot doel de lucht in beweging houden.
Degene die we hebben verbruikt maar een paar watt dus wat dat betreft valt het ook wel mee in de groene/duurzame gedachte.
Best een goeie tip. Ik ga me er eens in verdiepen. Hier ook tot allergische reacties aan toe, dus er moet even iets anders.
pi_212713884
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 08:32 schreef hilliebillie het volgende:
Horrenopsom O+

Voor die uitzetstang zijn wel alternatieven, wij hadden die uitzetdingen ook en daar hebben we zo'n telescoop geval voor in de plaats gezet en dat gaat prima. Alleen als het waait dan waait het raam nog wel eens dicht (of open) omdat het niet zo stevig zit als zo'n uitzetstang met gaatjes.

Gelukt met opruimen? Wij grappen altijd dat we oma dan een rondje moeten laten lopen om te zien of alle scherven weg zijn...
pi_212714412
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 11:24 schreef Nijna het volgende:

[..]
Voor die uitzetstang zijn wel alternatieven, wij hadden die uitzetdingen ook en daar hebben we zo'n telescoop geval voor in de plaats gezet en dat gaat prima. Alleen als het waait dan waait het raam nog wel eens dicht (of open) omdat het niet zo stevig zit als zo'n uitzetstang met gaatjes.

Gelukt met opruimen? Wij grappen altijd dat we oma dan een rondje moeten laten lopen om te zien of alle scherven weg zijn...
Ja denk dat het wel gelukt is, ik haal zo de jongste op dus dan kan die een rondje op blote voeten proberen of alles weg is >:) ;)

Dadelijk alleen nog even een keer goed dweilen. Vanmorgen wel met een vaatdoek alles gepoetst, maar toen moest ik weg. Nu zie ik dat het (nog) niet zo netjes opgedroogd is. Is ook niet gek natuurlijk als je alleen een vaatdoek gebruikt hebt. Maar komt goed.
  woensdag 6 maart 2024 @ 14:47:09 #34
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212716393
Oh jongens, ik zit met een kop thee in de zon zonder jas met de kinderen die lekker spelen... En het is heerlijk! Ga zo wel even zonnebrandcrème pakken, denk ik...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 6 maart 2024 @ 15:29:31 #35
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212716909
Ja echt doen hoor, ik draag het hele jaar zonnebrand en ik vind dat echt iets wat iedereen zou moeten doen.
Huidkanker komt zo erg veel voor.
pi_212717043
De fysio van B zit recht tegenover de Italaanse ijssalon dus wij hebben net na zijn fysiosessie een welverdiend citroen ijsje in de zon op O+
  woensdag 6 maart 2024 @ 16:30:37 #37
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212717749
quote:
17s.gif Op woensdag 6 maart 2024 15:29 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ja echt doen hoor, ik draag het hele jaar zonnebrand en ik vind dat echt iets wat iedereen zou moeten doen.
Huidkanker komt zo erg veel voor.
Eens! Ik heb in m'n dagcrème sowieso een spf, maar toch extra smeren ja.

Ik heb alleen nog steeds geen echt fijne zonnebrandcrème gevonden die én fijn is voor het milieu en het water en het koraal enzo en tegelijkertijd geen witte waas achterlaat of een vet gezicht oplevert en die ook kan op de gevoelige huiden van mijn kinderen. En dan laat ik de irritante zonnebrandcremevlekken in de kleding nog buiten beschouwing.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_212718195
Ik heb nog geen niet plakkerige gezichtscreme met SPF gevonden of een simpele zonnebrand speciaal voor het gezicht die niet plakt. Mijn huid is vettig en ik zweet snel :'(
pi_212718999
Ik heb tegenwoordig eindelijk het puistjesprobleem in mijn gezicht getackeld (ja ja, duurde slechts 28 jaar), maar zodra ik iets met UV-factor toevoeg is het toch weer te vet of irriterend. Dat vind ik wel stom.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212719078
Ik zweer voor heel veel dingen bij het eigen merk van de Duitse DM, zo ook voor zonnebrandcrème :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 6 maart 2024 @ 18:45:26 #41
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212719183
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 15:38 schreef exode het volgende:
De fysio van B zit recht tegenover de Italaanse ijssalon dus wij hebben net na zijn fysiosessie een welverdiend citroen ijsje in de zon op O+
De ijssalon is hier nog niet open. Sluit altijd van okt tot april ofzo
pi_212719314
Sinds ik vorig jaar op een terras de Hawaiian tropic dry oil continuous spray van een collega mocht bietsen, ben ik helemaal verkocht. De geur die ik als puber al woest aantrekkelijk vond van de verder afschuwelijke geoliede Beach Boys, niet smeren, toch factor 30 en zo drempelverlagend voor mij dat ik hem duizend vaker gebruik dan welk ander zonnespul ook.

Eerste zin achterop is natuurlijk niet in het gezicht spuiten. Dat doe ik natuurlijk wel, en dan hou ik heeeel lang mijn adem in en mijn ogen dicht.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212719316
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 18:45 schreef amaranta het volgende:

[..]
De ijssalon is hier nog niet open. Sluit altijd van okt tot april ofzo
Hier het hele jaar open :P Al hebben ze nu minder ijssmaken, dus dat zal pas vanaf april zijn denk ik. Ze hebben ook lekkere koffie en allerlei Italiaanse lekkernijen.
  woensdag 6 maart 2024 @ 19:35:53 #44
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212719758
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 18:59 schreef Vanyel het volgende:
Sinds ik vorig jaar op een terras de Hawaiian tropic dry oil continuous spray van een collega mocht bietsen, ben ik helemaal verkocht. De geur die ik als puber al woest aantrekkelijk vond van de verder afschuwelijke geoliede Beach Boys, niet smeren, toch factor 30 en zo drempelverlagend voor mij dat ik hem duizend vaker gebruik dan welk ander zonnespul ook.

Eerste zin achterop is natuurlijk niet in het gezicht spuiten. Dat doe ik natuurlijk wel, en dan hou ik heeeel lang mijn adem in en mijn ogen dicht.
Wat? De band? Of is beach boys een merk?
  woensdag 6 maart 2024 @ 19:43:02 #45
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212719905
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 17:03 schreef exode het volgende:
Ik heb nog geen niet plakkerige gezichtscreme met SPF gevonden of een simpele zonnebrand speciaal voor het gezicht die niet plakt. Mijn huid is vettig en ik zweet snel :'(
Korean skincare, ik ben echt fan van https://www.boozyshop.nl/(...)un-stick-spf-50.html
pi_212720059
Ik vind de matterende zonnefluide van biodermal echt top voor mijn gezicht!
Op mijn lijf en dreumes gebruik ik suncover van jetske ultee.

Hier ook horren trouwens, maar volgens mij ook gewoon geluk met weinig muggen want in de tuin valt het meestal ook wel mee.
  woensdag 6 maart 2024 @ 20:00:51 #47
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212720281
Ik gebruik iets van Vichy. Koop het, in het najaar, met 50% korting bij de apotheek.
En ik was geinfluenced op TikTok en heb spf druppels van Olcay Gulsen.
pi_212720693
Ik neem me elk jaar voor om nu iets voor mn gezicht te halen qua zonnebrand. Ik smeer gewoon hetzelfde als waar ik ook mn armen enzo mee insmeer.
Volgens mij van biodermal.
Eigenlijk zoek ik iets wat je kan sprayen of smeren zonder je handen.
Ik doe mijn oorrandjes vaak met zo'n sunblock labello ;) .
  woensdag 6 maart 2024 @ 20:30:34 #49
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212720843
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 20:21 schreef Nijna het volgende:
Ik neem me elk jaar voor om nu iets voor mn gezicht te halen qua zonnebrand. Ik smeer gewoon hetzelfde als waar ik ook mn armen enzo mee insmeer.
Zonder je handen wordt, vooral bij een spray, erg lastig. Of ben jij net zo lenig als zo’n slangenmens uit het circus?
  woensdag 6 maart 2024 @ 20:32:34 #50
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212720892
Die ik linkte is dus een stick, heel veel koreaanse merken hebben factor 50 sticks. en je kan het onder of over make-up dragen
pi_212721149
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 20:30 schreef amaranta het volgende:

[..]
Zonder je handen wordt, vooral bij een spray, erg lastig. Of ben jij net zo lenig als zo’n slangenmens uit het circus?
Uh... nee dat ben ik niet. Ik heb alleen een hekel aan vette handen.
Dus ik smeer me vaak thuis in en was daarna mijn handen. Maar onderweg is dat soms een beetje lastig, dus ik dacht als er nou een soort simpele oplossing is... ;)

Maar misschien is zo'n stick van @Budabuddumbam wel eens het proberen waard!
Zeg maar een labello maar dan xxl ;) gaat vast vlotter :P.
pi_212721193
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 19:35 schreef amaranta het volgende:

[..]
Te gespierde te gebruinde gasten met te lang vettig haar en glimmende olie op hun strandlijven. Autocorrect maakte daar hoofdletters van
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_212721249
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 19:35 schreef amaranta het volgende:

[..]
Te gespierde te gebruinde gasten met te lang vettig haar en glimmende olie op hun strandlijven. Autocorrect maakte daar hoofdletters van
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 20:47 schreef Nijna het volgende:

[..]
Dus ik smeer me vaak thuis in en was daarna mijn handen. Maar onderweg is dat soms een beetje lastig, dus ik dacht als er nou een soort simpele oplossing is... ;)

Maar misschien is zo'n stick van @:Budabuddumbam wel eens het proberen waard!
Mijn spray houdt je handen ook schoon :Y

Dat is een van de dingen die ik er fijn aan vind.
pi_212721469
quote:

[..]

Plakhanden :X
Ik gebruik deze https://www.bol.com/nl/nl(...)4_14.36.ProductImage
Ruikt lekker en plakt niet.
  woensdag 6 maart 2024 @ 21:05:28 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212721507
quote:

[..]

Het was een grapje. Jij bedoelde dat je je handen niet wilde gebruiken om het uit te smeren en ik las jouw post alsof je helemaal je handen niet wilde gebruiken. :P
  woensdag 6 maart 2024 @ 21:10:32 #56
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212721610
Wat ook niet grappig is. Vandaag was de voorverkoop voor Conan Gray. Dochter had geen toetsen dus die zou kaartjes regelen voor haar en haar vriendinnen. (Samen met papa die zou betalen)
10 uur en de website voor Amsterdam geeft aan dat er geen kaarten zijn. Dus ze gaat kijken voor Brussel en weet zes kaarten te bemachtigen.
Iets later gaat toch de verkoop voor Amsterdam open en heeft (papa) dus ook voor Amsterdam 6 kaarten gekocht
Nu even kijken hoe we die zes kaarten voor Brussel kwijt gaan raken want ze kunnen dus (nog?)niet doorverkocht worden aldus ticketmaster
pi_212721827
  woensdag 6 maart 2024 @ 21:24:30 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_212721870
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 21:10 schreef amaranta het volgende:
Wat ook niet grappig is. Vandaag was de voorverkoop voor Conan Gray. Dochter had geen toetsen dus die zou kaartjes regelen voor haar en haar vriendinnen. (Samen met papa die zou betalen)
10 uur en de website voor Amsterdam geeft aan dat er geen kaarten zijn. Dus ze gaat kijken voor Brussel en weet zes kaarten te bemachtigen.
Iets later gaat toch de verkoop voor Amsterdam open en heeft (papa) dus ook voor Amsterdam 6 kaarten gekocht
Nu even kijken hoe we die zes kaarten voor Brussel kwijt gaan raken want ze kunnen dus (nog?)niet doorverkocht worden aldus ticketmaster
Oeps...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_212722052
quote:
Oei, wel fijn dat ze kaartjes heeft kunnen bemachtigen. Maar wel balen dat ze niet door te verkopen zijn. Hopelijk komt dat alsnog snel die mogelijkheid 🤞🏻
pi_212722114
quote:
Dat hele kaarten kopen verhaal is één grote stress.
Met een meidenkwartet
  woensdag 6 maart 2024 @ 21:45:46 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212722193
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 21:41 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Dat hele kaarten kopen verhaal is één grote stress.
Ja. Zij dacht. Dan koop ik wel voor Brussel anders heb ik niks. Ik zou het daar dan bij gelaten hebben. MaarGoed. Komt vast goed. Desnoods ga ik zelf naar Brussel
  woensdag 6 maart 2024 @ 21:46:37 #62
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212722209
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 21:36 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Oei, wel fijn dat ze kaartjes heeft kunnen bemachtigen. Maar wel balen dat ze niet door te verkopen zijn. Hopelijk komt dat alsnog snel die mogelijkheid 🤞🏻
Wellicht dat die mogelijkheid er nog wel komt nadat de reguliere verkoop is gestart. Dit was in de voorverkoop.
En blijkbaar geeft hij maar vijf concerten in heel Europa.
  woensdag 6 maart 2024 @ 23:18:23 #63
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212723158
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2024 21:45 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja. Zij dacht. Dan koop ik wel voor Brussel anders heb ik niks. Ik zou het daar dan bij gelaten hebben. MaarGoed. Komt vast goed. Desnoods ga ik zelf naar Brussel
Is dat wat dan ja, Conan Gray? (vraagt oma)

Herkenbaar. Nichtjes zetten ook hun wekker voor kaartjes voor Taylor Swift enzo.

Ze gaan trouwens binnenkort mee naar een concert van een band waar wij (zus en ik) altijd de wekker voor hebben gezet (Keane). Genaaaaant :D
pi_212723935
Ik zou een jaar of 10 geleden met een vriendin naar een concert van Toto gaan. Vriendin kon niet en toen wilde dochter wel mee. Sindsdien gaan we samen en dan het liefst VIP O+
Inmiddels is zoon ook besmet met het Toto virus en zijn hij én schoonzoon de laatste keer meegeweest :D Niet VIP want dat was er toen niet, helaas.

Zoon wil graag naar Bon Jovi, maar dan moet er wél een concert zijn.
If they say
pi_212724321
Wat leuk dat het hele gezin zo enthousiast is Mushanga, en dat jullie samen kunnen gaan!
pi_212724639
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 08:37 schreef hilliebillie het volgende:
Wat leuk dat het hele gezin zo enthousiast is Mushanga, en dat jullie samen kunnen gaan!
Jaa, dit is echt zo gaaf en als kleinzoon oud genoeg is, gaat ie lekker mee O+
If they say
  donderdag 7 maart 2024 @ 09:16:33 #67
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212724649
Ik ben echt expert kaartjes kopen ondertussen, ticketmaster is wel echt de hel.

quote:
Ja omdat de reguliere sale nog niet is geweest, als die is geweest dan gaat de doorverkoopfunctie aan.
En dan hopen dat het snel uitverkocht is dat je er niet op achteruit gaat in geld.
  donderdag 7 maart 2024 @ 10:40:09 #68
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212725564
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 07:59 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik zou een jaar of 10 geleden met een vriendin naar een concert van Toto gaan. Vriendin kon niet en toen wilde dochter wel mee. Sindsdien gaan we samen en dan het liefst VIP O+
Inmiddels is zoon ook besmet met het Toto virus en zijn hij én schoonzoon de laatste keer meegeweest :D Niet VIP want dat was er toen niet, helaas.

Zoon wil graag naar Bon Jovi, maar dan moet er wél een concert zijn.

Er waren geruchten en aanwijzingen dat er dit jaar 1 zou zijn (https://festileaks.com/20(...)tigt-tour-voor-2024/). Dus mijn vriend heeft me een zelfgemaakte bon gegeven die in te ruilen zou zou zijn voor een kaartje. Maar ik heb tot op heden ook niks kunnen vinden over een concert -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_212725597
Ik ben honderd jaar geleden naar een Bon Jovi concert geweest. Supertof!
pi_212725717
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 20:21 schreef Nijna het volgende:
Ik heb voor mijn gezicht de zonnebrandcrème hieronder. Daar krijg ik geen plakkerige handen van en ook geen raar glimmend gezicht:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_212726166
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2024 10:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Er waren geruchten en aanwijzingen dat er dit jaar 1 zou zijn (https://festileaks.com/20(...)tigt-tour-voor-2024/). Dus mijn vriend heeft me een zelfgemaakte bon gegeven die in te ruilen zou zou zijn voor een kaartje. Maar ik heb tot op heden ook niks kunnen vinden over een concert -O-
Wat een ontzettend leuk idee die zelfgemaakte bon O+ Jammer dat er nog niks bekend is :{ Net geloerd op de link, dank voor het doorgeven :)

quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 10:43 schreef Amsel het volgende:
Ik ben honderd jaar geleden naar een Bon Jovi concert geweest. Supertof!
Gaaf!
Zij zijn ook de jongste niet meer, net als Toto dus altijd maar weer afwachten hoe lang ze doorgaan. Hopelijk volgen ze Mick Jagger :D
If they say
  donderdag 7 maart 2024 @ 14:58:21 #72
35189 Troel
scherp en bot
pi_212728429
Ik kan er nog steeds niet in :(

Ow en TOTO O+

Ik had twee jaar terug een kaartje dat ik op het laatst verkocht heb omdat ik met mijn niersteen niet naar Amsterdam wilde rijden (qua veiligheid vond ik dat niet verstandig).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212728781
quote:
2s.gif Op donderdag 7 maart 2024 14:58 schreef Troel het volgende:
Ik kan er nog steeds niet in :(

Ow en TOTO O+

Ik had twee jaar terug een kaartje dat ik op het laatst verkocht heb omdat ik met mijn niersteen niet naar Amsterdam wilde rijden (qua veiligheid vond ik dat niet verstandig).
Oooh, das wel heel erg balen geweest ;( maar snap het wel. Wij waren erbij en David Paich kwam toen het podium op O+
If they say
  donderdag 7 maart 2024 @ 17:28:31 #74
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212730217
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2024 23:18 schreef Quoi het volgende:

[..]
Is dat wat dan ja, Conan Gray? (vraagt oma)

Herkenbaar. Nichtjes zetten ook hun wekker voor kaartjes voor Taylor Swift enzo.

Ze gaan trouwens binnenkort mee naar een concert van een band waar wij (zus en ik) altijd de wekker voor hebben gezet (Keane). Genaaaaant :D
Hij zingt iets over een polyester truizoiets. Wel een prima nummer.

Is dat keane van Somewhere only we know? Ik krijg altijd instant vakantiegevoel bij dat nummer.
  donderdag 7 maart 2024 @ 17:30:58 #75
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212730233
quote:
17s.gif Op donderdag 7 maart 2024 09:16 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik ben echt expert kaartjes kopen ondertussen, ticketmaster is wel echt de hel.
[..]
Ja omdat de reguliere sale nog niet is geweest, als die is geweest dan gaat de doorverkoopfunctie aan.
En dan hopen dat het snel uitverkocht is dat je er niet op achteruit gaat in geld.
Ja, dat dachten wij ook.
Waarschijnlijk raakt het wel uitverkocht. Hij treed maar op in 5 plaatsen in Europa en schijnt wel een grote fanbase te hebben.
pi_212731508
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 10:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb voor mijn gezicht de zonnebrandcrème hieronder. Daar krijg ik geen plakkerige handen van en ook geen raar glimmend gezicht:

[ afbeelding ]
Alle kinderen hier hebben een Paula’s Choice routine. Heel tevreden!

Voor wie wat wil bestellen:
Het is heel vaak allemaal 20% korting.
Met een meidenkwartet
pi_212731528
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2024 17:28 schreef amaranta het volgende:

[..]
Hij zingt iets over een polyester truizoiets. Wel een prima nummer.

Is dat keane van Somewhere only we know? Ik krijg altijd instant vakantiegevoel bij dat nummer.
Ik ga aan m’n kind vragen of ze er heen wil. Wat is de datum?

En LJ is gecanceld ja. Helaas. Of in ieder geval minstens de zanger.
Met een meidenkwartet
pi_212731603
M’n bijna 14 jarige heeft zometeen een sollicitatiegesprek. Gisteren weer een open dag van een middelbare met m’n duo (groep 7).
Gaat zo snel O+
Met een meidenkwartet
  donderdag 7 maart 2024 @ 20:26:30 #79
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_212733671
Mijn zoon gaat naar concerten van metal-achtige bands. Altijd kaartjes zat en zeker geen gezinsuitje :D
Vanavond is hij naar Dead Poet Society. Ik werd al heel even enthousiast, maar nee mama, dat is niet die film }:|
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 7 maart 2024 @ 20:28:15 #80
37150 livelink
pi_212733724
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2024 18:53 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Ik hou echt niet van die cancel-cultuur. Of vooral niet van die groepshysterie.
  donderdag 7 maart 2024 @ 21:37:53 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_212734951
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2024 18:57 schreef Cathmar het volgende:
M’n bijna 14 jarige heeft zometeen een sollicitatiegesprek. Gisteren weer een open dag van een middelbare met m’n duo (groep 7).
Gaat zo snel O+
Mijn 16-jarige heeft vandaag een contract voor een zomerbaantje getekend: bij de fluisterbootjesverhuur hier aan de plassen. _O_ Lijkt mij echt een prima manier om je zomervakantie door te brengen! :D
  donderdag 7 maart 2024 @ 21:56:45 #82
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212735181
Wat een grote kinderen :P

Ik kan wel een beetje meedoen, want de mijnes (7) fietste vandaag zelf naar school :o
Aanleiding is dat ik even niet mag fietsen en dus naast hem wandelde. Dat ging 'm te langzaam en daar ging 'ie. Hand uitsteken enzo, top.

Hij wil voortaan zelf, maar ik vind het nog zo gezellig om 'm te brengen. Stop de tijd!

(zodra er een scooter in de buurt is, vliegt hij de stoep op, zo'n puppy is het ook wel weer)
  donderdag 7 maart 2024 @ 22:01:51 #83
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212735249
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 10:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Klinkt fijn, waar koop je het, als ik vragen mag? (ik zie overal 'niet leverbaar').

[ Bericht 2% gewijzigd door trui op 07-03-2024 22:09:34 ]
in de haak.
  donderdag 7 maart 2024 @ 22:09:57 #84
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212735348
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 21:37 schreef BE het volgende:

[..]
Mijn 16-jarige heeft vandaag een contract voor een zomerbaantje getekend: bij de fluisterbootjesverhuur hier aan de plassen. _O_ Lijkt mij echt een prima manier om je zomervakantie door te brengen! :D
stoer!
in de haak.
  donderdag 7 maart 2024 @ 22:10:24 #85
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212735356
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 20:26 schreef livelink het volgende:
Mijn zoon gaat naar concerten van metal-achtige bands. Altijd kaartjes zat en zeker geen gezinsuitje :D
Vanavond is hij naar Dead Poet Society. Ik werd al heel even enthousiast, maar nee mama, dat is niet die film }:|
in de haak.
pi_212735421
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 22:01 schreef trui het volgende:

[..]
Klinkt fijn, waar koop je het, als ik vragen mag? (ik zie overal 'niet leverbaar').
Oh crap, zo te zien hebben ze het vervangen door een ander product dat veel duurder is en waar veel minder in zit.
  donderdag 7 maart 2024 @ 22:21:23 #87
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_212735463
quote:
9s.gif Op donderdag 7 maart 2024 22:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Oh crap, zo te zien hebben ze het vervangen door een ander product dat veel duurder is en waar veel minder in zit.
:'(
in de haak.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 07:03:52 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212736785
quote:
9s.gif Op donderdag 7 maart 2024 22:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik was ook al aan het zoeken, maar kwam alleen een tube van 44 euro tegen met een heel kleine inhoud... Jammer!
pi_212736989
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 07:03 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik was ook al aan het zoeken, maar kwam alleen een tube van 44 euro tegen met een heel kleine inhoud... Jammer!
Het was 28 euro voor 160ml. Nu is het 44 euro voor 60ml. Wtf.
pi_212737032
Ik heb ooit een lijstje gemaakt van verzorgingsproducten die ik wilde uitproberen. De zonnebrandcrème hieronder stond op plek 2. Ik heb er nog geen ervaring mee, maar die ga ik kopen als m'n tube van Paula's Choice leeg is.

Aloe Soothing Sun Cream SPF50+ PA+++
8,99 euro voor 50ml.
pi_212737200
Ik gebruik Heliocare, Vichy en La Roche Posay. Was altijd al serieus met huidverzorging maar sinds Afrika spf 365 dagen. Altijd. Ook beste aging preventie. Enige ding waar ik bij de kinderen ook echt op zit, smeren!
Met een meidenkwartet
pi_212737228
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2024 21:37 schreef BE het volgende:

[..]
Zo schattig O+
Hier is het bij een pluktuin met een theehuis. Ze hoort het volgende week. 14 jarigen mogen nog niet zo heel veel. En de regels zijn per januari nog strenger geworden.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 8 maart 2024 @ 10:30:36 #93
35189 Troel
scherp en bot
pi_212738629
Ik zit er weer in *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator vrijdag 8 maart 2024 @ 10:39:23 #94
5428 crew  miss_sly
pi_212738699
Ik heb vorig jaar voor het eerst de zonnebrandcreme van Action gebruikt en die beviel me erg goed. Ik gebruikte de octocryleen-vrije variant.

https://www.action.com/nl-nl/brand/zenova/
pi_212739653
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 10:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb vorig jaar voor het eerst de zonnebrandcreme van Action gebruikt en die beviel me erg goed. Ik gebruikte de octocryleen-vrije variant.

https://www.action.com/nl-nl/brand/zenova/
Wij gebruiken die al jaren. Altijd erg tevreden over.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 13:01:13 #96
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212740102
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2024 18:53 schreef Cathmar het volgende:

[..]

4 november in Brussel. Maar er zijn reguliere kaarten te koop.
pi_212740140
Ik heb op aanraden van de buurvrouw de Biodermal gezichts zonnebrand voor de gevoelige huid gekocht. Die ga ik eerst eens testen. Leuk afgeprijsd en extra korting door dezelfde buurvrouw.
Ik heb enorm veel sproetjes en die vind ik erg leuk. Echter heb ik steeds meer 'plekjes' die ik minder schattig vind. Dit zou moeten helpen. :)

[ Bericht 1% gewijzigd door exode op 08-03-2024 13:10:37 ]
pi_212740454
Ik vind mijn sproetjes juist verschrikkelijk. Vroeger heb je geprobeerd ze te bleken 🤣🤣
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_212740825
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 13:31 schreef Vicky het volgende:
Ik vind mijn sproetjes juist verschrikkelijk. Vroeger heb je geprobeerd ze te bleken 🤣🤣
Ik houd van mijn sproetjes, heul veul heb ik er. O+ In mijn puberteit vond ik ze minder leuk, maar die periode duurde niet lang.
pi_212741863
Ik vind m’n sproetjes ook leuk (en die van m’n dochter ook) heb daar ook nooit moeite mee gehad.

Had op de basisschool wel een klasgenoot en hij en z’n zus hadden zoveel sproeten, dat hun wangen bijna 1 grote sproet was (met name zijn zus had dat). Kan me voorstellen dat zij daar wellicht wel moeite mee gehad hebben.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 17:31:44 #101
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212743267
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 13:05 schreef exode het volgende:
Ik heb op aanraden van de buurvrouw de Biodermal gezichts zonnebrand voor de gevoelige huid gekocht. Die ga ik eerst eens testen. Leuk afgeprijsd en extra korting door dezelfde buurvrouw.
Ik heb enorm veel sproetjes en die vind ik erg leuk. Echter heb ik steeds meer 'plekjes' die ik minder schattig vind. Dit zou moeten helpen. :)
Als je die voor de gevoelige huid hebt zit er niets in om te helpen bij de pigmentvlekken.
Dan heb je van biodermal de anti age versie nodig waar wel Niacinamide in zit.
Of even los de niacinamide aan je routine toevoegen (of als je sterker wil gaan vitamine c)
  Moderator vrijdag 8 maart 2024 @ 17:32:56 #102
5428 crew  miss_sly
pi_212743287
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 17:31 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Als je die voor de gevoelige huid hebt zit er niets in om te helpen bij de pigmentvlekken.
Of even los de niacinamide aan je routine toevoegen (of als je sterker wil gaan vitamine c)
Is niacinamide tegen pigmentvlekken?
  vrijdag 8 maart 2024 @ 18:59:01 #103
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212744640
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 17:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ja, <https://incidecoder.com/ingredients/niacinamide) en het zit in heel veel zonnebrand ook al toegevoegd.
Maar je kan het ook gewoon los kopen vanaf een paar euro https://www.douglas.nl/nl/p/3001043628

En als je echt heel goed resultaat wil voor een egale teint dan moet je gaan voor vitamine C
https://incidecoder.com/ingredients/ascorbic-acid Daar ga ik zelf niet zo heel lekker op of ik moet gaan voor een hele dure versie en dat zie ik niet zo zitten.

Beide producten zitten in veel dag en nachtcremes dus dat is ook handig *O*
pi_212744928
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 17:31 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Het is om ze te voorkomen, ik begreep van haar dat vrijwel elke zonnebrand ertegen helpt. Ik ga hem proberen en anders ga ik voor de anti aging. Zie ik er meteen jong en stralend uit ;)

Ik heb wel een nachtcreme van Vichy, een anti aging, ik zal eens kijken of het daar in zit.
pi_212744976
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 15:47 schreef hilliebillie het volgende:
Ik vind m’n sproetjes ook leuk (en die van m’n dochter ook) heb daar ook nooit moeite mee gehad.

Had op de basisschool wel een klasgenoot en hij en z’n zus hadden zoveel sproeten, dat hun wangen bijna 1 grote sproet was (met name zijn zus had dat). Kan me voorstellen dat zij daar wellicht wel moeite mee gehad hebben.
Ik heb er ook echt wel veel en in de zomer nog veeeel meer, maar ze zijn niet 1 grote vlek. B en Juul hebben allebei van die lieve kleine sproetjes zodra de lente begint. Verloofde is volledig sproetloos.

Nadeel is wel dat ik binnenkort weer eens een check moet doen bij de huisarts. Mijn zus en moeder hebben allebei al meerdere keren een melanoom gehad. Sproeten en moedervlekken zitten in de familie.
pi_212745826
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 19:16 schreef exode het volgende:

[..]
Ik heb er ook echt wel veel en in de zomer nog veeeel meer, maar ze zijn niet 1 grote vlek. B en Juul hebben allebei van die lieve kleine sproetjes zodra de lente begint. Verloofde is volledig sproetloos.

Nadeel is wel dat ik binnenkort weer eens een check moet doen bij de huisarts. Mijn zus en moeder hebben allebei al meerdere keren een melanoom gehad. Sproeten en moedervlekken zitten in de familie.
Bij mij zijn ze echt wel minder geworden sinds m’n jeugd, maar in de zomer komen er weer meer. Maar toen ik jong was was ik ook veel meer buiten dan dat ik nu ben (en ik vermijd zoveel mogelijk de volle zon met m’n bleekschetenhuid)

Zonnebrandcrème gebruiken we hier die van het Kruidvat in een sprayflacon. Nadeel is inderdaad de vieze vingers, maar verder erg fijn (loopt ook niet uit bij het zwemmen wat veel waterproof zonnebrandcrèmes toch doen, en dat prikt zo in de ogen bij het zwemmen als het in je ogen loopt).

Maar als we in de zomer ergens heen gaan waarbij we zonnebrandcrème meenemen gaan er ook altijd snoetenpoetsers mee.
pi_212746065
Ik heb niet eens zonnebrandcreme in huis. Jah, een tube van tig jaar oud :@
Enige gezichtscreme die ik kan gebruiken is nivea gevoelige huid, verder niks. Nou zit ik eigenlijk nooit in de zon behalve af en toe in de lente in de tuin. Maar dan besluit ik om NU even een kop thee buiten te drinken en dan heeft zonnebrandcreme ook geen nut.
Of s'avonds een stuk fietsen maar dan is de zonnesterkte ook al bijna niks meer.
Verder ben ik fan van schaduw :')
If they say
  vrijdag 8 maart 2024 @ 20:43:34 #108
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212746677
Ik heb heel veel pigment en ik denk wel duizenden vlekjes waaronder heel wat cafe au lait vlekken.
Ik heb mijn huid altijd lelijk gevonden. Had ook veel pigment rondom mijn mond en dat ik chocomelkmonster werd genoemd doet nu nog pijn.
Ik heb me er verder wel bij neergelegd. De vlekken horen bij me. En m’n gezicht valt ook reuze mee
pi_212746803
Ach @amaranta ;( :*
If they say
  vrijdag 8 maart 2024 @ 21:06:03 #110
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212747126
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 20:50 schreef Mushanga71 het volgende:
Ach @:amaranta ;( :*
Lief.

Wat ook raar is, is dat een stuk van mijn bovenlip niet beweegt. Ik weet niet wat dat is. En mijn andere bovenlip is in verhouding wat dikker. Ziet er gek uit.

Hoe heet dat trouwens het stuk tussen je mond en je neus waar zeg maar een snor op groeit. Dat is toch je bovenlip? Maar je bovenlip, waar je lippenstift op smeert is toch ook je bovenlip?
Ik heb het in ieder geval over dat stuk huid waar je/een snor op groeit. Dat is bij mij verdikt.
En daarbij ook nog eens een keer heb ik mezelf daar lelijk verbrand met harsen. Dus daar zit ook nog eens een litteken.

Nou ja mijn mond is raar
pi_212747555
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 21:06 schreef amaranta het volgende:

[..]
Lief.

Wat ook raar is, is dat een stuk van mijn bovenlip niet beweegt. Ik weet niet wat dat is. En mijn andere bovenlip is in verhouding wat dikker. Ziet er gek uit.

Hoe heet dat trouwens het stuk tussen je mond en je neus waar zeg maar een snor op groeit. Dat is toch je bovenlip? Maar je bovenlip, waar je lippenstift op smeert is toch ook je bovenlip?
Ik heb het in ieder geval over dat stuk huid waar je/een snor op groeit. Dat is bij mij verdikt.
En daarbij ook nog eens een keer heb ik mezelf daar lelijk verbrand met harsen. Dus daar zit ook nog eens een litteken.

Nou ja mijn mond is raar
Filtrum is de verticale geul die het scheidt iig.
Je snotgeul zeg maar.

Ik had toch gezworen dat dat met ph was
pi_212747650
Het stukje met dat groefje heet filtrum (net opgezocht :D) maar het stukje tussen je neus en bovenlip, geen idee hoe dat heet eigenlijk.
Ik heb een kleine bovenlip en hoe ouder ik word, hoe meer ie verschrompelt :') Ik draag dus nóóit lippenstift, ook niet met potlood en dan groter maken. No way.
Niemand is perfect toch?
If they say
pi_212747682
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 21:31 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Filtrum is de verticale geul die het scheidt iig.
Je snotgeul zeg maar.

Ik had toch gezworen dat dat met ph was
Of ik had even gewacht met opzoeken :D
If they say
  vrijdag 8 maart 2024 @ 21:49:24 #114
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212748002
Ik bedoel de zone links en rechts van het filtrum🤣
pi_212748216
Die weet ik niet..

Ik vind lippenstift vrijwel altijd op vrijwel iedereen minder mooi dan geen lippenstift.
Om maar eens iets te zeggen over lippen.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 22:01:43 #116
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212748321
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 21:57 schreef Vanyel het volgende:
Die weet ik niet..

Ik vind lippenstift vrijwel altijd op vrijwel iedereen minder mooi dan geen lippenstift.
Om maar eens iets te zeggen over lippen.
Ja, ik draag zelf ook geen lippenstift. Maar was meer om aan te geven wat ik bedoelde.
Ik denk namelijk dat het allebei bovenlip heet.
  vrijdag 8 maart 2024 @ 22:18:31 #117
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212748535
Nehhhh, dat stukje huid is toch geen lip :N

Ik ben dol op lippenstift of gloss, bij mezelf. Nooit zonder!
pi_212748709
Ik heb wel eens lippenstift gehad die mooi stond, maar ik verdraag het gevoel niet zo goed. Ik ben me er continu bewust van dat er iets op m’n lippen zit :'). Dus liever niet. Maar ik vind mijn lippen van zichzelf ook best prima :).
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 8 maart 2024 @ 22:32:09 #119
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212748777
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 22:18 schreef Quoi het volgende:
Nehhhh, dat stukje huid is toch geen lip :N

Ik ben dol op lippenstift of gloss, bij mezelf. Nooit zonder!
Bovenbovenlip
pi_212748875
Cutane lip.
Dus eigenlijk huid-lip.
pi_212748986
Dat stukje ingedeukt heet volgens mij cupidsbow in het Engels. Vind ik wel schattig.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_212749536
Je smeert er in ieder geval geen lippenstift. :P
  zaterdag 9 maart 2024 @ 04:01:59 #123
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212750396
Ik zou dat nooit bovenlip noemen, maar weet ook niet hoe het dan wel heet _O- handig wel... Not.

En iedereen heeft wel iets raars, denk ik. Of iig een deel van z'n lijf waar hij niet blij mee is. Ik vind m'n losse vel en borsten bijvoorbeeld echt heel erg stom, heb een grote gekke neus en heb heel snel een onderkin...
pi_212750664
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 20:43 schreef amaranta het volgende:
Ik heb heel veel pigment en ik denk wel duizenden vlekjes waaronder heel wat cafe au lait vlekken.
Ik heb mijn huid altijd lelijk gevonden. Had ook veel pigment rondom mijn mond en dat ik chocomelkmonster werd genoemd doet nu nog pijn.
Ik heb me er verder wel bij neergelegd. De vlekken horen bij me. En m’n gezicht valt ook reuze mee
Knuffel. Nobody is perfect.
Werewolf
pi_212753435
Sproeten heb ik ook, nooit last van gehad en zie ze eigenlijk niet meer. Ik zou behoorlijk bleek zijn als ik ze niet had.
Ben wel jarenlang onzeker geweest over mijn haakneus. Die zou ik toen gelijk omruilen als het zo simpel was. :P
Maar inmiddels stoor ik mij er niet meer aan en maak ik er net zo makkelijk grappen over.
Ik zou mezelf wel mooier vinden als ik zo’n mooie, kleine neus had. Ik kijk ook altijd naar andermans neus. :')

En puntige knieën! :P Met die lelijke benen heb ik in mijn puberjaren tot mijn 25e ofzo niet gezwommen. Ik haatte mijn lichaam. Korte broeken droeg ik ook niet.
En daar ben ik nog maar sinds een paar jaar overheen. Nu kan het mij niet meer bommen.

Voor de rest ben ik best tevreden. :)
  zaterdag 9 maart 2024 @ 12:15:03 #126
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212753470
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 17:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind vitamine C. wel echt vele malen beter werken maar dit zal uiteraard per huid verschillen. Ik raad overigens wel een apart geconcentreerd serum aan, dat doet net even wat meer dan de hoeveelheden die ze in alle andere crèmes erbij stoppen. :)
pi_212753688

Zo, laat die zomer maar komen ☀️
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_212753707
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 12:47 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Zo, laat die zomer maar komen ☀️
Jaaa! We hebben na 10 jaar leven met een stomme stenen eettafel met stomme stenen bankjes nu eindelijk een normale loungeset voor in de tuin.
Ruim ¤700 armer maar worth it! :P
pi_212753717
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 12:50 schreef vencodark het volgende:

[..]
Jaaa! We hebben na 10 jaar leven met een stomme stenen eettafel met stomme stenen bankjes nu eindelijk een normale loungeset voor in de tuin.
Ruim ¤700 armer maar worth it! :P
Ik vind het zo heerlijk. 3x raden wie het hoekje claimt })
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 9 maart 2024 @ 13:08:25 #130
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212753894
Waar heb je die zon vandaan? Hier is het grijs en vanochtend regende het zelfs een paar minuutjes toen we in de auto zaten...
pi_212753921
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 12:51 schreef Vicky het volgende:

[..]
Ik vind het zo heerlijk. 3x raden wie het hoekje claimt })
De poes? :P
pi_212753926
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 13:08 schreef Tink89 het volgende:
Waar heb je die zon vandaan? Hier is het grijs en vanochtend regende het zelfs een paar minuutjes toen we in de auto zaten...
In Zeeland schijnt altijd de zon. *O*
pi_212753966
Uhh geen idee.. is er al vanaf vanmorgen. Was heel even weg, toen was het gelijk een stuk frisser. Nu is ie er weer en het is meteen weer warm.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 13:11 schreef vencodark het volgende:

[..]
De poes? :P
Mocht ze willen 🤣🤣
Poes 1 ligt op de aan de zijkant, poes 2 ligt binnen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 9 maart 2024 @ 13:54:51 #134
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212754480
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 20:15 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb niet eens zonnebrandcreme in huis. Jah, een tube van tig jaar oud :@
Enige gezichtscreme die ik kan gebruiken is nivea gevoelige huid, verder niks. Nou zit ik eigenlijk nooit in de zon behalve af en toe in de lente in de tuin. Maar dan besluit ik om NU even een kop thee buiten te drinken en dan heeft zonnebrandcreme ook geen nut.
Of s'avonds een stuk fietsen maar dan is de zonnesterkte ook al bijna niks meer.
Verder ben ik fan van schaduw :')
Maar UV-A gaat ook gewoon door ramen enzo heen, UV-A is wat je huid ouder maakt en is ook gewoon slecht zonder verbranding, UV-B is wat je huid laat verbranden, Hoezo heeft het geen nu als je NU het beslist.
kwestie van NU toch even op te smeren?
  zaterdag 9 maart 2024 @ 16:52:29 #135
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212756267
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 13:54 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Maar UV-A gaat ook gewoon door ramen enzo heen, UV-A is wat je huid ouder maakt en is ook gewoon slecht zonder verbranding, UV-B is wat je huid laat verbranden, Hoezo heeft het geen nu als je NU het beslist.
Eens. Als er daglicht is, is er UV-straling op je huid. Daar hoef je geen stralende zon voor te zien. Hier gebruiken we zonnebrand als dagcreme, ben je beschermd zonder dat je er verder over na hoeft te denken. De zon is echt wat het meest schade aan je huid toebrengt. (Ik geef toe, ik ben wel een tikje geobsedeerd door skincare)
  zaterdag 9 maart 2024 @ 17:46:20 #136
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212756766
Smeren jullie dan die tere kinderhuidjes ook elke ochtend in met iets UV beschermends?
  zaterdag 9 maart 2024 @ 17:48:12 #137
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212756784
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 17:46 schreef Quoi het volgende:
Smeren jullie dan die tere kinderhuidjes ook elke ochtend in met iets UV beschermends?
Die van mij laten dat niet meer toe, maar toen ze kleiner waren wel ja.
pi_212757932
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 13:54 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Omdat je een kwartier voor je de zon ingaat moet smeren en mijn thee dan al koud is? Daarbij zweet ik snel waardoor de crème er zo weer afloopt en ik de rest van de dag met branderige ogen zit omdat het dan in mn ogen is gelopen😖
En juist omdat ik het snel warm heb, zit ik amper in de zon. Ben dan ook heel blij met mijn zonnescherm O+

Ik zie trouwens net dat mijn dagcrème spf 15 heeft. Prima dus :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Mushanga71 op 09-03-2024 19:51:23 ]
If they say
pi_212758073
quote:
In het late voorjaar, de zomer en het vroege najaar wel ja. Mijn 12-jarige weet ook dat hij dan niet zonder zonnebrand naar school mag. Hij luistert nu nog braaf, ik weet niet hoe lang nog :P
  zaterdag 9 maart 2024 @ 19:00:09 #140
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212758199
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 12:15 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Ik vind vitamine C. wel echt vele malen beter werken maar dit zal uiteraard per huid verschillen. Ik raad overigens wel een apart geconcentreerd serum aan, dat doet net even wat meer dan de hoeveelheden die ze in alle andere crèmes erbij stoppen. :)
Ik heb de vitC crème van Olcay Gulsen ook
pi_212758269
.

[ Bericht 98% gewijzigd door Mushanga71 op 09-03-2024 19:51:38 ]
If they say
  zaterdag 9 maart 2024 @ 19:04:49 #142
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212758288
Nog over die ticketmaster tickets hè (@Budabuddumbam ik tag jou even).
De reguliere verkoop is inmiddels gestart maar de doorverkoop functie is nog niet opengezet.

Nu zijn deze tickets gekocht op de Belgische Ticketmaster website. En daar hebben we mogelijk een gelukje mee.
Gisterenavond “ontdekte” ik dat zij FanGuarantee hebben en je je binnen 72 uur mag bedenken. https://www.ticketmaster.be/feature/fanguarantee/?language=nl-be

Dus ik heb gisteren nog een aanvraag ingediend. Hopelijk is dat goed gegaan want de keuze die je had was een beetje vreemd. Er stond “ik wil mijn tickets terug” ik weet niet of dat Vlaams is voor dat je ze terug wil geven?
Anyway fingers crossed dat de aanvraag geaccepteerd wordt.

Edit: het is net teruggestort!! Yeey!

[ Bericht 2% gewijzigd door amaranta op 09-03-2024 19:46:25 ]
  zaterdag 9 maart 2024 @ 20:07:17 #143
35189 Troel
scherp en bot
pi_212759595
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 19:04 schreef amaranta het volgende:
Nog over die ticketmaster tickets hè (@:Budabuddumbam ik tag jou even).
De reguliere verkoop is inmiddels gestart maar de doorverkoop functie is nog niet opengezet.

Nu zijn deze tickets gekocht op de Belgische Ticketmaster website. En daar hebben we mogelijk een gelukje mee.
Gisterenavond “ontdekte” ik dat zij FanGuarantee hebben en je je binnen 72 uur mag bedenken. https://www.ticketmaster.be/feature/fanguarantee/?language=nl-be

Dus ik heb gisteren nog een aanvraag ingediend. Hopelijk is dat goed gegaan want de keuze die je had was een beetje vreemd. Er stond “ik wil mijn tickets terug” ik weet niet of dat Vlaams is voor dat je ze terug wil geven?
Anyway fingers crossed dat de aanvraag geaccepteerd wordt.

Edit: het is net teruggestort!! Yeey!
Dit zou NL ook moeten hebben, zou veel gedoe schelen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 9 maart 2024 @ 20:09:20 #144
35189 Troel
scherp en bot
pi_212759658
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 16:52 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Eens. Als er daglicht is, is er UV-straling op je huid. Daar hoef je geen stralende zon voor te zien. Hier gebruiken we zonnebrand als dagcreme, ben je beschermd zonder dat je er verder over na hoeft te denken. De zon is echt wat het meest schade aan je huid toebrengt. (Ik geef toe, ik ben wel een tikje geobsedeerd door skincare)
Ik ben totaal niet geobsedeerd door skincare en doe daar dan ook compleet niets aan (gebruik ook geen makeup), behalve dat ik behoorlijk fanatiek ben met zonnebrandcreme.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212759674
Yay @amaranta!
Scheelt doorverkopen :)
If they say
  zaterdag 9 maart 2024 @ 20:14:17 #146
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212759816
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 20:09 schreef Mushanga71 het volgende:
Yay @:amaranta!
Scheelt doorverkopen :)
Wat dus niet geactiveerd was voor deze tickets. Dus na die 72 uur was het waarschijnlijk pech…
  zaterdag 9 maart 2024 @ 20:14:36 #147
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212759826
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 20:07 schreef Troel het volgende:

[..]
Dit zou NL ook moeten hebben, zou veel gedoe schelen!
Dat denk ik ook ja!
pi_212759970
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 20:14 schreef amaranta het volgende:

[..]
Wat dus niet geactiveerd was voor deze tickets. Dus na die 72 uur was het waarschijnlijk pech…
Dan had je na 72 uur de tickets gehad en had je ze dan kunnen doorverkopen, via marktplaats ofzo. Denk ik dan. Geen idee hoor, als ik tickets koop is dat ook via ticketmaster. Zal sowieso nooit tickets kopen buiten de officiële kanalen.
If they say
  zaterdag 9 maart 2024 @ 20:29:54 #149
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212760182
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 20:19 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dan had je na 72 uur de tickets gehad en had je ze dan kunnen doorverkopen, via marktplaats ofzo. Denk ik dan. Geen idee hoor, als ik tickets koop is dat ook via ticketmaster. Zal sowieso nooit tickets kopen buiten de officiële kanalen.
Nee, dat ging (denk ik) dus niet omdat ze gekoppeld waren aan mijn man. En doorverkoop expliciet uit stond. De tickets zouden pas een paar dagen van tevoren beschikbaar zijn stond er bij.
Het waren/zijn digitale tickets met een bewegende code ofzo

Maar misschien heb ik het verkeerd hoor.
pi_212760338
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 20:29 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nee, dat ging (denk ik) dus niet omdat ze gekoppeld waren aan mijn man. En doorverkoop expliciet uit stond. De tickets zouden pas een paar dagen van tevoren beschikbaar zijn stond er bij.

Ah, dat kan ook nog. Ik heb ook geen idee hoor.
Laatste keer had dochter de tickets gekocht dus ik heb geen idee hoe het verder werkt.
Het is iig heel fijn dat die kopzorg je bespaart is gebleven :)
If they say
  zaterdag 9 maart 2024 @ 21:48:23 #151
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212762486
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 18:41 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Omdat je een kwartier voor je de zon ingaat moet smeren en mijn thee dan al koud is? Daarbij zweet ik snel waardoor de crème er zo weer afloopt en ik de rest van de dag met branderige ogen zit omdat het dan in mn ogen is gelopen😖
En juist omdat ik het snel warm heb, zit ik amper in de zon. Ben dan ook heel blij met mijn zonnescherm O+

Ik zie trouwens net dat mijn dagcrème spf 15 heeft. Prima dus :)
Dagcreme met spf is totaal niet beschermen je moet veel meer dan normaal is gebruiken voor echte zonbescherming. en bovendien moet je bijsmeren door de dag heen .het is echt niet zo dat het beter is om niet te smeren dan smeren vlak voor je de zon in gaat.

Je moet het zelf weten hoor, maar ik heb dus geen vloeibare zonnebrand dus er is niets loperigs aan en dus ook niet in je ogen. Ze zijn echt veel verder als je kijkt naar zonnebrand versus 10 of 20 jaar geleden.

quote:
Ja, ik probeer dat er wel in te krijgen ja, in de zomer moeten ze of veel smeren of anti-uv zwempakken van mij.
Ze hebben ook als het aan mij ligt altijd mutsjes of petjes op.

quote:
1s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 20:29 schreef amaranta het volgende:

[..]

Door verkoop staat vaak een poosje uit en komt dan later wel op gang.
Maar ik vind dit soort dingen echt veel beter!!! *O* *O* *O*
pi_212763332
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 21:48 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Dagcreme met spf is totaal niet beschermen je moet veel meer dan normaal is gebruiken voor echte zonbescherming. en bovendien moet je bijsmeren door de dag heen .het is echt niet zo dat het beter is om niet te smeren dan smeren vlak voor je de zon in gaat.

Je moet het zelf weten hoor, maar ik heb dus geen vloeibare zonnebrand dus er is niets loperigs aan en dus ook niet in je ogen. Ze zijn echt veel verder als je kijkt naar zonnebrand versus 10 of 20 jaar geleden.
Voor die enkele keer per jaar dat ik even in de zon zit, zal het zo'n vaart niet lopen. Ik vermijd de zon zoveel mogelijk, want warm.
Heb al heel wat gezichtscrèmes kunnen weggooien omdat ze tóch altijd in mn ogen komen, ook als ik er een end uit de buurt blijf met smeren. Ben allang blij dat ik nu een daagse crème heb gevonden waar ik geen brandogen van krijg.
Gebruik ook al jaren geen make up meer, reinig mijn gezicht met micellair water en smeer daarna in met dag of nachtcrème. Heb amper rimpels dus blijkbaar doe ik dan toch iets goed :)
If they say
  zaterdag 9 maart 2024 @ 23:42:34 #153
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212765023
In de (voor/na)zomer snap ik, maar het hele jaar door jezelf en je kinderen insmeren, respect _O_
pi_212765407
Ik smeer mijn lichtblonde kinderen alleen in als het echt zonnig is. Maar ik ben sowieso van zo min mogelijk smeersels. Daar zit zoveel troep in tegenwoordig (hormonen en microplastics bijvoorbeeld) dat ik het liefst dat allemaal ontwijk. En ik ben ook van mening dat je in het voorseizoen juist een basiskleurtje moet kweken om een basisbescherming in het hoogseizoen te hebben. Zolang je niet echt gaat bakken in de zon maak ik me daar echt geen zorgen om.

En hier vooral sproeten na de wintersport. Wat overigens qua zon wel de slechtste vakantie is die je kan hebben. Ik ben me 1 keer een dag vergeten in te smeren, toen had ik de blaren op mn wangen staan. Ook erg naar met het insmeren de dag er na :'( Sindsdien nooit meer vergeten. (Of nouja, er zit sindsdien altijd een tube in m’n skijas).
pi_212766466
Auwtsj @FlyingFish :X Met wintersport ontkom je idd niet aan smeren.

Heb wel tubes dagcrème door het huis liggen. Badkamer, slaapkamer, keuken... :')

Over microplastics gesproken, ik zoek een waterfles zonder microplastics. Schrok laatst van een artikel dat er ook heel veel in flesjes mineraal water zitten. Nu heb ik een metalen fles maar daar wordt het water niet lekkerder van :{ dus maar weer terug naar plastic. Zie alleen door de bomen het bos niet meer :')
If they say
pi_212766851
Ik ben ooit op vakantie in de Dominicaanse republiek mijn voeten vergeten in te smeren. Dat is geen aanrader, de rest van de week amper kunnen lopen van de pijn.

B smeer ik in de zomer in, die reageert op veel smeersels. Hij heeft een hekel aan warmte dus hij vermijdt de zon.
Wel elke avond vaseline op zijn gezicht want droge plekjes.

Juul smeert zelf haar gezicht elke ochtend in, zit in haar ochtend routine met geurtje en ketting aan doen. Jaja ons prinsesje.
pi_212766980
Ik voel me echt een loeder als ik lees over elke dag smeren.. ik denk er meestal pas aan als de zon allesverschroeiend heet is.. toen de kinderen nog kleuter waren smeerde ik wel voor school in maar nu denk ik, die 2x 15 min dat ze buiten zijn... niet goed ik weet t...

Zelf smeer ik ook pas als ik echt de zon in ga naar t zwembad ofzo.. en dat terwijl ik wel snel verbrand, ik zit eigenlijk altijd in de schaduw...
S. 2014
J. 2016
pi_212767409
Ik ben absoluut geen zonaanbidder en vermijd de zon ook, maar ik vang toch echt genoeg tijdens buiten wandelen, fietsen, sporten etc. En mijn blondie wordt ook elkaar hartstikke bruin met factor 50, gewoon van het buitenspelen enzo.
pi_212768550
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 09:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik voel me echt een loeder als ik lees over elke dag smeren.. ik denk er meestal pas aan als de zon allesverschroeiend heet is.. toen de kinderen nog kleuter waren smeerde ik wel voor school in maar nu denk ik, die 2x 15 min dat ze buiten zijn... niet goed ik weet t...

Zelf smeer ik ook pas als ik echt de zon in ga naar t zwembad ofzo.. en dat terwijl ik wel snel verbrand, ik zit eigenlijk altijd in de schaduw...
Ik smeer mijn kinderen ook alleen in als het van die zomerse dagen zijn. Dan ben je echt geen loedermoeder hoor. We moeten al zoveel en we zijn geen van allen perfecte mensen die altijd alles op perfecte boekjes-orde hebben. :P

Zo. :+
  Manager PR/Moderator zondag 10 maart 2024 @ 11:43:34 #160
269689 crew  Viv
pi_212768662
@Budabuddumbam welke gebruik jij dan? Hier loopt het namelijk ook altijd in mijn ogen, zó irritant. :X

En ik heb een grafhekel aan vettigheid aan mijn handen, dus ik blijf liever uit de zon dan dat ik ga smeren (laat staan dagelijks smeren). :%
pi_212769771
Het is 1 van de redenen waarom wij in de zomervakantie niet naar landen zoals Italie en Spanje gaan. 100x per dag smeren.
Hekel aan het vette, de geur, alles wat aan je blijft plakken etc.

Mijn ouders zijn nog van de generatie dat je olie op je lichaam smeerde om bruin te worden. Dat ik uberhaupt zonnebrand smeer, vind ik een mooie stap. ;)

Maar nu dus wel trouw elke ochtend gezichts zonnebrand, dat doe ik meteen met mijn handencreme want die zijn anders schuurpapier.
pi_212770204
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 11:31 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik smeer mijn kinderen ook alleen in als het van die zomerse dagen zijn. Dan ben je echt geen loedermoeder hoor. We moeten al zoveel en we zijn geen van allen perfecte mensen die altijd alles op perfecte boekjes-orde hebben. :P

Zo. :+
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 11:43 schreef Viv het volgende:
@:Budabuddumbam welke gebruik jij dan? Hier loopt het namelijk ook altijd in mijn ogen, zó irritant. :X

En ik heb een grafhekel aan vettigheid aan mijn handen, dus ik blijf liever uit de zon dan dat ik ga smeren (laat staan dagelijks smeren). :%
Dit en dit :Y

Ik heb m'n eerste softballtraining gehad, ik ben ka-pot :')
pi_212770274
Hier ook alleen zonnebrandcrème op zonnige dagen dat ze echt buiten zijn.
Dat vinden ze al niet prettig. Maar m’n kinderen zijn gelukkig nog nooit écht verbrand. Wel een paar keer een rood waasje waar we dan calendulan opsmeren en het de dag er na weer is bijgetrokken. Ik ben vroeger echt wel verschillende keren flink verbrand dat het me is bijgebleven hoeveel pijn dat doet (ondanks dat mijn moeder wel echt hamerde op insmeren en dat voor m’n gevoel ook echt wel gedaan werd). Dát wil ik voor m’n kinderen echt wel voorkomen.

De jongste heeft ook bij het zwemmen vaak een uv shirt aan. De oudste tot een paar jaar geleden ook, maar die heeft een iets minder bleke huid als de jongste en wil liever smeren. Ook prima.

Ik heb zelf ook een bleekschetenhuid, dus ook vaak uv shirt aan.

Insmeren doe ik regelmatig maar niet consequent, als ik moet werken (subtropisch zwembad wat in de zomer eerder tropisch is) dan kan ik dat echt niet handelen. Ik kan dan m’n warmte niet kwijt en dan wordt ik echt een gesmoorde tomaat. Ik laat die dagen het toezicht houden buiten dan zoveel mogelijk over aan collega’s die het fijn vinden buiten te zijn met dat weer :P

Dagcrème gebruik ik vaak maar tijdelijk. Dan ga ik weer een keer naar de schoonheidsspecialiste en koop ik weer vanalles. Smeer een paar weken consequent en dan verwatert dat weer 😅
pi_212770348
Altijd smeren van maart t/m september, geen enkel excuus om niet te smeren, preventie tegen huidkanker en -veroudering yes please!
pi_212770411
Die olie gebruikte mijn moeder ook jah :D

Ik had de eerste keer naar Pakistan wel braaf zonnebrandcrème mee en die ging ongebruikt mee terug. Niemand die daar in de bloedhitte in de zon gaat zitten :') Daar leeft men vanwege de hitte zomers meer in de avond.
Doe ik hier in de zomer ook, overdag zoveel mogelijk binnen en pas in de avond fietsen e.d.
Ik snap ook nooit waarom de stranden altijd vol liggen. Voor geen goud dat ik daar ga liggen he. Wij gaan pas naar het strand als iedereen richting huis vertrekt :+

Wel fijn te lezen dat ik niet de enige ben die het niet zo nauw neemt met zonnebrandcrème :D
If they say
pi_212770462
Mijn ouders hadden ook een zonnebank, daar lag mijn moeder meerdere keren per week onder.

Overigens is verloofde op zoek naar een lichttherapie lamp, heeft iemand daar ervaring mee? En met een specifiek merk of soort?
pi_212770944
Ik hamer in de zomer wel echt op regelmatig smeren. Ik heb van redelijk dichtbij gezien wat huidkanker kan doen, daar ben ik wel van geschrokken. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik wat strenger ben geworden. Maar ja, in de praktijk zijn schoolruns al gewoon druk en hectisch, dan wil het er nog wel eens bij inschieten.

En ik zou graag dagelijks met SPF smeren in mijn gezicht, maar daarvoor heb ik dus nog niks gevonden waar mijn huid niet op reageert. Dat beperk ik daardoor ook alleen tot de zomerse dagen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_212771013
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 14:24 schreef exode het volgende:
Mijn ouders hadden ook een zonnebank, daar lag mijn moeder meerdere keren per week onder.

Overigens is verloofde op zoek naar een lichttherapie lamp, heeft iemand daar ervaring mee? En met een specifiek merk of soort?
Een collega heeft een lichttherapie bril, die draagt hij elke ochtend ca. 45 min in de donkere maanden. Hij is er heel tevreden mee, maar ik weet niet welk merk het is.
Venus in pocketformaat
© loveli
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 maart 2024 @ 15:11:06 #169
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_212771214
quote:

Philips https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp

Al jaren in huis en veel gebruikt.
Werkt beter dan de blauwe reis daglichtlamp die ik heb
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 10 maart 2024 @ 15:14:39 #170
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212771288
De lamp moet in ieder geval 10000lux zijn (minimaal?)
De psychiater zei tegen mijn vader dat als je voor 12 uur ‘s middags een half uur tot een uur gaat wandelen, ookal is het bewolkt, dat hetzelfde effect heeft als een half uur voor de lamp.
pi_212771412
@Viv en @Phaidra ik gebruik deze dagcrème. Er is ook een nachtversie van
https://www.ah.nl/product(...)creme-gevoelige-huid
Het is geen zonnebrandcrème maar heeft wel spf 15 dus het beschermd wel iets. Maar ik krijg er geen jeuk of rode vlekken van én je kan het zelfs onder je ogen smeren zonder branden.
Ik gebruikte eeuwen oil of olaz, die beetje vierkante fles. Toen die uit de handel ging ben ik lang opzoek geweest naar iets anders waar ik tegen kon. En dat bleek deze doodsimpele crème van nivea :)
If they say
pi_212771575
quote:

Bril kopen. Luminette.
Kun je gewoon nog je ochtenddingen doen terwijl de kauwgum in je hoofd langzaam oplost en de rest van de dag is alles net wat minder moeilijk en taai.

Zeker met kinderen zou ik geen losse lamp kopen. Dan moet je er een half uur-45 minuten eerder voor opstaan. Ik sta gewoon met bril op brood te smeren terwijl Mrs met andere bril koffie zet.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 maart 2024 @ 16:28:33 #173
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_212772900
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 15:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Bril kopen. Luminette.
Kun je gewoon nog je ochtenddingen doen terwijl de kauwgum in je hoofd langzaam oplost en de rest van de dag is alles net wat minder moeilijk en taai.

Zeker met kinderen zou ik geen losse lamp kopen. Dan moet je er een half uur-45 minuten eerder voor opstaan. Ik sta gewoon met bril op brood te smeren terwijl Mrs met andere bril koffie zet.
Dat valt ook wel mee. Ik sta voor de lamp brood te smeren, van f eet mijn boterham, lees de krant etc.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_212773032
quote:

Same here. Ik ging als kind al. :N En later smeerde ik me in met haarlemmer bruin.

Rimpels heb ik gelukkig niet, wel buitengewoon veel pigmentvlekken op m'n gezicht en in m'n hals. Heel lelijk.
pi_212773282
Ik verbrand zelf snel. Dus in de zomer, als de zon fel schijnt, smeer ik me wel in. En mijn kind ook. Maar zo in het voorjaar denk ik er eigenlijk niet aan.

Ik ben aan het kijken of ik het bedrijfje over kan nemen waar ik al jaren werk. Ben dus best veel aan het denken en ben er niet altijd even goed bij als ik iets doe. Was ik zojuist mijn telefoon kwijt. Die lag bij de opgeruimde boodschappen in de kast :')
pi_212773321
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 16:28 schreef Ynske het volgende:

[..]
Dat valt ook wel mee. Ik sta voor de lamp brood te smeren, van f eet mijn boterham, lees de krant etc.
In normale tijden heeft bij ons echt niemand tijd om een half uur stil te zitten, laat staan drie kwartier. Ik zit zelfs helemaal niet tijdens de ochtendspits. Ik ontbijt niet dus terwijl de rest dat wel doet, regel ik alles wat nog moet.
  zondag 10 maart 2024 @ 18:01:52 #177
35189 Troel
scherp en bot
pi_212773923
Ik heb wel zo'n lamp geprobeerd, maar dan moe tje op 10 cm afstand gaan zitten ofzo. Ja sorry, maar dan kan je inderdaad dat ding niet gebruiken terwijl je wat anders doet.
Ik had hem voor jongste, maar die vond het licht veel te fel. Dus was geen succes.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212774205
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 16:43 schreef -Spring het volgende:

[..]
Same here. Ik ging als kind al. :N En later smeerde ik me in met haarlemmer bruin.

Rimpels heb ik gelukkig niet, wel buitengewoon veel pigmentvlekken op m'n gezicht en in m'n hals. Heel lelijk.
Daar kun je met huis therapie echt nog wat aan laten doen. Laser, peeling, goede verzorging.
Met een meidenkwartet
pi_212776567
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 18:19 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Daar kun je met huis therapie echt nog wat aan laten doen. Laser, peeling, goede verzorging.
(Heel) dure crèmes werken igg voor geen meter. En over laseren lees ik vaak dat het maar tijdelijk werkt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 10 maart 2024 @ 20:56:54 #180
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212777270
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 11:43 schreef Viv het volgende:
@:Budabuddumbam welke gebruik jij dan? Hier loopt het namelijk ook altijd in mijn ogen, zó irritant. :X

Ik gebruik dus alleen maar sticks zodat ik niet hoef te smeren :D
bijvoorbeeld benton of isntree.
  zondag 10 maart 2024 @ 21:15:04 #181
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212777895
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 20:35 schreef -Spring het volgende:

[..]
(Heel) dure crèmes werken igg voor geen meter. En over laseren lees ik vaak dat het maar tijdelijk werkt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou hiervoor kiezen voor een losse vitamine C :Y gewoon van de ordinary en is super cheap.
En dan een goede spf
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 00:22 schreef FlyingFish het volgende:
En ik ben ook van mening dat je in het voorseizoen juist een basiskleurtje moet kweken om een basisbescherming in het hoogseizoen te hebben. Zolang je niet echt gaat bakken in de zon maak ik me daar echt geen zorgen om.
Dat is natuurlijk een fabeltje, en van de meest aanwezige uv namelijk UV-A zal je dus niet verbranden (wel verkleuren! en kan ook door wolke hen en is gewoon aanwezig als het bewolkt is ) en zal dieper in je huid trekken en verouderen, de andere uv-b zorgt voor de verbranding, daarom is zonnebrand met hele goede uv-a bescherming ook zo belangrijk ook als de zon niet heel fel is.

En je spf factor zegt dan weer iets over de UV-B en heel veel zonnebrand heeft niet eens heel veel UV-A bescherming

Beide uv stralen zorgen voor schade en verhoogd risico..
pi_212777902
quote:
17s.gif Op zondag 10 maart 2024 20:56 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Ik gebruik dus alleen maar sticks zodat ik niet hoef te smeren :D
bijvoorbeeld benton of isntree.
Maar krijg je het dan goed verdeeld? Voor mijn gevoel moet ik het toch altijd nog uitsmeren met m’n handen om het zeker weten goed verdeeld te hebben. Maar wellicht is dat beeld helemaal fout hoor. Ook wel eens van iemand zo’n spuitbus gebruikt, maar ook dan is m’n instinct om het nog goed uit te smeren/verdelen of zo.
pi_212777987
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 15:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Bril kopen. Luminette.

Oh wat een goede tip, dank!
pi_212778208
Ik heb jullie tips doorgegeven hoor. Ik zie binnenkort op mijn creditcard wel wat het geworden is ;)
pi_212779727
quote:
17s.gif Op zondag 10 maart 2024 21:15 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Ik zou hiervoor kiezen voor een losse vitamine C :Y gewoon van de ordinary en is super cheap.
En dan een goede spf
[..]
Dat is natuurlijk een fabeltje, en van de meest aanwezige uv namelijk UV-A zal je dus niet verbranden (wel verkleuren! en kan ook door wolke hen en is gewoon aanwezig als het bewolkt is ) en zal dieper in je huid trekken en verouderen, de andere uv-b zorgt voor de verbranding, daarom is zonnebrand met hele goede uv-a bescherming ook zo belangrijk ook als de zon niet heel fel is.

En je spf factor zegt dan weer iets over de UV-B en heel veel zonnebrand heeft niet eens heel veel UV-A bescherming

Beide uv stralen zorgen voor schade en verhoogd risico..
Ja vit C. Paula’s choice werkt bij mij super voor de pigment. Zal de ordinary ook eens proberen.

En spf altijd. En dames vergeet dagelijks de handen niet! Valt me steeds meer op bij de mid veertigers en ouder.
Met een meidenkwartet
pi_212779807
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 20:35 schreef -Spring het volgende:

[..]

SPOILER
Dank voor delen van je foto knapperd O+
Ik denk inderdaad vitamine c en spf. En als je een goede huid therapeut kan vinden en je ziet het zitten wellicht laser. Voor mij komt dat laatst echt aan op het vinden van de goede plek. Vertrouwen is zo belangrijk.
Met een meidenkwartet
  Manager PR/Moderator zondag 10 maart 2024 @ 23:28:04 #187
269689 crew  Viv
pi_212780606
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 21:15 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Ook wel eens van iemand zo’n spuitbus gebruikt, maar ook dan is m’n instinct om het nog goed uit te smeren/verdelen of zo.
Ja, dit! -O-
  maandag 11 maart 2024 @ 07:26:36 #188
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212781485
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2024 22:10 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Ja vit C. Paula’s choice werkt bij mij super voor de pigment. Zal de ordinary ook eens proberen.

En spf altijd. En dames vergeet dagelijks de handen niet! Valt me steeds meer op bij de mid veertigers en ouder.
Ja ik ben ook fan van paula's choice, mijn lievelings vitamine C is overigens de SkinCeuticals CE Ferulic maar die is 177 euro voor 30ml maar ik had daar een tester van en wowzers wat ging het snel beter maar mijn huid zegt nee tegen vitamine c :')

ik ben nu bezig met heel langzaam aan retinol toe te voegen aan mijn schema *O*
pi_212781630
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2024 16:58 schreef Hupje het volgende:
Ik verbrand zelf snel. Dus in de zomer, als de zon fel schijnt, smeer ik me wel in. En mijn kind ook. Maar zo in het voorjaar denk ik er eigenlijk niet aan.

Ik ben aan het kijken of ik het bedrijfje over kan nemen waar ik al jaren werk. Ben dus best veel aan het denken en ben er niet altijd even goed bij als ik iets doe. Was ik zojuist mijn telefoon kwijt. Die lag bij de opgeruimde boodschappen in de kast :')
Spannend! Wat voor iets is het?
pi_212782906
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 07:50 schreef LeSage het volgende:

[..]
Spannend! Wat voor iets is het?
Remedial teaching ('bijles'). Dus kinderen van de basisschool, middelbare school en bijv pabo studenten begeleiden.
Ik doe het al jaren bij dit bedrijfje en de eigenaar wil met pensioen. Als het lukt, zou het een mooie kans zijn om het over te nemen. Maar best veel geregeld en ook onbekende dingen voor mij die er bij komen kijken nu.
Ik ben goed in het begeleiden van kinderen, zeg maar, (nog) niet in de rest :P
pi_212783105
Ik had bij de drogist zonnebrand voor mn hoofd gehaald, gister gesmeerd, maar dat was geen succes... ik heb jeuk en een beetje gezwollen oogleden vanmorgen. Allergietabletje helpt nog niet zo tegen de jeuk, maar de zwelling zakt gelukkig wel wat.

Spannend @Hupje! Wel gaaf als het kan!
pi_212784877
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 09:55 schreef Hupje het volgende:

[..]
Remedial teaching ('bijles'). Dus kinderen van de basisschool, middelbare school en bijv pabo studenten begeleiden.
Ik doe het al jaren bij dit bedrijfje en de eigenaar wil met pensioen. Als het lukt, zou het een mooie kans zijn om het over te nemen. Maar best veel geregeld en ook onbekende dingen voor mij die er bij komen kijken nu.
Wat leuk hupje als dit gaat lukken!
pi_212785435
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 09:55 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat is inderdaad wel een gave kans!
En leuk om weer iets te leren lijkt me :)
  maandag 11 maart 2024 @ 14:01:45 #194
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212785460
Leuk @Hupje ! Je mag altijd even DM'en als je ondernemersvragen hebt. Maar gok dat je al genoeg tips en trucs toegeworpen hebt gekregen.

Hier is trouwens de wens tot alles zelf doen erg groot. Ineens fietst meneer zelf naar school en hij wordt opgehaald door vriendjes en vriendinnetjes om buiten te spelen O+ Ik heb met hem een gebied afgesproken waar hij mag komen. Hij heeft een telefoon voor Pokemons vangen, maar ik vind het een beetje overdone om die mee te geven aan een 7-jarige. Dus: op zoek naar een horloge voor de tijd met handige "ik bel papa of mama in nood" optie ofzo? Of: hoe doen/deden jullie dit?
  maandag 11 maart 2024 @ 14:10:32 #195
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212785535
Ik hoor hele goede verhalen hierover
https://www.one2track.nl/connect-next

Hier ook wat stappen richting zelfstandigheid willen, wel in combinatie met nul richtingsgevoel net als haar moeder :')
Dus nog even de vraag wat wijsheid is :T
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_212785538
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 14:01 schreef Quoi het volgende:
Leuk @:Hupje ! Je mag altijd even DM'en als je ondernemersvragen hebt. Maar gok dat je al genoeg tips en trucs toegeworpen hebt gekregen.

Hier is trouwens de wens tot alles zelf doen erg groot. Ineens fietst meneer zelf naar school en hij wordt opgehaald door vriendjes en vriendinnetjes om buiten te spelen O+ Ik heb met hem een gebied afgesproken waar hij mag komen. Hij heeft een telefoon voor Pokemons vangen, maar ik vind het een beetje overdone om die mee te geven aan een 7-jarige. Dus: op zoek naar een horloge voor de tijd met handige "ik bel papa of mama in nood" optie ofzo? Of: hoe doen/deden jullie dit?
Een smartwatch is ideaal, zo een hebben wij: https://www.one2track.nl/gps-horloge-kind
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 11 maart 2024 @ 14:12:05 #197
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212785544
2 dezelfde tips O+
  maandag 11 maart 2024 @ 14:27:06 #198
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212785720
Mooi toeval wel :D
  maandag 11 maart 2024 @ 14:44:54 #199
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212785898
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 14:10 schreef SaskiaR het volgende:

[..]
Een smartwatch is ideaal, zo een hebben wij: https://www.one2track.nl/gps-horloge-kind
Hoe zit dat qua maandelijkse kosten? Is het een dure grap als ze een keertje videobellen ofzo?
  maandag 11 maart 2024 @ 14:50:09 #200
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_212785952
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 14:44 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Hoe zit dat qua maandelijkse kosten? Is het een dure grap als ze een keertje videobellen ofzo?
Staat op de website, zijn verschillende mogelijkheden voor qua abo of niet dienstverlening
pi_212786641
Wij hebben prepaid, maar bellen is inderdaad wel duur, een euro voor een minuut ofzo. N gebruikt meestal spraakberichten en dat kost niet zoveel.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_212786909
Wij hebben ook voor B gekeken maar mijnheer wil echt geen horloge om. Die One2Track is volgens mij Nederlands, dus qua privacy zit het dan normaal gesproken wel goed. Dat zou ik echt wel belangrijk vinden.

B gebruikt er wel zijn telefoon voor, als hij eraan denkt. Vandaag een half uur na schooltijd ook nog geen teken van leven. Nou weten wij op maandag meestal wel waar hij heengaat dus die moeder gebeld en ja hoor....hij had tegen haar gezegd dat ie ons geAppt had......
  maandag 11 maart 2024 @ 16:20:59 #203
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212787005
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 16:11 schreef exode het volgende:
Wij hebben ook voor B gekeken maar mijnheer wil echt geen horloge om. Die One2Track is volgens mij Nederlands, dus qua privacy zit het dan normaal gesproken wel goed. Dat zou ik echt wel belangrijk vinden.

B gebruikt er wel zijn telefoon voor, als hij eraan denkt. Vandaag een half uur na schooltijd ook nog geen teken van leven. Nou weten wij op maandag meestal wel waar hij heengaat dus die moeder gebeld en ja hoor....hij had tegen haar gezegd dat ie ons geAppt had......
Mijn prul is pas 5, die krijgt de komende 5 jaar ofzo nog geen telefoon. En ze draagt op zich nu ook een horloge. Ik ga me er eens in verdiepen :-D
pi_212787209
Wij hebben heel ouderwets gewoon “zeg even waar je gaat spelen” voor alle drie. Als ze ergens anders gaan spelen of bij iemand thuis moeten ze het ook eerst komen melden. Wel binnen een bepaald gebied, zoon mag de grotere weg al over, zijn zusjes nog niet. We gaan wel binnenkort aan de horloges, zodat ze zelf in de gaten kunnen houden of ze al naar huis moeten. Het “als de lantaarnpalen aan gaan kom je naar huis” werkt niet meer :D
  maandag 11 maart 2024 @ 16:42:25 #205
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_212787215
Hier gingen ze zonder telefoon en zonder gps horloge op pad. Wel kinderen die al vroeg klok konden kijken, niet in 7 sloten tegelijk liepen en waar je afspraken mee kon maken. Inmiddels hebben ze wel een telefoon maar de ligt vaker thuis dan dat ie mee gaat.
  maandag 11 maart 2024 @ 16:42:41 #206
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212787219
quote:

:D Dat soort acties verwacht ik ook. Hij kan zelfs hele verhalen verzinnen. Maar we gaan het zien.
pi_212787598
L is iemand die wel in 7 sloten tegelijk kan lopen maar ook gek is op alles met knopjes. Dan vind ik die One2track horloges nog veel te veel opties hebben. Dat wordt niet buiten spelen maar buiten met horloge zitten prutsen.

Iets met alleen GPS en eventueel een SOS knop zou al voldoende zijn.
pi_212788444
Kun je dan niet beter gewoon een AirTag of vergelijkbaar ding kopen Elleska? Dat werkt in stedelijk gebied prima.
pi_212788789
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 16:42 schreef Quoi het volgende:

[..]
:D Dat soort acties verwacht ik ook. Hij kan zelfs hele verhalen verzinnen. Maar we gaan het zien.
Precies, hier moet ie zich de volgende x eerst weer thuis melden en dan pas spelen. Leuk dat zelfstandige maar je moet je wel aan de afspraken houden. Doet ie dat netjes, mag hij weer uit school gaan spelen en ons Appen.

Het is ervaren en aanvoelen. Zo'n horloge is volgens mij een mooie stap in het loslaten.
pi_212788811
quote:
2s.gif Op maandag 11 maart 2024 16:42 schreef Kyara het volgende:
Hier gingen ze zonder telefoon en zonder gps horloge op pad. Wel kinderen die al vroeg klok konden kijken, niet in 7 sloten tegelijk liepen en waar je afspraken mee kon maken. Inmiddels hebben ze wel een telefoon maar de ligt vaker thuis dan dat ie mee gaat.
Zoals wij vroeger en gek genoeg waren de lantaarnpalen in de straat waar ik speelde altijd later aan ;)
'Thuis zijn als de lantaarnpalen aan zijn!'
pi_212788903
quote:
17s.gif Op maandag 11 maart 2024 07:26 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Ja ik ben ook fan van paula's choice, mijn lievelings vitamine C is overigens de SkinCeuticals CE Ferulic maar die is 177 euro voor 30ml maar ik had daar een tester van en wowzers wat ging het snel beter maar mijn huid zegt nee tegen vitamine c :')

Skin Rocks app. Voor alle tips en reviews.

En ja ik hou ook van skinceuticals O+
Met een meidenkwartet
  maandag 11 maart 2024 @ 20:55:52 #212
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212790959
quote:

Privacy want nederlands is echt niet een ding, de one2track is al gehacked en spraak berichten van ouder en kind zijn in te horen geweest die werden namelijk opgeslagen op de server en niet goed beveiligd.

Als iemand die veel in dat wereldje rondloopt zou ik 0 van de merken vertrouwen, het is namelijk een kwestie van wanneeer zal dit gepowned worden en niet of het ooit zal gebeuren. Dit zijn allemaal dezelfde chinese horloges met een ander schilletje er om.

Overigens is mijn advies dus vooral, kies de goedkoopste die doet wat je wil.

[ Bericht 8% gewijzigd door Budabuddumbam op 11-03-2024 21:10:29 ]
pi_212791227
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 18:19 schreef FlyingFish het volgende:
Kun je dan niet beter gewoon een AirTag of vergelijkbaar ding kopen Elleska? Dat werkt in stedelijk gebied prima.
Geen I phone in huis en de Samsung Tag die we eens hebben geprobeerd werkte hier niet denderend maar ik zie dat er een nieuwe versie van is dus misschien is dat nog het proberen waard.
pi_212791813
Hier inderdaad ook horloges die ze nu alleen op de camping gebruiken.
Wij wonen niet in een rustige buurt waar ze zelf op pad kunnen.

Ik zag van de week een jongetje uit groep 3 naar school lopen in zijn eentje. Die woont best ver uit de buurt en moet dan alleen door de drukke straten met een aantal drukke kruispunten. Ik schrok daar wel van eigenlijk.
Ik fietste trouwens na de 2e bel weg bij school en hij liep toen nog een eindje van school af, dus helemaal goed ging het ook niet…
pi_212791841
De jongste van 6 kreeg afgelopen weekend een nieuwe fiets van papa. Ik was een weekend weg ( *O* ), dus ze waren hem met z’n 3tjes gaan halen.
Hij was zó gelukkig zondag toen ik hem weer zag. Een fiets gekregen met mandje, wat hij zo graag wilde en ook nog in zijn lievelingskleur.
pi_212791887
quote:
17s.gif Op maandag 11 maart 2024 20:55 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Privacy want nederlands is echt niet een ding, de one2track is al gehacked en spraak berichten van ouder en kind zijn in te horen geweest die werden namelijk opgeslagen op de server en niet goed beveiligd.

Als iemand die veel in dat wereldje rondloopt zou ik 0 van de merken vertrouwen, het is namelijk een kwestie van wanneeer zal dit gepowned worden en niet of het ooit zal gebeuren. Dit zijn allemaal dezelfde chinese horloges met een ander schilletje er om.

Overigens is mijn advies dus vooral, kies de goedkoopste die doet wat je wil.

Ik bedoelde puur de privacy en waar je akkoord op geeft als je hem koopt.

Alles wat online gaat, is te hacken. Daar zou ik dus inderdaad niet op kiezen.
  maandag 11 maart 2024 @ 22:16:37 #217
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212792224
Nou, dan ligt dat guitige spraakbericht van M, in de categorie piemelballen en Ajax poepclub, voor het grijpen. Ik zit daar niet zo mee.

Ik denk trouwens dat we het eerst eens proberen met een normaal horloge voor de tijd en dan afspraken maken.
pi_212792306
@Nijna hoe is het nu met je gezicht, alweer wat beter?

Morgen komen ze de glasvezelkabel doortrekken. Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen aangezien we het vloertje van de meterkast met planken hebben dichtgeschroeft :')
If they say
pi_212792398
Ik ben zo oud dat ik ooit een pager overwoog. Misschien bestaan die nog? Dat zou echt old skool cool zijn. Dan wordt M de trendsetter.
  maandag 11 maart 2024 @ 23:14:17 #220
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_212792879
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 18:55 schreef exode het volgende:

[..]
Zoals wij vroeger en gek genoeg waren de lantaarnpalen in de straat waar ik speelde altijd later aan ;)
'Thuis zijn als de lantaarnpalen aan zijn!'
Hier hebben ze al jaren een analoog horloge en waren ze gewoon om 5 uur thuis :D
pi_212794059
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:26 schreef exode het volgende:
Ik ben zo oud dat ik ooit een pager overwoog. Misschien bestaan die nog? Dat zou echt old skool cool zijn. Dan wordt M de trendsetter.
Ik had er een
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 12 maart 2024 @ 08:03:06 #222
35189 Troel
scherp en bot
pi_212794208
Mijn jongens hebben allebei een nieuwe jas. Je weet wel, aan het einde van het jaar zijn de softshelljassen van Max voor de helft van het geld en zijn ze net zo duur als een gewone jas ;)

Maar: ze zijn dus identiek. En ik wil dus eigenlijk een goede manier om iets van een markering te maken zodat ze weten van wie de jas is. Maar: een labeltje is geen optie, want ze zijn niet van de labeltjes, want dat kriebelt. Heeft iemand wellicht een ludiek idee voordat ik maar een rode x borduur in 1 van de jassen? Iets wat wel leuk is ofzo :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 12 maart 2024 @ 08:05:59 #223
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212794236
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 08:03 schreef Troel het volgende:
Mijn jongens hebben allebei een nieuwe jas. Je weet wel, aan het einde van het jaar zijn de softshelljassen van Max voor de helft van het geld en zijn ze net zo duur als een gewone jas ;)

Maar: ze zijn dus identiek. En ik wil dus eigenlijk een goede manier om iets van een markering te maken zodat ze weten van wie de jas is. Maar: een labeltje is geen optie, want ze zijn niet van de labeltjes, want dat kriebelt. Heeft iemand wellicht een ludiek idee voordat ik maar een rode x borduur in 1 van de jassen? Iets wat wel leuk is ofzo :P
Wij hebben van die instrijklabels gebruikt, daar voel je niks van.

En anders zou je kunnen overwegen om een kledingbedrukker in de buurt te zoeken die hun naam erin wil drukken of zelfs erop wil drukken (bijvoorbeeld aan de achterkant onderaan aan de zijkant). Issie alleen niet meer te verkopen daarna. Drukken op softshell gaat prima! Eventueel kunnen wij het voor je doen, maar volgens mij zit jij niet in Limburg...
pi_212794256
quote:

Ik zette met watervaste stift hun initialen er in :D
Met een meidenkwartet
  dinsdag 12 maart 2024 @ 08:10:39 #225
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212794265
quote:

Iets aan de rits vastmaken.
Of met stift een stip in het waslabel als je dat er niet uitknipt.
Of op hoop van zegen.
Of ieder hun eigen haakje aan de kapstok.
Of
  dinsdag 12 maart 2024 @ 08:11:14 #226
35189 Troel
scherp en bot
pi_212794273
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 08:05 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Wij hebben van die instrijklabels gebruikt, daar voel je niks van.

En anders zou je kunnen overwegen om een kledingbedrukker in de buurt te zoeken die hun naam erin wil drukken of zelfs erop wil drukken (bijvoorbeeld aan de achterkant onderaan aan de zijkant). Issie alleen niet meer te verkopen daarna. Drukken op softshell gaat prima! Eventueel kunnen wij het voor je doen, maar volgens mij zit jij niet in Limburg...
Verkopen hoeft ook niet hoor. Vriend loopt met eenzelfde jas die al een paar jaar oud is en de kwaliteit is prima. Ze zijn nog een beetje op de groei gekocht, dus dat is ook geen probleem. Ik ga hier eens naar kijken!

Achterkant gaat hem niet worden helaas ben ik bang :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 12 maart 2024 @ 08:12:26 #227
35189 Troel
scherp en bot
pi_212794290
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 08:10 schreef amaranta het volgende:

[..]
Iets aan de rits vastmaken.
Of met stift een stip in het waslabel als je dat er niet uitknipt.
Of op hoop van zegen.
Of ieder hun eigen haakje aan de kapstok.
Of
Op hoop van zegen hebben we al geprobeerd, dat werkt niet. Aangezien ze hun portemonnee met ID erin hebben zitten, is het wel van belang dat ze hun eigen jas aan hebben. En ze hebben allebei een soortgelijke portemonnee, dus ze hebben niet door dat ze de jas van de ander dragen :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212794307
quote:
2s.gif Op maandag 11 maart 2024 23:14 schreef Kyara het volgende:

[..]
Hier hebben ze al jaren een analoog horloge en waren ze gewoon om 5 uur thuis :D
Idem. En de meiden zijn de enige in hun klas die nog geen telefoon hebben maar ik hou vast aan mijn afspraak: pas in groep 8.
Er is hier altijd iemand thuis. Ik zie gewoon geen noodzaak. Plus ze hebben een iPad met FaceTime en alles waarmee ze genoeg bellen met vrienden dus ik vind het wel geschikt.
Met een meidenkwartet
pi_212794527
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2024 22:21 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Nijna hoe is het nu met je gezicht, alweer wat beter?

Morgen komen ze de glasvezelkabel doortrekken. Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen aangezien we het vloertje van de meterkast met planken hebben dichtgeschroeft :')
Het jeukt nog steeds, maar ik zie er weer redelijk normaal uit gelukkig ;).
Succes met de glasvezeldoortrekkers :).

@Cathmar, wij zeiden ook altijd in groep 8. De oudste kreeg toen ze verrijkingslessen ging volgen op de middelbare school een telefoon, voor als er iets was onderweg.
De jongste werd in groep 6 (meen ik) buitengesloten omdat ze geen telefoon en dus geen whatsapp had. Ze mocht niet mee met Sint Maarten, omdat ze niet in het appgroepje zat. En dat soort dingen. Toen hebben we de Sint een simkaartje laten geven en die in een oude telefoon gedaan die hier nog lag.
Dus toch gebogen voor de groepsdruk, wij dan :') .
  dinsdag 12 maart 2024 @ 08:54:17 #230
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212794642
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 08:11 schreef Troel het volgende:

[..]
Verkopen hoeft ook niet hoor. Vriend loopt met eenzelfde jas die al een paar jaar oud is en de kwaliteit is prima. Ze zijn nog een beetje op de groei gekocht, dus dat is ook geen probleem. Ik ga hier eens naar kijken!

[ afbeelding ]

Achterkant gaat hem niet worden helaas ben ik bang :P
Kan best hoor, onderaan rechts, echt tegen de onderkant aan. Is heel subtiel en kan bijvoorbeeld ook verticaal tegen de zijnaad. Of op een mouw...
pi_212795002
quote:
2s.gif Op maandag 11 maart 2024 23:14 schreef Kyara het volgende:

[..]
Ik niet, of mijn horloge stond stil of de lantaarnpalen waren dus mysterieus genoeg erg laat nog aan.

Laten we blij zijn dat B mijn genen niet heeft.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 09:57:21 #232
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212795308
Wij woonden vroeger in een overzichtelijk buurtje zodat wanneer mijn moeder mijn naam riep (>insert voornaam, EEEEEEEETEN!!!!!!), ik er niet omheen kon :D
pi_212795723
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 09:57 schreef Quoi het volgende:
Wij woonden vroeger in een overzichtelijk buurtje zodat wanneer mijn moeder mijn naam riep (>insert voornaam, EEEEEEEETEN!!!!!!), ik er niet omheen kon :D
Ik ben opgegroeid in een klein Brabants dorp maar was erg goed in veel te ver afdwalen. Ik heb zeker voor die tijd ook jong mijn zwemdiploma's gehaald omdat ik vooral richting kanaal dwaalde.

Mijn zus of broer moesten me vaak zoeken.

B is best een bange poeperd, dus die zie ik dat niet snel doen. Juul daarentegen....die gaan we chippen denk ik. Ze gaat nu ook al alleen naar de speeltuin aan de overkant. Ik ga dan als een havik in de voortuin zitten. Ze kan maar op 1 manier de speeltuin uit en daar kijken wij recht op vanaf onze voortuin.

Wat B echter wel doet is alleen naar school en naar huis vanaf school, alleen naar en van Scouting en hopelijk binnenkort alleen naar en van Freerunning. Dat vindt hij wel prima en stoer.
Vanaf Scouting gaat ie vaak mee met een vriendje en vergeet ie ook regelmatig om te Appen dus die telefoon is matig gerustgevend.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 12 maart 2024 @ 11:11:06 #234
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_212796041
quote:

Is een rits trekker geen optie?

https://fournituren.nl/pr(...)erQHCP8aAuHbEALw_wcB
Today is life -

Dale Carnegie
  dinsdag 12 maart 2024 @ 11:22:22 #235
35189 Troel
scherp en bot
pi_212796149
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 11:11 schreef Ynske het volgende:

[..]
Is een rits trekker geen optie?

https://fournituren.nl/pr(...)erQHCP8aAuHbEALw_wcB
Dichte rits helaas :(

En verder dus gelukkig geen labeltjes. Ik kan wel met een stift wat inkleuren van het ingedrukte label aan de binnenkant, maar dat vind ik net zo min ludiek als een kruisje borduren zeg maar :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 12 maart 2024 @ 11:37:07 #236
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212796254
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 11:22 schreef Troel het volgende:

[..]
Dichte rits helaas :(

En verder dus gelukkig geen labeltjes. Ik kan wel met een stift wat inkleuren van het ingedrukte label aan de binnenkant, maar dat vind ik net zo min ludiek als een kruisje borduren zeg maar :@
Wat bedoel je met dichte rits?
  dinsdag 12 maart 2024 @ 11:42:50 #237
35189 Troel
scherp en bot
pi_212796343
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 11:37 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Wat bedoel je met dichte rits?
Noja, hebt van die ritsen waar je makkelijk zo'n ding in kunt hangen, maar hier is dus het ding waar je aan trekt helemaal dicht, dus je kunt daar niet iets aan maken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212796382
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 09:57 schreef Quoi het volgende:
Wij niet, maar mijn moeder zette een stem op als een misthoorn zodat ik naar ook prima hoorde als ik een meter op 500 verderop speelde.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 11:53:23 #239
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_212796467
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 08:09 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Ik zette met watervaste stift hun initialen er in :D
Dit. Idem voor schoenen, sokken en ondergoed :D
  dinsdag 12 maart 2024 @ 11:55:25 #240
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_212796483
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 09:27 schreef exode het volgende:

[..]
Ik niet, of mijn horloge stond stil of de lantaarnpalen waren dus mysterieus genoeg erg laat nog aan.

Laten we blij zijn dat B mijn genen niet heeft.
:D hahaha, ja, het is natuurlijk ook wel kindafhankelijk.
  dinsdag 12 maart 2024 @ 13:13:10 #241
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_212797383
quote:
17s.gif Op maandag 11 maart 2024 07:26 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Retinol is geweldig, ik zweer erbij. Als er maar 1 iets is wat ik zou mogen gebruiken zou dat het zijn. O+ Welke heb je?
pi_212797527
Wij speelden vroeger altijd gewoon in onze eigen straat. Daar woonden een berg vriendjes en vriendinnetjes.
Maar ik denk dat ik het in die straat nu ook niet meer met mijn kinderen zou durven.
Er is zoveel meer autoverkeer, er wordt hier overal harder gereden dan toegestaan en in ons huidige supersmalle klinker eenrichtingsweg rijden ze nog met 50 tegen de richting in ;(
Of ze rijden keihard op elektrische fietsen voorbij, dan is het ook niet bepaald veilig als spelend kind.
Ik denk dat die tijden ook gewoon wel veranderd zijn.

Ik baal daar overigens wel van. Zeker de 8-jarige zou ik wel wat vrijheid willen geven, maar ik vind het daarvoor niet veilig genoeg.
pi_212799222
Ik heb glasvezel *O* Nouja, de kabel dan. En een hele zooi zand. Het zat in huis, buitens huis... -O- Ze zijn 70 minuten bezig geweest en het heeft mij 90 minuten gekost om buiten weer zandvrij te krijgen, want zand😖. Zoon was zo lief om binnen te stofzuigen én te dweilen O+
Dus, omdat we zo hard gewerkt hebben, bestel ik straks pizzaaaa :+
If they say
  dinsdag 12 maart 2024 @ 22:47:47 #244
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212804769
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 13:13 schreef Nanukerst het volgende:

[..]
Retinol is geweldig, ik zweer erbij. Als er maar 1 iets is wat ik zou mogen gebruiken zou dat het zijn. O+ Welke heb je?
Die van cerave nu, omdat ik daar heel veel blije mensen over zag.
En die ik eigenlijk wilde hebben van geek & gorgeous er niet was.

Welke heb jij?
pi_212804986
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 11:42 schreef Troel het volgende:

[..]
Noja, hebt van die ritsen waar je makkelijk zo'n ding in kunt hangen, maar hier is dus het ding waar je aan trekt helemaal dicht, dus je kunt daar niet iets aan maken.
De jongens hebben een paar dezelfde knuffels.. In die van R. naaide ik wat rood garen in een naad en in die van J. groen.
Je zou het bij het ophanglusje kunnen doen. Heel subtiel maar voor de jongens duidelijk zat
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_212805340
Ik schrijf met een textielstift een letter aan de binnenkant als ze dezelfde kleding hebben. Werkt hier prima en is een goedkope snelle oplossing die je ook voor schoenen etc kunt gebruiken. En ze beide een eigen kapstok geven werkt ook prima. Wij hebben een kallaxkast waar ieder kind een eigen vakje in heeft voor schoenen en jas, dus daardoor weten ze ook zonder er in te kijken wat hun jas is. Het is dus vooral buitenshuis dat we naar die letter moeten kijken.

Zoon krijgt ook alleen spullen met naam er in mee naar voetbalkamp. Alleen bij de scheenbeschermers werkte zwart op zwart niet, dus rara wat was hij aan het eind van het kamp kwijt :') Daarvoor heb ik dit jaar instrijklabels gekocht.
  woensdag 13 maart 2024 @ 08:01:08 #247
35189 Troel
scherp en bot
pi_212806202
quote:
99s.gif Op dinsdag 12 maart 2024 23:12 schreef Vlinder het volgende:

[..]
De jongens hebben een paar dezelfde knuffels.. In die van R. naaide ik wat rood garen in een naad en in die van J. groen.
Je zou het bij het ophanglusje kunnen doen. Heel subtiel maar voor de jongens duidelijk zat
Oja, het nadeel van deze jassen: er zit geen lusje in :( Maar dat kan ik natuurlijk ook doen. Er zelf een lusje in naaien, bij de een van de ene kleur en bij de ander een ander kleur!

quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 00:12 schreef FlyingFish het volgende:
Ik schrijf met een textielstift een letter aan de binnenkant als ze dezelfde kleding hebben. Werkt hier prima en is een goedkope snelle oplossing die je ook voor schoenen etc kunt gebruiken. En ze beide een eigen kapstok geven werkt ook prima. Wij hebben een kallaxkast waar ieder kind een eigen vakje in heeft voor schoenen en jas, dus daardoor weten ze ook zonder er in te kijken wat hun jas is. Het is dus vooral buitenshuis dat we naar die letter moeten kijken.

Zoon krijgt ook alleen spullen met naam er in mee naar voetbalkamp. Alleen bij de scheenbeschermers werkte zwart op zwart niet, dus rara wat was hij aan het eind van het kamp kwijt :') Daarvoor heb ik dit jaar instrijklabels gekocht.
Ik heb geen plek voor eigen kapstokken o.i.d. Er hangen hier standaard dus 3 RB jassen, maar die van vriend is ouder en heeft dus andere opdruk (en wel een lusje), dus die valt het makkelijkst op.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212807121
Mijn moeder pakte dat vroeger bij mijn broers zo aan: de ene kreeg kleding in het blauw en de ander hetzelfde in het rood :D
Geen idee meer hoe ze dat later deed.

De glazenwasser is aan het lappen aan de achterkant dus zit ik in de keuken :') Gelukkig lapt ie nogal luidruchtig dus weet ik wanneer ik weer naar binnen kan :+

Zie ik net dat ik gebeld word, neem niet op, krijg daarna direct een sms over Vodafone en Ziggo, hoe makkelijk een bundel is en blaaaat. Heb ik nét glasvezel van kpn dus daggutffniet. Weet ik wel meteen dat ik dit nummer niet hoef op te nemen ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door Mushanga71 op 13-03-2024 10:06:10 ]
If they say
pi_212807575
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 10:00 schreef Mushanga71 het volgende:
Mijn moeder pakte dat vroeger bij mijn broers zo aan: de ene kreeg kleding in het blauw en de ander hetzelfde in het rood :D
Geen idee meer hoe ze dat later deed.

De glazenwasser is aan het lappen aan de achterkant dus zit ik in de keuken :') Gelukkig lapt ie nogal luidruchtig dus weet ik wanneer ik weer naar binnen kan :+

Zie ik net dat ik gebeld word, neem niet op, krijg daarna direct een sms over Vodafone en Ziggo, hoe makkelijk een bundel is en blaaaat. Heb ik nét glasvezel van kpn dus daggutffniet. Weet ik wel meteen dat ik dit nummer niet hoef op te nemen ^O^
Ik zal je niet meer bellen ;)
  woensdag 13 maart 2024 @ 10:39:44 #250
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212807625
Ik pleurde net een bak met een kilo bloem over de keukenvloer, m'n biscuit wil niet gaar worden, maar liep wel over en ik heb zo inloopochtend op school en prul wil twee (!) vriendinnetjes mee naar huis nemen straks. Is het al zondag? Dan is de drukte voorbij...
pi_212807699
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 10:36 schreef exode het volgende:

[..]
Ik zal je niet meer bellen ;)
Als ik wist dat jij het was, had ik wél opgenomen :D
Ach, ik krijg dit elke zoveel tijd. Heb het toen voor elkaar gekregen om de belletjes vf jarenlang te negeren. Kreeg ik na tig jaar een brief, dat mijn abo er niet meer was en daarom een ander abo kreeg tegen dezelfde prijs: 7,50 voor onbeperkt bellen/smssen en 2 gb internet. Nu, weer tig later heb ik dat abo nog steeds :7 Wel met inflatiecorrectie maar betaal nog geen tientje.

Oef @Tink89 als het dan fout gaat, gaat het goedfout :*
If they say
pi_212807763
Er bestaat 50+ mobiel _O-
If they say
pi_212807923
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 10:54 schreef Mushanga71 het volgende:
Er bestaat 50+ mobiel _O-
Daar ben ik nog niet oud genoeg voor 8-)

@Tink89, succes/sterkte :* als je door blijft ademen wordt het "vanzelf" zondag.

Mijn puber probeert me om te kopen om haar te brengen...
pi_212808045
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 11:04 schreef Nijna het volgende:

[..]
Daar ben ik nog niet oud genoeg voor 8-)

@:Tink89, succes/sterkte :* als je door blijft ademen wordt het "vanzelf" zondag.

Mijn puber probeert me om te kopen om haar te brengen...
Ik wel :+ maar doe net alsof ik jonger ben B-)

:D Waar probeert ze het mee?
If they say
  woensdag 13 maart 2024 @ 11:26:02 #255
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212808235
Ik ben echt te makkelijk dat soort dingen, even lief kijken en mammie zeggen en ik ben overstag maar gelukkig heb ik nog geen rijbewijs. (al bedenk ik mij wel dat ik een keer haar koffers naar haar toe heb gefietst zodat ze die niet zelf hoefde mee te rollen hahaha)

Ik moest vandaag met 2 kinderen die op 2 verschillende scholen zitten vaccinaties halen in een gymzaal met de rest van de stad hier in de buurt. En ze konden ook niet in dezelfde rij ofzo nee per prik soort een andere rij dus ik heen en weer rennen tussen die rijen naar beide kinderen.. En je komt ook altijd 15 bekenden tegen die ook de hel moeten bezoeken. Dit is echt iets waar ik ieder jaar zo tegenop zie.

Maar ik ben weer klaar voor dit jaar *O*
pi_212809352
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 11:12 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik wel :+ maar doe net alsof ik jonger ben B-)

:D Waar probeert ze het mee?
"Ik vind het niet kunnen dat je me niet wilt brengen" :+ .
Ik moest die kant nog op dus heb maar met de hand over mijn hart gestreken en haar en fiets meegenomen. Terug mag ze lekker fietsen :Y
pi_212809466
Zo’n opmerking zou bij mij er juist voor zorgen dat de twijfel om haar misschien te brengen abrupt verdwijnt en ze zelf mag gaan fietsen :D

Mijn kinderen wilden graag oefenen voor de kangoeroe-wedstrijd, dus ik heb een half uurtje stilte om me heen O+ dochter kijkt er wel heel moeilijk bij :D
pi_212810848
@FlyingFish, je hoort helaas de intonatie er niet bij dat is wel jammer ;). Als ze gezegd had: jij MOET mij brengen dan was ik inderdaad gelijk in de "je fietst maar lekker zelf-stand" gegaan. Maar ze was zich al klaar aan het maken om te gaan en dan een beetje plagerig met een halve grijns die opmerking, hij was niet lelijk bedoeld zeg maar.
  woensdag 13 maart 2024 @ 17:20:56 #259
35189 Troel
scherp en bot
pi_212812007
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 15:41 schreef Nijna het volgende:
@:FlyingFish, je hoort helaas de intonatie er niet bij dat is wel jammer ;). Als ze gezegd had: jij MOET mij brengen dan was ik inderdaad gelijk in de "je fietst maar lekker zelf-stand" gegaan. Maar ze was zich al klaar aan het maken om te gaan en dan een beetje plagerig met een halve grijns die opmerking, hij was niet lelijk bedoeld zeg maar.
Als het meer is van "ik kan het altijd proberen, misschien heb ik geluk" ben ik ook makkelijker :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 maart 2024 @ 17:43:27 #260
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212812258
Als ik eerlijk ben, Ik vind die grote bek ook eigenlijk niet zo groot genoeg om het dan maar niet te doen,
Zelfs zonder de nuance die er nu bij @Nijna aanwezig was.. Deze jaren zijn mentaal zo enorm zwaar voor ze, plus nog alles wat ze moeten met school dan mag je best een beetje onaardig zijn en grenzen aftasten voor ik zeg nee nu zoek je het maar uit. (vooral ook omdat een kind dat je niet brengt en dan denkt ammehoela ik blijf thuis maakt van een beetje autorijden een lastigere situatie. )
  woensdag 13 maart 2024 @ 18:13:48 #261
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212812574
Ik breng ze ook. Softie dat ik ben
pi_212814590
Dat maakt het een heel ander verhaal idd Nijna, dan zou ik ook overstag gaan :)

En dat pubers vol in ontwikkeling zijn wil niet zeggen dat je ze niets meer hoeft te leren natuurlijk. Dat is juist het laatste moment dat je ze nog dingen bij kunt leren. En dat je met honing meer vliegen vangt dan met azijn lijkt me een belangrijke les om geleerd te hebben voor je echt op eigen benen moet staan, dus als zo’n opmerking serieus gemaakt zou worden dan kunnen ze daadwerkelijk fluiten naar iets dat ik anders wellicht als aardigheidje wel had willen doen. Acties hebben consequenties.

En een kind dat dan amehoela zegt mag daar ook zelf de consequenties van ondervinden, ook daar leren ze van. En zijn er geen gevolgen dan is het ook prima dat ze amehoela gezegd hebben want dan maakt het blijkbaar niet uit. (Er vanuitgaande dat dit om sport/hobby/school/werk/vrienden gaat, dingen als doktersafspraken of vaccinaties zijn een ander verhaal natuurlijk).

Maar goed, ik weet ook dat wij relatief strenge ouders zijn met duidelijke regels wat wel en niet geaccepteerd wordt (maar daar doen onze kinderen het erg goed op gelukkig).
  woensdag 13 maart 2024 @ 20:40:53 #263
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212814893
Ik ben ook een strenge consequente ouder met duidelijke regels.
Maar als je niet een beetje eelt kweekt voor de puberteit ga je het onnodig zwaar krijgen imho.
Want mijn ervaring is dat een groot deel van de pubers kent dan alleen maar standje humeurig.

Ik denk dat je te laat bent als je een puber nog dit soort dingen wil leren. Ze weten dat je dingen vriendelijk moet vragen en dat je niet kan verwachten dat een ander alles zomaar doet. Maar dat gooien heel veel pubers ergens met 14 zo de deur uit, alles wat ze weten dat doet er even niet toe. Dan leer ik ze liever hoe je vriendelijk en prettig om gaat met iemand die onredelijk met je om gaat dan dat ik de sfeer 17 keer per dag verziek.

Acties hebben consequenties ga je als ouder ook snel merken als je niet een beetje mee vaart. :D
pi_212818025
Vriendelijk met iemand omgaan kan ook zonder een onnodige taxi voor ze te spelen na vervelend gedrag. En pubers van 10 jaar moet je echt nog wel dingen leren. Bij 15 jaar mag je hopen dat ze dat wel weten idd.

Maar agree to disagree, hierover ga je me voorlopig toch niet overtuigen, maar wellicht dat ik je over een jaar of 10 alsnog gelijk geef ;)
pi_212818159
Ach tja.. pubers..
Mijne zijn 18 en bijna 15. Zij van de week nog tegen mijn collega dat ik in mijn handen mag wrijven als het gaat om hun gedrag e.d.. tuurlijk puberen ze wel, maar zeker niet zo extreem als ik soms wel eens lees.
Toen zij mijn collega "dat is ook absoluut te danken aan de opvoeding die jullie de meiden geven". Dan vond ik toch ook wel heel fijn om te horen.
Tuurlijk hebben ze wel eens een grote mond. Tuurlijk breken ze wel eens een regeltje, maar het is echt niet zo extreem als wat ik vaak lees op mijn werk.
We zijn niet extreem streng, er mag en kan echt een hoop, maar sommige dingen ook gewoon niet en dat weten ze heel goed.
En ja we brengen T wel eens naar school.
A niet meer want die pakt zelf de auto 🤣🤣

Maar ze doen het goed, hebben geen vreemde/verkeerde vrienden, zijn niet avonden weg, halen goede cijfers op school, hebben normen en waarden, spreken anderen met respect aan... ik geloof dat we het wel goed gedaan hebben.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 14 maart 2024 @ 08:16:49 #266
35189 Troel
scherp en bot
pi_212819293
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2024 23:42 schreef Vicky het volgende:
Ach tja.. pubers..
Mijne zijn 18 en bijna 15. Zij van de week nog tegen mijn collega dat ik in mijn handen mag wrijven als het gaat om hun gedrag e.d.. tuurlijk puberen ze wel, maar zeker niet zo extreem als ik soms wel eens lees.
Toen zij mijn collega "dat is ook absoluut te danken aan de opvoeding die jullie de meiden geven". Dan vond ik toch ook wel heel fijn om te horen.
Tuurlijk hebben ze wel eens een grote mond. Tuurlijk breken ze wel eens een regeltje, maar het is echt niet zo extreem als wat ik vaak lees op mijn werk.
We zijn niet extreem streng, er mag en kan echt een hoop, maar sommige dingen ook gewoon niet en dat weten ze heel goed.
En ja we brengen T wel eens naar school.
A niet meer want die pakt zelf de auto 🤣🤣

Maar ze doen het goed, hebben geen vreemde/verkeerde vrienden, zijn niet avonden weg, halen goede cijfers op school, hebben normen en waarden, spreken anderen met respect aan... ik geloof dat we het wel goed gedaan hebben.
Dat denk ik zeer zeker. Ik twijfel best vaak of ik het allemaal wel goed doe, maar als ik dan kijk hoe mijn jongens doen in vergelijking met wat ander materiaal :@ Dan doe ik het ook zo slecht nog niet :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 14 maart 2024 @ 08:24:16 #267
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212819345
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 23:25 schreef FlyingFish het volgende:
Vriendelijk met iemand omgaan kan ook zonder een onnodige taxi voor ze te spelen na vervelend gedrag. En pubers van 10 jaar moet je echt nog wel dingen leren. Bij 15 jaar mag je hopen dat ze dat wel weten idd.

Maar agree to disagree, hierover ga je me voorlopig toch niet overtuigen, maar wellicht dat ik je over een jaar of 10 alsnog gelijk geef ;)
Ze zei alleen ik vind het niet kunnen, en dat is imho een humeurige gewone mening en dat vind ik dat dus niet het level van vervelend gedrag om dan maar niet meer te gaan rijden, als dat je grens is dan zit je heel erg dicht bij de grens altijd.

quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2024 08:16 schreef Troel het volgende:

[..]
Dat denk ik zeer zeker. Ik twijfel best vaak of ik het allemaal wel goed doe, maar als ik dan kijk hoe mijn jongens doen in vergelijking met wat ander materiaal :@ Dan doe ik het ook zo slecht nog niet :D
Same, ik zie heel veel wanhopige puber ouders om mij heen (en online) en dan ben ik ook altijd heel blij met hoe het hier gaat.
  donderdag 14 maart 2024 @ 08:41:15 #268
35189 Troel
scherp en bot
pi_212819510
Ik kom langs de school van jongste als ik met de auto ga. Als hij dan een dag heeft dat hij ongeveer dezelfde tijden heeft, dan geef ik hem nog groot gelijk ook als hij zegt "ik vind het niet kunnen" ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212819611
quote:

[..]
Wij hebben ook een heel ander soort kinderen. Wij hebben het soms best zwaar, maar als ik al die verhalen her en der lees over hoe slecht het kan gaan. Dan knijp ik in mn handen met 1 autist/adhd'er een 'normaal' kind en nog een kind wat onderzocht gaat worden op adhd en autisme.
We hebben 1-1 hulp voor Rienk en psycho educatie voor ons.

Ach. Het kan altijd slechter
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  Moderator donderdag 14 maart 2024 @ 08:54:55 #270
5428 crew  miss_sly
pi_212819616
Ik vind het meer theatraal dan brutaal, die opmerking :D En uiteraard een beetje op je schuldgevoel werken, dat wil ook nog wel eens ingezet worden om toch te krijgen wat je hebben wil.
Net als dat ik vroeger dreigde de kindertelefoon te bellen om melding te doen van kindermishandeling omdat ik mee moest afwassen :')

Theater, drama, rollende ogen, het hoort allemaal bij de puberteit wat mij betreft en wij maken er niet zo'n ding van. Maar misschien komt dat ook omdat dochter verder best heel redelijk is. Binnen een uur (vaak al binnen tien minuten) nadat ze Heel Boos met slaande deuren naar haar kamer is vertrokken, staat ze weer beneden om sorry te zeggen en een knuffel te halen.
  donderdag 14 maart 2024 @ 09:01:48 #271
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212819666
Ik vind het niet kunnen dat het zulk geweldig weer is terwijl ik een dagdeel in het ziekenhuis moet zitten en verder binnen moet werken.

c_/
  Moderator donderdag 14 maart 2024 @ 09:05:51 #272
5428 crew  miss_sly
pi_212819709
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 09:01 schreef Quoi het volgende:
Ik vind het niet kunnen dat het zulk geweldig weer is terwijl ik een dagdeel in het ziekenhuis moet zitten en verder binnen moet werken.

c_/
Het is echt prachtig inderdaad O+ Warm en zonnig, zo heerlijk!

Succes in het ziekenhuis!
  donderdag 14 maart 2024 @ 09:18:14 #273
35189 Troel
scherp en bot
pi_212819828
Succes!

Ik ga richting de sportschool :D Eens kijken of mijn knie alweer wat rustiger is
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212819841
Succes in het ziekenhuis Quoi!
pi_212819870
Succes @Quoi!

Dochter heeft heel de puberteit overgeslagen qua gedrag dus toen dacht zoon: laat ik ook puberen voor zus :')

Ik ben ook een naar-school-breng-moeder. Gewoon, omdat het kan :Y Doe het inmiddels 22 jaar, ga het nog missen als het straks niet meer hoeft :D
If they say
pi_212820001
Naar en van school had ik pech, al hadden we noodweer. Mijn vader was aan het werk in de bouw en mijn moeder had geen rijbewijs. Dus dat was altijd fietsen (kilometer of 5).

Ik heb dit ingehaald toen ik ouder was en heeeeeel goed werd in de laatste trein of bus missen.

Ik heb nog geen idee hoe ik dat als moeder ga doen, als ik iets heb geleerd is dat alles wat ik me voorneem openstaat voor discussies met mezelf. Ik ben de moeder die maar wat doet en hoopt dat beide kinderen leuke volwassenen worden.
Oh en we hebben maar 1 auto die normaal gesproken 3 van de 5 werkdagen niet voor de deur staat dus ze zullen ook vaak net als ik vroeger pech hebben.
pi_212820145
Je moet lekker doen waar jij je goed bij voelt en wat bij jullie past :Y
Ik doe óók maar wat en eentje heb ik goed afgeleverd dus hopelijk de tweede ook.

Mijn moeder had en geen rijbewijs én we hadden na mn achtste ook geen auto meer. Deed ook alles zelf door weer en wind. Ben er niet slechter van geworden :)
If they say
  donderdag 14 maart 2024 @ 10:04:28 #278
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212820456
pi_212820526
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 10:04 schreef Tink89 het volgende:
[ afbeelding ]
:D en zo is het ^O^
If they say
pi_212820586
Doen we niet allemaal maar wat ;) .
Je doet wat je denkt dat het beste is en wat past bij je kind.
Maar ik twijfel regelmatig of ik het "goed" doe, ik vind moederschap best een pittige uitdaging.
  Moderator donderdag 14 maart 2024 @ 10:25:06 #281
5428 crew  miss_sly
pi_212820713
Natuurlijk doet iedereen maar wat. En door er met elkaar over te praten wat we wel en niet op welke manier doen, kunnen we misschien wat van elkaar leren en voelen we ons er wat beter bij.
  donderdag 14 maart 2024 @ 10:26:10 #282
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_212820726
Het is ook zeker pittig, ik vind het wel jammer dat om mij heen mensen heel veel lezen over een baby en sprongetjes en dan heel weinig over het puberbrein en hoe het voelt voor een kind,

quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2024 08:54 schreef miss_sly het volgende:
Theater, drama, rollende ogen, het hoort allemaal bij de puberteit wat mij betreft en wij maken er niet zo'n ding van.
Hier zie ik dus heel veel ouders heel erg hard op in gaan, dit is voor mij dus ook irrelevant gedrag.
Net als alles wat je moeder doet haten :'( Hier overigens geen sorry's want die ontvang ik graag en daarom zijn ze niet leuk om te geven. En daar kan je mij denk ik het beste op pakken _O-
  donderdag 14 maart 2024 @ 10:31:07 #283
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_212820777
En al doe je zo je best, dan nog kan je kind compleet ontsporen. Het is helaas geen machine waar je een kwartje in gooit.

Ik ga gelukkig lekker voor de controle na de operatie. Alles gaat goed.

Intussen alleen helaas allemaal slecht nieuws in mijn omgeving. Bij een maatje van de 'kankergym' (zo noem ik het maar) is het terug. En bij 2 mensen in mijn nabije omgeving gaat vandaag het eerste infuus met chemo erin. Om verdrietig van te worden :'( En dankbaar voor alles dat goed gaat.
pi_212820801
Aangezien de puberteit hier al is begonnen bij B, lees ik er wel over en probeer een weg te vinden. Zeker omdat zijn zusje een misthoorn tot haar beschikking heeft en enorm goed is in alle aandacht naar haar toetrekken.

Ach Quoi, dan tel je je zegeningen ja.
pi_212820936
Kanker is zo'n gemene rotziekte :(

En inderdaad kunnen ook kinderen van goede ouders compleet ontsporen, je hebt het niet helemaal in de hand.

Met onze kinderen gaat het psychisch niet lekker op het moment. De IB'er zei gisteren dat ze bewondering heeft voor hoe we het volhouden. Maar wij doen ook maar wat :?
  Moderator donderdag 14 maart 2024 @ 10:43:56 #286
5428 crew  miss_sly
pi_212820952
Ik vond het boek Tienerbrein van Jelle Jolles heel fijn om te lezen.

https://www.bol.com/nl/nl/f/het-tienerbrein/9200000060318063/

Het heeft me echt wel wat inzichten gegeven, en daarmee wat meer de mogelijkheid om zaken rustiger en met wat meer humor te bekijken. Gaat ook niet altijd goed, en hier botst het ook regelmatig, maar dit boek maakte wel dat ik er ook wat anders naar kijk.
  donderdag 14 maart 2024 @ 11:00:13 #287
37150 livelink
pi_212821169
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 10:31 schreef Quoi het volgende:
En al doe je zo je best, dan nog kan je kind compleet ontsporen. Het is helaas geen machine waar je een kwartje in gooit.

Ik ga gelukkig lekker voor de controle na de operatie. Alles gaat goed.

Intussen alleen helaas allemaal slecht nieuws in mijn omgeving. Bij een maatje van de 'kankergym' (zo noem ik het maar) is het terug. En bij 2 mensen in mijn nabije omgeving gaat vandaag het eerste infuus met chemo erin. Om verdrietig van te worden :'( En dankbaar voor alles dat goed gaat.
Mijn like gold het eerste deel van je post. Het tweede deel is alleen maar k*t en absoluut niet like-waardig. Sterkte!
pi_212821222
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 11:00 schreef livelink het volgende:

[..]
Mijn like gold het eerste deel van je post. Het tweede deel is alleen maar k*t en absoluut niet like-waardig. Sterkte!
Wat Livelink hierboven zegt @Quoi :*

Ik weet nog wel hoe ik het zelf vond als puber en dat ik dacht dat mijn ouders niks begrepen van mij.
Daarom voelde het wel als een soort compliment dat de jongste vorige week aangaf dat ze niet lekker in haar vel zit en daar iets mee wil. Ik durfde dat echt niet te zeggen vroeger.
Daarbij vind ik het ook gewoon fijn dat ze het zelf aangaf. Scheelt misschien ook wel dat we het er toch best wel eens over hebben en ik zelf ook wel vrij open ben over mn mentale hobbels toen en nu.
pi_212821692
Volgens mij doet iedereen in het leven maar wat. Ik weet nog wel dat ik vroeger dacht dat 20-jarigen alles wisten en bewuste keuzes maakten. En dat alle (normale) ouders precies weten wat goed is en hoe je dat doet en ook bewust voor hun werk gekozen hebben enzo. Terwijl het leven eigenlijk gewoon iets is dat je overkomt en dat je veel keuzes niet bewust maakt met een vooropgezet plan. En mijn ouders deden ook maar wat.
pi_212821833
quote:

[..]
De moeilijkste baan in de wereld is kinderen opvoeden.
Je krijgt er geen handleiding bij. Vaak voeden we op op de manier waarop we zelf opgevoed zijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 14 maart 2024 @ 11:57:21 #291
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212822001
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2024 11:45 schreef Vicky het volgende:

[..]
Je krijgt er geen handleiding bij. Vaak voeden we op op de manier waarop we zelf opgevoed zijn.
Dat laatste gelukkig niet bij ons, pfft...
pi_212822644
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 11:57 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Dat laatste gelukkig niet bij ons, pfft...
Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 14 maart 2024 @ 16:16:52 #293
35189 Troel
scherp en bot
pi_212825155
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2024 11:45 schreef Vicky het volgende:

[..]
Dat probeer ik graag te voorkomen :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212825562
Morgen weer oppasdag en dan blijven dochter en schoonzoon na werk eten, dus ik heb net een grote pan harira gemaakt. Dat verspakket van ah, die is erg lekker :) Al heb ik wel een vermoeden dat mijn Marokkaanse vriendin het daar niet mee eens is :D Net als dat verkrekte verspakket roti :') Maar goed, het is makkelijk en als het dan ook nog ergens naar smaakt, vind ik het wel oké.
If they say
  donderdag 14 maart 2024 @ 19:10:38 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_212826776
Wij hadden vandaag pizza. Vanmiddag al deeg gedraaid en begin het shapen van het deeg tot een vorm waar je een pizza in kunt zien ook steeds beter onder de knie te krijgen :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_212826794
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2024 19:10 schreef Troel het volgende:
Wij hadden vandaag pizza. Vanmiddag al deeg gedraaid en begin het shapen van het deeg tot een vorm waar je een pizza in kunt zien ook steeds beter onder de knie te krijgen :D
Oeh lekker

De dames wilden sushi. Heeeeeel vervelend
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_212826873
quote:
2s.gif Op donderdag 14 maart 2024 19:10 schreef Troel het volgende:
Ik heb deegdraaien lang geleden opgegeven. Mijn roti's waren nóóit rond en zo hard dat je ze als frisbee kon gebruiken met het gevaar dat als iemand dat ding tegen zn kop kreeg, dat waarschijnlijk niet meer kon navertellen :')
Sindsdien ook kant en klaar pizzadeeg. Dus knap dat je het zelf kunt :)
If they say
pi_212826911
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 10:31 schreef Quoi het volgende:
Dit.

Wel wat leuks: ik heb vandaag in het kader van begrijpend lezen pitabroodjes gebakken met mijn klas. Het was leuk en ze hebben allemaal echt wat geleerd. Daar kan ik dan weer een poos op teren. Naast al het gedoe op het werk. Dát is vermoeiend.
Die waren trouwens verre van fraai gevormd :+ maar ach. Trots dat ze waren!
  vrijdag 15 maart 2024 @ 07:18:59 #299
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_212832172
Ik ging gisteren naar K’s choice. Was heel erg benieuwd naar hoe Sams stem zou klinken, maar naar mijn idee bijna onveranderd. Vooral als je even je ogen dicht deed.
Ook wel grappig hoe hij “de olifant in de zaal” adresseerde.
“Mijn broer Gert is in de afgelopen 30 jaar heel wat veranderd, zo heeft hij bijvoorbeeld een baard laten staan. Ik daarentegen ben helemaal niet veranderd”
  vrijdag 15 maart 2024 @ 07:52:22 #300
319308 Tink89
To live is to dance
pi_212832373
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 07:18 schreef amaranta het volgende:
Ik ging gisteren naar K’s choice. Was heel erg benieuwd naar hoe Sams stem zou klinken, maar naar mijn idee bijna onveranderd. Vooral als je even je ogen dicht deed.
“Mijn broer Gert is in de afgelopen 30 jaar heel wat veranderd, zo heeft hij bijvoorbeeld een baard laten staan. Ik daarentegen ben helemaal niet veranderd”
Ha, ik was er ook! Maar had ze vorig jaar ook al in muziekgieterij gezien, dus was de stem al gewend.
  vrijdag 15 maart 2024 @ 07:56:04 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_212832404
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 07:18 schreef amaranta het volgende:
Gaaf!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')