True that! Hier in dit huis zaten goeie horren toen we het kochten en ik heb met terugwerkende kracht echt spijt dat ik daar geen werk van gemaakt heb in het vorige huis.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 21:47 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Als een kind (of volwassene for that matter, specifieker de volwassene die naast mij lag) veel woelt, is een klamboe een behoorlijke miskoop. Als je je omdraait, neem je het overtrek met je mee en dan gaat ook de klamboe mee omhoog. Als je je terugdraait, lig je dan op de rand, en kans dat je de klamboe van het plafond trekt. Of over het gezicht van degene die naast je ligt. Rotdingen
.
Wij hebben nu horren voor de ramen en dat werkt eigenlijk het beste. Nu nog maar 1-2x per jaar een mug op de kamer.
Laat me raden: je houdt niet van wit?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:06 schreef BE het volgende:
[..]
True that! Hier in dit huis zaten goeie horren toen we het kochten en ik heb met terugwerkende kracht echt spijt dat ik daar geen werk van gemaakt heb in het vorige huis.Absoluut de investering waard!
(Inmiddels de oude vieze witte vervangen door mooie antraciet grijze.)
quote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:36 schreef Quoi het volgende:
[..]
Laat me raden: je houdt niet van wit?![]()
Horren hebben we uiteraard. Ondanks dat vliegt er natuurlijk weleens wat naar binnen en hij krijgt zulke grote bulten ervan![]()
Mmm, en we hebben een 'woeler'....
Ik had ook geprobeerd mn wachtwoord te veranderen, maar ik kreeg geen codes en na de storing kon ik er gewoon weer in zoals anders. Ik hoop dat het voor jou straks ook weer werkt!quote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:00 schreef Troel het volgende:
Nouja, anderen misschien wel, maar ik niet.
Ik zet altijd punaises in de hoeken, werkt als een trein!quote:Op woensdag 6 maart 2024 07:55 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb plakhorren van action van een euro per stukWerkt prima alleen bij de ramen van man laten ze steeds los
![]()
Ik dacht eerst dat ik nog in een ander topic zat waar het nu gaat over dekbedden die niet goed in de overtrekken blijven zitten. Maar dit leek me wel een erg rigoureuze oplossingquote:Op woensdag 6 maart 2024 08:12 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik zet altijd punaises in de hoeken, werkt als een trein!
Auw!quote:Op woensdag 6 maart 2024 08:15 schreef Morgane89 het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat ik nog in een ander topic zat waar het nu gaat over dekbedden die niet goed in de overtrekken blijven zitten. Maar dit leek me wel een erg rigoureuze oplossing
Mijn beste tip is een ventilator en die dan heel zachtjes laten blazen. Mijn zoon heeft steeds een enorme reactie op muggenbulten en we hebben al inzethorren maar zodra we een kleine ventilator aanzetten als het weer echt muggentijd is wordt hij in bed eigenlijk niet meer geprikt. Die ventilator is niet direct op hem gericht maar heeft tot doel de lucht in beweging houden.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:36 schreef Quoi het volgende:
[..]
Laat me raden: je houdt niet van wit?![]()
Horren hebben we uiteraard. Ondanks dat vliegt er natuurlijk weleens wat naar binnen en hij krijgt zulke grote bulten ervan![]()
Mmm, en we hebben een 'woeler'....
Kunststof kozijnen, dan heb ik straks geen kozijn meer overquote:Op woensdag 6 maart 2024 08:12 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ik zet altijd punaises in de hoeken, werkt als een trein!
Oh kak... en dat spat zo ontzettend ver weg ook altijd en plakplakplak!quote:Op woensdag 6 maart 2024 08:32 schreef hilliebillie het volgende:
Horrenopsom![]()
Hier geen horren. Ze prikken in principe alleen man dus zolang hij naast me ligt heb ik er geen last van![]()
Nee, het zijn er over het algemeen maar enkele, hoor hem niet klagen over het algemeen, alleen wanneer hij net gestoken is moppert ie af en toe even.
Bij de kinderen valt het eigenlijk ook wel mee qua muggenbulten, af en toe eentje.
In ieder geval niet de moeite om horren op te hangen. Wat ook nog lastig is bij raam van dochter, die gaat naar buiten open met zo’n stang met gaatje die je dan moet vastzetten.
Scherven brengen nog steeds geluk? Ben net ruimte aan het maken in mijn koelkast voor de hello fresh die net is binnen gekomen, haal ik er een open 6-pack bier uit, stond het voorste flesje er te los in. Die ligt nu in duizend stukjes op de vloer
Gisteren net alles gepoetst..
Oh ja, ik ben arm, dus niet bij stilgestaan dat niet iedereen rotte woningbouwkozijnen heeftquote:Op woensdag 6 maart 2024 08:51 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Kunststof kozijnen, dan heb ik straks geen kozijn meer over![]()
Boh @:hilliebillie Een splinterige plakzooi dusSucces met poetsen!
Ketchup is ook zo fijn als dat uit de koelkast knaltOf de grote pot gel die op de koelkast staat en dan nét een stukje op de deur...
quote:Op woensdag 6 maart 2024 08:55 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Oh ja, ik ben arm, dus niet bij stilgestaan dat niet iedereen rotte woningbouwkozijnen heeft
Hahahahahahahaquote:Op woensdag 6 maart 2024 08:58 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]![]()
Maar als ze zo rot zijn, moet de wbv ze toch vervangen? Deden ze hier in de flat toen wel, tijdens de renovatie. En wij net verhuisd waren
Das behoorlijk kut danquote:
Buitenkant zal oké zijn, maar van binnen is het een bende. Mijn nieuwe buurvrouw is bezig met klussen en ook zij gaf aan dat de WB niks wil doen, zelfs de schimmel op de slaapkamers mag ze zelf fixenquote:Op woensdag 6 maart 2024 09:05 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Das behoorlijk kut dan
Overigens stammen mijn kunststof kozijnen uit 1995 en blijken ze lek door verkeerde plaatsingHeel de wijk heeft daar last van dus zijn ze bezig met een oplossing voor alle woningen. Geen idee alleen wanneer, hoe en wat
Wowquote:Op woensdag 6 maart 2024 09:07 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Buitenkant zal oké zijn, maar van binnen is het een bende. Mijn nieuwe buurvrouw is bezig met klussen en ook zij gaf aan dat de WB niks wil doen, zelfs de schimmel op de slaapkamers mag ze zelf fixen
Woningbouwquote:Op woensdag 6 maart 2024 09:10 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
WowDe woonbond?
Schimmel is met bleek weg te krijgen maar de oorzaak moet worden opgelost.
Bedoel dezequote:Op woensdag 6 maart 2024 09:13 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Woningbouw
Het tocht en giert hier in huis, slecht geïsoleerd dit dat. Ze schijnen er wel mee bezig te zijn, maar dat wordt weer een 10 jaren plan.
Ah, ik dacht dat er verwarring was over de afkorting WBquote:Op woensdag 6 maart 2024 09:23 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Bedoel dezehttps://www.woonbond.nl/huurderslijn/
Ze zijn zeker verplicht om er iets aan te doen nu met de energietransitie. Hier in de flats zijn ze bezig met isoleren en er komt stadsverwarming. Das dan niet iets om vrolijk van te wordenmaar het wordt wél allemaal gedaan.
Je zou eens moeten kijken wat voor stappen jij kunt zetten richting de verhuurder, zeker als je buren mee kunt krijgen. Samen sta je toch sterker
Ah, zoquote:Op woensdag 6 maart 2024 09:29 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat er verwarring was over de afkorting WB
Thanks, ik zal er eens naar kijken.
Best een goeie tip. Ik ga me er eens in verdiepen. Hier ook tot allergische reacties aan toe, dus er moet even iets anders.quote:Op woensdag 6 maart 2024 08:35 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Mijn beste tip is een ventilator en die dan heel zachtjes laten blazen. Mijn zoon heeft steeds een enorme reactie op muggenbulten en we hebben al inzethorren maar zodra we een kleine ventilator aanzetten als het weer echt muggentijd is wordt hij in bed eigenlijk niet meer geprikt. Die ventilator is niet direct op hem gericht maar heeft tot doel de lucht in beweging houden.
Degene die we hebben verbruikt maar een paar watt dus wat dat betreft valt het ook wel mee in de groene/duurzame gedachte.
Voor die uitzetstang zijn wel alternatieven, wij hadden die uitzetdingen ook en daar hebben we zo'n telescoop geval voor in de plaats gezet en dat gaat prima. Alleen als het waait dan waait het raam nog wel eens dicht (of open) omdat het niet zo stevig zit als zo'n uitzetstang met gaatjes.quote:Op woensdag 6 maart 2024 08:32 schreef hilliebillie het volgende:
Horrenopsom![]()
Hier geen horren. Ze prikken in principe alleen man dus zolang hij naast me ligt heb ik er geen last van![]()
Nee, het zijn er over het algemeen maar enkele, hoor hem niet klagen over het algemeen, alleen wanneer hij net gestoken is moppert ie af en toe even.
Bij de kinderen valt het eigenlijk ook wel mee qua muggenbulten, af en toe eentje.
In ieder geval niet de moeite om horren op te hangen. Wat ook nog lastig is bij raam van dochter, die gaat naar buiten open met zo’n stang met gaatje die je dan moet vastzetten.
Scherven brengen nog steeds geluk? Ben net ruimte aan het maken in mijn koelkast voor de hello fresh die net is binnen gekomen, haal ik er een open 6-pack bier uit, stond het voorste flesje er te los in. Die ligt nu in duizend stukjes op de vloer
Gisteren net alles gepoetst..
Ja denk dat het wel gelukt is, ik haal zo de jongste op dus dan kan die een rondje op blote voeten proberen of alles weg isquote:Op woensdag 6 maart 2024 11:24 schreef Nijna het volgende:
[..]
Voor die uitzetstang zijn wel alternatieven, wij hadden die uitzetdingen ook en daar hebben we zo'n telescoop geval voor in de plaats gezet en dat gaat prima. Alleen als het waait dan waait het raam nog wel eens dicht (of open) omdat het niet zo stevig zit als zo'n uitzetstang met gaatjes.
Gelukt met opruimen? Wij grappen altijd dat we oma dan een rondje moeten laten lopen om te zien of alle scherven weg zijn...
Eens! Ik heb in m'n dagcrème sowieso een spf, maar toch extra smeren ja.quote:Op woensdag 6 maart 2024 15:29 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ja echt doen hoor, ik draag het hele jaar zonnebrand en ik vind dat echt iets wat iedereen zou moeten doen.
Huidkanker komt zo erg veel voor.
De ijssalon is hier nog niet open. Sluit altijd van okt tot april ofzoquote:Op woensdag 6 maart 2024 15:38 schreef exode het volgende:
De fysio van B zit recht tegenover de Italaanse ijssalon dus wij hebben net na zijn fysiosessie een welverdiend citroen ijsje in de zon op
Hier het hele jaar openquote:Op woensdag 6 maart 2024 18:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
De ijssalon is hier nog niet open. Sluit altijd van okt tot april ofzo
Wat? De band? Of is beach boys een merk?quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:59 schreef Vanyel het volgende:
Sinds ik vorig jaar op een terras de Hawaiian tropic dry oil continuous spray van een collega mocht bietsen, ben ik helemaal verkocht. De geur die ik als puber al woest aantrekkelijk vond van de verder afschuwelijke geoliede Beach Boys, niet smeren, toch factor 30 en zo drempelverlagend voor mij dat ik hem duizend vaker gebruik dan welk ander zonnespul ook.
Eerste zin achterop is natuurlijk niet in het gezicht spuiten. Dat doe ik natuurlijk wel, en dan hou ik heeeel lang mijn adem in en mijn ogen dicht.
Korean skincare, ik ben echt fan van https://www.boozyshop.nl/(...)un-stick-spf-50.htmlquote:Op woensdag 6 maart 2024 17:03 schreef exode het volgende:
Ik heb nog geen niet plakkerige gezichtscreme met SPF gevonden of een simpele zonnebrand speciaal voor het gezicht die niet plakt. Mijn huid is vettig en ik zweet snel
Zonder je handen wordt, vooral bij een spray, erg lastig. Of ben jij net zo lenig als zo’n slangenmens uit het circus?quote:Op woensdag 6 maart 2024 20:21 schreef Nijna het volgende:
Ik neem me elk jaar voor om nu iets voor mn gezicht te halen qua zonnebrand. Ik smeer gewoon hetzelfde als waar ik ook mn armen enzo mee insmeer.
Volgens mij van biodermal.
Eigenlijk zoek ik iets wat je kan sprayen of smeren zonder je handen.
Ik doe mijn oorrandjes vaak met zo'n sunblock labello.
Uh... nee dat ben ik niet. Ik heb alleen een hekel aan vette handen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 20:30 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zonder je handen wordt, vooral bij een spray, erg lastig. Of ben jij net zo lenig als zo’n slangenmens uit het circus?
Te gespierde te gebruinde gasten met te lang vettig haar en glimmende olie op hun strandlijven. Autocorrect maakte daar hoofdletters vanquote:Op woensdag 6 maart 2024 19:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat? De band? Of is beach boys een merk?
Te gespierde te gebruinde gasten met te lang vettig haar en glimmende olie op hun strandlijven. Autocorrect maakte daar hoofdletters vanquote:Op woensdag 6 maart 2024 19:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat? De band? Of is beach boys een merk?
Mijn spray houdt je handen ook schoonquote:Op woensdag 6 maart 2024 20:47 schreef Nijna het volgende:
[..]
Uh... nee dat ben ik niet. Ik heb alleen een hekel aan vette handen.
Dus ik smeer me vaak thuis in en was daarna mijn handen. Maar onderweg is dat soms een beetje lastig, dus ik dacht als er nou een soort simpele oplossing is...
Maar misschien is zo'n stick van @:Budabuddumbam wel eens het proberen waard!
Zeg maar een labello maar dan xxlgaat vast vlotter
.
Plakhandenquote:Op woensdag 6 maart 2024 20:47 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dus ik smeer me vaak thuis in en was daarna mijn handen. Maar onderweg is dat soms een beetje lastig, dus ik dacht als er nou een soort simpele oplossing is...
.
Het was een grapje. Jij bedoelde dat je je handen niet wilde gebruiken om het uit te smeren en ik las jouw post alsof je helemaal je handen niet wilde gebruiken.quote:Op woensdag 6 maart 2024 20:47 schreef Nijna het volgende:
[..]
.
Oeps...quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:10 schreef amaranta het volgende:
Wat ook niet grappig is. Vandaag was de voorverkoop voor Conan Gray. Dochter had geen toetsen dus die zou kaartjes regelen voor haar en haar vriendinnen. (Samen met papa die zou betalen)
10 uur en de website voor Amsterdam geeft aan dat er geen kaarten zijn. Dus ze gaat kijken voor Brussel en weet zes kaarten te bemachtigen.
Iets later gaat toch de verkoop voor Amsterdam open en heeft (papa) dus ook voor Amsterdam 6 kaarten gekocht
Nu even kijken hoe we die zes kaarten voor Brussel kwijt gaan raken want ze kunnen dus (nog?)niet doorverkocht worden aldus ticketmaster
Oei, wel fijn dat ze kaartjes heeft kunnen bemachtigen. Maar wel balen dat ze niet door te verkopen zijn. Hopelijk komt dat alsnog snel die mogelijkheid 🤞🏻quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:10 schreef amaranta het volgende:
Wat ook niet grappig is. Vandaag was de voorverkoop voor Conan Gray. Dochter had geen toetsen dus die zou kaartjes regelen voor haar en haar vriendinnen. (Samen met papa die zou betalen)
10 uur en de website voor Amsterdam geeft aan dat er geen kaarten zijn. Dus ze gaat kijken voor Brussel en weet zes kaarten te bemachtigen.
Iets later gaat toch de verkoop voor Amsterdam open en heeft (papa) dus ook voor Amsterdam 6 kaarten gekocht
Nu even kijken hoe we die zes kaarten voor Brussel kwijt gaan raken want ze kunnen dus (nog?)niet doorverkocht worden aldus ticketmaster
Dat hele kaarten kopen verhaal is één grote stress.quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:10 schreef amaranta het volgende:
Ja. Zij dacht. Dan koop ik wel voor Brussel anders heb ik niks. Ik zou het daar dan bij gelaten hebben. MaarGoed. Komt vast goed. Desnoods ga ik zelf naar Brusselquote:Op woensdag 6 maart 2024 21:41 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Dat hele kaarten kopen verhaal is één grote stress.
Wellicht dat die mogelijkheid er nog wel komt nadat de reguliere verkoop is gestart. Dit was in de voorverkoop.quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:36 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Oei, wel fijn dat ze kaartjes heeft kunnen bemachtigen. Maar wel balen dat ze niet door te verkopen zijn. Hopelijk komt dat alsnog snel die mogelijkheid 🤞🏻
Is dat wat dan ja, Conan Gray? (vraagt oma)quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja. Zij dacht. Dan koop ik wel voor Brussel anders heb ik niks. Ik zou het daar dan bij gelaten hebben. MaarGoed. Komt vast goed. Desnoods ga ik zelf naar Brussel
Jaa, dit is echt zo gaaf en als kleinzoon oud genoeg is, gaat ie lekker meequote:Op donderdag 7 maart 2024 08:37 schreef hilliebillie het volgende:
Wat leuk dat het hele gezin zo enthousiast is Mushanga, en dat jullie samen kunnen gaan!
Ja omdat de reguliere sale nog niet is geweest, als die is geweest dan gaat de doorverkoopfunctie aan.quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:10 schreef amaranta het volgende:
Er waren geruchten en aanwijzingen dat er dit jaar 1 zou zijn (https://festileaks.com/20(...)tigt-tour-voor-2024/). Dus mijn vriend heeft me een zelfgemaakte bon gegeven die in te ruilen zou zou zijn voor een kaartje. Maar ik heb tot op heden ook niks kunnen vinden over een concertquote:Op donderdag 7 maart 2024 07:59 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik zou een jaar of 10 geleden met een vriendin naar een concert van Toto gaan. Vriendin kon niet en toen wilde dochter wel mee. Sindsdien gaan we samen en dan het liefst VIP![]()
Inmiddels is zoon ook besmet met het Toto virus en zijn hij én schoonzoon de laatste keer meegeweestNiet VIP want dat was er toen niet, helaas.
Zoon wil graag naar Bon Jovi, maar dan moet er wél een concert zijn.
Ik heb voor mijn gezicht de zonnebrandcrème hieronder. Daar krijg ik geen plakkerige handen van en ook geen raar glimmend gezicht:quote:Op woensdag 6 maart 2024 20:21 schreef Nijna het volgende:
Ik neem me elk jaar voor om nu iets voor mn gezicht te halen qua zonnebrand. Ik smeer gewoon hetzelfde als waar ik ook mn armen enzo mee insmeer.
Volgens mij van biodermal.
Eigenlijk zoek ik iets wat je kan sprayen of smeren zonder je handen.
Ik doe mijn oorrandjes vaak met zo'n sunblock labello.
Wat een ontzettend leuk idee die zelfgemaakte bonquote:Op donderdag 7 maart 2024 10:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er waren geruchten en aanwijzingen dat er dit jaar 1 zou zijn (https://festileaks.com/20(...)tigt-tour-voor-2024/). Dus mijn vriend heeft me een zelfgemaakte bon gegeven die in te ruilen zou zou zijn voor een kaartje. Maar ik heb tot op heden ook niks kunnen vinden over een concert
Gaaf!quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:43 schreef Amsel het volgende:
Ik ben honderd jaar geleden naar een Bon Jovi concert geweest. Supertof!
Oooh, das wel heel erg balen geweestquote:Op donderdag 7 maart 2024 14:58 schreef Troel het volgende:
Ik kan er nog steeds niet in
Ow en TOTO![]()
Ik had twee jaar terug een kaartje dat ik op het laatst verkocht heb omdat ik met mijn niersteen niet naar Amsterdam wilde rijden (qua veiligheid vond ik dat niet verstandig).
Hij zingt iets over een polyester truizoiets. Wel een prima nummer.quote:Op woensdag 6 maart 2024 23:18 schreef Quoi het volgende:
[..]
Is dat wat dan ja, Conan Gray? (vraagt oma)
Herkenbaar. Nichtjes zetten ook hun wekker voor kaartjes voor Taylor Swift enzo.
Ze gaan trouwens binnenkort mee naar een concert van een band waar wij (zus en ik) altijd de wekker voor hebben gezet (Keane). Genaaaaant
Ja, dat dachten wij ook.quote:Op donderdag 7 maart 2024 09:16 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ik ben echt expert kaartjes kopen ondertussen, ticketmaster is wel echt de hel.
[..]
Ja omdat de reguliere sale nog niet is geweest, als die is geweest dan gaat de doorverkoopfunctie aan.
En dan hopen dat het snel uitverkocht is dat je er niet op achteruit gaat in geld.
Alle kinderen hier hebben een Paula’s Choice routine. Heel tevreden!quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb voor mijn gezicht de zonnebrandcrème hieronder. Daar krijg ik geen plakkerige handen van en ook geen raar glimmend gezicht:
[ afbeelding ]
Ik ga aan m’n kind vragen of ze er heen wil. Wat is de datum?quote:Op donderdag 7 maart 2024 17:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hij zingt iets over een polyester truizoiets. Wel een prima nummer.
Is dat keane van Somewhere only we know? Ik krijg altijd instant vakantiegevoel bij dat nummer.
Ik hou echt niet van die cancel-cultuur. Of vooral niet van die groepshysterie.quote:Op donderdag 7 maart 2024 18:53 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik ga aan m’n kind vragen of ze er heen wil. Wat is de datum?
En LJ is gecanceld ja. Helaas. Of in ieder geval minstens de zanger.
Mijn 16-jarige heeft vandaag een contract voor een zomerbaantje getekend: bij de fluisterbootjesverhuur hier aan de plassen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 18:57 schreef Cathmar het volgende:
M’n bijna 14 jarige heeft zometeen een sollicitatiegesprek. Gisteren weer een open dag van een middelbare met m’n duo (groep 7).
Gaat zo snel
Klinkt fijn, waar koop je het, als ik vragen mag? (ik zie overal 'niet leverbaar').quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb voor mijn gezicht de zonnebrandcrème hieronder. Daar krijg ik geen plakkerige handen van en ook geen raar glimmend gezicht:
[ afbeelding ]
stoer!quote:Op donderdag 7 maart 2024 21:37 schreef BE het volgende:
[..]
Mijn 16-jarige heeft vandaag een contract voor een zomerbaantje getekend: bij de fluisterbootjesverhuur hier aan de plassen.Lijkt mij echt een prima manier om je zomervakantie door te brengen!
quote:Op donderdag 7 maart 2024 20:26 schreef livelink het volgende:
Mijn zoon gaat naar concerten van metal-achtige bands. Altijd kaartjes zat en zeker geen gezinsuitje![]()
Vanavond is hij naar Dead Poet Society. Ik werd al heel even enthousiast, maar nee mama, dat is niet die film
Oh crap, zo te zien hebben ze het vervangen door een ander product dat veel duurder is en waar veel minder in zit.quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:01 schreef trui het volgende:
[..]
Klinkt fijn, waar koop je het, als ik vragen mag? (ik zie overal 'niet leverbaar').
quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh crap, zo te zien hebben ze het vervangen door een ander product dat veel duurder is en waar veel minder in zit.
Ik was ook al aan het zoeken, maar kwam alleen een tube van 44 euro tegen met een heel kleine inhoud... Jammer!quote:Op donderdag 7 maart 2024 22:17 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh crap, zo te zien hebben ze het vervangen door een ander product dat veel duurder is en waar veel minder in zit.
Het was 28 euro voor 160ml. Nu is het 44 euro voor 60ml. Wtf.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 07:03 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik was ook al aan het zoeken, maar kwam alleen een tube van 44 euro tegen met een heel kleine inhoud... Jammer!
Zo schattigquote:Op donderdag 7 maart 2024 21:37 schreef BE het volgende:
[..]
Mijn 16-jarige heeft vandaag een contract voor een zomerbaantje getekend: bij de fluisterbootjesverhuur hier aan de plassen.Lijkt mij echt een prima manier om je zomervakantie door te brengen!
Wij gebruiken die al jaren. Altijd erg tevreden over.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb vorig jaar voor het eerst de zonnebrandcreme van Action gebruikt en die beviel me erg goed. Ik gebruikte de octocryleen-vrije variant.
https://www.action.com/nl-nl/brand/zenova/
4 november in Brussel. Maar er zijn reguliere kaarten te koop.quote:Op donderdag 7 maart 2024 18:53 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik ga aan m’n kind vragen of ze er heen wil. Wat is de datum?
En LJ is gecanceld ja. Helaas. Of in ieder geval minstens de zanger.
Ik houd van mijn sproetjes, heul veul heb ik er.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:31 schreef Vicky het volgende:
Ik vind mijn sproetjes juist verschrikkelijk. Vroeger heb je geprobeerd ze te bleken 🤣🤣
Als je die voor de gevoelige huid hebt zit er niets in om te helpen bij de pigmentvlekken.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:05 schreef exode het volgende:
Ik heb op aanraden van de buurvrouw de Biodermal gezichts zonnebrand voor de gevoelige huid gekocht. Die ga ik eerst eens testen. Leuk afgeprijsd en extra korting door dezelfde buurvrouw.
Ik heb enorm veel sproetjes en die vind ik erg leuk. Echter heb ik steeds meer 'plekjes' die ik minder schattig vind. Dit zou moeten helpen.
Is niacinamide tegen pigmentvlekken?quote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:31 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Als je die voor de gevoelige huid hebt zit er niets in om te helpen bij de pigmentvlekken.
Dan heb je van biodermal de anti age versie nodig waar wel Niacinamide in zit.
Of even los de niacinamide aan je routine toevoegen (of als je sterker wil gaan vitamine c)
Ja, <https://incidecoder.com/ingredients/niacinamide) en het zit in heel veel zonnebrand ook al toegevoegd.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is niacinamide tegen pigmentvlekken?
Het is om ze te voorkomen, ik begreep van haar dat vrijwel elke zonnebrand ertegen helpt. Ik ga hem proberen en anders ga ik voor de anti aging. Zie ik er meteen jong en stralend uitquote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:31 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Als je die voor de gevoelige huid hebt zit er niets in om te helpen bij de pigmentvlekken.
Dan heb je van biodermal de anti age versie nodig waar wel Niacinamide in zit.
Of even los de niacinamide aan je routine toevoegen (of als je sterker wil gaan vitamine c)
Ik heb er ook echt wel veel en in de zomer nog veeeel meer, maar ze zijn niet 1 grote vlek. B en Juul hebben allebei van die lieve kleine sproetjes zodra de lente begint. Verloofde is volledig sproetloos.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 15:47 schreef hilliebillie het volgende:
Ik vind m’n sproetjes ook leuk (en die van m’n dochter ook) heb daar ook nooit moeite mee gehad.
Had op de basisschool wel een klasgenoot en hij en z’n zus hadden zoveel sproeten, dat hun wangen bijna 1 grote sproet was (met name zijn zus had dat). Kan me voorstellen dat zij daar wellicht wel moeite mee gehad hebben.
Bij mij zijn ze echt wel minder geworden sinds m’n jeugd, maar in de zomer komen er weer meer. Maar toen ik jong was was ik ook veel meer buiten dan dat ik nu ben (en ik vermijd zoveel mogelijk de volle zon met m’n bleekschetenhuid)quote:Op vrijdag 8 maart 2024 19:16 schreef exode het volgende:
[..]
Ik heb er ook echt wel veel en in de zomer nog veeeel meer, maar ze zijn niet 1 grote vlek. B en Juul hebben allebei van die lieve kleine sproetjes zodra de lente begint. Verloofde is volledig sproetloos.
Nadeel is wel dat ik binnenkort weer eens een check moet doen bij de huisarts. Mijn zus en moeder hebben allebei al meerdere keren een melanoom gehad. Sproeten en moedervlekken zitten in de familie.
Lief.quote:
Filtrum is de verticale geul die het scheidt iig.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
Lief.
Wat ook raar is, is dat een stuk van mijn bovenlip niet beweegt. Ik weet niet wat dat is. En mijn andere bovenlip is in verhouding wat dikker. Ziet er gek uit.
Hoe heet dat trouwens het stuk tussen je mond en je neus waar zeg maar een snor op groeit. Dat is toch je bovenlip? Maar je bovenlip, waar je lippenstift op smeert is toch ook je bovenlip?
Ik heb het in ieder geval over dat stuk huid waar je/een snor op groeit. Dat is bij mij verdikt.
En daarbij ook nog eens een keer heb ik mezelf daar lelijk verbrand met harsen. Dus daar zit ook nog eens een litteken.
Nou ja mijn mond is raar
Of ik had even gewacht met opzoekenquote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Filtrum is de verticale geul die het scheidt iig.
Je snotgeul zeg maar.
Ik had toch gezworen dat dat met ph was
Ja, ik draag zelf ook geen lippenstift. Maar was meer om aan te geven wat ik bedoelde.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 21:57 schreef Vanyel het volgende:
Die weet ik niet..
Ik vind lippenstift vrijwel altijd op vrijwel iedereen minder mooi dan geen lippenstift.
Om maar eens iets te zeggen over lippen.
Bovenbovenlipquote:Op vrijdag 8 maart 2024 22:18 schreef Quoi het volgende:
Nehhhh, dat stukje huid is toch geen lip![]()
Ik ben dol op lippenstift of gloss, bij mezelf. Nooit zonder!
Knuffel. Nobody is perfect.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:43 schreef amaranta het volgende:
Ik heb heel veel pigment en ik denk wel duizenden vlekjes waaronder heel wat cafe au lait vlekken.
Ik heb mijn huid altijd lelijk gevonden. Had ook veel pigment rondom mijn mond en dat ik chocomelkmonster werd genoemd doet nu nog pijn.
Ik heb me er verder wel bij neergelegd. De vlekken horen bij me. En m’n gezicht valt ook reuze mee
Ik vind vitamine C. wel echt vele malen beter werken maar dit zal uiteraard per huid verschillen. Ik raad overigens wel een apart geconcentreerd serum aan, dat doet net even wat meer dan de hoeveelheden die ze in alle andere crèmes erbij stoppen.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 17:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is niacinamide tegen pigmentvlekken?
Jaaa! We hebben na 10 jaar leven met een stomme stenen eettafel met stomme stenen bankjes nu eindelijk een normale loungeset voor in de tuin.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 12:47 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
Zo, laat die zomer maar komen ☀️
Ik vind het zo heerlijk. 3x raden wie het hoekje claimtquote:Op zaterdag 9 maart 2024 12:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
Jaaa! We hebben na 10 jaar leven met een stomme stenen eettafel met stomme stenen bankjes nu eindelijk een normale loungeset voor in de tuin.
Ruim ¤700 armer maar worth it!
De poes?quote:Op zaterdag 9 maart 2024 12:51 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik vind het zo heerlijk. 3x raden wie het hoekje claimt
In Zeeland schijnt altijd de zon.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:08 schreef Tink89 het volgende:
Waar heb je die zon vandaan? Hier is het grijs en vanochtend regende het zelfs een paar minuutjes toen we in de auto zaten...
Mocht ze willen 🤣🤣quote:
Maar UV-A gaat ook gewoon door ramen enzo heen, UV-A is wat je huid ouder maakt en is ook gewoon slecht zonder verbranding, UV-B is wat je huid laat verbranden, Hoezo heeft het geen nu als je NU het beslist.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 20:15 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb niet eens zonnebrandcreme in huis. Jah, een tube van tig jaar oud![]()
Enige gezichtscreme die ik kan gebruiken is nivea gevoelige huid, verder niks. Nou zit ik eigenlijk nooit in de zon behalve af en toe in de lente in de tuin. Maar dan besluit ik om NU even een kop thee buiten te drinken en dan heeft zonnebrandcreme ook geen nut.
Of s'avonds een stuk fietsen maar dan is de zonnesterkte ook al bijna niks meer.
Verder ben ik fan van schaduw
Eens. Als er daglicht is, is er UV-straling op je huid. Daar hoef je geen stralende zon voor te zien. Hier gebruiken we zonnebrand als dagcreme, ben je beschermd zonder dat je er verder over na hoeft te denken. De zon is echt wat het meest schade aan je huid toebrengt. (Ik geef toe, ik ben wel een tikje geobsedeerd door skincare)quote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:54 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Maar UV-A gaat ook gewoon door ramen enzo heen, UV-A is wat je huid ouder maakt en is ook gewoon slecht zonder verbranding, UV-B is wat je huid laat verbranden, Hoezo heeft het geen nu als je NU het beslist.
kwestie van NU toch even op te smeren?
Die van mij laten dat niet meer toe, maar toen ze kleiner waren wel ja.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 17:46 schreef Quoi het volgende:
Smeren jullie dan die tere kinderhuidjes ook elke ochtend in met iets UV beschermends?
Omdat je een kwartier voor je de zon ingaat moet smeren en mijn thee dan al koud is? Daarbij zweet ik snel waardoor de crème er zo weer afloopt en ik de rest van de dag met branderige ogen zit omdat het dan in mn ogen is gelopen😖quote:Op zaterdag 9 maart 2024 13:54 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Maar UV-A gaat ook gewoon door ramen enzo heen, UV-A is wat je huid ouder maakt en is ook gewoon slecht zonder verbranding, UV-B is wat je huid laat verbranden, Hoezo heeft het geen nu als je NU het beslist.
kwestie van NU toch even op te smeren?
In het late voorjaar, de zomer en het vroege najaar wel ja. Mijn 12-jarige weet ook dat hij dan niet zonder zonnebrand naar school mag. Hij luistert nu nog braaf, ik weet niet hoe lang nogquote:Op zaterdag 9 maart 2024 17:46 schreef Quoi het volgende:
Smeren jullie dan die tere kinderhuidjes ook elke ochtend in met iets UV beschermends?
Ik heb de vitC crème van Olcay Gulsen ookquote:Op zaterdag 9 maart 2024 12:15 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Ik vind vitamine C. wel echt vele malen beter werken maar dit zal uiteraard per huid verschillen. Ik raad overigens wel een apart geconcentreerd serum aan, dat doet net even wat meer dan de hoeveelheden die ze in alle andere crèmes erbij stoppen.
Dit zou NL ook moeten hebben, zou veel gedoe schelen!quote:Op zaterdag 9 maart 2024 19:04 schreef amaranta het volgende:
Nog over die ticketmaster tickets hè (@:Budabuddumbam ik tag jou even).
De reguliere verkoop is inmiddels gestart maar de doorverkoop functie is nog niet opengezet.
Nu zijn deze tickets gekocht op de Belgische Ticketmaster website. En daar hebben we mogelijk een gelukje mee.
Gisterenavond “ontdekte” ik dat zij FanGuarantee hebben en je je binnen 72 uur mag bedenken. https://www.ticketmaster.be/feature/fanguarantee/?language=nl-be
Dus ik heb gisteren nog een aanvraag ingediend. Hopelijk is dat goed gegaan want de keuze die je had was een beetje vreemd. Er stond “ik wil mijn tickets terug” ik weet niet of dat Vlaams is voor dat je ze terug wil geven?
Anyway fingers crossed dat de aanvraag geaccepteerd wordt.
Edit: het is net teruggestort!! Yeey!
Ik ben totaal niet geobsedeerd door skincare en doe daar dan ook compleet niets aan (gebruik ook geen makeup), behalve dat ik behoorlijk fanatiek ben met zonnebrandcreme.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 16:52 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Eens. Als er daglicht is, is er UV-straling op je huid. Daar hoef je geen stralende zon voor te zien. Hier gebruiken we zonnebrand als dagcreme, ben je beschermd zonder dat je er verder over na hoeft te denken. De zon is echt wat het meest schade aan je huid toebrengt. (Ik geef toe, ik ben wel een tikje geobsedeerd door skincare)
Wat dus niet geactiveerd was voor deze tickets. Dus na die 72 uur was het waarschijnlijk pech…quote:
Dat denk ik ook ja!quote:Op zaterdag 9 maart 2024 20:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Dit zou NL ook moeten hebben, zou veel gedoe schelen!
Dan had je na 72 uur de tickets gehad en had je ze dan kunnen doorverkopen, via marktplaats ofzo. Denk ik dan. Geen idee hoor, als ik tickets koop is dat ook via ticketmaster. Zal sowieso nooit tickets kopen buiten de officiële kanalen.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 20:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat dus niet geactiveerd was voor deze tickets. Dus na die 72 uur was het waarschijnlijk pech…
Nee, dat ging (denk ik) dus niet omdat ze gekoppeld waren aan mijn man. En doorverkoop expliciet uit stond. De tickets zouden pas een paar dagen van tevoren beschikbaar zijn stond er bij.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 20:19 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dan had je na 72 uur de tickets gehad en had je ze dan kunnen doorverkopen, via marktplaats ofzo. Denk ik dan. Geen idee hoor, als ik tickets koop is dat ook via ticketmaster. Zal sowieso nooit tickets kopen buiten de officiële kanalen.
Ah, dat kan ook nog. Ik heb ook geen idee hoor.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 20:29 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee, dat ging (denk ik) dus niet omdat ze gekoppeld waren aan mijn man. En doorverkoop expliciet uit stond. De tickets zouden pas een paar dagen van tevoren beschikbaar zijn stond er bij.
Het waren/zijn digitale tickets met een bewegende code ofzo
Maar misschien heb ik het verkeerd hoor.
Dagcreme met spf is totaal niet beschermen je moet veel meer dan normaal is gebruiken voor echte zonbescherming. en bovendien moet je bijsmeren door de dag heen .het is echt niet zo dat het beter is om niet te smeren dan smeren vlak voor je de zon in gaat.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 18:41 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Omdat je een kwartier voor je de zon ingaat moet smeren en mijn thee dan al koud is? Daarbij zweet ik snel waardoor de crème er zo weer afloopt en ik de rest van de dag met branderige ogen zit omdat het dan in mn ogen is gelopen😖
En juist omdat ik het snel warm heb, zit ik amper in de zon. Ben dan ook heel blij met mijn zonnescherm
Ik zie trouwens net dat mijn dagcrème spf 15 heeft. Prima dus![]()
Ja, ik probeer dat er wel in te krijgen ja, in de zomer moeten ze of veel smeren of anti-uv zwempakken van mij.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 17:46 schreef Quoi het volgende:
Door verkoop staat vaak een poosje uit en komt dan later wel op gang.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 20:29 schreef amaranta het volgende:
[..]
Nee, dat ging (denk ik) dus niet omdat ze gekoppeld waren aan mijn man. En doorverkoop expliciet uit stond. De tickets zouden pas een paar dagen van tevoren beschikbaar zijn stond er bij.
Het waren/zijn digitale tickets met een bewegende code ofzo
Maar misschien heb ik het verkeerd hoor.
Voor die enkele keer per jaar dat ik even in de zon zit, zal het zo'n vaart niet lopen. Ik vermijd de zon zoveel mogelijk, want warm.quote:Op zaterdag 9 maart 2024 21:48 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Dagcreme met spf is totaal niet beschermen je moet veel meer dan normaal is gebruiken voor echte zonbescherming. en bovendien moet je bijsmeren door de dag heen .het is echt niet zo dat het beter is om niet te smeren dan smeren vlak voor je de zon in gaat.
Je moet het zelf weten hoor, maar ik heb dus geen vloeibare zonnebrand dus er is niets loperigs aan en dus ook niet in je ogen. Ze zijn echt veel verder als je kijkt naar zonnebrand versus 10 of 20 jaar geleden.
Ik smeer mijn kinderen ook alleen in als het van die zomerse dagen zijn. Dan ben je echt geen loedermoeder hoor. We moeten al zoveel en we zijn geen van allen perfecte mensen die altijd alles op perfecte boekjes-orde hebben.quote:Op zondag 10 maart 2024 09:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik voel me echt een loeder als ik lees over elke dag smeren.. ik denk er meestal pas aan als de zon allesverschroeiend heet is.. toen de kinderen nog kleuter waren smeerde ik wel voor school in maar nu denk ik, die 2x 15 min dat ze buiten zijn... niet goed ik weet t...
Zelf smeer ik ook pas als ik echt de zon in ga naar t zwembad ofzo.. en dat terwijl ik wel snel verbrand, ik zit eigenlijk altijd in de schaduw...
quote:Op zondag 10 maart 2024 11:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik smeer mijn kinderen ook alleen in als het van die zomerse dagen zijn. Dan ben je echt geen loedermoeder hoor. We moeten al zoveel en we zijn geen van allen perfecte mensen die altijd alles op perfecte boekjes-orde hebben.![]()
Zo.
Dit en ditquote:Op zondag 10 maart 2024 11:43 schreef Viv het volgende:
@:Budabuddumbam welke gebruik jij dan? Hier loopt het namelijk ook altijd in mijn ogen, zó irritant.![]()
En ik heb een grafhekel aan vettigheid aan mijn handen, dus ik blijf liever uit de zon dan dat ik ga smeren (laat staan dagelijks smeren).
Een collega heeft een lichttherapie bril, die draagt hij elke ochtend ca. 45 min in de donkere maanden. Hij is er heel tevreden mee, maar ik weet niet welk merk het is.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:24 schreef exode het volgende:
Mijn ouders hadden ook een zonnebank, daar lag mijn moeder meerdere keren per week onder.
Overigens is verloofde op zoek naar een lichttherapie lamp, heeft iemand daar ervaring mee? En met een specifiek merk of soort?
Philips https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidappquote:Op zondag 10 maart 2024 14:24 schreef exode het volgende:
Mijn ouders hadden ook een zonnebank, daar lag mijn moeder meerdere keren per week onder.
Overigens is verloofde op zoek naar een lichttherapie lamp, heeft iemand daar ervaring mee? En met een specifiek merk of soort?
Bril kopen. Luminette.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:24 schreef exode het volgende:
Dat valt ook wel mee. Ik sta voor de lamp brood te smeren, van f eet mijn boterham, lees de krant etc.quote:Op zondag 10 maart 2024 15:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bril kopen. Luminette.
Kun je gewoon nog je ochtenddingen doen terwijl de kauwgum in je hoofd langzaam oplost en de rest van de dag is alles net wat minder moeilijk en taai.
Zeker met kinderen zou ik geen losse lamp kopen. Dan moet je er een half uur-45 minuten eerder voor opstaan. Ik sta gewoon met bril op brood te smeren terwijl Mrs met andere bril koffie zet.
Same here. Ik ging als kind al.quote:Op zondag 10 maart 2024 14:24 schreef exode het volgende:
In normale tijden heeft bij ons echt niemand tijd om een half uur stil te zitten, laat staan drie kwartier. Ik zit zelfs helemaal niet tijdens de ochtendspits. Ik ontbijt niet dus terwijl de rest dat wel doet, regel ik alles wat nog moet.quote:Op zondag 10 maart 2024 16:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee. Ik sta voor de lamp brood te smeren, van f eet mijn boterham, lees de krant etc.
Daar kun je met huis therapie echt nog wat aan laten doen. Laser, peeling, goede verzorging.quote:Op zondag 10 maart 2024 16:43 schreef -Spring het volgende:
[..]
Same here. Ik ging als kind al.En later smeerde ik me in met haarlemmer bruin.
Rimpels heb ik gelukkig niet, wel buitengewoon veel pigmentvlekken op m'n gezicht en in m'n hals. Heel lelijk.
(Heel) dure crèmes werken igg voor geen meter. En over laseren lees ik vaak dat het maar tijdelijk werkt.quote:Op zondag 10 maart 2024 18:19 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Daar kun je met huis therapie echt nog wat aan laten doen. Laser, peeling, goede verzorging.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik gebruik dus alleen maar sticks zodat ik niet hoef te smerenquote:Op zondag 10 maart 2024 11:43 schreef Viv het volgende:
@:Budabuddumbam welke gebruik jij dan? Hier loopt het namelijk ook altijd in mijn ogen, zó irritant.![]()
En ik heb een grafhekel aan vettigheid aan mijn handen, dus ik blijf liever uit de zon dan dat ik ga smeren (laat staan dagelijks smeren).
quote:Op zondag 10 maart 2024 20:35 schreef -Spring het volgende:
[..]
(Heel) dure crèmes werken igg voor geen meter. En over laseren lees ik vaak dat het maar tijdelijk werkt.Ik zou hiervoor kiezen voor een losse vitamine CSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gewoon van de ordinary en is super cheap.
En dan een goede spfDat is natuurlijk een fabeltje, en van de meest aanwezige uv namelijk UV-A zal je dus niet verbranden (wel verkleuren! en kan ook door wolke hen en is gewoon aanwezig als het bewolkt is ) en zal dieper in je huid trekken en verouderen, de andere uv-b zorgt voor de verbranding, daarom is zonnebrand met hele goede uv-a bescherming ook zo belangrijk ook als de zon niet heel fel is.quote:Op zondag 10 maart 2024 00:22 schreef FlyingFish het volgende:
En ik ben ook van mening dat je in het voorseizoen juist een basiskleurtje moet kweken om een basisbescherming in het hoogseizoen te hebben. Zolang je niet echt gaat bakken in de zon maak ik me daar echt geen zorgen om.
En je spf factor zegt dan weer iets over de UV-B en heel veel zonnebrand heeft niet eens heel veel UV-A bescherming
Beide uv stralen zorgen voor schade en verhoogd risico..
Maar krijg je het dan goed verdeeld? Voor mijn gevoel moet ik het toch altijd nog uitsmeren met m’n handen om het zeker weten goed verdeeld te hebben. Maar wellicht is dat beeld helemaal fout hoor. Ook wel eens van iemand zo’n spuitbus gebruikt, maar ook dan is m’n instinct om het nog goed uit te smeren/verdelen of zo.quote:Op zondag 10 maart 2024 20:56 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Ik gebruik dus alleen maar sticks zodat ik niet hoef te smeren![]()
bijvoorbeeld benton of isntree.
Oh wat een goede tip, dank!quote:Op zondag 10 maart 2024 15:26 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bril kopen. Luminette.
Kun je gewoon nog je ochtenddingen doen terwijl de kauwgum in je hoofd langzaam oplost en de rest van de dag is alles net wat minder moeilijk en taai.
Zeker met kinderen zou ik geen losse lamp kopen. Dan moet je er een half uur-45 minuten eerder voor opstaan. Ik sta gewoon met bril op brood te smeren terwijl Mrs met andere bril koffie zet.
Ja vit C. Paula’s choice werkt bij mij super voor de pigment. Zal de ordinary ook eens proberen.quote:Op zondag 10 maart 2024 21:15 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Ik zou hiervoor kiezen voor een losse vitamine Cgewoon van de ordinary en is super cheap.
En dan een goede spf
[..]
Dat is natuurlijk een fabeltje, en van de meest aanwezige uv namelijk UV-A zal je dus niet verbranden (wel verkleuren! en kan ook door wolke hen en is gewoon aanwezig als het bewolkt is ) en zal dieper in je huid trekken en verouderen, de andere uv-b zorgt voor de verbranding, daarom is zonnebrand met hele goede uv-a bescherming ook zo belangrijk ook als de zon niet heel fel is.
En je spf factor zegt dan weer iets over de UV-B en heel veel zonnebrand heeft niet eens heel veel UV-A bescherming
Beide uv stralen zorgen voor schade en verhoogd risico..
quote:Op zondag 10 maart 2024 20:35 schreef -Spring het volgende:
[..]
(Heel) dure crèmes werken igg voor geen meter. En over laseren lees ik vaak dat het maar tijdelijk werkt.Dank voor delen van je foto knapperdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk inderdaad vitamine c en spf. En als je een goede huid therapeut kan vinden en je ziet het zitten wellicht laser. Voor mij komt dat laatst echt aan op het vinden van de goede plek. Vertrouwen is zo belangrijk.Met een meidenkwartet
Ja, dit!quote:Op zondag 10 maart 2024 21:15 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Ook wel eens van iemand zo’n spuitbus gebruikt, maar ook dan is m’n instinct om het nog goed uit te smeren/verdelen of zo.
Ja ik ben ook fan van paula's choice, mijn lievelings vitamine C is overigens de SkinCeuticals CE Ferulic maar die is 177 euro voor 30ml maar ik had daar een tester van en wowzers wat ging het snel beter maar mijn huid zegt nee tegen vitamine cquote:Op zondag 10 maart 2024 22:10 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ja vit C. Paula’s choice werkt bij mij super voor de pigment. Zal de ordinary ook eens proberen.
En spf altijd. En dames vergeet dagelijks de handen niet! Valt me steeds meer op bij de mid veertigers en ouder.
Spannend! Wat voor iets is het?quote:Op zondag 10 maart 2024 16:58 schreef Hupje het volgende:
Ik verbrand zelf snel. Dus in de zomer, als de zon fel schijnt, smeer ik me wel in. En mijn kind ook. Maar zo in het voorjaar denk ik er eigenlijk niet aan.
Ik ben aan het kijken of ik het bedrijfje over kan nemen waar ik al jaren werk. Ben dus best veel aan het denken en ben er niet altijd even goed bij als ik iets doe. Was ik zojuist mijn telefoon kwijt. Die lag bij de opgeruimde boodschappen in de kast
Remedial teaching ('bijles'). Dus kinderen van de basisschool, middelbare school en bijv pabo studenten begeleiden.quote:
Wat leuk hupje als dit gaat lukken!quote:Op maandag 11 maart 2024 09:55 schreef Hupje het volgende:
[..]
Remedial teaching ('bijles'). Dus kinderen van de basisschool, middelbare school en bijv pabo studenten begeleiden.
Ik doe het al jaren bij dit bedrijfje en de eigenaar wil met pensioen. Als het lukt, zou het een mooie kans zijn om het over te nemen. Maar best veel geregeld en ook onbekende dingen voor mij die er bij komen kijken nu.
Ik ben goed in het begeleiden van kinderen, zeg maar, (nog) niet in de rest
Dat is inderdaad wel een gave kans!quote:Op maandag 11 maart 2024 09:55 schreef Hupje het volgende:
[..]
Remedial teaching ('bijles'). Dus kinderen van de basisschool, middelbare school en bijv pabo studenten begeleiden.
Ik doe het al jaren bij dit bedrijfje en de eigenaar wil met pensioen. Als het lukt, zou het een mooie kans zijn om het over te nemen. Maar best veel geregeld en ook onbekende dingen voor mij die er bij komen kijken nu.
Ik ben goed in het begeleiden van kinderen, zeg maar, (nog) niet in de rest
Een smartwatch is ideaal, zo een hebben wij: https://www.one2track.nl/gps-horloge-kindquote:Op maandag 11 maart 2024 14:01 schreef Quoi het volgende:
Leuk @:Hupje ! Je mag altijd even DM'en als je ondernemersvragen hebt. Maar gok dat je al genoeg tips en trucs toegeworpen hebt gekregen.
Hier is trouwens de wens tot alles zelf doen erg groot. Ineens fietst meneer zelf naar school en hij wordt opgehaald door vriendjes en vriendinnetjes om buiten te spelenIk heb met hem een gebied afgesproken waar hij mag komen. Hij heeft een telefoon voor Pokemons vangen, maar ik vind het een beetje overdone om die mee te geven aan een 7-jarige. Dus: op zoek naar een horloge voor de tijd met handige "ik bel papa of mama in nood" optie ofzo? Of: hoe doen/deden jullie dit?
Hoe zit dat qua maandelijkse kosten? Is het een dure grap als ze een keertje videobellen ofzo?quote:Op maandag 11 maart 2024 14:10 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Een smartwatch is ideaal, zo een hebben wij: https://www.one2track.nl/gps-horloge-kind
Staat op de website, zijn verschillende mogelijkheden voor qua abo of niet dienstverleningquote:Op maandag 11 maart 2024 14:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hoe zit dat qua maandelijkse kosten? Is het een dure grap als ze een keertje videobellen ofzo?
Mijn prul is pas 5, die krijgt de komende 5 jaar ofzo nog geen telefoon. En ze draagt op zich nu ook een horloge. Ik ga me er eens in verdiepen :-Dquote:Op maandag 11 maart 2024 16:11 schreef exode het volgende:
Wij hebben ook voor B gekeken maar mijnheer wil echt geen horloge om. Die One2Track is volgens mij Nederlands, dus qua privacy zit het dan normaal gesproken wel goed. Dat zou ik echt wel belangrijk vinden.
B gebruikt er wel zijn telefoon voor, als hij eraan denkt. Vandaag een half uur na schooltijd ook nog geen teken van leven. Nou weten wij op maandag meestal wel waar hij heengaat dus die moeder gebeld en ja hoor....hij had tegen haar gezegd dat ie ons geAppt had......
quote:Op maandag 11 maart 2024 16:11 schreef exode het volgende:
Wij hebben ook voor B gekeken maar mijnheer wil echt geen horloge om. Die One2Track is volgens mij Nederlands, dus qua privacy zit het dan normaal gesproken wel goed. Dat zou ik echt wel belangrijk vinden.
B gebruikt er wel zijn telefoon voor, als hij eraan denkt. Vandaag een half uur na schooltijd ook nog geen teken van leven. Nou weten wij op maandag meestal wel waar hij heengaat dus die moeder gebeld en ja hoor....hij had tegen haar gezegd dat ie ons geAppt had......
Precies, hier moet ie zich de volgende x eerst weer thuis melden en dan pas spelen. Leuk dat zelfstandige maar je moet je wel aan de afspraken houden. Doet ie dat netjes, mag hij weer uit school gaan spelen en ons Appen.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:42 schreef Quoi het volgende:
[..]Dat soort acties verwacht ik ook. Hij kan zelfs hele verhalen verzinnen. Maar we gaan het zien.
Zoals wij vroeger en gek genoeg waren de lantaarnpalen in de straat waar ik speelde altijd later aanquote:Op maandag 11 maart 2024 16:42 schreef Kyara het volgende:
Hier gingen ze zonder telefoon en zonder gps horloge op pad. Wel kinderen die al vroeg klok konden kijken, niet in 7 sloten tegelijk liepen en waar je afspraken mee kon maken. Inmiddels hebben ze wel een telefoon maar de ligt vaker thuis dan dat ie mee gaat.
Skin Rocks app. Voor alle tips en reviews.quote:Op maandag 11 maart 2024 07:26 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Ja ik ben ook fan van paula's choice, mijn lievelings vitamine C is overigens de SkinCeuticals CE Ferulic maar die is 177 euro voor 30ml maar ik had daar een tester van en wowzers wat ging het snel beter maar mijn huid zegt nee tegen vitamine c![]()
ik ben nu bezig met heel langzaam aan retinol toe te voegen aan mijn schema
Privacy want nederlands is echt niet een ding, de one2track is al gehacked en spraak berichten van ouder en kind zijn in te horen geweest die werden namelijk opgeslagen op de server en niet goed beveiligd.quote:Op maandag 11 maart 2024 16:11 schreef exode het volgende:
Geen I phone in huis en de Samsung Tag die we eens hebben geprobeerd werkte hier niet denderend maar ik zie dat er een nieuwe versie van is dus misschien is dat nog het proberen waard.quote:Op maandag 11 maart 2024 18:19 schreef FlyingFish het volgende:
Kun je dan niet beter gewoon een AirTag of vergelijkbaar ding kopen Elleska? Dat werkt in stedelijk gebied prima.
Ik bedoelde puur de privacy en waar je akkoord op geeft als je hem koopt.quote:Op maandag 11 maart 2024 20:55 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Privacy want nederlands is echt niet een ding, de one2track is al gehacked en spraak berichten van ouder en kind zijn in te horen geweest die werden namelijk opgeslagen op de server en niet goed beveiligd.
Als iemand die veel in dat wereldje rondloopt zou ik 0 van de merken vertrouwen, het is namelijk een kwestie van wanneeer zal dit gepowned worden en niet of het ooit zal gebeuren. Dit zijn allemaal dezelfde chinese horloges met een ander schilletje er om.
Overigens is mijn advies dus vooral, kies de goedkoopste die doet wat je wil.
Hier hebben ze al jaren een analoog horloge en waren ze gewoon om 5 uur thuisquote:Op maandag 11 maart 2024 18:55 schreef exode het volgende:
[..]
Zoals wij vroeger en gek genoeg waren de lantaarnpalen in de straat waar ik speelde altijd later aan
'Thuis zijn als de lantaarnpalen aan zijn!'
Ik had er eenquote:Op maandag 11 maart 2024 22:26 schreef exode het volgende:
Ik ben zo oud dat ik ooit een pager overwoog. Misschien bestaan die nog? Dat zou echt old skool cool zijn. Dan wordt M de trendsetter.
Wij hebben van die instrijklabels gebruikt, daar voel je niks van.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 08:03 schreef Troel het volgende:
Mijn jongens hebben allebei een nieuwe jas. Je weet wel, aan het einde van het jaar zijn de softshelljassen van Max voor de helft van het geld en zijn ze net zo duur als een gewone jas
Maar: ze zijn dus identiek. En ik wil dus eigenlijk een goede manier om iets van een markering te maken zodat ze weten van wie de jas is. Maar: een labeltje is geen optie, want ze zijn niet van de labeltjes, want dat kriebelt. Heeft iemand wellicht een ludiek idee voordat ik maar een rode x borduur in 1 van de jassen? Iets wat wel leuk is ofzo
Ik zette met watervaste stift hun initialen er inquote:Op dinsdag 12 maart 2024 08:03 schreef Troel het volgende:
Mijn jongens hebben allebei een nieuwe jas. Je weet wel, aan het einde van het jaar zijn de softshelljassen van Max voor de helft van het geld en zijn ze net zo duur als een gewone jas
Maar: ze zijn dus identiek. En ik wil dus eigenlijk een goede manier om iets van een markering te maken zodat ze weten van wie de jas is. Maar: een labeltje is geen optie, want ze zijn niet van de labeltjes, want dat kriebelt. Heeft iemand wellicht een ludiek idee voordat ik maar een rode x borduur in 1 van de jassen? Iets wat wel leuk is ofzo
Iets aan de rits vastmaken.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 08:03 schreef Troel het volgende:
Verkopen hoeft ook niet hoor. Vriend loopt met eenzelfde jas die al een paar jaar oud is en de kwaliteit is prima. Ze zijn nog een beetje op de groei gekocht, dus dat is ook geen probleem. Ik ga hier eens naar kijken!quote:Op dinsdag 12 maart 2024 08:05 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wij hebben van die instrijklabels gebruikt, daar voel je niks van.
En anders zou je kunnen overwegen om een kledingbedrukker in de buurt te zoeken die hun naam erin wil drukken of zelfs erop wil drukken (bijvoorbeeld aan de achterkant onderaan aan de zijkant). Issie alleen niet meer te verkopen daarna. Drukken op softshell gaat prima! Eventueel kunnen wij het voor je doen, maar volgens mij zit jij niet in Limburg...
Op hoop van zegen hebben we al geprobeerd, dat werkt niet. Aangezien ze hun portemonnee met ID erin hebben zitten, is het wel van belang dat ze hun eigen jas aan hebben. En ze hebben allebei een soortgelijke portemonnee, dus ze hebben niet door dat ze de jas van de ander dragenquote:Op dinsdag 12 maart 2024 08:10 schreef amaranta het volgende:
[..]
Iets aan de rits vastmaken.
Of met stift een stip in het waslabel als je dat er niet uitknipt.
Of op hoop van zegen.
Of ieder hun eigen haakje aan de kapstok.
Of
Idem. En de meiden zijn de enige in hun klas die nog geen telefoon hebben maar ik hou vast aan mijn afspraak: pas in groep 8.quote:Op maandag 11 maart 2024 23:14 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hier hebben ze al jaren een analoog horloge en waren ze gewoon om 5 uur thuis
Het jeukt nog steeds, maar ik zie er weer redelijk normaal uit gelukkigquote:Op maandag 11 maart 2024 22:21 schreef Mushanga71 het volgende:
@:Nijna hoe is het nu met je gezicht, alweer wat beter?
Morgen komen ze de glasvezelkabel doortrekken. Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen aangezien we het vloertje van de meterkast met planken hebben dichtgeschroeft
Kan best hoor, onderaan rechts, echt tegen de onderkant aan. Is heel subtiel en kan bijvoorbeeld ook verticaal tegen de zijnaad. Of op een mouw...quote:Op dinsdag 12 maart 2024 08:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Verkopen hoeft ook niet hoor. Vriend loopt met eenzelfde jas die al een paar jaar oud is en de kwaliteit is prima. Ze zijn nog een beetje op de groei gekocht, dus dat is ook geen probleem. Ik ga hier eens naar kijken!
[ afbeelding ]
Achterkant gaat hem niet worden helaas ben ik bang
Ik niet, of mijn horloge stond stil of de lantaarnpalen waren dus mysterieus genoeg erg laat nog aan.quote:Op maandag 11 maart 2024 23:14 schreef Kyara het volgende:
[..]
Hier hebben ze al jaren een analoog horloge en waren ze gewoon om 5 uur thuis
Ik ben opgegroeid in een klein Brabants dorp maar was erg goed in veel te ver afdwalen. Ik heb zeker voor die tijd ook jong mijn zwemdiploma's gehaald omdat ik vooral richting kanaal dwaalde.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:57 schreef Quoi het volgende:
Wij woonden vroeger in een overzichtelijk buurtje zodat wanneer mijn moeder mijn naam riep (>insert voornaam, EEEEEEEETEN!!!!!!), ik er niet omheen kon
Is een rits trekker geen optie?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 08:03 schreef Troel het volgende:
Dichte rits helaasquote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:11 schreef Ynske het volgende:
[..]
Is een rits trekker geen optie?
https://fournituren.nl/pr(...)erQHCP8aAuHbEALw_wcB
Wat bedoel je met dichte rits?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Dichte rits helaas
En verder dus gelukkig geen labeltjes. Ik kan wel met een stift wat inkleuren van het ingedrukte label aan de binnenkant, maar dat vind ik net zo min ludiek als een kruisje borduren zeg maar
Noja, hebt van die ritsen waar je makkelijk zo'n ding in kunt hangen, maar hier is dus het ding waar je aan trekt helemaal dicht, dus je kunt daar niet iets aan maken.quote:
Wij niet, maar mijn moeder zette een stem op als een misthoorn zodat ik naar ook prima hoorde als ik een meter op 500 verderop speelde.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:57 schreef Quoi het volgende:
Wij woonden vroeger in een overzichtelijk buurtje zodat wanneer mijn moeder mijn naam riep (>insert voornaam, EEEEEEEETEN!!!!!!), ik er niet omheen kon
Dit. Idem voor schoenen, sokken en ondergoedquote:Op dinsdag 12 maart 2024 08:09 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik zette met watervaste stift hun initialen er in
quote:Op dinsdag 12 maart 2024 09:27 schreef exode het volgende:
[..]
Ik niet, of mijn horloge stond stil of de lantaarnpalen waren dus mysterieus genoeg erg laat nog aan.
Laten we blij zijn dat B mijn genen niet heeft.
Retinol is geweldig, ik zweer erbij. Als er maar 1 iets is wat ik zou mogen gebruiken zou dat het zijn.quote:Op maandag 11 maart 2024 07:26 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Ja ik ben ook fan van paula's choice, mijn lievelings vitamine C is overigens de SkinCeuticals CE Ferulic maar die is 177 euro voor 30ml maar ik had daar een tester van en wowzers wat ging het snel beter maar mijn huid zegt nee tegen vitamine c![]()
ik ben nu bezig met heel langzaam aan retinol toe te voegen aan mijn schema
Die van cerave nu, omdat ik daar heel veel blije mensen over zag.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:13 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Retinol is geweldig, ik zweer erbij. Als er maar 1 iets is wat ik zou mogen gebruiken zou dat het zijn.Welke heb je?
De jongens hebben een paar dezelfde knuffels.. In die van R. naaide ik wat rood garen in een naad en in die van J. groen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:42 schreef Troel het volgende:
[..]
Noja, hebt van die ritsen waar je makkelijk zo'n ding in kunt hangen, maar hier is dus het ding waar je aan trekt helemaal dicht, dus je kunt daar niet iets aan maken.
Oja, het nadeel van deze jassen: er zit geen lusje inquote:Op dinsdag 12 maart 2024 23:12 schreef Vlinder het volgende:
[..]
De jongens hebben een paar dezelfde knuffels.. In die van R. naaide ik wat rood garen in een naad en in die van J. groen.
Je zou het bij het ophanglusje kunnen doen. Heel subtiel maar voor de jongens duidelijk zat
Ik heb geen plek voor eigen kapstokken o.i.d. Er hangen hier standaard dus 3 RB jassen, maar die van vriend is ouder en heeft dus andere opdruk (en wel een lusje), dus die valt het makkelijkst op.quote:Op woensdag 13 maart 2024 00:12 schreef FlyingFish het volgende:
Ik schrijf met een textielstift een letter aan de binnenkant als ze dezelfde kleding hebben. Werkt hier prima en is een goedkope snelle oplossing die je ook voor schoenen etc kunt gebruiken. En ze beide een eigen kapstok geven werkt ook prima. Wij hebben een kallaxkast waar ieder kind een eigen vakje in heeft voor schoenen en jas, dus daardoor weten ze ook zonder er in te kijken wat hun jas is. Het is dus vooral buitenshuis dat we naar die letter moeten kijken.
Zoon krijgt ook alleen spullen met naam er in mee naar voetbalkamp. Alleen bij de scheenbeschermers werkte zwart op zwart niet, dus rara wat was hij aan het eind van het kamp kwijtDaarvoor heb ik dit jaar instrijklabels gekocht.
Ik zal je niet meer bellenquote:Op woensdag 13 maart 2024 10:00 schreef Mushanga71 het volgende:
Mijn moeder pakte dat vroeger bij mijn broers zo aan: de ene kreeg kleding in het blauw en de ander hetzelfde in het rood
Geen idee meer hoe ze dat later deed.
De glazenwasser is aan het lappen aan de achterkant dus zit ik in de keukenGelukkig lapt ie nogal luidruchtig dus weet ik wanneer ik weer naar binnen kan
Zie ik net dat ik gebeld word, neem niet op, krijg daarna direct een sms over Vodafone en Ziggo, hoe makkelijk een bundel is en blaaaat. Heb ik nét glasvezel van kpn dus daggutffniet. Weet ik wel meteen dat ik dit nummer niet hoef op te nemen![]()
Als ik wist dat jij het was, had ik wél opgenomenquote:
Daar ben ik nog niet oud genoeg voorquote:
Ik welquote:Op woensdag 13 maart 2024 11:04 schreef Nijna het volgende:
[..]
Daar ben ik nog niet oud genoeg voor![]()
@:Tink89, succes/sterkteals je door blijft ademen wordt het "vanzelf" zondag.
Mijn puber probeert me om te kopen om haar te brengen...
"Ik vind het niet kunnen dat je me niet wilt brengen"quote:Op woensdag 13 maart 2024 11:12 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik welmaar doe net alsof ik jonger ben
![]()
Waar probeert ze het mee?
Als het meer is van "ik kan het altijd proberen, misschien heb ik geluk" ben ik ook makkelijkerquote:Op woensdag 13 maart 2024 15:41 schreef Nijna het volgende:
@:FlyingFish, je hoort helaas de intonatie er niet bij dat is wel jammer. Als ze gezegd had: jij MOET mij brengen dan was ik inderdaad gelijk in de "je fietst maar lekker zelf-stand" gegaan. Maar ze was zich al klaar aan het maken om te gaan en dan een beetje plagerig met een halve grijns die opmerking, hij was niet lelijk bedoeld zeg maar.
Dat denk ik zeer zeker. Ik twijfel best vaak of ik het allemaal wel goed doe, maar als ik dan kijk hoe mijn jongens doen in vergelijking met wat ander materiaalquote:Op woensdag 13 maart 2024 23:42 schreef Vicky het volgende:
Ach tja.. pubers..
Mijne zijn 18 en bijna 15. Zij van de week nog tegen mijn collega dat ik in mijn handen mag wrijven als het gaat om hun gedrag e.d.. tuurlijk puberen ze wel, maar zeker niet zo extreem als ik soms wel eens lees.
Toen zij mijn collega "dat is ook absoluut te danken aan de opvoeding die jullie de meiden geven". Dan vond ik toch ook wel heel fijn om te horen.
Tuurlijk hebben ze wel eens een grote mond. Tuurlijk breken ze wel eens een regeltje, maar het is echt niet zo extreem als wat ik vaak lees op mijn werk.
We zijn niet extreem streng, er mag en kan echt een hoop, maar sommige dingen ook gewoon niet en dat weten ze heel goed.
En ja we brengen T wel eens naar school.
A niet meer want die pakt zelf de auto 🤣🤣
Maar ze doen het goed, hebben geen vreemde/verkeerde vrienden, zijn niet avonden weg, halen goede cijfers op school, hebben normen en waarden, spreken anderen met respect aan... ik geloof dat we het wel goed gedaan hebben.
Ze zei alleen ik vind het niet kunnen, en dat is imho een humeurige gewone mening en dat vind ik dat dus niet het level van vervelend gedrag om dan maar niet meer te gaan rijden, als dat je grens is dan zit je heel erg dicht bij de grens altijd.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:25 schreef FlyingFish het volgende:
Vriendelijk met iemand omgaan kan ook zonder een onnodige taxi voor ze te spelen na vervelend gedrag. En pubers van 10 jaar moet je echt nog wel dingen leren. Bij 15 jaar mag je hopen dat ze dat wel weten idd.
Maar agree to disagree, hierover ga je me voorlopig toch niet overtuigen, maar wellicht dat ik je over een jaar of 10 alsnog gelijk geef
Same, ik zie heel veel wanhopige puber ouders om mij heen (en online) en dan ben ik ook altijd heel blij met hoe het hier gaat.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat denk ik zeer zeker. Ik twijfel best vaak of ik het allemaal wel goed doe, maar als ik dan kijk hoe mijn jongens doen in vergelijking met wat ander materiaalDan doe ik het ook zo slecht nog niet
Wij hebben ook een heel ander soort kinderen. Wij hebben het soms best zwaar, maar als ik al die verhalen her en der lees over hoe slecht het kan gaan. Dan knijp ik in mn handen met 1 autist/adhd'er een 'normaal' kind en nog een kind wat onderzocht gaat worden op adhd en autisme.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat denk ik zeer zeker. Ik twijfel best vaak of ik het allemaal wel goed doe, maar als ik dan kijk hoe mijn jongens doen in vergelijking met wat ander materiaalDan doe ik het ook zo slecht nog niet
Het is echt prachtig inderdaadquote:Op donderdag 14 maart 2024 09:01 schreef Quoi het volgende:
Ik vind het niet kunnen dat het zulk geweldig weer is terwijl ik een dagdeel in het ziekenhuis moet zitten en verder binnen moet werken.
Hier zie ik dus heel veel ouders heel erg hard op in gaan, dit is voor mij dus ook irrelevant gedrag.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:54 schreef miss_sly het volgende:
Theater, drama, rollende ogen, het hoort allemaal bij de puberteit wat mij betreft en wij maken er niet zo'n ding van.
Mijn like gold het eerste deel van je post. Het tweede deel is alleen maar k*t en absoluut niet like-waardig. Sterkte!quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:31 schreef Quoi het volgende:
En al doe je zo je best, dan nog kan je kind compleet ontsporen. Het is helaas geen machine waar je een kwartje in gooit.
Ik ga gelukkig lekker voor de controle na de operatie. Alles gaat goed.
Intussen alleen helaas allemaal slecht nieuws in mijn omgeving. Bij een maatje van de 'kankergym' (zo noem ik het maar) is het terug. En bij 2 mensen in mijn nabije omgeving gaat vandaag het eerste infuus met chemo erin. Om verdrietig van te wordenEn dankbaar voor alles dat goed gaat.
Wat Livelink hierboven zegt @Quoiquote:Op donderdag 14 maart 2024 11:00 schreef livelink het volgende:
[..]
Mijn like gold het eerste deel van je post. Het tweede deel is alleen maar k*t en absoluut niet like-waardig. Sterkte!
De moeilijkste baan in de wereld is kinderen opvoeden.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat laatste gelukkig niet bij ons, pfft...quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:45 schreef Vicky het volgende:
[..]
De moeilijkste baan in de wereld is kinderen opvoeden.
Je krijgt er geen handleiding bij. Vaak voeden we op op de manier waarop we zelf opgevoed zijn.
Uitzonderingen daar gelaten natuurlijkquote:Op donderdag 14 maart 2024 11:57 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat laatste gelukkig niet bij ons, pfft...
Dat probeer ik graag te voorkomenquote:Op donderdag 14 maart 2024 11:45 schreef Vicky het volgende:
[..]
De moeilijkste baan in de wereld is kinderen opvoeden.
Je krijgt er geen handleiding bij. Vaak voeden we op op de manier waarop we zelf opgevoed zijn.
Oeh lekkerquote:Op donderdag 14 maart 2024 19:10 schreef Troel het volgende:
Wij hadden vandaag pizza. Vanmiddag al deeg gedraaid en begin het shapen van het deeg tot een vorm waar je een pizza in kunt zien ook steeds beter onder de knie te krijgen
Ik heb deegdraaien lang geleden opgegeven. Mijn roti's waren nóóit rond en zo hard dat je ze als frisbee kon gebruiken met het gevaar dat als iemand dat ding tegen zn kop kreeg, dat waarschijnlijk niet meer kon navertellenquote:Op donderdag 14 maart 2024 19:10 schreef Troel het volgende:
Wij hadden vandaag pizza. Vanmiddag al deeg gedraaid en begin het shapen van het deeg tot een vorm waar je een pizza in kunt zien ook steeds beter onder de knie te krijgen
Dit.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:31 schreef Quoi het volgende:
En al doe je zo je best, dan nog kan je kind compleet ontsporen. Het is helaas geen machine waar je een kwartje in gooit.
Ha, ik was er ook! Maar had ze vorig jaar ook al in muziekgieterij gezien, dus was de stem al gewend.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 07:18 schreef amaranta het volgende:
Ik ging gisteren naar K’s choice. Was heel erg benieuwd naar hoe Sams stem zou klinken, maar naar mijn idee bijna onveranderd. Vooral als je even je ogen dicht deed.
Ook wel grappig hoe hij “de olifant in de zaal” adresseerde.
“Mijn broer Gert is in de afgelopen 30 jaar heel wat veranderd, zo heeft hij bijvoorbeeld een baard laten staan. Ik daarentegen ben helemaal niet veranderd”
Gaaf!quote:Op vrijdag 15 maart 2024 07:18 schreef amaranta het volgende:
Ik ging gisteren naar K’s choice. Was heel erg benieuwd naar hoe Sams stem zou klinken, maar naar mijn idee bijna onveranderd. Vooral als je even je ogen dicht deed.
Ook wel grappig hoe hij “de olifant in de zaal” adresseerde.
“Mijn broer Gert is in de afgelopen 30 jaar heel wat veranderd, zo heeft hij bijvoorbeeld een baard laten staan. Ik daarentegen ben helemaal niet veranderd”
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |