Ik sluit ook niet uit dat deze jongen juist naar de krant is gestapt in het kader van z'n bredere inzet voor een toegankelijkere woningmarkt. Lijkt me vrij aannemelijk zelfs.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt het slachtoffer aanvallen, maar het feit blijft dat hij 10.000 euro per jaar teveel moet betalen. En deze stapt naar de krant, maar er zijn er duizenden zoals hij. Zelfs die het niet weten. Dus zelfs al heeft dit slachtoffer het misschien zelf opgezocht, dat maakt de verhuurder niet minder verwerpelijk.
Voor hele volksstammen, inclusief mensen die 'al jaren activistisch bezig zijn' met de problemen op de woningmarkt, is er geen alternatief voor veel te duur huren. Sander is niet het probleem.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Je mag vinden en demonstreren wat je wil natuurlijk, maar de kans dat je al jaren activistisch bezig bent met het woningprobleem en dan op een later moment ineens veel te duur gaat huren zonder dat je dat weet (laat me raden: in Rotterdam Centrum?) én daar pas te laat achterkomt én dan het AD gaat bellen omdat je zo zielig bent en anderen wil waarschuwen komt niet echt lekker met elkaar overeen hè. Bovendien tekent meneer zelf bij het kruisje, dat achteraf-janken wordt ook wat vervelend.
Omdat de Staatscommissie vindt dat het boven hun normeringsbedrag uitkomt? Het normeringsbedrag dat eerst helemaal geen, en nu nauwelijks, rekening houdt met dé waardebepalende factor voor vastgoed (locatie, locatie, locatie)?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:21 schreef Hanca het volgende:
Je kunt het slachtoffer aanvallen, maar het feit blijft dat hij 10.000 euro per jaar teveel moet betalen.
Ja. Ik geloof meer in die commissie dan in de huisjesmelkers, die mensen uitzuigen op hun eerste levensbehoefte: een dak boven hun hoofd.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Omdat de Staatscommissie vindt dat het boven hun normeringsbedrag uitkomt? Het normeringsbedrag dat eerst helemaal geen, en nu nauwelijks, rekening houdt met dé waardebepalende factor voor vastgoed (locatie, locatie, locatie)?
Voor een huis van 7,5 ton betaal je 4.375 euro aan rente tegen een procent of 7 (nu gangbaar) en dan hebben we het nog niet over onderhoud, belastingen, organisatiekosten en ja, ook een winstmarge voor de verhuurder.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja. Ik geloof meer in die commissie dan in de huisjesmelkers, die mensen uitzuigen op hun eerste levensbehoefte: een dak boven hun hoofd. 1800 euro per maand zou een huis met de waarde van 750.000 euro moeten zijn, oid.
Een verhuurder die eerst geld moet lenen tegen 7% doet gewoon iets niet goed. Dan moet je gewoon niet gaan verhuren.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Voor een huis van 7,5 ton betaal je 4.375 euro aan rente tegen een procent of 7 (nu gangbaar) en dan hebben we het nog niet over onderhoud, belastingen, organisatiekosten en ja, ook een winstmarge voor de verhuurder.
Een projectontwikkelaar krijgt zijn geld voor de stichtingskosten gratis?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een verhuurder die eerst geld moet lenen tegen 7% doet gewoon iets niet goed. Dan moet je gewoon niet gaan verhuren.
Verhuren is vergelijkbaar met beleggen, dat moet je nooit met geleend geld doen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Een projectontwikkelaar krijgt zijn geld voor de stichtingskosten gratis?
Dat was niet mijn vraag. Er wordt een huis gebouwd voor de verhuur: dat geld moet gewoon ergens vandaan komen. Ofwel met vreemd vermogen, ofwel met eigen vermogen en in dat laatste geval heeft die eigenvermogenverstrekker gewoon een rendementseis.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Verhuren is vergelijkbaar met beleggen, dat moet je nooit met geleend geld doen.
Meestal wordt er niks gebouwd, maar wordt er een bestaand huis gekocht. En die rendementseis van de eigenvermogenverstrekker is dan gewoon gelijk aan de winstmarge. Sowieso: als je verhuurt moet je zorgen dat de huur net iets meer dan de kosten dekt, de grootste winst komt uit de waardestijging van je woning. Zo werkten de fatsoenlijke verhuurders waar ik accountant voor ben geweest. Verhuurders die hun winst uit verhuur wilden maximaliseren kwamen ons kantoor trouwens ook niet binnen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat was niet mijn vraag. Er wordt een huis gebouwd voor de verhuur: dat geld moet gewoon ergens vandaan komen. Ofwel met vreemd vermogen, ofwel met eigen vermogen en in dat laatste geval heeft die eigenvermogenverstrekker gewoon een rendementseis.
En als de woningmarkt een keer structureel daalt (en ja, die markt is een cyclus als iedere andere en net als in elke top van de cyclus wordt geroepen dat "this time is different"), mogen die verhuurders dan een nota bij de Staat indienen of is het dan ineens risicodragend vermogen waar men maar dekking voor had moeten opbouwen (maar geen marge voor mocht maken om die op te bouwen)?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:58 schreef Hanca het volgende:
Sowieso: als je verhuurt moet je zorgen dat de huur net iets meer dan de kosten dekt, de grootste winst komt uit de waardestijging van je woning.
Dus een woning in Musselkanaal heeft hetzelfde puntenstelsel als een woning in de grachtengordel van Amsterdam?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 11:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Omdat de Staatscommissie vindt dat het boven hun normeringsbedrag uitkomt? Het normeringsbedrag dat eerst helemaal geen, en nu nauwelijks, rekening houdt met dé waardebepalende factor voor vastgoed (locatie, locatie, locatie)?
Dat was zo, nu telt de WOZ-waarde voor maximaal 33% mee als ik het wel heb.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:05 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Dus een woning in Musselkanaal heeft hetzelfde puntenstelsel als een woning in de grachtengordel van Amsterdam?
Lees ik nou goed dat voor een woning van 60m2 met een gemiddeld isolatie en afwerkniveau straks max ¤1024,- huur gevraagd mag worden? Dan zijn, bij een prijs van 5000 per m2 en bij 60m2, de hypotheekkosten voor een koper al hoger dan de huur.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:07 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat was zo, nu telt de WOZ-waarde voor maximaal 33% mee als ik het wel heb.
Kijk naar de huizenmarkt de afgelopen decennia, steeds structureel stijgende harder dan de inflatie. Af en toe een dip, maar als je lange termijn kijkt altijd stijgend.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 12:42 schreef nostra het volgende:
[..]
En als de woningmarkt een keer structureel daalt (en ja, die markt is een cyclus als iedere andere en net als in elke top van de cyclus wordt geroepen dat "this time is different"), mogen die verhuurders dan een nota bij de Staat indienen of is het dan ineens risicodragend vermogen waar men maar dekking voor had moeten opbouwen (maar geen marge voor mocht maken om die op te bouwen)?
Dat is net wat aan de lage kant, maar niet heel onredelijk.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:52 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Lees ik nou goed dat voor een woning van 60m2 met een gemiddeld isolatie en afwerkniveau straks max ¤1024,- huur gevraagd mag worden? Dan zijn, bij een prijs van 5000 per m2 en bij 60m2, de hypotheekkosten voor een koper al hoger dan de huur.
Heb een berekening gemaakt, 60m2 met een WOZ waarde van ¤400.000,-, energielabel C, twee slaapkamers, 1 badkamer met toilet, keuken met vaatwasser, keramische kookplaat en dubbele koelkast mag je netto max ¤ 871,97 huur voor vragen. Ik vind dit niet heel realistisch.
Het probleem is niet 870 euro huur voor een huis van 60 m2, maar dat dat op de koopmarkt 400k moet kosten.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:52 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Lees ik nou goed dat voor een woning van 60m2 met een gemiddeld isolatie en afwerkniveau straks max ¤1024,- huur gevraagd mag worden? Dan zijn, bij een prijs van 5000 per m2 en bij 60m2, de hypotheekkosten voor een koper al hoger dan de huur.
Heb een berekening gemaakt, 60m2 met een WOZ waarde van ¤400.000,-, energielabel C, twee slaapkamers, 1 badkamer met toilet, keuken met vaatwasser, keramische kookplaat en dubbele koelkast mag je netto max ¤ 871,97 huur voor vragen. Ik vind dit niet heel realistisch.
Vanaf 2015 ja. Om begrijpelijke redenen is dat natuurlijk niet structureel houdbaar. De Nederlandse markt is bovendien nog zwaarder afhankelijk van de rentestand dan andere markten, dus invers met de cpi.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kijk naar de huizenmarkt de afgelopen decennia, steeds structureel stijgende harder dan de inflatie. Af en toe een dip, maar als je lange termijn kijkt altijd stijgend.
Ik heb even gezocht wat een hypotheek van 400.000 euro kost per maand en dan krijg ik dit:quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is net wat aan de lage kant, maar niet heel onredelijk.
Als een verhuurder daar maximaal 871,97 euro voor mag vragen dan gaat er iets niet goed, denk ik. Dan ben je compleet van het padje af als je gaat kopen, lijkt het.quote:Voor een lineaire hypotheek van 400.000 euro met een looptijd van 30 jaar en een hypotheekrente van 4,5% zijn de bruto maandlasten in de eerste maand 2611,11 euro. Deze maandlasten dalen gedurende 30 jaar iedere maand een beetje. In de laatste maand zijn deze maandlasten gedaald naar 1.115,28 euro.
Dat is het ook niet, daarom dat er geen enkele belegger meer is die zich hieraan waagt. Dat zou dan iets positiefs moeten zijn, maar dat is het juist niet. Het is niet alsof er nu een markt ontstaat voor zulke woningen voor een rug per maand, er ontstaat gewoon geen markt meer voor zulke woningen. Met 7k per m2 voor energielabel C woon je dan bovendien nog A+ qua locatie.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 13:52 schreef KaheemSaid het volgende:
Waarom zou je nog kopen met een huur (incl onderhoud) van 870 euro Hanca, daar kun je nooit voor kopen toch?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is net wat aan de lage kant, maar niet heel onredelijk.
Natuurlijk is de koopmarkt ontploft, maar dit is natuurlijk wel gewoon de waarheid waar je mee te maken hebt.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is niet 870 euro huur voor een huis van 60 m2, maar dat dat op de koopmarkt 400k moet kosten.
Hebben we in ieder geval niet meer die verhuurders die er grof geld aan verdienen, dat de huurders ook geen huis hebben daar hebben we het niet over.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:37 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat is het ook niet, daarom dat er geen enkele belegger meer is die zich hieraan waagt. Dat zou dan iets positiefs moeten zijn, maar dat is het juist niet. Het is niet alsof er nu een markt ontstaat voor zulke woningen voor een rug per maand, er ontstaat gewoon geen markt meer voor zulke woningen. Met 7k per m2 voor energielabel C woon je dan bovendien nog A+ qua locatie.
Je zult ergens een keer een ingreep moeten doen om uit die vicieuze cirkel te komen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:38 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waarom zou je nog kopen met een huur (incl onderhoud) van 870 euro Hanca, daar kun je nooit voor kopen toch?
[..]
Natuurlijk is de koopmarkt ontploft, maar dit is natuurlijk wel gewoon de waarheid waar je mee te maken hebt.
Daarom is het ook belangrijk dat er gebouwd wordt, en veel ook. Dat is de enige manier om deze hysterie wat af te koelen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:38 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Natuurlijk is de koopmarkt ontploft, maar dit is natuurlijk wel gewoon de waarheid waar je mee te maken hebt.
Ik begrijp die aversie ook niet helemaal, op alle andere markten voor primaire behoeftes hebben we er geen enkel probleem mee dat de bakker zijn centjes verdient of Ahold of Vattenfall, maar bij vastgoed zijn het ineens allemaal uitzuigende ratten. Waarschijnlijk omdat dat vermogen nogal geconcentreerd zit bij mensen die toch al geld hebben, maar dat soort morele overwegingen zouden geen onderdeel moeten zijn van je oplossingsrichting.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:38 schreef KaheemSaid het volgende:
Hebben we in ieder geval niet meer die verhuurders die er grof geld aan verdienen, dat de huurders ook geen huis hebben daar hebben we het niet over.
Uh, sorry? De boosheid rondom de miljardenwinsten van energiemaatschappijen en supermarkten en de Unilevers van deze wereld niet meegekregen?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik begrijp die aversie ook niet helemaal, op alle andere markten voor primaire behoeftes hebben we er geen enkel probleem mee dat de bakker zijn centjes verdient of Ahold of Vattenfall
Ik zou niet weten waarom dat geen rol mag spelen. Zorgen voor enige mate van spreiding van welvaart is een van de kerntaken van de overheid.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik begrijp die aversie ook niet helemaal, op alle andere markten voor primaire behoeftes hebben we er geen enkel probleem mee dat de bakker zijn centjes verdient of Ahold of Vattenfall, maar bij vastgoed zijn het ineens allemaal uitzuigende ratten. Waarschijnlijk omdat dat vermogen nogal geconcentreerd zit bij mensen die toch al geld hebben, maar dat soort morele overwegingen zouden geen onderdeel moeten zijn van je oplossingsrichting.
Dat was van korte duur in extreme omstandigheden en ook nog eens voornamelijk gericht tegen de overheid. Ik heb niemand over Unilever gehoord en nu de winsten van Jumbo en Albert Heijn weer instorten is het verder in die hoek ook stil.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Uh, sorry? De boosheid rondom de miljardenwinsten van energiemaatschappijen en supermarkten en de Unilevers van deze wereld niet meegekregen?
Ik kan me een topic in NWS van vorig jaar herinneren waarin Unilever liet weten wel tevreden zijn te met de hogere prijzen en van plan was dit voort te zetten, ook als de inflatie afneemt. Aardig wat boze reacties gezien aldaar. En de hogere prijzen in supermarkten zijn toch ook al een tijd een bron van ergernis.quote:
Tja goed, dat is een basale politieke richtingskeuze natuurlijk. Wat mij betreft moet een markt juist a-moreel functioneren óm te kunnen functioneren. Wil je dat niet, dan moet je van die vraag en dat aanbod geen markt maken en het als overheid lekker zelf regelen. Alle combinaties die we daarin hebben geprobeerd - de NS, zorg, energiemarkt in de VS - hebben tot precies het tegenovergestelde geleid dan werd beoogd. Dan wel omdat men bezig is om andermans geld uit te geven, dan wel omdat er altijd gewin is te behalen en om het juiste evenwicht te komen moet je dat laatste als gegeven omarmen, niet beteugelen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:49 schreef trein2000 het volgende:
Ik zou niet weten waarom dat geen rol mag spelen.
Dat laatste moet juist en vooral een rol spelen, dat is essentieel.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik begrijp die aversie ook niet helemaal, op alle andere markten voor primaire behoeftes hebben we er geen enkel probleem mee dat de bakker zijn centjes verdient of Ahold of Vattenfall, maar bij vastgoed zijn het ineens allemaal uitzuigende ratten. Waarschijnlijk omdat dat vermogen nogal geconcentreerd zit bij mensen die toch al geld hebben, maar dat soort morele overwegingen zouden geen onderdeel moeten zijn van je oplossingsrichting.
De winsten zal de meeste mensen worst wezen, waar het om gaat is dat basale zaken als huisvesting, energie en voedsel zo duur zijn geworden dat er weinig overblijft voor wat anders in het leven. Dat is toch moeilijk te verkroppen als je in een rijk, westers land leeft waar wat luxe voor iedereen weggelegd zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daarbij ken ik ook weinig mensen (op wat extremen na) die er problemen mee hebben dat er geld verdiend wordt. Het gaat om de verhouding.
Vanaf de jaren 70 al zie je een constante stijgende lijn met af en toe een dip, maar over de decennia gezien harder dan de inflatie. Investeren in vastgoed is dus al rendabel alleen op verschil tussen aankoop en verkoopprijs.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Vanaf 2015 ja. Om begrijpelijke redenen is dat natuurlijk niet structureel houdbaar. De Nederlandse markt is bovendien nog zwaarder afhankelijk van de rentestand dan andere markten, dus invers met de cpi.
[ afbeelding ]
De huizenprijzen zijn nu mede zo hoog dankzij al die verhuurders die kopen om er mee te gaan verdienen. Haal die groep uit de koopmarkt, dat is al een eerste stap om de absurde huizenprijzen wat te laten remmen of zelfs te laten dalen.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb even gezocht wat een hypotheek van 400.000 euro kost per maand en dan krijg ik dit:
[..]
Als een verhuurder daar maximaal 871,97 euro voor mag vragen dan gaat er iets niet goed, denk ik. Dan ben je compleet van het padje af als je gaat kopen, lijkt het.
Ja, think again. Mijn buurman dan, als voorbeeld:quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:46 schreef Hanca het volgende:
Ik kom trouwens op 920 euro uit bij een huis van 400.000 euro van 60m2 met 2 slaapkamers zonder enige extra's (behalve een koelkast, kookplaat, afzuigkap en magentron) en zonder buitenruimte, met 1 wc in de badkamer en een losse douche.
Maar je krijgt een toeslag voor de omgeving Utrecht en Amsterdam, volgens mij zijn dat ook de enige plekken waar je zo veel betaalt voor zo'n kleine woning.
Noem je ook wel gelijk een van de duurste regio's van Nederland.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, think again. Mijn buurman dan, als voorbeeld:
https://www.huurwoningen.nl/huren/haarlem/1421413/spaarne/
Da's nog een stukje verder door naar het Westen. Maar goed, het limitatieve lijstje van Hanca is wel heel erg kort, tel daar sowieso alle studentensteden maar bij op, alle steden met een beetje karakter, Den Haag, Rotterdam (nee, die twee hebben geen karakterquote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Noem je ook wel gelijk een van de duurste regio's van Nederland.
Je woont wel op een mooie plek Nostra. Ik woon zo’n 2 km noordelijker aan hetzelfde water.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:12 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, think again. Mijn buurman dan, als voorbeeld:
https://www.huurwoningen.nl/huren/haarlem/1421413/spaarne/
Ik heb het ook daarmee berekent en heb even naar huurhuizen gekeken. De goedkoopste in Amersfoort ¤800,-, Groningen ¤825,-, Den Bosch ¤950,-, Nijmegen ¤1150,-, Haarlem ¤1250,-. Maar ik heb wel het idee dat het vrij extreem is dat de minimum prijs nu ineens de max prijs wordt.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 15:46 schreef Hanca het volgende:
Ik kom trouwens op 920 euro uit bij een huis van 400.000 euro van 60m2 met 2 slaapkamers zonder enige extra's (behalve een koelkast, kookplaat, afzuigkap en magentron) en zonder buitenruimte, met 1 wc in de badkamer en een losse douche.
Maar je krijgt een toeslag voor de omgeving Utrecht en Amsterdam, volgens mij zijn dat ook de enige plekken waar je zo veel betaalt voor zo'n kleine woning. De woz-waarde is nu afgetopt. Maak er 300000 van en je krijgt nog steeds 890 euro.
Dat was hier: https://www.huurcommissie(...)-huurprijs-berekenen
Voor vrije huur kan ik de berekening niet vinden maar kan me niet voorstellen dat je dan lager uit komt.
Woonde, ik heb m'n appartement nu verkocht en ga 1 juli in Leiden wonen. Zal het wel gaan missen en als die stomme De Jonge er niet was geweest het wel verhuurd. Gelukkig hebben we @Scjvb nog om ons op de hoogte te houden van het Haarlemsche.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:51 schreef KaheemSaid het volgende:
Je woont wel op een mooie plek Nostra. Ik woon zo’n 2 km noordelijker aan hetzelfde water
Lees tot nog toe liever jouw antwoorden.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Woonde, ik heb m'n appartement nu verkocht en ga 1 juli in Leiden wonen. Zal het wel gaan missen en als die stomme De Jonge er niet was geweest het wel verhuurd. Gelukkig hebben we @:Scjvb nog om ons op de hoogte te houden van het Haarlemsche.
Leiden > Haarlem.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Woonde, ik heb m'n appartement nu verkocht en ga 1 juli in Leiden wonen. Zal het wel gaan missen en als die stomme De Jonge er niet was geweest het wel verhuurd. Gelukkig hebben we @:Scjvb nog om ons op de hoogte te houden van het Haarlemsche.
Heeft Pieter Omtzigt hier ook bedenking bij of valt dit nog wel te rijmen met goed bestuur?quote:Op dinsdag 12 maart 2024 18:48 schreef Bluesdude het volgende:
Geweldig dat PVV zo woke is... een onderdrukte Joodse minderheid beschermen tegen Halsema
Nu nog oproepen tot bescherming van Palestijnen en Oekrainers
[ x ]
Haarlem en Leiden zijn allebei hartstikke fijne steden. Veel plezier daar man!quote:Op dinsdag 12 maart 2024 16:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Meneer Deen begrijpt volgens mij niet zo goed hoe het werkt.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 18:48 schreef Bluesdude het volgende:
Geweldig dat PVV zo woke is... een onderdrukte Joodse minderheid beschermen tegen Halsema
Nu nog oproepen tot bescherming van Palestijnen en Oekrainers
[ x ]
In het hoofd van Hugo was dit vast een heel goed idee.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 14:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb even gezocht wat een hypotheek van 400.000 euro kost per maand en dan krijg ik dit:
[..]
Als een verhuurder daar maximaal 871,97 euro voor mag vragen dan gaat er iets niet goed, denk ik. Dan ben je compleet van het padje af als je gaat kopen, lijkt het.
Een Deen, een Pool... best veel buitenlanders bij de PVV eigenlijk.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 19:03 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Meneer Deen begrijpt volgens mij niet zo goed hoe het werkt.
Hopelijk zonder dubbel paspoort, want anders is het land te klein.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 19:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een Deen, een Pool... best veel buitenlanders bij de PVV eigenlijk.
Nee, joh, dat staat in de koelkast.quote:Op dinsdag 12 maart 2024 19:18 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Hopelijk zonder dubbel paspoort, want anders is het land te klein.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |