Goed ideequote:Op zondag 24 maart 2024 19:36 schreef AnneX het volgende:
Heeft iemand nog een pallet voor multi functioneel gebruik?
[ link | afbeelding ]
Wil je de wilde bijen steunen? Dan maaien & (gras) afvoeren zodat de lokale wilde kruiden meer kans maken.quote:Op woensdag 20 maart 2024 22:24 schreef Barreltje het volgende:
Zijn er nog planten en bloemen aan te bevelen voor de bijen? Het was een heel gezoem bij de korven vandaag
Hoe William Forsyth z`n familie(naam) onsterfelijk gemaakt heeftquote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gemengde haagDaslook
![]()
Vroeger, toen ik nog zo klein was dat ik voorop in een fietsstoeltje paste, was er een warm voorjaar en bloeide overal forsythia. Ik vond dat zo'n briljant woord dat ik tijdens een fietstocht bij elke bloem of bloesem die we tegenkwamen dolgelukkig wees en "forsythia!" slaakte
heeft meneerX er niet nog een paar liggen ergensquote:Op zondag 24 maart 2024 19:36 schreef AnneX het volgende:
Heeft iemand nog een pallet voor multi functioneel gebruik?
[ link | afbeelding ]
Heeft meneer barreltje standaard pallets rondslingerenquote:Op maandag 25 maart 2024 10:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]
heeft meneerX er niet nog een paar liggen ergens
Vast wel, maar een uitloper afknippen en in de grond steken is misschien makkelijker en mooier.quote:Op maandag 25 maart 2024 22:05 schreef Seven. het volgende:
Ik heb een boswilg staan van zo'n 2,5m, paar zielige takjes dus staat nog niet in de weg. Maar hij staat zo'n 60cm van de burenmuur dus ik krijg ongetwijfeld spijt als ik dit jaar geen actie onderneem.
Plan is dus verplaatsen maar ik was even benieuwd: is zo een boswilg ook nog om te toveren naar meerstammig boompje als ik 'm op 30-40cm van de grond afzaag en opnieuw uit laat lopen?
Mevrouw Barreltje heeft dat ook wel hoorquote:Op maandag 25 maart 2024 11:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Heeft meneer barreltje standaard pallets rondslingeren. Ik niet hoor. Het komt bij mij wel eens voor, maar dan denk ik dat ik redelijk a-typisch ben met wat ik bestel wat met vrachtwagens afgeleverd wordt
.
Dat weet Blues dankzij haar account bij mijntuin.orgquote:Op woensdag 27 maart 2024 22:37 schreef Barreltje het volgende:
* Barreltje gaat maar eens uitzoeken wat je het beste met een roos kan doen
😳quote:Op woensdag 27 maart 2024 23:36 schreef Blues het volgende:
Helaas ondersteunt de tuinorgie geen enkele foto meer.
En m'n pass doet het niet (meer).
Krijg geen antwoord op vragen, dus ik heb me daar afgemeld.
Ik denk wat ouder wordenquote:Op donderdag 28 maart 2024 08:46 schreef Doedezemaar het volgende:
Wow, wat een verschil met ons zieltogende stengeltje dat een Akebia moet voorstellen. Vorig jaar geplant, toen groeide hij nauwelijks en nu zie ik voorzichtig weer een enkel blaadje ontvouwen, maar verder vraag ik me af of hij nog echt wat gaat doen. Wat is je geheim?
Ook alle foto's?quote:Op donderdag 28 maart 2024 02:05 schreef AnneX het volgende:
[..]
😳
Gelijk gekeken. Ingelogd en alles werkt. Ook iedere vrijdag is er mail met tuintaken.
Gek hoor.
Echt?! Sip.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 34% gewijzigd door AnneX op 28-03-2024 17:21:50 ]
Wacht, je wilt snippers maar geen snippers? Ik gebruik snippers en schors. Schors gaat langer mee (daarom onze keuze) en is mooier. Maar ik hoop dat tegen de tijd dat het vergaan is, de borders zo vol staan dat je de mulch nog nauwelijks ziet en ik toch snippers kan toevoegen. Daar kan ik makkelijker aan komen of zelf maken.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 07:55 schreef Seven. het volgende:
Ik overweeg om een hakselaartje te kopen voor takken en blad. Het doel is om de snippers in de borders te gooien natuurlijk, welke zijn daar geschikt voor?
En als ik komende zomer al een deel van de tuin wil gaan planten, dan kan ik wel mulch gebruiken. Van die houtsnippers duren volgens mij een eeuwigheid voor ze vergaan zijn en vind ik ook niet mooi ogen. Welke mulch gebruiken jullie?
Hehe. Ik heb blad snippers van de bladblazer staan, dat vind ik een mooie consistentie. En mijn borders staan binnen 2 jaar bomvol dus dan blijft er minder oppervlak over om te mulchen, is de gedachte.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 08:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wacht, je wilt snippers maar geen snippers? Ik gebruik snippers en schors. Schors gaat langer mee (daarom onze keuze) en is mooier. Maar ik hoop dat tegen de tijd dat het vergaan is, de borders zo vol staan dat je de mulch nog nauwelijks ziet en ik toch snippers kan toevoegen. Daar kan ik makkelijker aan komen of zelf maken.
Ik ben erg tevreden over deze hakselaar.
@:barreltje vroeg laatst elders hetzelfde maar ik vergat te antwoorden. Bij deze
Houtsnippersquote:Op vrijdag 29 maart 2024 07:55 schreef Seven. het volgende:
Ik overweeg om een hakselaartje te kopen voor takken en blad. Het doel is om de snippers in de borders te gooien natuurlijk, welke zijn daar geschikt voor?
En als ik komende zomer al een deel van de tuin wil gaan planten, dan kan ik wel mulch gebruiken. Van die houtsnippers duren volgens mij een eeuwigheid voor ze vergaan zijn en vind ik ook niet mooi ogen. Welke mulch gebruiken jullie?
Klopt, dat loopt vast.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 08:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Volgens mij is een hakselaar niet voor (los) blad bedoeld, tenzij dat blad nog aan takken zit. Maar je kunt los blad weer wel met een grasmaaier hakselen.
quote:Op vrijdag 29 maart 2024 08:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Klopt, dat loopt vast.
Wij hebben een stihl. Ik gebruikte die altijd, nu dus even niet. Mrs V neemt een hoop klussen over, wist niet dat je daar geen oud hout in kunt doen, dus deed er laatst wat te dikke takken in die eigenlijk al te lang los lagen en nog in de takkenril moesten. Nu hebben we geen hakselaar meer
Ik heb deze hakselaar ook en ben er eveneens heel tevreden over. Wat houtsnipperervaringen van mij:quote:Op vrijdag 29 maart 2024 08:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wacht, je wilt snippers maar geen snippers? Ik gebruik snippers en schors. Schors gaat langer mee (daarom onze keuze) en is mooier. Maar ik hoop dat tegen de tijd dat het vergaan is, de borders zo vol staan dat je de mulch nog nauwelijks ziet en ik toch snippers kan toevoegen. Daar kan ik makkelijker aan komen of zelf maken.
Ik ben erg tevreden over deze hakselaar.
@:barreltje vroeg laatst elders hetzelfde maar ik vergat te antwoorden. Bij deze
quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:50 schreef AnneX het volgende:
[..]
Echt?! Sip.
Opnieuw ingelogd: inderdaad foto’s zijn stuk. Nog iemand heeft het opgemerkt en de boodschap geplaatst.
Edit: er volgde nog een opmerking. Iemand overweegt een doorstart.Hier is de website erg traag, maar ik zie nog wel de lijst planten in mijn tuin en de tuintaken. De foto's doen het inderdaad niet meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zou zonde zijn als dit als naslagwerk verdwijnt, want er stond zoveel informatie in. Ik moet wel zeggen dat ik de website zelf, los van de inhoud, niet heel geweldig vond.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Oeh, ben benieuwd hoe mijn augurk het doet!quote:Op donderdag 28 maart 2024 02:18 schreef Radegast het volgende:
De Akebia Quinata's groeien als een malle..
De paarse..
[ afbeelding ]
De witte..
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 29 maart 2024 12:47 schreef PzKpfw het volgende:
Laatst heb ik een soort schutting opgezet met een metalen raster en het is de bedoeling die dicht te laten groeien. Inmiddels heb ik er een aantal hedera's en toscaanse jasmijn langs gezet. Nu zei iemand dat wanneer ik dit volledig dicht zou willen hebben ik er nog wel een aantal planten bij moet zetten. Nu kan ik er nog meer van dezelfde soorten bijhalen maar ik zit ook met de gedachte om de 'gaten' wellicht op te vullen met o.a. clematis, kamperfoelie en klimhortensia om zo een gevarieerde groene schutting te krijgen. Denken jullie dat zoiets zal werken of is de kans groot dat bepaalde soorten de rest overwoekeren?
Geen geheim. Twee jaar terug een paar akebia's tegen de sering aan gezet omdat ik die kale boom in de winter zo'n zielig gezicht vond. Resultaat:quote:Op donderdag 28 maart 2024 08:46 schreef Doedezemaar het volgende:
Wow, wat een verschil met ons zieltogende stengeltje dat een Akebia moet voorstellen. Vorig jaar geplant, toen groeide hij nauwelijks en nu zie ik voorzichtig weer een enkel blaadje ontvouwen, maar verder vraag ik me af of hij nog echt wat gaat doen. Wat is je geheim?
Dat hangt af van de groeisnelheid van de planten. Als je die op elkaar af weet te stemmen kan het goed gaanquote:Op vrijdag 29 maart 2024 12:47 schreef PzKpfw het volgende:
Laatst heb ik een soort schutting opgezet met een metalen raster en het is de bedoeling die dicht te laten groeien. Inmiddels heb ik er een aantal hedera's en toscaanse jasmijn langs gezet. Nu zei iemand dat wanneer ik dit volledig dicht zou willen hebben ik er nog wel een aantal planten bij moet zetten. Nu kan ik er nog meer van dezelfde soorten bijhalen maar ik zit ook met de gedachte om de 'gaten' wellicht op te vullen met o.a. clematis, kamperfoelie en klimhortensia om zo een gevarieerde groene schutting te krijgen. Denken jullie dat zoiets zal werken of is de kans groot dat bepaalde soorten de rest overwoekeren?
Ik heb er denk ik 30 liggen, dat krijg je met het bouwen van een huis.quote:Op maandag 25 maart 2024 11:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Heeft meneer barreltje standaard pallets rondslingeren. Ik niet hoor. Het komt bij mij wel eens voor, maar dan denk ik dat ik redelijk a-typisch ben met wat ik bestel wat met vrachtwagens afgeleverd wordt
.
quote:Op vrijdag 29 maart 2024 18:41 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ik heb er denk ik 30 liggen, dat krijg je met het bouwen van een huis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de kans dat je 30 tuingereedschaprekken wil maken is nihil.
quote:Op vrijdag 29 maart 2024 20:05 schreef bleiblei het volgende:
[..]En hoe voelt dat?
Zonde trouwens. Neemt een hoop ruimte in en er zit (hier in ieder geval) vaak statiegeld op.Nee, die maak ik ook niet. Ik heb houthokken van pallets gemaakt. Voor de rest weet ik het nog niet, we hebben altijd wel projecten waarvoor ze handig zijn. Ik heb een palletbuster, dus ik haal regelmatig pallets uit elkaar als ik wat hout nodig heb.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de kans dat je 30 tuingereedschaprekken wil maken is nihil.
Uitgedroogd is het overigens nu niet, het is groen en kleddernat op dit moment.
Dat is ook mijn ervaring. Met Toscaanse jasmijn verwacht ik dat het helemaal moeilijk wordt. Romke van de Kaa tipte de combinatie klimop - wilde wingerd. Misschien lukt het met kamperfoelie. En op een zonnige plek halen eenjarige klimmers mogelijk wat uit.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 17:07 schreef Radegast het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is een muurtje bij mij in de tuin met hedera met pyracantha. Een jonge vuurdoorn kun je nog prima leiden.
Onderaan zit een open plek en wat ik daar geprobeerd heb is oa. klimhortensia. Nope werkte niet.
Toscaanse jasmijn. Nope. (die doet het bij mij overal matig tot slecht als ie in de buurt staat van hedera)
Clematis deed het het eerste jaar heel leuk, jaar daarna niks meer van vernomen.
ik heb zelf een beetje het idee dat hedera veel andere klimplanten verdringt, recht van de sterkste ofzo..
Het allerbeste is in het najaar en anders vroeg in het voorjaar (maart). Maar hangt ook van de plant af, staat vaak wel op het kaartje. En er is ook nog verschil tussen planten met kluit of uit een pot bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 09:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik wil binnenkort mijn border leeghalen en nieuwe planten erin zetten. Wat is een goeie periode hiervoor? April, mei?
Struiken met kale wortel zijn alleen in het najaar verkrijgbaar, maar verder kun je over het algemeen planten wanneer je wil. Het handigst is om te planten als je geen vorst verwacht, als je weet dat het in de week erna gaat regenen en als het niet te warm wordt. Voor de laatste twee kun je compenseren door zelf water te geven en door tijdelijk schaduw te creëren. Ik probeer zelf hartje zomer wel te vermijden.quote:Op zaterdag 30 maart 2024 09:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik wil binnenkort mijn border leeghalen en nieuwe planten erin zetten. Wat is een goeie periode hiervoor? April, mei?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Planten eruit die ik beu ben, toplaag van boomschors eruit, en bovenste laag zand.quote:
Wow, best goed gelukt al!quote:Op zaterdag 30 maart 2024 16:29 schreef Managarm het volgende:
Dit is het stuk wat ik verleden jaar heb ingezaaid als wilde bloemenstuk, het is niet heel erg slecht gegaan, maar moet nog wat ongewenste planten er tussenuit halen.
[ afbeelding ]
Ik word helemaal nostalgischquote:Op zondag 31 maart 2024 23:14 schreef Blues het volgende:
Buur heeft ze ook en noemt het Kerria.
Blijven 's winters groene lange staken.
quote:Op zondag 31 maart 2024 23:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik word helemaal nostalgisch. Niemand heeft me daar ooit gevonden.
Viszaadjesquote:Op maandag 1 april 2024 11:53 schreef AnneX het volgende:
Hahaha de zaadjes van de scharnierbloem had ik ingevroren in de ijsblokjes vorm.
Het was nu wel tijd - eigenlijk te vroeg - om die in de grond te stoppen. De vorst was er tenslotte “overheen geweest”.
Resultaat: ijsblokjes en de zaadjes erbovenop waren gaan drijven. Dus de zaadjes lagen wel bevroren óp de klontjes en niet in het ijsklontje 😂
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:42 schreef Blues het volgende:
En soms kijk ik ff in de OP of het foto-overzicht er al in staat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn vragen:
- nog suggesties/opmerkingen mbt vlonderterras plan?
- nog suggesties voor andere planten dan steenanjers die ik in bloempot op terras kan zetten? Liefst niet teveel werk om bij te houden.
- tips voor planten voor in de potten tegen schuur als ik daar idd klimplant tegenaan wil? Liefst iets wat niet teveel werk is om bij te houden.
- evt andere tips om iets meer groen/plant toe te voegen bij de schuur? Leuke creatieve ideeën voor op te hangen bloempotten ofzo?
Oriëntatie tuin is noordwest, de zon komt in ochtend ergens over het dak heen en dus het eerst op de achterkant vd tuin. Langste zon is het hoekje rechtsvoor op het tegelterras. Plaatsing vlonderterras is bewust achterin omdat ik het snel te warm vind, en dus fijn vind dat er redelijk snel in de middag al schaduw vd heg en schuur komt op het terras.
Oh, en de heg links ben ik aan het snoeien en haagje achter rechts moet ook nog, maar kliko zit vol. En het gazon herstellen heb ik opgegeven, ik zit op kleigrond en ik heb al meerdere keren de hele riedel van verticuteren, kalk, mest, doorzaaien etc (in de juiste volgorde, weet ik nu niet uit mn hoofd) gedaan en het blijft veel mos en paardenbloemen en andere bloemetjes en niet heel veel gras. En dat is oke, want het vervangen en dan eerst afscheppen en goede ondergrond storten etc vind ik teveel moeite en het vervangen op de huidige ondergrond ook want dan loop je uiteindelijk toch weer tegen zelfde probleem aan.
En het is een huurhuis, dus geen oneindig budget en vooral dingen zelf doen. Bij een koophuis zou ik er wat geld tegenaan gooien en het goed (laten) doen, nu wil ik vooral graag het net wat leuker en functioneler maken maar wel enigszins budget vriendelijk. De vlonderspullen kosten alles bij elkaar al ongeveer ¤350, dus wil niet al teveel nog kwijt zijn aan verdere planten-opleuking.
[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 01-04-2024 21:22:49 ]
Eigenlijk vooral praktischer bij aanleg, deels gezien de vlonder - anders moet ik een strook vrij laten achter de vlonder, waar je dan dus niet per se heel goed meer bij kan, en mogelijk ook nog klei afscheppen en vervangen door tuinaarde/potgrond voor ik er iets in kan zetten. En dan zit vlak ernaast dus vlonder met worteldoek eronder, dus weet ook niet hoe handig dat is?quote:Op maandag 1 april 2024 20:53 schreef Vanyel het volgende:
Waarom vind je potten praktischer?
In mijn ervaring zijn potten altijd meer werk want moeten meer water, voeding vs mulch, leeggegooid want dood etc etc terwijl in de volle grond eigenlijk zelden iets vraagt als het eenmaal groeit.
Oh, ja, dat kan in deze context natuurlijk twee dingen betekenenquote:Op maandag 1 april 2024 21:00 schreef Vanyel het volgende:
Ik weet niet wat je met hoe diep bedoelt, maar ik gebruik zelf nooit potgrond of andere aanpasgrond om dingen te planten. Als ze het niet doen in de grond die er ligt, zijn ze niet geschikt voor mijn tuin (en waren ze anders te veel werk om in leven te houden, in een miniblubje potgrond. Dan hadden ze net zo goed in een pot gekund).
Ooh of bedoelde je diepte in strekkende meters, dus welk oppervlak ze moeten hebben?
Het lukt de klimop van de buren zelfs tussen mijn tegels, dus ik gok niet groot
Ik zou dat nog eens heroverwegenquote:niet met je hoofd in de bladeren
Notedquote:Op maandag 1 april 2024 21:11 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zou dat nog eens heroverwegen![]()
Zei zij die aan de rand van een ruim 4 m brede vlonder wat kleine bosjes prachtriet plaatste en vervolgens de helft van het buitenseizoen nog maar goed 2 strekkende zitmeters overhad.
De helft van de vlonderrand heeft inmiddels alleen nog bloemen en zulks.
Kwam er bij mij ook uit, maar op de afbeeldingen lijkt het blad anders. De bloei even afwachten maar.quote:Op maandag 1 april 2024 21:20 schreef Blues het volgende:
@:Claudia_x tussen je serum groeit volgens plantnet dit:
https://plantenvanhier.nl/soorten/grote-centaurie.html
Ok! Ik hou van zoekenquote:Op maandag 1 april 2024 23:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kwam er bij mij ook uit, maar op de afbeeldingen lijkt het blad anders. De bloei even afwachten maar.
Hoeveel uur zon komt er op die plek?quote:Op dinsdag 2 april 2024 00:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat is een idee waar ik geen seconde aan had gedacht. Ik ga er eens over nadenken!
Ik ga voor maar 1 of 2 bodembedekkers in de tuin. Kruipende kornoelje wil ik proberen onder de haag.quote:Op woensdag 3 april 2024 15:31 schreef PzKpfw het volgende:
Hebben jullie nog suggesties voor een bodembedekker onder/voor mijn haag. Voornamelijk als barrière tegen (kweek)gras van naastgelegen perceel. Ligging van dit stuk is in de volle zon.
Ik zou houtsnippers gebruiken. Die werken bij mij behoorlijk goed tegen oprukkend kweekgras.quote:Op woensdag 3 april 2024 15:31 schreef PzKpfw het volgende:
Hebben jullie nog suggesties voor een bodembedekker onder/voor mijn haag. Voornamelijk als barrière tegen (kweek)gras van naastgelegen perceel. Ligging van dit stuk is in de volle zon.
Die zien er wel leuk uit inderdaad.quote:Op woensdag 3 april 2024 21:00 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ga voor maar 1 of 2 bodembedekkers in de tuin. Kruipende kornoelje wil ik proberen onder de haag.
Dat is eventueel nog een uiterste optie maar de voorkeur gaat in eerste wel uit naar planten.quote:Op woensdag 3 april 2024 21:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou houtsnippers gebruiken. Die werken bij mij behoorlijk goed tegen oprukkend kweekgras.
Mee eens. Ik zie kweekgras bij m'n buurvrouw overal in de borders terechtkomen.quote:Op donderdag 4 april 2024 09:40 schreef Elleska het volgende:
dan zou ik er een goede rizoombegrenzer langs plaatsen zodat je alleen nog last hebt van de bovengrondse verspreiding want geen enkele plant gaat kweekgras tegen houden.
Heb de plantjes inmiddels al gekocht, we gaan het zien. Mocht de kweek wel doorzetten dan heb ik nog wel wat dingen achter de hand.quote:Op donderdag 4 april 2024 17:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mee eens. Ik zie kweekgras bij m'n buurvrouw overal in de borders terechtkomen.
@:pzkpfw, mijn kas zag eruit als hieronder. Nu groeit er vrijwel nooit meer kweekgras.
[ afbeelding ]
Zo had ik 800 vierkante meter, met een vleugje brandnetel en distelquote:Op donderdag 4 april 2024 17:35 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mee eens. Ik zie kweekgras bij m'n buurvrouw overal in de borders terechtkomen.
@:pzkpfw, mijn kas zag eruit als hieronder. Nu groeit er vrijwel nooit meer kweekgras.
[ afbeelding ]
Staat het grondwater daar hoog?quote:Op donderdag 4 april 2024 03:13 schreef Twieki het volgende:
Kennen jullie deze foto nog?
[ afbeelding ]
Sommigen worden helemaal bruin, terwijl ik er niks geks mee gedaan heb. Geplant in het najaar, dus daar kan 't niet aan liggen. Dat zou een goede tijd moeten zijn.
Het is nu te donker om nog een huidige foto te maken maar meerdere worden gewoon helemaal bruin en lijken af te sterven.
Iemand die weet waar dit aan kan liggen?
Heb je een biologische kweker in de buurt? Dan zou je die kunnen vragen waar die aan z'n grond komt.quote:Op zaterdag 6 april 2024 20:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik probeer bigbags turfvrije biologische tuinaarde of bemeste tuinaarde te vinden. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik wilde iets vinden dat goedkoper is dan BioKultura maar dat lijkt een illusie.
Ik kan overigens wel pallets met zakken vinden. Maar dan is er weer zo veel plastic
Goede tip. Ik heb in de wijde omgeving 1 ecologisch tuinontwerper gevonden, men doet in dit deel van Brabant niet zo aan het milieu helaas.quote:Op zaterdag 6 april 2024 21:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb je een biologische kweker in de buurt? Dan zou je die kunnen vragen waar die aan z'n grond komt.
Of een biologische hovenier, ook vaak een goed adres voor grotere partijen grond/snippers etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |