Dat weet Blues dankzij haar account bij mijntuin.orgquote:Op woensdag 27 maart 2024 22:37 schreef Barreltje het volgende:
* Barreltje gaat maar eens uitzoeken wat je het beste met een roos kan doen
😳quote:Op woensdag 27 maart 2024 23:36 schreef Blues het volgende:
Helaas ondersteunt de tuinorgie geen enkele foto meer.
En m'n pass doet het niet (meer).
Krijg geen antwoord op vragen, dus ik heb me daar afgemeld.
Ik denk wat ouder wordenquote:Op donderdag 28 maart 2024 08:46 schreef Doedezemaar het volgende:
Wow, wat een verschil met ons zieltogende stengeltje dat een Akebia moet voorstellen. Vorig jaar geplant, toen groeide hij nauwelijks en nu zie ik voorzichtig weer een enkel blaadje ontvouwen, maar verder vraag ik me af of hij nog echt wat gaat doen. Wat is je geheim?
Ook alle foto's?quote:Op donderdag 28 maart 2024 02:05 schreef AnneX het volgende:
[..]
😳
Gelijk gekeken. Ingelogd en alles werkt. Ook iedere vrijdag is er mail met tuintaken.
Gek hoor.
Echt?! Sip.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 34% gewijzigd door AnneX op 28-03-2024 17:21:50 ]
Wacht, je wilt snippers maar geen snippers? Ik gebruik snippers en schors. Schors gaat langer mee (daarom onze keuze) en is mooier. Maar ik hoop dat tegen de tijd dat het vergaan is, de borders zo vol staan dat je de mulch nog nauwelijks ziet en ik toch snippers kan toevoegen. Daar kan ik makkelijker aan komen of zelf maken.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 07:55 schreef Seven. het volgende:
Ik overweeg om een hakselaartje te kopen voor takken en blad. Het doel is om de snippers in de borders te gooien natuurlijk, welke zijn daar geschikt voor?
En als ik komende zomer al een deel van de tuin wil gaan planten, dan kan ik wel mulch gebruiken. Van die houtsnippers duren volgens mij een eeuwigheid voor ze vergaan zijn en vind ik ook niet mooi ogen. Welke mulch gebruiken jullie?
Hehe. Ik heb blad snippers van de bladblazer staan, dat vind ik een mooie consistentie. En mijn borders staan binnen 2 jaar bomvol dus dan blijft er minder oppervlak over om te mulchen, is de gedachte.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 08:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wacht, je wilt snippers maar geen snippers? Ik gebruik snippers en schors. Schors gaat langer mee (daarom onze keuze) en is mooier. Maar ik hoop dat tegen de tijd dat het vergaan is, de borders zo vol staan dat je de mulch nog nauwelijks ziet en ik toch snippers kan toevoegen. Daar kan ik makkelijker aan komen of zelf maken.
Ik ben erg tevreden over deze hakselaar.
@:barreltje vroeg laatst elders hetzelfde maar ik vergat te antwoorden. Bij deze
Houtsnippersquote:Op vrijdag 29 maart 2024 07:55 schreef Seven. het volgende:
Ik overweeg om een hakselaartje te kopen voor takken en blad. Het doel is om de snippers in de borders te gooien natuurlijk, welke zijn daar geschikt voor?
En als ik komende zomer al een deel van de tuin wil gaan planten, dan kan ik wel mulch gebruiken. Van die houtsnippers duren volgens mij een eeuwigheid voor ze vergaan zijn en vind ik ook niet mooi ogen. Welke mulch gebruiken jullie?
Klopt, dat loopt vast.quote:Op vrijdag 29 maart 2024 08:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Volgens mij is een hakselaar niet voor (los) blad bedoeld, tenzij dat blad nog aan takken zit. Maar je kunt los blad weer wel met een grasmaaier hakselen.
quote:Op vrijdag 29 maart 2024 08:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Klopt, dat loopt vast.
Wij hebben een stihl. Ik gebruikte die altijd, nu dus even niet. Mrs V neemt een hoop klussen over, wist niet dat je daar geen oud hout in kunt doen, dus deed er laatst wat te dikke takken in die eigenlijk al te lang los lagen en nog in de takkenril moesten. Nu hebben we geen hakselaar meer
Ik heb deze hakselaar ook en ben er eveneens heel tevreden over. Wat houtsnipperervaringen van mij:quote:Op vrijdag 29 maart 2024 08:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wacht, je wilt snippers maar geen snippers? Ik gebruik snippers en schors. Schors gaat langer mee (daarom onze keuze) en is mooier. Maar ik hoop dat tegen de tijd dat het vergaan is, de borders zo vol staan dat je de mulch nog nauwelijks ziet en ik toch snippers kan toevoegen. Daar kan ik makkelijker aan komen of zelf maken.
Ik ben erg tevreden over deze hakselaar.
@:barreltje vroeg laatst elders hetzelfde maar ik vergat te antwoorden. Bij deze
quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:50 schreef AnneX het volgende:
[..]
Echt?! Sip.
Opnieuw ingelogd: inderdaad foto’s zijn stuk. Nog iemand heeft het opgemerkt en de boodschap geplaatst.
Edit: er volgde nog een opmerking. Iemand overweegt een doorstart.Hier is de website erg traag, maar ik zie nog wel de lijst planten in mijn tuin en de tuintaken. De foto's doen het inderdaad niet meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zou zonde zijn als dit als naslagwerk verdwijnt, want er stond zoveel informatie in. Ik moet wel zeggen dat ik de website zelf, los van de inhoud, niet heel geweldig vond.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Oeh, ben benieuwd hoe mijn augurk het doet!quote:Op donderdag 28 maart 2024 02:18 schreef Radegast het volgende:
De Akebia Quinata's groeien als een malle..
De paarse..
[ afbeelding ]
De witte..
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 29 maart 2024 12:47 schreef PzKpfw het volgende:
Laatst heb ik een soort schutting opgezet met een metalen raster en het is de bedoeling die dicht te laten groeien. Inmiddels heb ik er een aantal hedera's en toscaanse jasmijn langs gezet. Nu zei iemand dat wanneer ik dit volledig dicht zou willen hebben ik er nog wel een aantal planten bij moet zetten. Nu kan ik er nog meer van dezelfde soorten bijhalen maar ik zit ook met de gedachte om de 'gaten' wellicht op te vullen met o.a. clematis, kamperfoelie en klimhortensia om zo een gevarieerde groene schutting te krijgen. Denken jullie dat zoiets zal werken of is de kans groot dat bepaalde soorten de rest overwoekeren?
Geen geheim. Twee jaar terug een paar akebia's tegen de sering aan gezet omdat ik die kale boom in de winter zo'n zielig gezicht vond. Resultaat:quote:Op donderdag 28 maart 2024 08:46 schreef Doedezemaar het volgende:
Wow, wat een verschil met ons zieltogende stengeltje dat een Akebia moet voorstellen. Vorig jaar geplant, toen groeide hij nauwelijks en nu zie ik voorzichtig weer een enkel blaadje ontvouwen, maar verder vraag ik me af of hij nog echt wat gaat doen. Wat is je geheim?
Dat hangt af van de groeisnelheid van de planten. Als je die op elkaar af weet te stemmen kan het goed gaanquote:Op vrijdag 29 maart 2024 12:47 schreef PzKpfw het volgende:
Laatst heb ik een soort schutting opgezet met een metalen raster en het is de bedoeling die dicht te laten groeien. Inmiddels heb ik er een aantal hedera's en toscaanse jasmijn langs gezet. Nu zei iemand dat wanneer ik dit volledig dicht zou willen hebben ik er nog wel een aantal planten bij moet zetten. Nu kan ik er nog meer van dezelfde soorten bijhalen maar ik zit ook met de gedachte om de 'gaten' wellicht op te vullen met o.a. clematis, kamperfoelie en klimhortensia om zo een gevarieerde groene schutting te krijgen. Denken jullie dat zoiets zal werken of is de kans groot dat bepaalde soorten de rest overwoekeren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |