abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 maart 2024 @ 20:17:48 #201
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212946716
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2024 19:36 schreef AnneX het volgende:
Heeft iemand nog een pallet voor multi functioneel gebruik?
[ link | afbeelding ]
Goed idee ^O^
Resistance is futile.
pi_212946788
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 22:24 schreef Barreltje het volgende:
Zijn er nog planten en bloemen aan te bevelen voor de bijen? Het was een heel gezoem bij de korven vandaag O+
Wil je de wilde bijen steunen? Dan maaien & (gras) afvoeren zodat de lokale wilde kruiden meer kans maken.
Voor een korf tamme bijen is je koolzaad naast de deur het beste, die willen graag veel van hetzelfde (ze vliegen een tijd lang op 1 soort bloem). In NL wil je dan graag wat wilg (voor de vroege bloei om ze in leven te houden) en daarna graag flinke monocultuur - het is toch een gewoon bio-industrie, van die bijenkorven. Zowel de moderne gefokte bij als ras, als hun geïndustialiseerde korf met ontwerp op productiemaximalisatie.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_212946822
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Gemengde haag O+ Daslook O+

Vroeger, toen ik nog zo klein was dat ik voorop in een fietsstoeltje paste, was er een warm voorjaar en bloeide overal forsythia. Ik vond dat zo'n briljant woord dat ik tijdens een fietstocht bij elke bloem of bloesem die we tegenkwamen dolgelukkig wees en "forsythia!" slaakte O+
Hoe William Forsyth z`n familie(naam) onsterfelijk gemaakt heeft :D
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 25 maart 2024 @ 10:46:46 #204
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212951482
quote:
1s.gif Op zondag 24 maart 2024 19:36 schreef AnneX het volgende:
Heeft iemand nog een pallet voor multi functioneel gebruik?
[ link | afbeelding ]
heeft meneerX er niet nog een paar liggen ergens :*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  maandag 25 maart 2024 @ 11:39:37 #205
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_212952150
quote:
7s.gif Op maandag 25 maart 2024 10:46 schreef Barreltje het volgende:

[..]
heeft meneerX er niet nog een paar liggen ergens :*
Heeft meneer barreltje standaard pallets rondslingeren :o . Ik niet hoor. Het komt bij mij wel eens voor, maar dan denk ik dat ik redelijk a-typisch ben met wat ik bestel wat met vrachtwagens afgeleverd wordt :P .
  maandag 25 maart 2024 @ 11:58:00 #206
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_212952437
Hier liggen er nog een stuk of 6 van alle leveringen tijdens de verbouwing _O-
Gaan we vast ooit opstoken in de buiten haard. :')
pi_212954067
Wij hadden nog een pallet liggen, ik vind die oplossing er leuk uitzien, maar voor ons onpraktisch, je moet de gereedschappen met lange steel fiks optillen.

Haag deels gesnoeid, het was eindelijk lekker tuinweer en ik kan ook weer overal bij nu de hoveniers zo ongeveer klaar zijn.
  maandag 25 maart 2024 @ 22:05:31 #208
277627 Seven.
We are Borg.
pi_212960416
Ik heb een boswilg staan van zo'n 2,5m, paar zielige takjes dus staat nog niet in de weg. Maar hij staat zo'n 60cm van de burenmuur dus ik krijg ongetwijfeld spijt als ik dit jaar geen actie onderneem.

Plan is dus verplaatsen maar ik was even benieuwd: is zo een boswilg ook nog om te toveren naar meerstammig boompje als ik 'm op 30-40cm van de grond afzaag en opnieuw uit laat lopen?
Resistance is futile.
pi_212960463
quote:
7s.gif Op maandag 25 maart 2024 22:05 schreef Seven. het volgende:
Ik heb een boswilg staan van zo'n 2,5m, paar zielige takjes dus staat nog niet in de weg. Maar hij staat zo'n 60cm van de burenmuur dus ik krijg ongetwijfeld spijt als ik dit jaar geen actie onderneem.

Plan is dus verplaatsen maar ik was even benieuwd: is zo een boswilg ook nog om te toveren naar meerstammig boompje als ik 'm op 30-40cm van de grond afzaag en opnieuw uit laat lopen?
Vast wel, maar een uitloper afknippen en in de grond steken is misschien makkelijker en mooier.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 27 maart 2024 @ 10:44:53 #210
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212975455
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 11:39 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Heeft meneer barreltje standaard pallets rondslingeren :o . Ik niet hoor. Het komt bij mij wel eens voor, maar dan denk ik dat ik redelijk a-typisch ben met wat ik bestel wat met vrachtwagens afgeleverd wordt :P .
Mevrouw Barreltje heeft dat ook wel hoor :7
Hier worden de hout pelletjs op pallets per ton geleverd.. er wordt flink gebouwd met pallets ^O^

Verder weet ik dat Annex zich af en toe irriteert aan de troep die meneerX rond heeft slingeren, vandaar de vraag ;)
  woensdag 27 maart 2024 @ 10:54:51 #211
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212975613
goed, plaatjes dump! ( moet ik even sturen vanaf mobiel, momentje)

ik ging gister onze "rots tuin" eens wat fatsoeneren en kwam onde alle blaadjes de bloemetjes tegen :

blauwe bloemetjes 1

blauwe bloemetjes 2

en of dit een roos wordt of bramen dat weten we over een paar ?? weken??? maanden??

verder staat de magnolia op barsten O+

en vond ik dit onbestemd bouwwerk in het bos :P benieuwd wat dit nou weer is

oh en deze doop ik draken bloem })

En narcissen ^O^

#opavontuurineigentuin :+

[ Bericht 21% gewijzigd door Barreltje op 27-03-2024 11:04:35 ]
  woensdag 27 maart 2024 @ 20:41:10 #212
63722 z80
I fink you freaky
pi_212983368
roos wordt of bramen?
Makkelijk te zien. Zitten er dorens aan in de vorm van een wig. Dus breed van onder en naar een punt toe dan heb je een roos.
Zitten er venijnig scherpe naalden aan dan heb je een braam te pakken.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 27 maart 2024 @ 21:12:55 #213
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212984049
Daar word ik niet wijzer van Zet:

woensdag 27 maart 2024 @ 21:54:33 #214
63722 z80
I fink you freaky
pi_212984780
Dat is een roos. Zal nu langzaamaan beginnen met uitlopen en blad zetten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  woensdag 27 maart 2024 @ 22:37:54 #215
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_212985335
* Barreltje gaat maar eens uitzoeken wat je het beste met een roos kan doen :+
pi_212985934
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 22:37 schreef Barreltje het volgende:
* Barreltje gaat maar eens uitzoeken wat je het beste met een roos kan doen :+
Dat weet Blues dankzij haar account bij mijntuin.org w/
Nog nooit zukke mooie rozen gehad.
pi_212986078
Helaas ondersteunt de tuinorgie geen enkele foto meer.
En m'n pass doet het niet (meer).
Krijg geen antwoord op vragen, dus ik heb me daar afgemeld.
pi_212986487
quote:
85s.gif Op woensdag 27 maart 2024 23:36 schreef Blues het volgende:
Helaas ondersteunt de tuinorgie geen enkele foto meer.
En m'n pass doet het niet (meer).
Krijg geen antwoord op vragen, dus ik heb me daar afgemeld.
😳
Gelijk gekeken. Ingelogd en alles werkt. Ook iedere vrijdag is er mail met tuintaken.
Gek hoor. -O-
pi_212986521
De Akebia Quinata's groeien als een malle..

De paarse..

De witte..
pi_212987347
Wow, wat een verschil met ons zieltogende stengeltje dat een Akebia moet voorstellen. Vorig jaar geplant, toen groeide hij nauwelijks en nu zie ik voorzichtig weer een enkel blaadje ontvouwen, maar verder vraag ik me af of hij nog echt wat gaat doen. Wat is je geheim?
  Moderator donderdag 28 maart 2024 @ 08:55:10 #221
5428 crew  miss_sly
pi_212987438
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:46 schreef Doedezemaar het volgende:
Wow, wat een verschil met ons zieltogende stengeltje dat een Akebia moet voorstellen. Vorig jaar geplant, toen groeide hij nauwelijks en nu zie ik voorzichtig weer een enkel blaadje ontvouwen, maar verder vraag ik me af of hij nog echt wat gaat doen. Wat is je geheim?
Ik denk wat ouder worden :Y
Mijne doet het dit jaar ook echt een stuk beter, was vorig jaar ook maar een zieltogend plantje.

Maar ik moet zeggen dat heel veel planten dit jaar leuk lijken te beginnen. Mijn vader zei dat het een groeizaam jaar lijkt te worden, en daar zou hij wat mijn tuin betreft zomaar gelijk in kunnen hebben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_212989668
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 02:05 schreef AnneX het volgende:

[..]
😳
Gelijk gekeken. Ingelogd en alles werkt. Ook iedere vrijdag is er mail met tuintaken.
Gek hoor. -O-
Ook alle foto's?
pi_212989805
tuinorgie is einde oefening :{
...
pi_212990945
quote:
17s.gif Op donderdag 28 maart 2024 11:34 schreef sacha het volgende:
tuinorgie is einde oefening :{
Echt?! Sip.
Opnieuw ingelogd: inderdaad foto’s zijn stuk. Nog iemand heeft het opgemerkt en de boodschap geplaatst.

Edit: er volgde nog een opmerking. Iemand overweegt een doorstart.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 34% gewijzigd door AnneX op 28-03-2024 17:21:50 ]
  vrijdag 29 maart 2024 @ 07:55:36 #225
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213002201
Ik overweeg om een hakselaartje te kopen voor takken en blad. Het doel is om de snippers in de borders te gooien natuurlijk, welke zijn daar geschikt voor?

En als ik komende zomer al een deel van de tuin wil gaan planten, dan kan ik wel mulch gebruiken. Van die houtsnippers duren volgens mij een eeuwigheid voor ze vergaan zijn en vind ik ook niet mooi ogen. Welke mulch gebruiken jullie?
Resistance is futile.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 08:02:32 #226
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213002270
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 07:55 schreef Seven. het volgende:
Ik overweeg om een hakselaartje te kopen voor takken en blad. Het doel is om de snippers in de borders te gooien natuurlijk, welke zijn daar geschikt voor?

En als ik komende zomer al een deel van de tuin wil gaan planten, dan kan ik wel mulch gebruiken. Van die houtsnippers duren volgens mij een eeuwigheid voor ze vergaan zijn en vind ik ook niet mooi ogen. Welke mulch gebruiken jullie?
Wacht, je wilt snippers maar geen snippers? Ik gebruik snippers en schors. Schors gaat langer mee (daarom onze keuze) en is mooier. Maar ik hoop dat tegen de tijd dat het vergaan is, de borders zo vol staan dat je de mulch nog nauwelijks ziet en ik toch snippers kan toevoegen. Daar kan ik makkelijker aan komen of zelf maken.

Ik ben erg tevreden over deze hakselaar.

@Barreltje vroeg laatst elders hetzelfde maar ik vergat te antwoorden. Bij deze ;)
Spoilers!
  vrijdag 29 maart 2024 @ 08:12:31 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_213002346
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Wacht, je wilt snippers maar geen snippers? Ik gebruik snippers en schors. Schors gaat langer mee (daarom onze keuze) en is mooier. Maar ik hoop dat tegen de tijd dat het vergaan is, de borders zo vol staan dat je de mulch nog nauwelijks ziet en ik toch snippers kan toevoegen. Daar kan ik makkelijker aan komen of zelf maken.

@:barreltje vroeg laatst elders hetzelfde maar ik vergat te antwoorden. Bij deze ;)
Hehe. Ik heb blad snippers van de bladblazer staan, dat vind ik een mooie consistentie. En mijn borders staan binnen 2 jaar bomvol dus dan blijft er minder oppervlak over om te mulchen, is de gedachte.
Resistance is futile.
pi_213002347
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 07:55 schreef Seven. het volgende:

Houtsnippers :D

Schors neemt geen vocht op en doet niet voor je bodemleven wat hout doet, versnipperde autobanden (het idee alleen al) en plastic vind ik ranzig en ik vind hout wel mooi. Hoe langer het duurt voor het vergaat, hoe liever, want minder werk.

Als je blad heel blijft, kan het een dikke, ondoordringbare laag worden. Het best zou je dat ook wat hakselen, liefst met een beetje hout ertussen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 29 maart 2024 @ 08:27:11 #229
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213002438
Volgens mij is een hakselaar niet voor (los) blad bedoeld, tenzij dat blad nog aan takken zit. Maar je kunt los blad weer wel met een grasmaaier hakselen.
Spoilers!
pi_213002644
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Volgens mij is een hakselaar niet voor (los) blad bedoeld, tenzij dat blad nog aan takken zit. Maar je kunt los blad weer wel met een grasmaaier hakselen.
Klopt, dat loopt vast.

Wij hebben een stihl. Ik gebruikte die altijd, nu dus even niet. Mrs V neemt een hoop klussen over, wist niet dat je daar geen oud hout in kunt doen, dus deed er laatst wat te dikke takken in die eigenlijk al te lang los lagen en nog in de takkenril moesten. Nu hebben we geen hakselaar meer :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 29 maart 2024 @ 08:51:04 #231
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213002679
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Klopt, dat loopt vast.

Wij hebben een stihl. Ik gebruikte die altijd, nu dus even niet. Mrs V neemt een hoop klussen over, wist niet dat je daar geen oud hout in kunt doen, dus deed er laatst wat te dikke takken in die eigenlijk al te lang los lagen en nog in de takkenril moesten. Nu hebben we geen hakselaar meer :'(
;(
Spoilers!
pi_213002749
Wij hebben een hakselaar van Einhell staan, nog niet gebruikt, maar die hoop ik dit najaar te kunnen gaan gebruiken. Geen hele grote tuin en zeker geen grote bomen, hij is er om het kleine snoeiafval wat kleiner te maken voor de compostbakken en eventueel om mee te mulchen. Eventuele grotere takken gaan in de takkenril, daar gooi ik nu het kleinere snoeisel ook in.
https://www.hornbach.nl/p(...)gc-ks-2540/10165642/
Via Amazon zijn er reservemessen te koop
pi_213003135
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

@:barreltje vroeg laatst elders hetzelfde maar ik vergat te antwoorden. Bij deze ;)
Ik heb deze hakselaar ook en ben er eveneens heel tevreden over. Wat houtsnipperervaringen van mij:
- Houtsnippers vergaan snel.
- Houtsnippers werken niet perfect maar wel behoorlijk goed om onkruidgroei tegen te gaan. Hoe dikker de laag, hoe beter ze werken.
- Het is moeilijk om genoeg uit eigen tuin te halen. Je moet dan relatief veel struiken en bomen hebben en weinig siertuin. Ik heb best veel bomen en struiken, maar ik haal niet genoeg uit eigen tuin en moet houtsnippers bijbestellen.
- Deze hakselaar werkt niet goed voor kleine takjes en blad. De hakselaar werkt het beste bij een bepaalde minimale dikte en er zit een maximum aan. Gelukkig is die range vrij groot waardoor er veel takken in kunnen.
- Ik heb andere vormen van mulch gebruikt zoals blad (waait weg), cacaodoppen (waaien weg, verteren nog sneller en stinken), gras (verteert snel, werkt niet bij het tegengaan van onkruid), stro (ziet er niet uit), boomschors (werkt goed tegen onkruid en verteert minder snel, maar schijnt minder voedend te zijn) en worteldoek (nooit meer! wat een meuk). Ik geef de voorkeur aan houtsnippers in borders en boomschors voor paden. En ik gebruik nergens worteldoek, ook niet onder halfverharding.
pi_213003238
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 12:50 schreef AnneX het volgende:

[..]
Echt?! Sip.
Opnieuw ingelogd: inderdaad foto’s zijn stuk. Nog iemand heeft het opgemerkt en de boodschap geplaatst.

Edit: er volgde nog een opmerking. Iemand overweegt een doorstart.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier is de website erg traag, maar ik zie nog wel de lijst planten in mijn tuin en de tuintaken. De foto's doen het inderdaad niet meer.

Het zou zonde zijn als dit als naslagwerk verdwijnt, want er stond zoveel informatie in. Ik moet wel zeggen dat ik de website zelf, los van de inhoud, niet heel geweldig vond.
pi_213003265
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 02:18 schreef Radegast het volgende:
De Akebia Quinata's groeien als een malle..

De paarse..
[ afbeelding ]

De witte..
[ afbeelding ]
Oeh, ben benieuwd hoe mijn augurk het doet!
  vrijdag 29 maart 2024 @ 12:07:41 #236
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213005409
Ik ben eindelijk bijna klaar voor een bestelling van planten voor windsingel met bloeiboog, schaduwborder en wat diversen. De leveranciers worden Arborealis, Vreeken en Fruitbomen.net. Bij Vreeken ga ik zelf tussen de planten neuzen vrijdag, ik ga niet wachten op een bestelling natuurlijk.

Ik ben vooral erg onder de indruk van het assortiment van Arborealis. Heeft iemand hier ervaring met hen?
Spoilers!
  vrijdag 29 maart 2024 @ 12:47:06 #237
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_213005852
Laatst heb ik een soort schutting opgezet met een metalen raster en het is de bedoeling die dicht te laten groeien. Inmiddels heb ik er een aantal hedera's en toscaanse jasmijn langs gezet. Nu zei iemand dat wanneer ik dit volledig dicht zou willen hebben ik er nog wel een aantal planten bij moet zetten. Nu kan ik er nog meer van dezelfde soorten bijhalen maar ik zit ook met de gedachte om de 'gaten' wellicht op te vullen met o.a. clematis, kamperfoelie en klimhortensia om zo een gevarieerde groene schutting te krijgen. Denken jullie dat zoiets zal werken of is de kans groot dat bepaalde soorten de rest overwoekeren?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_213008654
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:47 schreef PzKpfw het volgende:
Laatst heb ik een soort schutting opgezet met een metalen raster en het is de bedoeling die dicht te laten groeien. Inmiddels heb ik er een aantal hedera's en toscaanse jasmijn langs gezet. Nu zei iemand dat wanneer ik dit volledig dicht zou willen hebben ik er nog wel een aantal planten bij moet zetten. Nu kan ik er nog meer van dezelfde soorten bijhalen maar ik zit ook met de gedachte om de 'gaten' wellicht op te vullen met o.a. clematis, kamperfoelie en klimhortensia om zo een gevarieerde groene schutting te krijgen. Denken jullie dat zoiets zal werken of is de kans groot dat bepaalde soorten de rest overwoekeren?

Dit is een muurtje bij mij in de tuin met hedera met pyracantha. Een jonge vuurdoorn kun je nog prima leiden.
Onderaan zit een open plek en wat ik daar geprobeerd heb is oa. klimhortensia. Nope werkte niet.
Toscaanse jasmijn. Nope. (die doet het bij mij overal matig tot slecht als ie in de buurt staat van hedera)
Clematis deed het het eerste jaar heel leuk, jaar daarna niks meer van vernomen.
ik heb zelf een beetje het idee dat hedera veel andere klimplanten verdringt, recht van de sterkste ofzo..
pi_213008855
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 08:46 schreef Doedezemaar het volgende:
Geen geheim. Twee jaar terug een paar akebia's tegen de sering aan gezet omdat ik die kale boom in de winter zo'n zielig gezicht vond. Resultaat:

Wintergroene boom!
pi_213009576
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:47 schreef PzKpfw het volgende:
Dat hangt af van de groeisnelheid van de planten. Als je die op elkaar af weet te stemmen kan het goed gaan :Y Zou ook rekening houden met eventueel snoeien ja/nee, veel clematis soorten willen bijv kort gesnoeid worden en dat wil je met de klimop eigenlijk weer niet.
pi_213009801
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2024 11:39 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ik heb er denk ik 30 liggen, dat krijg je met het bouwen van een huis.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 20:05:38 #242
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_213010969
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 18:41 schreef Managarm het volgende:

[..]
Ik heb er denk ik 30 liggen, dat krijg je met het bouwen van een huis.
_O_ En hoe voelt dat?
Zonde trouwens. Neemt een hoop ruimte in en er zit (hier in ieder geval) vaak statiegeld op.
SPOILER
En de kans dat je 30 tuingereedschaprekken wil maken is nihil ;) .
pi_213011420
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 20:05 schreef bleiblei het volgende:

[..]
_O_ En hoe voelt dat?
Zonde trouwens. Neemt een hoop ruimte in en er zit (hier in ieder geval) vaak statiegeld op.
SPOILER
En de kans dat je 30 tuingereedschaprekken wil maken is nihil ;) .
Nee, die maak ik ook niet. Ik heb houthokken van pallets gemaakt. Voor de rest weet ik het nog niet, we hebben altijd wel projecten waarvoor ze handig zijn. Ik heb een palletbuster, dus ik haal regelmatig pallets uit elkaar als ik wat hout nodig heb.

Uitgedroogd is het overigens nu niet, het is groen en kleddernat op dit moment.
pi_213012731
Ik had houtsnippers en het werd een ware invasie van slakken daar tussen
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_213013917
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 17:07 schreef Radegast het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Dit is een muurtje bij mij in de tuin met hedera met pyracantha. Een jonge vuurdoorn kun je nog prima leiden.
Onderaan zit een open plek en wat ik daar geprobeerd heb is oa. klimhortensia. Nope werkte niet.
Toscaanse jasmijn. Nope. (die doet het bij mij overal matig tot slecht als ie in de buurt staat van hedera)
Clematis deed het het eerste jaar heel leuk, jaar daarna niks meer van vernomen.
ik heb zelf een beetje het idee dat hedera veel andere klimplanten verdringt, recht van de sterkste ofzo..
Dat is ook mijn ervaring. Met Toscaanse jasmijn verwacht ik dat het helemaal moeilijk wordt. Romke van de Kaa tipte de combinatie klimop - wilde wingerd. Misschien lukt het met kamperfoelie. En op een zonnige plek halen eenjarige klimmers mogelijk wat uit.
  zaterdag 30 maart 2024 @ 09:19:24 #246
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_213015805
Ik wil binnenkort mijn border leeghalen en nieuwe planten erin zetten. Wat is een goeie periode hiervoor? April, mei?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 30 maart 2024 @ 09:23:35 #247
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_213015874
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 09:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik wil binnenkort mijn border leeghalen en nieuwe planten erin zetten. Wat is een goeie periode hiervoor? April, mei?
Het allerbeste is in het najaar en anders vroeg in het voorjaar (maart). Maar hangt ook van de plant af, staat vaak wel op het kaartje. En er is ook nog verschil tussen planten met kluit of uit een pot bijvoorbeeld.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_213016938
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 maart 2024 09:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Struiken met kale wortel zijn alleen in het najaar verkrijgbaar, maar verder kun je over het algemeen planten wanneer je wil. Het handigst is om te planten als je geen vorst verwacht, als je weet dat het in de week erna gaat regenen en als het niet te warm wordt. Voor de laatste twee kun je compenseren door zelf water te geven en door tijdelijk schaduw te creëren. Ik probeer zelf hartje zomer wel te vermijden.

Wat houdt dat leeghalen precies in?
pi_213018363
Verse blauwe druifjes uit Bluesdale geknipt en in een vaasje.
En de dubbele narcissen uit de voortuin - voordat ze verpieteren - in een vaas met wat krulwilg takken van een buurvrouw.

Andere buurvrouw heeft de bakken voorbereid op de dahlia knollen uit de opslag binnenkort. Om er geen kattenbak van te maken heeft zij creatief sloopstammetjes van langs de Lek gedrapeerd.
SPOILER
pi_213018449
Hopelijk helpt het qua kattenbak!

En hier is er na 3 of 4 jaar van alleen maar loof 1 hele druif met kop en schouders boven de grond uitgekomen *G*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')