Het nadeel van gezaaide bloemen is vaak dat dat maar kort meegaat. Al heel snel wordt zo'n veld overgenomen door gras en eenzijdig onkruid. Kost nog best wat onderhoud om dat goed te houden.quote:Op donderdag 21 maart 2024 08:04 schreef Barreltje het volgende:
[..]
tnx, ik denk dat dit em initieel gaat worden..
ik zal ook nog even in conclaaf met een lokale bijenhouder hier, om beter te snappen wat de lokale behoeften zijn ( al staan zijn korven midden in de stad)
het hoeft op zich niet mooi te zijnquote:Op vrijdag 22 maart 2024 11:39 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Het nadeel van gezaaide bloemen is vaak dat dat maar kort meegaat. Al heel snel wordt zo'n veld overgenomen door gras en eenzijdig onkruid. Kost nog best wat onderhoud om dat goed te houden.
Ik heb een vlinderstruik in pot en die gaat nu ook als een malle. Welke planten heb je, of weet je dat niet?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 16:30 schreef PzKpfw het volgende:
De vlinderstruiken zie je echt met de dag groener worden. Nog geen twee weken geleden gesnoeid en zijn nu alweer onherkenbaar.
Heb ook nog een tweetal planten staan waarvan ik niet echt weet of ik ze nu wel of niet moet snoeien. Zijn op het moment alleen nog wat kale takken.
Dat weet ik helaas niet nee, ze stonden er al in. Zit momenteel ook geen blad aan dus de plantenscanner-app kan ik niet raadplegenquote:Op vrijdag 22 maart 2024 17:53 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb een vlinderstruik in pot en die gaat nu ook als een malle. Welke planten heb je, of weet je dat niet?
Post anders fotootjes?quote:Op vrijdag 22 maart 2024 18:17 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat weet ik helaas niet nee, ze stonden er al in. Zit momenteel ook geen blad aan dus de plantenscanner-app kan ik niet raadplegen
Gemengde haagquote:Op vrijdag 22 maart 2024 17:41 schreef Seven. het volgende:
Dit weekend ga ik m'n forsythia's verplaatsen. En in de zijtuin en voortuin moet het onkruid aangepakt worden. Dus morgen ff schoffel kopen
Verder ben ik opties aan het onderzoeken voor toch een gemengde haag voor de vogeltjes tegen het hek aan de achterkant. Dat gebeurt dan wel pas in juni maar voor mij weer wat leuks om over na te denken.
Oh ja, daslook gekregen van m'n schoonmoeder. Die plant ik ook pas uit in juni als de tuin aangelegd is. Ik heb een stuk tuin naast de voordeur waar volgens mij echt 0 zon op komt dus dat wordt een uitdaging qua beplanting in Piet Oudolf stijl.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Je hebt me gewoon keihard geinfluenced.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gemengde haagDaslook
![]()
Vroeger, toen ik nog zo klein was dat ik voorop in een fietsstoeltje paste, was er een warm voorjaar en bloeide overal forsythia. Ik vond dat zo'n briljant woord dat ik tijdens een fietstocht bij elke bloem of bloesem die we tegenkwamen dolgelukkig wees en "forsythia!" slaakte
quote:Op vrijdag 22 maart 2024 21:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]Geen idee wat je hier hebt maar ik zou het volgende doen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dode takken en kruisende takken weghalen voor de knoppen verschijnen, verder niet.Resistance is futile.
Je bent de tweede al hierquote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Je hebt me gewoon keihard geinfluenced.
Ik zou niks doen. Snoeien is niet noodzakelijk. Je doet het vooral om de vorm van een plant te beïnvloeden. En snoei je op het verkeerde moment, dan heb je mogelijk dit jaar geen bloei.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Geen idee wat je hier hebt maar ik zou het volgende doen:
Dode takken en kruisende takken weghalen voor de knoppen verschijnen, verder niet.
Ik denk dat het een Vitex (monnikspeper) is. Kan echter geen eenduidig snoeiadvies vinden voor deze plant. Het varieert van stevig terugsnoeien tot snoeien is niet nodig..quote:Op vrijdag 22 maart 2024 23:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou niks doen. Snoeien is niet noodzakelijk. Je doet het vooral om de vorm van een plant te beïnvloeden. En snoei je op het verkeerde moment, dan heb je mogelijk dit jaar geen bloei.
Wat heb je als plantafstand aangehouden?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:40 schreef PzKpfw het volgende:
Vandaag tussen de buien door de (poging tot) 'gemengde' haag geplant van Olijfwilgen, Portugese laurier en Glansmispel. Denk dat ze iets te ver van elkaar afstaan om echt een Haag te vormen. Ben benieuwd of het een mooie combinatie wordt.
Heb ze verdeeld over de afstand die ik had. Denk ergens tussen de 50-70 cm.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:51 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat heb je als plantafstand aangehouden?
Ongeveer de helft daarvan was beter geweestquote:Op zaterdag 23 maart 2024 18:58 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Heb ze verdeeld over de afstand die ik had. Denk ergens tussen de 50-70 cm.
Ja absoluut haha. Maar in de rij ervoor (bestaande border) staan ook een aantal taxussen. Dus al met al zal het wel redelijk dicht worden.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 19:02 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ongeveer de helft daarvan was beter geweest. Was het ook de bedoeling dat het een dichte haag gaat vormen, aangezien je wintergroene planten hebt gekozen?
De planten waarbij je het snoeien netjes bij moet houden zijn de planten die verhouten, bijvoorbeeld lavendel. De rest is optioneel, zelfs bij rozen is dat het geval.quote:Op zaterdag 23 maart 2024 11:14 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Ik denk dat het een Vitex (monnikspeper) is. Kan echter geen eenduidig snoeiadvies vinden voor deze plant. Het varieert van stevig terugsnoeien tot snoeien is niet nodig..
En zou dat ook opgaan voor de genoemde plant?quote:Op zaterdag 23 maart 2024 19:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De planten waarbij je het snoeien netjes bij moet houden zijn de planten die verhouten, bijvoorbeeld lavendel. De rest is optioneel, zelfs bij rozen is dat het geval.
Eerst zorgen dat je zeker weet wat voor struik het is. Daarna opzoeken wanneer en hoe de plant bloeit, op oud hout of op nieuw hout. Dan weet je beter hoe je moet snoeien.quote:Op zondag 24 maart 2024 09:59 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
En zou dat ook opgaan voor de genoemde plant?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |