Planten eruit die ik beu ben, toplaag van boomschors eruit, en bovenste laag zand.quote:
Wow, best goed gelukt al!quote:Op zaterdag 30 maart 2024 16:29 schreef Managarm het volgende:
Dit is het stuk wat ik verleden jaar heb ingezaaid als wilde bloemenstuk, het is niet heel erg slecht gegaan, maar moet nog wat ongewenste planten er tussenuit halen.
[ afbeelding ]
Ik word helemaal nostalgischquote:Op zondag 31 maart 2024 23:14 schreef Blues het volgende:
Buur heeft ze ook en noemt het Kerria.
Blijven 's winters groene lange staken.
quote:Op zondag 31 maart 2024 23:15 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik word helemaal nostalgisch. Niemand heeft me daar ooit gevonden.
Viszaadjesquote:Op maandag 1 april 2024 11:53 schreef AnneX het volgende:
Hahaha de zaadjes van de scharnierbloem had ik ingevroren in de ijsblokjes vorm.
Het was nu wel tijd - eigenlijk te vroeg - om die in de grond te stoppen. De vorst was er tenslotte “overheen geweest”.
Resultaat: ijsblokjes en de zaadjes erbovenop waren gaan drijven. Dus de zaadjes lagen wel bevroren óp de klontjes en niet in het ijsklontje 😂
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 11:42 schreef Blues het volgende:
En soms kijk ik ff in de OP of het foto-overzicht er al in staat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn vragen:
- nog suggesties/opmerkingen mbt vlonderterras plan?
- nog suggesties voor andere planten dan steenanjers die ik in bloempot op terras kan zetten? Liefst niet teveel werk om bij te houden.
- tips voor planten voor in de potten tegen schuur als ik daar idd klimplant tegenaan wil? Liefst iets wat niet teveel werk is om bij te houden.
- evt andere tips om iets meer groen/plant toe te voegen bij de schuur? Leuke creatieve ideeën voor op te hangen bloempotten ofzo?
Oriëntatie tuin is noordwest, de zon komt in ochtend ergens over het dak heen en dus het eerst op de achterkant vd tuin. Langste zon is het hoekje rechtsvoor op het tegelterras. Plaatsing vlonderterras is bewust achterin omdat ik het snel te warm vind, en dus fijn vind dat er redelijk snel in de middag al schaduw vd heg en schuur komt op het terras.
Oh, en de heg links ben ik aan het snoeien en haagje achter rechts moet ook nog, maar kliko zit vol. En het gazon herstellen heb ik opgegeven, ik zit op kleigrond en ik heb al meerdere keren de hele riedel van verticuteren, kalk, mest, doorzaaien etc (in de juiste volgorde, weet ik nu niet uit mn hoofd) gedaan en het blijft veel mos en paardenbloemen en andere bloemetjes en niet heel veel gras. En dat is oke, want het vervangen en dan eerst afscheppen en goede ondergrond storten etc vind ik teveel moeite en het vervangen op de huidige ondergrond ook want dan loop je uiteindelijk toch weer tegen zelfde probleem aan.
En het is een huurhuis, dus geen oneindig budget en vooral dingen zelf doen. Bij een koophuis zou ik er wat geld tegenaan gooien en het goed (laten) doen, nu wil ik vooral graag het net wat leuker en functioneler maken maar wel enigszins budget vriendelijk. De vlonderspullen kosten alles bij elkaar al ongeveer ¤350, dus wil niet al teveel nog kwijt zijn aan verdere planten-opleuking.
[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 01-04-2024 21:22:49 ]
Eigenlijk vooral praktischer bij aanleg, deels gezien de vlonder - anders moet ik een strook vrij laten achter de vlonder, waar je dan dus niet per se heel goed meer bij kan, en mogelijk ook nog klei afscheppen en vervangen door tuinaarde/potgrond voor ik er iets in kan zetten. En dan zit vlak ernaast dus vlonder met worteldoek eronder, dus weet ook niet hoe handig dat is?quote:Op maandag 1 april 2024 20:53 schreef Vanyel het volgende:
Waarom vind je potten praktischer?
In mijn ervaring zijn potten altijd meer werk want moeten meer water, voeding vs mulch, leeggegooid want dood etc etc terwijl in de volle grond eigenlijk zelden iets vraagt als het eenmaal groeit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |