Het wordt voor alle teams de eerste hete race dus wie weet wat dat nog aan uitvallers oplevert.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:04 schreef THEFXR het volgende:
Deze race wordt heet en de Mercs hadden al koelingsproblemen, dus pak de zaag maar
En ook de Williams met de merc motorquote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:04 schreef THEFXR het volgende:
Deze race wordt heet en de Mercs hadden al koelingsproblemen, dus pak de zaag maar
Cool runningsquote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:04 schreef THEFXR het volgende:
Niet de eerste keer ook dat ze daar problemen mee hebben. Kan nog wel eens een dingetje worden voor ze dit jaar als ze het niet snel opgelost krijgen. Russell deed alsof het een kleine dingetje was, maar dat moet ik nog maar zien.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:04 schreef THEFXR het volgende:
En de Ferrari's met oververhitte remmen.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:04 schreef THEFXR het volgende:
Mercedes had een rekenfoutje gemaakt wat betreft de koeling voor Bahrein aldus Sky. We gaan het zienquote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:04 schreef THEFXR het volgende:
Echte mannen rijden zonder engine cover.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:04 schreef THEFXR het volgende:
quote:Op dinsdag 5 maart 2024 23:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Echte mannen rijden zonder engine cover.![]()
RBR met oververhitte hormonen en nu ook nog oververhitte hoofdenquote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:33 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
En de Ferrari's met oververhitte remmen.
heeft Jos ook gedaan in een Arrowsquote:
Ik had gehoord dat de thaise kant en Horner een Toto contructie willen, dus RBR los van het concern RB en Horner mede eigenaar met aandelen, daar gaat dus de hele shit over.quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:36 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Helmut Marko is ook nooit te beroerd om er een schepje bovenop te doen:
https://nl.motorsport.com(...)te-variant/10583668/
Dit komt niet meer goed binnen dat team. Als Horner niet weggaat dan stort het in elkaar. Maar als hij wel weggaat is de machtsstrijd binnen RedBull ook nog niet beslecht vrees ik.
Dat lijkt me best aannemelijk. En Oostenrijk verzet zich met hand en tand. Daarom ook dat de dame in kwestie geen 650K zwijggeld geaccepteerd heeft. Dat is ook zoiets vreemds. Als het niet over verkrachting of aanranding gaat, dan accepteer je toch zo’n bedrag? Behalve als het om een grotere agenda gaat.quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik had gehoord dat de thaise kant en Horner een Toto contructie willen, dus RBR los van het concern RB en Horner mede eigenaar met aandelen, daar gaat dus de hele shit over.
Zie ook post #97 uit het vorige topic.quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:43 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ik had gehoord dat de thaise kant en Horner een Toto contructie willen, dus RBR los van het concern RB en Horner mede eigenaar met aandelen, daar gaat dus de hele shit over.
Dat zwijggeld is een geruchtquote:Op woensdag 6 maart 2024 13:58 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat lijkt me best aannemelijk. En Oostenrijk verzet zich met hand en tand. Daarom ook dat de dame in kwestie geen 650K zwijggeld geaccepteerd heeft. Dat is ook zoiets vreemds. Als het niet over verkrachting of aanranding gaat, dan accepteer je toch zo’n bedrag? Behalve als het om een grotere agenda gaat.
Dit. Gewoon racen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 16:11 schreef beantherio het volgende:
Ik wordt zo langzamerhand helemaal gaar van de berichtgeving over deze kwestie. Geen idee wat er nu werkelijk aan de hand is: de Formule 1-pers speculeert er op los. Zelden zo'n "rel" meegemaakt.
Gewoon lekker roddelen met een vage hint naar metoo als excuus, net als bij het gros van die Nederlandse relletjes.quote:Op woensdag 6 maart 2024 16:11 schreef beantherio het volgende:
Ik wordt zo langzamerhand helemaal gaar van de berichtgeving over deze kwestie. Geen idee wat er nu werkelijk aan de hand is: de Formule 1-pers speculeert er op los. Zelden zo'n "rel" meegemaakt.
Coolquote:
Ik vind hem er zo maar als een creepy stalker uitzien.quote:Op woensdag 6 maart 2024 17:15 schreef Rnie het volgende:
[ afbeelding ]
Van HarenGOD in de Red Bull Hospitality Suite![]()
Het moet hoe dan ook clicks opleveren.quote:Op woensdag 6 maart 2024 16:11 schreef beantherio het volgende:
Zo'n rel met zo weinig feiten wat opgeklopt word tot een enorm drama waarbij het einde van Red Bull aangekondigd word.quote:Op woensdag 6 maart 2024 16:11 schreef beantherio het volgende:
Ach, ik negeer dat soort shit gewoon volkomen. Nergens last vanquote:Op woensdag 6 maart 2024 16:11 schreef beantherio het volgende:
Britse pers hèquote:Op woensdag 6 maart 2024 16:11 schreef beantherio het volgende:
Nou nee, ik volg oa Duitse, Spaanse, Braziliaanse, Italiaanse F1 journalisten en ook die kunnen dit onderwerp niet vermijden net als de Engelse en Nederlandse.quote:
Keihard gelachenquote:
Ik snap echt niet waarom je van Horner af zou willen vanuit een sportief oogpunt. Dit is gewoon Ferrari 2006-2007, en we weten allemaal wat daar van terecht is gekomen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:03 schreef opgebaarde het volgende:
Als het klopt dat de Verstappens net zoals Marko van Horner af willen, ben ik benieuwd wat er afgelopen jaar veranderd is. De tandem Horner Newey zou er ook niet meer zijn.
(zo ver er iets te zeggen is wat er speelt)
Dit is toch echt zo'n dingetje van verveelde mensen op social media? Natuurlijk gaat hij niet naar Mercedes binnen afzienbare tijd. Dat is een beetje als zeggen dat Maarten van der Weijden premier gaat worden. Tja, wie weet, ooit, maar dat is nu helemaal niet im Frage.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:47 schreef Parafernalia het volgende:
Hoezo zou Max nou naar Mercedes willen?
Oh wow, eindelijk terug na dat vroegtijdige einde vorig jaarquote:
Hij heeft Perez geen orders.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap echt niet waarom je van Horner af zou willen vanuit een sportief oogpunt. Dit is gewoon Ferrari 2006-2007, en we weten allemaal wat daar van terecht is gekomen.
Een verstandshuwelijk lijkt me ook het beste in deze, je hoeft geen vrienden te zijn als je de gelederen maar gesloten houdt.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap echt niet waarom je van Horner af zou willen vanuit een sportief oogpunt. Dit is gewoon Ferrari 2006-2007, en we weten allemaal wat daar van terecht is gekomen.
Ik begrijp echt niet wat iedereen opeens tegen Horner heeft. Lijkt me niet dat dat alleen wat WhatsAppjes met een werkneemster zijn dan.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:03 schreef opgebaarde het volgende:
Als het klopt dat de Verstappens net zoals Marko van Horner af willen, ben ik benieuwd wat er afgelopen jaar veranderd is. De tandem Horner Newey zou er ook niet meer zijn.
(zo ver er iets te zeggen is wat er speelt)
De plottwist is dat Jos Verstappen vreemd is gegaan met Geri.quote:Op woensdag 6 maart 2024 20:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp echt niet wat iedereen opeens tegen Horner heeft. Lijkt me niet dat dat alleen wat WhatsAppjes met een werkneemster zijn dan.
Cruijff ging ook uit wraak naar Feyenoord en werd kampioen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 20:21 schreef Donderkonijn het volgende:
Echt mensen die denken dat Max nu naar Mercedes gaat terwijl hij in een auto zit die een lichtjaar op de concurrentie voorligt voor F1 begrippen zijn niet goed bij hun hoofd. Ten minste tot 2026 blijft die lekker zitten waar die zit. Het zou alleen goed zijn als de Verstappens zich niet te veel met die soap rond Horner zouden bemoeien.
GTST is er niets bijquote:Op woensdag 6 maart 2024 20:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De plottwist is dat Jos Verstappen vreemd is gegaan met Geri.
Dat doet hij misschien wel nadat Hamilton onverrichter zake weer vertrokken is bij Ferrariquote:Op woensdag 6 maart 2024 20:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Cruijff ging ook uit wraak naar Feyenoord en werd kampioen.
En wat heeft Verstappen aan een auto die jaar in jaar uit een lichtjaar sneller is? Hij wil blijkbaar zo graag racen maar rijdt alleen vooraan, en is alleen de eerste 3 en de laatste ronde in beeld.
Het is zo jammer dat de route naar Ferrari nu afgesloten lijkt. Man, wat had hij daar de goat aller goaten kunnen worden.
Vasseur lijkt Ferrari wel iets beter op de rit te hebben dan zijn voorgangersquote:Op woensdag 6 maart 2024 20:59 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat doet hij misschien wel nadat Hamilton onverrichter zake weer vertrokken is bij Ferrari
Ik denk echt niet dat dit Max het ene moer interesseert.quote:Op woensdag 6 maart 2024 20:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En wat heeft Verstappen aan een auto die jaar in jaar uit een lichtjaar sneller is? Hij wil blijkbaar zo graag racen maar rijdt alleen vooraan, en is alleen de eerste 3 en de laatste ronde in beeld.
Hij schijnt gewoonweg een machtswellusteling te zijn, die ogenschijnlijk na de dood van Mateschitz de sportieve machtspositie van Mateschitz probeert over te nemen. Hij ligt lekker bij die Thai en dat is tegen het zere been van een groot gedeelte binnen Red Bull.quote:Op woensdag 6 maart 2024 20:30 schreef Tijn het volgende:
Ik begrijp echt niet wat iedereen opeens tegen Horner heeft.
Ik vind het toch een raar verhaal. Het gaat toch hartstikke goed? Is Horner daar niet ook verantwoordelijk voor?quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:06 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hij schijnt gewoonweg een machtswellusteling te zijn, die ogenschijnlijk na de dood van Mateschitz de sportieve machtspositie van Mateschitz probeert over te nemen. Hij ligt lekker bij die Thai en dat is tegen het zere been van een groot gedeelte binnen Red Bull.
Teamworkquote:Op woensdag 6 maart 2024 21:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het toch een raar verhaal. Het gaat toch hartstikke goed? Is Horner daar niet ook verantwoordelijk voor?
Weet ik niet. Mensen veranderen ook.quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk echt niet dat dit Max het ene moer interesseert.
Ik denk dat de perikelen voornamelijk gaan om te toekomst (2026 onward) en niet om het nu.quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het toch een raar verhaal. Het gaat toch hartstikke goed? Is Horner daar niet ook verantwoordelijk voor?
Misschien niet macht, maar onder zijn leiding is het team opgebouwd. Hij heeft daar nooit aandelen of iets dergelijks voor gekregen. Dat knaagt misschien een beetjequote:Op woensdag 6 maart 2024 21:06 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hij schijnt gewoonweg een machtswellusteling te zijn, die ogenschijnlijk na de dood van Mateschitz de sportieve machtspositie van Mateschitz probeert over te nemen. Hij ligt lekker bij die Thai en dat is tegen het zere been van een groot gedeelte binnen Red Bull.
quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:13 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Mensen die hier klagen dat de media erover berichten..Die snappen er echt niks van. Er is gewoon een enorme politieke strijd gaande binnen RedBull na de dood van Mateschitz. Dat is het hele eieren eten. En dat stopt echt niet door er niet over te schrijven. Natuurlijk schrijven ze erover, het is ook mega relevant. Typerend ook dat mensen hier het allemaal erg vermoeiend vinden, maar intussen niet snappen waarom Horner onder vuur ligt.
Het is toch hartstikke duidelijk. RedBull Oostenrijk wil het formule 1 team precies zo houden zoals het was. Aan die groep is Marko gelinkt. RedBull Thailand wil het graag anders en ruikt nu haar kans omdat het de beste aandelen heeft. Horner hoort bij die groep en wil graag meer macht naar zich toetrekken. Vandaar ook dat hij vorig jaar graag Marko wilde lozen. De Verstappens zijn loyaal aan Marko, dat bleek vorig jaar wel. Marko lozen lukte vorig jaar niet en ineens komt er een onderzoek naar Horner en zodra hij daarvan min of meer vrijgesproken wordt doen de appjes op die hij gestuurd zou hebben waardoor zijn positie eigenlijk niet meer houdbaar is.
Dit gaat helemaal niet alleen om die appjes ofzo en dit stopt ook niet zomaar. Dit zal doorgaan totdat er op het hoogste niveau tussen Thailand en Oostenrijk duidelijkheid komt. Om die reden is het heel goed denkbaar dat Verstappen wel verder wil kijken. De tweespalt in het team is er en wanneer jongens als Newey en Waché niet meer happy zijn en een kant kiezen dan zijn het geen breukjes, maar scheuren. Het zou lachwekkend zijn wanneer de media dat stilzwijgen zodat we het over racen kunnen hebben..
Of hij probeert juist te voorkomen dat Red Bull afglijdt, doordat de besluitvorming stroperig wordt doordat hij zich nu moet verantwoorden bij Red Bull GmbH in plaats van de autonomie die hij had onder Mateschitz. Precies datgene waardoor de deal met Porsche wetd afgeblazen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:06 schreef Rnie het volgende:
[..]
En daarom keren Marko etc. zich tegen hem? Wat is daar de logica van dan?quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Of hij probeert juist te voorkomen dat Red Bull afglijdt, doordat de besluitvorming stroperig wordt doordat hij zich nu moet verantwoorden bij Red Bull GmbH in plaats van de autonomie die hij had onder Mateschitz. Precies datgene waardoor de deal met Porsche wetd afgeblazen.
Uiteraard kan dit een argument zijn vanuit Horner's oogpunt, alleen weten wij niet hoe het andere kamp hierover denkt. Maar dat er twee kampen zijn, dat kunnen we nu wel met zekerheid zeggen hoor.quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:14 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Of hij probeert juist te voorkomen dat Red Bull afglijdt, doordat de besluitvorming stroperig wordt doordat hij zich nu moet verantwoorden bij Red Bull GmbH in plaats van de autonomie die hij had onder Mateschitz. Precies datgene waardoor de deal met Porsche wetd afgeblazen.
Als Red Bull geen invloed meer heeft, heeft Marko dat ook niet meer, want hij is onderdeel van Red Bull, en niet het raceteam.quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
En daarom keren Marko etc. zich tegen hem? Wat is daar de logica van dan?
Zonde is het zeker. Maar het verdwijnt niet door het er niet meer over te hebben.quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:27 schreef Joene het volgende:
wat het ook is , ik vind het enorm zonde dat er meer over dit wordt gepraat dan over de sport ansich. Of over de 22 seconde overmacht op de eerstvolgende etc . Dikke schaduw over de eerste (weken) van het seizoen als je het mij vraagt en voer voor die kuttige netflix soap
wat mij betreft is het interne redbull bs en hoeft dat niet uitgebreid buitens kamers besproken te worden op feiten / conclusies / persberichten na.quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:29 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Zonde is het zeker. Maar het verdwijnt niet door het er niet meer over te hebben.
RedBull is het team dat op dit moment het team domineert en ze gaan rollebollend onder straat. Wat verwacht je dan?quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:33 schreef Joene het volgende:
[..]
wat mij betreft is het interne redbull bs en hoeft dat niet uitgebreid buitens kamers besproken te worden op feiten / conclusies / persberichten na.
Ik hoorde iets, niet goed opgelet, dat hij een deel van het team (motor iirc) aan het weghalen was bij het team. Wellicht dat dat kwaad bloed heeft gezet (?). Het is hoogst opmerkelijk inderdaad.quote:Op woensdag 6 maart 2024 20:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik begrijp echt niet wat iedereen opeens tegen Horner heeft. Lijkt me niet dat dat alleen wat WhatsAppjes met een werkneemster zijn dan.
Is dat zo?quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien niet macht, maar onder zijn leiding is het team opgebouwd. Hij heeft daar nooit aandelen of iets dergelijks voor gekregen. Dat knaagt misschien een beetje
agree , en hoe je het went of keert het haalt focus weg .quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:40 schreef Tijn het volgende:
Nou, beetje jammer als het allemaal door dit soort kleinzerig gedoe in het putje gaat.
Ik vermoed dat de hele saga binnenskamers niet zo kleinzerig is hoor @Tijnquote:Op woensdag 6 maart 2024 21:40 schreef Tijn het volgende:
Nou, beetje jammer als het allemaal door dit soort kleinzerig gedoe in het putje gaat.
Het raceteam is gewoon 100% eigendom van RedBull GmbH. Dat geldt ook voor VCRB’s trouwens (en daar is Zak niet blij mee).quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:38 schreef Rnie het volgende:
[..]
Is dat zo?Ik weet niet exact hoe Red Bull Racing qua shares is opgebouwt, maar doel je daar dan op?
Maar waarin verschillen de visies op RedBull nu dan tussen team Oostenrijk en team Thailand? Of zitten ze inhoudelijk wel op één lijn en gaat het enkel om de vraag wie het voor het zeggen heeft?quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:13 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Mensen die hier klagen dat de media erover berichten..Die snappen er echt niks van. Er is gewoon een enorme politieke strijd gaande binnen RedBull na de dood van Mateschitz. Dat is het hele eieren eten. En dat stopt echt niet door er niet over te schrijven. Natuurlijk schrijven ze erover, het is ook mega relevant. Typerend ook dat mensen hier het allemaal erg vermoeiend vinden, maar intussen niet snappen waarom Horner onder vuur ligt.
Het is toch hartstikke duidelijk. RedBull Oostenrijk wil het formule 1 team precies zo houden zoals het was. Aan die groep is Marko gelinkt. RedBull Thailand wil het graag anders en ruikt nu haar kans omdat het de beste aandelen heeft. Horner hoort bij die groep en wil graag meer macht naar zich toetrekken. Vandaar ook dat hij vorig jaar graag Marko wilde lozen. De Verstappens zijn loyaal aan Marko, dat bleek vorig jaar wel. Marko lozen lukte vorig jaar niet en ineens komt er een onderzoek naar Horner en zodra hij daarvan min of meer vrijgesproken wordt doen de appjes op die hij gestuurd zou hebben waardoor zijn positie eigenlijk niet meer houdbaar is.
Dit gaat helemaal niet alleen om die appjes ofzo en dit stopt ook niet zomaar. Dit zal doorgaan totdat er op het hoogste niveau tussen Thailand en Oostenrijk duidelijkheid komt. Om die reden is het heel goed denkbaar dat Verstappen wel verder wil kijken. De tweespalt in het team is er en wanneer jongens als Newey en Waché niet meer happy zijn en een kant kiezen dan zijn het geen breukjes, maar scheuren. Het zou lachwekkend zijn wanneer de media dat stilzwijgen zodat we het over racen kunnen hebben..
Wat ik uit de verschillende serieus te nemen podcasts begrijp gaat het vooral om dat laatste. Zeker nu RBPT’s erbij is gekomen is het bedrijf enorm gegroeid. Van 750 naar bijna dubbel zoveel mensen en ook dat bedrijf valt onder Horner. Het totaal raceteam vertegenwoordigt een waarde van ruim 2,5 miljard. Ik kan me best voorstellen dat Horner gedacht heeft: ik heb een veel verantwoordelijkere baan, ben overal verantwoordelijk voor maar intussen moet ik nog steeds verantwoording afleggen aan (na de dood van Mateschitz) en gozer van 40 en een wispelturige bejaarde man van bijna 80. Laat mij het autonoom doen en het gaat een stuk sneller. Ik lees links en rechts wat over aandelen. Dat zou ook best kunnen, zijn rivaal wolff heeft dat natuurlijk ook. Het zal nooit helemaal duidelijk worden waar die frictie precies is ontstaan, maar ergens daar zijn Horner en Marko elkaar kwijt geraakt, waarbij Marko uiteraard gedekt wordt door Oostenrijk en Horner heel slim toenadering heeft gezocht bij Thailand. Niet voor niks kwam die Thai vorige week heel demonstratief ineens het circuit oplopen..quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:51 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Maar waarin verschillen de visies op RedBull nu dan tussen team Oostenrijk en team Thailand? Of zitten ze inhoudelijk wel op één lijn en gaat het enkel om de vraag wie het voor het zeggen heeft?
Ja die snap ik, alleen @Peterselieman kaartte aan dat Horner wellicht gepikeerd zou zijn omdat hij geen aandelen zou krijgen. Als de dochteronderneming zo in elkaar steekt dat RBR geen eigen aandelen uitgeeft, dan ga ik daar dan ook niet vanuit en moet Horner genoegen nemen met een riant salaris + eventuele bonusjes bij prestatie. Het lijkt mij namelijk sterk dat Horner aandelen wilt krijgen over het gehele Red Bull concern op basis van zijn prestaties in de F1.quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:47 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Het raceteam is gewoon 100% eigendom van RedBull GmbH. Dat geldt ook voor VCRB’s trouwens (en daar is Zak niet blij mee).
De complexiteit zit hem erin dat die situatie nooit een probleem was. RedBull GmbH regelde eigenlijk alles. Maar eigenlijk is ‘Oostenrijk’ daar maar voor 49% eigenaar van. In de praktijk bemoeide Thailand zich echter nooit met het raceteam. Dat was het kindje van Mateschitz.
Na zijn dood is er een machtsvacuüm ontstaan. Mateschitz had Marko als zijn link bij het team zitten. Daarom werd vaak gezegd dat Horner wel teambaas was, maar Marko eigenlijk machtiger was. De zoon van Mateschitz heeft niet de status van zijn vader en ik denk dat Horner zijn kans schoon heeft gezien door RB Thailand bij te schakelen, die eigenlijk natuurlijk formeel net iets meer macht hebben dan Oostenrijk. Immers: zij bezitten 51% van de aandelen. Daar is het hele conflict ontstaan. Gewoon pure machtspolitiek. Waarmee ze in de praktijk misschien wel het hele team ten gronde richten. Want het is niet Horner die de auto bouwt ofzo, die is ook puur afhankelijk van de mensen onder hem en een coureur van wereldklasse.
Dit.quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:40 schreef Tijn het volgende:
En dan May en Hammond erbijquote:
Sorry maar een appje waarin letterlijk wordt gezegd dat ze op zoek moet naar een andere baan omdat ze niet langer wil doorgaan met de flirterige appjes/affaire is gewoon 100% reden voor ontslag. Dat een advocaat om zeer vage redenen dat anders ziet doet daar weinig aan af en zal wel een zeer technische redenering hebben.quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik hoorde iets, niet goed opgelet, dat hij een deel van het team (motor iirc) aan het weghalen was bij het team. Wellicht dat dat kwaad bloed heeft gezet (?). Het is hoogst opmerkelijk inderdaad.
Er wordt een smerig spel gespeeld. Eerst die aanklacht in 't openbaar over grensoverschrijdend gedrag en daarna relatief onschuldige WhatsApp-jes die met 124 journalisten wordt gedeeld. Dat laatste sloeg nergens op.
Dus inderdaad, wat is daar gebeurd?!
Dat appje heb ik niet gezien, maar ik heb ze ook niet allemaal doorgenomen. Ten tweede is de authenticiteit nog steeds niet bevestigd.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Sorry maar een appje waarin letterlijk wordt gezegd dat ze op zoek moet naar een andere baan omdat ze niet langer wil doorgaan met de flirterige appjes/affaire is gewoon 100% reden voor ontslag. Dat een advocaat om zeer vage redenen dat anders ziet doet daar weinig aan af en zal wel een zeer technische redenering hebben.
Als het nep zou zijn, dan zou Horner en de gehele PR machine van Red Bull dit constant met klem benadrukken. Nergens wordt door de aanwezige F1 pers meer betwist of de appjes nep zijn. Ze hebben het namelijk constant over "the leak".quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:39 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
[..]
Dat appje heb ik niet gezien, maar ik heb ze ook niet allemaal doorgenomen. Ten tweede is de authenticiteit nog steeds niet bevestigd.
Ik ga nergens vanuit totdat het bevestigd is dat het echt of nep is.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:50 schreef Rnie het volgende:
[..]
Als het nep zou zijn, dan zou Horner en de gehele PR machine van Red Bull dit constant met klem benadrukken. Nergens wordt door de aanwezige F1 pers meer betwist of de appjes nep zijn.
Ga er maar vanuit dat het echt is.
Ik kan me niet voorstellen dat dit de reden is dat Marko, Jos en Max van Horner af zouden willen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Sorry maar een appje waarin letterlijk wordt gezegd dat ze op zoek moet naar een andere baan omdat ze niet langer wil doorgaan met de flirterige appjes/affaire is gewoon 100% reden voor ontslag. Dat een advocaat om zeer vage redenen dat anders ziet doet daar weinig aan af en zal wel een zeer technische redenering hebben.
Dat stuk had ik niet gelezen alleen deze appjes waren toch ook geen onderdeel van 't onderzoek naar horner?quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het gaat ook niet echt om die vrouw maar meer omdat Horner de macht over het racegedeelte van Red Bull naar zich toe wilde trekken en die Thai steunt hem daarin.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:55 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat dit de reden is dat Marko, Jos en Max van Horner af zouden willen.
Zou het ze om het geld gaan? Lijkt me niet bij die Thai, Horner wel, die ziet zichzelf wel in een soort van Toto rol, die heeft z'n investering in Mercedes wel wel vertienvoudigd zien worden denk ik.quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
Vermoedelijk is het ook zo dat hoe zelfstandiger een raceteam is, hoe makkelijker het te verkopen is.
Misschien hoopt 'Thailand' daar ooit flink aan te verdienen.
Dat ooit zou ook al snel kunnen zijn want zonder Verstappen en Newey is RBR nog niet de helft waard. Dat snapt zelfs Jos wel.
Ze zullen geen 51% aandelen Redbull gekocht hebben omdat ze zo graag een F1-team wilden.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zou het ze om het geld gaan? Lijkt me niet bij die Thai, Horner wel, die ziet zichzelf wel in een soort van Toto rol, die heeft z'n investering in Mercedes wel wel vertienvoudigd zien worden denk ik.
Welke appje is dat dan? Ik denk dat ik 99% van de appjes wel heb doogenomen, maar in geen enkele staat dit genoemd volgens mij.quote:Op donderdag 7 maart 2024 11:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Die hebben ze niet gekocht, de vader van deze Thai was de oprichter, Mateschitz heeft hem benaderd met een plan Red Bull drankjes te verkopen buiten Thailand, hij heeft ook de receptuur wat aangepast.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ze zullen geen 51% aandelen Redbull gekocht hebben omdat ze zo graag een F1-team wilden.
Vaak worden deze overnames gefinancierd met geleend geld en wat miljardjes voor RBR zijn dan welkom
Die Thai heeft geen 51% aandelen gekocht. Zijn vader was de bedenker van de Red Bull drank en heeft het bedrijf samen met Mateschitz opgezet, die daarvoor 49% van de aandelen kreeg.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ze zullen geen 51% aandelen Redbull gekocht hebben omdat ze zo graag een F1-team wilden.
Vaak worden deze overnames gefinancierd met geleend geld en wat miljardjes voor RBR zijn dan welkom
Aha, tnx.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die hebben ze niet gekocht, de vader van deze Thai was de oprichter, Mateschitz heeft hem benaderd met een plan Red Bull drankjes te verkopen buiten Thailand, hij heeft ook de receptuur wat aangepast.
De aandelen verhouding was 49-49 en 2% voor de zoon die nu dus de opvolger is.
Mateschitz had de zakelijke volmacht, deze is na z'n overlijden komen te vervallen waardoor je nu een andere verhouding hebt, de Thaise zoon is nu met 51% de baas.
Ze willen maar geen topic maken...quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:34 schreef bloodymary1 het volgende:
Gaat het hier nou nog over dat gezeur over Horner...
Voorbeeldfunctie?quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze willen maar geen topic maken...
Waarom zou je over elke kwestie binnen de F1 een apart (uitzondering wb de races) topic maken?quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze willen maar geen topic maken...
dit ja, altijd maar die aparte topics, slaat nergens op.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:43 schreef Rnie het volgende:
[..]
Waarom zou je over elke kwestie binnen de F1 een apart (uitzondering wb de races) topic maken?F1 Algemeen volstaat prima.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |