quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Kom ook gezellig mee posten in de SCquote:Op maandag 4 maart 2024 20:21 schreef RadioJoost het volgende:
Haha maar goed na al die jaren. Ga ik nu dus ook af en toe reageren! Wat me opvalt is dat de streams als een dolle gaan! Ook de reactie video’s zijn positief tot laaiend positief. De bookmakers gaan nu ook goed. Maar als ik sommige top 29’s zie valt het daar een beetje tegen!
True.quote:
Ik dacht dat-ie vol was of heb je een post verwijderd?quote:Op maandag 4 maart 2024 20:24 schreef Greys het volgende:
@:Arcee ik wilde nog een post typen voor Joost zodat hij weet dat het topic automatisch sluit en hoe hij het nieuwe deel kon vinden maar dat ging niet meer door je gespam.![]()
@RadioJoostquote:Op maandag 4 maart 2024 20:24 schreef Greys het volgende:
@:Arcee ik wilde nog een post typen voor Joost zodat hij weet dat het topic automatisch sluit en hoe hij het nieuwe deel kon vinden maar dat ging niet meer door je gespam.![]()
Ik heb niks verwijderd maar als jij niet twee keer VOL had gepost had de mijne nog gepast.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:24 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik dacht dat-ie vol was of heb je een post verwijderd?![]()
Ik moet eerlijk bekennen dat ik al jaren niet meer aan Marianna Weber heb gedachtquote:Op maandag 4 maart 2024 20:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Hou jij toevallig van Marianne Weber? Want als dat zo is dan heb ik meteen beet
Heel graag laiverd, maar ik hep m'n uitkering nog niet binne, dus dat gaat effe niet lukke niet.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:25 schreef Greys het volgende:
Aangezien niemand het opmerkt:
Helpen jullie even de tekst van Europapa nog wat verder in de bewegende balk bovenin te krijgen?
Ik eigenlijk ook niet. Het was best een mooie tijd. Maar goed, die tijd is nu voorbij Emquote:Op maandag 4 maart 2024 20:26 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik al jaren niet meer aan Marianna Weber heb gedacht
Ik heb maar 1 keer VOL gepost.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb niks verwijderd maar als jij niet twee keer VOL had gepost had de mijne nog gepast.
Gewoon nog een paar keer luisteren/kijken, dan krijg je de smaak te pakkenquote:Op maandag 4 maart 2024 20:27 schreef heywoodu het volgende:
Vandaag voor het eerst geluisterd, maar....is het Europa-pa?
Sinds de naam van het liedje bekend werd, tot ik het vanmorgen voor het eerst hoorde, las ik het gewoon als Euro-papa (Euro-vader dus, als het ware)
Wel een...uhm...bijzonder liedje, om het zo maar te zeggen.
Ik zag 2 keer VOL en nu moest ik hier posten, want anders postte ik door het slotje heenquote:
Eerst ook even zoveel mogelijk van de andere liedjes luisteren, anders ga ik er één veel vaker horen en dat is niet eerlijkquote:Op maandag 4 maart 2024 20:28 schreef maily het volgende:
[..]
Gewoon nog een paar keer luisteren/kijken, dan krijg je de smaak te pakken![]()
Ik heb in het vorige topic geleerd dat hij het te druk had met Kinderen voor kinderen. Daar doen ze niet aan hakken.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:30 schreef blackswangreen het volgende:
Zo, ik zag net Aran Bade die probeert te hakken, maar die is vroeger blijkbaar nooit op een schoolfeest ofzo geweest. Jezus.
Ik kan ook niet hakken, maar ben vroeger wel op een schoolfeest geweest.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:30 schreef blackswangreen het volgende:
Zo, ik zag net Aran Bade die probeert te hakken, maar die is vroeger blijkbaar nooit op een schoolfeest ofzo geweest. Jezus.
In het Gooi wordt alleen gehakkied.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:31 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik heb in het vorige topic geleerd dat hij het te druk had met Kinderen voor kinderen. Daar doen ze niet aan hakken.
quote:Op maandag 4 maart 2024 20:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Eerst ook even zoveel mogelijk van de andere liedjes luisteren, anders ga ik er één veel vaker horen en dat is niet eerlijk
quote:Op maandag 4 maart 2024 20:30 schreef blackswangreen het volgende:
Dit vind ik toch altijd zo'n leuke rubriek he, al die mensen die zeggen niet te kijken. Nagenoeg iedereen zegt publiekelijk het allemaal maar niks en onzin en weet ik het wat te vinden en het 'natuurlijk echt niet te kijken, rot op man'. Maar uiteindelijk zijn er wel jaar na jaar een paar miljoen kijkers in een klein landje als Nederland. Kortom, heel veel van die mensen liegen en schamen zich er gewoon voorquote:Op maandag 4 maart 2024 20:04 schreef Benny het volgende:
Europapapa heeft het tot de kantoor playlist gehaald. Zelfs personen die 'niks met het songfestival hebben' noemen het "een lekker nummertje". Hoppa-pa-pa
Er kwam onder een ESF tweet van ons account een wat oudere meneer roepen dat het hem geen reet interesseert. Maar wel de moeite nemen om dat te komen gillen he.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit vind ik toch altijd zo'n leuke rubriek he, al die mensen die zeggen niet te kijken. Nagenoeg iedereen zegt publiekelijk het allemaal maar niks en onzin en weet ik het wat te vinden en het 'natuurlijk echt niet te kijken, rot op man'. Maar uiteindelijk zijn er wel jaar na jaar een paar miljoen kijkers in een klein landje als Nederland. Kortom, heel veel van die mensen liegen en schamen zich er gewoon voor
Fijn en welkom op FOK!quote:Op maandag 4 maart 2024 20:46 schreef RadioJoost het volgende:
[..]
Nee nee! Ben nog op ontdekking 😂😂😂. Zat in slowchat
quote:Op maandag 4 maart 2024 20:30 schreef blackswangreen het volgende:
Gelukkigquote:Op maandag 4 maart 2024 20:46 schreef RadioJoost het volgende:
[..]
Nee nee! Ben nog op ontdekking 😂😂😂. Zat in slowchat
Ja ik heb hem afgelopen jaar op solar festival gezien. En vond het toen zo gaaf. Dat ik nog wat andere vrienden mee heb genomen naar Appelpop.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:25 schreef Cee het volgende:
Welkom RadioJoost, ik ben het helemaal met je eens, behalve dat ik Joost alleen nog maar 1x live heb gehoord vanaf m’n balkon. En dat klonk als een feestje.![]()
Cornald die zegt dat er voor het eerst muzikanten in de commissie zittenquote:
Zij die het luidst ontkennen...quote:Op maandag 4 maart 2024 20:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Er kwam onder een ESF tweet van ons account een wat oudere meneer roepen dat het hem geen reet interesseert. Maar wel de moeite nemen om dat te komen gillen he.
Hahah nee dat die topics sluiten dat wist ik wel. Maar heb wel al veel geleerd😉. Rechtsboven = reageren op iemand. En een topic is vol na 301 reacties👍. Maar verwacht van mij nog even geen procentenpolonaise gifjes. Of links naar artikelen. Ik denk dat het dan in de soep loopt😉quote:Op maandag 4 maart 2024 20:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Ook hij kan toegevoegd worden aan de lange lijst van gesneuvelden door de topic-limiet
Een link naar een artikel kan je hier gewoon plakken!quote:Op maandag 4 maart 2024 20:57 schreef RadioJoost het volgende:
[..]
Hahah nee dat die topics sluiten dat wist ik wel. Maar heb wel al veel geleerd😉. Rechtsboven = reageren op iemand. En een topic is vol na 301 reacties👍. Maar verwacht van mij nog even geef procentenpolonaise gifjes. Of links naar artikelen. Ik denk dat het dan in de soep loopt😉
Ja mij doet dat ook helemaal niks.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:59 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Voor het eerst Kroatie gezien.
Dat vond ik helemaal niet zo leuk. Appeltje eitje dus.
hahah was net het bericht aan het aanpassen. Had geef ipv geen getypt!!quote:Op maandag 4 maart 2024 20:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Een link naar een artikel kan je hier gewoon plakken!
Een link naar een youtube ook!
En als je andere dingen wilt weten gil je gewoon even, dan is er altijd wel iemand die even helpt.
Ik net ook en dacht echt wtf is dit.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:59 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Voor het eerst Kroatie gezien.
Dat vond ik helemaal niet zo leuk. Appeltje eitje dus.
Maar voor Nederlanders en Belgen is dat leuk om ze die mensen kennen, de rest van Europa niet echt he (behalve Duitsland dan misschien voor New Kids). Als je een dergelijke referentie bij een ander land zou zien zou je zeggen wtf is dit.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:05 schreef Ama het volgende:
Ik blijf goed gaan op de combinatie Tim Haars en Paul Elstak.
Terechte klacht.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:36 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het zo stupide dat bij die odds-position-grafieken de laagste posities bovenin en de hoogste onderin de grafiek staan.
Daar heb je stiekem wel een beetje gelijk ben ik bang.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar voor Nederlanders en Belgen is dat leuk om ze die mensen kennen, de rest van Europa niet echt he (behalve Duitsland dan misschien voor New Kids). Als je een dergelijke referentie bij een ander land zou zien zou je zeggen wtf is dit.
RIM TIM TAGI DIMquote:
Onderschat niet hoe groot de New Kids waren in de Duitssprekende landen. Dat is ook daar echt een begrip. Moet je deze insta-account van een Duitser eens zien, die zich New Kids Marlon noemt.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar voor Nederlanders en Belgen is dat leuk om ze die mensen kennen, de rest van Europa niet echt he (behalve Duitsland dan misschien voor New Kids). Als je een dergelijke referentie bij een ander land zou zien zou je zeggen wtf is dit.
Ze zitten er ook allemaal maar terloops in. Dat is juist zo grappig. Het is voor de oplettende kijker. Voor de anderen zijn het gewoon allemaal figuranten.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:17 schreef Momo het volgende:
[..]
Als je in zijn wereldje zit wel. Maar voor mij is het gewoon een figurant. Maar even goed leuk hoor.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:22 schreef Ama het volgende:
Paul Elstak is toch wel groot buiten de Benelux?
Sorry ik zal het niet meer doen.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Er kwam onder een ESF tweet van ons account een wat oudere meneer roepen dat het hem geen reet interesseert. Maar wel de moeite nemen om dat te komen gillen he.
Gierenquote:Op maandag 4 maart 2024 20:52 schreef Em31 het volgende:
[..]
Cornald die zegt dat er voor het eerst muzikanten in de commissie zitten
De gifbeker moet helemaal leeg voor Jan
Blijkbaar heeft er in de jaren 90 een gabbernummer van de Nederlandse groep Hocus Pocus 6 weken (!) op nummer 1 gestaan in Australië... nooit van gehoord.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:39 schreef Greys het volgende:
"Zouden ze dit in het buitenland ook leuk vinden"
Aussievision Dale:
[ x ]
Hahaha, grappig!quote:Op maandag 4 maart 2024 21:55 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft er in de jaren 90 een gabbernummer van de Nederlandse groep Hocus Pocus 6 weken (!) op nummer 1 gestaan in Australië... nooit van gehoord.
Echt heel tof hoe Duncan reageert. Ook op de opmerking dat Joost z'n record van streams gebroken heeft. Dat hij blij is dat Joost diegene is die dat record brak. En moest lachen om z'n Engelse accent opmerking.quote:
Keihard lachenquote:Op maandag 4 maart 2024 20:52 schreef Em31 het volgende:
[..]
Broekpiesenquote:Op maandag 4 maart 2024 20:52 schreef Em31 het volgende:
[..]
Duncangodquote:
Ik zweer je, die blik van Joost.... Killing...quote:Op maandag 4 maart 2024 21:39 schreef Greys het volgende:
"Zouden ze dit in het buitenland ook leuk vinden"
Aussievision Dale:
[ x ]
CornaldGodquote:Op maandag 4 maart 2024 20:52 schreef Em31 het volgende:
[..]
Had geloof ik stiekem toch iets meer van Duitsland verwacht maar dat komt misschien nog!quote:Op maandag 4 maart 2024 22:37 schreef blackswangreen het volgende:
Spotify update:
#1 Belgium
#1 Netherlands
#35 Estonia
#40 Lithuania
#80 Austria
#129 Latvia
#168 Worldwide
#195 Germany
?quote:Op maandag 4 maart 2024 23:03 schreef Ronzz het volgende:
Welkom Joost! Leuk dat je hier Ron-hangt.
En natuurlijk veel succes en plezier de aankomende tijd. Hakkuh
Italie is trouwens nooit zo interessant, die heeft de afgelopen jaren vaak 3x zo veel views als nummer 2 (waarom eigenlijk?), ongeacht liedje. Wel cool dat wij nu dubbel zoveel als Italie hebben, dat zegt toch wel wat!quote:
Hardop gegniffeldquote:Op maandag 4 maart 2024 20:43 schreef Korenfok het volgende:
Amazonprime's marketing team grijpt de hype aan;
Als er dan al een nummer boven Joost moet staan, dan ben ik blij dat het deze is. Mileyquote:
Omdat het San Remo Festival onwijs populair is in Italië (meer dan 50% kijkersaandeel is heel gewoon daar) en de Italianen al wekenlang het nummer grijs draaien 😊quote:Op maandag 4 maart 2024 23:57 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Italie is trouwens nooit zo interessant, die heeft de afgelopen jaren vaak 3x zo veel views als nummer 2 (waarom eigenlijk?), ongeacht liedje. Wel cool dat wij nu dubbel zoveel als Italie hebben, dat zegt toch wel wat!
quote:Op maandag 4 maart 2024 20:43 schreef Korenfok het volgende:
Amazonprime's marketing team grijpt de hype aan;
Gaaf (en onwerkelijk) dat een Nederlandstalig lied in de Global Top staatquote:
Hardop gelachenquote:Op maandag 4 maart 2024 20:52 schreef Em31 het volgende:
[..]
Naar de maan? Daar voorbij?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 08:31 schreef PzKpfw het volgende:
Volgend jaar sturen we het trio Donnie, Mart Hoogkamer en Marco Schuitemaker.
Ik denk dat de taal niet zoveel (meer) uitmaakt. Iemand als Froukje zou een veel betere kandidaat zijn dan de meeste artiesten die in het Engels zingen. Omdat haar muziek gewoon beter is, en ze echt een eigen geluid en uitstraling heeft. Daar slaan buitenlanders ook op aan. Er zijn volgens mij meer buitenlanders die naar haar muziek luisteren dan naar Di-Rect ofzo.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 08:13 schreef Nashipeer het volgende:
Ben trouwens razendblij dat we éindelijk een uptempo lied sturen en dat het gelijk een succes is (ongeacht het resultaat in mei). En dat het ook nog eens lukt in het Nederlands. Hopelijk haalt het in de komende jaren artiesten en de selectiecommissie over om uptempoliedjes een kans te geven als inzending. Het laat nu iig zien dat je met ballads (de Diepte) en zelfs met uptempo Nederlands kunt gebruiken.
We zitten in het subforum MAA inderdaad.quote:
Angel keeperquote:Op dinsdag 5 maart 2024 08:31 schreef PzKpfw het volgende:
Die laten we het presenteren volgend jaar.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 08:31 schreef PzKpfw het volgende:
Ik vind het zo'n schat!quote:Op dinsdag 5 maart 2024 09:32 schreef Poppejans1.4 het volgende:
[..]heerlijk dit
Ik zou dr best boeken voor feestjes tijdens Koningsdag
Zo zie je maar, waar een Klein (land) groot in kan zijn.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 08:04 schreef Nashipeer het volgende:
[..]
Gaaf (en onwerkelijk) dat een Nederlandstalig lied in de Global Top staaten ook nog op plek 2
![]()
quote:Op dinsdag 5 maart 2024 10:06 schreef HiZ het volgende:
Eerste reactie : oh God, een of andere Jostie die denkt dat ie lollig moet doen. Avrotros zet in op een vernederde 0 punten.
Drie minuten 22 seconden later : waarom heb ik een brok in mijn keel? Wat heb ik gemist dat ik dit niet zag aankomen?
Weer een minuut later, die hook, OMG dit is geniaal. We gaan winnen dit jaar!!!!
Ik als songfestival leek (vergeleken bij jullie toch) heb geen idee of dat nu echt heel veel is voor songfestival begrippenquote:
Voor Nederland is dat zeker veel. Alleen een Arcade werd zoveel gedraaid dacht ik. Maar cijfers zijn ook weer niet helemaal te vergelijken, op andere uploads op andere kanalen op YouTube hebben Oekraïne en Italië 20+ miljoen views. En bijvoorbeeld Kroatië heeft 4 uploads met allemaal 1+ miljoen views.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 11:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik als songfestival leek (vergeleken bij jullie toch) heb geen idee of dat nu echt heel veel is voor songfestival begrippen![]()
Maar ik zie dat het immens veel is! Kroatië heeft tot nu 1.3 miljoen en UK rond de 425.000.
Zouden we gewoon gaan winnen? Wie zet alvast de champi koud?
Ik heb er geen verstand van, maar als ik België en Zwitserland zo zag gaan die denk ik wel erg hoog eindigen. De appael van Kroatië zag ik niet zo.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 11:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik als songfestival leek (vergeleken bij jullie toch) heb geen idee of dat nu echt heel veel is voor songfestival begrippen![]()
Maar ik zie dat het immens veel is! Kroatië heeft tot nu 1.3 miljoen en UK rond de 425.000.
Zouden we gewoon gaan winnen? Wie zet alvast de champi koud?
Daar moet wel bij worden aangetekend dat Italië en Oekraïne altijd miljoenen views hebben op Youtube, vooral uit eigen land.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 11:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Voor Nederland is dat zeker veel. Alleen een Arcade werd zoveel gedraaid dacht ik. Maar cijfers zijn ook weer niet helemaal te vergelijken, op andere uploads op andere kanalen op YouTube hebben Oekraïne en Italië 20+ miljoen views. En bijvoorbeeld Kroatië heeft 4 uploads met allemaal 1+ miljoen views.
Ook Spotify cijfers van landen zijn niet altijd te vergelijken. In sommige landen zijn andere streaming diensten populair.
lekker hakkûhnd met de kar door de appiequote:Op dinsdag 5 maart 2024 11:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik hoorde vanmorgen Mia en Dion vanmorgen in AH én Duncan. Ik gok dat Joost een een beetje te ruig gaat zijn om in de supermarkt te draaien
Dat zou toch ontzettend vet zijn?!quote:Op dinsdag 5 maart 2024 11:54 schreef Giggio het volgende:
[..]
lekker hakkûhnd met de kar door de appie![]()
Het doel was toch, je kijkt / luistert ernaar en jij haalt wat jij denkt wat er inzit. Dat heeft hij dus goed gedaan. Sommige zien Pro Eu, sommige zien een eu kritische noot en pro natie, want EU verbrand de hele natie, etc....quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:18 schreef Greys het volgende:
Wel echt knap hoor dat Joost zowel Kerrolain als Frenske nu als fan heeft.
[ x ]
[ x ]
In de jaren negentig bij op vele basisscholenquote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:24 schreef maily het volgende:
Zijn er al mensen gesignaleerd met zo'n bloempotkapsel?
Die Caroline is ook gelijk verongelijkt altijd hequote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:18 schreef Greys het volgende:
[ x ]
[ x ]
Op Betfair is Nederland nu gedeeld 7e, samen met Zweden. De quotering is iets gestegen, nu op 26-1.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 13:28 schreef Aadrianus het volgende:
Hoe staan de odds er vandaag bij?
Weet iemand dat?
Mr. Europa (Verhofstadt) uit België?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:24 schreef maily het volgende:
Vorig jaar in Finland zo’n idioot.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:24 schreef maily het volgende:
Waarschijnlijk op de pre party van Eurovision Spain in Madrid, van 28-30 maart.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 13:53 schreef Paul het volgende:
Wanneer ging die dit nummer nou live doen? Laten we dat ook even afwachten hoe dat gaat
En daarna nog even schaven aan de octaven en alles komt goed en desnoods doen we een Snapje!quote:Op dinsdag 5 maart 2024 14:17 schreef Dave het volgende:
[..]
Waarschijnlijk op de pre party van Eurovision Spain in Madrid, van 28-30 maart.
Is vorig jaar heel goed bevallen.
De dames-variant:quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:24 schreef maily het volgende:
Nah, die springen gewoon allebei op de populistische bandwagon om even lekker hip met het Songfestival-nieuws mee te willen lullen. Nu zijn ze ook allemaal Formule 1 fan en van de zomer weer voetbalfan, net zoals het 'fijne feestdagen' bericht van Timmermans al gepland staat voor 24 december en Carolines reactie 'dAt HeT geWoOn KeRst MoEt ziJn' ook.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:18 schreef Greys het volgende:
[ x ]
[ x ]
Ik denk dat menig artiest droomt van zulke aandacht dus Joost heeft het prima 'uitgelokt' met z'n lied en video en ik vind het allemachtig prachtig dat iedereen er bovenop duikt. Vooral omdat het aantoont dat iedereen iets anders ziet en hoort in de clip en het anders uitlegt. De ene ziet het als ode aan Europa en de EU, de ander als enigzins sarcastisch, weer ene ander ziet het juist als pure 'aanval' op NL etc. Knap, als je van alle kanten bandwagoneers krijgt.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 14:29 schreef Japepk het volgende:
[..]
Nah, die springen gewoon allebei op de populistische bandwagon om even lekker hip met het Songfestival-nieuws mee te willen lullen. Nu zijn ze ook allemaal Formule 1 fan en van de zomer weer voetbalfan, net zoals het 'fijne feestdagen' bericht van Timmermans al gepland staat voor 24 december en Carolines reactie 'dAt HeT geWoOn KeRst MoEt ziJn' ook.
Ik dacht dat dit Mia Nicolai wasquote:
Bandwagoneersquote:Op dinsdag 5 maart 2024 15:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat menig artiest droomt van zulke aandacht dus Joost heeft het prima 'uitgelokt' met z'n lied en video en ik vind het allemachtig prachtig dat iedereen er bovenop duikt. Vooral omdat het aantoont dat iedereen iets anders ziet en hoort in de clip en het anders uitlegt. De ene ziet het als ode aan Europa en de EU, de ander als enigzins sarcastisch, weer ene ander ziet het juist als pure 'aanval' op NL etc. Knap, als je van alle kanten bandwagoneers krijgt.
Hahaha ik zie net dat het officieel 'bandwagoners' moet zijn maar ach. 😅quote:Op dinsdag 5 maart 2024 16:19 schreef maily het volgende:
[..]
Bandwagoneers
Prachtig woord, nooit van gehoord maar ik weet meteen wat je bedoelt.
Als jij het zegt, ik heb geen ideequote:
De meeste zure wappies zien er echter EU propaganda in als ik zo de comments lees op Fransje en Caroline. Wat een enorme zuurgraad daar zegquote:Op dinsdag 5 maart 2024 12:28 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Het doel was toch, je kijkt / luistert ernaar en jij haalt wat jij denkt wat er inzit. Dat heeft hij dus goed gedaan. Sommige zien Pro Eu, sommige zien een eu kritische noot en pro natie, want EU verbrand de hele natie, etc....
Gewoon erg knap gedaan.
Die mensen zijn én dom, én ze hebben geen gevoel voor humor. Die combinatie is echt killing. Met een van de twee kom je nog een eind.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 16:57 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
De meeste zure wappies zien er echter EU propaganda in als ik zo de comments lees op Fransje en Caroline. Wat een enorme zuurgraad daar zeg
quote:Op dinsdag 5 maart 2024 17:08 schreef TheVulture het volgende:
Bij Unibet schiet Joost ondertussen naar plek 3, eens kijken wat er bij de rest gebeurt...
Franske doet daar natuurlijk wel lekker aan mee door het een "ode aan de successen van de Europese integratie" te noemen.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 16:57 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
De meeste zure wappies zien er echter EU propaganda in als ik zo de comments lees op Fransje en Caroline. Wat een enorme zuurgraad daar zeg
Ja, maar echt alles wat die man zegt of niet zegt werkt als een rode lap op een wappie stier. Wat in dit geval ook wel weer vermakelijk isquote:Op dinsdag 5 maart 2024 17:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Franske doet daar natuurlijk wel lekker aan mee door het een "ode aan de successen van de Europese integratie" te noemen.
Daar zitten 2 woorden in waardoor je zeker weet dat je heel wappie twitter over je heen krijgt.
quote:Op dinsdag 5 maart 2024 17:36 schreef blackswangreen het volgende:
Die woke lgtbq jongen met ze euro propeganda en de hollandse mole die in de fik gaat ... EUROPA NEEE!!!1!! HOLLAND!!!!!!!
Holy crap!quote:Op dinsdag 5 maart 2024 17:08 schreef TheVulture het volgende:
Bij Unibet schiet Joost ondertussen naar plek 3, eens kijken wat er bij de rest gebeurt...
Wow die is echt diep. Maar sinds wanneer zijn we in NL zo christen nationalistisch als in de VSquote:Op dinsdag 5 maart 2024 17:41 schreef Momo het volgende:
[..]
[ x ]
Maaike is wel het gehele complot op het spoor hoor!
Godsallemachtig, daar kun je elk plaatje wel overheen leggen, zelfs tjerrie.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 17:41 schreef Momo het volgende:
[..]
[ x ]
quote:Op dinsdag 5 maart 2024 17:41 schreef Momo het volgende:
[..]
[ x ]
Is dat diezelfde hele illuminatie signalen zag in de tattoos en stijl van Sam Ryder?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 17:41 schreef Momo het volgende:
[..]
[ x ]
Ik vind het vooral leuk dat er zo positief op gereageerd wordt (bijna) overal.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 13:30 schreef molloot200 het volgende:
Fijn dat er weer een keer échte hype is voor onze inzending. Dat voelt voor het eerst sinds Duncan zo
[..]
[ x ]
Maaike is wel het gehele complot op het spoor
hoor!
Hahahaha ja Maaike staat nu 24 uur per dag met een emmer water bij de plaatselijke molen
Heilige rotzooiquote:Op dinsdag 5 maart 2024 17:08 schreef TheVulture het volgende:
quote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:14 schreef RipCity het volgende:
[ x ]
9.0! Op BF nog te krijgen voor 24 maar zal ook niet meer lang duren.
Als daar geen kerstballen van worden gemaaktquote:Op dinsdag 5 maart 2024 20:14 schreef RipCity het volgende:
[ x ]
9.0! Op BF nog te krijgen voor 24 maar zal ook niet meer lang duren.
https://eurovisionworld.com/odds/eurovisionquote:Op dinsdag 5 maart 2024 21:19 schreef Japepk het volgende:
Waar zien jullie die odds? Ik heb wel oddschecker gevonden, maar dat is er maar 1 ofzo? Dat is gewoon waar hij 7e staat zeg maar. Wel tof dat het zo'n goed-nieuwsshow is allemaal
Het is wel een lied waarbij, als men de gelaagdheid van de boodschap ziet, het geleidelijk meer waardering zou kunnen krijgenquote:Op dinsdag 5 maart 2024 21:35 schreef Momo het volgende:
Eurovision reddit ranking
[ afbeelding ]
Nederland niet superhoog, maar wel duidelijk love it or hate it. Als iedereen je nummer wel ok vind, heb je daar ook niks aan.
Kroatië is echt héél aantrekkelijk voor velen, ook hier weer dus. En bij de bookies op 1, My Scoreboard op 2. En ik snap het. Het heeft *iets*. Dat wat Moldavië Trenulețul ook had. Dat mensen bij de lurven pakt waardoor ze er gelukzalig op willen stemmen. Joost zou dat eventueel live ook voor elkaar kunnen krijgen. Ben benieuwd wat er gebeurt na de repetities. God wat duurt dat nog lang.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 21:35 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Nederland niet superhoog, maar wel duidelijk love it or hate it. Als iedereen je nummer wel ok vind, heb je daar ook niks aan.
99,5% van het buitenland hoort het lied voor het eerst tijdens de halve finale. In finale heb je nog steeds een groot deel dat het voor het eerst ziet, een deel dus voor de tweede keer. In sommige landen heb je een commentator die netjes uitlegt waar alle nummers over gaan in een andere taal. In sommige landen heb je een grapjurk er zitten die misschien zal zeggen dat Nederland een Scooter kloon stuurt. Ligt er maar net aan wie er zit. Maar goed Graham Norton noemde ooit de muziek van Maneskin erger dan schimmel in zijn badkamer tijdens hun postcard (filmpje dat vlak voor het nummer zit). Ik denk dat Joost vooral zelf moet zorgen dat de boodschap overkomt.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 21:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het is wel een lied waarbij, als men de gelaagdheid van de boodschap ziet, het geleidelijk meer waardering zou kunnen krijgen
Maar ja, dat is mss niet hoe het esf werkt
Ik baal als een stekker. Heb nog geprobeerd in te zetten toen hij op 22 stondquote:Op dinsdag 5 maart 2024 21:56 schreef Momo het volgende:
@:PzKpfw nog gelukt om bets te zetten op Joost vanuit Nederland?
Dat kan toch nooit zo moeilijk zijn, gezien Unibet en Bet365 enzo tegenwoordig gewoon volledig legaal zijn? Wel lang geleden trouwens, in de oude Wedden op Sport-tijden in destijds nog UVT met de hele rijen aan (serieus goede) tips van @APK's buurman, gaf toch altijd een mooie extra dimensie aan ESFquote:Op dinsdag 5 maart 2024 21:56 schreef Momo het volgende:
@:PzKpfw nog gelukt om bets te zetten op Joost vanuit Nederland?
Ik kan me herinneren dat S10 best hoog stond in dit soort lijstjes en die kreeg uiteindelijk fuckall van de televote (nou, bij wijze van spreken dan). Die lijstjes van Eurofans zeggen weinig. Zeker in het geval van Joost, die het meer van de locals zal moeten hebben.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 21:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Kroatië is echt héél aantrekkelijk voor velen, ook hier weer dus. En bij de bookies op 1, My Scoreboard op 2. En ik snap het. Het heeft *iets*. Dat wat Moldavië Trenulețul ook had. Dat mensen bij de lurven pakt waardoor ze er gelukzalig op willen stemmen. Joost zou dat eventueel live ook voor elkaar kunnen krijgen. Ben benieuwd wat er gebeurt na de repetities. God wat duurt dat nog lang.
Het is volgens mij al een aantal keer besproken in dit topic maar het is illegaal om niet sport evenementen in te zetten in Nederland nu. Buitenlanders kunnen via een Unibet op ESF gokken, maar wij niet. Je kunt het ook niet oplossen door een VPN want een Unibet checkt nog steeds op je Nederlandse bankaccount.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 21:59 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat kan toch nooit zo moeilijk zijn, gezien Unibet en Bet365 enzo tegenwoordig gewoon volledig legaal zijn? Wel lang geleden trouwens, in de oude Wedden op Sport-tijden in destijds nog UVT met de hele rijen aan (serieus goede) tips van @:APK's buurman, gaf toch altijd een mooie extra dimensie aan ESF
Ah, dat had ik gemistquote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is volgens mij al een aantal keer besproken in dit topic maar het is illegaal om niet sport evenementen in te zetten in Nederland nu. Buitenlanders kunnen via een Unibet op ESF gokken, maar wij niet. Je kunt het ook niet oplossen door een VPN want een Unibet checkt nog steeds op je Nederlandse bankaccount.
Waarschijnlijk is er wel een manier als je genoeg moeite doet. Buitenlands bankrekening in combinatie met VPN eventueel (?), of je moet een goede maat hebben in het buitenland die je genoeg vertrouwd om bets te zetten en uit te betalen.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, dat had ik gemist
Nou ja, het was sowieso al kut toen de wedmarkt 1-2 jaar geleden officieel open maar in de praktijk juist dicht werd gegooid, maar goed. Dan maar de odds gebruiken voor hoop voor Nederland enzo
Online waren de Spaanse fans hélemaal gek van S10, uiteindelijk maar liefst 0 punten uit Spanje gekregen.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 21:59 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat S10 best hoog stond in dit soort lijstjes en die kreeg uiteindelijk fuckall van de televote (nou, bij wijze van spreken dan). Die lijstjes van Eurofans zeggen weinig. Zeker in het geval van Joost, die het meer van de locals zal moeten hebben.
Ja we waren toch niet helemaal tevreden met hoe de 80-jarige oorlog was afgelopen dus we willen eigenlijk eerst excuses voor we weer punten gaan geven.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Online waren de Spaanse fans hélemaal gek van S10, uiteindelijk maar liefst 0 punten uit Spanje gekregen.
BOK ES EFKES LEKKER OP MET JE EXCUSES.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja we waren toch niet helemaal tevreden met hoe de 80-jarige oorlog was afgelopen dus we willen eigenlijk eerst excuses voor we weer punten gaan geven.
Nu is het opeens ‘we’quote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja we waren toch niet helemaal tevreden met hoe de 80-jarige oorlog was afgelopen dus we willen eigenlijk eerst excuses voor we weer punten gaan geven.
Goed, de 12 punten gaan naar België dit jaarquote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:16 schreef GeorgeM het volgende:
[..]
BOK ES EFKES LEKKER OP MET JE EXCUSES.
We verwachten dit jaar 20 sms'jes van je Straniquote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Ben jij gek, 20 keer 99 centquote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:18 schreef Em31 het volgende:
[..]
We verwachten dit jaar 20 sms'jes van je Strani
Een weekje geen koffie op het terras en je bent er!quote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Ben jij gek, 20 keer 99 centGa jij dat betalen!?
Jij snapt echt niet wat je van me vraagt hèquote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:21 schreef Em31 het volgende:
[..]
Een weekje geen koffie op het terras en je bent er!
Oh het kan best dat Kroatië uiteindelijk niet wint maar als je én hoog/eerste staat (en blijft) bij de bookies én bij My Scoreboard en andere fanlijstjes is het doorgaans gewoon best een goed teken.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 21:59 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat S10 best hoog stond in dit soort lijstjes en die kreeg uiteindelijk fuckall van de televote (nou, bij wijze van spreken dan). Die lijstjes van Eurofans zeggen weinig. Zeker in het geval van Joost, die het meer van de locals zal moeten hebben.
Die gingen toch al niet naar onsquote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:17 schreef Strani het volgende:
[..]
Goed, de 12 punten gaan naar België dit jaar
Ik stel voor dat @Strani en @Fred_B ons uit de brand gaan helpen. Die wonen tenslotte in het buitenlandquote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is volgens mij al een aantal keer besproken in dit topic maar het is illegaal om niet sport evenementen in te zetten in Nederland nu. Buitenlanders kunnen via een Unibet op ESF gokken, maar wij niet. Je kunt het ook niet oplossen door een VPN want een Unibet checkt nog steeds op je Nederlandse bankaccount.
Van Strani hoeven we niks te verwachtenquote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:38 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik stel voor dat @:Strani en @:Fred_B ons uit de brand gaan helpen. Die wonen tenslotte in het buitenland
In België zijn de regels hetzelfde als in Nederland, dus dat gaat weinig helpen.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:38 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik stel voor dat @:Strani en @:Fred_B ons uit de brand gaan helpen. Die wonen tenslotte in het buitenland
De Diepte werd toen nog gebruikt door de Spaanse tv in een of andere real life soap ofzo. Wij dachten: dit kan niet meer fout, die 12 Spaanse punten zijn voor onsquote:Op dinsdag 5 maart 2024 22:12 schreef Em31 het volgende:
[..]
Online waren de Spaanse fans hélemaal gek van S10, uiteindelijk maar liefst 0 punten uit Spanje gekregen.
https://www.reddit.com/r/(...)dit_voting_patterns/quote:Op dinsdag 5 maart 2024 21:35 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Zou het dezelfde molen zijn?quote:Op woensdag 6 maart 2024 01:36 schreef Rebel- het volgende:
[ afbeelding ]
In 1959 ging het goed met een molen on stage.
[ afbeelding ]
Dat vroeg ik me ook al af!quote:
Niemand leest de OP.quote:
OP is dan ook een beetje TL;DR ingericht.quote:
Kan er tot nu toe niets over vinden. In Rijswijk waar Teddy woonde stond ook een molen toen maar weet niet of die het is. We zoeken nog even door.quote:
Dus eigenlijk zeg jij hier dat als Joost straks geen molen on stage heeft, hij soberso niet wint?quote:Op woensdag 6 maart 2024 09:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Die had geen molen op de achtergrond. Dus daar gíng d'r winst!
Dat is toch een gimmick denk ik? Ik meen zelfs te zien dat hij zijn wenkbrauwen geverfd heeft, half in de kleur van zijn haar en half in de kleur van zijn baard.quote:Op woensdag 6 maart 2024 09:59 schreef Beathoven het volgende:
Ziet Joost Klein er trouwens uit als een chronisch Maaskantje of is dat alleen z’n uiterlijk als artiest?
Jup!quote:Op woensdag 6 maart 2024 09:59 schreef Dave het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg jij hier dat als Joost straks geen molen on stage heeft, hij soberso niet wint?
Op die manier artiest zijn lijkt me best ok. Even kleurspoeling eruit en alles eraf en dan minder herkenbaar de straat op.quote:Op woensdag 6 maart 2024 10:01 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Dat is toch een gimmick denk ik? Ik meen zelfs te zien dat hij zijn wenkbrauwen geverfd heeft, half in de kleur van zijn haar en half in de kleur van zijn baard.
Die conservatieve extreemrechtse groep zijn er vooral op uit om chaos en verwarring te veroorzaken en polarisatie aan te wakkeren. dit liedje zorgt juist voor verbinding, dat zal ze wel tegenstaanquote:Op woensdag 6 maart 2024 10:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Op die manier artiest zijn lijkt me best ok. Even kleurspoeling eruit en alles eraf en dan minder herkenbaar de straat op.
Ik las ook veel weerstand op de "eurofiele" boodschap van het nummer. Maar wat ik van die conservatieve groep niet begrijp is. Ja.. het ESF is best wel een regenboogfestijn geworden (geen enkel probleem mee, maar het is niet iets waar ik echt voor ga zitten. Maar dat geldt ook voor 'beste Nederlandse zangers' etc) Dan kom je eens met iets wat daar compleet haaks op lijkt te staan en waarmee je ook misschien wat de balans terugbrengt. Heel iets anders; Gabbercultuur etc. Is het weer niet goed.
die filmpjes gezien daarvan, de tering wat zuur en een heel hoog wappiegehaltequote:Op woensdag 6 maart 2024 10:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die conservatieve extreemrechtse groep zijn er vooral op uit om chaos en verwarring te veroorzaken en polarisatie aan te wakkeren. dit liedje zorgt juist voor verbinding, dat zal ze wel tegenstaan.
Voor die groep is het sowieso nooit goed, er gaat nu ook een plaatje rond op social media met zogenaamd een aantal deelnemers dit jaar, dragqueens of andere gephotoshopde plaatjes. En niemand checkt of dat klopt. Niet dat dat wel zou uitmaken als een aantal landen wel een dragqueen willen sturen. Er zijn dit jaar acts in zoveel muziekstijlen. Die mensen proberen gewoon alles af te zoeken om iets om op te haten. En sommige vinden ineens alles woke ook, een man met een paars/roze kledingstuk : WOKE, een outfit met glitters WOKE, een go girls nummer WOKE, nummer over vrede WOKE.quote:Op woensdag 6 maart 2024 10:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Op die manier artiest zijn lijkt me best ok. Even kleurspoeling eruit en alles eraf en dan minder herkenbaar de straat op.
Ik las ook veel weerstand op de "eurofiele" boodschap van het nummer. Maar wat ik van die conservatieve groep niet begrijp is. Ja.. het ESF is best wel een regenboogfestijn geworden (geen enkel probleem mee, maar ik ben geen fan) dan kom je eens met iets wat daar compleet haaks op lijkt te staan en waarmee je ook misschien wat de diversiteit terugbrengt. Heel iets anders; Gabbercultuur etc. Is het weer niet goed.
Ik las ergens de vergelijking met Entartete Kunst. Daar moest ik ook aan denken. Alles wat een beetje afwijkt van hun normen moet worden verboten. Vaak omdat ze het gewoon niet begrijpen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 10:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Die conservatieve extreemrechtse groep zijn er vooral op uit om chaos en verwarring te veroorzaken en polarisatie aan te wakkeren. dit liedje zorgt juist voor verbinding, dat zal ze wel tegenstaan.
Ja precies, volgens conservatief Christenen.. en met name de engnekken hierin is alles wat vrijheid / expressie of blijheid is (buiten het Christelijke om) de verlichting. Terwijl we de andere kant al kennen. De verkettering, de brandstapels, het doden van katten om bijgeloof. En het grootste voorbeeld van de vaak ook blind-christelijke Maga bewegingen die aan de poorten rammelen en je overgeleverd bent aan de grillen van wat iemand op dat moment denkt te geloven en dat met een vodje aan pseudo-wetenschap verdedigd.quote:Op woensdag 6 maart 2024 10:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik las ergens de vergelijking met Entartete Kunst. Daar moest ik ook aan denken. Alles wat een beetje afwijkt van hun normen moet worden verboten. Vaak omdat ze het gewoon niet begrijpen.
Het rare is dat ze zelf steeds spreken in termen van complotten en de hogere machten die ons dingen opleggen, maar ondertussen zitten ze juist zelf meer in een fascistische mindset.
Volgens mij is hij vooral wereldberoemd in NL en omstreken.quote:Op woensdag 6 maart 2024 13:50 schreef SEMTEX het volgende:
Is Elstak trouwens ook bekend buiten Nederland? Ik heb werkelijk geen idee.
Ik kende hem niet. Dat zal voor de gemiddelde Europese ESF-kijker wel zo zijn schat ik. Voegt ook niet echt iets toe om hem bij Joost op het podium een plek te geven bij het laatste stukje. Dan hebben we meer aan mensen die het dak eruit hakkuhquote:Op woensdag 6 maart 2024 14:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij is hij vooral wereldberoemd in NL en omstreken.
Pff nou dat, mensen die alles maar WOKE noemen kunnen me echt de reet kussen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 10:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Voor die groep is het sowieso nooit goed, er gaat nu ook een plaatje rond op social media met zogenaamd een aantal deelnemers dit jaar, dragqueens of andere gephotoshopde plaatjes. En niemand checkt of dat klopt. Niet dat dat wel zou uitmaken als een aantal landen wel een dragqueen willen sturen. Er zijn dit jaar acts in zoveel muziekstijlen. Die mensen proberen gewoon alles af te zoeken om iets om op te haten. En sommige vinden ineens alles woke ook, een man met een paars/roze kledingstuk : WOKE, een outfit met glitters WOKE, een go girls nummer WOKE, nummer over vrede WOKE.
[..]
[ x ]
Ja precies. Als ik op elke onzinnige rechtse uitspraak het label "wappie" zou plaatsen, had ik er meer dan een dagtaak aan 😊quote:Op woensdag 6 maart 2024 15:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Pff nou dat, mensen die alles maar WOKE noemen kunnen me echt de reet kussen.
Waarom moeten mensen zich altijd zo opdringen.quote:
De "nEderLaNdSE MeNsUHHH" willen een doventolk en een oma op een orgel op het podium. En waarschijnlijk straks ook nog een paar random mensen uit andere viral filmpjes. Gelukkig weet Joost wel wat hij doet. Het is ook zijn optreden niet van een aantal opportunisten online.quote:Op woensdag 6 maart 2024 16:53 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Waarom moeten mensen zich altijd zo opdringen.
Vreselijk
Of iemand met "een verhaal"/sympathiek die dan met een nummer van niks komt.quote:Op woensdag 6 maart 2024 17:03 schreef Em31 het volgende:
Als we ooit weer een nationale finale zouden houden en er zet iemand een doventolk naast zich op het podium dan heb je al gewonnen ja.
Wie de vliegende fuck is dit 'internetfenomeen' nou weer. Ga lekker orgel spelen ofzo, Joke.quote:
Leeft er anti-Duncansentiment?quote:Op woensdag 6 maart 2024 17:26 schreef blackswangreen het volgende:
De Telegraaf en anderen hanteren de truc die journalistiek weliswaar geoorloofd is, maar die ik echt heel irritant vindt: letterlijk iemand woorden in de mond leggen.
"Wil jij Eurovisie presenteren als Joost Klein wint?" "Ja."
Kop van de Telegraaf: Duncan Laurence: "Ik wil Eurovisie presenteren als Joost Klein wint."
Ze weten dat ze daarmee lekker kunnen inspelen op het anti-Duncan sentiment dat er nu eenmaal leeft, om wat voor reden dan ook.
Dit is nog een restant uit de coronatijd. Mensen kwamen tot rust bij die orgelriedeltjes.quote:Op woensdag 6 maart 2024 17:08 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wie de vliegende fuck is dit 'internetfenomeen' nou weer. Ga lekker orgel spelen ofzo, Joke.
Ik zal wel verkeerd zoeken, want hier zie ik alleen een handvol filmpjes van een 'Orgel Joke' met een paar duizend views en dat is het.quote:Op woensdag 6 maart 2024 17:28 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dit is nog een restant uit de coronatijd. Mensen kwamen tot rust bij die orgelriedeltjes.
Orgeljoke heeft meer dan 40.000 volgers op haar instagramquote:Op woensdag 6 maart 2024 17:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zal wel verkeerd zoeken, want hier zie ik alleen een handvol filmpjes van een 'Orgel Joke' met een paar duizend views en dat is het.
https://www.youtube.com/results?search_query=orgel+joke
Ooit van Rtl Boulevard gehoord?quote:Op woensdag 6 maart 2024 17:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Leeft er anti-Duncansentiment?
Wat deze randzaken betreft leef ik echt onder een steen he, dus geen idee
Welcome to Europaquote:Op woensdag 6 maart 2024 17:34 schreef usagi414 het volgende:
Deze man maakt maakt van zo`n beetje elk eurovisienummer wel een cover.
Het hakken heeft hij wel alleen overgeslagen.
Vooral bij de Telegraaf zelf en die sleuren daar dan onwetenden in mee. Er was onlangs iemand bij de Telegraaf bij een concert van Duncan en hij maakte er een artikel van met een kop als 'Duncan stopt z'n concert abrupt en laat fans in verbijstering achter'. Bleek dat het natuurlijk héél anders zag en alle andere aanwezigen het een uitstekend concert vonden met een normaal einde want Duncan had op het balkon van Paradiso nog een toegift gedaan enzo dus er was wel gewoon een einde.quote:Op woensdag 6 maart 2024 17:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Leeft er anti-Duncansentiment?
Wat deze randzaken betreft leef ik echt onder een steen he, dus geen idee
Ja, dat zijn dus precies de dingen die ik echt nóóit zie, hoor of mee krijgquote:
Je zal er maar werken en van die artikelen moeten tikken waarin iedere nuance ontbreekt. Maar dat is bij die afgrijselijke k*tkrant eerder regel dan uitzondering. Er zitten een paar 'journalisten' bij daar die echt evil zijnquote:Op woensdag 6 maart 2024 17:46 schreef Greys het volgende:
[..]
Vooral bij de Telegraaf zelf en die sleuren daar dan onwetenden in mee. Er was onlangs iemand bij de Telegraaf bij een concert van Duncan en hij maakte er een artikel van met een kop als 'Duncan stopt z'n concert abrupt en laat fans in verbijstering achter'. Bleek dat het natuurlijk héél anders zag en alle andere aanwezigen het een uitstekend concert vonden met een normaal einde want Duncan had op het balkon van Paradiso nog een toegift gedaan enzo dus er was wel gewoon een einde.
Maar ja, als de Telegraaf dan zo'n rare clickbait kop maakt gilt iedereen die er niet bij was en lekker negatief mee wil loeien natuurlijk meteen 'die heeft het te hoog in z'n bol gekregen' en dat soort dingen.
Gelukkig namen héél veel mensen het dit keer voor hem op, aanwezige fans maar ook anderen die kwamen melden dat het een normale concertduur was enzo.
En Rtl Boulevard haten hem ook. Daarvoor geldt dan ook weer dat kijkers het geloven. Etc.
En als OrgelJoke nee had gezegd, werd het wel iets als "Orgeljoke voelt zich te goed voor Joost" of iets anders zuurs. Je kunt het nooit goed doen wat betreft het ESF bij sommigenquote:Op woensdag 6 maart 2024 17:15 schreef Greys het volgende:
Het lullige is dat men nu al riep bv over Duncan 'hoezo moet hij nou weer zeggen dat hij het wel wil presenteren als we winnen'. Het werd hem gevraagd op de rode loper bij dat event waar hij was en natuurlijk antwoordt hij dan leuk en positief.
Die gebarentolk Mirjam heeft nergens in of onder haar filmpje geroepen dat ze mee wil. Sterker nog, dat wil ze waarschijnlijk zelf helemaal niet. Maar anderen roepen nu massaal dat ze mee moet (hoezo dan mensen, ze gebaart Nederlands en daar heeft de rest van Europa dus geen reet aan).
Die lieve Orgeljoke is waarschijnlijk ook maar gewoon gebeld en gevraagd om dit item te doen. Want bij haar filmpje van Europapa op het orgel staat nergens dat ze mee wil.
Anderen maken dat ervan. En ik vind het lullig want zo komen ze opdringerig over terwijl ze dat niet zijn.
Wat een figuren hè.quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:18 schreef Momo het volgende:
Ik kreeg net deze suggestie van YouTube van een paar maand geleden, alle 3 de mannen op de scootmobiels bij StukTV
quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:26 schreef tong80 het volgende:
Ik blijf genieten als sceptische punker. Wat een held. Wat een briljant nummer. Wat een historische Nederlandse bijdrage. Ik zit weer te janken. Mijn pa leeft niet meer, m'n moeke is aan het dementeren. Zelf zoveel shit de laatste jaren. Hartaanvallen, open hart operatie, momenteel kanker. De rechtse klote zooi die ons te wachten staat. Ja ik betrek het sentiment op mezelf. Mag ik ? Mag ik emoties tonen ? Ik krijg weer hoop door deze geweldige artiest. Niet alles is verrot. Ik zoek nog meer filmpjes. Heerlijk om van je af te janken. Blijf je hart volgen mensen. Laat de cynische negatievelingen het uitzoeken. (Ik wilde 'doodvallen' posten') Geniet van wat je hebt en koester hetgeen je had.
Herman/tong80
Volgens een woordvoerder van Spotify.quote:Europapa, dat vorige week donderdag uitkwam, is tot nu toe meer dan 6,5 miljoen keer gestreamd. Het lied wordt het best beluisterd in Nederland en Duitsland, laat een woordvoerder weten. Daarna volgen België, Polen en Oostenrijk.
https://www.hartvannederl(...)pa-record-op-spotify
Nee. Geen kop in het zand. Je begrijpt er geen flikker van.quote:
Sorry, wilde je alleen maar opbeuren.quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Nee. Geen kop in het zand. Je begrijpt er geen flikker van.
Mijn excuses. Reageerde te fel. Midden in m'n emoties.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sorry, wilde je alleen maar opbeuren.
Slaat natuurlijk nergens op. De beste man is Eurovisie-kenner en recenseert gewoon concerten. Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Hij mag gewoon negatief zijn. Een concert van 75minuten is ook gewoon zeer ongebruikelijk. Over Joost z'n show was die ook gewoon positief. 'evil'quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:03 schreef Spumonisal het volgende:
[..]
Je zal er maar werken en van die artikelen moeten tikken waarin iedere nuance ontbreekt. Maar dat is bij die afgrijselijke k*tkrant eerder regel dan uitzondering. Er zitten een paar 'journalisten' bij daar die echt evil zijn
Nee, er zitten bij de Telegraaf journalisten en opiniemakers die evil zijn en dat is mijn mening. Doelde daarmee niet eens direct op de schrijver van dat stukje. Er moet altijd een soort van catch zijn in die Telegraaf stukjes. Of zuur negatief of super sensatie belust. En ja dat stoort mij. Mag jij het niet mee eens zijn hoor, dat is prima.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:14 schreef RipCity het volgende:
[..]
Slaat natuurlijk nergens op. De beste man is Eurovisie-kenner en recenseert gewoon concerten. Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Hij mag gewoon negatief zijn. Een concert van 75minuten is ook gewoon zeer ongebruikelijk. Over Joost z'n show was die ook gewoon positief. 'evil'Jij haalt je nieuws zeker alleen van facebook af.
Beetje raar, want volgens de cijfers die ze zelf publiceren wordt het veel vaker in België beluisterd dan in Duitslandquote:
Ja dat snap ik ook niet helemaal, maar waarom zou je als woordvoerder maar wat verzinnen?quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:29 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Beetje raar, want volgens de cijfers die ze zelf publiceren wordt het veel vaker in België beluisterd dan in Duitsland
En in Polen staat hij niet eens in de chart.
Ligt natuurlijk ook wel weer aan het aantal streams in het land zelf. Met bijvoorbeeld 50.000 streams kun je op nummer 192 staan in bijvoorbeeld Polen, maar op nummer 3 in IJsland.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:29 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Beetje raar, want volgens de cijfers die ze zelf publiceren wordt het veel vaker in België beluisterd dan in Duitsland
En in Polen staat hij niet eens in de chart.
Misschien had die woordvoerder het niet alleen over Spotify, dat kan. Maar die Spotify-cijfers kun je gewoon zien, dus als hij het daarover heeft klopt het gewoon niet (tenzij hun eigen cijfers niet kloppen :p)quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk ook wel weer aan het streams in het land zelf. Met bijvoorbeeld 50.000 streams kun je op nummer 192 staan in bijvoorbeeld Polen, maar op nummer 3 in IJsland.
We vergelijken vaak spotify cijfers, maar landen hebben nogal verschillende inwoneraantallen en in een aantal landen is Spotify heel populair en in andere landen heb je ook alternatieve diensten.
Of de medewerker zegt het niet helemaal goed dat kan ook.
Thnx leuke tip! Leuk om te kijken ook! Joost vind ik daar gewoon echt het braafste kind van de klas.quote:Op woensdag 6 maart 2024 18:18 schreef Momo het volgende:
Ik kreeg net deze suggestie van YouTube van een paar maand geleden, alle 3 de mannen op de scootmobiels bij StukTV
quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:51 schreef blackswangreen het volgende:
Och, wat een heerlijke video is dit. We hebben een Belg nodig om die Hollandse complotwappie even stevig op z'n plaats te zetten. Ik had trouwens die video van die Kafka niet bekeken, maar holy shit wat een domme gast! Als dat iemand is waar die wappies tegenop kijken, kun je nagaan hoe dom ze zelf zijn...
Die heb ik straks ook zitten kijken. Grappig jaquote:Op woensdag 6 maart 2024 19:51 schreef blackswangreen het volgende:
Och, wat een heerlijke video is dit. We hebben een Belg nodig om die Hollandse complotwappie even stevig op z'n plaats te zetten. Ik had trouwens die video van die Kafka niet bekeken, maar holy shit wat een domme gast! Als dat iemand is waar die wappies tegenop kijken, kun je nagaan hoe dom ze zelf zijn...
Gelukkig is mn bubbel goed getraind en kreeg ik wel deze video van het YouTube algoritme en niet die van de wappie.quote:Op woensdag 6 maart 2024 19:51 schreef blackswangreen het volgende:
Wat voor aftands orgel apparaat heeft Joke in haar huiskamer staan wanneer er niet eens een fatsoenlijke beat uit komtquote:
Geef hem nou geen tractie. Dan verschijnt die video bij nog meer mensenquote:Op woensdag 6 maart 2024 20:27 schreef engine het volgende:
Voor wie nog meer wil lachen heeft hij nog een video gemaakt
Oh dat ga ik niet eens aanklikken. Brrrr.quote:
Onze aankomende Minister van Buitenlandse Zaken geeft misschien de voorkeur aan een internationaler geluid.quote:
Ik ga deze dude niet mijn tijd/view geven. Gekkie dattie isquote:Op woensdag 6 maart 2024 20:27 schreef engine het volgende:
Voor wie nog meer wil lachen heeft hij nog een video gemaakt
Dit was dus leuk om naar te kijkenquote:Op woensdag 6 maart 2024 19:51 schreef blackswangreen het volgende:
Uitstekendquote:
Het is ook niet naar jou persoonlijk.quote:Op woensdag 6 maart 2024 20:42 schreef engine het volgende:
Ik maak niks politiek. Ik post een video waar ik zelf om kan lachen. Anderen misschien ook. Klikken is niet verplicht en reageren net zo goed niet.
Naja, zijn die andere acts ook al beroemd op youtube? Worden die liedjes ook op de frontpage gezet?quote:Op woensdag 6 maart 2024 20:51 schreef TLC het volgende:
In nog geen week tijd bijna 7 miljoen views op de joeptoep, daar komen andere ESF nummers niet eens bij in de buurt
Een rapper die eruit ziet als de lokale mcdonalds medewerkerquote:Op woensdag 6 maart 2024 19:51 schreef blackswangreen het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |