quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Kom ook gezellig mee posten in de SCquote:Op maandag 4 maart 2024 20:21 schreef RadioJoost het volgende:
Haha maar goed na al die jaren. Ga ik nu dus ook af en toe reageren! Wat me opvalt is dat de streams als een dolle gaan! Ook de reactie video’s zijn positief tot laaiend positief. De bookmakers gaan nu ook goed. Maar als ik sommige top 29’s zie valt het daar een beetje tegen!
True.quote:
Ik dacht dat-ie vol was of heb je een post verwijderd?quote:Op maandag 4 maart 2024 20:24 schreef Greys het volgende:
@:Arcee ik wilde nog een post typen voor Joost zodat hij weet dat het topic automatisch sluit en hoe hij het nieuwe deel kon vinden maar dat ging niet meer door je gespam.![]()
@RadioJoostquote:Op maandag 4 maart 2024 20:24 schreef Greys het volgende:
@:Arcee ik wilde nog een post typen voor Joost zodat hij weet dat het topic automatisch sluit en hoe hij het nieuwe deel kon vinden maar dat ging niet meer door je gespam.![]()
Ik heb niks verwijderd maar als jij niet twee keer VOL had gepost had de mijne nog gepast.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:24 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik dacht dat-ie vol was of heb je een post verwijderd?![]()
Ik moet eerlijk bekennen dat ik al jaren niet meer aan Marianna Weber heb gedachtquote:Op maandag 4 maart 2024 20:18 schreef Strani het volgende:
[..]
Hou jij toevallig van Marianne Weber? Want als dat zo is dan heb ik meteen beet
Heel graag laiverd, maar ik hep m'n uitkering nog niet binne, dus dat gaat effe niet lukke niet.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:25 schreef Greys het volgende:
Aangezien niemand het opmerkt:
Helpen jullie even de tekst van Europapa nog wat verder in de bewegende balk bovenin te krijgen?
Ik eigenlijk ook niet. Het was best een mooie tijd. Maar goed, die tijd is nu voorbij Emquote:Op maandag 4 maart 2024 20:26 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik al jaren niet meer aan Marianna Weber heb gedacht
Ik heb maar 1 keer VOL gepost.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb niks verwijderd maar als jij niet twee keer VOL had gepost had de mijne nog gepast.
Gewoon nog een paar keer luisteren/kijken, dan krijg je de smaak te pakkenquote:Op maandag 4 maart 2024 20:27 schreef heywoodu het volgende:
Vandaag voor het eerst geluisterd, maar....is het Europa-pa?
Sinds de naam van het liedje bekend werd, tot ik het vanmorgen voor het eerst hoorde, las ik het gewoon als Euro-papa (Euro-vader dus, als het ware)
Wel een...uhm...bijzonder liedje, om het zo maar te zeggen.
Ik zag 2 keer VOL en nu moest ik hier posten, want anders postte ik door het slotje heenquote:
Eerst ook even zoveel mogelijk van de andere liedjes luisteren, anders ga ik er één veel vaker horen en dat is niet eerlijkquote:Op maandag 4 maart 2024 20:28 schreef maily het volgende:
[..]
Gewoon nog een paar keer luisteren/kijken, dan krijg je de smaak te pakken![]()
Ik heb in het vorige topic geleerd dat hij het te druk had met Kinderen voor kinderen. Daar doen ze niet aan hakken.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:30 schreef blackswangreen het volgende:
Zo, ik zag net Aran Bade die probeert te hakken, maar die is vroeger blijkbaar nooit op een schoolfeest ofzo geweest. Jezus.
Ik kan ook niet hakken, maar ben vroeger wel op een schoolfeest geweest.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:30 schreef blackswangreen het volgende:
Zo, ik zag net Aran Bade die probeert te hakken, maar die is vroeger blijkbaar nooit op een schoolfeest ofzo geweest. Jezus.
In het Gooi wordt alleen gehakkied.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:31 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik heb in het vorige topic geleerd dat hij het te druk had met Kinderen voor kinderen. Daar doen ze niet aan hakken.
quote:Op maandag 4 maart 2024 20:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Eerst ook even zoveel mogelijk van de andere liedjes luisteren, anders ga ik er één veel vaker horen en dat is niet eerlijk
quote:Op maandag 4 maart 2024 20:30 schreef blackswangreen het volgende:
Dit vind ik toch altijd zo'n leuke rubriek he, al die mensen die zeggen niet te kijken. Nagenoeg iedereen zegt publiekelijk het allemaal maar niks en onzin en weet ik het wat te vinden en het 'natuurlijk echt niet te kijken, rot op man'. Maar uiteindelijk zijn er wel jaar na jaar een paar miljoen kijkers in een klein landje als Nederland. Kortom, heel veel van die mensen liegen en schamen zich er gewoon voorquote:Op maandag 4 maart 2024 20:04 schreef Benny het volgende:
Europapapa heeft het tot de kantoor playlist gehaald. Zelfs personen die 'niks met het songfestival hebben' noemen het "een lekker nummertje". Hoppa-pa-pa
Er kwam onder een ESF tweet van ons account een wat oudere meneer roepen dat het hem geen reet interesseert. Maar wel de moeite nemen om dat te komen gillen he.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:43 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit vind ik toch altijd zo'n leuke rubriek he, al die mensen die zeggen niet te kijken. Nagenoeg iedereen zegt publiekelijk het allemaal maar niks en onzin en weet ik het wat te vinden en het 'natuurlijk echt niet te kijken, rot op man'. Maar uiteindelijk zijn er wel jaar na jaar een paar miljoen kijkers in een klein landje als Nederland. Kortom, heel veel van die mensen liegen en schamen zich er gewoon voor
Fijn en welkom op FOK!quote:Op maandag 4 maart 2024 20:46 schreef RadioJoost het volgende:
[..]
Nee nee! Ben nog op ontdekking 😂😂😂. Zat in slowchat
quote:Op maandag 4 maart 2024 20:30 schreef blackswangreen het volgende:
Gelukkigquote:Op maandag 4 maart 2024 20:46 schreef RadioJoost het volgende:
[..]
Nee nee! Ben nog op ontdekking 😂😂😂. Zat in slowchat
Ja ik heb hem afgelopen jaar op solar festival gezien. En vond het toen zo gaaf. Dat ik nog wat andere vrienden mee heb genomen naar Appelpop.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:25 schreef Cee het volgende:
Welkom RadioJoost, ik ben het helemaal met je eens, behalve dat ik Joost alleen nog maar 1x live heb gehoord vanaf m’n balkon. En dat klonk als een feestje.![]()
Cornald die zegt dat er voor het eerst muzikanten in de commissie zittenquote:
Zij die het luidst ontkennen...quote:Op maandag 4 maart 2024 20:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Er kwam onder een ESF tweet van ons account een wat oudere meneer roepen dat het hem geen reet interesseert. Maar wel de moeite nemen om dat te komen gillen he.
Hahah nee dat die topics sluiten dat wist ik wel. Maar heb wel al veel geleerd😉. Rechtsboven = reageren op iemand. En een topic is vol na 301 reacties👍. Maar verwacht van mij nog even geen procentenpolonaise gifjes. Of links naar artikelen. Ik denk dat het dan in de soep loopt😉quote:Op maandag 4 maart 2024 20:37 schreef Strani het volgende:
[..]
Ook hij kan toegevoegd worden aan de lange lijst van gesneuvelden door de topic-limiet
Een link naar een artikel kan je hier gewoon plakken!quote:Op maandag 4 maart 2024 20:57 schreef RadioJoost het volgende:
[..]
Hahah nee dat die topics sluiten dat wist ik wel. Maar heb wel al veel geleerd😉. Rechtsboven = reageren op iemand. En een topic is vol na 301 reacties👍. Maar verwacht van mij nog even geef procentenpolonaise gifjes. Of links naar artikelen. Ik denk dat het dan in de soep loopt😉
Ja mij doet dat ook helemaal niks.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:59 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Voor het eerst Kroatie gezien.
Dat vond ik helemaal niet zo leuk. Appeltje eitje dus.
hahah was net het bericht aan het aanpassen. Had geef ipv geen getypt!!quote:Op maandag 4 maart 2024 20:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Een link naar een artikel kan je hier gewoon plakken!
Een link naar een youtube ook!
En als je andere dingen wilt weten gil je gewoon even, dan is er altijd wel iemand die even helpt.
Ik net ook en dacht echt wtf is dit.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:59 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Voor het eerst Kroatie gezien.
Dat vond ik helemaal niet zo leuk. Appeltje eitje dus.
Maar voor Nederlanders en Belgen is dat leuk om ze die mensen kennen, de rest van Europa niet echt he (behalve Duitsland dan misschien voor New Kids). Als je een dergelijke referentie bij een ander land zou zien zou je zeggen wtf is dit.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:05 schreef Ama het volgende:
Ik blijf goed gaan op de combinatie Tim Haars en Paul Elstak.
Terechte klacht.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:36 schreef Arcee het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het zo stupide dat bij die odds-position-grafieken de laagste posities bovenin en de hoogste onderin de grafiek staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |