abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215289024
quote:
Marianne (63) uren in de cel na foutje bij zelfscankassa
Na een foutje bij de zelfscankassa in de supermarkt in de cel belanden. Het klinkt als een nare droom, maar het overkwam Marianne Kuiper (63) en haar dochter Fauve (25) bij de Albert Heijn op het Stadionplein in Amsterdam.
Afgelopen februari gingen moeder en dochter een dagje inkopen doen voor een feest ter ere van het 25-jarig bestaan van het bedrijf van Marianne. Nog even snel de Albert Heijn in voor wat boodschappen voor het avondeten, dachten ze. "We waren doodmoe van de hele dag winkelen", vertelt Marianne.

Ze hadden toch meer producten verzameld dan gepland en in de vermoeidheid van de dag ging het mis bij de zelfscankassa. Een deel van de boodschappen moest zakelijk worden afgerekend en een deel privé en daarover ontstond enige verwarring tussen Marianne en haar dochter. "We waren ook in discussie over hoe we al die boodschappen gingen vervoeren", zegt Marianne. Marianne gaat op zoek naar een plastic tasje, terwijl Fauve verder gaat met scannen.

Als ze hebben afgerekend en de supermarkt willen verlaten, worden ze tegengehouden door de beveiliger. Die constateert dat een bakje druiven, het plastic tasje en een reep chocola niet op de bon staan. De zak sla daarentegen staat er twee keer op.

Ze moeten mee naar het kantoor van de supermarkt om de camerabeelden te bekijken. De supermarktmanager en de beveiliger zijn duidelijk: de vrouwen hebben gestolen. "Eerst hadden we nog bijna de slappe lach, zo belachelijk was de situatie. Op de beelden zagen we dat we de reep chocola voor de scanner hadden gehouden en daarna de sla", vertelt Marianne.

181 euro boete
De beveiliger stelde voor dat ze 181 euro boete zouden betalen. Deze boete voor winkeldiefstal is een vast bedrag dat in Nederland wordt opgelegd door SODA (Stichting Directe Aansprakelijkstelling aan Daders) en is bedoeld om de kosten te vergoeden die de winkel door de diefstal maakt. Maar Marianne weigert en de politie wordt erbij gehaald. "Ik zei: bel die maar, ik heb niets te verbergen", aldus Marianne.

Daarop werden de twee door agenten in aparte auto's afgevoerd naar het politiebureau voor verhoor. Al hun spullen werden daar afgepakt. Jas uit, vest uit, Fauve moest vanwege veiligheidsvoorschriften zelfs haar bh afgeven, en ze werden gefouilleerd. Daarna belandden ze allebei in een eigen cel, een vierkant hok met drie stenen muren en een voorkant van glas.

"Dus zat ik daar", verzucht Marianne. "Na een half uur heb ik op het belletje gedrukt, dat daar in de cel hing. Ik vroeg: wat is de bedoeling, hoe lang moet ik hier zitten. Ik raakte er wel echt van in de war." Ze heeft last van een verhoogde bloeddruk en voelde zich door de stress niet goed worden. Na lang wachten komt er eindelijk een arts en medicatie. "Dat ik zo lang moest wachten op een dokter vond ik wel heel heftig en toen raakte ik echt in paniek."

Na ruim vier uur op het politiebureau werden ze verhoord door twee rechercheurs en mochten ze om middernacht van de hulpofficier van justitie naar huis, in de stromende regen. Ze hebben in totaal zo'n zes uur op het politiebureau gezeten.

'Onterecht aangemerkt als verdachte'
Eenmaal thuis kwamen alle emoties eruit. "Mijn dochter heeft toen een enorme huilbui gehad en we hebben nog weken slecht geslapen", herinnert Marianne zich.

Een paar dagen na hun aanhouding ontvingen Marianne en Fauve beiden een brief van de officier van justitie met het definitieve oordeel dat ze 'ten onrechte aangemerkt zijn als verdachte' en dat zij verder niet vervolgd zullen worden.

Groeiend probleem
Winkeldiefstal is voor supermarkten al langer een groeiend probleem. Zo had bijvoorbeeld supermarktketen Jumbo vorig jaar een schadepost van 100 miljoen euro door mensen die wel kwamen winkelen, maar niet betaalden. Daarop kondigde het Brabantse familiebedrijf strengere controles aan en mocht je nog maar maximaal 15 producten bij de zelfscankassa's afrekenen.

De meeste spullen worden gestolen bij de zelfscankassa, vertelde Erik Hemmes, marktkenner van Retail Advies, eerder aan RTL. "Bij een kassa met personeel is het lastiger om iets mee te nemen."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)je-bij-zelfscankassa
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215289034
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 14:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Tucht en orde, heel goed. oO/ o|O

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215289054
quote:
6s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 14:19 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]
Tucht en orde, heel goed. oO/ o|O

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een hoop boodschappen en dan vergeet je een bakkie druiven en een chocoladereep af te rekenen.
Dat zijn nu niet bepaald dure producten en dan had deze klant ook nog iets dubbel afgerekend.

Het totale 'diefstalbedrag' zal misschien een euro zijn.
Kassamedewerksters maken weleens een fout en dat zal ook zeker bij klanten zelf gebeuren als ze de zelfscan gebruiken.
pi_215289060
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 14:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Een hoop boodschappen en dan vergeet je een bakkie druiven en een chocoladereep af te rekenen.
Dat zijn nu niet bepaald dure producten en dan had deze klant ook nog iets dubbel afgerekend.

Het totale 'diefstalbedrag' zal misschien een euro zijn.
Ja dat is dus wat er ook mis is met die "spelregels" van dat zelfscannen. Waar trek je de grens tussen legitiem iets vergeten en echt stelen? Je had als winkelier hier ook kunnen zeggen; goh, de hele kar wel en 2 laaggeprijsde artikelen niet? Die voeren we alsnog op en dan is het klaar.
pi_215289082
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 14:23 schreef ChrisCarter het volgende:
Ja dat is dus wat er ook mis is met die "spelregels" van dat zelfscannen. Waar trek je de grens tussen legitiem iets vergeten en echt stelen?
Daar gaat het dus regelmatig mis. In dit geval is het in mijn ogen duidelijk een geval van een fout door de klant ipv opzet, maar daar denkt die Amsterdamse eigenaar dus heel anders over.
pi_215289098
quote:

[..]

Een 63 jarig vrouwtje weten ze dan weer wel zo te behandelen. Maar ahmed van 16, tjah, die belt zn horde medehyena's op. En daar hebben ze geen zin in.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 17 oktober 2024 @ 14:36:57 #207
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_215289156
quote:

[..]

de winkels zijn zelf schuldig door het afrekenen zo ingewikkeld te maken en zo makkelijk om iets mee te nemen

ik zelf reken altijd bij de kassa af, maar een keer stonden er zoveel mensen dat ik denk die 7 dingen die scan ik dan zelf wel
kon ik op een pak rozijnen met gods goede wil geen scan vinden , ik denk nou tis goed met jullie , gaat mee
ben het zat

wat een gedoe met die zelfscan , is het nou zo duur om een paar meisjes in te huren of desnoods wat oudere AOW mensen

ik ga nu bij een super waar geen zelfscan is , ze zien het maar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215289194
quote:

[..]

Wat een bizar verhaal. Ik kan me zeer moeilijk voorstellen dat zowel de agenten als de supermarkt dit hebben laten escaleren, terwijl het duidelijk om een oprecht vergissing gaat. Helaas krijgen wij de kant van de supermarkt niet horen, en dat is jammer, want hun versie van het verhaal zal ongetwijfeld anders zijn dan die van de dames.
  donderdag 17 oktober 2024 @ 14:45:33 #209
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215289198
Gewoon de bon controleren als je zelf scant. Je hebt heus wel door als er iets mis gaat en de machine even de code niet goed scant.

Als je er te dom of lui voor bent dan loop je naar de bemande kassa of accepteer je de boete.

Dat gejank ook altijd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215289221
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 14:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wat een bizar verhaal. Ik kan me zeer moeilijk voorstellen dat zowel de agenten als de supermarkt dit hebben laten escaleren, terwijl het duidelijk om een oprecht vergissing gaat. Helaas krijgen wij de kant van de supermarkt niet horen, en dat is jammer, want hun versie van het verhaal zal ongetwijfeld anders zijn dan die van de dames.
Ja, het oordeel van de officier van justitie was dat ze niks verkeerds hebben gedaan, maar die moest daarvoor wel de camerabeelden bekijken en het verslag van het verhoor van de dames lezen.

De agenten geven aan dat ze gewoon volgens procedure hebben gehandeld en dat het niet aan hun is om iemand schuldig/onschuldig te verklaren. De Amsterdamse AH daarentegen blijft volharden dat het vuige winkeldieven zijn en handhaaft hun winkelverbod ondanks de beslissing van de officier van justitie.
pi_215289315
quote:

[..]

Klapt er nogal op. Zou trouwens ook die beveiliger uitlachen met zijn boetevoorstel.
Zelf nog nooit iets opzettelijks gestolen bij de zelfscan. Echter ben ik sinds kort wel elke keer aan de beurt bij de AH ook wanneer ik maar 3 dingen heb. En elke keer komt er uit dat alle sgescand is. Het algoritme zou dan toch in moeten grijpen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 17 oktober 2024 @ 15:13:42 #212
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215289335
Net gestolen bij de zelfscan :)
pi_215289374
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 15:13 schreef Origami94 het volgende:
Net gestolen bij de zelfscan :)
sterkte, hoop dat je je volgende boodschappen kan betalen
pi_215289375
Ik begrijp niet hoe mensen kunnen stelen (met hun geweten dan)
Ik heb een keer gehad dat mijn tas op een item van vijftig cent of zo stond en daardoor niet gescand werd. Maar zodra ik mijn tas ging inpakken zag het, toen ben ik naar de balie gegaan om te betalen (wat ze trouwens bizar vonden)

En ik snap niet zo goed waarom het zelfscannen efficiënter is? Alle keren dat ik het doe, word ik gecontroleerd. Misschien heb ik een crimineel hoofd of zo, maar dat controleren kost ook mankracht.

Naja... begrijp het allemaal niet zo. Misschien ben ik te ouderwets...
  donderdag 17 oktober 2024 @ 15:17:12 #215
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215289376
quote:

[..]

Ten onrechte als verdachte? Juridisch gezien is het een feit dat ze hebben gestolen. Of ik moet wvs weer effe nachecken
  donderdag 17 oktober 2024 @ 15:17:28 #216
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215289380
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 15:17 schreef Loverboii het volgende:

[..]
sterkte, hoop dat je je volgende boodschappen kan betalen
Die kan ik makkelijk betalen. Net zoals Ahold makkelijk zijn belasting kan betalen
pi_215289403
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 14:23 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]
Ja dat is dus wat er ook mis is met die "spelregels" van dat zelfscannen. Waar trek je de grens tussen legitiem iets vergeten en echt stelen? Je had als winkelier hier ook kunnen zeggen; goh, de hele kar wel en 2 laaggeprijsde artikelen niet? Die voeren we alsnog op en dan is het klaar.
In ieder geval niet hier getuige het feit dat de boel meteen geseponeerd is wegens ten onrechte als verdachte aangemerkt. Is ook logisch. Diefstal vereist een oogmerk. Je moet dat willens en wetens doen. Iets vergeten te scannen is geen diefstal.
zie email 27 oktober
pi_215289414
een dief vind altijd wel iets om zijn diefstal te rechtvaardigen
pi_215289417
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 15:17 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ten onrechte als verdachte? Juridisch gezien is het een feit dat ze hebben gestolen. Of ik moet wvs weer effe nachecken
Geen oogmerk op de wederrechtelijke toe-eigening. Gewoon een fout.
zie email 27 oktober
  donderdag 17 oktober 2024 @ 15:26:17 #220
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215289478
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 15:20 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Geen oogmerk op de wederrechtelijke toe-eigening. Gewoon een fout.
En als het een asielzoeker was met een donkere huidskleur?
pi_215297128
Even iets kleins: waarom zeggen sommige vrouwen als ze klaar zijn met de herscan “alsjeblieft”. :?

Je maakt een bende van m’n tas, je bent lang bezig met 10 producten, er is altijd één product geplat. Moet ik dan dankjewel zeggen voor dit fijne moment? :D
Bedank de klant gewoon voor de medewerking.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_215297196
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 12:01 schreef Pisces29 het volgende:
Even iets kleins: waarom zeggen sommige vrouwen als ze klaar zijn met de herscan “alsjeblieft”. :?

Je maakt een bende van m’n tas, je bent lang bezig met 10 producten, er is altijd één product geplat. Moet ik dan dankjewel zeggen voor dit fijne moment? :D
De keren dat ik met de zelfscan bezig ben zeg ik altijd bedankt inderdaad of dankjewel. Voor de rest ben ik blij dat ik dit niet elke dag hoef te doen want ik raak gestresst van dat ding :') Mensen zijn tegenwoordig zo gehaast, alles moet snel snel snel. En ik ben niet zo snel met dat ding :P
pi_215297229
quote:

Ze hebben totaal niet door in wat voor iets groter plaatje ze ontzettend lomp zijn. Ik heb er laatst eentje letterlijk op zijn vingers getikt, niet aankijken, iets in het Engels mompelen en dan aan mijn tas beginnen te trekken. Zo doen we dat niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 15:17 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Doe maar niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215297255
quote:

[..]

Nog weken slecht geslapen :')

Wat een jankerds
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_215297258
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze hebben totaal niet door in wat voor iets groter plaatje ze ontzettend lomp zijn. Ik heb er laatst eentje letterlijk op zijn vingers getikt, niet aankijken, iets in het Engels mompelen en dan aan mijn tas beginnen te trekken. Zo doen we dat niet.
Zo zo, stoer hoor :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_215297442
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 12:09 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
De keren dat ik met de zelfscan bezig ben zeg ik altijd bedankt inderdaad of dankjewel. Voor de rest ben ik blij dat ik dit niet elke dag hoef te doen want ik raak gestresst van dat ding :') Mensen zijn tegenwoordig zo gehaast, alles moet snel snel snel. En ik ben niet zo snel met dat ding :P
Ik zeg eigenlijk meestal bedankt terug als zij mij eerst bedankt hebben. Maar na een alsjeblieft sta ik met een mond vol tanden. En valt er een stilte. :D
pi_215297593
quote:

Of ze halen alles uit je tas, gooien het terug in het mandje en hebben dan ook nog het lef om 'alsjeblieft' te zeggen. Voor wat precies?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_215298122
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik heb er laatst eentje letterlijk op zijn vingers getikt, niet aankijken, iets in het Engels mompelen en dan aan mijn tas beginnen te trekken. Zo doen we dat niet.
[..]
Uhhh ok…
pi_215298145
quote:

Ik zeg eigenlijk standaard dank je wel als ze klaar zijn met herscannen dus zal wel in hun systeem zitten om dan standaard alsjeblieft te zeggen.

En ik zeg dankjewel omdat het me een kutbaantje lijkt voor zo’n 17-jarige. De hele tijd mensen lastig vallen met je scans en dan meelevend knikken als er weer eens iemand een product ‘vergeten’ is.
pi_215298396
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 12:09 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Om binnen hun budget te kunnen blijven zijn de armen verplicht om uren te zoeken naar goedkopere boodschappen.
Er zijn heus wel leukere dingen om de tijd mee vol te maken.
pi_215298412
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 14:09 schreef torentje het volgende:

[..]
Om binnen hun budget te kunnen blijven zijn de armen verplicht om uren te zoeken naar goedkopere boodschappen.
Er zijn heus wel leukere dingen om de tijd mee vol te maken.
Komt ie weer aan hoor met zijn oeverloze gezeik over de armen in de maatschappij :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Jor_Dii op 18-10-2024 15:59:37 ]
pi_215298474
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:46 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik zeg eigenlijk standaard dank je wel als ze klaar zijn met herscannen dus zal wel in hun systeem zitten om dan standaard alsjeblieft te zeggen.

En ik zeg dankjewel omdat het me een kutbaantje lijkt voor zo’n 17-jarige. De hele tijd mensen lastig vallen met je scans en dan meelevend knikken als er weer eens iemand een product ‘vergeten’ is.
Hier zijn het vaak gewoon vrouwen die bijna met pensioen gaan.

Verschilt ook gewoon per winkel. Er zijn winkels waar het ook oude vrouwen zijn die je met een glimlach bedanken. Die krijgen ook van iedereen een glimlach terug. :)
pi_215298837
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 12:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zo zo, stoer hoor :')
Ja, als hun werkgever ze geen manieren leert doe ik het wel. Maar de meest mensen zijn bang voor enige confrontatie.

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 13:46 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Ik zeg zelf alsjeblieft, ik laat ze immers op hun verzoek in mijn tas kijken. Dat is een gunst.

quote:
Er is werk zat, zij kiezen ervoor dit te doen. In tijden van werkloosheid zou ik daar anders in staan.
pi_215299077
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zeg zelf alsjeblieft, ik laat ze immers op hun verzoek in mijn tas kijken. Dat is een gunst.
Je hebt nog niets afgerekend, dus is het eigendom van de winkel wat er in die tas van jou zit.
pi_215299156
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Je hebt nog niets afgerekend, dus is het eigendom van de winkel wat er in die tas van jou zit.
Dat zou ik niet zonder meer met zekerheid durven zeggen, maar dat los van het feit dat het mijn tas is en dat een AH mederwerker niet een zelfstandig recht heeft in mijn tas te kijken, net zoals fouilleren en een visitatie exclusiefve bevoegdheden van de politie zijn.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:52:15 #236
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215299192
Hoe kan je stelen. 11 van de 10 keer word ik gesteekproefd. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:53:12 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215299198
die kennen je posthistorie, dat kan niet anders
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:54:44 #238
13462 BansheeBoy
pi_215299215
quote:
88s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:53 schreef sp3c het volgende:
AHAHAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_215299219
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat zou ik niet zonder meer met zekerheid durven zeggen, maar dat los van het feit dat het mijn tas is en dat een AH mederwerker niet een zelfstandig recht heeft in mijn tas te kijken, net zoals fouilleren en een visitatie exclusiefve bevoegdheden van de politie zijn.
Als het in de huisregels van de supermarkt staat, mag dat zeker wel.

https://radar.avrotros.nl(...)raan-meewerken-60351
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:56:51 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215299231
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:54 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
AHAHAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

vond hem niet gappig genoeg voor all caps
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 15:59:24 #241
13462 BansheeBoy
pi_215299258
quote:
88s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
vond hem niet gappig genoeg voor all caps
Ja, ik lach voor mezelf als je het niet erg vindt.

Jason.

Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:01:33 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215299278
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:59 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, ik lach voor mezelf als je het niet erg vindt.

Jason.

dat doen wij allemaal Jason

dat doen wij allemaal
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:07:08 #243
13462 BansheeBoy
pi_215299345
quote:
Groeiend probleem
Winkeldiefstal is voor supermarkten al langer een groeiend probleem. Zo had bijvoorbeeld supermarktketen Jumbo vorig jaar een schadepost van 100 miljoen euro door mensen die wel kwamen winkelen, maar niet betaalden. Daarop kondigde het Brabantse familiebedrijf strengere controles aan en mocht je nog maar maximaal 15 producten bij de zelfscankassa's afrekenen.
Als @sp3c is uitgelachen: hier geloof ik dus helemaal niks van. 100 miljoen zetten ze niet eens totaal om aan die zelfscans. En dan zou het wel een schadepost zijn. :')

Maar lach maar door! Ik weet wel beter.

Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:12:54 #244
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215299391
@sp3c is nooit uitgelachen

en 100 miljoen is peanuts voor de AH, daarom gaan ze gewoon door met de zelfscan
pi_215299398
quote:
15s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Als @:sp3c is uitgelachen: hier geloof ik dus helemaal niks van. 100 miljoen zetten ze niet eens totaal om aan die zelfscans. En dan zou het wel een schadepost zijn. :')

Maar lach maar door! Ik weet wel beter.

Jumbo doet 11 miljard aan omzet. Als 10% van de klanten via de zelfscan afrekent doen ze 110 miljoen via de zelfscan aan omzet.
Maar het is wel een interessante bewering. Als die hele zelfscan kennelijk zo diefstalgevoelig is, dan moet het wel dusdanig veel opleveren dat het dit bedrijfsrisico rechtvaardigt. Zo niet, dan vraag je je af waarom die zelfscankassa's overal zo massaal opduiken.
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:18:12 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215299479
kom minder vaak in de jumbo maar bij AH is bijna alles zelfscan, elke AH die ik zie

100% dat dat meer dan 10% van de omzet is en dan staat er een zo'n scholier op 10 a 20 kassa's, 2 in de piek
pi_215299485
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Als het in de huisregels van de supermarkt staat, mag dat zeker wel.

https://radar.avrotros.nl(...)raan-meewerken-60351
Je verplichting om mee te werken naar aanleiding van bij de ingang duidelijke gecommuniceerde huisregels (niet het geval) houdt nog geen recht om zonder je toestemming in je tas te loeren.
pi_215299501
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:13 schreef Monolith het volgende:

[..]
Jumbo doet 11 miljard aan omzet. Als 10% van de klanten via de zelfscan afrekent doen ze 110 miljoen via de zelfscan aan omzet.
Maar het is wel een interessante bewering. Als die hele zelfscan kennelijk zo diefstalgevoelig is, dan moet het wel dusdanig veel opleveren dat het dit bedrijfsrisico rechtvaardigt. Zo niet, dan vraag je je af waarom die zelfscankassa's overal zo massaal opduiken.
10% van 11 miljard is 1,1 miljard, niet 110 miljoen.
pi_215299516
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Je verplichting om mee te werken naar aanleiding van bij de ingang duidelijke gecommuniceerde huisregels (niet het geval) houdt nog geen recht om zonder je toestemming in je tas te loeren.
Ben er bijna zeker van dat elke AH netjes de huisregels toont bij binnenkomst, dus je lult gewoon uit je nek om je gelijk te halen.
pi_215299543
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ben er bijna zeker van dat elke AH netjes de huisregels toont bij binnenkomst, dus je lult gewoon uit je nek om je gelijk te halen.
Ik heb ze bij mijn AHs nooit gezien. Ik heb mijn gelijk over de toestemming om in je tas te kijken al, je leest je eigen link niet eens goed.
pi_215299549
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:19 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
10% van 11 miljard is 1,1 miljard, niet 110 miljoen.
oh sorry, daar zat ik in m'n haast een orde van grootte naast. :P
Maar het is sowieso meer dan de hele winst van Jumbo, dus nog steeds de vraag of het dan allemaal wel loont die zelfscan. Beetje een retorische vraag natuurlijk.
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:23:39 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215299565
lijkt me wel

gewoon omdat ze besparen op personeelskosten
pi_215299582
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb ze bij mijn AHs nooit gezien.
Moet je beter uit je doppen kijken.
pi_215299586
quote:
88s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:23 schreef sp3c het volgende:
lijkt me wel

gewoon omdat ze besparen op personeelskosten
En dat is ook wat mij aardig stoort aan de wijze waarop je tegenwoordig als potentiële crimineel wordt behandeld in een supermarkt. Ja jullie moesten zo nodig kosten besparen en het afrekenen van boodschappen afwentelen op je klanten, dan moet je ze ook niet op voorhand behandelen als criminelen, maar is enige klantvriendelijkheid geen overbodige luxe. Wij gaan als klanten toch ook niet elke cassière die iets verkeerd aanslaat aanklagen vanwege poging tot oplichting?
pi_215299600
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 15:44 schreef Danny het volgende:

[..]
Net gedaan. Niks aan de hand. En nu?
quote:
88s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:53 schreef sp3c het volgende:
_O-
pi_215299625
Ik heb er totaal geen problemen mee als ze mijn tas controleren. Het gebeurt 1 op de 10 keer, en het gaat altijd netjes. Ik ben ooit 1x wat vergeten te scannen (met zo'n scanpistool bij AH, dus niet scannen aan het eind), was een stuk fruit die ik wel had afgewogen en niet had gescand, was helemaal in het begin, dus gewoon vergeten. Sindsdien is het me nooit meer overkomen. Ik vind het heerlijk. Nooit meer in de rij staan achter de kassa en je kunt je tas gewoon al direct inpakken tijdens het winkelen. Ik vind het dè uitvinding van de eeuw.
pi_215299986
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:26 schreef Monolith het volgende:

[..]
En dat is ook wat mij aardig stoort aan de wijze waarop je tegenwoordig als potentiële crimineel wordt behandeld in een supermarkt. Ja jullie moesten zo nodig kosten besparen en het afrekenen van boodschappen afwentelen op je klanten, dan moet je ze ook niet op voorhand behandelen als criminelen, maar is enige klantvriendelijkheid geen overbodige luxe. Wij gaan als klanten toch ook niet elke cassière die iets verkeerd aanslaat aanklagen vanwege poging tot oplichting?
Ik heb er serieus over gedacht toen de 10% korting mij vreemd voorkwam en het bij narekenen onder de 9% bleek te zijn. Dat gaat niet per ongeluk lijkt me, het is wel micro-oplichting van een stuitende kruideniersmentaliteit maar het tikt voor de AH natuurlijk wel aan.

Laatst had ik ook dat de bonus voor 2 versmaaltijden er niet af ging, medewerkster haalt eentje eraf en voert daarvoor een prijs in zodat het klopte, kreeg ik daarna controle omdat er een dure boodschap was afgehaald... Ik zeg daar wat van, "ik kan er niks aan doen", 'computer says no' mentaliteit. Doet de statiegeldautomaat het weer eens niet bij mijn maandelijkse inleverbeurt, moet ik weer een paar euro neertellen voor een extra tas naast twee keer extra met dat die tas vol statiegeld zeulen. Ik gun ze dat kwartje winst op de tas echt niet, maar ja, toch gescand.

Ik ben daar echt jaren de meest vriendelijke klant geweest, maar nu hoop ik dat het hele systeem alleen van mijn chagrijn instort omdat niemand er meer in wil werken. Jij bent onderdeel van een systeem dat onbeschoft tegen mij is, dan ben ik niet vriendelijk tegen jou.
pi_215299995
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:30 schreef Vincent_student het volgende:
Ik heb er totaal geen problemen mee als ze mijn tas controleren. Het gebeurt 1 op de 10 keer, en het gaat altijd netjes. Ik ben ooit 1x wat vergeten te scannen (met zo'n scanpistool bij AH, dus niet scannen aan het eind), was een stuk fruit die ik wel had afgewogen en niet had gescand, was helemaal in het begin, dus gewoon vergeten. Sindsdien is het me nooit meer overkomen. Ik vind het heerlijk. Nooit meer in de rij staan achter de kassa en je kunt je tas gewoon al direct inpakken tijdens het winkelen. Ik vind het dè uitvinding van de eeuw.
Het is vooral willekeurig. Soms word ik echt 5x achter elkaar gecontroleerd, soms weer 30x niet (woon midden in de stad, dus doe regelmatig een kleine boodschap).Vooropgesteld, ik zou niets liever willen dat dan het systeem wat Amazon gepoogd heeft in te voeren waarbij je simpelweg door de winkel loopt, je spul pakt en er automatisch wordt afgerekend fatsoenlijk zou werken. Ik hoef ook niet zo nodig een half uur achter een bejaarde te staan die zijn of haar muntgeld met alle geduld van de wereld aan het tellen is. :P
Maar primair, ik ben klant in jullie winkel. Jullie willen dat ik mijn eigen boodschappen afreken, zodat jullie niet allerlei onwelwillende 16-jarigen hoeven aan te nemen. Prima, maar maak van jullie probleem dan niet mijn probleem.
pi_215300024
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:52 schreef Monolith het volgende:
ik zou niets liever willen dat dan het systeem wat Amazon gepoogd heeft in te voeren waarbij je simpelweg door de winkel loopt, je spul pakt en er automatisch wordt afgerekend fatsoenlijk zou werken.
Geef het nog 5-10 jaar.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:57:36 #260
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215300042
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Geef het nog 5-10 jaar.
Denk over een paar jaar. Alleen dat gaat wel heel wat ontslagen kosten bij de supermarkten
  Admin vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:07:20 #261
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_215300135
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:28 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
[..]
_O-
:?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:10:23 #262
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_215300164
Lidl in Zwolle (AA-Landen, de Dobbe) heeft tegenwoordig een nieuw zelfscansysteem. Moet je je tas in een weegschaal zetten, dan iets scannen, dat in je tas doen en wachten tot het systeem vindt dat het gewicht overeen komt. Letterlijk één keer gebruikt. Had 6 producten en zes keer moest er zo'n miep bijkomen omdat dat ding verkeerd weegt ofzo, geen idee.
Wat een idioot systeem.
Hebben nu ipv 5 geloof ik 12 zelfscandingen ofzo, maar het is bijna altijd leeg en de rijen aan de kassa zijn veel langer geworden. Zie nog maar weinig mensen zelfscan gebruiken daar.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:14:51 #263
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215300223
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:10 schreef Danny het volgende:
Lidl in Zwolle (AA-Landen, de Dobbe) heeft tegenwoordig een nieuw zelfscansysteem. Moet je je tas in een weegschaal zetten, dan iets scannen, dat in je tas doen en wachten tot het systeem vindt dat het gewicht overeen komt. Letterlijk één keer gebruikt. Had 6 producten en zes keer moest er zo'n miep bijkomen omdat dat ding verkeerd weegt ofzo, geen idee.
Wat een idioot systeem.
Hebben nu ipv 5 geloof ik 12 zelfscandingen ofzo, maar het is bijna altijd leeg en de rijen aan de kassa zijn veel langer geworden. Zie nog maar weinig mensen zelfscan gebruiken daar.
Wow dat klinkt echt nog kutter dan gewoon bij de kassa aansluiten ja. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Admin vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:20:08 #264
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_215300295
quote:
16s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wow dat klinkt echt nog kutter dan gewoon bij de kassa aansluiten ja. :')
ja echt ook :')
Als je vijf repen chocola hebt moet je dus
- reep 1 scannen
- in je tas doen
- wachten tot hij het gewogen heeft en akkoord geeft
- reep 2 scannen
- in je tas doen
enz

De andere Lidl's in Zwolle hebben nog het oude systeem. Handscanner hangt er zelfs bij. Pak een reep chocola, druk 5x op het knopje et voila, 5 repen gescand.

Maar goed, ik ben meer van de gewone kassa's.
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:21:29 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215300306
ik scan gewoon die reep 5 keer
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:21:58 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215300311
meesteal is het gewoon bier
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:22:34 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215300315
maar dan scan ik zo'n blik 5 keer

kost je 12 seconden ofzo
pi_215300322
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Komt ie weer aan hoor met zijn oeverloze gezeik over de armen in de maatschappij :')
Je kunt ook je "negeer die user knop" gebruiken.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:24:44 #269
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215300333
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:20 schreef Danny het volgende:

[..]
ja echt ook :')
Als je vijf repen chocola hebt moet je dus
- reep 1 scannen
- in je tas doen
- reep 2 scannen
- in je tas doen
enz

De andere Lidl's in Zwolle hebben nog het oude systeem. Handscanner hangt er zelfs bij. Pak een reep chocola, druk 5x op het knopje et voila, 5 repen gescand.

Maar goed, ik ben meer van de gewone kassa's.
Ik doe meestal zelfscan, maar soms zijn die apparaten op en dan is de normale kassa wel lekker rustig eigenlijk.

Alleen met een grotere boodschap vind ik dat minder fijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Admin vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:25:48 #270
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_215300344

zo ziet dat eruit. Moet nog van rechts naar links werken ook. Werk liever van links naar rechts omdat ik geen chinees ben.
  Admin vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:29:24 #271
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_215300378
Als het druk is ook:
Miep: "Meneer u kunt ook terecht bij de zelfscan..."
Ik: "nee hoor, dat weegschaalding werkt totaal kut"
Miep: "...."
pi_215300392
Ik zit voor mijn werk regelmatig in Engeland en daar hebben ze in sommige supermarkten dat weegsysteem ook. Superirritant. Kom je met een flesje drinken en een broodje aan, wil je ze een voor een even snel scannen, betalen en weg. Maar nee, ho ho, eerst even tussendoor je drinken op de weegschaal zetten en daarna ook je broodje voordat je kunt afrekenen. Ik zou horendol worden als ik daar met een volle kar zou staan.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_215300393
Moeilijkheden hebben met een zelfscan _O-
Zo dom zijn veel Nederlanders blijkbaar :X
pi_215300452
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:29 schreef Danny het volgende:
Als het druk is ook:
Rotterdammer zeker?
pi_215301147
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:35 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Rotterdammert zeker?
FTFY.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Admin zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:02:02 #276
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_215308170
quote:

[..]
Rotterdammer zeker?
ja (vrouw zeker?) niet dat dat relevant is als het gaat om totaal onwerkbare systemen die bij elk product een rode lamp geven zodat er zo'n huppelkutje langs moet komen waardoor je sneller bent als je gewoon in een rij van twaalf met muntjes betalende bejaarden gaat staan die louter producten hebben waar de barcode niet van werkt.
pi_215308177
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:29 schreef Danny het volgende:
Als het druk is ook:
'Miep'. Wat denigrerend.
  Admin zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:05:06 #278
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_215308189
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 11:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
'Miep'. Wat denigrerend.
O jee, dan ga je nu helemaal uit je stekker, want ik gebruikte net zelfs 'huppelkutje' :o :o :o
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 11:06:29 #279
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215308204
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:25 schreef Danny het volgende:
[ afbeelding ]
zo ziet dat eruit. Moet nog van rechts naar links werken ook. Werk liever van links naar rechts omdat ik geen chinees ben.
Ziet er heel simpel uit. Je pakt een product rechts -> bliep -> Je stopt het product in de lege tas links.

Hoe moeilijk kan het zijn _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215308214
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 11:05 schreef Danny het volgende:

[..]
O jee, dan ga je nu helemaal uit je stekker, want ik gebruikte net zelfs 'huppelkutje' :o :o :o
En de weegschaal werkt kut :') Als jij voor me zou staan als klant zou ik snel klaar zijn. Beetje normale communicatie is te moeilijk zeker?
pi_215308326
quote:

[..]
En besef jij wel dat jij door jouw asociale benadering mensen het plezier af neemt in hun werk? Ik ken mensen die na jaren dienst er de brui aan hebben gegeven puur vanwege klanten zoals jij. Zo ontzettend zonde.
pi_215308404
quote:
16s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 11:06 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ziet er heel simpel uit. Je pakt een product rechts -> bliep -> Je stopt het product in de lege tas links.

Hoe moeilijk kan het zijn _O-
Als het allemaal perfect gekalibreerd is zou het niet veel tijd moeten kosten inderdaad. Maar in de praktijk zal je zien dat zo’n weegschaal net niet helemaal lekker is ingesteld. Of dat Calvé ineens een andere plastic dop is gaan gebruiken, waardoor het product 50 gram minder weegt en er een foutmelding komt. Of gooi iets met een beetje gewicht op een weegschaal en hij heeft 2 a 3 seconden nodig om het goede gewicht weer te geven (keer 20 producten).

Op de tekentafel werkt het vast prima, in de praktijk zal het al snel de hel zijn.
pi_215309292
quote:
Wat een idioot systeem.
Carrefour in frankrijk heeft dit ook. Na 2x gebruikt afgelopen vakantie ben ik weer in de rij gaan staan. Foutmeldingen bij de vleet en werkt gewoonweg tyfustraag.

Voorbeeld van doorslaan. Leuk bedacht achter een bureautje, niet uitgevogeld in de praktijk.
1947-2016
pi_215309316
quote:

[..]
Rotterdammert zeker?
1947-2016
pi_215309318
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 18:28 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
FTFY.
Aj... je was me al voor
1947-2016
pi_215309332
Het meest ideale zou wat mij betreft de kassaloze winkel zijn, maar helaas is de technologie nog niet ver genoeg. De experimenten zijn weinig succesvol en die fantastisch geautomatiseerde winkels van Amazon bleken bij nader inzien hoofdzakelijk een blik Indiërs te zijn die op basis van camerabeelden als nog met het handje aankopen moesten registreren. Verantwoordelijkheid weer bij de winkel en controle bij de klant.
pi_215309340
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 11:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
En besef jij wel dat jij door jouw asociale benadering mensen het plezier af neemt in hun werk? Ik ken mensen die na jaren dienst er de brui aan hebben gegeven puur vanwege klanten zoals jij. Zo ontzettend zonde.
Moet zo'n supermarkt maar werkende spullen neerzetten.
Niet en kutzelfscankassas en snijden in de cassièreplanning.

Dan komen ze er vanzelf wel achter dat volk ergens anders naartoe gaat
1947-2016
pi_215309362
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 13:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Moet zo'n supermarkt maar werkende spullen neerzetten.
Niet en kutzelfscankassas en snijden in de cassièreplanning.

Dan komen ze er vanzelf wel achter dat volk ergens anders naartoe gaat
En daar kunnen de kassamedewerkers wat aan doen denk je? Ga klagen bij het hoofdkantoor zou ik zeggen. Maar ik vermoed dat dat te lastig wordt? Het is zo makkelijk om tegen een winkelmedewerker tekeer te gaan omdat mensen weten dat ze geen grote mond terug kunnen geven.
pi_215309423
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 13:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
En daar kunnen de kassamedewerkers wat aan doen denk je? Ga klagen bij het hoofdkantoor zou ik zeggen. Maar ik vermoed dat dat te lastig wordt? Het is zo makkelijk om tegen een winkelmedewerker tekeer te gaan omdat mensen weten dat ze geen grote mond terug kunnen geven.
Klachten bij balies of hoofdkantoren zijn verspilde tijd. Betalen en je bek houden.

Het directe personeel laten blijken dat het kut is, en lekker je omzet ergens anders naartoe brengen. Alleen op geld reageren ze en dan wordt vanzelf de aangewezen reden opgelost. Die is immers bekend. Klagen en toch je geld er naar toe brengen? Waarom zouden ze dan een investering doen?
1947-2016
pi_215309442
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 13:39 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Het zijn geen mensvriendelijke klanten die tegen het personeel tekeer gaan in winkels, supermarkten en dergelijke andere gelegenheden.
pi_215309456
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 13:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Klachten bij balies of hoofdkantoren zijn verspilde tijd. Betalen en je bek houden.

Het directe personeel laten blijken dat het kut is, en lekker je omzet ergens anders naartoe brengen. Alleen op geld reageren ze en dan wordt vanzelf de aangewezen reden opgelost. Die is immers bekend. Klagen en toch je geld er naar toe brengen? Waarom zouden ze dan een investering doen?
Uithuilen bij een kassamiep gaat je echt niet helpen. De klant is koning? Zolang de koning zich als een klant gedraagt. Ander opbokken de winkel uit. Met of zonder hulp.
Heel veel sambal
pi_215309496
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 13:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klagen bij de balie en hoofdkantoor is verspilde tijd, maar een grote muil hebben tegen het directe personeel niet zeker :') Echt, dit raakt kant noch wal. Direct personeel kan echt heel weinig aan het snijden in de planningen, dat komt echt allemaal van het hoofdkantoor af. Daar worden alle berekeningen gemaakt. Sterker nog, caissières vinden het ook vervelend als ze met te weinig staan.
pi_215309506
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 13:52 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Uithuilen bij een kassamiep gaat je echt niet helpen. De klant is koning? Zolang de koning zich als een klant gedraagt. Ander opbokken de winkel uit. Met of zonder hulp.
Je mag toch best aangeven op een chaggerijnige doch beschaafde manier dat die kutweegschaalkassas kut zijn? Je hoeft zo'n 17 jarige echt niet direct de grond in te trappen...
1947-2016
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 13:58:12 #294
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_215309513
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:25 schreef Danny het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
Vergeet uw bon niet.
U heeft uw bon nodig om de wi...
pi_215309526
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 13:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Klagen bij de balie en hoofdkantoor is verspilde tijd, maar een grote muil hebben tegen het directe personeel niet zeker :') Echt, dit raakt kant noch wal. Direct personeel kan echt heel weinig aan het snijden in de planningen, dat komt echt allemaal van het hoofdkantoor af. Daar worden alle berekeningen gemaakt. Sterker nog, caissières vinden het ook vervelend als ze met te weinig staan.
Wat ga jij doen dan? In de rij staan bij de balie, formuliertje invullen en morgen weer terugkomen omzet brengen?

Dat werkt nog minder.
Geld, dat is het antwoord. En als ze zien waarom er minder geld is, wordt de waarom opgelost.
1947-2016
pi_215309527
quote:

[..]
Kunt ook gewoon medewerker gebruiken in plaats van een bewust denigrerende benadering. Het is niet hun schuld dat het systeem niet goed werkt.

Veel Japanse kledingwinkels hebben een soortgelijk systeem waarbij je de kleren in een bak gooit en alles automatisch gescand wordt. Uniqlo heeft dat hier ook. Werkt perfect
  Moderator zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:13:41 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215309621
Ik heb echt nog nooit problemen gehad met die dingen

Al ken ik doe van de Lidl niet
pi_215309622
quote:
Wat een idioot systeem.
Onze Lidl heeft dat ook ja. Levende nachtmerrie.
Inderdaad heel vaak foutmeldingen op het gewicht. Vaak zijn de scanmedewerkers het zelf al zo zat dat ze het wegen deactiveren bij je eerste foutmelding _O-
  zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:24:02 #299
13462 BansheeBoy
pi_215309681
quote:
88s.gif Op zaterdag 19 oktober 2024 14:13 schreef sp3c het volgende:
Ik heb echt nog nooit problemen gehad met die dingen
Grote jongen!

Ze moeten net als in Engeland een camera en beeldscherm boven die dingen hangen. Dan zie je dat ze je opnemen. Dat stukje bewustzijn helpt denk ik wel.

Moderator zaterdag 19 oktober 2024 @ 14:28:50 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215309702
Camera's hangen sowieso overal en dat lijkt ze niet zoveel uit te maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')