abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:39:58 #181
65846 Bocaj
47th President.
pi_214785266
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 09:37 schreef Vis1980 het volgende:
....(als je goed opgevoed bent) dan loop je het lijstje nog even na.
Doe ik altijd! Goed hè?! :Y
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:47:48 #182
65846 Bocaj
47th President.
pi_214785316
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 10:54 schreef Pisces29 het volgende:
Mensen die met een halve kar naar de zelfscankassa gaan en daar 63 producten moeten scannen.

Kan daar ook een straf op? :D
Had vandaag 24 stuks (32 euro).
Jumbo laat blijkbaar nog maar 15 toe. Dus daar maar naartoe dan! Oh wacht, ze hebben daar ook kletskassa's! :')
  FOK!fotograaf vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:48:51 #183
364681 over_hedge
pi_214785327
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 16:47 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Had vandaag 24 stuks (32 euro).
Jumbo laat blijkbaar nog maar 15 toe. Dus daar maar naartoe dan! Oh wacht, ze hebben daar ook kletskassa's! :')
Wtf zijn klets kassas? Gaat de kassamevrouw dan vragen hoe je je voelt? :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_214785355
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 16:48 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Dat is speciaal voor mensen die behoefte hebben aan een praatje (veelal ouderen).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  FOK!fotograaf vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:54:03 #185
364681 over_hedge
pi_214785364
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 16:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat is speciaal voor mensen die behoefte hebben aan een praatje (veelal ouderen).
Echt nog nooit gezien. Op zich wel fijn voor de oudere die er behoefte aan hebben ^O^
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:55:04 #186
65846 Bocaj
47th President.
pi_214785378
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 14:42 schreef Danny het volgende:
Ikea hier in Zwolle heeft bv al helemáál geen bemande kassa's meer. Staat er één zo'n mokkel voor zes zelfscankassa's die het eigenlijk veel te druk heeft. De rijen duren veel langer dan bij een normale, bemande kassa (want daar zit normaliter iemand die veel sneller kan werken dan de gemiddelde klant die eens in de zoveel maanden iets moet scannen). Dat elke winkel ook nog eens hun eigen systemen heeft maakt het ook al niet makkelijker om gewenning te bevorderen.
Het is voor een grote winkel heel erg verlokkelijk om 5, 6 of misschien wel 10 kassa's te sluiten.
Personeelskosten, personeelskosten, personeelskosten Winst winst winst!
  vrijdag 23 augustus 2024 @ 16:56:47 #187
65846 Bocaj
47th President.
pi_214785401
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 16:48 schreef over_hedge het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 16:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Inderdaad!

https://www.jumbo.com/nie(...)ing-200-kletskassas/
pi_214785514
Dit gebeurde eerder deze maand.

Dief gepakt die van 1.193 euro aan boodschappen alleen vanillevla afrekende

De politie heeft zondagmiddag bij de Albert Heijn in Maarssen een 23-jarige winkeldief opgepakt die probeerde te frauderen bij de zelfscankassa. De man had voor 1.193 euro aan boodschappen in zijn wagentje geladen en betaalde alleen een bakje vanillevla van 35 cent.
De politie meldt de vangst op Instagram. "Dit was zijn bonus", schrijft de politie bij een plaatje van een agent die een boef in de boeien slaat.
Op het bonnetje stonden veel dure producten, zoals kaas, cervelaat, salami, shampoo en meer dan veertig cosmeticaproducten. Volgens de Gelderlander had de dief behalve zijn volle winkelwagen ook nog een grote tas met producten bij zich.
De man, die geen vaste woon- of verblijfplaats heeft, had alle producten wel gescand bij de zelfscankassa, maar daarna de bon uit het systeem verwijderd en alleen het toetje van 35 cent gescand. Het winkelpersoneel vertrouwde het niet en belde de politie. De Albert Heijn heeft aangifte gedaan van winkeldiefstal.

https://www.nu.nl/opmerke(...)levla-afrekende.html
pi_214788943
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 augustus 2024 17:07 schreef Mylene het volgende:
Dit gebeurde eerder deze maand.

Dief gepakt die van 1.193 euro aan boodschappen alleen vanillevla afrekende

De politie heeft zondagmiddag bij de Albert Heijn in Maarssen een 23-jarige winkeldief opgepakt die probeerde te frauderen bij de zelfscankassa. De man had voor 1.193 euro aan boodschappen in zijn wagentje geladen en betaalde alleen een bakje vanillevla van 35 cent.
De politie meldt de vangst op Instagram. "Dit was zijn bonus", schrijft de politie bij een plaatje van een agent die een boef in de boeien slaat.
Op het bonnetje stonden veel dure producten, zoals kaas, cervelaat, salami, shampoo en meer dan veertig cosmeticaproducten. Volgens de Gelderlander had de dief behalve zijn volle winkelwagen ook nog een grote tas met producten bij zich.
De man, die geen vaste woon- of verblijfplaats heeft, had alle producten wel gescand bij de zelfscankassa, maar daarna de bon uit het systeem verwijderd en alleen het toetje van 35 cent gescand. Het winkelpersoneel vertrouwde het niet en belde de politie. De Albert Heijn heeft aangifte gedaan van winkeldiefstal.

https://www.nu.nl/opmerke(...)levla-afrekende.html
Hoeveel keer zal het 'm wel gelukt zijn?
  Moderator zaterdag 24 augustus 2024 @ 05:02:45 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214789028
Hm

Geen vaste woon- of verblijfplaats

Als ik dakloos was zou ik het ook gewoon proberen als ze het je zo makkelijk maken

Als je er gewoon normaal uitziet zal het 9 van de 10 keer gewoon lukken en die keer dat het fout gaat mag je bij vadertje staat logeren voor een paar dagen en/of krijg je een boete die je toch niet kunt betalen :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_214789222
Het overgrote deel van de winkeldieven zijn toch illegaal of Oost-Europeaan. Die lachen om onze wetten. Gaan ze hier een tijdje brommen en dan proberen ze het lekker opnieuw of ze gaan naar België of Duitsland waar ze nog geen aantekeningen in het systeem hebben, en dan pushen ze net zolang tot ze daar ook gepakt worden.
Mja
  zondag 13 oktober 2024 @ 20:03:46 #192
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_215256536
quote:
FNV wil snelle verbetering veiligheid bij zelfscankassa's

FNV wil snelle verbetering veiligheid bij zelfscankassa's

Grote winkelbedrijven werken er praktisch allemaal mee: er zijn naar schatting van de grootste leverancier al twintigduizend zelfscankassa's in Nederland en dat aantal stijgt. Die opmars lijkt wel een prijs te hebben. Voor winkelmedewerkers, die klanten tijdens steekproeven moeten controleren, is het niet altijd veilig. Vakbond FNV pleit voor maatregelen die de werkomstandigheden verbeteren.

FNV-bestuurder Michiel Al wil bijvoorbeeld liever geen jongeren van 16 of 17 jaar oud meer bij de zelfscankassa. "Wij vinden dat onwenselijk. Je bent in die leeftijdsfase niet voldoende opgewassen tegen onveilige situaties."

De vakbond gaat zich de komende maanden ook inzetten om het werk bij zelfscankassa's officieel op papier te krijgen. Functies in de supermarktbranche staan beschreven in het Handboek Functiewaardering voor de sector, maar het werken bij de zelfscankassa is daarin nog steeds niet opgenomen.

Lood in de schoenen
Nieuwsuur voerde gesprekken met verschillende winkelmedewerkers. Zoals student Brian de Graaff, die zijn bijbaan best leuk vond. Hij werkt vanaf zijn 16e bij de Albert Heijn in Amstelveen. Eerst achter de gewone kassa en de servicebalie. Maar vanaf 2022 werd hij ingedeeld bij de zelfscankassa. "Het werk veranderde daarmee totaal. Ik kreeg veel vaker met intimidatie en winkeldiefstal te maken."

Het filiaal in Amstelveen is één van de honderden supermarkten waar de zelfscankassa is verschenen. De grootste ketens - Albert Heijn, Jumbo en Dirk - gebruiken de technologie al sinds 2006.

Een collega van Brian de Graaff, die anoniem wil blijven, vindt het werk ook moeilijk. "Het is lastig om snel een inschatting te moeten maken: gaat het om winkeldiefstal of niet. Ik twijfel soms best wel." Een andere kassière zegt: "Ik doe soms met lood in de schoenen steekproeven bij de zelfscankassa. Het gebeurt regelmatig dat het tot bedreiging of geweld leidt."

Brian de Graaff kreeg vaak te maken met verschillende soorten agressie:

1:01'Ik had veel agressieve klanten, ben eens met tomaten bekogeld'

We spreken ook met de 17-jarige Lisa (niet haar echte naam) die een jaar in een Jumbo-supermarkt bij de zelfscankassa's werkte. "Ik werd vijf minuten ingewerkt en toen stond ik er al alleen voor." Ook zij kreeg met onveilige situaties te maken. "Ik had uiteindelijk meer het gevoel dat ik een politieagent was en diefstallen tegen moest houden dan dat ik mensen hielp. Ik kreeg er heel veel stress van."

Jumbo laat weten dat medewerkers wel degelijk een training krijgen. "In al onze winkels en zeer nadrukkelijk ook in winkelgebieden met een hoger of hoog risico, wordt bijvoorbeeld geïnvesteerd in extra beveiliging en geven we extra veiligheidstraining", aldus een Jumbo-woordvoerder.

'Bijna een grap'
De Graaff en de twee medewerkers zeggen bij Albert Heijn geen fysieke training te hebben gekregen voor hun werk aan de zelfscankassa. De AH-medewerkers kregen wel online voorlichting: een digitaal meerkeuzeprogramma met video's. Een medewerker zegt daarover: "Dat was gewoon bijna een grap. Het staat te ver van de praktijk af."

De AH-medewerkers verklaren dat ze ook in de avonduren regelmatig zonder beveiliging in het filiaal moesten werken. AH-directeur Operatie Sonja Boelhouwer zegt dat het bedrijf er alles aan doet om de veiligheid van de collega's te waarborgen. "Uiteraard is ons veiligheidsbeleid vastgelegd. Dat zijn interne documenten die we uit zorgvuldigheid en veiligheidsoverwegingen niet publiekelijk delen."

Minimale leeftijd zelfscan
Nieuwsuur vroeg grote supermarktketens met zelfscans naar hun beleid. Vanaf welke leeftijd zetten de bedrijven medewerkers in op de zelfscan, wat zijn hun taken en bevoegdheden en hoe worden ze getraind? Lidl, SPAR, Aldi, Dirk en DekaMarkt willen deze vragen niet beantwoorden. Plus, Coop, Albert Heijn en Jumbo geven aan dat jongeren vanaf 16 jaar mogen werken op de zelfscan.

Leonie van Lent, hoofddocent stafrecht aan de Universiteit van Utrecht, denkt dat over de gehele linie nog niet goed is nagedacht over de problematische kant van het werken met zelfscankassa's. "Kijkend vanuit het strafrecht zie ik dat mensen te maken krijgen met onveilige situaties. En ook zelf moeten handelen binnen het strafrecht. Namelijk bij de vraag: is dit een winkeldiefstal of is dit een klant die iets vergeet te scannen?"

Volgens Albert Heijn is het aantal winkeldiefstallen niet toegenomen. Directeur Boelhouwer herkent de signalen over agressie, overlast en geweld op de winkelvloer wel. "Dit is een zorgwekkende en verdrietige ontwikkeling en kent geen eenvoudige oplossing. Als verantwoordelijk directielid voor onze winkels raakt het mij ook persoonlijk, als moeder van een dochter die in een van die winkels werkt."

Brian de Graaff is inmiddels gestopt bij Albert Heijn. Hij vertelt zijn verhaal omdat hij hoopt dat er bij de zelfscankassa's iets zal veranderen. "Wat ik aan de supermarkten wil meegeven is: neem dit alsjeblieft serieus. Er zijn zoveel medewerkers die hier mee zitten. Die gaan met lood in hun schoenen aan het werk."

https://nos.nl/l/2540627

Je gaat toch geen kinderen bij zelfscan kassa's zetten :') :N
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  zondag 13 oktober 2024 @ 20:37:08 #193
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_215256811
Hier schat ik sommige zelfscan-medewerkers ook 16 of 17. Maar goed, ander soort regio. Misschien scheelt het.
  zondag 13 oktober 2024 @ 22:17:09 #194
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_215257553
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 20:37 schreef Eightyone het volgende:
Hier schat ik sommige zelfscan-medewerkers ook 16 of 17. Maar goed, ander soort regio. Misschien scheelt het.
Veel te jong natuurlijk
pi_215257656
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 22:17 schreef jcdragon het volgende:

[..]
Veel te jong natuurlijk
Dat is wel een beetje de leeftijd van het personeel, het is eerder tamelijk van de gekke dat mensen uit hun plaat gaan tegen ze.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zondag 13 oktober 2024 @ 22:34:39 #196
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_215257665
Toch maar standaard een beveiliger erbij zetten dan? Maar dat is weer duur, natuurlijk.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 13 oktober 2024 @ 22:37:34 #197
pi_215257678
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 22:17 schreef jcdragon het volgende:

[..]
Veel te jong natuurlijk
Iemand van 18 wordt ook niet graag geconfronteerd met agressief volk. En dat is wel de maximale leeftijd voor iedereen behalve de manager daar.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_215257716
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 22:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Iemand van 18 wordt ook niet graag geconfronteerd met agressief volk. En dat is wel de maximale leeftijd voor iedereen behalve de manager daar.
Die lui gewoon niet meer in de winkel laten.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zondag 13 oktober 2024 @ 23:30:59 #199
pi_215257925
quote:
14s.gif Op zondag 13 oktober 2024 22:43 schreef Soury het volgende:

[..]
Die lui gewoon niet meer in de winkel laten.
Dat is vrij lastig te handhaven want bij binnenkomst moet je ze dan al herkennen. En daarna dus de toegang ontzeggen wat die zelfde agressie triggert.
  zondag 13 oktober 2024 @ 23:38:40 #200
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_215257973
Of toch een extra beveiliger bij de zelfscankassa's. Maar dat zijn weer extra kosten en dat berekenen ze weer natuurlijk door aan de klant.
pi_215289024
quote:
Marianne (63) uren in de cel na foutje bij zelfscankassa
Na een foutje bij de zelfscankassa in de supermarkt in de cel belanden. Het klinkt als een nare droom, maar het overkwam Marianne Kuiper (63) en haar dochter Fauve (25) bij de Albert Heijn op het Stadionplein in Amsterdam.
Afgelopen februari gingen moeder en dochter een dagje inkopen doen voor een feest ter ere van het 25-jarig bestaan van het bedrijf van Marianne. Nog even snel de Albert Heijn in voor wat boodschappen voor het avondeten, dachten ze. "We waren doodmoe van de hele dag winkelen", vertelt Marianne.

Ze hadden toch meer producten verzameld dan gepland en in de vermoeidheid van de dag ging het mis bij de zelfscankassa. Een deel van de boodschappen moest zakelijk worden afgerekend en een deel privé en daarover ontstond enige verwarring tussen Marianne en haar dochter. "We waren ook in discussie over hoe we al die boodschappen gingen vervoeren", zegt Marianne. Marianne gaat op zoek naar een plastic tasje, terwijl Fauve verder gaat met scannen.

Als ze hebben afgerekend en de supermarkt willen verlaten, worden ze tegengehouden door de beveiliger. Die constateert dat een bakje druiven, het plastic tasje en een reep chocola niet op de bon staan. De zak sla daarentegen staat er twee keer op.

Ze moeten mee naar het kantoor van de supermarkt om de camerabeelden te bekijken. De supermarktmanager en de beveiliger zijn duidelijk: de vrouwen hebben gestolen. "Eerst hadden we nog bijna de slappe lach, zo belachelijk was de situatie. Op de beelden zagen we dat we de reep chocola voor de scanner hadden gehouden en daarna de sla", vertelt Marianne.

181 euro boete
De beveiliger stelde voor dat ze 181 euro boete zouden betalen. Deze boete voor winkeldiefstal is een vast bedrag dat in Nederland wordt opgelegd door SODA (Stichting Directe Aansprakelijkstelling aan Daders) en is bedoeld om de kosten te vergoeden die de winkel door de diefstal maakt. Maar Marianne weigert en de politie wordt erbij gehaald. "Ik zei: bel die maar, ik heb niets te verbergen", aldus Marianne.

Daarop werden de twee door agenten in aparte auto's afgevoerd naar het politiebureau voor verhoor. Al hun spullen werden daar afgepakt. Jas uit, vest uit, Fauve moest vanwege veiligheidsvoorschriften zelfs haar bh afgeven, en ze werden gefouilleerd. Daarna belandden ze allebei in een eigen cel, een vierkant hok met drie stenen muren en een voorkant van glas.

"Dus zat ik daar", verzucht Marianne. "Na een half uur heb ik op het belletje gedrukt, dat daar in de cel hing. Ik vroeg: wat is de bedoeling, hoe lang moet ik hier zitten. Ik raakte er wel echt van in de war." Ze heeft last van een verhoogde bloeddruk en voelde zich door de stress niet goed worden. Na lang wachten komt er eindelijk een arts en medicatie. "Dat ik zo lang moest wachten op een dokter vond ik wel heel heftig en toen raakte ik echt in paniek."

Na ruim vier uur op het politiebureau werden ze verhoord door twee rechercheurs en mochten ze om middernacht van de hulpofficier van justitie naar huis, in de stromende regen. Ze hebben in totaal zo'n zes uur op het politiebureau gezeten.

'Onterecht aangemerkt als verdachte'
Eenmaal thuis kwamen alle emoties eruit. "Mijn dochter heeft toen een enorme huilbui gehad en we hebben nog weken slecht geslapen", herinnert Marianne zich.

Een paar dagen na hun aanhouding ontvingen Marianne en Fauve beiden een brief van de officier van justitie met het definitieve oordeel dat ze 'ten onrechte aangemerkt zijn als verdachte' en dat zij verder niet vervolgd zullen worden.

Groeiend probleem
Winkeldiefstal is voor supermarkten al langer een groeiend probleem. Zo had bijvoorbeeld supermarktketen Jumbo vorig jaar een schadepost van 100 miljoen euro door mensen die wel kwamen winkelen, maar niet betaalden. Daarop kondigde het Brabantse familiebedrijf strengere controles aan en mocht je nog maar maximaal 15 producten bij de zelfscankassa's afrekenen.

De meeste spullen worden gestolen bij de zelfscankassa, vertelde Erik Hemmes, marktkenner van Retail Advies, eerder aan RTL. "Bij een kassa met personeel is het lastiger om iets mee te nemen."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)je-bij-zelfscankassa
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215289034
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 14:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Tucht en orde, heel goed. oO/ o|O

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215289054
quote:
6s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 14:19 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]
Tucht en orde, heel goed. oO/ o|O

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een hoop boodschappen en dan vergeet je een bakkie druiven en een chocoladereep af te rekenen.
Dat zijn nu niet bepaald dure producten en dan had deze klant ook nog iets dubbel afgerekend.

Het totale 'diefstalbedrag' zal misschien een euro zijn.
Kassamedewerksters maken weleens een fout en dat zal ook zeker bij klanten zelf gebeuren als ze de zelfscan gebruiken.
pi_215289060
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 14:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Een hoop boodschappen en dan vergeet je een bakkie druiven en een chocoladereep af te rekenen.
Dat zijn nu niet bepaald dure producten en dan had deze klant ook nog iets dubbel afgerekend.

Het totale 'diefstalbedrag' zal misschien een euro zijn.
Ja dat is dus wat er ook mis is met die "spelregels" van dat zelfscannen. Waar trek je de grens tussen legitiem iets vergeten en echt stelen? Je had als winkelier hier ook kunnen zeggen; goh, de hele kar wel en 2 laaggeprijsde artikelen niet? Die voeren we alsnog op en dan is het klaar.
pi_215289082
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 14:23 schreef ChrisCarter het volgende:
Ja dat is dus wat er ook mis is met die "spelregels" van dat zelfscannen. Waar trek je de grens tussen legitiem iets vergeten en echt stelen?
Daar gaat het dus regelmatig mis. In dit geval is het in mijn ogen duidelijk een geval van een fout door de klant ipv opzet, maar daar denkt die Amsterdamse eigenaar dus heel anders over.
pi_215289098
quote:

[..]

Een 63 jarig vrouwtje weten ze dan weer wel zo te behandelen. Maar ahmed van 16, tjah, die belt zn horde medehyena's op. En daar hebben ze geen zin in.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 17 oktober 2024 @ 14:36:57 #207
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215289156
quote:

[..]

de winkels zijn zelf schuldig door het afrekenen zo ingewikkeld te maken en zo makkelijk om iets mee te nemen

ik zelf reken altijd bij de kassa af, maar een keer stonden er zoveel mensen dat ik denk die 7 dingen die scan ik dan zelf wel
kon ik op een pak rozijnen met gods goede wil geen scan vinden , ik denk nou tis goed met jullie , gaat mee
ben het zat

wat een gedoe met die zelfscan , is het nou zo duur om een paar meisjes in te huren of desnoods wat oudere AOW mensen

ik ga nu bij een super waar geen zelfscan is , ze zien het maar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_215289194
quote:

[..]

Wat een bizar verhaal. Ik kan me zeer moeilijk voorstellen dat zowel de agenten als de supermarkt dit hebben laten escaleren, terwijl het duidelijk om een oprecht vergissing gaat. Helaas krijgen wij de kant van de supermarkt niet horen, en dat is jammer, want hun versie van het verhaal zal ongetwijfeld anders zijn dan die van de dames.
  donderdag 17 oktober 2024 @ 14:45:33 #209
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_215289198
Gewoon de bon controleren als je zelf scant. Je hebt heus wel door als er iets mis gaat en de machine even de code niet goed scant.

Als je er te dom of lui voor bent dan loop je naar de bemande kassa of accepteer je de boete.

Dat gejank ook altijd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_215289221
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2024 14:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wat een bizar verhaal. Ik kan me zeer moeilijk voorstellen dat zowel de agenten als de supermarkt dit hebben laten escaleren, terwijl het duidelijk om een oprecht vergissing gaat. Helaas krijgen wij de kant van de supermarkt niet horen, en dat is jammer, want hun versie van het verhaal zal ongetwijfeld anders zijn dan die van de dames.
Ja, het oordeel van de officier van justitie was dat ze niks verkeerds hebben gedaan, maar die moest daarvoor wel de camerabeelden bekijken en het verslag van het verhoor van de dames lezen.

De agenten geven aan dat ze gewoon volgens procedure hebben gehandeld en dat het niet aan hun is om iemand schuldig/onschuldig te verklaren. De Amsterdamse AH daarentegen blijft volharden dat het vuige winkeldieven zijn en handhaaft hun winkelverbod ondanks de beslissing van de officier van justitie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')