abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215299549
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:19 schreef Vincent_student het volgende:

[..]
10% van 11 miljard is 1,1 miljard, niet 110 miljoen.
oh sorry, daar zat ik in m'n haast een orde van grootte naast. :P
Maar het is sowieso meer dan de hele winst van Jumbo, dus nog steeds de vraag of het dan allemaal wel loont die zelfscan. Beetje een retorische vraag natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:23:39 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215299565
lijkt me wel

gewoon omdat ze besparen op personeelskosten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215299582
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb ze bij mijn AHs nooit gezien.
Moet je beter uit je doppen kijken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_215299586
quote:
88s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:23 schreef sp3c het volgende:
lijkt me wel

gewoon omdat ze besparen op personeelskosten
En dat is ook wat mij aardig stoort aan de wijze waarop je tegenwoordig als potentiële crimineel wordt behandeld in een supermarkt. Ja jullie moesten zo nodig kosten besparen en het afrekenen van boodschappen afwentelen op je klanten, dan moet je ze ook niet op voorhand behandelen als criminelen, maar is enige klantvriendelijkheid geen overbodige luxe. Wij gaan als klanten toch ook niet elke cassière die iets verkeerd aanslaat aanklagen vanwege poging tot oplichting?
pi_215299600
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2024 15:44 schreef Danny het volgende:

[..]
Net gedaan. Niks aan de hand. En nu?
quote:
88s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 15:53 schreef sp3c het volgende:
die kennen je posthistorie, dat kan niet anders
_O-
pi_215299625
Ik heb er totaal geen problemen mee als ze mijn tas controleren. Het gebeurt 1 op de 10 keer, en het gaat altijd netjes. Ik ben ooit 1x wat vergeten te scannen (met zo'n scanpistool bij AH, dus niet scannen aan het eind), was een stuk fruit die ik wel had afgewogen en niet had gescand, was helemaal in het begin, dus gewoon vergeten. Sindsdien is het me nooit meer overkomen. Ik vind het heerlijk. Nooit meer in de rij staan achter de kassa en je kunt je tas gewoon al direct inpakken tijdens het winkelen. Ik vind het dè uitvinding van de eeuw.
pi_215299986
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:26 schreef Monolith het volgende:

[..]
En dat is ook wat mij aardig stoort aan de wijze waarop je tegenwoordig als potentiële crimineel wordt behandeld in een supermarkt. Ja jullie moesten zo nodig kosten besparen en het afrekenen van boodschappen afwentelen op je klanten, dan moet je ze ook niet op voorhand behandelen als criminelen, maar is enige klantvriendelijkheid geen overbodige luxe. Wij gaan als klanten toch ook niet elke cassière die iets verkeerd aanslaat aanklagen vanwege poging tot oplichting?
Ik heb er serieus over gedacht toen de 10% korting mij vreemd voorkwam en het bij narekenen onder de 9% bleek te zijn. Dat gaat niet per ongeluk lijkt me, het is wel micro-oplichting van een stuitende kruideniersmentaliteit maar het tikt voor de AH natuurlijk wel aan.

Laatst had ik ook dat de bonus voor 2 versmaaltijden er niet af ging, medewerkster haalt eentje eraf en voert daarvoor een prijs in zodat het klopte, kreeg ik daarna controle omdat er een dure boodschap was afgehaald... Ik zeg daar wat van, "ik kan er niks aan doen", 'computer says no' mentaliteit. Doet de statiegeldautomaat het weer eens niet bij mijn maandelijkse inleverbeurt, moet ik weer een paar euro neertellen voor een extra tas naast twee keer extra met dat die tas vol statiegeld zeulen. Ik gun ze dat kwartje winst op de tas echt niet, maar ja, toch gescand.

Ik ben daar echt jaren de meest vriendelijke klant geweest, maar nu hoop ik dat het hele systeem alleen van mijn chagrijn instort omdat niemand er meer in wil werken. Jij bent onderdeel van een systeem dat onbeschoft tegen mij is, dan ben ik niet vriendelijk tegen jou.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_215299995
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:30 schreef Vincent_student het volgende:
Ik heb er totaal geen problemen mee als ze mijn tas controleren. Het gebeurt 1 op de 10 keer, en het gaat altijd netjes. Ik ben ooit 1x wat vergeten te scannen (met zo'n scanpistool bij AH, dus niet scannen aan het eind), was een stuk fruit die ik wel had afgewogen en niet had gescand, was helemaal in het begin, dus gewoon vergeten. Sindsdien is het me nooit meer overkomen. Ik vind het heerlijk. Nooit meer in de rij staan achter de kassa en je kunt je tas gewoon al direct inpakken tijdens het winkelen. Ik vind het dè uitvinding van de eeuw.
Het is vooral willekeurig. Soms word ik echt 5x achter elkaar gecontroleerd, soms weer 30x niet (woon midden in de stad, dus doe regelmatig een kleine boodschap).Vooropgesteld, ik zou niets liever willen dat dan het systeem wat Amazon gepoogd heeft in te voeren waarbij je simpelweg door de winkel loopt, je spul pakt en er automatisch wordt afgerekend fatsoenlijk zou werken. Ik hoef ook niet zo nodig een half uur achter een bejaarde te staan die zijn of haar muntgeld met alle geduld van de wereld aan het tellen is. :P
Maar primair, ik ben klant in jullie winkel. Jullie willen dat ik mijn eigen boodschappen afreken, zodat jullie niet allerlei onwelwillende 16-jarigen hoeven aan te nemen. Prima, maar maak van jullie probleem dan niet mijn probleem.
pi_215300024
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:52 schreef Monolith het volgende:
ik zou niets liever willen dat dan het systeem wat Amazon gepoogd heeft in te voeren waarbij je simpelweg door de winkel loopt, je spul pakt en er automatisch wordt afgerekend fatsoenlijk zou werken.
Geef het nog 5-10 jaar.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 16:57:36 #260
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215300042
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Geef het nog 5-10 jaar.
Denk over een paar jaar. Alleen dat gaat wel heel wat ontslagen kosten bij de supermarkten
  Admin vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:07:20 #261
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_215300135
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 16:28 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
[..]
_O-
:?
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:10:23 #262
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_215300164
Lidl in Zwolle (AA-Landen, de Dobbe) heeft tegenwoordig een nieuw zelfscansysteem. Moet je je tas in een weegschaal zetten, dan iets scannen, dat in je tas doen en wachten tot het systeem vindt dat het gewicht overeen komt. Letterlijk één keer gebruikt. Had 6 producten en zes keer moest er zo'n miep bijkomen omdat dat ding verkeerd weegt ofzo, geen idee.
Wat een idioot systeem.
Hebben nu ipv 5 geloof ik 12 zelfscandingen ofzo, maar het is bijna altijd leeg en de rijen aan de kassa zijn veel langer geworden. Zie nog maar weinig mensen zelfscan gebruiken daar.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:14:51 #263
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215300223
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:10 schreef Danny het volgende:
Lidl in Zwolle (AA-Landen, de Dobbe) heeft tegenwoordig een nieuw zelfscansysteem. Moet je je tas in een weegschaal zetten, dan iets scannen, dat in je tas doen en wachten tot het systeem vindt dat het gewicht overeen komt. Letterlijk één keer gebruikt. Had 6 producten en zes keer moest er zo'n miep bijkomen omdat dat ding verkeerd weegt ofzo, geen idee.
Wat een idioot systeem.
Hebben nu ipv 5 geloof ik 12 zelfscandingen ofzo, maar het is bijna altijd leeg en de rijen aan de kassa zijn veel langer geworden. Zie nog maar weinig mensen zelfscan gebruiken daar.
Wow dat klinkt echt nog kutter dan gewoon bij de kassa aansluiten ja. :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Admin vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:20:08 #264
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_215300295
quote:
16s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:14 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wow dat klinkt echt nog kutter dan gewoon bij de kassa aansluiten ja. :')
ja echt ook :')
Als je vijf repen chocola hebt moet je dus
- reep 1 scannen
- in je tas doen
- wachten tot hij het gewogen heeft en akkoord geeft
- reep 2 scannen
- in je tas doen
enz

De andere Lidl's in Zwolle hebben nog het oude systeem. Handscanner hangt er zelfs bij. Pak een reep chocola, druk 5x op het knopje et voila, 5 repen gescand.

Maar goed, ik ben meer van de gewone kassa's.
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:21:29 #265
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215300306
ik scan gewoon die reep 5 keer
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:21:58 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215300311
meesteal is het gewoon bier
  Moderator vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:22:34 #267
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215300315
maar dan scan ik zo'n blik 5 keer

kost je 12 seconden ofzo
pi_215300322
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 14:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Komt ie weer aan hoor met zijn oeverloze gezeik over de armen in de maatschappij :')
Je kunt ook je "negeer die user knop" gebruiken.
  vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:24:44 #269
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215300333
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:20 schreef Danny het volgende:

[..]
ja echt ook :')
Als je vijf repen chocola hebt moet je dus
- reep 1 scannen
- in je tas doen
- reep 2 scannen
- in je tas doen
enz

De andere Lidl's in Zwolle hebben nog het oude systeem. Handscanner hangt er zelfs bij. Pak een reep chocola, druk 5x op het knopje et voila, 5 repen gescand.

Maar goed, ik ben meer van de gewone kassa's.
Ik doe meestal zelfscan, maar soms zijn die apparaten op en dan is de normale kassa wel lekker rustig eigenlijk.

Alleen met een grotere boodschap vind ik dat minder fijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Admin vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:25:48 #270
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_215300344

zo ziet dat eruit. Moet nog van rechts naar links werken ook. Werk liever van links naar rechts omdat ik geen chinees ben.
  Admin vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:29:24 #271
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_215300378
Als het druk is ook:
Miep: "Meneer u kunt ook terecht bij de zelfscan..."
Ik: "nee hoor, dat weegschaalding werkt totaal kut"
Miep: "...."
pi_215300392
Ik zit voor mijn werk regelmatig in Engeland en daar hebben ze in sommige supermarkten dat weegsysteem ook. Superirritant. Kom je met een flesje drinken en een broodje aan, wil je ze een voor een even snel scannen, betalen en weg. Maar nee, ho ho, eerst even tussendoor je drinken op de weegschaal zetten en daarna ook je broodje voordat je kunt afrekenen. Ik zou horendol worden als ik daar met een volle kar zou staan.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_215300393
Moeilijkheden hebben met een zelfscan _O-
Zo dom zijn veel Nederlanders blijkbaar :X
pi_215300452
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:29 schreef Danny het volgende:
Als het druk is ook:
Miep: "Meneer u kunt ook terecht bij de zelfscan..."
Ik: "nee hoor, dat weegschaalding werkt totaal kut"
Miep: "...."
Rotterdammer zeker?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_215301147
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 oktober 2024 17:35 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Rotterdammert zeker?
FTFY.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')