SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Dat vooruitzicht schuiven we nu ook al een week of 3 voor ons uit. Maar het zal vanzelf wel weer mooi(er) weer worden.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 12:41 schreef Frutsel het volgende:
Eerste week van maart ziet er (hier) vooralsnog prima uit... 10-14 graden + zon en minder tot geen regen
nog niet verdampt?quote:Op vrijdag 23 februari 2024 15:29 schreef dick_laurent het volgende:
Het is hier wel eens vochtiger geweest
[ afbeelding ]
Wel weer tamelijk grijsquote:Op vrijdag 23 februari 2024 18:08 schreef StateOfMind het volgende:
Was hier vandaag uiteindelijk nog een redelijke dag.
Vanochtend nog wat harde wind (erg fijn als die recht in je gezicht blaast).
Op wat korte buitjes na droog geweest en zelfs nog kortstondig de zon gezien, en een dubbele regenboog
Geen 2 regenbogen, maar direct aan de regenboog zelf een regenboog in de omgekeerde kleurvolgorde.
Kleurt mooi bij mij kin en slapenquote:
Zie het ook in m’n app. Zou fijn zijn als het doorgaatquote:Op vrijdag 23 februari 2024 12:41 schreef Frutsel het volgende:
Eerste week van maart ziet er (hier) vooralsnog prima uit... 10-14 graden + zon en minder tot geen regen
Nou echt he?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:08 schreef Nattekat het volgende:
Het begon veelbelovend, maar het is toch bagger geworden.
Aardig fris.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 12:31 schreef -CRASH- het volgende:
Zag temperaturen staan voor regio Venlo
3 maart - 17
4 maart - 15
Hoop dat dat uitkomt
Leugensquote:Op zaterdag 24 februari 2024 18:56 schreef StateOfMind het volgende:
Uiteindelijk een groot deel van de dag goed en zonnig weer geweest
Nee, keer op keer te warm, niks aan het handje!quote:Op zondag 25 februari 2024 09:47 schreef Nattekat het volgende:
De wereld gaat niet naar de tering ofzo
Preciesquote:Op zondag 25 februari 2024 10:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, keer op keer te warm, niks aan het handje!
weet iig zeker dat alle insecten overleven en dat we plagen gaan krijgen.quote:Op zondag 25 februari 2024 10:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, keer op keer te warm, niks aan het handje!
Zorg ook dat je lagere netbeheerkosten betaald van <500 m3 gas.quote:Op zondag 25 februari 2024 13:08 schreef StateOfMind het volgende:
De zon heeft de strijd inmiddels gewonnen en er zijn zelfs hele stukken blauw te zijn.
Her stook seizoen nadert ook het einde binnenkort.
Ik zag dat ik vandaag exact 4 maanden geleden de verwarming heb aangezet, en in die periode heb ik slechts 251 kuub gas verbruikt
Huurwoning, dus heb daar niet veel over te zeggen.quote:Op zondag 25 februari 2024 14:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zorg ook dat je lagere netbeheerkosten betaald van <500 m3 gas.
Wellicht van het gas af te gaan als het verbruik zo laag is ivm vastrecht? Maar moet ook kunnen uiteraard..
Wel over je netbeheerkosten <500m3 denk ik tochquote:Op zondag 25 februari 2024 15:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Huurwoning, dus heb daar niet veel over te zeggen.
Je bloeit helemaal opquote:Op zondag 25 februari 2024 16:16 schreef INViCTuS het volgende:
Vriendelijke herfstdag vandaag. 8/9 graden en zelfs zon. De lente nadert. Vrijdag start de meteorologische al.
In maart ook veel minuten daglicht erbij. We gaan de goede kant weer op
Net even snel gegoogled en voorzover ik kon vinden zijn dat vaste bedragen.quote:Op zondag 25 februari 2024 16:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Wel over je netbeheerkosten <500m3 denk ik toch
Klopt, maar vaak staat het stiekem toch op het 500+ tarief merk ik. Altijd waard even te controleren op je energienota.quote:Op zondag 25 februari 2024 16:28 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Net even snel gegoogled en voorzover ik kon vinden zijn dat vaste bedragen.
Maar ik zit sowieso al jaren ruim onder de 500 (meestal tussen 325 en 400.
Net even de afgelopen jaarafrekeningen gekeken, idd het minder dan 500 m3 tariefquote:Op zondag 25 februari 2024 17:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Klopt, maar vaak staat het stiekem toch op het 500+ tarief merk ik. Altijd waard even te controleren op je energienota.
quote:Op zondag 25 februari 2024 20:08 schreef Scrummie het volgende:
Geen regen de komende 10 dagen in de weerapp.
Tijd voor een watertekort.
Hier ook, zou blij zijn als alles weer een beetje droger is. Boswandeling doe je nu ook niet met alle modder. Hier tenminste.quote:Op zondag 25 februari 2024 20:09 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voorlopig staat er hier nog genoeg water op de akkers en de weilanden.
Na een boswandeling loop ik er idd bij als een modderfokkerquote:Op zondag 25 februari 2024 20:11 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Hier ook, zou blij zijn als alles weer een beetje droger is. Boswandeling doe je nu ook niet met alle modder. Hier tenminste.
Toppie!quote:Op zondag 25 februari 2024 20:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Net even de afgelopen jaarafrekeningen gekeken, idd het minder dan 500 m3 tarief
Bewolking in 3,2,1quote:Op zondag 25 februari 2024 23:20 schreef Djeez het volgende:
Groot nieuws: vrijdag de knoop doorgehakt, in april krijgen we zonnepanelen. Sceptisch als ik ben besloten eerst maar vijf paneeltjes te laten leggen, goed voor maximaal 2400 kWh per jaar. Maar gezien de verwachte klotenzomer mag ik al blij zijn met de helft
Waarom sceptisch?quote:Op zondag 25 februari 2024 23:20 schreef Djeez het volgende:
Groot nieuws: vrijdag de knoop doorgehakt, in april krijgen we zonnepanelen. Sceptisch als ik ben besloten eerst maar vijf paneeltjes te laten leggen, goed voor maximaal 2400 kWh per jaar. Maar gezien de verwachte klotenzomer mag ik al blij zijn met de helft
quote:Op maandag 26 februari 2024 10:01 schreef dick_laurent het volgende:
Ben voor paar dagen in Malaga... Waar het schijnbaar nog droger is dan de coño van tante Sjaan, en het REGENT AL DE HELE DAG.
Klimaat hoax!!!!
Mooi.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:01 schreef dick_laurent het volgende:
Ben voor paar dagen in Malaga... Waar het schijnbaar nog droger is dan de coño van tante Sjaan, en het REGENT AL DE HELE DAG.
Klimaat hoax!!!!
dat hebben wij hier al 5 maanden, die regen!quote:Op maandag 26 februari 2024 10:01 schreef dick_laurent het volgende:
Klimaat hoax!!!!
Vies koudquote:
Zielloze treurnisquote:Op maandag 26 februari 2024 10:56 schreef Nattekat het volgende:
Grijs, wind, koud, nat, ellendig
Ik mis het weer van gisteren.
Was al verbaasd dat het in Bodegraven al uren aan het regenen is, terwijl alles in Leiden gewoon nog droog was.quote:Op maandag 26 februari 2024 11:32 schreef ddx het volgende:
Bijzonder hoe die bui op buienradar al aantal uur zelfde grenslijn heeft.
Gevoelstemperatuur net boven 0 inderdaad.. bahquote:
Lekker toch, soppen?quote:Op maandag 26 februari 2024 12:23 schreef Paul het volgende:
Weer regen, al die soppige grond wordt nog soppiger
Absoluut.quote:Op maandag 26 februari 2024 10:20 schreef Salina het volgende:
[..]
Mooi.
Weet je ook weer hoe het voelt.
Wat is dat voor een raar ding in in een lucht?quote:Op maandag 26 februari 2024 14:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Absoluut.
Inmiddels weer terug in de default setting though.
[ afbeelding ]
Heel raar om dit in een andere taal te horenquote:Op maandag 26 februari 2024 18:48 schreef quirina het volgende:
Het Nederlandsche weer is één grote Lenor reclame!
Waar is de zon!
Jammerlijke berichten.quote:Op maandag 26 februari 2024 15:03 schreef INViCTuS het volgende:
Op zich goed nieuws. Geen ssw gevolgen zoals vorig jaar, hoop ik
[ x ]
*Snakt nu weer naar Florida*quote:Op maandag 26 februari 2024 14:47 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Absoluut.
Inmiddels weer terug in de default setting though.
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op maandag 26 februari 2024 23:18 schreef PzKpfw het volgende:
Voor de tweede week van maart staan er nu gewoon meerdere zonnige dagen van 17/18°C in de verwachting
Liever niet nog een keer het nieuwe normaal, namelijk een gebrek aan lente doordat de zomer het vervangt, nee.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 07:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]![]()
Nee, weer die smerige koude noordenwind tot half mei, vaak neerslag en geen lente willen we zeker nog een keer.
Ach, gelukkig is het vandaag nog een heel voorzichtige laatste stuiptrekking van wat frisser weer. Maar goed, ook zo weer voorbij.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 07:23 schreef StateOfMind het volgende:
Voor donderdag tot en met zondag staat er hier nu weer regen ingetekend
Jeuj
Heel Nederland is er klaar voorquote:Op dinsdag 27 februari 2024 07:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
Wachten op de zon. De hemel is er klaar voor
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 09:27 schreef StateOfMind het volgende:
Zon
Blauwe lucht
Droog
Krokussen
Sneeuwklokjes
Narcisten
Wat een schitterende dag
Ja, de narcissen hier hebben flinke kapsonesquote:
Maar dat was niet vorig jaar. Iets mis met geheugen? Vorig jaar begon qua weer de lente ongeveer half mei, duurde 2 weken en toen gelijk zomer. De zomer verving de lente niet. Eerder de kou van de herfstquote:Op dinsdag 27 februari 2024 07:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Liever niet nog een keer het nieuwe normaal, namelijk een gebrek aan lente doordat de zomer het vervangt, nee.
In het oosten blijft het hardnekkig grijs inderdaad.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Er klopt iets niet. Iedereen heeft het hier over zon. Maar hier is het grijs. Wel droog. Maar zo'n koud novembergevoel.
Echt he, vanmorgen leek de zon nog door te komen. Veel ruimte daarvoor. Maar eigenlijk is het gewoon grijs. En het zongebied lijkt ook niet hard deze kant op te schuivenquote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Er klopt iets niet. Iedereen heeft het hier over zon. Maar hier is het grijs. Wel droog. Maar zo'n koud novembergevoel.
Blaas eens wat naar zuidelijke richting.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:21 schreef StateOfMind het volgende:
Hier net onder Nijmegen is de zon toch regelmatig te zien, met blauwe lucht, afgewisseld met wat bewolking.
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:17 schreef bloodymary1 het volgende:
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:17 schreef bloodymary1 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@dick_laurent
@Mammietje
@Oriente"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Winterdepressie be likequote:Op dinsdag 27 februari 2024 14:08 schreef Stefanovich het volgende:
van de lange termijn op buienradar word je ook niet goed, elke keer staat er veel zon in getekend maar het schuift steeds verderop in de toekomst. Duur lang.
ik heb sinds kort zo'n zonlicht bril, doe ik het wel zelfquote:Op dinsdag 27 februari 2024 14:13 schreef Salina het volgende:
[..]
Winterdepressie be like
[ afbeelding ]
Me in winter in NL looking at the weather forecast be likequote:Op dinsdag 27 februari 2024 14:13 schreef Salina het volgende:
[..]
Winterdepressie be like
[ afbeelding ]
Altijd kutweer man, zon schijnt nauwelijksquote:
Zonnepanelen niet ophangen in je anus maar gewoon op het dak.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 16:48 schreef Djeez het volgende:
[..]
Altijd kutweer man, zon schijnt nauwelijks
quote:Op dinsdag 27 februari 2024 13:51 schreef Salina het volgende:
[..]![]()
Je moet ook niet in de spiegel, maar naar buiten kijken hé.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@:dick_laurent
@:Mammietje
@:OrienteEn bedankt. Zit net een nieuwe spoeling in hoor.
Hier heeft ie het inmiddels weer opgegevenquote:Op woensdag 28 februari 2024 09:46 schreef Mark-Hgl het volgende:
Oosten van het land grijs en koud, geen zon te bekennen hier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 28 februari 2024 10:26 schreef INViCTuS het volgende:
De zon liet het afweten
Het was een sombere winter en de zon scheen duidelijk minder dan gebruikelijk. Vooral december was wat zonneschijn betreft een hele sombere maand. De zon scheen gemiddeld over het land 35 uur tegen 58 normaal. Vooral in het oosten scheen de zon slechts 20-25 uur.
Januari maakte een hoop goed wat betreft zonneschijn. Het was een zonnige maand met gemiddeld 86 uur tegen 68 normaal. Daarmee kwam de maand zelfs in de top-10 van zonnigste januarimaanden, maar februari stelde wat zonuren weer duidelijk teleur. Gemiddeld scheen de zon in de laatste wintermaand 55 uur tegen 96 normaal. Over alle maanden is het aantal zonuren uitgekomen op 176 uur tegen 222 normaal.
[ x ]
Ja, sneu! Toch ook logisch dat mensen klagen. 20/25 uur zon in december. G'dummequote:Op woensdag 28 februari 2024 12:27 schreef dick_laurent het volgende:
[..]![]()
Dios mio... Dat getal aan zonuren halen wij hier dus alleen al in December met gemak.
Gelukkig klopt de lente ook bij jullie nu langzaam op de deur
In Nederland is dit nog niet aan de orde momenteel. 7-9 graden lente noemen, dat lijkt me nietquote:
Vast niet overal, hier is het echt een heerlijke lentedag. Of nou ja, op het moment van schrijven vanmorgen, het is nu wat dicht getrokken. Twee uur geleden nog een lekker zonnetje waarbij 9 graden echt niet meer als 9 aanvoelde, windstil, buiten niks anders dan het geluid van heel veel vogels overal, een perfecte lentevibequote:Op woensdag 28 februari 2024 13:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In Nederland is dit nog niet aan de orde momenteel. 7-9 graden lente noemen, dat lijkt me niet
Zou wel weer eens tijd worden. Zoiets als juni vorig jaar.quote:Op woensdag 28 februari 2024 15:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Inderdaad. Even wat zon gehad vandaag, maar voornamelijk grijs. Had er meer van verwacht.
Kan die fucking zon nog eens een keer een paar dagen achter elkaar volle bak schijnen? Of wa?
Nou inderdaad. Gristus, was effe paar dagen voor een werktrip naar het zonnige Malaga. Dan is thuiskomen wel weer echt geen shock.quote:Op donderdag 29 februari 2024 07:41 schreef Djeez het volgende:
Wat een grafweer, op deze gratis werkdag voor de werkgever
Het is een beetje hoe je tegen het voorjaar aankijkt, maar ik hoor overal de vogels weer zingen zodra de zon even doorbreekt.quote:Op woensdag 28 februari 2024 13:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
In Nederland is dit nog niet aan de orde momenteel. 7-9 graden lente noemen, dat lijkt me niet
Februari is dan ook 4-5 graden warmer dan normaal geweest.quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:14 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het is een beetje hoe je tegen het voorjaar aankijkt, maar ik hoor overal de vogels weer zingen zodra de zon even doorbreekt.
Ja, dus? Die hoor ik in de winter ook wel eens. Nog niet bepaald voorjaarsweer ofzo. Paar dagen kwam het in de buurt, maar verder was het nog niet echt chill.quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:14 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het is een beetje hoe je tegen het voorjaar aankijkt, maar ik hoor overal de vogels weer zingen zodra de zon even doorbreekt.
En dan zijn de laatste twee dagen nog niet eens ingekleurd, waarop het ook geregend heeft (28 en 29).quote:Op donderdag 29 februari 2024 11:12 schreef ondeugend het volgende:
En februari is (zo goed als compleet) alweer te nat.
5 droge dagen in de bilt.
[ afbeelding ]
Het is qua temperatuur eerder voorjaarsweer dan winterweer, zelfs met al die regen.quote:Op donderdag 29 februari 2024 12:49 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, dus? Die hoor ik in de winter ook wel eens. Nog niet bepaald voorjaarsweer ofzo. Paar dagen kwam het in de buurt, maar verder was het nog niet echt chill.
Boeien die temperatuur.quote:Op donderdag 29 februari 2024 13:02 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het is qua temperatuur eerder voorjaarsweer dan winterweer, zelfs met al die regen.
Holy shit, bloodymary1 die begint te klinken als Djeez.quote:Op donderdag 29 februari 2024 13:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Boeien die temperatuur.
Bovendien noem ik 8 graden niet echt voorjaarsweer. Dat is gewoon een wintertemperatuur. Maar laat je maar lekker opkloten door de media die allemaal hetzelfde roepen.
Als ik om mij heen kijk naar planten en dieren, komt er van alles uit de winterslaap of in bloei.quote:Op donderdag 29 februari 2024 13:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Boeien die temperatuur.
Bovendien noem ik 8 graden niet echt voorjaarsweer. Dat is gewoon een wintertemperatuur. Maar laat je maar lekker opkloten door de media die allemaal hetzelfde roepen.
7-11 graden is zelfs verre van voorjaarsweer. Echt hoe dan?quote:Op donderdag 29 februari 2024 13:05 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Boeien die temperatuur.
Ik weet niet of er gisteren in de bilt regen is gevallen. Dus die heb ik als droge dag geteld. Vandaag is nat. Mocht je gelijk hebben dan is het nog erger idd. Dan zijn er maar 4 droge dagen geweest.quote:Op donderdag 29 februari 2024 12:52 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En dan zijn de laatste twee dagen nog niet eens ingekleurd, waarop het ook geregend heeft (28 en 29).
Waarom denk je dat die planten in bloei komen, dat gebeurt ieder jaar vroeg in het voorjaar.quote:Op donderdag 29 februari 2024 13:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier begint de magnolia en de forsythia te bloeien. Net als elk jaar eind februari. Verder wat crocusjes, narcisten etc. Zie niks geks. In de vijver is alles nog in winterslaap. Paarden zijn nog niet in de rui.
Daar heb ik zondag weer eens tijd voor. Hoop dat het ongelofelijk kloteweer is danquote:Op donderdag 29 februari 2024 14:11 schreef StateOfMind het volgende:
Mooie game dag, dat dan weer wel
Het is wel echt vroeger dan het eigenlijk hoort. Alleen lijkt dat steeds meer normaal te worden. Het gevaar zit hem er vooral in dat planten die niet tegen vorst kunnen, in maart een flinke opdoffer kunnen krijgen als het weer gaat vriezen. Ik heb hier hortensia's royaal in blad staan, daar moet geen fikse vorst overheen komen. Anders zijn ze weer verkloot voor het jaar. Ik ben in maart veel te vaak bezig met planten inpakken en fruitbomen 's nachts besproeien.quote:Op donderdag 29 februari 2024 13:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier begint de magnolia en de forsythia te bloeien. Net als elk jaar eind februari. Verder wat crocusjes, narcisten etc. Zie niks geks. In de vijver is alles nog in winterslaap. Paarden zijn nog niet in de rui.
Vandaag wel vriendelijk weer toch?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 07:09 schreef INViCTuS het volgende:
Zo, maart! Meteorologische lente is begonnen. Nu het weer nog
Walgelijk.quote:Op donderdag 29 februari 2024 22:02 schreef Momo het volgende:
Naast recordwarm was februari enorm nat: 'Grond is als een spons volgezogen'
Soppige grond @:Paul
quote:Op donderdag 29 februari 2024 22:02 schreef Momo het volgende:
Naast recordwarm was februari enorm nat: 'Grond is als een spons volgezogen'
Soppige grond @:Paul
Een herhaling van 2020 zou best eens fijn zijn: maart, april en mei waren toen geweldig.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Het gaat beginnen, vanaf nu tot eind november its showtime.
[ afbeelding ]
Ja, hoe ironisch was dat idd.... lockdown, je kon vrijwel niks doen, behalve wat blokjes om lopen in je buurt of beetje door het lokale parkje wandelen, en het was wekenlang onafgebroken stralend voorjaarsweerquote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Een herhaling van 2020 zou best eens fijn zijn: maart, april en mei waren toen geweldig.
Toen was het uiteraard anders tijdens de pandemie, maar toch..
Wat doe jij zoal met mooi weer?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, hoe ironisch was dat idd.... lockdown, je kon vrijwel niks doen, behalve wat blokjes om lopen in je buurt of beetje door het lokale parkje wandelen, en het was wekenlang onafgebroken stralend voorjaarsweer![]()
Dit natuurlijk.quote:
En in den avond lekker feessie.quote:Op woensdag 29 november 2023 13:21 schreef dick_laurent het volgende:
Ok vooruit, van het weekend wel met mn wijffie nog effe over de boulevard gecruised. 'They see me rollin, they hatin!'![]()
afbeelding
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Bedankt, ga meteen even kijken.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:01 schreef Nattekat het volgende:
Lekker ochtendje hoor.
Ik raad jullie aan om niet te kijken naar de verwachting voor vanmiddag als je het niet reeds weet.
En dan mij straks de schuld geven zekerquote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bedankt, ga meteen even kijken.
Het blijft hier de hele middag zoals het nu isquote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:01 schreef Nattekat het volgende:
Lekker ochtendje hoor.
Ik raad jullie aan om niet te kijken naar de verwachting voor vanmiddag als je het niet reeds weet.
Je mocht vrijwel niks doenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, hoe ironisch was dat idd.... lockdown, je kon vrijwel niks doen, behalve wat blokjes om lopen in je buurt of beetje door het lokale parkje wandelen, en het was wekenlang onafgebroken stralend voorjaarsweer![]()
Ik woon (helaas) ver van het strand af.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Betreft wat?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Och zolang het een beetje isquote:Op vrijdag 1 maart 2024 10:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Helaas toch weer een flink regengebied dat het ZW van Nederland binnendruppelt nu..
Wat waa er gisteren?quote:Op vrijdag 1 maart 2024 12:14 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Och zolang het een beetje is![]()
Alles valt mee na gister
Waar woon jij, daar wil ik ook wonenquote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Oh minder. Hier was het de hele dag droog
Het is al jaren vroeger dan het hoort.quote:Op donderdag 29 februari 2024 20:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het is wel echt vroeger dan het eigenlijk hoort. Alleen lijkt dat steeds meer normaal te worden. Het gevaar zit hem er vooral in dat planten die niet tegen vorst kunnen, in maart een flinke opdoffer kunnen krijgen als het weer gaat vriezen. Ik heb hier hortensia's royaal in blad staan, daar moet geen fikse vorst overheen komen. Anders zijn ze weer verkloot voor het jaar. Ik ben in maart veel te vaak bezig met planten inpakken en fruitbomen 's nachts besproeien.
Jep. En dat hoeft niet per se erg te zijn, als de vorst dan ook maar wegblijft. Alleen is dat niet altijd het geval.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 13:46 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Het is al jaren vroeger dan het hoort.
Toen ik nog kind was kwamen halverweg februari de sneeuwklokjes, begin maart de krokussen en eind maart de narcissen. Nu is dat veel eerder.
Sterker nog, ik zie sommige struiken alweer uitlopen.
Ik heb per ongeluk de voorspelling voor vanmiddag gezienquote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:45 schreef INViCTuS het volgende:
Als het nou gewoon even een week of 2/3 zo blijft
Nix mis mee toch?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb per ongeluk de voorspelling voor vanmiddag gezien
Muah, daar niet nee.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:50 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nix mis mee toch?
https://www.weerplaza.nl/nederland/
Volgens mij blijft het hier in het Oosten wel ok. Geen verregende middag of avond, dus dat scheelt.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 10:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb per ongeluk de voorspelling voor vanmiddag gezien
Heb je ook een lente jas?quote:Op zaterdag 2 maart 2024 12:52 schreef StateOfMind het volgende:
Ik zou het geen verzengende hitte willen noemen, maar ik heb tijdens het wandelen mit Hund jawohl mijn (herfst)jas uit moeten doen, omdat dat te warm was
Mijn herfstjas is de jas die ik draag in de herfstquote:Op zaterdag 2 maart 2024 13:18 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heb je ook een lente jas?![]()
Wat is een herfst jas?
Morgen wordt het nog beterquote:
quote:Op zaterdag 2 maart 2024 13:41 schreef Tjacka het volgende:
mooi achter je pc van het weer genieten
ja toch
quote:
quote:
Was aan het werk in de moestuin, dus ik liep wel wat heet aan ja. Helemaal niks gewend nu ook nog hequote:Op zaterdag 2 maart 2024 14:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]![]()
Maar het is wel heerlijk vandaag ja! En goede vooruitzichten.
Vandaag ook mezelf het schompes en het zweet in gewerkt. Buitenmuur geverfd, en dat is best een flinke.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 16:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Was aan het werk in de moestuin, dus ik liep wel wat heet aan ja. Helemaal niks gewend nu ook nog he
Maar heerlijk weer vandaag ja
Goed bezigquote:Op zaterdag 2 maart 2024 18:34 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Vandaag ook mezelf het schompes en het zweet in gewerkt. Buitenmuur geverfd, en dat is best een flinke.
But I got the job done.
[ afbeelding ]
16 graden en zon.quote:Op zaterdag 2 maart 2024 19:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hopelijk morgen weer zo'n feest.
Kundige user dit, heeft er kijk op.quote:Op vrijdag 1 maart 2024 08:52 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik verwacht dat @Nattekat ook ligt te spinnen van tevredenheid?quote:Op zondag 3 maart 2024 13:06 schreef ondeugend het volgende:
Wat een weertje!
Windstil en zon.
In t-shirt aan het rommelen in mijn stadstuintje en het gewoon warm hebben.
Ik spin van tevredenheid
quote:Op zondag 3 maart 2024 13:41 schreef TommyL0204 het volgende:
[..]
Ik verwacht dat @:Nattekat ook ligt te spinnen van tevredenheid?
Heerlijk weer jaquote:Op zondag 3 maart 2024 13:35 schreef Mark-Hgl het volgende:
Ik was zo toe aan dit lenteweer. Heerlijk
Hele maand zo laten ook.quote:
Hou dit gevoel vast. De volgende keer dat het bewolkt is, stel je je gewoon voor dat het zonnig is.quote:Op zondag 3 maart 2024 16:13 schreef StateOfMind het volgende:
Wat een genot om eíndelijk weer eens zonder jas en met korte mouwen buiten te lopen
Je ziet iedereen ook opleven en vrolijk zijn
quote:Op zondag 3 maart 2024 16:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hou dit gevoel vast. De volgende keer dat het bewolkt is, stel je je gewoon voor dat het zonnig is.
Hier begon ie later dan gisteren te schijnen, veel meer bewolking, maar dat is later ruimschoots goed gemaakt.quote:Op zondag 3 maart 2024 16:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
Serieus de hele dag zon gehad. Nu nog steeds
Hier begon het rond lunchtijd, en is het nu alweer ver te zoeken. Beetje lullig.quote:Op zondag 3 maart 2024 17:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hier begon ie later dan gisteren te schijnen, veel meer bewolking, maar dat is later ruimschoots goed gemaakt.
Toen ik nog een CV had zat ik in de ochtend al op 0.7 m3 ofzo. Vrouwlief 'even' aan het douchen geweest.quote:Op zondag 3 maart 2024 18:42 schreef StateOfMind het volgende:
De CV installatie nu maar meteen uitgezet, als in de zomerstand, alleen warm water voor douche en kraan.
Sinds 25 oktober 261 kuub gas verbruikt tijdens het stoken.
Meestal op 19 graden, soms op 20.
Voor wat betreft het niet-stoken gasgebruik doe ik een dag of 4 met een kuub.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 3 maart 2024 20:47 schreef Houtenbeen het volgende:
?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
die halve liters helpen goed met het gevoelquote:Op zondag 3 maart 2024 19:50 schreef Djeez het volgende:
Wat een goddelijk weer vandaag! Hele middag in T-shirt in de tuin gezeten met een paar halve liters. Mijn Vlaamse is nu zo geil als boter op deze vroege lentedag, dus als dat geen neuken wordt
Vooruitquote:Op maandag 4 maart 2024 08:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die halve liters helpen goed met het gevoel
Pre-frietquote:Op maandag 4 maart 2024 09:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vandaag eerste lading aardappels poten
quote:Op maandag 4 maart 2024 09:50 schreef Geschiedkundige het volgende:
Vandaag eerste lading aardappels poten
Yes.. maak er inderdaad wel voor een flink deel friet van. Over een maandje de rest poten.quote:
Toch 1,3kg friet per dag 😱quote:Op maandag 4 maart 2024 09:54 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Yes.. maak er inderdaad wel voor een flink deel friet van. Over een maandje de rest poten.
Benieuwd hoeveel kilo we dit jaar kunnen oogsten. Vorig jaar viel een beetje tegen met net aan 500 kg
Haha.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Toch 1,3kg friet per dag 😱
#viesdik
quote:Op zondag 3 maart 2024 20:47 schreef Houtenbeen het volgende:
Rot opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
100.000 katjes
Fuck the EBU!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |