abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212521553
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:05 schreef obligataire het volgende:

[..]
Beide initiatiefnemers zijn toch SS*I Sel+ect?
Emmerich is van SS*I Select en BO*X Garageboxen van vriend Hartho*orn. bij Erfurt geen melding van BO*X.
pi_212521600
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:36 schreef Crowd001 het volgende:

[..]
In deze situatie hebben ze het véél te lang laten door etteren.
Afspraak op afspraak is niet nagekomen. Dan moet je gewoon door pakken.
Mee eens. Ik heb zelf ook al diverse malen bij ze op actie aangedrongen. Vaak laat ik Beheer met rust maar dit is er eentje waar ik altijd al scherp op was omdat ik het gevoel had dat wij en Collin telkens met mooie praatjes en uitsteltactieken belazerd werden door de Professor. Ik ben benieuwd met welk verhaal Collin straks komt. Een tekst waarbij iedere letter en leesteken zorgvuldig wordt gewogen vermoed ik.
Pecunia non olet
pi_212521905
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:12 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Emmerich is van SS*I Select en BO*X Garageboxen van vriend Hartho*orn. bij Erfurt geen melding van BO*X.
Inderdaad, en Harthoorn lijkt geen direct belang in SS*I te hebben.

Het is een beetje ingewikkeld: er is een hele rits van "Box-I*t" GmbH's, waarbij bijv. Emmerik onder "Box-I*t 1" valt en Erfurt onder "Box-I*t 3". Harthoorn is mede-eigenaar van "Box-I*t Verwaltungs GmbH" waaronder "Box-I*t" GmbH's 1 (Emmerik), 4 en 6 vallen, maar niet de andere "Box-I*t GmbH's (waaronder "Box-I*t 3" van project Erfurt).
Zie:
https://www.northdata.com(...)cht+Siegen+HRB+11002
https://www.northdata.com/Box-it+3+GmbH%2C+Wilnsdorf%2C+Germany
pi_212521943
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:27 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Helaas zullen er dan nu wel allerlei andere schuldeisers zijn, waaronder waarschijnlijk de belastingdienst.
Collin heeft geen hypotheek op het huis, de enige zekerheid is een persoonlijke borgstelling door Versteeg.

Als dit uitloopt op een volledige afschrijving dan is dit Collin wel aan te rekenen, vind ik.
Vandaag telefonisch contact gehad met Collin inzake P**roc**ede.
Samenvatting:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_212522204
Het valt me op dat CCF steeds meer gebruik maakt van non-publieke projecten (van twijfelachtige kwaliteit). Deze week ploften er al 3 in mijn mailbox.
pi_212522262
Vandaag telefonisch contact gehad met Collin inzake P**roc**ede.
Samenvatting:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed werk Obli !
pi_212523568
Het scheepje GVE/MS Brisant is inmiddels na 6 jaar van keurige aflossing in veilige haven beland.
Gelukkig zinken die dingen niet allemaal ^O^
Pecunia non olet
pi_212525024
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:41 schreef obligataire het volgende:
Het scheepje GVE/MS Brisant is inmiddels na 6 jaar van keurige aflossing in veilige haven beland.
Gelukkig zinken die dingen niet allemaal ^O^
Voor het geval het wel mis gaat schijnt er ook nog iets te zijn als een verzekering op het schip, maar goed ik weet niet of de platformen dat ook eisen bij het aanbieden van de lening. (natuurlijk ook verpanden aan het platform)
pi_212525573
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:49 schreef raser1981 het volgende:
Non-publieke funding CCF

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze krijgen hem zeker niet vol (momenteel op 62%) want hij staat nu gewoon openbaar op de site:

Modare B.V.
¤ 1.000.000 | 9,0% rente | 24 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/modare-b-v/
pi_212525664
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2024 16:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ze krijgen hem zeker niet vol (momenteel op 62%) want hij staat nu gewoon openbaar op de site:

Modare B.V.
¤ 1.000.000 | 9,0% rente | 24 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/modare-b-v/
Ik ben er ook niet echt kapot van, dus ik sla over.
pi_212525835
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2024 16:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ze krijgen hem zeker niet vol (momenteel op 62%) want hij staat nu gewoon openbaar op de site:

Modare B.V.
¤ 1.000.000 | 9,0% rente | 24 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/modare-b-v/
Met al die deelaflossingen (als het lukt tenminste) hou je er geen drol aan rente aan over maar wel een bak administratief werk.
Pecunia non olet
pi_212526310
In januari 2024 heeft u geïnvesteerd in Lee***uwman Automotive met leningnummer 00046657. Na de activering van deze lening zou er hypotheek gevestigd worden ten behoeve van het onroerend goed gelegen aan de H***ofjes 44 te Middelharnis.

Door onvoorziene gebreken aan het onroerend goed heeft de overdracht niet plaatsgevonden en zijn de gelden bij Collin niet uitgeboekt, waardoor er geen hypotheek gevestigd is. Hierdoor is de lening niet formeel tot stand gekomen.

Met de ondernemer zijn wij overeengekomen dat de rente tot 23 februari 2024 wordt voldaan. De rente tot 23 februari 2024 + het door uw geïnvesteerde bedrag zullen worden gestort op uw rekening courant.


---------------
Dit project kwam heel langzaam vol en er werden ook wat losse flodders afgevuurd dat er 'wat' zou spelen maar daar kwam geen verduidelijking op. Goed dat Collin de procedures volgt.
Pecunia non olet
pi_212526465
Om 16.00 u begon een AMA van MAX CF. Ik heb helaas het eerste deel gemist en juist daarin is denk ik de stravaza rond de C*rb*lo-projecten behandeld. Is er iemand die daar iets over kan posten?
pi_212526977
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 17:31 schreef Slingervinger het volgende:
Om 16.00 u begon een AMA van MAX CF. Ik heb helaas het eerste deel gemist en juist daarin is denk ik de stravaza rond de C*rb*lo-projecten behandeld. Is er iemand die daar iets over kan posten?
Helaas wist ik niet dat deze sessie er was, ik heb recent nog wel contact gehad over de opnames van de vorige sessie en een link hiervoor gekregen, maar voor deze heb ik zelf geen aankondiging gezien. Dus ik zou ze even om de link vragen (en dan heb ik ook wel interesse), de vorige keer kreeg ik die vrijwel per omgaande samen de de links voor twee eerdere sessies.

Afgelopen weken een discussie met ze gehad over de fouten in het jaaroverzicht en de conclusie was: dit is het, iets anders kan ons platform niet leveren en het is geen administratie systeem. Dus als er fouten zijn gemaakt bij een aflossing dan wordt die in het geheel verwijderd en met een nieuwere datum weer toegevoegd (ook al is dat dan in een ander jaar en was het saldo al opgenomen!). Echt onvoorstelbaar, op die manier is formeel de status per 31/12 dus niet normaal vast te stellen.
pi_212527125
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 18:25 schreef tnhb het volgende:

[..]

Afgelopen weken een discussie met ze gehad over de fouten in het jaaroverzicht en de conclusie was: dit is het, iets anders kan ons platform niet leveren en het is geen administratie systeem. Dus als er fouten zijn gemaakt bij een aflossing dan wordt die in het geheel verwijderd en met een nieuwere datum weer toegevoegd (ook al is dat dan in een ander jaar en was het saldo al opgenomen!). Echt onvoorstelbaar, op die manier is formeel de status per 31/12 dus niet normaal vast te stellen.
staat het jaaroverzicht op de website? Ik heb het niet kunnen vinden
pi_212527131
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2024 16:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ze krijgen hem zeker niet vol (momenteel op 62%) want hij staat nu gewoon openbaar op de site:

Modare B.V.
¤ 1.000.000 | 9,0% rente | 24 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/modare-b-v/
Een camping kopen om deze vol te plempen met stacaravans voor arbeidsmigranten. Geen permanente bewoning dus schijnbaar is het toegestaan maar ik denk niet dat andere kampeerders, omwonenden en de lokale overheid enthousiast zijn. Ikzelf ook niet.
pi_212527493
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 09:10 schreef obligataire het volgende:
Lendahand zal zelf nog maar mondjesmaat directe leningen aanbieden afkomstig uit ons eigen netwerk.
Ik begrijp dat wel, het achter de broek aanzitten van die directe leningnemers kost hun veel tijd en moeite terwijl ze relatief gezien maar een klein deel van de portefeuille uitmaken.

Hier een recent voorbeeld:
quote:
Cafe Peru heeft aangegeven dat hun afnemer slechts een deel van de afgenomen koffiebonen heeft betaald, te weten 2 van de 5 containers. Tegelijkertijd heeft het bedrijf ons laten weten dat de koffiemarkt momenteel onder druk staat. Dientengevolge hebben ze aan hun leningverstrekkers gevraagd om hun terugbetalingen voor bepaalde tijd uit te mogen stellen (6 maanden).

Lendahand wil hier niet zomaar mee akkoord gaan en we zoeken nu uit hoe de vork financieel gezien precies in de steel zit. Pas als blijkt dat uitstel echt noodzakelijk is en ook de andere leningverstrekkers hier achter staan, kunnen we een dergelijk verzoek serieus in behandeling nemen.
In het algemeen doe ik aan crowdfunding voor het rendement maar Lendahand is een daarbij een uitzondering. Ik hoop dat door het investeren in kleine ondernemers er door een hefboomwerking ter plaatse meer welvaart ontstaat waardoor de levenstandaard er ook omhoog gaat. Het idee is door het geld wat terug komt opnieuw te investeren meer effect te creëren dan eenmalig een bedrag te doneren aan een goed doel.
Door de kleine bedragen is het rendement sowieso al nihil. Tot nu toe zijn alle investeringen weer terug gekomen, zij het soms met jaren vertraging, maar mocht ik er wat bij inschieten dan is dat niet erg.
Lendahand valt bij mij wat tussen de goede-doelen-donatiecrowdfunding en het rendementscrowdfunding waar we het hier meestal over hebben in.

N.B. Ik snap overigens niet waarom investeerders bij LdH graag met volledige naam en foto onder een project geplaatst willen worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zomaarevenkijken op 21-02-2024 19:18:50 (N.B. toevoeging) ]
pi_212527497
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 17:31 schreef Slingervinger het volgende:
Om 16.00 u begon een AMA van MAX CF. Ik heb helaas het eerste deel gemist en juist daarin is denk ik de stravaza rond de C*rb*lo-projecten behandeld. Is er iemand die daar iets over kan posten?
Ik heb de AMA wel meegeluisterd en hoorde diverse opvallende uitspraken:
- De financiële situatie van de Max Property Group is ‘prudent’ volgens de financiële man.
- Ze hebben zelf ook meegedaan in leningen van Max Crowdfund. Hiervan staat nog ¤ 650.000 open waarvan ze 30% afgeschreven hebben.
- Ze zitten voor ¤ 238.000 in Blue Touch en daarvan komen regelmatig betalingen van binnen (toeval dat ze hier veel aandacht aan besteden?)
- De financiële situatie van Max Crowdfund is matig (mede door de rekening van de AFM ter hoogte van ¤ 75.000) en 5 minuten na het begin van de AMA werd al gezegd dat als Max failliet gaat de stichting zekerheden doorgaat met de afwikkeling van de projecten.
- Max Crowdfund wordt, in hun eigen woorden, afgewikkeld, afgerond, lamgelegd etc.
- De diverse leningnemers kwamen langs. Met sommigen is contact en vooruitgang, met anderen niet. De juristen hebben het in elk geval druk.
- Bij Corb*elo zijn ondertussen 14 panden verkocht, het geld ligt bij de ‘receivers’ en ze verwachten dit voor eind februari over te kunnen maken.
- De curator van Corb*elo laat ook Ch.lon Smith failliet gaan en heeft MAX gevraagd of ze nog vorderingen op hem hebben.
- De funding van de eerste lening via KOM duurde langer als gedacht maar het tempo gaat omhoog. Vandaag gaat project 2 live en men wil naar 1 project per week toe.
- Eén van de redenen dat MAX geen vergunning gekregen heeft van de AFM is omdat Felix B.. in het bestuur zat. De AFM heeft hem afgekeurd als bestuurder.

Bovenstaande is wat mij persoonlijk opviel als crowdfunder van MAX. Daarnaast ook het nodige over Kazpar waar ze nu dus mee verder gaan en andere zaken maar die zijn bij mij wat minder blijven hangen.
pi_212527600
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 18:40 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
staat het jaaroverzicht op de website? Ik heb het niet kunnen vinden
Ik heb 11 leningen lopen bij MCF die allen eind 2022 afgelost hadden moeten zijn.
Hier is niets van terechtgekomen tot op heden. Heb nog steeds geen enkele aflossing ontvangen.
Ik heb in ieder geval besloten om bij mijn belastingaangifte niks op te geven van Max Crowdfund.
Wat een incompetente bende is het daar! Ik ga hier géén VRH betalen over geld wat ik toch niet meer terug zie komen!
pi_212528902
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 18:40 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
staat het jaaroverzicht op de website? Ik heb het niet kunnen vinden
Ja, ik kan alleen niet inloggen op de site komen. Er is, ik meen ergens bij de mutaties, de mogelijkheid om voor jaaroverzicht te kiezen. Zodra ik weer kan inloggen zal ik even kijken waar ze het "verstopt" hadden, maar de login geeft err_connection_refused nog voor ik naam/pwd kan invoeren.
pi_212534445
SIG Doetinchem open / lage schijven gaan rap & bij CCF de chalet boys open en die schiet ook aardig op. Maar een van de twee meegepakt.
pi_212534512
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 16:30 schreef obligataire het volgende:

[..]
Met al die deelaflossingen (als het lukt tenminste) hou je er geen drol aan rente aan over maar wel een bak administratief werk.
Wel een leuke om verder te komen bij de loyaliteitskorting.
pi_212534596
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 11:07 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Wel een leuke om verder te komen bij de loyaliteitskorting.
Ik ga zelf niet meedoen , maar ik denk dat hij weinig moeite zal hebben om die chalets gevuld te krijgen. Ik denk dat ie nu al een wachtlijst heeft.
Pecunia non olet
pi_212536556
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:37 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ja, ik kan alleen niet inloggen op de site komen. Er is, ik meen ergens bij de mutaties, de mogelijkheid om voor jaaroverzicht te kiezen. Zodra ik weer kan inloggen zal ik even kijken waar ze het "verstopt" hadden, maar de login geeft err_connection_refused nog voor ik naam/pwd kan invoeren.
Gevonden; gaat via My Wallets, op dat scherm staat rechtsonder een blauwe knop met Generate yearly report, links daarvan kan je het jaartal kiezen. Download start vanzelf als je de blauwe knop aanklikt
pi_212536840
Kleine nieuwe Collin:

Klussenbedrijf boba en Gini s schoonmaak 777

¤ 25.000 | 8,0% rente | 60 maanden

Met tweede hypotheek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212537071
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:16 schreef Slijker het volgende:

[..]
Ik heb 11 leningen lopen bij MCF die allen eind 2022 afgelost hadden moeten zijn.
Hier is niets van terechtgekomen tot op heden. Heb nog steeds geen enkele aflossing ontvangen.
Ik heb in ieder geval besloten om bij mijn belastingaangifte niks op te geven van Max Crowdfund.
Wat een incompetente bende is het daar! Ik ga hier géén VRH betalen over geld wat ik toch niet meer terug zie komen!
Wat dat laatste betreft ben ik het helemaal eens. Probleem is echter dat het gaat om de situatie op 1-1-2023 en niet vanuit het perspectief van vandaag. Zelf heb ik projecten uit 2022 die op 1-1-23 nog niet in default waren
pi_212537113
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 11:07 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Wel een leuke om verder te komen bij de loyaliteitskorting.
Ik heb nog 1 project nodig voor Diamant status bij Collin. Toch doe ik niet mee omdat ik geen zin heb in een project dat zo overduidelijk in een grijs gebied opereert.
pi_212537170
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:05 schreef Tjalala het volgende:
Kleine nieuwe Collin:

Klussenbedrijf boba en Gini s schoonmaak 777

¤ 25.000 | 8,0% rente | 60 maanden

Met tweede hypotheek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuke kleine lening met m.i. ruime zekerheden in d.m.v. de 2e hypotheek op zo te zien een mooie nieuwbouwwoning.
Als er iemand een linkje van deze kleine lening kan bemachtigen dan hou ik mij zeker aanbevolen want deze zit natuurlijk heel snel vol.
pi_212537412
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Leuke kleine lening met m.i. ruime zekerheden in d.m.v. de 2e hypotheek op zo te zien een mooie nieuwbouwwoning.
Als er iemand een linkje van deze kleine lening kan bemachtigen dan hou ik mij zeker aanbevolen want deze zit natuurlijk heel snel vol.
Waarschijnlijk een onderaannemer. Niet veel te vinden over dit bedrijf.
pi_212537548
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:05 schreef Tjalala het volgende:
Kleine nieuwe Collin:

Klussenbedrijf boba en Gini s schoonmaak 777

¤ 25.000 | 8,0% rente | 60 maanden

Met tweede hypotheek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Leuke kleine lening met m.i. ruime zekerheden in d.m.v. de 2e hypotheek op zo te zien een mooie nieuwbouwwoning.
Als er iemand een linkje van deze kleine lening kan bemachtigen dan hou ik mij zeker aanbevolen want deze zit natuurlijk heel snel vol.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:50 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Waarschijnlijk een onderaannemer. Niet veel te vinden over dit bedrijf.
Ik kan er inderdaad ook, buiten werkspot, weinig over vinden.
Misschien kan @Jaco078 ons verder helpen?
pi_212537904
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:05 schreef Tjalala het volgende:
Er wordt een tweede hypothecaire inschrijving ter hoogte van ¤ 525.000,- op het woonhuis aan de Wolfspootstraat 16, 8245 JS te Lelystad,
:wtf:
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_212537938
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 15:28 schreef nostra het volgende:

[..]
:wtf:
Iets verder staat:

Er zal naar verwachting op een later moment nog een aanvullende lening aangevraagd worden. De hypothecaire inschrijving zal ook voor die lening gelden, waarbij de investeerders in deze lening als eerste in rang zullen zijn ten opzichte van de toekomstige lening
pi_212537941
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:30 schreef Horsemen het volgende:
Leuke kleine lening met m.i. ruime zekerheden in d.m.v. de 2e hypotheek op zo te zien een mooie nieuwbouwwoning.
Als er iemand een linkje van deze kleine lening kan bemachtigen dan hou ik mij zeker aanbevolen want deze zit natuurlijk heel snel vol.
Kansloos om op in te schrijven inderdaad, dat zit zo vol. Verder zijn die kleine projecten altijd wel prima, aloude adagium: met 25k schuld heb jij als schuldnemer een probleem, met 2500k heeft de schuldgever een probleem.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_212537949
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 15:30 schreef Tjalala het volgende:
Er zal naar verwachting op een later moment nog een aanvullende lening aangevraagd worden.
Van een half miljoen? :+
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_212537990
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 15:31 schreef nostra het volgende:

[..]
Van een half miljoen? :+
tot een half miljoen
pi_212538180
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Leuke kleine lening met m.i. ruime zekerheden in d.m.v. de 2e hypotheek op zo te zien een mooie nieuwbouwwoning.
Als er iemand een linkje van deze kleine lening kan bemachtigen dan hou ik mij zeker aanbevolen want deze zit natuurlijk heel snel vol.
Wil ook wel meedoen met deze kleine lening.
pi_212538260
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 15:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Wil ook wel meedoen met deze kleine lening.
Inderdaad interessant.
pi_212538293
Vermoedelijk morgenvroeg om 11 uur open aangezien er niks anders is aangekondigd.

Wvjg heeft volgende week weer een tranche(nummer 5) in het Italiaanse vastgoed.
(6 mnd, 8.5%)
pi_212545013
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 15:56 schreef Tjalala het volgende:
Vermoedelijk morgenvroeg om 11 uur open aangezien er niks anders is aangekondigd.

Wvjg heeft volgende week weer een tranche(nummer 5) in het Italiaanse vastgoed.
(6 mnd, 8.5%)
zit morgen toch pas op 24 uur en nog geen 48 uur?
Linkje nog niet gelukt, bezig!
pi_212545047
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 22:01 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
zit morgen toch pas op 24 uur en nog geen 48 uur?
Linkje nog niet gelukt, bezig!
48 uur regel bestaat niet meer. Met ECSP heb je het recht om binnen 4 dagen te annuleren.
pi_212545630
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2024 15:01 schreef Horsemen het volgende:


Ik kan er inderdaad ook, buiten werkspot, weinig over vinden.

Ik heb er zelf geen profiel, maar vind wel een Linkedin pagina voor de klusser, Boban, waarin aangegeven is "allelij klusjes en isoleren".
pi_212546110
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:07 schreef Aster1X het volgende:

[..]
Ik heb de AMA wel meegeluisterd en hoorde diverse opvallende uitspraken:
- De financiële situatie van de Max Property Group is ‘prudent’ volgens de financiële man.
- Ze hebben zelf ook meegedaan in leningen van Max Crowdfund. Hiervan staat nog ¤ 650.000 open waarvan ze 30% afgeschreven hebben.
- Ze zitten voor ¤ 238.000 in Blue Touch en daarvan komen regelmatig betalingen van binnen (toeval dat ze hier veel aandacht aan besteden?)
- De financiële situatie van Max Crowdfund is matig (mede door de rekening van de AFM ter hoogte van ¤ 75.000) en 5 minuten na het begin van de AMA werd al gezegd dat als Max failliet gaat de stichting zekerheden doorgaat met de afwikkeling van de projecten.
- Max Crowdfund wordt, in hun eigen woorden, afgewikkeld, afgerond, lamgelegd etc.
- De diverse leningnemers kwamen langs. Met sommigen is contact en vooruitgang, met anderen niet. De juristen hebben het in elk geval druk.
- Bij Corb*elo zijn ondertussen 14 panden verkocht, het geld ligt bij de ‘receivers’ en ze verwachten dit voor eind februari over te kunnen maken.
- De curator van Corb*elo laat ook Ch.lon Smith failliet gaan en heeft MAX gevraagd of ze nog vorderingen op hem hebben.
- De funding van de eerste lening via KOM duurde langer als gedacht maar het tempo gaat omhoog. Vandaag gaat project 2 live en men wil naar 1 project per week toe.
- Eén van de redenen dat MAX geen vergunning gekregen heeft van de AFM is omdat Felix B.. in het bestuur zat. De AFM heeft hem afgekeurd als bestuurder.

Bovenstaande is wat mij persoonlijk opviel als crowdfunder van MAX. Daarnaast ook het nodige over Kazpar waar ze nu dus mee verder gaan en andere zaken maar die zijn bij mij wat minder blijven hangen.
Voor de liefhebbers hierbij de link naar de AMA (AskMeAnything)van MAX gisteren.
https://maxpropertyfund-m(...)ressBarCopied%2Eview
pi_212549170
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 22:36 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ik heb er zelf geen profiel, maar vind wel een Linkedin pagina voor de klusser, Boban, waarin aangegeven is "allelij klusjes en isoleren".
Wat mij opvalt is het hoge BS gehalte in hun bedrijfsprofiel, een zelden vertoond gezwam m.i. van deze twee zzp'ertjes. En wat sowieso niet uit hun omzet blijkt.

Van de een sluit de bedrijfsnaam al niet aan met de activiteit die genoemd wordt en de ander kan haar bedrijfsnaam niet eens spellen...
Pecunia non olet
pi_212549505
Linkje campers, waarbij de rentelast bij aanvang al 17k is..

Linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212550117
quote:
14s.gif Op donderdag 22 februari 2024 14:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Leuke kleine lening met m.i. ruime zekerheden in d.m.v. de 2e hypotheek op zo te zien een mooie nieuwbouwwoning.
Als er iemand een linkje van deze kleine lening kan bemachtigen dan hou ik mij zeker aanbevolen want deze zit natuurlijk heel snel vol.
open
pi_212550127
quote:
12s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 11:02 schreef peterc het volgende:

[..]
open
Meegenomen 👍🏻
pi_212550377
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 11:03 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Meegenomen 👍🏻
te laat. Wacht dus op beter. :)
pi_212550446
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 10:14 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje campers, waarbij de rentelast bij aanvang al 17k is..

Linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Herfinanciering, werkkapitaal, gefailleerd, renteverlaging, "doelbewust" minder campers verkopen in fucking 2022 _O-, laat maar.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_212550461
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 10:14 schreef Jaco078 het volgende:
Linkje campers, waarbij de rentelast bij aanvang al 17k is..

Linkje

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik laat deze van het duo Peppi en Kokki aan mij voorbij gaan. Er zijn twee redenen het duo en als tweede ben ik bang dat de campermarkt de laatste tijd overspoelt wordt met bedrijven en particulieren die hier geld denken te kunnen verdienen. Als de economie een beetje tegen gaat zitten zal hier behoorlijk de klad in komen. Of te wel voor mijn gevoel is deze markt over zijn top heen.
pi_212550812
Sig pakt goed door.
Beste investeerder in dit project,

Graag melden wij de voortgang in de uitwinning van de lening die officieel 19 januari 2024 had moeten worden afgelost.

Er is door een notaris van dhr. Drost gevraagd om een overzicht van de te betalen aflossing en alle bijkomende kosten die zijn gemaakt om deze aflossing af te dwingen. Er is aangegeven dat er 14 maart 2024 zal worden afgelost.

Wij zullen tot die datum alle acties blijven doen die we hebben ingezet om de aflossing van dit project af te dwingen en te bespoedigen.
Vandaag is online te zien dat de executieveiling is gepland op 27 maart aanstaande.
Zie https://www.openbareverko(...)einde-62-u-nieuwkoop en https://www.veilingbiljet.nl/kavel/3809/zuideinde-62-u-nieuwkoop

Wanneer op 14 maart 2024 de aflossing werkelijk zal plaatsvinden zal de veiling geannuleerd worden.

Met vriendelijke groeten,
Team SamenInGeld

Ben ik zeer blij mee, ook met het signaal voor de toekomst.
pi_212551754
vanochtend behoorlijk bedrag gestort in mijn MAX account, geen mailbericht ontvangen en kan ook niet zien om welke projecten het gaat. In elk geval wel (deels) waargemaakt wat in de AMA van eergisteren werd beloofd
pi_212551830
HCN 153 Hot & Hot Rotterdam vandaag laatste termijn ontvangen / chapeau voor Zheng Li, Xeufang Zhong en Manli Mo, rijmt ook nog, en dat alles zonder gedoe
pi_212551914
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 13:18 schreef Slingervinger het volgende:
vanochtend behoorlijk bedrag gestort in mijn MAX account, geen mailbericht ontvangen en kan ook niet zien om welke projecten het gaat. In elk geval wel (deels) waargemaakt wat in de AMA van eergisteren werd beloofd
Bij mij de aflossing+rente van project "MCF #1036659 Troisdorf, 53844, Germany - 1/6", conform update van 6-feb.
pi_212551968
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 09:45 schreef obligataire het volgende:

[..]
Wat mij opvalt is het hoge BS gehalte in hun bedrijfsprofiel, een zelden vertoond gezwam m.i. van deze twee zzp'ertjes. En wat sowieso niet uit hun omzet blijkt.

Van de een sluit de bedrijfsnaam al niet aan met de activiteit die genoemd wordt en de ander kan haar bedrijfsnaam niet eens spellen...
Ik heb meer het idee dat ze niet goed Nederlands spreken/schrijven en verder misschien wat gezwam bij elkaar gecopy/paste hebben. Ze moeten ergens toch wel wat verdiend hebben om het nieuwbouwhuis te kunnen hebben gekocht met een lage LTV, al kan daar ook best wel wat overwaarde van een vorige woning bij zitten. En blijkbaar hebben ze hiernaast nog grotere plannen, gezien de melding van een mogelijk later aanvullende lening en hogere hypotheek dan voor dit project nodig is. Ik zou dan eerst willen weten wat ze nog meer van plan zijn.
pi_212552113
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 13:37 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ik heb meer het idee dat ze niet goed Nederlands spreken/schrijven en verder misschien wat gezwam bij elkaar gecopy/paste hebben. Ze moeten ergens toch wel wat verdiend hebben om het nieuwbouwhuis te kunnen hebben gekocht met een lage LTV, al kan daar ook best wel wat overwaarde van een vorige woning bij zitten. En blijkbaar hebben ze hiernaast nog grotere plannen, gezien de melding van een mogelijk later aanvullende lening en hogere hypotheek dan voor dit project nodig is. Ik zou dan eerst willen weten wat ze nog meer van plan zijn.
Persoonlijk denk ik niet dat het verstandig zou zijn voor Collin of de ondernemers om hier nu al uitleg over te geven. Ook daar gaan mensen dan weer verwachtingen van hebben terwijl er misschien nog van alles aan gaat veranderen of dit misschien ook helemaal niet door gaat. Zo wie zo verstandig om de hypotheek meteen hoger in te schrijven omdat dit voor nu qua kosten niets uitmaakt.
Voor deze lening maakt het voor de investeerders ook niks uit aangezien deze lening m.b.t. de zekerheidsrechten voor gaat op de eventuele vervolglening.
pi_212552183
quote:
88s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 13:32 schreef Inductor het volgende:

[..]
Bij mij de aflossing+rente van project "MCF #1036659 Troisdorf, 53844, Germany - 1/6", conform update van 6-feb.
klopt maar ik heb een veel hoger bedrag ontvangen dan waarvoor ik in de Troisdorfen (zijn 6 deelprojecten met verschillende projectnummers) zat. Er moeten er dus meer afgelost zijn
pi_212552201
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 13:18 schreef Slingervinger het volgende:
vanochtend behoorlijk bedrag gestort in mijn MAX account, geen mailbericht ontvangen en kan ook niet zien om welke projecten het gaat. In elk geval wel (deels) waargemaakt wat in de AMA van eergisteren werd beloofd
Is er eentje van Bluetouch volgensmij. 746753
pi_212552340
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 13:54 schreef quepos het volgende:

[..]
Is er eentje van Bluetouch volgensmij. 746753
klopt. Kreeg 521,34 als "capital repayment" op een investering van 500,- 600,- en 61,81 aan interest payment waar 7,20 aan fee af gaat. Geen idee of het enigszins klopt. Ben er in ieder geval tevreden mee. Dit was volgens mij ook een van de minst risicovolle projecten van Bluetouch qua business case.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bobby100 op 23-02-2024 14:12:49 ]
pi_212552399
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 14:06 schreef Bobby100 het volgende:

[..]
klopt. Kreeg 521,34 als "capital repayment" op een investering van 500,- en 61,81 aan interest payment waar 7,20 aan fee af gaat. Geen idee of het enigszins klopt. Ben er in ieder geval tevreden mee. Dit was volgens mij ook een van de minst risicovolle projecten van Bluetouch qua business case.
Vreemd dat jij 521,34 gekregen hebt, bij mij is er 479,96 overgemaakt op een investering van 500.
pi_212552416
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 14:12 schreef quepos het volgende:

[..]
Vreemd dat jij 521,34 gekregen hebt, bij mij is er 479,96 overgemaakt op een investering van 500.
Excuus zie dat ik 600 had ingelegd en dan is het dezelfde verhouding als bij jou. Raar verhaal. Moeten de update maar even afwachten
pi_212552604
Nieuwe Collin lening met 1e hypotheek:

Exploitatie onroerend goed Den Uyl
¤ 275.000 | 7,5% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfu(...)oerend-goed-den-uyl/

Dit lijkt in eerste instantie geen onaardig project maar wel met een lage rente.

https://www.pandenpaard.n(...)4b08ae6e23ac519c228b

Adres
Buitendijk 21c
3292LA
Strijensas
WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2022 447.000 euro
01-01-2021 449.000 euro
01-01-2020 450.000 euro
01-01-2019 451.000 euro
01-01-2018 449.000 euro
01-01-2017 232.000 euro
01-01-2016 233.000 euro
01-01-2015 259.000 euro
01-01-2014 279.000 euro

< Minder weergeven
WOZ-gegevens
Identificatie:
061700152748
Grondoppervlakte:
1100m2
Kenmerken
Bouwjaar:
1969
Gebruiksdoel:
woonfunctie
Oppervlakte:
172m2
Adresseerbaar object:
0617010000816440
Nummeraanduiding:
0617200000916440
pi_212552615
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 13:18 schreef Slingervinger het volgende:
vanochtend behoorlijk bedrag gestort in mijn MAX account, geen mailbericht ontvangen en kan ook niet zien om welke projecten het gaat. In elk geval wel (deels) waargemaakt wat in de AMA van eergisteren werd beloofd
Er staat in de transactieregels neem ik aan ergens toch wel iets van "interest payment product xxxx"of "capital repayment of product xxxx" (met xxxx het projectnummer) ?
pi_212552632
Nieuwe Collin lening zonder harde zekerheden omdat de 1e hypotheekhouder hiervoor blijkbaar geen toestemming wil geven.

Tuinafzettingsbedrijf Uilenberg
¤ 75.000 | 9,5% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/tuinafzettingsbedrijf-uilenberg/
pi_212552677
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 14:27 schreef tnhb het volgende:

[..]
Er staat in de transactieregels neem ik aan ergens toch wel iets van "interest payment product xxxx"of "capital repayment of product xxxx" (met xxxx het projectnummer) ?
nee, in de wallet staat alleen een totaalbedrag met 1 referentie t w 1 van de (6) Troisdorfen en daar zit ik voor een veel lager bedrag in. Maar beter zo dan omgekeerd, prima dat ze uitbetalen voordat alle gegevens zijn bijgewerkt
  vrijdag 23 februari 2024 @ 14:57:02 #164
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_212552897
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 14:27 schreef tnhb het volgende:

[..]
Er staat in de transactieregels neem ik aan ergens toch wel iets van "interest payment product xxxx"of "capital repayment of product xxxx" (met xxxx het projectnummer) ?
Net gekeken. Nrs staan vermeld (bij mij)
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_212553095
quote:
88s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 13:32 schreef Inductor het volgende:

[..]
Bij mij de aflossing+rente van project "MCF #1036659 Troisdorf, 53844, Germany - 1/6", conform update van 6-feb.
Bij mij 1036659 (volledig) en 1036648 (grotendeels) van DOM en 746753 (grotendeels) van Blue Touch. In de wallet staat voor alle drie de specificatie van rentebetaling en kapitaal terug storting genoemd.
pi_212553125
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:15 schreef crowder07 het volgende:

[..]
Bij mij 1036659 (volledig) en 1036648 (grotendeels) van DOM en 746753 (grotendeels) van Blue Touch. In de wallet staat voor alle drie de specificatie van rentebetaling en kapitaal terug storting genoemd.
Bij mij inderdaad ook 1036648 voor 88,64% teruggekregen van de inleg.
De laatste update is echter van 07-12-2023 dat het pand te koop stond. Ze verwachtten toen dat de lening en openstaande rente betaald kon worden uit de verkoop.
Er zal nog wel een update volgen verwacht ik (hopelijk)?
pi_212553606
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:19 schreef crowdfundingnederlan het volgende:

[..]
Bij mij inderdaad ook 1036648 voor 88,64% teruggekregen van de inleg.
De laatste update is echter van 07-12-2023 dat het pand te koop stond. Ze verwachtten toen dat de lening en openstaande rente betaald kon worden uit de verkoop.
Er zal nog wel een update volgen verwacht ik (hopelijk)?
Er staat bij mij onder "upcoming payments" ingepland voor 4 Maart nog een bedrag, die dat gat zou moeten dichten
pi_212553654
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 15:15 schreef crowder07 het volgende:

[..]
Bij mij 1036659 (volledig) en 1036648 (grotendeels) van DOM en 746753 (grotendeels) van Blue Touch. In de wallet staat voor alle drie de specificatie van rentebetaling en kapitaal terug storting genoemd.
net nog weer gekeken: niets veranderd. Ik hoopte dat er eindelijk iets van C*rb*lo terug zou komen, er zouden er 14 verkocht zijn waarvan minstens 1 al ruim 3 maanden geleden, zou graag een indicatie hebben hoelang zo'n proces duurt
pi_212553990
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 14:26 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Collin lening met 1e hypotheek:

Exploitatie onroerend goed Den Uyl
¤ 275.000 | 7,5% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfu(...)oerend-goed-den-uyl/

Dit lijkt in eerste instantie geen onaardig project maar wel met een lage rente.

https://www.pandenpaard.n(...)4b08ae6e23ac519c228b

Adres
Buitendijk 21c
3292LA
Strijensas
WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2022 447.000 euro
01-01-2021 449.000 euro
01-01-2020 450.000 euro
01-01-2019 451.000 euro
01-01-2018 449.000 euro
01-01-2017 232.000 euro
01-01-2016 233.000 euro
01-01-2015 259.000 euro
01-01-2014 279.000 euro

< Minder weergeven
WOZ-gegevens
Identificatie:
061700152748
Grondoppervlakte:
1100m2
Kenmerken
Bouwjaar:
1969
Gebruiksdoel:
woonfunctie
Oppervlakte:
172m2
Adresseerbaar object:
0617010000816440
Nummeraanduiding:
0617200000916440
Daar wil ik ook wel aan meedoen. Heb de kleine lening van vanmorgen gemist. Dus heb nog wel een duit beschikbaar voor dit interessante object. Dus als iemand een linkje heeft dan graag.
pi_212554098
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 14:29 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Collin lening zonder harde zekerheden omdat de 1e hypotheekhouder hiervoor blijkbaar geen toestemming wil geven.

Tuinafzettingsbedrijf Uilenberg
¤ 75.000 | 9,5% rente | 60 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/tuinafzettingsbedrijf-uilenberg/
Snap niet waar de groei van de kortlopende schulden in 2023 vandaan komen naar 423k.
Maar ach, is toch een project dat ik graag aan anderen laat.
pi_212554203
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 16:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Snap niet waar de groei van de kortlopende schulden in 2023 vandaan komen naar 423k.
Maar ach, is toch een project dat ik graag aan anderen laat.
Dit is een bug die er bij Collin al lang in zit: Het komt regelmatig voor dat op schermen met een lagere resolutie opeens andere waarden verschijnen. Probeer voor de aardigheid bij dit project op een PC/laptopscherm maar eens het browservenster te verkleinen: opeens veranderen dan de waarden.... Heb Collin hier lang geleden al eens op gewezen, maar is blijkbaar niet opgelost.
pi_212555610
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 16:53 schreef delcielo het volgende:

[..]
Dit is een bug die er bij Collin al lang in zit: Het komt regelmatig voor dat op schermen met een lagere resolutie opeens andere waarden verschijnen. Probeer voor de aardigheid bij dit project op een PC/laptopscherm maar eens het browservenster te verkleinen: opeens veranderen dan de waarden.... Heb Collin hier lang geleden al eens op gewezen, maar is blijkbaar niet opgelost.
Grappige bug. Dat de lay-out van een website naar de kloten gaat bij een heel klein venster zie je wel eens vaker maar dat de waardes in tabellen veranderen heb ik nog nooit eerder gezien. Het is wel een beetje jammer dat ze het bij Collin nog niet opgelost hebben, lijkt mij toch niet zo moeilijk om de oorzaak te traceren. Geen prioriteit waarschijnlijk.
pi_212559539
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 13:37 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ik heb meer het idee dat ze niet goed Nederlands spreken/schrijven en verder misschien wat gezwam bij elkaar gecopy/paste hebben. Ze moeten ergens toch wel wat verdiend hebben om het nieuwbouwhuis te kunnen hebben gekocht met een lage LTV, al kan daar ook best wel wat overwaarde van een vorige woning bij zitten. En blijkbaar hebben ze hiernaast nog grotere plannen, gezien de melding van een mogelijk later aanvullende lening en hogere hypotheek dan voor dit project nodig is. Ik zou dan eerst willen weten wat ze nog meer van plan zijn.
Dat gebrekkig Nederlands spreken is denk ik logisch gezien hun achtergrond (Russisch, Oekraïens of Bulgaars denk ik). Op zich knap dat ze met die paar jaar in Nederland al in het bezit hebben kunnen komen van een mooie woning met dikke overwaarde. Daar doen de meesten hun halve leven over. Ook die moeilijke vindbaarheid, voor zzp'ers, zit me wat dwars. Ik hoop maar dat de notaris de hoedanigheid van die woning goed checkt want dat is eigenlijk het enige wat me nog echt bindt aan dit project. Wij kunnen het een klein project vinden maar voor een oplichter is het een leuk zakcentje.
Pecunia non olet
pi_212560041
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 23:25 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat gebrekkig Nederlands spreken is denk ik logisch gezien hun achtergrond (Russisch, Oekraïens of Bulgaars denk ik). Op zich knap dat ze met die paar jaar in Nederland al in het bezit hebben kunnen komen van een mooie woning met dikke overwaarde. Daar doen de meesten hun halve leven over. Ook die moeilijke vindbaarheid, voor zzp'ers, zit me wat dwars. Ik hoop maar dat de notaris de hoedanigheid van die woning goed checkt want dat is eigenlijk het enige wat me nog echt bindt aan dit project. Wij kunnen het een klein project vinden maar voor een oplichter is het een leuk zakcentje.
Ja, dat gebrekkig Nederlands is te verklaren, maar dan zou je om meer serieus genomen te worden iemand kunnen vragen om ieder geval dingen die je in je profiel zet te checken of ze juist gespeld zijn.
Bij Oozo, wat blijkbaar niet zo accuraat is met adresgegevens, staat nog het oude vestigingsadres van het klusbedrijf. De WOZ waarde van dat andere huis is de laatste paar jaar, net als veel andere huizen, behoorlijk gestegen, dus kan meneer de klusser best een tonnetje of meer aan overwaarde in het nieuwe huis hebben gestoken. Verder kan het zijn dat hij de kavel nog redelijk goedkoop heeft kunnen aanschaffen (WOZ waarde 2020 ¤101.000) en de kosten van de bouw flink heeft kunnen drukken door veel zelf te doen of samen met bevriende klussers/bouwvakkers. Hij heeft er ook wat langer over gedaan, bouwjaar wordt aangegeven als 2023 terwijl dat bv van de buren van 14 en 12 bouwjaar 2020 is.

Wat ik meer mee zit, ze willen nu voor een laag bedrag een lening, voor een busje en wat gereedschap, ze leggen zelf maar 5k in, de lening is het eerste jaar aflossingsvrij, eigen vermogen is maar weinig. Maar dan wel plannen om op een later moment een veel grotere lening aan te gaan. Ik vind dat niet met elkaar rijmen. 2 kleine ZZP-ers die zelf niet eens het geld hebben om wat gereedschap te kopen, willen straks een lening van misschien wel 5 ton. Die nemen de gedachte "dream big" misschien iets te letterlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door Soulfreak op 24-02-2024 00:24:12 ]
pi_212560108
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 00:18 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
..... 2 kleine ZZP-ers die zelf niet eens het geld hebben om wat gereedschap te kopen, willen straks een lening van misschien wel 5 ton.
Dat is idd ook nog een punt. Dat doel kunnen we alleen maar raden. Misschien willen ze een bedrijfspand kopen en besparen ze zich daarmee huur. Maar goed dat is ook maar een aanname. Misschien hebben ze wel gedacht, wat een geweldig land, je bouwt of verbouwt een pandje en je wordt slapend rijk, dat smaakt naar meer _O-
Pecunia non olet
pi_212560246
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 00:26 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat is idd ook nog een punt. Dat doel kunnen we alleen maar raden. Misschien willen ze een bedrijfspand kopen en besparen ze zich daarmee huur. Maar goed dat is ook maar een aanname. Misschien hebben ze wel gedacht, wat een geweldig land, je bouwt of verbouwt een pandje en je wordt slapend rijk, dat smaakt naar meer _O-
En misschien zijn we wel te argwanend en zijn het 2 hardwerkend ZZP-ers, heeft de klusser misschien gouden handjes en wil hij na de bouw van zijn eigen huis dat nog eens doen maar dan voor de verkoop. We shall see.

Vanmorgen heb ik niet eens de moeite genomen om klaar te zitten voor deze kleine lening die toch zo vol zou zitten.
Ik wacht eerlijk gezecht nog steeds op de herfinanciering en aflossing van de varkenshouderij die oorspronkelijk eind vorige maand zou aflossen. Door steeds meer projecten met slottermijn of aflossingsvrij loopt mijn uitstaand saldo bij Collin niet zo hard terug, dus hoef dan ook niet zo veel projecten mee te nemen om het uitstaand bedrag op peil te houden. Dan wil ik wel een project meenemen wat echt goed voelt.
pi_212560269
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 00:47 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
En misschien zijn we wel te argwanend en zijn het 2 hardwerkend ZZP-ers, heeft de klusser misschien gouden handjes en wil hij na de bouw van zijn eigen huis dat nog eens doen maar dan voor de verkoop. We shall see.
Ik vind het knap dat ze daar de tijd en energie voor hebben , naast hun specialistische, innovatieve en duurzame activiteiten in de schoonmaaksector, die ze blijkbaar geheel zonder personeel uitvoeren.

Ik denk er nog eens over na. Ik kan m ook nog doorrollen naar Joop den Uyl, dat ziet er wel strak uit dat project. Dáár zul je niet gauw voor verrassingen komen te staan.
Pecunia non olet
pi_212560401
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 00:53 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik vind het knap dat ze daar de tijd en energie voor hebben , naast hun specialistische, innovatieve en duurzame activiteiten in de schoonmaaksector, die ze blijkbaar geheel zonder personeel uitvoeren.
Misschien dat daarom de bouw van het nieuwe huis ook 3 jaar heeft geduurd.

quote:
Ik denk er nog eens over na. Ik kan m ook nog doorrollen naar Joop den Uyl, dat ziet er wel strak uit dat project. Dáár zul je niet gauw voor verrassingen komen te staan.
Die Uil komt op mij ook beter over. En is dan ook een maatwerk lening, ipv een Direct. Alleen lost die zo weinig af, ik wil eigenlijk wat meer projecten met gewoon aflossen tot 0 of in ieder geval een lagere slottermijn. De projecten zonder slottermijn uit mijn beginperiode lopen nu zo'n beetje af en de laatste paar jaar zijn er steeds vaker projecten met slottermijn bij gekomen, waardoor ik nu in verhouding niet zo veel meer met volledige aflossing heb.
Met een 1e hypotheek op dat woonhuis met bedrijfsmatig onroerend goed plus zo te zien ook een stuk grond zit het denk ik wel safe. En mocht het nodig zijn kan hij altijd de nog aan te kopen verhuurde woning verkopen.

Er staat misschien alleen een klein foutje in de pitch. De Exploitatie onroerend goed Den Uyl is opgericht in 1974, Marco is geboren in 1966. Dan was hij er vroeg bij, of het is door zijn vader opgericht.
pi_212561105
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 01:22 schreef Soulfreak het volgende:
De Exploitatie onroerend goed Den Uyl is opgericht in 1974, Marco is geboren in 1966. Dan was hij er vroeg bij, of het is door zijn vader opgericht.
Dat heeft Joop toch mooi geregeld voor zijn nageslacht.😀
pi_212565080
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 08:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Dat heeft Joop toch mooi geregeld voor zijn nageslacht.😀
destijds bijbaantje naast premierschap, misschien wel samen met Hans Wiegel
pi_212565411
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 14:21 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
destijds bijbaantje naast premierschap, misschien wel samen met Hans Wiegel
Behalve in den olie was hij dus ook in het vastgoed. Ja zeg Koekoek.
pi_212565806
Wvjg zoekt nog een paar investeerders:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212573812
Linkje

Deels materieel 2e hypotheek, werkkapitaal, 10% op Collin.

OUT-TR*DE 2

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 25 februari 2024 @ 09:51:57 #184
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_212578439
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 22:43 schreef Jaco078 het volgende:
OUT-TR*DE 2
Dankjewel Jaco, goed geregeld weer ^O^
Ik zie hem nog niet eens bij de vooraankondigen staan dus je bent weer sneller dan het geluid :)

Deze lening heeft volgnummer -2 dus ik ga er vanuit dat er ook een -1 is geweest. Helaas wordt daar weer helemaal niets over geschreven door Collin. Kan zijn dat de tekst nu nog niet volledig is natuurlijk, want nog niet gepubliceerd immers.
Ik ben nog wel benieuwd wanneer die eerste lening is geweest en wat destijds de reden daar van was.
pi_212578531
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 09:51 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik ben nog wel benieuwd wanneer die eerste lening is geweest en wat destijds de reden daar van was.
https://www.collincrowdfund.nl/outtrade-b-v/
  zondag 25 februari 2024 @ 10:14:11 #186
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_212578792
quote:
Dankjewel fok321! Al weer 4 jaar geleden dus en destijds maar een looptijd van 7 maanden dus dit is inmiddels al helemaal afgewikkeld. Dit kan de reden zijn dat Collin hem niet meer noemt, al had ik dat toch wel beter gevonden.

Het lijken mij zeer betrouwbare ondernemers. Hoe solide alles momenteel is, dat vind ik nog wat lastig te duiden. Huis in Spanje verkopen is waarschijnlijk niet uit weelde, maar dat is een aanname mijnerzijds en dus zeker geen vaststaand feit.
Bij project -1 gingen de ondernemers nog uitgebreid op de foto voor de pitch. Dat vind ik altijd prettig en een teken van vertrouwen. Nu is dat helaas niet meer het geval. Ik ga zeker meedoen, maar twijfel nog over de hoogte van mijn inleg.
pi_212580152
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 10:14 schreef InVestEerder het volgende:
Huis in Spanje verkopen is waarschijnlijk niet uit weelde, maar dat is een aanname mijnerzijds en dus zeker geen vaststaand feit.
https://www.tripadvisor.n(...)ncian_Community.html
pi_212580329
Niet bij Collin vermeld maar zeker verband houdend is de crowdfunding bij NPEX.
https://www.npex.nl/effectenbeurs/outtrade/.
Het lijkt er op dat bij NPEX niet genoeg geld opgehaald is en er daarom bij Collin een aanvullende ronde wordt voorbereid. Onder andere deze passage bij de zekerheden wijst daarop:
quote:
Als er voor ¤ 1 miljoen aan financiering wordt opgehaald zal er een 1e pandrecht worden gevestigd op de voorraden ten behoeve van de obligatielening. Als er voor minder dan ¤ 1 miljoen wordt opgehaald wordt er een 2e pandrecht gevestigd.
En bij Collin:
quote:
De (huidige en toekomstige) voorraden van Dijkman Holding B.V. en outTrade B.V. worden verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund.
Dus de investeerders bij NPEX krijgen een tweede pandrecht op voorraden en die bij Collin het eerste (en een tweede hypotheek). Ik begrijp de ondernemers wel dat ze liever hun huis niet op het spel zetten als het niet nodig is maar al met al heb ik er niet zo'n goed gevoel bij.
pi_212581512
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 11:59 schreef Zomaarevenkijken het volgende:Ik begrijp de ondernemers wel dat ze liever hun huis niet op het spel zetten als het niet nodig is maar al met al heb ik er niet zo'n goed gevoel bij.
Ik heb ook geen goed gevoel, om meerdere aanvullende redenen. Dit bedrijf, door Collin voorzien van 'laag risico' en 'goed' scores heeft een fluctuatie in omzet van 13 mio naar 3 mio achter de rug wat op zich al laat zien dat het in wezen traders zijn waarbij het kan vriezen en dooien. Die daling naar 3 mio omzet heeft er ongetwijfeld op alle vlakken in de organisatie enorm ingehakt en het water zal ze qua liquiditeit tot aan de lippen hebben gestaan.
Die verkoop van 3 miljoen is denk ik helemaal vanuit oude voorraad gedaan want de balans is daardoor verkort en een hogere solvabiliteit in % tot gevolg. Een mooie solvabiliteit maar het zegt me niet zoveel want vooral bestaande uit activa die bij gedwongen verkoop weinig tot niets op zullen brengen.
Collin als laatste redmiddel....
Pecunia non olet
pi_212581792
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:22 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik heb ook geen goed gevoel, om meerdere aanvullende redenen. Dit bedrijf, door Collin voorzien van 'laag risico' en 'goed' scores heeft een fluctuatie in omzet van 13 mio naar 3 mio achter de rug wat op zich al laat zien dat het in wezen traders zijn waarbij het kan vriezen en dooien. Die daling naar 3 mio omzet heeft er ongetwijfeld op alle vlakken in de organisatie enorm ingehakt en het water zal ze qua liquiditeit tot aan de lippen hebben gestaan.
Die verkoop van 3 miljoen is denk ik helemaal vanuit oude voorraad gedaan want de balans is daardoor verkort en een hogere solvabiliteit in % tot gevolg. Een mooie solvabiliteit maar het zegt me niet zoveel want vooral bestaande uit activa die bij gedwongen verkoop weinig tot niets op zullen brengen.
Collin als laatste redmiddel....
Daarnaast zijn de klanten retail bedrijven. Denk aan de Blokkers en de Big Bazars. De laatste is al op de fles. En Blokker staat op het punt op de fles te gaan. De andere collega retailers in deze sector zullen er ook wel niet zo best voorstaan. Dus naar mijn idee groot risico zeker voor de slottermijn van 500k.
  zondag 25 februari 2024 @ 13:49:44 #191
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_212581881
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Daarnaast zijn de klanten retail bedrijven. Denk aan de Blokkers en de Big Bazars. De laatste is al op de fles. En Blokker staat op het punt op de fles te gaan. De andere collega retailers in deze sector zullen er ook wel niet zo best voorstaan. Dus naar mijn idee groot risico zeker voor de slottermijn van 500k.
Zat in twijfel. Dit forum heeft mij weerhouden. Dank jullie.

Er komen best wel investeringen aan waarvan de kans op slechte nachtrust een stuk kleiner is.
Slaap lekker :)
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_212582123
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:49 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Zat in twijfel. Dit forum heeft mij weerhouden. Dank jullie.

Er komen best wel investeringen aan waarvan de kans op slechte nachtrust een stuk kleiner is.
Slaap lekker :)
Als je een slechte nachtrust van 1 investering kan krijgen, dan moet je er sowieso nooit aan beginnen; aan elke investering kleeft een risico dat je je geld niet terugkrijgt.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_212582379
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Daarnaast zijn de klanten retail bedrijven. Denk aan de Blokkers en de Big Bazars. De laatste is al op de fles. En Blokker staat op het punt op de fles te gaan. De andere collega retailers in deze sector zullen er ook wel niet zo best voorstaan. Dus naar mijn idee groot risico zeker voor de slottermijn van 500k.
Ze leveren niet aan Blokker en Big Bazar maar bijvoorbeeld wel aan Aldi en Action. Er zit wel een verschil tussen de ene en de andere retailer. Bij de Blokker kom ik bijvoorbeeld alleen als iets bij de Action niet te koop is en ben dan meestal de enige klant in de winkel, het voelt zelfs een beetje unheimlich om er rond te lopen. Bij de Action in hetzelfde dorp is het vaak irritant druk en kom ik desondanks vaak met meer thuis dan waar ik om uit was. Ik verwacht niet dat hun afnemers als bijvoorbeeld de Action omvallen, wel dat ze mogelijk snel met een andere leverancier in zee gaan als die iets goedkoper of sneller kan leveren.
Wat ook niet genoemd is is dat ze vooral buitenkeuken en terrasspul leveren, dus een slechte zomer heeft ook nogal invloed lijkt mij.
Dat de eerdere crowdfund(poging) bij NPEX niet bij de Collin pitch genoemd is is voor mij de voornaamste reden om niet te investeren.
pi_212582459
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 14:36 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

Dat de eerdere crowdfund(poging) bij NPEX niet bij de Collin pitch genoemd is is voor mij de voornaamste reden om niet te investeren.
Dit.
M.i. cruciale beleggers informatie.
  zondag 25 februari 2024 @ 15:16:45 #195
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_212582972
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2024 14:12 schreef nostra het volgende:

[..]
Als je een slechte nachtrust van 1 investering kan krijgen, dan moet je er sowieso nooit aan beginnen; aan elke investering kleeft een risico dat je je geld niet terugkrijgt.
Met meer dan 1000 investeringen heb ik een goede nachtrust.
Dat wil ik graag zo min mogelijk verprutsen en "weeg" de projecten behoorlijk af.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_212592824
Ccf
Exvero 2
Link
https://www.collincrowdfu(...)21b4b6ec503c2ac6ba13

vorige lening 350.000 tegen 5,5% (36 mnd)
huidige lening 325.000 tegen 7% (48 mnd)

[ Bericht 15% gewijzigd door zeeland6 op 26-02-2024 10:54:29 ]
pi_212593379
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 14:26 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Collin lening met 1e hypotheek:

Exploitatie onroerend goed Den Uyl
¤ 275.000 | 7,5% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfu(...)oerend-goed-den-uyl/

Dit lijkt in eerste instantie geen onaardig project maar wel met een lage rente.

https://www.pandenpaard.n(...)4b08ae6e23ac519c228b

Adres
Buitendijk 21c
3292LA
Strijensas
WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2022 447.000 euro
01-01-2021 449.000 euro
01-01-2020 450.000 euro
01-01-2019 451.000 euro
01-01-2018 449.000 euro
01-01-2017 232.000 euro
01-01-2016 233.000 euro
01-01-2015 259.000 euro
01-01-2014 279.000 euro

< Minder weergeven
WOZ-gegevens
Identificatie:
061700152748
Grondoppervlakte:
1100m2
Kenmerken
Bouwjaar:
1969
Gebruiksdoel:
woonfunctie
Oppervlakte:
172m2
Adresseerbaar object:
0617010000816440
Nummeraanduiding:
0617200000916440
Dit lijkt me het pandje wat ie op het oog heeft, city centre Strijen 240k

https://www.funda.nl/koop/strijen/huis-88709204-kerkstraat-43/
pi_212593568
quote:
12s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:48 schreef peterc het volgende:

[..]
Dit lijkt me het pandje wat ie op het oog heeft, city centre Strijen 240k

https://www.funda.nl/koop/strijen/huis-88709204-kerkstraat-43/
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 14:26 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Collin lening met 1e hypotheek:

Exploitatie onroerend goed Den Uyl
¤ 275.000 | 7,5% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfu(...)oerend-goed-den-uyl/

Dit lijkt in eerste instantie geen onaardig project maar wel met een lage rente.

https://www.pandenpaard.n(...)4b08ae6e23ac519c228b
Staat open
https://www.collincrowdfu(...)oerend-goed-den-uyl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')