abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212560246
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 00:26 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat is idd ook nog een punt. Dat doel kunnen we alleen maar raden. Misschien willen ze een bedrijfspand kopen en besparen ze zich daarmee huur. Maar goed dat is ook maar een aanname. Misschien hebben ze wel gedacht, wat een geweldig land, je bouwt of verbouwt een pandje en je wordt slapend rijk, dat smaakt naar meer _O-
En misschien zijn we wel te argwanend en zijn het 2 hardwerkend ZZP-ers, heeft de klusser misschien gouden handjes en wil hij na de bouw van zijn eigen huis dat nog eens doen maar dan voor de verkoop. We shall see.

Vanmorgen heb ik niet eens de moeite genomen om klaar te zitten voor deze kleine lening die toch zo vol zou zitten.
Ik wacht eerlijk gezecht nog steeds op de herfinanciering en aflossing van de varkenshouderij die oorspronkelijk eind vorige maand zou aflossen. Door steeds meer projecten met slottermijn of aflossingsvrij loopt mijn uitstaand saldo bij Collin niet zo hard terug, dus hoef dan ook niet zo veel projecten mee te nemen om het uitstaand bedrag op peil te houden. Dan wil ik wel een project meenemen wat echt goed voelt.
pi_212560269
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 00:47 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
En misschien zijn we wel te argwanend en zijn het 2 hardwerkend ZZP-ers, heeft de klusser misschien gouden handjes en wil hij na de bouw van zijn eigen huis dat nog eens doen maar dan voor de verkoop. We shall see.
Ik vind het knap dat ze daar de tijd en energie voor hebben , naast hun specialistische, innovatieve en duurzame activiteiten in de schoonmaaksector, die ze blijkbaar geheel zonder personeel uitvoeren.

Ik denk er nog eens over na. Ik kan m ook nog doorrollen naar Joop den Uyl, dat ziet er wel strak uit dat project. Dáár zul je niet gauw voor verrassingen komen te staan.
Pecunia non olet
pi_212560401
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 00:53 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik vind het knap dat ze daar de tijd en energie voor hebben , naast hun specialistische, innovatieve en duurzame activiteiten in de schoonmaaksector, die ze blijkbaar geheel zonder personeel uitvoeren.
Misschien dat daarom de bouw van het nieuwe huis ook 3 jaar heeft geduurd.

quote:
Ik denk er nog eens over na. Ik kan m ook nog doorrollen naar Joop den Uyl, dat ziet er wel strak uit dat project. Dáár zul je niet gauw voor verrassingen komen te staan.
Die Uil komt op mij ook beter over. En is dan ook een maatwerk lening, ipv een Direct. Alleen lost die zo weinig af, ik wil eigenlijk wat meer projecten met gewoon aflossen tot 0 of in ieder geval een lagere slottermijn. De projecten zonder slottermijn uit mijn beginperiode lopen nu zo'n beetje af en de laatste paar jaar zijn er steeds vaker projecten met slottermijn bij gekomen, waardoor ik nu in verhouding niet zo veel meer met volledige aflossing heb.
Met een 1e hypotheek op dat woonhuis met bedrijfsmatig onroerend goed plus zo te zien ook een stuk grond zit het denk ik wel safe. En mocht het nodig zijn kan hij altijd de nog aan te kopen verhuurde woning verkopen.

Er staat misschien alleen een klein foutje in de pitch. De Exploitatie onroerend goed Den Uyl is opgericht in 1974, Marco is geboren in 1966. Dan was hij er vroeg bij, of het is door zijn vader opgericht.
pi_212561105
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 01:22 schreef Soulfreak het volgende:
De Exploitatie onroerend goed Den Uyl is opgericht in 1974, Marco is geboren in 1966. Dan was hij er vroeg bij, of het is door zijn vader opgericht.
Dat heeft Joop toch mooi geregeld voor zijn nageslacht.😀
pi_212565080
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 08:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Dat heeft Joop toch mooi geregeld voor zijn nageslacht.😀
destijds bijbaantje naast premierschap, misschien wel samen met Hans Wiegel
pi_212565411
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 14:21 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
destijds bijbaantje naast premierschap, misschien wel samen met Hans Wiegel
Behalve in den olie was hij dus ook in het vastgoed. Ja zeg Koekoek.
pi_212565806
Wvjg zoekt nog een paar investeerders:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_212573812
Linkje

Deels materieel 2e hypotheek, werkkapitaal, 10% op Collin.

OUT-TR*DE 2

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 25 februari 2024 @ 09:51:57 #184
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_212578439
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 22:43 schreef Jaco078 het volgende:
OUT-TR*DE 2
Dankjewel Jaco, goed geregeld weer ^O^
Ik zie hem nog niet eens bij de vooraankondigen staan dus je bent weer sneller dan het geluid :)

Deze lening heeft volgnummer -2 dus ik ga er vanuit dat er ook een -1 is geweest. Helaas wordt daar weer helemaal niets over geschreven door Collin. Kan zijn dat de tekst nu nog niet volledig is natuurlijk, want nog niet gepubliceerd immers.
Ik ben nog wel benieuwd wanneer die eerste lening is geweest en wat destijds de reden daar van was.
pi_212578531
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 09:51 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Ik ben nog wel benieuwd wanneer die eerste lening is geweest en wat destijds de reden daar van was.
https://www.collincrowdfund.nl/outtrade-b-v/
  zondag 25 februari 2024 @ 10:14:11 #186
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_212578792
quote:
Dankjewel fok321! Al weer 4 jaar geleden dus en destijds maar een looptijd van 7 maanden dus dit is inmiddels al helemaal afgewikkeld. Dit kan de reden zijn dat Collin hem niet meer noemt, al had ik dat toch wel beter gevonden.

Het lijken mij zeer betrouwbare ondernemers. Hoe solide alles momenteel is, dat vind ik nog wat lastig te duiden. Huis in Spanje verkopen is waarschijnlijk niet uit weelde, maar dat is een aanname mijnerzijds en dus zeker geen vaststaand feit.
Bij project -1 gingen de ondernemers nog uitgebreid op de foto voor de pitch. Dat vind ik altijd prettig en een teken van vertrouwen. Nu is dat helaas niet meer het geval. Ik ga zeker meedoen, maar twijfel nog over de hoogte van mijn inleg.
pi_212580152
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 10:14 schreef InVestEerder het volgende:
Huis in Spanje verkopen is waarschijnlijk niet uit weelde, maar dat is een aanname mijnerzijds en dus zeker geen vaststaand feit.
https://www.tripadvisor.n(...)ncian_Community.html
pi_212580329
Niet bij Collin vermeld maar zeker verband houdend is de crowdfunding bij NPEX.
https://www.npex.nl/effectenbeurs/outtrade/.
Het lijkt er op dat bij NPEX niet genoeg geld opgehaald is en er daarom bij Collin een aanvullende ronde wordt voorbereid. Onder andere deze passage bij de zekerheden wijst daarop:
quote:
Als er voor ¤ 1 miljoen aan financiering wordt opgehaald zal er een 1e pandrecht worden gevestigd op de voorraden ten behoeve van de obligatielening. Als er voor minder dan ¤ 1 miljoen wordt opgehaald wordt er een 2e pandrecht gevestigd.
En bij Collin:
quote:
De (huidige en toekomstige) voorraden van Dijkman Holding B.V. en outTrade B.V. worden verpand aan de investeerders van Collin Crowdfund.
Dus de investeerders bij NPEX krijgen een tweede pandrecht op voorraden en die bij Collin het eerste (en een tweede hypotheek). Ik begrijp de ondernemers wel dat ze liever hun huis niet op het spel zetten als het niet nodig is maar al met al heb ik er niet zo'n goed gevoel bij.
pi_212581512
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 11:59 schreef Zomaarevenkijken het volgende:Ik begrijp de ondernemers wel dat ze liever hun huis niet op het spel zetten als het niet nodig is maar al met al heb ik er niet zo'n goed gevoel bij.
Ik heb ook geen goed gevoel, om meerdere aanvullende redenen. Dit bedrijf, door Collin voorzien van 'laag risico' en 'goed' scores heeft een fluctuatie in omzet van 13 mio naar 3 mio achter de rug wat op zich al laat zien dat het in wezen traders zijn waarbij het kan vriezen en dooien. Die daling naar 3 mio omzet heeft er ongetwijfeld op alle vlakken in de organisatie enorm ingehakt en het water zal ze qua liquiditeit tot aan de lippen hebben gestaan.
Die verkoop van 3 miljoen is denk ik helemaal vanuit oude voorraad gedaan want de balans is daardoor verkort en een hogere solvabiliteit in % tot gevolg. Een mooie solvabiliteit maar het zegt me niet zoveel want vooral bestaande uit activa die bij gedwongen verkoop weinig tot niets op zullen brengen.
Collin als laatste redmiddel....
Pecunia non olet
pi_212581792
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:22 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik heb ook geen goed gevoel, om meerdere aanvullende redenen. Dit bedrijf, door Collin voorzien van 'laag risico' en 'goed' scores heeft een fluctuatie in omzet van 13 mio naar 3 mio achter de rug wat op zich al laat zien dat het in wezen traders zijn waarbij het kan vriezen en dooien. Die daling naar 3 mio omzet heeft er ongetwijfeld op alle vlakken in de organisatie enorm ingehakt en het water zal ze qua liquiditeit tot aan de lippen hebben gestaan.
Die verkoop van 3 miljoen is denk ik helemaal vanuit oude voorraad gedaan want de balans is daardoor verkort en een hogere solvabiliteit in % tot gevolg. Een mooie solvabiliteit maar het zegt me niet zoveel want vooral bestaande uit activa die bij gedwongen verkoop weinig tot niets op zullen brengen.
Collin als laatste redmiddel....
Daarnaast zijn de klanten retail bedrijven. Denk aan de Blokkers en de Big Bazars. De laatste is al op de fles. En Blokker staat op het punt op de fles te gaan. De andere collega retailers in deze sector zullen er ook wel niet zo best voorstaan. Dus naar mijn idee groot risico zeker voor de slottermijn van 500k.
  zondag 25 februari 2024 @ 13:49:44 #191
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_212581881
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Daarnaast zijn de klanten retail bedrijven. Denk aan de Blokkers en de Big Bazars. De laatste is al op de fles. En Blokker staat op het punt op de fles te gaan. De andere collega retailers in deze sector zullen er ook wel niet zo best voorstaan. Dus naar mijn idee groot risico zeker voor de slottermijn van 500k.
Zat in twijfel. Dit forum heeft mij weerhouden. Dank jullie.

Er komen best wel investeringen aan waarvan de kans op slechte nachtrust een stuk kleiner is.
Slaap lekker :)
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_212582123
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:49 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Zat in twijfel. Dit forum heeft mij weerhouden. Dank jullie.

Er komen best wel investeringen aan waarvan de kans op slechte nachtrust een stuk kleiner is.
Slaap lekker :)
Als je een slechte nachtrust van 1 investering kan krijgen, dan moet je er sowieso nooit aan beginnen; aan elke investering kleeft een risico dat je je geld niet terugkrijgt.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_212582379
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2024 13:41 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Daarnaast zijn de klanten retail bedrijven. Denk aan de Blokkers en de Big Bazars. De laatste is al op de fles. En Blokker staat op het punt op de fles te gaan. De andere collega retailers in deze sector zullen er ook wel niet zo best voorstaan. Dus naar mijn idee groot risico zeker voor de slottermijn van 500k.
Ze leveren niet aan Blokker en Big Bazar maar bijvoorbeeld wel aan Aldi en Action. Er zit wel een verschil tussen de ene en de andere retailer. Bij de Blokker kom ik bijvoorbeeld alleen als iets bij de Action niet te koop is en ben dan meestal de enige klant in de winkel, het voelt zelfs een beetje unheimlich om er rond te lopen. Bij de Action in hetzelfde dorp is het vaak irritant druk en kom ik desondanks vaak met meer thuis dan waar ik om uit was. Ik verwacht niet dat hun afnemers als bijvoorbeeld de Action omvallen, wel dat ze mogelijk snel met een andere leverancier in zee gaan als die iets goedkoper of sneller kan leveren.
Wat ook niet genoemd is is dat ze vooral buitenkeuken en terrasspul leveren, dus een slechte zomer heeft ook nogal invloed lijkt mij.
Dat de eerdere crowdfund(poging) bij NPEX niet bij de Collin pitch genoemd is is voor mij de voornaamste reden om niet te investeren.
pi_212582459
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 14:36 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

Dat de eerdere crowdfund(poging) bij NPEX niet bij de Collin pitch genoemd is is voor mij de voornaamste reden om niet te investeren.
Dit.
M.i. cruciale beleggers informatie.
  zondag 25 februari 2024 @ 15:16:45 #195
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_212582972
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2024 14:12 schreef nostra het volgende:

[..]
Als je een slechte nachtrust van 1 investering kan krijgen, dan moet je er sowieso nooit aan beginnen; aan elke investering kleeft een risico dat je je geld niet terugkrijgt.
Met meer dan 1000 investeringen heb ik een goede nachtrust.
Dat wil ik graag zo min mogelijk verprutsen en "weeg" de projecten behoorlijk af.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_212592824
Ccf
Exvero 2
Link
https://www.collincrowdfu(...)21b4b6ec503c2ac6ba13

vorige lening 350.000 tegen 5,5% (36 mnd)
huidige lening 325.000 tegen 7% (48 mnd)

[ Bericht 15% gewijzigd door zeeland6 op 26-02-2024 10:54:29 ]
pi_212593379
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 14:26 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Collin lening met 1e hypotheek:

Exploitatie onroerend goed Den Uyl
¤ 275.000 | 7,5% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfu(...)oerend-goed-den-uyl/

Dit lijkt in eerste instantie geen onaardig project maar wel met een lage rente.

https://www.pandenpaard.n(...)4b08ae6e23ac519c228b

Adres
Buitendijk 21c
3292LA
Strijensas
WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2022 447.000 euro
01-01-2021 449.000 euro
01-01-2020 450.000 euro
01-01-2019 451.000 euro
01-01-2018 449.000 euro
01-01-2017 232.000 euro
01-01-2016 233.000 euro
01-01-2015 259.000 euro
01-01-2014 279.000 euro

< Minder weergeven
WOZ-gegevens
Identificatie:
061700152748
Grondoppervlakte:
1100m2
Kenmerken
Bouwjaar:
1969
Gebruiksdoel:
woonfunctie
Oppervlakte:
172m2
Adresseerbaar object:
0617010000816440
Nummeraanduiding:
0617200000916440
Dit lijkt me het pandje wat ie op het oog heeft, city centre Strijen 240k

https://www.funda.nl/koop/strijen/huis-88709204-kerkstraat-43/
pi_212593568
quote:
12s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:48 schreef peterc het volgende:

[..]
Dit lijkt me het pandje wat ie op het oog heeft, city centre Strijen 240k

https://www.funda.nl/koop/strijen/huis-88709204-kerkstraat-43/
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 14:26 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Collin lening met 1e hypotheek:

Exploitatie onroerend goed Den Uyl
¤ 275.000 | 7,5% rente | 48 maanden

https://www.collincrowdfu(...)oerend-goed-den-uyl/

Dit lijkt in eerste instantie geen onaardig project maar wel met een lage rente.

https://www.pandenpaard.n(...)4b08ae6e23ac519c228b
Staat open
https://www.collincrowdfu(...)oerend-goed-den-uyl/
pi_212593624
quote:
De site was traag en hij gaat als een speer.
Al bijna vol.
pi_212593654
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 10:04 schreef zeeland6 het volgende:
Ccf
Exvero 2
Link
https://www.collincrowdfu(...)21b4b6ec503c2ac6ba13

vorige lening 350.000 tegen 5,5% (36 mnd)
huidige lening 325.000 tegen 7% (48 mnd)
Dank. Mail ook net ontvangen.
Ik zat ook in de oude lening.
Doorgerold naar deze nieuwe lening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')