abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212521600
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:36 schreef Crowd001 het volgende:

[..]
In deze situatie hebben ze het véél te lang laten door etteren.
Afspraak op afspraak is niet nagekomen. Dan moet je gewoon door pakken.
Mee eens. Ik heb zelf ook al diverse malen bij ze op actie aangedrongen. Vaak laat ik Beheer met rust maar dit is er eentje waar ik altijd al scherp op was omdat ik het gevoel had dat wij en Collin telkens met mooie praatjes en uitsteltactieken belazerd werden door de Professor. Ik ben benieuwd met welk verhaal Collin straks komt. Een tekst waarbij iedere letter en leesteken zorgvuldig wordt gewogen vermoed ik.
Pecunia non olet
pi_212521905
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 11:12 schreef Bieselke het volgende:

[..]
Emmerich is van SS*I Select en BO*X Garageboxen van vriend Hartho*orn. bij Erfurt geen melding van BO*X.
Inderdaad, en Harthoorn lijkt geen direct belang in SS*I te hebben.

Het is een beetje ingewikkeld: er is een hele rits van "Box-I*t" GmbH's, waarbij bijv. Emmerik onder "Box-I*t 1" valt en Erfurt onder "Box-I*t 3". Harthoorn is mede-eigenaar van "Box-I*t Verwaltungs GmbH" waaronder "Box-I*t" GmbH's 1 (Emmerik), 4 en 6 vallen, maar niet de andere "Box-I*t GmbH's (waaronder "Box-I*t 3" van project Erfurt).
Zie:
https://www.northdata.com(...)cht+Siegen+HRB+11002
https://www.northdata.com/Box-it+3+GmbH%2C+Wilnsdorf%2C+Germany
pi_212521943
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 10:27 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Helaas zullen er dan nu wel allerlei andere schuldeisers zijn, waaronder waarschijnlijk de belastingdienst.
Collin heeft geen hypotheek op het huis, de enige zekerheid is een persoonlijke borgstelling door Versteeg.

Als dit uitloopt op een volledige afschrijving dan is dit Collin wel aan te rekenen, vind ik.
Vandaag telefonisch contact gehad met Collin inzake P**roc**ede.
Samenvatting:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_212522204
Het valt me op dat CCF steeds meer gebruik maakt van non-publieke projecten (van twijfelachtige kwaliteit). Deze week ploften er al 3 in mijn mailbox.
pi_212522262
Vandaag telefonisch contact gehad met Collin inzake P**roc**ede.
Samenvatting:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed werk Obli !
pi_212523568
Het scheepje GVE/MS Brisant is inmiddels na 6 jaar van keurige aflossing in veilige haven beland.
Gelukkig zinken die dingen niet allemaal ^O^
Pecunia non olet
pi_212525024
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 13:41 schreef obligataire het volgende:
Het scheepje GVE/MS Brisant is inmiddels na 6 jaar van keurige aflossing in veilige haven beland.
Gelukkig zinken die dingen niet allemaal ^O^
Voor het geval het wel mis gaat schijnt er ook nog iets te zijn als een verzekering op het schip, maar goed ik weet niet of de platformen dat ook eisen bij het aanbieden van de lening. (natuurlijk ook verpanden aan het platform)
pi_212525573
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2024 12:49 schreef raser1981 het volgende:
Non-publieke funding CCF

SPOILER
Ze krijgen hem zeker niet vol (momenteel op 62%) want hij staat nu gewoon openbaar op de site:

Modare B.V.
¤ 1.000.000 | 9,0% rente | 24 maanden

https://www.collincrowdfund.nl/modare-b-v/
pi_212525664
quote:
14s.gif Op woensdag 21 februari 2024 16:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ze krijgen hem zeker niet vol (momenteel op 62%) want hij staat nu gewoon openbaar op de site:

Modare B.V.

Ik ben er ook niet echt kapot van, dus ik sla over.
pi_212525835
quote:

[..]

Modare B.V.

Met al die deelaflossingen (als het lukt tenminste) hou je er geen drol aan rente aan over maar wel een bak administratief werk.
Pecunia non olet
pi_212526310
In januari 2024 heeft u geïnvesteerd in Lee***uwman Automotive met leningnummer 00046657. Na de activering van deze lening zou er hypotheek gevestigd worden ten behoeve van het onroerend goed gelegen aan de H***ofjes 44 te Middelharnis.

Door onvoorziene gebreken aan het onroerend goed heeft de overdracht niet plaatsgevonden en zijn de gelden bij Collin niet uitgeboekt, waardoor er geen hypotheek gevestigd is. Hierdoor is de lening niet formeel tot stand gekomen.

Met de ondernemer zijn wij overeengekomen dat de rente tot 23 februari 2024 wordt voldaan. De rente tot 23 februari 2024 + het door uw geïnvesteerde bedrag zullen worden gestort op uw rekening courant.

---------------
Dit project kwam heel langzaam vol en er werden ook wat losse flodders afgevuurd dat er 'wat' zou spelen maar daar kwam geen verduidelijking op. Goed dat Collin de procedures volgt.
Pecunia non olet
pi_212526465
Om 16.00 u begon een AMA van MAX CF. Ik heb helaas het eerste deel gemist en juist daarin is denk ik de stravaza rond de C*rb*lo-projecten behandeld. Is er iemand die daar iets over kan posten?
pi_212526977
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 17:31 schreef Slingervinger het volgende:
Om 16.00 u begon een AMA van MAX CF. Ik heb helaas het eerste deel gemist en juist daarin is denk ik de stravaza rond de C*rb*lo-projecten behandeld. Is er iemand die daar iets over kan posten?
Helaas wist ik niet dat deze sessie er was, ik heb recent nog wel contact gehad over de opnames van de vorige sessie en een link hiervoor gekregen, maar voor deze heb ik zelf geen aankondiging gezien. Dus ik zou ze even om de link vragen (en dan heb ik ook wel interesse), de vorige keer kreeg ik die vrijwel per omgaande samen de de links voor twee eerdere sessies.

Afgelopen weken een discussie met ze gehad over de fouten in het jaaroverzicht en de conclusie was: dit is het, iets anders kan ons platform niet leveren en het is geen administratie systeem. Dus als er fouten zijn gemaakt bij een aflossing dan wordt die in het geheel verwijderd en met een nieuwere datum weer toegevoegd (ook al is dat dan in een ander jaar en was het saldo al opgenomen!). Echt onvoorstelbaar, op die manier is formeel de status per 31/12 dus niet normaal vast te stellen.
pi_212527125
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 18:25 schreef tnhb het volgende:

[..]

Afgelopen weken een discussie met ze gehad over de fouten in het jaaroverzicht en de conclusie was: dit is het, iets anders kan ons platform niet leveren en het is geen administratie systeem. Dus als er fouten zijn gemaakt bij een aflossing dan wordt die in het geheel verwijderd en met een nieuwere datum weer toegevoegd (ook al is dat dan in een ander jaar en was het saldo al opgenomen!). Echt onvoorstelbaar, op die manier is formeel de status per 31/12 dus niet normaal vast te stellen.
staat het jaaroverzicht op de website? Ik heb het niet kunnen vinden
pi_212527131
quote:

[..]

Modare B.V.

Een camping kopen om deze vol te plempen met stacaravans voor arbeidsmigranten. Geen permanente bewoning dus schijnbaar is het toegestaan maar ik denk niet dat andere kampeerders, omwonenden en de lokale overheid enthousiast zijn. Ikzelf ook niet.
pi_212527493
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 09:10 schreef obligataire het volgende:
Lendahand zal zelf nog maar mondjesmaat directe leningen aanbieden afkomstig uit ons eigen netwerk.
Ik begrijp dat wel, het achter de broek aanzitten van die directe leningnemers kost hun veel tijd en moeite terwijl ze relatief gezien maar een klein deel van de portefeuille uitmaken.

Hier een recent voorbeeld:
quote:
Cafe Peru heeft aangegeven dat hun afnemer slechts een deel van de afgenomen koffiebonen heeft betaald, te weten 2 van de 5 containers. Tegelijkertijd heeft het bedrijf ons laten weten dat de koffiemarkt momenteel onder druk staat. Dientengevolge hebben ze aan hun leningverstrekkers gevraagd om hun terugbetalingen voor bepaalde tijd uit te mogen stellen (6 maanden).

Lendahand wil hier niet zomaar mee akkoord gaan en we zoeken nu uit hoe de vork financieel gezien precies in de steel zit. Pas als blijkt dat uitstel echt noodzakelijk is en ook de andere leningverstrekkers hier achter staan, kunnen we een dergelijk verzoek serieus in behandeling nemen.
In het algemeen doe ik aan crowdfunding voor het rendement maar Lendahand is een daarbij een uitzondering. Ik hoop dat door het investeren in kleine ondernemers er door een hefboomwerking ter plaatse meer welvaart ontstaat waardoor de levenstandaard er ook omhoog gaat. Het idee is door het geld wat terug komt opnieuw te investeren meer effect te creëren dan eenmalig een bedrag te doneren aan een goed doel.
Door de kleine bedragen is het rendement sowieso al nihil. Tot nu toe zijn alle investeringen weer terug gekomen, zij het soms met jaren vertraging, maar mocht ik er wat bij inschieten dan is dat niet erg.
Lendahand valt bij mij wat tussen de goede-doelen-donatiecrowdfunding en het rendementscrowdfunding waar we het hier meestal over hebben in.

N.B. Ik snap overigens niet waarom investeerders bij LdH graag met volledige naam en foto onder een project geplaatst willen worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zomaarevenkijken op 21-02-2024 19:18:50 (N.B. toevoeging) ]
pi_212527497
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 17:31 schreef Slingervinger het volgende:
Ik heb de AMA wel meegeluisterd en hoorde diverse opvallende uitspraken:
- De financiële situatie van de Max Property Group is ‘prudent’ volgens de financiële man.
- Ze hebben zelf ook meegedaan in leningen van Max Crowdfund. Hiervan staat nog ¤ 650.000 open waarvan ze 30% afgeschreven hebben.
- Ze zitten voor ¤ 238.000 in Blue Touch en daarvan komen regelmatig betalingen van binnen (toeval dat ze hier veel aandacht aan besteden?)
- De financiële situatie van Max Crowdfund is matig (mede door de rekening van de AFM ter hoogte van ¤ 75.000) en 5 minuten na het begin van de AMA werd al gezegd dat als Max failliet gaat de stichting zekerheden doorgaat met de afwikkeling van de projecten.
- Max Crowdfund wordt, in hun eigen woorden, afgewikkeld, afgerond, lamgelegd etc.
- De diverse leningnemers kwamen langs. Met sommigen is contact en vooruitgang, met anderen niet. De juristen hebben het in elk geval druk.
- Bij Corb*elo zijn ondertussen 14 panden verkocht, het geld ligt bij de ‘receivers’ en ze verwachten dit voor eind februari over te kunnen maken.
- De curator van Corb*elo laat ook Ch.lon Smith failliet gaan en heeft MAX gevraagd of ze nog vorderingen op hem hebben.
- De funding van de eerste lening via KOM duurde langer als gedacht maar het tempo gaat omhoog. Vandaag gaat project 2 live en men wil naar 1 project per week toe.
- Eén van de redenen dat MAX geen vergunning gekregen heeft van de AFM is omdat Felix B.. in het bestuur zat. De AFM heeft hem afgekeurd als bestuurder.

Bovenstaande is wat mij persoonlijk opviel als crowdfunder van MAX. Daarnaast ook het nodige over Kazpar waar ze nu dus mee verder gaan en andere zaken maar die zijn bij mij wat minder blijven hangen.
pi_212527600
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 18:40 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Ik heb 11 leningen lopen bij MCF die allen eind 2022 afgelost hadden moeten zijn.
Hier is niets van terechtgekomen tot op heden. Heb nog steeds geen enkele aflossing ontvangen.
Ik heb in ieder geval besloten om bij mijn belastingaangifte niks op te geven van Max Crowdfund.
Wat een incompetente bende is het daar! Ik ga hier géén VRH betalen over geld wat ik toch niet meer terug zie komen!
pi_212528902
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 18:40 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Ja, ik kan alleen niet inloggen op de site komen. Er is, ik meen ergens bij de mutaties, de mogelijkheid om voor jaaroverzicht te kiezen. Zodra ik weer kan inloggen zal ik even kijken waar ze het "verstopt" hadden, maar de login geeft err_connection_refused nog voor ik naam/pwd kan invoeren.
pi_212534445
SIG Doetinchem open / lage schijven gaan rap & bij CCF de chalet boys open en die schiet ook aardig op. Maar een van de twee meegepakt.
pi_212534512
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 16:30 schreef obligataire het volgende:

[..]
Met al die deelaflossingen (als het lukt tenminste) hou je er geen drol aan rente aan over maar wel een bak administratief werk.
Wel een leuke om verder te komen bij de loyaliteitskorting.
pi_212534596
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 11:07 schreef Crowdyfunder het volgende:

[..]
Wel een leuke om verder te komen bij de loyaliteitskorting.
Ik ga zelf niet meedoen , maar ik denk dat hij weinig moeite zal hebben om die chalets gevuld te krijgen. Ik denk dat ie nu al een wachtlijst heeft.
Pecunia non olet
pi_212536556
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 20:37 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ja, ik kan alleen niet inloggen op de site komen. Er is, ik meen ergens bij de mutaties, de mogelijkheid om voor jaaroverzicht te kiezen. Zodra ik weer kan inloggen zal ik even kijken waar ze het "verstopt" hadden, maar de login geeft err_connection_refused nog voor ik naam/pwd kan invoeren.
Gevonden; gaat via My Wallets, op dat scherm staat rechtsonder een blauwe knop met Generate yearly report, links daarvan kan je het jaartal kiezen. Download start vanzelf als je de blauwe knop aanklikt
pi_212536840
Kleine nieuwe Collin:

Klussenbedrijf boba en Gini s schoonmaak 777

¤ 25.000 | 8,0% rente | 60 maanden

Met tweede hypotheek.
SPOILER
pi_212537071
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2024 19:16 schreef Slijker het volgende:

[..]
Ik heb 11 leningen lopen bij MCF die allen eind 2022 afgelost hadden moeten zijn.
Hier is niets van terechtgekomen tot op heden. Heb nog steeds geen enkele aflossing ontvangen.
Ik heb in ieder geval besloten om bij mijn belastingaangifte niks op te geven van Max Crowdfund.
Wat een incompetente bende is het daar! Ik ga hier géén VRH betalen over geld wat ik toch niet meer terug zie komen!
Wat dat laatste betreft ben ik het helemaal eens. Probleem is echter dat het gaat om de situatie op 1-1-2023 en niet vanuit het perspectief van vandaag. Zelf heb ik projecten uit 2022 die op 1-1-23 nog niet in default waren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')