abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212417623
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:11 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wanneer dat deze maand wordt beslist kan dat in Mei al z'n beslag hebben. Kan men de zomer besteden om gewilde plannetjes te maken en die dan op prinsjesdag als piketpaaltjes in het beton zetten.
Maar idd, ik vermoed dat men zodanig gaat trekken, delibreren en traineren dat het ver na de zomer gaat worden. Als Kamerlid wil je toch minstens een jaar (ver)volmaken.
Het is veel simpeler, nog lang niet alle opties zijn verkend. Nu nieuwe verkiezingen uitschrijven zou een ultiem zwaktebod zijn…
  dinsdag 13 februari 2024 @ 22:04:09 #202
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212417632
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Alsof je het over de duivel hebt, er staat net een heel stuk over op de NOS :D

https://nos.nl/collectie/(...)n-de-kern-van-de-pvv
quote:
De vier partijen hebben verder afgesproken dat "onafhankelijke instituties, zoals rechtspraak, wetenschap en media" van groot belang zijn voor het goed functioneren van de democratische rechtsstaat. "De partijen zullen deze beschermen en versterken", is de belofte.
Sure. Clowntjescoalitie.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_212417669
Al dat gespeculeer, vermoedelijk is er pas rond september zicht op wat het gaat worden.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 22:06:51 #204
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212417674
Nou goed, morgen dan debat. Benieuwd wie Wilders nu gaat voorstellen als informateur.

10.15 trappen we af;

pi_212417714
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:06 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Ik denk dat de rechterflank van de VVD echt geen zin heeft in het uitvoeren van Timmermans/Jetten beleid.
Dat lijkt me ook bijzonder verstandig. Bijzonder overigens dat die discussie nu ineens lijkt te zijn omgedraaid, want de afgelopen jaren wilde PvdA altijd een links vriendje meehebben de coalitie in, na eerdere ervaringen met de VVD.

quote:
In een gedoogrol kunnen ze met bepaalde zaken meegaan, maar op bv. migratie een eigen, rechtser profiel houden.
Dan onderscheid je je dus van geen enkele partij. Zinloos.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  dinsdag 13 februari 2024 @ 22:11:19 #206
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_212417743
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 22:09 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat lijkt me ook bijzonder verstandig. Bijzonder overigens dat die discussie nu ineens lijkt te zijn omgedraaid, want de afgelopen jaren wilde PvdA altijd een links vriendje meehebben de coalitie in, na eerdere ervaringen met de VVD.
[..]
Dan onderscheid je je dus van geen enkele partij. Zinloos.
Dat linkse vriendje was dan echter wel normaal.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_212417860
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 22:09 schreef nostra het volgende:

[..]
VVD zag D66 altijd als neo-liberale vriend en zou ook NSC mee krijgen, je zou eerder zeggen dat PvdAGL een extra vriend nodig zou hebben in zo'n coalitie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212417868
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 22:04 schreef -XOR- het volgende:

[..]
[..]
Sure. Clowntjescoalitie.
Belangrijker vind ik dat twee alinea's later al te lezen is hoe de PVV die afspraak alweer schendt.
Incelfrikandel
pi_212417901
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 22:01 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Bestaat die rechterflank nog of is die al grotendeels opgeslokt door Wilders (zeker in de peilingen)?
En rationeel gezien maakte dat beleid de VVD ook een aantal keer de grootste partij, en ook zij gaan de strijd om zo boos mogelijk te doen tegen vreemdelingen immers nooit winnen van de echte idioten…
Ik denk niet dat Wilders al die zetels vasthoudt als het hem nu niet lukt om een regering te vormen.
Als we de analisten mogen geloven, is hij nu zo groot geworden omdat de VVD hem niet langer uitsloot, wat een reële kans op regeringsdeelname betekende.
Nu is de PVV met afstand de grootste. Als hij in deze situatie geen regering kan vormen, zit het er in een andere situatie ook niet in. Daarnaast gaan we de komende jaren ongetwijfeld nog ongelukken zien met de grote groep onervaren PVV-Kamerleden.
Bij toekomstige verkiezingen verwacht ik dus dat de PVV weer kleiner wordt. Dan is er op rechts één serieuze partij om naar terug te keren: de VVD.
pi_212418056
Ondertussen valt De Roon fractiegenoot Pool af over Oekraïne, dat is toch wel bijzonder binnen de PVV: https://www.trouw.nl/poli(...)etamorfose~b0db897a/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 13 februari 2024 @ 23:02:37 #211
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_212418319
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:06 schreef deedeetee het volgende:
https://decorrespondent.n(...)37-2754-969f6eb43828
Interessant maar wel een hele lap leesvoer. :D
Zeer zeker interessant.
Goed geschreven artikel dit. Dank voor het delen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_212418338
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Voor heel veel rechts beleid moet het doodsimpel zijn om meerderheden te krijgen in een gedoogconstructie.
Wat is rechts beleid?

Vroeger was dat namelijk fiscaal conservatisme met een verantwoorde begroting waarin de overheid en het begrotingstekort niet te groot werden, veel aan de markt en maatschappij werd overgelaten en de overheid een beperkte rol had. 2 van de 4 aangeschoven partijen hebben daar echter niets mee.

Dan is er milieu en klimaat waarbij 2 van de 4 toch wel van plan zijn zich in te zetten blijkens hun verkiezingsprogram en de andere 2 niet.

Of sociaal conservatisme, waar men elkaar weliswaar wat vind maar er ook enorme verschillen bestaan aangezien VVD en NSC de gevestigde orde willen behouden maar de PVV een soort nationalistische revolutie voorstaat.

Ik denk dat het enige waar men het werkelijk over eens is en waar draagvlak voor bestaat migratievermindering is (en ook daar zijn giga verschillen waar NSC echt geen hele rare dingen wil).

Maar als de gemene deler op rechts slechts gereduceerd is tot migratiebeperking, dan is elke coalitie toch los zand? Immers vrijwel elk onderwerp kan voor gekrakeel zorgen en zelfs over feiten is men het nog niet eens. De term rechts is nogal aan inflatie onderhevig waardoor er nu tal van totaal verschillende zaken onder vallen.
  Moderator dinsdag 13 februari 2024 @ 23:06:52 #213
236264 crew  capricia
pi_212418353
https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-verwacht-a4190055
quote:
NAVO trekt eerder aan Mark Rutte dan verwacht
Rutte wellicht eerder naar de Navo. In maart al.
Dan wordt Yesilgöz onze nieuwe demissionaire premier. Krijgen we andere dynamiek.
En wordt ze misschien ook onze nieuwe premier.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212418419
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:06 schreef deedeetee het volgende:
https://decorrespondent.n(...)37-2754-969f6eb43828
Interessant maar wel een hele lap leesvoer. :D
Zelfreflectie aan de linkerkant! Goed om te zien, prima artikel dit ^O^
pi_212418530
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 23:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan wordt Yesilgöz onze nieuwe demissionaire premier. Krijgen we andere dynamiek.
Ik blijf het onwaarschijnlijk vinden dat de Secretaris-Generaal en zijn hoogste adviseur (Bauer) allebei Nederlands zijn straks. Zeker omdat we al een aantal SGs hebben gehad.
pi_212418550
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 23:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik blijf het onwaarschijnlijk vinden dat de Secretaris-Generaal en zijn hoogste adviseur (Bauer) allebei Nederlands zijn straks. Zeker omdat we al een aantal SGs hebben gehad.
Bauer wordt in januari afgelost door een Italiaan: https://www.reuters.com/article/idUSL1N3AS0EY/
Ik denk dat met de statuur van Rutte een dergelijke periode van enkele maanden wel kan. Zoveel mensen met dergelijke ervaring zijn er niet op de wereld.
zie email 27 oktober
  dinsdag 13 februari 2024 @ 23:44:33 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212418568
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 23:04 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Wat is rechts beleid?

Vroeger was dat namelijk fiscaal conservatisme met een verantwoorde begroting waarin de overheid en het begrotingstekort niet te groot werden, veel aan de markt en maatschappij werd overgelaten en de overheid een beperkte rol had. 2 van de 4 aangeschoven partijen hebben daar echter niets mee.

Dan is er milieu en klimaat waarbij 2 van de 4 toch wel van plan zijn zich in te zetten blijkens hun verkiezingsprogram en de andere 2 niet.

Of sociaal conservatisme, waar men elkaar weliswaar wat vind maar er ook enorme verschillen bestaan aangezien VVD en NSC de gevestigde orde willen behouden maar de PVV een soort nationalistische revolutie voorstaat.

Ik denk dat het enige waar men het werkelijk over eens is en waar draagvlak voor bestaat migratievermindering is (en ook daar zijn giga verschillen waar NSC echt geen hele rare dingen wil).

Maar als de gemene deler op rechts slechts gereduceerd is tot migratiebeperking, dan is elke coalitie toch los zand? Immers vrijwel elk onderwerp kan voor gekrakeel zorgen en zelfs over feiten is men het nog niet eens. De term rechts is nogal aan inflatie onderhevig waardoor er nu tal van totaal verschillende zaken onder vallen.
Inderdaad, over wat nu echt rechts is, daar vechten ze tegenwoordig elkaar de tent over uit.

Vroeger werden rechtse kabinetten vaak in een paar weken in elkaar gesmeed, maar dat zijn vervlogen tijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 13-02-2024 23:49:36 ]
  dinsdag 13 februari 2024 @ 23:47:07 #218
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212418579
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 23:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Inderdaad, over wat nu echt rechts is, daar vechten ze tegenwoordig elkaar de tent over uit.

Vroeger werden rechtse kabinetten vaak in een paar weken in elkaar gesmeed, maar dat zijn vervolgen tijden.
Echt rechts is sociale voorzieningen schrappen, regels voor grote bedrijven versoepelen en de buitenlanders de schuld geven.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 13 februari 2024 @ 23:49:12 #219
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212418590
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 23:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Echt rechts is sociale voorzieningen schrappen, regels voor grote bedrijven versoepelen en de buitenlanders de schuld geven.
Nouja daar denken die vier partijen het dus overal op oneens.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 23:50:37 #220
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212418598
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 23:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja daar denken die vier partijen het dus overal op oneens.
Niet allemaal echt rechts, dus :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212418622
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 23:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Niet allemaal echt rechts, dus :P
Dat kan niet want rechts Nederland roept al maanden dat dit hun lang gedroomde rechtse regering is.
  woensdag 14 februari 2024 @ 00:00:11 #222
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212418636
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 23:04 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Wat is rechts beleid?

Zo ook wat is nu nog links ? Wie is de arbeider, de ondernemer of ..vul-in...

Ik zie zelf alleen maar nuances tov het midden en verwacht sowieso onder de Europees bestuur hier geen extremiteiten. Wie er ook aan de macht komt, ik ga niet denken dat die wat kan of gaat veranderen aan de randvoorwaarden. Dus dingen zullen binnen de kaders moeten worden opgelost.

Daarom snap ik ook niet goed waarom het formeren van een Regering zoveel tijd moet kosten omdat het een label moet gaan krijgen van rechts, midden of links. Sws is de gediverseerde samenleving niet meer in zuiltjes en zieltjes te vangen.
Het land heeft een aantal forse woekerende problemen die vragen om "rechtse" daadkracht waarbij "links" dan opgelet moet worden dat die burgers en ondernemers niet "midden" in het zieke hart worden ge(k)raakt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  woensdag 14 februari 2024 @ 00:01:06 #223
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212418639
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 23:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat kan niet want rechts Nederland roept al maanden dat dit hun lang gedroomde rechtse regering is.
Rechts staat tegenwoordig voor: "De ideale wereld waar enkel jouw belangen worden behartigd en je met niemand anders rekening hoeft te houden". Dus in die zin denken ze allemaal hetzelfde.

Alleen blijkt als je dan moet besturen dat daar geen normale samenwerking mee mogelijk is.
  woensdag 14 februari 2024 @ 00:11:58 #224
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212418677
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 23:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Leuk voor de bühne - a few first of all things - en ik vermoed niet dat iets in deze demissionaire periode veel dynamiek gaat krijgen. Anders dan een nieuw gezicht in een andere rol en dan bekijken hoe ze ze het kippenhok bijeenhoudt.
Zo ja, heeft Dilan in een paar jaar tijd van ooit SP naar VVD wel een bliksemcarriëre doorlopen. Kennelijk heeft ze pinnig op de hakken staand, behoorlijk de beentjes in de richting van (verkregen) capaciteiten.
Mijn zegen heeft ze maar of en hoe ze internationaal uit de voeten komt, is mij nog wat een v(r)aag.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_212418846
Als je het verslag leest, blijkt gewoon dat Wilders werkelijk al zijn stokpaardjes (inclusief afschaffen NPO) prijs heeft gegeven.
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')