Het is veel simpeler, nog lang niet alle opties zijn verkend. Nu nieuwe verkiezingen uitschrijven zou een ultiem zwaktebod zijn…quote:Op dinsdag 13 februari 2024 21:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wanneer dat deze maand wordt beslist kan dat in Mei al z'n beslag hebben. Kan men de zomer besteden om gewilde plannetjes te maken en die dan op prinsjesdag als piketpaaltjes in het beton zetten.
Maar idd, ik vermoed dat men zodanig gaat trekken, delibreren en traineren dat het ver na de zomer gaat worden. Als Kamerlid wil je toch minstens een jaar (ver)volmaken.
quote:Op dinsdag 13 februari 2024 21:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Alsof je het over de duivel hebt, er staat net een heel stuk over op de NOS![]()
https://nos.nl/collectie/(...)n-de-kern-van-de-pvv
Sure. Clowntjescoalitie.quote:De vier partijen hebben verder afgesproken dat "onafhankelijke instituties, zoals rechtspraak, wetenschap en media" van groot belang zijn voor het goed functioneren van de democratische rechtsstaat. "De partijen zullen deze beschermen en versterken", is de belofte.
Dat lijkt me ook bijzonder verstandig. Bijzonder overigens dat die discussie nu ineens lijkt te zijn omgedraaid, want de afgelopen jaren wilde PvdA altijd een links vriendje meehebben de coalitie in, na eerdere ervaringen met de VVD.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 21:06 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Ik denk dat de rechterflank van de VVD echt geen zin heeft in het uitvoeren van Timmermans/Jetten beleid.
Dan onderscheid je je dus van geen enkele partij. Zinloos.quote:In een gedoogrol kunnen ze met bepaalde zaken meegaan, maar op bv. migratie een eigen, rechtser profiel houden.
Dat linkse vriendje was dan echter wel normaal.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 22:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook bijzonder verstandig. Bijzonder overigens dat die discussie nu ineens lijkt te zijn omgedraaid, want de afgelopen jaren wilde PvdA altijd een links vriendje meehebben de coalitie in, na eerdere ervaringen met de VVD.
[..]
Dan onderscheid je je dus van geen enkele partij. Zinloos.
VVD zag D66 altijd als neo-liberale vriend en zou ook NSC mee krijgen, je zou eerder zeggen dat PvdAGL een extra vriend nodig zou hebben in zo'n coalitie.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 22:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook bijzonder verstandig. Bijzonder overigens dat die discussie nu ineens lijkt te zijn omgedraaid, want de afgelopen jaren wilde PvdA altijd een links vriendje meehebben de coalitie in, na eerdere ervaringen met de VVD.
Belangrijker vind ik dat twee alinea's later al te lezen is hoe de PVV die afspraak alweer schendt.quote:
Ik denk niet dat Wilders al die zetels vasthoudt als het hem nu niet lukt om een regering te vormen.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 22:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Bestaat die rechterflank nog of is die al grotendeels opgeslokt door Wilders (zeker in de peilingen)?
En rationeel gezien maakte dat beleid de VVD ook een aantal keer de grootste partij, en ook zij gaan de strijd om zo boos mogelijk te doen tegen vreemdelingen immers nooit winnen van de echte idioten…
Zeer zeker interessant.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 21:06 schreef deedeetee het volgende:
https://decorrespondent.n(...)37-2754-969f6eb43828
Interessant maar wel een hele lap leesvoer.
Wat is rechts beleid?quote:Op dinsdag 13 februari 2024 21:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Voor heel veel rechts beleid moet het doodsimpel zijn om meerderheden te krijgen in een gedoogconstructie.
Rutte wellicht eerder naar de Navo. In maart al.quote:NAVO trekt eerder aan Mark Rutte dan verwacht
Zelfreflectie aan de linkerkant! Goed om te zien, prima artikel ditquote:Op dinsdag 13 februari 2024 21:06 schreef deedeetee het volgende:
https://decorrespondent.n(...)37-2754-969f6eb43828
Interessant maar wel een hele lap leesvoer.
Ik blijf het onwaarschijnlijk vinden dat de Secretaris-Generaal en zijn hoogste adviseur (Bauer) allebei Nederlands zijn straks. Zeker omdat we al een aantal SGs hebben gehad.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 23:06 schreef capricia het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-verwacht-a4190055
[..]
Rutte wellicht eerder naar de Navo. In maart al.
Dan wordt Yesilgöz onze nieuwe demissionaire premier. Krijgen we andere dynamiek.
En wordt ze misschien ook onze nieuwe premier.
Bauer wordt in januari afgelost door een Italiaan: https://www.reuters.com/article/idUSL1N3AS0EY/quote:Op dinsdag 13 februari 2024 23:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik blijf het onwaarschijnlijk vinden dat de Secretaris-Generaal en zijn hoogste adviseur (Bauer) allebei Nederlands zijn straks. Zeker omdat we al een aantal SGs hebben gehad.
Inderdaad, over wat nu echt rechts is, daar vechten ze tegenwoordig elkaar de tent over uit.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 23:04 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Wat is rechts beleid?
Vroeger was dat namelijk fiscaal conservatisme met een verantwoorde begroting waarin de overheid en het begrotingstekort niet te groot werden, veel aan de markt en maatschappij werd overgelaten en de overheid een beperkte rol had. 2 van de 4 aangeschoven partijen hebben daar echter niets mee.
Dan is er milieu en klimaat waarbij 2 van de 4 toch wel van plan zijn zich in te zetten blijkens hun verkiezingsprogram en de andere 2 niet.
Of sociaal conservatisme, waar men elkaar weliswaar wat vind maar er ook enorme verschillen bestaan aangezien VVD en NSC de gevestigde orde willen behouden maar de PVV een soort nationalistische revolutie voorstaat.
Ik denk dat het enige waar men het werkelijk over eens is en waar draagvlak voor bestaat migratievermindering is (en ook daar zijn giga verschillen waar NSC echt geen hele rare dingen wil).
Maar als de gemene deler op rechts slechts gereduceerd is tot migratiebeperking, dan is elke coalitie toch los zand? Immers vrijwel elk onderwerp kan voor gekrakeel zorgen en zelfs over feiten is men het nog niet eens. De term rechts is nogal aan inflatie onderhevig waardoor er nu tal van totaal verschillende zaken onder vallen.
Echt rechts is sociale voorzieningen schrappen, regels voor grote bedrijven versoepelen en de buitenlanders de schuld geven.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 23:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, over wat nu echt rechts is, daar vechten ze tegenwoordig elkaar de tent over uit.
Vroeger werden rechtse kabinetten vaak in een paar weken in elkaar gesmeed, maar dat zijn vervolgen tijden.
Nouja daar denken die vier partijen het dus overal op oneens.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 23:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Echt rechts is sociale voorzieningen schrappen, regels voor grote bedrijven versoepelen en de buitenlanders de schuld geven.
Niet allemaal echt rechts, dusquote:Op dinsdag 13 februari 2024 23:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja daar denken die vier partijen het dus overal op oneens.
Dat kan niet want rechts Nederland roept al maanden dat dit hun lang gedroomde rechtse regering is.quote:
Zo ook wat is nu nog links ? Wie is de arbeider, de ondernemer of ..vul-in...quote:
Rechts staat tegenwoordig voor: "De ideale wereld waar enkel jouw belangen worden behartigd en je met niemand anders rekening hoeft te houden". Dus in die zin denken ze allemaal hetzelfde.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 23:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan niet want rechts Nederland roept al maanden dat dit hun lang gedroomde rechtse regering is.
Leuk voor de bühne - a few first of all things - en ik vermoed niet dat iets in deze demissionaire periode veel dynamiek gaat krijgen. Anders dan een nieuw gezicht in een andere rol en dan bekijken hoe ze ze het kippenhok bijeenhoudt.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 23:06 schreef capricia het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)an-verwacht-a4190055
[..]
Rutte wellicht eerder naar de Navo. In maart al.
Dan wordt Yesilgöz onze nieuwe demissionaire premier. Krijgen we andere dynamiek.
En wordt ze misschien ook onze nieuwe premier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |