abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 februari 2024 @ 21:12:38 #176
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212416891
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:09 schreef matthijst het volgende:

[..]
Dat blijf je vrolijk herhalen. Maar Pietertje doet huilen. Dus dan valt er weinig op te lossen.
Niet mijn probleem of van de andere partijen. Geert heeft de grootste partij, dus hij moet maar proberen een meerderheid te vinden voor zijn beleid. Hij bedenkt maar wat creatiefs. Desnoods schrijft hij Bert van Leeuwen een brief.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 21:14:29 #177
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212416921
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:04 schreef Hexagon het volgende:
De andere partijen zouden wel knettergek zijn Geert zo onder zijn verantwoordelijkheid uit te laten komen.
Geert kan toch ook gaan uitrusten met de boodschap, ik hoor wel wanneer iemand mij ergens gaat uitnodigen ?

Dat de grootste partij een voortrekkersrol heeft is meer 'gewoonte' dan dat een plicht zou zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator dinsdag 13 februari 2024 @ 21:14:35 #178
236264 crew  capricia
pi_212416925
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:11 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wanneer dat deze maand wordt beslist kan dat in Mei al z'n beslag hebben.
Nee. We doen geen verkiezingen binnen drie maanden van andere verkiezingen. Volgens mij.
En we hebben Europese Parlementsverkiezingen in juni.

Edit. Wat Hanca zegt. :)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212416936
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:11 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wanneer dat deze maand wordt beslist kan dat in Mei al z'n beslag hebben. Kan men de zomer besteden om gewilde plannetjes te maken en die dan op prinsjesdag als piketpaaltjes in het beton zetten.
Maar idd, ik vermoed dat men zodanig gaat trekken, delibreren en traineren dat het ver na de zomer gaat worden. Als Kamerlid wil je toch minstens een jaar (ver)volmaken.
Nee, er zit iets meer dan 3 maand tussen beslissen en verkiezingen. En de 6 weken voor 6 juni (Europese verkiezingen) houden ze geen verkiezingen, dus mei kan sowieso niet. 6 weken na 6 juni ook niet, dus juni valt ook weg. Juli en augustus gaan niet door de vakanties. Dus zit je op zijn vroegst eind september.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 13 februari 2024 @ 21:16:57 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212416961
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:14 schreef Vallon het volgende:

[..]
Geert kan toch ook gaan uitrusten met de boodschap, ik hoor wel wanneer iemand mij ergens gaat uitnodigen ?

Dat de grootste partij een voortrekkersrol heeft is meer 'gewoonte' dan dat een plicht zou zijn.
Dat kan. Maar dan mag Frans eerst nog een poging gaan doen.
pi_212416969
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 20:48 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik heb/voel ook weinig fiducie in en bij een gedoog(d)kabinet met wisselend die (af)koerst op wisselende meerderheden.
Eigenlijk zitten we al jaren met 'gedoogkabinetten'. Er is bijna een hele cultuur van zaken doen met de oppositie ontstaan op onderdelen.

Het huidige kabinet is ook niet door de 2e kamer onderuit gehaald maar door de VVD die het opportuun achtte om de boel eens op te schudden. Nou, daar hebben ze hun zin in gekregen. _O-

Voor heel veel rechts beleid moet het doodsimpel zijn om meerderheden te krijgen in een gedoogconstructie.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 13 februari 2024 @ 21:17:21 #182
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212416970
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee. We doen geen verkiezingen binnen drie maanden van andere verkiezingen. Volgens mij.
En we hebben Europese Parlementsverkiezingen in juni.
In 1994 was dat wel dacht ik. Of de wet moet aangepast zijn.
pi_212416980
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
In 1994 was dat wel. Of de wet moet aangepast zijn.
Het gaat om 6 weken en daar heeft de kiesraad zich een tijdje geleden over uitgesproken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 13 februari 2024 @ 21:21:27 #184
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212417031
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, er zit iets meer dan 3 maand tussen beslissen en verkiezingen. En de 6 weken voor 6 juni (Europese verkiezingen) houden ze geen verkiezingen, dus mei kan sowieso niet. 6 weken na 6 juni ook niet, dus juni valt ook weg. Juli en augustus gaan niet door de vakanties. Dus zit je op zijn vroegst eind september.
Zo dit al zo zou zijn, wisten men die agendering in december dus ook al en dan lekker doorbroddelen.
Los dat ik de status van EP hier zelf niets mee van doen zie hebben.
pi_212417052
quote:
12s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:21 schreef Vallon het volgende:

[..]
Zo dit al zo zou zijn, wisten men die agendering in december dus ook al en dan lekker doorbroddelen.
Los dat ik de status van EP hier zelf niets mee van doen zie hebben.
Ze willen geen twee campagnes door elkaar laten lopen. De EP verkiezingen zouden nogal ondersneeuwen en dat doet geen recht aan hun belang.

En ja, het is dus echt zo dat nieuwe verkiezingen nu niet kunnen. In mei voor nieuwe verkiezingen beslissen of nu maakt dus niks uit, laat ze het dan iig tot die tijd proberen met de huidige samenstelling.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 21:23:46 #186
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212417070
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat kan. Maar dan mag Frans eerst nog een poging gaan doen.
Meen je dat serieus en hoe zie je die poging in welke meederheidsconstructie dan voor je ?
  dinsdag 13 februari 2024 @ 21:25:05 #187
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212417084
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze willen geen twee campagnes door elkaar laten lopen. De EP verkiezingen zouden nogal ondersneeuwen en dat doet geen recht aan hun belang.

En ja, het is dus echt zo dat nieuwe verkiezingen nu niet kunnen. In mei voor nieuwe verkiezingen beslissen of nu maakt dus niks uit, laat ze het dan iig tot die tijd proberen met de huidige samenstelling.
Het zou best kunnen maar "men" (wie dat ook zou moge zijn) doet het om allerlei redenen niet.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 21:26:58 #188
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212417108
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:23 schreef Vallon het volgende:

[..]
Meen je dat serieus en hoe zie je die poging in welke meederheidsconstructie dan voor je ?
Hij kan proberen te sturen op GL/PvdA/D66/NSC/VVD of GL/PvdA/BBB/NSC/VVD.

En als dat mislukt kan hij ook nog een minderheidskabinet proberen. En hij kan een proeve van een regeerakkoord schrijven en kijken of er genoeg animo is.

Dat zou ook Dilan of Pieter nog kunnen proberen daarna.

En als dat mislukt kunnen de partijen ook nog kijken of extraparlementair een optie is.

Dus nieuwe verkiezingen zijn gewoon voorbarig.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 21:27:44 #189
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212417121
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Niet mijn probleem of van de andere partijen. Geert heeft de grootste partij, dus hij moet maar proberen een meerderheid te vinden voor zijn beleid. Hij bedenkt maar wat creatiefs. Desnoods schrijft hij Bert van Leeuwen een brief.
:')
Haters everywhere but I don't really care.
pi_212417143
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:25 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het zou best kunnen maar "men" (wie dat ook zou moge zijn) doet het om allerlei redenen niet.
Ze doen het wel, de formatie is volop bezig. De keuze 'welke partijen' kost elke formatie meer tijd dan de inhoud. Dat laatste is elke keer maar enkele weken. Rutte 3 heeft eigenlijk alleen in september onderhandeld, Rutte 4 de tweede helft van november en de eerste helft van december. Als er eenmaal voor een samenstelling is gekozen gaat het snel. Maar dan moet je dat proces niet steeds verstoren met verkiezingen.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 21:29:47 #191
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212417161
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:27 schreef matthijst het volgende:

[..]
:')
Je het is niet anders voor Geert. De grootste partij zijn betekent niet dat je zomaar altijd je zin kan doorduwen.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 21:31:16 #192
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_212417190
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:06 schreef deedeetee het volgende:
https://decorrespondent.n(...)37-2754-969f6eb43828
Interessant maar wel een hele lap leesvoer. :D
Vooral een bevestiging met cijfers voor degenen die altijd al dachten dat PVV stemmen enkel en alleen om vreemdelingenhaat draait. Een moderne Nederlandse variant op de NSDAP niet meer niet minder.

En dan verbaast zijn dat NSC daar niet mee wil regeren
  dinsdag 13 februari 2024 @ 21:33:05 #193
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_212417222
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je het is niet anders voor Geert. De grootste partij zijn betekent niet dat je zomaar altijd je zin kan doorduwen.
Goh.
Maar waarom moet Geertje het regelen van jou.
Laat Fransie gewoon eens een gooi doen. Die zit te popelen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_212417242
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:33 schreef matthijst het volgende:

[..]
Goh.
Timmermans zit helemaal niet te popelen. Wacht nu iig gewoon het debat morgen af.
  dinsdag 13 februari 2024 @ 21:34:43 #195
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212417249
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:33 schreef matthijst het volgende:

[..]
Goh.
Nou nee, die gedoogcoalitie ligt nog altijd open en zelfs een meerderheidskabinet is volgens Plasterk nog niet helemaal in de prullenbak beland. Zolang dat nog allemaal boven de markt hangt gaat Fransie daar nog niet aan beginnen.
pi_212417301
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:06 schreef deedeetee het volgende:
https://decorrespondent.n(...)37-2754-969f6eb43828
Interessant maar wel een hele lap leesvoer. :D

Toch een bijzonder resultaat van het Thatcher- en Reageriaanse Armageddon waar we sinds eind jaren '80 in zijn gestort.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  dinsdag 13 februari 2024 @ 21:40:04 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212417331
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:37 schreef nostra het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Toch een bijzonder resultaat van het Thatcher- en Reageriaanse Armageddon waar we sinds eind jaren '80 in zijn gestort.
Inderdaad als we de SP moeten geloven zouden we na 40 jaar "neoliberale afbraak" toch van het ideale Nederland naar een ontwikkelingsland afgegleden moeten zijn nu.
pi_212417344
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 19:58 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ze moeten gewoon een middenweg zien te vinden. Over t algemeen lukt dat wel als ze maar willen hoor. Ik heb al meer standpunten als sneeuw voor de zon zien verdwijnen zodra de mogelijkheid tot mee regeren zich aandiende.
Ik ben wel benieuwd hoe je dit voor je ziet. De PvdA is dan geen neppartij, maar een beetje een neppartij? We staan niet volledig voor grondrechten, maar een beetje voor grondrechten? [Willekeurige politica] is geen heks, maar een beetje een heks?

Ik zie geen mogelijkheden om water bij de wijn te doen op die manier.
Incelfrikandel
pi_212417445
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd hoe je dit voor je ziet. De PvdA is dan geen neppartij, maar een beetje een neppartij? We staan niet volledig voor grondrechten, maar een beetje voor grondrechten? [Willekeurige politica] is geen heks, maar een beetje een heks?

Ik zie geen mogelijkheden om water bij de wijn te doen op die manier.
Alsof je het over de duivel hebt, er staat net een heel stuk over op de NOS :D

https://nos.nl/collectie/(...)n-de-kern-van-de-pvv
Incelfrikandel
pi_212417601
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2024 21:06 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Ik denk dat de rechterflank van de VVD echt geen zin heeft in het uitvoeren van Timmermans/Jetten beleid. In een gedoogrol kunnen ze met bepaalde zaken meegaan, maar op bv. migratie een eigen, rechtser profiel houden.

Bovendien wil Omtzigt het liefst een minderheidskabinet. Zonder VVD wordt hij op zijn wenken bediend.
Bestaat die rechterflank nog of is die al grotendeels opgeslokt door Wilders (zeker in de peilingen)?
En rationeel gezien maakte dat beleid de VVD ook een aantal keer de grootste partij, en ook zij gaan de strijd om zo boos mogelijk te doen tegen vreemdelingen immers nooit winnen van de echte idioten…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')