Dat was een grap natuurlijk.quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, het deel wat jou niet bevalt mag wel weggesaneerd worden..
Welnee, het steunt zuiver op de premisse dat een NPO noodzakelijk is voor onafhankelijke media. Ik zie die noodzaak niet. Sterker nog, ik zie eerder een mogelijk risico op het omgekeerde.quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:18 schreef Hanca het volgende:
Het afbreken van de NPO is nooit te rijmen met dit stukje uit passage over de grondrechten. Hoe je je ook in bochten wringt, je maakt jezelf er alleen maar belachelijk mee.
https://www.government.nl(...)arding-press-freedomquote:The Media Act states that public and commercial broadcasters have editorial independence, which means that they are responsible for the form and content of their programmes.The government may not interfere. Broadcasters decide for themselves what they will broadcast on radio, TV and the internet.
Ik kan WNL en ON nou niet bepaald hetzelfde kamp noemen als vele andere omroepen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat is het nu ook al met Sophie, Zembla, Nieuwsuur, NOS, en andere BNN-Vara meuk. Ik kijkt het soms wel ook hoor.
Maar het is geluid vanuit één kamp, en je kan er veel van zeggen. Maar kritisch zijn op de zittende liberale macht zijn ze iig niet.
Nee, het steunt op het FEIT dat het afbreken van een groot onafhankelijk medium nooit kan rijmen met het versterken van de onafhankelijke media. Omdat je de onafhankelijke media gewoon fors kleiner maakt met dat afbreken.quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Welnee, het steunt zuiver op de premisse dat een NPO noodzakelijk is voor onafhankelijke media. Ik zie die noodzaak niet. Sterker nog, ik zie eerder een mogelijk risico op het omgekeerde.
[..]
https://www.government.nl(...)arding-press-freedom
Dat is de key.
Haha, hoewel het niet benoemd wordt heeft de NPO het als haar taak opgevat om de burgers te emanciperen op bepaalde maatschappelijke thema's.quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Welnee, het steunt zuiver op de premisse dat een NPO noodzakelijk is voor onafhankelijke media. Ik zie die noodzaak niet. Sterker nog, ik zie eerder een mogelijk risico op het omgekeerde.
[..]
https://www.government.nl(...)arding-press-freedom
Dat is de key.
En als je de NPO opheft, maar wel een bijdrage verstrekt aan de ICIJ en SVDJ, waarom zou je dat niet kunnen uitleggen als versterking van de media?quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:43 schreef Hanca het volgende:
En let op: er staat in de tekst van Plasterk niet dat de onafhankelijke positie moet worden versterkt, maar dat de onafhankelijke media zelf moeten worden versterkt. Dat is nooit te rijmen met die tweet, in hoeveel bochten je je ook wringt.
Dat. En dat geldt nog veel sterker als je je realiseert dat deze kruistocht tegen de NPO ingegeven wordt door puur ideologische motieven.quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, het steunt op het FEIT dat het afbreken van een groot onafhankelijk medium nooit kan rijmen met het versterken van de onafhankelijke media. Omdat je de onafhankelijke media gewoon fors kleiner maakt met dat afbreken.
En let op: er staat in de tekst van Plasterk niet dat de onafhankelijke positie moet worden versterkt, maar dat de onafhankelijke media zelf moeten worden versterkt. Dat is nooit te rijmen met die tweet, in hoeveel bochten je je ook wringt.
@Zipportal wat gaan we doen?quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:18 schreef Janneke141 het volgende:
Gaan we dat debat trouwens hier bespreken, of maken we een apart topic?
De inhoud en toon van het nieuws laten bepalen door John de Mol lijkt me ook een briljant idee.quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Het gaat over het borgen van de onafhankelijkheid van de media. Daar is een NPO geen grondvoorwaarde voor. Sterker nog, je zou het nog andersom kunnen uitleggen ook.
Van Omroep Zwart naar Ongehoord Nederland en van de EO naar Avrotros-Powned, de NPO spreekt met meerdere stemmen. Stemmen waar ik het lang niet altijd mee eens ben, stemmen die het lang niet altijd met elkaar eens zijn, maar wel allemaal verschillende stemmen die hun geluid mogen en kunnen laten horen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 09:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Het gaat over het borgen van de onafhankelijkheid van de media. Daar is een NPO geen grondvoorwaarde voor. Sterker nog, je zou het nog andersom kunnen uitleggen ook.
quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De inhoud en toon van het nieuws laten bepalen door John de Mol lijkt me ook een briljant idee.
Nou nou nou, de GoedNieuwsShow was toch een hoogstandje?quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De inhoud en toon van het nieuws laten bepalen door John de Mol lijkt me ook een briljant idee.
Oh, ik ben het best met je eens dat die pluriformiteit een zekere waarde vertegenwoordigt. Van mij hoeft de hele NPO ook niet weg, maar kan er best (zeer) kritisch naar hervorming gekeken.quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:04 schreef KaheemSaid het volgende:
Van Omroep Zwart naar Ongehoord Nederland en van de EO naar Avrotros-Powned, de NPO spreekt met meerdere stemmen. Stemmen waar ik het lang niet altijd mee eens ben, stemmen die het lang niet altijd met elkaar eens zijn, maar wel allemaal verschillende stemmen die hun geluid mogen en kunnen laten horen.
Ja, dat is precies wat ik een paar posts hierboven meld: je dáárop richten als overheid snijdt wat mij betreft meer hout als het je te doen is om onafhankelijkheid dan maar dat eeuwige debat over de NPO, iets dat in haar huidige vorm van lineair uitzenden überhaupt een medium is waar je - los van deze discussie - over de toekomstige invulling zou moeten nadenken.quote:Dan kunnen we zeggen, ja maar dat is Italië. In Nederland bezitten twee Belgische bedrijven 80% van de kranten, één van deze krantenmerken DPG is ook nog eigenaar van RTL en QMusic. John de Mol bezit Veronica, SBS6, Net5 en SBS9, Radio10, Radio 538 en Sky Radio en heeft geprobeerd met een fusie RTL in te lijven wat niet mocht van de ACM.
Kort samengevat beheersen John de Mol, DPG en het mediahuis “bijna” alle commerciële nieuwsvoorziening.
De top2000 is het leukste iets waar ik wel op stem, maar niet naar luister.quote:
Je moet niks van Wilders hebben maar waarom heb je dan zulke problemen met de 'aanvallen' op hem? Als iemand de afgelopen 20 jaar hard oppositie gevoerd heeft was het Wilders.quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:08 schreef HiZ het volgende:
Opvallend hoe dit debat maakt dat ik de aanvallen op Wilders (waar ik serieus niks van moet hebben) als een goede reden zie om figuren als Timmermans, Jetten c.s. het best nooit meer aan de bak komen in het bestuur van dit land.
Mannen als Orban en Erdogan winnen ook niet omdat ze zo geweldig zijn, maar omdat hun tegenstanders pas echt waardeloos zijn.
Bepaald geen verkeerd voorstel me dunkt.quote:
Je hebt de opening van Wilders gehoord? Dat bevatte ook gewoon een treurige aanval op Timmermans die niet eens iets met de gesprekken te maken had.quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:08 schreef HiZ het volgende:
Opvallend hoe dit debat maakt dat ik de aanvallen op Wilders (waar ik serieus niks van moet hebben) als een goede reden zie om figuren als Timmermans, Jetten c.s. het best nooit meer aan de bak komen in het bestuur van dit land.
Mannen als Orban en Erdogan winnen ook niet omdat ze zo geweldig zijn, maar omdat hun tegenstanders pas echt waardeloos zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |