abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212419855
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 08:54 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
De Top 2000 was leuk zo lang het duurde :'(
Die zou dan wel weer zonder problemen gesaneerd kunnen worden.
  woensdag 14 februari 2024 @ 08:59:55 #252
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_212419859
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 08:07 schreef nostra het volgende:

[..]
Arme Staat ja, 85% van de opbrengsten gepakt en dan nu verplichtingen na moeten komen. Viesbah.
ongetwijfeld, maar dit smaakt niet lekker.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_212419871
quote:
7s.gif Op woensdag 14 februari 2024 08:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
ON, WNL mogen blijven wmb hoor.
Dat kan dus niet. Wat een rare opmerking. Het is of alles, of niets. Anders wordt het pas echt staatstelevisie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 14 februari 2024 @ 09:01:00 #254
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212419874
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2024 08:59 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Die zou dan wel weer zonder problemen gesaneerd kunnen worden.
Kunt gewoon die van afgelopen jaar op repeat zetten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212419887
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 08:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het afbreken van een instituut als de NPO kun je nooit uitleggen als het versterken van de media als controleurs van de democratische rechtsstaat.
Het gaat over het borgen van de onafhankelijkheid van de media. Daar is een NPO geen grondvoorwaarde voor. Sterker nog, je zou het nog andersom kunnen uitleggen ook.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_212419890
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 08:54 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
De Top 2000 was leuk zo lang het duurde :'(
De top2000 was nooit leuk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212419895
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:03 schreef nostra het volgende:

[..]
Het gaat over het borgen van de onafhankelijkheid van de media.
Dat staat er niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 14 februari 2024 @ 09:05:34 #258
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212419902
quote:

[..]
Verrassend..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 14 februari 2024 @ 09:09:20 #259
426493 crew  PippenScottie
pi_212419929
quote:
2s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:04 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De top2000 was nooit leuk.
Jij was zelf nooit leuk :(
My friends all drive horses
pi_212419935
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:09 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Jij was zelf nooit leuk :(
/care
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_212419952
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat staat er niet.
afgesproken dat "onafhankelijke instituties, zoals [...] media" van groot belang zijn voor het goed functioneren van de democratische rechtsstaat. "De partijen zullen deze beschermen en versterken".

Dat gaat dus om borging - versterking is ook borging - van de onafhankelijkheid. Nergens wordt de NPO bij naam genoemd als noodzakelijk orgaan om dat te bewerkstelligen. Je kan bijvoorbeeld ook denken aan een concentratieverbod van eigenaren, zoals de beoogde overname van SBS door RTL of verdere overnames door DPG en Mediahuis.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  woensdag 14 februari 2024 @ 09:11:08 #262
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212419954
quote:

[..]
:D :D :D

Schitterend dit. Het is fout fout fout maar dit en dat mag wel als het in je straatje past.

Kom op zeg, We hebben ook nu ON dat vind ik ook helemaal niks, of godsdienstpreken van EO wat van mij ook niet hoeft. Maar he het is een vrij land. Je kan nog altijd kiezen voor een ander zender.
pi_212419981
De top 2000 is, net als Heel Holland Bakt, Wie is de Mol, Boer zoekt vrouw, De slimste mens e.d. voor een bepaalde doelgroep misschien best leuk, maar dat lijkt me niet de reden om de NPO te beschermen. Dejournalistieke kwaliteit en de binding met de regionale omroepen zijn dat wel. De NPO afbreken is gewoon een aanval op de media. Dat voorstellen druist dus echt recht tegen Wilders zijn belofte in.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 14 februari 2024 @ 09:17:52 #264
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212420035
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:13 schreef Hanca het volgende:
De NPO afbreken is gewoon een aanval op de media.
Dat hangt er dus maar vanaf wat je overeind laat. Je kunt toe met een stuk minder NPO dan we nu hebben en alsnog de door jou gestelde zaken beschermen. (Al zal dat vast niet het plan van Wilders zijn, die wil gewoon prijsschieten op wat hij tot linkse instituties verklaard heeft)
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 14 februari 2024 @ 09:18:07 #265
346939 Janneke141
pi_212420038
Gaan we dat debat trouwens hier bespreken, of maken we een apart topic?
pi_212420047
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:11 schreef nostra het volgende:

[..]
afgesproken dat "onafhankelijke instituties, zoals [...] media" van groot belang zijn voor het goed functioneren van de democratische rechtsstaat. "De partijen zullen deze beschermen en versterken".

Dat gaat dus om borging - versterking is ook borging - van de onafhankelijkheid. Nergens wordt de NPO bij naam genoemd als noodzakelijk orgaan om dat te bewerkstelligen. Je kan bijvoorbeeld ook denken aan een concentratieverbod van eigenaren, zoals de beoogde overname van SBS door RTL of verdere overnames door DPG en Mediahuis.
Het afbreken van de NPO is nooit te rijmen met dit stukje uit passage over de grondrechten. Hoe je je ook in bochten wringt, je maakt jezelf er alleen maar belachelijk mee.

Straks ga je uitleggen dat het verbod op moskeeën in feite de godsdienstvrijheid zou kunnen beschermen, omdat als er allemaal extremistische moslims hier de madht grijpen (niet dat we die veel hebben, maar toch) de godsdienstvrijheid helemaal van de baan is en het verbieden van moskeeën nodig is om dat te voorkomen. Dus dat een moskeeverbod ook niet in gaat tegen die passage over de grondrechten. Dat is een vergelijkbare kronkel met wat jij nu doet.

Als je je in zulke kronkels moet buigen om toch de grondrechten aan te kunnen vallen, dan ben je duidelijk ongeschikt voor welke vorm van een kabinet ook.
pi_212420064
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat hangt er dus maar vanaf wat je overeind laat. Je kunt toe met een stuk minder NPO dan we nu hebben en alsnog de door jou gestelde zaken beschermen. (Al zal dat vast niet het plan van Wilders zijn, die wil gewoon prijsschieten op wat hij tot linkse instituties verklaard heeft)
Inkrimpen van de NPO en plat vermaak er uit halen: prima. Maar dat is niet wat Wilders in zijn tweet zette.
  woensdag 14 februari 2024 @ 09:22:08 #268
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212420099
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inkrimpen van de NPO en plat vermaak er uit halen: prima. Maar dat is niet wat Wilders in zijn tweet zette.
Ik zou niet weten waarom dat "prima" is. De mix van programma's is wat mij betreft juist de sterkte van de NPO.
pi_212420117
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom dat "prima" is. De mix van programma's is wat mij betreft juist de sterkte van de NPO.
Omdat ik het geen overheidstaak vind om plat vermaak te subsideren. Daarom vind ik dat in principe prima.
pi_212420120
quote:
De overheid heeft totaal, maar dan ook totaal, geen rol in het aanbieden van amusement, zoekende boeren, zoekende mollen of Andre Rieu.
  woensdag 14 februari 2024 @ 09:26:07 #271
346939 Janneke141
pi_212420132
quote:

[..]
Het is oneerlijke concurrentie met commerciële partijen. Een publieke omroep, met publiek geld daarachter, zou moeten voorzien in programma's die anders niet gegarandeerd zijn. Onafhankelijke nieuwsgaring, cultuur, educatie e.d. Als de NPO stopt het met uitzenden van voetbalwedstrijden, Heel Holland Bakt of Muziekfeest op het Plein dan komt dat echt wel ergens anders terug. Of niet, maar dan is daar ook niet veel aan verloren. Er zijn fucking Kamervragen over Lingo gesteld, maar dat is gewoon nog steeds te zien op SBS.
pi_212420135
quote:
7s.gif Op woensdag 14 februari 2024 08:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die NPO staat toch niet zo in de koelkast?

[ twitter ]
Wilders wil een Erdogannetje doen
  woensdag 14 februari 2024 @ 09:26:34 #273
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_212420136
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als jij het zo stelt mag er nooit wat bezuinigd worden. Binnen een budgettaire inkrimping kan het saneren van (een deel) de NPO prima passen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 14 februari 2024 @ 09:27:56 #274
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212420149
quote:
7s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als jij het zo stelt mag er nooit wat bezuinigd worden. Binnen een budgettaire inkrimping kan het saneren van (een deel) de NPO prima passen.
Ja, het deel wat jou niet bevalt mag wel weggesaneerd worden.. :')
  woensdag 14 februari 2024 @ 09:28:54 #275
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_212420155
quote:
7s.gif Op woensdag 14 februari 2024 09:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat kan dus niet. Wat een rare opmerking. Het is of alles, of niets. Anders wordt het pas echt staatstelevisie.
Dat is het nu ook al met Sophie, Zembla, Nieuwsuur, NOS, en andere BNN-Vara meuk. Ik kijkt het soms wel ook hoor.

Maar het is geluid vanuit één kamp, en je kan er veel van zeggen. Maar kritisch zijn op de zittende liberale macht zijn ze iig niet.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')