Beste Italiaanse inzending everquote:
Ik verheug me er nu al op daar komende zomer geen kaartjes voor te gaan kopen.quote:
Ondanks dat mijn gevoel nu zegt dat Annalisa haar nummer beter zou scoren, denk ik niet dat ze zoiets echt hoeven te doen en de manier van selecteren moeten veranderen. Tot nu toe scoren ze gewoon altijd heel goed, zowat altijd top 10. En gok dat dat nu ook wel weer gebeurt.quote:
Dit moet je niet doen. Dit is een Italiaans feestje, en dan moet je geen mensen laten oordelen die daar niet mee opgegroeid zijn en de sfeer niet zo goed aanvoelen. Dat geldt misschien niet voor alle potentiële juryleden, maar het zou San Remo echt geen goed doen als het door een vakjury die eigentijdse radiovriendelijke deuntjes waardeert meer richting Melodifestivalen beweegt. Gewoon accepteren dat er af en toe een Loredana haar neus aan het venster steekt en dat een Clara niet krijgt wat ze verdient, maar dan houdt het geheel wel zijn charme.quote:
Pizzaland en Polentaland, ik zie er wel wat in.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 15:07 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Tijd om Italië op te splitsen in twee landen.
Ze staat inmiddels al 2e in m'n ranglijst en als het zo doorgaat komt ze gedeeld eerste met Frankrijk. Ben er helemaal verliefd op geworden in twee dagen haha! Vond het al een leuk lied maar inmiddels vind ik het geweldig.quote:Op maandag 12 februari 2024 18:23 schreef Strani het volgende:
Ik begin La Noia toch steeds leuker te vinden, ik begin ook wel te snappen waarom het gewonnen heeft (hoewel Annalisa nog nét even beter was).
Denk dat het kwalitatief (objectief) gezien het beste nummer is so far. Het is niet mijn favoriet, maar dat hier iets gebeurt is haast niet te ontkennen. Ben heel benieuwd! Top 3 klassering moet haast wel erin zitten.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 20:15 schreef Em31 het volgende:
Als ik dit weer luister heb ik af en toe het gevoel dat dit ook nog best wel kans kan maken op de winst, als er geen duidelijke winnaar van een ander land bijkomt. Hangt wel echt af van de staging ook, ze moet niet alleen zoals bij Sanremo wat rond huppelen. Zit iets bekends in, maar tegelijkertijd ook modern. Wel zowel een televote als jurynummer denk ik.
Dit is een lied dat ook buiten Eurovisie gewoon een hit zou worden. Dat geldt ook wel voor Oekraïne, de rest niet.quote:Op dinsdag 13 februari 2024 20:15 schreef Em31 het volgende:
Als ik dit weer luister heb ik af en toe het gevoel dat dit ook nog best wel kans kan maken op de winst, als er geen duidelijke winnaar van een ander land bijkomt. Hangt wel echt af van de staging ook, ze moet niet alleen zoals bij Sanremo wat rond huppelen. Zit iets bekends in, maar tegelijkertijd ook modern. Wel zowel een televote als jurynummer denk ik.
Het is inderdaad zo ongeveer het enige liedje tot nu toe dat zowel jury's als televote wel zal aanspreken jaquote:Op dinsdag 13 februari 2024 20:15 schreef Em31 het volgende:
Straks wint Oekraïne en mag nummer twee Italië de organisatie regelenquote:Op woensdag 14 februari 2024 11:08 schreef Cyan9 het volgende:
Dit zie ik ook wel als een kanshebber op de winst, al hoeft Italië wat mij betreft niet zo nodig te winnen.
Wat heeft Italie dan fout gedaan in de ogen van de Italianen?quote:Op woensdag 14 februari 2024 11:22 schreef molloot200 het volgende:
In het geval van winst (wat ik dit nummer op zich wel gun) hoop ik dat Italië van hun fouten heeft geleerd
Ik zie Noorwegen ook nog wel een top 5je doen.quote:Op woensdag 14 februari 2024 12:02 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Straks wint Oekraïne en mag nummer twee Italië de organisatie regelen![]()
Het is nog wel even afwachten waar de rest mee komt. Er zijn nu 14 liedjes bekend (inclusief Oostenrijk), en behalve Oekraïne en Italië komt niets daarvan in aanmerking voor de Top 5. En genoeg landen die nog niet helemaal gekozen hebben, lijken ook niets in hun voorronde te hebben dat dat wel doet. Dan is het logisch dat zo’n 4-8e plaats liedje als van Italië wat omhoog valt. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit buiten de Top 10 scoort, maar in een jaar waarin er voor de televoter veel te kiezen is, vrees ik dat deze inzending de diaspora voters minder aanspoort dan normaal voor Italië, dus dan moet die juryscore wel heel goed zijn.
quote:Op vrijdag 16 februari 2024 22:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha ja leuk hè. Hij is er heel trots op na de eerste schok.
Grappig want ik vind La noia juist iets dat je gelijk pakt en bij Sinceramente heb ik dat dus niet. Vind Sinceramente ook iets te gemaakt, La noia klinkt rauwerquote:Op vrijdag 16 februari 2024 15:40 schreef TheVulture het volgende:
Ik blijf toch van mening dat Italie een potentiële winst heeft weggegooid door niet te kiezen voor Sinceramente.
Het pakt je meteen bij de intro en laat je dan niet meer los en zit na afloop meteen in je hoofd. La Noia is gewoon wat moeilijker om meteen op het eerste gehoor ook in je hoofd te nestelen.
In dit geval ben ik het met je eens! Sinceramente is echt heel leuk, maar La Noia straalt meer energie en professionaliteit uit voor mijn gevoel. En ik luister in de auto mega vaak ernaar en brul alles fonetisch mee. Het moest hier even groeien gedurende de Sanremoweek maar uiteindelijk vind ik het een heel terechte winnaar.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 21:57 schreef Nexum het volgende:
[..]
Grappig want ik vind La noia juist iets dat je gelijk pakt en bij Sinceramente heb ik dat dus niet. Vind Sinceramente ook iets te gemaakt, La noia klinkt rauwer
Lekker emo afscheid nemen en alle aandacht en dan weer TADAAAAAAAAAAAA.quote:
Jaquote:Op woensdag 13 maart 2024 11:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Lekker emo afscheid nemen en alle aandacht en dan weer TADAAAAAAAAAAAA.
(En toch ben ik er blij mee)
Misschien kan hij het samen met Marco Mengoni doen want die deed het ook wel echt héél leuk en samen waren ze ook echt tof en grappig.quote:Op woensdag 13 maart 2024 14:58 schreef Em31 het volgende:
[..]
JaIk las een keer dat ze Alessandro Cattelan als opvolger willen, maar die heeft een andere populaire show op dit moment dus zal daar ook wel niet mee willen stoppen nog.
quote:
Ben er echt van overtuigd dat dit gewonnen zou hebben in dit veldquote:
Ik denk ook dat dit serieus een potentiële winnaar was geweest. Dan had Italie op 1 gestaan ipv Kroatië. Maar aan de andere kant is het ook wel lekker dat het jaar nu zo open ligtquote:
Dat denk ik ook ja. Helemaal omdat het nog wat ingekort had moeten worden en dat was bij deze eigenlijk perfect geweest. Vrij zeker van dat ze had gewonnen ja.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 18:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ben er echt van overtuigd dat dit gewonnen zou hebben in dit veld
Nu ook overall.quote:Op vrijdag 22 maart 2024 18:28 schreef Fred_B het volgende:
Nou ja, Italië is nu 2e bij de bookmakers. Ze zijn nog niet echt uit de wedstrijd ofzo
Denk dat het vooral om haar attitude gaat op het podium. Ze brengt het gewoon heel overtuigend en vol zelfvertrouwen over. En de tekst is ook heel herkenbaar, vooral voor wat jongere mensen denk ik.quote:Op woensdag 27 maart 2024 07:36 schreef Cee het volgende:
En nog steeds vind ik dit niet meer dan gewoon een aardige girl bop, begrijp niet dat het zo hoog staat overal.
Dat wordt denk ik ook aangezwengeld door een staaltje gewone kansberekening. Het is een van de 2 (naast Oekraine) die op het oog beide stemgroepen aanspreekt. Dan kun je daar beter je geld nu al op inzetten ipv op een groter risico zoals Kroatie, NL, Zwitserland of Belgie, waarvan je niet zeker weet of dat zowel in de televote als bij de jury's goed gaat scoren.quote:Op woensdag 27 maart 2024 07:36 schreef Cee het volgende:
En nog steeds vind ik dit niet meer dan gewoon een aardige girl bop, begrijp niet dat het zo hoog staat overal.
Nou ja, als het puur kansberekening is, moet je in de scenario-analyse ook meenemen dat Italië best een (echt fantastische) 450 punten of nog een beetje meer kan scoren. Maar als één van de concurrenten echt lekker gaat (Oekraïne of Zwitserland als voornaamste gegadigden), dan hebben die volgens mij wel een lat die een stuk hoger ligt.quote:Op woensdag 27 maart 2024 12:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat wordt denk ik ook aangezwengeld door een staaltje gewone kansberekening. Het is een van de 2 (naast Oekraine) die op het oog beide stemgroepen aanspreekt. Dan kun je daar beter je geld nu al op inzetten ipv op een groter risico zoals Kroatie, NL, Zwitserland of Belgie, waarvan je niet zeker weet of dat zowel in de televote als bij de jury's goed gaat scoren.
quote:Op zaterdag 30 maart 2024 18:13 schreef Zigsky het volgende:
Ook geweldig, maar ik wil geen Italiaanse winnaar vanwege die kutshows 2 jaar geleden.
Dat zat ik ook te denken, dat de artiesten al op de hoogte zijn.quote:
Toch is de sfeer zo niet goed. Dit moet meer licht hebben, en bloemen, en zonnestralen enzo. Zodat je in een Italiaanse lente-/zomersfeer komt.quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:33 schreef Em31 het volgende:
Dit is veel te donker trouwens, maar het is maar een stand-in rehearsal dus misschien ziet het er morgen alweer anders uit.
Die spontane dansjes van haar maakten tijdens Sanremo het nummer wel, dus ben benieuwd hoe dit eruit gaat zien als zij daar straks staat inderdaad.quote:Op woensdag 1 mei 2024 20:52 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Toch is de sfeer zo niet goed. Dit moet meer licht hebben, en bloemen, en zonnestralen enzo. Zodat je in een Italiaanse lente-/zomersfeer komt.
En uiteraard weg met die danseressen. Angelina heeft meer charisma in haar kleine teen dan alle deelnemers in de tweede helft van de eerste semi bij elkaar. Dan laat je dat soort enorm afleidende elementen toch niet toe.
Waarom zou je dat nou willen doen? Vindt die RAI-persoon het een kutstaging en wil hij dat het nog wordt aangepast?quote:Op woensdag 1 mei 2024 21:05 schreef Thrts het volgende:
In die tweet staat dar iemand van de RAI het heeft gelekt naar die esf twitteraar
Geen idee... maar die twitter mensen kunnen ook veel klets verkopenquote:Op woensdag 1 mei 2024 21:09 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Waarom zou je dat nou willen doen? Vindt die RAI-persoon het een kutstaging en wil hij dat het nog wordt aangepast?
Kunnen ze het dan wel ietsje beter organiseren dan vorige keer?quote:Op donderdag 2 mei 2024 22:28 schreef TheVulture het volgende:
Dit blijft een gevaarlijke outsider, en als er dan toch een land moet winnen zonder er echt bij een van de stemmingen bovenuit te steken dan liever Italie dan Oekraine...
Waarschijnlijk nietquote:Op donderdag 2 mei 2024 22:36 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Kunnen ze het dan wel ietsje beter organiseren dan vorige keer?
Ik vind dit optreden echt wel een stap terug in vergelijking met San Remo, van wat ik ervan heb meegekregen. Eigenlijk hoef je nauwelijks iets van een act te hebben bij dit nummer en met deze uitvoerende, en dan lijkt het zo’n rommelige dansshow te worden.quote:Op donderdag 2 mei 2024 22:28 schreef TheVulture het volgende:
Dit blijft een gevaarlijke outsider, en als er dan toch een land moet winnen zonder er echt bij een van de stemmingen bovenuit te steken dan liever Italie dan Oekraine...
Als iemand anders dan Nederland wint, graag Zwitserland of Kroatië die heel lang al niet hebben gewonnen of gehost. Het moet geen ping pong worden tussen 6 landen ofzo.quote:Op donderdag 2 mei 2024 22:28 schreef TheVulture het volgende:
quote:
Da's waar, maar ik vind het wel echt het beste nummer dit jaar (net zoals ik Maneskin in 2021 het beste vond), dus ik zou ook niet boos zijnquote:Op donderdag 2 mei 2024 23:34 schreef Momo het volgende:
[..]
Als iemand anders dan Nederland wint, graag Zwitserland of Kroatië die heel lang al niet hebben gewonnen of gehost. Het moet geen ping pong worden tussen 6 landen ofzo.
cappuccio_ragazzaquote:Op dinsdag 7 mei 2024 18:05 schreef capuchon_jongen het volgende:
Als ze haar capuchon outfitje draagt dan ma ze van mij zeker winnen (als Joost het niet is)
Ik vind de zevende plaats alleen niet echt middenmoot.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:34 schreef Nexum het volgende:
Dit is de fan favoriet die op het echte ESF een middenmoter resultaat behaalde á la Mercy, J'ai cherché, Brividi
quote:Carlo Conti plans to end the #Sanremo2025 shows by midnight.
quote:The Italian broadcaster RAI has published the new rules for the 2025 edition of the Festival di Sanremo on their website.
Earlier today, the Italian broadcaster RAI published the new rules and regulation for the 75th Edition of the Festival di Sanremo. The new rules in full format are available on RAI’s website.
According to the new rules, and as previously confirmed, the festival will take place over 5 nights, from February 11 to February 15. A total of 24 artists will compete to win the prize of the 75th Festival of the Italian Song. The five nights are organised as follows:
Night One – Tuesday 11/02/2025
All of the 24 competing artists will have the chance to present their song. All the songs will be voted only by a jury composed by professional journalists from television and web outlets. RAI will then proceed to announce the top 5 songs that received the most votes, in a random order.
Night Two – Wednesday 12/02/2025
The first half of the competing artists (12 artists) will perform their entries again. This time, the songs will be voted by the public at home (50% of the result) and by a jury made up of radio broadcasters (50% of the result). RAI will then proceed to announce the top 5 songs that received the most votes that night, in a random order.
Night Three – Thursday 13/02/2025
The second half of the competing artists (12 artists) will perform their entries again. As with the previous night the songs will be voted by the public from home (50% of the result) and by a jury made up of radio broadcasters (50% of the result). RAI will then proceed to announce the top 5 songs that received the most votes that night, in a random order.
Night Four – Friday 14/02/2025
Every act will perform a cover of another song, be it in Italian or in English (or any other foreign language). The competing artists will also have the opportunity to perform it with a guest artist, not competing in this year’s edition of the Festival.
The songs will be voted by the public from home (34% of the result), by the professional jury of journalists (33% of the result), and by the professional jury of radio broadcasters (33% of the result). The artist that has received the largest number of votes will be announced as the winner of the fourth night. This night will not influence the ranking of the other nights.
Night Five – Saturday 15/02/2025
All of the artists will return and perform their songs again. These will be voted by the public from home only: the average between the new ranking and the previous one will determine the final definitive ranking. The top 5 songs will have the chance to perform again and, this time, they will be voted by by the public from home (34% of the result), by the professional jury of journalists (33% of the result), and by the professional jury of radio broadcasters (33% of the result). The song that received the most votes will then be announced as the winner of Sanremo 2025.
In addition to this, on night two and night three four “Nuove Proposte” (young artists) will present their songs to the public. One artist per night will advance to the final, on night four, where a jury composed by televote (34%), journalists (33%) and radio broadcasters (33%) will determine the winner of the Nuove Proposte category.
The artists competing in the Festival di Sanremo 2025 are expected to be announced at the end of this year. Rai confirmed that the winner of the Festival di Sanremo 2025 will represent Italy at Eurovision 2025.
Angelina Mango represented Italy in the Grand Final of the Eurovision Song Contest 2024 with “La noia”. She finished 7th, scoring 268 points
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |