abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212355835
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:51 schreef Halcon het volgende:

[..]
Omtzigt gaat dit ook geen 25 jaar volhouden. En hij is afhankelijk van dossiers, zoals bv. het toeslagenschandaal. Dat moet maar net voorbij komen.

En als dat voorbijkomt, dan is het ook wel een verschil tussen fractielid zijn bij het CDA en de grote man bij zijn eigen partij zijn.
Maar daarom wil Omtzigt nou net NSC rustig uitbouwen. Het moet niet 'de partij van Omtzigt' zijn, maar de partij van financiële degelijkheid, goed bestuur en de middenpositie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212355844
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:40 schreef Hanca het volgende:
Kijk de doorgerekende programma's maar na en je ziet dat je bij PvdAGL moet zijn voor de meest eerlijke lastenverdeling.
Dat is subjectief natuurlijk. Pensioenfondsen belasten (en straks weer afvragen waar dat vermogen is gebleven), innovatieboxen afschaffen terwijl we als Nederland ons willen concentreren op een kenniseconomie om de arbeidsmigratie tegen te gaan, afschaffen BOR wat familiebedrijven disproportioneel hard raakt, 70k euro als grootverdiener zien, allemaal onwenselijke plannen. Verschuiving van belasting op arbeid naar belasting op vermogen (en eventueel verbruiksbelasting) is prima, maar niet op die manier.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_212355868
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar daarom wil Omtzigt nou net NSC rustig uitbouwen. Het moet niet 'de partij van Omtzigt' zijn, maar de partij van financiële degelijkheid, goed bestuur en de middenpositie.
Rustig uitbouwen lukt lastig met 20 zetels.
pi_212355881
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is subjectief natuurlijk. Pensioenfondsen belasten (en straks weer afvragen waar dat vermogen is gebleven), innovatieboxen afschaffen terwijl we als Nederland ons willen concentreren op een kenniseconomie om de arbeidsmigratie tegen te gaan, afschaffen BOR wat familiebedrijven disproportioneel hard raakt, 70k euro als grootverdiener zien, allemaal onwenselijke plannen. Verschuiving van belasting op arbeid naar belasting op vermogen (en eventueel verbruiksbelasting) is prima, maar niet op die manier.
Dat kun je vinden, maar dan vind jij de lasten eerlijk verdelen blijkbaar onbelangrijk en dan zit je wel goed bij rechts.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212355912
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Rustig uitbouwen lukt lastig met 20 zetels.
Rustig uitbouwen lukt vooral niet als je met die 20 zetels gelijk gaat regeren en zeker niet als je dan met totaal onverantwoordelijke partijen als PVV en BBB in zee gaat.

Je kunt natuurlijk prima rustig uitbouwen met 20 zetels. Sterker: dan heb je tenminste genoeg zetels om bij elk belangrijk debat een goede inbreng te hebben en ook nog bezig te zijn met zaken rondom het opzetten van de partij. Dat is met een zetel of 5 dan weer niet goed haalbaar.

NSC kan nu juist zorgen dat ze op elk onderwerp hun eigen geluid laten horen, juist door die 20 zetels.
pi_212355948
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Rustig uitbouwen lukt vooral niet als je met die 20 zetels gelijk gaat regeren en zeker niet als je dan met totaal onverantwoordelijke partijen als PVV en BBB in zee gaat.

Je kunt natuurlijk prima rustig uitbouwen met 20 zetels. Sterker: dan heb je tenminste genoeg zetels om bij elk belangrijk debat een goede inbreng te hebben en ook nog bezig te zijn met zaken rondom het opzetten van de partij. Dat is met een zetel of 5 dan weer niet goed haalbaar.

NSC kan nu juist zorgen dat ze op elk onderwerp hun eigen geluid laten horen, juist door die 20 zetels.
Stemmers verwachten natuurlijk wel wat als ze je 20 zetels hebben gegeven. In de oppositie moet Omtzigt het toch vooral van aansprekende dossiers hebben.

Denk ook niet dat Omtzigt een heel geschikte partijleider of manager is. Hij is vooral goed in zich in één dossier vast te bijten. Partijleider en gezicht van een partij zijn vraagt wel wat meer natuurlijk.
pi_212355979
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:05 schreef Halcon het volgende:

[..]
Stemmers verwachten natuurlijk wel wat als ze je 20 zetels hebben gegeven. In de oppositie moet Omtzigt het toch vooral van aansprekende dossiers hebben.

Denk ook niet dat Omtzigt een heel geschikte partijleider of manager is. Hij is vooral goed in zich in één dossier vast te bijten. Partijleider en gezicht van een partij zijn vraagt wel wat meer natuurlijk.
Stemmers op NSC die een partij verwachten die heel graag gaat regeren, hebben de hele verkiezingsperiode niets gelezen, gezien of geluisterd. Moet je dan naar zulke mensen je oren laten hangen?
pi_212356015
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Stemmers op NSC die een partij verwachten die heel graag gaat regeren, hebben de hele verkiezingsperiode niets gelezen, gezien of geluisterd. Moet je dan naar zulke mensen je oren laten hangen?
Stemmers op een partij stemmen omdat ze achter een partij staan, welke kant ze ook op bewegen. De kiezer stemt en daarna is het aan de de partijen en de formateur.
pi_212356043
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat kun je vinden, maar dan vind jij de lasten eerlijk verdelen blijkbaar onbelangrijk en dan zit je wel goed bij rechts.
Ik heb eerder vooral een andere definitie van de lasten eerlijk verdelen. Zoals af van het toeslagencircus (en ook ergens de pijn daarvan nemen) en een normale vermogensbelasting in plaats van het forfaitaire gedrocht dat we hier hebben.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_212356098
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:41 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
PVV is anders ook economisch links, qua migratie natuurlijk heel rechts maar verder zijn ze een vrij linkse partij.
Dit blijft een vreemde frame of fantasie.
pi_212356141
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
NSC heeft alles in zich om een brede ledenpartij te blijven idd.
NSC heeft de potentie om het CDA te vervangen op termijn, afhankelijk hoe Omtzigt zich opstelt. Op dit moment is Omtzigt de stemmentrekker voor de partij. Zou me echter niet verbazen als Omtzigt in een paar jaar aftreed als lijsttrekker.
pi_212356176
quote:

[..]
Zulke mensen zijn wel de mensen die je partij maken of kraken.
pi_212356194
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:22 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
NSC heeft de potentie om het CDA te vervangen op termijn, afhankelijk hoe Omtzigt zich opstelt. Op dit moment is Omtzigt de stemmentrekker voor de partij. Zou me echter niet verbazen als Omtzigt in een paar jaar aftreed als lijsttrekker.
En als dan z'n van Vroenhoven of zo'n type het overneemt, dan ben je ook weer bijna in een keer weg.
pi_212356220
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:41 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
PVV is anders ook economisch links, qua migratie natuurlijk heel rechts maar verder zijn ze een vrij linkse partij.
Het financiele beleid is juist een groot struikelblok tussen PVV-BBB-VVD en NSC.
PVV is economisch zeker niet links.

https://www.partijgedrag.nl/partijgelijkenis.php

Ga naar PVV en kijk bij de kopjes economie en financiën met welke partijen ze het meeste overeenstemmen qua stemgedrag. Dat zijn twee partijen die de VVD rechts inhalen op economisch gebied, namelijk FvD en JA21. Hun linkse economische standpunten in hun verkiezingsprogramma zijn er voor de bühne. Vergeet niet dat Wilders afkomstig is uit de rechtse vleugel van de VVD.
pi_212356232
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:25 schreef Halcon het volgende:

[..]
Zulke mensen zijn wel de mensen die je partij maken of kraken.
Nee, dat is onzin. Zie PvdD, zie de CU. De mensen die je partij maken zijn niet de leden die uit zijn op macht, maar de mensen die inhoudelijk achter de partij staan.

En met samenwerken met de PVV dreig je juist die laatste, veel essentiëlere, groep uit je partij te jagen. Dan blijft er alleen een groep populisten over en net die ben je als serieuze partij liever kwijt dan rijk.
pi_212356272
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat is onzin. Zie PvdD, zie de CU. De mensen die je partij maken zijn niet de leden die uit zijn op macht, maar de mensen die inhoudelijk achter de partij staan.

En met samenwerken met de PVV dreig je juist die laatste, veel essentiëlere, groep uit je partij te jagen. Dan blijft er alleen een groep populisten over en net die ben je als serieuze partij liever kwijt dan rijk.
De CU heeft natuurlijk een vrij trouwe achterban, waarbij het geloof de verbindende factor is. Wie er daar aan het roer staat, maakt niet zo heel veel uit eigenlijk. Dat is wel een verschil met NSC. Bij de PvdD is de aansprekende Thieme 16 jaar partijleider geweest. Dat zie ik Omtzigt nog niet zo 1-2-3 doen.

En beide partijen hebben natuurlijk nooit 20 zetels gekregen bij verkiezingen.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 09:37:04 #167
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_212356311
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dit blijft een vreemde frame of fantasie.
Ze hebben een uitgebreid gratis bier programma voor autochtone Nederlanders natuurlijk. Een heel uitgebreid programma wat ze vooral nooit maar dan ook nooit laten doorrekenen.

Bezit je dan niet teveel intelligentie , zeg maar het niveau van de gemiddelde voetballer en/of Geer/Goor fan, dan neem je dat programma serieus. Dan denk je echt dat Geert jou gratis bier gaat bezorgen en dat je zelfs het statiegeld mag gaan houden!

De enorme roze olifant van de huidige formatie onderhandelingen is dat werkelijk iedereen, Geert inclusief, weet dat met Geert en vrienden geen kabinet te formeren is, maar dat tot nu niemand dat hardop durft te zeggen.
pi_212356328
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:32 schreef Halcon het volgende:

[..]
De CU heeft natuurlijk een vrij trouwe achterban, waarbij het geloof de verbindende factor is. Wie er daar aan het roer staat, maakt niet zo heel veel uit eigenlijk. Dat is wel een verschil met NSC. Bij de PvdD is de aansprekende Thieme 16 jaar partijleider geweest. Dat zie ik Omtzigt nog niet zo 1-2-3 doen.

En beide partijen hebben natuurlijk nooit 20 zetels gekregen bij verkiezingen.
Nee, maar dat laatste is niet zo zeer de sleutel naar succes als partij. Nogmaals: Omtzigt wilde nooit een potentiële regeringspartij oprichten, hij wil de regering controleren. Juist het niet-regeren is deel van het DNA van die partij.

En ja, op termijn kan dat veranderen. Maar pas op termijn. Dan zou het een regeringspartij kunnen worden. Maar nu zijn verkiezingsbelofte breken door toch in een meerderheidskabinet met doortimmert regeerakkoord te stappen (en zonder zo'n akkoord gaat het niet, zeker niet voor BBB en PVV), dat is volgens mij echt de snelste manier om al zijn ambities van een stabiele partij die de regering streng blijft controleren op goed bestuur en degelijke financiën in de prullenbak te smijten.

Meeregeren met de PVV en BBB, ik denk dat Omtzigt dat niet naar zichzelf kan verantwoorden, maar hij kan het in elk geval niet verantwoorden naar de kiezers die hopen op een stabiele, degelijke partij in het midden.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 09:41:56 #169
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_212356351
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:26 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Ondertussen is Rutte opvolger van chef Navo Jens Stoltberg en wordt..... juist, Yesilgoz alsnog (demissionair) MP. Het kan verkeren!
Rob Jetten is vice premier (was Sigrid Kaag) en D'66 is de tweede grootste partij in het huidige (demissionaire) kabinet.
Jetten I krijgen we dan vanaf oktober indien Mark Rutte inderdaad NAVO-chef wordt.

De reaktie van PVV-erts zal ongekend zijn.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_212356381
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:41 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Rob Jetten is vice premier (was Sigrid Kaag) en D'66 is de tweede grootste partij in het huidige (demissionaire) kabinet.
Jetten I krijgen we dan vanaf oktober indien Mark Rutte inderdaad NAVO-chef wordt.

De reaktie van PVV-erts zal ongekend zijn.
Nee, als een minister op stapt wordt over het algemeen vervangen door iemand van de eigen partij. Als Rutte op stapt gaat Yeşilgöz naar AZ en zoeken ze een nieuwe VVDer voor justitie.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 09:46:17 #171
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_212356414
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, als een minister op stapt wordt rie over het algemeen vervangen door iemand van de eigen partij. Als Rutte op stapt gaat Yeşilgöz naar AZ en zoeken ze een nieuwe VVDer voor justitie.
Voor een minister ja. Voor een premier gelden andere regels volgens mij. Het vice-premierschap bestaat niet voor niets. Ik kan ernaast zitten hoor. We zullen zien.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_212356435
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Voor een minister ja. Voor een premier gelden andere regels volgens mij. Het vice-premierschap bestaat niet voor niets. Ik kan ernaast zitten hoor. We zullen zien.
Vice-premier is voor tijdelijke vervangingen, bijvoorbeeld als de premier in het buitenland zit. En de premiers en de vice-premiers vormen samen ook een soort kopgroep waarin wordt overlegd, daarom hebben alle partijen een premier of een vice-premier. Als Rutte definitief moet worden vervangen zal dat gewoon door een VVDer gebeuren.
pi_212356608
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat is 'verval ingezet'? Als ik nu zou moeten gokken geef ik NSC een veel grotere kans om over 25 jaar nog te bestaan dan de PVV. Omtzigt hoeft geen grote partij om relevant te zijn.
Tso die Wilders ziet er ook steeds slechter uit. Als die een keer het loodje legt is het gewoon klaar met de PVV.
pi_212356622
quote:

[..]
Eh, de situatie is dat dit nu eenmaal de realiteit is en Omtzigt, gezien de peilingen, donders goed wist dat die kans er levensgroot in zat en ook niets gedaan heeft om dat risico te ontlopen of te beperken.

Als Omtzigt niet had willen besturen en maar 10 zetels oid had willen halen dan had hij dat kunnen realiseren, hij koos er voor om deze weg te bewandelen, dan moet je ook de consequenties accepteren en die zijn dat hij moet meeregeren.
pi_212356692
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Eh, de situatie is dat dit nu eenmaal de realiteit is en Omtzigt, gezien de peilingen, donders goed wist dat die kans er levensgroot in zat en ook niets gedaan heeft om dat risico te ontlopen of te beperken.

Als Omtzigt niet had willen besturen en maar 10 zetels oid had willen halen dan had hij dat kunnen realiseren, hij koos er voor om deze weg te bewandelen, dan moet je ook de consequenties accepteren en die zijn dat hij moet meeregeren.
Hij moet dus helemaal niks. Er kunnen prima minderheidskabinetten gevormd worden zonder NSC en er kan ook prima een extraparlementair kabinet worden gevormd (daar zou NSC dan wel aan mee doen).

Dat mensen nog steeds denken dat NSC moet regeren is net zo'n grote fout als de mensen die denken dat er een meerderheidskabinet te maken is zonder VVD en NSC. Wat betreft NSC is een meerderheidskabinet namelijk de minst favoriete optie, NSC kan dus juist prima niet mee regeren.
pi_212356694
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 20:35 schreef klipper het volgende:
Omzigt is ook helemaal niet geschikt.
Doet precies hetzelfde wat hij anderen verwijt, misselijk mannetje is het gewoon.
pvv en bbb zijn helemaal niet geschikt om dit land te leiden

zou echt de grootste flop allertijden zijn als je deze partijen het voor het zeggen zouden hebben
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_212356756
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij moet dus helemaal niks. Er kunnen prima minderheidskabinetten gevormd worden zonder NSC en er kan ook prima een extraparlementair kabinet worden gevormd (daar zou NSC dan wel aan mee doen).

Dat mensen nog steeds denken dat NSC moet regeren is net zo'n grote fout als de mensen die denken dat er een meerderheidskabinet te maken is zonder VVD en NSC. Wat betreft NSC is een meerderheidskabinet namelijk de minst favoriete optie, NSC kan dus juist prima niet mee regeren.
Een minderheidskabinet is niet prima maar dat terzijde, hij heeft een minderheidskabinet van PVV-VVD-BBB afgeschoten, dan lijkt het mij logischer dat je eerst gaat proberen een centrum meerderheidsregering te vormen.
pi_212356800
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Een minderheidskabinet is niet prima maar dat terzijde, hij heeft een minderheidskabinet van PVV-VVD-BBB afgeschoten, dan lijkt het mij logischer dat je eerst gaat proberen een centrum meerderheidsregering te vormen.
Hij heeft al het meeregeren afgeschoten, ook met een centrumregering. Hij heeft duidelijk gezegd dat NSC niet in een kabinet stapt. En hij heeft juist expliciet de minderheidsvariant PVV-VVD-BBB niet afgeschoten.

Hij zal alleen een minderheidskabinet zonder gedoogakkoord of met alleen een gedoogakkoord op hoofdlijnen willen, meer macht naar de Kamer.

Het lijkt er op dat jij niet meer objectief kunt kijken door je hoop op een PvdAGL-VVD-NSC-D66 kabinet. Als je realistisch kijkt is de kans op dat kabinet afgelopen week helaas eerder kleiner dan groter geworden, juist omdat NSC al het meeregeren uit sluit.
pi_212356817
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hij zit in Twente om die aasgieren van een journalisten te ontlopen, om zich gewoon in het debat te kunnen verantwoorden. Als ik hem was had ik hetzelfde gedaan.
Waarom sprak hij dan wel met journalisten af in een hotel en ging hij bij Humberto zitten?
pi_212356831
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:27 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Waarom sprak hij dan wel met journalisten af in een hotel en ging hij bij Humberto zitten?
Dat vind ik ook een blunder. Misschien omdat hij zich toch kort wilde verantwoorden?
pi_212356872
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 09:37 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ze hebben een uitgebreid gratis bier programma voor autochtone Nederlanders natuurlijk. Een heel uitgebreid programma wat ze vooral nooit maar dan ook nooit laten doorrekenen.

Bezit je dan niet teveel intelligentie , zeg maar het niveau van de gemiddelde voetballer en/of Geer/Goor fan, dan neem je dat programma serieus. Dan denk je echt dat Geert jou gratis bier gaat bezorgen en dat je zelfs het statiegeld mag gaan houden!

De enorme roze olifant van de huidige formatie onderhandelingen is dat werkelijk iedereen, Geert inclusief, weet dat met Geert en vrienden geen kabinet te formeren is, maar dat tot nu niemand dat hardop durft te zeggen.
De gratis bier motie is echter door Omtzigt opgesteld en mede ondertekend door Caroline van BBB.
PVV heeft hier niets mee te maken, maar goede poging om de PVV onderuit te halen.

https://www.telegraaf.nl/(...)uitdelen-gratis-bier
https://www.ad.nl/video/p(...)-biermotie-op-424462

Tevens laat Omzigt zijn programma uiteindelijk toch niet doorrekenen, dat ligt hij liever toe in een debat.
Ook dat argument gaat dus niet op.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)sprogramma-toch-niet

Met Geert is het inderdaad moeilijk een kabinet te formeren, maar als grootste partij heeft hij wel het initiatief. In een volwassen democratie moet je ook deze mogelijkheid verkennen voordat je het afschiet.

[ Bericht 8% gewijzigd door C.L.Werner op 09-02-2024 10:39:20 ]
pi_212356951
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:33 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
De gratis bier motie is echter door Omtzigt opgesteld en mede ondertekend door Caroline van BBB.
PVV heeft hier niets mee te maken, maar goede poging om de PVV onderuit te halen.

Dat was een gratis bier motie, zoals PVV er inmiddels wel duizenden heeft ingediend. 'Gratis bier' als term werd door Slob voor het eerst gebezigd in de Kamer, naar aanleiding van juist een PVV motie.
pi_212356989
Ïk vind het ook heel opvallend dat Plasterk zegt zijn verslag te schrijven met Wilders, Yeşilgöz, Van der Plas (en liefst ook Omtzigt) er bij. Je schrijft zo'n verslag toch alleen, naar aanleiding van je notities?
pi_212357030
Als we terugdenken aan hoe alle heisa rondom Omtzigt begonnen is, was dat omdat hij niet lekker lag bij het CDA en de lijsttrekkersverkiezing verloor.

Stel dat hij die destijds wel gewonnen had… had hij dan nu namens het CDA aan de formatietafel gezeten?
Of was hij dan nooit zo populair geworden? In dat geval was er immers geen onduidelijkheid in het CDA ontstaan, en ook geen ‘functie elders’ affaire. Die laatste heeft natuurlijk vooral bijgedragen aan zijn imago van onverschrokken strijder voor goed bestuur en transparantie die aan alle kanten wordt tegengewerkt door oneerlijke machthebbers.
pi_212357034
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:16 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
pvv en bbb zijn helemaal niet geschikt om dit land te leiden

zou echt de grootste flop allertijden zijn als je deze partijen het voor het zeggen zouden hebben
Het waren twee bewogen maanden…
pi_212357044
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:46 schreef Hanca het volgende:
Ïk vind het ook heel opvallend dat Plasterk zegt zijn verslag te schrijven met Wilders, Yeşilgöz, Van der Plas (en liefst ook Omtzigt) er bij. Je schrijft zo'n verslag toch alleen, naar aanleiding van je notities?
Ik denk dat hij bedoelt dat hij het verslag wel aan hen voorlegt voor hij het naar de Kamer stuurt.
pi_212357049
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat was een gratis bier motie, zoals PVV er inmiddels wel duizenden heeft ingediend. 'Gratis bier' als term werd door Slob voor het eerst gebezigd in de Kamer, naar aanleiding van juist een PVV motie.
Neemt niet weg dat de veelbesproken gratis bier motie van afgelopen tijd is opgesteld door Omtzigt & Van der Plas.
pi_212357055
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:52 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Ik denk dat hij bedoelt dat hij het verslag wel aan hen voorlegt voor hij het naar de Kamer stuurt.
Zo begrijp ik het ook.
pi_212357066
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:52 schreef JaxStrumleyII het volgende:

[..]
Gister en vandaag kwamen ze bij elkaar om aan het verslag te schrijven. Zo zegt hij het, volgens mij.
pi_212357074
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:52 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Neemt niet weg dat de veelbesproken gratis bier motie van afgelopen tijd is opgesteld door Omtzigt & Van der Plas.
Gratis bier was en is al veel langer een term, ik denk bij gratis bier zeker niet gelijk aan die motie en ik denk de meeste politieke volgers ook niet. En het PVV programma staat gewoon vol met ongedekte plannen, oftewel 'gratis bier'.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 10:57:23 #191
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212357101
Idd, strooien met beloftes rondom leuke dingen voor demense maar nergens een financiële onderbouwing te bekennen. Stelletje charlatans.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212357112
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gratis bier was en is al veel langer een term, ik denk bij gratis bier zeker niet gelijk aan die motie en ik denk de meeste politieke volgers ook niet. En het PVV programma staat gewoon vol met ongedekte plannen, oftewel 'gratis bier'.
Een gratis-bier-motie is een populaire beschrijving voor een parlementaire motie zonder financiële dekking. Een bekend voorbeeld hiervan is een in 2023 ingediende motie door Caroline van der Plas en Pieter Omtzigt om het minimumloon te verhogen, zonder dat duidelijk werd gemaakt hoe dit door de Staat betaald zou moeten worden.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ine-van-der-plas-bbb

Dat jij andere associaties hebt, prima.
pi_212357146
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:55 schreef Hanca het volgende:
En het PVV programma staat gewoon vol met ongedekte plannen, oftewel 'gratis bier'.
Het NSC programma ook, die is immers ook niet doorgerekend. Ook het BBB programma is niet doorgerekend. Welk punt wil je nu maken?
pi_212357156
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:58 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Een gratis-bier-motie is een populaire beschrijving voor een parlementaire motie zonder financiële dekking. Een bekend voorbeeld hiervan is een in 2023 ingediende motie door Caroline van der Plas en Pieter Omtzigt om het minimumloon te verhogen, zonder dat duidelijk werd gemaakt hoe dit door de Staat betaald zou moeten worden.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)ine-van-der-plas-bbb

Dat jij andere associaties hebt, prima.
De term is echt al veel ouder. Hij komt bij Slob vandaan. Dat jij hem nu plots aan die ene motie wil vastplakken is wel heel vreemd. De programma's van de PVV worden ook al verkiezingen lang bekritiseerd als 'gratis bier', zie hier in 2016: https://nos.nl/artikel/21(...)r-toegankelijke-vorm
pi_212357170
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 11:01 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Het NSC programma ook, die is immers ook niet doorgerekend. Ook het BBB programma is niet doorgerekend. Welk punt wil je nu maken?
Het NSC programma is idd nief doorgerekend, maar staat niet vol met gratis bier. Er staan genoeg dekkingen in. BBB is inderdaad ook typisch zo'n gratis bier partij, klopt. PVV is daar niet uniek in. Aan de andere kant van het spectrum heeft SP er ook enorm een handje van.
pi_212357364
Ach.
zie email 27 oktober
  vrijdag 9 februari 2024 @ 11:21:41 #197
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_212357395
Iemand beelden kunnen vinden van de gore elleboogstoot van de Groot? VAR erbij halen?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  Moderator vrijdag 9 februari 2024 @ 11:22:25 #198
236264 crew  capricia
pi_212357405
twitter

Veel sterkte voor de nabestaanden.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 9 februari 2024 @ 11:23:00 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212357411
Gratis Bier gebruikten we ook al om bij het opstellen van stemwijzers van dat soort stellingen eruit de houden

Bijvoorbeeld "Er moet meer geld naar de Bibliotheek" zonder erbij ten koste van wat.

Dat was dan een "Gratis Bier"-stelling
pi_212357459
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 10:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Met "Gratis Bier" is eigenlijk ook niets mis als de overheidsfinanciën puik in orde zijn zoals het onlangs nog is voorgesteld in december 2023.

Of als het geld schijnbaar tegen de plinten aan klotst zoals er de afgelopen jaren met miljarden is gestrooid om o.a. Corona, Klimaat, Oekraïne, energie en diverse buitenlandse hulpprojecten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')