Ik denk eerder dat je als nsc/omtzigt geen zaken kan doen met de pvv en bbb hoe constructief je jezelf ook opstelt.quote:Op donderdag 8 februari 2024 18:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Met zo'n man is toch ook gewoon geen zaken te doen? Wat een drama zeg, zou er niemand zijn die hem er op kan wijzen dat een stukje constructivisme de wereld uiteindelijk beter kan maken?
Met deze 3? Nooit.quote:Op donderdag 8 februari 2024 18:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Met zo'n man is toch ook gewoon geen zaken te doen? Wat een drama zeg, zou er niemand zijn die hem er op kan wijzen dat een stukje constructivisme de wereld uiteindelijk beter kan maken?
Ik doel op het grotere geheel, ik verwacht met linkse partijen net zulk geschreeuw en drama vanuit Omtzigt.quote:
Plasterk is nu de aangewezen informateur. Omtzigt zijn handelen is erg onbeleefd.quote:Op donderdag 8 februari 2024 18:58 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Heel veel woorden maar staat eigenlijk heel weinig in.
Ten eerste dient Plasterk uiteraard hierboven te staan. Hij moet het gesprek leiden en niet een mening vormen over woorden of daden van de partijen waarmee hij praat. Ten tweede kan hij prima de Kamer gaan briefen. Immers heeft hij maanden kunnen meeluisteren waar de partijen elkaar wel vonden en/of elkaar niet vonden. Dat kan hij prima op papier zetten. Ten slot als gespreksleider lijkt het me handig als je warme banden onderhoudt met de partijen en niet zulk uithaal doen.
Als dat je overkomt zou je dan in volgende ronde weer Plasterk willen hebben als (in)formateur?
Maar dan moet hij dát zeggen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 19:54 schreef Afwazig het volgende:
Die Omtzigt heeft niks op met Wilders en Plasterk. Dat is de voornaamste reden om eruit te stappen en dat is prima. Als het nu al schuurt ga je het nooit volhouden.
Net onkruid, hij was weg, maar je bent nooit lang van De Groot af helaas.quote:Op donderdag 8 februari 2024 19:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat een zielig figuur is dit toch.
Of niet met Pieter, maar dan kijk je maar hoe je een meerderheid ziet te vinden.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:16 schreef Hexagon het volgende:
Ik hoop dat de meerderheid van de kamer in het debat zegt: "Geert, jij bent de grootste. Neem je verantwoordelijkheid en ga dit maar oplossen met Pieter"
Alleen zal het niet meevallen zonder Pieter een meerderheid te vinden daarvoor. Of er moet een rechtse afsplitser van NSC komen. Al is hij dan wel afhankelijk van de SGP en de ongeleide FvD projectielen.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat achten we de kans op een minderheidskabinet van PVV/VVD/BBB, al dan niet met een gedoogakkoord vooraf?
Zoals de bakens nu staan acht ik dit het meest waarschijnlijke, al verwacht ik wel nog een lijmpoging met Pieter en voor de vorm zou je zeggen dat ze ook nog een keer aan een middenkabinet snuffelen. Niet per se in die volgorde.
Je hoeft natuurlijk alleen per onderdeel een meerderheid te zoeken. En bij aanstelling geen motie van wantrouwen met een meerderheid aan je broek krijgen, maar dat zal denk ik ook niet snel gebeuren.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Alleen zal het niet meevallen zonder Pieter een meerderheid te vinden daarvoor. Of er moet een rechtse afsplitser van NSC komen. Al is hij dan wel afhankelijk van de SGP en de ongeleide FvD projectielen.
Kijkend naar de 2e kamer zou er voor een heleboel rechts beleid makkelijk een meerderheid te vinden moeten zijn. NSC is zelf ook gewoon een rechtse partij natuurlijk. En het CDA ook.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Alleen zal het niet meevallen zonder Pieter een meerderheid te vinden daarvoor. Of er moet een rechtse afsplitser van NSC komen. Al is hij dan wel afhankelijk van de SGP en de ongeleide FvD projectielen.
Dus, wat acht jij dan nu het meest waarschijnlijke scenario?quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:28 schreef Hanca het volgende:
Probleem is meer dat Yeşilgöz wel gek is, maar niet de hele VVD. Die gaan nooit samen met PVV en BBB die beide geen bewindspersonen kunnen leveren.
Een sabbatical van 2 jaarquote:Op donderdag 8 februari 2024 20:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dus, wat acht jij dan nu het meest waarschijnlijke scenario?
Probleem is alleen dat geen van die partijen het tegenwoordig nog met elkaar eens is wat nu precies rechts is. Dat was in 2002 bijvoorbeeld iets minder ingewikkeld.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Kijkend naar de 2e kamer zou er voor een heleboel rechts beleid makkelijk een meerderheid te vinden moeten zijn. NSC is zelf ook gewoon een rechtse partij natuurlijk. En het CDA ook.
De 2e kamer is nog nooit zó rechts geweest. Je zou toch denken dat daar mogelijkheden liggen.
Moeilijk. Ik zie 4 opties, maar alle 4 zijn eigenlijk onwaarschijnlijk:quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dus, wat acht jij dan nu het meest waarschijnlijke scenario?
Hoeveel meer moet Geert bukken 37>20quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:16 schreef Hexagon het volgende:
Ik hoop dat de meerderheid van de kamer in het debat zegt: "Geert, jij bent de grootste. Neem je verantwoordelijkheid en ga dit maar oplossen met Pieter"
De grootste partij haalt eigenlijk nooit het meeste binnen in Nederland. Tenminste, sinds de jaren 70 al niet meer.quote:Op donderdag 8 februari 2024 20:36 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoeveel meer moet Geert bukken 37>20
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |