abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212349933
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Verslag van verkenner Plasterk

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
De Hond
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_212349956
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  Forum Admin donderdag 8 februari 2024 @ 19:02:39 #3
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212349986
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Met zo'n man is toch ook gewoon geen zaken te doen? Wat een drama zeg, zou er niemand zijn die hem er op kan wijzen dat een stukje constructivisme de wereld uiteindelijk beter kan maken?
Ik denk eerder dat je als nsc/omtzigt geen zaken kan doen met de pvv en bbb hoe constructief je jezelf ook opstelt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212349994
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Met zo'n man is toch ook gewoon geen zaken te doen? Wat een drama zeg, zou er niemand zijn die hem er op kan wijzen dat een stukje constructivisme de wereld uiteindelijk beter kan maken?
Met deze 3? Nooit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_212350037
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 19:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Met deze 3? Nooit.
Ik doel op het grotere geheel, ik verwacht met linkse partijen net zulk geschreeuw en drama vanuit Omtzigt.
pi_212350114
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:58 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Heel veel woorden maar staat eigenlijk heel weinig in.

Ten eerste dient Plasterk uiteraard hierboven te staan. Hij moet het gesprek leiden en niet een mening vormen over woorden of daden van de partijen waarmee hij praat. Ten tweede kan hij prima de Kamer gaan briefen. Immers heeft hij maanden kunnen meeluisteren waar de partijen elkaar wel vonden en/of elkaar niet vonden. Dat kan hij prima op papier zetten. Ten slot als gespreksleider lijkt het me handig als je warme banden onderhoudt met de partijen en niet zulk uithaal doen.

Als dat je overkomt zou je dan in volgende ronde weer Plasterk willen hebben als (in)formateur?
Plasterk is nu de aangewezen informateur. Omtzigt zijn handelen is erg onbeleefd.

Alleen Omtzigt vindt dat de stukken te laat zijn gestuurd. Om daarom deze circus te maken vind ik onbegrijpelijk.
pi_212350385
twitter

Wat een zielig figuur is dit toch.
zie email 27 oktober
  donderdag 8 februari 2024 @ 19:29:59 #8
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_212350394
Wat een zielepoot is die Plasterk toch ook. Totaal ongeschikt, man man man.
  donderdag 8 februari 2024 @ 19:54:03 #9
131603 Afwazig
Serious business
pi_212350964
Die Omtzigt heeft niks op met Wilders en Plasterk. Dat is de voornaamste reden om eruit te stappen en dat is prima. Als het nu al schuurt ga je het nooit volhouden.
pi_212351046
Die de groot is toch ook puur vergif.
pi_212351243
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 19:54 schreef Afwazig het volgende:
Die Omtzigt heeft niks op met Wilders en Plasterk. Dat is de voornaamste reden om eruit te stappen en dat is prima. Als het nu al schuurt ga je het nooit volhouden.
Maar dan moet hij dát zeggen.
Zeker als je jarenlang anderen de maat hebt genomen over gebrek aan transparantie. Het verstopgedrag dat hij nu laat zien valt me echt zwaar van hem tegen.
En dan heb ik het nog niet eens over eerst de pers inlichten en dan pas zijn gesprekspartners en de informateur. Als ieder ander dat had gedaan, had Omtzigt moord en brand geschreeuwd.

[ Bericht 11% gewijzigd door JaxStrumleyII op 08-02-2024 20:15:21 ]
pi_212351336
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 19:29 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wat een zielig figuur is dit toch.
Net onkruid, hij was weg, maar je bent nooit lang van De Groot af helaas.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 8 februari 2024 @ 20:16:52 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212351443
Ik hoop dat de meerderheid van de kamer in het debat zegt: "Geert, jij bent de grootste. Neem je verantwoordelijkheid en ga dit maar oplossen met Pieter"
pi_212351514
Wat achten we de kans op een minderheidskabinet van PVV/VVD/BBB, al dan niet met een gedoogakkoord vooraf?

Zoals de bakens nu staan acht ik dit het meest waarschijnlijke, al verwacht ik wel nog een lijmpoging met Pieter en voor de vorm zou je zeggen dat ze ook nog een keer aan een middenkabinet snuffelen. Niet per se in die volgorde.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_212351516
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 20:16 schreef Hexagon het volgende:
Ik hoop dat de meerderheid van de kamer in het debat zegt: "Geert, jij bent de grootste. Neem je verantwoordelijkheid en ga dit maar oplossen met Pieter"
Of niet met Pieter, maar dan kijk je maar hoe je een meerderheid ziet te vinden.
  donderdag 8 februari 2024 @ 20:23:56 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212351589
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 20:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat achten we de kans op een minderheidskabinet van PVV/VVD/BBB, al dan niet met een gedoogakkoord vooraf?

Zoals de bakens nu staan acht ik dit het meest waarschijnlijke, al verwacht ik wel nog een lijmpoging met Pieter en voor de vorm zou je zeggen dat ze ook nog een keer aan een middenkabinet snuffelen. Niet per se in die volgorde.
Alleen zal het niet meevallen zonder Pieter een meerderheid te vinden daarvoor. Of er moet een rechtse afsplitser van NSC komen. Al is hij dan wel afhankelijk van de SGP en de ongeleide FvD projectielen.
pi_212351703
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 20:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Alleen zal het niet meevallen zonder Pieter een meerderheid te vinden daarvoor. Of er moet een rechtse afsplitser van NSC komen. Al is hij dan wel afhankelijk van de SGP en de ongeleide FvD projectielen.
Je hoeft natuurlijk alleen per onderdeel een meerderheid te zoeken. En bij aanstelling geen motie van wantrouwen met een meerderheid aan je broek krijgen, maar dat zal denk ik ook niet snel gebeuren.

Probleem is meer dat Yeşilgöz wel gek is, maar niet de hele VVD is dat. Die gaan nooit samen met PVV en BBB die beide geen bewindspersonen kunnen leveren.
pi_212351706
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 20:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Kijkend naar de 2e kamer zou er voor een heleboel rechts beleid makkelijk een meerderheid te vinden moeten zijn. NSC is zelf ook gewoon een rechtse partij natuurlijk. En het CDA ook.

De 2e kamer is nog nooit zó rechts geweest. Je zou toch denken dat daar mogelijkheden liggen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_212351724
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 20:28 schreef Hanca het volgende:

Probleem is meer dat Yeşilgöz wel gek is, maar niet de hele VVD. Die gaan nooit samen met PVV en BBB die beide geen bewindspersonen kunnen leveren.
Dus, wat acht jij dan nu het meest waarschijnlijke scenario?
pi_212351773
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 20:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Een sabbatical van 2 jaar
  donderdag 8 februari 2024 @ 20:31:51 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212351776
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 20:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Kijkend naar de 2e kamer zou er voor een heleboel rechts beleid makkelijk een meerderheid te vinden moeten zijn. NSC is zelf ook gewoon een rechtse partij natuurlijk. En het CDA ook.

De 2e kamer is nog nooit zó rechts geweest. Je zou toch denken dat daar mogelijkheden liggen.
Probleem is alleen dat geen van die partijen het tegenwoordig nog met elkaar eens is wat nu precies rechts is. Dat was in 2002 bijvoorbeeld iets minder ingewikkeld.
pi_212351847
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 20:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Moeilijk. Ik zie 4 opties, maar alle 4 zijn eigenlijk onwaarschijnlijk:
-PVV-VVD-BBB, maar dan is VVD gek geworden
-PvdAGL-VVD-NSC-D66, maar ook dan is VVD gek en NSC wil niet regeren
-een extraparlementair kabinet, maar op Omtzigt na lijkt niemand dat te willen
-nieuwe verkiezingen, maar die wil alleen Wilders

Welke van de 4 het gaat worden, ik zie het momenteel gewoon niet. Veel hangt van Omtzigt af in het debat en van hoeveel de VVD naar Yeşilgöz luistert.
pi_212351848
Omzigt is ook helemaal niet geschikt.
Doet precies hetzelfde wat hij anderen verwijt, misselijk mannetje is het gewoon.
pi_212351865
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 20:16 schreef Hexagon het volgende:
Hoeveel meer moet Geert bukken 37>20
pi_212351894
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 20:36 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Hoeveel meer moet Geert bukken 37>20
De grootste partij haalt eigenlijk nooit het meeste binnen in Nederland. Tenminste, sinds de jaren 70 al niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')