abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212348374
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 16:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, maar daarom moet de overheid nog steeds niet mensen subsidie geven die er geen recht op hebben. Dan kunnen ze beter goedkope startersleningen gaan subsideren oid.

Dat de hoge huizenprijzen moeten worden aangepakt is duidelijk. Want inderdaad is dit voor starters niet of nauwelijks meer te doen. En ik vind de nieuwe huurwet van De Jonge wat dat betreft een goede stap in de richting.
Leencapaciteit vergroten lost niks op. Sterker nog, het stuwt alleen de prijzen op en zadelt mensen met hogere schulden op.

Er is eigenlijk maar één knop waar je aan kan draaien als overheid als het neerkomt op het woningtekort en dat is die van het aanbod. Dat moet gewoon, over de hele linie, omhoog.

Alle andere maatregelen die je neemt bevoordelen de ene groep terwijl ze een andere groep benadelen en zorgen niet voor verruiming van het totale aanbod.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_212348394
quote:

[..]
Klopt, maar daarom moet de overheid nog steeds niet mensen subsidie geven die er geen recht op hebben. Dan kunnen ze beter goedkope startersleningen gaan subsideren oid.

Dat de hoge huizenprijzen moeten worden aangepakt is duidelijk. Want inderdaad is dit voor starters niet of nauwelijks meer te doen. En ik vind de nieuwe huurwet van De Jonge wat dat betreft een goede stap in de richting.
lijkt mij juist handig als types als De Jonge eens met hun klauwen van zoiets afblijven ipv constant de spelregels te willen veranderen

dat helpt alleen de grote spelers, die hebben het personeel en de budgetten om er mee om te gaan
normale mensen niet
pi_212348403
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 17:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Er is eigenlijk maar één knop waar je aan kan draaien als overheid als het neerkomt op het woningtekort en dat is die van het aanbod. Dat moet gewoon, over de hele linie, omhoog.
maak het makkelijker om te bouwen, klaar is kees

minder regeltjes en je hebt zo meer huizen/woningen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2024 17:02:47 ]
pi_212348407
quote:
10s.gif Op donderdag 8 februari 2024 16:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
En dan allemaal nog ziedend worden op de erfbelasting.
Zelfs dan.
De ouderen met een koopwoning hebben vaak kinderen met een koopwoning. Die groep gaat er heel veel harder op vooruit dan de gezinnen waar men van oudsher huurt.
Het is ze gegund hoor. Maar het is jammer dat die sociale mobiliteit stukken minder aan het worden is.
Als je er niet in zit, in die middenklasse met een koopwoning, kom je er gewoon niet meer tussen.
pi_212348449
quote:
14s.gif Op donderdag 8 februari 2024 17:02 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Daar valt vast wel het eea te winnen, zonder dat ik het een goed idee vind om rücksichtslos regels te schrappen.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_212348497
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 17:03 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Zelfs dan.
De ouderen met een koopwoning hebben vaak kinderen met een koopwoning. Die groep gaat er heel veel harder op vooruit dan de gezinnen waar men van oudsher huurt.
Het is ze gegund hoor. Maar het is jammer dat die sociale mobiliteit stukken minder aan het worden is.
Als je er niet in zit, in die middenklasse met een koopwoning, kom je er gewoon niet meer tussen.
Ja, daar heb je wel een punt. Ik zei gister nog tegen mensen die huren dat ik over 30 jaar gratis woon, maar waarschijnlijk is het idd eerder omdat zowel ouders als schoonouders in een koopwoning zitten die veel geld waard is zonder hypotheek. Als die overlijden komt er een fors bedrag binnen waar ik niks voor heb gedaan, eigenlijk zeer oneerlijk (en daarom ben ik ook voor zeer stevige erfbelasting).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212348508
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 17:06 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Daar valt vast wel het eea te winnen, zonder dat ik het een goed idee vind om rücksichtslos regels te schrappen.
Dat is alleen maar kapitaalvernietiging, minder regels voor bouwen betekent kwalitatief mindere woningen met ook een lagere vervangingstijd waardoor investeren alleen maar minder aantrekkelijk word.
pi_212348520
quote:
14s.gif Op donderdag 8 februari 2024 17:01 schreef aTypisch het volgende:

[..]
lijkt mij juist handig als types als De Jonge eens met hun klauwen van zoiets afblijven ipv constant de spelregels te willen veranderen

dat helpt alleen de grote spelers, die hebben het personeel en de budgetten om er mee om te gaan
normale mensen niet
De huizenmarkt moet gereguleerd worden. Wonen is een basisrecht dat toegankelijk moet zijn voor iedereen en aangezien dat nu niet zo is moet de overheid daar wat aan doen. En dan kun je 'bouwen, bouwen, bouwen' roepen, maar er wordt al jaren maximaal gebouwd en toch helpt het niet. Dus is er meer nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212348521
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 17:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, daar heb je wel een punt. Ik zei gister nog tegen mensen die huren dat ik over 30 jaar gratis woon, maar waarschijnlijk is het idd eerder omdat zowel ouders als schoonouders in een koopwoning zitten die veel geld waard is zonder hypotheek. Als die overlijden komt er een fors bedrag binnen waar ik niks voor heb gedaan, eigenlijk zeer oneerlijk (en daarom ben ik ook voor zeer stevige erfbelasting).
Sociale mobiliteit is erfelijk.
En daar helpt geen erfbelasting aan.
pi_212348522

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2024 18:37:56 ]
  donderdag 8 februari 2024 @ 17:13:42 #261
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212348548
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 16:51 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Precies, en zo wordt de groep mensen die tussen wal en schip vallen steeds groter.
Exact.
Daarbij komt dat de doorstroming in het algemeen gewoon rot is. Ouderen die kleiner willen gaan wonen (of ze nu koop of huur hebben nu) kunnen die woningen ook amper vinden. En als ze ze wel kunnen vinden gaan ze over het algemeen én kleiner wonen én een stuk duurder. En buiten hun sociale omgeving. Dus blijven ze zitten waar ze zitten.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_212348584
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 17:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Exact.
Daarbij komt dat de doorstroming in het algemeen gewoon rot is. Ouderen die kleiner willen gaan wonen (of ze nu koop of huur hebben nu) kunnen die woningen ook amper vinden. En als ze ze wel kunnen vinden gaan ze over het algemeen én kleiner wonen én een stuk duurder. En buiten hun sociale omgeving. Dus blijven ze zitten waar ze zitten.
Ik sprak laatst nog een koppel die huurt van begin 70. Die huren netto voor 250 euro. Of ze niet kleiner wilden gaan wonen nu ze lichamelijk minder worden. Zouden ze best willen idd, maar dan kost het ze zoveel meer dat ze wel gek zouden zijn. Dus die blijven mooi zitten waar ze zitten.
pi_212348620
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 17:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ik sprak laatst nog een koppel die huurt van begin 70. Die huren netto voor 250 euro. Of ze niet kleiner wilden gaan wonen nu ze lichamelijk minder worden. Zouden ze best willen idd, maar dan kost het ze zoveel meer dat ze wel gek zouden zijn. Dus die blijven mooi zitten waar ze zitten.
Tja, dit soort verhalen zijn er altijd geweest. Ik herinner me nog 1 van mijn allereerste klanten in 2005, die had een huurder van 95+ die nog geen 50 euro per maand betaalde. Dat mensen door lang te blijven zitten een hele lage huur betalen is nooit het probleem geweest, het lijkt me dus ook niet dat we daar echt de oplossing moeten zoeken.
pi_212348717
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 17:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, dit soort verhalen zijn er altijd geweest. Ik herinner me nog 1 van mijn allereerste klanten in 2005, die had een huurder van 95+ die nog geen 50 euro per maand betaalde. Dat mensen door lang te blijven zitten een hele lage huur betalen is nooit het probleem geweest, het lijkt me dus ook niet dat we daar echt de oplossing moeten zoeken.
Het probleem is dat ze blijven zitten omdat verkassen ontzettend veel duurder is. Je moet maar gek genoeg zijn om honderden euro's duurder per maand uit te zijn als je het al niet breed hebt.
pi_212348756
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 17:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Het probleem is dat ze blijven zitten omdat verkassen ontzettend veel duurder is. Je moet maar gek genoeg zijn om honderden euro's duurder per maand uit te zijn als je het al niet breed hebt.
Klopt, maar dit soort verhalen zijn er dus altijd al geweest, mensen die bleven zitten omdat ze anders teveel omhoog gingen in huur. Tenzij er echt aanwijzingen zijn dat het er nu echt significant meer zijn, zou ik daar de oplossing niet zoeken.
pi_212348792
quote:
14s.gif Op donderdag 8 februari 2024 17:02 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel weer wat simplistisch. Dat de bouwproductie nu stokt komt veelal vanwege vraaguitval en niet vanwege een tekort aan locaties waar gebouwd mag worden. Dan zou je de regels rond financiering moeten versimpelen maar de ervaringen daarmee zijn ook niet optimaal…
pi_212348816
quote:

[..]
Met wat geluk komt er dan voor hen ook meer huurtoeslag in beeld en de stookkosten zullen vast een stuk lager worden. Onder aan de streep is vast nog wat duurder maar meer comfort mag ook wel iets kosten…
pi_212348828
quote:
10s.gif Op donderdag 8 februari 2024 17:35 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk wel weer wat simplistisch. Dat de bouwproductie nu stokt komt veelal vanwege vraaguitval en niet vanwege een tekort aan locaties waar gebouwd mag worden. Dan zou je de regels rond financiering moeten versimpelen maar de ervaringen daarmee zijn ook niet optimaal…
De oplossing is dan eerder om weer als overheid zelf te gaan bouwen. Er zijn idd bouwlocaties genoeg.
  donderdag 8 februari 2024 @ 17:41:35 #269
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212348869
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 17:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Precies. Het is allemaal ingewikkelder dan "scheefwoners!" of "asielzoekers!" :Y
  donderdag 8 februari 2024 @ 17:45:36 #270
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212348922
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 17:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het gaat niet om de lagere huur an sich. Het gaat om niet kleiner gaan wonen (prettiger voor de oudere bewoner vd huur- of koopwoning) omdat die woningen amper te vinden zijn, (veel) duurder zijn en niet in de eigen vertrouwde wijk/buurt gelegen zijn.

Ook de verzorgingshuizen en serviceflats worden node gemist. Er is nu een gapend gat tussen zelfstandig wonen en in een verpleeghuis opgenomen worden (zodra je een x ad beurt bent, er zijn ellenlange wachtlijsten).
pi_212348924
quote:
2s.gif Op donderdag 8 februari 2024 17:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Met wat geluk komt er dan voor hen ook meer huurtoeslag in beeld en de stookkosten zullen vast een stuk lager worden. Onder aan de streep is vast nog wat duurder maar meer comfort mag ook wel iets kosten…
Dat is de grap: hun hele huis is verduurzaamd een jaar of wat geleden. Ga je nu naar een appartement dan zit je weer met blokverwarming/stadsverwarming/een eigen CV en géén zonnepanelen meer. Zelfs bij een nieuwbouwappartement zouden ze er waarschijnlijk ook in dat opzicht (flink) op achteruit gaan.
  donderdag 8 februari 2024 @ 17:46:50 #272
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212348940
quote:

[..]
Dát o.a..
pi_212348964
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 17:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt, maar dit soort verhalen zijn er dus altijd al geweest, mensen die bleven zitten omdat ze anders teveel omhoog gingen in huur. Tenzij er echt aanwijzingen zijn dat het er nu echt significant meer zijn, zou ik daar de oplossing niet zoeken.
Dé oplossing zullen doorstroommaatregelen nooit worden nee. Ze verkleinen het totale tekort immers niet.
pi_212348995
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 17:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ook de verzorgingshuizen en serviceflats worden node gemist. Er is nu een gapend gat tussen zelfstandig wonen en in een verpleeghuis opgenomen worden (zodra je een x ad beurt bent, er zijn ellenlange wachtlijsten).
Serviceflats zijn er nog in zeer grote mate, alleen wel duur. Verzorgingshuizen stonden echt steeds leger aan het eind, daar wilde men niet meer wonen. Ik ken zelf ook geen ouderen die dat wel zouden willen.
pi_212349008

ze smeken dat Omtzigt terugkomt _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Omtzigt _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_212349031
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 17:52 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]

ze smeken dat Omtzigt terugkomt _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Omtzigt _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Het is nu ook wel duidelijk dat Pieter gewoon eerst het verslag wil zien en dan debatteren over hoe de kamer wil dat het verder gaat.

Dit is er eentje in de categorie 'nooit geschoten is altijd mis' van ome Roon en vrienden.
pi_212349085
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 17:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Het is nu ook wel duidelijk dat Pieter gewoon eerst het verslag wil zien en dan debatteren over hoe de kamer wil dat het verder gaat.

Dit is er eentje in de categorie 'nooit geschoten is altijd mis' van ome Roon en vrienden.
Bij Plasterk en heleboel andere mensen gaat er geen lampie branden dat hij helemaal niets met de kneuzen van de pvv en bbb te maken wil hebben......

hij wil gewoon deze formatie niet omdat ze onzin uitkramen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
  donderdag 8 februari 2024 @ 18:02:18 #278
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212349126
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 17:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Serviceflats zijn er nog in zeer grote mate, alleen wel duur. Verzorgingshuizen stonden echt steeds leger aan het eind, daar wilde men niet meer wonen. Ik ken zelf ook geen ouderen die dat wel zouden willen.
Ik wel :Y
Mijn moeder van 84 (pas na haar ongeval, dat moet ik toegeven). Zoals haar ouders ooit hadden. Eigen woning met 2 slaapkamers, volledige eigen keuken, ruim balkon. Maar wel hulp beschikbaar indien chronisch ziek of wat hulpbehoevend. Altijd hulp bij de hand en niet afhankelijk van thuiszorg.

Ook eigen afdeling voor zieken (die wel tijdelijk flink zorg nodig hadden, maar geen complete ziekenhuiszorg). Eigen gezamenlijke grote complexkeuken waarvan je indien gewenst maaltijden van kon afnemen. Recreatiezaal. Winkeltje en kapper. Mooie grote grzamenlijke tuin.
  donderdag 8 februari 2024 @ 18:04:11 #279
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212349159
quote:

[..]

Behalve dat je >35 jr. ineens niet meer in aanmerking komt voor regelingen voor starters. Al ben je écht een starter op de koopmarkt.
  donderdag 8 februari 2024 @ 18:06:07 #280
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_212349188
Wat vinden jullie van Andreas Kinneging?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 8 februari 2024 @ 18:06:57 #281
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212349202
quote:
7s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:06 schreef phpmystyle het volgende:
Wat vinden jullie van Andreas Kinneging?
Hoezo?
Was 1 van mijn professors ooit.
Maar had het niet zo op de professoren en universitair docenten van de gehéle vakgroep Rechtsfilosofie. Al was het onderwijs op zich prima.
pi_212349210
Wat is er met Plasterk zijn oog aan de hand? Jeetje zeg.

https://www.ad.nl/politie(...)an-omtzigt~a16d1302/
De enige echte.
  donderdag 8 februari 2024 @ 18:08:30 #283
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_212349224
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:06 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hoezo?
Was 1 van mijn professors ooit.
Ja joh? Wat gaaf!
Ik luister wat van zijn podcasts, en zijn denken sluit deels aan bij mijn denken. Hoewel hij wel een behoorlijk autoritaire inslag lijkt te hebben. Misschien dat ik eens een boek van'm koop als ik mijn stapels heb bijgewerkt.

Wat vond jij van'm dan?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 8 februari 2024 @ 18:12:58 #284
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212349283
quote:
7s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja joh? Wat gaaf!
Ik luister wat van zijn podcasts, en zijn denken sluit deels aan bij mijn denken. Hoewel hij wel een behoorlijk autoritaire inslag lijkt te hebben. Misschien dat ik eens een boek van'm koop als ik mijn stapels heb bijgewerkt.

Wat vond jij van'm dan?
Zie mijn edit.
  donderdag 8 februari 2024 @ 18:28:22 #285
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_212349480
quote:
7s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja joh? Wat gaaf!

Wat vond jij van'm dan?
Het moge geen verrassing zijn dat onze denkbeelden nogal verschillen.
Desalniettemin; misschien een interessant artikel voor je (wel een paywall en "oud"): https://www.nrc.nl/nieuws(...)g-wil-horen-a4030535
  donderdag 8 februari 2024 @ 18:30:37 #286
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212349512
Wat een sneue uithaal van Plasterk. Daar zit hoop frustratie en woede in.
  donderdag 8 februari 2024 @ 18:31:27 #287
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_212349528
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nee hoor, hij is gewoon een loopjongen van Wilders en doet wat hem gevraagd wordt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_212349637
Een mooie reconstructie

twitter
pi_212349708
quote:
Na 3 maanden Caroline, Yesilgoz, Wilders en Omtzigt zou ik ook enige frustratie kennen.

Ik hoop werkelijk dat PVV-VVD en BBB een minderheidskabinet gaan vormen. Dan kan Omtzigt op zijn favoriete plekje in de luwte aan de zijlijn op zijn gemakje gaan bedenken wat hij wel en niet wil.
pi_212349735
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee hoor, hij is gewoon een loopjongen van Wilders en doet wat hem gevraagd wordt.
Ik moest bij deze post hieraan denken

twitter
pi_212349738
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 17:58 schreef klaasweetalles het volgende:
hij wil gewoon deze formatie niet omdat ze onzin uitkramen
Dat is zijn goed recht, maar wees daar dan gewoon eerlijk over, en geef aan dat je onvoldoende perspectief ziet. Dat is transparant en eerlijke politiek.
pi_212349759
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:40 schreef potjecreme het volgende:
Een mooie reconstructie

[ twitter ]
Plasterk is dus een beroerde gespreksleider, dat verbaast me dan weer niks.

En dat Omtzigt weer eens heeft staan stampvoeten "ik wil het nu!", dat ziet iedereen ook zo voor zich. Maar het is vooral duidelijk dat de andere 3 verwachtingen hadden van Omtzigt die hij nooit heeft beloofd en die hij ook nooit waar zou maken, de kans dat hij in dit kabinet stapte is volgens mij nooit echt aanwezig geweest.
pi_212349832
quote:
Ik ben het wel met Plasterk eens eigenlijk

https://www.nu.nl/pieter-(...)van-informateur.html
pi_212349881
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:53 schreef potjecreme het volgende:

[..]

ik niet

de man wil zichzelf alleen maar belangrijk maken
pi_212349899
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:49 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Dat is zijn goed recht, maar wees daar dan gewoon eerlijk over, en geef aan dat je onvoldoende perspectief ziet. Dat is transparant en eerlijke politiek.
Politiek en eerlijk

effe serieus....
pi_212349911
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:48 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ik moest bij deze post hieraan denken

[ twitter ]
wie heeft dit getekend

iemand die dronken was ofzo :)
  donderdag 8 februari 2024 @ 18:58:30 #297
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212349912
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:53 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Heel veel woorden maar staat eigenlijk heel weinig in.

Ten eerste dient Plasterk uiteraard hierboven te staan. Hij moet het gesprek leiden en niet een mening vormen over woorden of daden van de partijen waarmee hij praat. Ten tweede kan hij prima de Kamer gaan briefen. Immers heeft hij maanden kunnen meeluisteren waar de partijen elkaar wel vonden en/of elkaar niet vonden. Dat kan hij prima op papier zetten. Ten slot als gespreksleider lijkt het me handig als je warme banden onderhoudt met de partijen en niet zulk uithaal doen.

Als dat je overkomt zou je dan in volgende ronde weer Plasterk willen hebben als (in)formateur?
pi_212349919
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
mee eens
pi_212349926
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:58 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Heel veel woorden maar staat eigenlijk heel weinig in.

Ten eerste dient Plasterk uiteraard hierboven te staan. Hij moet het gesprek leiden en niet een mening vormen over woorden of daden van de partijen waarmee hij praat. Ten tweede kan hij prima de Kamer gaan briefen. Immers heeft hij maanden kunnen meeluisteren waar de partijen elkaar wel vonden en/of elkaar niet vonden. Dat kan hij prima op papier zetten.
mee eens

plassterk wil nu alleen maar dat dit gaat werken

maar dat is zijn taak niet
pi_212349927
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 18:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Plasterk is dus een beroerde gespreksleider, dat verbaast me dan weer niks.

En dat Omtzigt weer eens heeft staan stampvoeten "ik wil het nu!", dat ziet iedereen ook zo voor zich. Maar het is vooral duidelijk dat de andere 3 verwachtingen hadden van Omtzigt die hij nooit heeft beloofd en die hij ook nooit waar zou maken, de kans dat hij in dit kabinet stapte is volgens mij nooit echt aanwezig geweest.
Met zo'n man is toch ook gewoon geen zaken te doen? Wat een drama zeg, zou er niemand zijn die hem er op kan wijzen dat een stukje constructivisme de wereld uiteindelijk beter kan maken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')