abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212354332
https://nos.nl/artikel/25(...)veilige-werksituatie

Als ik die Karolien was dan was ik opgestaan en had ik die kan met water over die D66ert gegooid
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_212354340
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:04 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Je stem zal aan Omtzigt zijn reet roesten. Hij wou toch al niet zo groot worden.

PVV en BBB willen heel graag regeren en hebben hem dus nu hard nodig
Die dynamiek lijkt nog steeds niet doorgedrongen te zijn. Iedere combinatie die wat wil heeft zowel Omtzigt als de VVD nodig.
zie email 27 oktober
pi_212354344
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:03 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Zijn eigen electoraat is hier ook niet blij mee blijkt uit de peilingen die zijn uitgevoerd
Een deel vast niet, maar ik denk dat Omtzigt dat deel kan missen als kiespijn. Hij wil geen rechtse aanhangwagen van de PVV worden, hij wilde heel duidelijk een centrumpartij worden. Als nu wat rechtse mensen hem verlaten zal hij dat dus wel best vinden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212354346
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 21:18 schreef timmmmm het volgende:
Plasterk is af. Een informateur informeert en rapporteert. Het is niet aan de informateur om gesprekspartners aan te vallen en zo het proces te bemoeilijken.

Tuurlijk kan hij de inhoudelijke kritiek van Omtzigt prima adresseren en pareren, maar het is minstens evengoed een gebrek aan respect naar het instituut van de informateur om het persoonlijk te maken en met aanvallen het proces te bemoeilijken terwijl je moet informeren. Maar het wel een ander verwijten. Zwak.

Mocht de situatie erom vragen dat een van de gesprekspartners tot de orde moet worden geroepen, lijkt me dat aan de opdrachtgever, de Tweede Kamer, en niet aan de informateur
Gom van Strien had Omtzigt waarschijnlijk een blauw oog geslagen of 'm met zn stropdas proberen te wurgen bij Humberto.

Dan valt plasterk wel weer mee
pi_212354352
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:03 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Genoeg landen waar dat op een of andere manier kan hoor. En daar zitten ook genoeg niet-bananenrepublieken bij. Maar ik ben er ook niet voor.
Ja. Als je een systeem hebt dat je er namens de partij zit en niet op persoonlijke titel (zonder last en ruggespraak), denk ik dat het anders ligt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212354353
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Gom van Strien had Omtzigt waarschijnlijk een blauw oog geslagen of 'm met zn stropdas proberen te wurgen bij Humberto.

Dan valt plasterk wel weer mee
Ik was Gom al weer vergeten _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 8 februari 2024 @ 23:09:32 #107
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_212354364
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een deel vast niet, maar ik denk dat Omtzigt dat deel kan missen als kiespijn. Hij wil geen rechtse aanhangwagen van de PVV worden, hij wilde heel duidelijk een centrumpartij worden. Als nu wat rechtse mensen hem verlaten zal hij dat dus wel best vinden.
Inderdaad. Ook mijn gedachte en het maakt het voor PVV, BBB en VVD er ook niet gemakkelijker op.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_212354367
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Die dynamiek lijkt nog steeds niet doorgedrongen te zijn. Iedere combinatie die wat wil heeft zowel Omtzigt als de VVD nodig.
Als het zo doorgaat zitten we nog 2 jaar zonder regering.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_212354372
De meeste primaire doelen van NSC bevatten ook grondwetswijzigingen, dus het is niet vreemd als ze besluiten hun korte termijn populistische kiezers achter zich te laten.
pi_212354381
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Inderdaad. Ook mijn gedachte en het maakt het voor PVV, BBB en VVD er ook niet gemakkelijker op.
Nee, ze zaten met een partij aan tafel die niet alleen de uiterste flank van de coalitie zou vormen (dat is al niet makkelijk), maar die ook nog eens heel duidelijk niet wil regeren en zeker niet met de PVV. Ik zie niet in hoe ze Omtzigt kunnen overtuigen, eigenlijk. Die meerderheidsoptie is wel weg.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212354394
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:09 schreef FireFox1 het volgende:

[..]
Als het zo doorgaat zitten we nog 2 jaar zonder regering.
Nee, we zitten nu ook niet zonder regering. Het land wordt geregeerd, er worden wetten aangenomen en de Kamer geeft inmiddels al opdrachten die tot voor kort controversieel zouden zijn geweest. Ideaal is het niet, maar we hebben wel gewoon een functionerende regering.
pi_212354395
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:07 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik was Gom al weer vergeten _O-

Zou wel lachen zijn met Gom aan tafel met z'n vrij korte lont.

#heletentinmekaarbeuken
pi_212354421
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:09 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Benieuwd hoeveel afsplitsers er komen. Ook die kunnen van belang zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_212354462
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 22:06 schreef Bluesdude het volgende:
Omtzigt zal volgens Noorlander deze ronde niet meer naar Den Haag komen om mee te formeren.
"Het is echt uitgesloten dat NSC meedoet aan een kabinet van deze drie partijen en ze aan een meerderheid zal helpen. Ook zal NSC geen steun geven aan een minderheidskabinet als PVV-leider Geert Wilders daar premier van gaat worden. Daar staat een streep doorheen", zegt Noorlander.
--------------
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)jen-niet-meer-verder
Tja, wat blijft er dan over? Hij zal wellicht willen aansturen op een extraparlementair kabinet met een ‘neutrale’ premier. Lijkt me nog waarschijnlijker dan een optie met de PvdA erbij
pi_212354489
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:03 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Zijn eigen electoraat is hier ook niet blij mee blijkt uit de peilingen die zijn uitgevoerd
Dat wijkt ook flink af van zijn fractie en leden. Lastig ding…
pi_212354522
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:24 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Tja, wat blijft er dan over? Hij zal wellicht willen aansturen op een extraparlementair kabinet met een ‘neutrale’ premier. Lijkt me nog waarschijnlijker dan een optie met de PvdA erbij
Dat vind ik lastig te stellen. Het land staat voor forse opgaven. Uiteindelijk denk ik dat de serieuze partijen dan toch liever voor een missionair meerderheidskabinet gaan dan voor een of ander instabiel experiment dat afhangt van de grillen van Wilders…
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 februari 2024 @ 23:41:17 #117
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_212354567
Wel goed om te zien dat al die kastpopulisten nu weg gaan bij NSC.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_212354568
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 22:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Hmm. Maar een motie van wantrouwen kan dus alleen tegen een minister worden ingediend en niet tegen een kamerlid begrijp ik dat goed?
Motie van wantrouwen tegen een kamerlid zou enorm raar zijn. Een kamerlid zit daar met mandaat van de kiezers, niet met mandaat van de andere 149 kamerleden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2024 23:43:08 ]
pi_212354633
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2024 22:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Wouw.
Deze formatie-ronde heeft ieg heel wat duidelijkheid opgeleverd.
Dus geen meerderheids of minderheidskabinet PVV-VVD-BBB, prima, weten we dat ook :)

Ben benieuwd wat dan wel. Toch maar PvdA/GL-NSC-D66-VVD dan? ;)
pi_212354755
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2024 23:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dus geen meerderheids of minderheidskabinet PVV-VVD-BBB, prima, weten we dat ook :)

Ben benieuwd wat dan wel. Toch maar PvdA/GL-NSC-D66-VVD dan? ;)
GroenLinks-PvdA zou best weleens wat druk op NSC en VVD kunnen zetten. Deze combo of naar de stembus. Juist NSC en VVD hebben als de peilingen een beetje kloppen het meeste te verliezen bij nieuwe verkiezingen.
pi_212354758
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 00:16 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
GroenLinks-PvdA zou best weleens wat druk op NSC en VVD kunnen zetten. Deze combo of naar de stembus. Juist NSC en VVD hebben als de peilingen een beetje kloppen het meeste te verliezen bij nieuwe verkiezingen.
Hoe wou GLPvdA dat precies gaan afdwingen?
zie email 27 oktober
  vrijdag 9 februari 2024 @ 00:23:58 #122
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_212354773
Nieuwe verkiezingen gaan weinig veranderen aan de patstelling. Ik vermoed pas weer eind 2027 daar ergens en dus zal dan het huidige demissionaire kabinet blijven zitten.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_212354783
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 00:17 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hoe wou GLPvdA dat precies gaan afdwingen?
Niet. Maar nieuwe verkiezingen zijn niet ver weg als er geen meerderheidskabinet wordt gevormd. Minderheidskabinetten houden het nooit lang vol. En zoals de vlag er nu bij hangt zijn VVD en NSC dan de sjaak. Maar niets zo veranderlijk als de Nederlandse kiezer natuurlijk.
pi_212354813
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 00:23 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Nieuwe verkiezingen gaan weinig veranderen aan de patstelling. Ik vermoed pas weer eind 2027 daar ergens en dus zal dan het huidige demissionaire kabinet blijven zitten.
Stel je voor dat NSC en GL-PvdA gedurende de eeuwig durende onderhandelingen de huidige coalitie weer missionair maken met gedoogsteun. Rutte V. _O-

Dat is dan een beetje zoals het in België ook ging. Daar duurde het formeren na de val van Verhofstadt II zo lang dat deze een tijdelijke doorstart maakte als minderheidsregering Verhofstadt III tot Leterme I kon aantreden.
pi_212355082
Tactische breuk. Men gaat een nieuwe poging doen, of zelfde partijen maar dan zonder NSC, of over links maar dan zonder PVV.

Dat gaat ook ergens breken, en dan zal men met hangende pootjes terug komen bij Omtzigt, en die haalt zijn punten over een strenger financieel beleid alsnog binnen.

Plasterk is nu wel out. Zet mijn geld voor MP op Buma :)
Honey ! Take me drunk, i am home !
  vrijdag 9 februari 2024 @ 07:34:06 #126
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_212355359
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 05:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
Tactische breuk. Men gaat een nieuwe poging doen, of zelfde partijen maar dan zonder NSC, of over links maar dan zonder PVV.

Dat gaat ook ergens breken, en dan zal men met hangende pootjes terug komen bij Omtzigt, en die haalt zijn punten over een strenger financieel beleid alsnog binnen.

Strenger financieel beleid lijkt me een breekpunt, daar de hele programma's van de PVV en de BBB zijn gebaseerd op het uitdelen van gratis bier zonder enige vorm van nadenken of afwegen.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_212355420
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 07:34 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Strenger financieel beleid lijkt me een breekpunt, daar de hele programma's van de PVV en de BBB zijn gebaseerd op het uitdelen van gratis bier zonder enige vorm van nadenken of afwegen.
Je zou het hoger onderwijs weg kunnen bezuinigen, dat lijkt me gezien hun aanhang voor deze partijen wel acceptabel.
pi_212355428
quote:

[..]
beter bier afpakken van de middenklasse en dat rondpompen zodat het weer bij de groep daar boven uitkomt _O_

jaa genot
pi_212355614
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 00:23 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ondertussen is Rutte opvolger van chef Navo Jens Stoltberg en wordt..... juist, Yesilgoz alsnog (demissionair) MP. Het kan verkeren!

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 05:14 schreef LangeTabbetje het volgende:

Eens, die plasterk moet nu ook gewoon ruimte maken voor een nieuwe informateur. Eentje die de partijen ook tot orde kan roepen en ervoor zorgt dat er minder getwittert wordt.

NSC over links zonder PVV, daar hoort dan wel VVD bij, en laat die nou juist zijn afgestraft door de samenwerking met D66... nee, dat zie ik ook niet gebeuren. Voor zowel VVD als NSC is het belangrijk dat dit rechts kabinet enig vorm krijgt. En met een beetje geluk bakt PVV er helemaal niets van, en stemt men volgende keer niet meer op PVV. Als je PVV nu niet laat regeren, worden ze alleen maar groter.....
pi_212355622
quote:

[..]
De gemiddelde burger ziet de lasten oplopen en een regering die voor de gewone man niet heel doet. Af en toe een lappendeken en dan door. Dus waarom niet?

De meeste regeringen willen sparen in goede tijden en bezuinigen in slechte tijden. Nederland BV staat er heel sterk voor, maar voor de gemiddelde burger is het lang niet zo rooskleurig. Eerlijkere lastenverdeling, ik ben voor!
pi_212355643
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:26 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Eens, die plasterk moet nu ook gewoon ruimte maken voor een nieuwe informateur. Eentje die de partijen ook tot orde kan roepen en ervoor zorgt dat er minder getwittert wordt.

NSC over links zonder PVV, daar hoort dan wel VVD bij, en laat die nou juist zijn afgestraft door de samenwerking met D66... nee, dat zie ik ook niet gebeuren. Voor zowel VVD als NSC is het belangrijk dat dit rechts kabinet enig vorm krijgt. En met een beetje geluk bakt PVV er helemaal niets van, en stemt men volgende keer niet meer op PVV. Als je PVV nu niet laat regeren, worden ze alleen maar groter.....
Voor NSC is het helemaal niet belangrijk dat dit rechtse kabinet vorm krijgt, voor NSC is het op de langere termijn het belangrijkst om een geloofwaardige partij te worden en dat doe je niet door met PVV en BBB in een kabinet te gaan.
pi_212355649
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:27 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
De gemiddelde burger ziet de lasten oplopen en een regering die voor de gewone man niet heel doet. Af en toe een lappendeken en dan door. Dus waarom niet?

De meeste regeringen willen sparen in goede tijden en bezuinigen in slechte tijden. Nederland BV staat er heel sterk voor, maar voor de gemiddelde burger is het lang niet zo rooskleurig. Eerlijkere lastenverdeling, ik ben voor!
Eerst pleit je voor een rechts kabinet en daarna voor links beleid, wel opvallend.
pi_212355655
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voor NSC is het helemaal niet belangrijk dat dit rechtse kabinet vorm krijgt, voor NSC is het op de langere termijn het belangrijkst om een geloofwaardige partij te worden en dat doe je niet door met PVV en BBB in een kabinet te gaan.
Wellicht voor de lange termijn wel, op korte termijn was dit niet zo verstandig. Omtzigt wordt redelijk gefileerd in de media en door de andere partijen wat hem zeker weten zetels gaat kosten.
pi_212355664
quote:

[..]
Ook niet door nu met een smoesje weg te lopen en door als grote NSC-man nu vermoeid in Twente te gaan zitten.

Denk dat een groot deel van z'n kiezers zich er niet best bij voelt. Als er nu verkiezingen zou zijn, zou hij waarschijnlijk flink verliezen.

Als hij met z'n zetels ook niet veel anders blijkt te doen dan zeuren om te zeuren in de oppositie, dan ook. Hij moet het eigenlijk hebben van een aansprekend dossier waarin hij zich vast kan bijten, maar dat moet maar net voorbij komen.
pi_212355669
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:33 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Wellicht voor de lange termijn wel, op korte termijn was dit niet zo verstandig. Omtzigt wordt redelijk gefileerd in de media en door de andere partijen wat hem zeker weten zetels gaat kosten.
Maar die zetels interesseren hem dan weer gewoon helemaal niks. Zijn doel was deze verkiezingen niet de grootste worden of zelfs zo groot mogelijk worden. Zijn doel was een partij te beginnen die stabiel in het midden op kan komen voor grondrechten en beter bestuur. Ik denk echt dat Omtzigt liever 8 zetels had gehad dan zijn huidige 20.
pi_212355676
555
quote:

[..]
Eerst pleit je voor een rechts kabinet en daarna voor links beleid, wel opvallend.
Eerlijke lastenverdeling is links beleid ja?
pi_212355687
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:34 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ook niet door nu met een smoesje weg te lopen en door als grote NSC-man nu vermoeid in Twente te gaan zitten.

Denk dat een groot deel van z'n kiezers zich er niet best bij voelt. Als er nu verkiezingen zou zijn, zou hij waarschijnlijk flink verliezen.

Als hij met z'n zetels ook niet veel anders blijkt te doen dan zeuren om te zeuren in de oppositie, dan ook. Hij moet het eigenlijk hebben van een aansprekend dossier waarin hij zich vast kan bijten, maar dat moet maar net voorbij komen.
Nogmaals: dat potentiële zetelverlies interesseert hem niks. En hij zit niet vermoeid in Twente, volgens Van Hijum was hij gister al weer gewoon in het werk. Hij zit in Twente om die aasgieren van een journalisten te ontlopen, om zich gewoon in het debat te kunnen verantwoorden. Als ik hem was had ik hetzelfde gedaan.
pi_212355693
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar die zetels interesseren hem dan weer gewoon helemaal niks. Zijn doel was deze verkiezingen niet de grootste worden of zelfs zo groot mogelijk worden. Zijn doel was een partij te beginnen die stabiel in het midden op kan komen voor grondrechten en beter bestuur. Ik denk echt dat Omtzigt liever 8 zetels had gehad dan zijn huidige 20.
Dat denk ik ook. Realiteit is dat hij 20 zetels heeft en linksom of rechtsom zal moeten deelnemen in een kabinet. Een kabinet zonder NSC kan volgens mij niet, idem met VVD. Deze twee partijen kunnen zowel over links of rechts.
pi_212355709
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:35 schreef C.L.Werner het volgende:
555
[..]
Eerlijke lastenverdeling is links beleid ja?
Ja, eerlijke lastenverdeling is uitgesproken links.

Met een kabinet PVV-BBB-VVD zal vooral VVD het financiële beleid uitstippelen en die zijn meer van zoveel mogelijk de rijke mensen sparen, zolang die maar geen belasting betalen is alles goed. Eerlijke lastenverdeling noemen ze bij rechts nivelleren en dan doen ze alsof dat een vies woord is.

Kijk de doorgerekende programma's maar na en je ziet dat je bij PvdAGL moet zijn voor de meest eerlijke lastenverdeling.
pi_212355715
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nogmaals: dat potentiële zetelverlies interesseert hem niks. En hij zit niet vermoeid in Twente, volgens Van Hijum was hij gister al weer gewoon in het werk. Hij zit in Twente om die aasgieren van een journalisten te ontlopen, om zich gewoon in het debat te kunnen verantwoorden. Als ik hem was had ik hetzelfde gedaan.
Dus hij loopt eerst weg vanwege de financiele tegenvallers van diverse ministeries en de informatie die hij te laat kreeg, daarna zou hij vermoeid thuis zitten en nu is hij toch wel aan het werk en helemaal niet vermoeid?

Als dit het nieuwe politiek is wat NSC bedoelt, nee dank u. Wees gewoon helder en geef aan dat je het niet zit zitten met PVV, BBB en VVD. Of dat je even geen zin hebt in journalisten en pas in het debat zal reageren.

Omtzigt staat sowieso bekend om vrij emotioneel te reageren als dingen niet gaan zoals hij wilt. Dit is wederom een goed voorbeeld van zijn onvoorspelbare gedrag.
pi_212355724
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

Met een kabinet PVV-BBB-VVD zal vooral VVD het financiële beleid uitstippelen en die zijn meer van zoveel mogelijk de rijke mensen sparen, zolang die maar geen belasting betalen is alles goed. Eerlijke lastenverdeling noemen ze bij rechts nivelleren en dan doen ze alsof dat een vies woord is.

Kijk de doorgerekende programma's maar na en je ziet dat je bij PvdAGL moet zijn voor de meest eerlijke lastenverdeling.
PVV is anders ook economisch links, qua migratie natuurlijk heel rechts maar verder zijn ze een vrij linkse partij.
Het financiele beleid is juist een groot struikelblok tussen PVV-BBB-VVD en NSC.
pi_212355729
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:37 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Dat denk ik ook. Realiteit is dat hij 20 zetels heeft en linksom of rechtsom zal moeten deelnemen in een kabinet. Een kabinet zonder NSC kan volgens mij niet, idem met VVD. Deze twee partijen kunnen zowel over links of rechts.
Hij moet dus helemaal niks, ik denk dat hij tot in den treure zal herhalen dat het wat hem betreft een minderheidskabinet (het liefst zonder echte gedoogpartner) of een extraparlementair kabinet gaat worden, NSC gaat niet in een meerderheidskabinet zitten en ik denk dat NSC zich ook niet in hun eentje gaat verbinden aan een minderheidskabinet. NSC pleitte er niet voor niets voor om ook andere partijen mee te laten praten.
pi_212355733
quote:

[..]
Dat zal, maar het verval is wel ingezet, denk ik. Hij bevestigt ook wel wat dingen die over hem gedacht werden, zoals dat het een twijfelaar zou zijn, iemand die geen knopen doorhakt, eeuwig door mekkert over dingen, etc.

Hij heeft met het huidige zetelaantal natuurlijk wel een zekere opdracht gekregen. Er wordt wat verwacht. Als hij nu niet levert, dan gaat hem dat de volgende keer zetels kosten en dan is het verval definitief ingezet.
pi_212355739
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:40 schreef Hanca het volgende:

[..]

De sterke schouders betalen over het algemeen natuurlijk al veel euro's belasting.
pi_212355762
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:41 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
PVV is anders ook economisch links, qua migratie natuurlijk heel rechts maar verder zijn ze een vrij linkse partij.
Het financiele beleid is juist een groot struikelblok tussen PVV-BBB-VVD en NSC.
PVV is niet economisch links. Ja, ze willen het eigen risico van de zorg afschaffen en ze willen nog wat linkse dingen. Maar ze willen ook de belasting voor rijke mensen en grote bedrijven verlagen. Dat laatste is uitgesproken rechts. Hoe ze het willen betalen weten ze zelf ook niet, dat is het makkelijke van eeuwig oppositie voeren, dan kun je steeds niet te combineren dingen roepen zonder dat je je hoeft te verantwoorden. En daar zit dus de kloof met NSC, die willen wel verantwoordt beleid. Maar PVV wil al hun dure plannen uitvoeren en nergens een belasting verhogen.
pi_212355774
quote:
Als je politiek leider wil zijn, dan sta je in ieder geval het journaille fatsoenlijk te woord bij wat nog niet eens een verkeersdrempel is. Maar dat Omtzigt emotioneel zo enorm fragiel is, was al overduidelijk voordat hij überhaupt aan NSC begon, maar als je die twijfels liet horen, dan was dat ongepast. Tot nu toe ontvouwt het plaatje zich precies zoals de zorgen die toen geuit werden.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_212355776
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:43 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat zal, maar het verval is wel ingezet, denk ik. Hij bevestigt ook wel wat dingen die over hem gedacht werden, zoals dat het een twijfelaar zou zijn, iemand die geen knopen doorhakt, eeuwig door mekkert over dingen, etc.

Hij heeft met het huidige zetelaantal natuurlijk wel een zekere opdracht gekregen. Er wordt wat verwacht. Als hij nu niet levert, dan gaat hem dat de volgende keer zetels kosten en dan is het verval definitief ingezet.
Wat is 'verval ingezet'? Als ik nu zou moeten gokken geef ik NSC een veel grotere kans om over 25 jaar nog te bestaan dan de PVV. Omtzigt hoeft geen grote partij om relevant te zijn.
  vrijdag 9 februari 2024 @ 08:50:41 #148
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_212355790
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat is 'verval ingezet'? Als ik nu zou moeten gokken geef ik NSC een veel grotere kans om over 25 jaar nog te bestaan dan de PVV. Omtzigt hoeft geen grote partij om relevant te zijn.
NSC heeft alles in zich om een brede ledenpartij te blijven idd.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_212355795
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omtzigt gaat dit ook geen 25 jaar volhouden. En hij is afhankelijk van dossiers, zoals bv. het toeslagenschandaal. Dat moet maar net voorbij komen.

En als dat voorbijkomt, dan is het ook wel een verschil tussen fractielid zijn bij het CDA en de grote man bij zijn eigen partij zijn.
pi_212355817
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 februari 2024 08:48 schreef nostra het volgende:

[..]
Als je politiek leider wil zijn, dan sta je in ieder geval het journaille fatsoenlijk te woord bij wat nog niet eens een verkeersdrempel is. Maar dat Omtzigt emotioneel zo enorm fragiel is, was al overduidelijk voordat hij überhaupt aan NSC begon, maar als je die twijfels liet horen, dan was dat ongepast. Tot nu toe ontvouwt het plaatje zich precies zoals de zorgen die toen geuit werden.
Ik ben het helemaal eens dat Omtzigt te emotioneel is en te veel twijfelt. En ook nog eens dat hij als hij iets in zijn hoofd heeft dat veel te koppig blijft vasthouden zonder naar anderen te luisteren, die financiële tegenvallers lijken vooral in het hoofd van Omtzigt te bestaan.

Maar dat maakt niet dat hij nu per sé moet regeren of dat hij per sé de pers te woord moet staan. De pers wacht maar een weekje, zo lang is dat niet. Wat minder hijgerigheid en direct reageren zou de politiek goed doen, lijkt me een prima afspraak als ze bij alle moeilijke zaken het eerst een weekje laten bezinken en er een debat over voeren voor ze naar de pers stappen (nou had omtzigt ook niet naar Humberto moeten gaan, dat vind ik ook een fout).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')